abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209347265
De intense haat die Kaag over zich heen krijgt gestort verontrust mij trouwens meer dan de doodsbedreigingen aan het adres van Wilders. Voordat iedereen in deze reeks mij aan de schandpaal nagelt, hear me out:

Veel van de dreigementen die Wilders ontvangt zijn afkomstig uit radicaal-islamitische oorden zoals Pakistan en Afghanistan. Dat weet ik, aangezien de PVV-leider deze haatberichten regelmatig post op Twitter. Vergis je niet: het gaat hier om idiote teksten en ernstige bedreigingen, die worden gedaan door extremistische geloofswaanzinnigen.

Toch maak ik mij hier minder zorgen over. Niet omdat Wilders geen gevaar zou lopen, maar omdat het gaat om dreigingen van 'buiten'. Die radicale gekken maken geen deel uit van onze Nederlandse samenleving. Zelfs bij radicale moslims die wél in Nederland wonen en het mogelijk op Wilders hebben gemunt, kan ik mij troosten met de gedachte dat dit soort mensen buiten onze maatschappij staan. Ze zijn niet een van 'ons'.

Bij de engnekken die Kaag bedreigen is dat een ander verhaal. Dat zijn veelal doodnormale Nederlanders, mensen die je op straat tegen het lijf loopt, maar 's avonds de meest verschrikkelijke shit posten op Twitter. Mensen zoals mijn tante, die tijdens de coronacrisis in de complotfuik is gezwommen en er sindsdien de meeste idiote en walgelijke denkbeelden op nahoudt. Ook zij heeft een godsgruwelijke hekel aan Kaag, al weet ik niet of zij ook online bedreigingen uit.

En dat baart mij dus zorgen. Anders dan bij radicale moslims bevindt deze rotting zich middenin onze samenleving.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209347280
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ah, we hebben een nieuw narratief en frame gevonden hoor. Waar vroeger iedereen waar je het niet mee eens was *insert* hitler/bruinhemd/fascist/extreem rechts zou zijn, is het nu een wappie.

We gaan vooruit hoor, als maatschappij.
Damn.
Zwagerman orakelt over vaccinatieschade en zit in het kamp van Willem Engel. Dan ben je een wappie, mooier kan ik het niet maken.
  woensdag 31 mei 2023 @ 10:56:18 #53
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209347291
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zwagerman orakelt over vaccinatieschade en zit in het kamp van Willem Engel. Dan ben je een wappie, mooier kan ik het niet maken.
Ze zit al een paar jaar ook op bnr en zo komt ze op mij niet over.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 31 mei 2023 @ 10:58:13 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209347310
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
De intense haat die Kaag over zich heen krijgt gestort verontrust mij trouwens meer dan de doodsbedreigingen aan het adres van Wilders. Voordat iedereen in deze reeks mij aan de schandpaal nagelt, hear me out:

Veel van de dreigementen die Wilders ontvangt zijn afkomstig uit radicaal-islamitische oorden zoals Pakistan en Afghanistan. Dat weet ik, aangezien de PVV-leider deze haatberichten regelmatig post op Twitter. Vergis je niet: het gaat hier om idiote teksten en ernstige bedreigingen, die worden gedaan door extremistische geloofswaanzinnigen.

Toch maak ik mij hier minder zorgen over. Niet omdat Wilders geen gevaar zou lopen, maar omdat het gaat om dreigingen van 'buiten'. Die radicale gekken maken geen deel uit van onze Nederlandse samenleving. Zelfs bij radicale moslims die wél in Nederland wonen en het mogelijk op Wilders hebben gemunt, kan ik mij troosten met de gedachte dat dit soort mensen buiten onze maatschappij staan. Ze zijn niet een van 'ons'.

Bij de engnekken die Kaag bedreigen is dat een ander verhaal. Dat zijn veelal doodnormale Nederlanders, mensen die je op straat tegen het lijf loopt, maar 's avonds de meest verschrikkelijke shit posten op Twitter. Mensen zoals mijn tante, die tijdens de coronacrisis in de complotfuik is gezwommen en er sindsdien de meeste idiote en walgelijke denkbeelden op nahoudt. Ook zij heeft een godsgruwelijke hekel aan Kaag, al weet ik niet of zij ook online bedreigingen uit.

En dat baart mij dus zorgen. Anders dan bij radicale moslims bevindt deze rotting zich middenin onze samenleving.
Daarom moet er op wappies ook hetzelfde beleid worden toegepast als op moslimextremisten.
pi_209347346
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ze zit al een paar jaar ook op bnr en zo komt ze op mij niet over.
Als je wappie bent, betekent dat niet per se dat je 24/7 complotwaanzin opdreunt.
  woensdag 31 mei 2023 @ 11:06:45 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209347382
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als je wappie bent, betekent dat niet per se dat je 24/7 complotwaanzin opdreunt.
Of bepaalde lieden die het niet met je eens zijn, willen je wegzetten als wappie.
1947-2016
  woensdag 31 mei 2023 @ 11:10:28 #57
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209347420
quote:

Flagrante onzin.
Mo B liep ook gewoon over straat. De hofstadgroep ook.
De is bruiden en syriegangers liepen hier ook over straat.
De oorlogsmisdadigers uit irak/syrie van is lopen hier ook over straat. Alweer.

Denk dat je hier een denkfout maakt.
En tot nu toe heeft kaag alleen een fakkeldrager als gekste gekkie bij de deur gehad. Ook teveel. Ze heeft nog niet een keer een kogel hoeven koppen terwijl er echt heel veel gekken tussen die wappies zitten.
1947-2016
pi_209347463
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Flagrante onzin.
Mo B liep ook gewoon over straat. De hofstadgroep ook.
De is bruiden en syriegangers liepen hier ook over straat.
De oorlogsmisdadigers uit irak/syrie van is lopen hier ook over straat. Alweer.

Denk dat je hier een denkfout maakt.
En tot nu toe heeft kaag alleen een fakkeldrager als gekste gekkie bij de deur gehad. Ook teveel. Ze heeft nog niet een keer een kogel hoeven koppen terwijl er echt heel veel gekken tussen die wappies zitten.
Je snapt het weer eens niet. Lees m'n post anders nog eens. Ik geef juist aan dat islamitische extremisten zich in ons midden begeven, maar ze zijn voor mijn gevoel niet 'een van ons'.

Dus beste Red_85: meer lezen, minder direct roepen.
  woensdag 31 mei 2023 @ 11:20:14 #59
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209347518
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je snapt het weer eens niet. Lees m'n post anders nog eens. Ik geef juist aan dat islamitische extremisten zich in ons midden begeven, maar ze zijn voor mijn gevoel niet 'een van ons'.

Hoe dan?

Je zegt letterlijk niet een van ons. Maar ze zitten wel in onze maatschappij. Dat maakt het juist makkelijker om iemand aan te vallen, zeker voor de moslims. Er is een fatwa van een moslimgeestelijke uitgesproken en voor je staat het eeuwige martelaarschap te wachten (en voor je familie). Het is daarbij ook nog de kuffar der kuffars. Niet een van hun inderdaad. Dat maakt het nog minder erg.
Voor het om leggen van wilders is de drempel echt heel laag. En genoeg entiteiten hier die het zo willen doen.

Dat ik het niet met je eens ben, maakt niet gelijk dat ik je post/zienswijze niet gelezen heb. Ik ben het gewoonweg met je oneens.

Maar dat is echt heel lastig voor je merk ik.
quote:
Dus beste Red_85: meer lezen, minder direct roepen.
Beste koos, leer eens nadenken voordat je je vingerdrek post.
1947-2016
pi_209347538
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daarom moet er op wappies ook hetzelfde beleid worden toegepast als op moslimextremisten.
De antiterreurwetgeving moet daarom snel verruimd worden. Het is toch te veel ontworpen met 9/11 in het achterhoofd. Er is te weinig om binnenlandse veiligheidsdreigingen onder de terreurwetgeving te brengen.

Het reguliere strafrecht is niet voldoende gebleken. Voor zaken als bedreiging is de straf simpelweg niet hoog genoeg. Met ruimere terreurwetgeving kan je de bedreiging ook zien als bedreiging van de rechtsstaat als het om ministers gaat. Zo werkt het in veel andere landen. Gezagdragers verdienen betere bescherming dan jan met de pet.
  woensdag 31 mei 2023 @ 11:26:52 #61
3542 Gia
User under construction
pi_209347582
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 16:07 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
Begon veel eerder

De aanslag op de Centrumpartij en de Centrum Democraten in Kedichem was een uit de hand gelopen protest door actievoerders bij een hotel in Kedichem, waar op 29 maart 1986 een bijeenkomst plaatsvond van leden van de Centrumpartij en de Centrum Democraten (CD). Hierbij raakte de secretaresse van de CD en later Tweede Kamerlid Wil Schuurman, tevens vriendin van Hans Janmaat, ernstig gewond, waardoor haar been geamputeerd moest worden. Het Hotel Cosmopolite brandde tot de grond toe af.

https://nl.wikipedia.org/(...)mocraten_in_Kedichem
Maar nog geen moord!
  woensdag 31 mei 2023 @ 11:27:29 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209347590
Volgens mij hoeven er helemaal geen nieuwe wetten te komen. Alleen de bestaande eens gaan handhaven.
  woensdag 31 mei 2023 @ 11:33:42 #63
3542 Gia
User under construction
pi_209347644
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je vergeet Els Borst. Maar die schijnt er niet toe te doen.
Eh, jawel, maar dat was een schizofreen die ook zijn zus vermoordde. Niet vanwege een politieke voorkeur.
Ik had het over links tegen rechts en andersom.
pi_209347665
quote:

Ik zie het eigenlijk meer als een variant op vloeken. Uitlaatklep. Net zoals het in het verkeer soms even aan je ontglipt om iemand die je bijna aanrijdt een domme lul of domme kut (afhankelijk van gender en voor mij is dat nog steeds binair, sorry) te noemen. Het verschil is dat bij SM iedereen het kan lezen.

Maar ik geloof wel echt dat mensen dingen schrijven als 'ze moeten Gaak ophangen op het binnenhof en dan doodknuppelen', om vervolgens de frustratie kwijt te zijn en aan hun dochtertje het boek van grote en kleine beer te gaan voorlezen.

Raar? Misschien. Maar het lucht op. Volgens mij is de beste manier dat AI dit soort reacties opspoort en onzichtbaar maakt voor iedereen behalve degene die het heeft gepost. Dan is daar de angel uit en nobody's the wiser.

En nu komt het: ik weet dat AI dat nu al kan. Waarom is dat nog niet geïmplementeerd eigenlijk???
pi_209347671
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoe dan?

Je zegt letterlijk niet een van ons. Maar ze zitten wel in onze maatschappij. Dat maakt het juist makkelijker om iemand aan te vallen, zeker voor de moslims. Er is een fatwa van een moslimgeestelijke uitgesproken en voor je staat het eeuwige martelaarschap te wachten (en voor je familie). Het is daarbij ook nog de kuffar der kuffars. Niet een van hun inderdaad. Dat maakt het nog minder erg.
Voor het om leggen van wilders is de drempel echt heel laag. En genoeg entiteiten hier die het zo willen doen.

Dat ik het niet met je eens ben, maakt niet gelijk dat ik je post/zienswijze niet gelezen heb. Ik ben het gewoonweg met je oneens.

Maar dat is echt heel lastig voor je merk ik.
[..]
Beste koos, leer eens nadenken voordat je je vingerdrek post.
Ben bang dat het punt van mijn post jou volledig ontgaat.

De kern zit hem in de laatste alinea. Voor alle duidelijkheid: ik stel nergens dat Wilders minder gevaar loopt.

Korte samenvatting: een Mohammed B, met zijn gewaden en radicaal islamitische levenswijze, voelt niet als 'een van ons'. Willem de accountant die in een vinexwijk woont en Kaag bedreigt en verrot scheldt is wel 'een van ons'.

Daarom verontrust het mij: ogenschijnlijk doodgewone Nederlanders gaan over tot scheldpartijen en dreigementen. In al mijn naïviteit zou ik dat niet verwachten (of beter gezegd: hopen).

Zelfs iemand als mijn tante, iemand die vroeger op mijn verjaardag kwam, ontpopt zich plots als een of andere radicale gek met krankzinnige denkbeelden. En daar zijn er dus veel meer van. Dat vind ik verontrustend.
pi_209347859
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:36 schreef KoosVogels het volgende:

Zelfs iemand als mijn tante, iemand die vroeger op mijn verjaardag kwam, ontpopt zich plots als een of andere radicale gek met krankzinnige denkbeelden. En daar zijn er dus veel meer van. Dat vind ik verontrustend.
Of, ik zeg of, jouw tante heeft gewoon een andere mening dan jij die niet strookt met jouw mening.

Is dat verontrustend? Voor jou wel, niet voor haar.
pi_209347876
Els Borst was al jaren niet meer politiek actief.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_209347908
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:53 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Of, ik zeg of, jouw tante heeft gewoon een andere mening dan jij die niet strookt met jouw mening.

Is dat verontrustend? Voor jou wel, niet voor haar.
Een andere mening is prima. Als Veluwenaar ken ik bijvoorbeeld zat SGP'ers met wie ik het radicaal oneens ben, maar daar is helemaal niets mis mee.

Geloven in de meest waanzinnige complotten, met als gevolg dat je een intense haat koestert richting politici zoals Kaag, daar heb ik meer moeite mee.
pi_209347909
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kritische journalist =/= haat

Politici zijn het ook niet meer gewend tegenwoordig een kritische journalist voor hun te hebben. Jij bent blijkbaar ook niet meer gewend dat journalisten kritisch kunnen zijn.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Marianne_Zwagerman
Marianne Zwagerman is een Nederlandse schrijfster, columniste en media-onderneemster

Ze is geen journaliste dus, slechts een 'mediapersoonlijkheid' die haatstukjes schrijft
  woensdag 31 mei 2023 @ 12:03:23 #70
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209347925
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ben bang dat het punt van mijn post jou volledig ontgaat.

De kern zit hem in de laatste alinea. Voor alle duidelijkheid: ik stel nergens dat Wilders minder gevaar loopt.

Korte samenvatting: een Mohammed B, met zijn gewaden en radicaal islamitische levenswijze, voelt niet als 'een van ons'. Willem de accountant die in een vinexwijk woont en Kaag bedreigt en verrot scheldt is wel 'een van ons'.

Daarom verontrust het mij: ogenschijnlijk doodgewone Nederlanders gaan over tot scheldpartijen en dreigementen. In al mijn naïviteit zou ik dat niet verwachten (of beter gezegd: hopen).

Je punt ontgaat mij helemaal niet, ik ben het gewoon oneens met je vanwege bovenstaande argumenten.

Je tante en de accountant uit de vinexwijk moeten hun hart luchten en doen dat via het internet. Ze hebben het veel te goed om alles wat ze hebben op te offeren om bij kaag aan de deur te staan met een fakkel. Ze willen ook de consequenties niet hebben, want daar zijn ze helemaal niet op voorbereid en hebben daar geen voordeel van. Ze schelden, maar zullen niet overgaan tot geweld. Enige waar je wel bij moet opletten zijn de gevallen onrendabelen en die worden weggezet als 'wappie'. Die hebben niets te verliezen en kunnen doorslaan. Maar zo ook entiteiten van de antifa aan de andere kant van het politieke spectrum richting een baudet/wilders/bbb mevrouw.

Moslims die wilders willen vermoorden wacht het eeuwige martelaarschap, denken ze. Voor hunzelf en hun familie. Die denken er wel een voordeel aan te hebben en dat denkbeeld is met de paplepel ingegeven. Dat is totaal andere koek en veel gevaarlijker dan tante nel die haar hart op de tong heeft liggen en de leugenachtige koppen van het huidige kabinet zat is.
1947-2016
  woensdag 31 mei 2023 @ 12:04:15 #71
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209347935
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:00 schreef grrrrg het volgende:

[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Marianne_Zwagerman
Marianne Zwagerman is een Nederlandse schrijfster, columniste en media-onderneemster

Ze is geen journaliste dus, slechts een 'mediapersoonlijkheid' die haatstukjes schrijft
Je valt in herhaling.
Dat maakt het nog geen waarheid.
1947-2016
pi_209347953
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:00 schreef KoosVogels het volgende:

Geloven in de meest waanzinnige complotten, met als gevolg dat je een intense haat koestert richting politici zoals Kaag, daar heb ik meer moeite mee.
Ik snap nooit dat mensen aan complotten denken. When interests converge, no conspiracy is needed...

Er is heel duidelijk sprake van vriendjeskapitalisme. Dat heeft alles te maken met schaalvergroting en decentralisatie. Alle redenen dus om boos te zijn op de resultaten daarvan en de mensen die dat (vast nog met de beste bedoelingen ook) faciliteren.
pi_209347957
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je valt in herhaling.
Dat maakt het nog geen waarheid.
Het staat nota bene op Wikipedia :')

Het staat je vrij om de Wikipedia pagina aan te passen met haar journalistieke verdiensten :')

Nee, Marianne Zwagerman is een haatheks
pi_209347962
Harry Vermeegen, die zelf vroeger tv programma's maakte en dus weet hoe tv werkt, over de krokodillentranen

pi_209347967
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:07 schreef grrrrg het volgende:
haatheks
Beetje hypocriet wel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')