Maar het is geen 'links beleid'. Dat was de stelling (niet van mij overigens).quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Borst is weldegelijk vermoord vanwege haar beleid.
Niet door mij in ieder geval.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Net als tussen de uitspraken van Marcel van Dam en de moord op Fortuyn. Toch is dat hem lang nagedragen.
Sterker nog, dat wordt nog regelmatig geroepen met 'de kogel kwam van links'.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Net als tussen de uitspraken van Marcel van Dam en de moord op Fortuyn. Toch is dat hem lang nagedragen.
Tegenwoordig is term 'woke' het stokpaardje.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sterker nog, dat wordt nog regelmatig geroepen met 'de kogel kwam van links'.
Dat lijkt mij gewoon een verwijzing naar de moordenaar, denk je niet?quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sterker nog, dat wordt nog regelmatig geroepen met 'de kogel kwam van links'.
Nee, het is een verwijzing naar de demonisering die erachter zat, demonisering en verharding waar Fortuyn zelf naar hartelust aan meedeed. Sterker nog, hij is de oorzaak van die hele verharding.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij gewoon een verwijzing naar de moordenaar, denk je niet?
Over demoniseren gesproken... 'Woke'/progressief links heeft er nogal een handje van om in een discussie mensen met een andere mening weg te zetten als racist, homofoob, transfoob, islamofoob, enz.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tegenwoordig is term 'woke' het stokpaardje.
Nee hoor. De uitspraak kwam nadat bekend werd wat de achtergrond van de moordenaar was.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, het is een verwijzing naar de demonisering die erachter zat, demonisering en verharding waar Fortuyn zelf naar hartelust aan meedeed. Sterker nog, hij is de oorzaak van die hele verharding.
Dat midden inderdaad. Dat grijze gebied. Dat waar tolerantie en leven en laten leven vooral weelderig tiert. En vooral niet een mens wordt gepushed om te gaan leven zoals iemand anders dat wil. Waar mensen goede ideeën hebben en zaken bottom-up worden ingevoerd.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Over demoniseren gesproken... 'Woke'/progressief links heeft er nogal een handje van om in een discussie mensen met een andere mening weg te zetten als racist, homofoob, transfoob, islamofoob, enz.
Ook niet helpend.
Kortom: het is een probleem dat werkelijk zo'n beetje iedereen heeft geïnfecteerd. Het wordt dus gewoon weer eens tijd om met zijn allen normaal te doen.
Maakt het wat uit? (aan diegene die het wel roept)quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het is geen 'links beleid'. Dat was de stelling (niet van mij overigens).
Tsja, hij had zelf ook een hetze tegen de PvdA. Dat was hard tegen hard.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:25 schreef VEM2012 het volgende:
Wat wel meespeelde was dat Fortuyn al wist dat hij risico liep en hij voor zijn moord (logischerwijs, het zou pas echt bijzonder zijn als dat erna was geweest) Wim Kok opriep om te stoppen met de hetze (die echt ongekend was, zeker voor die tijd). Volgens mij was dat ook de eerste keer dat ik het woord demonisering hoorde. Van Fortuyn.
Bekijk eens zijn uitspraken. Het is allemaal veel milder en met meer argumentatie onderbouwd dan wilders tegenwoordig doet.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, het is een verwijzing naar de demonisering die erachter zat, demonisering en verharding waar Fortuyn zelf naar hartelust aan meedeed. Sterker nog, hij is de oorzaak van die hele verharding.
Ik weiger normaal te doen, en is links iets anders dan woke. Ga lekker in je eigen tijd de normale man zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Over demoniseren gesproken... 'Woke'/progressief links heeft er nogal een handje van om in een discussie mensen met een andere mening weg te zetten als racist, homofoob, transfoob, islamofoob, enz.
Ook niet helpend.
Kortom: het is een probleem dat werkelijk zo'n beetje iedereen heeft geïnfecteerd. Het wordt dus gewoon weer eens tijd om met zijn allen normaal te doen.
Jij noemt Wim Kok, de democraat, de onruststoker, omdat een fascist en racist is vermoord door een dierenactivistquote:Op donderdag 1 juni 2023 10:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee hoor. De uitspraak kwam nadat bekend werd wat de achtergrond van de moordenaar was.
Wat wel meespeelde was dat Fortuyn al wist dat hij risico liep en hij voor zijn moord (logischerwijs, het zou pas echt bijzonder zijn als dat erna was geweest) Wim Kok opriep om te stoppen met de hetze (die echt ongekend was, zeker voor die tijd). Volgens mij was dat ook de eerste keer dat ik het woord demonisering hoorde. Van Fortuyn.
En nee, hij was niet de oorzaak van die verharding. Maar leuk dat je hem nog even de schuld in de schoenen schuift. Classy.
Nee, dat was een fascist tegen een sociaal democraat.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, hij had zelf ook een hetze tegen de PvdA. Dat was hard tegen hard.
Tegen het beleid vooral. En niet alleen de PvdA. 'Paars' was waar hij tegenaan schopte.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, hij had zelf ook een hetze tegen de PvdA. Dat was hard tegen hard.
Gaan we weer met downplayen. Nog geen drie post boven je staat het ultime voorbeeld van demoniseren tegen Borst!quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:16 schreef MoreDakka het volgende:
Maar die vergelijking gaat totaal niet op. Er was geen online hetze tegen Borst,
https://www.nu.nl/algemee(...)-kwam-van-links.htmlquote:Op donderdag 1 juni 2023 10:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er stond dan ook progressief links. Maar als jij lekker kinderachtig wil gaan discussiëren over wat nu precies wel en niet woke is om iedere kritiek op woke maar snel te omzeilen, dan moet je dat lekker alleen gaan doen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik weiger normaal te doen, en is links iets anders dan woke. Ga lekker in je eigen tijd de normale man zijn.
Nee, ik noem hem, omdat Fortuyn feitelijk een oproep deed aan hem (omdat hij op dat moment Minister-President was. Fortuyn was fascist noch racist overigens.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jij noemt Wim Kok, de democraat, de onruststoker, omdat een fascist en racist is vermoord door een dierenactivist
Ik ben de eerste die kritiek op woke heeft. Wie omzeilt hierquote:Op donderdag 1 juni 2023 10:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er stond dan ook progressief links. Maar als jij lekker kinderachtig wil gaan discussiëren over wat nu precies wel en niet woke is om iedere kritiek op woke maar snel te omzeilen, dan moet je dat lekker alleen gaan doen.
En andersom zie je mensen als -xor-' uitspraken doen waarin gewoon wordt gesteld dat hij zelf schuldig is aan het klimaat waardoor hij werd omgelegd.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/algemee(...)-kwam-van-links.html
Het was uiteraard overdrachtelijk bedoeld en verwees inderdaad naar de linkse politieke partijen die een klimaat geschapen zouden hebben waarin de moord op Fortuijn kon plaatsvinden.
Wat wil je hier nu precies mee zeggen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En andersom zie je mensen als -xor-' uitspraken doen waarin gewoon wordt gesteld dat hij zelf schuldig is aan het klimaat waardoor hij werd omgelegd.
Maar is verharding van het debat dan de oorzaak daarvan, of gewoon dat iemand gek genoeg is om iemand te bedreigen of vermoordden vanwege politieke opvattingen in een democratisch systeem?quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En andersom zie je mensen als -xor-' uitspraken doen waarin gewoon wordt gesteld dat hij zelf schuldig is aan het klimaat waardoor hij werd omgelegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |