Hier verder met praten over deze 'zielige' politicus.quote:Dochters Kaag hopen dat hun moeder iets anders gaat doen
Twee volwassen dochters van vicepremier Sigrid Kaag hopen dat hun moeder snel iets anders gaat doen buiten de Nederlandse politiek. In een uitzending van College Tour, die zondag wordt uitgezonden, zeggen ze dat ze zich grote zorgen maken over de veiligheid van hun moeder.
"Ik maak mij zorgen dat mijn moeder eindigt zoals Els Borst", zegt dochter Janna in een eerder opgenomen interview dat Kaag te zien krijgt. Oud-minister Borst werd vermoord door een psychiatrisch patiënt die boos was over haar euthanasiebeleid.
D66-leider Kaag is al jaren het doelwit van veel bedreigingen. Vorig jaar stond een man met een brandende fakkel voor haar huis. "Het hoeft maar één keer mis te gaan", zegt dochter Janna. "Het land verdient haar niet. Ik wil eigenlijk dat ze een andere baan vindt." Haar zus Inas sluit zich daarbij aan.
Nog geen beslissing over toekomst
Kaag reageert in de uitzending zichtbaar geëmotioneerd op de oproep van haar dochters. "We hebben het er niet vaak genoeg over. Ze maken zich zorgen en ik denk dat hun zorgen reëel zijn."
Ze heeft zelf nog geen beslissing genomen of ze na deze kabinetsperiode nog door wil. Ze wil pas over enige tijd de knoop doorhakken. Het advies van haar dochters telt daarbij mee.
"Mijn dochters zeggen: het is mooi geweest, mam. Dat is ook een belangrijke boodschap. Ik luister altijd naar mijn dochters", zegt ze daarover.
Voordat Kaag in 2017 minister van Buitenlandse Handel werd namens D66 vervulde ze jarenlang functies in het buitenland als diplomaat. Haar dochters groeiden ook op in het buitenland.
Het aantal bedreigingen tegen kabinetsleden en Kamerleden neemt steeds verder toe. Vorig jaar kwamen er meer dan 1100 meldingen binnen bij de politie. De meesten waren gericht tegen PVV-leider Geert Wilders, de zwaarst beveiligde politicus van Nederland.
Inderdaad. Ik verbaas me erover dat zoveel mensen het wel oké vinden allemaal.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:30 schreef miss_sly het volgende:
Iedere bedreiging van politici is schandalig. Wie de politicus in kwestie ook is.
Mensen die vinden dat het voor sommige politici wel oké is, omdat ze de politicus in kwestie niet moeten en het dan kwalificeren als 'zielig' zijn deel van het probleem.
Misselijkmakend figuur ben jijquote:Op dinsdag 30 mei 2023 12:05 schreef Red_85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ets-anders-gaat-doen
[..]
Hier verder met praten over deze 'zielige' politicus.
@:mods, kunnen jullie 'm reeksen met de vorige?
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:30 schreef miss_sly het volgende:
Iedere bedreiging van politici is schandalig. Wie de politicus in kwestie ook is.
Mensen die vinden dat het voor sommige politici wel oké is, omdat ze de politicus in kwestie niet moeten en het dan kwalificeren als 'zielig' zijn deel van het probleem.
Met de georkestreerde krokodillentranen heb ik weinig melij. Ze doet op het moment overkomen dat het voor haar allemaal erger is als voor een ander terwijl ze eigenlijk weg wil omdat ze gefaald heeft. Kan allemaal wel erg cynisch overkomen voor jullie. Ben het dan ook eens met wat dersken hier zegt en ook eens met Eus:quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:14 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Misselijkmakend figuur ben jij
Ben jij of je familie wel eens bedreigd?
Het hele plan was om haar de 1ste vrouwelijke minister-president van Nederland te maken en vervolgens ons over te leveren aan het WEF. Gelukkig is dat plan mislukt en nu zal ze met dit toneelstuk zich klaarmaken voor haar volgende project.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Met de georkestreerde krokodillentranen heb ik weinig melij. Ze doet op het moment overkomen dat het voor haar allemaal erger is als voor een ander terwijl ze eigenlijk weg wil omdat ze gefaald heeft. Kan allemaal wel erg cynisch overkomen voor jullie. Ben het dan ook eens met wat dersken hier zegt en ook eens met Eus:
https://www.telegraaf.nl/(...)erdeur-te-verdwijnen
Het komt allemaal zo onwijs gemaakt over.
Dit is wel een mooie voor het nageslacht.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:30 schreef miss_sly het volgende:
Gaan we dit complottoneelstukje ook al in dit topic krijgen. Met mensen waar geen zinnige discussie mee te voeren valt? Echt, hou op.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:43 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het hele plan was om haar de 1ste vrouwelijke minister-president van Nederland te maken en vervolgens ons over te leveren aan het WEF. Gelukkig is dat plan mislukt en nu zal ze met dit toneelstuk zich klaarmaken voor haar volgende project.
Dat is nergens voor nodig. Ook van Wilders vind ik het al die tijd al schandalig dat hij bedreigd wordt en beveiligd moet worden. Ik ben het ontzettend met hem oneens, en de manier waarop hij politiek probeert te bedrijven en wat hij allemaal twittert, maar je zult mij niett zien posten dat hij bedreigd mag worden of dat het zijn eigen schuld is. Het is gewoon fout.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is wel een mooie voor het nageslacht.
Zal je even @'en de volgende keer als hier iemand neerpleurt over Wilders' eigen schuld.
Dan stel ik voor dat je bij de volgende verkiezingen geen D66 stemt.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:56 schreef Red_85 het volgende:
Niet zo raar gedacht met je 'complottoneelstukje'. Kaag is ook ernstig georkestreerd gebracht met dank aan partijgenote shula rijxman, dus zo raar is dat niet.
Politici moet je afrekenen op daden, niet op beloften of toekomst. Dit is wat ze eerder gebruikt heeft.
Bedreigd worden met van alles en nog wat, maar wel je kinderen pontificaal in beeld brengen......quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:14 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Q.E.D.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:03 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, jij wilt helemaal geen discussie voeren dus hou op met die drama.
Ah ja, dat is het nieuwste riedeltje onder Kaag-haters. Zag em ook al voorbijkomen op Twitter.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Bedreigd worden met van alles en nog wat, maar wel je kinderen pontificaal in beeld brengen......
Ja sorry, dat komt ook niet echt slim over, ofwel?
Begon veel eerderquote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:48 schreef Gia het volgende:
Vroeger hoorde je niet over bedreigingen van politici. Dat is begonnen met Fortuyn
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan stel ik voor dat je bij de volgende verkiezingen geen D66 stemt.
Iemand niet quoten terwijl je het wel tegen hem hebtquote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:32 schreef Raw85 het volgende:
Aan komen zetten met troep van Ebru Umar____!
Heerlijk, die aannames van je...quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah ja, dat is het nieuwste riedeltje onder Kaag-haters. Zag em ook al voorbijkomen op Twitter.
Kaag is stom, want ze brengt hiermee haar eigen kinderen in gevaar. Mooie uitweg voor haters, want dan hoef je niet met Kaag te sympathiseren, maar kun je haar met een gerust hart intens blijven haten.
Hulde.
Hoezo misselijkmakend? Allemaal prachtig toneel. Jaken dat je bedreigd wordt terwijl Wilders al 10 jaar moet onderduiken en nog steeds staat die man met zijn rug recht. Niet dat ik iets met die man heb of zo.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:14 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Oh excuus, je vindt Kaag gewoon 'niet zo lief'.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:44 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Heerlijk, die aannames van je...
Heb je ook nog feitelijke onderbouwing in je leven of steek jij elke dag een vinger op om te kijken hoe de wind waait?
Met je "gehaat".....
Bij het lezen van deze column en ook bij de reacties van veel usertjes hier, vraag ik me af of ze de uitzending überhaupt gezien hebben. Het lijkt alsof mensen nog steeds reageren op dat fragment van 10 seconden (of zo) dat van tevoren naar buiten is gebracht.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Met de georkestreerde krokodillentranen heb ik weinig melij. Ze doet op het moment overkomen dat het voor haar allemaal erger is als voor een ander terwijl ze eigenlijk weg wil omdat ze gefaald heeft. Kan allemaal wel erg cynisch overkomen voor jullie. Ben het dan ook eens met wat dersken hier zegt en ook eens met Eus:
Edit:
En dat begint meer mensen op te vallen.
Die mensen kijken niet naar dat programma. Ze zien de naam Kaag en slaan op tilt. Bizar om te zien, wel.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Bij het lezen van deze column en ook bij de reacties van veel usertjes hier, vraag ik me af of ze de uitzending überhaupt gezien hebben. Het lijkt alsof mensen nog steeds reageren op dat fragment van 10 seconden (of zo) dat van tevoren naar buiten is gebracht.
Als je de uitzending gezien hebt, weet je bijv dat Kaag, na het filmpje van haar dochters, zo ongeveer als eerste Wilders noemt: ze zegt dat hij het nog veel erger te verduren heeft dan zijzelf. Desondanks lees ik in deze column en in allerlei posts hier dat Kaag zielig is,terwijl Wilders de tering kan krijgen. Terwijl dat dus helemaal niet uit de uitzending blijkt ( eerder het tegenovergestelde).
Je vergeet Els Borst. Maar die schijnt er niet toe te doen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:48 schreef Gia het volgende:
Vroeger hoorde je niet over bedreigingen van politici. Dat is begonnen met Fortuyn, bedreigers vooral linkse activisten, de moord op van Gogh, dader moslim, later Wilders, bedreigers hoofdzakelijk moslims.
Tja, en voorbeeld doet volgen. Nu gaan er ook rechtse Nederlandse activisten beginnen met dreigen. 'Wat zij doen, kunnen wij ook!' Voor het eerst is er een Duitse politicus vermoord door een extreemrechtse dader, in 2021.
Ik geloof niet dat er al iemand in Nederland is vermoord door een rechts figuur, maar ja, het zou natuurlijk wel kunnen gebeuren.
Was die bedreigd dan?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je vergeet Els Borst. Maar die schijnt er niet toe te doen.
Tuurlijk joh, als je wordt vermoord zonder eerst bedreigd te zijn dan telt je niet mee.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:34 schreef StephanL het volgende:
[..]
Was die bedreigd dan?
Wel doodgestoken, dat is iets anders.
Ik haat toch niet?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, als je wordt vermoord zonder eerst bedreigd te zijn dan telt je niet mee.
Ik denk dat ik niet helemaal goed wordt in dit inmiddels haattopic.
Bye
Als je de uitzending hebt gezien, weet je ook dat een fragment van Wilders net daarvoor was getoond.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Bij het lezen van deze column en ook bij de reacties van veel usertjes hier, vraag ik me af of ze de uitzending überhaupt gezien hebben. Het lijkt alsof mensen nog steeds reageren op dat fragment van 10 seconden (of zo) dat van tevoren naar buiten is gebracht.
Als je de uitzending gezien hebt, weet je bijv dat Kaag, na het filmpje van haar dochters, zo ongeveer als eerste Wilders noemt: ze zegt dat hij het nog veel erger te verduren heeft dan zijzelf. Desondanks lees ik in deze column en in allerlei posts hier dat Kaag zielig is,terwijl Wilders de tering kan krijgen. Terwijl dat dus helemaal niet uit de uitzending blijkt ( eerder het tegenovergestelde).
Lekker belangrijk dat je het zo gemaakt over vindt komen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Edit:
En dat begint meer mensen op te vallen.
Ja, misselijkmakend hoe extreem-rechhts haar dood wil lijken te hebbenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, als je wordt vermoord zonder eerst bedreigd te zijn dan telt je niet mee.
Bye
Lol, je zit gewoon te braakballen nu.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:58 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo misselijkmakend? Allemaal prachtig toneel. Jaken dat je bedreigd wordt terwijl Wilders al 10 jaar moet onderduiken en nog steeds staat die man met zijn rug recht. Niet dat ik iets met die man heb of zo.
Maar ondertussen loopt ze verder als een elitair balletje die zichzelf heel wat vindt en toe goed vindt voor het gewone volk. Zolang zij geen last van alle ellende in dit heeft gaat ze gewoon door met hoe ze het nu doet als zij er toch last van heeft zal ze er alles aan doen om haar straatje schoon te vegen.
Je grote blonde leider vind anders ook dat bedreigingen niet moet kunnenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:23 schreef HSG het volgende:
[..]
Si vous pensez que ce guide blond est mon guide , alors les Martiens existent aussi. Sortir!![]()
![]()
Wat een leuke act.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 23:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Et encore une fois, vous dites que cet homme blond est mon guide. vous êtes drôle.
Wat een vreemde reactie, het is gewoon een prima vraag.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Bye
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:30 schreef miss_sly het volgende:
Iedere bedreiging van politici is schandalig.
Voor een haattopic wel jaquote:Op dinsdag 30 mei 2023 23:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een vreemde reactie, het is gewoon een prima vraag.
20 jaar.quote:
quote:
quote:
quote:
Zwagermanquote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:12 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Lekker belangrijk dat je het zo gemaakt over vindt komen.
Zo kunnen we dan ook wel lullen over de bedreigingen aan het adres van Wilders.
Bedreigingen horen gewoon niet en als zo'n figuur als Marianne Zwagerman dit zit te stimuleren, dan is dat heel kwalijk
Zeg ik dat?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:15 schreef grrrrg het volgende:
[..]
O jij bent zo'n eentje die niet gelooft in de bedreigingen of zo? Want alleen jouw grote blonde held kan bedreigd worden zeker?
Dat zijn dus geen journalisten, het is iemand die haatstukjes schrijftquote:Op woensdag 31 mei 2023 01:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zwagerman
Hou op hoor. Dag hugotje nu openlijk een vete heeft neg haaf na wag kritiek, woow stop de persen! Eindelijk een journalist die kritisch is. Help! Dat moet vast iets ernstigs zijn!!
Maar waarom mevrouw Kaag bedreigen? Dat is onacceptabel!quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Jij leest ook maar wat je lezen wil.
Probeer het nog eens zou ik zeggen.
Nergens in mijn quote staat dat ik het niet geloof.
Dat zit in jouw bekrompen hersenen denk ik...
Idd, zoals dat geldt voor álle mensen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:42 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Maar waarom mevrouw Kaag bedreigen? Dat is onacceptabel!
Kritische journalist =/= haatquote:Op woensdag 31 mei 2023 09:42 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat zijn dus geen journalisten, het is iemand die haatstukjes schrijft
Niet om het een of ander, maar Zwagerman is geen journalist. Ze is een columnist met wappiedenkbeelden. Dat moet ze verder helemaal zelf weten, maar laten we het beestje wel bij de naam noemen. En een column schrijven over hoe blij je bent dat Kaag mogelijk het veld ruimt als gevolg van bedreigingen aan haar adres, is geen 'kritische journalistiek'.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kritische journalist =/= haat
Politici zijn het ook niet meer gewend tegenwoordig een kritische journalist voor hun te hebben. Jij bent blijkbaar ook niet meer gewend dat journalisten kritisch kunnen zijn.
Ah, we hebben een nieuw narratief en frame gevonden hoor. Waar vroeger iedereen waar je het niet mee eens was *insert* hitler/bruinhemd/fascist/extreem rechts zou zijn, is het nu een wappie.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar Zwagerman is geen journalist. Ze is een columnist met wappiedenkbeelden. Dat moet ze verder helemaal zelf weten, maar laten we het beestje wel bij de naam noemen. En een column schrijven over hoe blij je bent dat Kaag mogelijk het veld ruimt als gevolg van bedreigingen aan haar adres, is geen 'kritische journalistiek'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |