Gewerkt?quote:
Is het 'no pay, no milk' of zo?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:06 schreef gcjoel het volgende:
Geen schoolmelk maar een beker melk mee van thuis![]()
Zo oneerlijk, schoolmelk was cool. Vooral de yoghurtdrank/choco kinderen.
Fluor spoelen op maandagquote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Schoolmelk heb ik nooit gehad. Wel deden we tanden poetsen op school. Zo'n driemeterbierplank met 35 gaten erin, iedereen een eigen beker en tandenborstel. Was ik 5 of zo.
Wij hadden ook geen schoolmelk, ik kende het ook totaal niet. Totdat mijn man er een keer over vertelde.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:06 schreef gcjoel het volgende:
Geen schoolmelk maar een beker melk mee van thuis![]()
Zo oneerlijk, schoolmelk was cool. Vooral de yoghurtdrank/choco kinderen.
Ja hier was het echt een soort abonnement ofzo. Meer kinderen hadden het dus ook niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is het 'no pay, no milk' of zo?
Ik dacht altijd dat de school dat betaalde…
Dat is nog een heel gedoe tegenwoordig lees ik! Fijnquote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:46 schreef Clubsoda het volgende:
Daarover gesproken: we hebben plek op een kinderopvangHalleluja. Nog niet daar waar wel willen natuurlijk maar het is een hele zorg minder.
Hier komt heel veel bekend voor. Al was ik op een gegeven moment degene die een rits kinderen hielp oversteken (onderbouw, bovenbouw was op een andere locatie).quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Geen schoolmelk.
Geen schooltandenpoetsn.
Wel twee keer per jaar bibberen als de bus van de schooltandarts voor de deur stond. Want niemand had de moeie genomen mij te vertellen dat ik daar nooit heen hoefde omdat ik halfjaarlijkse controle (en fluordip) bij een vaste tandarts had
![]()
Overblijven, wasda? Moeders waren thuis of tantes/buurvrouwen vingen op. In mijn geval mijn oma. Twee dagen: maandag een groooote stapel pannenkoeken en dinsdag appels uit de pan, frikandellen of andere vette hap![]()
Ik was het jongste kindje in de straat dus een van mijn eerste herinneringen is dat ik het troepje van 7 (bijna allemaal familie) kinders verlangend nakeek als ze naar school lopen.
Op mijn eerste schooldag mocht mam me nog met de fiets brengen, na afloop was ik BOOS omdat ik niet met die stomme fiets terugwilde. Ik wilde met de grote kindjes meelopen. Dus vanaf die tijd mocht dat![]()
Had nichtje van 12 een kilometer lang de leiding over zeven kinders, variërend in leeftijd van 4 tot 10. Dat kon gewoon.
Stom was wel dat kleuterschool en lagere school gescheiden waren door een (laag) hek. Wij kleuters hingen daar regelmatig verlangend overheen. En toen ik ein-de-lijk de overstap maakte… werd het hek weggehaald en werd het één grote speelplaatsNiet dat de grote kinders in het kleuterdeel gingen spelen, maar het gaat om het principe
![]()
Net zoals ik pas aan de zijkant van school mee mocht trefballen toen ik in de vierde klas zat. Allemaal strak ingedeeld.
Uiteraard trakteerde ik op mijn verjaardag een keer een stekelvarken. Rode kool in folie, met daarop prikkers met kaas, druif en worst![]()
En de ene week in het jaar waarmee je alle klassen langs mocht om met de schoolbel te rammelen om de pauzes aan te geven… keigaaf natuurlijk!
Een heel gedoe inderdaad! Broer gaat al een poosje niet meer naar een opvang, dus dat voordeel hebben we helaas niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat is nog een heel gedoe tegenwoordig lees ik! Fijn![]()
Kon t niet bij grote broer?
Ik heb 3 en half uur gore afwas weg staan werken. Dat is uh wat het is.quote:
Toen ik een popje was, waren er ook al wel crèches maar niet in het bible-belt dorp waar mijn niet-bible-belt ouders net naartoe verhuisd waren. En overblijven was ook pas na een paar jaar lagere school. Dus de eerste jaren aten we tussen de middag thuis met m’n vader en de oppas. Uiteindelijk is m’n moeder gestopt met haar werk toen mijn zusje geboren werd (na mn broertje). Toen werd het te lastig om te combineren, 3 kinderen met 8 jaar leeftijdsverschil tussen de oudste en de jongste.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:40 schreef sigme het volgende:
Toen ik een popje was, waren de creches net in het leven geroepen, door acties van vrouwen als mijn moeder. Dus mijn moeder was er groot voorstander van en maakte er ook bijna direct gebruik van.
Op de meeste lagere scholen waar ik op zat bleef ik ook over. De eerste niet, want toen was mijn moeder nog thuis. De tweede sowieso, want dat hoorde bij de schooldag voor alle kinderen (Montessori). De derde ik + broertje & zusje als enige overblijvertjes, onze moeder werkte toen fulltime en alle Turkse moeders waren natuurlijk wel thuis. De vierde school bleven we soms over, meestal niet. Mijn vader was toen vaak overdag thuis.
'Verschwitzt' is volgens mij dialect voor 'verwijderd/weggedaan' (verschwindet)…quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Reserveringaanvraag bij Airbnb (niet de met Fles, een andere) verlopen.
Reactie van de verhuurder: ik heb de aanvraag verzweet, sorry. Google translate kon er weinig anders van zijn Duits maken![]()
‘Verschwitzt’ heeft vast ook een andere betekenis dan ‘gezweet’, gok ikIets als: verknoeid?
Want anders moet mijn familie tijdens ons uitje op straat slapen
Klinkt vooral als "verprutst"quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
'Verschwitzt' is volgens mij dialect voor 'verwijderd/weggedaan' (verschwindet)…
Voor de zekerheid zou ik de Duitse meneer gewoon vragen wat hij precies bedoelt met 'verschwitzt'…quote:
Bonprix?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:24 schreef Lonaa het volgende:
Jong0ns, stel, ik heb een goed, wit overhemd/bouse nodig. Voor mij. Waar ga ik dan heen?
Meende ik uit de context al te halen jaquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
'Verschwitzt' is volgens mij dialect voor 'verwijderd/weggedaan' (verschwindet)…
En datquote:
Al gedaan, maar hij heeft nog niet gereageerd.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor de zekerheid zou ik de Duitse meneer gewoon vragen wat hij precies bedoelt met 'verschwitzt'…
Mei Brähn daz nat kampjute. Vut du ju mihn bei "Verschwitzt"?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor de zekerheid zou ik de Duitse meneer gewoon vragen wat hij precies bedoelt met 'verschwitzt'…
C&A. Lenen bij vrienden/familie.quote:
Ja, ik overweeg inderdaad tripje C&A. Maar ik dacht, misschien heeft iemand nog wel goed idee. Voor de toekomst moet de baas gewoon overhemden bijbestellen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
C&A. Lenen bij vrienden/familie.
En tegelijkertijd een goede bij Bonprix bestellen voor de toekomst.
HappySizeMore Die heeft vaak mooie kwaliteit ook.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:24 schreef Lonaa het volgende:
Jong0ns, stel, ik heb een goed, wit overhemd/bouse nodig. Voor mij. Waar ga ik dan heen?
Boze Fles is mooiste Flesquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou C&A, en zeker niet bonprix vuile naaiers.
Had ook eens op korte termijn wat nodig. C&A informeerde me eerlijk over de levertijd. Bij Bonprix gekeken: "VANDAAG BESTELD MORGEN IN HUIS OLEE"
Besteld
Betaald
En ja hoor, na een half uur begonnen de mailtjes. Dit niet leverbaar. Dat backorder. Zus over 3 weken weer. Opflikkeren met bonprix. Nooit meer bonprix. Bommen op bonprix.
In het biblebeltdorp waar mijn ongetrouwde hippie-ouders kinderen kregen was ook geen creche. Maar mijn moeder werkte in Stad, en daar was dus wel een creche. Later, toen mijn zusje & broertje kwamen werkte mijn moeder een paar jaar niet; volgens mij zijn zij ook niet op een creche geweest destijds, ik toen wel nog op een creche in een buurdorp (blijkbaar iets minder bijbelig dorp).quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:14 schreef yinu het volgende:
[..]
Toen ik een popje was, waren er ook al wel crèches maar niet in het bible-belt dorp waar mijn niet-bible-belt ouders net naartoe verhuisd waren. En overblijven was ook pas na een paar jaar lagere school. Dus de eerste jaren aten we tussen de middag thuis met m’n vader en de oppas. Uiteindelijk is m’n moeder gestopt met haar werk toen mijn zusje geboren werd (na mn broertje). Toen werd het te lastig om te combineren, 3 kinderen met 8 jaar leeftijdsverschil tussen de oudste en de jongste.
Niet mijn bonprix platbombarderenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Had ook eens op korte termijn wat nodig. C&A informeerde me eerlijk over de levertijd. Bij Bonprix gekeken: "VANDAAG BESTELD MORGEN IN HUIS OLEE"
Besteld
Betaald
En ja hoor, na een half uur begonnen de mailtjes. Dit niet leverbaar. Dat backorder. Zus over 3 weken weer. Opflikkeren met bonprix. Nooit meer bonprix. Bommen op bonprix.
Jaquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:48 schreef derLudolf het volgende:
Lekker aan het lezen op oudejaarsavond trouwens?
Wat zo mooi is, is dat hij in zijn woede bonprix ontzettend veel shortlinks geeftquote:
If you can't stand the heat, get out of the kitchenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet mijn bonprix platbombarderen
Ja danny lekker veel geld schrapen om fok in de lucht te houden. DAT is primaquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat zo mooi is, is dat hij in zijn woede bonprix ontzettend veel shortlinks geeft
Ken je iemand met een Sligro- of Hanos pas?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:50 schreef Lonaa het volgende:
Er zijn nog wel wat bedrijfskledingwinkels in Enschede maar die hebben allemaal de witte blouses uitverkocht hihaho.
Toch maar hotel boeken?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
If you can't stand the heat, get out of the kitchen
Ja, ik.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ken je iemand met een Sligro- of Hanos pas?
Die verkopen ook kleding voor horeca personeel…
Sligro? Of zijn dat enkel koksbuizen, schorten etc.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:50 schreef Lonaa het volgende:
Er zijn nog wel wat bedrijfskledingwinkels in Enschede maar die hebben allemaal de witte blouses uitverkocht hihaho.
Wat ik zo zag op de website wel ja.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sligro? Of zijn dat enkel koksbuizen, schorten etc.
Ik vind het wel kunstig hoe jij stelselmatig de plank weet mis te slaan.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:50 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Of een opgefokte idioot met gelijk bommen op een bedrijf
Oh, ja, heb het wel eens zien liggen, maar nooit echt in verdiept wat er precies ligtquote:
Bquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Besteld
Betaald
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:56 schreef Lonaa het volgende:
Oh Hanos heeft ze wel. Ok. Misschien moet ik gewoon naar bed gaan.
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vind het wel kunstig hoe jij stelselmatig de plank weet mis te slaan.
Jeetje krijg je geld of zoquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Bnprix is de allerm
![]()
iste, fijnste k
lerewinkel die er is
Niet haten op mijn Bnprix
Je snapt het niet.quote:
Krijgen we dit verhaal weerquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Besteld
Betaald
Iets soortgelijks dan. Het is ook al jaren geleden. Ik kijk daar gewoon nooit meer. Schijtprix.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Krijgen we dit verhaal weerBonprix adverteert niet met vandaag besteld morgen in huis.
Protest gaat uit als een nachtkaarsquote:
Anders wordt het Bonrente ?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:12 schreef Sarabi het volgende:
Het wordt trouwens tijd dat ik Bonprix eens betaal
Boefje!quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:12 schreef Sarabi het volgende:
Het wordt trouwens tijd dat ik Bonprix eens betaal
Een stropop past niet op z'n balkonquote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bonprix..
Mwah..
Anyway, moet er niet ff vanavond alvast een Abrahammetje gefrabriekt worden voor Fles?
Ik doe altijd afleverpunt en daar komt het keurig binnen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind Bonprix ook best een geinige winkel maar ze zijn wel kut met bezorgen.
Hoe is het met die maat die een vinger mist?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een stropop past niet op z'n balkon
En die kerel die dus vorige maand is overleden was altijd degene die dat fabriekte, want had een strohandel
Een kleintje dan? Door de brievenbus?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een stropop past niet op z'n balkon
En die kerel die dus vorige maand is overleden was altijd degene die dat fabriekte, want had een strohandel
Het komt wel aan maar altijd 1 of 2 dagen later dan ze beloven.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik doe altijd afleverpunt en daar komt het keurig binnen.
Terugsturen ook altijd makkelijk, ik houd van hun meegeleverde retourstickers. Gelukkig bij steeds meer bedrijven standaard.
Mijn moeder kwam uit Stad met crèche-verwachtingen naar het westen van het land en was geschokt door hoe moeilijk het was om daar baan en kinderen te combineren.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:47 schreef sigme het volgende:
[..]
In het biblebeltdorp waar mijn ongetrouwde hippie-ouders kinderen kregen was ook geen creche. Maar mijn moeder werkte in Stad, en daar was dus wel een creche. Later, toen mijn zusje & broertje kwamen werkte mijn moeder een paar jaar niet; volgens mij zijn zij ook niet op een creche geweest destijds, ik toen wel nog op een creche in een buurdorp (blijkbaar iets minder bijbelig dorp).
Geen idee of alle vingers er nog aan zitten. Ik moet morgen na het werk nog even stukje rijden, zal hem even bellen. Vergeet dat steedsquote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe is het met die maat die een vinger mist?
Wat bedoel je met een Abraham?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik kan en ga geen Abrahammetje fabrieken voor Fles. Maar een muziekje moet kunnen. For old times sake:
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een Abraham?
Ja hier bij de slager krijg je dan zoiets [ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu heb ik weer hongerquote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zou wel passend zijnquote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
was wel het eerste wat ik deed toen ik wakker werd op mijn 50e verjaardag. Rondom de flat kijken of er niets raars was neergezet door lieve vrienden.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
haha ja ik denk niet dat er iemand zo'n enorme pop in mijn voortuin gaat zetten morgenEn anders ook maar wel hoor
Lekker doorgaan zo ja. Worden we vrienden vanquote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:37 schreef Blues het volgende:
Ik werd 50 in Barcelona
En ik had een bonprietje aan![]()
Ik werd 25 in Tel Aviv. Geen idee meer wat ik aan hadquote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:37 schreef Blues het volgende:
Ik werd 50 in Barcelona
Ik had veel te dure kleding aan (invloed nog van de voormalige vriendengroep). Hele dag trouwens (alleen de kosten waren voor mquote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:37 schreef Blues het volgende:
Ik werd 50 in Barcelona
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker doorgaan zo ja. Worden we vrienden van
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |