Is dat 325 km lopen?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:07 schreef Tele6 het volgende:
Ik mag op sollicitatiegesprek komen! Over een week
Yeahquote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:07 schreef Tele6 het volgende:
W00tquote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:07 schreef Tele6 het volgende:
Vanaf de 24e zou het 2 weken "het toppunt" zijn, volgens de wetenschapper die laatst op de radio was hierover.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:10 schreef Lonaa het volgende:
Zijn de grassen al bijna uitgebloeid? That be great, thanks.
Het voelt ook wel alsof ik halverwege het hoogtepunt ben.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Vanaf de 24e zou het 2 weken "het toppunt" zijn, volgens de wetenschapper die laatst op de radio was hierover.
Oh bijzonder. Foei toch, jurk!quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
uhm… jurk is in een paar jaar spontaan gekrompen
Uhm volgens mij is dat meer iets voor de KPD SC, de TT daar past perfectquote:
Gelukkig dat het bewegen goed gaat. Hier is het ook frissig.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:01 schreef AnneX het volgende:
Wat TT betreft…voel mij wel aangesproken.
Update: blauw wordt paars. Bewegen gaat goed. MnX voelt zich meer ellendig erover dan ik.
Tuinhulp is ook weer hersteld. Dat komt mooi uit.
Goeie reis terug Blues & golfer. De toeristische route begrijp ik. ☀
@:Tele6 tuurlijk word je uitgenodigd. Je brengt heel wat voordelen mee.
Heb je enig idee hoeveel er door de eerste ronde zijn![]()
Gossie wat raar @:Kaatje1 Je bent toch niet gevallen? Of hard gestoten?
Laat de arm maar even zien bij de dokter.
Deur open en binnen een vestje aan. Het is best frips. Droog en zon in ieder geval.
Beter dan een hittegolf.
Werkze allemaal
Wat fijn dat je je best oké voelt ondanks alle butsen en plekken.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:01 schreef AnneX het volgende:
Update: blauw wordt paars. Bewegen gaat goed. MnX voelt zich meer ellendig erover dan ik.
Deur open en binnen een vestje aan. Het is best frips. Droog en zon in ieder geval.
Beter dan een hittegolf.
Werkze allemaal
Oh wat balen van je lijf weer.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Goede reis @:blues en @:golfer
Vanavond lekker in je eigen bed.
Heb een vrijwel slapeloze nacht achter de rug. Al een paar weken een beetje last van mijn linker bovenarm. Gisternacht ging ik daarop liggen en toen opeens heel veel last en dat blijft zo. Kan m'n arm ook niet omhoog krijgen. Vannacht wel paracetamol gehad maar dat deed niet veel, dus vanochtend toch maar de HA gebeld. Er komt straks wat zwaardere pijnstilling (tenzij ze me wil zien maar eerst even zien wat dit doet).
De plannen voor vandaag maar even in de koelkast gezet. Ga wel even m'n bed verschonen, heel rustig aan ipv in één keer. Maar ik denk er nu wel hard over om ook een droger te kopen. Ken m'n lijf, dit gaat vaker gebeuren, en zo kan ik echt geen was ophangen (lakens en zo). En als ik dan toch een nieuwe wasmachine koop kan dat ding er beter meteen bij geleverd worden. Is het nog altijd mijn keus om 'm wel/niet te gebruiken.
Stuk mooie weg nu snelweg met mooie uitzichten.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:01 schreef AnneX het volgende:
Beter dan een hittegolf.
Werkze allemaal
Afkloppen, maar dit jaar heb ik nog nauwelijks last gehad.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:25 schreef fietsie het volgende:
Oogdruppels, neusspray, pilletje, en dan nog last hier.
Klopt. Dat deden we dus bij ons gras ook. Maar geen last meer. Vroeger vrat ik constant pilletjes.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 12:22 schreef fietsie het volgende:
Nou ik woon gezellig in een buitengebied maar de aanslag vanmorgen was bizar; er wordt volop gemaaid omdat het de komende dagen drogend weer gaat zijn..
Hak er iig ontbijtspek doorheen, anders worden ze snel droog. Dan kan je zout ook weglaten.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
CUL, ik wil hamburgers maken van kipgehakt voor op de bbq. Niet met een broodje en alles, gewoon een burger met lekkere kruiden. Misschien iets Aziatisch. Iemand een idee?
Ik vind Laos en kip altijd wel een goede combi, met wat vers gemalen witte peper..quote:Op dinsdag 30 mei 2023 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
CUL, ik wil hamburgers maken van kipgehakt voor op de bbq. Niet met een broodje en alles, gewoon een burger met lekkere kruiden. Misschien iets Aziatisch. Iemand een idee?
Laos, Galanga, peper en Fenegrik, indien geen spek, dan soy, wellicht wat knoflook en gember.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 12:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik vind Laos en kip altijd wel een goede combi, met wat vers gemalen witte peper..
Zoiets jaquote:Op dinsdag 30 mei 2023 12:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Laos, Galanga, peper en Fenegrik, indien geen spek, dan soy, wellicht wat knoflook en gember.
Is het er eentje uit 'jouw' reeksreeks?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn eerste kadootje is binnenKwam FedEx net brengen. Gewoon van een willekeurige Amerikaan van een papiergeldforum gekregen
Is toch lief
![]()
[ afbeelding ]
Als laab/larb?quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2681247/[quote]
[b]Op dinsdag 30 mei 2023 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee dat dan weer nietquote:
Sms van een +48 nummer?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:15 schreef Barreltje het volgende:
OhIk krijg net een sms van mn nooit-geboren-kind dat dr telefoon weg is.. en dat ik een ander nummer moet contacteren.
![]()
Jup! +48 welk land is dat?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sms van een +48 nummer?
Kreeg ik gisteren ook twee van
Nope +316xx542820quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:21 schreef derLudolf het volgende:
Moest je ook appen naar +768 op het eind?
Ik heb dual SIM dus heb met m'n prepaid nummer één reactie gestuurd. Geen antwoord gehad
Op reddit zag ik een fucking ad voor dit maar dan met sns internetbankierenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:30 schreef MadMaster het volgende:
Vanmorgen kreeg ik een mail van 'MijnOverheid' m.b.t. de Belastingdienst.
De website van MijnOverheid deed het niet, dus of ik even wilde inloggen via een QR code die in de mail stond. Het mailadres van de afzender had de extensie '.ng'...
Boefjes, allemaal!
Oh ja, die had ik ook.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:36 schreef AnneX het volgende:
Oh dat soort mail: Apple gaat iets veranderen in de opslag in de Cloud.
Dat heeft gevolgen voor je abbo. Klik even op de link om aan te passen.
Deze week ook veel aanbiedingen van zonnepanelen en inloopdouches.![]()
Het gaat in vlagen en vaak rechtstreeks in de reclamemap.
Ja, niet op mijn normale mail adres maar op mijn oude mailadres en die stuurt de mails automatisch door.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:39 schreef MadMaster het volgende:
Krijgen jullie ook zoveel pakketjes via FedEx, volgens de mailberichten?
Per week krijg ik daar zo'n 10 berichten over. Of ik dan even wil klikken om de voortgang van de bezorging te checken...
Deze ja. Elke dag.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:39 schreef MadMaster het volgende:
Per week krijg ik daar zo'n 10 berichten over. Of ik dan even wil klikken om de voortgang van de bezorging te checken...
Oeh, dat maak ik een keer. Maar de kipgehakt die ik heb moet op de barbecue en dan is een burger even makkelijker. Eens kijken of ik die kruiden in de burger kan verwerken.quote:
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:51 schreef yinu het volgende:
[..]
Deze ja. Elke dag.![]()
Over hooikoorts: volgens mij kan dat ook in de loop van je leven veranderen. Ik weet dat ik er 10-15 jaar geleden vrij veel last van had, maar toevallig fietste ik gisteren ergens waar ik opeens zo’n enorm branderige kriebel in m’n keel kreeg en toen dacht ik: hee, da’s lang geleden? Ik zette me al schrap voor de niesaanval/verstopte loopneus maar die kwamen niet.En volgens mij is het al een jaar of 6 veel minder. Wel niezen, en dus keelkriebel, maar verder niets.
Het kan ook dat m’n immuunsysteem te druk bezig is om zelfdestructie uit te voeren om nog te reageren op externe prikkels natuurlijk
Dit moet haast wel over hooikoorts gaan.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:21 schreef Lonaa het volgende:
Het voelt ook wel alsof ik halverwege het hoogtepunt ben. Het lekt overal en alles is gevoelig.
Ook al jarigquote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:14 schreef Troel het volgende:
Jongems, ik lig in mijn nieuwe verjaardagscadeautjeshangmat in het zonnetje in de tuin. Ik ben zo blij dat ik deze twee weken vrij heb genomen!
Mijn ouders dachten toch echt dat ie echt was. " Ja want jouw naam stond er bij, en we kennen niemand met een nummer wat eindigt op 58 dus dan zal je wel een nieuw nummer hebben "quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:15 schreef Barreltje het volgende:
OhIk krijg net een sms van mn nooit-geboren-kind dat dr telefoon weg is.. en dat ik een ander nummer moet contacteren.
![]()
Ai, zijn ze ook geld kwijt?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn ouders dachten toch echt dat ie echt was. " Ja want jouw naam stond er bij, en we kennen niemand met een nummer wat eindigt op 58 dus dan zal je wel een nieuw nummer hebben "
Nee want m'n moeder herinnerde zich dat ik een substantieel bedrag had uitgegeven ergens aan " en het dus niet kon kloppen, van dat geld " en besloot dus even m'n broertje te bellen of ik echt een nieuw nummer had (want mij kon ze natuurlijk niet bellen ?!?!)quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ai, zijn ze ook geld kwijt?
Klootzakken zijn die lui ook.
Gelukkig!quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee want m'n moeder herinnerde zich dat ik een substantieel bedrag had uitgegeven ergens aan " en het dus niet kon kloppen, van dat geld " en besloot dus even m'n broertje te bellen of ik echt een nieuw nummer had (want mij kon ze natuurlijk niet bellen ?!?!)
Protip: mn ouders en ik hebben een codewoord, wat we in geval van nood (zullen) gebruiken. Vroeger meeer ter bescherming van mij, nu meer geunoreversed om hen tegen dit soort shit te beschermen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn ouders dachten toch echt dat ie echt was. " Ja want jouw naam stond er bij, en we kennen niemand met een nummer wat eindigt op 58 dus dan zal je wel een nieuw nummer hebben "
De ellende is dus dat zoiets al afgesproken is ooit , maar dat ze zo'n bizar patroon van waangedachten in gingen (op basis van het telefoonnummer proberen het herinneren " van wie dat nummer is", want het is ook teveel moeite namen aan telefoonummers te koppelen in de contactgegevens..) dat ze hier ook volledig aan voorbij gingen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Protip: mn ouders en ik hebben een codewoord, wat we in geval van nood (zullen) gebruiken. Vroeger meeer ter bescherming van mij, nu meer geunoreversed om hen tegen dit soort shit te beschermen.
Moet eerlijk zeggen, denk dat het ontzettend helpt dat dit codewoord dus al 30 jaar actief is. Weet niet of ik het er nu nog in zou krijgen bij ze.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
De ellende is dus dat zoiets al afgesproken is ooit , maar dat ze zo'n bizar patroon van waangedachten in gingen (op basis van het telefoonnummer proberen het herinneren " van wie dat nummer is", want het is ook teveel moeite namen aan telefoonummers te koppelen in de contactgegevens..) dat ze hier ook volledig aan voorbij gingen.
En het gevraagde bedrag sowieso zo laag was dat ze met 1 hersencel wel hadden kunnen uitvissen dat dat niet bij mij vandaan kwam. Ik heb nog nooit zo'n goedkope gehad![]()
![]()
Collect bellenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Protip: mn ouders en ik hebben een codewoord, wat we in geval van nood (zullen) gebruiken. Vroeger meeer ter bescherming van mij, nu meer geunoreversed om hen tegen dit soort shit te beschermen.
Grappig genoeg is dit ooit in het leven geroepen om collect te kunnen bellen vanuit telefooncellen.
Ze moet trots zijn!quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn tante biechtte laatst ook op dat ze in was gegaan op een scam. Toen de koerier voor de deur stond om haar pas op te halen sloeg de twijfel toe en zei ze dat ze hem voor de zekerheid wilde fotograferen en dat ze even haar camera ging pakken. Toen ze terugkwam was die jongen weggerend.
Ze was zo boos op zichzelf, was echt sneu.
Zoek naar een woord dat echt bij jullie past. Bij ons is het zo'n woord van iets dat dan -om redenen die niemand ooit nog terug zal kunnen halen- dan ineens anders heet in ons gezin. Dat is heel eigen en dus onmiskenbaar.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:47 schreef yinu het volgende:
Maar ik zal het nog eens ter sprake brengen bij m’n ouders ja. Wel weer een goede reminder.
Maandag pasquote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook al jarigAlles en iedereen is maar jarig tegenwoordig. Het zou verboden moeten worden
Boos? Hartstikke goed juist dat ze op het idee kwam om die foto te willen nemen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn tante biechtte laatst ook op dat ze in was gegaan op een scam. Toen de koerier voor de deur stond om haar pas op te halen sloeg de twijfel toe en zei ze dat ze hem voor de zekerheid wilde fotograferen en dat ze even haar camera ging pakken. Toen ze terugkwam was die jongen weggerend.
Ze was zo boos op zichzelf, was echt sneu.
Zo bedoelde ik mijn tipquote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oeh, dat maak ik een keer. Maar de kipgehakt die ik heb moet op de barbecue en dan is een burger even makkelijker. Eens kijken of ik die kruiden in de burger kan verwerken.
Waarom was gezichtsmassagestaaf het eerste woord dat hierbij in mij opkwam?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zoek naar een woord dat echt bij jullie past. Bij ons is het zo'n woord van iets dat dan -om redenen die niemand ooit nog terug zal kunnen halen- dan ineens anders heet in ons gezin. Dat is heel eigen en dus onmiskenbaar.
Nope. Een keer een pakketje gehad via FedEx, nu ongeveer een jaar terug. Moest ik goffedomme ophalen uit Zwollequote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:39 schreef MadMaster het volgende:
Waarom niet?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom was gezichtsmassagestaaf het eerste woord dat hierbij in mij opkwam?
Die kreeg ik ook jaquote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
In mijn appgroepen waart de ‘OMG OPEENS STAAN ALLE GROEPEN OP OPENBAAR’ boodschap rond. Dat was standaard al zo, maar iedereen die het gaat controleren is zo van ‘OMG HET KLOPT!1!!11’ en gaat de boodschap (met evt aanhangend virus) aan alle groepen doorsturen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
“Tyfoneren” ok. Duidelijk.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarschijnlijk een overwegstoring denk ikDan moeten ze bij elke overweg stapvoets aan komen rijden en tyfoneren zoals dat heet.
En de machinist heeft dan de tyfus.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
“Tyfoneren” ok. Duidelijk.
Atm ook: een korte tyfonade (?) Toet. Negentien treinen per uur hè.
Dat zei ik ook. Maar ze vond het stom dat ze zo lang met die kerel aan de telefoon had gezeten en al haar gegevens had gegeven, tot aan het accepteren van een koeriersopdracht toe.quote:
Juist heel goed gedaan, maximaal tijd in beslag genomen van de oplichters en ze dan nog op kosten gejaagd ookquote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zei ik ook. Maar ze vond het stom dat ze zo lang met die kerel aan de telefoon had gezeten en al haar gegevens had gegeven, tot aan het accepteren van een koeriersopdracht toe.
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Juist heel goed gedaan, maximaal tijd in beslag genomen van de oplichters en ze dan nog op kosten gejaagd ook![]()
Bijna doortrapt venijnig van die tante
De creche schijnt zo *goed* te zijn voor kinderen, leren ze alvast sociaal gedrag enzo. Kan je nagaan, anders had ik vermoedelijk nu nóg mensen van m'n kleedje gebeten, en jij drama geschopt als iemand je liedje zingtquote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik moest lachen om je kleedje. Ik had op de creche een liedje waarvan ik vond dat er het alleenrecht op had. Dik vet drama als anderen het ook zongen
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:25 schreef sigme het volgende:
Alle rare appjes die mijn ouders kunnen krijgen die openen met 'Pap' of ' Mam' zullen never nooit de indruk wekken dat ze van een van hun kinderen afkomstig zijn.
Ik ben als heel klein kind (6 maanden oud) naar de creche gegaan en kwam er toen achter dat er zoveel personen zijn die 'mama' heten dat me dat een volstrekt onbruikbare aanduiding leek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik moest lachen om je kleedje. Ik had op de creche een liedje waarvan ik vond dat er het alleenrecht op had. Dik vet drama als anderen het ook zongenbaby’s met karakter
![]()
Ik ging niet naar de crèche want die was er niet in het dorp waar ik woonde, dus ik had een oppas die ook hielp in het huishouden. Die ik altijd het hele huis door dirigeerde en aan wie ik precies vertelde welk liedje er nu voor mij gezongen moest worden en welk boekje er voorgelezen diende te worden en welke activiteit er moest gebeuren.
Toen afgelopen weekeind mijn neefje van 2 de hele familie één voor één van tafel kwam halen om in een kring om hem heen te staan en een bal met hem over te gooien kregen mn ouders een flashback naar mij. ‘De directrice’
Idem.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ging niet naar een creche omdat die nog niet bestondenOp m'n vierde naar de kleuterschool. Vriendin van de familie (zij woonde naast ons) heeft het nog over "kaatje in haar rode schotse ruit rok en blauwe blazer" op weg naar school
Ook dat niet. Warm eten nog tussen de middag. Mijn vader fietste als een gek van kantoor naar huis, eten, en weer terug. Daar heeft hij het onvermogen tot natafelen aan overgehoudenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Idem.
We hadden wel ‘overblijven' tussen de middag.
Kon je op school je geplette, van huis meegenomen boterhammen opeten…
er werden/worden verhalen verteld. Daarom weet ik het van rokje/blazer (hoor het zeker 1x per jaar). Weet ook nog dat mijn step is gestolen bij de kleuterschool en dat ik op chocolaatjes mocht trakteren toen mijn zusje was geboren.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:55 schreef Vanyel het volgende:
Dat jullie dit soort dingen zo gedetailleerd weten.
Ik kom niet veel verder dan: ik had chocomel en niet van die ranzige melk. Vaak nog kouder dan de melk ook.
We hadden wel schoolmelk op de lagere school.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:55 schreef Vanyel het volgende:
Dat jullie dit soort dingen zo gedetailleerd weten.
Ik kom niet veel verder dan: ik had chocomel en niet van die ranzige melk. Vaak nog kouder dan de melk ook.
Gewerkt?quote:
Is het 'no pay, no milk' of zo?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:06 schreef gcjoel het volgende:
Geen schoolmelk maar een beker melk mee van thuis![]()
Zo oneerlijk, schoolmelk was cool. Vooral de yoghurtdrank/choco kinderen.
Fluor spoelen op maandagquote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Schoolmelk heb ik nooit gehad. Wel deden we tanden poetsen op school. Zo'n driemeterbierplank met 35 gaten erin, iedereen een eigen beker en tandenborstel. Was ik 5 of zo.
Wij hadden ook geen schoolmelk, ik kende het ook totaal niet. Totdat mijn man er een keer over vertelde.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:06 schreef gcjoel het volgende:
Geen schoolmelk maar een beker melk mee van thuis![]()
Zo oneerlijk, schoolmelk was cool. Vooral de yoghurtdrank/choco kinderen.
Ja hier was het echt een soort abonnement ofzo. Meer kinderen hadden het dus ook niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is het 'no pay, no milk' of zo?
Ik dacht altijd dat de school dat betaalde…
Dat is nog een heel gedoe tegenwoordig lees ik! Fijnquote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:46 schreef Clubsoda het volgende:
Daarover gesproken: we hebben plek op een kinderopvangHalleluja. Nog niet daar waar wel willen natuurlijk maar het is een hele zorg minder.
Hier komt heel veel bekend voor. Al was ik op een gegeven moment degene die een rits kinderen hielp oversteken (onderbouw, bovenbouw was op een andere locatie).quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Geen schoolmelk.
Geen schooltandenpoetsn.
Wel twee keer per jaar bibberen als de bus van de schooltandarts voor de deur stond. Want niemand had de moeie genomen mij te vertellen dat ik daar nooit heen hoefde omdat ik halfjaarlijkse controle (en fluordip) bij een vaste tandarts had
![]()
Overblijven, wasda? Moeders waren thuis of tantes/buurvrouwen vingen op. In mijn geval mijn oma. Twee dagen: maandag een groooote stapel pannenkoeken en dinsdag appels uit de pan, frikandellen of andere vette hap![]()
Ik was het jongste kindje in de straat dus een van mijn eerste herinneringen is dat ik het troepje van 7 (bijna allemaal familie) kinders verlangend nakeek als ze naar school lopen.
Op mijn eerste schooldag mocht mam me nog met de fiets brengen, na afloop was ik BOOS omdat ik niet met die stomme fiets terugwilde. Ik wilde met de grote kindjes meelopen. Dus vanaf die tijd mocht dat![]()
Had nichtje van 12 een kilometer lang de leiding over zeven kinders, variërend in leeftijd van 4 tot 10. Dat kon gewoon.
Stom was wel dat kleuterschool en lagere school gescheiden waren door een (laag) hek. Wij kleuters hingen daar regelmatig verlangend overheen. En toen ik ein-de-lijk de overstap maakte… werd het hek weggehaald en werd het één grote speelplaatsNiet dat de grote kinders in het kleuterdeel gingen spelen, maar het gaat om het principe
![]()
Net zoals ik pas aan de zijkant van school mee mocht trefballen toen ik in de vierde klas zat. Allemaal strak ingedeeld.
Uiteraard trakteerde ik op mijn verjaardag een keer een stekelvarken. Rode kool in folie, met daarop prikkers met kaas, druif en worst![]()
En de ene week in het jaar waarmee je alle klassen langs mocht om met de schoolbel te rammelen om de pauzes aan te geven… keigaaf natuurlijk!
Een heel gedoe inderdaad! Broer gaat al een poosje niet meer naar een opvang, dus dat voordeel hebben we helaas niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat is nog een heel gedoe tegenwoordig lees ik! Fijn![]()
Kon t niet bij grote broer?
Ik heb 3 en half uur gore afwas weg staan werken. Dat is uh wat het is.quote:
Toen ik een popje was, waren er ook al wel crèches maar niet in het bible-belt dorp waar mijn niet-bible-belt ouders net naartoe verhuisd waren. En overblijven was ook pas na een paar jaar lagere school. Dus de eerste jaren aten we tussen de middag thuis met m’n vader en de oppas. Uiteindelijk is m’n moeder gestopt met haar werk toen mijn zusje geboren werd (na mn broertje). Toen werd het te lastig om te combineren, 3 kinderen met 8 jaar leeftijdsverschil tussen de oudste en de jongste.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:40 schreef sigme het volgende:
Toen ik een popje was, waren de creches net in het leven geroepen, door acties van vrouwen als mijn moeder. Dus mijn moeder was er groot voorstander van en maakte er ook bijna direct gebruik van.
Op de meeste lagere scholen waar ik op zat bleef ik ook over. De eerste niet, want toen was mijn moeder nog thuis. De tweede sowieso, want dat hoorde bij de schooldag voor alle kinderen (Montessori). De derde ik + broertje & zusje als enige overblijvertjes, onze moeder werkte toen fulltime en alle Turkse moeders waren natuurlijk wel thuis. De vierde school bleven we soms over, meestal niet. Mijn vader was toen vaak overdag thuis.
'Verschwitzt' is volgens mij dialect voor 'verwijderd/weggedaan' (verschwindet)…quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Reserveringaanvraag bij Airbnb (niet de met Fles, een andere) verlopen.
Reactie van de verhuurder: ik heb de aanvraag verzweet, sorry. Google translate kon er weinig anders van zijn Duits maken![]()
‘Verschwitzt’ heeft vast ook een andere betekenis dan ‘gezweet’, gok ikIets als: verknoeid?
Want anders moet mijn familie tijdens ons uitje op straat slapen
Klinkt vooral als "verprutst"quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
'Verschwitzt' is volgens mij dialect voor 'verwijderd/weggedaan' (verschwindet)…
Voor de zekerheid zou ik de Duitse meneer gewoon vragen wat hij precies bedoelt met 'verschwitzt'…quote:
Bonprix?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:24 schreef Lonaa het volgende:
Jong0ns, stel, ik heb een goed, wit overhemd/bouse nodig. Voor mij. Waar ga ik dan heen?
Meende ik uit de context al te halen jaquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
'Verschwitzt' is volgens mij dialect voor 'verwijderd/weggedaan' (verschwindet)…
En datquote:
Al gedaan, maar hij heeft nog niet gereageerd.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor de zekerheid zou ik de Duitse meneer gewoon vragen wat hij precies bedoelt met 'verschwitzt'…
Mei Brähn daz nat kampjute. Vut du ju mihn bei "Verschwitzt"?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor de zekerheid zou ik de Duitse meneer gewoon vragen wat hij precies bedoelt met 'verschwitzt'…
C&A. Lenen bij vrienden/familie.quote:
Ja, ik overweeg inderdaad tripje C&A. Maar ik dacht, misschien heeft iemand nog wel goed idee. Voor de toekomst moet de baas gewoon overhemden bijbestellen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
C&A. Lenen bij vrienden/familie.
En tegelijkertijd een goede bij Bonprix bestellen voor de toekomst.
HappySizeMore Die heeft vaak mooie kwaliteit ook.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:24 schreef Lonaa het volgende:
Jong0ns, stel, ik heb een goed, wit overhemd/bouse nodig. Voor mij. Waar ga ik dan heen?
Boze Fles is mooiste Flesquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou C&A, en zeker niet bonprix vuile naaiers.
Had ook eens op korte termijn wat nodig. C&A informeerde me eerlijk over de levertijd. Bij Bonprix gekeken: "VANDAAG BESTELD MORGEN IN HUIS OLEE"
Besteld
Betaald
En ja hoor, na een half uur begonnen de mailtjes. Dit niet leverbaar. Dat backorder. Zus over 3 weken weer. Opflikkeren met bonprix. Nooit meer bonprix. Bommen op bonprix.
In het biblebeltdorp waar mijn ongetrouwde hippie-ouders kinderen kregen was ook geen creche. Maar mijn moeder werkte in Stad, en daar was dus wel een creche. Later, toen mijn zusje & broertje kwamen werkte mijn moeder een paar jaar niet; volgens mij zijn zij ook niet op een creche geweest destijds, ik toen wel nog op een creche in een buurdorp (blijkbaar iets minder bijbelig dorp).quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:14 schreef yinu het volgende:
[..]
Toen ik een popje was, waren er ook al wel crèches maar niet in het bible-belt dorp waar mijn niet-bible-belt ouders net naartoe verhuisd waren. En overblijven was ook pas na een paar jaar lagere school. Dus de eerste jaren aten we tussen de middag thuis met m’n vader en de oppas. Uiteindelijk is m’n moeder gestopt met haar werk toen mijn zusje geboren werd (na mn broertje). Toen werd het te lastig om te combineren, 3 kinderen met 8 jaar leeftijdsverschil tussen de oudste en de jongste.
Niet mijn bonprix platbombarderenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou C&A, en zeker niet bonprix vuile naaiers.
Had ook eens op korte termijn wat nodig. C&A informeerde me eerlijk over de levertijd. Bij Bonprix gekeken: "VANDAAG BESTELD MORGEN IN HUIS OLEE"
Besteld
Betaald
En ja hoor, na een half uur begonnen de mailtjes. Dit niet leverbaar. Dat backorder. Zus over 3 weken weer. Opflikkeren met bonprix. Nooit meer bonprix. Bommen op bonprix.
Jaquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:48 schreef derLudolf het volgende:
Lekker aan het lezen op oudejaarsavond trouwens?
Wat zo mooi is, is dat hij in zijn woede bonprix ontzettend veel shortlinks geeftquote:
If you can't stand the heat, get out of the kitchenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet mijn bonprix platbombarderen
Ja danny lekker veel geld schrapen om fok in de lucht te houden. DAT is primaquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat zo mooi is, is dat hij in zijn woede bonprix ontzettend veel shortlinks geeft
Ken je iemand met een Sligro- of Hanos pas?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:50 schreef Lonaa het volgende:
Er zijn nog wel wat bedrijfskledingwinkels in Enschede maar die hebben allemaal de witte blouses uitverkocht hihaho.
Toch maar hotel boeken?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
If you can't stand the heat, get out of the kitchen
Ja, ik.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ken je iemand met een Sligro- of Hanos pas?
Die verkopen ook kleding voor horeca personeel…
Sligro? Of zijn dat enkel koksbuizen, schorten etc.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:50 schreef Lonaa het volgende:
Er zijn nog wel wat bedrijfskledingwinkels in Enschede maar die hebben allemaal de witte blouses uitverkocht hihaho.
Wat ik zo zag op de website wel ja.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sligro? Of zijn dat enkel koksbuizen, schorten etc.
Ik vind het wel kunstig hoe jij stelselmatig de plank weet mis te slaan.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:50 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Of een opgefokte idioot met gelijk bommen op een bedrijf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |