Tja, iets blootleggen wat dan direct een nadelig gevolg heeft voor schoolgaande kinderen kan ik niet als positief zien want ik zie ook geen enkele manier waarop dit dan gecompenseerd wordt. Dus wat levert dit op?quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:28 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
De rijke scholen hebben dat probleem van cancellen van schoolreisjes toch niet volgens het artikel?
Daarnaast, ik verdedig met mijn schrijven niet dat deze wet het probleem met schoolreisjes in de oude situatie wenselijk oplost. Ik zie dat deze wet er voor zorgt dat enkele fundamentele problemen in Nederland goed worden blootgelegd. En dat verwelkom ik zeer want dat kan bestuurders bewust maken zodat er actie kan volgen.
En ze hadden heel makkelijk een wet kunnen schrijven die wel wat had geholpen voor de kinderen van arme ouders en arme scholen: geen vrijwillige bijdrage meer en een vast bedrag per kind (of in het geval van de middelbare school per kind in een bepaalde klas, VMBO 4 (?), HAVO 4, VWO 5) beschikbaar stellen voor zulke uitjes. Die had er wel voor gezorgd dat dat kind dat opgroeid in armoede toch een keer naar Rome of Parijs of op de basisschool naar het pretpark kon.quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, iets blootleggen wat dan direct een nadelig gevolg heeft voor schoolgaande kinderen kan ik niet als positief zien want ik zie ook geen enkele manier waarop dit dan gecompenseerd wordt. Dus wat levert dit op?
Daarbij, wat wordt er dan blootgelegd wat niet al lang en breed bekend is bij heel Nederland?
Ja, wat dan? Iedereen even rijk dan kan uiteraard niet. En als de ouderbijdrage vrijwillig is, gaan ouders die niet betalen, ook degenen die net boven het minimumloon zitten niet. Een grens stellen qua inkomen m.b.t. tot het verplicht betalen van ouderbijdrage, ook voor de arme kindjes, gaat em ook niet worden.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Lekker cynisch, ja.![]()
Maar dat gebeurt natuurlijk nu ook al.
Jij stelt telkens dat ook kinderen van ouders die niet arm zijn schoolreisjes gaan missen (alsof dat erger is). Maar het missen van schoolreisjes speelt volgens het artikel vooral op de arme scholen. En kinderen van welvarende ouders zitten doorgaans niet op die scholen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor een vreemd argument
[..]
En dat dat ten koste gaat van een heleboel kinderen die eerst met school naar Parijs konden en straks niet meer interesseert je daarbij geen bal. Nee, helder. Ik denk niet dat wij het echt eens gaan worden, dus ik laat het hier verder bij.
Als ze het niet kunnen betalen blijft de bijdrage sowieso achterwege. En op rijke scholen speelt het probleem van het niet doorgaan van schoolreisjes niet dus ga ik er vanuit dat als betalen kan het dan ook wel gebeurt.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus jij denkt als je de allerarmsten iets minder arm maakt, zodat ze wel de bijdrage kunnen betalen, dat ze dat dan ook doen? Het is vrijwillig, he!
Het levert bewustwording op. En als het al lang en breed bekend is waarom wordt er dan niets fundamenteels aan gedaan?quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, iets blootleggen wat dan direct een nadelig gevolg heeft voor schoolgaande kinderen kan ik niet als positief zien want ik zie ook geen enkele manier waarop dit dan gecompenseerd wordt. Dus wat levert dit op?
Daarbij, wat wordt er dan blootgelegd wat niet al lang en breed bekend is bij heel Nederland?
Prima dat de VVD dat wil. Maar laat ze het dan ook eens volhouden en dan strandt het schip wel ergens. Dit soort toneelstukken zijn op alle vlakken schadelijk.quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:46 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen loopt dankzij de VVD het asielprobleem weer helemaal vast: https://www.volkskrant.nl(...)-vertraagd~b64f6b6d/
Laat die eens stoppen met die populistische houding, waarmee ze doen alsof het mogelijk is asielzoekers te weigeren. Dat kan gewoon helemaal niet.
Spaarsystemen, potjes, fondsen, gereduceerde tarieven. Elke school had wel iets. Maar juist door deze wet komt dat maatwerk in de problemen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:51 schreef Gia het volgende:
Ik weet nog dat op mijn middelbare school, vroeger, er een spaarsysteem was waar ouders maandelijks een bedrag naar over konden maken, zodat in de 4de klas de bijdrage voor de buitenlandreis betaald was. Werkte prima.
Het kan gewoon hoor.quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:46 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen loopt dankzij de VVD het asielprobleem weer helemaal vast: https://www.volkskrant.nl(...)-vertraagd~b64f6b6d/
Laat die eens stoppen met die populistische houding, waarmee ze doen alsof het mogelijk is asielzoekers te weigeren. Dat kan gewoon helemaal niet.
Hiermee draai je de kraan niet dicht. Hiermee zorg je alleen maar dat er geen plek is. Vergelijk het met dat je de wetenschap hebt dat er iedere week een kuub zand binnenkomt. Terwijl je tuin al vol ligt. En de buren er ook geen trek in hebben. Gevolg: er komt een steeds grotere berg zand voor je deur te liggen. Die je uiteindelijk toch zelf moet opruimen. Hoe langer je wacht, hoe meer werk het is.quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het kan gewoon hoor.Prima dat de VVD voet bij stuk houdt, het wordt eens tijd de kraan dicht te draaien.
Als het een kraan was kon dat, die vergelijking gaat alleen volledig mank.quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het kan gewoon hoor.Prima dat de VVD voet bij stuk houdt, het wordt eens tijd de kraan dicht te draaien.
Precies wat ik zeg. De kraan dicht, de zandaanvoer stoppen, allemaal hetzelfde. Laat er maar een keer een flinke berg zand komen, dan kan iedereen zien wat een onhoudbare ramp het migratiebeleid (van de EU) is.quote:Op donderdag 25 mei 2023 16:04 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hiermee draai je de kraan niet dicht. Hiermee zorg je alleen maar dat er geen plek is. Vergelijk het met dat je de wetenschap hebt dat er iedere week een kuub zand binnenkomt. Terwijl je tuin al vol ligt. En de buren er ook geen trek in hebben. Gevolg: er komt een steeds grotere berg zand voor je deur te liggen. Die je uiteindelijk toch zelf moet opruimen. Hoe langer je wacht, hoe meer werk het is.
Het probleem is alleen dat de EU groot voorstander is van zandimport. En de zeggenschap over onze grenzen hebben we uit handen gegeven.quote:Op donderdag 25 mei 2023 16:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. De kraan dicht, de zandaanvoer stoppen, allemaal hetzelfde. Laat er maar een keer een flinke berg zand komen, dan kan iedereen zien wat een onhoudbare ramp het migratiebeleid (van de EU) is.
En dan gaan mensensmokkelaars Nederland minder aanbevelen, wat het uiteindelijke doel is.
Niet helemaal, de EU houdt zichzelf grotendeels niet aan z'n eigen verdragen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat de EU groot voorstander is van zandimport. En de zeggenschap over onze grenzen hebben we uit handen gegeven.
https://www.volkskrant.nl(...)r-dochters~bdfde35f/quote:Sigrid Kaag twijfelt over politieke toekomst na emotionele oproep van haar dochters
D66-leider en minister van Financiën Sigrid Kaag twijfelt over haar politieke toekomst in Nederland. Vooral de bedreigingen die ze krijgt, vallen haar zwaar. Twee van haar kinderen vrezen dat hun moeder binnenkort wordt gedood.[]
Omdat de Nederlandse bevolking dat niet wil. Simpeler kan ik het niet maken. Zie welke partijen een meerderheid hebben en hoe klein de linkerkant van de 2e Kamer is.quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:31 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Het levert bewustwording op. En als het al lang en breed bekend is waarom wordt er dan niets fundamenteels aan gedaan?
Met het alsmaar stijgende aantal beroepswappies snap ik haar wel.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)r-dochters~bdfde35f/
Zeer, zeer ernstig dit. Je hoeft het niet met Kaag eens te zijn om deze bedreigingen volstrekt af te keuren. Die bedreigers zeggen voor Nederland en de democratie te zijn. Maar dit zijn onnederlandse praktijken die de democratie op onaanvaardbare wijze ondermijnen.
Wat is dit en waarom zou ik dit moeten laten staan?quote:
Het wordt ook constant gevoerd door mensen die donders goed weten waar het toe leidt.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met het alsmaar stijgende aantal beroepswappies snap ik haar wel.
En ik vind het heel erg om te zeggen maar ik ben bang dat haar angst gegrond is. En dat gaat voor meer politici op.
is heel interessant, heb je gekeken ?quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat is dit en waarom zou ik dit moeten laten staan?
En waarom is dit nu relevant? Dat doet Rutte al ruim 10 jaar, volgens mij.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is heel interessant, heb je gekeken ?
rutte praat , praat en praat en hij zegt NIETS
Dat is waar , maar het wordt nu een beetje erg zieligquote:Op donderdag 25 mei 2023 19:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En waarom is dit nu relevant? Dat doet Rutte al ruim 10 jaar, volgens mij.
Kritiek hebben en uiten is een ding, maar bashen of zelfs demoniseren is wat veel mensen liever doen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het wordt ook constant gevoerd door mensen die donders goed weten waar het toe leidt.
Je bent wel erg laat op het feestjequote:Op donderdag 25 mei 2023 19:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is waar , maar het wordt nu een beetje erg zielig
Alsof de linkerkant van de Kamer een oplossing is, zij hebben juist deze wet geintroduceerd die het probleem alleen maar verergertquote:Op donderdag 25 mei 2023 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat de Nederlandse bevolking dat niet wil. Simpeler kan ik het niet maken. Zie welke partijen een meerderheid hebben en hoe klein de linkerkant van de 2e Kamer is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |