Hiermee draai je de kraan niet dicht. Hiermee zorg je alleen maar dat er geen plek is. Vergelijk het met dat je de wetenschap hebt dat er iedere week een kuub zand binnenkomt. Terwijl je tuin al vol ligt. En de buren er ook geen trek in hebben. Gevolg: er komt een steeds grotere berg zand voor je deur te liggen. Die je uiteindelijk toch zelf moet opruimen. Hoe langer je wacht, hoe meer werk het is.quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het kan gewoon hoor.Prima dat de VVD voet bij stuk houdt, het wordt eens tijd de kraan dicht te draaien.
Als het een kraan was kon dat, die vergelijking gaat alleen volledig mank.quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het kan gewoon hoor.Prima dat de VVD voet bij stuk houdt, het wordt eens tijd de kraan dicht te draaien.
Precies wat ik zeg. De kraan dicht, de zandaanvoer stoppen, allemaal hetzelfde. Laat er maar een keer een flinke berg zand komen, dan kan iedereen zien wat een onhoudbare ramp het migratiebeleid (van de EU) is.quote:Op donderdag 25 mei 2023 16:04 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hiermee draai je de kraan niet dicht. Hiermee zorg je alleen maar dat er geen plek is. Vergelijk het met dat je de wetenschap hebt dat er iedere week een kuub zand binnenkomt. Terwijl je tuin al vol ligt. En de buren er ook geen trek in hebben. Gevolg: er komt een steeds grotere berg zand voor je deur te liggen. Die je uiteindelijk toch zelf moet opruimen. Hoe langer je wacht, hoe meer werk het is.
Het probleem is alleen dat de EU groot voorstander is van zandimport. En de zeggenschap over onze grenzen hebben we uit handen gegeven.quote:Op donderdag 25 mei 2023 16:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. De kraan dicht, de zandaanvoer stoppen, allemaal hetzelfde. Laat er maar een keer een flinke berg zand komen, dan kan iedereen zien wat een onhoudbare ramp het migratiebeleid (van de EU) is.
En dan gaan mensensmokkelaars Nederland minder aanbevelen, wat het uiteindelijke doel is.
Niet helemaal, de EU houdt zichzelf grotendeels niet aan z'n eigen verdragen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat de EU groot voorstander is van zandimport. En de zeggenschap over onze grenzen hebben we uit handen gegeven.
https://www.volkskrant.nl(...)r-dochters~bdfde35f/quote:Sigrid Kaag twijfelt over politieke toekomst na emotionele oproep van haar dochters
D66-leider en minister van Financiën Sigrid Kaag twijfelt over haar politieke toekomst in Nederland. Vooral de bedreigingen die ze krijgt, vallen haar zwaar. Twee van haar kinderen vrezen dat hun moeder binnenkort wordt gedood.[]
Omdat de Nederlandse bevolking dat niet wil. Simpeler kan ik het niet maken. Zie welke partijen een meerderheid hebben en hoe klein de linkerkant van de 2e Kamer is.quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:31 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Het levert bewustwording op. En als het al lang en breed bekend is waarom wordt er dan niets fundamenteels aan gedaan?
Met het alsmaar stijgende aantal beroepswappies snap ik haar wel.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)r-dochters~bdfde35f/
Zeer, zeer ernstig dit. Je hoeft het niet met Kaag eens te zijn om deze bedreigingen volstrekt af te keuren. Die bedreigers zeggen voor Nederland en de democratie te zijn. Maar dit zijn onnederlandse praktijken die de democratie op onaanvaardbare wijze ondermijnen.
Wat is dit en waarom zou ik dit moeten laten staan?quote:
Het wordt ook constant gevoerd door mensen die donders goed weten waar het toe leidt.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met het alsmaar stijgende aantal beroepswappies snap ik haar wel.
En ik vind het heel erg om te zeggen maar ik ben bang dat haar angst gegrond is. En dat gaat voor meer politici op.
is heel interessant, heb je gekeken ?quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat is dit en waarom zou ik dit moeten laten staan?
En waarom is dit nu relevant? Dat doet Rutte al ruim 10 jaar, volgens mij.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is heel interessant, heb je gekeken ?
rutte praat , praat en praat en hij zegt NIETS
Dat is waar , maar het wordt nu een beetje erg zieligquote:Op donderdag 25 mei 2023 19:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En waarom is dit nu relevant? Dat doet Rutte al ruim 10 jaar, volgens mij.
Kritiek hebben en uiten is een ding, maar bashen of zelfs demoniseren is wat veel mensen liever doen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het wordt ook constant gevoerd door mensen die donders goed weten waar het toe leidt.
Je bent wel erg laat op het feestjequote:Op donderdag 25 mei 2023 19:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is waar , maar het wordt nu een beetje erg zielig
Alsof de linkerkant van de Kamer een oplossing is, zij hebben juist deze wet geintroduceerd die het probleem alleen maar verergertquote:Op donderdag 25 mei 2023 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat de Nederlandse bevolking dat niet wil. Simpeler kan ik het niet maken. Zie welke partijen een meerderheid hebben en hoe klein de linkerkant van de 2e Kamer is.
ik zie helemaal geen verschil tussen links en rechts meerquote:Op donderdag 25 mei 2023 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat de Nederlandse bevolking dat niet wil. Simpeler kan ik het niet maken. Zie welke partijen een meerderheid hebben en hoe klein de linkerkant van de 2e Kamer is.
Het is dieptriest. Om te janken. Helaas zit het hier op FOK! ook vol met zulke idioten.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeer, zeer ernstig dit. Je hoeft het niet met Kaag eens te zijn om deze bedreigingen volstrekt af te keuren. Die bedreigers zeggen voor Nederland en de democratie te zijn. Maar dit zijn onnederlandse praktijken die de democratie op onaanvaardbare wijze ondermijnen.
Nou dit.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:20 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het is dieptriest. Om te janken. Helaas zit het hier op FOK! ook vol met zulke idioten.
Welk normaal mens heeft straks nog zin om zulke functies te bekleden of überhaupt zijn/haar nek uit te steken?
Je houdt zo misschien enkel nog figuren over die bereid zijn hun gehele normale leven op te geven voor hun werk (zoals bijv Wilders). Of figuren die zoals bijv Rutte vanwege het ontbreken van een partner/kinderen etc wat minder makkelijk te raken zijn.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou dit.
Je bedenkt je wel 3 keer voordat je überhaupt politiek actief wil worden.
Om te janken dit.
Yep. En je verliest het contact met de kiezer. Het bijna niet bestaan van die drempel was juist zo uniek voor Nederland en heeft ons land veel goeds gebracht.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:27 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je houdt zo misschien enkel nog figuren over die bereid zijn hun gehele normale leven op te geven voor hun werk (zoals bijv Wilders). Of figuren die zoals bijv Rutte vanwege het ontbreken van een partner/kinderen etc wat minder makkelijk te raken zijn.
Zo kun je niet redeneren, want op een dag komt er één die het wel serieus meent.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:40 schreef MoreDakka het volgende:
Maar waar gaat het nou eigenlijk om bij Kaag? Mensen die op twitter en online dingen roepen moet je niet serieus nemen. Die kerel met die fakkel is uiteraard een probleem maar is zonder meer een uitzondering.
Je hebt maar 1 'uitzondering' nodig om nooit meer te kunnen zeggen "had ik het maar serieus genomen". Of vind jij de beveiliging van Wilders ook onzin? Bij hem zullen het ook grotendeels schreeuwers zijn die de daad nooit bij het woord zullen voegen...quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:40 schreef MoreDakka het volgende:
Maar waar gaat het nou eigenlijk om bij Kaag? Mensen die op twitter en online dingen roepen moet je niet serieus nemen. Die kerel met die fakkel is uiteraard een probleem maar is zonder meer een uitzondering.
Dat is niet wat ik zeg. Online 'bedreigingen' zijn niet serieus, dat is een groot verschil met die fakkeldrager.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt maar 1 'uitzondering' nodig om nooit meer te kunnen zeggen "had ik het maar serieus genomen". Of vind jij de beveiliging van Wilders ook onzin? Bij hem zullen het ook grotendeels schreeuwers zijn die de daad nooit bij het woord zullen voegen...
Iedereen vindt dat een enorm probleem, van links tot rechts.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat Wilders betreft vindt niemand het een probleem dat hij al meer dan 10 jaar zo bedreigd wordt.
Bovendien is het wellicht een minderheid maar bepaald geen uitzondering. Die fakkelman was van de week in de Kamer… In Diepenheim staat een horde boze boeren. Wappiedemonstraties bij B67…quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt maar 1 'uitzondering' nodig om nooit meer te kunnen zeggen "had ik het maar serieus genomen". Of vind jij de beveiliging van Wilders ook onzin? Bij hem zullen het ook grotendeels schreeuwers zijn die de daad nooit bij het woord zullen voegen...
Nee hoor, want het wordt al 10 jaar genegeerd. Niemand die er om jankt en niemand die vindt dat het de democratie kapot heeft gemaakt.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iedereen vindt dat een enorm probleem, van links tot rechts.
Je moet dan een link aantonen tussen wat jij noemt en die ene die wel actie onderneemt. Dat is vrijwel onmogelijk.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bovendien is het wellicht een minderheid maar bepaald geen uitzondering. Die fakkelman was van de week in de Kamer… In Diepenheim staat een horde boze boeren. Wappiedemonstraties bij B67…
Het is er altijd. En je hebt er inderdaad maar 1 nodig.
Het wordt zeer, zeer vaak genoemd in de Kamer, van links tot rechts, hoe verschrikkelijk men het vindt. Het wordt niet genegeerd. Dat het niet hard kan worden aangepakt, komt omdat bijna al Wilders zijn bedreigers in het buitenland zitten.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, want het wordt al 10 jaar genegeerd. Niemand die er om jankt en niemand die vindt dat het de democratie kapot heeft gemaakt.
Wat een onzin zegquote:Op donderdag 25 mei 2023 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het wordt zeer, zeer vaak genoemd in de Kamer, van links tot rechts, hoe verschrikkelijk men het vindt. Het wordt niet genegeerd. Dat het niet hard kan worden aangepakt, komt omdat bijna al Wilders zijn bedreigers in het buitenland zitten.
Jij bent hier onzinnig bedreigingen aan het weglachen. Ik ben nog nooit ook maar 1 serieus persoon tegengekomen die de bedreigingen van Wilders niet erg vindt.quote:Op donderdag 25 mei 2023 20:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een onzin zegSowieso is de wereld groter dan alleen de Kamer.
Nee hoor. Ik moet niets. En al helemaal in dit geval niet. Het gaat namelijk om een klimaat van bedreigingen en de onvrijheid die daar uit volgt.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je moet dan een link aantonen tussen wat jij noemt en die ene die wel actie onderneemt. Dat is vrijwel onmogelijk.
Als je dat wil claimen moet je die onvrijheid kwantificeren. Welk gevaar is er nu daadwerkelijk? Komt dat van boze wappies op twitter?quote:Op donderdag 25 mei 2023 20:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik moet niets. En al helemaal in dit geval niet. Het gaat namelijk om een klimaat van bedreigingen en de onvrijheid die daar uit volgt.
Iemand die echt serieus is kondigt zijn daad hoogstwaarschijnlijk niet aan, die slaat gewoon een keer toe zonder vooraankondiging.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:45 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zo kun je niet redeneren, want op een dag komt er één die het wel serieus meent.
De bevolking wil het niet en daarom gebeurt dat niet? Maar we worden nu toch niet bestuurt door populistische partijen (de coalitie) voor wie de volkswil heilig is? Je mag toch van politici verwachten dat ze het algemeen belang niet verwaarlozen en middels beleid laten zien dat alle burgers meetellen in Nederland? Dat is wel zo democratisch.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's wel grappig want dat is exact hoe jij altijd de VVD en D66 omschrijft.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 05:56 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
De bevolking wil het niet en daarom gebeurt dat niet? Maar we worden nu toch niet bestuurt door populistische partijen (de coalitie) voor wie de volkswil heilig is? Je mag toch van politici verwachten dat ze het algemeen belang niet verwaarlozen en middels beleid laten zien dat alle burgers meetellen in Nederland? Dat is wel zo democratisch.
Overigens vraag ik mij af of de bevolking het niet wil. Dat zou namelijk betekenen dat een politieke partij die adverteert voor armoede en kansenongelijkheid heel populair zou worden.
Tijd voor een rechtse regering, Nexit en grenzen dicht. Gelukzoekers gewoon terugbrengen. Dat Marokko zijn eigen burgers niet terug wil, maar wel eist dat ze Marokkaan blijven, is ook aardig doorzichtig; zijn gewoon melkkoetjes, meer niet. Hup, terug ermee.quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:46 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen loopt dankzij de VVD het asielprobleem weer helemaal vast: https://www.volkskrant.nl(...)-vertraagd~b64f6b6d/
Laat die eens stoppen met die populistische houding, waarmee ze doen alsof het mogelijk is asielzoekers te weigeren. Dat kan gewoon helemaal niet.
Zo verkopen ze hun beleid natuurlijk niet. Bezuinigingen en loonmatiging zouden zogenaamd noodzakelijk zijn zeggen ze. En bonussen kan je niet aanpakken wat dat is aan de markt. Daarnaast doen ze een groot beroep op eigen verantwoordelijkheid. Ja niet iedereen heeft dezelfde gunstige startpositie maar dan moet je je maar invechten in plaats van dat beleid anders moet.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's wel grappig want dat is exact hoe jij altijd de VVD en D66 omschrijft.
Geheel met je eens.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Na het 'succes' van de Brexit vind ik het echt een mirakel dat er nog steeds mensen voor een Nexit durven te pleiten.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Tijd voor een rechtse regering, Nexit en grenzen dicht. Gelukzoekers gewoon terugbrengen. Dat Marokko zijn eigen burgers niet terug wil, maar wel eist dat ze Marokkaan blijven, is ook aardig doorzichtig; zijn gewoon melkkoetjes, meer niet. Hup, terug ermee.
Vooral nu blijkt dat er na de Brexit meer migranten die kant op gaan.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 11:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Na het 'succes' van de Brexit vind ik het echt een mirakel dat er nog steeds mensen voor een Nexit durven te pleiten.
Tja, feiten, die zijn lastig en links, jeweetoch.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 13:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Vooral nu blijkt dat er na de Brexit meer migranten die kant op gaan.
Bron van het kwaad.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 14:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, feiten, die zijn lastig en links, jeweetoch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |