Dat vermoedde ik ook al. Was veel te recht erboven. Een ballonvaarder is afhankelijk van de wind èn vliegt niet snel zo laag over de stad, en dan ook nog perfect over het stadion.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 22:40 schreef golfer het volgende:
Die opname van bovenaf van het stadion van Groningen was trouwens niet vanuit die ballon maar met een drone gemaakt.
ooh, dat heb ik echt precies het tegenovergestelde. Vond het al nooit leuk, en vindt het alleen nog maar flauwer worden. Beetje een afgeleide/afkijkertje van De Lopende Band. Die vond ik overigens dan wel weer grappig. Misschien omdat het toen nog origineel was.quote:Op zondag 14 mei 2023 22:35 schreef ZanneG het volgende:
De eerste vraag running gag wordt beter en beter, ik vind dat elke week weer enorm grappig.
En het gaat ook niet vervelen, wat mij betreft.
Dit jaquote:Op dinsdag 16 mei 2023 14:41 schreef BlackLining het volgende:
'[...]
Het meest hilarische vind ik vaak dat je gewoon ziet dat iemand, en meestal is dat Niels, op eigen houtje een grap er tussendoor fietstEn dan zie je Jeroen en Miguel energszins vertwijfeld kijken.
Had ie nou een paar afleverignen terug, over (alweer) de relatie van Dre Hazes.. "Tot de overheid, hoop je, ingrijpt". Dat was zo duidelijk off script, ik heb daar heel erg hard om gelachen. Ook om de reactie van Jeroen en Miguel.
Dat het je lukt om zo enigszins te freewheelen in een programma als dit zegt wel wat over hoe goed ze elkaar aanvullen.
Ik vind dat het grappigste vd hele uitzending maar ik kan mij ook voorstellen dat anderen het saai vinden worden.quote:Op zondag 21 mei 2023 16:01 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
ooh, dat heb ik echt precies het tegenovergestelde. Vond het al nooit leuk, en vindt het alleen nog maar flauwer worden. Beetje een afgeleide/afkijkertje van De Lopende Band. Die vond ik overigens dan wel weer grappig. Misschien omdat het toen nog origineel was.
Oooh, je wordt niet teleurgesteld.quote:Op zondag 21 mei 2023 16:26 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Ik vind dat het grappigste vd hele uitzending maar ik kan mij ook voorstellen dat anderen het saai vinden worden.
Ik moet nog terug kijken, ik hoop dat de vraag 1 grap in stijl wordt afgesloten dit seizoen.
Daar hebben ze elk seizoen wat anders voorquote:Op zondag 21 mei 2023 17:25 schreef Blues het volgende:
Waar ze wat mij betreft mee mogen stoppen of in een ander vaatje gieten is dat alwetende gedoe met die post it.
Rest niks meer aan doen
Ik heb ze pas recent ontdekt.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:48 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Ik baal echt dat ik pas sinds 3 seizoenen kijk. Het is echt mijn favo programma op TV. En denk dat de oude seizoenen terugkijken niet leuk is, omdat het een actualiteitenprogramma is
Jawel joh! Sommige onderwerpen misschien niet, omdat die het echt van de actualiteit moesten hebben. Maar het 1 minuut liedje en de andere liedjes zijn zo briljant, dat is altijd het terugkijken waardquote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:48 schreef Epistaxiophobia het volgende:
En denk dat de oude seizoenen terugkijken niet leuk is, omdat het een actualiteitenprogramma is
Ik heb ook nog vaak dat lied van het kerstdiner in mijn hoofd. Die vind ik zo geniaalquote:Op woensdag 7 juni 2023 17:07 schreef Meke het volgende:
Ik heb deze nog regelmatig in m'n hoofd als het over adviezen van het kabinet gaatZie dat 'ie zelfs nog van de Kwis is:
Jawel, da's lachen. Krijg je zo'n "oh ja, dat speelde toen!" idee. Ik ben tijdens corona aangehaakt en alles van daarvoor was qua concept iets minder, maar ik heb er alsnog hard om kunnen lachen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:48 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Ik baal echt dat ik pas sinds 3 seizoenen kijk. Het is echt mijn favo programma op TV. En denk dat de oude seizoenen terugkijken niet leuk is, omdat het een actualiteitenprogramma is
Bizar dat dat in 2015 (!) al een ding was en dat 'ie er nu nog zitquote:Op maandag 26 juni 2023 20:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog vaak dat lied van het kerstdiner in mijn hoofd. Die vind ik zo geniaal![]()
Hahaha, ja he? Het is niet voor niets dat dit ding (met name rond Kerst) weer door m'n hoofd speeltquote:Op maandag 26 juni 2023 20:52 schreef Meke het volgende:
[..]
Bizar dat dat in 2015 (!) al een ding was en dat 'ie er nu nog zit![]()
Ik vond die musicals wel tof, maar het was iets te traag.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:40 schreef NailQueen het volgende:
De eerste twee seizoenen met die musicals waren ze duidelijk nog aan het zoeken naar een goed concept. Gek genoeg sinds de coronacrisis hebben ze gouden formule te pakken. Sindsdien zijn ze alleen maar beter geworden.
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat wij wel afgehaakt zouden zijn ondertussen als het nog steeds met die musicals was. Het was wel aardig, zeker omdat de Alwetende meestal wel leuk neergezet werd, maar het was ook wel erg veel zang en dans. De huidige formule is inderdaad een gouden greep. De vaste onderdelen (Post-its doorlopen, 1 minuut liedje, gastartiest en eerste vraag altijd voor Jeroen) maken een mooie rode draad.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:40 schreef NailQueen het volgende:
De eerste twee seizoenen met die musicals waren ze duidelijk nog aan het zoeken naar een goed concept. Gek genoeg sinds de coronacrisis hebben ze gouden formule te pakken. Sindsdien zijn ze alleen maar beter geworden.
Tijd voor webspecial.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:23 schreef NailQueen het volgende:
Was er maar een programma die Kabinet Rutte in 1 minuut kan samenvatten. Het liefst met een klein pianootje en AABB rijmschema.
Ja, zal zijn er al D66 propaganda roepers oo Twitterquote:Op zaterdag 11 november 2023 21:43 schreef TheVulture het volgende:
Geniaal
Hopelijk worden er wat stemmers wakker hoe belachelijk dit scenario zou zijn.
Moet ik maandag weer heenquote:Op zaterdag 11 november 2023 21:38 schreef svann het volgende:
Mooie vergelijking een gezin in Enschede of Syrië achterlaten.
Dries Godquote:
Absoluutquote:Op zaterdag 11 november 2023 22:15 schreef NailQueen het volgende:
Tof van Rico dat hij hier aan meedoet
Sportief wel ja.quote:Op zaterdag 11 november 2023 22:15 schreef NailQueen het volgende:
Tof van Rico dat hij hier aan meedoet
Ik ben met Poesquote:Op zaterdag 11 november 2023 22:29 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik fangirlde weer hard op Niels![]()
Fijn dat ze het format zo hebben gehouden, alleen de post-it scène blijf ik enorm cringy vinden![]()
Rico!
staat niet voor niets op vakantieveilingenquote:Op zaterdag 11 november 2023 22:34 schreef Guanabana het volgende:
Was leuk, alleen Alain Clark als artiest vond ik een beetje een tegenvaller![]()
Precies ditquote:Op zaterdag 11 november 2023 22:29 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik fangirlde weer hard op Niels![]()
Fijn dat ze het format zo hebben gehouden, alleen de post-it scène blijf ik enorm cringy vinden![]()
Rico!
Heerlijk, samen met de SGP.quote:Op zondag 12 november 2023 11:33 schreef Mortaxx het volgende:
Denk dat ik nu toch maar op NSC ga stemmen
Twijfelde tussen sgp en omzicht inderdaadquote:Op zondag 12 november 2023 11:36 schreef spapaars het volgende:
[..]
Heerlijk, samen met de SGP.
Op zondag alles gesloten van winkels tot zwembaden, jottum.
Ik moest wel lachen bij Caroline's ''hier zakt ze ook weg''quote:Op zondag 12 november 2023 11:04 schreef GereDathan het volgende:
Inhoudelijk een ijzersterke aflevering, maar qua lachen een redelijke wat mij betreft.
Ik heb de hele kieslijst uitgeplozen, maar ik kan bij NSC niemand vinden die omzicht heet.quote:Op zondag 12 november 2023 11:41 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Twijfelde tussen sgp en omzicht inderdaad
Wat een onzin, ze staken de draak aan met elke politicus. Kun je goedkoop noemen, ik heb iig hard gelachen.quote:Op maandag 13 november 2023 12:49 schreef Idisrom het volgende:
Ik vond ze een beetje goedkoop in het nadoen van het stemmetje van Yesilgöz
quote:Artiesten zingen grote hit in ander jasje
Miguel Wiels is de pianist, de begeleider, aangever, als Belg mikpunt van spot en de man met de wekelijkse uitdrukking ‘jongens, dat is toch dat liedje’. Dat laatste is de aankondiging van de artiest die zijn of haar grote hit, met een andere actuele tekst, komt zingen. Van Lenny Kuhr tot Youp van ‘t Hek en André van Duin tot Imca Marina, Wiels zag ze allemaal voorbijkomen. En genoot ervan om de muziek te maken. ,,Het concept is duidelijk, we kiezen meestal hun grote hit. Bij Imca Marina weet je: ‘Dat wordt Viva España’. Voorheen dacht ik op voorhand al wat voor te bereiden. Begon ik vanwege de komst van Anita Meyer aan Why Tell Me Why, maar kreeg ik donderdag een telefoontje van Niels: we gaan voor Run to Me met Lee Towers erbij.”
Besloten facebookgroep. Dus niet zichtbaar voor niet-leden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:22 schreef tong80 het volgende:
Tong weer nationaal in topvorm.....
https://www.facebook.com/(...)otif_t=group_comment
quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Besloten facebookgroep. Dus niet zichtbaar voor niet-leden.
Oeps, was het bijna vergeten, keek gisteren in de gids....gatferrredamme...voetbal, BAH! En dacht, een week te moeten overslaan voor een van de leukste programma's.quote:Op zondag 19 november 2023 18:21 schreef Mortaxx het volgende:
Wel beter op zondag. Kan ik live kijken
We weten één ding: een aanval op Timmermans wordt het niet :-)quote:Op zondag 19 november 2023 21:38 schreef Mortaxx het volgende:
Wordt deze aflevering weer een aanval op Omtzigt
Helaas wel jaquote:Op zondag 19 november 2023 21:38 schreef Mortaxx het volgende:
Die heeft zichzelf al opgeblazen en gaat jankend terug naar Brusselquote:Op zondag 19 november 2023 21:47 schreef JaxStrumleyII het volgende:
We weten één ding: een aanval op Timmermans wordt het niet :-)
Sowieso omdat het zondag is.quote:Op zondag 19 november 2023 21:38 schreef Mortaxx het volgende:
Behoorlijke circlejerk en Facebook Karen's in die groep.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Besloten facebookgroep. Dus niet zichtbaar voor niet-leden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was het niet courgette?quote:
Vooral in het begin ja toen ze de hoofdpiet zagen, nu valt het wel mee.quote:
Het zijn nog gelovigen, he?quote:Op zondag 19 november 2023 22:28 schreef Felagund het volgende:
Vooral in het begin ja toen ze de hoofdpiet zagen, nu valt het wel mee.
Ja, dat besefte ik mij pas later, dacht dat ze al wat ouder waren.quote:
In De Telegraaf wel.quote:Op maandag 20 november 2023 13:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gerard Joling wil niet reageren op Even Tot Hier-item![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijn-emigratiebelofte
Dat ze last minute alles moeten veranderen is hun niet vreemd. Eerder dit jaar was er een aflevering met als rode draad de koningsdag in Rotterdam. Dat hebben ze volgens mij binnen twee dagen in de show geschreven.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:04 schreef Guanabana het volgende:
Erg benieuwd naar morgen
Ik heb afgelopen dagen regelmatig aan ze moeten denken, hoe ze na woensdagavond alles snel moesten bedenken en repeteren.
Deze was helemaal bizar actueel toen, uitzending begon vlak na de WK-wedstrijd tegen de USA:quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:20 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat ze last minute alles moeten veranderen is hun niet vreemd. Eerder dit jaar was er een aflevering met als rode draad de koningsdag in Rotterdam. Dat hebben ze volgens mij binnen twee dagen in de show geschreven.
Ik kan me ook een aflevering herinneren van de Kwis waar kort voor de opnames Johan Cruijf overleed. Dat hadden ze toen nog snel in de aflevering gestopt met aan het eind een mooi eerbetoon aan hem.
Maar dit was wel een moeilijk weekje voor ze.
quote:Drie versies
Net op het moment dat Nederland in Qatar het veld betrad stroomde de studio van Even tot hier vol met publiek. Het was dus onmogelijk om Lenny Kuhr al tijdens de opnames te laten zingen. Vooraf hadden de presentatoren en het schrijversteam al drie verschillende versies van het lied gemaakt. Voor publiek zongen ze een kladversie van de song die gebaseerd is op De Troubadour waamee Kuhr in 1969 het Eurovisie Songfestival won.
Haastklus
In afwachting van het verloop van de wedstrijd zouden de mannen na de opnames nog even snel een definitieve versie maken die Kuhr voor een lege studio kon inzingen. Maar toen Nederland met 3-1 won kon al het voorwerk de prullenbak in. Het team had maar een kwartier om alles rond te krijgen. Aan het AD vertelt Van der Laan dat het een zenuwslopende haastklus was: "We hebben staan schreeuwen van de stress".
Geen stress
Op televisie was uiteindelijk van stress niets te merken. In de uitzending, waar 1.7 miljoen mensen naar keken, schakelden de mannen moeiteloos over naar Lenny Kuhr die vol passie Admiraal Van Gaal zong. Zowel Lenny als Niels en Jeroen werden via Twitter overladen met complimenten.
Superheldin
Van der Laan is ook vol lof over de wijze waarop Kuhr met de situatie om ging: "Zij is een echte superheldin. De inkt was nog nat, toen ze het nummer moest opnemen. Normaal zorgen we dat op donderdag de nummers voor artiesten klaarliggen, zodat ze nog kunnen repeteren, maar Lenny moest het met een paar minuten toch maar even doen."
Ik kijk er ook enorm naar uit. Toch even een beetje bevestiging dat niet iedereen achterlijk isquote:Op zaterdag 25 november 2023 15:50 schreef Firuze60 het volgende:
Superveel zin in, het lichtpuntje van de week, enorm relativerend en met een flinke dosis 'linkse' positieve humor die ik begrijp.
Gezien jouw avatar vermoed je dat iedereen achterlijk is. Boosheid past bij de PVV-stemmers.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik kijk er ook enorm naar uit. Toch even een beetje bevestiging dat niet iedereen achterlijk is
Het is PvdA-roodquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Gezien jouw avatar vermoed je dat iedereen achterlijk is. Boosheid past bij de PVV-stemmers.
Die zijn zo dood als een pier, ik heb SP gestemd, de echte oorspronkelijke linkse rakkers. Hielp ook geen zier btw.quote:
Dat een SP stem een verloren stem zou zijn had ik je ook wel kunnen vertellenquote:Op zaterdag 25 november 2023 17:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Die zijn zo dood als een pier, ik heb SP gestemd, de echte oorspronkelijke linkse rakkers. Hielp ook geen zier btw.
Slaat natuurlijk nergens op. Maar goed. Ik stem wisselend SP of PvdA. Had nu beter SP kunnen stemmen achteraf. Zoals menig echte rooie.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat een SP stem een verloren stem zou zijn had ik je ook wel kunnen vertellen
Waarom? Moest je dan strategisch gaan stemmen? Dacht het even niet. Zowel PvdA als GL bakten er de afgelopen decennia ook niks met glijdruif Rutte.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat een SP stem een verloren stem zou zijn had ik je ook wel kunnen vertellen
Leuk gevonden.quote:
Het is echt een complete kneuzenkermis. Dat worden LPF-toestanden, of erger.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:42 schreef svann het volgende:
PVV-vakministers.
Stiekem een leuke, maar toch wat flauw.
Wel dat ze straks niet kunnen leveren
Hij heeft een witte olifant gekregen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:45 schreef Martinello het volgende:
Het is echt een complete kneuzenkermis. Dat worden LPF-toestanden, of erger.
Allemaal vluchtelingen en buitenlanders uit de cultuursector.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:50 schreef NailQueen het volgende:
Acda & de Munnick durfden dit niet te doen
Zou mooi zijn als t 'dat liedje is toch van' alsnog van Acda en de Munnick isquote:Op zaterdag 25 november 2023 21:50 schreef NailQueen het volgende:
Acda & de Munnick durfden dit niet te doen
Hij was fijnquote:Op zaterdag 25 november 2023 22:13 schreef AnneX het volgende:
Harrie JekkersDit.móet.een.klassieker.worden
Klopt. Hij is ook werkzaam geweest voor het UMC Utrecht. Die hebben nog aangifte tegen hem gedaan wegens oplichting en verduistering.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:41 schreef StephanL het volgende:
Van Strien kent wel meer dan dat. Check zijn Wiki maar
Kleinigheidjequote:Op zondag 26 november 2023 12:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Klopt. Hij is ook werkzaam geweest voor het UMC Utrecht. Die hebben nog aangifte tegen hem gedaan wegens oplichting en verduistering.
Ja belachelijk, mensen die oliebollen bakken en leidingen fixen kunnen verder helemaal niks en zijn verder te dom om te schijten. En dan sta je op oudjaarsdag met een doorweekte zak gekochte oliebollen in je twee linkerklauwen te kijken naar je gesprongen leidingen en dan moet je zo'n idioot bellen.quote:Op zondag 26 november 2023 15:03 schreef spapaars het volgende:
Dat ze lieten zien wie er op de jaknikkers lijst van Wilders stonden, hadden ze vorige week al moeten doen.
Straks een oliebollenbakster of loodgieter als minister.
Als die maar luisteren naar de ambtenaren.quote:Op zondag 26 november 2023 15:03 schreef spapaars het volgende:
Dat ze lieten zien wie er op de jaknikkers lijst van Wilders stonden, hadden ze vorige week al moeten doen.
Straks een oliebollenbakster of loodgieter als minister.
Wat mij betreft hoeft dat niet.quote:Op zondag 26 november 2023 12:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Leuk liedje, maar wordt wel een beetje moe van het vooral niet naar zichzelf kijken van links na deze uitslag. Het is de schuld van de opiniepeilers en van de VVD maar vooral niet van henzelf.
Misschien gewoon wat aan asiel doen, doet links Denemarken ook.
De bijeenkomst van GL-PvdA waarbij de uitslag bekend werd is uitgezonden, ze maakten een grap over de wokestrook en nog een filmpje van Timmermans hebben ze laten zien. Dus doodstil is een beetje overdreven. En het is natuurlijk logisch dat ze het gaan hebben over de PVV, die hebben gewonnen (dus krijg je de aandacht) en er valt nou eenmaal heel wat op aan te merken.quote:Op maandag 27 november 2023 10:17 schreef GereDathan het volgende:
Het was een goede en leuke aflevering, maar ik ben wel een beetje klaar met het linkse gebash onderhand. Het wordt langzaam vervelend dat hun linkse karakter zo de overhand begint te nemen. VVD, NSC en PVV kunnen niets goed doen en krijgen er al tijden serieus van langs. Over PVDA-GL en de SP is het doodstil, net of daar alles rozengeur en maneschijn is.
Maar dat heb ik al eerder gezegd, ik ben wel klaar met die politieke afleveringen. Nu al 3 op rij en hun afgeven op peilingen is nogal hypocriet als je zelf ziet wat voor een invloed ze proberen uit te oefenen.
Hoop dat het vanaf nu gewoon weer gaat over andere actuele zaken, er is genoeg te benoemen wat nu onderbelicht blijft. We moeten DWHN daarin ook al missen, het zou fijn zijn als ETH die handschoen gewoon weer oppakt.
"Erg stil" is dan misschien een betere woordkeus. Het klopt dat er zeker een minuut of 3 niet aan rechts bashen gewijd. Om eerlijk te zijn verwacht ik eigenlijk meer een genuanceerd beeld met minder kleur van een programma als ETH.quote:Op maandag 27 november 2023 10:51 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
De bijeenkomst van GL-PvdA waarbij de uitslag bekend werd is uitgezonden, ze maakten een grap over de wokestrook en nog een filmpje van Timmermans hebben ze laten zien. Dus doodstil is een beetje overdreven. En het is natuurlijk logisch dat ze het gaan hebben over de PVV, die hebben gewonnen (dus krijg je de aandacht) en er valt nou eenmaal heel wat op aan te merken.
Zoals ik hierboven zeg, de balans raakt zoek. Dat is nooit leuk.quote:Al ben ik het er wel mee eens dat alleen maar politiek bij zo'n programma op den duur gaat vervelen. Het is wel logisch dat het er nu over gaat want de politiek domineert het huidige nieuws. Bij Last Week Tonight ging het op een gegeven moment ook alleen nog maar over Trump. Dat was wel heel goed voor de kijkcijfers maar zelf vond ik er steeds minder aan. De onderwerpen over misstanden in de maatschappij vond ik veel interessanter.
Het is BNN/VARA. Wat verwacht je dan? Dit is net zoiets als klagen dat de EO te veel christelijk getinte programma's uitzendt of omroep MAX onvoldoende aandacht heeft voor jongeren. Als je BVV/VARA te links vindt, dan ga je toch lekker naar ON kijken of WNL?quote:Op maandag 27 november 2023 10:17 schreef GereDathan het volgende:
Het was een goede en leuke aflevering, maar ik ben wel een beetje klaar met het linkse gebash onderhand. Het wordt langzaam vervelend dat hun linkse karakter zo de overhand begint te nemen. VVD, NSC en PVV kunnen niets goed doen en krijgen er al tijden serieus van langs. Over PVDA-GL en de SP is het doodstil erg stil, net of daar alles rozengeur en maneschijn is.
Het zou leuker zijn als de grappen wat diverser zijn, zeg maar.quote:Op maandag 27 november 2023 12:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is BNN/VARA. Wat verwacht je dan? Dit is net zoiets als klagen dat de EO te veel christelijk getinte programma's uitzendt of omroep MAX onvoldoende aandacht heeft voor jongeren. Als je BVV/VARA te links vindt, dan ga je toch lekker naar ON kijken of WNL?
Enorm handig dat wij zorgpersoneel, bouwvakkers en leraren enzo uit andere landen halen. Die hebben ze daar totaal niet nodig tenslotte.quote:Op maandag 27 november 2023 01:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat mij betreft hoeft dat niet.
Het is het zoals bij klimaat. Links waarschuwt al decennia voor die crisis in wording, maar je ziet pas de laatste jaren dat rechtse partijen, populisten daargelaten, nu ook het brede belang inzien van een energietransitie. Tegen zijn is leuk, maar het is allemaal hightech spul waar een werkelijk gigantische bak geld in omgaat wereldwijd, dus investeren met die handel. Bovendien scheelt het op lange termijn ellende qua extreem weer en klimaat. Ook moeten we als klein land rekening houden met een instabiele wereld waar we geen invloed op hebben, en daarom moeten we onze eigen energie op gaan wekken, onafhankelijk van olielanden.
Het is onder die invloed, wat nu langzamerhand geen waarschuwing is maar gewoon dagelijkse praktijk, dat ook normale rechtse partijen schoorvoetend meegaan in klimaatmaatregelen. Dat is met het oog op de toekomst gewoon het verstandigste: meebewegen met de rest van de wereld.
Zo zal het ook gaan met immigratie. Dat is nu een enorm gedoe natuurlijk, en dan beperk ik mij even tot de groep asielzoekers. Dat is wel met dank aan de VVD. Het probleem is niet het aantal immigranten, het probleem is de spreiding. Als je dorpjes van een paar honderd inwoners gaat lastigvallen met een enorm AZC, dan worden mensen uiteraard boos op 'die zwarten'.
Die problemen die er nu spelen rondom migranten, zijn een gevolg van rechts beleid. Beleid van tegenwerken en vertragen. Dat had niet zo hoeven zijn.
Bovendien is het op de lange termijn onverstandig. De Nederlandse bevolking wordt ouder. Binnen een tiental jaar zijn er meer mensen met pensioen dan dat er werken. Dat is niet houdbaar.
Er is toch nu ook al overal gezeik dat dingen niet werken vanwege personeelstekort. Dat gaat echt niet beter worden, dat wordt alleen maar meer. We hebben meer mensen nodig. Of we moeten zelf meer gaan neuken maar dat is op Fok onbegonnen werk.
Immigratie is iets waar we wat mee moeten. We moeten dat niet blokkeren, maar in goede banen leiden. Op rechts lijkt alleen VVD dat besef enigszins te hebben. Niet zo gek natuurlijk, want daar zitten de mensen die draaien op goedkope arbeid.
Uiteindelijk zal, als het arbeidsprobleem groot genoeg is, ook rechts langzaam gaan schuiven. Het is alleen veel effectiever om er nu gewoon alvast constructief mee om te gaan.
ON, ben je wel goed in je koppie?quote:Op maandag 27 november 2023 12:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is BNN/VARA. Wat verwacht je dan? Dit is net zoiets als klagen dat de EO te veel christelijk getinte programma's uitzendt of omroep MAX onvoldoende aandacht heeft voor jongeren. Als je BVV/VARA te links vindt, dan ga je toch lekker naar ON kijken of WNL?
Hangt volledig af van de demografische opbouw van Nederland en de herkomstlanden. Nederland is sterk vergrijsd. We hebben hier een bovenmatig grote groep ouderen en daar moeten we toch echt wat mee. De bevolking mag best vergrijzen, dus ook immigranten, maar de kentering is in Nederland te scherp. Je moet dat wat afvlakken, anders kan Geert wel roepen dat ie betere zorg wil maar dat gaat never nooit niet lukken zonder immigratie.quote:Op maandag 27 november 2023 13:35 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Enorm handig dat wij zorgpersoneel, bouwvakkers en leraren enzo uit andere landen halen. Die hebben ze daar totaal niet nodig tenslotte.
Daar komt nog bij: die mensen worden ook ouder en gaan ook op een dag, net als de huidige ouderen, verzorgd moeten worden.
Maar het is wel vreemd dat ze daar zelf wel tegen trachten te ageren met hun grappen. Om het bij de PVV te houden, Wilders heeft een aantal makkelijke prooien in zijn programma (belasting omlaag, minder instroom asielzoekers, etc.) en dat stellen ze bij ETH aan de kaak. Maar zelf doen ze niet anders, ze pikken ook die makkelijke prooi uit. Beetje pot verwijt de ketel....quote:Op maandag 27 november 2023 13:29 schreef Mike het volgende:
Partijen zoals die van Geert Wilders zijn gewoon een veel makkelijkere prooi vanwege de standpunten en vanwege de figuren die er vaak rondlopen.
Ik weet niet of dit het juiste topic is voor dergelijke discussies. Maar enige nuance is wel nodig, je gaat zonder arbeiders uit andere landen zeker de problemen niet oplossen. Dat ben ik volledig met je eens. Anderzijds is er wel ontzettend veel overheid ontstaan in de afgelopen 15 jaar, elke scheet moet genoteerd (en dan ook nog noteren dat je die genoteerd hebt) en er zitten veel zinloze lagen tussen patiënt en de dokter (zorgverzekering, ziekenhuismanagers, etc.) waar de politiek (los van of dat de PVV is) hoognodig iets aan moet doen. De zorg moet eigenlijk met spoed volledig op de schop, anders lopen we sowieso vast. Al zet je 100.000 hoogopgeleide artsen uit land X in.quote:Op maandag 27 november 2023 14:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hangt volledig af van de demografische opbouw van Nederland en de herkomstlanden. Nederland is sterk vergrijsd. We hebben hier een bovenmatig grote groep ouderen en daar moeten we toch echt wat mee. De bevolking mag best vergrijzen, dus ook immigranten, maar de kentering is in Nederland te scherp. Je moet dat wat afvlakken, anders kan Geert wel roepen dat ie betere zorg wil maar dat gaat never nooit niet lukken zonder immigratie.
Richt de pijlen daarvoor op landen waar de situatie andersom is, bovenmatig veel jongeren. Dat is in grote delen van Azië en Afrika het geval, en daar moeten we mensen vandaan halen.
En hoe moet links dat doen als er al 21 jaar een rechtse regering is?quote:Op zondag 26 november 2023 12:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Leuk liedje, maar wordt wel een beetje moe van het vooral niet naar zichzelf kijken van links na deze uitslag. Het is de schuld van de opiniepeilers en van de VVD maar vooral niet van henzelf.
Misschien gewoon wat aan asiel doen, doet links Denemarken ook.
Alleen is het bij even tot hier wel vaak eenrichtingsverkeer een bepaalde kant op. Dat mag, maar om nou net te doen alsof even tot hier niet een politieke kleur heeft gaat mij dan weer wat ver.quote:Op maandag 27 november 2023 17:08 schreef FYazz het volgende:
Ik vind ook wel eens iets niet leuk omdat ik anders over iets denk of als het confronterend is
Vooruit, 21 jaar is misschien wat overdreven, maar al sinds 2010 hebben we kabinetten gehad waarbinnen steevast de VVD de grootste partij was. En volgens mij is de VVD toch best wel een rechtse partij. Dus waarom binnen sommige (populistisch) rechtste kringen steeds de schuld voor de huidige puinhoop bij links wordt gelegd, dat begrijp ik niet. Want op Rutte 2 na (met PvdA) als op 2 na grootste partij, hebben er überhaupt geen linkse partijen in de regering gezeten, maar uitsluitend midden- en rechtse partijen.quote:Op maandag 27 november 2023 17:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alleen is het bij even tot hier wel vaak eenrichtingsverkeer een bepaalde kant op. Dat mag, maar om nou net te doen alsof even tot hier niet een politieke kleur heeft gaat mij dan weer wat ver.
en op die 21 jaar rechtse regering ga ik maar niet in als we het over frames hebben...
Op migratiestandpunten is de CU niet echt rechts vind ik.quote:Op maandag 27 november 2023 18:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vooruit, 21 jaar is misschien wat overdreven, maar al sinds 2010 hebben we kabinetten gehad waarbinnen steevast de VVD de grootste partij was. En volgens mij is de VVD toch best wel een rechtse partij. Dus waarom binnen sommige (populistisch) rechtste kringen steeds de schuld voor de huidige puinhoop bij links wordt gelegd, dat begrijp ik niet. Want op Rutte 2 na (met PvdA) als op 2 na grootste partij, hebben er überhaupt geen linkse partijen in de regering gezeten, maar uitsluitend midden- en rechtse partijen.
Ik vind het wel meevallen.quote:Op maandag 27 november 2023 17:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alleen is het bij even tot hier wel vaak eenrichtingsverkeer een bepaalde kant op. Dat mag, maar om nou net te doen alsof even tot hier niet een politieke kleur heeft gaat mij dan weer wat ver.
en op die 21 jaar rechtse regering ga ik maar niet in als we het over frames hebben...
Klopt. Beweer ik iets anders dan?quote:Op maandag 27 november 2023 18:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op migratiestandpunten is de CU niet echt rechts vind ik.
Is er wel.quote:Op zaterdag 2 december 2023 18:19 schreef Smallish het volgende:
Ik heb kennelijk iets gemist. Weet iemand waarom er vanavond geen Even tot hier is?
Het kostte even wat moeite om met die godvergeten update van de NPO app bij de gids te komen maar hier staat ie gewoon in?quote:Op zaterdag 2 december 2023 18:19 schreef Smallish het volgende:
Ik heb kennelijk iets gemist. Weet iemand waarom er vanavond geen Even tot hier is?
Te confronterend?quote:Op zaterdag 2 december 2023 18:38 schreef PzKpfw het volgende:
Hier kunnen we inderdaad best op bezuinigen.
We mogen alleen nog maar programma's op tv met een rechtse invalshoek?quote:Op zaterdag 2 december 2023 18:38 schreef PzKpfw het volgende:
Hier kunnen we inderdaad best op bezuinigen.
NOS Journaal is rechts ja?quote:Op zaterdag 2 december 2023 19:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
We mogen alleen nog maar programma's op tv met een rechtse invalshoek?
Daarom juist Harry.quote:Op zaterdag 2 december 2023 20:44 schreef Slobeend het volgende:
[..]
NOS journaal heeft geen kleur Hans.
Nee, maar hoe is dat antwoord op mijn vraag?quote:
Flikker even een eind op met jouw links-rechts onzin over een satirisch programma van cabaretiers.quote:
Anders lees je even terug wie er over links-rechts begonquote:Op zaterdag 2 december 2023 20:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Flikker even een eind op met jouw links-rechts onzin over een satirisch programma van cabaretiers.
Maar het is wel waar dat het programma wat jou betreft gecanceld kan worden omdat het wat jou betreft te links is (rechts teveel basht).quote:Op zaterdag 2 december 2023 20:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Anders lees je even terug wie er over links-rechts begon
Volgens mij heb ik dat nergens gezegd.quote:Op zaterdag 2 december 2023 21:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar het is wel waar dat het programma wat jou betreft gecanceld kan worden omdat het wat jou betreft te links is (rechts teveel basht).
Nee, maar dat is wel de achterliggende gedachte.quote:Op zaterdag 2 december 2023 21:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat nergens gezegd.
Dat zijn slechts jouw woorden.quote:Op zaterdag 2 december 2023 21:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, maar dat is wel de reden.
Oke laat maarquote:Op zaterdag 2 december 2023 21:15 schreef NailQueen het volgende:
Voorspelling: Het simpel liedje gaat over FC Volendam en Jan Smit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |