SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem niet aan dat ‘we’ (als in het westen) het sturen als we al laag zitten qua voorraden. De vraag of we kunnen leveren is er niet zo zeer eentje of we het fysiek kunnen maar meer hoeveel we achter de hand moeten houden voor een geloofwaardige afschrikking. Zowel voor NATO/horizontale escalatie als richting andere landen die eventueel iets willen (lees:China).quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:39 schreef ExTec het volgende:
Maar we zouden een interessante showdown kunnen krijgen.
Wie heeft er meer raketten: rus of het westen.
Gok op de laatste, het westen is niet al sinds maart 2022 als een debiel bezig patriot raketten af te vuren.
Is niet met zekerheid te zeggen maar het lijkt er wel heel erg op. Ik heb ze vaak zat live zien vuren. Daarbij zit er verschil in de PAC-2 en 3, de PAC-2 is trager en gaat vrij horizontaal richting zijn doel en de PAC-3 gaat een stuk sneller en gaat meer verticaal de lucht in om het doel van bovenaf te vernietigen. Dit lijkt een mix van PAC-2's en PAC-3's te zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:24 schreef Multatilu het volgende:
Hoe kunnen jullie zien dat dit Patriots zijn?
Het zijn sowieso geen PAC-3 MSE's dus ook geen 5.2 miljoen. Het zijn reguliere PAC-3's, die kosten een miljoen of 3.quote:
Wiki zegt numbers built 3700. Moeilijk voor te stellen dat ze er dan niet 2-300 kunnen missen. En meer van die dingen, zit in de pijleiding, ondanks dat ze EOL zijn en de vervanger die PrSM is, in vergevorderd stadium van ontwikkeling.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:41 schreef trein2000 het volgende:
Dat schijnt ook de reden te zijn waarom de US of A niet aan de ATACMS wil.
Een deel daar van is ook nog weer aan het buitenland verkocht. En je moet niet vergeten dat dat met een atacms het vaste land kunt raken vanaf Taiwan…quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wiki zegt numbers built 3700. Moeilijk voor te stellen dat ze er dan niet 2-300 kunnen missen. En meer van die dingen, zit in de pijleiding, ondanks dat ze EOL zijn en de vervanger die PrSM is, in vergevorderd stadium van ontwikkeling.
Ik houd het op dat die dingen, net als de GMLRS, veel verder komen dan wat de folder zegt, en ze daarom het INF verdrag schenden.
En dat is geen probleem als de VS ze nooit gebruikt, want dan komt niemand er achter.
De exportvariant is begrensd op 250 km.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:52 schreef BEFEM het volgende:
Ook nieuws wat ik hier volgens mij gemist heb, Fransen sturen hun versie van de Storm Shadow en zou een bereik van 560 km hebben. Klopt dat of krijgen ze een mindere versie?
Ik geloof dat op zich wel, maar als er tussen het VK, FR en (ik dacht) IT ongeveer 1000 van die dingen bestaan, vraag ik me af hoeveel exportvarianten ze dan 'zogenaamd' op de plank hebben liggen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De exportvariant is begrensd op 250 km.
https://root-nation.com/n(...)orm-shadow-scalp-eg/
Dus dezelfde als die ze al van de Britten hebben ontvangen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De exportvariant is begrensd op 250 km.
https://root-nation.com/n(...)orm-shadow-scalp-eg/
We schijnen er nog wel een aantal gewoon te hebben. Acquisitie is het probleem niet. Wel toestemming van de yankees, het eventueel uitslopen van gevoelige systemen en de logistieke keten van reservedelen Ed.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 21:16 schreef ExTec het volgende:
Fijne gedachte, wel, dat putin rutte schijt irritant vind.![]()
Maar de trainingspipeline begint steeds meer vorm te krijgen, en nu de eerste stapjes voor acquisitie.
Ja, de toestemming en dit. De kans dat je voor spareparts binnen notime aan de tiet van lockheed martin moet gaan hangen is natuurlijk zeer groot.quote:
Duitsland, Frankrijk en Nederland gaan nu ook hard. Italië ook, hoewel die weer niet zo open zijn over wat ze willen leveren.quote:
Die zit veilig diep in Rusland.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:01 schreef Raw85 het volgende:
Zo’n Girkin zou ik graag getroffen zien worden door een door Nederland geleverde/gefinancierde F16
Nou snap ik dat er nog wat oud zeer zit, maar het is op dit moment wel een van de meest prominente Russen die ook openlijk kritiek heeft op het Kremlin.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:01 schreef Raw85 het volgende:
Zo’n Girkin zou ik graag getroffen zien worden door een door Nederland geleverde/gefinancierde F16
De VS is uit het inf verdrag gegaan nadat Rusland dat al decennia overtrad. Ze hebben ook gezegd die raketten weer te gaan ontwikkelen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wiki zegt numbers built 3700. Moeilijk voor te stellen dat ze er dan niet 2-300 kunnen missen. En meer van die dingen, zit in de pijleiding, ondanks dat ze EOL zijn en de vervanger die PrSM is, in vergevorderd stadium van ontwikkeling.
Ik houd het op dat die dingen, net als de GMLRS, veel verder komen dan wat de folder zegt, en ze daarom het INF verdrag schenden.
En dat is geen probleem als de VS ze nooit gebruikt, want dan komt niemand er achter.
Idd, het INF is in 2019 opgezegd.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
De VS is uit het inf verdrag gegaan nadat Rusland dat al decennia overtrad. Ze hebben ook gezegd die raketten weer te gaan ontwikkelen.
Vriend en vijand. Iedereen een hekel aan markiemark.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 21:16 schreef ExTec het volgende:
Fijne gedachte, wel, dat putin rutte schijt irritant vind.![]()
Maar de trainingspipeline begint steeds meer vorm te krijgen, en nu de eerste stapjes voor acquisitie.
Of een stukje pressie voor waar de Leopard 2's en Abrams' blijven.quote:
Denk dat ze het geen reet uitmaakt. Waarom zou je. Feitelijk was dat proces gewoon een showtje. Girkin blijft toch wel in Rusland en niemand kan hem wat maken. Denk dat ze denken van gewoon negeren en lekker verder met je leven.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af hoe ze in de Russische top zich voelen / voelde over mh17. Die fuck up kost ze veel en heeft ze veel gekost.
Dat hele gebeuren in de Donbas stagneerde toen.
Dan niet zo veilig, maar wel heel diep in zijn sterretje.quote:
Het heeft ze heel wat goodwill gekost. Plus ik denk niet dat Nederland er dan zo hard ingevlogen was zoals ze nu doen. Dan waren we de België tour opgegaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat ze het geen reet uitmaakt. Waarom zou je. Feitelijk was dat proces gewoon een showtje. Girkin blijft toch wel in Rusland en niemand kan hem wat maken. Denk dat ze denken van gewoon negeren en lekker verder met je leven.
Of Sun Tzu: "Verschijn week wanneer u sterk bent, en sterk wanneer u zwak bent."quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of een stukje pressie voor waar de Leopard 2's en Abrams' blijven.
quote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Of Sun Tzu: "Verschijn week wanneer u sterk bent, en sterk wanneer u zwak bent."
Oh..ik zie nu pas dat die Sunak zo klein is.quote:
Het ziet er echt raar uit. Een soort Mini-Me.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh..ik zie nu pas dat die Sunak zo klein is.
Ja. Ik vind het een heel vreemde foto.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:22 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Het ziet er echt raar uit. Een soort Mini-Me.
Er zijn onderwijl 8 verschillende luchtafweersystemen die allemaal werken als of lijken op een basis MLRS wapensysteem. En jij kunt op basis van een 120p >5 km. afstand filmpje zien dat dit Patriot raketten zijn???quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is niet met zekerheid te zeggen maar het lijkt er wel heel erg op. Ik heb ze vaak zat live zien vuren. Daarbij zit er verschil in de PAC-2 en 3, de PAC-2 is trager en gaat vrij horizontaal richting zijn doel en de PAC-3 gaat een stuk sneller en gaat meer verticaal de lucht in om het doel van bovenaf te vernietigen. Dit lijkt een mix van PAC-2's en PAC-3's te zijn.
Gemixed is ook de reguliere manier van optreden.
Zoals ik al zei, ik weet het niet zeker maar het lijkt er wel op...quote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:26 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Er zijn onderwijl 8 verschillende luchtafweersystemen die allemaal werken als of lijken op een basis MLRS wapensysteem. En jij kunt op basis van een 120p >5 km. afstand filmpje zien dat dit Patriot raketten zijn???
Hulde!
170 vs. 190quote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat precies maakt dit filmpje van in serie gelanceerde raketten jou denken dat dit uit een Patriot systeem komt? Dan moet je toch wat kenmerken kunnen benoemen?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik weet het niet zeker maar het lijkt er wel op...
Slechte voeding hè.quote:
En Rutte zo lang, zag er met met Hoekstra en Biden ook zo grappig uitquote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben altijd blij dat het niet andersom is.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:48 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En Rutte zo lang, zag er met met Hoekstra en Biden ook zo grappig uit
[ afbeelding ]
Vooral op basis van de snelheid en vluchtbaan. MLRS (art) achtige system gaan sneller en gaan er in een rechte streep vandoor allemaal in dezelfde richting, dezen zie je sturen en in meerdere kanten uitgaan. Ook precies 4 launches in het begin, lijkt op PAC-2, 1 launcher met 4 missiles. Asl lijken er PAC-3's te vertrekken, gaan steiler en sneller de lucht in.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:34 schreef Multatilu het volgende:
[..]
En wat precies maakt dit filmpje van in serie gelanceerde raketten jou denken dat dit uit een Patriot systeem komt? Dan moet je toch wat kenmerken kunnen benoemen?
Edit: Dat kun je niet zien op dit filmpje. Het verschil van Patriots versus andere systemen zou je hooguit kunnen zien in de targeting en laat dat nou net niet te zien zijn in dit filmpje. Daarom ben ik extra benieuwd hoe je tot die overdenking komt.
Godverdommequote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Rutte begint ook steeds meer op Gilbert Gottfried te lijken
Ik denk niet dat Sun Tzu Nederlands sprak.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Of Sun Tzu: "Verschijn week wanneer u sterk bent, en sterk wanneer u zwak bent."
Nee, Engels, toch?quote:Op woensdag 17 mei 2023 00:32 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Sun Tzu Nederlands sprak.
Nee, niemand sprak toendertijd Nederlands.quote:Op woensdag 17 mei 2023 00:32 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Sun Tzu Nederlands sprak.
Filmpje niet gekeken. Hoeveel Russische soldaten zitten er momenteel op NAVO grondgebied?quote:
Hoeft niet hoorquote:Op woensdag 17 mei 2023 00:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vooral op basis van de snelheid en vluchtbaan. MLRS (art) achtige system gaan sneller en gaan er in een rechte streep vandoor allemaal in dezelfde richting, dezen zie je sturen en in meerdere kanten uitgaan. Ook precies 4 launches in het begin, lijkt op PAC-2, 1 launcher met 4 missiles. Asl lijken er PAC-3's te vertrekken, gaan steiler en sneller de lucht in.
Filmpje niet gekeken, maar wanneer is Rusland een NATO land binnen gevallen?quote:
Hier wordt helemaal voorbijgegaan aan het feit dat de NAVO een:quote:
Heb jij live firings meegemaakt van de verschillende systemen? Ik wel dus ik weet wel een beetje waar de verschillen in zitten.quote:
Wat voor conclusie dan?quote:Enfin, het kunnen natuurlijk best patriots zijn, maar dit is wel het gevaar van internet. Iemand plaatst een weinig zeggend filmpje en er worden zonder bewijs alweer allemaal conclusies getrokken en meningen gevormd.
Inb4: 'Dat was onnodig, waarom gaf Oekraine zich niet gewoon over?'quote:
Dat zijn toch wel echt middeleeuwse praktijken zeg.quote:
Veel Russen sterven gewoon graag voor de grote leider. Cultureel dingetje.quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zijn toch wel echt middeleeuwse praktijken zeg.Je zal maar in zo'n leger moeten dienen, als lijfeigene.
[ afbeelding ]
Zuid-Afrika wordt geregeerd door totale debielen, miljarden aan export op het spel zetten voor een boot met wat wapens. Er zal wel flink wat corrupt geld naar ANC partijbonzen gevloeid zijn om dit mogelijk te makenquote:Only 0.2 per cent of South Africa’s overall exports went to Russia last year, versus 9 per cent to the US, according to Wandile Sihlobo, chief economist at South Africa's Agricultural Business Chamber. Ten per cent went to China.
Some of this can be put down to the ANC's historic links to the Soviet Union, but the lack of any real economic interest stemming from the ties has led some to ask whether the ANC is setting policy on the basis of Russian money influencing the party itself.
"There's evidence that the ANC is benefiting from its relationship with Russia from a financial perspective; but they're doing this at the cost of the economy", said Leoka, the South African economist.
Of de helft van de VS doden tijdens WO2.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:48 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Twee keer zoveel doden dan de Amerikanen in Korea, Vietnam, Irak en Afghanistan gecombineerd
Man man, ook miljoenen mensen in Rusland die directe familieleden of beste vrienden kwijt raken. Maar er gebeurd nog niks... .quote:
Sovjet soldaten.quote:Op woensdag 17 mei 2023 10:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ach die Russen kunnen er nog wel een paar miljoen bij lijden. In de Tweede Wereldoorlog 11,5 miljoen dode Russische soldaten.
Is dat zo?quote:Op woensdag 17 mei 2023 10:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sovjet soldaten.
Zo'n 40% van de gesneuvelden waren Oekraïners.
Dat was een totaal andere oorlog en die kwamen van andere Sovjet-staten. Rusland heeft nu een veel groter probleem met mankracht, geen volledige oorlogseconomie en er zijn vele Russen gevlucht voor de dienstplicht.quote:Op woensdag 17 mei 2023 10:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ach die Russen kunnen er nog wel een paar miljoen bij lijden. In de Tweede Wereldoorlog 11,5 miljoen dode Russische soldaten.
Het percentage Oekraïense slachtoffers (niet alleen militairen) t.o.v. het totaal aantal USSR-slachtoffers is ongeveer 25%: https://en.wikipedia.org/(...)each_Soviet_Republicquote:
200.000 op een bevolking van 143 miljoen is bar weinig natuurlijk.quote:Op woensdag 17 mei 2023 10:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Man man, ook miljoenen mensen in Rusland die directe familieleden of beste vrienden kwijt raken. Maar er gebeurd nog niks... .
Het waren er minder in afghanistan, ook (waarschijnlijk) professionele soldaten, en dat was genoeg om de sovjet unie de das om te doen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 12:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
200.000 op een bevolking van 143 miljoen is bar weinig natuurlijk.
Zeker als een groot deel van de 200.000 professioneel soldaat waren of Wagner tuig uit de gevangenis is die er van te voren voor hadden getekend zal er weinig protest zijn denk ik.
Dit is dus juist waarom het niet weinig is.quote:Op woensdag 17 mei 2023 12:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
200.000 op een bevolking van 143 miljoen is bar weinig natuurlijk.
Zeker als een groot deel van de 200.000 professioneel soldaat waren of Wagner tuig uit de gevangenis is die er van te voren voor hadden getekend zal er weinig protest zijn denk ik.
Gewoon absurde aantallen...quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:48 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Twee keer zoveel doden dan de Amerikanen in Korea, Vietnam, Irak en Afghanistan gecombineerd
Is ook niet helemaal waarquote:
quote:Het totaalaantal doden van de complete Vietnamoorlog – burgers inclusief militairen – wordt geschat op 3,5 tot 4 miljoen. De Amerikanen verloren tussen de 47.000 en 58.000 soldaten, de Noord- en Zuid-Vietnamezen hadden een geschatte 380.000 tot 900.000 doden te betreuren..
Zou Putin het Goede Doel al aan het luisteren zijn? #waarkanikheen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 10:55 schreef Richestorags het volgende:
Als de verliezen zo doorgaan zonder resultaten komt er een omslagpunt. Als dat punt komt kan Putin beter niet in Rusland zitten.
Wat mij betreft mag hij (op hete kolen) dansen op de maanquote:Op woensdag 17 mei 2023 12:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou Putin het Goede Doel al aan het luisteren zijn? #waarkanikheen.
Nee hoor, ten eerste deze verliezen bereikt Rusland geen eens.quote:Op woensdag 17 mei 2023 10:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat was een totaal andere oorlog en die kwamen van andere Sovjet-staten. Rusland heeft nu een veel groter probleem met mankracht, geen volledige oorlogseconomie en er zijn vele Russen gevlucht voor de dienstplicht.
Als de verliezen zo doorgaan zonder resultaten komt er een omslagpunt. Als dat punt komt kan Putin beter niet in Rusland zitten.
Natuurlijk bereiken deze verliezen Rusland wel. We leven in 2023, niet in de jaren '80.quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee hoor, ten eerste deze verliezen bereikt Rusland geen eens.
En ten tweede, de propaganda word er dusdanig in gegoten dat zodra je maar een woord verkeerd zegt over het regime je in de nor beland.
Daarom vermoed ik dat de tegenstanders van deze oorlog daarom over gestapt zijn op een andere tactiek door zelf intern dus Russen te saboteren.
Nou..quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk bereiken deze verliezen Rusland wel. We leven in 2023, niet in de jaren '80.
Dat de propoganda zo werkt dat klopt inderdaad. Er komt een punt dat de sabotageacties die je beschrijft door groeiende onrust escaleren. Echter zal Putin niet worden gewipt door het volk vermoed ik maar door de elite. Echter zal de interne onrust daarin wel een rol spelen.
Hoeveel is er nog over van die elite? Er zijn er de laatste tijd nogal wat uit een raam gevallen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk bereiken deze verliezen Rusland wel. We leven in 2023, niet in de jaren '80.
Dat de propoganda zo werkt dat klopt inderdaad. Er komt een punt dat de sabotageacties die je beschrijft door groeiende onrust escaleren. Echter zal Putin niet worden gewipt door het volk vermoed ik maar door de elite. Echter zal de interne onrust daarin wel een rol spelen.
En hij kan niet naar Hollandquote:Op woensdag 17 mei 2023 13:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag hij (op hete kolen) dansen op de maan
Dat was toch gewoon belasting heffen? Na het ongeval hef vermogen afromen en je hebt weer wat doekoes.quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoeveel is er nog over van die elite? Er zijn er de laatste tijd nogal wat uit een raam gevallen.
quote:Op woensdag 17 mei 2023 12:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Het mes snijdt aan 2 kanten. Ook hier wordt er van alles geblokkeerd en gepropageerd.quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nou..
Je verkijkt je er op.
Niet elke rus heeft internet en moet het dus doen met staats TV.
Plus er is van alles en nog want door Rusland zelf en van buitenaf geblokkeerd.
Dus de kans dat deze cijfers daar belanden is gewoon erg klein.
En word weg gezet als propaganda. Daarom was er geen optocht voor gesneuvelden in oorlog tijdens het 9 mei gebeuren.
Vietnamezen zijn geen Amerikanen.quote:
Niet echt. De situatie in Rusland überhaupt vergelijken met het westen..quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het mes snijdt aan 2 kanten. Ook hier wordt er van alles geblokkeerd en gepropageerd.
Wat wordt er geblokkeerd in Nederland? gepropageerd dat sowieso.quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het mes snijdt aan 2 kanten. Ook hier wordt er van alles geblokkeerd en gepropageerd.
In Den Haag zit ie wel veilig vermoed ik...quote:Op woensdag 17 mei 2023 12:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Het gaat denk ik niet om 200.000 dode, maar om 200.000 uitgeschakelde soldaten?quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:48 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
"soldaten" Burgers en criminelen die een wapen in hun hand gedrukt hebben gekregenquote:Op woensdag 17 mei 2023 13:47 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Het gaat denk ik niet om 200.000 dode, maar om 200.000 uitgeschakelde soldaten?
Automatic mode, vandaar dat slechts een korte training volstaat @AchJaquote:“This is how it works on air targets,” he explained. “It can operate in three modes: manual, semi-automatic and automatic. It is Patriot's automatic mode that allows it to shoot down air targets without human interference, as it did last night. Next, there is a radar that provides information, it is located at a distance, and up to 8 launchers, each with four transport and launch containers, which are also located at a certain distance and do combat work – launching missiles,” Ihnat said.
Kun je idd het beste vertalen naar slachtoffer en dat is niet persee een dodelijk slachtoffer.quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:47 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Dat blijft idioot. Die zucht naar de eerste scoop ten kostte van je eigen veiligheidquote:
Ik kan geen RT meer kijken omdat de EU besloten heeft dat doorgifte van die kanalen schadelijk zijn (voor de eigen propaganda ?).quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat wordt er geblokkeerd in Nederland? gepropageerd dat sowieso.
Probleem is ook dat russische kanalen continue oproepen tot geweld.quote:Op woensdag 17 mei 2023 14:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik kan geen RT meer kijken omdat de EU besloten heeft dat doorgifte van die kanalen schadelijk zijn (voor de eigen propaganda ?).
Daar speelde o.a. de kernramp in Tsjernobyl ook nog een rol in.quote:Op woensdag 17 mei 2023 12:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het waren er minder in afghanistan, ook (waarschijnlijk) professionele soldaten, en dat was genoeg om de sovjet unie de das om te doen.
Als beide landen niets om de levens van de Russische soldaten geven dan is het niet eens zo crazyquote:Op woensdag 17 mei 2023 14:24 schreef Slayage het volgende:
Russian soldiers getting wrecked by Turkish Weapons while both countries want to improve economic relations is just crazy.
[ twitter ]
Terecht ook, dankzij het gestook van de Russen zitten we nu in West-Europa met halvegare sabotagepartijen als de FvD, AfD en Die Linke opgescheept.quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik vind het echt schitterend. En putin maar denken dat die wat aan erdogan heeft.quote:Op woensdag 17 mei 2023 14:24 schreef Slayage het volgende:
Voor het eerst dus bewijs dat de Turken cluster munitie leveren aan de Oekraïeners.
[ twitter ]
Haha, gezien hun lange geschiedenis, en zeker toen vanaf het begin van de oorlog Turkije de Bosperus afsloot, weet Putin exact wat hij aan Turkije heeft.quote:Op woensdag 17 mei 2023 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind het echt schitterend. En putin maar denken dat die wat aan erdogan heeft.
200.590 doodquote:Op woensdag 17 mei 2023 13:47 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Hij heeft wel wat aan Erdogan en andersom, maar die twee hebben een gekke relatie. Ze hebben met elkaar afgesproken dat ze daar waar mogelijk op bepaalde fronten samenwerken, maar dat het geen probleem is dat ze op andere fronten elkaar de hersens inslaan. "Compartimentatie" ofzo noemen ze dat.quote:Op woensdag 17 mei 2023 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind het echt schitterend. En putin maar denken dat die wat aan erdogan heeft.
RT deed dat niet rechtstreeks (Sputnik die de ultra's bediende was wat uitgesprokener). Dat kon ook niet omdat zij anders geen uitzendvergunning konden krijgen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 14:25 schreef oheng het volgende:
[..]
Probleem is ook dat russische kanalen continue oproepen tot geweld.
Valt reuze mee.quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Turkije wil graag de in de slappe was verkerende Rus een mooie vakantie kunnen blijven bieden.quote:Op woensdag 17 mei 2023 15:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hij heeft wel wat aan Erdogan en andersom, maar die twee hebben een gekke relatie. Ze hebben met elkaar afgesproken dat ze daar waar mogelijk op bepaalde fronten samenwerken, maar dat het geen probleem is dat ze op andere fronten elkaar de hersens inslaan. "Compartimentatie" ofzo noemen ze dat.
De term Frenemy is een passende beschrijving
Frenemy is an oxymoron and a portmanteau of "friend" and "enemy" that refers to "a person with whom one is friendly, despite a fundamental dislike or rivalry" or "a person who combines the characteristics of a friend and an enemy".
Ik ga er vanuit dat als je voor deze operatie al in het leger zat jij/je familie min of meer weten wat ze kunnen verwachten van actieve dienst en dus ook minder snel in opstand komen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 12:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit is dus juist waarom het niet weinig is.
Maar de oorlog daar was (naar mijn weten) gestopt omdat er een nieuwe president kwam in de Sovjet Unie.quote:Op woensdag 17 mei 2023 12:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het waren er minder in afghanistan, ook (waarschijnlijk) professionele soldaten, en dat was genoeg om de sovjet unie de das om te doen.
Correctquote:Op woensdag 17 mei 2023 13:47 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Niet echt, ja propaganda onzin zoals RT.quote:Op woensdag 17 mei 2023 13:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit zijn cijfers die echt nooit kunnen kloppenquote:Op woensdag 17 mei 2023 14:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
200.590 dood
601.770 gewond
https://www.minusrus.com/en
Dus ik denk wel 200.000 dood, 800.000 uitgeschakeld.
Er is echter een verschil tussen een bepaalde meningsvorming en voorkeur en totale propaganda en leugens.quote:Op woensdag 17 mei 2023 14:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik kan geen RT meer kijken omdat de EU besloten heeft dat doorgifte van die kanalen schadelijk zijn (voor de eigen propaganda ?).
Nb: Ik kan mij de beslissing wel voorstellen omdat veel mensen anders door die eenzijdige beeldvorming, willen worden bedot. RT&Co als verlengde van de Russische staat heeft vooral tot doel om onder het mom van "vrije journalistiek", standpunten in het Westen te destabiliseren door het "nieuws" maar vanuit één zijde te accentueren.
Ik volg die kanalen al een flink tijdje maar heb ze nog niet kunnen betrappen op enige kritiek naar de eigen kant van de hand die ze (op)voedt. Bijkomende doel is dan op die wijze de discussie af te leiden van inhoud naar vorm.
El-Jazeerah (Qatar) & CGTN (China) hebben dezelfde aanpak waarbij zij zo "slim" zijn om niet de polarisatie op te zoeken. Natuurlijk is ook een CNN niet gevrijwaard van eigen meningsvorming waarbij ik tenminste de indruk heb dat zij het nieuws een stuk evenwichtiger brengen dan de voornoemde staatsgesubidieerde platforms.
Opportunistisch inderdaad. Dat is wel een goede beschrijving.quote:Op woensdag 17 mei 2023 15:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Turkije wil graag de in de slappe was verkerende Rus een mooie vakantie kunnen blijven bieden.
Het blijft - voor mij - bizar hoe iemand, een bedrijf en laat staan een Staat zo kan redeneren.
Ik vertaal dat gedrag als "cognitief dissonant" of simpelweg opportunisme.
Wat wel weer plezierig is, is dan weer te weten dat die "vriendschappelijke" relatie uitsluitend bestaat omdat ze elkaar voortdurend proberen te belazeren en nooit zeker zullen weten of iemand een belofte nakomt.
https://www.independent.c(...)h-toll-b2274969.htmlquote:Op woensdag 17 mei 2023 15:46 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dit zijn cijfers die echt nooit kunnen kloppen
In de eerste zin van dat artikel staat al dat het bijna 200 000 gedood en gewond is. Dan moet je dat niet nog eens keer 3 doen. Plus als je logisch nadenkt is 800k uitgeschakeld ook totaal idioot , als je kijkt hoeveel Russische soldaten er actief zijn in Oekraïne.quote:Op woensdag 17 mei 2023 15:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
https://www.independent.c(...)h-toll-b2274969.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |