SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem niet aan dat ‘we’ (als in het westen) het sturen als we al laag zitten qua voorraden. De vraag of we kunnen leveren is er niet zo zeer eentje of we het fysiek kunnen maar meer hoeveel we achter de hand moeten houden voor een geloofwaardige afschrikking. Zowel voor NATO/horizontale escalatie als richting andere landen die eventueel iets willen (lees:China).quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:39 schreef ExTec het volgende:
Maar we zouden een interessante showdown kunnen krijgen.
Wie heeft er meer raketten: rus of het westen.
Gok op de laatste, het westen is niet al sinds maart 2022 als een debiel bezig patriot raketten af te vuren.
Is niet met zekerheid te zeggen maar het lijkt er wel heel erg op. Ik heb ze vaak zat live zien vuren. Daarbij zit er verschil in de PAC-2 en 3, de PAC-2 is trager en gaat vrij horizontaal richting zijn doel en de PAC-3 gaat een stuk sneller en gaat meer verticaal de lucht in om het doel van bovenaf te vernietigen. Dit lijkt een mix van PAC-2's en PAC-3's te zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:24 schreef Multatilu het volgende:
Hoe kunnen jullie zien dat dit Patriots zijn?
Het zijn sowieso geen PAC-3 MSE's dus ook geen 5.2 miljoen. Het zijn reguliere PAC-3's, die kosten een miljoen of 3.quote:
Wiki zegt numbers built 3700. Moeilijk voor te stellen dat ze er dan niet 2-300 kunnen missen. En meer van die dingen, zit in de pijleiding, ondanks dat ze EOL zijn en de vervanger die PrSM is, in vergevorderd stadium van ontwikkeling.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:41 schreef trein2000 het volgende:
Dat schijnt ook de reden te zijn waarom de US of A niet aan de ATACMS wil.
Een deel daar van is ook nog weer aan het buitenland verkocht. En je moet niet vergeten dat dat met een atacms het vaste land kunt raken vanaf Taiwan…quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wiki zegt numbers built 3700. Moeilijk voor te stellen dat ze er dan niet 2-300 kunnen missen. En meer van die dingen, zit in de pijleiding, ondanks dat ze EOL zijn en de vervanger die PrSM is, in vergevorderd stadium van ontwikkeling.
Ik houd het op dat die dingen, net als de GMLRS, veel verder komen dan wat de folder zegt, en ze daarom het INF verdrag schenden.
En dat is geen probleem als de VS ze nooit gebruikt, want dan komt niemand er achter.
De exportvariant is begrensd op 250 km.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:52 schreef BEFEM het volgende:
Ook nieuws wat ik hier volgens mij gemist heb, Fransen sturen hun versie van de Storm Shadow en zou een bereik van 560 km hebben. Klopt dat of krijgen ze een mindere versie?
Ik geloof dat op zich wel, maar als er tussen het VK, FR en (ik dacht) IT ongeveer 1000 van die dingen bestaan, vraag ik me af hoeveel exportvarianten ze dan 'zogenaamd' op de plank hebben liggen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De exportvariant is begrensd op 250 km.
https://root-nation.com/n(...)orm-shadow-scalp-eg/
Dus dezelfde als die ze al van de Britten hebben ontvangen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De exportvariant is begrensd op 250 km.
https://root-nation.com/n(...)orm-shadow-scalp-eg/
We schijnen er nog wel een aantal gewoon te hebben. Acquisitie is het probleem niet. Wel toestemming van de yankees, het eventueel uitslopen van gevoelige systemen en de logistieke keten van reservedelen Ed.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 21:16 schreef ExTec het volgende:
Fijne gedachte, wel, dat putin rutte schijt irritant vind.![]()
Maar de trainingspipeline begint steeds meer vorm te krijgen, en nu de eerste stapjes voor acquisitie.
Ja, de toestemming en dit. De kans dat je voor spareparts binnen notime aan de tiet van lockheed martin moet gaan hangen is natuurlijk zeer groot.quote:
Duitsland, Frankrijk en Nederland gaan nu ook hard. Itali ook, hoewel die weer niet zo open zijn over wat ze willen leveren.quote:
Die zit veilig diep in Rusland.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:01 schreef Raw85 het volgende:
Zo’n Girkin zou ik graag getroffen zien worden door een door Nederland geleverde/gefinancierde F16
Nou snap ik dat er nog wat oud zeer zit, maar het is op dit moment wel een van de meest prominente Russen die ook openlijk kritiek heeft op het Kremlin.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:01 schreef Raw85 het volgende:
Zo’n Girkin zou ik graag getroffen zien worden door een door Nederland geleverde/gefinancierde F16
De VS is uit het inf verdrag gegaan nadat Rusland dat al decennia overtrad. Ze hebben ook gezegd die raketten weer te gaan ontwikkelen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wiki zegt numbers built 3700. Moeilijk voor te stellen dat ze er dan niet 2-300 kunnen missen. En meer van die dingen, zit in de pijleiding, ondanks dat ze EOL zijn en de vervanger die PrSM is, in vergevorderd stadium van ontwikkeling.
Ik houd het op dat die dingen, net als de GMLRS, veel verder komen dan wat de folder zegt, en ze daarom het INF verdrag schenden.
En dat is geen probleem als de VS ze nooit gebruikt, want dan komt niemand er achter.
Idd, het INF is in 2019 opgezegd.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
De VS is uit het inf verdrag gegaan nadat Rusland dat al decennia overtrad. Ze hebben ook gezegd die raketten weer te gaan ontwikkelen.
Vriend en vijand. Iedereen een hekel aan markiemark.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 21:16 schreef ExTec het volgende:
Fijne gedachte, wel, dat putin rutte schijt irritant vind.![]()
Maar de trainingspipeline begint steeds meer vorm te krijgen, en nu de eerste stapjes voor acquisitie.
Of een stukje pressie voor waar de Leopard 2's en Abrams' blijven.quote:
Denk dat ze het geen reet uitmaakt. Waarom zou je. Feitelijk was dat proces gewoon een showtje. Girkin blijft toch wel in Rusland en niemand kan hem wat maken. Denk dat ze denken van gewoon negeren en lekker verder met je leven.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af hoe ze in de Russische top zich voelen / voelde over mh17. Die fuck up kost ze veel en heeft ze veel gekost.
Dat hele gebeuren in de Donbas stagneerde toen.
Dan niet zo veilig, maar wel heel diep in zijn sterretje.quote:
Het heeft ze heel wat goodwill gekost. Plus ik denk niet dat Nederland er dan zo hard ingevlogen was zoals ze nu doen. Dan waren we de Belgi tour opgegaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat ze het geen reet uitmaakt. Waarom zou je. Feitelijk was dat proces gewoon een showtje. Girkin blijft toch wel in Rusland en niemand kan hem wat maken. Denk dat ze denken van gewoon negeren en lekker verder met je leven.
Of Sun Tzu: "Verschijn week wanneer u sterk bent, en sterk wanneer u zwak bent."quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of een stukje pressie voor waar de Leopard 2's en Abrams' blijven.
quote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Of Sun Tzu: "Verschijn week wanneer u sterk bent, en sterk wanneer u zwak bent."
Oh..ik zie nu pas dat die Sunak zo klein is.quote:
Het ziet er echt raar uit. Een soort Mini-Me.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh..ik zie nu pas dat die Sunak zo klein is.
Ja. Ik vind het een heel vreemde foto.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:22 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Het ziet er echt raar uit. Een soort Mini-Me.
Er zijn onderwijl 8 verschillende luchtafweersystemen die allemaal werken als of lijken op een basis MLRS wapensysteem. En jij kunt op basis van een 120p >5 km. afstand filmpje zien dat dit Patriot raketten zijn???quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is niet met zekerheid te zeggen maar het lijkt er wel heel erg op. Ik heb ze vaak zat live zien vuren. Daarbij zit er verschil in de PAC-2 en 3, de PAC-2 is trager en gaat vrij horizontaal richting zijn doel en de PAC-3 gaat een stuk sneller en gaat meer verticaal de lucht in om het doel van bovenaf te vernietigen. Dit lijkt een mix van PAC-2's en PAC-3's te zijn.
Gemixed is ook de reguliere manier van optreden.
Zoals ik al zei, ik weet het niet zeker maar het lijkt er wel op...quote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:26 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Er zijn onderwijl 8 verschillende luchtafweersystemen die allemaal werken als of lijken op een basis MLRS wapensysteem. En jij kunt op basis van een 120p >5 km. afstand filmpje zien dat dit Patriot raketten zijn???
Hulde!
170 vs. 190quote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh..ik zie nu pas dat die Sunak zo klein is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |