SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die zijn er dus ook.quote:Op maandag 15 mei 2023 12:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan me herinneren dat er een paar maanden geleden een oproep was aan mensen met F16 ervaring om zich aan te melden bij de foreign legion 🤔
Dan moet Nederland er maar een paar plaatsen in het VK. Maar hoe krijg je ze op zo'n eiland?quote:
Ja dat vroeg ik mij ook al af. Misschien toch Tornado's dan.quote:
Geen idee man, vraag het bij het Poolse MvD.quote:Op maandag 15 mei 2023 12:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Gaat Polen echt door met de HIMARS aanschaffen? Er schijnt een gigantische backlog te zijn waardoor het pas in 2025~27 wordt geleverd en bijvoorbeeld Taiwan heeft er ook extra van bijbesteld.
Waarom kopen ze niet meer van de Koreaanse K239 Chunmoo? Of het Puls system die NL en Denemarken laatst hebben aangeschaft.
[ twitter ]
Of F16 stickers op de Tornado's plakkenquote:Op maandag 15 mei 2023 13:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat vroeg ik mij ook al af. Misschien toch Tornado's dan.
Via de Kanaaltunnelquote:Op maandag 15 mei 2023 13:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moet Nederland er maar een paar plaatsen in het VK. Maar hoe krijg je ze op zo'n eiland?
Ik denk dat je een ander woord bedoelt dan agnostisch.quote:Op maandag 15 mei 2023 13:43 schreef ExTec het volgende:
Het VK heeft een trainingscentrum waar je vliegtuig agnostisch leert gevechtsvliegen. De nadruk ligt dus niet op het voertuig beheersen, maar op wat je moet doen als je nu eenmaal in de lucht bent.
Dat was een aantal weken terug in het nieuws.
quote:
Dat klinkt meer als een basisopleiding (met propellor- en/of straaltrainers) die de UK gaat regelen en/of zelf geven en niet per se direct een F-16 opleiding.quote:To that end, in the last year the UK has trained 15,000 Ukrainian troops to battlefield readiness. In February the Prime Minister announced the UK would develop a new training programme for Ukrainian pilots to support their efforts to build a new Ukrainian air force with NATO-standard, F16 jets.
This summer we will commence an elementary flying phase for cohorts of Ukrainian pilots to learn basic training. This will adapt the programme used by UK pilots to provide Ukrainians with piloting skills they can apply a different kind of aircraft. This training goes hand in hand with UK efforts to work with other countries on providing F16 jets – Ukraine’s fighter jets of choice.
Denk ook dat Polen duidelijk wil laten zien dat ze niet bang zijn voor Rusland.quote:Op maandag 15 mei 2023 13:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik bedoel, daar kopen ze er ook 288 van.
Maar HIMARS heeft zich meer bewezen, en Polen wil waarschijnlijk duidelijk laten zien een partner van de VS te zijn.
Ja, dat is toch al een paar decennia bekend?quote:Op maandag 15 mei 2023 13:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Gaat NL nou echt alle F16s vervangen door F35?
Nee. Bv merkagnostisch:quote:Op maandag 15 mei 2023 13:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat je een ander woord bedoelt dan agnostisch.
Gebruik als we het over software hebben:quote:Merk agnostisch in een notendop. Merkagnostisch verwijst naar een consument die geen voorkeur heeft voor het ene merk boven het andere. Merkonafhankelijke consumenten hebben doorgaans verschillende kenmerken.
quote:En omdat ze agnostisch zijn ten opzichte van de cloudinfrastructuur, kunnen cloud-native apps op een zeer gedistribueerde manier draaien, ...
Betekenis 'agnost'quote:Op maandag 15 mei 2023 14:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee. Bv merkagnostisch:
[..]
Gebruik als we het over software hebben:
[..]
Laat de bron maar zien. Ik ben oprecht benieuwd. Als de Britten piloten leren vliegen, ongeacht het merk (F16 versus MiG29, neem ik maar even aan) is dat een hele prestatie, aangezien het sterk verschillende toestellen zijn.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:09 schreef ExTec het volgende:
Maar ik vis die teksten gewoon op van het internet h, is niet alsof ik ze ter plekke bedenk.
Hoezo, is je google stuk?quote:Op maandag 15 mei 2023 14:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Laat de bron maar zien. Ik ben oprecht benieuwd. Als de Britten piloten leren vliegen, ongeacht het merk (F16 versus MiG29, neem ik maar even aan) is dat een hele prestatie, aangezien het sterk verschillende toestellen zijn.
Er wel een basis die voor beide gelijk is.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Laat de bron maar zien. Ik ben oprecht benieuwd. Als de Britten piloten leren vliegen, ongeacht het merk (F16 versus MiG29, neem ik maar even aan) is dat een hele prestatie, aangezien het sterk verschillende toestellen zijn.
Waarom wil je het persoonlijk maken ?quote:Op maandag 15 mei 2023 00:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, je bent een luchtfietser, zoveel is duidelijk.
500 HIMARS, das letterlijk een muur van vuurquote:Op maandag 15 mei 2023 12:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Gaat Polen echt door met de HIMARS aanschaffen? Er schijnt een gigantische backlog te zijn waardoor het pas in 2025~27 wordt geleverd en bijvoorbeeld Taiwan heeft er ook extra van bijbesteld.
Waarom kopen ze niet meer van de Koreaanse K239 Chunmoo? Of het Puls system die NL en Denemarken laatst hebben aangeschaft.
[ twitter ]
Maar de realiteit maalt niet om jouw nogal naieve, allicht idealistische ideeen.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom wil je het persoonlijk maken ?
Met een zoveelste aanzet om andersdenkenden in een bepaalde hoek te plaatsen.
Gaan (wat jij daar zou willen) doen door Rusland vanuit Oekrane plat te walsen, lijkt mij naast surreel; zeker niet de weg.
Wat denk je dat de gemiddelde inwoner van een land, hier een Rus, zou (gaan) doen wanneer die ongevraagd bezet of aangevallen wordt door een ander ?
Het volstaat de bezetter/onderdrukker over de grens te zetten, haar daar te houden, o.a. door het internationaal te isoleren en eventueel ter verantwoording te roepen voor gedane onrecht.
Dat dit niet zou kunnen/lukken omdat het land niet meewerkt, lijkt mij alleen maar een kwestie van - idd wellicht veel - tijd en vooral consequent (voorbeeld)gedrag. In het laatste geval zou er bv geen lucratieve (dwz op winst gerichte) handel/kennis moeten worden gedreven met o.a. landen die het Russische regime daarmee (onder)steunen.
Wanneer je dat luchtfietsen noemt, ben ik blij om niet in sferen te verkeren van dood en verderf om daarmee te overtuigen.
Omdat daarmee de gelegenheid wordt uitgeschakeld dat Rusland zichzelf van binnenuit gaat/blijft afvragen of de "speciale operatie" zijnde oorlog wel zo zinnig of gerechtvaardigd is.quote:Op maandag 15 mei 2023 11:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Op alles ja. Zijn legitieme doelen vanwege het dubbele gebruik en de oorlogseconomie.
Scholen, ziekenhuizen etc. niet.
[..]
Waarom niet? Je begint een oorlog en kan dan niet gaan lopen eisen dat de aangevallen partij alleen maar van zich laat horen binnen de door jou gestelde kaders.
Beetje zoals dat huilen van de Argentijnen dat de Britten hun vlaggenschip lieten zinken.
[..]
Alles kan kapotquote:Op maandag 15 mei 2023 14:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Van putjes graven zul je niet zo snel een betere soldaat worden denk ik.
Ondertussen kijkt de VS en Ukraine live mee via satelliet en weten ze waar de zwakke plekken zitten.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
According to Chernyak, Russian troops in occupied Kherson and Zaporizhzhia oblasts are preparing defense measures by strengthening existing fortifications and building new ones.
Even los dat die onzinnige vergelijking van een totaal andere orde is, ging het destijds al fout ging omdat menig land & instituut, bewust wegkeek en pas later tot het inzicht kwam dat die kiem tot ontmenselijking van een bevolkingsgroep geen goed idee bleek. Op dat moment restte alleen nog de harde methode door het onkruid met wortel en tak, uit te roeien.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de realiteit maalt niet om jouw nogal naieve, allicht idealistische ideeen.
Hadden we in WO2 soms ook netjes de duitsers de grens over moeten schuiven, en de man met de snor maar fijntjes in berlijn moeten laten zitten ofzo?
"As a private military contractor"quote:Op maandag 15 mei 2023 13:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
En die zijn er dus ook.
[ afbeelding ]
Ik denk dat een hoop van die mensen in alle stilte al afgereist zijn. Of dat gaan ze dan binnenkort doen, voor een refresher course.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://letmegooglethat.com/?q=hoeveel+volken+wonen+er+in+ruslandquote:Op maandag 15 mei 2023 15:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Heeft Rusland echt 140 verschillende volkeren?
[ twitter ]
Gaat aan de slag bij een politieke partij. Dus niet meer in de media.quote:Op maandag 15 mei 2023 15:27 schreef Simmertje het volgende:
Gewoon puur uit interesse wat die man nou weer te melden had zocht ik Isa Yubisov weer eens op, maar is die man van Twitter?
Edit: laat maar, je moet kennelijk follower zijn.
Dat snap ik nog wel en het lijkt mij ook niet verstandig om wat Russische dorpen in te gaan nemen. Maar het heeft niets met rechtvaardigheid te maken maar meer met de propaganda en mobilisatie die dan in Rusland op gang komt. Het lijkt mij strategisch onhandig maar wel rechtvaardig.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Omdat daarmee de gelegenheid wordt uitgeschakeld dat Rusland zichzelf van binnenuit gaat/blijft afvragen of de "speciale operatie" zijnde oorlog wel zo zinnig of gerechtvaardigd is.
Het onderscheid tussen (on)rechtvaardig is flinterdun maar begint met af te vragen of gedaan moet worden wat een aanvaller om haar moverende redenen doet of deed.
Los daarvan lijkt mij de kans dat Rusland (net als trouwens ook Oekrane) zich door geweld laat dwingen, ongeveer nul.
quote:Op maandag 15 mei 2023 15:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Edit: Claude-Instant to the rescue:Ik vraag me meer af waarom mensen suggeren dat Ruslands instabiliteit een probleem is van het westen en niet zozeer van Rusland zelf. het mantra is toch dat we niet (ongevraagd) met interne aangelegenheden moeten bemoeien van andere landen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ twitter ]
Het volgende bloedbad staat al klaar.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Van putjes graven zul je niet zo snel een betere soldaat worden denk ik.
Heel eerlijk omdat er dan 1000den kernwapens gaan rondslingeren.quote:Op maandag 15 mei 2023 16:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vraag me meer af waarom mensen suggeren dat Ruslands instabiliteit een probleem is van het westen en niet zozeer van Rusland zelf. het mantra is toch dat we niet (ongevraagd) met interne aangelegenheden moeten bemoeien van andere landen?
En ik denk dat we ook geen trek hebben in de vluchtelingenstroom die dan op gang komt.quote:Op maandag 15 mei 2023 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heel eerlijk omdat er dan 1000den kernwapens gaan rondslingeren.
Waarom denk je dat de VS de beveiliging betaalde en regelde van de kernwapens van Rusland na de val van de Sovjet unie.
De kans dat Rusland zich zonder geweld laat dwingen is nul.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Omdat daarmee de gelegenheid wordt uitgeschakeld dat Rusland zichzelf van binnenuit gaat/blijft afvragen of de "speciale operatie" zijnde oorlog wel zo zinnig of gerechtvaardigd is.
Het onderscheid tussen (on)rechtvaardig is flinterdun maar begint met af te vragen of gedaan moet worden wat een aanvaller om haar moverende redenen doet of deed.
Los daarvan lijkt mij de kans dat Rusland (net als trouwens ook Oekrane) zich door geweld laat dwingen, ongeveer nul.
Die wilde ik net posten. Tering wat is ditquote:
Jij had het over een nieuwsbericht. Zonder de exacte informatie is dat lastig googelen.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoezo, is je google stuk?
https://letmegooglethat.com/?q=Merk+agnostisch+in+een+notendop.
quote:Op maandag 15 mei 2023 13:43 schreef ExTec het volgende:
Het VK heeft een trainingscentrum waar je vliegtuig agnostisch leert gevechtsvliegen. De nadruk ligt dus niet op het voertuig beheersen, maar op wat je moet doen als je nu eenmaal in de lucht bent.
Dat was een aantal weken terug in het nieuws.
Die schaduwen zie er wel nep uit. Alsof het licht van twee kanten komt.quote:
quote:Op maandag 15 mei 2023 15:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Edit: Claude-Instant to the rescue:Beetje jumping to conclusions van Amrillia.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ twitter ]
Moldavi is geen onderdeel van de Russische Federatie dus als ze het Gemenebest van Onafhankelijke Staten verlaten dan hoeft dat niet te betekenen dat die eerste daarmee ook zal imploderen.
En wat zegt het over de RF als deze alleen kan blijven bestaan door binnen het CIS meer staten aan zich te binden?2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
Gewoon van onderaf en iets nar links toch?quote:Op maandag 15 mei 2023 17:16 schreef Ulx het volgende:.
[..]
Die schaduwen zie er wel nep uit. Alsof het licht van twee kanten komt.
dus rechtsom of linksom we zijn fucked met rusland. zit niks anders op om die WMD te confisceren en te verdelen over landen die ze niet hebben.quote:Op maandag 15 mei 2023 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heel eerlijk omdat er dan 1000den kernwapens gaan rondslingeren.
Waarom denk je dat de VS de beveiliging betaalde en regelde van de kernwapens van Rusland na de val van de Sovjet unie.
Statische verdediging in het satelliet spionage tijdperkquote:Op maandag 15 mei 2023 17:46 schreef Ulx het volgende:
Girkin is boos omdat Oekrane niet precies daar aanvalt waar de Russen de meeste verdediging hebben neergezet.
[ twitter ]
Verdelen? Waarom niet gewoon slopen. Hoe minder van die dingen bestaan hoe beter.quote:Op maandag 15 mei 2023 17:36 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dus rechtsom of linksom we zijn fucked met rusland. zit niks anders op om die WMD te confisceren en te verdelen over landen die ze niet hebben.
Met oorlogsgeweld is het zeker ook nul en er zit wmb gelukkig nog wat tussen met hoe dan wel Rusland in verhouding te laten afzien van haar afleidingsmanoeuvre door andermans land binnen te vallen met als doel dat te onderdrukken.quote:Op maandag 15 mei 2023 16:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De kans dat Rusland zich zonder geweld laat dwingen is nul.
Waarom zou je een dadervolk willen opvangen?quote:Op maandag 15 mei 2023 16:45 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En ik denk dat we ook geen trek hebben in de vluchtelingenstroom die dan op gang komt.
Daarom houd China zich behoorlijk afzijdig.quote:Op maandag 15 mei 2023 18:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Met oorlogsgeweld is het zeker ook nul en er zit wmb gelukkig nog wat tussen met hoe dan wel Rusland in verhouding te laten afzien van haar afleidingsmanoeuvre door andermans land binnen te vallen met als doel dat te onderdrukken.
Het "geweld" moet vooral ontstaan in Rusland zelf waarbij burgers het op basis van verliezen (economie, oorlog, slachtoffers etc.etc.) het beleid niet langer pikken.
Wanneer ik de schrale 'feestelijkheden' bezie aangaande overwinning op de Nazi's en de maatregelen die escalerende protesten moeten voorkomen, heb ik goede hoop dat wat nu gaande is niet nog jaeren zal gaan voortslepen.
Andere partijen die het Russische regime (passief-)actief steunen met faciliteiten of diensten, moeten daarbij beseffen dat dit niet goed is voor hun staat van dienst.
En ja dan kom ik toch weer terug op goed of fout gedrag waarbij mensen (helpen) afslachten om wie ze willen zijn, sws fout is.
Dat expiriment hebben we geprobeerd, dat mensen afstand deden van nuclaire wapens, o.a. in Oekraine, en zie het resultaat.quote:Op maandag 15 mei 2023 18:02 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Verdelen? Waarom niet gewoon slopen. Hoe minder van die dingen bestaan hoe beter.
Jup, ik hoop dat de grenzen allemaal goed dicht zitten en blijven tzt. Die lui zijn zo gebrainwashed (volkerenmoord, gewone moord, verkrachten, liegen, stelen, mensenleven is niets waard, wij zijn het superieure volk, etc... allemaal doodnormaal voor die Russen), dat gaat enorm veel problemen opleveren in de samenleving.quote:Op maandag 15 mei 2023 18:29 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarom zou je een dadervolk willen opvangen?
Hij ziet eruit alsof hij iets heeft gezien wat zijn wereld op de kop heeft gezet, heeft Putin zijn lange tafel laten zien?quote:
Psychopathiequote:Op maandag 15 mei 2023 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, mensen die zo goed dokter zijn hier: Wat heeft Loekasjenko? Bij Poetin wisten jullie het ook allemaal.
Dictatoritusquote:Op maandag 15 mei 2023 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, mensen die zo goed dokter zijn hier: Wat heeft Loekasjenko? Bij Poetin wisten jullie het ook allemaal.
quote:Op maandag 15 mei 2023 19:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij ziet eruit alsof hij iets heeft gezien wat zijn wereld op de kop heeft gezet, heeft Putin zijn lange tafel laten zien?
Dit. Ook mis ik de geopolitieke duiding van een hypothetische coup bij een hypothetische dood van lukashenko. En de gevolgen daarvan op de Europese economie.quote:Op maandag 15 mei 2023 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
Nou ja. Mocht het imploderen dan zo snel mogelijk sf Rusland in om ze zeker te stellen. Andere optie is een puppet installeren.quote:Op maandag 15 mei 2023 17:36 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dus rechtsom of linksom we zijn fucked met rusland. zit niks anders op om die WMD te confisceren en te verdelen over landen die ze niet hebben.
Dan zit je met 100+ nieuwe landen die allemaal een paar nukes hebben. Is nog gevaarlijker dan 1 gek die er duizenden heeft,quote:Op maandag 15 mei 2023 18:35 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dat expiriment hebben we geprobeerd, dat mensen afstand deden van nuclaire wapens, o.a. in Oekraine, en zie het resultaat.
gelijkwaardige verdeling van nuclaire wapens, als in een gek iedereen dood, is nooit geprobeerd. Nu is het 1 gek, misschien de helft dood.
Nukes gewoon ontmantelen en strafbaar zetten met invasie mocht iemand die alsnog bezitten.quote:Op maandag 15 mei 2023 19:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dan zit je met 100+ nieuwe landen die allemaal een paar nukes hebben. Is nog gevaarlijker dan 1 gek die er duizenden heeft,
Klinkt heel gek, stel dat het lukt om Rusland te verdelen en vrij te maken van kernwapens.quote:Op maandag 15 mei 2023 18:35 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dat expiriment hebben we geprobeerd, dat mensen afstand deden van nuclaire wapens, o.a. in Oekraine, en zie het resultaat.
gelijkwaardige verdeling van nuclaire wapens, als in een gek iedereen dood, is nooit geprobeerd. Nu is het 1 gek, misschien de helft dood.
Drones met granaten waren op deze keer.quote:Op maandag 15 mei 2023 18:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Deel 5 alweer van het trench gevecht, dit is de nasleep, de vlucht van de Russen
This video is a continuation of the previous series of the Battle of the Cyclops. And this is the penultimate video from the series, which is dedicated to the battles for our most distant and difficult position.
The Battle of the Cyclops. Episode 5. The enemy is retreating
The assault group of the K-2 battalion (54th Mechanized Brigade) knocked the enemy out of the fortified gun embankment. The position of the Cyclops is taken under the control of the battalion. The occupiers are forced to flee.
We work after them with a mortar, AGS and small arms, since the terrain does not allow artillery to work effectively.
Now you can estimate the number of opponents faced by the soldiers of our battalion in battle. Another seven Russian occupiers remained forever in the DZOT itself. This is the fate of the occupier - to die or flee.
Na de val van de SU heeft rus die wapens wat meer gecenteerd. Ze liggen niet allemaal op 1 plek, maar ze liggen ook niet op 100+ plekken.quote:Op maandag 15 mei 2023 19:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dan zit je met 100+ nieuwe landen die allemaal een paar nukes hebben. Is nog gevaarlijker dan 1 gek die er duizenden heeft,
Ja maar daar ging het nu niet over. Ging nu over als rusland allemaal losse landen wordt. En ze de nukes over deze nieuwe landen verdelen.quote:Op maandag 15 mei 2023 19:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Na de val van de SU heeft rus die wapens wat meer gecenteerd. Ze liggen niet allemaal op 1 plek, maar ze liggen ook niet op 100+ plekken.
Onderstaande zijn bv ICBM silos.
[ afbeelding ]
Lijkt me sterk dat Kazachstan nog steeds Russische nukes heeft... 🤔quote:Op maandag 15 mei 2023 19:25 schreef ExTec het volgende:
Na de val van de SU heeft rus die wapens wat meer gecenteerd. Ze liggen niet allemaal op 1 plek, maar ze liggen ook niet op 100+ plekken.
[ afbeelding ]
Hier heeft hij wel gelijk als je haar verzameling tweets ziet.quote:Op maandag 15 mei 2023 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Soms h? Heeft De Wijk wel humor![]()
[ twitter ]
Foute falafel gegeten en nou is ie aan de spetterpoep. Daar zou ik ook wit van uitslaan.quote:Op maandag 15 mei 2023 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
De Amerikanen hebben altijd China nog om zich zorgen over te maken.quote:Op maandag 15 mei 2023 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klinkt heel gek, stel dat het lukt om Rusland te verdelen en vrij te maken van kernwapens.
Hoe gaat de VS zich dan gedragen? Is dat ook niet een komend risico voor Europa?
Hoe gek ook, de VS en Rusland zijn altijd in evenwicht geweest (nucleair), wat stabiliteit gaf.
Een nieuwe orangeman met grootheidswaanzin breekt zo lekker de week.
Net WOII overwinning gevierd, maar vergeten wat die oorlog zo anders maakte dan de eerste #manouvre warfare.quote:Op maandag 15 mei 2023 17:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Statische verdediging in het satelliet spionage tijdperk![]()
Te horen gekregen dat de Amerikaanse doktoren die hij stiekem wilde regelen niet komen en dat Poetin zijn lijfartsen stuurt. Dodelijker dan een Spetznaz eenheid.quote:Op maandag 15 mei 2023 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
quote:Oud-medewerker Amerikaans consulaat opgepakt in Rusland om spionage
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69384992
Rusland heeft een oud-medewerker van een Amerikaans consulaat opgepakt. Het gaat om Robert Shonov, die werkte voor het consulaat in de oostelijke stad Vladivostok. De Russische autoriteiten beschuldigen hem van spionage. Daar staat een gevangenisstraf op van maximaal acht jaar.
Je moet er nog steeds doorheenquote:Op maandag 15 mei 2023 17:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Statische verdediging in het satelliet spionage tijdperk![]()
Op het minst verdedigde stukjequote:
Boeien. Over 2 maanden staan de Oekraense troepen voor de poorten van Vladivostok.quote:
Heb je ook ntje van China. Ik kan nergens een goed overzicht vinden waar die basissen allemaal liggen.quote:Op maandag 15 mei 2023 19:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van Lissabon naar Vladivostokquote:Op maandag 15 mei 2023 19:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Boeien. Over 2 maanden staan de Oekraense troepen voor de poorten van Vladivostok.
Ik doe een wilde gok. Hij was vergiftigd en voelde de dood nabij komen. Maar de Russen willen hem niet dood maar wel laten zien wie de baas is dus ze hebben hem het tegengif gegeven waarna hij weer razendsnel opknapte.quote:Op maandag 15 mei 2023 19:03 schreef Momo het volgende:
Hij ziet eruit alsof hij iets heeft gezien wat zijn wereld op de kop heeft gezet, heeft Putin zijn lange tafel laten zien?
Denk jij dat Rusland de EU zou verdedigen tegen een Orangeman die het gemunt heeft op ons? Als Rusland iets laat zien is dat je niet hoeft te denken dat ze op maar een enkele manier betrouwbaar zijn.quote:Op maandag 15 mei 2023 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klinkt heel gek, stel dat het lukt om Rusland te verdelen en vrij te maken van kernwapens.
Hoe gaat de VS zich dan gedragen? Is dat ook niet een komend risico voor Europa?
Hoe gek ook, de VS en Rusland zijn altijd in evenwicht geweest (nucleair), wat stabiliteit gaf.
Dat zeg ik toch niet.quote:Op maandag 15 mei 2023 20:09 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Denk jij dat Rusland de EU zou verdedigen tegen een Orangeman die het gemunt heeft op ons? Als Rusland iets laat zien is dat je niet hoeft te denken dat ze op maar een enkele manier betrouwbaar zijn.
Volgens mij denken dit soort wappies ook dat IQ testen een complot zijn om ze eronder te houden.quote:Op maandag 15 mei 2023 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Soms h? Heeft De Wijk wel humor![]()
[ twitter ]
Jouw post impliceert dat een gekke Orangeman de EU niet aanvalt omdat Rusland kernwapens heeft. Dat zou alleen een probleem zijn voor Orangeman als Rusland deze zou gebruiken om de EU te verdedigen. Zo'n rare gedachte is dat toch niet van mij?quote:
Hopelijk zoals mid jaren 90 tot 2000 toen de Sovjet Unie uit elkaar viel en Rusland zichzelf weer beetje probeerde op te rapen.quote:Op maandag 15 mei 2023 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Claude-Instant:quote:Op maandag 15 mei 2023 20:23 schreef skysherrif het volgende:
Wow wtf
Macron net op tv: we gaan oekraiense piloten op mirage trainen en we geven ze lange afstands missiles (fransen hebben ook veel storm shadows)
Patriots schieten Putin's nukes uit de lucht.quote:
quote:Op maandag 15 mei 2023 20:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Claude-Instant:
Here are some key details about the French SCALP cruise missile:
• SCALP stands for Storm Shadow/SCALP, because it is essentially the French version of the Anglo-Italian Storm Shadow missile.Dus Mirage 2000 komt er.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Ja hoor, een bunker 1600m onder de grond. (1,6km!!).quote:
quote:Op maandag 15 mei 2023 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja hoor, een bunker 1600m onder de grond. (1,6km!!).
Opgeblazen met een drone????
John Pricequote:
Westerse vliegtuigen komen er imo vrijwel zeker, wat alleen maar een kwestie van tijd is om de teams van Oekrane daarvoor voldoende te trainen. Het is ook een aardige incentive om zo de nieuwe modellen versneld in te voeren.quote:
Is dat niet Dwayne Elizondo Mountain Dew Herbert Camacho vermomd als Marine?quote:
Zette de melding dat B.J. Blazkowicz gedood was je niet aan het denken?quote:Op maandag 15 mei 2023 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja hoor, een bunker 1600m onder de grond. (1,6km!!).
Opgeblazen met een drone????
[ Bericht 33% gewijzigd door slashdotter3 op 15-05-2023 21:48:45 ]
Het gaf te denken ja.quote:Op maandag 15 mei 2023 21:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zette de melding dat B.J. Blazkowicz gedood was je niet aan het denken?
Ja, deze lag er wel heel dik bovenop. Tijd voor een weekendje Centerparks?quote:Op maandag 15 mei 2023 21:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oooh is zo’n speld account.
Scherp blijven Los![]()
Alsof de doomslayer dood kan..quote:Op maandag 15 mei 2023 21:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Major Payne niet kennen...quote:Op maandag 15 mei 2023 21:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Breek nog liever een been.quote:Op maandag 15 mei 2023 21:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, deze lag er wel heel dik bovenop. Tijd voor een weekendje Centerparks?
Bij mijn laatste game lag hij heel wat jaren in coma.quote:Op maandag 15 mei 2023 21:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alsof de doomslayer dood kan..
You look like you could suck a bowling ball through a garden hosequote:
Nope, dit filmpje is genoeg echt. Het was 5 dagen geleden gepost en alles wat erin is gemeld is zoals we vandaag hebben ontdekt waar.quote:
Zijn de Mirages al geleverd aan Oekrane, dan?quote:Op maandag 15 mei 2023 22:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nope, dit filmpje is vreemd genoeg echt. Het was 5 dagen geleden gepost en alles wat erin is gemeld is zoals we vandaag hebben ontdekt waar.
Mirages jets, light tanks, oude mirages die van Arabische landen teruggekocht worden, het klopt allemaal
De mensen achter dit kanaal hebben duidelijk insider informatie, geen staatsgeheimen maar iig meer dan wat er openlijk op internet staat.
Golfbal. Ken je klassiekers chef.quote:Op maandag 15 mei 2023 22:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
You look like you could suck a bowling ball through a garden hose
Heerlijk die eerste 10 minuten.
Ze hebben helemaal geen Mirages geleverd. En al helemaal geen 40.quote:Op maandag 15 mei 2023 22:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nope, dit filmpje is genoeg echt. Het was 5 dagen geleden gepost en alles wat erin is gemeld is zoals we vandaag hebben ontdekt waar.
Mirages jets, light tanks, StormShadow missiles, oude mirages die van Arabische landen teruggekocht worden
De mensen achter dit kanaal hebben duidelijk insider informatie, geen staatsgeheimen maar iig meer dan wat er openlijk op internet staat.
Maar ze hebben zo mooi Oekraense vlaggetjes op alle thumbnails gepaint.quote:Op maandag 15 mei 2023 22:36 schreef AchJa het volgende:
Edit: Toch een ander kanaal?
Wel een beetje van hetzelfde laken een pak beide...![]()
https://www.youtube.com/@:usdefense_news/videos
https://www.youtube.com/@:u.s.militarycentral4744/videos
Ik zou er dus niet al teveel waarde aan hechten...
YES SIR!quote:Op maandag 15 mei 2023 22:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Golfbal. Ken je klassiekers chef.
Onzin verhaal.quote:Op maandag 15 mei 2023 22:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nope, dit filmpje is genoeg echt. Het was 5 dagen geleden gepost en alles wat erin is gemeld is zoals we vandaag hebben ontdekt waar.
Mirages jets, light tanks, StormShadow missiles, oude mirages die van Arabische landen teruggekocht worden
quote:
Ik voorspelde het hier vier, vijf topics terug ook al. Het is redelijk logisch als je snapt hoe het spelletje werkt.quote:Op maandag 15 mei 2023 22:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Voegt zo'n Jake Broe echt wat toe? Zijn kanaal begint al met "Ik ben een veteraan die zes jaar heeft gediend!" (lekker op z'n Amerikaans, altijd en overal eerst even zeggen hoe lang je wel niet militair bent geweest), alsof zes jaar voor enorme 'credentials' zorgt...technisch gezien ben je dan ook wel veteraan natuurlijk, maar man wat is zo'n begrip aan inflatie onderhevig als je jezelf met een handvol jaren ook echt actief overal veteraan noemtquote:Op dinsdag 16 mei 2023 07:55 schreef quirina het volgende:
Staan genoeg fake filmpjes op YouTube. Dat kanaal liet ook al eens beelden uit Afghanistan zien en claimde dat dat Ukraine was. Kijk liever Jake Broe, Artur Rehi, starsky enzo. Die komen ook met hun eigen smoel in beeld.
SuperCum....quote:Op dinsdag 16 mei 2023 08:04 schreef Anton91 het volgende:
De teller van onderschepte KH-47M2 Kinzhal raketten staat inmiddels op 7? Maar ik dacht dat die ook niet te onderscheppen was.
[ twitter ]
Freudiaanse verspreking waarschijnlijk bij zoveel neergeschoten raketten. Moet SuperCam zijn.quote:
Ja maar dat doen ze om eh mijnen te verwijderen, midden in de stad, helemaal geen oorlogsmisdaad om willekeurige dood onder burgers te zaaien. /FvDquote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:03 schreef oheng het volgende:
De russische oorlogsmisdadigers hebben brandbommen gebruikt in Kherson.
Maar het was geen kinzhal, het waren alleen maar opgepimpte iskanders.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 08:04 schreef Anton91 het volgende:
De teller van onderschepte KH-47M2 Kinzhal raketten staat inmiddels op 7? Maar ik dacht dat die ook niet te onderscheppen was.
[ twitter ]
Fijn!quote:
Het gaat een stuk sneller dan dat Rusland terreinwinst boekte in Bakhmut. Maar goed, je moet dit soort dingen ook niet overhaasten, maar pocket voor pocket omcirkelen en uitschakelen, anders leidt het alleen maar tot meer doden bij jezelf. De snelle opmars bij Kharkiv was vooral omdat de Russen wegrenden. Oekrane houdt er ook rekening mee dat de oorlog dit jaar nog niet voorbij is, het doel is waarschijnlijk vooral voor de winter de Azov zee te bereiken.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:51 schreef Grumpey het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik de terreinwinst van Oekraine rond bachmoet maar beperkt, het is eerder een vermindering van de kans dat ze zelf worden omsingeld dan dat ze de Russen nou aan het omsingelen zijn.
Valt wel mee, maar misschien kan @AchJa daar meer over vertellen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:51 schreef Grumpey het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik de terreinwinst van Oekraine rond bachmoet maar beperkt, het is eerder een vermindering van de kans dat ze zelf worden omsingeld dan dat ze de Russen nou aan het omsingelen zijn.
Voor de russen ja.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:10 schreef Simmertje het volgende:
Bakhmut is echt het Stalingrad voor Rusland aan het worden he, maar deze keer aan de verkeerde kant.
Het bevel van hogerhand de stad te veroveren is nog steeds actief. Dus gaan ze doen. Straks roepen ze trots dat ze de stad hebben veroverd en gaan de poetinisten roepen dat Oekrane daardoor de oorlog heeft verloren.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:49 schreef ExTec het volgende:
En rus blijft maar grinden in bakhmut stad. Blijkbaar niet slim genoeg om door te hebben dat ze straks vanaf 3 kanten aangevallen gaan worden.
Dat is op dit punt sunk-cost fallacy aan beide kanten.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik geloof ook niet dat Oekrane volle bak voor de omsingeling gaat. Voor hen is de stad niet zo zeer van belang en grote risico’s niet waard.
Russen bezig houden en de stad binnen schootsafstand houden zal het doel zijn.
Wat ze pakken willen zullen ze pakken. Ik vind het ook wel typisch dat in de stad zelf de Russen juist terrein winnen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is op dit punt sunk-cost fallacy aan beide kanten.
Als rus triomfantelijk gaat roepen dat ze de stad hebben, denk ik wel dat oekraine ze gaat omcirkelen.
Over dat aanbod van Wagner om Russische posities te verraden wordt overigens wel de kanttekening gemaakt dat mogelijk de Oekraners dit in omloop hebben gebracht om ruzies in Rusland een beetje op te stoken.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:55 schreef la_perle_rouge het volgende:
Twee grote artikel in de Volkskrant, een over de naast Wagner bestaande ( en onderling concurrerende) priv-legers van oligarchen en bedrijven (Gazprom, waarvan de knokploeg die dacht bedrijfspanden te moeten beschermen direct naar het front werd gestuurd) en een artikel over het aanbod van Wagner posities van het Russische leger te verraden.
Voordeel voor Poetin: de doden en gewonden van de priv-legers komen niet op zijn conto, nadeel voor Poetin: ze bevechten elkaar ook onderling.
quote:Op dinsdag 16 mei 2023 12:16 schreef Slayage het volgende:
Ukrainse hentai fans in de loopgraven be like![]()
[ twitter ]
Ja en dit is maar een klein stadje.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het bevel van hogerhand de stad te veroveren is nog steeds actief. Dus gaan ze doen. Straks roepen ze trots dat ze de stad hebben veroverd en gaan de poetinisten roepen dat Oekrane daardoor de oorlog heeft verloren.
(Vervolgens worden ze boos als de Russen omsingeld en vernietigd worden.)
Het lijkt lijst Fortuyn wel.quote:
quote:
"En dat Kyiv, is dat nu in deze kamer?"quote:
Ja, ik denk dat je dan pure haat voelt.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]![]()
Hebben we onze influencer ook weer. Als ork aan het front zou je hier toch van moeten janken.
Tja met realtime satelliet-intel blijkt dat snelle spelletje voor Putin erg moeilijk....quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:21 schreef Simmertje het volgende:
Dus zelfs hun geweldige supersonische rakketten zijn easy uit de lucht te schieten? Zo langzamerhand begin je zelfs te denken dat ze niet in staat om een nuke af te vuren.
Het plan van Zelensky en Poetin lijkt me dat beiden geen gezichtsverlies willen lijden in Afrika.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:47 schreef Anton91 het volgende:
Ben wel benieuwd wat dat plan dan inhoud. Want zelf kunnen ze thuis (in Zuid Afrika) niks goed regelen.
[ twitter ]
Die gast is echt het schoolvoorbeeld van een luiestoelgeneraal, wat een droeftoeter.quote:
Hij heeft waarschijnlijk een nicht of achternicht die Kyiv heet.quote:
Dusquote:
De werkelijkheid in het huidige Rusland is vaak nog gekker dan een absurdist kan verzinnen, het zou dus zomaar waar kunnen zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dus
1e je wordt met toestemming van de overheid on de gevangenis geworven voor Wagner, om zo van je straf af te komen,
2e je dient de verplichte tijd uit en overleeft het, bij terugkomst krijg je 15 jaar achter de tralies cadeau,
En daar vandaan kan je weer aanmelden voor dienst bij Wagner om zo van je straf af te komen?
Vastgebonden aan en achter zo'n tank rennend wordt die Nazi hopelijk Kiev in gereden, om daarna een enkeltje Den Haag te krijgen.quote:
Is wel het makkelijkste doel van allemaal. Rot op uit Oekrane en het doel is gehaaldquote:
Die dingen liggen al decennia in storage..quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:21 schreef Simmertje het volgende:
Dus zelfs hun geweldige supersonische rakketten zijn easy uit de lucht te schieten? Zo langzamerhand begin je zelfs te denken dat ze niet in staat om een nuke af te vuren.
Aub stop onze munitie depots en andere militaire doelwitten aan te vallen aub.quote:
CNNquote:European Union foreign policy chief Josep Borrell has said that the EU should crack down on India reselling Russian oil into Europe as refined fuel.
In an article published in the Financial Times on Tuesday, Borrell said “we have to act” to stem the flow of oil from Russia to India, which has become one of the biggest buyers of Russian oil since Moscow launched its invasion of Ukraine.
“If diesel or gasoline is entering Europe ... coming from India and being produced with Russian oil, that is certainly a circumvention of sanctions and member states have to take measures,” he said.
“If they sell, it is because someone is buying. And we have to look at who is buying,” Borrell added.
The EU has not made any moves to crack down on India reselling Russian oil into Europe. However, Borrell told the Financial Times that he would raise the issue with India’s foreign minister, who he is due to meet on Tuesday.
Gevalletje van kijk ik ben ook belangrijk want een "vredesplan" is imo alleen maar mogelijk dat Rusland allereerst subiet Oekrane verlaat, de schade vergoed en voor het gerecht komt.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:47 schreef Anton91 het volgende:
Ben wel benieuwd wat dat plan dan inhoud. Want zelf kunnen ze thuis (in Zuid Afrika) niks goed regelen.
[ twitter ]
Kwam zojuist deze best wel plausibele theorie tegen op Reddit:quote:Op dinsdag 16 mei 2023 15:16 schreef 3rr0r het volgende:
European Union foreign policy chief Josep Borrell has said that the EU should crack down on India reselling Russian oil into Europe as refined fuel.
In an article published in the Financial Times on Tuesday, Borrell said “we have to act” to stem the flow of oil from Russia to India, which has become one of the biggest buyers of Russian oil since Moscow launched its invasion of Ukraine.
“If diesel or gasoline is entering Europe ... coming from India and being produced with Russian oil, that is certainly a circumvention of sanctions and member states have to take measures,” he said.
“If they sell, it is because someone is buying. And we have to look at who is buying,” Borrell added.
The EU has not made any moves to crack down on India reselling Russian oil into Europe. However, Borrell told the Financial Times that he would raise the issue with India’s foreign minister, who he is due to meet on Tuesday.
Klinkt op zich wel logisch ja, enigszins wel een win-win situatie dan. Rusland ontvangt een stuk minder winst en het westen heeft toch haar olie.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 15:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kwam zojuist deze theorie tegen op Reddit:
The West don’t care at all if 3rd party countries buy Russian oil and resell to the West, they actually encourage it.
They want Russia to sell as much oil as possible at the lowest price possible. They can’t stop Russian production or the price of oil will go skyward.
As long as it’s 3rd party countries profiting off Russian oil and not Russia then it’s all good.
Snap de theorie.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 15:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kwam zojuist deze best wel plausibele theorie tegen op Reddit:
The West don’t care at all if 3rd party countries buy Russian oil and resell to the West, they actually encourage it.
They want Russia to sell as much oil as possible at the lowest price possible. They can’t stop Russian production or the price of oil will go skyward.
As long as it’s 3rd party countries profiting off Russian oil and not Russia then it’s all good.
Die dingen zijn relatief nieuw maar waren voor heel wat anders bedoeld dan waarvoor ze nu worden ingezet om een land te willen veroveren.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 15:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Die dingen liggen al decennia in storage..
Zal me weinig verbazen als het gross niet verroest is.
De Amerikaanse Abrams tanks zijn dus gearriveerd bij het Duitse trainingskamp voor Oekraens bemanningen.quote:Bron: usdefence 16mei23
... the 31 M1 Abrams training tanks have arrived at Grafenwoehr, Germany in preparation for subsequent training of Ukrainian tank crews. Those crews are expected to arrive and begin training within the next couple of weeks. As we've discussed previously, this extensive training program for Ukrainian crews and maintainers is intended to prepare them for their critical roles ahead in effectively operating the M1 tank and defending Ukrainian people....
Animositeit bestaat (vijandigheid), maar amositeit niet... ik vermoed echter dat je een vorm van vriendschappelijkheid, Amicaliteit bedoeltquote:Op dinsdag 16 mei 2023 15:57 schreef Vallon het volgende:
Nu maar hopen dat de Rusland (diplomaat Li Hui) Expert van China die nu Zelensky ontmoet, voldoende overtuigd zal gaan zijn dat het beter voor China is om zich "neutraal" afzijdig te houden en hun amositeit met Putin qua handelsbetrekkingen wat te beteugelen.
GLSDB is al in gebruik en uit de gelekte Discord documenten blijkt dat het niet effectief is vanwege Russische EWquote:Op dinsdag 16 mei 2023 15:57 schreef Vallon het volgende:
In het najaar gaan waarschijnlijk ook de eerste leveranties beginnen van GLSDB's, slimme bommen ($40K/stuk) met een bereik van ongeveer 150 km.
Dat kan je daar helemaal niet uit afleiden. En je moet al die teksten niet letterlijk nemen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit klinkt niet alsof ze Crimea gaan siegen maar dat ze het nog dit jaar gaan binnenvallen
[ twitter ]
"Weken/maanden" heb ik gezegd:quote:Op dinsdag 16 mei 2023 12:55 schreef Ulx het volgende:
Zeg @:achja, hoe lang moet je nou ook alweer trainen voordat je met een patriot een beetje fatsoenlijk raketten uit de lucht kan schieten?
Dit nav opmerkingen van iemand anders die vond dat het allemaal wel "in een dagje" geregeld kon worden.quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:38 schreef AchJa het volgende:
Onze Patriot operators zitten weken/maanden te trainen in de echte simulatoren om eea fatsoenlijk onder de knie te krijgen en jij bepaalt op basis van een Youtube filmpje wel even dat het allemaal veel sneller kan.
Dat ze 10 weken lang trainingen gedaan hebben, betekent niet dat ze slechts n groep getraind hebben.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:41 schreef AchJa het volgende:
En hier in Nederland zijn ze op de Peel 10 weken lang, 7 dagen per week, 15 uur per dag bezig geweest met lui opleiden, kortom zo'n 2 a 2.5 maand... Omgerekend in reguliere opleidingsweken een half jaar...
Nou dit dus vooral, nu blijkt dat je zelfs die Kinzhals (die met een kernkop uitgerust kunnen worden) uit de lucht kunt halen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
• high tech artillery/himars rocketsystemen om vijanden op afstand uit te schakelen.
We zijn nu 4 maanden verder sinds de start van de opleidingen. Dat is wat telt. Al die andere flauwekul over een dagje met een emulator spelen en weet ik veel wat voor onzin er voorbij is gekomen sloeg derhalve nergens op.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:47 schreef luxerobots het volgende:
Dat ze 10 weken lang trainingen gedaan hebben, betekent niet dat ze slechts n groep getraind hebben.
We weten ook niet hoe lang de Patriots nu precies actief zijn en hoeveel tijd, naast de trainingen, in het opbouwen en beveiligen is gaan zitten.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
We zijn nu 4 maanden verder sinds de start van de opleidingen. Dat is wat telt. Al die andere flauwekul over een dagje met een emulator spelen en weet ik veel wat voor onzin er voorbij is gekomen sloeg derhalve nergens op.
Met de PzH2000 was het exact hetzelfde verhaal.
Trump is een debielquote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:08 schreef quirina het volgende:
Trump had deze oorlog in 24 uur opgelost.
https://youtube.com/shorts/TDp7085Ui60?feature=share
opgelost in 1 dag.
Het is nog maar zeer de vraag natuurlijk of Oekraine wel degelijk die dingen neergeschoten heeft. De propaganda werkt goed blijkbaar voor het Westen. Laten we eerst maar even afwachten tot het door een onafhankelijke partij geverifieerd is. En (nucleaire) shells kan je ook niet de lucht uit schieten.quote:
Ondertussen wel overtuigd dan men die dingen neerhaalt?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Weken/maanden" heb ik gezegd:
[..]
Dit nav opmerkingen van iemand anders die vond dat het allemaal wel "in een dagje" geregeld kon worden.
Maar goed, even een recap:
De beslissing om Patriots te sturen is in december 2022 genomen, de opleiding/training is gestart halverwege januari 2023 en we zijn nu mei, ergo 4 maanden verder.
En hier in Nederland zijn ze op de Peel 10 weken lang, 7 dagen per week, 15 uur per dag bezig geweest met lui opleiden, kortom zo'n 2 a 2.5 maand... Omgerekend in reguliere opleidingsweken een half jaar...
Dus ik denk dat ik wederom redelijk in de richting zat met mijn opmerkingen of niet dan?
Ik ook niet, en ik ben de slimste hiero.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump heeft nog nooit van het Dunning-Krugereffect gehoord.
Bij elk ukrains succes vraagtekens zetten , je begint echt een beetje zielig te worden hierquote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is nog maar zeer de vraag natuurlijk of Oekraine wel degelijk die dingen neergeschoten heeft. De propaganda werkt goed blijkbaar voor het Westen. Laten we eerst maar even afwachten tot het door een onafhankelijke partij geverifieerd is. En (nucleaire) shells kan je ook niet de lucht uit schieten.
Zeker, je hebt gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Dit nav opmerkingen van iemand anders die vond dat het allemaal wel "in een dagje" geregeld kon worden.
De beslissing om Patriots te sturen is in december 2022 genomen, de opleiding/training is gestart halverwege januari 2023 en we zijn nu mei, ergo 4 maanden verder.
Dus ik denk dat ik wederom redelijk in de richting zat met mijn opmerkingen of niet dan?
Goed werk van alle mensen die met die training hebben meegeholpen! Je ziet er het resultaat van.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
quote:Moskou en Kyiv gaan akkoord met Afrikaans bemiddelingsinitiatief
Jippie 16-05-2023 17:47 print
Zuid-Afrika wil samen met vijf andere Afrikaanse landen bemiddelen in de oorlog tegen Oekrane.
De Russische president Vladimir Poetin en de Oekraense president Volodymyr Zelensyky zijn telefonisch overeengekomen om een vredesmissie van Afrikaanse leiders in Moskou en Kyiv te organiseren, aldus het kantoor van de Zuid-Afrikaanse president Cyril Ramaphosa.
Ook de presidenten van Zambia, Senegal, Congo, Oeganda en Egypte zouden aan de bemiddeling deelnemen. Ramaphosa zei dat hij VN-secretaris-generaal Antnio Guterres op de hoogte had gebracht van zijn plannen. Die verwelkomde het initiatief. Verdere details over de geplande gesprekken zijn niet gegeven. Zelenskyy heeft eerder aangegeven dat hij geen vredesovereenkomst zou overwegen totdat de Russische troepen zich volledig hebben teruggetrokken uit Oekraens grondgebied.
Ik ken die Jake Broe verder niet maar in de VS word je al als veteraan gezien als je militair bent geweest, daar hoef je niet eens voor uitgezonden te worden dus dat zegt verder niet zoveel.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 08:02 schreef heywoodu het volgende:
Voegt zo'n Jake Broe echt wat toe? Zijn kanaal begint al met "Ik ben een veteraan die zes jaar heeft gediend!" (lekker op z'n Amerikaans, altijd en overal eerst even zeggen hoe lang je wel niet militair bent geweest), alsof zes jaar voor enorme 'credentials' zorgt...technisch gezien ben je dan ook wel veteraan natuurlijk, maar man wat is zo'n begrip aan inflatie onderhevig als je jezelf met een handvol jaren ook echt actief overal veteraan noemt
Maar geen idee of zijn bijdrages wel nuttig zijn, @:AchJa kan daar wellicht wat over zeggen?
quote:I am a United States Air Force veteran who served for six years (O-3) as a Nuclear and Missile Operations Officer (13N)
Zal hem eens volgen. Ga verder geen waardeoordeel geven als ik verder niks van hem gelezen heb.quote:In the United States, a veteran is a person who has served in the armed forces (including the Reserve and certain members of the United States National Guard) and was discharged under conditions other than dishonorable. A common misconception is that only those who have served in combat or those who have retired from active duty can be called military veterans.
Dit, ze pakken het gewoon prima aan. Je wil dit absoluut niet overhaasten zeker niet omdat je weet dat alles en zijn moeder bemijnd en geboobytrapped is. Je kunt, ook al heb je een enorm overwicht, wel als een blind paard naar binnen stormen maar dat levert onnodige verliezen op.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:13 schreef Red_85 het volgende:
Valt wel mee, maar misschien kan @:Achja daar meer over vertellen.
Ze hebben hier keurig een unit (oid) omcirkeld en uitgeschakeld. Stapje voor stapje. Eerst de flanken terugdringen, je eigen aanvoerlijnen veilig maken en de aanwezige vijand eerst zwak maken.
Je kan immers niet dwars door het midden rammen tenzij je verschrikkelijke overcapaciteit hebt en je moet je realiseren dat de troependichtheid best groot is dus je tegenstand ook.
Ik heb hem een tijdje gevolgd, hij geeft leuke samenvattingen van wat er zoal gebeurt. Verwacht van hem geen nieuwe dingen, of dat die een groots strateeg is ofzo.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:15 schreef AchJa het volgende:
Zal hem eens volgen. Ga verder geen waardeoordeel geven als ik verder niks van hem gelezen heb.
Zelensky had een dikke middelvinger moeten geven aan dat prorussische tuig.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:06 schreef michaelmoore het volgende:
Moskou en Kyiv gaan akkoord met Afrikaans bemiddelingsinitiatief
.
[..]
Goh, jij bent ook wel vatbaar voor propaganda.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:50 schreef kibo het volgende:
[..]
Bij elk ukrains succes vraagtekens zetten , je begint echt een beetje zielig te worden hier
maar ja, het is ook meer een proforma ietsquote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zelensky had een dikke middelvinger moeten geven aan dat prorussische tuig.
Er gaat sowieso niets fatsoenlijks uitkomen. Niet voor Oekrane in ieder geval. Ze gaan daar echt geen volledige terugtrekking toezeggen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ja, het is ook meer een proforma iets
maar je weet niet wat er uit komt , dus
Natuurlijk niet, maar als Oekrane zelf beslist om er voor nu in mee te gaan, moet Oekrane dat vooral doen. De keuze zou aan hun moeten zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er gaat sowieso niets fatsoenlijks uitkomen. Niet voor Oekrane in ieder geval. Ze gaan daar echt geen volledige terugtrekking toezeggen.
het is ook een optie om deal te maken en zo snel mogelijk toe te treden tot de NATOquote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar als Oekrane zelf beslist om er voor nu in mee te gaan, moet Oekrane dat vooral doen. De keuze zou aan hun moeten zijn.
Dat die dingen neergehaald kunnen worden heb ik nergens ontkend. Ik heb alleen mijn twijfels of het daadwerkelijk Kinzhals zijn gezien de beperkte voorraad, ze zijn de oorlog gestart met ongeveer 20 Kinzhals... En begin dit jaar hadden ze er 47... Ik heb zelfs al staatjes voorbij zien komen dat er naar zeggen meer Kinzhals verschoten waren dan de Russen in stock hadden, er zouden min zoveel Kinzhals over zijn volgens de statistieken....quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ondertussen wel overtuigd dan men die dingen neerhaalt?
Misschien dat die Russische hypersonische raketten toch iets tegenvallen?
Als de Britten de infrastructuur (bases, personeel etc.) beschikbaar stellen om Oekraners op de F-16 op te leiden en - net zoals Nederland met de gemoderniseerde T-72's gedaan heeft - die F-16's willen betalen faciliteren ze wel degelijk de Oekranse inzet van die toestellen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 06:53 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Onzin verhaal.
Net als het UK F-16 verhaal.
Twitter bagger.
Niemand weet natuurlijk of het waar is of niet behalve de oekrainers zelf maar dat ze niet neer te halen zouden zijn komt ook alleen maar door Rusland. Beetje specs op Wikipedia zetten en doen alsof het de waarheid is.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:48 schreef bianconeri het volgende:
De discussie of UA daadwerkelijk ze neergehaald heeft en hoeveel afgevuurd zijn is toch ook logisch?
Dat UA zegt 6 Kinzhals neergehaald te hebben in 1 nacht tijd, terwijl tot een paar dagen daarvoor het als niet neer te halen bezien werd.
Dan zijn 6 wel een beetje veel ineens.
CNNquote:A US-made Patriot system was likely damaged, but not destroyed, as the result of a Russian missile barrage in and around Kyiv early Tuesday morning local time, a United States official tells CNN.
The US is still assessing the extent of the damage, the official said. That will determine whether the system needs to be pulled back entirely or simply repaired on the spot by the Ukrainians.
Russia’s Defense Ministry said on Tuesday in a post on Telegram that “a high-precision strike by the Kinzhal hypersonic missile system in the city of Kyiv hit a US-made Patriot anti-aircraft missile system.”
Ukrainian officials said on Tuesday that they successfully intercepted all six hypersonic missiles fired by the Russians, but the Ukrainian military declined to comment on the Russians’ claim that a Patriot system was hit.
“We cannot comment on this. We'll stay out of commenting on Russian sources,” Ukrainian air force spokesperson Serhiy Ihnat said.
Ukraine currently has two Patriot air defense systems in the country, one donated by the US and the other donated jointly by Germany and the Netherlands. It is unclear which of those systems was potentially damaged.
Yup, duidelijk een PAC-3.quote:
Gaat Rusland nooit accepteren. Die willen terug naar een frozen conflict om het laten weer te proberen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is ook een optie om deal te maken en zo snel mogelijk toe te treden tot de NATO
het is vrees ik niet denkbaar dat alle gebieden terug veroverd kunnen worden
Zwaar anti Oekrane account zo te zien, zou het niet al te serieus nemen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:11 schreef slashdotter3 het volgende:
5.2 miljoen per Patriot? 🤔
[ twitter ]
Ze zijn wel prijzig idd. Maar ook bedoeld om serieuze bedreigingen uit te schakelen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Geschat op 4 miljoen dollar per stuk.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Hoeveel Launcher hebben ze dan om 30 af te vuren in een paar minuten?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ja dat is veel goeiekoper.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:17 schreef Hyperdude het volgende:
Als die Patriots zo duur zijn, kunnen we beter goeiekope F-16's sturen om de oorzaak bij de bron aan te pakken.
"On the night of 15-16 May, Russia spent at least US$119.08 million on another large-scale attack on Ukraine."quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:17 schreef over_hedge het volgende:
Volgens google 4.1 miljoen. Dus als nog een duur grapje
https://nos.nl/artikel/24(...)ionnen-te-rekruterenquote:CIA zet video in om Russische spionnen te rekruteren
In een strak geregisseerde, filmische en Russischtalige video op de berichtendienst Telegram probeert de Amerikaanse inlichtingendienst CIA Russische spionnen te rekruteren. In de video worden mensen die een leven onder het regime van president Poetin beu zijn, aangemoedigd contact te zoeken met de CIA via het darkweb.
Precies, alsof er alleen maar patriots staan bij Kyiv.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:24 schreef Multatilu het volgende:
Hoe kunnen jullie zien dat dit Patriots zijn?
Wordt gesuggereerd in dat over duidelijke pro Russische twitter account hierboven.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:28 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Precies, alsof er alleen maar patriots staan bij Kyiv.
Ik denk dat simpele eliminatie die kans zeer groot maakt.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:06 schreef AchJa het volgende:
Of dat ding daadwerkelijk op de straat in Kiev ligt is een tweede natuurlijk.
Dat hoeft natuurlijk niet. Kunnen ook brokstukken zijn geweest. Want als die Kinzhal daadwerkelijk the patriot systeem geraakt had was er nu een krater inplaats van een defecte patriot systeem.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:08 schreef bianconeri het volgende:
Oftewel niet alles is tegen gehouden die nacht en minstens 1 Kinzhal is gwn door de defensie heen gegaan.
Hopen dat die patriot wel bruikbaar blijft, dan is die Kinzhal best verloren gegaan.
Waar blijkt dat uit precies? Het feit dat die launcher beschadigd is is in ieder geval onvoldoende om dat te constateren.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:08 schreef bianconeri het volgende:
Oftewel niet alles is tegen gehouden die nacht en minstens 1 Kinzhal is gwn door de defensie heen gegaan.
Hopen dat die patriot wel bruikbaar blijft, dan is die Kinzhal best verloren gegaan.
Als genoeg media waaronder CNN erover berichten is het zo. Dat ene deel bij de takken ligt in de dierentuin. Is ook niet zo vreemd toch, dat er delen neerkomen daar waar je ze gebruikt en wat raakt.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, duidelijk een PAC-3.
Of dat ding daadwerkelijk op de straat in Kiev ligt is een tweede natuurlijk.
In een enkele PAC-3 launcher zitten 16 missiles.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:18 schreef Joooo-pi het volgende:
Hoeveel Launcher hebben ze dan om 30 af te vuren in een paar minuten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |