abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 zaterdag 13 mei 2023 @ 22:00:11 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
  Overall beste user 2022 zaterdag 13 mei 2023 @ 22:00:28 #2
3928 Ulx
pi_209138336
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 22:03:02 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209138474
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209138513
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 22:01 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Wat dat betreft wel interessant dat de Britten het aandurven om de Storm Shadows te leveren, terwijl de Amerikanen juist terughoudend zijn met raketten die Rusland kunnen raken.
pi_209138761
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 22:04 schreef Heph844 het volgende:
Wat dat betreft wel interessant dat de Britten het aandurven om de Storm Shadows te leveren, terwijl de Amerikanen juist terughoudend zijn met raketten die Rusland kunnen raken.
Mwah Oekraïne bewijst dat er goede afspraken mee te maken valt rondom voorwaarden van wapens leveringen en zij die nakomen. Westen houdt Oekraïne overeind en hebben daarom genoeg leverage over Zelinski om te kunnen zeggen “je krijgt alleen wapens X als je rode lijn Z niet overschrijdt”. Ik vind het vrij begrijpelijk dat gezien wat de Russen allemaal uitvreten in Oekraïne de president en beleidsbepalers in Oekraïne ook de neiging hebben bijv strategische plekken in Rusland aan te vallen…maar het is goed dat het Westen en landen die wapens leveren daarin ook hun stem en voorwaarden duidelijk maken.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_209138794
quote:

[..]
Brittania leads the way.

Misschien laten zien dat de oekrainers er goed mee om kunnen gaan.

Wat ik hierboven lees lijkt mij trouwens niet verstandig. Het bezetten van Russische steden gaat tegen je werken. Ook al snap ik de reactie wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Overall beste user 2022 zaterdag 13 mei 2023 @ 22:13:43 #9
3928 Ulx
pi_209138822
quote:

[..]
De Storm Shadow is denk ik ook meer geschikt voor deze oorlog. Het is primair een bunkerbuster. ATACMS niet zo, en die schijnt ook makkelijker neer te halen te zijn. En er is natuurlijk ook gewoon discussie onderling wie wat gaat leveren. Maar goed, het westen heeft de afgelopen week duidelijk gemaakt dat ze niet bang zijn voor Poetin en dat ze alle vertrouwen in Oekraïne hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209139135
quote:

[..]
Mbt de atacms wordt gespeculeerd dat ie waarschijnlijk neergehaald kan worden, omdat ie relatief groot is. Kennelijk kan de storm shadow ook neergehaald worden vandaar die afleiding raketten terwijl de storm shadow een stuk kleiner is dan de atacms.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209139177
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 22:01 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Begrijp het wel, maar het lijkt me uiterst onverstandig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2023 22:23:12 ]
  zaterdag 13 mei 2023 @ 22:28:49 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209139468
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 22:21 schreef Slayage het volgende:

[..]
Mbt de atacms wordt gespeculeerd dat ie waarschijnlijk neergehaald kan worden, omdat ie relatief groot is. Kennelijk kan de storm shadow ook neergehaald worden vandaar die afleiding raketten terwijl de storm shadow een stuk kleiner is dan de atacms.
Claude-Instant AI:
The Storm Shadow cruise missile, used by the UK and other allied militaries, has some stealth capabilities that help evade enemy defenses:

• Low radar cross section - The Storm Shadow has a slender body and swept wings that reduce its radar reflection, giving it a relatively low radar cross section. This makes it harder for radars to detect.

• Radar-absorbent materials - The Storm Shadow's airframe and skin incorporates radar-absorbent materials that help reduce its radar echo, further concealing it from radars.

• High-subsonic speed - The missile flies at a high-subsonic speed of around Mach 0.8, avoiding the sonic boom that can give away supersonic missiles. This also makes it harder to visually acquire.

• Reduced infrared signature - The Storm Shadow's turbojet engine has features that reduce its hot exhaust's infrared signature, making it more difficult to detect using infrared sensors.

• Low-altitude flight - The missile is capable of terrain-hugging flight just 100-200 meters above ground level, where it is harder to detect with ground-based radars and sensors.

• Electronic countermeasures - The Storm Shadow is reported to carry some internal decoys and electronic jamming devices to confuse enemy radar and missile defense systems.

However, stealth is not the primary capability of the Storm Shadow. As a cruise missile, its key advantages are:

• Precision targeting - It uses an inertial navigation system updated by GPS and terrain reference system for extreme accuracy.

• Large warhead - The Storm Shadow carries a 450 kg conventional warhead for hardened target destruction.

• Long range - It has a reported combat range of over 150 km.

So while stealth is not the focus of the Storm Shadow's design, it does have some stealthy aspects - including a reduced radar profile, radar-absorbing materials, a subtler infrared signature and the ability for low-altitude flight - that help enhance its effectiveness by avoiding detection. But precision targeting and a large warhead remain its main capabilities.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 22:33:08 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 13 mei 2023 @ 22:51:13 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209141408
Schokkend nieuws!

"UK Long-Range Missiles For Ukraine “Extremely Hostile” Act"

Dus niet zomaar hostile, maar "extremely hostile" he. Tis wat.

Ondertussen hebben ze op fucking RIA het nieuws van de neergehaalde heli's en vliegtuigen maar snel van de frontpage gehaald. Het ging niet goed in de comments. _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 13-05-2023 23:27:47 ]
pi_209141431
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 22:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Helaas niet zo opmerkelijk dat de details van het bezoek zijn gelekt in Duitsland

[ Bericht 0% gewijzigd door Slayage op 13-05-2023 23:55:44 ]
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 mei 2023 @ 23:27:31 #18
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_209141547
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 22:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Waarom zou je daar nog naar toe gaan als het gelekt is. Lijkt mij wel een risico hoor.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_209142340
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 23:27 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Waarom zou je daar nog naar toe gaan als het gelekt is. Lijkt mij wel een risico hoor.
Lijkt me dat ze alle plannen om hebben gegooid
-Rabia Al-Basri
pi_209142420
Zelensky is nu onderweg naar Berlijn, denk ik. Ik zag op ADS-B Exchange net ook een Eurofighter achter het Duitse regeringstoestel aan vliegen.
pi_209142699
twitter

Boeven.
Tijd dat we UA eens wat leveren om die vliegbasissen tot parkeerplaats te promoveren.
zie email 27 oktober
pi_209142881
920 kilometer
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209142970
quote:
10s.gif Op zondag 14 mei 2023 00:13 schreef Slayage het volgende:
920 kilometer [ twitter ]
Dit is een decoy hè? Je kunt er niets mee opblazen.
pi_209143009
twitter

Wtf
zie email 27 oktober
pi_209143071
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 00:15 schreef Recce het volgende:

[..]
Dit is een decoy hè? Je kunt er niets mee opblazen.
No shit Sherlock!
-Rabia Al-Basri
  zondag 14 mei 2023 @ 00:23:35 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209143224
On May 9, near Bakhmut, the drone pilots of the "CODE 9.2" team of the 3rd battalion of the 92nd brigade of the Armed Forces of Ukraine helped save the life of Russian serviceman corporal Ruslan Anitin, who, without any training, together with two other soldiers, was led to the front line by the instructor of the PMC Wagner terrorist organization to the trench closest to the positions of the Armed Forces of Ukraine and threatened with execution for trying to leave his positions and retreat.

Two other servicemen whom Putin mobilized in September 2022 along with Ruslan were killed. The drones tracked down Dmitry Ivanov (21 years old) and Viktor (27 years old), tried to shoot down the drones and were attacked with grenades, were injured and, realizing that there was no evacuation from their own and would not be, committed suicide (one shot himself, the other blew himself up with F-1).

Of the three brought to the position of PMC Wagner, only one survived - Ruslan Anitin. But when the drone prepared to attack him, the corporal showed signs that he was asking to save his life and give him a chance to return home, where his 4-year-old daughter was waiting for him.

Here it is important to note the humanity and humanity of the telepilots of the 92nd brigade - after Ruslan showed that he was unarmed and ready to surrender, he was not attacked or blown up, despite the fact that he came with weapons in his hands to a foreign land as part of the occupation war launched by Vladimir Putin and the Russian army on February 24, 2022.

The telepilots canceled the attack and asked for the decision of the commanders, and after appropriate instructions, another drone delivered a container with a note for Ruslan, which he initially mistook for a grenade.

A little later, Ruslan realized that this was not a grenade, but a package for him with the message "Surrender. Follow me and we will save your life", after which Ruslan made contact with the drone's telepilot and asked with signs whether he would be killed and whether he would be beaten and tortured (Ruslan served as an inspector of the Security Department of IK-3 of the Federal Penitentiary Service of Russia in the Pskov region from 2015 to 2022 and knows how jailers can mock a prisoner), and after repeated answers, who made it clear to him that the Ukrainians would not kill him and would not torture him, Ruslan followed the drone.

The evacuation took about 2 hours and during this time more than 10 shots from mortars and artillery pieces were fired at Ruslan from the positions of PMC Wagner and the RF Armed Forces, two soldiers shot at him from machine guns and a machine gun, but the telepilots were able to lead him to the positions of the Armed Forces of Ukraine and surrender, saving him life and health.

This story deserves a film adaptation and wide publicity, it clearly demonstrates where - humanity and mercy to enemies, and where - cruelty and war crimes even against their fellow citizens. That is why we decided to give you the opportunity to hear the truth from Ruslan Anitin himself, and from his savior Andrei N., who participated in this mission. This video - 2 hours 20 minutes - is the truth about war and peace, about good and evil, and how to remain human in a brutal war.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.reddit.com/r/(...)russian_soldier_who/
Gulagu.net: Interview with russian soldier, who surrendered to Ukrainian drone at 2023/05/09, and with Ukrainian drone operator from unit "Code 9.2"

On May 9, near Bakhmut, drone pilots of the "CODE 9.2" team of the 3rd battalion of the 92nd brigade of the Armed Forces of Ukraine helped save the life of the Russian soldier corporal Ruslan Anitin, who, without any training, together with two more soldiers, was taken to the front line by the instructor of the terrorist organization "PMC Wagner" to the nearest positions of the Armed Forces of Ukraine and threatened to be shot for trying to leave positions and retreat.

Two other servicemen whom Putin mobilized in September 2022 along with Ruslan died. The drones tracked down Dmitry Ivanov (21 years old) and Viktor (27 years old), tried to shoot down the drones and were attacked by grenades, were injured and, realizing that there was and would not be any evacuation from their own, committed suicide (one shot himself, the other blew himself up F- 1).

Of the three brought to the position of "PMC Wagner", only one survived - Ruslan Anitin. But when the drone prepared to attack him too, the corporal showed signs that he was asking to save his life and give him a chance to return home, where his 4-year-old daughter was waiting for him.

============================

interview met de Rus die zich overgaf
SPOILER

[ Bericht 48% gewijzigd door slashdotter3 op 14-05-2023 02:16:53 ]
  zondag 14 mei 2023 @ 00:24:56 #27
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209143268
Blijft triest vermakelijk hoe tal van instituties zoals nu dan de Paus, denkt te kunnen optreden als mediator. Net of dat je kunt onderhandelen om soevereiniteit op te geven omdat een agressor alleen op die manier zijn "vrede" wil opleggen. Ook de insteek dat het gaat om personen die een zg overeenkomst in de weg staan, is ronduit lachwekkende argumentatie gebruikt door mensen die niet kunnen willen kijken dan de hand die hun (onder)voedt.

Ik citeer even uit RT om de idiotie van consensus te illustreren:
quote:
While the Vatican has called on Russia to unilaterally cease its military operation in Ukraine, Pope Francis has offered on multiple occasions to help Kiev and Moscow reach a “consensual” end to the conflict, while praising mediation efforts by Türkiye last year.
...
Russia understands that any peace talks will not be held “with Zelensky, who is a puppet in the hands of the West, but directly with his masters,” Russian Foreign Minister Sergey Lavrov said earlier this month.
Het is een goede zaak dat Oekraïne alle "hulp" van derden afwijst om een overeenkomst uit te willen onderhandelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 14 mei 2023 @ 00:27:16 #28
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_209143329
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 00:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wtf
Oekraïne gaat Transnistrië ook nog wel oplossen en overdragen aan Moldavië, zodra ze wat ruimte hebben.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_209143369
Maar wat ben je dan ontzettend triest zeg. Heel veel moeite doen om het geboorte dorp te raken van wat gasten die op eurovisie aan het zingen zijn.

Echt wat spuug ik op Rusland.
pi_209143476
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 00:28 schreef Simmertje het volgende:
Maar wat ben je dan ontzettend triest zeg. Heel veel moeite doen om het geboorte dorp te raken van wat gasten die op eurovisie aan het zingen zijn.

Eigenlijk moeten de Britten daar even militair op reageren. Fuck off man. Heeft ook niets meer met oorlogsvoering te maken. Culturele genocide heet zoiets.
zie email 27 oktober
pi_209143566
twitter
  zondag 14 mei 2023 @ 00:39:34 #32
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209143737
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 00:24 schreef Vallon het volgende:
Blijft triest vermakelijk hoe tal van instituties zoals nu dan de Paus, denkt te kunnen optreden als mediator. Net of dat je kunt onderhandelen om soevereiniteit op te geven omdat een agressor alleen op die manier zijn "vrede" wil opleggen. Ook de insteek dat het gaat om personen die een zg overeenkomst in de weg staan, is ronduit lachwekkende argumentatie gebruikt door mensen die niet kunnen willen kijken dan de hand die hun (onder)voedt.
Denk dat het simpele zielen zijn die minder dan de helft van het verhaal weten. Ik betwijfel of de paus de economische, militaire, historische, geopolitieke en demografische implicaties begrijpt van waar de oorlog daadwerkelijk om gaat.

(ik ook niet maar veel Youtube video's bekijken van onder andere Peter Zeihan, CaspianReport en RealLifeLore heeft het wel veel duidelijker gemaakt)

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 14-05-2023 01:03:37 ]
pi_209143798
quote:

Terrorisme – Het uit ideologische motieven plegen van op mensenlevens gericht geweld, dan wel het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke ondermijning en destabilisatie te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
-Rabia Al-Basri
  zondag 14 mei 2023 @ 00:45:01 #34
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209143902
https://www.hln.be/buiten(...)verdedigen~a6ac8c71/
Hoofd Russische staatszender vraagt zich openlijk af of Rusland zichzelf wel kan verdedigen
Het hoofd van de Russische staatszender RT, Margarita Simonyan, heeft zich op de Russische staatstelevisie luidop afgevraagd of Rusland zichzelf wel kan verdedigen. Ze is een van de belangrijkste propagandisten van de Russische president Vladimir Poetin.

“We moeten - en ik hoop dat we de middelen hebben - alle plaatsen beschermen die deze raketten kunnen bereiken. Ik ben zeer bezorgd. Ik hoop dat Rusland haar grondgebied kan beschermen. We moeten ons trouwens niet alleen verdedigen, maar ook terugslaan. Hebben we daar wel de capaciteit voor?”

Kritiek
Volgens haar heerst er verdeeldheid bij de Russen en ze neemt iedereen op de korrel die kritiek heeft. “Publieke kritiek, zonder constructief iets bij te dragen, gewoon om meer leden te lokken naar je socialemediakanaal, dat helpt alleen de Oekraïners en ondermijnt ons zelfvertrouwen”, zegt ze.

Ze waarschuwt ook dat het deze keer niet zo vlot zal gaan als negen jaar geleden, toen Rusland de Krim annexeerde. “Dat gebeurde zonder dat er een schot gelost of een druppel bloed vergoten werd. Er waren geen grote verliezen. De sancties die ons toen werden opgelegd, waren een lachertje. Hoe mooi was dat.”

Blunder
Vechten tegen de NAVO - “tegen meer dan 50 landen” - is veel moeilijker volgens haar. “Ik begrijp zelfs niet hoe we het doen. Ik word elke morgen wakker en ik kan niet geloven dat we aan de druk van de machtigste militaire macht ter wereld weerstaan. Soms begaan we een blunder, maar wie doet dat nooit eens. Laat ons onze eigen mensen steunen en de kritiek sparen voor in onze keuken.”
  zondag 14 mei 2023 @ 01:18:33 #35
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209146198
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 00:24 schreef Vallon het volgende:

Ik citeer even uit RT om de idiotie van consensus te illustreren:
[..]
Het is een goede zaak dat Oekraïne alle "hulp" van derden afwijst om een overeenkomst uit te willen onderhandelen.
Een beetje alsof je huis wordt bezet door een motorbende die je zoon hebben vermoord, je dochter hebben ontvoerd en je vrouw elke nacht verkrachten en dat de politie dan vervolgens zegt: "volgens ons is de beste oplossing dat u de zolder van uw woning afstaat aan deze bende waar ze dan nog maar 1x per week uw vrouw mogen verkrachten. Ja daar gaan we ons voor inzetten."
pi_209146244
Orcs houden het ESF ook in de gaten blijkbaar :

--

'Thuisstad Oekraïense Songfestivalact geraakt door Russische raketten'

De stad Ternopil in het westen van Oekraïne is geraakt door Russische raketten, meldt de BBC. Daarbij zijn twee mensen gewond geraakt, bevestigt de bestuurder van de regio waar Ternopil ligt. De burgemeester van de stad zegt dat pakhuizen zijn beschadigd.

De Oekraïense inzending van het Eurovisie Songfestival, Tvorchi, komt uit Ternopil. Het gebeurde tijdens de finale van het festival.

Na zijn optreden schreef de band op Instagram dat de stad gebombardeerd was door Rusland. "Terwijl wij op het Eurovisie-podium zongen over onze stalen harten, ontembaarheid en wil." De band noemt steden die regelmatig worden gebombardeerd en roept op: "Europa, verenig tegen het kwaad omwille van vrede!"

(liveblog NOS)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 14 mei 2023 @ 08:48:42 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209146528
Rob de Wijk gaat leren hoe hij met de dreigementen van Poetin om moet gaan :')

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 14 mei 2023 @ 09:20:36 #39
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209146722
quote:

Laag inderdaad. Heel laag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209146770
Ik wilde gaan kijken of ik een glimp van Zelensky kon opvangen in Aachen vanmiddag, maar nu lees ik dat er Putin-lovers verwacht worden :r

quote:
De binnenstad van Aken is zondag afgezet en er gelden zeer strenge veiligheidsvoorschriften. Een grote politiemacht is op de been, mede omdat er tussen 10.00 en 17.00 uur minstens zes demonstraties zijn aangekondigd in Aken. Zo eisen volgens de politie vele honderden demonstranten zondag een eind aan de wapenleveranties aan de Oekraïne. Onder hen bevinden zich zowel vredesactivisten als pro-Russische demonstranten.

De plechtigheid in het stadhuis van Aken begint om 15.30 uur en zal zo'n anderhalf uur duren. Zelensky of diens vertegenwoordiger zal worden toegesproken door voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen, de Duitse bondskanselier Olaf Scholz en de Poolse premier Mateusz Morawiecki.
pi_209146780
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:28 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik wilde gaan kijken of ik een glimp van Zelensky kon opvangen in Aachen vanmiddag, maar nu lees ik dat er Putin-lovers verwacht worden :r
[..]

Knokploeg erop *O*
pi_209146891
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 14 mei 2023 @ 09:48:01 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209146912
quote:

Serieus.
En dan gek vinden dat er zo weinig pro Russen zijn in Europa.

Ik kan ook gewoon niet bevatten dat er zo veel Russen voor deze oorlog zijn.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 14 mei 2023 @ 09:53:20 #44
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209146963
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 07:11 schreef TLC het volgende:
Orcs houden het ESF ook in de gaten blijkbaar :

--

'Thuisstad Oekraïense Songfestivalact geraakt door Russische raketten'

De stad Ternopil in het westen van Oekraïne is geraakt door Russische raketten, meldt de BBC. Daarbij zijn twee mensen gewond geraakt, bevestigt de bestuurder van de regio waar Ternopil ligt. De burgemeester van de stad zegt dat pakhuizen zijn beschadigd.

De Oekraïense inzending van het Eurovisie Songfestival, Tvorchi, komt uit Ternopil. Het gebeurde tijdens de finale van het festival.

Na zijn optreden schreef de band op Instagram dat de stad gebombardeerd was door Rusland. "Terwijl wij op het Eurovisie-podium zongen over onze stalen harten, ontembaarheid en wil." De band noemt steden die regelmatig worden gebombardeerd en roept op: "Europa, verenig tegen het kwaad omwille van vrede!"

(liveblog NOS)
Btw die lui hadden terecht gewonnen vond het wel een pakkend liedje toen.

Is dat van de huidige deelnemer?
pi_209147147
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:28 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]

Duitsland heeft dan ook een serieus Russenprobleem; een groot deel van de in Duitsland levende Russen (en dat zijn er nogal wat) zijn regelrechte Poetinaanhangers en ze provoceren er lustig op los. Eigenlijk hadden ze al lang in interneringskampen opgesloten moeten worden omdat ze onbetrouwbaar zijn en bovendien de samenleving ondermijnen.
pi_209147215
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:53 schreef theguyver het volgende:

[..]
Btw die lui hadden terecht gewonnen vond het wel een pakkend liedje toen.

Is dat van de huidige deelnemer?
Prima liedje vorig jaar inderdaad, was ook zonder de oorlog een kanshebber geweest. En in 2021 hadden ze ook een topinzending. Go_A werd tweede bij de televote toen. Geloof dat Oekraïne sowieso het best presterende land van de afgelopen twee decennia is op Eurovision.
pi_209147223
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:48 schreef theguyver het volgende:

Ik niet.

Dat heet propaganda. Wij hebben in het Westen nog de kans om alle informatie te kunnen verkrijgen.

Russen lezen alleen maar de eigen propaganda.
Zoals die ene analist of whatever die het super knap vindt dat ze het volhouden tegen 50 landen :')
  zondag 14 mei 2023 @ 10:28:08 #48
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209147262
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 10:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik niet.

Dat heet propaganda. Wij hebben in het Westen nog de kans om alle informatie te kunnen verkrijgen.

Russen lezen alleen maar de eigen propaganda.
Zoals die ene analist of whatever die het super knap vindt dat ze het volhouden tegen 50 landen :')
Mensen horen nu 1 maal het liefst wat ze horen willen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 10:28:31 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209147264
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:46 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik vind het echt prachtig hoe extreem ze het daar trekken terwijl Oerkaïne daar nooit zou kunnen lannden _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209147409
quote:

[..]
Lezen veel propaganda. Tijd terug las ik een artikel van een Duitser die een Russische schoonmoeder had. Woonde al 30 jaar in Duitsland, sprak de taal vrijwel niet, las alleen Russische bronnen en was 100% pro-oorlog.
pi_209147563
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 10:46 schreef Aether het volgende:

[..]
Lezen veel propaganda. Tijd terug las ik een artikel van een Duitser die een Russische schoonmoeder had. Woonde al 30 jaar in Duitsland, sprak de taal vrijwel niet, las alleen Russische bronnen en was 100% pro-oorlog.
In dat geval is het nog enigszins begrijpelijk, maar het probleem rijkt veel verder dan wat oude geïmmigreerde Russlanddeutschen die nooit de moeite hebben genomen om fatsoenlijk te integreren in Duitsland. Ik ken(de) twee Russen in België en Duitsland die uitstekend Frans/Engels respectievelijk Duits/Engels spreken en al ruim 10 jaar in de desbetreffende landen wonen; ook zij staan volledig achter de oorlog.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2023 11:02:20 ]
pi_209147608
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 10:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik vind het echt prachtig hoe extreem ze het daar trekken terwijl Oerkaïne daar nooit zou kunnen lannden _O-
Iemand heeft daar heel veel rubbles aan verdiend.

En die aanval op Ternopil: wanneer leren de russen nou eens strategische bombardementen te doen. Dat winter bombardement op het electriciteitsnetwerk ook: nu is de bevolking nog pissiger, en heeft Oekraine een moderne luchtafweer.

Kansloos, dit gefaal op strategisch niveau.
  zondag 14 mei 2023 @ 11:10:38 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209147657
quote:

[..]
Serieus.

De barbaarsheid en misdadigheid van de Russen wordt veroorzaakt door de achterlijkheid van hun achtergebleven en misdadige cultuur. Omdat ze door hun eigen elite als makkelijk vervangbaar vlees gezien worden en al eeuwenlang te lui zijn om hun feodale systeem bij het grof vuil te zetten hebben ze besloten dat een leven als apatische horige ook prima is.

Zo lang ze hun eigen miserabele slavenbestaan accepteren is er niets aan de hand, het wordt echter een probleem wanneer ze door hun inferioriteitsgevoel van hun Europese buren gaan eisen dat die zich ook (weer) aan die achterlijkheid onderwerpen zodat de Russen zich wat minder slecht hoeven te voelen over de gevolgen van hun eigen apathie en luiheid.

Deze oorlog bejubelen is voor de Russen "the easy way out"; de achterlijkheid van je eigen samenleving en cultuur erkennen en daar tegen in verzet komen is voor de meeste Russen een brug te ver. Dan kun je maar beter in de leugen blijven geloven dat je eigen miserabele bestaan de maatstaf aller dingen is en dat alle andere volkeren het fout zien en daarom onderworpen moeten worden.
  zondag 14 mei 2023 @ 11:13:58 #55
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209147808
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:00 schreef J.B. het volgende:

[..]
In dat geval is het nog enigszins begrijpelijk, maar het probleem rijkt veel verder dan wat oude geïmmigreerde Russlanddeutschen die nooit de moeite hebben genomen om fatsoenlijk te integreren in Duitsland. Ik ken(de) twee Russen in België en Duitsland die uitstekend Frans/Engels respectievelijk Duits/Engels spreken en al ruim 10 jaar in de desbetreffende landen wonen; ook zij staan volledig achter de oorlog.
In de leugen blijven leven om daarmee niet over je eigen verantwoordelijkheid na te hoeven denken en vervelende confrontaties met familie en vrienden voorkomen, meer is het niet.
pi_209147822
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:30 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
In de leugen blijven leven om daarmee niet over je eigen verantwoordelijkheid na te hoeven denken en vervelende confrontaties met familie en vrienden voorkomen, meer is het niet.
Klinkt als de gemiddelde wappie in Nederland.
  zondag 14 mei 2023 @ 11:34:15 #58
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209147872
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ik blijf het toch maar gevaarlijk vinden dat hij zo open en bloot rondloopt. Er hoeft maar een gek te zijn met een verborgen wapen...
  zondag 14 mei 2023 @ 11:59:33 #60
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209148411
twitter
pi_209148452
quote:
10s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:43 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
_O- _O- _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209148526
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:38 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Ik blijf het toch maar gevaarlijk vinden dat hij zo open en bloot rondloopt. Er hoeft maar een gek te zijn met een verborgen wapen...
Dat denk ik dus ook al steeds. Geld voor Poetin ook.
pi_209148554
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:00 schreef J.B. het volgende:

[..]
Ik wijd het aan achtergrond, onderwijs en wereldbeeld waar men aan vast blijft houden; dat is in de praktijk veel makkelijker dan vragen te gaan stellen. Heb dit ook bij Chinese studenten gezien die opeens toegang hadden tot informatie zoals de Tiananmenprotesten in 1989. Velen bleven ontkennen dat dit überhaupt had plaatsgevonden.
  zondag 14 mei 2023 @ 12:59:26 #66
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209148585
quote:
10s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:43 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
_O- _O-
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 14 mei 2023 @ 13:16:18 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209148737
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:05 schreef oheng het volgende:

[..]
Iemand heeft daar heel veel rubbles aan verdiend.

En die aanval op Ternopil: wanneer leren de russen nou eens strategische bombardementen te doen. Dat winter bombardement op het electriciteitsnetwerk ook: nu is de bevolking nog pissiger, en heeft Oekraine een moderne luchtafweer.

Kansloos, dit gefaal op strategisch niveau.
Ja, hier is iemand flink geld aan het verdienen. En effectief lijkt het mij ook niet te zijn.

pi_209148753
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:56 schreef Aether het volgende:

[..]
Ik wijd het aan achtergrond, onderwijs en wereldbeeld waar men aan vast blijft houden; dat is in de praktijk veel makkelijker dan vragen te gaan stellen. Heb dit ook bij Chinese studenten gezien die opeens toegang hadden tot informatie zoals de Tiananmenprotesten in 1989. Velen bleven ontkennen dat dit überhaupt had plaatsgevonden.
Je moet je als westen afvragen of je überhaupt nog studenten uit een samenleving, die zo lijnrecht tegenover de onze staat, wil opleiden. Waarom zou je hen kennis bijbrengen die ze tegen ons in kunnen (en gegarandeerd ook zullen) inzetten?
  zondag 14 mei 2023 @ 13:37:19 #69
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209148954
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:17 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Je moet je als westen afvragen of je überhaupt nog studenten uit een samenleving, die zo lijnrecht tegenover de onze staat, wil opleiden. Waarom zou je hen kennis bijbrengen die ze tegen ons in kunnen (en gegarandeerd ook zullen) inzetten?
Zodat ze kunnen zien hoe je een samenleving ook kunt inrichten en om te laten zien dat we ook kunnen samenwerken ipv elkaar als vijanden zien..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 14 mei 2023 @ 13:39:21 #70
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209148969
quote:

[..]
Serieus.

Nog gekker onder de wat oudere generaties van Oekraïne leeft ook een pro Rusland sfeer.

Mijn ex-collega die gevlucht naar NL was, belde voor afscheid zijn familie. Een wat oudere tante die inmiddels in een ander ex-Sovjet land woonde begreep er niks van... Want Putin ging toch zorgen dat mijn ex-collega het juist beter en veiliger kreeg...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  zondag 14 mei 2023 @ 13:43:05 #72
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 14 mei 2023 @ 13:48:10 #73
117098 Hathor
Effe niet
pi_209149008
quote:
4s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:54 schreef aloa het volgende:

[..]
Dat denk ik dus ook al steeds. Geld voor Poetin ook.
Die loopt heel wat minder risico met zijn dubbelgangers.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209149246
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zodat ze kunnen zien hoe je een samenleving ook kunt inrichten en om te laten zien dat we ook kunnen samenwerken ipv elkaar als vijanden zien..
Dat is helaas een illusie gebleken; ze halen uit onze samenleving wat voor hen van waarde is (kennis, financiële winst) en de rest interesseert hen niet of wordt door hen als inferieur gezien.

[ Bericht 3% gewijzigd door spicymchaggis op 14-05-2023 15:39:13 ]
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 14:20:49 #75
3928 Ulx
pi_209149312
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:53 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Mooi, een complete brigade die nu geen bevelhebbers meer heeft. Die eenheid is niet meer in staat om effectief terug te vechten. Dat is uitgesloten.
pi_209149354
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is wel heel naief :D!
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 14:28:17 #77
3928 Ulx
pi_209149393
twitter
pi_209149442
quote:
Het oorlogsdagboek van militair Aleksandr: van Bachmoet tot bruiloft

Sinds het begin de Russische invasie in Oekraïne volgt de NOS de 36-jarige Aleksandr Bober uit Kyiv. Zijn leven als motorinstructeur werd volledig overhoop gegooid door de oorlog. Hij begon als vrijwilliger en koerier voor het leger, inmiddels vecht hij als militair aan het front in Bachmoet. Dit is zijn dagboek van de afgelopen maanden.
https://nos.nl/artikel/24(...)achmoet-tot-bruiloft
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 14:40:19 #79
3928 Ulx
pi_209149499
twitter

Laatste regel van die Rus is veelzeggend. "Er zijn nu al zoveel van gesneuveld dat het zonde zou zijn ons nu terug te trekken.". Pure SCF.
pi_209149608
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:40 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Laatste regel van die Rus is veelzeggend. "Er zijn nu al zoveel van gesneuveld dat het zonde zou zijn ons nu terug te trekken.". Pure SCF.
zo zien de loopgraven er nu uit
https://twitter.com/markito0171/status/1657651870016368640 (embed werkte niet?)
  zondag 14 mei 2023 @ 14:49:35 #81
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209149609
quote:
[ twitter ]

The enemy is very smart. "Meat assaults" are not involved. If a group
advancing to capture a strong point encounters serious resistance, it
does not enter into a protracted firefight and does not try to reduce the
distance to throwing a grenade while under fire from our artillery. The
Ukrainians retreat, let their artillery work, and then go again when a
significant part of the fighters in positions are already wounded or shell-
shocked.
Dit is toch exact dezelfde tactiek die Rusland doet? 🤔
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 14:56:00 #82
3928 Ulx
pi_209149675
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:49 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dit is toch exact dezelfde tactiek die Rusland doet? 🤔
De Russen trekken zich niet terug maar proberen door te drukken. Terugtrekken is zelfmoord, want moker/executie/voorbeeld stellen/etc
Dat kost iets meer levens.
pi_209149677
quote:
[ twitter ]

Een variant van het Sunk cost dilemma ;)

Sunk Cost Dilemma
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 14 mei 2023 @ 15:02:35 #84
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 14 mei 2023 @ 15:17:53 #85
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209150017
De orcs moeten niet zo zeiken. Waar heb je in godesnaam onderwijs voor nodig. Die vrouwen in dit filmpje kunnen prima meer meat baren voor de tsaar. En de mannen hebben 2 handen om een roestige AK vast te kunnen houden en de trekker over te halen en te sterven. En dat is wat de tsaar wil. Doe maar een enkeltje gulag voor al dat domme volk.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  zondag 14 mei 2023 @ 15:21:35 #86
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209150060
https://www.reddit.com/r/(...)russian_soldier_who/
This is a long video and the auto-translation is sketchy at times. Here's a rundown of key takeaways:

The Russian soldier, Ruslan, is a mobik who was sent to hold a trench in Bakhmut with two other soldiers, Dmitri and Victor. The trench was filled with 30 to 40 bodies when he arrived, some with Ukrainian flags on their uniforms, some with Wagner emblems.

All three soldiers were wounded. They attempted to contact their command but no one responded. Ruslan doesn't know whether their message didn't get through or if the command heard and just ignored them. Their situation became desperate on May 9th.

Dmitri received a serious wound that apparently severed his spine. He was alive, but killed himself with a grenade after this serious wound.

Victor also received a wound that prevented him from being mobile. He shot himself.

Ruslan was hit in the head, chest, and arm with fragments from drone-dropped grenades.

He thought he was going to die and thought about his wife and daughter, who had turned 4 years old on May 8th. He decided if he was going to die anyway, he might as well try to tell the drone that he wanted to surrender.

He made numerous gestures and for the first time the drone left - before that, drones were constantly present, and he and his team were constantly running from grenades. This never stopped until he signaled to the drone. He hoped the drone operator understood.

The drone returned and dropped a package with a paper telling him how to surrender. He followed the directions as best he could.

While he was trying to escape/surrender, small arms fire started landing around him. He didn't realize at first that it was from his side, but later understood as he saw the path the bullets took.

After the small arms fire he was attacked by mortars and then tank rounds from his own side. He estimates there were between 6 and 12 such shots.

When he arrived at the point the Ukrainians indicated, he thought he might be shot, or at least tortured. He said his command suggested that would happen in training.

He was treated well by the Ukrainians and is hopeful that he will be exchanged in future so he can see his wife and daughter again

He said he believes his command knew they were sending his team to be killed.
  zondag 14 mei 2023 @ 15:24:20 #87
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209150096
quote:
He was treated well by the Ukrainians and is hopeful that he will be exchanged in future so he can see his wife and daughter again
quote:
Holy shit. A 1:58:30 (and a little before), the guy is asked how he feels about the likelhood of Russia fabricating a criminal case against him and sending him to jail.

He basically says, well, I do want to go back to my country and besides, that's what any country would do to someone who disccusses his government in front of the world (like he is doing now) and specifcally about his being sentenced to prison for "telling the truth" as the interviewer tries to tell him, he says, "Well, if they put me in prison for this, well, so be it. I guess that's what I'm worth".
:|W :|W :|W
pi_209150124

Kuzemivka!
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 15:29:01 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209150135
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 15:26 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Kuzemivka!
Het duurde heel even tot ik door had dat dit niet de echte Russische grens was, en ik begreep er al niets van :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 15:36:12 #90
3928 Ulx
pi_209150213
Wat zien we op dat plaatje?
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 15:43:50 #91
3928 Ulx
pi_209150285
twitter

Duitsland heeft geen F16's. Dan zou het een Tornado IDS-coalitie met het VK en/of Italië moeten worden. Of ze moeten oude F16's kopen en doneren. Het scenario van Nederland met de tanks.
pi_209150302
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 15:36 schreef Ulx het volgende:
Wat zien we op dat plaatje?
Tactische overwinning vlakbij Svatove, nog niet iets echt bijzonders.

Maar wederom een poging om russische troepen vast te zetten.

Rybar linkje.

RIA meldt: "The commander of the 4th motorized rifle brigade, Colonel Vyacheslav Makarov, being at the forefront, personally led the battle."

Ja, door vodka te zuipen in een bezet gebouw. lol

[ Bericht 32% gewijzigd door oheng op 14-05-2023 15:57:26 ]
  zondag 14 mei 2023 @ 16:02:04 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 14 mei 2023 @ 16:07:35 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209150527
Doet denken aan de Finse winteroorlog. De Russen werden flink ingemaakt maar wanneer de lente/zomer zou aanbreken dan zou Finland hun voordelen kwijt zijn en het uiteindelijk verliezen dus ze sloten maar snel een vredesovereenkomst.
SPOILER
Hier in de Ukrainse oorlog hebben de Russen hun 'waardeloze' gevangenen gebruikt om de Ukrainers bij Bakhmut bezig te houden terwijl ze 200k man een betere training geven waardoor ze zometeen in de zomer veel gevaarlijker zullen zijn.

Maart
"Er zijn zó veel Russen. Ze blijven maar aanvallen, met nieuwe golven mensen", beschrijft Aleksandr. "In de winter waren het huurlingen en onervaren militairen, maar in de tussentijd hebben zij sterkere troepen opgeleid en aangevoerd. Daar vechten we nu tegen." Hij omschrijft zijn huidige tegenstanders als 'mobieler' en 'behoorlijk sterk'. "Ze nemen ook onze strategieën over. Ze kopen bijvoorbeeld ook gewone consumentendrones en hangen er explosieven aan, zoals wij dat al maanden doen."
  zondag 14 mei 2023 @ 16:15:37 #95
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209150599
quote:
Het 'uitschakelen' gaat de militairen niet in de koude kleren zitten, maar is noodzakelijk in een oorlog. "De Russen lijken geen waarde te hechten aan het leven." Hij geeft een voorbeeld. "Ik zag een Wagner-man om de hoek verschijnen, en die werd direct uitgeschakeld door ons. Daarna stuurden ze er nog een. Ook die werd gedood. En dat bleven ze maar herhalen, totdat er zes mannen op precies dezelfde plek waren gedood."
Interessante tactiek...🤔
pi_209150600
Vond Sauer toch aardig anti Poetin bij zijn aanwezigheid bij de bekende media.
twitter
Vakman pur sang
  zondag 14 mei 2023 @ 16:18:15 #97
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209150625
https://nos.nl/collectie/(...)ij-gaan-zeker-winnen
Deel 1: Aleksandr is 'oorlogspostbode' in Kiev: 'Wij gaan zeker winnen'

https://nos.nl/artikel/24(...)iev-steeds-riskanter
Deel 2: Missies van Aleksandr, 'oorlogskoerier' uit Kiev, steeds riskanter

https://nos.nl/collectie/(...)n-bang-voor-bloedbad
Deel 3: Aleksandr haalde zijn oma (89) op uit bevrijd Prybirsk: 'We waren bang voor bloedbad'

https://nos.nl/artikel/24(...)x-rijleraar-uit-kiev
Deel 4: Zes maanden oorlog door de ogen van een ex-rijleraar uit Kiev
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 16:18:39 #98
3928 Ulx
pi_209150628
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Doet denken aan de Finse winteroorlog. De Russen werden flink ingemaakt maar wanneer de lente/zomer zou aanbreken dan zou Finland hun voordelen kwijt zijn en het uiteindelijk verliezen dus ze sloten maar snel een vredesovereenkomst.

SPOILER
Maart
"Er zijn zó veel Russen. Ze blijven maar aanvallen, met nieuwe golven mensen", beschrijft Aleksandr. "In de winter waren het huurlingen en onervaren militairen, maar in de tussentijd hebben zij sterkere troepen opgeleid en aangevoerd. Daar vechten we nu tegen." Hij omschrijft zijn huidige tegenstanders als 'mobieler' en 'behoorlijk sterk'. "Ze nemen ook onze strategieën over. Ze kopen bijvoorbeeld ook gewone consumentendrones en hangen er explosieven aan, zoals wij dat al maanden doen."
Die vergelijking gaat mank omdat Finland toen niet steeds sterker werd doordat ze steeds betere wapens kregen zoals Oekraïne. En nu het min of meer over is met de westerse schroom om echt zware wapens te leveren zul je zien dat Rusland de wapenwedloop van nu gaat verliezen. Er is nul komma nul kans dat Oekraïne ook maar één vierkante meter grond zal afstaan aan Rusland.
Nou ja. nul komma nul is misschien wat kort door de bocht: De enige optie die Poetin heeft is deze oorlog rekken tot 2025, en hopen dat hij zijn trekpop Trump weer in het Witte Huis heeft, en op die manier proberen Kyiv -en Europa en NAVO- een mes in de rug te steken. Maar ik zie het Rusland dit niet nog twee jaar volhouden.
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 16:20:22 #99
3928 Ulx
pi_209150647
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Dat was toch een opslag met oude brandstof voor ICBM's uit de Sovjet tijd?

SPOILER
  FOK!fotograaf zondag 14 mei 2023 @ 16:31:11 #100
364681 over_hedge
pi_209150755
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die vergelijking gaat mank omdat Finland toen niet steeds sterker werd doordat ze steeds betere wapens kregen zoals Oekraïne. En nu het min of meer over is met de westerse schroom om echt zware wapens te leveren zul je zien dat Rusland de wapenwedloop van nu gaat verliezen. Er is nul komma nul kans dat Oekraïne ook maar één vierkante meter grond zal afstaan aan Rusland.
Nou ja. nul komma nul is misschien wat kort door de bocht: De enige optie die Poetin heeft is deze oorlog rekken tot 2025, en hopen dat hij zijn trekpop Trump weer in het Witte Huis heeft, en op die manier proberen Kyiv -en Europa en NAVO- een mes in de rug te steken. Maar ik zie het Rusland dit niet nog twee jaar volhouden.
Gaat sowieso al mank omdat bergen en de bossen niet verdwijnen in de zomer. Die voordelen blijven zelfs met 50 graden
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_209150787
De Finnen boden idd goed weerstand, maar hadden de pech dat Duitsland niet kon ingrijpen omdat het op dat moment Stalin nog nodig had. De Russen bombardeerden toen ook een paar steden om het proces te versnellen. Rusland loopt nu in de langste driedaagse oorlog sinds een paar jaren tegen dezelfde problemen aan als toen, maar Oekraïne krijgt wel meer steun
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 14 mei 2023 @ 16:33:53 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209150790
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
of dat ie Erdogan onder zijn controle krijgt net als Lukashenko

Als Erdo de Sultan van de Turken de verkiezingen gaat verliezen dan gaat Poetin hem in het zadel houden met grof geweld net als Assad

Dat zou Poetin graag willen , de NATO uiteen drijven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209150803
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Hier in de Ukrainse oorlog hebben de Russen hun 'waardeloze' gevangenen gebruikt om de Ukrainers bij Bakhmut bezig te houden terwijl ze 200k man een betere training geven waardoor ze zometeen in de zomer veel gevaarlijker zullen zijn.
Geloof je het zelf. Het Russische leger is op alle niveaus ontzettend incompetent gebleken. Daar gaat een paar maanden training niets aan veranderen.
  zondag 14 mei 2023 @ 16:35:25 #104
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209150820
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Met een nuke???
Wat een enorme paddenstoel.
  zondag 14 mei 2023 @ 16:40:22 #105
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209150890
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:34 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Geloof je het zelf. Het Russische leger is op alle niveaus ontzettend incompetent gebleken. Daar gaat een paar maanden training niets aan veranderen.
De elite van Rusland is in begin ingezet in Noord, dus bij Kiev en andere noordelijke regionen.

Zonder fatsoenlijke instructies met de melding dat ze als held zou worden ontvangen.
Veel werden ontvangen met een lading kogels molentovs granaten en javelins.

Bij Hostomel vliegveld werden veel paramilitairen gedropt maar een aantal kwam niet eens aan omdat de helicopters die ze vervoerden waren neer geschoten.
Daarna kregen ze veel artillerie en Oekraïeners op hun dak wat zorgde voor ontzettend veel gesneuvelden en gewonden.

Dus de Russische elite militairen waren al snel gigantisch gereduceerd tot een schijntje van wat het was.
  zondag 14 mei 2023 @ 16:44:32 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209150949
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:40 schreef theguyver het volgende:

De elite van Rusland is in begin ingezet in Noord, dus bij Kiev en andere noordelijke regionen.

Zonder fatsoenlijke instructies met de melding dat ze als held zou worden ontvangen.
Veel werden ontvangen met een lading kogels molentovs granaten en javelins.

Bij Hostomel vliegveld werden veel paramilitairen gedropt maar een aantal kwam niet eens aan omdat de helicopters die ze vervoerden waren neer geschoten.
Daarna kregen ze veel artillerie en Oekraïeners op hun dak wat zorgde voor ontzettend veel gesneuvelden en gewonden.

Dus de Russische elite militairen waren al snel gigantisch gereduceerd tot een schijntje van wat het was.
Kan me herinneren dat ze paratroopers in de zee hadden gedropt die daarna allemaal verdronken.
pi_209150962
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:35 schreef theguyver het volgende:

[..]
Met een nuke???
Wat een enorme paddenstoel.
Nee joh veel te lokaal.
Hier met geluid.
twitter
Vakman pur sang
  zondag 14 mei 2023 @ 16:49:43 #108
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209151034
Dat is een dikke biem
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 14 mei 2023 @ 16:51:35 #110
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209151049
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 00:39 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Denk dat het simpele zielen zijn die minder dan de helft van het verhaal weten. Ik betwijfel of de paus de economische, militaire, historische, geopolitieke en demografische implicaties begrijpt van waar de oorlog daadwerkelijk om gaat.

(ik ook niet maar veel Youtube video's bekijken van onder andere Peter Zeihan, CaspianReport en RealLifeLore heeft het wel veel duidelijker gemaakt)
Ik vermoed dat het instituut het heel erg goed snapt en nofi, als (doordenkertje) een religie op basis van een geloof in één almachtige (opper)god is zij juist gebaat bij onderdrukking door een Staat en zal zij zoeken naar samenwerking om haar belang(en) te kunnen waarborgen.
  zondag 14 mei 2023 @ 16:53:44 #111
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209151079
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee joh veel te lokaal.
Hier met geluid.
[ twitter ]
Munitie depot?
pi_209151115
Wat, dat nieuws is meer dan 24 uur oud en nee dat is geen ammunitie, maar oud soviet depot met aviation fuel en oude 'decommioned' missiles. Staan overal van dit soort oude soviet depots in Oekraine.

Zelfde geval met Pahvlodar weekje geleden.
  zondag 14 mei 2023 @ 17:03:23 #113
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209151216
twitter

Binnenstad Aken vergrendeld voor bezoek Zelenski
In Aken zijn vanwege het bezoek van Volodimir Zelenski strenge veiligheidsmaatregelen van kracht. De Oekraïense president komt in de Duitse stad in de naam van zijn land de prestigieuze Karelsprijs in ontvangst nemen. De wijde omgeving rond het stadhuis is afgesloten met hekken en er zijn veel gewapende agenten in kogelvrije vesten aanwezig. Volgens de lokale krant Aachener Zeitung hebben scherpschutters posities ingenomen rond het stadhuis. Zelenski is inmiddels gearriveerd.

Bij zijn aankomst bij het stadhuis werd de president vergezeld door de Duitse bondskanselier Olaf Scholz. Ze werden welkom geheten door de burgemeester van Aken. Onder luid applaus werd Zelenski vervolgens ontvangen in de zaal waar de plechtigheid plaatsvindt.

Wie de ceremonie bijwoont, moet strenge veiligheidscontroles ondergaan. Journalisten moeten grote laptops achterlaten (telefoons en tablets mogen wel mee) en worden gezamenlijk per bus naar de ceremonie geleid. Ook wie met de auto richting Aken rijdt krijgt met extra controles te maken. Langs de snelweg A4 pikt de politie regelmatig auto's uit het verkeer, waarvan de inzittenden moeten uitstappen.

Buiten de afgezette binnenstad vinden verschillende demonstraties plaats. Ongeveer honderd deelnemers demonstreren voor vrede en eisen een vertrek van Duitsland uit de NAVO. Er zijn ook demonstranten die vragen om een eind te maken aan de wapenleveranties aan Oekraïne. Onder hen bevinden zich ook pro-Russische demonstranten.

In het Kurpark zijn meer dan duizend mensen samengekomen met Oekraïense vlaggen. Ze uiten hun solidariteit met Zelenski.

De plechtigheid in het stadhuis van Aken begint om 15.30 uur en zal zo'n anderhalf uur duren. Zelenski zal worden toegesproken door de voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen, de Duitse bondskanselier Olaf Scholz en de Poolse premier Mateusz Morawiecki.
  zondag 14 mei 2023 @ 17:05:30 #114
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209151267
Is er nog ergens een overzicht van welke landen hij heeft bezocht?

'Oekraïense president Zelensky reist zondag door naar Parijs'
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky wordt later op zondag in Parijs verwacht. Volgens Franse media reist Zelensky vanuit Duitsland door naar de Franse hoofdstad.

De Oekraïense president is zondag in Duitsland onder meer aanwezig in Aken om de prestigieuze Karelsprijs in ontvangt te nemen.
  zondag 14 mei 2023 @ 17:07:15 #115
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209151298
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:44 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Kan me herinneren dat ze paratroopers in de zee hadden gedropt die daarna allemaal verdronken.
Die paratroopers werden ingezet bij Hostomel bekende beelden waren de helicopters die binnen vlogen en de journalist die er toevallig aanwezig was.
Daarna kregen ze daar zwaar om de oren aangezien Oekraïne alles op vliegveld afstuurde wat men maar in de buurt had.
En dat was maar goed ook, als de Russen dat vliegveld had kunnen behouden stonden er al troepen klaar wat er met vliegtuig zou landen.

Maar in de plomp beland toen... Geen idee.
  zondag 14 mei 2023 @ 17:08:23 #116
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209151316
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:56 schreef skysherrif het volgende:
Wat, dat nieuws is meer dan 24 uur oud en nee dat is geen ammunitie, maar oud soviet depot met aviation fuel en oude 'decommioned' missiles. Staan overal van dit soort oude soviet depots in Oekraine.

Ah benzine en dat soort meuk waar geen of weinig gebruik van werd gemaakt.
  zondag 14 mei 2023 @ 17:12:57 #117
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209151381
Osechkin's interview with Ukrainian drone pilot and Russian soldier whose life was saved on May 9th
The special rescue operation of the enemy soldier illustrates the Ukrainian military's humane and moral approach to the war, despite the constant Russian war crimes and atrocities.

SPOILER
  zondag 14 mei 2023 @ 17:14:42 #118
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209151401
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 15:43 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Duitsland heeft geen F16's. Dan zou het een Tornado IDS-coalitie met het VK en/of Italië moeten worden. Of ze moeten oude F16's kopen en doneren. Het scenario van Nederland met de tanks.
Die tornado's gaan ze nog niet weggeven totdat ze F35's hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zondag 14 mei 2023 @ 17:19:07 #119
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 17:21:25 #120
3928 Ulx
pi_209151475
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
Vaste brandstof van oude ICBM's.
pi_209151488
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
Raketbrandstof is zeer giftig, dat is ook de reden waarom de Russen die depots beschieten. Chemische oorlogvoering zonder daar rechtstreeks van beschuldigd te kunnen worden. Het zoveelste voorbeeld van de weerzinwekkende, typisch Russische misdadigheid.
  zondag 14 mei 2023 @ 17:25:01 #122
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_209151514
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:56 schreef skysherrif het volgende:

Is dit al bevestigd in dit geval?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 17:28:38 #123
3928 Ulx
pi_209151541
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Die tornado's gaan ze nog niet weggeven totdat ze F35's hebben.
Klopt. Zijn zijn ook alleen maar nodig als platform voor Storm Shadows. Maar die kunnen ook vanaf een MIG worden afgeschoten. En daarmee kan het hele "handenwringende o jee escalatie laten we niets leveren want misschien oh oh oh" nu wel van tafel.

Wat was de reden om geen F16's of ATACMS te geven?
- "Daarmee kunnen ze doelen in Rusland bestoken. Dan krijgen we escalaaaaaaaaatie."
Is dat nog een relevant excuus nu ze dat ook zouden kunnen doen met Storm Shadows? Lijkt me niet. Daarmee is de weg vrij voor het leveren van F16's.

Nadat de HIMARS kwam werden alle belangrijke brandstof en wapendepots door de Russen op 100 km van het front geplaatst. Dat gaf al enorme logistieke problemen. Nu kunnen die dus nog een keer 80-100 kilometer verder worden teruggetrokken. Nou, Vlad, je problemen zijn nog iets groter geworden.

En er is nu een nieuwe mogelijkheid om Rusland heel erg veel pijn te doen en dat is de Kerch Brug boven de vaargeul richting de Zee van Azov raken met die kruisraketten. Het is er niet diep, dus ligt er een half ingestorte brug daar in zee komt er geen schip meer in de Russische havens. Andere spoorbruggen richting de Krim via de landbrug op dezelfde manier uitschakelen en dan is het over voor de Russen op dat schiereiland.
Die kunnen dan beter direct capituleren want zonder brandstof en munitie -ga er maar vanuit dat eerst elk depot en elke commandobunker op de Krim gepakt gaat worden met Storm Shadows, GMLRS of GLSDB's- ga je het niet redden tegen een aanval van goed getrainde en woedende Oekraïners in Leopards, Challengers, CV90's, Bradleys, AMX-10RC's en al die ander moderne westerse voertuigen die ze hebben.

Het is niet heel vreemd dat Rusland het leveren van die raketten bijna als een oorlogsdaad ziet.
pi_209151546
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:34 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Nou ja.....

Iemand met 2 maand volle training het veld in sturen gaat natuurlijk wel helpen.
Als je vele 10.000-en het veld in stuurt, zo niet 100.000-en die 2 maanden training gehad hebben dan krijg je echt wel meer weerstand dan een hele bende figuren die net 10 seconden geleden voor het eerst een wapen zien.

Maar alsnog blijven de Russen natuurlijk incompetent, hebben ze niet de juiste materialen. Waardeloze tactieken en noem het maar. Dus echt helpen is weer wat anders, maar natuurlijk wel iets.
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 17:33:24 #125
3928 Ulx
pi_209151597
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nou ja.....

Iemand met 2 maand volle training het veld in sturen gaat natuurlijk wel helpen.
Als je vele 10.000-en het veld in stuurt, zo niet 100.000-en die 2 maanden training gehad hebben dan krijg je echt wel meer weerstand dan een hele bende figuren die net 10 seconden geleden voor het eerst een wapen zien.

Maar alsnog blijven de Russen natuurlijk incompetent, hebben ze niet de juiste materialen. Waardeloze tactieken en noem het maar. Dus echt helpen is weer wat anders, maar natuurlijk wel iets.
Het geeft logistieke problemen bij de Oekraïners want die zullen meer kogels nodig hebben.
pi_209151601
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:25 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Oekraine gaat niet prijsgeven wat er is opgeblazen en Rusland gaat er niet eerlijk over zijn, dus nee.

Maar feit is wel dat die plek inderdaad gebruikt werd voor de opslag van eerder genoemde spullen. Als jij denkt dat de Oekraieners hun nieuwe munitie daar naast neerleggen....

En vergeet ook niet dat dit gedaan werd door 'simpele' shahed drones, niet cruise missiles. De nieuwe aangevoerde munitie worden wl zo bewaakt dat iig shahed drones daar niet zo makkelijk bij kunnen.
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 17:35:51 #127
3928 Ulx
pi_209151620
Oekraïne had na 2014 wel door dat brandstoftanks erg kwetsbaar zijn tegen luchtaanvallen en had daarom erg veel tankwagens aangeschaft las ik een tijdje terug. Dat maakt het allemaal wat moeilijker voor de Russen.
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 17:52:12 #128
3928 Ulx
pi_209151765
twitter
pi_209152205
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:52 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wat zou de wereld er toch mooi uit zien zonder corruptie, zonder zelfverrijkende en bloeddorstige dictators _O_

Maar helaas :'(
A murky, forgotten land.
  zondag 14 mei 2023 @ 18:38:24 #130
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209152321
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt. Zijn zijn ook alleen maar nodig als platform voor Storm Shadows. Maar die kunnen ook vanaf een MIG worden afgeschoten. En daarmee kan het hele "handenwringende o jee escalatie laten we niets leveren want misschien oh oh oh" nu wel van tafel.

- "Daarmee kunnen ze doelen in Rusland bestoken. Dan krijgen we escalaaaaaaaaatie."
Is dat nog een relevant excuus nu ze dat ook zouden kunnen doen met Storm Shadows? Lijkt me niet. Daarmee is de weg vrij voor het leveren van F16's.

Nadat de HIMARS kwam werden alle belangrijke brandstof en wapendepots door de Russen op 100 km van het front geplaatst. Dat gaf al enorme logistieke problemen. Nu kunnen die dus nog een keer 80-100 kilometer verder worden teruggetrokken. Nou, Vlad, je problemen zijn nog iets groter geworden.

En er is nu een nieuwe mogelijkheid om Rusland heel erg veel pijn te doen en dat is de Kerch Brug boven de vaargeul richting de Zee van Azov raken met die kruisraketten. Het is er niet diep, dus ligt er een half ingestorte brug daar in zee komt er geen schip meer in de Russische havens. Andere spoorbruggen richting de Krim via de landbrug op dezelfde manier uitschakelen en dan is het over voor de Russen op dat schiereiland.
Die kunnen dan beter direct capituleren want zonder brandstof en munitie -ga er maar vanuit dat eerst elk depot en elke commandobunker op de Krim gepakt gaat worden met Storm Shadows, GMLRS of GLSDB's- ga je het niet redden tegen een aanval van goed getrainde en woedende Oekraïners in Leopards, Challengers, CV90's, Bradleys, AMX-10RC's en al die ander moderne westerse voertuigen die ze hebben.

Het is niet heel vreemd dat Rusland het leveren van die raketten bijna als een oorlogsdaad ziet.
Nee het gaat Duitsland niet om de stormshadows maar om de nucleaire en ecw taak van de tornados.
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 19:03:44 #131
3928 Ulx
pi_209152628
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 18:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nee het gaat Duitsland niet om de stormshadows maar om de nucleaire en ecw taak van de tor
Ik had het over de Tornado IDS. Maar als er genoeg stormshadows en andere standoff wapens komen zijn dat soort toestellen minder noodzakelijk. Ook de F16 zou dan meer als jager kunnen dienen. Helemaal naar het doel vliegen is dan minder belangrijk.
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 19:31:51 #132
3928 Ulx
pi_209152952
twitter
pi_209153028
Ik ben erg benieuwd wanneer/of Loekie weer voor de dag komt.
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 19:44:32 #134
3928 Ulx
pi_209153058
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:40 schreef Seeburg54 het volgende:
Zou het wat uitmaken? Hij is al een aantal maanden onzichtbaar.
  zondag 14 mei 2023 @ 19:49:04 #135
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209153126
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wel benieuwd naar welke kant het dubbeltje valt daar, meer of minder Russische billen kussen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_209153209
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:40 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik las inderdaad dat gedacht wordt dat het niet best met hem gaat. Is er een natuurlijke opvolger als hij het loodje legt of zal Poetin het aangrijpen om een staatsgreep te doen?
pi_209153393
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Misschien heeft hij geen nut meer. Dan ziet het er niet best uit. Raam, kwalijke cocktail van het een of ander..
pi_209153559
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wel benieuwd naar welke kant het dubbeltje valt daar, meer of minder Russische billen kussen.
Is het regime zonder Loeki nog steeds eensgezind of valt het dan uiteen in verschillende fracties. Fracties die misschien een meer onafhankelijke koers van Rusland willen. Wat met het militaire apparaat? Of is de lange arm van het Kremlin sterk genoeg dat die de koers kunnen bepalen? Allemaal erg interessant, al valt dat buiten de scope van dit topic.
pi_209153621
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:11 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Misschien heeft hij geen nut meer. Dan ziet het er niet best uit. Raam, kwalijke cocktail van het een of ander..
Thee van het merk Poetin las ik op Twitter.
pi_209153627
Ik was even aan het zoeken of die Loekasjenko toevallig nog wat volgevreten kinderen had klaargestoomd om hem op te volgen (beetje onduidelijk trouwens), toen ik zijn leeftijd zag. Ik dacht dat hij tegen de 80 liep, maar hij is nog niet eens 70.

Overigens denk ik dat na de val van een dictator na zo'n lange tijd, de kans dat het gaat rommelen best reeel is. En dus is dat absoluut relevant voor Oekraïne
  zondag 14 mei 2023 @ 20:41:38 #141
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 20:44:43 #142
3928 Ulx
pi_209153833
twitter
  zondag 14 mei 2023 @ 20:47:22 #143
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209153863
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:25 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Het was een meetbare explosie (in andere landen) met enorme krachten.
Maar er is heel weinig info/media nieuws over.

https://www.dailymail.co.(...)jured-30-people.html
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 21:06:48 #145
3928 Ulx
pi_209154087
twitter

Benieuwd of Thierry Baudet ook voor een tribunaal is.
pi_209154093
https://www.telegraaf.nl/(...)treden-tegen-rusland

quote:
Gelekte documenten zaaien twijfel over ‘vredelievende’ Zelenski: ’Hij wilde veel harder optreden tegen Rusland’.
Zoals ik al voorspelde zullen er steeds nieuwe “gelekte” documenten opduiken naar gelang de VS vind dat dat nodig is.
Ze schilderen nu Zelensky af als een onbezonnnen gek, die zelfs Europese infrastructuur wou opblazen.

Foute types als Niemoller duiken daar dan als de Raven op af.
twitter
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 21:13:28 #147
3928 Ulx
pi_209154164
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zoals ik al voorspelde zullen er steeds nieuwe “gelekte” documenten opduiken naar gelang de VS vind dat dat nodig is.
Ze schilderen nu Zelensky af als een onbezonnnen gek, die zelfs Europese infrastructuur wou opblazen.

[ twitter ]
Zijn dat soort lui nu boos dat hij toch geen pianopiemelende slappe clown is maar een veel hardere kerel dan ze dachten? Het lijkt me toch echt typisch een probleem voor verongelijkte Poetinisten.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:15:09 #148
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209154188
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_209154195
quote:
[..]

[ twitter ]
Ik vind het heel normaal dat Oekraïne overweegt Rusland te raken in Rusland zelf.

Of het strategisch is is een tweede, maar dat maakt niet uit. Oekraïne heeft het volste recht militaire doelen aan te vallen in Rusland. Als het nuttig is delen van Rusland te bezetten als wisselgeld, ook prima.

Zelensky is geen vredesduif, ja eigenlijk wel tot avond voor de oorlog, maar waarom zou hij dat nu moeten zijn? Hij is president in oorlogstijd, tegen wil en dank.
pi_209154239
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Is er nog ergens een overzicht van welke landen hij heeft bezocht?

'Oekraïense president Zelensky reist zondag door naar Parijs'
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky wordt later op zondag in Parijs verwacht. Volgens Franse media reist Zelensky vanuit Duitsland door naar de Franse hoofdstad.

De Oekraïense president is zondag in Duitsland onder meer aanwezig in Aken om de prestigieuze Karelsprijs in ontvangt te nemen.
pi_209154306
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:15 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik vind het heel normaal dat Oekraïne overweegt Rusland te raken in Rusland zelf.

Of het strategisch is is een tweede, maar dat maakt niet uit. Oekraïne heeft het volste recht militaire doelen aan te vallen in Rusland. Als het nuttig is delen van Rusland te bezetten als wisselgeld, ook prima.

Zelensky is geen vredesduif, ja eigenlijk wel tot avond voor de oorlog, maar waarom zou hij dat nu moeten zijn? Hij is president in oorlogstijd, tegen wil en dank.
Toch is het link wat de VS doet.
Lekken naar de Washington Post met documenten die nu opeens opduiken.
https://www.washingtonpos(...)ar-leaked-documents/

Wie dat van die documenten nog gelooft is wel heel naïef. Ze zijn duidelijk de binnenlandse en buitenlandse opinie aan het sturen.

Wie Washington Post bericht niet kan lezen een kopie:
SPOILER

[ Bericht 46% gewijzigd door Lospedrosa op 14-05-2023 21:30:03 ]
Vakman pur sang
pi_209154315
quote:
[..]

[ twitter ]
Vanuit Oekraïens standpunt is het logisch dat ze doelen in Rusland willen aanvallen.
En dat Zelensky geen watje is is al vanaf dag 1 van de oorlog duidelijk.
pi_209154379
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Toch is het link wat de VS doet.
Lekken naar de Washington Post met documenten die nu opeens opduiken.
https://www.washingtonpos(...)ar-leaked-documents/

Wie dat van die documenten nog gelooft is wel heel naïef. Ze zijn duidelijk de binnenlandse en buitenlandse opinie aan het sturen.
Dus jij weet zeker dat het lek opzet was om de publieke opinie ten aanzien van Oekraïne te beinvloeden?

Welk bewijs heb je daarvoor?
pi_209154468
quote:
[..]

[ twitter ]
Ah, Zelensky is een doorgesnoven gek en hij ontketent de derde wereldoorlog.

Het is wel duidelijk aan welke kant die Niemoller staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 14-05-2023 22:03:40 ]
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 21:42:03 #155
3928 Ulx
pi_209154618
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:33 schreef luxerobots het volgende:

Het is wel duidelijk aan welke kan die Niemoller staat.
Wat hoogstwaarschijnlijk ontzettend leuke super verontwaardigde huiltweets oplevert de komende tijd.
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 21:44:36 #156
3928 Ulx
pi_209154672
twitter
  zondag 14 mei 2023 @ 21:47:40 #157
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209154721
quote:

[..]

Het is wel duidelijk aan welke kan die Niemoller staat.
Dat was al duidelijk bij het FvD Oekraine symposium.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:51:36 #158
323876 michaelmoore
pi_209154768
quote:
[..]

[ twitter ]
nou er zit wel wat in dat zelensky veel harder wilde tegen rusland, en de NATO is voorzichtig begonnen, misschien had zelensky gelijk , misschien niet, maar ik denk dat het goed gaat ., om nu pas de cruissemissiles in te zetten daar is ieder het wel over eens

Rusland wordt nu ook van binnenuit , aangevallen en op de logistiek, het moet duidelijk zijn voor rusland dat er gepraat moet worden

en snel ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 21:51:52 #159
3928 Ulx
pi_209154772
De eerste berichten hadden het over extra Leopard 1A5 tanks. Kleine wijziging.

twitter

Vertaling heeft het dan weer over de Leo1.
pi_209154900
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zijn dat soort lui nu boos dat hij toch geen pianopiemelende slappe clown is maar een veel hardere kerel dan ze dachten? Het lijkt me toch echt typisch een probleem voor verongelijkte Poetinisten.
De president van een land dat door de Russen aan- en binnengevallen wordt en zich geconfronteerd ziet met een eindeloze lijst van Russische oorlogsmisdaden tegen zijn burgerbevolking zou graag de oorlog bij de Russen thuis brengen, wat vreemd.

:')
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 22:04:24 #161
3928 Ulx
pi_209154963
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:00 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De president van een land dat door de Russen aan- en binnengevallen wordt en zich geconfronteerd ziet met een eindeloze lijst van Russische oorlogsmisdaden tegen zijn burgerbevolking zou graag de oorlog bij de Russen thuis brengen, wat vreemd.

Kan later ook nog natuurlijk. Nadat het Russische leger helemaal verslagen is.
pi_209154966
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:00 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]

Bestuurders maken tal van scenario's, het scenario dat Oekraïne dingen terug doet in Rusland, bestaat natuurlijk ook. Dat lijkt me vrij logisch.
  zondag 14 mei 2023 @ 22:06:55 #163
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209155006
quote:

[..]

Het is wel duidelijk aan welke kant die Niemoller staat.
Ik vraag me altijd af hoe men tot zulke standpunten komt terwijl men zelf behaaglijk in Nederland zit.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_209155083
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik vraag me altijd af hoe men tot zulke standpunten komt terwijl men zelf behaaglijk in Nederland zit.
Het komt er volgens mij simpelweg op neer dat het domme mensen zijn.

Die FvD lui, die zijn het levende bewijs dat de genoten opleiding uiteindelijk niets zegt over of je een goed stel hersenen hebt of niet.
  zondag 14 mei 2023 @ 22:16:44 #165
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209155141
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:15 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Nee, ik zou dat als aanpak niet "normaal" vinden, ook omdat aanvallen en bezetten geen recht is noch gebruikt dient te worden om iemand te dwingen. Rusland als agressor uit het land, van de Krim schoppen en internationaal isoleren, volstaat hier.
Waar dan nog over kan worden gesoebat is of het wenselijk is dat in omgeving van het grensgebied, doelen worden uitgeschakeld die onmiskenbaar gebruikt worden om Oekraïne aan te vallen.
  zondag 14 mei 2023 @ 22:17:45 #166
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209155153
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:51 schreef Ulx het volgende:
De eerste berichten hadden het over extra Leopard 1A5 tanks. Kleine wijziging.

[ twitter ]

Vertaling heeft het dan weer over de Leo1.
Duitstalige tweet heeft het over Leo 1. Dat lijkt mij "de juiste" tekst. Wel beetje slordig.
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 22:20:08 #167
3928 Ulx
pi_209155176
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:12 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het komt er volgens mij simpelweg op neer dat het domme mensen zijn.

Die FvD lui, die zijn het levende bewijs dat de genoten opleiding uiteindelijk niets zegt over of je een goed stel hersenen hebt of niet.
Eerder gewoon een voorkeur voor "sterke leiders". Probleem is vooral dat je nogal voor lul staat als blijkt dat zo'n bewonderde "sterke leider" een incompetente corrupte slappe zak met niets meer dan een grote bek is, zoals Poetin blijkt te zijn. Moet je dan toegeven dat je je jarenlang in de maling hebt laten nemen of ga je de schuld van je afgang ergens anders leggen?
  zondag 14 mei 2023 @ 22:21:28 #168
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209155188
quote:
18s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Waar dan nog over kan worden gesoebat is of het wenselijk is dat in omgeving van het grensgebied, doelen worden uitgeschakeld die onmiskenbaar gebruikt worden om Oekraïne aan te vallen.
Iedere militaire installatie van Rusland lijkt mij een legitiem doel.
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 22:22:24 #169
3928 Ulx
pi_209155200
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:17 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Duitstalige tweet heeft het over Leo 1. Dat lijkt mij "de juiste" tekst. Wel beetje slordig.
Nogal ja. Duitsland schijnt ook weer nieuwe Leopards te gaan kopen, dus het was niet onmogelijk.
  Overall beste user 2022 zondag 14 mei 2023 @ 22:23:50 #170
3928 Ulx
pi_209155210
quote:

[..]
Nee, ik zou dat als aanpak niet "normaal" vinden, ook omdat aanvallen en bezetten geen recht is noch gebruikt dient te worden om iemand te dwingen. Rusland als agressor uit het land, van de Krim schoppen en internationaal isoleren, volstaat hier.
Dat doen ze al. Er werden vliegvelden in Rusland met drones aangevallen.
  zondag 14 mei 2023 @ 22:24:15 #171
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209155215
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:27 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dus jij weet zeker dat het lek opzet was om de publieke opinie ten aanzien van Oekraïne te beinvloeden?

Welk bewijs heb je daarvoor?
Bron: trust me bro.
&lt;signature here&gt;.
pi_209155227
quote:
[..]

[ twitter ]
Haha de collaborateurs hebben een slechte dag nu blijkt dat die "komiek" gewoon een keiharde machtspoliticus is die alles doet om z'n land te beschermen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_209155235
quote:
[..]

[ twitter ]
Is dat zo erg dan?

Wij zitten lui op onze stoel in een Westers land.
Hij moet zijn thuisland leiden terwijl het kapot gemaakt wordt.
Toch niet zo gek dat hij Rusland wil aanpakken?

Wie zegt dat mensen hem als een onbezonnen gek zien? Valt ongetwijfeld mee.
Alleen zien leiders het wat neutralen en verstandiger.
pi_209155238
quote:

[..]
Ik vind het moreel volstrekt verdedigbaar dat Oekraïne bij wijze van Moskou tijdelijk inneemt en Poetin arresteert om Rusland te dwingen te kappen met deze kloteoorlog.

Maar niet als doel om land in te pikken, of de bevolking van Rusland te onderwerpen.
  zondag 14 mei 2023 @ 22:30:10 #175
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209155286
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:26 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik vind het moreel volstrekt verdedigbaar dat Oekraïne bij wijze van Moskou tijdelijk inneemt en Poetin arresteert om Rusland te dwingen te kappen met deze kloteoorlog.

Maar niet als doel om land in te pikken, of de bevolking van Rusland te onderwerpen.
Vanuit een historisch perspectief is er zelfs met dat laatste niks mis.

Als je de agressor uithangt, om letterlijk niks een genocidale oorlog met je buurman gaat voeren, bestaat er geen "recht" om op eigen bodem van geweld verschoont te blijven. Dan geld alleen maar: play stupid games, win stupid prizes.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 14 mei 2023 @ 22:34:16 #176
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209155333
quote:

[..]
Waarom niet? Zolang ze geen burgerdoelen aanvallen zoals Rusland doet zie ik niet in wat het probleem is. Ook zijn het gewoon legitieme doelen.
  zondag 14 mei 2023 @ 22:36:25 #177
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209155361
Beter hadden ze hem de Curtis LeMay Order opgespeld. :P
pi_209155387
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom niet? Zolang ze geen burgerdoelen aanvallen zoals Rusland doet zie ik niet in wat het probleem is. Ook zijn het gewoon legitieme doelen.
Eens.
Maar ze moeten met de fikken afblijven van de Europese infrastructuur.
Aangezien ze de Druzhba pipeline wouden opblazen.
Vakman pur sang
  zondag 14 mei 2023 @ 22:40:28 #179
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 14 mei 2023 @ 22:40:48 #180
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209155415
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Eens.
Die pijplijn loopt door oekraine. Ze mogen in hun eigen land doen wat hun goeddunkt.
&lt;signature here&gt;.
pi_209155446
quote:
[..]

[ twitter ]
Wacht ff, dus Zelensky is een doorgesnoven gek bij Niemoller et al omdat hij van plan zou zijn geweest Rusland te bombarderen en bezetten en cruciale infrastructuur te vernietigen? Precies wat Poetin daadwerkelijk al 15 maanden in Oekraïne doet dus... en waar ze om staan te juichen. :X

zondag 14 mei 2023 @ 22:51:15 #182
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209155522
Russian troll staat hier maar wat te verzinnen, kan me nog herinneren dat ik vorig jaar in maart/april soortgelijke berichten las en het toen nog geloofde _O-

=======================
In Khmelnitsky, after the strike of the Russian Aerospace Forces, the ammunition for the Leopard and Marder tanks was destroyed. There was also a cargo from Denmark, Germany, Italy and Japan for ¤200-220 million
Also, in addition to ammunition, ¤83 million worth of satellite communication systems, military tablets, data encryption systems were destroyed.

Eduard Basurin
twitter
pi_209155599
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vanuit een historisch perspectief is er zelfs met dat laatste niks mis.

Als je de agressor uithangt, om letterlijk niks een genocidale oorlog met je buurman gaat voeren, bestaat er geen "recht" om op eigen bodem van geweld verschoont te blijven. Dan geld alleen maar: play stupid games, win stupid prizes.
Ik ben een beetje te moe voor een passende reactie, maar ik moet dan inderdaad sterk denken aan wat de Duitsers is overkomen in met name het laatste jaar van de tweede wereldoorlog. Als een boomerang kwam het geweld hun kant op. Vanuit een historisch perspectief is land inpikken of bevolking onderdrukken dus misschien niet verrassend, maar ik kan moeilijk zeggen dat er niets mis mee zou zijn. Maar inderdaad, play stupid games..

Ik hoop en ga er dan ook vanuit dat Zelensky boven dergelijke wreedheden, dus hele steden systematisch in as leggen of de massale verkrachtingen door het Rode Leger, verheven blijft. Maar als er steden aangevallen moeten worden in Rusland om deze oorlog te beëindigen, dan volledig terecht liever in Rusland dan op grondgebied van Oekraïne.
  zondag 14 mei 2023 @ 23:05:43 #184
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209155671
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Eens.
Dat doen ze toch ook?
  zondag 14 mei 2023 @ 23:09:08 #185
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209155703
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:57 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik ben een beetje te moe voor een passende reactie, maar ik moet dan inderdaad sterk denken aan wat de Duitsers is overkomen in met name het laatste jaar van de tweede wereldoorlog. Als een boomerang kwam het geweld hun kant op. Vanuit een historisch perspectief is land inpikken of bevolking onderdrukken dus misschien niet verrassend, maar ik kan moeilijk zeggen dat er niets mis mee zou zijn. Maar inderdaad, play stupid games..

Ik hoop en ga er dan ook vanuit dat Zelensky boven dergelijke wreedheden, dus hele steden systematisch in as leggen of de massale verkrachtingen door het Rode Leger, verheven blijft. Maar als er steden aangevallen moeten worden in Rusland om deze oorlog te beëindigen, dan volledig terecht liever in Rusland dan op grondgebied van Oekraïne.
Helemaal met je eens dat we het niet moeten willen ;) En zelensky is geen dictator, dus dat komt goed. Los van dat het tot nader order niet waarschijnlijk is dat ze grote lappen rus grond gaan bezetten.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 14 mei 2023 @ 23:13:34 #186
323876 michaelmoore
pi_209155749
quote:
Putin is een spion, maar absoluut geen strateeg , dezelfde fout de Hitler maakte , Naopoleon was wel een strateeg .
Putin wil iedereen tegen elkaar uitspelen en die gaan daardoor nu onderling vechten
Oorlog voeren in andere landen is niet makkelijk , vooral de logistiek is altijd het breekpunt , de verdediging heeft de mogelijkheid van sabotage en partisanenstrijd , daarmee de moraal ondermijnend, wat ook nu gebeurd

[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 15-05-2023 06:07:18 ]
  zondag 14 mei 2023 @ 23:19:52 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209155815
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Definieer burgerdoelen ? Is een olieopslagplaats, mijn part fabriekscomplex of vliegveld, militair of iets anders waar "toevallig" ook Migs vandaag opstijgen of jets worden onderhouden ?
Best heel lastig, nog los van dat soldaten imo ook burgers zijn met kids & family.

Het gaat om het doel dat Oekraïne bij een aanval van Russisch grondgebied zou hebben.
Wanneer dat bezetting is of voor afdwingen van eisen, klopt het niet want dan gebeurd wat men de agressor verwijt.
Dat Rusland andere moraal heeft mag niet maken daarin te vervallen, noch als wraak noch als middel.

Dat je op of de grens naar/van Oekraïne een weg of brug stukmaakt dat wordt gebruikt om over aan te vallen kan ik nog billijken maar niet bv om een raket op zeg Vladivostok af te vuren omdat daar Tu-95's staan opgesteld.
  zondag 14 mei 2023 @ 23:22:17 #188
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209155842
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:13 schreef michaelmoore het volgende:
Napoleon in Moskou
Napoleon was na een tocht van 82 dagen over 800 kilometer op 14 september met zijn troepen Moskou binnengetrokken.

Hij kwam daar in een vrijwel lege stad die op bevel van haar gouverneur Fjodor Rostoptsjin was ontdaan van een groot deel van haar voorraden.
Vrijwel de hele bevolking had Moskou verlaten.
De keizer had inmiddels nog slechts een kwart van zijn troepen over, zonder dat hij de Russen een beslissende slag had weten toe te brengen.
Napoleon, die zijn intrek nam in het Kremlin, hoopte dat na de verovering van de tweede stad van het land (Sint-Petersburg was de eerste) tsaar Alexander zou capituleren.
Dat gebeurde echter niet. In plaats daarvan braken er in Moskou overal branden uit, aanvankelijk het gevolg van onvoorzichtig gedrag van zijn eigen troepen, maar daarna bewust aangestoken door Russische saboteurs in opdracht van de gouverneur.
Zij hoefden niet veel moeite te doen, want ongeveer tachtig procent van alle huizen in de stad was van hout. Rostoptsjin had ook bevel gegeven alle bluspompen en de mannen die ze moesten bedienen te evacueren.

Moskou brandde vier dagen lang, tot 18 september. In die tijd ging alles wat de Fransen van nut kon zijn, zoals de voedselvoorraden, graanschuren en pakhuizen met textiel en leer, in vlammen op.
Tijdens de vijf weken dat het invasieleger in en rondom de stad doorbracht verloor het nog eens 15.500 man door aanvallen van de vijand.
Jammer dat ie Rusland niet heeft veroverd, het zou een verbetering zijn op de shithole die het nu is geworden.
  zondag 14 mei 2023 @ 23:24:07 #189
323876 michaelmoore
pi_209155873
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:22 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Jammer dat ie Rusland niet heeft veroverd, het zou een verbetering zijn op de shithole die het nu is geworden.
Jammer dat de tsaren niet beter met de bevolking zijn omgegaan

dan waren ze niet vermoord
  zondag 14 mei 2023 @ 23:28:07 #190
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 14 mei 2023 @ 23:29:56 #191
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209155929
Lijkt me logisch, de andere kandidaat zei al dat hij de democratie volledig gaat omarmen dus daarvan willen ze zeker niet dat hij wint.
twitter
  zondag 14 mei 2023 @ 23:30:45 #192
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209155940
quote:
12s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:19 schreef Vallon het volgende:
Wanneer dat bezetting is of voor afdwingen van eisen, klopt het niet want dan gebeurd wat men de agressor verwijt.
Want rus bezet de donbas, om die uit te ruilen tegenover rus grondgebied die oekraine nu bezet houd ofzo?

Ik denk dat moralistische leunstoel scherpslijpers pas op de plaats moeten maken.

Er zijn aardig wat redenen te bedenken waarom het allicht niet slim is van oekraine om russia proper in te gaan,

Moraliteit ain't one of them.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 14 mei 2023 @ 23:39:46 #193
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209156009
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat doen ze al. Er werden vliegvelden in Rusland met drones aangevallen.
En als dat Oekraïne (die daar d8 ik geen claim op heeft gedaan) zou zijn, is dat wmb een foute aanpak want dan doen zij wat Rusland wordt verweten en geven zij een false-flag om dat weer te gaan wraken.

Dat een aanvallende Rus in Oekraïne wordt is eigen schuld want dan had je daar maar niet moeten zijn maar je moet moedertje Rusland geen redenen geven om een aanval in te zetten omdat Russisch grondgebied* is aangevallen.

Dat de grensstreek over een breedte van zeg 50km (of een andere afstand) formeel wordt gezien als zg "grondgebied" is dan voer voor een juridisch zienswijze. Wanneer zich daar een tankbataljon of legerdivisie ophoudt en zij hun intenties niet willen vermelden, zijn die daar niet om madeliefjes uit te delen.
  zondag 14 mei 2023 @ 23:46:48 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209156047
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Want rus bezet de donbas, om die uit te ruilen tegenover rus grondgebied die oekraine nu bezet houd ofzo?

Ik denk dat moralistische leunstoel scherpslijpers pas op de plaats moeten maken.

Er zijn aardig wat redenen te bedenken waarom het allicht niet slim is van oekraine om russia proper in te gaan,

Dat kun je vinden waarbij ik daarin geen onderscheid meer kan zien van goed of fout.
Juist de moraliteit hier(in) is het enige dat mensen van elkaar kan (en zal) onderscheiden.

De discussie is/was niet of en waarom de Rus de DonBass betrekt maar of Oekraïne daarom dan ook maar doelen in Rusland moet mogen aanvallen omdat de Rus dat immers ook doet. Nog los dat ik een aanval - zoals Rusland welbewust propageert - niet zie als verdediging.
pi_209156081
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wil jij maar al te graag.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 14 mei 2023 @ 23:54:32 #196
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209156091
quote:
12s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:46 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat kun je vinden waarbij ik daarin geen onderscheid meer kan zien van goed of fout.
Juist de moraliteit hier(in) is het enige dat mensen van elkaar kan (en zal) onderscheiden.

De discussie is/was niet of en waarom de Rus de DonBass betrekt maar of Oekraïne daarom dan ook maar doelen in Rusland moet mogen aanvallen omdat de Rus dat immers ook doet. Nog los dat ik een aanval - zoals Rusland welbewust propageert - niet zie als verdediging.
Als oekraine bv succesvol belgorod onder de voet loopt, om het daarna als ruilmiddel te gebruiken, hebben ze mijn zegen.

Je realiseert je dat spul als "de andere wang toekeren" geen plaats heeft, in een oorlog? Als je tenminste de intentie hebt deze te winnen?

Dat maken verhaaltjes van jou dat ze militaire doelen in rus maar niet aan moeten vallen "want dan doen ze immers wat rus doet" :') tergend naief.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 15 mei 2023 @ 00:04:04 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209156147
quote:

[..]

Leuke analogie, nog los hoe je je dat in real-life had voorgesteld.

Ik wil Putin niet verdedigen maar de enigen die het recht hebben om hem daar (in/op hun grondgebied) als persoon te arresteren, voor een tribunaal te brengen of daar/voor uit te leveren, zijn de Russen zelf en niet eoa covert actie.
Dat Rusland als natie oorlogsmisdaden begaat, staat wmb buiten kijf en zal daarvoor tzt verantwoording over dienen te geven.
Het lastige hierin is de rug recht houden en landen die Rusland bewust steunen of faciliteren in de aanval op Oekraïne, te gaan zien als collaborateurs. Punt hier, is weer dat er verschillende waarheden zijn waarbij wat hier fout is elders, met een andere zienswijze, wordt bezien als juist (of zelfs gunstig).
  maandag 15 mei 2023 @ 00:06:46 #198
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209156172
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

De Krim gaat een hel worden om te veroveren. Het terrein is voor de aanvallende partij bijzonder ongunstig en het zal er inmiddels wel bezaaid liggen met mijnen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 15 mei 2023 @ 00:08:41 #199
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209156182
https://twitter.com/raging545/status/1657869107604205570?s=20
VIDEO from Bakhmut tonight showing Russia saturating the city with Thermite incendiary munitions. It is being suggested some of the areas being hit are held by Wagner mercenaries. Russia is willingly killing its own to capture the city. #Ukraine #UkraineRussiawar #Ukrainewar
  maandag 15 mei 2023 @ 00:08:51 #200
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209156183
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:06 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
De Krim gaat een hel worden om te veroveren. Het terrein is voor de aanvallende partij bijzonder ongunstig en het zal er inmiddels wel bezaaid liggen met mijnen.
En voor de Russen gaat de tijd dat ze daar blijven zitten een hel worden.
  maandag 15 mei 2023 @ 00:09:58 #201
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209156189
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:08 schreef slashdotter3 het volgende:
https://twitter.com/raging545/status/1657869107604205570?s=20
VIDEO from Bakhmut tonight showing Russia saturating the city with Thermite incendiary munitions. It is being suggested some of the areas being hit are held by Wagner mercenaries. Russia is willingly killing its own to capture the city. #Ukraine #UkraineRussiawar #Ukrainewar
Oude beelden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 15 mei 2023 @ 00:11:44 #202
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209156202
quote:

[..]
Ik zie liever dat ze de landbrug doorsnijden en Kerch brug vernielen en daarna op hun gemak alles in Crimea op afstand met Himars en StormShadow kapotschieten zonder zelf risico te lopen. Zonder voedsel, stroom of munitie is het na een paar maanden wel afgelopen met het Russische leger daar.
  maandag 15 mei 2023 @ 00:14:07 #203
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209156221
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als oekraine bv succesvol belgorod onder de voet loopt, om het daarna als ruilmiddel te gebruiken, hebben ze mijn zegen.

Je realiseert je dat spul als "de andere wang toekeren" geen plaats heeft, in een oorlog? Als je tenminste de intentie hebt deze te winnen?

Dat maken verhaaltjes van jou dat ze militaire doelen in rus maar niet aan moeten vallen "want dan doen ze immers wat rus doet" :') tergend naief.
Los dat dit surrëel zal zijn ben ik idd niet van mening dat daarmee een "betere wereld" ontstaat als die uit gaat van wat "jij doet, doe/mag ik dus ook". Verwar een grens trekken in moraliteit niet met dat dit dus "naïef" zou zijn.

We spreken ook langs elkaar heen omdat ik niet redeneer in termen van winnen of verliezen maar in waarden van recht en onrecht. Als winnen betekent dat Rusland moet worden overrompeld, hebben we bij voorbaat de strijd al verloren want denken dat daarmee de "Rus" is te bekeren, is niets maar dan een idee-fixe.
  maandag 15 mei 2023 @ 00:14:10 #204
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 15 mei 2023 @ 00:15:44 #205
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 15 mei 2023 @ 00:16:30 #206
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 15 mei 2023 @ 00:17:09 #207
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209156239
quote:
15s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:14 schreef Vallon het volgende:

[..]
Los dat dit surrëel zal zijn ben ik idd niet van mening dat daarmee een "betere wereld" ontstaat als die uit gaat van wat "jij doet, doe/mag ik dus ook". Verwar een grens trekken in moraliteit niet met dat dit dus "naïef" zou zijn.

We spreken ook langs elkaar heen omdat ik niet redeneer in termen van winnen of verliezen maar in waarden van recht en onrecht. Als winnen betekent dat Rusland moet worden overrompeld, hebben we bij voorbaat de strijd al verloren want denken dat daarmee de "Rus" is te bekeren, is niets maar dan een idee-fixe.
Ja, je bent een luchtfietser, zoveel is duidelijk.
&lt;signature here&gt;.
pi_209156240
https://www.telegraaf.nl/c/1228654620/
Gelekte documenten zaaien twijfel over ‘vredelievende’ Zelenski: ’Hij wilde veel harder optreden tegen Rusland’
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 mei 2023 @ 00:18:10 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209156247
quote:

[..]
De Krim is vaak genoeg veroverd in de recente geschiedenis, kan best. De laatste keer is de Soviet Unie op Duitsland, en drie keer raden welk land een significant aandeel daarin had.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 15 mei 2023 @ 00:18:25 #210
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 15 mei 2023 @ 00:40:08 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209156317
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:18 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Loekie is nu in het ziekenhuis en onder behandeling door Russische artsen.
Zal het "als je meewerkt krijg je een tegengif" zijn _O-
  maandag 15 mei 2023 @ 00:42:59 #212
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209156332
twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 15 mei 2023 @ 01:42:24 #214
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209156408
quote:

[..]

Waarom niet eigenlijk, er zijn ook historisch Oekraïnse gebieden binnen Rusland waar Oekraïne als het een dergelijk offensief kan uitvoeren, aanspraak op zal maken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 15 mei 2023 @ 01:48:40 #215
56749 BlaZ
pi_209156421
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De Krim is vaak genoeg veroverd in de recente geschiedenis, kan best. De laatste keer is de Soviet Unie op Duitsland, en drie keer raden welk land een significant aandeel daarin had.
Roemenië.
pi_209156439
twitter

Prigozin kan maar beter even openstaande ramen en kopjes thee mijden
zie email 27 oktober
  maandag 15 mei 2023 @ 02:23:03 #217
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209156447
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 02:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Prigozin kan maar beter even openstaande ramen en kopjes thee mijden
Kan me herinneren dat een paar weken geleden ze riepen dat ze geen gevangen meer zouden nemen maar alle Ukrainers die zich overgeven gelijk doodmaken.

En weer een paar weken daarvoor kwam er toch nieuws uit van die gast die op camera bekende dat hij orders had om iedereen af te maken, dus ook bejaarden en kleine kinderen.

Zulk gespuis kan je niet vertrouwen, dan moet je constant op je hoede zijn dat je niet een mes in je rug krijgt.
  maandag 15 mei 2023 @ 02:25:31 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 15 mei 2023 @ 03:17:42 #219
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209156469
https://www.reddit.com/r/(...)irms_information_on/
I am worried that they might throw Belarusian people to the front lines if they take control there. Imagine someother nation taking control over your country and then send you to the front to fight in some stupid war, bloody morbid
It's a well-known Stalinist strategy:
Take over an area.
Send present population to die / put them in Siberia.
Replenish the area with desired ethnicity.
See, it's part of our culture and ethnicity? Stop complaining and trying to oppress our people.
Its older than Stalin, that one goes back to Catherine the Great
  maandag 15 mei 2023 @ 05:58:53 #220
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209156595
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:11 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik zie liever dat ze de landbrug doorsnijden en Kerch brug vernielen en daarna op hun gemak alles in Crimea op afstand met Himars en StormShadow kapotschieten zonder zelf risico te lopen. Zonder voedsel, stroom of munitie is het na een paar maanden wel afgelopen met het Russische leger daar.
Ik denk dat dit inderdaad overwogen is.
En ik vermoed dat men dat ook overweegt.

En aangezien de Russen evacuatie hebben uitgevoerd in die regionen denken de Russen daar het zelfde over.

Daarom vermoed ik dat Oekraïene andere plannen heeft, zoals nu de flanken bij bakhmut aanvallen en een zwakke plek vinden en die uitbuiten zoals ze eerder gedaan hebben.

Wat Oekraïne ook doet het zal een verassing voor Rusland en ons zijn.
  maandag 15 mei 2023 @ 06:01:17 #221
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209156601
quote:
10s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:47 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Plus een half miljoen gevluchte Russen die de draft ontweken.
Logisch dat men weinig werklozen heeft.
  maandag 15 mei 2023 @ 06:03:33 #222
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209156603
https://www.reuters.com/w(...)ton-post-2023-05-15/

Niet zo gek idee Prigozhin gewoon een bak geld geven?
Als Russen hem dan proberen een kopje kleiner te maken is gewoon win win.
pi_209156649
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:28 schreef slashdotter3 het volgende:
O jeej 🥺
[ twitter ]
Dus Solovyev maakt zich zorgen dat zijn zoon terug naar huis komt en in een string op de Moskva gaat rondvaren?
pi_209156650
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wil jij maar al te graag.
Vreemd hè, dat mensen na al die smerige overtredingen van en rode kaarten voor jouw favoriete clubje hopen dat de tegenstander er ook eens met gestrekt been in gaat.
  maandag 15 mei 2023 @ 06:50:32 #225
323876 michaelmoore
pi_209156685
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:28 schreef slashdotter3 het volgende:
O jeej 🥺
[ twitter ]
wat eeen mafklapper

vanwege de history moeten ze oorlog voeren, ze snappen zelf toch ook dat dit gstoorde bullshit is?

soms denk ik ze doen het expres zo kletsen , om te laten zien dat de hele oorlog bullshit is
net als steeds maar roepen om kernaraketten , terwijl ze zo donders goede weten dat ze er dan zelf ook aan gaan en iedereen weet dat
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 06:57:28 #226
3928 Ulx
pi_209156696
twitter

Nice.
pi_209156706
twitter

twitter

twitter

twitter
  maandag 15 mei 2023 @ 07:11:51 #228
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209156730
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 06:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat eeen mafklapper

vanwege de history moeten ze oorlog voeren, ze snappen zelf toch ook dat dit gstoorde bullshit is?

soms denk ik ze doen het expres zo kletsen , om te laten zien dat de hele oorlog bullshit is
net als steeds maar roepen om kernaraketten , terwijl ze zo donders goede weten dat ze er dan zelf ook aan gaan en iedereen weet dat
Snap nog steeds niet dat veel Russen in dit soort rare bullshit trappen.
Echt het slaat kant nog wal.
Wat ik begreep is dat ze veel hebben geleerd van Tucker Carlson, maar zelfs die was nog niet zo erg van padje af.
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 07:27:22 #229
3928 Ulx
pi_209156770
twitter

twitter

Dat laatste punt is uiteraard te doen. Zware trucks an trailers om tanks snel en over grote afstanden te kunnen verplaatsen zijn geleverd.
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 07:42:00 #230
3928 Ulx
pi_209156822
twitter

Als het zo doorgaat hebben ze over twee maanden genoeg voor een tweede offensief. Deze zullen ongeveer gelijk met de Abrams tanks en de laatste Leopard's aankomen denk ik.
  maandag 15 mei 2023 @ 07:49:35 #231
56749 BlaZ
pi_209156847
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 07:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Dat laatste punt is uiteraard te doen. Zware trucks an trailers om tanks snel en over grote afstanden te kunnen verplaatsen zijn geleverd.
Er is hier geen sprake van open grond en er is ook geen omsluiting van Russische troepen geweest, er ligt daar een kanaal namelijk.
Het gaat om het verwijderen van bruggehoofden van Russische troepen aan de overzijde van dat kanaal.

quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 06:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Nice.
Deze bron geeft het stukken beter weer.
pi_209156868
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 07:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Dit is Stalingrad in een notendop. Alle focus op het stadsgebied leggen en je flanken vergeten. Loopt op een ramp af voor de Russen.
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 07:55:16 #233
3928 Ulx
pi_209156880
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 07:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dit is Stalingrad in een notendop. Alle focus op het stadsgebied leggen en je flanken vergeten. Loopt op een ramp af voor de Russen.
Klopt. Helemaal nu ze openbaar hebben gemaakt dat Wagner Rusland wilde verraden.
pi_209156905
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 00:15 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ligt waarschijnlijk weg te rotten in een verlaten loopgraaf onder een dikke laag modder... jammer joh! Toch 3 maandjes volgehouden.
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 08:06:38 #235
3928 Ulx
pi_209156920
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 07:49 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er is hier geen sprake van open grond en er is ook geen omsluiting van Russische troepen geweest, er ligt daar een kanaal namelijk.
Het gaat om het verwijderen van bruggehoofden van Russische troepen aan de overzijde van dat kanaal.
[..]
Deze bron geeft het stukken beter weer.
Bruggenhoofd aan de overkant van het kanaal? Aan de oostkant? Daar zitten juist Russen lijkt me. Dat is geen bruggenhoofd te noemen.
  maandag 15 mei 2023 @ 08:16:20 #236
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209156949
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Bruggenhoofd aan de overkant van het kanaal? Aan de oostkant? Daar zitten juist Russen lijkt me. Dat is geen bruggenhoofd te noemen.
Hij doelt op troepen die vanaf Russisch bezet gebied naar de overkant zijn gegaan denk ik.
  maandag 15 mei 2023 @ 09:03:39 #237
56749 BlaZ
pi_209157206
Belangrijker daar is wel dat Oekraïne daar een heuvel heeft ingenomen waardoor Klishiivka waarschijnlijk de komende dagen ingenomen kan worden.
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 09:05:34 #238
3928 Ulx
pi_209157221
twitter
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 09:10:00 #240
3928 Ulx
pi_209157252
Mooi. Poetin is fucked.
  maandag 15 mei 2023 @ 09:10:34 #241
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209157258
quote:
6s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Mooi.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209157381
'EU wil internetkabel aanleggen naar Georgië uit angst voor Russische sabotage'
https://tweakers.net/nieu(...)sische-sabotage.html

maandag 15 mei 2023 @ 09:43:05 #243
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209157611
Hoeveel maanden geploeter van de Russen is nu al heroverd in een week tijd?
pi_209157625
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 07:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt. Helemaal nu ze openbaar hebben gemaakt dat Wagner Rusland wilde verraden.
Ik heb denk iets gemist. Ze is rusland?
pi_209157758
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:22 schreef Aether het volgende:

[ afbeelding ]
Zo moeten we Rusland op alle vlakken behandelen, gewoon overal bypassen en lekker in hun kutland laten gaarkoken.
In een grote boog om ze heen, paria's.
Radio Espantoso
pi_209157767
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:44 schreef Korenfok het volgende:

[..]
'Leider Wagner-groep bood Oekraïne locaties Russen aan'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69368132
pi_209157844
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:10 schreef Ulx het volgende:
Mooi. Poetin is fucked.
Europese landen lijken door te pakken ja. Heel goed. Wellicht willen ze dat voordat er Amerikaanse verkiezingen zijn Rusland op zijn minst grote delen van hun bezette gebieden weer heeft verloren.

En volgens mij reageren de Russen er al veel minder op inmiddels...al dat nieuws rondom het leveren van meer en geavanceerdere wapens.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 15 mei 2023 @ 10:05:56 #248
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209157895
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:22 schreef Aether het volgende:

[ afbeelding ]
Via Zwarte zee lijkt mij nogal kwetsbaar. Voordat je het weet trekt een onderzeeër met motorpech de kabel stuk ofzo.
pi_209157962
quote:
6s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Kijk eens aan. De beer is los.
zie email 27 oktober
pi_209158051
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:55 schreef Aether het volgende:

[..]
😲

sprakeloos gewoon, aan de andere kant te verwachten van een huurling.
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 10:19:10 #251
3928 Ulx
pi_209158068
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:44 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nee, Oekraïense geheime dienst. }>
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 10:22:26 #252
3928 Ulx
pi_209158099
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 10:05 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Via Zwarte zee lijkt mij nogal kwetsbaar. Voordat je het weet trekt een onderzeeër met motorpech de kabel stuk ofzo.
Tegen die tijd heeft Rusland er geen marine meer.
  maandag 15 mei 2023 @ 10:24:21 #253
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209158122
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 10:05 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
De Moskva?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  maandag 15 mei 2023 @ 10:39:51 #254
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209158278
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:55 schreef Aether het volgende:

[..]
Gemiste kans. Oekraine had ja moeten zeggen en nee moeten doen.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 10:41:37 #255
3928 Ulx
pi_209158296
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 10:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Gemiste kans. Oekraine had ja moeten zeggen en nee moeten doen.
Het openbaar maken geeft anders ook leuke effecten.
  maandag 15 mei 2023 @ 10:46:04 #256
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209158339
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 10:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het openbaar maken geeft anders ook leuke effecten.
Ja, velen van ons zien op dit punt een open raam in de toekomst van meneer prigozjin.

Of misschien ook niet; wagner haalt bakken goud op uit afrika, en ik denk niet dat het kremlin al het geld daarvoor vangt, meeste gaat denk ik in de zak van prigozjin, maar denk wel dat het kremlin er alsnog leuk aan verdiend. En putin kan die centen echt niet missen.
&lt;signature here&gt;.
pi_209158378
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 10:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, velen van ons zien op dit punt een open raam in de toekomst van meneer prigozjin.

Of misschien ook niet; wagner haalt bakken goud op uit afrika, en ik denk niet dat het kremlin al het geld daarvoor vangt, meeste gaat denk ik in de zak van prigozjin, maar denk wel dat het kremlin er alsnog leuk aan verdiend. En putin kan die centen echt niet missen.
en waarom dit soort info lekken? Er zit geen belang bij je kunt hem beter als strategisch asset recruiten (want blijkbaar wil hij wel praten).
  maandag 15 mei 2023 @ 10:51:13 #258
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209158394
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 10:49 schreef Korenfok het volgende:

[..]
en waarom dit soort info lekken? Er zit geen belang bij je kunt hem beter als strategisch asset recruiten (want blijkbaar wil hij wel praten).
Ja, kunnen we wagner niet gewoon inhuren? :)

Dat lijkt gewoon niet eens absurd meer.
&lt;signature here&gt;.
pi_209158401
quote:

[..]
Verschillende groeperingen van de vijand tegen elkaar uitspelen lijkt me een redelijk belang hebben.
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 11:00:50 #260
3928 Ulx
pi_209158504
quote:

[..]
En zijn oorlogsmisdaden dan? Ik denk niet dat Kyiv die wil vergeven. Die locaties van Russen kan Oekraïne zelf ook wel vinden. Zoveel toegevoegde waarde heeft hij niet.
pi_209158642
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 11:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
En zijn oorlogsmisdaden dan? Ik denk niet dat Kyiv die wil vergeven. Die locaties van Russen kan Oekraïne zelf ook wel vinden. Zoveel toegevoegde waarde heeft hij niet.
vraag is alleen of er meer uit te halen is dan, wat gestegel tussen wagner en kremlin?. kremlin zal hem nu brandmerken en hij trekt zich terug, maar heeft geen toegang tot rusland en is dus haast staatsloos, is een gezocht man in alle landen die bij het Internationaal gerechtshog zijn aangesloten en bij de landen die het niet erkennen, zijn vaker op de hand van rusland en zullen hem dus uitleveren, Geen toegang tot geld etc.

Het openbaar maken geeft ook voordelen voor het kremlin blijkbaar.
pi_209158672
  maandag 15 mei 2023 @ 11:12:44 #263
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209158684
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 11:12 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]
O+
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 11:26:04 #264
3928 Ulx
pi_209158852
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 11:09 schreef Korenfok het volgende:

[..]
vraag is alleen of er meer uit te halen is dan, wat gestegel tussen wagner en kremlin?. kremlin zal hem nu brandmerken en hij trekt zich terug, maar heeft geen toegang tot rusland en is dus haast staatsloos, is een gezocht man in alle landen die bij het Internationaal gerechtshog zijn aangesloten en bij de landen die het niet erkennen, zijn vaker op de hand van rusland en zullen hem dus uitleveren, Geen toegang tot geld etc.

Het openbaar maken geeft ook voordelen voor het kremlin blijkbaar.
Samenwerken met een oorlogsmisdadiger geeft meer problemen voor Kyiv lijkt me. Ga dat maar uitleggen aan je soldaten en burgers. Veel succes.
pi_209158926
Ik geloof trouwens niet dat Prigozhin dit aanbod heeft gedaan. Ik denk dat het een verzinsel is van Oekraine / VS. Wel echt briljant, want Prigozhin heeft zelf de condities geschapen waarin dit verhaal geloofwaardig klinkt. Nu gewoon afwachten of dit geplante zaadje iets moois oplevert.
  maandag 15 mei 2023 @ 11:34:09 #266
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209158966
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 11:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik geloof trouwens niet dat Prigozhin dit aanbod heeft gedaan. Ik denk dat het een verzinsel is van Oekraine / VS. Wel echt briljant, want Prigozhin heeft zelf de condities geschapen waarin dit verhaal geloofwaardig klinkt. Nu gewoon afwachten of dit geplante zaadje iets moois oplevert.
Lekker stoken :Y
pi_209159002
Een ding is zeker, er wordt heerlijk veel verwarring gezaaid aan het front momenteel. Ondertussen rustig voorbereidingen treffen voor het offensief. Zal het (nu al lage) moraal bij de Russen geen goed doen.
  maandag 15 mei 2023 @ 11:36:10 #268
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209159007
quote:
12s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:19 schreef Vallon het volgende:

[..]
Definieer burgerdoelen ? Is een olieopslagplaats, mijn part fabriekscomplex of vliegveld, militair of iets anders waar "toevallig" ook Migs vandaag opstijgen of jets worden onderhouden ?
Best heel lastig, nog los van dat soldaten imo ook burgers zijn met kids & family.

Op alles ja. Zijn legitieme doelen vanwege het dubbele gebruik en de oorlogseconomie.
Scholen, ziekenhuizen etc. niet.
quote:
Het gaat om het doel dat Oekraïne bij een aanval van Russisch grondgebied zou hebben.
Dat Rusland andere moraal heeft mag niet maken daarin te vervallen, noch als wraak noch als middel.

Waarom niet? Je begint een oorlog en kan dan niet gaan lopen eisen dat de aangevallen partij alleen maar van zich laat horen binnen de door jou gestelde kaders.

Beetje zoals dat huilen van de Argentijnen dat de Britten hun vlaggenschip lieten zinken.
quote:
Dat je op of de grens naar/van Oekraïne een weg of brug stukmaakt dat wordt gebruikt om over aan te vallen kan ik nog billijken maar niet bv om een raket op zeg Vladivostok af te vuren omdat daar Tu-95's staan opgesteld.
pi_209159034
Het zal de toch al niet beste relatie tussen Prizodinges/Wagner en Putin/Kremlin alleen maar verslechteren.

Laat de interne Russische verhoudingen naar lekker verslechteren, is alleen maar goed.
A murky, forgotten land.
  maandag 15 mei 2023 @ 12:02:34 #270
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209159400
twitter

De Britten beginnen aan operatie-F16
zie email 27 oktober
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 12:08:35 #272
3928 Ulx
pi_209159498
Mooi. Het voordeel van de stormshadow is is dat men nu de F16 kan zien als een defensief wapen, vooral bedoeld om het luchtruim te verdedigen.

Dat zou Rusland toch gerust moeten stellen.
pi_209159563
Rusland mag wat mij betreft best wel de zenuwen krijgen.
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 12:15:00 #274
3928 Ulx
pi_209159607
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:12 schreef quirina het volgende:
Rusland mag wat mij betreft best wel de zenuwen krijgen.
Ach, als ze gerust zijn dat f16's niet gaan bombarderen escaleert het minder snel. Of zoiets.
pi_209159617
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ach, als ze gerust zijn dat f16's niet gaan bombarderen escaleert het minder snel. Of zoiets.
Hallo Rob. :W
Vakman pur sang
  maandag 15 mei 2023 @ 12:20:11 #276
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209159735
quote:
Misschien 900 km frontlinie verdedigen? (Proberen althans)
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 12:23:38 #278
3928 Ulx
pi_209159782
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee, de Russen zelf zeggen dat er geen reden voor escalatie is.

twitter
pi_209159969
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

[ twitter ]
Was garpje ;)
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 12:34:10 #280
3928 Ulx
pi_209160018
Beetje matig.
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 12:34:53 #281
3928 Ulx
pi_209160035
twitter

Aardig artikel.
  maandag 15 mei 2023 @ 12:36:15 #282
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 15 mei 2023 @ 12:37:45 #283
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209160110
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
rob klets uit z'n nek.

F16's gaan wel bombarderen.

Let maar op.
&lt;signature here&gt;.
pi_209160194
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

[ twitter ]
Natuurlijk, Rusland beschikt immers ook over onbeperkte middelen.

Maar ze verschuiven continu de doelpalen. Zelfs als ze uiteindelijk niks overhouden kunnen ze het publiek vast wel wijs maken dat de doelen behaald zijn.
  maandag 15 mei 2023 @ 12:43:15 #285
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 maandag 15 mei 2023 @ 12:43:42 #286
3928 Ulx
pi_209160257
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
rob klets uit z'n nek.

Let maar op.
Uiteraard gaan ze dat doen. Maar met stormshadows hoeven ze niet voor doelen ver achter de linies worden ingezet. Dat doet die raket zelf wel.

Dus kan iedereen zeggen dat F16's vooral defensief zullen zijn. Helicopters en Migs afschieten. Beetje jammen. Dat soort dingen. En dat zal wat weerstand tegen leveren wegnemen.
  maandag 15 mei 2023 @ 12:45:51 #287
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209160305
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Kwestie van tijd dus. Ook als je bekijkt wat Rutte eerder hierover heeft gezegd. Zelfs als de oorlog morgen afgelopen is, gaan ze de f16s echt wel krijgen, omdat de Oekraïeners hun oude Sovjet Meuk moeten laten en hierdoor naast hun eigen industrie over zullen stappen naar Navo meuk.
-Rabia Al-Basri
pi_209160308
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
rob klets uit z'n nek.

Let maar op.
Een grapje maken hier is wel een uitdaging :'(
Vakman pur sang
  maandag 15 mei 2023 @ 12:49:24 #290
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209160366
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bij rob de wijk fanboys zoals jij weet je het maar nooit ;)
&lt;signature here&gt;.
  maandag 15 mei 2023 @ 12:50:43 #291
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209160395
Zelensky zit vandaag in Frankrijk toch? Kan me berichten herinneren dat er piloten op de Mirage aan het trainen waren.

Elk land die hij bezoekt komt achteraf met een belangrijke mededeling, Duitsland met hun 2,7 miljard pakket, UK met hun StormShadow en nu F16 training dus vandaag/morgen iets over de Mirage jets?
  maandag 15 mei 2023 @ 12:55:30 #292
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209160479
Kan me herinneren dat er een paar maanden geleden een oproep was aan mensen met F16 ervaring om zich aan te melden bij de foreign legion 🤔
  maandag 15 mei 2023 @ 12:56:05 #293
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_209160490
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 11:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het wel waarschijnlijk. Niet dat hij van plan was ook maar 1 seconde woord te houden, maar om zich sperieur te tonen door Bachmut in te nemen.
Natuurlijk kon Oekraïne nooit op zo’n aanbod ingaan, die verachtelijke oorlogsmisdadiger heeft zoveel bloed aan zijn handen van vrienden, vijanden en buitenstaanders dat alleen met hem praten al misselijk maakt.
  maandag 15 mei 2023 @ 12:57:48 #294
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209160521
Gaat Polen echt door met de HIMARS aanschaffen? Er schijnt een gigantische backlog te zijn waardoor het pas in 2025~27 wordt geleverd en bijvoorbeeld Taiwan heeft er ook extra van bijbesteld.
Waarom kopen ze niet meer van de Koreaanse K239 Chunmoo? Of het Puls system die NL en Denemarken laatst hebben aangeschaft.

twitter
  FOK!fotograaf maandag 15 mei 2023 @ 12:59:04 #295
364681 over_hedge
pi_209160538
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Gaat Polen echt door met de HIMARS aanschaffen? Er schijnt een gigantische backlog te zijn en bijvoorbeeld Taiwan heeft er ook extra van bijbesteld.
Waarom kopen ze niet meer van de Koreaanse K9? Of het Puls system die NL en Denemarken laatst hebben aangeschaft.

[ twitter ]
Als nu iedereen het Puls system gaat bestellen krijg je daar het zelfde probleem mee :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_209160586
Zo Zelensky had zeker miles die bijna verlopen waren, zoveel landen de ene na de andere aandoen :D
  maandag 15 mei 2023 @ 13:03:50 #297
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209160606
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 13:02 schreef 3rr0r het volgende:
Zo Zelensky had zeker miles die bijna verlopen waren, zoveel landen de ene na de andere aandoen :D
Perfect getimed, net in de laatste weken voor het tegenoffensief
pi_209160627
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:34 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Aardig artikel.
Sommige van die Russen die gevangen worden genomen vertellen toch, dat hen was verteld dat de Oekrainers de meest vreselijke marteling toepassen op gevangenen. Als je daarmee bent gebrainwashed is het niet zo vreemd dat je je niet overgeeft.
pi_209160643
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Misschien een volgende keer dan de PI gebruiken ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2023 13:08:07 ]
  maandag 15 mei 2023 @ 13:09:48 #300
8369 speknek
Another day another slay
pi_209160695
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Gaat Polen echt door met de HIMARS aanschaffen? Er schijnt een gigantische backlog te zijn waardoor het pas in 2025~27 wordt geleverd en bijvoorbeeld Taiwan heeft er ook extra van bijbesteld.
Waarom kopen ze niet meer van de Koreaanse K239 Chunmoo?
Ik bedoel, daar kopen ze er ook 288 van.
Maar HIMARS heeft zich meer bewezen, en Polen wil waarschijnlijk duidelijk laten zien een partner van de VS te zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 15 mei 2023 @ 13:10:29 #301
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')