SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Wat dat betreft wel interessant dat de Britten het aandurven om de Storm Shadows te leveren, terwijl de Amerikanen juist terughoudend zijn met raketten die Rusland kunnen raken.quote:
Mwah Oekraïne bewijst dat er goede afspraken mee te maken valt rondom voorwaarden van wapens leveringen en zij die nakomen. Westen houdt Oekraïne overeind en hebben daarom genoeg leverage over Zelinski om te kunnen zeggen “je krijgt alleen wapens X als je rode lijn Z niet overschrijdt”. Ik vind het vrij begrijpelijk dat gezien wat de Russen allemaal uitvreten in Oekraïne de president en beleidsbepalers in Oekraïne ook de neiging hebben bijv strategische plekken in Rusland aan te vallen…maar het is goed dat het Westen en landen die wapens leveren daarin ook hun stem en voorwaarden duidelijk maken.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:04 schreef Heph844 het volgende:
Wat dat betreft wel interessant dat de Britten het aandurven om de Storm Shadows te leveren, terwijl de Amerikanen juist terughoudend zijn met raketten die Rusland kunnen raken.
Brittania leads the way.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:04 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Wat dat betreft wel interessant dat de Britten het aandurven om de Storm Shadows te leveren, terwijl de Amerikanen juist terughoudend zijn met raketten die Rusland kunnen raken.
De Storm Shadow is denk ik ook meer geschikt voor deze oorlog. Het is primair een bunkerbuster. ATACMS niet zo, en die schijnt ook makkelijker neer te halen te zijn. En er is natuurlijk ook gewoon discussie onderling wie wat gaat leveren. Maar goed, het westen heeft de afgelopen week duidelijk gemaakt dat ze niet bang zijn voor Poetin en dat ze alle vertrouwen in Oekraïne hebben.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:04 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Mbt de atacms wordt gespeculeerd dat ie waarschijnlijk neergehaald kan worden, omdat ie relatief groot is. Kennelijk kan de storm shadow ook neergehaald worden vandaar die afleiding raketten terwijl de storm shadow een stuk kleiner is dan de atacms.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:04 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Begrijp het wel, maar het lijkt me uiterst onverstandig.quote:
Claude-Instant AI:quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Mbt de atacms wordt gespeculeerd dat ie waarschijnlijk neergehaald kan worden, omdat ie relatief groot is. Kennelijk kan de storm shadow ook neergehaald worden vandaar die afleiding raketten terwijl de storm shadow een stuk kleiner is dan de atacms.
Helaas niet zo opmerkelijk dat de details van het bezoek zijn gelekt in Duitslandquote:
Waarom zou je daar nog naar toe gaan als het gelekt is. Lijkt mij wel een risico hoor.quote:
Lijkt me dat ze alle plannen om hebben gegooidquote:Op zaterdag 13 mei 2023 23:27 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Waarom zou je daar nog naar toe gaan als het gelekt is. Lijkt mij wel een risico hoor.
No shit Sherlock!quote:Op zondag 14 mei 2023 00:15 schreef Recce het volgende:
[..]
Dit is een decoy hè? Je kunt er niets mee opblazen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.reddit.com/r/(...)russian_soldier_who/
Gulagu.net: Interview with russian soldier, who surrendered to Ukrainian drone at 2023/05/09, and with Ukrainian drone operator from unit "Code 9.2"
On May 9, near Bakhmut, drone pilots of the "CODE 9.2" team of the 3rd battalion of the 92nd brigade of the Armed Forces of Ukraine helped save the life of the Russian soldier corporal Ruslan Anitin, who, without any training, together with two more soldiers, was taken to the front line by the instructor of the terrorist organization "PMC Wagner" to the nearest positions of the Armed Forces of Ukraine and threatened to be shot for trying to leave positions and retreat.
Two other servicemen whom Putin mobilized in September 2022 along with Ruslan died. The drones tracked down Dmitry Ivanov (21 years old) and Viktor (27 years old), tried to shoot down the drones and were attacked by grenades, were injured and, realizing that there was and would not be any evacuation from their own, committed suicide (one shot himself, the other blew himself up F- 1).
Of the three brought to the position of "PMC Wagner", only one survived - Ruslan Anitin. But when the drone prepared to attack him too, the corporal showed signs that he was asking to save his life and give him a chance to return home, where his 4-year-old daughter was waiting for him.
============================
interview met de Rus die zich overgafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 48% gewijzigd door slashdotter3 op 14-05-2023 02:16:53 ]![]()
Blijft triest vermakelijk hoe tal van instituties zoals nu dan de Paus, denkt te kunnen optreden als mediator. Net of dat je kunt onderhandelen om soevereiniteit op te geven omdat een agressor alleen op die manier zijn "vrede" wil opleggen. Ook de insteek dat het gaat om personen die een zg overeenkomst in de weg staan, is ronduit lachwekkende argumentatie gebruikt door mensen die niet kunnen willen kijken dan de hand die hun (onder)voedt.
Ik citeer even uit RT om de idiotie van consensus te illustreren:Het is een goede zaak dat Oekraïne alle "hulp" van derden afwijst om een overeenkomst uit te willen onderhandelen.quote:While the Vatican has called on Russia to unilaterally cease its military operation in Ukraine, Pope Francis has offered on multiple occasions to help Kiev and Moscow reach a “consensual” end to the conflict, while praising mediation efforts by Türkiye last year.
...
Russia understands that any peace talks will not be held “with Zelensky, who is a puppet in the hands of the West, but directly with his masters,” Russian Foreign Minister Sergey Lavrov said earlier this month."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Oekraïne gaat Transnistrië ook nog wel oplossen en overdragen aan Moldavië, zodra ze wat ruimte hebben.quote:Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.![]()
Maar wat ben je dan ontzettend triest zeg. Heel veel moeite doen om het geboorte dorp te raken van wat gasten die op eurovisie aan het zingen zijn.
Echt wat spuug ik op Rusland.![]()
Eigenlijk moeten de Britten daar even militair op reageren. Fuck off man. Heeft ook niets meer met oorlogsvoering te maken. Culturele genocide heet zoiets.quote:Op zondag 14 mei 2023 00:28 schreef Simmertje het volgende:
Maar wat ben je dan ontzettend triest zeg. Heel veel moeite doen om het geboorte dorp te raken van wat gasten die op eurovisie aan het zingen zijn.
Echt wat spuug ik op Rusland.zie email 27 oktober![]()
Denk dat het simpele zielen zijn die minder dan de helft van het verhaal weten. Ik betwijfel of de paus de economische, militaire, historische, geopolitieke en demografische implicaties begrijpt van waar de oorlog daadwerkelijk om gaat.quote:Op zondag 14 mei 2023 00:24 schreef Vallon het volgende:
Blijft triest vermakelijk hoe tal van instituties zoals nu dan de Paus, denkt te kunnen optreden als mediator. Net of dat je kunt onderhandelen om soevereiniteit op te geven omdat een agressor alleen op die manier zijn "vrede" wil opleggen. Ook de insteek dat het gaat om personen die een zg overeenkomst in de weg staan, is ronduit lachwekkende argumentatie gebruikt door mensen die niet kunnen willen kijken dan de hand die hun (onder)voedt.
(ik ook niet maar veel Youtube video's bekijken van onder andere Peter Zeihan, CaspianReport en RealLifeLore heeft het wel veel duidelijker gemaakt)
[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 14-05-2023 01:03:37 ]![]()
Terrorisme – Het uit ideologische motieven plegen van op mensenlevens gericht geweld, dan wel het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke ondermijning en destabilisatie te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.quote:Op zondag 14 mei 2023 00:28 schreef Simmertje het volgende:
Echt wat spuug ik op Rusland.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
https://www.hln.be/buiten(...)verdedigen~a6ac8c71/
Hoofd Russische staatszender vraagt zich openlijk af of Rusland zichzelf wel kan verdedigen
Het hoofd van de Russische staatszender RT, Margarita Simonyan, heeft zich op de Russische staatstelevisie luidop afgevraagd of Rusland zichzelf wel kan verdedigen. Ze is een van de belangrijkste propagandisten van de Russische president Vladimir Poetin.
“We moeten - en ik hoop dat we de middelen hebben - alle plaatsen beschermen die deze raketten kunnen bereiken. Ik ben zeer bezorgd. Ik hoop dat Rusland haar grondgebied kan beschermen. We moeten ons trouwens niet alleen verdedigen, maar ook terugslaan. Hebben we daar wel de capaciteit voor?”
Kritiek
Volgens haar heerst er verdeeldheid bij de Russen en ze neemt iedereen op de korrel die kritiek heeft. “Publieke kritiek, zonder constructief iets bij te dragen, gewoon om meer leden te lokken naar je socialemediakanaal, dat helpt alleen de Oekraïners en ondermijnt ons zelfvertrouwen”, zegt ze.
Ze waarschuwt ook dat het deze keer niet zo vlot zal gaan als negen jaar geleden, toen Rusland de Krim annexeerde. “Dat gebeurde zonder dat er een schot gelost of een druppel bloed vergoten werd. Er waren geen grote verliezen. De sancties die ons toen werden opgelegd, waren een lachertje. Hoe mooi was dat.”
Blunder
Vechten tegen de NAVO - “tegen meer dan 50 landen” - is veel moeilijker volgens haar. “Ik begrijp zelfs niet hoe we het doen. Ik word elke morgen wakker en ik kan niet geloven dat we aan de druk van de machtigste militaire macht ter wereld weerstaan. Soms begaan we een blunder, maar wie doet dat nooit eens. Laat ons onze eigen mensen steunen en de kritiek sparen voor in onze keuken.”![]()
Een beetje alsof je huis wordt bezet door een motorbende die je zoon hebben vermoord, je dochter hebben ontvoerd en je vrouw elke nacht verkrachten en dat de politie dan vervolgens zegt: "volgens ons is de beste oplossing dat u de zolder van uw woning afstaat aan deze bende waar ze dan nog maar 1x per week uw vrouw mogen verkrachten. Ja daar gaan we ons voor inzetten."quote:Op zondag 14 mei 2023 00:24 schreef Vallon het volgende:
Ik citeer even uit RT om de idiotie van consensus te illustreren:
[..]
Het is een goede zaak dat Oekraïne alle "hulp" van derden afwijst om een overeenkomst uit te willen onderhandelen.![]()
Orcs houden het ESF ook in de gaten blijkbaar :
--
'Thuisstad Oekraïense Songfestivalact geraakt door Russische raketten'
De stad Ternopil in het westen van Oekraïne is geraakt door Russische raketten, meldt de BBC. Daarbij zijn twee mensen gewond geraakt, bevestigt de bestuurder van de regio waar Ternopil ligt. De burgemeester van de stad zegt dat pakhuizen zijn beschadigd.
De Oekraïense inzending van het Eurovisie Songfestival, Tvorchi, komt uit Ternopil. Het gebeurde tijdens de finale van het festival.
Na zijn optreden schreef de band op Instagram dat de stad gebombardeerd was door Rusland. "Terwijl wij op het Eurovisie-podium zongen over onze stalen harten, ontembaarheid en wil." De band noemt steden die regelmatig worden gebombardeerd en roept op: "Europa, verenig tegen het kwaad omwille van vrede!"
(liveblog NOS)"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Rob de Wijk gaat leren hoe hij met de dreigementen van Poetin om moet gaanOp maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Laag inderdaad. Heel laag.quote:Op zondag 14 mei 2023 00:28 schreef Simmertje het volgende:
Echt wat spuug ik op Rusland.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik wilde gaan kijken of ik een glimp van Zelensky kon opvangen in Aachen vanmiddag, maar nu lees ik dat er Putin-lovers verwacht wordenquote:De binnenstad van Aken is zondag afgezet en er gelden zeer strenge veiligheidsvoorschriften. Een grote politiemacht is op de been, mede omdat er tussen 10.00 en 17.00 uur minstens zes demonstraties zijn aangekondigd in Aken. Zo eisen volgens de politie vele honderden demonstranten zondag een eind aan de wapenleveranties aan de Oekraïne. Onder hen bevinden zich zowel vredesactivisten als pro-Russische demonstranten.
De plechtigheid in het stadhuis van Aken begint om 15.30 uur en zal zo'n anderhalf uur duren. Zelensky of diens vertegenwoordiger zal worden toegesproken door voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen, de Duitse bondskanselier Olaf Scholz en de Poolse premier Mateusz Morawiecki.![]()
Knokploeg eropquote:Op zondag 14 mei 2023 09:28 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik wilde gaan kijken of ik een glimp van Zelensky kon opvangen in Aachen vanmiddag, maar nu lees ik dat er Putin-lovers verwacht worden
[..]![]()
![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Serieus.quote:Op zondag 14 mei 2023 00:28 schreef Simmertje het volgende:
Echt wat spuug ik op Rusland.
En dan gek vinden dat er zo weinig pro Russen zijn in Europa.
Ik kan ook gewoon niet bevatten dat er zo veel Russen voor deze oorlog zijn.Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Btw die lui hadden terecht gewonnen vond het wel een pakkend liedje toen.quote:Op zondag 14 mei 2023 07:11 schreef TLC het volgende:
Orcs houden het ESF ook in de gaten blijkbaar :
--
'Thuisstad Oekraïense Songfestivalact geraakt door Russische raketten'
De stad Ternopil in het westen van Oekraïne is geraakt door Russische raketten, meldt de BBC. Daarbij zijn twee mensen gewond geraakt, bevestigt de bestuurder van de regio waar Ternopil ligt. De burgemeester van de stad zegt dat pakhuizen zijn beschadigd.
De Oekraïense inzending van het Eurovisie Songfestival, Tvorchi, komt uit Ternopil. Het gebeurde tijdens de finale van het festival.
Na zijn optreden schreef de band op Instagram dat de stad gebombardeerd was door Rusland. "Terwijl wij op het Eurovisie-podium zongen over onze stalen harten, ontembaarheid en wil." De band noemt steden die regelmatig worden gebombardeerd en roept op: "Europa, verenig tegen het kwaad omwille van vrede!"
(liveblog NOS)
Is dat van de huidige deelnemer?
Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Duitsland heeft dan ook een serieus Russenprobleem; een groot deel van de in Duitsland levende Russen (en dat zijn er nogal wat) zijn regelrechte Poetinaanhangers en ze provoceren er lustig op los. Eigenlijk hadden ze al lang in interneringskampen opgesloten moeten worden omdat ze onbetrouwbaar zijn en bovendien de samenleving ondermijnen.quote:Op zondag 14 mei 2023 09:28 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik wilde gaan kijken of ik een glimp van Zelensky kon opvangen in Aachen vanmiddag, maar nu lees ik dat er Putin-lovers verwacht worden
[..]![]()
Prima liedje vorig jaar inderdaad, was ook zonder de oorlog een kanshebber geweest. En in 2021 hadden ze ook een topinzending. Go_A werd tweede bij de televote toen. Geloof dat Oekraïne sowieso het best presterende land van de afgelopen twee decennia is op Eurovision.quote:Op zondag 14 mei 2023 09:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Btw die lui hadden terecht gewonnen vond het wel een pakkend liedje toen.
Is dat van de huidige deelnemer?![]()
Ik niet.quote:Op zondag 14 mei 2023 09:48 schreef theguyver het volgende:
Ik kan ook gewoon niet bevatten dat er zo veel Russen voor deze oorlog zijn.
Dat heet propaganda. Wij hebben in het Westen nog de kans om alle informatie te kunnen verkrijgen.
Russen lezen alleen maar de eigen propaganda.
Zoals die ene analist of whatever die het super knap vindt dat ze het volhouden tegen 50 landen![]()
![]()
Mensen horen nu 1 maal het liefst wat ze horen willen.quote:Op zondag 14 mei 2023 10:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik niet.
Dat heet propaganda. Wij hebben in het Westen nog de kans om alle informatie te kunnen verkrijgen.
Russen lezen alleen maar de eigen propaganda.
Zoals die ene analist of whatever die het super knap vindt dat ze het volhouden tegen 50 landen![]()
Ik vind het echt prachtig hoe extreem ze het daar trekken terwijl Oerkaïne daar nooit zou kunnen lanndenquote:
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Lezen veel propaganda. Tijd terug las ik een artikel van een Duitser die een Russische schoonmoeder had. Woonde al 30 jaar in Duitsland, sprak de taal vrijwel niet, las alleen Russische bronnen en was 100% pro-oorlog.quote:Op zondag 14 mei 2023 09:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik kan ook gewoon niet bevatten dat er zo veel Russen voor deze oorlog zijn.When the student is ready, the teacher will appear.
In dat geval is het nog enigszins begrijpelijk, maar het probleem rijkt veel verder dan wat oude geïmmigreerde Russlanddeutschen die nooit de moeite hebben genomen om fatsoenlijk te integreren in Duitsland. Ik ken(de) twee Russen in België en Duitsland die uitstekend Frans/Engels respectievelijk Duits/Engels spreken en al ruim 10 jaar in de desbetreffende landen wonen; ook zij staan volledig achter de oorlog.quote:Op zondag 14 mei 2023 10:46 schreef Aether het volgende:
[..]
Lezen veel propaganda. Tijd terug las ik een artikel van een Duitser die een Russische schoonmoeder had. Woonde al 30 jaar in Duitsland, sprak de taal vrijwel niet, las alleen Russische bronnen en was 100% pro-oorlog.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2023 11:02:20 ]![]()
Iemand heeft daar heel veel rubbles aan verdiend.quote:Op zondag 14 mei 2023 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het echt prachtig hoe extreem ze het daar trekken terwijl Oerkaïne daar nooit zou kunnen lannden
En die aanval op Ternopil: wanneer leren de russen nou eens strategische bombardementen te doen. Dat winter bombardement op het electriciteitsnetwerk ook: nu is de bevolking nog pissiger, en heeft Oekraine een moderne luchtafweer.
Kansloos, dit gefaal op strategisch niveau.![]()
De barbaarsheid en misdadigheid van de Russen wordt veroorzaakt door de achterlijkheid van hun achtergebleven en misdadige cultuur. Omdat ze door hun eigen elite als makkelijk vervangbaar vlees gezien worden en al eeuwenlang te lui zijn om hun feodale systeem bij het grof vuil te zetten hebben ze besloten dat een leven als apatische horige ook prima is.quote:Op zondag 14 mei 2023 09:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Serieus.
Zo lang ze hun eigen miserabele slavenbestaan accepteren is er niets aan de hand, het wordt echter een probleem wanneer ze door hun inferioriteitsgevoel van hun Europese buren gaan eisen dat die zich ook (weer) aan die achterlijkheid onderwerpen zodat de Russen zich wat minder slecht hoeven te voelen over de gevolgen van hun eigen apathie en luiheid.
Deze oorlog bejubelen is voor de Russen "the easy way out"; de achterlijkheid van je eigen samenleving en cultuur erkennen en daar tegen in verzet komen is voor de meeste Russen een brug te ver. Dan kun je maar beter in de leugen blijven geloven dat je eigen miserabele bestaan de maatstaf aller dingen is en dat alle andere volkeren het fout zien en daarom onderworpen moeten worden.![]()
In de leugen blijven leven om daarmee niet over je eigen verantwoordelijkheid na te hoeven denken en vervelende confrontaties met familie en vrienden voorkomen, meer is het niet.quote:Op zondag 14 mei 2023 11:00 schreef J.B. het volgende:
[..]
In dat geval is het nog enigszins begrijpelijk, maar het probleem rijkt veel verder dan wat oude geïmmigreerde Russlanddeutschen die nooit de moeite hebben genomen om fatsoenlijk te integreren in Duitsland. Ik ken(de) twee Russen in België en Duitsland die uitstekend Frans/Engels respectievelijk Duits/Engels spreken en al ruim 10 jaar in de desbetreffende landen wonen; ook zij staan volledig achter de oorlog.![]()
Klinkt als de gemiddelde wappie in Nederland.quote:Op zondag 14 mei 2023 11:30 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In de leugen blijven leven om daarmee niet over je eigen verantwoordelijkheid na te hoeven denken en vervelende confrontaties met familie en vrienden voorkomen, meer is het niet.![]()
Ik blijf het toch maar gevaarlijk vinden dat hij zo open en bloot rondloopt. Er hoeft maar een gek te zijn met een verborgen wapen...quote:![]()
Dat denk ik dus ook al steeds. Geld voor Poetin ook.quote:Op zondag 14 mei 2023 11:38 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik blijf het toch maar gevaarlijk vinden dat hij zo open en bloot rondloopt. Er hoeft maar een gek te zijn met een verborgen wapen...![]()
Ik wijd het aan achtergrond, onderwijs en wereldbeeld waar men aan vast blijft houden; dat is in de praktijk veel makkelijker dan vragen te gaan stellen. Heb dit ook bij Chinese studenten gezien die opeens toegang hadden tot informatie zoals de Tiananmenprotesten in 1989. Velen bleven ontkennen dat dit überhaupt had plaatsgevonden.quote:Op zondag 14 mei 2023 11:00 schreef J.B. het volgende:
[..]
In dat geval is het nog enigszins begrijpelijk, maar het probleem rijkt veel verder dan wat oude geïmmigreerde Russlanddeutschen die nooit de moeite hebben genomen om fatsoenlijk te integreren in Duitsland. Ik ken(de) twee Russen in België en Duitsland die uitstekend Frans/Engels respectievelijk Duits/Engels spreken en al ruim 10 jaar in de desbetreffende landen wonen; ook zij staan volledig achter de oorlog.When the student is ready, the teacher will appear.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Ja, hier is iemand flink geld aan het verdienen. En effectief lijkt het mij ook niet te zijn.quote:Op zondag 14 mei 2023 11:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Iemand heeft daar heel veel rubbles aan verdiend.
En die aanval op Ternopil: wanneer leren de russen nou eens strategische bombardementen te doen. Dat winter bombardement op het electriciteitsnetwerk ook: nu is de bevolking nog pissiger, en heeft Oekraine een moderne luchtafweer.
Kansloos, dit gefaal op strategisch niveau.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Je moet je als westen afvragen of je überhaupt nog studenten uit een samenleving, die zo lijnrecht tegenover de onze staat, wil opleiden. Waarom zou je hen kennis bijbrengen die ze tegen ons in kunnen (en gegarandeerd ook zullen) inzetten?quote:Op zondag 14 mei 2023 12:56 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik wijd het aan achtergrond, onderwijs en wereldbeeld waar men aan vast blijft houden; dat is in de praktijk veel makkelijker dan vragen te gaan stellen. Heb dit ook bij Chinese studenten gezien die opeens toegang hadden tot informatie zoals de Tiananmenprotesten in 1989. Velen bleven ontkennen dat dit überhaupt had plaatsgevonden.![]()
Zodat ze kunnen zien hoe je een samenleving ook kunt inrichten en om te laten zien dat we ook kunnen samenwerken ipv elkaar als vijanden zien..quote:Op zondag 14 mei 2023 13:17 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Je moet je als westen afvragen of je überhaupt nog studenten uit een samenleving, die zo lijnrecht tegenover de onze staat, wil opleiden. Waarom zou je hen kennis bijbrengen die ze tegen ons in kunnen (en gegarandeerd ook zullen) inzetten?And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Nog gekker onder de wat oudere generaties van Oekraïne leeft ook een pro Rusland sfeer.quote:Op zondag 14 mei 2023 09:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Serieus.
Mijn ex-collega die gevlucht naar NL was, belde voor afscheid zijn familie. Een wat oudere tante die inmiddels in een ander ex-Sovjet land woonde begreep er niks van... Want Putin ging toch zorgen dat mijn ex-collega het juist beter en veiliger kreeg...The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Die loopt heel wat minder risico met zijn dubbelgangers.quote:Op zondag 14 mei 2023 12:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook al steeds. Geld voor Poetin ook.Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Dat is helaas een illusie gebleken; ze halen uit onze samenleving wat voor hen van waarde is (kennis, financiële winst) en de rest interesseert hen niet of wordt door hen als inferieur gezien.quote:Op zondag 14 mei 2023 13:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zodat ze kunnen zien hoe je een samenleving ook kunt inrichten en om te laten zien dat we ook kunnen samenwerken ipv elkaar als vijanden zien..
[ Bericht 3% gewijzigd door spicymchaggis op 14-05-2023 15:39:13 ]![]()
Mooi, een complete brigade die nu geen bevelhebbers meer heeft. Die eenheid is niet meer in staat om effectief terug te vechten. Dat is uitgesloten.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat is wel heel naiefquote:Op zondag 14 mei 2023 13:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zodat ze kunnen zien hoe je een samenleving ook kunt inrichten en om te laten zien dat we ook kunnen samenwerken ipv elkaar als vijanden zien..!
![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)achmoet-tot-bruiloftquote:Het oorlogsdagboek van militair Aleksandr: van Bachmoet tot bruiloft
Sinds het begin de Russische invasie in Oekraïne volgt de NOS de 36-jarige Aleksandr Bober uit Kyiv. Zijn leven als motorinstructeur werd volledig overhoop gegooid door de oorlog. Hij begon als vrijwilliger en koerier voor het leger, inmiddels vecht hij als militair aan het front in Bachmoet. Dit is zijn dagboek van de afgelopen maanden.![]()
![]()
Laatste regel van die Rus is veelzeggend. "Er zijn nu al zoveel van gesneuveld dat het zonde zou zijn ons nu terug te trekken.". Pure SCF.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
zo zien de loopgraven er nu uitquote:Op zondag 14 mei 2023 14:40 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Laatste regel van die Rus is veelzeggend. "Er zijn nu al zoveel van gesneuveld dat het zonde zou zijn ons nu terug te trekken.". Pure SCF.
https://twitter.com/markito0171/status/1657651870016368640 (embed werkte niet?)![]()
Dit is toch exact dezelfde tactiek die Rusland doet? 🤔quote:Op zondag 14 mei 2023 14:40 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
The enemy is very smart. "Meat assaults" are not involved. If a group
advancing to capture a strong point encounters serious resistance, it
does not enter into a protracted firefight and does not try to reduce the
distance to throwing a grenade while under fire from our artillery. The
Ukrainians retreat, let their artillery work, and then go again when a
significant part of the fighters in positions are already wounded or shell-
shocked.![]()
De Russen trekken zich niet terug maar proberen door te drukken. Terugtrekken is zelfmoord, want moker/executie/voorbeeld stellen/etcquote:Op zondag 14 mei 2023 14:49 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit is toch exact dezelfde tactiek die Rusland doet? 🤔
Dat kost iets meer levens.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Een variant van het Sunk cost dilemmaquote:Op zondag 14 mei 2023 14:40 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Laatste regel van die Rus is veelzeggend. "Er zijn nu al zoveel van gesneuveld dat het zonde zou zijn ons nu terug te trekken.". Pure SCF.
Sunk Cost DilemmaGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
De orcs moeten niet zo zeiken. Waar heb je in godesnaam onderwijs voor nodig. Die vrouwen in dit filmpje kunnen prima meer meat baren voor de tsaar. En de mannen hebben 2 handen om een roestige AK vast te kunnen houden en de trekker over te halen en te sterven. En dat is wat de tsaar wil. Doe maar een enkeltje gulag voor al dat domme volk.![]()
https://www.reddit.com/r/(...)russian_soldier_who/
This is a long video and the auto-translation is sketchy at times. Here's a rundown of key takeaways:
The Russian soldier, Ruslan, is a mobik who was sent to hold a trench in Bakhmut with two other soldiers, Dmitri and Victor. The trench was filled with 30 to 40 bodies when he arrived, some with Ukrainian flags on their uniforms, some with Wagner emblems.
All three soldiers were wounded. They attempted to contact their command but no one responded. Ruslan doesn't know whether their message didn't get through or if the command heard and just ignored them. Their situation became desperate on May 9th.
Dmitri received a serious wound that apparently severed his spine. He was alive, but killed himself with a grenade after this serious wound.
Victor also received a wound that prevented him from being mobile. He shot himself.
Ruslan was hit in the head, chest, and arm with fragments from drone-dropped grenades.
He thought he was going to die and thought about his wife and daughter, who had turned 4 years old on May 8th. He decided if he was going to die anyway, he might as well try to tell the drone that he wanted to surrender.
He made numerous gestures and for the first time the drone left - before that, drones were constantly present, and he and his team were constantly running from grenades. This never stopped until he signaled to the drone. He hoped the drone operator understood.
The drone returned and dropped a package with a paper telling him how to surrender. He followed the directions as best he could.
While he was trying to escape/surrender, small arms fire started landing around him. He didn't realize at first that it was from his side, but later understood as he saw the path the bullets took.
After the small arms fire he was attacked by mortars and then tank rounds from his own side. He estimates there were between 6 and 12 such shots.
When he arrived at the point the Ukrainians indicated, he thought he might be shot, or at least tortured. He said his command suggested that would happen in training.
He was treated well by the Ukrainians and is hopeful that he will be exchanged in future so he can see his wife and daughter again
He said he believes his command knew they were sending his team to be killed.![]()
quote:He was treated well by the Ukrainians and is hopeful that he will be exchanged in future so he can see his wife and daughter againquote:Holy shit. A 1:58:30 (and a little before), the guy is asked how he feels about the likelhood of Russia fabricating a criminal case against him and sending him to jail.
He basically says, well, I do want to go back to my country and besides, that's what any country would do to someone who disccusses his government in front of the world (like he is doing now) and specifcally about his being sentenced to prison for "telling the truth" as the interviewer tries to tell him, he says, "Well, if they put me in prison for this, well, so be it. I guess that's what I'm worth".![]()
![]()
![]()
![]()
Het duurde heel even tot ik door had dat dit niet de echte Russische grens was, en ik begreep er al niets vanquote:
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Wat zien we op dat plaatje?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
![]()
Duitsland heeft geen F16's. Dan zou het een Tornado IDS-coalitie met het VK en/of Italië moeten worden. Of ze moeten oude F16's kopen en doneren. Het scenario van Nederland met de tanks.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Tactische overwinning vlakbij Svatove, nog niet iets echt bijzonders.quote:
Maar wederom een poging om russische troepen vast te zetten.
Rybar linkje.
RIA meldt: "The commander of the 4th motorized rifle brigade, Colonel Vyacheslav Makarov, being at the forefront, personally led the battle."
Ja, door vodka te zuipen in een bezet gebouw. lol
[ Bericht 32% gewijzigd door oheng op 14-05-2023 15:57:26 ]![]()
Doet denken aan de Finse winteroorlog. De Russen werden flink ingemaakt maar wanneer de lente/zomer zou aanbreken dan zou Finland hun voordelen kwijt zijn en het uiteindelijk verliezen dus ze sloten maar snel een vredesovereenkomst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier in de Ukrainse oorlog hebben de Russen hun 'waardeloze' gevangenen gebruikt om de Ukrainers bij Bakhmut bezig te houden terwijl ze 200k man een betere training geven waardoor ze zometeen in de zomer veel gevaarlijker zullen zijn.
https://nos.nl/artikel/24(...)achmoet-tot-bruiloft
Maart
"Er zijn zó veel Russen. Ze blijven maar aanvallen, met nieuwe golven mensen", beschrijft Aleksandr. "In de winter waren het huurlingen en onervaren militairen, maar in de tussentijd hebben zij sterkere troepen opgeleid en aangevoerd. Daar vechten we nu tegen." Hij omschrijft zijn huidige tegenstanders als 'mobieler' en 'behoorlijk sterk'. "Ze nemen ook onze strategieën over. Ze kopen bijvoorbeeld ook gewone consumentendrones en hangen er explosieven aan, zoals wij dat al maanden doen."![]()
Interessante tactiek...🤔quote:Het 'uitschakelen' gaat de militairen niet in de koude kleren zitten, maar is noodzakelijk in een oorlog. "De Russen lijken geen waarde te hechten aan het leven." Hij geeft een voorbeeld. "Ik zag een Wagner-man om de hoek verschijnen, en die werd direct uitgeschakeld door ons. Daarna stuurden ze er nog een. Ook die werd gedood. En dat bleven ze maar herhalen, totdat er zes mannen op precies dezelfde plek waren gedood."![]()
Vond Sauer toch aardig anti Poetin bij zijn aanwezigheid bij de bekende media.Vakman pur sang![]()
https://nos.nl/collectie/(...)ij-gaan-zeker-winnen
Deel 1: Aleksandr is 'oorlogspostbode' in Kiev: 'Wij gaan zeker winnen'
https://nos.nl/artikel/24(...)iev-steeds-riskanter
Deel 2: Missies van Aleksandr, 'oorlogskoerier' uit Kiev, steeds riskanter
https://nos.nl/collectie/(...)n-bang-voor-bloedbad
Deel 3: Aleksandr haalde zijn oma (89) op uit bevrijd Prybirsk: 'We waren bang voor bloedbad'
https://nos.nl/artikel/24(...)x-rijleraar-uit-kiev
Deel 4: Zes maanden oorlog door de ogen van een ex-rijleraar uit Kiev![]()
quote:Op zondag 14 mei 2023 16:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Doet denken aan de Finse winteroorlog. De Russen werden flink ingemaakt maar wanneer de lente/zomer zou aanbreken dan zou Finland hun voordelen kwijt zijn en het uiteindelijk verliezen dus ze sloten maar snel een vredesovereenkomst.Die vergelijking gaat mank omdat Finland toen niet steeds sterker werd doordat ze steeds betere wapens kregen zoals Oekraïne. En nu het min of meer over is met de westerse schroom om echt zware wapens te leveren zul je zien dat Rusland de wapenwedloop van nu gaat verliezen. Er is nul komma nul kans dat Oekraïne ook maar één vierkante meter grond zal afstaan aan Rusland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nos.nl/artikel/24(...)achmoet-tot-bruiloft
Maart
"Er zijn zó veel Russen. Ze blijven maar aanvallen, met nieuwe golven mensen", beschrijft Aleksandr. "In de winter waren het huurlingen en onervaren militairen, maar in de tussentijd hebben zij sterkere troepen opgeleid en aangevoerd. Daar vechten we nu tegen." Hij omschrijft zijn huidige tegenstanders als 'mobieler' en 'behoorlijk sterk'. "Ze nemen ook onze strategieën over. Ze kopen bijvoorbeeld ook gewone consumentendrones en hangen er explosieven aan, zoals wij dat al maanden doen."
Nou ja. nul komma nul is misschien wat kort door de bocht: De enige optie die Poetin heeft is deze oorlog rekken tot 2025, en hopen dat hij zijn trekpop Trump weer in het Witte Huis heeft, en op die manier proberen Kyiv -en Europa en NAVO- een mes in de rug te steken. Maar ik zie het Rusland dit niet nog twee jaar volhouden.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat was toch een opslag met oude brandstof voor ICBM's uit de Sovjet tijd?quote:Op zondag 14 mei 2023 16:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Vond Sauer toch aardig anti Poetin bij zijn aanwezigheid bij de bekende media.
[ twitter ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Gaat sowieso al mank omdat bergen en de bossen niet verdwijnen in de zomer. Die voordelen blijven zelfs met 50 gradenquote:Op zondag 14 mei 2023 16:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat mank omdat Finland toen niet steeds sterker werd doordat ze steeds betere wapens kregen zoals Oekraïne. En nu het min of meer over is met de westerse schroom om echt zware wapens te leveren zul je zien dat Rusland de wapenwedloop van nu gaat verliezen. Er is nul komma nul kans dat Oekraïne ook maar één vierkante meter grond zal afstaan aan Rusland.
Nou ja. nul komma nul is misschien wat kort door de bocht: De enige optie die Poetin heeft is deze oorlog rekken tot 2025, en hopen dat hij zijn trekpop Trump weer in het Witte Huis heeft, en op die manier proberen Kyiv -en Europa en NAVO- een mes in de rug te steken. Maar ik zie het Rusland dit niet nog twee jaar volhouden.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: