abonnement Unibet Coolblue
  PR en moderator zondag 14 mei 2023 @ 20:53:01 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209153919


Tien onbekende Vlamingen, Gilles De Coster en met hen ook een klein miljoen mollenvangers, maken zich op voor De Mol 2024 in Italië!
Onderweg moeten de kandidaten slagen in zoveel mogelijk opdrachten, want alleen zo kunnen ze geld verdienen. Maar ze moeten elkaar vooral nauwkeurig in de gaten houden, want in hun midden huist een sluwe saboteur. De Mol. En die doet niets liever dan de groep tegenwerken.

Afleveringen van het 12e seizoen De Mol zijn vanaf 24 maart 2024 elke zondagavond 20:00 live mee te kijken op GoPlay.be.


Bekendmaking van de kandidaten: https://www.goplay.be/vid(...)flevering-1#autoplay


De Mol Vlaanderen is de oervader van alle buitenlandse versies van het programma. De eerste 3 seizoenen werden uitgezonden tussen 1998 en 2003 op de Vlaamse zender TV1, en werden gepresenteerd door Michiel Devlieger.
Na het doorlopende succes van WIDM in Nederland, hebben de Vlamingen in 2015 besloten toch een doorstart te maken met het programma. Sindsdien wordt het uitgezonden op de Vlaamse zender Play4 (voorheen Vier) met Gilles de Coster als presentator.

Afleveringen van De Mol zijn hier te zien: (gratis account maken en adblocker uitzetten)

Seizoen 11 (Arizona USA 2023): https://www.goplay.be/vid(...)flevering-1#autoplay
Seizoen 10 (Canarische eilanden 2022): https://www.goplay.be/vid(...)flevering-1#autoplay
Seizoen 9 (Duitsland 2021): https://www.goplay.be/vid(...)flevering-1#autoplay
Seizoen 8 (Griekenland 2020): https://www.goplay.be/vid(...)flevering-1#autoplay

Oudere seizoenen zijn helaas niet meer te bekijken. Wel komt seizoen 12 (2024) ook weer op NPO Start!

Voorspel je ook elke week mee in onze prono? > FOK! De Mol prono 2024

Laat ons hier weten wanneer je bent begonnen met kijken naar de Vlaamse Mol! > MOL / Wanneer ben jij De Mol (BE) gaan volgen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Moira op 20-03-2024 23:06:32 ]
Fuck the EBU.
  zondag 14 mei 2023 @ 20:54:06 #2
279824 Mansjester
City>United
pi_209153933
Dit was echt slim van Lancelot
  zondag 14 mei 2023 @ 20:54:22 #3
436222 Japepk
Padvinder
pi_209153936
Hulde voor de lettertype-hint. Zo in your face en had best ontdekt kunnen worden
't Echte en 't ware!
  zondag 14 mei 2023 @ 20:56:18 #4
279824 Mansjester
City>United
pi_209153958
Wat is jullie mening over de molacties?

Zaten paar echt goede bij. Maar aan de andere kant kun je van elke andere kandidaat zo'n filmpje maken,alleen dan zijn het bewuste acties ipv onbewust zoals nu.
  zondag 14 mei 2023 @ 20:58:43 #5
436222 Japepk
Padvinder
pi_209153990
Overigens denk ik dat Mateo afvaller 1 was omdat hij als bv toch wat meer buiten de groep heeft gestaan
't Echte en 't ware!
  PR en moderator zondag 14 mei 2023 @ 21:01:13 #6
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209154015
De Nederlanders kunnen echt nog wat van de Vlaamse verborgen hints leren _O_
Fuck the EBU.
  PR en moderator zondag 14 mei 2023 @ 21:05:37 #7
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209154073
Ik vond het jammer dat Matteo er zo vroeg uit lag maar als je vanaf aflevering 1 vol op 1 iemand gaat is het ook wel echt je eigen schuld :')
Fuck the EBU.
pi_209154086
ik ga nu kijken, outfit van Commie is wel weer :9~
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_209154088
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:05 schreef Moira het volgende:
Ik vond het jammer dat Matteo er zo vroeg uit lag maar als je vanaf aflevering 1 vol op 1 iemand gaat is het ook wel echt je eigen schuld :')
In Griekenland was er zo'n knakker die ook gelijk in afl 1 voluit ging en toen 0/20 haalde :')
  PR en moderator zondag 14 mei 2023 @ 21:09:39 #10
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209154114
Toos zat dus in aflevering 4 al all-in op Commy :o Wel risico maar ook wel geinig dat iemand het dan dus wél een keer goed heeft _O-
Fuck the EBU.
  PR en moderator zondag 14 mei 2023 @ 21:11:49 #11
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209154146
En de laatste 3 kandidaten zaten dus allemaal op Commy :o
Fuck the EBU.
pi_209154205
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:11 schreef Moira het volgende:
En de laatste 3 kandidaten zaten dus allemaal op Commy :o
Dat lijkt me altijd zo ongemakkelijk. De mol weet dat ook maar moet het toneelstukje blijven opvoeren.
pi_209154212
Wel heel opvallend hoor. Commy die zelf besluit om 6/20 te halen en Leila die precies 7/20 heeft...
Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar het komt er bij mij echt niet in dat dit allemaal toeval was.
  PR en moderator zondag 14 mei 2023 @ 21:17:02 #14
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209154220
quote:
99s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:16 schreef Legoblokje het volgende:
Wel heel opvallend hoor. Commy die zelf besluit om 6/20 te halen en Leila die precies 7/20 heeft...
Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar het komt er bij mij echt niet in dat dit allemaal toeval was.
het had überhaupt geen optie moeten zijn dat testvragen van de mol bij een echte executie zouden meetellen :@
Fuck the EBU.
  PR en moderator zondag 14 mei 2023 @ 21:20:04 #15
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209154258
Conny kletst op Toos' bil :D
Fuck the EBU.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:20:21 #16
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_209154265
Hele slimme strategie van Lancelot (bij de delorean opdracht) om op twee mensen te spreiden om zo de derde uit te sluiten. Ik zou het niet zo kunnen bedenken.

In de finaletest waren Toos en Lancelot wel heel erg aan elkaar gewaagd.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_209154286
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:17 schreef Moira het volgende:

[..]
het had überhaupt geen optie moeten zijn dat testvragen van de mol bij een echte executie zouden meetellen :@
Precies. Zeker aangezien de Mol blijkbaar altijd wel de test maakt, maar de resultaten er niet toe doen. En nu opeens wel.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:28:59 #18
436222 Japepk
Padvinder
pi_209154404
Wat een show! _O_ Gelukkig was deze laatste aflevering verzadigend. Ik weet nog dat ik na het rollercoasterseizoen van vorig jaar echt op mijn honger bleef zitten na de slotepisode. Dat is nu wel anders. Alle zaken zijn aangestipt en uitgelegd. Ik weet nog steeds niet of ik het eens ben met het rode scherm, maar de verklaring die ze geven (het was een spel, geen pure eliminatie) vind ik wel te rechtvaardigen. En hoe briljant en gewiekst is Lancelot dat hij dan in the heat of the moment die theorie van het uitsluiten kan bedenken, petje af hoor! Zuur voor Toos dat hij het eerst goed zat en uiteindelijk op tijd alsnog niet wint. Het ex aequo zat niet in de uitzending vorige week, of ligt dat aan mij?

Al met al een prima seizoen, met een aardige Mol. Al denk ik dat ze vooral 'credits' heeft bij mij door het shock effect van het rode scherm en dan tóch de Mol blijken te zijn. Met de eitjes heeft ze wel redelijk gedurfd gemold. De rode eitjes breken en ook gewoon eitjes weggooien, maar verder heeft ze wel veel geleund op acties van anderen. Wat iemand hierboven ook zei; een compilatiefilmpje zoals ze nu van haar maken, had je van meer kandidaten kunnen maken. Overigens had ik ook nog wel de 'eierstokken' hint verwacht, toen ze begonnen over hints over haar beroep :P

Vind het ook jammer dat dat rode scherm nu zo'n nadrukkelijke stempel heeft gedrukt. Het leek een tijdje een beetje achter te blijven bij andere seizoenen, maar aan het eind van de rit waren er toch een paar sterke opdrachten en afleveringen. Vond persoonlijk de twists/mindfucks dit seizoen wel wat tegenvallen. Zoals de leugen om de lamp. Dat leek een heel ding te worden, doordat het ook nog eens aan het eind van aflevering 1 zat. En uiteindelijk bleek het een redelijk ééndimensionaal ding. Niet zoals in Vietnam, waar de leugen met de konijnen ook weer gekoppeld werd aan de eliminatie. Ik heb dit seizoen vaak teruggedacht aan de parachutesprong in Griekenland. Hoe dát spel en verhaal uit de doeken werd gedaan was fenomenaal. Is dat seizoen nog ergens terug te kijken?

Ook de vele troeven slaan het spel soms een beetje dood. Wat niet meehielp is dat deze groep dus een sterk rechtvaardigheidsgevoel had om niet voor de troeven te kiezen op den duur. Én, maar dat was destijds in Nederland ook, ik vind het persoonlijk jammer dat Amerika eigenlijk alleen maar als prairie/wilde westen in beeld is gebracht. Waar zijn de metropolen, wolkenkrabbers, sub-urban woonwijken? Ik snap ook wel dat ze niet een half continent over kunnen vliegen, maar ik associeer dat meer met de VS dan enkel wat we nu gezien hebben. Maar goed, mijn voornaamste beeld van de VS komt van Bassie en Adriaan :P

De Mol blijft ongeëvenaard. Ze hebben ons laten genieten, maar niet van mijn stoel geblazen zoals eerder. Ik geef dit seizoen een mooie 8.
't Echte en 't ware!
  zondag 14 mei 2023 @ 21:42:18 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209154624
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:28 schreef Japepk het volgende:
Wat een show! _O_ Gelukkig was deze laatste aflevering verzadigend. Ik weet nog dat ik na het rollercoasterseizoen van vorig jaar echt op mijn honger bleef zitten na de slotepisode. Dat is nu wel anders. Alle zaken zijn aangestipt en uitgelegd. Ik weet nog steeds niet of ik het eens ben met het rode scherm, maar de verklaring die ze geven (het was een spel, geen pure eliminatie) vind ik wel te rechtvaardigen. En hoe briljant en gewiekst is Lancelot dat hij dan in the heat of the moment die theorie van het uitsluiten kan bedenken, petje af hoor! Zuur voor Toos dat hij het eerst goed zat en uiteindelijk op tijd alsnog niet wint. Het ex aequo zat niet in de uitzending vorige week, of ligt dat aan mij?

Al met al een prima seizoen, met een aardige Mol. Al denk ik dat ze vooral 'credits' heeft bij mij door het shock effect van het rode scherm en dan tóch de Mol blijken te zijn. Met de eitjes heeft ze wel redelijk gedurfd gemold. De rode eitjes breken en ook gewoon eitjes weggooien, maar verder heeft ze wel veel geleund op acties van anderen. Wat iemand hierboven ook zei; een compilatiefilmpje zoals ze nu van haar maken, had je van meer kandidaten kunnen maken. Overigens had ik ook nog wel de 'eierstokken' hint verwacht, toen ze begonnen over hints over haar beroep :P

Vind het ook jammer dat dat rode scherm nu zo'n nadrukkelijke stempel heeft gedrukt. Het leek een tijdje een beetje achter te blijven bij andere seizoenen, maar aan het eind van de rit waren er toch een paar sterke opdrachten en afleveringen. Vond persoonlijk de twists/mindfucks dit seizoen wel wat tegenvallen. Zoals de leugen om de lamp. Dat leek een heel ding te worden, doordat het ook nog eens aan het eind van aflevering 1 zat. En uiteindelijk bleek het een redelijk ééndimensionaal ding. Niet zoals in Vietnam, waar de leugen met de konijnen ook weer gekoppeld werd aan de eliminatie. Ik heb dit seizoen vaak teruggedacht aan de parachutesprong in Griekenland. Hoe dát spel en verhaal uit de doeken werd gedaan was fenomenaal. Is dat seizoen nog ergens terug te kijken?

Ook de vele troeven slaan het spel soms een beetje dood. Wat niet meehielp is dat deze groep dus een sterk rechtvaardigheidsgevoel had om niet voor de troeven te kiezen op den duur. Én, maar dat was destijds in Nederland ook, ik vind het persoonlijk jammer dat Amerika eigenlijk alleen maar als prairie/wilde westen in beeld is gebracht. Waar zijn de metropolen, wolkenkrabbers, sub-urban woonwijken? Ik snap ook wel dat ze niet een half continent over kunnen vliegen, maar ik associeer dat meer met de VS dan enkel wat we nu gezien hebben. Maar goed, mijn voornaamste beeld van de VS komt van Bassie en Adriaan :P

De Mol blijft ongeëvenaard. Ze hebben ons laten genieten, maar niet van mijn stoel geblazen zoals eerder. Ik geef dit seizoen een mooie 8.
Die extra 10 vragen hebben ze vorige week inderdaad niet laten zien, waarschijnlijk omdat je dan al zou weten dat beide kandidaten op dezelfde persoon zaten, en ook mogelijk wel wie dat dan waren.

Maar schitterende eind-aflevering weer, wat doen ze dat toch heerlijk. Echt leuk hoe je te weten komt waar iedereen op zat door het seizoen heen. Ik ben wel degelijk weer van m'n stoel afgeblazen, en ook weer even een beetje verliefd op alle deelnemers. :) O+

Volgens mij is het seizoen in Griekenland nog wel terug te kijken hoor! (gewoon via GoPlay.be).
in de haak.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:44:20 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209154667
quote:
99s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:21 schreef Legoblokje het volgende:

[..]
Precies. Zeker aangezien de Mol blijkbaar altijd wel de test maakt, maar de resultaten er niet toe doen. En nu opeens wel.
omdat het onderdeel van een opdracht was, en het er vooraf bij uitgelegd is. Als dit bij voorbaat uitgesloten zou zijn zou dat ook niet acceptabel zijn in dit spel toch?
in de haak.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:45:00 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209154678
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:20 schreef usagi414 het volgende:
Hele slimme strategie van Lancelot (bij de delorean opdracht) om op twee mensen te spreiden om zo de derde uit te sluiten. Ik zou het niet zo kunnen bedenken.
ja, razendslim he? en heel koelbloedig.
in de haak.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:45:40 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209154690
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:17 schreef Moira het volgende:

[..]
het had überhaupt geen optie moeten zijn dat testvragen van de mol bij een echte executie zouden meetellen :@
Dat was ook niet zo. Het was nl geen echte executie (die eerste ronde).
in de haak.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:46:24 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209154702
quote:
99s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:16 schreef Legoblokje het volgende:
Wel heel opvallend hoor. Commy die zelf besluit om 6/20 te halen en Leila die precies 7/20 heeft...
Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar het komt er bij mij echt niet in dat dit allemaal toeval was.
Ik geloof ze hier echt wel in, ze zijn doorgaans zeer transparant.
in de haak.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:47:25 #24
403253 Meke
Fuck the EBU
pi_209154716
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:05 schreef Moira het volgende:

[..]
Nee hoor, die post is niet aangepast :o Maar de autorefresh werkt elke 20 seconde en deze posts waren 5 sec na elkaar
Huh echt? Maar ik had ook gepost en zag die van Billie wel, dus zou niet aan autorefresh moeten liggen. Dan heb ik oprecht over de jouwe heengekeken, sorry :@ _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:47:37 #25
436222 Japepk
Padvinder
pi_209154720
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:45 schreef trui het volgende:

[..]
Dat was ook niet zo. Het was nl geen echte executie (die eerste ronde).
Als Leila daar minder dan 6 had gescoord had ze gewoon in de auto gezeten hoor.
't Echte en 't ware!
  zondag 14 mei 2023 @ 21:51:50 #26
403253 Meke
Fuck the EBU
pi_209154771
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:42 schreef trui het volgende:
Die extra 10 vragen hebben ze vorige week inderdaad niet laten zien, waarschijnlijk omdat je dan al zou weten dat beide kandidaten op dezelfde persoon zaten, en ook mogelijk wel wie dat dan waren.

Maar we wisten überhaupt al wie de Mol was :P

Ik denk dat het gewoon met tijd te maken had, dat het toch zeker een paar minuten kost en ze het niet meer rond kregen in de montage
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:53:02 #27
403253 Meke
Fuck the EBU
pi_209154786
Maar bohh wat tof _O_ O+ Eigenlijk alles wel uitgelegd, en heel fijn bij de DeLorean dat ze de bezwaren die "vanuit het volk" kwamen ook zagen, netjes hebben uitgesproken en toegelicht. Fijn! En Lancelot wel terechte winnaar hoor, als enige dé tactiek bedenken _O_
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:56:05 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209154836
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:28 schreef Japepk het volgende:
ik vind het persoonlijk jammer dat Amerika eigenlijk alleen maar als prairie/wilde westen in beeld is gebracht. Waar zijn de metropolen, wolkenkrabbers, sub-urban woonwijken? Ik snap ook wel dat ze niet een half continent over kunnen vliegen, maar ik associeer dat meer met de VS dan enkel wat we nu gezien hebben. Maar goed, mijn voornaamste beeld van de VS komt van Bassie en Adriaan :P
De aflevering die begon met de Tucson Today werd wel in zo'n suburban woonwijk setting gestart (de krantenjongen die zijn krant op de oprit gooit). Het NBC-news kantoor was ook een leuke typisch amerikaanse context, net als de bingo, met die senioren). Verder vond ik de film-thema's die er allemaal in verwerkt zijn echt geweldig. Aan opdrachten in een grote stad zitten denk ik ook wat meer haken en ogen.
in de haak.
  zondag 14 mei 2023 @ 21:56:33 #29
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209154846
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:51 schreef Meke het volgende:

[..]
Maar we wisten überhaupt al wie de Mol was :P

Ik denk dat het gewoon met tijd te maken had, dat het toch zeker een paar minuten kost en ze het niet meer rond kregen in de montage
nee hoor, er waren er genoeg die op dat moment nog twijfelden. En het is toch echt veel leuker als het op het moment van De Bekendmaking pas echt 100% zeker duidelijk wordt.
in de haak.
pi_209155149
Mooie terugblik. Zeker dat stukje met op welke mol de kandidaten zaten bij de eliminatie vond ik leuk om te zien.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_209155216
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:44 schreef trui het volgende:

[..]
omdat het onderdeel van een opdracht was, en het er vooraf bij uitgelegd is. Als dit bij voorbaat uitgesloten zou zijn zou dat ook niet acceptabel zijn in dit spel toch?
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat het hier volledig van de situatie afhangt of de score van de Mol meetelt of niet. Nu deed dat het wel omdat Commy met 6/20 de slechtste test had (en zekerheid om op een normale manier terug te komen omdat de runner-up maar 1 vraag meer goed had). Maar als een andere kandidaat slechter was, in de auto belandde en met de herkansing boven de Mol uitkwam, dan had je de test van Commy niet mee mogen tellen. De Mol kan er immers toch niet uit.

Verder had het ook problemen opgeleverd als Commy echt koste wat kost wraak wilde voor de ¤5000 in de bunker en op 0/20 had gespeeld. Dan waren haar 6 vragen sowieso onvoldoende geweest en had je Leïla met 7/20 alsnog naar huis moeten sturen (Of als de op een-na slechtste 13 of meer goed had. Die kans is heel klein, maar het is theoretisch mogelijk).
Het is waar dat de productie wilde dat ze wel degelijk een paar goede antwoorden gaf, maar de Mol van 2 jaar geleden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ging ook gewoon tegen de productie in door bij een veiling ¤10.000 uit de pot te trekken en ook heel brutaal molde bij opdrachten waar de productie hem juist verzocht dit niet te doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Legoblokje op 14-05-2023 22:29:22 ]
  zondag 14 mei 2023 @ 22:39:25 #32
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209155397
quote:
99s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:24 schreef Legoblokje het volgende:

[..]
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat het hier volledig van de situatie afhangt of de score van de Mol meetelt of niet. Nu deed dat het wel omdat Commy met 6/20 de slechtste test had (en zekerheid om op een normale manier terug te komen omdat de runner-up maar 1 vraag meer goed had). Maar als een andere kandidaat slechter was, in de auto belandde en met de herkansing boven de Mol uitkwam, dan had je de test van Commy niet mee mogen tellen. De Mol kan er immers toch niet uit.
maar dat is de tweede ronde, dus de echte executie, en dan is duidelijk dat de resultaten van de Mol niet meedoen. Dan zou dus de eerstvolgende kandidaat eruit liggen. Niet echt oneerlijk in mijn ogen.
quote:
Verder had het ook problemen opgeleverd als Commy echt koste wat kost wraak wilde voor de ¤5000 in de bunker en op 0/20 had gespeeld. Dan waren haar 6 vragen sowieso onvoldoende geweest en had je Leïla met 7/20 alsnog naar huis moeten sturen (Of als de op een-na slechtste 13 of meer goed had. Die kans is heel klein, maar het is theoretisch mogelijk).
Het is waar dat de productie wilde dat ze wel degelijk een paar goede antwoorden gaf, maar de Mol van 2 jaar geleden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ging ook gewoon tegen de productie in door bij een veiling ¤10.000 uit de pot te trekken en ook heel brutaal molde bij opdrachten waar de productie hem juist verzocht dit niet te doen.
Ze kreeg expliciet instructies om niet maar nul vragen goed te beantwoorden, omdat de kandidaten een kans moesten hebben. Dat is wat anders dan overleggen over of het volgens de productie handig zou zijn. Het werd Lennart daar niet verboden.
in de haak.
  zondag 14 mei 2023 @ 22:46:01 #33
403253 Meke
Fuck the EBU
pi_209155465
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:56 schreef trui het volgende:

[..]
nee hoor, er waren er genoeg die op dat moment nog twijfelden. En het is toch echt veel leuker als het op het moment van De Bekendmaking pas echt 100% zeker duidelijk wordt.
Ja maar ik bedoel meer; dat zat toch in dezelfde aflevering? En je had ze ook alledrie de tien extra vragen kunnen geven
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 14 mei 2023 @ 22:50:10 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209155507
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 22:46 schreef Meke het volgende:

[..]
Ja maar ik bedoel meer; dat zat toch in dezelfde aflevering? En je had ze ook alledrie de tien extra vragen kunnen geven
Klopt, maar het verhaal dat de makers tot daar nog wilden laten zien was dat ze alledrie op een ander zaten. Dat versterkte wel de onduidelijkheid over wie het uiteindelijk was. Ik vond 't wel logisch dat ze dat deel over die extra vragen nu pas lieten zien. En ook wel leuk dat je nu nog dat soort extra dingen te weten kwam. (is in een eerder seizoenen volgens mij ook wel eens zo gegaan).
in de haak.
  zondag 14 mei 2023 @ 23:30:14 #35
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_209155932
Het was weer een mooi seizoen. Heel leuk dat ze veel dingen lieten zien en gingen uitleggen.
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:51 schreef Meke het volgende:

[..]
Maar we wisten überhaupt al wie de Mol was :P

Echt? :P

POLL
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zondag 14 mei 2023 @ 23:56:56 #36
403253 Meke
Fuck the EBU
pi_209156109
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:30 schreef jcdragon het volgende:
Het was weer een mooi seizoen. Heel leuk dat ze veel dingen lieten zien en gingen uitleggen.
[..]
Echt? :P

[poll=5538]
Haha nee ik bedoelde aan het einde van de aflevering :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 14 mei 2023 @ 23:58:40 #37
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209156119
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:56 schreef trui het volgende:

[..]
De aflevering die begon met de Tucson Today werd wel in zo'n suburban woonwijk setting gestart (de krantenjongen die zijn krant op de oprit gooit). Het NBC-news kantoor was ook een leuke typisch amerikaanse context, net als de bingo, met die senioren). Verder vond ik de film-thema's die er allemaal in verwerkt zijn echt geweldig. Aan opdrachten in een grote stad zitten denk ik ook wat meer haken en ogen.
Ik ben heel regelmatig in de USA geweest, ben zelfs in Las Vegas getrouwd en de meeste centra van grote steden zijn allemaal hetzelfde. Kantoorpanden, koffie afhaalpunten en deli's.
Buiten 'de business' is er in de binnensteden vaak niet veel te beleven, op steden als New York, Detroit en Chicago na. Zelfs Los Angeles is saai, de stars walk of fame is in een straat die al tijden lang een verpauperde bende is…

Na eerst de bekende steden en plekken te hebben bezocht, zijn we later gaan toeren door de minder bevolkte staten, waaronder de zuidelijke staten Georgia, Louisiana, Arizona, Alabama en vooral Texas. Een trip daar langs de grens met Mexico, waar de Rio Grande soms niet breder is dan een gemiddelde sloot hier, is grandioos.
Dan ontdek je m.i. pas het echte Amerika, ver weg van de plastic nep smiles en het oeverloos gevraagde en totaal ongemeende 'Hi, How are you today?'…

Daarom ben ik blij dat deze kant van de USA juist wel eens belicht is i.p.v. het beeld dat iedereen al kent of waar men de USA van denkt te kennen.
Die kant van de USA proberen we tegenwoordig zoveel mogelijk te mijden…

Ik heb genoten van de beelden rond Sedona en Tucson, het was een mooi Mol seizoen…
pi_209156190
Dit programma _O_ _O_

Ik eindigde gewoon met tranen in mijn ogen. Het zit allemaal zo goed in elkaar, het is gewoon kunst. En spijtig dat het weer voorbij is.

Kan niet wachten tot maart 2024.
  maandag 15 mei 2023 @ 06:10:10 #39
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_209156615
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik ben heel regelmatig in de USA geweest, ben zelfs in Las Vegas getrouwd en de meeste centra van grote steden zijn allemaal hetzelfde. Kantoorpanden, koffie afhaalpunten en deli's.
Buiten 'de business' is er in de binnensteden vaak niet veel te beleven, op steden als New York, Detroit en Chicago na. Zelfs Los Angeles is saai, de stars walk of fame is in een straat die al tijden lang een verpauperde bende is…

Na eerst de bekende steden en plekken te hebben bezocht, zijn we later gaan toeren door de minder bevolkte staten, waaronder de zuidelijke staten Georgia, Louisiana, Arizona, Alabama en vooral Texas. Een trip daar langs de grens met Mexico, waar de Rio Grande soms niet breder is dan een gemiddelde sloot hier, is grandioos.
Dan ontdek je m.i. pas het echte Amerika, ver weg van de plastic nep smiles en het oeverloos gevraagde en totaal ongemeende 'Hi, How are you today?'…

Daarom ben ik blij dat deze kant van de USA juist wel eens belicht is i.p.v. het beeld dat iedereen al kent of waar men de USA van denkt te kennen.
Die kant van de USA proberen we tegenwoordig zoveel mogelijk te mijden…

Ik heb genoten van de beelden rond Sedona en Tucson, het was een mooi Mol seizoen…
Dit :Y
Mooie omgeving , prachtig in beeld gebracht.

Ik vond de laatste NL versie qua beelden zwaar teleurstellend, zat daar echt naar uit te kijken, mooie beelden van Zuid Afrika. Ik heb in 1 aflevering Het Perfecte plaatje al meer moois gezien dan een heel seizoen WIDM.

Maar terug naar onze Vlaamse vrienden, op een paar saaie momenten na een tof seizoen met prima plots en mindfucks en een leuke mol. Ben al over de rode scherm teleurstelling heen.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_209162997
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:53 schreef Meke het volgende:
Maar bohh wat tof _O_ O+ Eigenlijk alles wel uitgelegd, en heel fijn bij de DeLorean dat ze de bezwaren die "vanuit het volk" kwamen ook zagen, netjes hebben uitgesproken en toegelicht. Fijn! En Lancelot wel terechte winnaar hoor, als enige dé tactiek bedenken _O_
Wel een risico dat je loopt.
Als het Toos was geweest had Lancelot geweten dat het Toos was, maar ook op het vliegtuig naar huis hebben gezeten.
  maandag 15 mei 2023 @ 15:55:17 #41
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209163159
quote:
99s.gif Op maandag 15 mei 2023 15:42 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Wel een risico dat je loopt.
Als het Toos was geweest had Lancelot geweten dat het Toos was, maar ook op het vliegtuig naar huis hebben gezeten.
Het was een gok, maar als het zo had uitgepakt dat Toos de mol was, dan had Lancelot in de DeLorean gezeten en had-ie in elk geval een kans gehad zich terug te vechten.
pi_209163633
quote:
3s.gif Op maandag 15 mei 2023 15:55 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het was een gok, maar als het zo had uitgepakt dat Toos de mol was, dan had Lancelot in de DeLorean gezeten en had-ie in elk geval een kans gehad zich terug te vechten.
Maar dan had hij acht herstelvragen moeten vrijspelen, wat best wel moeilijk was geweest.
  maandag 15 mei 2023 @ 16:39:38 #43
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209163739
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 16:30 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Maar dan had hij acht herstelvragen moeten vrijspelen, wat best wel moeilijk was geweest.
Moeilijk, maar niet onmogelijk. Je kreeg 2 vragen per goed antwoord en die van jezelf weet je sowieso, dus hij had er 3 juist moeten hebben.
  maandag 15 mei 2023 @ 17:07:55 #44
436222 Japepk
Padvinder
pi_209164106
quote:
3s.gif Op maandag 15 mei 2023 15:55 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het was een gok, maar als het zo had uitgepakt dat Toos de mol was, dan had Lancelot in de DeLorean gezeten en had-ie in elk geval een kans gehad zich terug te vechten.
En dan nog had hij geen 100% zekerheid gehad toch? Thomas was er toen bijvoorbeeld ook nog, en Ruben. En hij spreidt alsnog op 2 personen, dus de kans dat het één van hen is en je gewoon te weinig goed hebt, die blijft toch ook aanwezig? Ik ben niet zo goed met die analytische dingen, dus misschien zit ik er helemaal naast.
't Echte en 't ware!
  maandag 15 mei 2023 @ 17:09:49 #45
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_209164129
Ik begin het rode scherm voor Commy minder en minder erg te vinden. Dat de productie de laagste score niet heeft ingefluisterd, maar juist heeft aangemoedigd om vragen juist te beantwoorden zodat andere kandidaten ook kans hadden in de DeLorean te komen vind ik een prima uitleg en neemt de zure smaak die ik in eerste instantie had absoluut weg.

Al met al erg leuk seizoen geweest!

quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:28 schreef Japepk het volgende:
. Én, maar dat was destijds in Nederland ook, ik vind het persoonlijk jammer dat Amerika eigenlijk alleen maar als prairie/wilde westen in beeld is gebracht. Waar zijn de metropolen, wolkenkrabbers, sub-urban woonwijken? Ik snap ook wel dat ze niet een half continent over kunnen vliegen, maar ik associeer dat meer met de VS dan enkel wat we nu gezien hebben.
Maar dit seizoen was niet in de VS als geheel, alleen in Arizona. En voor de staat Arizona was dit volgens mij een prima weergave.

Verder helemaal eens met je post!
  maandag 15 mei 2023 @ 17:21:45 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209164245
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:07 schreef Japepk het volgende:

[..]
En dan nog had hij geen 100% zekerheid gehad toch? Thomas was er toen bijvoorbeeld ook nog, en Ruben. En hij spreidt alsnog op 2 personen, dus de kans dat het één van hen is en je gewoon te weinig goed hebt, die blijft toch ook aanwezig? Ik ben niet zo goed met die analytische dingen, dus misschien zit ik er helemaal naast.
Meer dan Toos uitsluiten kon-ie sowieso niet. Lancelot had de vragen zo ingevuld dat ze nooit goed konden zijn als Toos de mol is. Dus zijn logica was: als ik in die DeLorean beland, dan is Toos de mol. En omdat dat niet gebeurde, is Toos de mol niet.
pi_209164546
Ondanks dat ik het in de 2de (?) aflevering vreemd vond dat Commy als arts het chemisch element Strontium niet kende (veel gebruikt in de medische wereld), verdacht ik haar pas na de Back to the future opdracht toen ze rood kreeg en terug keerde.
pi_209164557
quote:
2s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:21 schreef Tijn het volgende:

[..]
Meer dan Toos uitsluiten kon-ie sowieso niet. Lancelot had de vragen zo ingevuld dat ze nooit goed konden zijn als Toos de mol is. Dus zijn logica was: als ik in die DeLorean beland, dan is Toos de mol. En omdat dat niet gebeurde, is Toos de mol niet.
Slimme analytische gast die Lancelotte. Verdacht hem eigenlijk nooit.
pi_209174101
quote:
2s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:21 schreef Tijn het volgende:

[..]
Meer dan Toos uitsluiten kon-ie sowieso niet. Lancelot had de vragen zo ingevuld dat ze nooit goed konden zijn als Toos de mol is. Dus zijn logica was: als ik in die DeLorean beland, dan is Toos de mol. En omdat dat niet gebeurde, is Toos de mol niet.
Ik blijf dat wel een fout vinden van het productieteam. Zeer slim van Lancelot, dat wel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Sport dinsdag 16 mei 2023 @ 14:40:03 #50
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209174206
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 17:07 schreef Japepk het volgende:

[..]
En dan nog had hij geen 100% zekerheid gehad toch? Thomas was er toen bijvoorbeeld ook nog, en Ruben. En hij spreidt alsnog op 2 personen, dus de kans dat het één van hen is en je gewoon te weinig goed hebt, die blijft toch ook aanwezig? Ik ben niet zo goed met die analytische dingen, dus misschien zit ik er helemaal naast.
Op de restvrrdachten heb je antwoorden goed, hij had het zo uitgeteld dat alles fout was op Toos.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')