abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209215050
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 07:17 schreef Janneke141 het volgende:
Als we dan toch naar de Volkskrant aan het verwijzen zijn:

https://www.volkskrant.nl(...)ij-er-niet~bd96d0b5/

Hier wordt keurig uitgelegd waarom de onderhandelingen gedoemd zijn te mislukken - er is voor de boeren namelijk geen enkele reden om een compromis te willen sluiten.
Met alleen een wat domme aanname: dat er geen stok achter de deur is. Die is er wel. En de columnist doet de aanname dat het kabinet deze onderhandelingen oneindig laat rekken, ook dat is volledig uit de lucht gegrepen. Deze zomer moet alles bij elkaar komen, dan ligt het toekomstplan voor de boeren er dus ook, met of zonder akkoord. Dat is ook al 100 keer herhaald door het kabinet.

Maar goed, wat betreft het landbouwakkoord is De Volkskrant al continue enorm aan het stoken en ze hebben er al een heel aantal keer helemaal naast gezeten (volgens De Volkskrant is LTO al 3 keer weggelopen). Op dit gebied is de NOS veel betrouwbaarder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 20 mei 2023 @ 09:46:14 #204
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209215715
quote:
De staatssecretaris wil elke dag op Instagram, LinkedIn en Twitter aanwezig zijn, met een tekst, foto’s, een filmpje. Zijn negentien communicatiemedewerkers moeten zijn voortdurende exposure organiseren. Wiersma bemoeit zich zelf ook actief met de filmpjes, zeggen zij. Hij herschrijft teksten, bepaalt welke invalshoek de camera moet kiezen. En hij schuift zelf aan om persoonlijk foto’s, selfies, uit te kiezen.
Negentien(!!!) communicatiemedewerkers in fulltime dienst voor een pagina met nauwelijks 10.000 volgers.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_209216534
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 09:46 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Negentien(!!!) communicatiemedewerkers in fulltime dienst voor een pagina met nauwelijks 10.000 volgers.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)een-patroon-a4165058

Hoe lang is dit nog houdbaar, als er elke paar weken zo’n stuk verschijnt?
zie email 27 oktober
pi_209216661
quote:

[..]
Dat is echt complete waanzin. Dat je 1 communicatieadviseur hebt als minister kan ik me voorstellen maar dit gaat echt alle perken te buiten. Laat die 18 anderen de toeslagenouders helpen of zo.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 11:37:10 #207
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209216680
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 11:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het verhaal wordt ook steeds veelzijdiger dan die uitbarstingen op het ministerie waar de T. toentertijd over berichtte. Dit is dus al jaren bekend binnen de VVD en de beloning is een ministerspost.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 11:38:51 #208
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_209216695
quote:

[..]
Ik gok dat dit het communicatieteam is dat voor de top van het gehele ministerie van OCW werkt. Niet om enkel de socials van Wiersma dagelijks van een filmpje te voorzien.
pi_209217641
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 11:37 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Het verhaal wordt ook steeds veelzijdiger dan die uitbarstingen op het ministerie waar de T. toentertijd over berichtte. Dit is dus al jaren bekend binnen de VVD en de beloning is een ministerspost.
Bij de VVD draait het dan ook vooral om de vraag “waar kan ik mee wegkomen?” Types als Keizer, Van Rey en al die andere VVDers met gebrekkig integriteitskompas werden ook pas gewieberd nadat de druk zo groot werd dat hun positie onhoudbaar was geworden.

Zo lang je geen bedreiging bent voor Rutte kan je gewoon blijven.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 13:39:59 #210
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_209217840
quote:

quote:
De woedeaanvallen van minister Wiersma zijn geen incident maar een patroon
Had Maarten van Rossem toch gelijk.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 14:20:28 #211
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209218261
quote:

[..]

Zou wel jammer zijn. Hebben we voor het eerst in dertig jaar weer een onderwijsminister die het goed doet, zou ie wegmoeten om een apolitieke reden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209218463
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 14:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zou wel jammer zijn. Hebben we voor het eerst in dertig jaar weer een onderwijsminister die het goed doet, zou ie wegmoeten om een apolitieke reden.
Inhoudelijk misschien. Maar als jij je structureel niet kunt gedragen dan ben je geen goede minister.
zie email 27 oktober
pi_209218475
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 14:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar doet hij het goed vanwege zijn persoonlijke kwaliteit of voert hij goed beleid uit wat door anderen bedacht is? Dat lijkt mij wel relevant.

Het gedrag wat beschreven wordt is, in mijn optiek, niet te handhaven en blijkbaar ook geen nieuws voor de VVD. Wat het des te triester maakt.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 14:56:57 #214
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209218562
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 14:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar doet hij het goed vanwege zijn persoonlijke kwaliteit of voert hij goed beleid uit wat door anderen bedacht is? Dat lijkt mij wel relevant.

Het gedrag wat beschreven wordt is, in mijn optiek, niet te handhaven en blijkbaar ook geen nieuws voor de VVD. Wat het des te triester maakt.
Doet ie het überhaupt goed?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_209218811
Dit verhaal klinkt onhoudbaar, terwijl ik hem eerder steunde, een keer uitvallen en dan erkennen dat je fout zit moet namelijk kunnen, maar dit is wel een ander verhaal. Maar dan is de vraag: gaan ze hiervoot echt in meerderheid een motie van wantrouwen steunen of gaat de VVD naar hem toe om hem te zeggen dat hij de handdoek in de ring moet gooien? Want helemaal uit zichzelf opstappen, dat zie ik hem eerlijk gezegd niet doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209218851
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:
Dit verhaal klinkt onhoudbaar, terwijl ik hem eerder steunde, een keer uitvallen en dan erkennen dat je fout zit moet namelijk kunnen, maar dit is wel een ander verhaal. Maar dan is de vraag: gaan ze hiervoot echt in meerderheid een motie van wantrouwen steunen of gaat de VVD naar hem toe om hem te zeggen dat hij de handdoek in de ring moet gooien? Want helemaal uit zichzelf opstappen, dat zie ik hem eerlijk gezegd niet doen.
De VVD heeft zelf een klimaat gecreëerd waarin het normaal is om gewoon door te gaan zo lang je niet met een mvw wordt weggestuurd, dus ik zou er vooralsnog op rekenen dat hij blijft ja.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 15:57:57 #217
346939 Janneke141
pi_209219036
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 14:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Inhoudelijk misschien. Maar als jij je structureel niet kunt gedragen dan ben je geen goede minister.
Ik bedoel uiteraard het inhoudelijke stuk. Als hij weg moet omdat hij geen departement kan leiden dan snap ik dat wel, maar als we dan weer een nieuwe Slob of Dekker terug krijgen dan is de sector niet geholpen. Of de leerling.
pi_209219251
quote:
Zo stond ik er ook in. Een keer verbaal uitvallen en vervolgens je excuus maken is niet goed, maar geen doodzonde. Als minister een directeur van een basisschool (met alle respect, maar dat zijn ‘gewone’ mensen en geen topbestuurders die tegen een stootje moeten kunnen) en public uitkafferen is al op de grens.

Maar als je dat structureel doet en iedereen wegloopt ben je gewoon een nare vent en ongeschikt.
zie email 27 oktober
pi_209219620
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 15:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik bedoel uiteraard het inhoudelijke stuk. Als hij weg moet omdat hij geen departement kan leiden dan snap ik dat wel, maar als we dan weer een nieuwe Slob of Dekker terug krijgen dan is de sector niet geholpen. Of de leerling.
Wat doet hij beter dan de andere ministers? Iets dat je ook in de klaslokalen al merkt? Ik vind het moeilijk daar een beeld van te krijgen, invloed van een minister van ocw.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 17:22:38 #220
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_209219890
quote:
Ik heb even dat artikel in NRC gelezen waarvan enkele posts hierboven een link is geplaatst en het lijkt me ook onhoudbaar inmiddels. In drie funkties al wangedrag. Afwachten.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 18:16:56 #221
346939 Janneke141
pi_209220302
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 16:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Wat doet hij beter dan de andere ministers? Iets dat je ook in de klaslokalen al merkt? Ik vind het moeilijk daar een beeld van te krijgen, invloed van een minister van ocw.
Het onderwijs verandert vrij traag, dus in het klaslokaal is nog niet direct iets anders dan, zeg, twee jaar geleden.

Maar de rapporten dat de kwaliteit van het onderwijs keldert stapelen zich al twintig jaar op, en op wat kleine pleistertjes na heeft geen van de voorgangers van Wiersma serieuze veranderingen in gang gezet. Aan heilige huisjes werd niet getornd en is het in onderwijsland ook vrij gebruikelijk om naar consensus te zoeken, maar die vind je niet en dus kwam niemand ergens. Wiersma geeft gas op twee belangrijke thema's: curriculum en geldverspilling. Hij maakt (buiten zijn gedrag) niet overal vrienden, en ik kan ook niet zeggen dat ik het in alles met hem eens ben, maar voor het eerst in mijn carrière heb ik het idee dat er nu eindelijk dingen ten positieve gaan veranderen. Ik zou hem graag nog een paar jaar geven om daarmee verder te gaan, want dan ga je wel echt veranderingen in klaslokalen zien.
pi_209224136
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 18:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het onderwijs verandert vrij traag, dus in het klaslokaal is nog niet direct iets anders dan, zeg, twee jaar geleden.

Maar de rapporten dat de kwaliteit van het onderwijs keldert stapelen zich al twintig jaar op, en op wat kleine pleistertjes na heeft geen van de voorgangers van Wiersma serieuze veranderingen in gang gezet. Aan heilige huisjes werd niet getornd en is het in onderwijsland ook vrij gebruikelijk om naar consensus te zoeken, maar die vind je niet en dus kwam niemand ergens. Wiersma geeft gas op twee belangrijke thema's: curriculum en geldverspilling. Hij maakt (buiten zijn gedrag) niet overal vrienden, en ik kan ook niet zeggen dat ik het in alles met hem eens ben, maar voor het eerst in mijn carrière heb ik het idee dat er nu eindelijk dingen ten positieve gaan veranderen. Ik zou hem graag nog een paar jaar geven om daarmee verder te gaan, want dan ga je wel echt veranderingen in klaslokalen zien.
Dank voor de toelichting. Lijken mij ook twee themas die op orde moeten zijn wil je op andere terreinen stappen maken. Hopelijk is de cultuur op ocw ook aan het veranderen dat niet alles stilvalt bij een nieuw bewindspersoon.

Wiersma gaat ongetwijfeld niet terugkeren in een nieuw kabinet. Maar het laatste nrc artikel bevat eigenlijk niet echt iets nieuws. Dat communicatie en woordvoering een vlucht heeft genomen in den haag is geen nieuws.
  zondag 21 mei 2023 @ 01:40:06 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209224883
quote:

[..]
Narcist.
Persoonlijk imago is belangrijker dan landsbelang.

Beetje de belichaming van het kabinet zelf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209225745
Als ik het artikel lees dan voelt het eigenlijk als de Hugo van de VVD. Continu exposure willen en het middelpunt willen zijn. Alleen dan in combinatie met het intimideren, schofferen en wegjagen van medewerkers…
pi_209225897
Dat graag in de belangstelling willen staan hebben natuurlijk wel meer politici last van. Van ministers (Kaag, De Jonge, Hoekstra, Jetten, Kuipers of vroeger figuren als Plasterk en Jorritsma) tot kamerleden (De Groot, Omtzigt, Wilders, Baudet, Klaver) tot lokale politici als De Mos, Van Rey, Van As en waarschijnlijk hebben heel veel gemeentes zo'n plaatselijke beroemdheid. Daar is ook niet per sé iets mis mee, als politicus moet je je werk ook laten zien.

Zolang de kwaliteit van je werk er niet onder gaat lijden is het prima. Bij Wiersma gaat het dus ook niet om dat in de belangstelling willen staan. Dat zou je zelfs nog als positief kunnen uitleggen, op die manier houdt hij onderwijs ook in de belangstelling.

Het gaat echt puur om het feit dat hij zichzelf blijkbaar niet onder controle heeft, zelfs niet in het openbaar of tegenover gasten die hij zelf uitnodigt om met hem te komen praten. En dat hij blijkbaar zijn medewerkers zo schoffeert dat hij als kamerlid elk jaar een nieuwe assistent moest. Wat dat betreft is hij eerder de Arib van het kabinet.
  zondag 21 mei 2023 @ 09:52:38 #226
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209225998
Wat zou Vera Bergkamp vinden van deze ongezonde werksituatie? Zal zij nu ook een onderzoek ondersteunen? Het is een partijgenoot, dus ik ben bang van niet.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_209226079
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 09:52 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat zou Vera Bergkamp vinden van deze ongezonde werksituatie? Zal zij nu ook een onderzoek ondersteunen? Het is een partijgenoot, dus ik ben bang van niet.
Wiersma is VVD, Bergkamp is D66.

Maar Bergkamp kan lastig een minister op deze manier onderzoeken.
  zondag 21 mei 2023 @ 10:07:58 #228
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209226136
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 10:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wiersma is VVD, Bergkamp is D66.

Maar Bergkamp kan lastig een minister op deze manier onderzoeken.
Pijnlijke fout van mij. Maar kan gebeuren.

Als Wiersma bij D66 zou horen, dan zou het geen gek idee zijn om een intern onderzoek te doen naar de gedragingen van de minister. In die hoedanigheid zou ik benieuwd zijn of Bergkamp een dergelijk onderzoek zou ondersteunen.

Maar aangezien Wiersma bij de VVD hoort, heeft Bergkamp van D66 hier niets mee te maken. Dan klopt de kwinkslag dus niet.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_209227069
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 10:07 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Als Wiersma bij D66 zou horen, dan zou het geen gek idee zijn om een intern onderzoek te doen naar de gedragingen van de minister. In die hoedanigheid zou ik benieuwd zijn of Bergkamp een dergelijk onderzoek zou ondersteunen.

Maar aangezien Wiersma bij de VVD hoort, heeft Bergkamp van D66 hier niets mee te maken. Dan klopt de kwinkslag dus niet.
Nee, het is aan Rutte als voorzitter van de ministerraad of aan Eric Wetzels als voorzitter van de VVD om hier onderzoek naar te doen of natuurlijk aan de Tweede Kamer om Wiersma hierover op het matje te roepen. De eerste 2 gaan niks doen, wat de Tweede Kamer doet hangt af van hoe de VVD kamerfractie hier in staat. Als die echt per sé niet willen, krijgen die wel steun van de coalitie en doet de Kamer dus ook niks. Hooguit wat schriftelijke vragen of wat vragen bij het vragenuurtje. Of bij het eerstvolgende onderwijsdebat.
  zondag 21 mei 2023 @ 12:58:41 #230
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_209227663
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 10:07 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Punt is vooral dat de voorzitter van de Tweede Kamer niets heeft te maken met het functioneren van ministers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 21 mei 2023 @ 13:01:37 #231
346939 Janneke141
pi_209227685
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 11:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, het is aan Rutte als voorzitter van de ministerraad of aan Eric Wetzels als voorzitter van de VVD om hier onderzoek naar te doen of natuurlijk aan de Tweede Kamer om Wiersma hierover op het matje te roepen. De eerste 2 gaan niks doen, wat de Tweede Kamer doet hangt af van hoe de VVD kamerfractie hier in staat. Als die echt per sé niet willen, krijgen die wel steun van de coalitie en doet de Kamer dus ook niks. Hooguit wat schriftelijke vragen of wat vragen bij het vragenuurtje. Of bij het eerstvolgende onderwijsdebat.
Heeft het groot opperhoofd van het ministerie van OCW (secretaris-generaal, of hoe heet zo iemand?) hier niet ook iets van te vinden?
pi_209227820
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 13:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Heeft het groot opperhoofd van het ministerie van OCW (secretaris-generaal, of hoe heet zo iemand?) hier niet ook iets van te vinden?
Normaal wel wat betreft klachten op de werkvloer daar, maar kan zo iemand een minister onderzoeken? Dan zou Dijkgraaf daar opdracht voor moeten geven, denk ik...
  zondag 21 mei 2023 @ 14:30:22 #233
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_209228453
NRC bracht twee dagen terug het nieuws dat Rutte maar weer eens het grootkapitaal te hulp is geschoten. Shell om precies te zijn.

Op 6 juli 2022 werd de bouw van Holland Hydrogen 1 aangekondigd door Rutte.

Het zal vast weer net mogen van de regels en weggelachen worden met de boodschap dat vooraanstaande bedrijven als Shell, Schiphol en Rotterdamse havenbedrijven veel werkgelegenheid bieden, maar het is steeds Rutte die in dit soort dossiers opduikt.
pi_209231073
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 14:30 schreef Smegma. het volgende:
NRC bracht twee dagen terug het nieuws dat Rutte maar weer eens het grootkapitaal te hulp is geschoten. Shell om precies te zijn.

Het zal vast weer net mogen van de regels en weggelachen worden met de boodschap dat vooraanstaande bedrijven als Shell, Schiphol en Rotterdamse havenbedrijven veel werkgelegenheid bieden, maar het is steeds Rutte die in dit soort dossiers opduikt.
Ik denk niet dat dit bij de VVD kiezers als iets negatiefs land, dat deden alle voorgaande affaires van deze aard ook niet en de rest van de kiezers is volgens mij al geruime tijd klaar met Rutte in min of meerdere mate.
pi_209231335
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 17:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dit bij de VVD kiezers als iets negatiefs land, dat deden alle voorgaande affaires van deze aard ook niet en de rest van de kiezers is volgens mij al geruime tijd klaar met Rutte in min of meerdere mate.
Tja, de subsidie voor waterstof was al wel de bedoeling. Dat je dan zorgt dat het goed terechtkomt vind ik dan ook niet ergste wat Rutte heeft gedaan. Dat bij de plannen van een gigantische waterstoffabriek (de grootste van de EU) je automatisch bij gigantische bedrijven uit zou komen was bij de invoering van de subsidie wel duidelijk. Maar die waterstoffabriek is dan wel weer essentieel voor heel Nederland (schepen en vrachtwagens).
pi_209233785
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 11:46 schreef Hanca het volgende:
Nee, het is aan Rutte als voorzitter van de ministerraad of aan Eric Wetzels als voorzitter van de VVD om hier onderzoek naar te doen of natuurlijk aan de Tweede Kamer om Wiersma hierover op het matje te roepen
Ook de voorzitter van de VVD gaat niet over het functioneren van een minister. en kan daar geen onderzoek naar doen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_209233847
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 21:36 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
Ook de voorzitter van de VVD gaat niet over het functioneren van een minister. en kan daar geen onderzoek naar doen.
Er gaat een heel deel over zijn functioneren als VVD kamerlid, de VVD voorzitter kan (en wat mij betreft moet zelfs) prima kijken hoe het heeft kunnen gebeuren dat dit binnen de partij gebeurde, iedereen er van wist, dat er niemand aan de bel heeft getrokken en dat uiteindelijk Wiersma zelfs een ministerspost kreeg.

De voorzitter van de VVD kan een minister inderdaad natuurlijk niet wegsturen, de VVD kan hem trouwens wel verzoeken op te stappen als ze dat zouden willen.
  maandag 22 mei 2023 @ 08:34:42 #238
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_209236544
quote:

Rutte kennende grijpt hij elke kans aan om belastinggeld over te hevelen naar het grootbedrijf. Dat past namelijk bij zijn ideologie dat de markt beter is in het oplossen van problemen dan de overheid. Maar Shell maakt ontzettend veel winst en kan daarom makkelijk uit eigen zak de waterstoffabriek betalen. Dat zou ook eerlijker zijn gezien de grote bijdrage van Shell aan de klimaatopwarming. Maar met het principe "de vervuiler betaalt" daar hoef je bij dit kabinet niet mee aan te komen.
pi_209239079
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 21:41 schreef Hanca het volgende:
Er gaat een heel deel over zijn functioneren als VVD kamerlid, de VVD voorzitter kan (en wat mij betreft moet zelfs) prima kijken hoe het heeft kunnen gebeuren dat dit binnen de partij gebeurde, iedereen er van wist, dat er niemand aan de bel heeft getrokken en dat uiteindelijk Wiersma zelfs een ministerspost kreeg.

dat is waar bij de VVD is in de selectie procedure iets misgegaan daar zou hij zeker onderzoek naar moeten doen. Onderzoek naar zijn gedrag tijdens dat hij kamerlid was zou bij Sophie Hermans moeten liggen aangezien die fractievoorzitter is.

quote:
De voorzitter van de VVD kan een minister inderdaad natuurlijk niet wegsturen, de VVD kan hem trouwens wel verzoeken op te stappen als ze dat zouden willen.
de VVD fractie kan dat inderdaad verzoeken. maar daar heeft de voorzitter ok geen zeggenschap over. (als het goed is)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 22 mei 2023 @ 20:50:45 #240
346939 Janneke141
pi_209244500
quote:
Opnieuw komen documenten boven water waaruit blijkt dat in een vroeg stadium aan de bel is getrokken over de toeslagenaffaire. In de zomer van 2019 kreeg toenmalig staatssecretaris Menno Snel een alarmerende waarschuwingsmail. Maar daar werd toen niets mee gedaan, en het geven van compensatie aan gedupeerden werd uitgesteld.

Het is de derde keer in een halfjaar tijd dat bekend wordt dat er documenten zijn die niet zijn gedeeld met de Tweede Kamer en de parlementaire ondervragingscommissie, ondanks de officiële 'vorderingen' van die commissie. Een schande, vindt Kamerlid Pieter Omtzigt: "Dit is geen manier om de regering te controleren."
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-in-het-nauw-drijven

Hoofdstuk 636 in het feuilleton 'hoe het kabinet en de belastingdienst zo lang mogelijk probeerden hun stoepje schoon te schuiven, ten koste van de burger'.

Niet dat het nog iets uitmaakt. Het heeft in het verleden geen consequenties gehad, dus die gaan er in de toekomst ook niet meer komen. En ja, ik weet dat voor de vorm het kabinet even gevallen is.
pi_209245310
quote:

Ik snap het punt niet helemaal. Zowel Shell als de regering willen dit dus wat is het probleem? Als het door vage Europese regels weer vertraging had opgelopen was iedereen daar weer over gevallen.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 07:24:43 #242
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_209247133
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 22:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik snap het punt niet helemaal. Zowel Shell als de regering willen dit dus wat is het probleem? Als het door vage Europese regels weer vertraging had opgelopen was iedereen daar weer over gevallen.
Waarom moet de belastingbetaler Shell 150 miljoen euro schenken om dat bedrijf te helpen vergroenen terwijl Shell vorig jaar 38,5 miljard euro winst maakte en het eerste kwartaal van dit jaar al 8,7 miljard en het dus prima zelf kan betalen?
pi_209247343
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 07:24 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Waarom moet de belastingbetaler Shell 150 miljoen euro schenken om dat bedrijf te helpen vergroenen terwijl Shell vorig jaar 38,5 miljard euro winst maakte en het eerste kwartaal van dit jaar al 8,7 miljard en het dus prima zelf kan betalen?
Er was gewoon een subsidie voor vrijgemaakt, al voor dit plan er lag. Met name bedoeld om te zorgen dat zo'n bedrijf de fabriek in Nederland bouwt en niet in bijvoorbeeld Duitsland bij Hamburg, België bij Antwerpen of Frankrijk bij Le Havre. Daar was die subsidie voor bedoeld. De subsidie ging dus niet om het spekken van de winst van Shell, maar om werkgelegenheid in Nederland en het belang van de haven van Rotterdam.
pi_209247358
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 18:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Men gaat gewoon door met het onderwijs omzagen hoor. Cito-toetsen moeten weg, minder toetsing in het algemeen, minder klassikaal. Allerlei rampzalige ontwikkelingen in een steeds dommer wordend land.
pi_209247370
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 17:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mark was een verademing gisteren bij VI gisteren.
pi_209247384
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 08:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Men gaat gewoon door met het onderwijs omzagen hoor. Cito-toetsen moeten weg, minder toetsing in het algemeen, minder klassikaal. Allerlei rampzalige ontwikkelingen in een steeds dommer wordend land.
Wat is er rampzalig aan minder klassikaal? Als ik terugkijk op mijn eigen schooltijd zat ik altijd ver onder mijn niveau klassikale onzin te doen die ik al heel lang kon, terwijl mijn vriend bij de klassikale dingen verzoop omdat hij het tempo niet aan kon. Allebei werden we er niet slimmer van, beide leerden we niks.

Als ik nu in de klassen van mijn kinderen kijk zie ik op een klas van 17 rustig 10 verschillende weektaken, voor ieder kind aangepast op het niveau waarop vooruitgang geboekt kan worden. De kinderen leren dan ook meer als het juist niet klassikaal gaat.

Minder toetsen is ook niet waar. Steeds meer scholen stappen juist over op een systeem van 3 keer per jaar cito-toetsen, al vanaf groep 3. Het enige wat waar is, is dat de cito-eindtoets niet meer heilig is. En dat is niet meer dan terecht.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 08:26:27 #247
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_209247390
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 08:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er was gewoon een subsidie voor vrijgemaakt, al voor dit plan er lag. Met name bedoeld om te zorgen dat zo'n bedrijf de fabriek in Nederland bouwt en niet in bijvoorbeeld Duitsland bij Hamburg, België bij Antwerpen of Frankrijk bij Le Havre. Daar was die subsidie voor bedoeld. De subsidie ging dus niet om het spekken van de winst van Shell, maar om werkgelegenheid in Nederland en het belang van de haven van Rotterdam.
Het gaat om EU subsidie. Waarom zou de EU zich sterk maken dat de waterstoffabriek in Nederland komt te staan? Het klimaat maakt het echt niet uit waar die fabriek komt en werkgelegenheid is er in Nederland al genoeg.
quote:
NRC schrijft:

Shell liet Rutte de bouw op 6 juli 2022 aankondigen, terwijl er nog helemaal geen subsidieaanvraag was ingediend. Door deze haast dreigde het project helemaal niet in aanmerking te komen voor de waterstofsubsidie. Voor een subsidieaanvraag moet een bedrijf kunnen hardmaken dat het project zonder staatssteun niet kan plaatsvinden en dat is niet aannemelijk wanneer het al aangekondigd is. Met hulp van Rutte via ambtenaren van het ministerie van Economische Zaken werd gekeken naar meerdere geitenpaadjes, om de subsidie tóch in Brussel te kunnen aanmelden. Het oliebedrijf dreigde het project te zullen moeten intrekken als het de subsidie niet ontvangt
pi_209247407
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 08:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat is er rampzalig aan minder klassikaal? Als ik terugkijk op mijn eigen schooltijd zat ik altijd ver onder mijn niveau klassikale onzin te doen die ik al heel lang kon, terwijl mijn vriend bij de klassikale dingen verzoop omdat hij het tempo niet aan kon. Allebei werden we er niet slimmer van, beide leerden we niks.

Als ik nu in de klassen van mijn kinderen kijk zie ik op een klas van 17 rustig 10 verschillende weektaken, voor ieder kind aangepast op het niveau waarop vooruitgang geboekt kan worden. De kinderen leren dan ook meer als het juist niet klassikaal gaat.

Minder toetsen is ook niet waar. Steeds meer scholen stappen juist over op een systeem van 3 keer per jaar cito-toetsen, al vanaf groep 3. Het enige wat waar is, is dat de cito-eindtoets niet meer heilig is. En dat is niet meer dan terecht.
Blij dat het bij jouw kids toevallig goed gaat maar het kennisniveau holt achteruit. Waardeloze taal- en rekenvaardigheden en het wordt alleen maar matiger. En klassikaal was in mijn tijd ontzettend prettig, daardoor konden de matige leerlingen zich optrekken aan de goede.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)hool-kinderen-steeds
pi_209247423
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 08:26 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Het gaat om EU subsidie. Waarom zou de EU zich sterk maken dat de waterstoffabriek in Nederland komt te staan? Het klimaat maakt het echt niet uit waar die fabriek komt en werkgelegenheid is er Nederland al genoeg.
[..]

Ja, ik schreef het wat krom, maar dat Nederland zich hard maakt voor die subsidie is om Nederlands belang en niet in het belang van Shell (die had die subsidie ook binnen kunnen halen in elk ander EU land). En werkgelegenheid is er zeker niet genoeg, dat is pas enorme onzin. Als de haven van Rotterdam krimpt omdat grote zeeschepen er niet voldoende waterstof vinden (daar gaan ze straks op varen) of omdat de vrachtwagens geen waterstof kunnen tanken, heeft een enorme groep van mensen die nergens anders kunnen werken omdat ze specifiek zijn opgeleid een enorm probleem. En nee, dit gaat niet om allemaal hoogopgeleide functies.
Ik zou tegen het kabinet willen zeggen: goed dat er zo'n enorme waterstoffabriek in Rotterdam komt. Het versneld de transitie naar groene scheepvaart en het beschermd het voor Nederland niet te overschatten belang van de haven van Rotterdam.
pi_209247479
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 08:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Blij dat het bij jouw kids toevallig goed gaat maar het kennisniveau holt achteruit. Waardeloze taal- en rekenvaardigheden en het wordt alleen maar matiger. En klassikaal was in mijn tijd ontzettend prettig, daardoor konden de matige leerlingen zich optrekken aan de goede.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)hool-kinderen-steeds
Ja, de leesvaardigheid en rekenvaardigheid gaat achteruit. Maar de oplossing is niet meer klassikaal doen. Want daar had uiteindelijk alleen de groep gemiddelde leerlingen wat aan. Want dat optrekken klinkt leuk, maar dat dyslectische kind wordt er echt niet beter van als hij bij klassikaal lezen steeds gewezen wordt op zijn fouten (kloppen op tafel als je een fout hoort, wat een barbaarse methode vroeger) of dat kind wat minder goed kan rekenen schiet er niks mee op als hij steeds de klassikale uitleg niet kan volgen omdat die nou eenmaal is gericht op het gemiddelde kind.

En de andere kant: ik heb me nog nooit zo verveeld als onder schooltijd van groep 4 t/m 8. Ik kan denk ik wel stellen dat ik van die schooltijd niks heb geleerd (ik las en schreef al voor groep 1, haalde AVI 10 in groep 3, de tafels kende ik in groep 3). Voor zulke kinderen en voor de kinderen die achterlopen is juist een individueel programma de enige uitkomst.

Dat er meer moet worden gedaan aan lezen, spelling en hoofdrekenen ben ik het helemaal met je eens. Maar dat moet dus juist niet klassikaal.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 08:41:45 #251
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_209247498
dat niet-klassikale onderwijs in corona tijd was ook zo'n succes
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_209247513
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 08:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, de leesvaardigheid en rekenvaardigheid gaat achteruit. Maar de oplossing is niet meer klassikaal doen. Want daar had uiteindelijk alleen de groep gemiddelde leerlingen wat aan. Want dat optrekken klinkt leuk, maar dat dyslectische kind wordt er echt niet beter van als hij bij klassikaal lezen steeds gewezen wordt op zijn fouten (kloppen op tafel als je een fout hoort, wat een barbaarse methode vroeger) of dat kind wat minder goed kan rekenen schiet er niks mee op als hij steeds de klassikale uitleg niet kan volgen omdat die nou eenmaal is gericht op het gemiddelde kind.

En de andere kant: ik heb me nog nooit zo verveeld als onder schooltijd van groep 4 t/m 8. Ik kan denk ik wel stellen dat ik van die schooltijd niks heb geleerd (ik las en schreef al voor groep 1, haalde AVI 10 in groep 3, de tafels kende ik in groep 3). Voor zulke kinderen en voor de kinderen die achterlopen is juist een individueel programma de enige uitkomst.

Dat er meer moet worden gedaan aan lezen, spelling en hoofdrekenen ben ik het helemaal met je eens. Maar dat moet dus juist niet klassikaal.
Tja en dit soort discussies doen ze dus nog eens dunnetjes over in overheidsland.

Er is geen geld en niet genoeg mankracht voor zoveel individualisme. Ik was ook een van de slimste kinderen in de klas maar heb het nooit storend gevonden met minder slimme kinderen in de klas te zitten of oefeningen tegelijk te doen. Juist een uitstekende oefening in saamhorigheid, en bovendien kon ik klasgenoten zelfs nog helpen.
pi_209247567
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 08:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja en dit soort discussies doen ze dus nog eens dunnetjes over in overheidsland.

Er is geen geld en niet genoeg mankracht voor zoveel individualisme. Ik was ook een van de slimste kinderen in de klas maar heb het nooit storend gevonden met minder slimme kinderen in de klas te zitten of oefeningen tegelijk te doen. Juist een uitstekende oefening in saamhorigheid, en bovendien kon ik klasgenoten zelfs nog helpen.
Je kunt prima in 1 klas zitten en allemaal op je eigen niveau werken. En natuurlijk geeft de juf/meester dan nog uitleg. Maar kinderen die het al kunnen hoeven niet naar die uitleg te luisteren (en vaak doen ze ook minder van de reguliere stof, kunnen ze verdiepen) en kinderen die de uitleg niet kunnen volgen werken even apart met wat anders en krijgen daarna individueel uitleg. Dat is de methode waarop volgens mij tegenwoordig praktisch alle scholen werken en daar leert ieder kind gewoon meer van. Terug naar klassikaal allemaal hetzelfde doen is echt een enorme achteruitgang.

En hier is geen enkele extra mankracht voor nodig. Wat wel extra mankracht kost en wat je gelukkig ook tegenwoordig op bijna alle scholen ziet, is dat er aparte plusgroepen zijn voor 1 of 2 dagdelen in de week voor de slimmere kinderen en dat er 1 of 2 dagdelen in de week extra begeleiding is voor kinderen die het moeilijk hebben.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 08:56:49 #254
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_209247618
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 08:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ik schreef het wat krom, maar dat Nederland zich hard maakt voor die subsidie is om Nederlands belang en niet in het belang van Shell (die had die subsidie ook binnen kunnen halen in elk ander EU land). En werkgelegenheid is er zeker niet genoeg, dat is pas enorme onzin. Als de haven van Rotterdam krimpt omdat grote zeeschepen er niet voldoende waterstof vinden (daar gaan ze straks op varen) of omdat de vrachtwagens geen waterstof kunnen tanken, heeft een enorme groep van mensen die nergens anders kunnen werken omdat ze specifiek zijn opgeleid een enorm probleem. En nee, dit gaat niet om allemaal hoogopgeleide functies.
Ik zou tegen het kabinet willen zeggen: goed dat er zo'n enorme waterstoffabriek in Rotterdam komt. Het versneld de transitie naar groene scheepvaart en het beschermd het voor Nederland niet te overschatten belang van de haven van Rotterdam.
Niet genoeg werkgelegenheid? Tekorten in de zorg, onderwijs en onvoldoende deskundigheid op ministeries geven toch een ander beeld. Net als de vele arbeidsmigranten. En voor België, Duitsland en Frankrijk is werkgelegenheid net zo belangrijk als voor Nederland en hebben dus ook belang bij de komst van een waterstoffabriek. Maar die landen zijn blijkbaar meer ethisch en maken geen gebruik van een vuile truc om een zeer rijk bedrijf subsidie te geven. En het gaat in deze kwestie wat mij betreft ook niet om het nationale belang maar om het klimaat. Die 150 miljoen euro kan nu niet worden uitgegeven aan natuurherstel in Europa, schonere manieren voor voedselproductie en onderzoek naar technieken om CO2 uit de lucht te halen.
pi_209247644
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 08:56 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Niet genoeg werkgelegenheid? Tekorten in de zorg, onderwijs en onvoldoende deskundigheid op ministeries geven toch een ander beeld. Net als de vele arbeidsmigranten. En voor België, Duitsland en Frankrijk is werkgelegenheid net zo belangrijk als voor Nederland en hebben dus ook belang bij de komst van een waterstoffabriek. Maar die landen zijn blijkbaar meer ethisch en maken geen gebruik van een vuile truc om een zeer rijk bedrijf subsidie te geven. En het gaat in deze kwestie wat mij betreft ook niet om het nationale belang maar om het klimaat. Die 150 miljoen euro kan nu niet worden uitgegeven aan natuurherstel in Europa, schonere manieren voor voedselproductie en onderzoek naar technieken om CO2 uit de lucht te halen.
Deze subsidie was er voor groene waterstof. Trouwens qua klimaat misschien wel de allerbelangrijkste ontwikkeling die er is, zo snel mogelijk over gaan op groene waterstof.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 09:08:13 #256
346939 Janneke141
pi_209247699
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 08:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt prima in 1 klas zitten en allemaal op je eigen niveau werken. En natuurlijk geeft de juf/meester dan nog uitleg. Maar kinderen die het al kunnen hoeven niet naar die uitleg te luisteren (en vaak doen ze ook minder van de reguliere stof, kunnen ze verdiepen) en kinderen die de uitleg niet kunnen volgen werken even apart met wat anders en krijgen daarna individueel uitleg. Dat is de methode waarop volgens mij tegenwoordig praktisch alle scholen werken en daar leert ieder kind gewoon meer van. Terug naar klassikaal allemaal hetzelfde doen is echt een enorme achteruitgang.

En hier is geen enkele extra mankracht voor nodig. Wat wel extra mankracht kost en wat je gelukkig ook tegenwoordig op bijna alle scholen ziet, is dat er aparte plusgroepen zijn voor 1 of 2 dagdelen in de week voor de slimmere kinderen en dat er 1 of 2 dagdelen in de week extra begeleiding is voor kinderen die het moeilijk hebben.
Ik ga geen uitspraken doen over het basisonderwijs, maar op het voortgezet onderwijs kan ik je een waslijst van allerlei vormen van geïndividualiseerd onderwijs geven die allemaal niet de gewenste uitkomsten geven. Misschien wel voor een paar individuele gevallen, maar het totaal wordt er slechter van. Dat we al een paar decennia dalen op allerlei relevante ranglijstjes komt ook niet uit de lucht vallen natuurlijk.

Het is een van de keerzijdes van de vrijheid van onderwijs: dat scholen de vrijheid hebben om te experimenteren met allerlei onbewezen onderwijsvormen die heel leuk werken in de folder of op de website, maar die uiteindelijk ten koste gaan van de leeropbrengst van de leerlingen. Ze werken vaak op de basis van keuzevrijheid van de leerlingen, en de vaardigheden die daarbij worden verondersteld hebben de meeste pubers gewoon niet. Die buitencurriculaire opbrengst zou er wel kunnen zijn, maar laat zich erg moeilijk meten. En bezorgen de docenten vooral heel veel werk, want die worden uiteindelijk toch geacht de slechte keuzes van de leerlingen te compenseren.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 09:09:31 #257
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_209247713
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 09:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Deze subsidie was er voor groene waterstof. Trouwens qua klimaat misschien wel de allerbelangrijkste ontwikkeling die er is, zo snel mogelijk over gaan op groene waterstof.
In dat geval kan dat geld dus niet naar een ander project voor groene waterstof omdat Rutte voor een zeer rijk bedrijf dat prima zelf een waterstoffabriek kan betalen de subsidie heeft geregeld.
pi_209247923
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 09:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ga geen uitspraken doen over het basisonderwijs, maar op het voortgezet onderwijs kan ik je een waslijst van allerlei vormen van geïndividualiseerd onderwijs geven die allemaal niet de gewenste uitkomsten geven. Misschien wel voor een paar individuele gevallen, maar het totaal wordt er slechter van. Dat we al een paar decennia dalen op allerlei relevante ranglijstjes komt ook niet uit de lucht vallen natuurlijk.

Het is een van de keerzijdes van de vrijheid van onderwijs: dat scholen de vrijheid hebben om te experimenteren met allerlei onbewezen onderwijsvormen die heel leuk werken in de folder of op de website, maar die uiteindelijk ten koste gaan van de leeropbrengst van de leerlingen. Ze werken vaak op de basis van keuzevrijheid van de leerlingen, en de vaardigheden die daarbij worden verondersteld hebben de meeste pubers gewoon niet. Die buitencurriculaire opbrengst zou er wel kunnen zijn, maar laat zich erg moeilijk meten. En bezorgen de docenten vooral heel veel werk, want die worden uiteindelijk toch geacht de slechte keuzes van de leerlingen te compenseren.
Ik had het inderdaad specifiek over basisonderwijs. Daar weet ik ook wat van door mijn eigen kinderen en wat zussen die juf zijn. Middelbaar onderwijs kan ik me voorstellen dat klassikaal wel beter werkt, juist ook omdat daar de VMBO'er en de VWO'er niet meer bij elkaar in de klas zitten. Wat op de basisschool natuurlijk wel zo is.

Teveel keuzevrijheid in het onderwijs ben ik inderdaad sowieso niet voor. Op de basisschool kiest ook de leerkracht welke opdrachten jij wel en niet moet doen, ook als iedereen een eigen weektaak heeft.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 09:50:14 #259
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_209248165
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 09:09 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
In dat geval kan dat geld dus niet naar een ander project voor groene waterstof omdat Rutte voor een zeer rijk bedrijf dat prima zelf een waterstoffabriek kan betalen de subsidie heeft geregeld.
Er zijn meer bedrijven die subsidie krijgen voor speciale projecten en die dat ook prima zelf kunnen financiëren. In het geval van de waterstoffabriek die Shell bouwt is het alleen te vroeg aangekondigd dat die fabriek gebouwd ging worden, anders had men die subsidie ook wel gekregen. Bovendien, Nederland verdient die 150 miljoen dubbel en dwars terug.

Het verhaal van Shell en subsidies op de website: https://www.shell.nl/media/nieuwsberichten/2020/zeven-vragen-over-shell-en-subsidies.html

Wat ook vaak wordt vergeten is dat die winst van 36 miljard over 2022 de winst is van Shell wereldwijd en we zijn in iets van 180 landen vertegenwoordigd en niet overal wordt winst gemaakt. Zat dingen die noodzakelijkerwijs moeten worden afgeschreven. Mensen die willen klagen over hoge brandstofprijzen mogen zich bedenken dat deze prijzen voor het grootste deel uit belastingen en accijns bestaan, zelfs belasting over belasting. Oliemaatschappijen hebben daar niets over te bepalen.

Ik ga hier verder niet over in discussie, ik heb er uiteraard ook een mening over en ben het vaak ook niet eens over het één en ander. Ik leg alleen uit hoe het zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Niels0Kurovski op 23-05-2023 09:55:52 ]
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_209248990
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 07:24 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Omdat de regering dat ding in Nederland wil hebben. Dat komt dan weer overeen met afspraken uit het regeerakkoord.

NRC en sommige andere media krijgen een stijve als ze iets over Shell kunnen publiceren en kunnen impliceren dat er iets niet in de haak is, zonder daadwerkelijk te zeggen wat dat dan is.
pi_209252156
Wiersma bij VVD-fractie over gedrag, fractievoorzitter Hermans wil niets zeggen

Positie Wiersma lijkt niet al te stabiel meer (en terecht, met alle verhalen gaat het om iemand die al jarenlang structureel de grenzen van het betamelijke overschrijdt en daarmee totaal ongeschikt is als minister).

quote:
Vervolgens vergaderden de VVD-Kamerleden zonder hem verder. Bronnen spreken van "een enorme discussie". De fractievergadering liep daardoor uit. Hermans: "Dennis is op enig moment weggegaan. Ik wil het eerst met hem bespreken." Toen liep zij weg van de camera's en journalisten. Welke conclusies Wiersma aan de vergadering verbindt, is ook nog niet duidelijk.
pi_209252278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 15:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wiersma bij VVD-fractie over gedrag, fractievoorzitter Hermans wil niets zeggen

Positie Wiersma lijkt niet al te stabiel meer (en terecht, met alle verhalen gaat het om iemand die al jarenlang structureel de grenzen van het betamelijke overschrijdt en daarmee totaal ongeschikt is als minister).
[..]

Mooi, toch kans dat de fractie dus ingrijpt. Dat was wel de grootste kans, maar veel kans gaf ik dat toch niet.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 15:51:49 #263
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209252545
Rutte schijnt gister in een talkshow gezegd te hebben dat ie minister mag blijven

voor wat het waard is
Where law ends, tyrrany begins.
pi_209252568
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 15:51 schreef Gunner het volgende:
Rutte schijnt gister in een talkshow gezegd te hebben dat ie minister mag blijven

voor wat het waard is
  dinsdag 23 mei 2023 @ 16:09:37 #265
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209252790
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mooi, toch kans dat de fractie dus ingrijpt. Dat was wel de grootste kans, maar veel kans gaf ik dat toch niet.
Het is heel mooi, voor de bühne. Er draait een minister-president aan de knoppen wiens kabinet beleidsmatig burgers onderuit schoffelt en vanuit de fractie geen wanklank te verwerken krijgt, maar een minister die met deuren smijt (wat überhaupt al bekend was met binnen de fractie voor hij minister werd) zou moeten vrezen voor zijn positie? Vast.
  Vis een optie? dinsdag 23 mei 2023 @ 16:21:50 #266
70532 loveli
N
pi_209253716
Geen meerderheid voor verbod op onteigenen boeren: https://www.volkskrant.nl(...)ing-boeren~bfc94e81/
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:24:16 #268
346939 Janneke141
pi_209253753
quote:
Geheel volgens verwachting.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:24:19 #269
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209253755
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:19 schreef Hanca het volgende:
Geen meerderheid voor verbod op onteigenen boeren: https://www.volkskrant.nl(...)ing-boeren~bfc94e81/
Voorlopig.
Wacht maar tot na de volgende verkiezingen. Ga je huilen.
1947-2016
pi_209253770
Ondertussen is er weer een debat over het toeslagenschandaal, dat gaat nog jaaaaren duren.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:25:58 #271
346939 Janneke141
pi_209253777
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Voorlopig.
Wacht maar tot na de volgende verkiezingen. Ga je huilen.
De enige voorstanders van het verbod zijn BBB, PVV, SGP, Forum en Ja21. Die komen echt niet aan 75 zetels.
pi_209253798
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De enige voorstanders van het verbod zijn BBB, PVV, SGP, Forum en Ja21. Die komen echt niet aan 75 zetels.
En met een verbod accepteer je dat Nederland nog een generatie op slot blijft
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:28:30 #273
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209253810
Wederom een vurig, terecht en inhoudelijk zeer sterk betoog van Omtzigt richting het kabinet in het toeslagen debat.

Maar hij niet alleen. Denk was ook fel, SP en PVDA nu ook.

'Niet optimistisch onder welke voorwaarde dan ook'
1947-2016
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:29:49 #274
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209253838
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:25 schreef Faraday01 het volgende:
Ondertussen is er weer een debat over het toeslagenschandaal, dat gaat nog jaaaaren duren.
Met rutte/kaag aan het roer wel ja. Met het liegen bedriegen achterhouden en het bos in sturen.
1947-2016
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:30:20 #275
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209253848
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nu ja.
1947-2016
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:30:27 #276
346939 Janneke141
pi_209253852
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat is dan ook precies wat genoemde partijen willen. Wellicht de SGP uitgezonderd, want die zullen wel een staatsrechtelijke overweging hebben.
pi_209253876
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is dan ook precies wat genoemde partijen willen. Wellicht de SGP uitgezonderd, want die zullen wel een staatsrechtelijke overweging hebben.
Leuk als je kinderen tot middelbare leeftijd geen woning kunnen vinden _O-
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:32:21 #278
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209253878
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
NL hoeft niet op slot te blijven. Dat is zuiver de keuze van dit kabinet
1947-2016
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:33:14 #279
346939 Janneke141
pi_209253896
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:32 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat ligt aan Brussel, God of de asielzoekers, afhankelijk van waar je jezelf in het genoemde rijtje terugvindt.
pi_209253903
Ik heb niets met de SGP maar Stoffer heeft hier gelijk dat het bizar is dat na alle ellende de toeslagen alleen naar toenemen. Zo kom je nooit meer van deze systematiek af.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:37:19 #281
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209253950
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat ligt aan Brussel, God of de asielzoekers, afhankelijk van waar je jezelf in het genoemde rijtje terugvindt.
StIkStOf.. zet die ook maar in dat rijtje. Zelfde niveau kansloosheid dat argument.
1947-2016
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:37:38 #282
346939 Janneke141
pi_209253956
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:33 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb niets met de SGP maar Stoffer heeft hier gelijk dat het bizar is dat na alle ellende de toeslagen alleen naar toenemen. Zo kom je nooit meer van deze systematiek af.
Dat hele toeslagenstelsel moet zo snel mogelijk worden afgeschaft. Het concept 'vooraf geld verstrekken waarvan je pas achteraf weet of je er recht op had' is, in combinatie met de vijandige houding van de overheid jegens de burger een recept voor alleen maar meer ellende.
pi_209253994
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat hele toeslagenstelsel moet zo snel mogelijk worden afgeschaft. Het concept 'vooraf geld verstrekken waarvan je pas achteraf weet of je er recht op had' is, in combinatie met de vijandige houding van de overheid jegens de burger een recept voor alleen maar meer ellende.
Dat vindt iedereen. Alleen worden ze het nooit eens over hoe dat moet en dus gebeurt er niets. Net zoals er al 10+ jaar geen voortgang is in een belastingherziening in brede zin.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:53:51 #284
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209254151
Leijten (SP) op inhoud over waarheidsbevinding tegen vd Lee (D66). Vd Lee wordt emotioneel en persoonlijk.

Typisch weer hoor.
1947-2016
pi_209254191
Volgens Hugo blijft de situatie qua woningbouw problematisch.
Had hij serieus de illusie dit dossier wel even op te lossen?
blablablabla
  dinsdag 23 mei 2023 @ 18:10:39 #286
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209254366
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:57 schreef Elan het volgende:
Met een hoeveelheid narcistische grootheidswaan en een flinke snuif coke ga je veel denken, zo blijkt maar weer.
1947-2016
  dinsdag 23 mei 2023 @ 18:12:32 #287
346939 Janneke141
pi_209254384
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:57 schreef Elan het volgende:
Wie, Hugo zelf? Ja, dat denk ik eigenlijk wel :')
pi_209254400
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met een hoeveelheid narcistische grootheidswaan en een flinke snuif coke ga je veel denken, zo blijkt maar weer.
Wellicht is zelfkastijding een hardnekkige hobby van hem, het hele coronadossier was ook al zo impopulair als wat.
blablablabla
  dinsdag 23 mei 2023 @ 18:15:39 #289
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209254418
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wie, Hugo zelf? Ja, dat denk ik eigenlijk wel :')
Gister al.
1947-2016
  dinsdag 23 mei 2023 @ 18:52:58 #290
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_209254917
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:53 schreef Red_85 het volgende:
Leijten (SP) op inhoud over waarheidsbevinding tegen vd Lee (D66). Vd Lee wordt emotioneel en persoonlijk.

Typisch weer hoor.
Leijten veegt hier haar straatje schoon bedoel je? Niet voor de eerste keer in dit ellendige dossier.
Zu hause ist alles besser
  Vis een optie? dinsdag 23 mei 2023 @ 19:04:44 #291
70532 loveli
N
pi_209255102
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:32 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het ging toch om stikstof?
crap in = crap out
pi_209255236
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:53 schreef Red_85 het volgende:

Typisch weer hoor.
Van der Lee is van GL. ;)
zie email 27 oktober
pi_209255248
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Wellicht is zelfkastijding een hardnekkige hobby van hem, het hele coronadossier was ook al zo impopulair als wat.
Hij zou het voor geen goud hebben willen missen zo heeft hij ooit verklaard. En dat zegt genoeg over de beste man.
zie email 27 oktober
pi_209256190
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hij zou het voor geen goud hebben willen missen zo heeft hij ooit verklaard. En dat zegt genoeg over de beste man.
Ken de context verder niet maar dat klinkt behoorlijk ziek ja.
blablablabla
pi_209256283
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Ken de context verder niet maar dat klinkt behoorlijk ziek ja.
https://eenvandaag.avrotr(...)n-het-roer-te-staan/
zie email 27 oktober
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:29:12 #296
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209256623
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Van der Lee is van GL. ;)
Eeeey, foutje in dat geval van de namen in de stream.
1947-2016
pi_209256687
quote:
Klinkt toch helemaal niet zo slecht als jij uit liet schijnen met die losse quote?
pi_209256759
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klinkt toch helemaal niet zo slecht als jij uit liet schijnen met die losse quote?
Vind je dat echt? :?
zie email 27 oktober
pi_209256946
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vind je dat echt? :?
Ja, hij zegt op zijn eigen vrij beroerde wijze dat hij blij is dat hij van nut heeft kunnen zijn, dat hij nuttig werk deed. Dat hij zijn steentje heeft kunnen bijdragen. Ik heb dat ziekenhuismedewerkers ook horen zeggen over dezelfde periode.

Nogmaals: communicatief is De Jonge beroerd. Daar blijf ik ook bij. Maar hij is geen beroerde minister. Er zijn vorig jaar ook 90.000 huizen bij gekomen, redelijk in lijn om de 900.000/1.000.000 in 10 jaar te halen dus. Dat het nu instort door de hypotheekrente, de kosten van materiaal en het personeelstekort lijkt me hem niet echt aan te rekenen. Aangezien die dingen in al onze omringende landen ook spelen.
pi_209256964
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, hij zegt op zijn eigen vrij beroerde wijze dat hij blij is dat hij van nut heeft kunnen zijn, dat hij nuttig werk deed. Dat hij zijn steentje heeft kunnen bijdragen. Ik heb dat ziekenhuismedewerkers ook horen zeggen over dezelfde periode.
Als je zegt dat het loodzwaar is voor de samenleving maar dat je het om jou moverende redenen voor geen goud had willen missen dan vind ik dat knettergek. Maar laten we die discussie niet over doen ;)
zie email 27 oktober
pi_209257009
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als je zegt dat het loodzwaar is voor de samenleving maar dat je het om jou moverende redenen voor geen goud had willen missen dan vind ik dat knettergek. Maar laten we die discussie niet over doen ;)
Zo klinkt het inderdaad als je de quote die jij gebruikt uit zijn verband trekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')