Met alleen een wat domme aanname: dat er geen stok achter de deur is. Die is er wel. En de columnist doet de aanname dat het kabinet deze onderhandelingen oneindig laat rekken, ook dat is volledig uit de lucht gegrepen. Deze zomer moet alles bij elkaar komen, dan ligt het toekomstplan voor de boeren er dus ook, met of zonder akkoord. Dat is ook al 100 keer herhaald door het kabinet.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 07:17 schreef Janneke141 het volgende:
Als we dan toch naar de Volkskrant aan het verwijzen zijn:
https://www.volkskrant.nl(...)ij-er-niet~bd96d0b5/
Hier wordt keurig uitgelegd waarom de onderhandelingen gedoemd zijn te mislukken - er is voor de boeren namelijk geen enkele reden om een compromis te willen sluiten.
Negentien(!!!) communicatiemedewerkers in fulltime dienst voor een pagina met nauwelijks 10.000 volgers.quote:De staatssecretaris wil elke dag op Instagram, LinkedIn en Twitter aanwezig zijn, met een tekst, foto’s, een filmpje. Zijn negentien communicatiemedewerkers moeten zijn voortdurende exposure organiseren. Wiersma bemoeit zich zelf ook actief met de filmpjes, zeggen zij. Hij herschrijft teksten, bepaalt welke invalshoek de camera moet kiezen. En hij schuift zelf aan om persoonlijk foto’s, selfies, uit te kiezen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)een-patroon-a4165058quote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:46 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Negentien(!!!) communicatiemedewerkers in fulltime dienst voor een pagina met nauwelijks 10.000 volgers.
Dat is echt complete waanzin. Dat je 1 communicatieadviseur hebt als minister kan ik me voorstellen maar dit gaat echt alle perken te buiten. Laat die 18 anderen de toeslagenouders helpen of zo.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:46 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Negentien(!!!) communicatiemedewerkers in fulltime dienst voor een pagina met nauwelijks 10.000 volgers.
Het verhaal wordt ook steeds veelzijdiger dan die uitbarstingen op het ministerie waar de T. toentertijd over berichtte. Dit is dus al jaren bekend binnen de VVD en de beloning is een ministerspost.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 11:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)een-patroon-a4165058
Hoe lang is dit nog houdbaar, als er elke paar weken zo’n stuk verschijnt?
Ik gok dat dit het communicatieteam is dat voor de top van het gehele ministerie van OCW werkt. Niet om enkel de socials van Wiersma dagelijks van een filmpje te voorzien.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:46 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Bij de VVD draait het dan ook vooral om de vraag “waar kan ik mee wegkomen?” Types als Keizer, Van Rey en al die andere VVDers met gebrekkig integriteitskompas werden ook pas gewieberd nadat de druk zo groot werd dat hun positie onhoudbaar was geworden.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 11:37 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het verhaal wordt ook steeds veelzijdiger dan die uitbarstingen op het ministerie waar de T. toentertijd over berichtte. Dit is dus al jaren bekend binnen de VVD en de beloning is een ministerspost.
quote:Op zaterdag 20 mei 2023 11:25 schreef trein2000 het volgende:
Had Maarten van Rossem toch gelijk.quote:De woedeaanvallen van minister Wiersma zijn geen incident maar een patroon
Zou wel jammer zijn. Hebben we voor het eerst in dertig jaar weer een onderwijsminister die het goed doet, zou ie wegmoeten om een apolitieke reden.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 11:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inhoudelijk misschien. Maar als jij je structureel niet kunt gedragen dan ben je geen goede minister.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou wel jammer zijn. Hebben we voor het eerst in dertig jaar weer een onderwijsminister die het goed doet, zou ie wegmoeten om een apolitieke reden.
Maar doet hij het goed vanwege zijn persoonlijke kwaliteit of voert hij goed beleid uit wat door anderen bedacht is? Dat lijkt mij wel relevant.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou wel jammer zijn. Hebben we voor het eerst in dertig jaar weer een onderwijsminister die het goed doet, zou ie wegmoeten om een apolitieke reden.
Doet ie het überhaupt goed?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar doet hij het goed vanwege zijn persoonlijke kwaliteit of voert hij goed beleid uit wat door anderen bedacht is? Dat lijkt mij wel relevant.
Het gedrag wat beschreven wordt is, in mijn optiek, niet te handhaven en blijkbaar ook geen nieuws voor de VVD. Wat het des te triester maakt.
De VVD heeft zelf een klimaat gecreëerd waarin het normaal is om gewoon door te gaan zo lang je niet met een mvw wordt weggestuurd, dus ik zou er vooralsnog op rekenen dat hij blijft ja.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:
Dit verhaal klinkt onhoudbaar, terwijl ik hem eerder steunde, een keer uitvallen en dan erkennen dat je fout zit moet namelijk kunnen, maar dit is wel een ander verhaal. Maar dan is de vraag: gaan ze hiervoot echt in meerderheid een motie van wantrouwen steunen of gaat de VVD naar hem toe om hem te zeggen dat hij de handdoek in de ring moet gooien? Want helemaal uit zichzelf opstappen, dat zie ik hem eerlijk gezegd niet doen.
Ik bedoel uiteraard het inhoudelijke stuk. Als hij weg moet omdat hij geen departement kan leiden dan snap ik dat wel, maar als we dan weer een nieuwe Slob of Dekker terug krijgen dan is de sector niet geholpen. Of de leerling.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inhoudelijk misschien. Maar als jij je structureel niet kunt gedragen dan ben je geen goede minister.
Zo stond ik er ook in. Een keer verbaal uitvallen en vervolgens je excuus maken is niet goed, maar geen doodzonde. Als minister een directeur van een basisschool (met alle respect, maar dat zijn ‘gewone’ mensen en geen topbestuurders die tegen een stootje moeten kunnen) en public uitkafferen is al op de grens.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:
Dit verhaal klinkt onhoudbaar, terwijl ik hem eerder steunde, een keer uitvallen en dan erkennen dat je fout zit moet namelijk kunnen, maar dit is wel een ander verhaal. Maar dan is de vraag: gaan ze hiervoot echt in meerderheid een motie van wantrouwen steunen of gaat de VVD naar hem toe om hem te zeggen dat hij de handdoek in de ring moet gooien? Want helemaal uit zichzelf opstappen, dat zie ik hem eerlijk gezegd niet doen.
Wat doet hij beter dan de andere ministers? Iets dat je ook in de klaslokalen al merkt? Ik vind het moeilijk daar een beeld van te krijgen, invloed van een minister van ocw.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik bedoel uiteraard het inhoudelijke stuk. Als hij weg moet omdat hij geen departement kan leiden dan snap ik dat wel, maar als we dan weer een nieuwe Slob of Dekker terug krijgen dan is de sector niet geholpen. Of de leerling.
Ik heb even dat artikel in NRC gelezen waarvan enkele posts hierboven een link is geplaatst en het lijkt me ook onhoudbaar inmiddels. In drie funkties al wangedrag. Afwachten.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:
Het onderwijs verandert vrij traag, dus in het klaslokaal is nog niet direct iets anders dan, zeg, twee jaar geleden.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wat doet hij beter dan de andere ministers? Iets dat je ook in de klaslokalen al merkt? Ik vind het moeilijk daar een beeld van te krijgen, invloed van een minister van ocw.
Dank voor de toelichting. Lijken mij ook twee themas die op orde moeten zijn wil je op andere terreinen stappen maken. Hopelijk is de cultuur op ocw ook aan het veranderen dat niet alles stilvalt bij een nieuw bewindspersoon.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het onderwijs verandert vrij traag, dus in het klaslokaal is nog niet direct iets anders dan, zeg, twee jaar geleden.
Maar de rapporten dat de kwaliteit van het onderwijs keldert stapelen zich al twintig jaar op, en op wat kleine pleistertjes na heeft geen van de voorgangers van Wiersma serieuze veranderingen in gang gezet. Aan heilige huisjes werd niet getornd en is het in onderwijsland ook vrij gebruikelijk om naar consensus te zoeken, maar die vind je niet en dus kwam niemand ergens. Wiersma geeft gas op twee belangrijke thema's: curriculum en geldverspilling. Hij maakt (buiten zijn gedrag) niet overal vrienden, en ik kan ook niet zeggen dat ik het in alles met hem eens ben, maar voor het eerst in mijn carrière heb ik het idee dat er nu eindelijk dingen ten positieve gaan veranderen. Ik zou hem graag nog een paar jaar geven om daarmee verder te gaan, want dan ga je wel echt veranderingen in klaslokalen zien.
Narcist.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:46 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |