abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 mei 2023 @ 00:09:50 #36
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209297668
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 23:52 schreef Meke het volgende:

[..]
Ja :D En het bekende is ook nooit heel kut, waardoor je maar voor het onbekende gaat, wat dan nog veel kutter blijkt bijvoorbeeld.

Ik vind het op zich wel een prima programma, maar je zou er een hoop meer uit kunnen halen inderdaad.
Het zou leuk zijn als er psychologisceh spelletjes in de dilemma’s zaten zoals: offer een teamgenoot op of spring met zijn allen van een brug. Of: je krijgt vandaag de winst cadeau, als je morgen het spel met een teamgenoot minder speelt. Ik noem maar wat.
Maar nu is het gewoon strootje trekken.
En niets is ooit echt kut, inderdaad. Wat je ook doet, uiteindelijk gaat er gewoon iemand naar huis (of blijven ze er beiden in, in het andere team).
En er komt altijd wel een pick up langs als het even tegenzit. :') _O_
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_209300764
De toneelstukjes van Renze blijven echt tenenkrommend en ik ben er redelijk van overtuigd dat de inhoud van de kaartjes/twists gretig wordt afgestemd op welk team wint en wat de redactie wil (nog even buiten t feit dat ze natuurlijk sowieso kunnen laten winnen wie ze willen). t blijft heel erg 'leuker om te doen dan naar te kijken' wel. Althans, dat hoop ik voor ze.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 15:45:03 #38
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_209302813
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:19 schreef GereDathan het volgende:
Het gebeurd niet vaak, maar ik heb gisteren dit programma afgezet. Zelfs Rail Away op de NPO is nog spannender. Kijk het ook verder niet meer, er is simpelweg niets aan. Nietszeggende kandidaten, een suffe presentator die zichzelf heel boeiend vindt, opdrachten die een kind van 3 nog kan uitvoeren en geen enkele actie verder. En dat allemaal voor een paar schamele euro's.

Je ziet heel duidelijk dat het van de makers van de Verraders is. Ook daar zijn de opdrachten tergend saai en simpel, maar daar dient het tenminste nog een doel. Daar is het gewoon bedoeld om de tijd op te vullen voor de kandidaten en er nog iets van een spannende twist aan te geven voor het zilver. Bij de Verraders draait het tenslotte voor het grootste deel om de psychologie.

Helaas, het zag er veelbelovend uit en de eerste aflevering was nog wel te doen. Maar dit wordt hem verder niet. Ik voorspel dat het over 2 weken van de buis is of op een onmogelijk nachtelijk tijdstip.
Ik kijk liever naar Het Onbekende dan naar die troep als Hollands Got Talent die normaal op vrijdagavond wordt uitgezonden. Juist doordat RTL The Voice (wat ik net zo goed troep vind als Hollands Got Talent) van de buis moest halen, is RTL met nieuwe ideeën gekomen zoals De Verraders en Het Onbekende. Op zich vind ik Het Onbekende best een leuk programma. Mooie beelden van landschappen, leuke opdrachten en leuke twists. De Verraders is naar mijn mening te langdradig, met een te hoog tokkie-gehalte, soms onduidelijke opdrachten en alleen maar konkelen. Expeditie Robinson heeft daar ook wel last van.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_209302970
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 15:45 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik kijk liever naar Het Onbekende dan naar die troep als Hollands Got Talent die normaal op vrijdagavond wordt uitgezonden. Juist doordat RTL The Voice (wat ik net zo goed troep vind als Hollands Got Talent) van de buis moest halen, is RTL met nieuwe ideeën gekomen zoals De Verraders en Het Onbekende. Op zich vind ik Het Onbekende best een leuk programma. Mooie beelden van landschappen, leuke opdrachten en leuke twists. De Verraders is naar mijn mening te langdradig, met een te hoog tokkie-gehalte, soms onduidelijke opdrachten en alleen maar konkelen. Expeditie Robinson heeft daar ook wel last van.
dat hele metoo heeft voor mij als grootste voordeel dat the voice en vergelijkbare programma's eindelijk eens weg zijn en dat er nu nieuwe ideeen worden bedacht waaronder spelprogramma's, die ik wel graag kijk.
Het interesseert me dan ook niks dat de regisseur ingrijpt of kan bepalen wie wint en dat regels worden gebroken. Het liefste kijk ik naar spelprogramma's met nederlanders die niet bekend willen zijjn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 16:05:29 #40
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_209303066
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 15:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat hele metoo heeft voor mij als grootste voordeel dat the voice en vergelijkbare programma's eindelijk eens weg zijn en dat er nu nieuwe ideeen worden bedacht waaronder spelprogramma's, die ik wel graag kijk.
Het interesseert me dan ook niks dat de regisseur ingrijpt of kan bepalen wie wint en dat regels worden gebroken. Het liefste kijk ik naar spelprogramma's met nederlanders die niet bekend willen zijjn.
Hollands Got Talent is helaas niet van de buis gehaald en komt na de zomer gewoon weer op vrijdagavond op de buis. In november The Mask Singer en in februari waarschijnlijk De Verraders op vrijdagavond bij RTL4.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_209310816
Dat vond ik wel een leuke twist op het eind, met die omwisseling.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  zondag 28 mei 2023 @ 10:35:41 #42
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_209311732
Eigenlijk is het een compleet doelloos programma. Die etappes slaan nergens op, of je nou wint of verliest, er gaat toch wel iemand uit. Je kan net zo goed de hele dag op het terras gaan zitten zuipen, alleen de laatste etappe winnen is immers belangrijk omdat je dan het geld hebt. Tussendoor maakt het eigenlijk geen reet uit of je nou wint of niet.

Wat het imo een stuk leuker zou maken is als het gewoon 1 grote etappe zou zijn. Het doel is als eerste bij die Renze aankomen, dus als jij bepaalt dat je niet wilt slapen maar in de nacht door gaat: prima.
Eens in de zoveel tijd zou je dan een eliminatie kunnen doen en mijn voorkeur zou dan zijn alleen bij de teams die bepaalde deelopdrachten het minst goed gedaan hebben. Er is nu gewoon totaal geen incentive om je best te doen.
pi_209312159
Volledig mee eens
pi_209314875
Straks even terugkijken. Het lijkt me echt een vet programma
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_209326852
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 15:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Straks even terugkijken. Het lijkt me echt een vet programma
Sterkte ;(
pi_209326863
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Toevallig allebei opgepikt door een pickup-truck. :')
Dat vond ik ook vreemd, ze moesten fietsen, ik verwachtte eigenlijk dat ze niet verder mochten omdat ze vals gespeeld hadden. :')
  maandag 29 mei 2023 @ 13:44:18 #47
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209327055
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 13:24 schreef Magica het volgende:

[..]
Dat vond ik ook vreemd, ze moesten fietsen, ik verwachtte eigenlijk dat ze niet verder mochten omdat ze vals gespeeld hadden. :')
Er was, volgens mij, geen scenario 'trein gemist'. Dat was alleen zogenaamd de uitdaging, om het 'spannend' te maken voor de kijker. Nou, puntje van mijn stoel hoor.

Ze hadden ze desnoods met een taxi opgehaald.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 29 mei 2023 @ 13:52:26 #48
403253 Meke
after all this time? always.
pi_209327140
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 13:44 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Er was, volgens mij, geen scenario 'trein gemist'. Dat was alleen zogenaamd de uitdaging, om het 'spannend' te maken voor de kijker. Nou, puntje van mijn stoel hoor.

Ze hadden ze desnoods met een taxi opgehaald.
Ja dat vond ik ook héél stom. Ik zou dat juist wel tof hebben gevonden, wat meer Peking Express vibes. Eigenlijk is de trein dan het bekende, en zou de trein missen het onbekende zijn geweest.

Dat soort dingen mogen ze nog wel een stuk beter uitspelen :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_209327225
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 13:44 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Er was, volgens mij, geen scenario 'trein gemist'. Dat was alleen zogenaamd de uitdaging, om het 'spannend' te maken voor de kijker. Nou, puntje van mijn stoel hoor.

Ze hadden ze desnoods met een taxi opgehaald.
Klopt, maar ze waren ook de enige met pech. Eerst de ketting en daarna een lekke band. Ze gingen uit elkaar wat ze nooit hadden moeten doen.

Duidelijk opgepikt door die pickups, want hoeveel rijden er daar en hoeveel zouden er iemand mee nemen. Denk dat ze daar amper Engels spreken.
pi_209328473
Zowel de Verraders als dit programma kon ik precies een halve aflevering bekijken, wat oersaai en zo aan de voorkant script, deed zeer aan mijn ogen. Er zijn betere programma's dan dit. Race across the world vond ik (uiteraard ook veel gescript) veel en veel leuker.
pi_209348416
Het is wel vermakelijk dus ik kijk het wel, maar zou er niet voor thuisblijven ofzo. Maar wel leuk dat ze het maken, in plaats van de zoveelste talentenjacht. En De Verraders was in S1 ook heel erg matig vond ik, dat werd in S2 een stuk beter en dit is blijkbaar van dezelfde makers.

Grootste minpunt vind ik dat er bij beide teams sowieso iemand weg moet of je nou wint of verliest, dat vind ik zo vreemd. Dan doe je dus al die moeite als team zodat je savonds een heel simpel spelletje speelt om iemand weg te sturen of dat je zelf mag stemmen…dat gaat echt nergens over. Enige wat ik dan hoop is dat ze op het einde voordeel geven bij de finale aan het team dat het meest gewonnen heeft ofzoiets.

Verder was dat pick up verhaal wel echt extreem nep zeg, dat was het eerste moment dat het me echt stoorde, ze hadden gewoon geen scenario voor als ze de trein zouden missen. Dan zou dat hele museum en die figurant soldaat en een compleet gebouwde escape room allemaal voor niks zijn geweest en dat konden ze natuurlijk niet laten gebeuren. Nep!

Blijf het wel kijken, de drone beelden, de muziek, de sfeer van het hele programma en dat het met onbekenden is in een relatief onbekend land vind ik dan wel weer heel erg goed gedaan. En sowieso dat het een nieuw programma is en niet het zoveelste seizoen van WIDM of De Verraders. Ik denk dat als een seizoen 2 komt het echt veel beter kan zijn, het heeft wel wat potentie.
pi_209379561
Kick
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209379865
Ben er *O*

Haha weg was ze _O-

[ Bericht 37% gewijzigd door StephanL op 02-06-2023 20:27:19 ]
  vrijdag 2 juni 2023 @ 21:48:57 #54
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209381229
Weer hardop gelachen om die toneelstukjes van James Renze Bond en zijn casettebandjes. _O-
Snobs have more fun!
KLIK!
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 23:52:46 #55
335263 freaky40
pi_209382843
Nee, ik heb het echt een aantal afleveringen geprobeerd maar vanavond zo goed als halverwege maar gekapt. Ik vind dit niets en heb geen interesse dit verder meer te gaan volgen. Het begon al met die rare twist van deelnemers uitruilen en toch weer terug te laten keren in het team waar ze weggestemd zijn. Ze zijn mij dan kwijt. Komt er nog eens bij dat die vreselijke Renze niet geschikt is voor dit programma. Had dit Beau van Erven Dorens of Art Rooyakkers laten doen dan krijg je gelijk wat meer sjeu aan het programma met daarbij betere opdrachten maar dit gaat hem niet worden. Over en sluiten wat mij betreft...De producent, die dezelfde is als van WIDM en De Verraders slaat nu eens de plank volledig mis. De Verraders klopt het format gewoon en dit totaal niet....
Allemaal cabaretteketet!
  zaterdag 3 juni 2023 @ 00:16:06 #56
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209383030
Ik vond de uitruil nog wel leuk… totdat hij op tweederde van de eerstvolgende opdracht alweer voorbij was. :')
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 3 juni 2023 @ 06:30:59 #57
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_209383847
Vind het programma steeds beter worden. Wat het voor mij aan het begin vooral moest hebben van de beelden van het prachtige Slovenië heeft nu toch ook aardige spelelementen. Iemand die eerst weggestemd wordt die plots weer terug in de groep wordt gezet is daar een voorbeeld van. Kiezen voor het onbekende wat aanvankelijk steeds de juiste keuze was is dat plots niet meer. De afloop van een stemronde wordt onzeker, het mindfuckgehalte neemt toe. Benieuwd hoe dit verder gaat.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 3 juni 2023 @ 13:51:42 #58
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209386641
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 06:30 schreef Bayswater het volgende:
Vind het programma steeds beter worden. Wat het voor mij aan het begin vooral moest hebben van de beelden van het prachtige Slovenië heeft nu toch ook aardige spelelementen. Iemand die eerst weggestemd wordt die plots weer terug in de groep wordt gezet is daar een voorbeeld van. Kiezen voor het onbekende wat aanvankelijk steeds de juiste keuze was is dat plots niet meer. De afloop van een stemronde wordt onzeker, het mindfuckgehalte neemt toe. Benieuwd hoe dit verder gaat.
Waar zie jij mindfucks dan?

Ik zie alleen maar dat je goed of fout kan gokken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 4 juni 2023 @ 09:01:54 #59
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_209395296
Ik zie de verwarring in de hersenen van de deelnemers toch aardige toenemen bij zowel het stemmen als de keuzes in de opdrachten. In het begin werden de keuzes vrij simpel gemaakt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 4 juni 2023 @ 10:21:53 #60
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209395875
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:01 schreef Bayswater het volgende:
Ik zie de verwarring in de hersenen van de deelnemers toch aardige toenemen bij zowel het stemmen als de keuzes in de opdrachten. In het begin werden de keuzes vrij simpel gemaakt.
Ah, ik versta onder mindfucks meer dat je denkt dat je gek aan het worden bent. Dat je gaat twijfelen aan al wat je denkt te zien en horen, en aan je eigen mentale gezondheid.

Maar kennelijk vraag ik wat te veel van de programmamakers. Niet weten wat je moet kiezen, is genoeg. :D
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 4 juni 2023 @ 19:27:28 #61
403253 Meke
after all this time? always.
pi_209401509
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 00:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vond de uitruil nog wel leuk… totdat hij op tweederde van de eerstvolgende opdracht alweer voorbij was. :')
Ja dat vond ik ook heel stom. En als er dan nog een soort keuze gemaakt had kunnen worden waardoor bijv Ronald en Mabel allebei in hetzelfde team hadden kunnen zitten _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 4 juni 2023 @ 19:28:13 #62
403253 Meke
after all this time? always.
pi_209401520
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2023 10:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Ah, ik versta onder mindfucks meer dat je denkt dat je gek aan het worden bent. Dat je gaat twijfelen aan al wat je denkt te zien en horen, en aan je eigen mentale gezondheid.

Maar kennelijk vraag ik wat te veel van de programmamakers. Niet weten wat je moet kiezen, is genoeg. :D
Nouja ik moest wel lachen om die theorieën over dat ze móesten stemmen en Ronald erin moesten houden :D Ik hoop dat dat echt nergens op sloeg.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 4 juni 2023 @ 19:54:47 #63
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209401972
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 19:28 schreef Meke het volgende:

[..]
Nouja ik moest wel lachen om die theorieën over dat ze móesten stemmen en Ronald erin moesten houden :D Ik hoop dat dat echt nergens op sloeg.
Ik vermoed dat ze de programmamakers danig hebben overschat en er dus helemaal geen enkele aanwijzing in zat.

Maar laten we hopen op wat meer vernuft in het spel.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 5 juni 2023 @ 10:06:15 #64
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209406840
Trouwens wél kijken hè, ik. En maar zeiken. :{w

Fantastische erger-tv. Juist omdat het in potentie wat is, maar het nét niks is geworden.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_209407148
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 19:54 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Ik vermoed dat ze de programmamakers danig hebben overschat en er dus helemaal geen enkele aanwijzing in zat.
Ja lijkt me ook. Dit was gewoon het gebruikelijke '`1 deelnemer ophemelen en 1tje onder de bus gooien' wat op die bandjes elke keer gebeurt
pi_209466483
Kijkt iemand dit nog? Gisteravond was weer een aflevering op TV maar geen enkele post hier…pijnlijk. Ik vind het nog wel vermakelijk, al vond ik de laatste aflevering die ik gezien heb wel enorm van geluk aan elkaar hangen. Ga straks de aflevering van gister kijken, staat sinds vandaag op Videoland. Ook de keuzes in het programma lijken enorm gestuurd allemaal. Wat was er bijvoorbeeld gebeurd als ze bij die brug tijdens het kanoën niet hadden gekozen voor het onbekende? Dan waren de teams elkaar nooit tegengekomen om elkaars teamlid te kunnen overhalen en was de opdracht die erna kwam ook weer in het water gevallen (waarbij ze elkaars gegevens moesten achterhalen via de kist of het boekje). Een aflevering daarvoor met die trein leek het ook al enorm gestuurd, wat was er gebeurd als ze die trein hadden gemist bijvoorbeeld. Opeens kwamen toen verdwaalde kandidaten met een lift (toevallig een busje waar de fiets in mee kon) bij die trein net op tijd ook.
Het klopt allemaal gewoon niet lekker, er zijn elke keer te veel gelukselementen in het spel om er echt in te komen. Ook de prijs voor het winnen van een proef vind ik waardeloos, en dat er alsnog iemand uit het winnende team wordt weggestuurd.
pi_209467630
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 18:30 schreef Eagles89 het volgende:
Kijkt iemand dit nog? Gisteravond was weer een aflevering op TV maar geen enkele post hier…pijnlijk. Ik vind het nog wel vermakelijk, al vond ik de laatste aflevering die ik gezien heb wel enorm van geluk aan elkaar hangen. Ga straks de aflevering van gister kijken, staat sinds vandaag op Videoland. Ook de keuzes in het programma lijken enorm gestuurd allemaal. Wat was er bijvoorbeeld gebeurd als ze bij die brug tijdens het kanoën niet hadden gekozen voor het onbekende? Dan waren de teams elkaar nooit tegengekomen om elkaars teamlid te kunnen overhalen en was de opdracht die erna kwam ook weer in het water gevallen (waarbij ze elkaars gegevens moesten achterhalen via de kist of het boekje). Een aflevering daarvoor met die trein leek het ook al enorm gestuurd, wat was er gebeurd als ze die trein hadden gemist bijvoorbeeld. Opeens kwamen toen verdwaalde kandidaten met een lift (toevallig een busje waar de fiets in mee kon) bij die trein net op tijd ook.
Het klopt allemaal gewoon niet lekker, er zijn elke keer te veel gelukselementen in het spel om er echt in te komen. Ook de prijs voor het winnen van een proef vind ik waardeloos, en dat er alsnog iemand uit het winnende team wordt weggestuurd.
Ja gezien gister. Was wel leuk. Behalve eliminatie kiezen zit er idd weinig voordelen aan het winnen. Zouden ze meer mee moeten doen.

Vorige week vond ik het wel leuk, dat de andere team nadeel ondervond als de ene team een vraag goed had. Dat maakt het leuk. Moet vaker gebeuren dat een andere team nadeel ondervind behalve eliminatie. Ze weten nu toch wel dat er iemand uitmoet, ongeacht of ze gewonnen of verloren hebben.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 22:41:26 #68
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209470263
Ik kijk nog.
Ik ga door tot het bittere end.

Wel weer goed zitten grinneken om de schermen met bewakingsbeelden en een radarscreen waar Renze dan naar tuurt, voordat hij zich omdraait en zegt:

‘Ik heb een doos verstopt. In het bos.’

_O_ _O-
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 10 juni 2023 @ 22:48:33 #69
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_209470393
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 18:30 schreef Eagles89 het volgende:
Kijkt iemand dit nog? Gisteravond was weer een aflevering op TV maar geen enkele post hier…pijnlijk. Ik vind het nog wel vermakelijk, al vond ik de laatste aflevering die ik gezien heb wel enorm van geluk aan elkaar hangen. Ga straks de aflevering van gister kijken, staat sinds vandaag op Videoland. Ook de keuzes in het programma lijken enorm gestuurd allemaal. Wat was er bijvoorbeeld gebeurd als ze bij die brug tijdens het kanoën niet hadden gekozen voor het onbekende? Dan waren de teams elkaar nooit tegengekomen om elkaars teamlid te kunnen overhalen en was de opdracht die erna kwam ook weer in het water gevallen (waarbij ze elkaars gegevens moesten achterhalen via de kist of het boekje). Een aflevering daarvoor met die trein leek het ook al enorm gestuurd, wat was er gebeurd als ze die trein hadden gemist bijvoorbeeld. Opeens kwamen toen verdwaalde kandidaten met een lift (toevallig een busje waar de fiets in mee kon) bij die trein net op tijd ook.
Het klopt allemaal gewoon niet lekker, er zijn elke keer te veel gelukselementen in het spel om er echt in te komen. Ook de prijs voor het winnen van een proef vind ik waardeloos, en dat er alsnog iemand uit het winnende team wordt weggestuurd.
Nee het is inderdaad te veel effectbejag en te weinig échte spanning. Ze steken energie in het eindplaatje, de videoclip, hun James Bond-sprookje, maar niet in het proces en de dynamiek zelf.

Zo denk ik ook dat het onmogelijk is zonder koffer aan te komen. Die koffer is zogenaamd heilig. Moet je op de kop door een waterval van een berg af, dan MAG DE KOFFER NIET VERLOREN GAAN. Dat is immers het doel: de koffer afleveren.
Maar stel dat het ding tijdens het ziplinen naar beneden was gekletterd? Of stel dat ze hem een keer in een auto laten liggen? Gaat niet gebeuren. Niet dat wij zien, althans. Daar is geen scenario voor. Dan valt de hele wedstrijd uiteen en houdt het programma op. Daar heb je dus meteen een ongeloofwaardig element te pakken.
En iedereen weet dit, de kijker ook. Dat maakt het een slappe hap.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_209476204
Zojuist de aflevering van vrijdag teruggekeken. Niemand hier die wel iets heel erg treurigs is opgevallen? Ze kregen voor de missie allebei een pick up auto ter beschikking, en die kwamen me toch wel heel erg bekend voor.
In de missie waarbij ze de trein moesten halen en er een team verdwaalde met de fietsen, kregen er twee verdwaalde kandidaten een lift van toevallig óók twee pick ups met dezelfde kleur, zodat ze de trein miraculeus nog haalden.
Dus ik heb dat moment in die aflevering even teruggezocht in de hoop dat de auto’s goed in beeld kwamen en ik de auto’s kon vergelijken. De zilveren kwam helaas niet goed in beeld, maar bij de rode kon je zelfs het kenteken lezen.
En ja hoor, mijn treurige constatering was dat het kenteken van de rode pick up in aflevering 3 en de rode pick up van de aflevering van vrijdag die de groep onbekenden ter beschikking kregen, exact hetzelfde waren…
Dus tenzij er hele aardige mensen in Slovenië wonen, die lifters met een fiets meenemen en daarna meteen hun auto ook maar weggeven aan de productie, worden we (nu bewezen) keihard genept.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')