Waar zie jij mindfucks dan?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 06:30 schreef Bayswater het volgende:
Vind het programma steeds beter worden. Wat het voor mij aan het begin vooral moest hebben van de beelden van het prachtige Slovenië heeft nu toch ook aardige spelelementen. Iemand die eerst weggestemd wordt die plots weer terug in de groep wordt gezet is daar een voorbeeld van. Kiezen voor het onbekende wat aanvankelijk steeds de juiste keuze was is dat plots niet meer. De afloop van een stemronde wordt onzeker, het mindfuckgehalte neemt toe. Benieuwd hoe dit verder gaat.
Ah, ik versta onder mindfucks meer dat je denkt dat je gek aan het worden bent. Dat je gaat twijfelen aan al wat je denkt te zien en horen, en aan je eigen mentale gezondheid.quote:Op zondag 4 juni 2023 09:01 schreef Bayswater het volgende:
Ik zie de verwarring in de hersenen van de deelnemers toch aardige toenemen bij zowel het stemmen als de keuzes in de opdrachten. In het begin werden de keuzes vrij simpel gemaakt.
Ja dat vond ik ook heel stom. En als er dan nog een soort keuze gemaakt had kunnen worden waardoor bijv Ronald en Mabel allebei in hetzelfde team hadden kunnen zittenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 00:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vond de uitruil nog wel leuk… totdat hij op tweederde van de eerstvolgende opdracht alweer voorbij was.
Nouja ik moest wel lachen om die theorieën over dat ze móesten stemmen en Ronald erin moesten houdenquote:Op zondag 4 juni 2023 10:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ah, ik versta onder mindfucks meer dat je denkt dat je gek aan het worden bent. Dat je gaat twijfelen aan al wat je denkt te zien en horen, en aan je eigen mentale gezondheid.
Maar kennelijk vraag ik wat te veel van de programmamakers. Niet weten wat je moet kiezen, is genoeg.
Ik vermoed dat ze de programmamakers danig hebben overschat en er dus helemaal geen enkele aanwijzing in zat.quote:Op zondag 4 juni 2023 19:28 schreef Meke het volgende:
[..]
Nouja ik moest wel lachen om die theorieën over dat ze móesten stemmen en Ronald erin moesten houdenIk hoop dat dat echt nergens op sloeg.
Ja lijkt me ook. Dit was gewoon het gebruikelijke '`1 deelnemer ophemelen en 1tje onder de bus gooien' wat op die bandjes elke keer gebeurtquote:Op zondag 4 juni 2023 19:54 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze de programmamakers danig hebben overschat en er dus helemaal geen enkele aanwijzing in zat.
Ja gezien gister. Was wel leuk. Behalve eliminatie kiezen zit er idd weinig voordelen aan het winnen. Zouden ze meer mee moeten doen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:30 schreef Eagles89 het volgende:
Kijkt iemand dit nog? Gisteravond was weer een aflevering op TV maar geen enkele post hier…pijnlijk. Ik vind het nog wel vermakelijk, al vond ik de laatste aflevering die ik gezien heb wel enorm van geluk aan elkaar hangen. Ga straks de aflevering van gister kijken, staat sinds vandaag op Videoland. Ook de keuzes in het programma lijken enorm gestuurd allemaal. Wat was er bijvoorbeeld gebeurd als ze bij die brug tijdens het kanoën niet hadden gekozen voor het onbekende? Dan waren de teams elkaar nooit tegengekomen om elkaars teamlid te kunnen overhalen en was de opdracht die erna kwam ook weer in het water gevallen (waarbij ze elkaars gegevens moesten achterhalen via de kist of het boekje). Een aflevering daarvoor met die trein leek het ook al enorm gestuurd, wat was er gebeurd als ze die trein hadden gemist bijvoorbeeld. Opeens kwamen toen verdwaalde kandidaten met een lift (toevallig een busje waar de fiets in mee kon) bij die trein net op tijd ook.
Het klopt allemaal gewoon niet lekker, er zijn elke keer te veel gelukselementen in het spel om er echt in te komen. Ook de prijs voor het winnen van een proef vind ik waardeloos, en dat er alsnog iemand uit het winnende team wordt weggestuurd.
Nee het is inderdaad te veel effectbejag en te weinig échte spanning. Ze steken energie in het eindplaatje, de videoclip, hun James Bond-sprookje, maar niet in het proces en de dynamiek zelf.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:30 schreef Eagles89 het volgende:
Kijkt iemand dit nog? Gisteravond was weer een aflevering op TV maar geen enkele post hier…pijnlijk. Ik vind het nog wel vermakelijk, al vond ik de laatste aflevering die ik gezien heb wel enorm van geluk aan elkaar hangen. Ga straks de aflevering van gister kijken, staat sinds vandaag op Videoland. Ook de keuzes in het programma lijken enorm gestuurd allemaal. Wat was er bijvoorbeeld gebeurd als ze bij die brug tijdens het kanoën niet hadden gekozen voor het onbekende? Dan waren de teams elkaar nooit tegengekomen om elkaars teamlid te kunnen overhalen en was de opdracht die erna kwam ook weer in het water gevallen (waarbij ze elkaars gegevens moesten achterhalen via de kist of het boekje). Een aflevering daarvoor met die trein leek het ook al enorm gestuurd, wat was er gebeurd als ze die trein hadden gemist bijvoorbeeld. Opeens kwamen toen verdwaalde kandidaten met een lift (toevallig een busje waar de fiets in mee kon) bij die trein net op tijd ook.
Het klopt allemaal gewoon niet lekker, er zijn elke keer te veel gelukselementen in het spel om er echt in te komen. Ook de prijs voor het winnen van een proef vind ik waardeloos, en dat er alsnog iemand uit het winnende team wordt weggestuurd.
quote:Op zondag 11 juni 2023 14:24 schreef Eagles89 het volgende:
Zojuist de aflevering van vrijdag teruggekeken. Niemand hier die wel iets heel erg treurigs is opgevallen? Ze kregen voor de missie allebei een pick up auto ter beschikking, en die kwamen me toch wel heel erg bekend voor.
In de missie waarbij ze de trein moesten halen en er een team verdwaalde met de fietsen, kregen er twee verdwaalde kandidaten een lift van toevallig óók twee pick ups met dezelfde kleur, zodat ze de trein miraculeus nog haalden.
Dus ik heb dat moment in die aflevering even teruggezocht in de hoop dat de auto’s goed in beeld kwamen en ik de auto’s kon vergelijken. De zilveren kwam helaas niet goed in beeld, maar bij de rode kon je zelfs het kenteken lezen.
En ja hoor, mijn treurige constatering was dat de kentekens hetzelfde waren van beide rode pick ups in aflevering 3 en de aflevering van vrijdag die de groep onbekenden ter beschikking kregen.
Dus tenzij er hele aardige mensen in Slovenië wonen, die lifters met een fiets meenemen en daarna meteen hun auto ook maar weggeven aan de productie, worden we (nu bewezen) keihard genept.
Dat dacht ik al na het zien van die rode pickup. Vond het te toevalligquote:Op zondag 11 juni 2023 14:24 schreef Eagles89 het volgende:
Zojuist de aflevering van vrijdag teruggekeken. Niemand hier die wel iets heel erg treurigs is opgevallen? Ze kregen voor de missie allebei een pick up auto ter beschikking, en die kwamen me toch wel heel erg bekend voor.
In de missie waarbij ze de trein moesten halen en er een team verdwaalde met de fietsen, kregen er twee verdwaalde kandidaten een lift van toevallig óók twee pick ups met dezelfde kleur, zodat ze de trein miraculeus nog haalden.
Dus ik heb dat moment in die aflevering even teruggezocht in de hoop dat de auto’s goed in beeld kwamen en ik de auto’s kon vergelijken. De zilveren kwam helaas niet goed in beeld, maar bij de rode kon je zelfs het kenteken lezen.
En ja hoor, mijn treurige constatering was dat het kenteken van de rode pick up in aflevering 3 en de rode pick up van de aflevering van vrijdag die de groep onbekenden ter beschikking kregen, exact hetzelfde waren…
Dus tenzij er hele aardige mensen in Slovenië wonen, die lifters met een fiets meenemen en daarna meteen hun auto ook maar weggeven aan de productie, worden we (nu bewezen) keihard genept.
quote:Op zondag 11 juni 2023 14:24 schreef Eagles89 het volgende:
En ja hoor, mijn treurige constatering was dat het kenteken van de rode pick up in aflevering 3 en de rode pick up van de aflevering van vrijdag die de groep onbekenden ter beschikking kregen, exact hetzelfde waren…
Nu is het bewezen dat we voor de gek gehouden worden.. Ook al vermoedden we het allemaal wel een beetje, het voelt allemaal veel te gestuurd, maar om het dan daadwerkelijk bewezen te hebben is wel weer een stap verder vind ik.quote:
Het probleem is, dat de productie dit hele programma heeft gemaakt met als startpunt: het einde. Zo eindigt het verhaal en daar moeten we naartoe.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:46 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Nu is het bewezen dat we voor de gek gehouden worden.. Ook al vermoedden we het allemaal wel een beetje, het voelt allemaal veel te gestuurd, maar om het dan daadwerkelijk bewezen te hebben is wel weer een stap verder vind ik.
Ook wel echt sneu dat de productie niet eens even de moeite nam het op zijn minst een beetje te verbergen voor de kijker, dit is toch wel extreme minachting van de kijker door gewoon achteloos dezelfde auto’s te gebruiken.
We worden beflikkerd.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 08:02 schreef Maartel het volgende:
Maakt mij ook niet wijs dat in die 2 kokers op t eind niet gewoon hetzelfde bericht zat.
Ja, was weer genieten van het amateurtoneel.quote:
Je zou willen dat bij de onbekenden Mabel als winnares overblijft. Ruud is een ordinaire leugenaar en Rein vindt bondjes belangrijker dan een leugenaar eruit stemmen, hypocriet mannetje.quote:
Rein vind winnen helaas belangrijker. Ik denk ook het einde van Mabel.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je zou willen dat bij de onbekenden Mabel als winnares overblijft. Ruud is een ordinaire leugenaar en Rein vindt bondjes belangrijker dan een leugenaar eruit stemmen, hypocriet mannetje.
Ik denk omdat ik bijv het wel vermakelijk vind om naar te kijken, maar het hier alleen maar wordt afgekraakt 😬quote:
Mja, zijn het echt keuzes? Het is meestal toch vooral gokkenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:28 schreef Sirolf het volgende:
Ze maken ook wel echt alleen maar domme keuzes...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |