Een ongeluk .... geen aangifte doen .....quote:Een Urker jongetje is dinsdag in de omgeving van het speelbos langs de Staartweg op Urk gebeten door een hond. Dat bevestigt de politie. Foto's van het slachtoffer, waarop hij te zien is met twee fikse bijtwonden aan zijn hoofd en gezicht, zijn via sociale media verspreid.
Het kind maakt het volgens de politie inmiddels goed. Er is melding gedaan van het incident bij de politie, maar volgens de moeder van het slachtoffer was het een ongeluk en wordt er geen aangifte gedaan. Wat er met de hond gaat gebeuren is nog niet duidelijk.
De toedracht van het bijtincident wordt door de politie onderzocht. De moeder van het slachtoffer zegt dat de hond was aangelijnd.
De politiewoordvoerder roept mensen op om de foto's van het kind niet verder te verspreiden. Ze verzoekt vanwege de kwetsbare situatie te denken aan de privacy van het jonge slachtoffer.
Mja, of het gaat om een heel naar kind dat de hond geprovoceerd heeft tot ie haptequote:Op donderdag 11 mei 2023 11:49 schreef maily het volgende:
Jongetje zwaar toegetakeld door hond bij kinderspeelbos
[..]
Een ongeluk .... geen aangifte doen .....
Dat riekt naar eigen hond of die van familie ....
quote:Kayleigh en Mike uit Budel-Schoot zijn dagen na de dood van hun hondje Maya nog altijd ontdaan. Een pakketbezorger schrok vrijdag van hun chihuahua en gaf het beestje een fatale trap, zeggen de baasjes. Volgens PostNL zou het gaan om een bijtincident. Hoe dan ook, feit is dat het hondje overleed voor de ogen van Mike en zijn twee dochters van 3 en 5 jaar oud. En dat heeft volgens Kayleigh grote impact op het gezin. "Hoe moeten we dit verwerken?"
"Voor ik het wist, hoorde ik buiten geschreeuw. Ik ging kijken en zag Maya in een plas bloed liggen", vertelt Kayleigh geëmotioneerd. "Ik voelde haar hartje nog kloppen. Een trilling in haar staartje gaf me hoop dat ze het zou halen, maar het was klaar. Ik krijg het beeld sindsdien niet meer uit mijn hoofd."
Mike was ook geschokt door wat er gebeurde. "Ik zag de trap voor mijn ogen gebeuren", zegt Mike. "Ik belde direct de Dierenambulance, maar kreeg vijf minuten lang geen gehoor."
In de tussentijd kwam de buurvrouw naar buiten. Ze nam de dochtertjes mee naar haar huis. "De meiden zagen Maya in een plas bloed liggen. Ze zijn ontzettend verdrietig", zegt Kayleigh.
Mike besloot 112 te bellen. "De dierenarts is gekomen met de politie erbij. De bezorger verklaarde dat hij bang was voor honden en dat hij uit een reflex schopte toen hij iets bij zijn broekspijp voelde", zegt Mike.
Volgens PostNL zou er een bijtincident hebben plaatsgevonden en moest de bezorger aan zijn verwondingen worden behandeld. Wanneer die behandeling plaatsvond, is voor PostNL onbekend.
Wat een doodnormaal begin van het pinksterweekeinde leek, sloeg ineens om in een drama. Een pakketbezorger belde 's middags aan om een pakketje voor de buren af te geven. Mike deed, al bellend, de deur open. Zijn dochters volgden hem, net als de 7-jarige chihuahua Maya. "Maya glipte tussen mijn benen door naar buiten", zegt Mike.
Maya raakte ernstig gewond door de trap. "De bezorger droeg stalen neuzen waardoor de klap hard aan kwam. De rechterkant van Maya's schedel was gebroken, vertelde de dierenarts. Ze heeft even pijn geleden, maar had vooral weinig kans. Als ze het overleefd had, zou ze voor het leven zijn getekend", zegt Kayleigh.
De politie Oost-Brabant bevestigt dat agenten en de dierenarts op de melding zijn afgekomen. Ook laat de politie weten dat een 24-jarige pakketbezorger uit Veldhoven vrijdag is aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de dood van het hondje. "Hij is zaterdag vrijgelaten", zegt een politiewoordvoerder. "Er wordt een dossier opgemaakt en hij mag zich tijdens een zitting verantwoorden."
PostNL laat na vragen van Omroep Brabant weten de situatie voor alle betrokkenen 'erg verdrietig' te vinden. Volgens een woordvoerder waren er meerdere honden aanwezig en is de pakketbezorger door één hond gebeten.
"We zoeken contact met de familie om in een persoonlijk gesprek aan te geven dat we het een hele nare en verdrietige situatie vinden", zegt de woordvoerder van PostNL. "De pakketbezorger is erg geschrokken en geraakt door de situatie." Het bedrijf kan niet zeggen of de angst van de bezorger voor honden bij hen bekend was. PostNL kan ook niet zeggen hoe zij omgaan met bezorgers die bang zijn voor honden.
Een gedenkplek voor Maya in de achtertuin biedt enige troost aan het gezin van Kayleigh en Mike. "Als een hond overlijdt door ouderdom ben je erop voorbereid, maar dit verlies is zo abrupt. Hoe moeten wij dit verwerken? Mijn oudste dochter keek afgelopen weekend naar een foto van Maya en fluisterde dat ze haar mist. Als je dat ziet breekt je hart."
Het gezin wordt overladen met steun. "We krijgen veel reacties op sociale media en mensen in de buurt zijn er ziek van."
https://www.omroepbrabant(...)dood-baasjes-woedend
Absurd inderdaad.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 23:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Belachelijk dat die bezorger dus een nacht vast heeft gezeten.
Dat doet men zelfs met winkeldieven niet.
Gestopt met lezen, weet alweer genoeg.quote:Kayleigh en Mike uit Budel-Schoot zijn dagen na de dood van hun hondje Maya nog altijd ontdaan
Ook pimpelmezen ?quote:Op woensdag 31 mei 2023 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Opbokken met die beesten. Prinsess en Boy lekker binnenhouden als de pakketbezorger langs komt.
Mijn dochter is twee jaar geleden aangevallen door een valse onopgevoede herder. Elke hond die überhaupt nog maar gromt naar mijn kids kan een trap verwachten want Ootje is de überbaas.
Elke hond hier als gast in huis weet meteen dat ik de überbaas ben van de roedel. Liggen, zitten en als dat niet lukt hop in de bench.
Ik leer mijn kids dat vogels moeten vliegen en dieren in vrijheid moeten leven, dus geen kooien en hokken hier. Grootste lol want jonge merels vliegen naar binnen en mussenkuikens in de tuin. En we bouwen schuilplekken.
Verder alles goed ?quote:Op woensdag 31 mei 2023 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Opbokken met die beesten. Prinsess en Boy lekker binnenhouden als de pakketbezorger langs komt.
Mijn dochter is twee jaar geleden aangevallen door een valse onopgevoede herder. Elke hond die überhaupt nog maar gromt naar mijn kids kan een trap verwachten want Ootje is de uberbaas.
Elke hond hier als gast in huis weet meteen dat ik de uberbaas ben van de roedel. Liggen, zitten en als dat niet lukt hop in de banch.
Ik leer mijn kids dat vogels moeten vliegen en dieren in vrijheid moeten leven, dus geen kooien en hokken hier. Grootste lol want jonge merels vliegen naar binnen en mussenkuikens in de tuin. En we bouwen schuilplekken.
Eens. En als dat beest(je) je bijt, en je hem dan van je af wil schudden / schoppen, dan is kan ik me voorstellen dat je dat al snel zo hard doet dat dat beest een (letterlijke) doodsmak maakt. Einde oefening voor de blaffende cavia.quote:Op woensdag 31 mei 2023 07:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Een chihuahua is voor mij net een cavia die blaft.
Ik vind het ook een ontzettend zielig verhaal eigenlijk. Als je een hondje met één schop doodt, dan is dat ofwel een overdreven harde en goed gemikte schop geweest of een heel ongelukkige. Als iemand die totaal hysterisch wordt van spinnen (ja...quote:Op woensdag 31 mei 2023 08:46 schreef qajariaq het volgende:
Een verhaal met alleen maar verliezers. Ik denk dat niemand in dit drama vrijuit gaat maar ook niemand hoofdschuldige is.
Je zal maar bang zijn voor honden en zo'n ET achtig wezen hangt in je broekspijp. Uiteraard schop je dan van je af maar gezien het formaat van het beest moet je wel iets inhouden natuurlijk. De eigenaren hadden iets met de agressieve houding van het beest kunnen doen.
quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:57 schreef maily het volgende:
https://www.facebook.com/(...)b91ZSsl?locale=nl_NL
het artikel op FB, inclusief reacties
Reactie daar op:quote:Wat een reacties hier. Respect is weer ver te zoeken. Hij mag bij mij aan de deur komen en proberen een van mijn hondjes te schoppen. Weet ik zeker dat ie nooit geen pakketten meer bezorgd. Ongekend dat mensen dit normaal vinden 🤬
quote:mooi gesproken
Maar die mensen beweren dat het hondje niet gebeten heeft.quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat ras staat wel bekend om de lage bijtgrens.
Meestal vinden eigenaren het wel prima en lachen er bij.. het is immers maar een klein hondje en het slachtoffer of dat nou een mens is of een grote hond heeft gewoon pech.
En toen had meneer de bezorger stalen neuzen met een S3 certificaat en was het einde verhaal
Ik haal mijn pakketjes zelf altijd bij een ophaalpunt.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:07 schreef maily het volgende:
Reken maar dat er geen hondjes meer naar buiten rennen.
Doe ik ook liever.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik haal mijn pakketjes zelf altijd bij een ophaalpunt.
...en nu voortaan helemaal.
Verschrikkelijk om je hond voor je ogen vermoord te zien wordenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 23:24 schreef Nober het volgende:
Pakketbezorger schrikt en schopt hondje dood: baasjes woedend
[..]
Ja, als er tijdens je werk zoiets gebeurd en je aangehouden gaat worden door de politie moet je waarschijnlijk eea communiceren met je baas/collega's. Tevens heeft deze Falco kennelijk de pakketbezorger van a tot z medisch onderzocht om te kunnen stellen dat hij beslist geen verwondingen had.quote:En ik wil hier ook nog wel op reageren. Ik woon in de straat waar het is gebeurd. En kwam met mijn hondje langs toen het net was gebeurd. Hondje was wel al voor het zicht verwijderd hoor. En politie was aanwezig. Maar meneer zat alleen maar in zijn bus te bellen. Zijn vriendjes opbellen, want die zijn dus ook nog geweest. En hij had zeker GEEN verwonding.
Verder is het aan justitie. En laat iedereen zijn mening voor zich houden. En deze fam iig met rust laten. Rust zacht Maya"
Die had vast meer pakketjes te bezorgen. Hoe vervelend dit voorval ook is, het leven stopt niet bij de dood van jouw hond.quote:meneer wilde ook vrolijk erna weer verder rijden en gaan werken.."
Het leven niet maar je werk wel even als jij verantwoordelijk bent voor de dood het huisdier van een ander. Zeker als het een bijtincident betreft ga je dat eerst afhandelen en dan pas weer aan werk denken.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Die had vast meer pakketjes te bezorgen. Hoe vervelend dit voorval ook is, het leven stopt niet bij de dood van jouw hond.
Die schoenen met stalen neuzen mag hij toch gewoon dragen? Nodig of niet voor zijn werk.quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat ras staat wel bekend om de lage bijtgrens.
Meestal vinden eigenaren het wel prima en lachen er bij.. het is immers maar een klein hondje en het slachtoffer of dat nou een mens is of een grote hond heeft gewoon pech.
En toen had meneer de bezorger stalen neuzen met een S3 certificaat en was het einde verhaal
Jazeker! dat staat eenieder gewoon vrij.quote:Op woensdag 31 mei 2023 15:05 schreef maily het volgende:
[..]
Die schoenen met stalen neuzen mag hij toch gewoon dragen? Nodig of niet voir zijn werk.
Die mag hij gewoon dragen, maar dat hondje had geen schijn van kans, denk ik.quote:Op woensdag 31 mei 2023 15:05 schreef maily het volgende:
[..]
Die schoenen met stalen neuzen mag hij toch gewoon dragen? Nodig of niet voor zijn werk.
Als het hondje zo hard zou hebben gebeten, zouden daar toch ook sporen van zijn?quote:Op woensdag 31 mei 2023 15:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het leven niet maar je werk wel even als jij verantwoordelijk bent voor de dood het huisdier van een ander. Zeker als het een bijtincident betreft ga je dat eerst afhandelen en dan pas weer aan werk denken.
Gezien zijn verblijf in de cel ben ik toch wel geneigd te denken dat in ieder geval de politie meer waarde hecht aan het verhaal van de eigenaar dan dat van de bezorger.
"me hondje"... dat zegt al weer genoegquote:Op woensdag 31 mei 2023 13:18 schreef tesssssssss het volgende:
"Kayleigh Mike van Gessel
Ik ga hier even op reageren , dit is onzin ik was diegene die de deur open deed en me hondje zag doodgetrapt worden, MIJN HOND HEEFT NIET GEBETEN, ze kwispelde en snuffelde aan zijn voet..meneer wilde ook vrolijk erna weer verder rijden en gaan werken.."
Nee, het hondje kwam met de kindjes en de papa mee naar buiten en werd toen doodgeschopt door de pakketbezorger.quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:34 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
"me hondje"... dat zegt al weer genoeg
En: ze deed de deur open en zag haar hond doodgetrapt worden? Dus die hond liep al buiten?
En hoe weet je dat ie niet gebeten heeft als je pas ná het feit de deur opendoet?
Ook zo'n reactie van "De meeste mensen hebben een hond(je). Dus als bezorger dien je daar rekening mee te houden".
Stel je toch eens voor dat hondenbezitters verantwoordelijkheid zouden nemen!
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er meer is gebeurd. PostNL zal het verhaal van de meerdere honden en het bijtincident niet zomaar uit de lucht grijpen. En niemand gaat openbaar schuld bekennen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, het hondje kwam met de kindjes en de papa mee naar buiten en werd toen doodgeschopt door de pakketbezorger.
Die had schoenen met stalen neuzen. Die had de helft van de schedel van het hondje kapot getrapt en toen stierf het hondje in een plas bloed. Voor de ogen van de papa en de kindjes.
Maar het hondje is al begraven en heeft al een grafje waar de kindjes naartoe kunnen gaan.
De eigenaren van de hond hebben aangifte tegen de pakketbezorger gedaan, die moet in augustus voorkomen.Dat heb ik gelezen. Dus ik vermoed dat ze dan toch wel zeker van hun zaak zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:43 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er meer is gebeurd. PostNL zal het verhaal van de meerdere honden en het bijtincident niet zomaar uit de lucht grijpen. En niemand gaat openbaar schuld bekennen.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Opzet lijkt me sowieso niet het geval, eerder een noodlottig ongeluk.
Ja, maar dat zijn al genoeg dieren die vermoord worden, dan zou ik er ook niet nog een hondje bij dood schoppen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Ondertussen zijn er mensen in Nederland die in loondienst 36 uur per week gewoon koeien, kippen en varkens vermoorden.
En die dieren zijn nog onschuldig ook.
Van mijn voet af k*tbeest ?quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
De eigenaren van de hond hebben aangifte tegen de pakketbezorger gedaan, die moet in augustus voorkomen.Dat heb ik gelezen. Dus ik vermoed dat ze dan toch wel zeker van hun zaak zijn.
Ik dacht eerst ook dat het een ongeluk was, maar nu ik heb gezien hoe klein dat hondje is, vraag ik me toch wel af hoe je daar zo keihard met schoenen met stalen neuzen tegen kan schoppen.
Ik denk eigenlijk niet dat veel mensen dat over hun hart zouden kunnen verkrijgen.
Ik denk dat dat een gevoelskwestie is, als ik zie hoe mijn buurvrouw van haar ( kleine) hondje houdt zou ik dat nooit kunnen, in ieder geval.quote:
Reflex idd als een konijn in mijn poot bijt schop ik denk ik ookquote:
Ach knul toch...quote:Op woensdag 31 mei 2023 00:50 schreef Flitskikker het volgende:
Grote impact op het gezin. Een drama. "Hoe moeten we dit verwerken?". Een gedenkteken.
Het is een fucking hond!
Echt, die hondencultuur begint steeds engere vormen aan te nemen.
PostNL praat over meerdere honden en een bijtincident. Dat gezin zal dus wel niet het achterste van hun tong laten zien. Maar mag ondertussen wel de krant voljanken.
[..]
Absurd inderdaad.
Liefde voor je huisdier… Als je liefde hebt voor dieren neem je imo nooit een huisdier.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ach knul toch...
Jij hebt blijkbaar geen hond en snapt sowieso niet wat de liefde voor je huisdier inhoudt...
quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Liefde voor je huisdier… Als je liefde hebt voor dieren neem je imo nooit een huisdier.
Een hond van 2? kilo max? Die niet verder komt dan die broekspijp?quote:Op woensdag 31 mei 2023 07:28 schreef maily het volgende:
[..]
Je zal maar bang zijn voor honden.
En er hangt er (bijna) een in je broekspijp ...
Nou ja, ik zou toch flink overstuur zijn als ik een hond had gedood.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, als er tijdens je werk zoiets gebeurd en je aangehouden gaat worden door de politie moet je waarschijnlijk eea communiceren met je baas/collega's. Tevens heeft deze Falco kennelijk de pakketbezorger van a tot z medisch onderzocht om te kunnen stellen dat hij beslist geen verwondingen had.
[..]
Die had vast meer pakketjes te bezorgen. Hoe vervelend dit voorval ook is, het leven stopt niet bij de dood van jouw hond.
A ik hou van vogels… laat ik er een in een kooitje zetten.quote:
quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
A ik hou van vogels… laat ik er een in een kooitje zetten.![]()
Om maar te zwijgen over de rest van de huisdieren. Konijnen, ook zielig.
Ik had mijn hond ook beter kunnen laten sterven in het asiel. Had ze veel meer lol gehad.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
A ik hou van vogels… laat ik er een in een kooitje zetten.![]()
Om maar te zwijgen over de rest van de huisdieren. Konijnen, ook zielig.
Nee, jou hond mag zeker drie keer per dag een uur het bos in. Loslopen en dieren opjagen.quote:
Je hond had niet eens in een asiel moeten zitten. Iemand neemt een hond, kat of konijn en dumpt het in een asiel.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:22 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik had mijn hond ook beter kunnen laten sterven in het asiel. Had ze veel meer lol gehad.
Maar ze zat er dus wel.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je hond had niet eens in een asiel moeten zitten. Iemand neemt een hond, kat of konijn en dumpt het in een asiel.
Helemaal fout.
Maar je hond beviel de vorige eigenaar niet, waarschijnlijk heeft die weer een nieuw model. Tot die ook weer gedumpt wordt.
quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, jou hond mag zeker drie keer per dag een uur het bos in. Loslopen en dieren opjagen.
Kun je nog drie keerdoen maar je weet diep van binnen toch dat het niet klopt.
Ik heb nu een vriendin en die noemt zich dierenvriend. Beesten (drie honden) zitten als volwassen honden in de banch als ze er niet is en ze werkt 30 uur. Geen partner.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:35 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, ik weet dat mijn hond het heel goed heeft, in tegenstelling tot veel andere huisdieren. Want ook die zijn er, die maar 2x per dag buiten komen.
Ik woon aan het bos, mijn hond kan zo naar buiten en we laten hem bijna nooit alleen.
Wat klopt er niet? De honden dan maar laten stikken in een asiel?
Nee, echt niet..
Ja en ik snap echt wel dat je er blij mee bent. Ik snap ook dat je er goed voor zorgt. Maar het hele feit dat asiels vol zitten met dieren die ook maar geboren zijn een een fokkersnest.quote:
Al die dieren zijn gedomesticeerd, ze zijn afhankelijk van mensen om te overleven. Als je ze vrij laat in de natuur gaat 99% dood en die ene procent die het wel overleefd zal hoogstwaarschijnlijk het evenwicht in de inheemse biodiversiteit verstoren wat meestal enorme nagatieve gevolgen heeft.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en ik snap echt wel dat je er blij mee bent. Ik snap ook dat je er goed voor zorgt. Maar het hele feit dat asiels vol zitten met dieren die ook maar geboren zijn een een fokkersnest.
Voor die slang maakt het echt geen reet uit of die mensen thuis zijn of niet. Zolang hij op tijd gevoerd wordt vindt hij het allemaal best. Het is geen dier dat behoefte heeft aan gezelschap en/of aandacht.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb nu een vriendin en die noemt zich dierenvriend. Beesten (drie honden) zitten als volwassen honden in de banch als ze er niet is en ze werkt 30 uur. Geen partner.
Daarnaast zit er nog een kat in een banch, een Vlaamse reus in de schuur, een kanarie in een kooi en heeft ze een groepje kuikens.
Prima dat jij denkt anders te zijn maar ik heb uiteindelijk een beetje moeite met het hele gebeuren “huisdier”.
Er was ook een uitzending van ik vertrek, dat stel had een slang, gingen drie weken weg want die slang in die kooi had maar een keer in de drie weken eten nodig. En dat noemde zich een dierenvriend.
Hondenbezitters liegen altijd.quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar die mensen beweren dat het hondje niet gebeten heeft.
Zie boven jouw post.
Als dat waar zou zijn, zou het wel echt heel sneu zijn.
Je moet ze ook niet vrijlaten. Fokverbod en verbod op bezit, dat proces rustig laten verlopen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:38 schreef madam-april het volgende:
[..]
Al die dieren zijn gedomesticeerd, ze zijn afhankelijk van mensen om te overleven. Als je ze vrij laat in de natuur gaat 99% dood en die ene procent die het wel overleefd zal hoogstwaarschijnlijk het evenwicht in de inheemse biodiversiteit verstoren wat meestal enorme nagatieve gevolgen heeft.
Dat hele gelul dat dieren beter af zijn in de natuur is echt bs als je het hebt over gedomesticeerde diersoorten zoals honden, katten, konijnen*(enkel wilde konijnen kunnen in het wild overleven, de konijnen die als huisdier worden gehouden zijn niet in staat in het wild te overleven).
Het proces van domesticering heeft duizenden jaren in beslag genomen, inmiddels zijn die dieren niet meer in staat om in het wild te overleven. Als je zo'n dier loslaat in het wild teken je zijn doodvonnis en/of het doodvonnis van inheemse wilde diersoorten die in het gebied wonen.
Dat een slang niet thuishoort in een glazen bak. Geen enkel dier, wat snap jij niet?quote:Op donderdag 1 juni 2023 01:42 schreef madam-april het volgende:
[..]
Voor die slang maakt het echt geen reet uit of die mensen thuis zijn of niet. Zolang hij op tijd gevoerd wordt vindt hij het allemaal best. Het is geen dier dat behoefte heeft aan gezelschap en/of aandacht.
Dus wat is je punt?
Niet altijd maar wel vaak als t om bijten gaat. De teckel die mijn man aanviel zou ook niet hebben gebeten, sterker nog men beweerde ijskoud dat mijn man de hond had willen aaien. Dikke leugen want mijn man had zijn handen niet vrij, met je handen vol aan zware tassen ga je echt geen hond aaien hoor. Dat was trouwens de reden dat hij de hond wel weg moest schoppen hij had immers zijn handen niet vrij.quote:
Het komt niet vaak voor, ik weet het, maar ik ben het met je eensquote:Op donderdag 1 juni 2023 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en ik snap echt wel dat je er blij mee bent. Ik snap ook dat je er goed voor zorgt. Maar het hele feit dat asiels vol zitten met dieren die ook maar geboren zijn een een fokkersnest.
Zoals ik het begrijp is dit geen geval van verkeerd terecht komen, maar van een ingeschopte schedel.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
Die chihuahuas zullen sowieso de hele dag lijden, er klopt niets aan de afmeting en vorm van deze honden.
Maar goed, als zo'n beest in je broek bijt, en je zwiept even met je been, dan slinger je het dier al tegen een muur.
Beetje makkelijker voor de mobiele lezers:quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:55 schreef manny het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)chtoffer-in-1-5-jaar
Pffff. Doodbijten is wel ernstig.
quote:Een 72-jarige vrouw in Engeland is aangevallen en gedood door een hond. Ze stierf ter plekke. Het gaat om het vijftiende slachtoffer in 1,5 jaar in Groot-Brittannië. Alleen al vorig jaar raakten daar bijna 22.000 mensen gewond door honden.
Na het jongste dodelijke incident in Bedworth bij Coventry zijn een 52-jarige man en een 49-jarige vrouw gearresteerd. Zij worden verdacht van het bezit van een verboden hondenras en een onhandelbaar dier, aldus de politie. De eigenaresse zelf raakte gewond door de hond, die in beslag werd genomen en elders is ondergebracht. Ondertussen voert de moeder van een tienjarige jongen die eind 2021 door een hond werd verscheurd, campagne voor strengere wetten voor hondenbezit.
En dan loopt ze weg ... ha! denkt die hond, een spelletjequote:Op maandag 12 juni 2023 19:00 schreef arvensis het volgende:
https://www.facebook.com/reel/667717001857736/?fs=e&s=TIeQ9V
Brr, kreeg kippenvel van dit filmpje. Hoe ze naar haar gezicht springen..
Dit is er eentje uit de huidige hit-serie "American Bully XL".quote:Op maandag 12 juni 2023 19:00 schreef arvensis het volgende:
https://www.facebook.com/reel/667717001857736/?fs=e&s=TIeQ9V
Brr, kreeg kippenvel van dit filmpje. Hoe ze naar haar gezicht springen..
Onlangs heeft de politie er twee van neergeschoten en sindsdien is er een beweging aan de gang om al die lieve pitbullachtigen (pitbulls zijn al verboden in het VK) te beschermen tegen nodeloos politiegeweld en vooroordelenquote:responsible for half of all dog-related deaths in the UK since 2021, killing nine people including three children.
quote:Op maandag 12 juni 2023 19:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is er eentje uit de huidige hit-serie "American Bully XL".
[..]
Onlangs heeft de politie er twee van neergeschoten en sindsdien is er een beweging aan de gang om al die lieve pitbullachtigen (pitbulls zijn al verboden in het VK) te beschermen tegen nodeloos politiegeweld en vooroordelen
Hilarisch detail, een demonstratie moest voortijdig afgebroken worden want een hoop demonstranten hadden hun bully's meegenomen en na een stuk of 50 incidenten waarbij deze honden elkaar of andere eigenaren aanvlogen werd helaas het omgekeerde punt gemaakt als de bedoeling was
Van hetzelfde laken een pak hoor. Dit soort bijtgrage kuthonden dienen ook afgeknald te worden.quote:Op maandag 12 juni 2023 23:59 schreef bianconeri het volgende:
En dan nog klagen en janken mensen in NL over de wolf
Grappig genieg zie je die wolf haters niet in dit topic.
De wolf heeft dan ook het geluk om weinig te maken te hebben met mensen die ze tot wanhoop drijven.quote:Op maandag 12 juni 2023 23:59 schreef bianconeri het volgende:
En dan nog klagen en janken mensen in NL over de wolf
Grappig genieg zie je die wolf haters niet in dit topic.
Honden vallen mensen met grote regelmaat aan, met soms ernstige gevolgen. Vallen huisdieren aan, vallen vee aan.
quote:Op woensdag 28 juni 2023 15:25 schreef NoCigar het volgende:
De hele buurt is er bang van maar hij bedoelt het goed, toch beet ie een herder dood.
https://www.ad.nl/binnenl(...)em-afmaken~acad8129/
Geen geschikt huisdier in de stad het is vragen om problemen.quote:Het is absoluut geen hond voor beginners en hij heeft het grootste deel van zijn leven veel beweging, tijd en ruimte nodig, een wandelingetje in de pauze is absoluut niet voldoende.
Had toevallig ook net een buurman gebeten en eerder een kat gedood, maar verder een topbeest in de woonwijk!quote:Op woensdag 28 juni 2023 15:25 schreef NoCigar het volgende:
De hele buurt is er bang van maar hij bedoelt het goed, toch beet ie een herder dood.
quote:Op woensdag 28 juni 2023 15:37 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Had toevallig ook net een buurman gebeten en eerder een kat gedood, maar verder een topbeest in de woonwijk!
Je zag op de foto ook dat hij zijn baasje heerlijk kon berijden.
Had die dan doodgebeten.
Dat snap ik dan ook niet, helemaal in combinatie met deze uitspraak van de eigenaar:quote:Op woensdag 28 juni 2023 15:37 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Had toevallig ook net een buurman gebeten en eerder een kat gedood, maar verder een topbeest in de woonwijk!
Je zag op de foto ook dat hij zijn baasje heerlijk kon berijden.
Had die dan doodgebeten.
Nou, wat doet dat beest daar dan nog!? Je weet dat je hond hiertoe in staat is, je weet dat je hem niet de baas bent en dan wacht je tot er een iemand gewond en twee dieren dood zijn en dan ga je nog eens staan janken:quote:Tom weet dat zijn hond ook een andere kant heeft.
Hoeveel waarschuwingen heb je nodig voordat je in actie komt?quote:,,Ik ben heel bang dat ze hem afmaken.”
Hij is dus bij uitstek al de verkeerde persoon voor dat ras.quote:Op woensdag 28 juni 2023 15:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel mooi dat die man gewoon toegeeft dat hij een extreem onzeker ventje is en een beschermer zoekt in een hond uit angst.
Therapie en gewoon een lief maatje ala Beagle had mij een beter idee geleken en wel zo verantwoordelijk naar de onschuldige buren toe.
Je laat zo'n figuur ook niet met een geweer over straat banjeren.
Hondenbezitters en logisch nadenken...quote:Op woensdag 28 juni 2023 15:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat snap ik dan ook niet, helemaal in combinatie met deze uitspraak van de eigenaar:
[..]
Nou, wat doet dat beest daar dan nog!? Je weet dat je hond hiertoe in staat is, je weet dat je hem niet de baas bent en dan wacht je tot er een iemand gewond en twee dieren dood zijn en dan ga je nog eens staan janken:
[..]
Hoeveel waarschuwingen heb je nodig voordat je in actie komt?
Eerst in de krant! Zielig doen!quote:Op woensdag 28 juni 2023 15:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat snap ik dan ook niet, helemaal in combinatie met deze uitspraak van de eigenaar:
[..]
Nou, wat doet dat beest daar dan nog!? Je weet dat je hond hiertoe in staat is, je weet dat je hem niet de baas bent en dan wacht je tot er een iemand gewond en twee dieren dood zijn en dan ga je nog eens staan janken:
[..]
Hoeveel waarschuwingen heb je nodig voordat je in actie komt?
Een beagle is een straf. Ook weer niet nodig.quote:Op woensdag 28 juni 2023 15:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel mooi dat die man gewoon toegeeft dat hij een extreem onzeker ventje is en een beschermer zoekt in een hond uit angst.
Therapie en gewoon een lief maatje ala Beagle had mij een beter idee geleken en wel zo verantwoordelijk naar de onschuldige buren toe.
Je laat zo'n figuur ook niet met een geweer over straat banjeren.
Bang dat ze hem afmaken.quote:Op woensdag 28 juni 2023 15:25 schreef NoCigar het volgende:
Beter niet, want het werkt niet (en is goor).quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:19 schreef arvensis het volgende:
https://fb.watch/lulTVcIHg7/
Deze tip hoort hier thuis. 😂
Vooral als je weet dat de hele buurt bang is van je hond.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bang dat ze hem afmaken.
Ja, misschien had je daar eerder aan moeten denken en dat beest een muilkorf om moeten doen als ie naar buiten ging.
Maar dat is juist de bedoeling van de aanschaf van zo'n bakbeest.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 15:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Vooral als je weet dat de hele buurt bang is van je hond.
Whoh.
Dat is het dus. Ik heb hier een hele stoere, harige buurman rondlopen die elke dag zijn piepkleine vuilnisbakje uitlaat. Dat is pas echte pure mannelijkheid, dat je gewoon jezelf bent en een leuke, lieve hond hebt die bij je past.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 19:27 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Maar dat is juist de bedoeling van de aanschaf van zo'n bakbeest.
Met een muilkorf om zijn mensen minder bang en daar heeft hij weinig aan.
Waarschijnlijk koopt hij gewoon een nieuwe als de overheid besluit tot afmaken.
Voor een boerderij of vrijstaand huis of bedrijf is een grote hond leuk, het heeft een functie.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 19:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is het dus. Ik heb hier een hele stoere, harige buurman rondlopen die elke dag zijn piepkleine vuilnisbakje uitlaat. Dat is pas echte pure mannelijkheid, dat je gewoon jezelf bent en een leuke, lieve hond hebt die bij je past.
Al die zelfbenoemde alfa-anabolen met zo'n Stafford aan de strakgetrokken lijn...het is als een sportwagen voor een kale, uitgezakte man van middelbare leeftijd: compensatie voor iets wat er niet is.
We zijn meer dan een jaar verder ....quote:Op woensdag 18 mei 2022 16:08 schreef maily het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
UPDATE
Edith werd gebeten door stafford; er hing een stuk huid van mijn been
[..]![]()
(Foto in de link)
Aso tot en metquote:Een hond die meerdere mensen in Bergen op Zoom heeft aangevallen, moet worden ingeslapen. Dat heeft de kantonrechter donderdag bepaald. Edith van Waal is blij met de uitspraak. Zij werd door de Stafford gegrepen. “Deze honden zouden verboden moeten worden”, zegt ze.
Edith werd in mei vorig jaar getekend voor het leven toen de Stafford haar voor haar appartementencomplex aanviel. De hond kwam op haar af, beet vast en liet niet meer los. “Een doodsstrijd was het. Eerst pakte hij me bij mijn been. Toen ging hij naar mijn gezicht en daarna pakte hij mijn armen die ik ervoor sloeg. Ik dacht echt dat mijn laatste uren geslagen hadden”, zegt Edith. In het ziekenhuis kreeg ze tien hechtingen, want de vellen hingen aan haar lijf.
Het was niet de eerste keer dat de hond iemand te lijf ging. In oktober 2021 viel hij ook al een ander slachtoffer aan. De eigenaar van de hond stond donderdag voor beide incidenten voor de rechter. Hij en zijn advocaat waren niet in de rechtszaal aanwezig.
De kans dat de hond nog heropgevoed kan worden bleek uit een risicoanalyse te klein. Daarom heeft de rechter bepaald dat hij moet worden ingeslapen. “Het is zielig voor de hond, maar om meer slachtoffers te voorkomen is dit het beste”, zegt Edith. Het liefst zou ze zien dat de man helemaal geen honden meer mag hebben. “Die honden zouden überhaupt verboden moeten worden. Ze zijn onberekenbaar. Of alleen toegestaan bij mensen die weten hoe ze ze moeten opvoeden.”
De verdachte moet Edith 1465 euro aan schadevergoeding betalen. Daar krijgt hij acht maanden de tijd voor. Edith heeft er een hard hoofd in dat de man gaat betalen. “Het is een dakloze zwerver die geen cent te makken heeft", zegt ze. Als dat niet gebeurt maakt het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) zich hier hard voor. Daarnaast moet de eigenaar van de hond het andere slachtoffer ook een schadevergoeding betalen. En hij krijgt een boete van 600 euro.
Een jaar later wordt Edith nog iedere dag aan het bijtincident herinnerd. “De wond is heel lelijk genezen en ik heb nog steeds zenuw- en peespijn. Ik ben bang dat dat de rest van mijn leven blijft.” Ook kan ze niet meer normaal over straat. “Ik ben altijd alert, dat ik niet meer van die honden tegenkom. Als dat wel gebeurt neem ik een omweg.”
Dit is niet echt meer goed maken. Beter voorkomen door een verbod.quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:17 schreef maily het volgende:
Herinneren we ons dit verhaal nog?
[..]
We zijn meer dan een jaar verder ....
Edith aangevallen door Stafford; hond moet worden ingeslapen
[..]
Aso tot en met
Met een korf zijn mensen juist banger.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 19:27 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Maar dat is juist de bedoeling van de aanschaf van zo'n bakbeest.
Met een muilkorf om zijn mensen minder bang en daar heeft hij weinig aan.
Waarschijnlijk koopt hij gewoon een nieuwe als de overheid besluit tot afmaken.
Dat eerste geloof ik niet. Het is simpel: een hond met muilkorf kan verder niet veel schade aanrichten. Dat is voor de meeste mensen prettig. Een Fila staat toch niet zo slecht bekend als bijv. pitbull achtigen?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Met een korf zijn mensen juist banger.
Mijn fila droeg een korf uit voorzorg als ik hem mee nam van het eigen terrein af.
Echt in het bos waar er geen risico was dat iemand perongelijk ineens voor hem zou staan kon de korf af (hij stond goed onder apel, het was voorzorg voor onverwachte situaties).
Met korf maakte mensen ruim baan, zonder korf veel minder.
Heb zelfs een keer tijdens een gesprek de korf er weer om geschoven omdat de hond de vogelaar wat minder prettig vond. Hij ging recht liggen en werd eng stil. Die dreiging viel de man niet op, de korf die met een aaitje opgedaan werd wel.
Nu heb ik helaas even geen hond en mocht het weer kunnen wordt het eerst weer een golden retriever. Ik ben Groot fan van dat ras en heb graag een volwassen golden in huis als ik een molosser pup in huis haal.
Ik denk meer het idee dat als mensen een hond met een muilkorf zien, dat ze denken dat het een gevaarlijke hond is. Ondanks dat het beest een muilkorf omheeft.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat eerste geloof ik niet. Het is simpel: een hond met muilkorf kan verder niet veel schade aanrichten. Dat is voor de meeste mensen prettig. Een Fila staat toch niet zo slecht bekend als bijv. pitbull achtigen?
Dat snap ik dus niet he, waarom zit dat beest nog in die functiequote:Op woensdag 26 juli 2023 12:24 schreef tong80 het volgende:
Hond president Biden verwondde in vier maanden tijd zeven werknemers van het Witte Huis
De nog geen twee jaar oude Duitse herder van president Biden, die naar de naam Commander luistert, heeft in slechts vier maanden tijd zeven werknemers van het Witte Huis verwond. Dat blijkt uit documenten van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.
Of wat dacht je van een Bart Smit hond? Je weet wel, zo'n pluche ding.quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Hij had beter een labrador kunnen nemen dan een Duitse herder blijkbaar 🐶
Ja dat ook inderdaad.quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:58 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Of wat dacht je van een Bart Smit hond? Je weet wel, zo'n pluche ding.
Twee honden achter elkaar agressief, rara wat is de constante factor?
Biden kan blijkbaar niet met honden omgaan, dus geen hond meer voor Biden.
Probleem opgelost.
De vraag rijst nu of Biden zelf zoveel met die hond te maken heeft.quote:Op woensdag 26 juli 2023 13:18 schreef Qarrad het volgende:
Een man van 80 met een enorm druk leven en een onrustige omgeving.
Echt heel handig om dan een hond te nemen die veel moet werken met een kundige baas.
Rutte zou iig geen actieve herinnering aan zijn hond hebben 🤣quote:Op woensdag 26 juli 2023 13:22 schreef maily het volgende:
[..]
De vraag rijst nu of Biden zelf zoveel met die hond te maken heeft.
Met al zijn personeel.
quote:Op woensdag 26 juli 2023 13:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Rutte zou iig geen actieve herinnering aan zijn hond hebben 🤣
Hij is niet gebeten.quote:Op woensdag 26 juli 2023 13:23 schreef StateOfMind het volgende:
Een goede roedelleider/goed baasje moet rust en kalmte uitstralen.
Jouw eigen gedrag straalt zich uit naar de hond, en als jij altijd druk en gestresst bent, geeft dat ook zijn uitwerking op de hond.
En dan kan een herder meer schade doen dan bijvoorbeeld een fifi hondje.
Mexicaanse Chihuwawa. Grensoverschrijdend.quote:Op woensdag 26 juli 2023 13:29 schreef deedeetee het volgende:
Labradoodle was een betere keus geweest.En ik heb zo'n vermoeden dat juist * training * het probleem is bij deze honden. Ze zijn wrs getraind om te waken en te bijten en grijpen dan regelmatig de verkeerde.....
quote:Op een zomeravond in juli 2022 gaat een 61-jarige man uit Heerewaarden rond 8 uur ’s avonds zijn 11 jaar oude hond uitlaten. Normaal doet hij dat lopend, maar dit keer besluit hij de fiets te pakken. Hij laat zijn hond loslopen op de Heerewaardense Afsluitdijk langs de rivier de Waal, waar alleen fietsers en voetgangers zijn toegestaan, aangezien het buitengebied is.
Tijdens het fietsen komt er een ouder echtpaar tegemoet fietsen. De man roept zijn hond bij zich en laat het dier rechts naast hem lopen, aan de kant van de berm. De vrouw passeert zonder problemen, maar bij haar 78-jarige echtgenoot gaat het mis. In een onbewaakt moment stapt de hond achter de fiets van zijn baasje het fietspad op. De 78-jarige man schrikt en remt, maar komt ongelukkig ten val.
Het blijkt uit het dossier dat zowel de echtgenote van het slachtoffer als de eigenaar van de hond niet weten of er daadwerkelijk een botsing heeft plaatsgevonden. Ze kijken pas om als ze de hond horen piepen en het slachtoffer horen vloeken. Het slachtoffer wordt naar het ziekenhuis gebracht en overlijdt later aan de gevolgen van het ongeluk. De hond blijft ongedeerd.
Als hondeneigenaar ben je verantwoordelijk voor de schade die je viervoeter veroorzaakt. In dit geval is de zaak afgehandeld door de verzekeringen van beide partijen, en hebben de nabestaanden het verschuldigde bedrag ontvangen. Toch is de hondeneigenaar nog niet klaar, want nu volgt er ook nog een strafzaak, behandeld door de meervoudige kamer.
Tijdens de zitting in Arnhem blijkt dat dit soort zaken niet vaak voorkomt voor de meervoudige kamer van de Rechtbank Gelderland. De officier van justitie, J. Schouten, ziet de zaak anders dan zijn collega’s bij het Openbaar Ministerie. Hij vindt dat de verdachte zich niet ‘zeer onoplettend en/of onachtzaam’ heeft gedragen, maar dat het meer een moment van onoplettendheid was. Hij eist daarom vrijspraak voor de meeste punten in de aanklacht, behalve voor het ‘gevaar op de weg stichten’. Voor dit laatste punt vraagt hij om een boete van 1000 euro.
De verdediging benadrukt dat de hond daar los mocht lopen en dat niemand precies heeft gezien wat er gebeurde. De advocaat eist vrijspraak voor alle punten, aangezien het causale verband tussen de hond en de val niet overtuigend is bewezen. Hij stelt dat een kort moment van onoplettendheid geen schuld is, en dat het slachtoffer al een fragiele gezondheid had.
Het ongeluk is niet alleen een tragedie voor de nabestaanden, maar ook voor de eigenaar van de hond. Tijdens de zitting is te zien dat hij emotioneel geraakt is en dat zijn gezondheid hieronder lijdt. Hij heeft geprobeerd contact op te nemen met de nabestaanden, maar zij hebben hier geen behoefte aan.
De rechtbank zal op maandag 14 augustus uitspraak doen in deze zaak.
https://112vdg.nl/2023/08(...)oor-loslopende-hond/
quote:Meerdere hulpdiensten, waaronder een traumahelikopter, zijn zaterdagochtend uitgerukt naar de Zandvliet in Eerde. Een paard sloeg op hol vanwege een blaffende hond, waardoor de ruiter van het paard viel.
De ruiter werd met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.
Op het incient kwamen twee ambulances, twee politievoertuigen en een traumahelikopter af. Personenauto's werden vervolgens ingezet om op zoek te gaan naar het op hol geslagen paard. Het paard werd na een zoektocht gevonden in het centrum van Eerde. Of het paard naast de schrik nog iets over heeft gehouden aan het incident is niet bekend.
https://dtvnieuws.nl/nieu(...)-in-centrum-gevonden
Beter maar uit z'n lijden verlossen. En de hond ook.quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:24 schreef tong80 het volgende:
Hond president Biden verwondde in vier maanden tijd zeven werknemers van het Witte Huis
De nog geen twee jaar oude Duitse herder van president Biden, die naar de naam Commander luistert, heeft in slechts vier maanden tijd zeven werknemers van het Witte Huis verwond. Dat blijkt uit documenten van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.
[ afbeelding ]
Bij het meest ernstige incident zou de hond zijn tanden in een arm en dij van een werknemer van de veiligheidsdienst hebben gezet. Het slachtoffer moest vervolgens in het ziekenhuis aan zijn verwondingen worden behandeld.
Anderhalf jaar geleden verving Commander Bidens voormalige hond Major, die vanwege agressief gedrag uit het Witte Huis moest vertrekken. Met Commander lijkt er van verbetering weinig sprake. Alleen al tussen oktober 2022 en januari 2023 viel hij tien mensen aan, waarvan hij er zeven daadwerkelijk verwondde. Het is niet bekend of in de maanden daarvoor ook bijtincidenten hebben plaatsgevonden.
Het Witte Huis geeft aan dat het gedrag van de herder wordt aangepakt door middel van extra trainingen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)witte-huis~a360e5d2/
"De agenten zeiden tegen mij dat ik alleen aangifte kon doen als de honden op me af waren gestuurd."quote:Op donderdag 27 juli 2023 18:09 schreef Qarrad het volgende:
https://www.gld.nl/nieuws(...)htoffer-hondenaanval
Het gebruikelijke beeld: loslopende tokkiestaffords met tokkie-eigenaren die ze niet onder appèl hebben en zich geen reet interesseren voor wat ze aanrichten, niet genoeg handvatten om te handhaven.
Glas, plas, volgende keer een dood kind.
Wat een pech voor de eigenaar zeg ongelooflijk. Derde keer dan maar.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 16:59 schreef Qarrad het volgende:
https://capellevandaag.nl(...)u-or6G1QVGUh9jKUUUGU
Voor als je je afvraagt hoe lang het geheugen werkt van tokkies: een paar weken en dan nemen ze gewoon weer zo'n hond waarmee het eerder al fout ging. Oh nee wacht, hij nam er twee![]()
Goed dat er wel doorgepakt is hier door de handhaving!
Edit: de achtergrond van het 1e bijtincident de eerdere diverse bijtincidenten
Mooizo.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 16:59 schreef Qarrad het volgende:
https://capellevandaag.nl(...)u-or6G1QVGUh9jKUUUGU
Voor als je je afvraagt hoe lang het geheugen werkt van tokkies: een paar weken en dan nemen ze gewoon weer zo'n hond waarmee het eerder al fout ging. Oh nee wacht, hij nam er twee![]()
Goed dat er wel doorgepakt is hier door de handhaving!
Edit: de achtergrond van het 1e bijtincident de eerdere diverse bijtincidenten
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:23 schreef K21 het volgende:
Collega van me heeft die honden vervoerd met de dierenambu gisteravond. Onder politiebegeleiding, want soms hebben dit soort gasten wat vriendjes of familie die de chauffeur volgen om te kijken waar de hond(en) ondergebracht worden, of zelfs de auto van de weg af proberen te drukken om de dieren te bemachtigen.Vertelde me vanmorgen dat die gek ook nog een hakbijl en een rits messen achter de voordeur had liggen, maar omdat hij net aan het wandelen was met z'n twee troeteltjes toen de politie bij de woning arriveerde kon hij daar gelukkig niet bij om gekke dingen mee te doen.
Je zou maar zo'n figuur in je straat hebben.
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:23 schreef K21 het volgende:
Collega van me heeft die honden vervoerd met de dierenambu gisteravond. Onder politiebegeleiding, want soms hebben dit soort gasten wat vriendjes of familie die de chauffeur volgen om te kijken waar de hond(en) ondergebracht worden, of zelfs de auto van de weg af proberen te drukken om de dieren te bemachtigen.Vertelde me vanmorgen dat die gek ook nog een hakbijl en een rits messen achter de voordeur had liggen, maar omdat hij net aan het wandelen was met z'n twee troeteltjes toen de politie bij de woning arriveerde kon hij daar gelukkig niet bij om gekke dingen mee te doen.
Gadverredamme, daar is dus wel meer aan de hand dan een slechte eigenaar... Het zal naast je wonen zeg.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:23 schreef K21 het volgende:
quote:De baby uit Emmeloord die afgelopen donderdag na een incident naar het Antonius Ziekenhuis in Emmeloord werd gebracht, blijkt te zijn doodgebeten door een hond. Dat meldt de politie.
Op het lichaam van de overleden baby is afgelopen weekend sectie verricht om de doodsoorzaak vast te stellen. Het is nog onduidelijk hoe de hond de baby heeft kunnen bijten in de woning aan de Staalstraat.
Volgens een ooggetuige zou het gaan om een pitbull-achtige hond. Het dier werd direct na het incident in beslag genomen. Er is niemand aangehouden. Het Openbaar Ministerie onderzoekt de rol van betrokkenen bij het incident.
godver ....quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:38 schreef deedeetee het volgende:
https://www.omroepflevola(...)oodgebeten-door-hond
Mee eens ouders die een kind alleen laten met een pitbull zou je sws al moeten oppakken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:39 schreef maily het volgende:
[..]
godver ....
die achterlijke ouders ook
ik weet niet of ze het kindje ermee alleen hebben gelaten maar gvd zo'n hond icm een baby is achterlijkquote:Op maandag 28 augustus 2023 14:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mee eens ouders die een kind alleen laten met een pitbull zou je sws al moeten oppakken.
Probleem is dat tokkies dan een ander bijt graag vechtras gaan zoeken want een normale hond voldoet niet aan hun stoere wensen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:45 schreef Djeez het volgende:
Arm kindje. Tyfushonden ook, wanneer gaan ze die tokkiehonden eindelijk eens verbieden?
kindje had niet eens in de buurt van dat beest mogen zijn ...... kindje kan daar niks aan doen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tsja de topic titel he... maar instinct kan opeens op komen zetten. Kindje kneep misschien de hond, of triggerde op een andere manier het instinct. En dan is er geen houden meer aan.
Oh helemaal mee eens hoor. Ik bedoel meer dat de ouders waarschijnlijk dachten van het gaat toch altijd goed? Het is zo'n lief beest... maar kan opeens in 1 seconde omslaan onder de juiste omstandigheden bij bepaalde slecht getrainde rassen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:58 schreef maily het volgende:
[..]
kindje had niet eens in de buurt van dat beest mogen zijn ...... kindje kan daar niks aan doen.
die hond daarentegen moet opgevoed worden en uit de buurt blijven van dat kind.
daar hebben ze benches voor uitgevonden.
het was niet echt commentaar op jou hoorquote:Op maandag 28 augustus 2023 15:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oh helemaal mee eens hoor. Ik bedoel meer dat de ouders waarschijnlijk dachten van het gaat toch altijd goed? Het is zo'n lief beest... maar kan opeens in 1 seconde omslaan onder de juiste omstandigheden bij bepaalde slecht getrainde rassen.
quote:Donderdag is de woning van de ouders van de baby in de Staalstraat doorzocht. Daarbij is de hond die in de woning aanwezig was in beslag genomen. Het dier leeft nog volgens de politie.
hoe lief ook. Maar ook bijvoorbeeld Labradors kunnen dit doen. Gewoon altijd onder toezichtquote:Op maandag 28 augustus 2023 14:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mee eens ouders die een kind alleen laten met een pitbull hond zou je sws al moeten oppakken.
heb de link veranderd want vond betere met meer info![]()
Het probleem is hiernaast de pitbull-lobby die de "nanny dog"-mythe omarmd heeft, ooit in de jaren '70 verzonnen door de oer-lobbyist, allang ontkracht maar nog steeds aangehaald...quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Probleem is dat tokkies dan een ander bijt graag vechtras gaan zoeken want een normale hond voldoet niet aan hun stoere wensen.
Het is de baas die een gevaar vormt niet zomaar de hond zelf. Normaal mens neemt gewoon niet een dergelijke hond.
Het ging toen om echte staffordshire-bulterriërs en dat ras is allang geleden kapot gefokt door broodfok.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het probleem is hiernaast de pitbull-lobby die de "nanny dog"-mythe omarmd heeft, ooit in de jaren '70 verzonnen door de oer-lobbyist, allang ontkracht maar nog steeds aangehaald...
Eens. En in de eerste maanden van een baby vind ik dat je zelfs onder toezicht nog uiterst voorzichtig moet zijn. Als je dan met een baby in je armen bijvoorbeeld op de bank zit en je laat een hond erbij om te snuffelen/likken, kan alsnog 1 totaal onverwachte beet genoeg zijn om ernstige schade aan te richten. Zelfs als je er dus pal bovenop zit, heb je nooit het reactievermogen om dat af te weren. Baby's zijn gewoon te kwetsbaar op dat moment en volstrekt kansloos tegen een dier dat groter en sneller is en over een krachtige beet met scherpe tanden beschikt.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:36 schreef Ole het volgende:
[..]
hoe lief ook. Maar ook bijvoorbeeld Labradors kunnen dit doen. Gewoon altijd onder toezicht
Alsof die mythe wel waar was bij echte Staffords... Dat het inmiddels nog verder uit de hand is gelopen is waar, met de monstrositeit van de XL-bully als meest recente voorbeeld.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het ging toen om echte staffordshire-bulterriërs en dat ras is allang geleden kapot gefokt door broodfok.
Waarom?quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
Reactie op facebook: “wat heeft de baby of wat hebben de ouders gedaan dat de hond zo reageerde?”
Brr, ik haat hondeneigenaren. Echt werkelijk al-le-maal.
pffffffffffffffffffffffffffffffffquote:Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
Reactie op facebook: “wat heeft de baby of wat hebben de ouders gedaan dat de hond zo reageerde?”
Precies. Stel dat je een hond hebt die getraind is in speuren en er zo voor kan zorgen dat een vermist persoon wordt gevonden. Of als je visueel of lichamelijk beperkt bent en een hulphond hebt om je leven makkelijker/aangenamer te maken.quote:
quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
Oké Gerdaquote:Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
Standaard reactie van dat slag.quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
Dat heeft bij veel honden zin, mocht er toch iets gebeuren dan kun je het corrigeren en is het klaar, bij pitbullachtigen is het bekend dat ze door blijven gaan, de beet is gedaan, de kaken gaan op slot en het scheuren kan beginnen, is het vlees afgescheurd dan gaan de kaken van het slot en komt de nieuwe beet etc dat is nauwelijks te stoppen En loopt vaak zeer slecht afquote:Op maandag 28 augustus 2023 17:34 schreef manny het volgende:
Hond en kind nooit alleen in 1 ruimte en zoals hierboven aangegeven: ook als je er bij bent heel voorzichtig zijn.
Hoe dan ook triest voor dit gezin. Wel een hele harde manier om die les te leren.
Oh, dank je.quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
Ik haat jouw kinderen ook. Al-le-bei.quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
quote:Hondensoorten die het vaakst ernstige verwondingen veroorzaakten waren pitbull-achtigen, rottweilers, staffordshires en herders. Deze rassen worden hoogrisico-honden genoemd.
"Elke hond kan bijten", zegt plastisch chirurg Brinkman tegen EenVandaag . "De hoogrisico-hond veroorzaakt het ernstigste letsel." Dat komt door de bijtkracht en en het "prooi-schudden", waarbij weefsel losscheurt.
En dit is dus waarom ze die kutrassen moeten verbieden. Als een pomeriaantje of ander keffertje je bijt heb je en tetanusprik en hooguit een hechting nodig. Bij eerder genoemde kutrassen ligt je halve been er af.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:08 schreef deedeetee het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)n-willen-maatregelen
[..]
Ik vertrouw mensen nog minder dan honden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:31 schreef britneycheers het volgende:
Honden en mensen zijn beide niet te vertrouwen.
Te triest voor woorden dit, kindje dood, ouders uit elkaar, moeder (terecht) geen contact meer met de opa en oma ....quote:Op vrijdag 1 september 2023 10:57 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)szaak-eis-opa-en-oma
Opa en oma doodgebeten baby Robin niet in rechtszaal, zaak uitgesteld
[ afbeelding ]
- knip -
NWS / Het oneindige 'Dat doet ie normaal nooit.'-topic # 1809 vanaf #18quote:Op vrijdag 1 september 2023 11:53 schreef deedeetee het volgende:
Hele treurige zaak was er van te voren al bekend dat de hond niet te vertrouwen was met het kindje ? Ik weet niet meer precies hoe dat zat.
Kruipend kindje en hond is altijd link. Ik heb dit risico zelf nooit willen nemen. Maar ben dan ook een angsthaas wat zulke zaken betreft.
quote:Op donderdag 31 augustus 2023 18:26 schreef tong80 het volgende:
Zie weer eens waarom ik niks heb met honden. Item in één Vandaag. 150.000 geregistreerde bijtincidenten. Veel ernstig. Veel dodelijk. Nog meer incidenten worden niet gemeld. Chirurg vindt het absurd dat honden als normaal worden gevonden in het straatbeeld. 'Doet ie normaal nooit.' 'Hij doet niks hoor.'
Duidelijk verhaal, Tokkiehonden verbieden.quote:Kinderen vaak slachtoffer hondenbeet, plastisch chirurgen willen maatregelen
In ruim anderhalf jaar tijd hebben plastisch chirurgen ongeveer honderd ernstige bijtincidenten met honden geregistreerd waarbij de slachtoffers moesten worden geopereerd, meldt EenVandaag. De meeste slachtoffers waren kinderen: 44 procent was jonger dan 8 jaar en 11 procent was baby.
Plastisch chirurgen willen dat er landelijke regels komen om bijtincidenten tegen te gaan. De Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC) hield voor het eerst het aantal bijtincidenten bij, van oktober 2021 tot en met juli 2023. Hondensoorten die het vaakst ernstige verwondingen veroorzaakten waren pitbull-achtigen, rottweilers, staffordshires en herders. Deze rassen worden hoogrisico-honden genoemd.
"Elke hond kan bijten", zegt plastisch chirurg Brinkman tegen EenVandaag . "De hoogrisico-hond veroorzaakt het ernstigste letsel." Dat komt door de bijtkracht en het "prooi-schudden", waarbij weefsel losscheurt.
Nick Brinkman zegt vaak heel ernstig letsel te zien. "Wij zien die mensen op operatietafel liggen met al het leed dat erachter zit", zegt hij. Daarbij benadrukt hij dat de honderd geregistreerde ernstige bijtincidenten niet het complete beeld geven. "Als er alleen een botbreuk is, komen wij er niet aan te pas."
Daarbij kan het zijn dat een slachtoffer behandeld wordt door de huisarts of eerste hulp. Ook kan het slachtoffer overlijden voordat het tot een operatie komt. Dat gebeurde afgelopen week, toen een jong kind, mogelijk een baby, werd doodgebeten door een hond in een flat in Emmeloord.
Tweede Kamerlid Frank Wassenberg (PvdD) zegt tegen EenVandaag benieuwd te zijn naar de cijfers wanneer incidenten landelijk worden bijgehouden. "We moeten écht weten hoe groot het probleem is, hoe ontwikkelt het zich en vooral wat zegt het over honden en wat over baasjes."
Wassenberg noemt hondeneigenaren de belangrijkste risicofactor, omdat zij honden vaak niet goed opvoeden. Daarbij gaat het om alle hondenrassen, zegt hij. "Een teckel zal misschien niet zo snel iemand doodbijten, maar kan een baby ook ernstig verwonden. Dus je wil niet alleen naar grote agressieve honden kijken."
Het Kamerlid zegt binnenkort samen met BBB een motie in te dienen waarin ze vragen om een verplichte opvoedcursus voor hondenbezitters. "Ook om dierenwelzijn te vergroten."
Verontrustend
Plastisch chirurg Brinkman stelt dat er krachtigere, landelijke maatregelen getroffen moeten worden met betrekking tot hoogrisico-honden. Een gedragscursus en achteraf optreden vindt hij niet voldoende.
"Ik denk niet dat het aantal slachtoffers daarmee naar beneden gaat", zegt Brinkman. "Ik vind het verontrustend dat wij als maatschappij accepteren dat deze agressieve honden onderdeel zijn van ons straatbeeld. Ik hoop heel erg dat de politiek hier wat mee gaat doen."
Ja, onderzoekje uit 2007: ,die 150.000 is een schatting, die gebaseerd blijkt te zijn op een publieksonderzoek uit 2007 (!) van TNS-NIPO, waarbij 1120 mensen aangaven een bijtincident te hebben meegemaakt in de afgelopen 24 maanden. Een derde daarvan had niet eens een beschadiging van de huid.'quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk verhaal, Tokkiehonden verbieden.
Overigens wordt er nergens gewag gemaakt van die 150.000 incidenten. Dat zijn nog steeds de oude cijfers en nmm niet betrouwbaar.
Wat een jaar of 2 enigszins grappig was was een man die dronken thuis door de glazen tafel viel. Dat was teveel stress voor zijn honden volgens mij. Hap arm weg. Hij zag er zelf de lol van in dagen later.quote:Op vrijdag 1 september 2023 11:53 schreef deedeetee het volgende:
Hele treurige zaak was er van te voren al bekend dat de hond niet te vertrouwen was met het kindje ? Ik weet niet meer precies hoe dat zat.
Kruipend kindje en hond is altijd link. Ik heb dit risico zelf nooit willen nemen. Maar ben dan ook een angsthaas wat zulke zaken betreft.
Hangt ook af van de soort cursus.quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:07 schreef deedeetee het volgende:
https://www.1limburg.nl/n(...)ichte-cursus-baasjes
Ik verwacht er niet te veel van. Een verplichte cursus voor alle honden bezitters ? Of alleen voor mensen met een hond die al problemen geeft ?
Ik ken mensen die op cursus gingen met een probleem hond die o.a. de hele buurt bij elkaar blafte zodra hij aan de riem het huis uit liep. Op cursus gedroeg hij zich voorbeeldig maar thuis is zijn gedrag nooit anders geworden.
Probleem was dus zijn baasjes. Met name de vrouw, bij haar doet elke hond die ze ooit had raar. Ook de hond die ze nu hebben. Als zij er mee loopt dan steek ik de straat over, als hij er mee loopt is dat niet nodig. Dan is het een rustige hond.
Nee hoor lang niet altijd.quote:Op zaterdag 2 september 2023 06:07 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hangt ook af van de soort cursus.
Mee eens. Niet iedereen is geschikt als baas.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee hoor lang niet altijd.
Sommige mensen zijn gewoon niet geschikt om met honden om te gaan. Tis een heel lief mens voor haar kleinkinderen maar ze snapt niet dat een hond een andere aanpak nodig heeft. En ze halen altijd kneusjes in huis. De laatste aanwint is een straathond uit een oost blok land. De hond daarvoor namen ze mee toen ze bij de dierenarts zaten en ontdekten dat zijn baasjes hem wilden laten inslapen omdat ze hem totaal onhandelbaar vonden. Dus boden ze toen spontaan aan om die arme hond een goed huis aan te bieden. Dat kreeg die hond en de buurt kreeg er een luidruchtige jack russel bij. Elke ochtend rond 7 uur en elke avond rond 11 uur kabaal en ook daar tussen in natuurlijk maar overdag blaffen er zoveel honden.
Yup, in het wolventopic ook besproken: AchJa in NWS / De plaats van de wolf in NL #5quote:Op vrijdag 1 september 2023 20:16 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ja, onderzoekje uit 2007: ,die 150.000 is een schatting, die gebaseerd blijkt te zijn op een publieksonderzoek uit 2007 (!) van TNS-NIPO, waarbij 1120 mensen aangaven een bijtincident te hebben meegemaakt in de afgelopen 24 maanden. Een derde daarvan had niet eens een beschadiging van de huid.'
Uit het artikel van RTL Nieuws:quote:Op zaterdag 2 september 2023 06:33 schreef Qarrad het volgende:
Zo'n verplichte cursus is ook loze moeite als er nauwelijks handhaving is. Er is nu al geen capaciteit!
Vind het wel een goeie bij bijtincidenten of constateren dat hond niet aangelijnd loopt of niet onder appel is.quote:Op zaterdag 2 september 2023 06:33 schreef Qarrad het volgende:
Zo'n verplichte cursus is ook loze moeite als er nauwelijks handhaving is. Er is nu al geen capaciteit!
Ja, zowel civielrechtelijk als strafrechtelijk.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:01 schreef hb64 het volgende:
[..]
Uit het artikel van RTL Nieuws:
Iaira Boissevain is als advocaat gespecialiseerd in praktisch dierenrecht, het recht waar onder meer eigenaren mee te maken krijgen als hun dier schade veroorzaakt of in het geval van agressieve honden. Ze spreekt van willekeur in de manier waarop politie en justitie nu omgaan met hondenbeten. "Er is geen standaardprotocol. Wat er gebeurt, is afhankelijk van de situatie en de agenten die ter plekke komen."
Boissevain stelt: als een hond een ander dier of een mens bijt en die raakt daarbij zwaargewond, zou de eigenaar altijd juridisch vervolgd moeten worden. "Men zou de hond dan standaard moeten laten inslapen."
Dit is mijns inziens een goed standpunt. Afmaken van bijthonden zou geen discussie mogen zijn, maar moet gewoon standaard uitgevoerd worden. Eigenaar juridisch vervolgen en voor alle kosten op laten draaien.
In 6 jaar 1200 pitbulls. Niet mis. Maar die muilkorf blijft waar en voor wie?quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, in het wolventopic ook besproken: AchJa in NWS / De plaats van de wolf in NL #5
Wat een gruwelijk verhaal zeg.quote:Op zaterdag 2 september 2023 06:12 schreef Jaroon het volgende:
'Max beet me anders nooit'
Willy Peters werd gegrepen door zijn eigen pitbulls. De doorgedraaide honden verscheurden zijn armen. De rechter moest geamputeerd worden, de linker werd ternauwernood gered. ,,Als ik nu geblaf hoor, krimp ik ineen.''
Sander van der Werff 21-12-15, 06:33 Laatste update: 04-03-16, 18:51
Door die shock heb ik gelukkig niet alles bewust meegemaakt. Maar in mijn dromen komt het soms terug
Een vb dus. Maar ik maak het hier mee in een winkel.. Jonge gast en gek op zijn pitbull . Klanten bang in de winkel. Dat weet hij heel goed..Tot het fout gaat.quote:
Nou dat afmaken mag natuurlijk een goede toetsing aan voorafgaan maar die willekeur van handhaving en vooral de lage pakkans van deze vorm van huftergedrag, dat moet echt anders.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:01 schreef hb64 het volgende:
[..]
Uit het artikel van RTL Nieuws:
Iaira Boissevain is als advocaat gespecialiseerd in praktisch dierenrecht, het recht waar onder meer eigenaren mee te maken krijgen als hun dier schade veroorzaakt of in het geval van agressieve honden. Ze spreekt van willekeur in de manier waarop politie en justitie nu omgaan met hondenbeten. "Er is geen standaardprotocol. Wat er gebeurt, is afhankelijk van de situatie en de agenten die ter plekke komen."
Boissevain stelt: als een hond een ander dier of een mens bijt en die raakt daarbij zwaargewond, zou de eigenaar altijd juridisch vervolgd moeten worden. "Men zou de hond dan standaard moeten laten inslapen."
Dit is mijns inziens een goed standpunt. Afmaken van bijthonden zou geen discussie mogen zijn, maar moet gewoon standaard uitgevoerd worden. Eigenaar juridisch vervolgen en voor alle kosten op laten draaien.
quote:Buurvrouw Jolien maakt zich erg veel zorgen om de pitbull. Ze heeft nu al drie keer live meegemaakt dat het beest andere hondjes tot bloedens toe pakt. En van andere buurtbewoners weet ze dat het nog wel veel vaker is gebeurd. „Ik heb de politie al ingelicht, en de gemeente. Maar ze sturen me van het kastje naar de muur.”
En toen?quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:03 schreef phpmystyle het volgende:
Pff, liep daarstraks in een bos, ik zag in de verte al een man met een riem lopen, maar ik zag geen hond. Enkele ogenblikken later komt weer zo'n schijtbeest uit de bosjes tevoorschijn die op mij afloopt. En dat baasje maakt ook weinig aanstalten om het te pakken, laat staan aan te lijnen.
Met verheven stem ik doe niks en haal die hond weg.quote:
Hoe goed reageren dat soort honden op een verheven stem?quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met verheven stem ik doe niks en haal die hond weg.
Vanaf nu weer standaard pepperspray bij me in dergelijke gebieden.
Naar de eigenaar natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hoe goed reageren dat soort honden op een verheven stem?
Bij dit soort probleemeigenaren ligt de oorzaak van het probleem altijd bij een ander, nooit bij henzelf.quote:Op zaterdag 2 september 2023 16:32 schreef Qarrad het volgende:
Nou ja, dit soort situaties dus...
https://www.sikkom.nl/act(...)toffer-28613550.html
[..]
En mensen die zomaar aan honden zitten.quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:21 schreef hb64 het volgende:
[..]
Bij dit soort probleemeigenaren ligt de oorzaak van het probleem altijd bij een ander, nooit bij henzelf.
Daarom een éénvoudige maatregel; bijt de hond dan gaat de hond dood. Het is nog makkelijk uit te leggen ook.
Natuurlijk moeten kinderen opgevoed worden in de omgang met dieren. En er zullen altijd mensen zijn met een irrationele angst voor honden. Maar een bijtincident is makkelijk te bewijzen. De handhaving is gebaat met een duidelijke regel waar niet over gediscussieerd hoeft te worden.
Huisartsen, spoedeisende hulp kan die aangifte ook doen. Als dit voor het slachtoffer bezwaarlijk is.
Opgeruimd staat netjes.quote:Op zondag 3 september 2023 12:15 schreef tong80 het volgende:
Twee XL-bulldogs zijn door een boer in Wales doodgeschoten nadat zij vee aanvielen. 22 zwangere schapen werden doodgebeten en nog eens 48 raakten gewond. Het baasje heeft van de rechtbank een boete gekregen en mag een paar jaar geen honden bezitten.
[ afbeelding ]
Het incident vond plaats in maart eerder dit jaar. De honden waren ontsnapt uit hun huis en drongen binnen op het privéterrein van een boer uit Wrexham. Daar vielen zij het vee aan en ook tegenover de boer gedroegen de bulldogs zich agressief.
Reden voor de boer om de twee honden dood te schieten, nadat de beesten eerst schapen verwondden en zelfs doodden. De schade die het incident opleverde, kost omgerekend ruim 16.000 euro. Baasje David Hughes pleitte schuldig aan het feit dat hij de controle over zijn bulldogs was verloren en mag nu vijf jaar lang geen honden hebben en moet een boete van ruim 1000 euro betalen.
XL-bulldogs vaker betrokken bij incidenten
XL-bulldogs zijn de afgelopen jaren vaker betrokken geweest bij incidenten in het Verenigd Koninkrijk. In 2021 waren deze beesten betrokken bij twee op de vier dodelijke hondenaanvallen, waarna dat een jaar later opliep tot zes op de tien. Het ras was vorig jaar betrokken bij de dood van twee kinderen, waarna een campagne werd opgezet voor meer overheidscontrole bij de bulldogs en zwaardere straffen bij incidenten. Deskundigen waarschuwen dat er meer doden vallen als het ras niet wordt verboden.
https://www.telegraaf.nl/(...)-22-zwangere-schapen
In wijken waar dat soort honden veel voorkomen zijn doorgaans ook veel vuurwapensquote:Op zondag 3 september 2023 13:27 schreef WammesWaggel het volgende:
Gelukkig had die boer een vuurwapen, die luxe heeft niet iedereen.
Ja, als je dan een opmerking maakt over die hond krijg je direct het pistool van de eigenaar onder je neus.quote:Op zondag 3 september 2023 13:48 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
In wijken waar dat soort honden veel voorkomen zijn doorgaans ook veel vuurwapens
In elk geval vindt men meestal commentaar raar. Tijd terug hier ook in een winkel. Eigenaar laat los de hond ruiken aan mensen. Iemand doet het juist en maakt palmreuk contact. Eigenaar over de zeik "wat deed je daar!"quote:Op zondag 3 september 2023 18:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, als je dan een opmerking maakt over die hond krijg je direct het pistool van de eigenaar onder je neus.
Dit ras is momenteel een hot topic in het VK en waarschijnlijk binnenkort in Nederland ook steeds meer, want wat is er nu mooier dan een hondenras waar iedereen bang voor is? Nog 20 kilo meer aan hond! Deze kolossen zijn dus niet te houden tenzij je een ervaren en verantwoordelijke eigenaar bent met een piemel boven de 1,85m die een ton bankdrukt maar goed, ervaren en verantwoordelijke eigenaren nemen dit ras niet omdat ze weten dat ze niet te houden en te vertrouwen zijn, aangezien de weeffoutjes er met verve in- en doorgefokt zijn.quote:Op zondag 3 september 2023 12:15 schreef tong80 het volgende:
Twee XL-bulldogs zijn door een boer in Wales doodgeschoten nadat zij vee aanvielen. 22 zwangere schapen werden doodgebeten en nog eens 48 raakten gewond. Het baasje heeft van de rechtbank een boete gekregen en mag een paar jaar geen honden bezitten.
[ afbeelding ]
Het incident vond plaats in maart eerder dit jaar. De honden waren ontsnapt uit hun huis en drongen binnen op het privéterrein van een boer uit Wrexham. Daar vielen zij het vee aan en ook tegenover de boer gedroegen de bulldogs zich agressief.
Reden voor de boer om de twee honden dood te schieten, nadat de beesten eerst schapen verwondden en zelfs doodden. De schade die het incident opleverde, kost omgerekend ruim 16.000 euro. Baasje David Hughes pleitte schuldig aan het feit dat hij de controle over zijn bulldogs was verloren en mag nu vijf jaar lang geen honden hebben en moet een boete van ruim 1000 euro betalen.
XL-bulldogs vaker betrokken bij incidenten
XL-bulldogs zijn de afgelopen jaren vaker betrokken geweest bij incidenten in het Verenigd Koninkrijk. In 2021 waren deze beesten betrokken bij twee op de vier dodelijke hondenaanvallen, waarna dat een jaar later opliep tot zes op de tien. Het ras was vorig jaar betrokken bij de dood van twee kinderen, waarna een campagne werd opgezet voor meer overheidscontrole bij de bulldogs en zwaardere straffen bij incidenten. Deskundigen waarschuwen dat er meer doden vallen als het ras niet wordt verboden.
https://www.telegraaf.nl/(...)-22-zwangere-schapen
Wat kosten die monsters aan vreten joh?quote:Op maandag 4 september 2023 10:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit ras is momenteel een hot topic in het VK en waarschijnlijk binnenkort in Nederland ook steeds meer, want wat is er nu mooier dan een hondenras waar iedereen bang voor is? Nog 20 kilo meer aan hond! Deze kolossen zijn dus niet te houden tenzij je een ervaren en verantwoordelijke eigenaar bent met een piemel boven de 1,85m die een ton bankdrukt maar goed, ervaren en verantwoordelijke eigenaren nemen dit ras niet omdat ze weten dat ze niet te houden en te vertrouwen zijn, aangezien de weeffoutjes er met verve in- en doorgefokt zijn.
Met dank aan celebs als Drake die trots poseren met deze ultieme tokkiehond. Daar kan geen Postbus 51-campagne tegenop...
Op Markplaats staan Delano, Melissa en Jennifer voor de andere Delano's, Melissa's en Jennifers klaar om de Nederlandse straten en parken verder te verzieken.
Het is dus een vrij recente kruising, hier gaan we vast nog meer van horen.quote:In the United Kingdom, XL Bully dogs were responsible for half of all dog-related deaths between 2021 and June 2023. The Kennel Club has opposed calls for the XL Bully to be banned.[13] In June 2023, John Hayes, MP for South Holland and the Deepings, raised the issue in the House of Commons, calling on the British government to urgently ban the XL Bully following a spate of attacks involving the breed in recent years.[14]
The Metropolitan Police covering the Greater London area seized 479 out-of-control dogs in 2022 under the Dangerous Dogs Act. By breed, the American Bully was the second most commonly seized dog, with 73 dogs seized. Prior to 2020, no seizures of American Bullies were reported. In the first five months of 2023 the force had seized 44 American bullies, almost three times the next most common breed, the Staffordshire Bull Terrier, of which 16 had been seized.[15]
In January 2023, a BBC investigation found that organized crime in the UK is moving into the lucrative market of extreme dog breeding, specifically American Bullies as a means of money laundering
bRRRRRRRRRR.quote:Op maandag 4 september 2023 10:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit ras is momenteel een hot topic in het VK en waarschijnlijk binnenkort in Nederland ook steeds meer, want wat is er nu mooier dan een hondenras waar iedereen bang voor is? Nog 20 kilo meer aan hond! Deze kolossen zijn dus niet te houden tenzij je een ervaren en verantwoordelijke eigenaar bent met een piemel boven de 1,85m die een ton bankdrukt maar goed, ervaren en verantwoordelijke eigenaren nemen dit ras niet omdat ze weten dat ze niet te houden en te vertrouwen zijn, aangezien de weeffoutjes er met verve in- en doorgefokt zijn.
Met dank aan celebs als Drake die trots poseren met deze ultieme tokkiehond. Daar kan geen Postbus 51-campagne tegenop...
Op Markplaats staan Delano, Melissa en Jennifer voor de andere Delano's, Melissa's en Jennifers klaar om de Nederlandse straten en parken verder te verzieken.
Hoe effectief is pepperspray tegen (agressieve) honden?quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vanaf nu weer standaard pepperspray bij me in dergelijke gebieden.
Ik las het even snel, is het nou een kruising tussen een AmStaff en een AmBulldog?quote:Op maandag 4 september 2023 11:36 schreef Berkery het volgende:
Wikipedia:
[..]
Het is dus een vrij recente kruising, hier gaan we vast nog meer van horen.
Waarom zou je een vreemde hond willen aaien ?quote:Een Franse bulldog heeft maandagmiddag een man gebeten tijdens een wandeling met zijn vierjarige dochtertje in Brunssum.Het incident gebeurde rond half een op de Venweg, ter hoogte van het restaurant Canadian Corner. Een vader maakte daar een wandeling met zijn dochtertje toen er een vrouw met een Franse bulldog tegemoet kwam gelopen.
De vrouw gaf aan dat het meisje de hond niet mocht aaien, maar de vader wel. Hij deed dat voor een korte periode, maar vond het toch vreemd en trok zijn hand terug. Het bleek te laat en de hond beet de man in zijn hand, waarna hij naar de dokter moest voor een behandeling.
Weglopen
De vader wilde het onderling regeling met de vrouw, maar zij besloot weg te lopen zonder haar gegevens achter te laten. De politie was dinsdag aanvankelijk op zoek naar de eigenaresse van de hond en naar eventuele getuigen. De vrouw heeft zich even later dinsdagmiddag gemeld.
Snap ik al niet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:09 schreef deedeetee het volgende:
Raar verhaal in de Limburger :
[..]
Waarom zou je een vreemde hond willen aaien ?
Edit: Als ik beter lees begrijp ik dat de man wél toestemming had van de vrouw. Vreemd verhaal inderdaad.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:09 schreef deedeetee het volgende:
Raar verhaal in de Limburger :
[..]
Waarom zou je een vreemde hond willen aaien ?
Weet ik niet, nooit uitgeprobeerd.quote:Op maandag 4 september 2023 15:48 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Hoe effectief is pepperspray tegen (agressieve) honden?
quote:Een Tilburger is woensdagavond in zijn huis aan de Donizettistraat aangehouden voor het mishandelen van zijn hond. Dat meldt de politie. Een bezorgde buurtbewoner hoorde al enkele dagen schreeuwen en piepen van een hond. De buurtbewoner kon het niet langer aanhoren en belde de politie.
Op het moment dat de politie arriveerde, hoorden ook agenten geluiden van een hond in nood. Eenmaal binnen bleek dat het dier gewond was en versuft. Het zou gaan om een jonge hond.
De bewoner is aangehouden en de hond is in beslag genomen. Een dierenarts heeft de hond onderzocht en ontdekte meerdere kneuzingen en verwondingen.
Het dier is uiteindelijk door de dierenarts behandeld en wordt elders opgevangen.
Vooral een mix van allerlei stoere rassen. Dat is het probleem ook een beetje; er is geen rasstandaard, dus geen toezicht, elke fokker heeft een eigen idee hoe zo'n hond er uit moet zien. Dat maakt het verbieden van dergelijke kruisingen ondoenlijk.quote:Op maandag 4 september 2023 15:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik las het even snel, is het nou een kruising tussen een AmStaff en een AmBulldog?
Ben benieuwd of de dader ook door z'n huisarts behandeld is voor z'n daden (spuitje geven).quote:Op donderdag 7 september 2023 12:26 schreef maily het volgende:
Andersom: Dappere buurman redt hond
Hond wordt mishandeld door baasje; buurtbewoner trekt aan de bel
[..]
Nee.quote:Op donderdag 7 september 2023 18:22 schreef hb64 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de dader ook door z'n huisarts behandeld is voor z'n daden (spuitje geven).
Zou van mij best mogen.
Ik stond gisteren tegenover zo'n moordmachine met mijn Teckel.quote:Op maandag 4 september 2023 15:50 schreef deedeetee het volgende:
[ afbeelding ]
Zo eentje had een vroegere vriend van een van mijn zoons. Ik was als de dood voor dat beest. Dat overgens absoluut nooit iemand kwaad deed. De stumper liet zich zelfs door een andere hond flink bijten zonder zich te verweren. Dat verwacht je dus niet van zo'n hond. Maar even goed. ik zou echt niet bij die hond in de buurt willen komen. Ze zijn ook nog eens foeilelijk. En heel erg veel problemen met gewrichten en zo. Fok zou alleen al om die reden verboden moeten worden. Als zo'n hond je aanvalt heb je geen schijn van kans......
Jeroen is een alpha hontquote:Op donderdag 7 september 2023 23:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik stond gisteren tegenover zo'n moordmachine met mijn Teckel.
Serieus bang was ik.
Maar ik heb het beest geaaid hoor en ik deed net alsof ik niet bang was dus ik had Jeroentje ook gewoon met losse lijn.
Gaan die 2 gewoon samen spelen![]()
En dat gigantische beest onderdanig zijn tegenover Jeroen.
Ik vertrouwde het van geen meter hoor, maar het is goed gegaan want Jeroentje leeft nog
Voor de American Bully hebben fokkers wel een vereniging opgericht die rassenstandaarden heeft vastgelegd en aan stamboomregistratie doet. En er zijn statistieken waar op grond van de kenmerken de American Bully in voorkomt. En dan zie je dat ze in Engeland verantwoordelijk zijn voor de helft van de incidenten waarbij een hond een andere hond doodbijt.quote:Op donderdag 7 september 2023 12:38 schreef Berkery het volgende:
[..]
Vooral een mix van allerlei stoere rassen. Dat is het probleem ook een beetje; er is geen rasstandaard, dus geen toezicht, elke fokker heeft een eigen idee hoe zo'n hond er uit moet zien. Dat maakt het verbieden van dergelijke kruisingen ondoenlijk.
"Ja mijn gezelschap zou helpen, daarom rende ik weg."quote:Dat een pitbull een kat dood bijt in een woonwijk is al schokkend. Maar dat het baasje er daarna ook nog vandoor gaat, vindt de rechtbank in Almelo echt onacceptabel. De 50-jarige Enschedese Suzanne H. krijgt daarom een taakstraf van 80 uur.
Geen spuitje voor baasje?quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:22 schreef Qarrad het volgende:
https://www.tubantia.nl/e(...)t-u-wilde~a392caca9/
Aftermath van een pit 'n run.
[..]
"Ja mijn gezelschap zou helpen, daarom rende ik weg."
Onacceptabel!!! Dus, gevangenisstraf? Levenslang hondenverbod? Torenhoge boete? Nee, taakstrafquote:Op vrijdag 8 september 2023 08:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat een lachwekkende straf. Schrikt totaal niet af.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klinkt niet lekker. Men zoekt een uitweg om te blijven doorgaan met dit soort rassen. Eerst een iq test en dan mag je misschien opgenomen worden in de lijst nieuwe honden. We kunnen ook prima zonder Beagle's.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:21 schreef recursief het volgende:
[..]
Voor de American Bully hebben fokkers wel een vereniging opgericht die rassenstandaarden heeft vastgelegd en aan stamboomregistratie doet. En er zijn statistieken waar op grond van de kenmerken de American Bully in voorkomt. En dan zie je dat ze in Engeland verantwoordelijk zijn voor de helft van de incidenten waarbij een hond een andere hond doodbijt.
Omdat hondeneigenaren altijd uitvluchten bedenken. Het beste is weer hondenbelasting innen. 1000 euro per maand per hond. Geen hond geen probleem.quote:
De teckel van mijn oom en tante leeft godzijdank ook nog, maar die werd dus mooi door zo'n pitbull aangevallen. Eigenaar wist de hond los te krijgen en ging er toen snel vandoor met zijn hondquote:Op donderdag 7 september 2023 23:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Serieus bang was ik.
Maar ik heb het beest geaaid hoor en ik deed net alsof ik niet bang was dus ik had Jeroentje ook gewoon met losse lijn.
Ik vertrouwde het van geen meter hoor, maar het is goed gegaan want Jeroentje leeft nog
Idd. Gewoon niet iemands hond zomaar aaien. Iets anders is er los aan de lijn mee rondlopen en je niet door hebt (of wel) dat de omgeving het echt onprettig vindt. Zoals bij mij bij een winkel dus.quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:51 schreef maily het volgende:
[..]
Snap ik al niet.
En waarom niet het kind en toch wel de vader?
Laat iedereen van je hond afblijven.
Zucht .....
Alleen voor abonnees, staat er verder iets in het artikel over maatregelen?quote:Op zondag 10 september 2023 17:34 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.ad.nl/dalfsen(...)ZBA0Gvg8zOVWW1cr0wts
Pff, komt wel steeds meer aandacht voor👍
Een moordmachine vind ik nou ook niet echt een hele leuke benaming.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Serieus bang was ik.
En weet je ook hoeveel jongens aan de staart en oren trekken en dan gebeten worden?quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
Jeroen is mss een beetje een mietje? Wat is dit voor onzinverhaal. Tegen je wil in aaien. Jeroen raakt respect kwijt op deze manier.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Serieus bang was ik.
De ogen van een beagle.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:35 schreef mascara-klodder het volgende:
Foto van de nog levende Teckel
[ link | afbeelding ]
Ik woon deels raar maar jij helemaal zoals je verteld. Wat als je je mond hard openzet tegen dit soort figuren?quote:Op zondag 10 september 2023 20:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En weet je ook hoeveel jongens aan de staart en oren trekken en dan gebeten worden?![]()
Zelfde als het over katten gaat. Alle jongens in m’n straat trappen de kat, soms ook hun eigen kat, want stoer en leuk. Vooral als ze met een groepje zijn.Alleen een kat rent weg.
Mijn buurjongen (toen 8 jaar) is vol in de wang gebeten. Z’n moeder was zo moedig om eerlijk te zeggen dat hij de hond in kwestie heeft lopen treiteren.
Vroeger zelf als kind had ik ook een jongen in de klas die een gat in de wang had. Had ook lopen klieren bij de hond.
Een kind hoort met z’n tengels van de hond te blijven, tenzij normaal aaien.
Een hond hoort gesocialiseerd te worden en ook gewoon aan kinderen gewend te raken.
Een hond die uit zichzelf hapt is niet oké. Maar te vaak gaat er een situatie aan vooraf.
Ik begrijp je eerste zin niet.quote:Op zondag 10 september 2023 20:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik woon deels raar maar jij helemaal zoals je verteld. Wat als je je mond hard openzet tegen dit soort figuren?
Ik bedoel de reactie van bepaalde kinderen op dieren. Hier zijn mensen soms wat vreemd. Dat zie ik gelukkig niet. Wel raar is dat sinds covids echt alle katten hier weg zijn.quote:Op zondag 10 september 2023 20:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik begrijp je eerste zin niet.
En met figuren bedoel je kinderen?
500 euro boete, voor de helft voorwaardelijk want..."het kwijtraken van de hond was ook al straf"quote:Op zondag 10 september 2023 20:07 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Alleen voor abonnees, staat er verder iets in het artikel over maatregelen?
Je moet beginnen bij wat wettelijk kan. Dat is blijkbaar moeilijk bij honden. Hoe kan ik Pitt bulls tegenkomen zonder muilkorf. Ik zie het als raar. Dan ga je je beschermen.quote:Op zondag 10 september 2023 21:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
500 euro boete, voor de helft voorwaardelijk want..."het kwijtraken van de hond was ook al straf"
Nee, meneer de lul de rechter, die hond is afgemaakt om de samenleving te beschermen tegen dat beest. Nu de eigenaren nog tegen een echte consequentie aan laten lopen. Maar nee hoor, vooral oog voor de daders.
Ondertussen is het baasje van het kleine hondje een stuk vinger kwijt, PTSS rijker en moet deze ander werk zoeken.
Maar je ziet jezelf wel als normaal? In de wachtkamer. Jouw hond. Probleem met kind. Wat voor wachtkamer?quote:Op zondag 10 september 2023 22:11 schreef deedeetee het volgende:
Sommige ouders zijn echt raar. Ik zat met mijn hond bij de da in de wachtkamer. Komt moeder met peuter. Dat kindje wil meteen op mijn hond af. Geen goed plan want die moet niks van zulke kleintjes hebben. Is helaas verpest door zoontje van een ex van mijn zoon.
Dus ik waarschuw de moeder dat ze dat kindje bij zich moet houden. Mens keek me raar aan en stak geen poot uit. Haar kind deed toch niks verkeerds ? Die wilde gewoon op mijn hond af lopen. Vond hij leuk. Ik moest zelf maar zorgen dat het kind niet aan mijn hond kon komen.... gelukkig bleef de hond braaf zitten. Hij zou wrs ook net als anders hooguit gegromd hebben als t jochie aan hem wilde zitten. Maar toch, hou verdorie je kind bij je !
Sommige hondenbezitters zijn echt raar. Ik loop met mijn peuter door het park. Komt man met hond. Dat hondje wil meteen op mijn kind af. Geen goed plan want die moet niks van zulke beesten hebben. Is helaas verpest door zwerfhonden op vakantie.quote:Op zondag 10 september 2023 22:11 schreef deedeetee het volgende:
Sommige ouders zijn echt raar. Ik zat met mijn hond bij de da in de wachtkamer. Komt moeder met peuter. Dat kindje wil meteen op mijn hond af. Geen goed plan want die moet niks van zulke kleintjes hebben. Is helaas verpest door zoontje van een ex van mijn zoon.
Dus ik waarschuw de moeder dat ze dat kindje bij zich moet houden. Mens keek me raar aan en stak geen poot uit. Haar kind deed toch niks verkeerds ? Die wilde gewoon op mijn hond af lopen. Vond hij leuk. Ik moest zelf maar zorgen dat het kind niet aan mijn hond kon komen.... gelukkig bleef de hond braaf zitten. Hij zou wrs ook net als anders hooguit gegromd hebben als t jochie aan hem wilde zitten. Maar toch, hou verdorie je kind bij je !
Zo is het soms.quote:Op zondag 10 september 2023 22:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Sommige hondenbezitters zijn echt raar. Ik loop met mijn peuter door het park. Komt man met hond. Dat hondje wil meteen op mijn kind af. Geen goed plan want die moet niks van zulke beesten hebben. Is helaas verpest door zwerfhonden op vakantie.
Gaat de hondenbezitter vervolgens kleuter dwingen niet bang te zijn en laat de hond even snuffelen (wennen) aan kinderen. Ja, rustig maar, brave hond, brave hond, ja goed zo.
Gelukkig bleef de hond braaf zitten. Maar toch, hou verdorie je hond bij je !
🙃
Een kind moet niet klakkeloos naar een hond komen. Een hond niet klakkeloos bij een kind.quote:Op zondag 10 september 2023 22:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Sommige hondenbezitters zijn echt raar. Ik loop met mijn peuter door het park. Komt man met hond. Dat hondje wil meteen op mijn kind af. Geen goed plan want die moet niks van zulke beesten hebben. Is helaas verpest door zwerfhonden op vakantie.
Gaat de hondenbezitter vervolgens kleuter dwingen niet bang te zijn en laat de hond even snuffelen (wennen) aan kinderen. Ja, rustig maar, brave hond, brave hond, ja goed zo.
🙃
Als eigenaar van een hond heb je meer verantwoordelijkheid. Je hond kan je bij je houden en je bent echt de baas. Als je dat niet kan en beseft geen bepaalde honden meer.quote:Op zondag 10 september 2023 22:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een kind moet niet klakkeloos naar een hond komen. Een hond niet klakkeloos bij een kind.
Ouder en een baas verantwoordelijk.
Helaas nemen niet beide partijen deze verantwoordelijk.
Maar in dit topic zijn GrOtE hOnDeN MoOrDeNaArs.
Als je hond strak aan de lijn naast je zit in de wachtkamer en de hond kan geen kant op. En een drukke peuter komt naar het kind, wie zijn verantwoordelijkheid is dat?quote:Op zondag 10 september 2023 22:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als eigenaar van een hond heb je meer verantwoordelijkheid. Je hond kan je bij je houden en je bent echt de baas. Als je dat niet kan en beseft geen bepaalde honden meer.
Ben je net aan de beurt natuurlijkquote:Op zondag 10 september 2023 22:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als je hond strak aan de lijn naast je zit in de wachtkamer en de hond kan geen kant op. En een drukke peuter komt naar het kind, wie zijn verantwoordelijkheid is dat?![]()
We hebben niet allemaal een wandelende tas die je op schoot neemt om die scène met het kind niet te laten escaleren?
De hond zit braaf, het kind verplaatst zich. Moet je als baas met hond weglopen?
Ik heb wel eens bij een grote praktijk dan even een ander bankje gepakt, omdat ik zag dat iemand een bange kat in een mandje had zitten.quote:
Zo klonk het niet echt. Maar okay. Er zijn idd ouder die alles okay vinden.quote:Op zondag 10 september 2023 22:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als je hond strak aan de lijn naast je zit in de wachtkamer en de hond kan geen kant op. En een drukke peuter komt naar het kind, wie zijn verantwoordelijkheid is dat?![]()
We hebben niet allemaal een wandelende tas die je op schoot neemt om die scène met het kind niet te laten escaleren?
De hond zit braaf, het kind verplaatst zich. Moet je als baas met hond weglopen?
Je houdt van dieren. Dan hou je er idd wat meer rekening mee. Niet iedereen heeft dat en zeker kinderen steken gewoon een hand uit bijv.quote:Op zondag 10 september 2023 23:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens bij een grote praktijk dan even een ander bankje gepakt, omdat ik zag dat iemand een bange kat in een mandje had zitten.
Niet zo fijn als je hond zelf al heel ziek is, maar a la.![]()
Geen probleem om te proberen met elkaar rekening te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 september 2023 00:00 schreef maily het volgende:
Tijd voor een waarschuwing bij de deur van de dierenarts.
Dat de aanwezige dieren gestresst kunnen zijn in de wachtkamer, en of iedereen daar rekening mee kan houden.Ja. Gewoon "pas op voor de hond!" geeft al een idee vaak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 10 september 2023 20:07 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Alleen voor abonnees, staat er verder iets in het artikel over maatregelen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zitten ook nog wat foto's bij, maar die laat ik even voor wat ze zijn
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Haha tokkie.quote:Op zondag 10 september 2023 22:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een kind moet niet klakkeloos naar een hond komen. Een hond niet klakkeloos bij een kind.
Ouder en een baas verantwoordelijk.
Helaas nemen niet beide partijen deze verantwoordelijk.
Maar in dit topic zijn GrOtE hOnDeN MoOrDeNaArs.
Als iedereen nu gewoon eens doet wat hij moet doen.
Dat bepaal jij als ouder toch. Als je de situatie niet vertrouwt dan laat je dit toch niet toe?quote:Op zondag 10 september 2023 22:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
🙃
Maak je niet druk, en investeer een beetje in gevoel voor ironiequote:Op maandag 11 september 2023 06:41 schreef manny het volgende:
[..]
Dat bepaal jij als ouder toch. Als je de situatie niet vertrouwt dan laat je dit toch niet toe?
Man man man. Je typt letterlijk "gaat de hondenbezitter vervolgens kleuter dwingen...." het is jouw kind, die hondenbezitter dwingt helemaal niks.
Kansloos.
Dierenarts dat zei ik toch al ? En ja daar is de aanwezigheid van honden heel normaal. Mijn hond valt niemand lastig ook geen hele kleine kinderen. Grotere kinderen vind hij wel leuk. Kleintjes gaat hij gewoon uit de weg als ze hem te dichtbij komen. Maar in een wachtkamer is daar wat minder ruimte voor dus liet ik hem rechts naast mij zitten en stak mijn been uit om dat kind tegen te houden terwijl de moeder een paar meter verder stond dom te kijken. Die vond dat haar lieve schat er toch zeker recht op had om mijn hondje te gaan aaien ? Terwijl ik probeerde te voorkomen dat mijn hond opnieuw een slechte ervaring met een klein kind zou krijgen.quote:Op zondag 10 september 2023 22:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar je ziet jezelf wel als normaal? In de wachtkamer. Jouw hond. Probleem met kind. Wat voor wachtkamer?
Wat een idioot, ik begrijp niet waarom mensen hun honden aan kinderen, of kinderen aan een hond willen opdringen. Hier om de hoek woont een meisje dat bang is voor honden. Dus als zij buiten is als ik aan kom wandelen dan zorg ik dat de hond gewoon heel ver bij haar uit de buurt blijft. Geef commando : doorlopen zodat hij daar niet aan een boom of t gras gaat snuffelen want dat doet ie dan maar een stukje verder op. Gewoon een kwestie van rekening houden met anderen....quote:Op zondag 10 september 2023 22:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
🙃
De moeder met kind en ik met mijn hond waren de enige aanwezigen in de wachtkamer. Zij stond te wachten om medicijnen af te halen en vond t blijkbaar te lastig om het kleintje ff op de arm te nemen.quote:
Och schiet toch op zegquote:Op zondag 10 september 2023 23:07 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zo klonk het niet echt. Maar okay. Er zijn idd ouder die alles okay vinden.
Een beetje als mensen die hun peuter of kleuter aan het strand even niet in de gaten houden, met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 11 september 2023 09:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De moeder met kind en ik met mijn hond waren de enige aanwezigen in de wachtkamer. Zij stond te wachten om medicijnen af te halen en vond t blijkbaar te lastig om het kleintje ff op de arm te nemen.
Ze keek wel naar t kind maar vond het blijkbaar niet nodig om in te grijpen. Ik hoop voor t kind dat ze in een andere situatie wel ingrijpt. Zo'n kleintje zou idd pardoes het water in kunnen lopen. Dat deed die van mij ook toen ze zo klein was. Maar dat was aan de flauw aflopende zandoever van een meertje en ze liep er alleen natte voetjes door op. Met nieuwe leren sandaaltjes aan, dus dat was een goede les voor ons allebei.quote:Op maandag 11 september 2023 09:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een beetje als mensen die hun peuter of kleuter aan het strand even niet in de gaten houden, met alle gevolgen van dien.
Dieren en water, net niet hetgeen waarbij je je kind niet in de gaten moet houden.
Precies. En als zo'n kind dan al per se mee moet naar de dierenarts dan weet je waar je naartoe gaat als ouder en dan zorg je dat je kind onder appèl staat om even in de termen van dit topic te blijven.quote:Op maandag 11 september 2023 09:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Och schiet toch op zegOuders moeten gewoon hun kleine kinderen beter bij zich houden. De volgende x kan het een hond zijn die niet braaf blijft zitten maar uithaalt.
Wat Maily al zegt sommige dieren zitten al gestresst en angstig in de wachtkamer. Laat ze dus gewoon met rust.
gvd dan loop je met 2 honden; er wordt een kind in zijn gezicht gebeten en je loopt gewoon door.quote:Een jongetje van 5 jaar is zondagochtend aan de Koolmeesstraat in Didam in zijn gezicht gebeten door een hond. De eigenaren van de hond liepen na het incident gewoon verder, zonder zich kenbaar te maken of het jongetje naar huis te brengen. De politie zoekt hen.
Het jongetje was buiten aan het spelen toen de hond hem in het gezicht beet. Voor de verwondingen die hij daarbij opliep, moest hij behandeld worden in het ziekenhuis. Het jongetje is weer thuis en ‘het gaat naar omstandigheden oké met hem', meldt de politie op Facebook.
De politie is op zoek naar de eigenaar of eigenaren van de hond. Die hebben zich niet gemeld bij de ouders van het kind en hebben geen contactgegevens achtergelaten.
Grote en kleine hond
Volgens het jongetje gaat het om een man en een vrouw die met twee honden liepen. Een wat grotere hond was bruin van kleur, de kleinere hond was wit en had ‘rimpels’. De man had meerdere tatoeages in zijn nek, been en arm/hand. De vrouw had bruin haar.
De politie heeft in de directe omgeving van het incident bij verschillende adressen aangebeld, maar is tot dusverre niet verder gekomen in haar zoektocht.
De man en vrouw zouden na het voorval richting de Zuiderlaan zijn gelopen. De politie heeft de looproute op Facebook gezet in de hoop dat mensen iets gezien hebben of herkennen. Het jongetje werd rond 11.45 uur gebeten.
Politiebericht op facebook: https://www.facebook.com/(...)vuixvUzDPRwKjSfMgnHlquote:Graag een reactie als je ons en het slachtoffertje kunt helpen. Respectloze meningen en discussies over hondenrassen of andere zaken die niet bijdragen hebben wij niets aan en worden verwijderd.
Ja eens, geen verschil van inzicht.quote:Op maandag 11 september 2023 10:22 schreef maily het volgende:
Kindjes moeten ook beter opgevoed worden.
Kijken met je oogjes, niet met je handjes.
quote:Op maandag 11 september 2023 17:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja eens, geen verschil van inzicht.
Toch moet het niet zo zijn dat honden de mogelijkheid hebben om kinderen/volwassenen te verwonden. Eigenaar van de hond is en blijft verantwoordelijk.
Ja ook als de omgeving van de hond onhandig handelt, ik verwacht gewoon van een hond dat die niet zomaar bijt. Ja misschien als je op z'n staart staat..
Nee dan ook niet, tenminste die van mij gillen dan alleen heel hard. Helaas is dat wel eens per ongeluk voorgekomen.quote:Op maandag 11 september 2023 17:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja eens, geen verschil van inzicht.
Toch moet het niet zo zijn dat honden de mogelijkheid hebben om kinderen/volwassenen te verwonden. Eigenaar van de hond is en blijft verantwoordelijk.
Ja ook als de omgeving van de hond onhandig handelt, ik verwacht gewoon van een hond dat die niet zomaar bijt. Ja misschien als je op z'n staart staat..
gvd dan loop je met 2 honden; er wordt een kind in zijn gezicht gebeten en je loopt gewoon door.quote:Op maandag 11 september 2023 17:38 schreef maily het volgende:
Hond bijt jongetje (5) in gezicht; baasjes lopen gewoon door
[..]
De kleine hond was zeker van de vrouw en de stoere agressor van de man van het stel.quote:De man had meerdere tatoeages in zijn nek, been en arm/hand.
Dat lijkt wel een gedragscode van mensen met foute honden: de stoerheid van je hond is omgekeerd evenredig aan je eigen vermogen om de consequenties te willen dragen van je acties. Laffe honden zijn het, die eigenaren.quote:Op maandag 11 september 2023 17:38 schreef maily het volgende:
Hond bijt jongetje (5) in gezicht; baasjes lopen gewoon door
[..]
gvd dan loop je met 2 honden; er wordt een kind in zijn gezicht gebeten en je loopt gewoon door.
met je tattoes
quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:18 schreef deedeetee het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)erikaanse-bully-hond
En de baas van deze hond ? Mag toch hopen dat die samen met de hond is opgepakt ?
Het succesnummer Bully XL weer...quote:...
The force said it will speak to the owner of the dog, describing the incident as ‘alarming and shocking’.
Bron
Normale opgevoede honden doen niets.quote:Op zondag 10 september 2023 22:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je hebt 2 dagen geleden al gereageerd maar doet het nog een keer?quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Normale opgevoede honden doen niets.
Wachtkamer dierenarts is iets anders idd. Daar behoor je je kind bij je te houden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je hebt 2 dagen geleden al gereageerd maar doet het nog een keer?![]()
Een normale hond doet niks.
Maar een hond kan daar met een gezwel en pijn in de wachtkamer zitten. Dus blijf er lekker vanaf.
Zoveel onopgevoede honden, zoveel onopgevoede kinderen.
quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je hebt 2 dagen geleden al gereageerd maar doet het nog een keer?![]()
Een normale hond doet niks.
Maar een hond kan daar met een gezwel en pijn in de wachtkamer zitten. Dus blijf er lekker vanaf.
Zoveel onopgevoede honden, zoveel onopgevoede kinderen.
Kinderen leren te weinig over dieren. Zie je ook bij kinderboerderij bijv. Soms raar om gaan met dieren.
Dus een hond die niet van kinderen houdt, dat moet de wereld maar uit ofzo?quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wachtkamer dierenarts is iets anders idd. Daar behoor je je kind bij je te houden.
Het is een plek voor honden/dieren. Niet voor kinderen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dus een hond die niet van kinderen houdt, dat moet de wereld maar uit ofzo?
Tot je kleine meisje gepakt wordt door hond of mss wolf.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:47 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Gelukkig zijn er hier op Fok niet nader te noemen bejaarde usersdie zich drukker maken om kleine meisjes die door wolven verscheurd worden.
quote:Biggekerke - Een loslopende herdershond beet woensdagochtend 13 september rond 10.00 uur meerdere voetgangers en fietsers in hun voet of been. De hond liep los nabij de Duinweg. Het politieteam komt graag in contact met slachtoffers die zich nog niet hebben gemeld.
Agenten kregen een melding dat een herdershond rond de parkeerplaats aan de Valkenisseweg in Biggekerke omstanders zou bijten.
Het been van het slachtoffer bij de parkeerplaats was geschampt. Op het ruiterpad naast de Duinweg had een vrouw flinke bijtwonden in haar been. Omstanders hadden dil bij de ambulancedienst gemeld. Meerdere fietsers verklaarden ook te zijn gebeten en vertelden dat vermoedelijk de eigenaar met de loslopende hond was vertrokken. Ze wezen de richting aan. Omdat de hond nog losliep, gingen de agenten erachteraan om het dier zo snel mogelijk onder controle te brengen, zodat er niet nog meer slachtoffers zouden vallen.
Ze zagen op de Noordendolfer de eigenaar van de hond (75) uit de gemeente Veere. De herder liep verderop en probeerde een wielrenner te bijten.
De hond liet zich met veel moeite vangen. Agenten namen de hond in beslag en het dier werd op het politiebureau opgehaald door RVO.
Deze organisatie beslist onder meer of de hond wordt onderworpen aan een risico-assessment (o.a. gedragstest).
Oproep aan slachtoffers die zich nog niet gemeld hebben
De politie komt graag in contact met slachtoffers van dit bijtincident die zich nog niet gemeld hebben. Zij kunnen bellen met 0900-8844 of contact opnemen via het Politie WhatsApp nummer 06 – 1220 7006. Vermeld voor een snelle afhandeling het dossiernummer: 2023-234374.
https://www.politie.nl/ni(...)oor-herdershond.html
Er moet wel even serieus over oordelen.quote:Op donderdag 14 september 2023 15:39 schreef deedeetee het volgende:
Wat valt daar nu nog te testen ? De hond meteen laten inslapen.
Hij heeft over straat gerend en verschillende mensen aangevallen en gebeten. Wat had jij dan nog in gedachte ? Dat hij het mss nooit meer zal doen ? Daar moet dan serieus over nagedacht gaan worden ?quote:Op donderdag 14 september 2023 20:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er moet wel even serieus over oordelen.
Was het een Stafford, dan was dit ook gebeurd.quote:Op donderdag 14 september 2023 15:39 schreef deedeetee het volgende:
Wat valt daar nu nog te testen ? De hond meteen laten inslapen.
Een bijv. dierenarts die aangeeft dat dit niet meer kon. En daarna bijv. de dorpssteniging.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hij heeft over straat gerend en verschillende mensen aangevallen en gebeten. Wat had jij dan nog in gedachte ? Dat hij het mss nooit meer zal doen ? Daar moet dan serieus over nagedacht gaan worden ?
Wij hadden een herder thuis vroeger. Die staan niet bekend als heel betrouwbaar. Behalve naar gezin toe.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Was het een Stafford, dan was dit ook gebeurd.![]()
Maar een Herder is een geaccepteerd ras. Triest hoe dit zo dus werkt.
Een Herder is ook nog eens veel meer een ras voor gevorderden.
Ik ben als kind 2x gebeten door een herder. Tis dus echt niet een ras waar ik veel vertrouwen in heb...quote:Op donderdag 14 september 2023 21:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Was het een Stafford, dan was dit ook gebeurd.![]()
Maar een Herder is een geaccepteerd ras. Triest hoe dit zo dus werkt.
Een Herder is ook nog eens veel meer een ras voor gevorderden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |