abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Spellchecker donderdag 11 mei 2023 @ 11:49:56 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209100290
Jongetje zwaar toegetakeld door hond bij kinderspeelbos

quote:
Een Urker jongetje is dinsdag in de omgeving van het speelbos langs de Staartweg op Urk gebeten door een hond. Dat bevestigt de politie. Foto's van het slachtoffer, waarop hij te zien is met twee fikse bijtwonden aan zijn hoofd en gezicht, zijn via sociale media verspreid.

Het kind maakt het volgens de politie inmiddels goed. Er is melding gedaan van het incident bij de politie, maar volgens de moeder van het slachtoffer was het een ongeluk en wordt er geen aangifte gedaan. Wat er met de hond gaat gebeuren is nog niet duidelijk.

De toedracht van het bijtincident wordt door de politie onderzocht. De moeder van het slachtoffer zegt dat de hond was aangelijnd.

De politiewoordvoerder roept mensen op om de foto's van het kind niet verder te verspreiden. Ze verzoekt vanwege de kwetsbare situatie te denken aan de privacy van het jonge slachtoffer.
Een ongeluk .... geen aangifte doen .....

Dat riekt naar eigen hond of die van familie ....
pi_209100992
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 11:49 schreef maily het volgende:
vol
Leeg :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 11 mei 2023 @ 17:18:06 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_209104200
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 11:49 schreef maily het volgende:
Jongetje zwaar toegetakeld door hond bij kinderspeelbos
[..]
Een ongeluk .... geen aangifte doen .....

Dat riekt naar eigen hond of die van familie ....
Mja, of het gaat om een heel naar kind dat de hond geprovoceerd heeft tot ie hapte :@ er staat namelijk ook dat de hond was aangelijnd.
(Geen populaire suggestie in dit topic, maar het zou kunnen :P )
disclaimer
pi_209344451
Pakketbezorger schrikt en schopt hondje dood: baasjes woedend

quote:
Kayleigh en Mike uit Budel-Schoot zijn dagen na de dood van hun hondje Maya nog altijd ontdaan. Een pakketbezorger schrok vrijdag van hun chihuahua en gaf het beestje een fatale trap, zeggen de baasjes. Volgens PostNL zou het gaan om een bijtincident. Hoe dan ook, feit is dat het hondje overleed voor de ogen van Mike en zijn twee dochters van 3 en 5 jaar oud. En dat heeft volgens Kayleigh grote impact op het gezin. "Hoe moeten we dit verwerken?"

"Voor ik het wist, hoorde ik buiten geschreeuw. Ik ging kijken en zag Maya in een plas bloed liggen", vertelt Kayleigh geëmotioneerd. "Ik voelde haar hartje nog kloppen. Een trilling in haar staartje gaf me hoop dat ze het zou halen, maar het was klaar. Ik krijg het beeld sindsdien niet meer uit mijn hoofd."

Mike was ook geschokt door wat er gebeurde. "Ik zag de trap voor mijn ogen gebeuren", zegt Mike. "Ik belde direct de Dierenambulance, maar kreeg vijf minuten lang geen gehoor."

In de tussentijd kwam de buurvrouw naar buiten. Ze nam de dochtertjes mee naar haar huis. "De meiden zagen Maya in een plas bloed liggen. Ze zijn ontzettend verdrietig", zegt Kayleigh.

Mike besloot 112 te bellen. "De dierenarts is gekomen met de politie erbij. De bezorger verklaarde dat hij bang was voor honden en dat hij uit een reflex schopte toen hij iets bij zijn broekspijp voelde", zegt Mike.

Volgens PostNL zou er een bijtincident hebben plaatsgevonden en moest de bezorger aan zijn verwondingen worden behandeld. Wanneer die behandeling plaatsvond, is voor PostNL onbekend.

Wat een doodnormaal begin van het pinksterweekeinde leek, sloeg ineens om in een drama. Een pakketbezorger belde 's middags aan om een pakketje voor de buren af te geven. Mike deed, al bellend, de deur open. Zijn dochters volgden hem, net als de 7-jarige chihuahua Maya. "Maya glipte tussen mijn benen door naar buiten", zegt Mike.

Maya raakte ernstig gewond door de trap. "De bezorger droeg stalen neuzen waardoor de klap hard aan kwam. De rechterkant van Maya's schedel was gebroken, vertelde de dierenarts. Ze heeft even pijn geleden, maar had vooral weinig kans. Als ze het overleefd had, zou ze voor het leven zijn getekend", zegt Kayleigh.

De politie Oost-Brabant bevestigt dat agenten en de dierenarts op de melding zijn afgekomen. Ook laat de politie weten dat een 24-jarige pakketbezorger uit Veldhoven vrijdag is aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de dood van het hondje. "Hij is zaterdag vrijgelaten", zegt een politiewoordvoerder. "Er wordt een dossier opgemaakt en hij mag zich tijdens een zitting verantwoorden."

PostNL laat na vragen van Omroep Brabant weten de situatie voor alle betrokkenen 'erg verdrietig' te vinden. Volgens een woordvoerder waren er meerdere honden aanwezig en is de pakketbezorger door één hond gebeten.

"We zoeken contact met de familie om in een persoonlijk gesprek aan te geven dat we het een hele nare en verdrietige situatie vinden", zegt de woordvoerder van PostNL. "De pakketbezorger is erg geschrokken en geraakt door de situatie." Het bedrijf kan niet zeggen of de angst van de bezorger voor honden bij hen bekend was. PostNL kan ook niet zeggen hoe zij omgaan met bezorgers die bang zijn voor honden.

Een gedenkplek voor Maya in de achtertuin biedt enige troost aan het gezin van Kayleigh en Mike. "Als een hond overlijdt door ouderdom ben je erop voorbereid, maar dit verlies is zo abrupt. Hoe moeten wij dit verwerken? Mijn oudste dochter keek afgelopen weekend naar een foto van Maya en fluisterde dat ze haar mist. Als je dat ziet breekt je hart."

Het gezin wordt overladen met steun. "We krijgen veel reacties op sociale media en mensen in de buurt zijn er ziek van."

https://www.omroepbrabant(...)dood-baasjes-woedend
pi_209344611
Belachelijk dat die bezorger dus een nacht vast heeft gezeten.
Dat doet men zelfs met winkeldieven niet.
pi_209345091
Grote impact op het gezin. Een drama. "Hoe moeten we dit verwerken?". Een gedenkteken.

Het is een fucking hond :')!

Echt, die hondencultuur begint steeds engere vormen aan te nemen.

PostNL praat over meerdere honden en een bijtincident. Dat gezin zal dus wel niet het achterste van hun tong laten zien. Maar mag ondertussen wel de krant voljanken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 23:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Belachelijk dat die bezorger dus een nacht vast heeft gezeten.
Dat doet men zelfs met winkeldieven niet.
Absurd inderdaad.
pi_209345185
Opbokken met die beesten. Prinsess en Boy lekker binnenhouden als de pakketbezorger langs komt.

Mijn dochter is twee jaar geleden aangevallen door een valse onopgevoede herder. Elke hond die überhaupt nog maar gromt naar mijn kids kan een trap verwachten want Ootje is de uberbaas.

Elke hond hier als gast in huis weet meteen dat ik de uberbaas ben van de roedel. Liggen, zitten en als dat niet lukt hop in de banch.

Ik leer mijn kids dat vogels moeten vliegen en dieren in vrijheid moeten leven, dus geen kooien en hokken hier. Grootste lol want jonge merels vliegen naar binnen en mussenkuikens in de tuin. En we bouwen schuilplekken.
  Spellchecker woensdag 31 mei 2023 @ 07:11:54 #8
197773 crew  maily
pi_209345709
Papa aan de telefoon, de bel gaat , iedereen enthousiast naar de voordeur .....

Postbode geeft pakje, hond denkt "niet te dicht bij mijn baasjes" en hapt?
Postbode denkt "shit een hond, ga uit mijn buurt" en schopt.
En dan heeft zo'n mini'tje maar een klein zetje nodig met stalen neuzen.

Gelukkig voor de postbode was het zo'n mini en niet bv een formaat labrador.

Ik hoop dat hij een cursus krijgt voor zijn angst.

-edit-
nou was het de hond die naar buiten rende ....
Beetje drukke straat en je kinderen worden aangereden ....

[ Bericht 12% gewijzigd door maily op 31-05-2023 07:26:38 ]
  woensdag 31 mei 2023 @ 07:15:50 #9
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209345731
quote:
Kayleigh en Mike uit Budel-Schoot zijn dagen na de dood van hun hondje Maya nog altijd ontdaan
Gestopt met lezen, weet alweer genoeg.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 31 mei 2023 @ 07:16:37 #10
7380 Treinhomo
Hatebreed, Salt-n-Pepa, KLF.
pi_209345736
quote:
Op woensdag 31 mei 2023 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Opbokken met die beesten. Prinsess en Boy lekker binnenhouden als de pakketbezorger langs komt.

Mijn dochter is twee jaar geleden aangevallen door een valse onopgevoede herder. Elke hond die überhaupt nog maar gromt naar mijn kids kan een trap verwachten want Ootje is de überbaas.

Elke hond hier als gast in huis weet meteen dat ik de überbaas ben van de roedel. Liggen, zitten en als dat niet lukt hop in de bench.

Ik leer mijn kids dat vogels moeten vliegen en dieren in vrijheid moeten leven, dus geen kooien en hokken hier. Grootste lol want jonge merels vliegen naar binnen en mussenkuikens in de tuin. En we bouwen schuilplekken.
Ook pimpelmezen ?
Music lovers are spoilt for choice
there's pop, rock, country, classical, punk,
hip-hop, rap, reggae and dance
and for people who don't like music, there's jazz.
  woensdag 31 mei 2023 @ 07:25:56 #11
80382 manny
30 is best veel
pi_209345777
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:

Mijn dochter is twee jaar geleden aangevallen door een valse onopgevoede herder. Elke hond die überhaupt nog maar gromt naar mijn kids kan een trap verwachten want Ootje is de uberbaas.

Elke hond hier als gast in huis weet meteen dat ik de uberbaas ben van de roedel. Liggen, zitten en als dat niet lukt hop in de banch.

Verder alles goed ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_209345779
Het was een chihuahua? Echt?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Spellchecker woensdag 31 mei 2023 @ 07:28:20 #13
197773 crew  maily
pi_209345786
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 07:26 schreef recursief het volgende:
Je zal maar bang zijn voor honden.
En er hangt er (bijna) een in je broekspijp ...
pi_209345827
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 07:26 schreef recursief het volgende:
Een chihuahua is voor mij net een cavia die blaft.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 31 mei 2023 @ 07:57:17 #15
80382 manny
30 is best veel
pi_209345925
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 07:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Een chihuahua is voor mij net een cavia die blaft.
Eens. En als dat beest(je) je bijt, en je hem dan van je af wil schudden / schoppen, dan is kan ik me voorstellen dat je dat al snel zo hard doet dat dat beest een (letterlijke) doodsmak maakt. Einde oefening voor de blaffende cavia.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_209346303
Een verhaal met alleen maar verliezers. Ik denk dat niemand in dit drama vrijuit gaat maar ook niemand hoofdschuldige is.

Je zal maar bang zijn voor honden en zo'n ET achtig wezen hangt in je broekspijp. Uiteraard schop je dan van je af maar gezien het formaat van het beest moet je wel iets inhouden natuurlijk. De eigenaren hadden iets met de agressieve houding van het beest kunnen doen.
  woensdag 31 mei 2023 @ 09:20:56 #17
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209346543
Nooit de deur openmaken met een loslopende hond er bij. Ik doe dat dan ook nooit. De hond blijft maar mooi in de huiskamer terwijl ik in alle rust de voordeur openmaak.
En kleine hondjes kunnen ook gemeen bijten. Mijn man is eens hoog in zijn been gebeten door een mini teckel van het soort * dat doet mijn hond niet *. Mensen waren ook diep verontwaardigd dat mijn man dat beest van zich afschopte.
Het is triest dat het zo akelig is afgelopen maar toch echt de eigen schuld van deze mensen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 31 mei 2023 @ 10:00:24 #18
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209346804
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:46 schreef qajariaq het volgende:
Een verhaal met alleen maar verliezers. Ik denk dat niemand in dit drama vrijuit gaat maar ook niemand hoofdschuldige is.

Je zal maar bang zijn voor honden en zo'n ET achtig wezen hangt in je broekspijp. Uiteraard schop je dan van je af maar gezien het formaat van het beest moet je wel iets inhouden natuurlijk. De eigenaren hadden iets met de agressieve houding van het beest kunnen doen.
Ik vind het ook een ontzettend zielig verhaal eigenlijk. Als je een hondje met één schop doodt, dan is dat ofwel een overdreven harde en goed gemikte schop geweest of een heel ongelukkige. Als iemand die totaal hysterisch wordt van spinnen (ja... :') ) kan ik me voorstellen dat als je een flinke angst hebt, je geen controle meer hebt over je reactie en na afloop staat te kijken van het resultaat. En natuurlijk ben je als baasje ontzettend verdrietig over zoiets.

Natuurlijk moet je als eigenaar zorgen dat je hond binnen blijft en het opvoeden (wat bij chihuahua's echt onmogelijk lijkt te zijn, heb nog nooit een goed opgevoede ontmoet) maar het woord "bijtincident" lijkt me ook een te zware vlag. Natuurlijk trekt KPN die kaart om onder aansprakelijkheid uit te komen maar heel geloofwaardig vind ik dat niet.

En om een nacht vast te zitten voor zoiets... De zoon van een kennis van me is drie weken geleden bijna doodgetrapt en die daders zijn nog niet eens opgepakt terwijl ze bekend zijn en op beeld staan en alles.
pi_209346946
Wat een enorm ergerniswekkend geschreven artikel zeg. Ja het is sneu voor de kinderen, maar het omschrijven alsof hun moeder voor hun ogen geexcuteerd is door de Taliban is weer het andere uiterste :')

Klinkt vooral als een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden, en de grond om die bezorger er nou voor in de cel te stoppen zie ik al helemaal niet. Lijkt me ook best een natuurlijke reflex om iets dat je pijn doet (bijten) een klap of schop te geven. Dat het in dit geval dan een kleine hond is lijkt me niet zo erg van belang. Als zo'n mormel in je enkel bijt wil je hem toch ook van je af hebben?
  Spellchecker woensdag 31 mei 2023 @ 12:57:58 #20
197773 crew  maily
  Moderator woensdag 31 mei 2023 @ 13:05:29 #21
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209348448
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:57 schreef maily het volgende:
https://www.facebook.com/(...)b91ZSsl?locale=nl_NL

het artikel op FB, inclusief reacties
quote:
Wat een reacties hier. Respect is weer ver te zoeken. Hij mag bij mij aan de deur komen en proberen een van mijn hondjes te schoppen. Weet ik zeker dat ie nooit geen pakketten meer bezorgd. Ongekend dat mensen dit normaal vinden 🤬
Reactie daar op:

quote:
mooi gesproken
;(
pi_209348582
Maar dit lees ik ook

"Falco Willekes
En ik wil hier ook nog wel op reageren. Ik woon in de straat waar het is gebeurd. En kwam met mijn hondje langs toen het net was gebeurd. Hondje was wel al voor het zicht verwijderd hoor. En politie was aanwezig. Maar meneer zat alleen maar in zijn bus te bellen. Zijn vriendjes opbellen, want die zijn dus ook nog geweest. En hij had zeker GEEN verwonding.
Verder is het aan justitie. En laat iedereen zijn mening voor zich houden. En deze fam iig met rust laten. Rust zacht Maya"

en dit van de mensen die het overkomen is:

"Kayleigh Mike van Gessel
Ik ga hier even op reageren , dit is onzin ik was diegene die de deur open deed en me hondje zag doodgetrapt worden, MIJN HOND HEEFT NIET GEBETEN, ze kwispelde en snuffelde aan zijn voet..meneer wilde ook vrolijk erna weer verder rijden en gaan werken.."

Maar om een lang verhaal kort te maken, als je zo een klein hondje hebt en er belt iemand aan: laat het hondje alsjeblieft in de huiskamer.

Want ik las ook in dat artikel dat de rechter kant van de schedel van het hondje gebroken was.

( de familie heeft aangifte gedaan tegen de pakketbezorger)

[ Bericht 15% gewijzigd door tesssssssss op 31-05-2023 13:31:52 ]
pi_209348869
Dat ras staat wel bekend om de lage bijtgrens.
Meestal vinden eigenaren het wel prima en lachen er bij.. het is immers maar een klein hondje en het slachtoffer of dat nou een mens is of een grote hond heeft gewoon pech.

En toen had meneer de bezorger stalen neuzen met een S3 certificaat en was het einde verhaal :7
pi_209349015
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Meestal vinden eigenaren het wel prima en lachen er bij.. het is immers maar een klein hondje en het slachtoffer of dat nou een mens is of een grote hond heeft gewoon pech.

En toen had meneer de bezorger stalen neuzen met een S3 certificaat en was het einde verhaal :7
Maar die mensen beweren dat het hondje niet gebeten heeft.

Zie boven jouw post.

Als dat waar zou zijn, zou het wel echt heel sneu zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door tesssssssss op 31-05-2023 13:55:08 ]
  Spellchecker woensdag 31 mei 2023 @ 14:07:29 #25
197773 crew  maily
pi_209349293
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:07 schreef maily het volgende:
Reken maar dat er geen hondjes meer naar buiten rennen.
Ik haal mijn pakketjes zelf altijd bij een ophaalpunt.

...en nu voortaan helemaal. ;)
  Spellchecker woensdag 31 mei 2023 @ 14:22:09 #27
197773 crew  maily
pi_209349365
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik haal mijn pakketjes zelf altijd bij een ophaalpunt.

...en nu voortaan helemaal. ;)
Doe ik ook liever.

En ik heb geen hond.
pi_209349490
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 23:24 schreef Nober het volgende:
Pakketbezorger schrikt en schopt hondje dood: baasjes woedend
[..]

Verschrikkelijk om je hond voor je ogen vermoord te zien worden ;(
I'm sliding like a lizard on my belly and back
pi_209349657
quote:
En ik wil hier ook nog wel op reageren. Ik woon in de straat waar het is gebeurd. En kwam met mijn hondje langs toen het net was gebeurd. Hondje was wel al voor het zicht verwijderd hoor. En politie was aanwezig. Maar meneer zat alleen maar in zijn bus te bellen. Zijn vriendjes opbellen, want die zijn dus ook nog geweest. En hij had zeker GEEN verwonding.
Verder is het aan justitie. En laat iedereen zijn mening voor zich houden. En deze fam iig met rust laten. Rust zacht Maya"
Ja, als er tijdens je werk zoiets gebeurd en je aangehouden gaat worden door de politie moet je waarschijnlijk eea communiceren met je baas/collega's. Tevens heeft deze Falco kennelijk de pakketbezorger van a tot z medisch onderzocht om te kunnen stellen dat hij beslist geen verwondingen had.

quote:
meneer wilde ook vrolijk erna weer verder rijden en gaan werken.."
Die had vast meer pakketjes te bezorgen. Hoe vervelend dit voorval ook is, het leven stopt niet bij de dood van jouw hond.
pi_209349784
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Die had vast meer pakketjes te bezorgen. Hoe vervelend dit voorval ook is, het leven stopt niet bij de dood van jouw hond.
Het leven niet maar je werk wel even als jij verantwoordelijk bent voor de dood het huisdier van een ander. Zeker als het een bijtincident betreft ga je dat eerst afhandelen en dan pas weer aan werk denken.

Gezien zijn verblijf in de cel ben ik toch wel geneigd te denken dat in ieder geval de politie meer waarde hecht aan het verhaal van de eigenaar dan dat van de bezorger.
  Spellchecker woensdag 31 mei 2023 @ 15:05:36 #31
197773 crew  maily
pi_209349821
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:37 schreef WammesWaggel het volgende:

Die schoenen met stalen neuzen mag hij toch gewoon dragen? Nodig of niet voor zijn werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door maily op 31-05-2023 15:30:07 ]
pi_209350035
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 15:05 schreef maily het volgende:

[..]
Die schoenen met stalen neuzen mag hij toch gewoon dragen? Nodig of niet voir zijn werk.
Jazeker! dat staat eenieder gewoon vrij.
pi_209350338
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 15:05 schreef maily het volgende:

[..]
Die schoenen met stalen neuzen mag hij toch gewoon dragen? Nodig of niet voor zijn werk.
Die mag hij gewoon dragen, maar dat hondje had geen schijn van kans, denk ik.

Want zo klein is ze:

Dit is Maja, het hondje waar het om gaat.

[ Bericht 24% gewijzigd door tesssssssss op 31-05-2023 16:27:42 ]
pi_209350555
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 15:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Het leven niet maar je werk wel even als jij verantwoordelijk bent voor de dood het huisdier van een ander. Zeker als het een bijtincident betreft ga je dat eerst afhandelen en dan pas weer aan werk denken.

Gezien zijn verblijf in de cel ben ik toch wel geneigd te denken dat in ieder geval de politie meer waarde hecht aan het verhaal van de eigenaar dan dat van de bezorger.
Als het hondje zo hard zou hebben gebeten, zouden daar toch ook sporen van zijn?

Die zou hij dan toch zo kunnen laten zien? (de pakketbezorger)

Ik vraag me ook af hoe hard zo een klein hondje eigenlijk zou kunnen bijten.

[ Bericht 5% gewijzigd door tesssssssss op 31-05-2023 16:35:01 ]
pi_209350585
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:18 schreef tesssssssss het volgende:
"Kayleigh Mike van Gessel
Ik ga hier even op reageren , dit is onzin ik was diegene die de deur open deed en me hondje zag doodgetrapt worden, MIJN HOND HEEFT NIET GEBETEN, ze kwispelde en snuffelde aan zijn voet..meneer wilde ook vrolijk erna weer verder rijden en gaan werken.."
"me hondje"... dat zegt al weer genoeg :')

En: ze deed de deur open en zag haar hond doodgetrapt worden? Dus die hond liep al buiten?
En hoe weet je dat ie niet gebeten heeft als je pas ná het feit de deur opendoet?

Ook zo'n reactie van "De meeste mensen hebben een hond(je). Dus als bezorger dien je daar rekening mee te houden".
Stel je toch eens voor dat hondenbezitters verantwoordelijkheid zouden nemen!
pi_209350597
Ondertussen zijn er mensen in Nederland die in loondienst 36 uur per week gewoon koeien, kippen en varkens vermoorden.
En die dieren zijn nog onschuldig ook.
pi_209350599
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:34 schreef Flitskikker het volgende:

[..]
"me hondje"... dat zegt al weer genoeg :')

En: ze deed de deur open en zag haar hond doodgetrapt worden? Dus die hond liep al buiten?
En hoe weet je dat ie niet gebeten heeft als je pas ná het feit de deur opendoet?

Ook zo'n reactie van "De meeste mensen hebben een hond(je). Dus als bezorger dien je daar rekening mee te houden".
Stel je toch eens voor dat hondenbezitters verantwoordelijkheid zouden nemen!
Nee, het hondje kwam met de kindjes en de papa mee naar buiten en werd toen doodgeschopt door de pakketbezorger.

Die had schoenen met stalen neuzen. Die had de helft van de schedel van het hondje kapot getrapt en toen stierf het hondje in een plas bloed. Voor de ogen van de papa en de kindjes. Die papa zei dat het nog even na hun kwispelde als groet voor het dood ging.

Maar het hondje is al begraven en heeft al een grafje waar de kindjes naartoe kunnen gaan.

Ik heb zelf gelukkig een Labrador, en geen pakketbezorgers aan de deur.
pi_209350635
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nee, het hondje kwam met de kindjes en de papa mee naar buiten en werd toen doodgeschopt door de pakketbezorger.

Die had schoenen met stalen neuzen. Die had de helft van de schedel van het hondje kapot getrapt en toen stierf het hondje in een plas bloed. Voor de ogen van de papa en de kindjes.

Maar het hondje is al begraven en heeft al een grafje waar de kindjes naartoe kunnen gaan.
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er meer is gebeurd. PostNL zal het verhaal van de meerdere honden en het bijtincident niet zomaar uit de lucht grijpen. En niemand gaat openbaar schuld bekennen.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Opzet lijkt me sowieso niet het geval, eerder een noodlottig ongeluk.
pi_209350661
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:43 schreef Flitskikker het volgende:

[..]
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er meer is gebeurd. PostNL zal het verhaal van de meerdere honden en het bijtincident niet zomaar uit de lucht grijpen. En niemand gaat openbaar schuld bekennen.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Opzet lijkt me sowieso niet het geval, eerder een noodlottig ongeluk.
De eigenaren van de hond hebben aangifte tegen de pakketbezorger gedaan, die moet in augustus voorkomen.Dat heb ik gelezen. Dus ik vermoed dat ze dan toch wel zeker van hun zaak zijn.

Ik dacht eerst ook dat het een ongeluk was, maar nu ik heb gezien hoe klein dat hondje is, vraag ik me toch wel af hoe je daar zo keihard met schoenen met stalen neuzen tegen kan schoppen.

Ik denk eigenlijk niet dat veel mensen dat over hun hart zouden kunnen verkrijgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door tesssssssss op 31-05-2023 17:05:30 ]
pi_209351012
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Ondertussen zijn er mensen in Nederland die in loondienst 36 uur per week gewoon koeien, kippen en varkens vermoorden.
En die dieren zijn nog onschuldig ook.
Ja, maar dat zijn al genoeg dieren die vermoord worden, dan zou ik er ook niet nog een hondje bij dood schoppen.
  Spellchecker woensdag 31 mei 2023 @ 17:21:16 #41
197773 crew  maily
pi_209351113
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
De eigenaren van de hond hebben aangifte tegen de pakketbezorger gedaan, die moet in augustus voorkomen.Dat heb ik gelezen. Dus ik vermoed dat ze dan toch wel zeker van hun zaak zijn.

Ik dacht eerst ook dat het een ongeluk was, maar nu ik heb gezien hoe klein dat hondje is, vraag ik me toch wel af hoe je daar zo keihard met schoenen met stalen neuzen tegen kan schoppen.

Ik denk eigenlijk niet dat veel mensen dat over hun hart zouden kunnen verkrijgen.

Van mijn voet af k*tbeest ?
pi_209351170
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 17:21 schreef maily het volgende:

[..]
Ik denk dat dat een gevoelskwestie is, als ik zie hoe mijn buurvrouw van haar ( kleine) hondje houdt zou ik dat nooit kunnen, in ieder geval.

Maar goed.

Ik laat het los ;)
pi_209351189
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 17:21 schreef maily het volgende:

[..]
Reflex idd als een konijn in mijn poot bijt schop ik denk ik ook :@
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_209351465
Dat die lafaard dat bij een vechthond doet, dan is er sprake van twee vliegen in één klap: een onsympathiek persoon wordt goed gebeten en een valse hond wordt geruimd.
anonieme razernist
pi_209356188
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 00:50 schreef Flitskikker het volgende:
Grote impact op het gezin. Een drama. "Hoe moeten we dit verwerken?". Een gedenkteken.

Het is een fucking hond :')!

Echt, die hondencultuur begint steeds engere vormen aan te nemen.

PostNL praat over meerdere honden en een bijtincident. Dat gezin zal dus wel niet het achterste van hun tong laten zien. Maar mag ondertussen wel de krant voljanken.
[..]
Absurd inderdaad.
Ach knul toch...
Jij hebt blijkbaar geen hond en snapt sowieso niet wat de liefde voor je huisdier inhoudt...
pi_209356276
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:58 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ach knul toch...
Jij hebt blijkbaar geen hond en snapt sowieso niet wat de liefde voor je huisdier inhoudt...
Liefde voor je huisdier… Als je liefde hebt voor dieren neem je imo nooit een huisdier.
pi_209356412
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Liefde voor je huisdier… Als je liefde hebt voor dieren neem je imo nooit een huisdier.
:')!
pi_209356457
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 07:28 schreef maily het volgende:

[..]
Je zal maar bang zijn voor honden.
En er hangt er (bijna) een in je broekspijp ...
Een hond van 2? kilo max? Die niet verder komt dan die broekspijp?
Die schop je zo'n schedelbreuk dat het diertje in een plas bloed ligt dood te gaan?

Toe nou zeg...
Ik weet dat het hier vaak over zeer ernstige zaken gaat en er redelijk wat mensen hier reageren die niet dol zijn op honden
Maar echt? Een chi die zelfs als het beestje zijn uiterste best doet nog geen deuk in een pakje boter Kan bijten de schedel intrappen is niet ok ofzo..

Eraf schudden en rot terecht komen ok, maar de kop zo inschoppen? Kom op zeg, waarom wordt dat goed gepraat?
pi_209356490
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, als er tijdens je werk zoiets gebeurd en je aangehouden gaat worden door de politie moet je waarschijnlijk eea communiceren met je baas/collega's. Tevens heeft deze Falco kennelijk de pakketbezorger van a tot z medisch onderzocht om te kunnen stellen dat hij beslist geen verwondingen had.
[..]
Nou ja, ik zou toch flink overstuur zijn als ik een hond had gedood.
pi_209356534
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 23:12 schreef Toine51 het volgende:

[..]
:')!
A ik hou van vogels… laat ik er een in een kooitje zetten. 8)7

Om maar te zwijgen over de rest van de huisdieren. Konijnen, ook zielig.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')