Hij is wat giechelig, wat wel grappig is. Zij praat een beetje alsof ze het tegen kinderen heeft en komt net iets te perfect over. Maar ze delen zulke waardevolle informatie!quote:Op zondag 11 juni 2023 10:57 schreef BE het volgende:
[..]
Echt een fijne podcast idd!
Heb vanmorgen de eerste drie eps geluisterd tijdens het lopen.Lijkt heel erg op het GLI programma: 'ik wil de persoon zijn die...' maar dat zijn ook denk ik wel de juiste vragen herhalingherhalingherhaling is wat helpt.
Maar @($&*(# wat was het al warm! Volgende keer nog maar ietsje eerder weg!
Nu kan ik de rest van de dag gebruiken om van mijn worstevingertjes af te komen:
[ afbeelding ]
Na 8km stevig doorwandelen krijg ik dus dit. Ik kan amper een vuist maken.
Wat geweldigquote:Op zondag 11 juni 2023 17:34 schreef BE het volgende:
Ik ben trouwens voor het eerst in 20jr weer de eigenaresse van een korte broek. 🫣
Niet dat ik nu slank genoeg ben daarvoor, wat ik dan vroeger vond. Ik ben de schaamte voorbij zeg maar.
Het is heet, ook met lange broek/legging/voetloze panty zien mensen wel dat ik dik ben, who cares.![]()
#overwinning
Fijnquote:Op zondag 11 juni 2023 17:34 schreef BE het volgende:
Ik ben trouwens voor het eerst in 20jr weer de eigenaresse van een korte broek. 🫣
Niet dat ik nu slank genoeg ben daarvoor, wat ik dan vroeger vond. Ik ben de schaamte voorbij zeg maar.
Het is heet, ook met lange broek/legging/voetloze panty zien mensen wel dat ik dik ben, who cares.![]()
#overwinning
Ik ben hier ook groot fan vanquote:
Nee, heel radicaal: dat moet iemand zelf wetenquote:Op zondag 11 juni 2023 20:59 schreef BE het volgende:
Agree!
Behalve dan... witte of vleeskleurige leggings... daar trek ik toch wel een beetje een grens.Ook als je slank bent!
Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in!quote:Op maandag 12 juni 2023 07:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, heel radicaal: dat moet iemand zelf weten(je kan wel voor jezelf de grens trekken en die begrijp ik wel)
Jij gaat best hard he? Heb je het zwaar of zit je lekker in een flow?quote:Op maandag 19 juni 2023 11:30 schreef Donna het volgende:
81 precies met kleding aan. Ben vergeten zonder kleding te wegen, dus ben heel benieuwd!
Ja klopt, als het warm is wel wat meer moeite met goed drinken, maar ik hou me gewoon streng aan m'n kcal tekort per dag en het vliegt er af.quote:Op maandag 19 juni 2023 11:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Jij gaat best hard he? Heb je het zwaar of zit je lekker in een flow?
Wat een geweldig resultaat johquote:Op maandag 19 juni 2023 16:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik doe dit alles (afvallen, gezond eten, meer bewegen) overigens vooral om mijn ene nier te beschermen tegen de hoge bloeddruk die ik 2 jaar geleden bleek te hebben. Bloeddruk over de 160/100 en ik wil gewoon liever echt geen medicijnen. Dus.
Ik meet net mijn bloeddruk en ik moet het even delen, want ik heb het 3x gedaan omdat ik dacht dat het apparaat stuk was. 120/75...121/75...108/73
wtf
(ik kan wel huilen van blijdschap)
Sport je ook veel ernaast?quote:Op maandag 19 juni 2023 12:04 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja klopt, als het warm is wel wat meer moeite met goed drinken, maar ik hou me gewoon streng aan m'n kcal tekort per dag en het vliegt er af.
Zwaar niet echt, ik eet eigenlijk alles gewoon.
Ja ik heb zelfs een kantoorbaan.quote:Op maandag 19 juni 2023 21:23 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ah oke blijkt maar weer dat het eten inderdaad het meest belang is
quote:Op maandag 19 juni 2023 16:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik doe dit alles (afvallen, gezond eten, meer bewegen) overigens vooral om mijn ene nier te beschermen tegen de hoge bloeddruk die ik 2 jaar geleden bleek te hebben. Bloeddruk over de 160/100 en ik wil gewoon liever echt geen medicijnen. Dus.
Ik meet net mijn bloeddruk en ik moet het even delen, want ik heb het 3x gedaan omdat ik dacht dat het apparaat stuk was. 120/75...121/75...108/73
wtf
Wat goedquote:Op maandag 19 juni 2023 16:27 schreef Isabeau het volgende:
wtf
Dit is echt fantastisch!quote:Op maandag 19 juni 2023 16:27 schreef Isabeau het volgende:
wtf
Same. Het schommelt nu ook met een kilo per dag.quote:
Ik kan amper vuist maken. Zeker +2 kilo op de weegschaal.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:29 schreef IJsdraakje het volgende:
Isa![]()
[..]
Same. Het schommelt nu ook met een kilo per dag.
Blegh. M'n lijf líjkt er wat aan te wennen, ik kreeg vandaag m'n ringen weer om.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kan amper vuist maken. Zeker +2 kilo op de weegschaal.
Het was niet zo erg de afgelopen week/2 weken. Dit is echt sinds gisterenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:33 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Blegh. M'n lijf líjkt er wat aan te wennen, ik kreeg vandaag m'n ringen weer om.
Oh da's kut, als het ineens zo op komt zetten.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het was niet zo erg de afgelopen week/2 weken. Dit is echt sinds gisterenEn oneerlijk want klats is voorbij.
Zo, dan hou je best veel vocht vastquote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:30 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan amper vuist maken. Zeker +2 kilo op de weegschaal.
Mja, die kans is wel aanwezig. Ga vandaag eens op lettenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:20 schreef Isabeau het volgende:
Dank jullie wel allemaalHet was vanmorgen nog steeds zo 'normaal' (ik wilde laag zeggen, maar het is natuurlijk een normale bloeddruk), dus geen blip
(en ik heb 2 van die bloeddrukapparaten en heb de ander er vanmorgen ook bij gepakt
zelfde meting)
[..]
Zo, dan hou je best veel vocht vastProbeer eens meer te drinken? Misschien heb je met deze aanhoudende warmte toch meer vocht nodig dan je dacht.
Wauw, wat goed en fijn!quote:Op maandag 19 juni 2023 16:27 schreef Isabeau het volgende:
wtf
Oh goed idee, wraps. Ik heb ze standaard in huis, maar vergeet dat altijd. Gisteren rijstsalade voor 2 dagen gemaakt, morgen ofzo wraps is wel een heel goed idee.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:12 schreef exode het volgende:
Ik heb geen zin in koken of eten met hitte. Gisteren een salade op, vanavond wraps, heerlijk. Ik drink wel veel, maar dat doe ik eigenlijk altijd, vooral water en in het weekend maken wij vaak zo'n grote tap met water, citroen, munt en limoen.
Zondag had ik mijn cheatmeal, ipv friet uit de Airfyer dit keer naar een cafetaria gegaan. BUIKPIJN. Veel te vet blijkbaar.
Onze kinderen vinden het ook erg lekker dus dat is handig. Wraps en dan van alles op tafel om ze mee te beleggen. Vooral veel rauwkost maar ook kipfilet, runderrookvlees, avocado.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh goed idee, wraps. Ik heb ze standaard in huis, maar vergeet dat altijd. Gisteren rijstsalade voor 2 dagen gemaakt, morgen ofzo wraps is wel een heel goed idee.
Met of zonder vel?quote:Op maandag 26 juni 2023 19:00 schreef Medusa666 het volgende:
Iemand die weet hoeveel kcal er in één kipkluifje gekruid zit? Ik heb al een idee, maar wil een antwoord om te kijken of het overeenkomtHet internet zegt verschillende dingen
Nou ja, je werk is al een goede workout toch?quote:Op maandag 26 juni 2023 19:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik post niet omdat debiel druk met werk. Amper tijd om te trainen ook. Ook amper tijd om te eten en als er tijd is is het meestal meuk.
Ik heb wel enorm fysiek werk ja, maar er is natuurlijk wel verschil.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:13 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Nou ja, je werk is al een goede workout toch?
Met velquote:Op maandag 26 juni 2023 19:13 schreef BE het volgende:
[..]
Met of zonder vel?Als dat niet gespecificeerd staat zegt het nog niks.
Boks ouwe!quote:Op dinsdag 27 juni 2023 09:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik had een bijzonder moeilijk weekend met alleen maar valkuilen en ik wist ze vrijdag nog redelijk te ontwijken en daarna ben ik in elke kuil gestruikeld en op het laatst gewoon maar gesprongen (+3,5 kg vanmorgen). Dus.... weer vrolijk verder op de weg zonder al die valkuilen
quote:Op dinsdag 27 juni 2023 09:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Boks ouwe!
Hier bewust een weekend alles wat god verboden heeft. Ingepland en ik piep ook niet. Nu weer back on track.
Kun je iets vertellen over hoe je dat aanleren aanpakt? Ik kan wel wat inspiratie gebruiken en daarin ben ik vast niet de enige.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het gaat hier prima maar ik ben niet echt bezig met diëten, lijstjes of iets in die richting. Ik ben bezig met het aanleren van een aantal gedragsveranderingen en dat gaat prima. Daarnaast eet ik een beetje gezonder.
We gebruiken oa de podcast The Change Academy - erg fijn om tijdens het wandelen/huishouden naar te luisteren.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Kun je iets vertellen over hoe je dat aanleren aanpakt? Ik kan wel wat inspiratie gebruiken en daarin ben ik vast niet de enige.
Poeh, dat is geen makkelijke vraagquote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:33 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Kun je iets vertellen over hoe je dat aanleren aanpakt? Ik kan wel wat inspiratie gebruiken en daarin ben ik vast niet de enige.
Thanksquote:Op dinsdag 27 juni 2023 11:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik vind het tof dat je zo’n persoonlijk verhaal hier neerzet, het inspireert
Heel fijn. Super goed bezig!!quote:Op dinsdag 27 juni 2023 11:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Thanks![]()
Het geeft wel een goed gevoel als het lukt om 1 ding aan te pakken. Dan is de volgende slechte gewoonte vast makkelijker en die daarna nog makkelijker.
Voorbeeld: ik ben gek op sausjes. Ik heb er zo 15 in de koelkast en 10+ in de voorraadkast staan. Ik eet het niet dagelijks maar wel vaak. En dan veel. Ik kan vast sommige dingen zonder saus eten en andere dingen met wat minder saus.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 11:54 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat je in je hoofd hebt. Een beetje richting de 'eetwissels' van het Voedingscentrum of anders?
Ik heb nu vooral moeite met alle snaai in huis die is overgebleven na een verjaardag.
Alcohol, zoutjes, dat soort zaken.
Als ik het niet in huis heb, vind ik het best makkelijk om te laten staan in de supermarkt.
Maar hier in huis hoor ik alles steeds roepen
quote:Op dinsdag 27 juni 2023 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Voorbeeld: ik ben gek op sausjes. Ik heb er zo 15 in de koelkast en 10+ in de voorraadkast staan. Ik eet het niet dagelijks maar wel vaak. En dan veel. Ik kan vast sommige dingen zonder saus eten en andere dingen met wat minder saus.
En iets als 'gezonde saus' bestaat waarschijnlijk niet echt![]()
Ander voorbeeld: eind van de middag snack ik wat. Dan leg ik zo 4 verschillende dingen klaar in 1 keer (blokje kaas, paar zoute sticks, paar dropjes en een blokje chocolade ofzo). Niet noodzakelijk een eetbui of calorisch enorm onverstandig. Maar is het een gewoonte of heb ik er echt trek in? Dat moet ik dus uit gaan zoeken.
Dat is inderdaad een heel interessant vraagstuk![]()
Ik vind dat van alles in huis hebben ook echt lastig. Maar niets in huis hebben ook
Helpt het om elke dag een beetje op te eten? Of om normaler eten te vervangen door ongezonder? Of om het gewoon weg te gooien?
Ik denk dat ik me maar ga proberen te beperken tot 'alleen in het weekend'. Weggooien vind ik echt té zonde.
Nee ik moet te veel en dan pak ik er de tijd niet voorquote:Op dinsdag 27 juni 2023 14:33 schreef miss_sly het volgende:
Doe je er niet bij sporten op dit moment, @:SQ ?
Die chimichurrie is lekker, he?
https://eviekookt.nl/knorr-wereldgerechten-beef-chimichurri/quote:Op dinsdag 27 juni 2023 14:36 schreef Morgane89 het volgende:
Klinkt interessant, maar ik kan de post niet vinden. Wil iemand het recept delen?
Dat snap ik, hoor! Ik merk dat het me nu echt goed afgaat, maar ik heb 1 kind dat zichzelf doet en ik werk voornamelijk thuis. Dan is het gewoon veel gemakkelijker om extra beweging in te voegen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 14:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee ik moet te veel en dan pak ik er de tijd niet voor![]()
Ik wandel en fiets sowieso redelijk duurzaam hoor, zit ook op een gemiddelde van 12-15k stappen per dag en dagelijks 40 minuten niet-elektrisch fietsen, maar krachttraining moet ik wel weer gaan oppakken inderdaad.
1 magnum? Dan zit je dagtotaal toch nog steeds maar op 1200 ofzo? Das toch niks blergh aanquote:Op dinsdag 27 juni 2023 20:34 schreef Medusa666 het volgende:
Blergh
Ochtend: maaltijdsalade ceasar = 390 kcal
Middag: magnum double caramel![]()
Avond: salade met twee kipkluifjes en met aubergine en courgette en aardappeltjes
Ik heb vorige week wel zo'n m&s bermuda gekocht. Normaal draag ik (THUIS!) ook best ultrashorts, maar ik ging 20 kilometer wandelen en dan is iets langer wel fijner.quote:Op maandag 12 juni 2023 10:56 schreef Lonaa het volgende:
De korte-broeken-overwinning heb ik ook inmiddels. Vorig jaar ook al wel een beetje, maar ik draag nu dus ook short-shorts./care. Het is warm.
Dit inderdaad. Het is ook met magnum een mager lijstje.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 21:27 schreef SQ het volgende:
[..]
1 magnum? Dan zit je dagtotaal toch nog steeds maar op 1200 ofzo? Das toch niks blergh aan
Dat is waar.. maar ik had in plaats daarvan toch iets gezonders kunnen eten voor mijn gevoelquote:Op dinsdag 27 juni 2023 21:27 schreef SQ het volgende:
[..]
1 magnum? Dan zit je dagtotaal toch nog steeds maar op 1200 ofzo? Das toch niks blergh aan
quote:Op dinsdag 27 juni 2023 21:29 schreef SQ het volgende:
Mijn man is al aan zijn derde ijsje bezig. Eerst een magnum, en daarna 2 liuks.
Op de een of andere manier gaat hij altijd hypercompenseren als ik weer eens poog niet te schransen
Maak vooraf voor jezelf een plan wat je wel wilt eten. Doe daar ook dingen bij die je echt super lekker vindt. En hou je dan aan je plan. Klets vooral veel met anderen en eet alles heel langzaam op (dan valt het niet zo op dat je minder eet en doe je wel lekker mee).quote:Op woensdag 28 juni 2023 13:34 schreef Medusa666 het volgende:
Vanavond offerfeest met allemaal lekker eten. Iemand tips om niet te veel calorieën op te nemen?
Goede tips, thanks!quote:Op woensdag 28 juni 2023 13:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maak vooraf voor jezelf een plan wat je wel wilt eten. Doe daar ook dingen bij die je echt super lekker vindt. En hou je dan aan je plan. Klets vooral veel met anderen en eet alles heel langzaam op (dan valt het niet zo op dat je minder eet en doe je wel lekker mee).
Denk dat dat glaasje sap nog het schadelijkst was van allemaalquote:Op dinsdag 27 juni 2023 20:34 schreef Medusa666 het volgende:
Blergh
Ochtend: maaltijdsalade ceasar = 390 kcal
Middag: magnum double caramel![]()
Avond: salade met twee kipkluifjes en met aubergine en courgette en aardappeltjes
En een glas versgeperste orange juice.
En een banaan.
Zorg dat je eerst veel eet van de caloriearme dingen, zoals rauwkost een groenten enzo (mits dat er is natuurlijk). Dan is de behoefte om de vette en zoete dingen te gaan inhaleren al een stuk minder. En drink er genoeg water bijquote:Op woensdag 28 juni 2023 13:34 schreef Medusa666 het volgende:
Vanavond offerfeest met allemaal lekker eten. Iemand tips om niet te veel calorieën op te nemen?
Ja gelukkig welquote:Op woensdag 28 juni 2023 16:16 schreef SQ het volgende:
Oh dat klinkt onprettig vlindertje! Nu weer opgeknapt?
Nou, dat heb je geweldig gedaanquote:Op donderdag 29 juni 2023 00:05 schreef Medusa666 het volgende:
Nou daar gaan we dan:
(...)
1901 kcal. Voor mij doen op zo’n dolle dag wel goed… ik had normaal gesproken veel meer kunnen eten maar heb me ingehouden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |