abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209596036
Gisteren gewogen en 62.4… op naar de 60!

Vandaag:

Ochtend: magere yoghurt met vleugje vanille (campina), havermout, chocoladeproteinepoeder en een gesneden banaan.
Middag: perzik en mandarijn en twee wortels
Avond: kip curry met twee kippenbouten en witte 300 gram rijst (misschien meer rijst ;( ) met wat gebakken champignons
Toetje/ drinken: pepsi max cherry zero sugar. Dit heeft me geholpen bij mijn craving en dat ik minder naar chocoladeijs/ soesjes grijp :@

10000 stappen gelopen, misschien nog een workout doen zo.
pi_209655778
Vorig jaar was het hier naar mijn idee een stuk levendiger, is dat nou een goed teken eigenlijk?

Anyways, al een paar dagen 77,2. Ik ben benieuwd of ik echt in de flow ga komen, het weer wordt gelukkig wat ‘normaler’ waardoor ik weer iets meer kan bewegen, maar helaas ook meer wil eten/snoepen. Eens kijken of we het wandelen weer een beetje op kunnen gaan pakken.
Mijn echtgenoot zit al bijna een jaar op hetzelfde gewicht en is echt wel meer gaan snoepen, raar hoe dat dan werkt, maar goed, ik ben blij dat hij fiks afgevallen is en hijzelf is er ook blij mee.
  maandag 26 juni 2023 @ 17:17:07 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209656022
Hier is het vrij hopeloos. Dus ik heb vrij weinig te melden.
Nog steeds superdruk met werk, al weer een dikke maand non-stop aan het werk. Slaapgemiddelde van 6-6,5u per nacht.
Ik heb nog best wat gelopen voor zover ik daar tijd voor kon maken maar ook dat maakt geen fuck uit.
Nu mezelf gisteren en vandaag 'verboden' te gaan lopen want ik was zo achterlijk moe dat 7-8km powerwalken 's ochtends vroeg dan ook niet per se helpt.

En mijn gewicht kruipt gestaag omhoog... terwijl ik echt niet overdreven slecht of veel eet. -O-
Althans, dat denk ik. Maar ik red het gewoon niet om dat ook nog eens bij te gaan houden...

Ach... volgende week gaan we op vakantie dus het maakt ook echt geen fuck meer uit. Als ik terug ben maar weer eens aan de RRR ofzo en kijken of dat wat gaat helpen...

Mijn loop-overzicht, middelste kolom is km's, rechter kolom is stappen die dag. Nog steeds dus op een gemiddelde van 12,000 per dag.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 26-06-2023 17:25:11 ]
pi_209657242
Iemand die weet hoeveel kcal er in één kipkluifje gekruid zit? Ik heb al een idee, maar wil een antwoord om te kijken of het overeenkomt :P Het internet zegt verschillende dingen
  maandag 26 juni 2023 @ 19:10:57 #255
217702 Lonaa
Honger!
pi_209657397
Ik post niet omdat debiel druk met werk. Amper tijd om te trainen ook. Ook amper tijd om te eten en als er tijd is is het meestal meuk. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 26 juni 2023 @ 19:13:15 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209657438
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2023 19:00 schreef Medusa666 het volgende:
Iemand die weet hoeveel kcal er in één kipkluifje gekruid zit? Ik heb al een idee, maar wil een antwoord om te kijken of het overeenkomt :P Het internet zegt verschillende dingen
Met of zonder vel? :P Als dat niet gespecificeerd staat zegt het nog niks.
  maandag 26 juni 2023 @ 19:13:18 #257
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209657441
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 19:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik post niet omdat debiel druk met werk. Amper tijd om te trainen ook. Ook amper tijd om te eten en als er tijd is is het meestal meuk. :')
Nou ja, je werk is al een goede workout toch?
  maandag 26 juni 2023 @ 19:14:34 #258
217702 Lonaa
Honger!
pi_209657458
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2023 19:13 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Nou ja, je werk is al een goede workout toch?
Ik heb wel enorm fysiek werk ja, maar er is natuurlijk wel verschil. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_209657635
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 19:13 schreef BE het volgende:

[..]
Met of zonder vel? :P Als dat niet gespecificeerd staat zegt het nog niks.
Met vel
pi_209660739
Ochtend: magere kwark, chocoladeproteine poeder, 6 aardbeitjes en een gesneden banaan
Avond: wat gebakken gesneden aardappeltjes, 7 kipkluifjes, sirachasaus en wat gegrilde groenten
pi_209661966
Ik post niet want het leven is kut, ik ben te druk met ballen hoog houden en de dagen door komen. :') ik ga me er maar gewoon bij neerleggen dat het nog minstens 6 jaar duurt voor ik de tijd ga vinden om structureel iets te verbeteren aan mijn lijf. Of opgeven. Het is best prima zoals het is.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 07:58:13 #262
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209662266
Het gaat hier prima maar ik ben niet echt bezig met diëten, lijstjes of iets in die richting. Ik ben bezig met het aanleren van een aantal gedragsveranderingen en dat gaat prima. Daarnaast eet ik een beetje gezonder.
Spoilers!
pi_209663178
Ik had een bijzonder moeilijk weekend met alleen maar valkuilen en ik wist ze vrijdag nog redelijk te ontwijken en daarna ben ik in elke kuil gestruikeld en op het laatst gewoon maar gesprongen (+3,5 kg vanmorgen). Dus.... weer vrolijk verder op de weg zonder al die valkuilen *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209663196
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 09:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik had een bijzonder moeilijk weekend met alleen maar valkuilen en ik wist ze vrijdag nog redelijk te ontwijken en daarna ben ik in elke kuil gestruikeld en op het laatst gewoon maar gesprongen (+3,5 kg vanmorgen). Dus.... weer vrolijk verder op de weg zonder al die valkuilen *)
Boks ouwe!

Hier bewust een weekend alles wat god verboden heeft. Ingepland en ik piep ook niet. Nu weer back on track.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_209663209
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 09:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

Boks ouwe!

Hier bewust een weekend alles wat god verboden heeft. Ingepland en ik piep ook niet. Nu weer back on track.
*) ik was me er ook erg bewust van en heb lekkere dingen gehad en het is wel goed zo. Komt goed, schatje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209664062
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 07:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het gaat hier prima maar ik ben niet echt bezig met diëten, lijstjes of iets in die richting. Ik ben bezig met het aanleren van een aantal gedragsveranderingen en dat gaat prima. Daarnaast eet ik een beetje gezonder.
Kun je iets vertellen over hoe je dat aanleren aanpakt? Ik kan wel wat inspiratie gebruiken en daarin ben ik vast niet de enige.
pi_209664241
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:33 schreef Doedezemaar het volgende:

Kun je iets vertellen over hoe je dat aanleren aanpakt? Ik kan wel wat inspiratie gebruiken en daarin ben ik vast niet de enige.
We gebruiken oa de podcast The Change Academy - erg fijn om tijdens het wandelen/huishouden naar te luisteren.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 11:17:12 #268
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209664608
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:33 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Poeh, dat is geen makkelijke vraag :D

Ik ben al een aantal jaar bezig met een soort zelfanalyse. Ik weet niet of dat een goed woord er voor is maar ik weet even geen betere. Ik kan mezelf (met wat moeite) met een soort helicopter view bekijken en analyseren. Dat is niet per se makkelijk en ook niet altijd gewenst. Er is niets zo comfortabel als je gewoonten en gedachten blijven volhouden.

Ik heb deze zelfanalyse gedaan met mijn (zeer gebrekkige) opvoeding, daar ben ik een paar jaar mee bezig geweest. Dat was meestal niet leuk maar wel erg nodig. Vorig jaar ben ik ook een revalidatieprogramma gestart om beter om te leren gaan met diverse lichamelijke klachten. De eerdere zelfanalyse bleek best een aardige basis voor het revalidatietraject te zijn. Ik was me al bewust van veel dingen die niet goed gingen, ik had alleen nog niet de tools om er iets aan te doen. Die heb ik daar geleerd. Mijn leven is radicaal veranderd en vooral verbeterd. Ik voel me beter, fitter, kijk anders naar dingen.

Laatst bedacht ik dit: als ik mijn opvoeding op zo'n analytische manier kan verwerken en zo mijn lichamelijke klachten kan aanpakken, waarom kan ik het geleerde niet toepassen op mijn eten? Blijkbaar ben ik tot veel meer in staat dan ik dacht. Dan kan ik er nog wel wat meer uit halen ook.

Ik ben dus gaan bedenken waar het mis gaat met eten. Ik heb diverse punten opgeschreven en daarbij bedacht wat mijn logica is, wat daar de gevolgen van zijn, hoe ik die valkuilen kan vermijden, hoe ik een vervolgvalkuil kan vermijden als ik er toch een keer in val. Ook het zelfvertrouwen uit de revalidatie en de dingen die ik van de ergotherapeut heb geleerd, gebruik ik hierbij.

De grootste valkuil ben ik nu aan het aanpakken. Het is te privé om hem helemaal uit te leggen maar in het kort kwam het er op neer dat ik in een cirkel zat van dingen willen opmaken. Daar is niet per se iets mis mee, maar wel als je daardoor bijna een paar middagen te ongezond en te veel eet. Ik zorg nu dat er minder op te maken is en dat ik mijn dag anders indeel zodat dat eetmoment er eigenlijk niet meer is.

Er zijn nog een paar valkuilen maar ik ga eerst deze maar eens onder controle krijgen. Dat gaat nu 3 weken goed. Ik eet verder wel wat ik wil dus meer dan een ons of 2 per week val ik niet af. Maar dat is het doel nu ook even niet. Op die middagen na eet ik eigenlijk ook gewoon gezond.

En alles hierboven sluit ook perfect aan bij de podcast The Change Academy inderdaad. Die luister ik nu en maak braaf de oefeningen die er bij horen. Ik vind het wel geinig om op deze manier ook dit aspect van mijn leven aan te pakken. Geen idee wat het op lange termijn doet maar dat is met alles.

Beetje vaag verhaal volgens mij, maar goed ;)
Spoilers!
pi_209664679
Ik vind het tof dat je zo’n persoonlijk verhaal hier neerzet, het inspireert ^O^
  dinsdag 27 juni 2023 @ 11:35:22 #270
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209664884
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 11:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik vind het tof dat je zo’n persoonlijk verhaal hier neerzet, het inspireert ^O^
Thanks O+

Het geeft wel een goed gevoel als het lukt om 1 ding aan te pakken. Dan is de volgende slechte gewoonte vast makkelijker en die daarna nog makkelijker.
Spoilers!
  Moderator / Colorchick dinsdag 27 juni 2023 @ 11:37:38 #271
382129 crew  Donna
pi_209664924
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 11:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Thanks O+

Het geeft wel een goed gevoel als het lukt om 1 ding aan te pakken. Dan is de volgende slechte gewoonte vast makkelijker en die daarna nog makkelijker.
Heel fijn. Super goed bezig!! ^O^
  dinsdag 27 juni 2023 @ 11:42:51 #272
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209665014
Ik heb alweer een paar volgende veranderprojectjes m.b.t. eten bedacht trouwens. Maar die ga ik dus nu niet aanpakken omdat alles drastisch omgooien niet blijvend werkt. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Elke dieter kent het wel dat het zo geweldig gaat dat je de hele wereld aan kunt. Tot alles ineens weer kut en verloren is :')
Spoilers!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 11:54:34 #273
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209665167
Ik ben wel benieuwd wat je in je hoofd hebt. Een beetje richting de 'eetwissels' van het Voedingscentrum of anders?

Ik heb nu vooral moeite met alle snaai in huis die is overgebleven na een verjaardag.
Alcohol, zoutjes, dat soort zaken.
Als ik het niet in huis heb, vind ik het best makkelijk om te laten staan in de supermarkt.
Maar hier in huis hoor ik alles steeds roepen ;(
  dinsdag 27 juni 2023 @ 12:09:15 #274
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209665364
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 11:54 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat je in je hoofd hebt. Een beetje richting de 'eetwissels' van het Voedingscentrum of anders?

Ik heb nu vooral moeite met alle snaai in huis die is overgebleven na een verjaardag.
Alcohol, zoutjes, dat soort zaken.
Als ik het niet in huis heb, vind ik het best makkelijk om te laten staan in de supermarkt.
Maar hier in huis hoor ik alles steeds roepen ;(
Voorbeeld: ik ben gek op sausjes. Ik heb er zo 15 in de koelkast en 10+ in de voorraadkast staan. Ik eet het niet dagelijks maar wel vaak. En dan veel. Ik kan vast sommige dingen zonder saus eten en andere dingen met wat minder saus.

Ander voorbeeld: eind van de middag snack ik wat. Dan leg ik zo 4 verschillende dingen klaar in 1 keer (blokje kaas, paar zoute sticks, paar dropjes en een blokje chocolade ofzo). Niet noodzakelijk een eetbui of calorisch enorm onverstandig. Maar is het een gewoonte of heb ik er echt trek in? Dat moet ik dus uit gaan zoeken.

Ik vind dat van alles in huis hebben ook echt lastig. Maar niets in huis hebben ook :')

Helpt het om elke dag een beetje op te eten? Of om normaler eten te vervangen door ongezonder? Of om het gewoon weg te gooien?
Spoilers!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 12:11:13 #275
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209665385
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Voorbeeld: ik ben gek op sausjes. Ik heb er zo 15 in de koelkast en 10+ in de voorraadkast staan. Ik eet het niet dagelijks maar wel vaak. En dan veel. Ik kan vast sommige dingen zonder saus eten en andere dingen met wat minder saus.

En iets als 'gezonde saus' bestaat waarschijnlijk niet echt :D

Ander voorbeeld: eind van de middag snack ik wat. Dan leg ik zo 4 verschillende dingen klaar in 1 keer (blokje kaas, paar zoute sticks, paar dropjes en een blokje chocolade ofzo). Niet noodzakelijk een eetbui of calorisch enorm onverstandig. Maar is het een gewoonte of heb ik er echt trek in? Dat moet ik dus uit gaan zoeken.

Dat is inderdaad een heel interessant vraagstuk :)

Ik vind dat van alles in huis hebben ook echt lastig. Maar niets in huis hebben ook :')

Helpt het om elke dag een beetje op te eten? Of om normaler eten te vervangen door ongezonder? Of om het gewoon weg te gooien?

Ik denk dat ik me maar ga proberen te beperken tot 'alleen in het weekend'. Weggooien vind ik echt té zonde.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')