Ach, toch niet goedquote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:03 schreef sigme het volgende:
voor @:lonaa
Ik had vandaag belletje met de dierenartsassistente, mijn favoriete. De bult is een kwaadaardig gezwel.
Assistente vindt net als dierenarts 1 en 2 dat je een 13 jaar oude hond niet moet willen opereren (hieraan). En ze was echt blij met mijn mededeling dat de Librela zo goed werkt![]()
Ben ook erg blij met een praktijk die echt gaat voor kwaliteit-van-leven.
Ik moet alleen de volgende keer wel even vragen of ze aan huis komen om De Daad te verrichten als het zover is.
Sorry, ik had het niet gezien, anders had ik wel even de plicht op me genomen.quote:
Ik ga uit van een paar maanden.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ach, toch niet goedHoop dat het nog een lange tijd goed leefbaar blijft.
Let dan ook op. Er staat zo mooi "er kunnen nog zoveel posts in dit topic"quote:
Hehe, volgens mij heb ik echt een compleet verkeerd beeld van jouw leeftijd dan als je al 'oma' bentquote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach @:sigme ook al slecht nieuws. Hier de diva maar even een extra knuffel (en een snoepje) gegeven.
Even wat blijer nieuws. Ik ben gisteren een soort surrogaat oma geworden. Vrienden van mij hebben een zoon gekregen. 20 uur werken en dan toch een keizersnede.
Hij noemt mij zijn "Nederlandse moeder" vandaar "oma"
Mooiquote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach @:sigme ook al slecht nieuws. Hier de diva maar even een extra knuffel (en een snoepje) gegeven.
Even wat blijer nieuws. Ik ben gisteren een soort surrogaat oma geworden. Vrienden van mij hebben een zoon gekregen. 20 uur werken en dan toch een keizersnede.
Wat leukquote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Welkom terug!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat leuk
Gefeliciteerd.
Wij zijn weer thuisaangezien het hier de laatste jaren ook een ziekenboeg is met de katten ben ik altijd een beetje bang naar wat ik ga aantreffen. Maar ze lijken gewoon nog vrolijk
ze hebben alleen wel wat cadeaus in de vorm van kots achter gelaten
Ach de nietkrulquote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ga uit van een paar maanden.
Die maandelijke injectie maakt dat hij de artritis niet voelt, maar het verhelpt niks. Dus hij slijt (hard).
Welkom bij de Oma'squote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Welkom thuis!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat leuk
Gefeliciteerd.
Wij zijn weer thuisaangezien het hier de laatste jaren ook een ziekenboeg is met de katten ben ik altijd een beetje bang naar wat ik ga aantreffen. Maar ze lijken gewoon nog vrolijk
ze hebben alleen wel wat cadeaus in de vorm van kots achter gelaten
Altijt.quote:
hahaha, ik word over ruim 2 maanden 62quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Hehe, volgens mij heb ik echt een compleet verkeerd beeld van jouw leeftijd dan als je al 'oma' bent
Ja was fijnquote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Welkom terug!
Alles naar wens geweest in de mini-vakantie?
Neuh, nog geen 3 dagen. En er kwam wel iemand iedere dag even kijken. Maar die kent de katten toch minder dan dat ik ze ken dus ben ik altijd bang dat ze iets mist ofzo.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jullie waren best lang toch Sarabi? Wat is de max voor jullie katten, alleen?
Ja dat idee krijg je dan welquote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Welkom thuis!
En dat zijn de mindere cadeautjes. Moeten jullie maar niet weggaan
Ahja! 2 nachten durf ik met duusent schoteltjes en schaaltjes nog wel aan, zonder bezoek, 3 of 4 met een bezoekje of 2... en bij meer gaat ze naar opi en omi met dr knapzakjequote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:02 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja was fijnzo'n 50 verschillende biertjes geproefd dus we hebben weer genoeg inspiratie
[..]
Neuh, nog geen 3 dagen. En er kwam wel iemand iedere dag even kijken. Maar die kent de katten toch minder dan dat ik ze ken dus ben ik altijd bang dat ze iets mist ofzo.
[..]
Ja dat idee krijg je dan welachja deze keer wel netjes op hun eigen dekentjes dus die zitten nu in de was.
Ook lekker.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oh my myreala! De visboer hier is de enige die me nog nooit gelukt is
Wel net lekkere curry met kippendij op
Van Schuitemaker in de Princestraat?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:58 schreef Myraela het volgende:
Omg, ik had zo'n geweldig TGTG-pakket van de visboer.Het was echt belachelijk veel voor 5 euro. Een grote tonijn wokschotel met echt zoveel vis, onwijs lekkere warm gerookte zalm, een bakje salade met Hollandse garnalen en dan nog 4 gebakken vissen en een bakje geroosterde aardappeltjes.
Een van de vissen was rode poon. Wat is dat eigenlijk lekker.Lekkerder dan kabeljauw.
Schuitemaker op de Voorstraat.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:33 schreef AnneX het volgende:
Van Schuitemaker in de Princestraat?
En ben je gewezen op bakker van Maanen in dezelfde straat?
Fijn dat ze uit logeren kunnen! Die van ons zouden daar helemaal gestrest door raken.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ahja! 2 nachten durf ik met duusent schoteltjes en schaaltjes nog wel aan, zonder bezoek, 3 of 4 met een bezoekje of 2... en bij meer gaat ze naar opi en omi met dr knapzakje
Mjaaa, tis kiezen uit een hoop impopulaire (voor haar) opties. Daarom alleen naar mn ouders als het wat langer is. Dan zit ze eerst 48 uur ineengedoken verstoptquote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Fijn dat ze uit logeren kunnen! Die van ons zouden daar helemaal gestrest door raken.
Maar goed ik kan niet herinneren wanneer we voor het laatst langer dan 4 nachten weg waren![]()
Oh ja, Haasnoot is ook een bekende naam. In Katwijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Schuitemaker op de Voorstraat.Ik ken bakker Van Maanen wel, ja. Al was dit van bakker Haasnoot, ook erg lekker.
Ik zit nu binnen. Ik vind het zo grappig hoe dat voor Katwijkers een enorme grens is, Katwijk binnen of Katwijk aan zee.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:36 schreef AnneX het volgende:
Oh ja, Haasnoot is ook een bekende naam. In Katwijk.
Woon je aan Zee of in Binnen?
”Historisch gegroeid…”quote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zit nu binnen. Ik vind het zo grappig hoe dat voor Katwijkers een enorme grens is, Katwijk binnen of Katwijk aan zee.
Leuk is dat ja. Heb zulke gesprekken gehad met kinderen van diverse vrienden en in een geval nu met de kinderen van een van die kinderenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:14 schreef yinu het volgende:
Ik heb wel m’n neefje van 2 aan de telefoon gehad. Die praat nog grotendeels onverstaanbaar en snapt eigenlijk nog niet precies hoe een telefoon werkt, maar het klinkt net echt![]()
“Hawwo *variatie van mijn naam die er eigenlijk helemaal niet op lijkt*”
[Babbelt onverstaanbaar, de woorden ‘tewefoon’ en ‘brandweerauto’ kon ik er nog net uit opmaken]
[luistert niet naar mij]
“Daaag”
Hij belt ook vaak met oma![]()
Gefeliciteerd @:kaatje1, hopelijk heb jij over een jaar of 2 ook dit soort enorm schattige interacties met de nieuwe spruit.
Heerlijk is datquote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:14 schreef yinu het volgende:
Ik heb wel m’n neefje van 2 aan de telefoon gehad. Die praat nog grotendeels onverstaanbaar en snapt eigenlijk nog niet precies hoe een telefoon werkt, maar het klinkt net echt![]()
“Hawwo *variatie van mijn naam die er eigenlijk helemaal niet op lijkt*”
[Babbelt onverstaanbaar, de woorden ‘tewefoon’ en ‘brandweerauto’ kon ik er nog net uit opmaken]
[luistert niet naar mij]
“Daaag”
Hij belt ook vaak met oma![]()
Gefeliciteerd @:kaatje1, hopelijk heb jij over een jaar of 2 ook dit soort enorm schattige interacties met de nieuwe spruit.
Heb net de klassenfoto met OpaSoda opgezocht 😉quote:Op vrijdag 5 mei 2023 22:49 schreef AnneX het volgende:
Wat een fijn nieuws zeg, Kaatje!
En wat een grappige ontdekking van de connectie van opa Clubsoda en jouw school.😎
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 22:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb net de klassenfoto met OpaSoda opgezocht 😉
Met een interessant stukje over knuffelbijen, volgens mij ging het daar hier vorig jaar over.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Interessant artikel over wilde bijen https://downtoearthmagazi(...)TyMj3GnEX6Jhz6OQvY00
quote:Knuffelbijen
Mahieu noemt nog een voorbeeld van greenwashing: ‘knuffelbijen’. Voor 50 euro koop je bij knuffelbijen.nl een koker met bijencocons en een insectenhotel. De bedoeling is dat je het hotel in de tuin hangt met de koker erbij, zodat de bijen kunnen uitvliegen. Daarna legt het vrouwtje eitjes in het bijenhotel, zodat je het volgende jaar weer ‘knuffelbijen’ hebt. Het concept is populair, want eind april waren alle bijen al uitverkocht.
Mahieu: “Ik snap best dat het in eerste instantie gezellig en groen klinkt: extra bijen in je tuin. Maar ik vind het niet verstandig om metselbijen, want dat zijn het, van één bepaalde kweker te verspreiden over het land. Het vergroot juist de druk op de bijen die in je directe omgeving leven. Je moet bijen uit eigen omgeving aantrekken, niet ergens anders vandaan. Bovendien is er kans dat de knuffelbijen verhongeren als ze in een tuin terecht komen waar niks voor ze te halen valt.”
Rustig en bedacht zijn de eerste woorden die bij me opkomen.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 07:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
hij was denk ik al met pensioen vanaf het moment dat ik me kan herinneren. Ik weet dus niet hoe hij als docent en directeur was maar prive was opa een vriendelijke, rustige en belezen man. Heel leuk om een stukje te horen van hoe je de school en hem herinnert
De mijnes doen het.quote:
Ik voorspel hier bij Elin buikloop. En da’s mijn schuld. Had de bak met yoghurt op het aanrecht laten staan toen ik ging douchenquote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De mijnes doen het.
Dora's ontlasting is nog steeds raar maar ze lijkt goede zin te hebben en is haar botje aan het rondgooien in de woonkamer.
Volgens mij zijn alleen Amalia en Beatrix daar.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:00 schreef Blues het volgende:
Wat een heerlijk kijkvoer, al die verschillende pakken/hoeden/petten/mutsen die ze aanhebben, die gezichten en dat weer!
Ik zet de stream net pas aan dus zie niet waar Willie zit.
Nee, Wim Lex en Max zijn er ook.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alleen Amalia en Beatrix daar.
Ahhhquote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, Wim Lex en Max zijn er ook.
Maar die moesten gisteren eerst nog even een concertje bijwonen op de Amstel…
Ja met de Molquote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, Wim Lex en Max zijn er ook.
Maar die moesten gisteren eerst nog even een concertje bijwonen op de Amstel…
Ik heb vanmorgen vroeg alleen het laatste deel van het bevrijdingsconcert gezien, dus ik heb geen idee welke Mol aanwezig was…quote:
Soy Kroonquote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen vroeg alleen het laatste deel van het bevrijdingsconcert gezien, dus ik heb geen idee welke Mol aanwezig was…
Ik ben het alweer vergeten.... wij waren zijn naam kwijt en noemden hem gisteren toen we er langs zapten, ah daar heb je die eeehhhh mol!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, die heb ik wel gezien, samen met Claude (of zoiets).
Maar Soy was toch niet de Mol?
Jurre was de Mol…quote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben het alweer vergeten.... wij waren zijn naam kwijt en noemden hem gisteren toen we er langs zapten, ah daar heb je die eeehhhh mol!
Oh got ja. Nou dat is ook alweer weggezaktquote:
Ik ook. Ben vaak in Arizona (en Texas) geweest, prachtige natuur.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh got ja. Nou dat is ook alweer weggezakt
Ik kijk de Vlaamse mol nu (terug op npo) ik vind dat net ff wat leuker.
Lancelot boks!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ook. Ben vaak in Arizona (en Texas) geweest, prachtige natuur.
Morgen de ontknoping, ik ga voor Lancelot.
Maar ik heb de Mol nog nooit goed voorspeld, dus di zal het wel niet zijn…
Ik weet het dit jaar echt niet meer. Ik wacht nog steeds op het moment dat Thomas terug komtquote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ook. Ben vaak in Arizona (en Texas) geweest, prachtige natuur.
Morgen de ontknoping, ik ga voor Lancelot.
Maar ik heb de Mol nog nooit goed voorspeld, dus die zal het wel niet zijn…
BBC is zoveel leuker dan dat geklets op de NPOquote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgens mij zijn WA en M nog niet binnen.
Moest net lachen om de britse commentator, ging over een haar accessoire waar hij niet op kon komen. Het werd hair thingy
Hier staat het ook aan. Vind dat wel mooi, zulke tradities, prachtig gezangquote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:14 schreef borisz het volgende:
Ik hou van deze poppenkast. Dus ja TV staat aan.
De nutella king. 😂Knap gedaan van die meneer.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:19 schreef MadMaster het volgende:
Een toast op de nieuwe koning…
[ afbeelding ]
Het schijnt Marmite te zijn, maar dan nog is het knap gedaan…quote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
De nutella king. 😂Knap gedaan van die meneer.
Ik ookquote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:14 schreef borisz het volgende:
Ik hou van deze poppenkast. Dus ja TV staat aan.
Die is van ver gekomen. Zal wel een glas fles wijn nodig hebbenquote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Och jommes, was ik maar julle tamponnetje
Zit lekker te knikkebollenquote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die is van ver gekomen. Zal wel een glas fles wijn nodig hebben
Tussen de bedrijven door en na afloop. Ekte liefde
Oh, is het wel ooit iets geweest? Ken het alleen als keten namelijk.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:42 schreef borisz het volgende:
Ook maar even hier. Een behoorlijke negatieve recensie over Loetje borisz in CUL / Loetjes biefstuk
Krijg je nu het grote geld erachter zit ipv de oude Klinkhamer.
Wie?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus wat een wanstaltigheid. Die overspelige hoer er ook naast
Loetje was altijd gewoon een goede biefstuk en vooral die met kippenlevers en uiquote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh, is het wel ooit iets geweest? Ken het alleen als keten namelijk.
Ik heb onlangs een paar keer bij Loetje gegeten en zowel in Enschede als in Baarn kreeg ik gewoon links zeg maarquote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:42 schreef borisz het volgende:
Ook maar even hier. Een behoorlijke negatieve recensie over Loetje borisz in CUL / Loetjes biefstuk
Krijg je nu het grote geld erachter zit ipv de oude Klinkhamer.
Geen flauw idee. Moet dat iets hier in Deventer zijn?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 13:10 schreef Troel het volgende:
@:Dr_Flash: Is El Popo goed te doen? Kinderen gaan daar vandaag met hun pa eten
Dat krijg ik dus ook altijd door als ik haar ziequote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Och jommes, was ik maar julle tamponnetje
Ik ben benieuwd hoe ze na afloop thuis die, vast niet lekker zittende, kleren uit trekken, geruite sloffen aan en met de voeten op de bank met een glas whisky zeggen..”dit hebben we ook gehad”quote:Op zaterdag 6 mei 2023 13:35 schreef yinu het volgende:
[..]
Dat krijg ik dus ook altijd door als ik haar zie![]()
Wat mij betreft verder allemaal prima hoor. Beter dat ze samen gelukkig zijn want in principe mag iedereen van mij kiezen voor wie diegene wil kiezen, als die ander dat tenminste ook wil. Verder vind ik het voornamelijk zielig. Al die mensen in hun keurslijven. Ik kan ook met de Nederlandse Koningsdag nauwelijks kijken naar die meiden.
Edit; als ik mn empathie een beetje uitschakel vind ik het voornamelijk HILARISCH.
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe ze na afloop thuis die, vast niet lekker zittende, kleren uit trekken, geruite sloffen aan en met de voeten op de bank met een glas whisky zeggen..”dit hebben we ook gehad”
Jep, daar schijn je de beste spareribs te kunnen eten ofzo?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Moet dat iets hier in Deventer zijn?
Verse rabarber? Nu al?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 15:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had het aan staan, ondertussen krant gelezen, was opgevouwen, was opgehangen, rabarbermoes gemaak in de instant pot, opgeruimd. Kortom welbestede dag so far
Zag het gisteren in de winkel liggen, en dan moet het meequote:Op zaterdag 6 mei 2023 15:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Verse rabarber? Nu al?
Die mag ik plukken bij de buurtuinen en het is nog niet zo ver.
Mijn eigen rabarber is ook nog niet zo ver. Maar commerciële kwekers kunnen rabarber goed voortrekken.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 15:44 schreef fietsie het volgende:
Hier in de tuin komt t al wel op maar nog verre van oogst klaar
Nu nauwelijks, wanneer het wat verder in het seizoen is meer. Nu alleen bovenkant en onderkant eraf e de draden die meekomen erafquote:Op zaterdag 6 mei 2023 15:52 schreef fietsie het volgende:
overigens trof ik een Engels recept voor Instant Pot rabarber waarin men de rabarber ging schillen.
Schillen jullie je rabarber?
Dat had ik niet in huis. Frambozen zijn ook lekker er doorquote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:02 schreef fietsie het volgende:
Ik doe er in dit geval als het straks klaar is een paar lepels aardbeienjam doorEn een bakje fijngesneden aardbeien. En dan laat ik t afkoelen.
Nee. Ik lees het ook wel eens maar ik snap daar niks van. Alleen voor de kleur al; het meeste rood zit daar.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 15:52 schreef fietsie het volgende:
overigens trof ik een Engels recept voor Instant Pot rabarber waarin men de rabarber ging schillen.
Ja zeg. De hoekrandjes ervan. Lichtjes.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 15:52 schreef fietsie het volgende:
Dat is misschien nog wel eens een poging waard…quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:02 schreef fietsie het volgende:
Ik doe er in dit geval als het straks klaar is een paar lepels aardbeienjam doorEn een bakje fijngesneden aardbeien. En dan laat ik t afkoelen.
Hey die ken ik nog niet, klinkt leuk.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:44 schreef Blues het volgende:
Wij eten risotto met asperges bosui en zalm![]()
En nu een Klein Duimpje amber jeneverbes. Lekker!
Wil elk weekend een ander donker biertje proberen.[ afbeelding ]
Oh prima, ik eet toch nooit spare ribs.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 15:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Jep, daar schijn je de beste spareribs te kunnen eten ofzo?
Waar vind je dat danquote:
Hier https://www.erica.eu/KRIJT-100-G/p/0001004485quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waar vind je dat danOf ga je dan een krijtje met een vijzel te lijf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Witte kleurstof. Komt van nature voor als mineraal in gesteente, bijvoorbeeld kalksteen. Het wordt ook wel kalk of krijt genoemd. Wordt ook wel gebruikt als antiklontermiddel, zuurteregelaar, geleermiddel, verdikkingsmiddel, vulstof, glansmiddel en draagstof. Het kan ook gebruikt worden in biologische producten.
bron: https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/e-nummers.aspx
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:08 schreef AnneX het volgende:
Oh kijk…eerder met rabarber ge’werkt’Vooral die laatste is indrukwekkend fraai!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik kijk er naar als een soort absurdistisch gebeuren.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 13:35 schreef yinu het volgende:
[..]
Dat krijg ik dus ook altijd door als ik haar zie![]()
Wat mij betreft verder allemaal prima hoor. Beter dat ze samen gelukkig zijn want in principe mag iedereen van mij kiezen voor wie diegene wil kiezen, als die ander dat tenminste ook wil. Verder vind ik het voornamelijk zielig. Al die mensen in hun keurslijven. Ik kan ook met de Nederlandse Koningsdag nauwelijks kijken naar die meiden.
Edit; als ik mn empathie een beetje uitschakel vind ik het voornamelijk HILARISCH.
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:08 schreef AnneX het volgende:
Oh kijk…eerder met rabarber ge’werkt’Die onderste is werkelijk te mooi om aan te snijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik moest helaas slapen, maar ik ben het zo met je eensquote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:25 schreef Blues het volgende:
Ik kijk er naar als een soort absurdistisch gebeuren.
Idioot wat mensen allemaal bedenken. Een zwaard dit, een kroon zus, een blok hout daar, een glimmende bol, het hield maar niet op, echt wat een gekkigheid allemaal
En als je als koning dit allemaal zo wil, kijk er dan tenminste blij en gelukkig bij.
Ik wacht vol spanning op seizoen 2 zei ik al vanmiddagquote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moest helaas slapen, maar ik ben het zo met je eensIk was deze week al in opperste verbazing toen er een stuk steen helemaal naar Londen werd versleept en er allemaal serieuze oudere mannen rond die steen een hele ceremonie hielden en tegen de steen spraken. 2023 jongens.
O ja, daarvan dacht ik dat het gisteren wasquote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik wacht vol spanning op seizoen 2 zei ik al vanmiddag
Ik vind het taal gebruikquote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moest helaas slapen, maar ik ben het zo met je eensIk was deze week al in opperste verbazing toen er een stuk steen helemaal naar Londen werd versleept en er allemaal serieuze oudere mannen rond die steen een hele ceremonie hielden en tegen de steen spraken. 2023 jongens.
quote:
Stuur me komende week een berichtje. Blijkbaar functioneer ik nu op zo’n basaal niveau dat ik dat geheid ga vergetenquote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Och jammer @:cat-astrophe van ziek, van eten. Maar wel fijn dat het mooi is daar en vooral ook mooi weer.
Hou me aanbevolen voor een beetje krijt
Wat doet die vakantie met jequote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wenen is geweldig.
Het weer is fantastisch.
We hebben een perfect appartementje, centraal gelegen en elke dag housekeeping.
Ik kreeg vannacht buikgriep en heb dus nauwelijks geslapen. Mezelf genoeg bij elkaar geraapt voor een bezoekje museum en vanavond opera. Tussendoor naar huis voor middagdut.
Tot ik er, net voor vertrek en al helemaal opgedirkt, achter kwam dat we morgen pas naar de opera gaan….
Ik had al wat eten naar binnen gestouwd dus een kwartier voor aankomst moest ik de reservering bij een sterrenrestaurant afzeggenWant die stond dus voor vandaag gepland…
En morgen heb ik het schnitzelparadijs wellicht voor niks afgezegd want ik dacht dat dat vandaag was
Woah, hopelijk slaap je vanacht goed en geen buikproblemen meerquote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wenen is geweldig.
Het weer is fantastisch.
Ik kreeg vannacht buikgriep en heb dus nauwelijks geslapen. Mezelf genoeg bij elkaar geraapt voor een bezoekje museum en vanavond opera. Tussendoor naar huis voor middagdut.
Tot ik er, net voor vertrek en al helemaal opgedirkt, achter kwam dat we morgen pas naar de opera gaan….
Ik had al wat eten naar binnen gestouwd dus een kwartier voor aankomst moest ik de reservering bij een sterrenrestaurant afzeggenWant die stond dus voor vandaag gepland…
En morgen heb ik het schnitzelparadijs wellicht voor niks afgezegd want ik dacht dat dat vandaag was
Dat is het plan jaquote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Woah, hopelijk slaap je vanacht goed en geen buikproblemen meerEn nog een dagje extra voorpret voor de opera en nu op je opera-best
SPOILER: horrortulpupdateOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Lukt het allemaal?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wenen is geweldig.
Het weer is fantastisch.
Ik kom erachter dat vandaag zeer matig is geluktquote:
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik kijk er naar als een soort absurdistisch gebeuren.
Idioot wat mensen allemaal bedenken. Een zwaard dit, een kroon zus, een blok hout daar, een glimmende bol, het hield maar niet op, echt wat een gekkigheid allemaal
En als je als koning dit allemaal zo wil, kijk er dan tenminste blij en gelukkig bij.
Dit allebei ja. En wat er allemaal met die Heilige Olie moest gebeuren voordat die Heilig Genoeg was. Als het Harry Potter was kreeg je allemaal reli’s die “Witchcraft!” zouden roepen.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn vader had het altijd over rabberdebabquote:Op zaterdag 6 mei 2023 21:28 schreef fietsie het volgende:
Zo, dat was goed gelukt avond eten, en lekker geworden rabbabberer.
Ik vind Ottolenghi altijd best een gedoe (zoveel handelingen, zoveel ingrediënten!), maar oh boy wat is het resultaat doorgaans heerlijkquote:Op zaterdag 6 mei 2023 21:33 schreef Phaidra het volgende:
Ik had 2 recepten van Ottolenghi gemaakt, dat was ook buitengewoon goed gelukt vond ik zelf. Gebakken courgette met tomatensalsa en ricotta en krieltjes uit de oven met goddelijk lekkere pijnboompitjes, gebakken in veel boter met gerookt paprikapoeder erdoor![]()
.
Haha dat is herkenbaarquote:Op zaterdag 6 mei 2023 21:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind Ottolenghi altijd best een gedoe (zoveel handelingen, zoveel ingrediënten!), maar oh boy wat is het resultaat doorgaans heerlijk
Welk boek kwam dit uit? (of website, ook prima)
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 21:49 schreef Phaidra het volgende:
En ook irritant: de kinderen zijn niet zo avontuurlijk, dus voor hen moest ik er ook nog broccoli bij koken.
Voor kinderen vind ik broccoli al avontuurlijk. 😎quote:Op zaterdag 6 mei 2023 21:49 schreef Phaidra het volgende:
En ook irritant: de kinderen zijn niet zo avontuurlijk, dus voor hen moest ik er ook nog broccoli bij koken.
Broccoli is één van hun lievelingsgroentes, altijd goed. Maar courgettes zijn ev0l. Schiet mij maar lek…quote:Op zaterdag 6 mei 2023 22:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
[..]
Voor kinderen vind ik broccoli al avontuurlijk. 😎
Zo ken ik volwassenen die er ook zo over denken.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 22:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Broccoli is één van hun lievelingsgroentes, altijd goed. Maar courgettes zijn ev0l. Schiet mij maar lek…
Ondergetekendequote:Op zaterdag 6 mei 2023 22:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo ken ik volwassenen die er ook zo over denken.
Die heb ikquote:Op zaterdag 6 mei 2023 21:48 schreef Phaidra het volgende:
Haha dat is herkenbaar. Dit kwam uit Ottolenghi test kitchen - Shelf love. Itt deze titel moest ik nog aardig wat boodschappen doen. Het wordt tijd dat de kruiden weer gewoon in de tuin te plukken zijn!
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:18 schreef yinu het volgende:
Dit allebei ja. En wat er allemaal met die Heilige Olie moest gebeuren voordat die Heilig Genoeg was. Als het Harry Potter was kreeg je allemaal reli’s die “Witchcraft!” zouden roepen.![]()
Dan is Monty Python toch altijd nog minder absurdistisch dan je dacht.
Ik doe altijd graag hardop meequote:
😂quote:Op zaterdag 6 mei 2023 22:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Broccoli is één van hun lievelingsgroentes, altijd goed. Maar courgettes zijn ev0l. Schiet mij maar lek…
Tamte had de poppenkast wel aan staan op de tv? Ik begrijp dat je dan niet heel erg oplet. Ik moet nog even kijken waar ik het terug kan zien, wil het ook nog wel zien. Best een historisch moment natuurlijk. Al zit de kans er in dat we er nog wel één meemaken in ons leven.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb niet heel goed opgelet maar volgens mij zag ik ook een sword of destiny ofzo? Staff of rightiousness? In die richting.
Ik ga maandag nog een keer kijken want ik hou er wel van.
We zijn net thuis van een bezoek aan mijn tante. Vanochtend om 9.00 van huis vertrokken. Huurauto opgehaald want de elektrieke is soort van kapot. Toen naar een leverancier voor 2700 potjes. Naar tante. Ze kocht bij ons een nieuwe laptop. Vanavond met haar uit eten. Toen nog 2 uur terugrijden. 2700 potjes uit de auto. Huurauto terugbrengen. Gaar. Wel een gezellige dag geweest.
Youtube heeft er een paar.quote:Op zondag 7 mei 2023 00:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tamte had de poppenkast wel aan staan op de tv? Ik begrijp dat je dan niet heel erg oplet. Ik moet nog even kijken waar ik het terug kan zien, wil het ook nog wel zien. Best een historisch moment natuurlijk. Al zit de kans er in dat we er nog wel één meemaken in ons leven.
Nou ja als hij echt 114 wordt, dan ben ik ook 89quote:Op zondag 7 mei 2023 00:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tamte had de poppenkast wel aan staan op de tv? Ik begrijp dat je dan niet heel erg oplet. Ik moet nog even kijken waar ik het terug kan zien, wil het ook nog wel zien. Best een historisch moment natuurlijk. Al zit de kans er in dat we er nog wel één meemaken in ons leven.
quote:Op zondag 7 mei 2023 08:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Yoghurt met rabarber op, zo lekker. Nu koffie
Kom dit net tegen. Heb me altijd afgevraagd wat hij zong…niets dus![]()
Italian singer Adriano Celentano released a song in the 70s with nonsense lyrics meant to sound like American English, apparently to prove Italians would like any English song. It was a hit
https://twitter.com/histo(...)WPY0-I_vcqZUYAW2bUew
Afspraak moet nog gemaakt worden. Er is contactquote:Op zondag 7 mei 2023 12:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:Kaatje1, had je niet laatst een afspraak met een financieel adviseur om te bespreken of je nog wel aan het werk moet? Hoe is dat afgelopen?
Nik Kershaw deed hetzelfde met The Riddle tochquote:Op zondag 7 mei 2023 08:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Yoghurt met rabarber op, zo lekker. Nu koffie
Kom dit net tegen. Heb me altijd afgevraagd wat hij zong…niets dus![]()
Italian singer Adriano Celentano released a song in the 70s with nonsense lyrics meant to sound like American English, apparently to prove Italians would like any English song. It was a hit
https://twitter.com/histo(...)WPY0-I_vcqZUYAW2bUew
Kloptquote:Op zondag 7 mei 2023 13:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Nik Kershaw deed hetzelfde met The Riddle toch
Heerlijke muziekquote:Op zondag 7 mei 2023 13:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Klopt
1] Volgens Kershaw is de tekst echter gewoon pure onzin en is het slechts "verward gebral van een popster uit de jaren '80". De muziek werd volgens Kershaw al eerder geschreven dan de tekst, waardoor de tekst alleen bedoeld was om de muziek te begeleiden.
quote:Op zondag 7 mei 2023 13:46 schreef Blues het volgende:
Net in een groot weiland
Daar wordt je moe van
(Ze reden net weg met lege kar toen ik aan kwam wandelen)
[ afbeelding ]
Meteen meer rollen meenemenquote:Op zondag 7 mei 2023 13:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Uuurgh ik moet zo naar buiten om inpakpapier te halen en als ik nou eeergens geen zin in heb...
Mja, ik woon vrij klein en 2 keer struikelen en ik ben bij de HEMAquote:Op zondag 7 mei 2023 13:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Meteen meer rollen meenemen![]()
Het is niet zonnig maar wel warm buiten. Deel van het balkon is schoon maar alles schoon lukt niet. Straks ook even op kraamvisite
Hee. Die niet onderweg gezien.quote:Op zondag 7 mei 2023 13:46 schreef Blues het volgende:
Net in een groot weiland, daar wordt je moe van
(Ze reden net weg met lege kar toen ik aan kwam wandelen)
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 7 mei 2023 13:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mja, ik woon vrij klein en 2 keer struikelen en ik ben bij de HEMASlaat dus nergens op dat ik me hier al 2 uur over zit aan te stellen
Mijn clubjequote:Op zondag 7 mei 2023 14:14 schreef borisz het volgende:
[..]
Hee. Die niet onderweg gezien.
Wel dit rondje Bloemendaal gedaan. En ja ik had gezwaaid
Dit kwam wel heel dichtbij😃quote:Op zondag 7 mei 2023 14:14 schreef borisz het volgende:
[..]
Hee. Die niet onderweg gezien.
Wel dit rondje Bloemendaal gedaan. En ja ik had gezwaaid
Het was fijn gisteren ja. We waren wel echt afgedraaid. Om 23.00 nog 137 trays potten uit de auto halen was wel echt het maximaal haalbarequote:Op zondag 7 mei 2023 12:27 schreef Blues het volgende:
Fijne volle dag had je, Lucky.
Gaat het goed met je kruidenbedrijf?
Klinkt goed en waardevolquote:Op zondag 7 mei 2023 14:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het was fijn gisteren ja. We waren wel echt afgedraaid. Om 23.00 nog 137 trays potten uit de auto halen was wel echt het maximaal haalbareWe hebben al die trays net weer in handen gehad om ze op hun definitieve plaats te zetten.
Tante kondigde gisteren aan dat ze een graf gekocht heeft op een natuurbegraafplaats. Ik ben de enige erfgenaam dus ik heb gelijk flink doorgevraagd over alles wensen enzo. Was fijn. Ik heb gelijk een digitaal notitieblok aangemaakt zodat ik dingen niet vergeet.
En ja, het gaat heel goed met het bedrijf. Ik heb de afgelopen 2 maanden mijn klantenbestand verdubbeld. De aspergesaus raakt bijna zeker uitverkocht voor het eind van het seizoen. Ik ben me aan het beramen op stappen om te groeien zodra de aspergedrukte over is![]()
Leuke post van je! Fijn te lezen.quote:Op zondag 7 mei 2023 15:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Was vrijdagavond vrij spontaan naar mn ouders gereden na t eten, lekker gewandeld langs strand en ijsje gehaald met mama, gisteren strandwandeling met papa en met allebei geluncht op het strand. Vandaag verjaardag van mn buurmeisje dus daar ga ik zo even langs. Fijn weekend wel zo. Weinig zin in werk nog, maargoed, dat is zorg voor morgen.
quote:Op zondag 7 mei 2023 15:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is volbracht.
* DancingPhoebe zucht dramatisch
Typisch gevalletje dn mensch lijdt het meest van zn eigen geprocrastineerquote:
Is dat van die website pas met die olijven enzo? Is dat jouw bedrijf? CooL!quote:Op zondag 7 mei 2023 14:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het was fijn gisteren ja. We waren wel echt afgedraaid. Om 23.00 nog 137 trays potten uit de auto halen was wel echt het maximaal haalbareWe hebben al die trays net weer in handen gehad om ze op hun definitieve plaats te zetten.
Tante kondigde gisteren aan dat ze een graf gekocht heeft op een natuurbegraafplaats. Ik ben de enige erfgenaam dus ik heb gelijk flink doorgevraagd over alles wensen enzo. Was fijn. Ik heb gelijk een digitaal notitieblok aangemaakt zodat ik dingen niet vergeet.
En ja, het gaat heel goed met het bedrijf. Ik heb de afgelopen 2 maanden mijn klantenbestand verdubbeld. De aspergesaus raakt bijna zeker uitverkocht voor het eind van het seizoen. Ik ben me aan het beramen op stappen om te groeien zodra de aspergedrukte over is![]()
Dag vandaag gaat primaquote:Op zondag 7 mei 2023 12:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:cat-astrophe, lukt je dag vandaag beter? Matig zeg, gisteren
Allemaal fake newsquote:Op zondag 7 mei 2023 16:07 schreef fietsie het volgende:
Ik had gisteravond weeronline geraadpleegd voor de voorspelling. En die was toen dat het hier zou miezeren de hele dag.
En ik wandelde dus net met 20 graden door Sneek. !weersites
Hier zitten we nog in de zon buitenquote:
Mag "staan" nog wel? Of er is er een groepering die niet meer zelfstandig kan staan die ook dat tot een verboden concept heeft gemaakt?quote:Op zondag 7 mei 2023 17:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wit schijn je tegenwoordig te moeten zeggen
Tenzij je een afkeer tegen papier mache hebt misschien?quote:Op zondag 7 mei 2023 17:35 schreef MadMaster het volgende:
Als je een soort van adoratie hebt voor bolhoeden (en ook hoge hoeden/tophats) dan kan je deze toch niet laten staan?
Donderdag nog getwijfeld, vandaag toch maar meegenomen:
[ afbeelding ]
Vanaf 16 uur wat gespetter. Af en toe wat meer water. Maar nu komt er ineens een wolkendek over en klapt de temperatuur ineens in. Drie graden er af in 10 minuten.quote:
Dat kan.quote:Op zondag 7 mei 2023 17:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tenzij je een afkeer tegen papier mache hebt misschien?
Uiteraard.quote:
Het leven is wreed…quote:Op zondag 7 mei 2023 17:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Net getrouwd en nu al weer uit elkaar gerukt
Wat gaaf om dat te hebbenquote:Op zondag 7 mei 2023 18:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het leven is wreed…
Deze stonden ook al een paar jaar in onze huiskamer.
Van links naar rechts:
- De Amsterdamse brandweerhelm die gedragen is door mijn (overleden) schoonvader;
- Een ME helm van de gemeente Amsterdam uit de begin jaren '60;
- Een ME helm uit de jaren eind '70/begin '80, de tijd van de krakersrellen in Amsterdam.
[ afbeelding ]
Lang leve de koptelefoonkoppen uit de jaren '80…
Dat vinden wij ook…quote:
Just separated dusquote:Op zondag 7 mei 2023 17:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Uiteraard.
Het is de helft van een set, genaamd 'Just Married'.
Dit is mevrouw, die nog niet verkocht is:
[ afbeelding ]
https://ateliergerbrand.nl/sculpture
Doe je goedquote:Op zondag 7 mei 2023 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Reisje geboekt. Fuckit y'all.
Zaterdagochtend weg, zondagavond terug. Treinkaartjes, hotel met zwembad en ontbijt ¤ 147,68. Bad Salzuflen, ik kom eraan
Eind juni pas hoorquote:
Ik ben aan het overwegen om een webshop op te zetten dus wie weetquote:Op zondag 7 mei 2023 15:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat klinkt goed @:Lucky_Strike.
Echt ook jammer dat jullie niet hier in de buurt verkopen want die kruidenmengsel (en die aspergesaus) zien er heerlijk uit.
Nee, die is niet van mij. Ik verkoop potjes kruidenmixen aan streekwinkels.quote:Op zondag 7 mei 2023 15:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Is dat van die website pas met die olijven enzo? Is dat jouw bedrijf? CooL!
quote:Op zondag 7 mei 2023 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Kraamvisite geweest. Een popje. En ik werd aan hem voorgesteld met de woorden “dit is je oma Kaatje”
Tof! Je nieuwe aanwinst ook trouwensquote:Op zondag 7 mei 2023 18:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het leven is wreed…
Deze stonden ook al een paar jaar in onze huiskamer.
Van links naar rechts:
- De Amsterdamse brandweerhelm die gedragen is door mijn (overleden) schoonvader;
- Een ME helm van de gemeente Amsterdam uit de begin jaren '60;
- Een ME helm uit de jaren eind '70/begin '80, de tijd van de krakersrellen in Amsterdam.
[ afbeelding ]
Lang leve de koptelefoonkoppen uit de jaren '80…
Weekend van de 25e?quote:Op zondag 7 mei 2023 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Reisje geboekt. Fuckit y'all.
Zaterdagochtend weg, zondagavond terug. Treinkaartjes, hotel met zwembad en ontbijt ¤ 147,68. Bad Salzuflen, ik kom eraan
quote:
Heel herkenbaar. Ook veel dingen op het werk die an sich wel leuk zijn, maar wel veel oplaadtijd vragen. Heb dus gisteren maar vast boodschappen besteld met heel veel simpele recepten, zodat ik niet de hele week verzand in bruin en beige eten.quote:Op maandag 8 mei 2023 07:47 schreef Myraela het volgende:
Goedemorgen dotjes.
Ik heb zo geen zin in deze werkweek. En dat komt ergens omdat m'n werk druk is. Maar ik merk deze week ook erg dat ik een introvert persoon ben. Ik heb voor mijn doen eigenlijk iets teveel sociale dingen op de planning staan en dan zie ik nu al op tegen hoe moe ik ga zijn aan het eind van de week.
Jaaa heerlijkquote:Op maandag 8 mei 2023 08:12 schreef Dr_Flash het volgende:
volgende week is het weer Hemelvaart, weer zo'n gebroken pretweek
Dat is wel echt heerlijk in deze periode.quote:Op maandag 8 mei 2023 08:12 schreef Dr_Flash het volgende:
volgende week is het weer Hemelvaart, weer zo'n gebroken pretweek
Is dat serieus? Zo incapabel zien ze er inderdaad wel uit jaquote:
Oew, maar dat is ook interessant. Heb je toevallig Hanninks Dientje ook in je klantenkring zitten (Enschede/Usselo), dat is voor mij dichtbij en dan kan ik eens snuffelenquote:Op zondag 7 mei 2023 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben aan het overwegen om een webshop op te zetten dus wie weet
[..]
Nee, die is niet van mij. Ik verkoop potjes kruidenmixen aan streekwinkels.
[..]
Dit is trouwens wel slim. Hier staat Picnic straks ook voor de deur. Al eet ik volgens mij wel 3 keer pasta de komende week. Maar wel variaties, dus ik keur het goed.quote:Op maandag 8 mei 2023 08:36 schreef Tuindier het volgende:
Heel herkenbaar. Ook veel dingen op het werk die an sich wel leuk zijn, maar wel veel oplaadtijd vragen. Heb dus gisteren maar vast boodschappen besteld met heel veel simpele recepten, zodat ik niet de hele week verzand in bruin en beige eten.
In de link met bezorgtijd kun je aangeven “bij de buren” of “voor de deur”quote:Op maandag 8 mei 2023 09:21 schreef Troel het volgende:
Nouja, ik krijg morgen dus een hellofresh binnen, want precies wat ik dacht, als je eenmaal bij de recepten zit, zit je aan de box vast.
Dus ik hoop maar dat er op dat moment iemand thuis is
Er is een fb pagina. Is er een site eigenlijk?quote:Op maandag 8 mei 2023 09:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Oew, maar dat is ook interessant. Heb je toevallig Hanninks Dientje ook in je klantenkring zitten (Enschede/Usselo), dat is voor mij dichtbij en dan kan ik eens snuffelen
Damnquote:Op maandag 8 mei 2023 10:00 schreef Lonaa het volgende:
Ontlasting van Dora weggebracht. Ze gaan eerst testen op Giardia. De bedoeling is dat ze dat gedaan hebben voordat we weg moeten zodat ik mogelijk nog medicijnen op kan halen. Als het geen Giardia is beslissen of we het naar het lab sturen. *zucht
Ze lijkt zich wel ietsje minder kut te voelen dan voor het weekend maar ik vind het nog steeds allemaal maar matig as fuck.
Iquote:Op maandag 8 mei 2023 09:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Er is een fb pagina. Is er een site eigenlijk?
Lucky wil je dat vast wel laten weten.
En als je die “volgt”, is het goed voor het algoritme 😉
Ah ja, ik kan ze sowieso op afstand door de poort laten gaan, maar toch.quote:Op maandag 8 mei 2023 09:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
In de link met bezorgtijd kun je aangeven “bij de buren” of “voor de deur”
Zelf heb ik dan nog eens een brieffie op de deur.
Goeiemorgen.
*hangt al 2 x 5 min in de wacht.Alsof ik niks anders te doen heb…Dju.
Dat verantwoordelijk hoeft natuurlijk niet want ik geloof in je voorzorgsmaatregelen, maar ja, het is al wel door m'n hoofd geschoten de afgelopen dagen dat dit tot de mogelijkheden behoort.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:02 schreef Troel het volgende:
[..]
DamnAls ze echt zo ziek is als Ciska was
![]()
(en dan voel ik me wel verantwoordelijk, want de kans is groot dat het dan toch via mij komt, ondanks alle voorzorgsmaatregelen)
Mjah, maar zelfs ondnaks die maatregelen mogelijk een ander besmetten is gewoon kutquote:Op maandag 8 mei 2023 10:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat verantwoordelijk hoeft natuurlijk niet want ik geloof in je voorzorgsmaatregelen, maar ja, het is al wel door m'n hoofd geschoten de afgelopen dagen dat dit tot de mogelijkheden behoort.
wat moet je nu in Triberg? (Mijn schoonmoeder woont daar op 20 km vandaan...)quote:Op zondag 7 mei 2023 21:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Weekend van de 25e?
Dan ga ik naar Triberg met de EC
Gewoon een willekeurig plaatsje aan een spoorlijn gekozen. Had geen zin om in een stad te zittenquote:Op maandag 8 mei 2023 10:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wat moet je nu in Triberg? (Mijn schoonmoeder woont daar op 20 km vandaan...)
Uh ja. Het is soberso allemaal wel beetje kut natuurlijk.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Mjah, maar zelfs ondnaks die maatregelen mogelijk een ander besmetten is gewoon kut
Nooit geweten dat " beaver fever " ook in Nederland bestond.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:00 schreef Lonaa het volgende:
Ontlasting van Dora weggebracht. Ze gaan eerst testen op Giardia. De bedoeling is dat ze dat gedaan hebben voordat we weg moeten zodat ik mogelijk nog medicijnen op kan halen. Als het geen Giardia is beslissen of we het naar het lab sturen. *zucht
Ze lijkt zich wel ietsje minder kut te voelen dan voor het weekend maar ik vind het nog steeds allemaal maar matig as fuck.
Dat vinden buren niet per se prettig overigens, zeg ik uit ervaringquote:Op maandag 8 mei 2023 09:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
In de link met bezorgtijd kun je aangeven “bij de buren” of “voor de deur”
Zelf heb ik dan nog eens een brieffie op de deur.
Goeiemorgen.
*hangt al 2 x 5 min in de wacht.Alsof ik niks anders te doen heb…Dju.
Oei, dat klinkt niet prettigquote:Op maandag 8 mei 2023 11:18 schreef Kaatje1 het volgende:
![]()
Vanuit de wachtkamer van de huisarts. Gisteren bleek dat ik een heel dik onderbeen had en omdat ik sinds een week ook erg last heb van mn knieholte denk ik dat daar weer een cyste zit die ergens op drukt. Hey vocht is nu redelijk weg maar de pijn nog niet -O
Duim voor goede poepuitslag van Dora. Dat er duidelijkheid is zou zo geruststellend zijn
Dat gaat in overleg…quote:Op maandag 8 mei 2023 12:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat vinden buren niet per se prettig overigens, zeg ik uit ervaring
Oei kaatje…dat klinkt …euh…eng.quote:Op maandag 8 mei 2023 11:18 schreef Kaatje1 het volgende:
![]()
Vanuit de wachtkamer van de huisarts. Gisteren bleek dat ik een heel dik onderbeen had en omdat ik sinds een week ook erg last heb van mn knieholte denk ik dat daar weer een cyste zit die ergens op drukt. Hey vocht is nu redelijk weg maar de pijn nog niet -O
Duim voor goede poepuitslag van Dora. Dat er duidelijkheid is zou zo geruststellend zijn
Hier dus nietquote:Op maandag 8 mei 2023 12:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat gaat in overleg…
Overigens vragen de buren op de rij van 9 huizen nooit of een pakje hier kan worden afgegeven… bijna dagelijks, omdat wij dan net thuis zijn.
Of het is te groot voor de kist naast de deur 😂
De diverse bezorgers zijn bekend hier.
Been hoog leggen als je zit? Dat valt dan weer mee.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Het is niet de cyste die ik dacht maar waarschijnlijk een scheurtje in spier/pees. Voor de zekerheid wel bloedonderzoek om trombose uit te sluiten (verwacht ze niet). Rustig aan doen kreeg ik als advies mee. Gelukkig kan ik pijnloos fietsen dus blijf ik dat maar doen
Neequote:Op maandag 8 mei 2023 13:17 schreef vlindertje89 het volgende:
aar ik heb toch ook wel liever dat bij hoog in de 39 graden koorts ze me gewoon even appen vooraf zodat ik zelf keuze kan maken.. is dat heel gek/ligt dat aan mijn nogal onprettig voelen bij ziek zijn of hebben anderen dat ook?
Dat is wel goed om als ander perspectief te horen.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:29 schreef Myraela het volgende:
Nou, ik vind het wel een beetje gek eigenlijk en denk dat het wel erg gekleurd is door jouw manier van ontprettig voelen bij de gedachte aan ziek zijn/worden.
Ik had er voor corona in ieder geval nog nooit over nagedacht. Ik hoop dat dat bewustzijn een beetje blijft, maar ik merkt dat het toch al wel weer afneemt. En ik denk dat ik het zeker bij kinderen een beetje los zou laten, daar lijkt er altijd wel ergens eentje ziek te zijn.
Ai, rustig aan doen!quote:Op maandag 8 mei 2023 13:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Het is niet de cyste die ik dacht maar waarschijnlijk een scheurtje in spier/pees. Voor de zekerheid wel bloedonderzoek om trombose uit te sluiten (verwacht ze niet). Rustig aan doen kreeg ik als advies mee. Gelukkig kan ik pijnloos fietsen dus blijf ik dat maar doen
Ik vind het niet gek hoor. Ik had gehoopt dat door corona het normaal zou worden om niet iedereen aan te steken met zo'n soort virus.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Duim voor een goede testuitslag voor Dora.
@:Kaatje1 dat klinkt heel onprettig! Beterschap.
Ik baal achteraf toch wel een beetje van gistermiddag. De jarige had even geslapen want voelde zich niet lekker en had hoge koorts. Maar ze dachten vooral even van de spanning rondom haar verjaardag (ze is daar wel gevoelig voor en ze vierden het vanaf vrijdag al met verschillende mensen). Ze voelde zich daarna met zetpil wel weer prima. Nu blijkt vandaag dat ze vannacht ook weer hoge koorts had en behoorlijk kortademig was en ze ligt nu al hele dag als dood vogeltje op de bank. Vanochtend gingen ze naar huisarts en die denkt virus. Toen ze het zeiden gisteren was ik er dus al en vond ik het ook beetje gek/ongepast om dan meteen weer weg te gaan. Ik heb haar wel bewust niet heel erg opgezocht, maar kon haar ook niet echt ontlopen natuurlijk.
Ik vind het mentaal een beetje ingewikkeld. Ik ben net beter van mn verkoudheid en heb echt geen behoefte aan dit ook oppikken. Ik weet wel dat ik niet voor altijd mensen die iets onder de leden hebben kan vermijden, maar ik heb toch ook wel liever dat bij hoog in de 39 graden koorts ze me gewoon even appen vooraf zodat ik zelf keuze kan maken.. is dat heel gek/ligt dat aan mijn nogal onprettig voelen bij ziek zijn of hebben anderen dat ook?
Ik heb donderdag een belangrijke werkafspraak, vrijdag met mama naar Youp in Schouwburg en zaterdag een babyshower, dus ik duim maar dat mn weerstand genoeg is om niet ziek te worden
Voor mijn gevoel juist niet, jonge kinderen hebben te pas en te onpas (hoge) koorts, terwijl je bij een verkoudheid zeker weet dat ze een virus hebbenquote:Op maandag 8 mei 2023 13:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat is wel goed om als ander perspectief te horen.
Denk dat ik verkoudheid ook minder erg zou vinden, want idd bij die kleintjes altijd wel ergens snot, maar 39.8 graden koorts voelt toch wel anders. Maar ook dat kan goed door mijn eigen kleuring komen natuurlijk.
Het is wel goede exposure als ik er niet ziek van word, merk ik ook even dat mn lijf heus wel iets van weerstand heeft.
Het is ook goede exposure als je er wel ziek van zou worden, ook dat is namelijk niet het einde van de wereld. Het is een heel stuk minder vervelend om af en toe gewoon eens ziek te zijn, dan om je er zo druk over te moeten maken.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Het is wel goede exposure als ik er niet ziek van word, merk ik ook even dat mn lijf heus wel iets van weerstand heeft.
Ja, maar daar zitten die zieke kinderen, dus dat snap ik welquote:Op maandag 8 mei 2023 14:48 schreef Tuindier het volgende:
Ik vind het ook dubbel hoor, maar nadat ik concludeerde dat ik dan nooit meer mijn neefjes en nichtjes kon zien, heb ik het losgelaten.
Van collega's die ook prima thuis kunnen werken kan ik het slechter hebben.
Oh dat is ook zeker waar - ik zou daar alleen vooral erg van balen omdat ik juist deze week dus een aantal afspraken heb waar ik heel graag heen wil allemaal. Dat speelt meer nu dan bang zijn voor het ziek worden zelf, dus meer de consequenties ervan dat het gevoel zelf (al zal dat vast anders zijn als ik wel ziek word). De belangrijke werkafspraak moest 5wk geleden al gepland worden ivm volle agenda van die persoon, Youp kocht ik de kaartjes 9mnd geleden al voor en die zijn nu ook niet/nauwelijks meer te krijgen voor andere data en het is zn laatste show en de babyshower is ook maar één keer uiteraard.quote:Op maandag 8 mei 2023 14:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is ook goede exposure als je er wel ziek van zou worden, ook dat is namelijk niet het einde van de wereld. Het is een heel stuk minder vervelend om af en toe gewoon eens ziek te zijn, dan om je er zo druk over te moeten maken.
Dat is natuurlijk waarquote:Op maandag 8 mei 2023 16:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
De wijze filosofen Ademu Nick en Takdah voorspelden al dat het leven nou eenmaal altijd gebeurt terwijl je al andere plannen hebt.
Het maakt eigenlijk niet zoveel uit waarom je zou balen. Voordat je ziek bent al helemaal gaan doemdenken over wat je mogelijk allemaal zou moeten afzeggen, dat geeft juist die druk en onrust. Misschien is het voor jou anders hoor. Maar met mijn paniekstoornis had ik angsten die voor mezelf ook overduidelijk irreëel waren, die angsten zag ik als 'het probleem'. Maar tegelijkertijd ook onwijs veel onrust van dingen die ik prima kon uitleggen en ik dus normaal vond. Maar pas toen het veel beter met me ging, merkte ik dat het helemaal niet normaal was om constant alle scenario's af te gaan. Toen had ik echt van die 'jeetje, zo voelt rust'-momenten, net als dat gevoel wanneer het eindelijk weer stil in huis is na een weekendje kinderen op visite.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh dat is ook zeker waar - ik zou daar alleen vooral erg van balen omdat ik juist deze week dus een belangrijke werkafspraak waar ik al 5 weken op wacht ivm volle agenda van die persoon, leuk uitje met mama naar Youp waar ik 9 maanden geleden al kaartjes voor kocht (en waar nu ook geen kaartjes meer voor te krijgen zijn en is zn laatste show) én babyshower van goede vriendin heb, en ik daar dus heel graag heen wil allemaal. Dat speelt meer nu dan bang zijn voor het ziek worden zelf, dus meer de consequenties ervan dat het gevoel zelf (al zal dat vast anders zijn als ik wel ziek word).
Maar wel goed om jullie (diverse) inzichten te lezen zoen dat jonge kinderen ook wel vaak gewoon 'zomaar' hoge koorts hebben. Ik kan er natuurlijk ook toch al niks meer aan doen dus ik merk vanzelf wel of ik ziek word of niet. Als wel dan is de timing gewoon alleen extra kut.
Zo herkenbaar. Ik ben jaren niet verkouden of ziek geweest. En de meeste weken heb ik niets boeiendste te doen. Maar net toen ik een week lang elke dag iets belangrijks of leuks te doen had werd ik ziekquote:Op maandag 8 mei 2023 16:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk waar![]()
Maar betekent natuurlijk niet dat het dan niet kut isal helemaal als ik zoveel weken heb waarin ik géén noemenswaardige plannen heb haha.
Maargoed, laat ik maar eens doen of ik positief ben en er vanuit gaan dat ik niet ziek word en al die leuke dingen dus gewoon kan doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |