abonnement Unibet Coolblue
pi_208989285


Nederland w/
Deelnemers: Mia Nicolai en Dion Cooper
Bandleden en Leeftijd: Mia (27 jaar) en Dion (29 jaar)
Social media Mia: Instagram Twitter YouTube TikTok
Social media Dion: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Burning Daylight
Taal inzending: Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Schrijvers tekst: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Loting: Tweede helft, eerste halve finale
Selectie methode: Interne Selectie
Odds ranking na bekend maken alle nummers: 19
Bijzonder: Mia is de dochter van eerste kamer lid Peter Nicolaï (PvdD). Songfestivalwinnaar Duncan Laurence heeft meegeschreven aan het nummer. Dion deed eerder mee aan The Voice.

Aankondiging met meer uitleg en verhaal van Mia en Dion:

quote:
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022

The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een première in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creëren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is hét podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekraïne gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekraïne en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team.

Over Burning Daylight:
quote:
Mia, Dion, Duncan en Jordan over ontstaan Songfestivalnummer Burning Daylight

In de mini-documentaire 'This is Burning Daylight' vertellen Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence en Jordan Garfield over het ontstaan van het songfestivalnummer ‘Burning Daylight’.

Burning Daylight is geschreven door Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence, Jordan Garfield en Loek van der Grinten. Het nummer is ‘een ode aan vallen en opstaan’.

“Burning Daylight gaat over vallen, fouten maken en dan weer opstaan. Dat je leert van die fouten, van je verleden, dat je dingen achter je kunt laten zodat je een betere versie van jezelf kan worden. Maar het gaat ook over accepteren dat we allemaal menselijk zijn, pijn ervaren en dat we daar doorheen moeten.”
Ontstaan van Burning Daylight

Mia ontmoet Jordan voor het eerste wanneer ze beiden een studiosessie in Nederland bijwonen. Jordan: “Ik kwam de studio in en daar was een grote bubbel vol met energie. Ze liep met me mee naar binnen en ik dacht meteen: wie is dit?” Mia, Jordan en Duncan spreken daarna regelmatig af tijdens de coronapandemie. Op een bepaalde avond kijken ze samen een documentaire over Shawn Mendes en raken enorm geïnspireerd. Die inspiratie heeft uiteindelijk geleid tot het nummer ‘Burning Daylight’.

Duncan zingt de demo in samen met Mia maar voor de verdere uitwerking bedenkt hij om Dion Cooper te vragen. Dion: “Ik had meteen zoiets van ‘Hell Yeah’, dat klinkt leuk. Zodra ik de kamer inliep, hadden Mia en ik meteen een klik en we voelden allebei: ik ken jou, dit gaat leuk worden!”

Burning Daylight werd die dag herschreven tot een duet met Dion’s verhaal erin verwerkt en de demo werd door Mia en Dion ingezongen.

Indienen voor het Eurovisie Songfestival

Een paar maanden later, toen Duncan en Jordan samen op vakantie waren, kregen ze op een avond het idee om ‘Burning Daylight’ in te sturen naar de Nederlandse selectiecommissie voor het Eurovisie Songfestival. Een idee dat door Mia en Dion goed werd ontvangen. De demo werd daarna verder afgemaakt samen met producer Sean Myer en opgestuurd naar de selectiecommissie van AVROTROS.

Weken later kregen we eindelijk een ja! We waren echt dolblij!
Duncan Laurence

Jordan en Duncan bellen meteen Mia en Dion op om het goede nieuws met ze te delen. Dion: “Ik belde daarna meteen mijn ouders en we begonnen alle drie meteen te huilen. We spraken over hoe groot dit is. Het is zo’n mooie ervaring en geweldig om deel van uit te maken.”

Mia: “Het is geweldig om je eigen land te mogen vertegenwoordigen. Het land waar ik vandaan kom, waar ik ben opgegroeid en me heeft gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Dat voelt echt onwerkelijk en geweldig.“

https://www.npostart.nl/m(...)oC2uqw6Ss4on-GviLDEo
45 minuten docu
pi_208991671
Let's show them how it's done! 💪
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 17:42:38 #3
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208991700


Even uit het vorige topic, ze moeten zo op voor de tweede rehearsal, daarna een TikTok live, later op de avond komt een YouTube video online met TV beelden (20 seconden lang ongeveer) van het optreden.
pi_208991809
Nederland inmiddels op plek 18!
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 17:55:25 #5
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208991814
twitter
pi_208991887
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 17:55 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Maar ik had het hok toch dicht gedaan...

Jaaaaaaa, Flappie Wijnen genot :Y
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208992057
quote:
6s.gif Op woensdag 3 mei 2023 17:55 schreef Thrts het volgende:
Nederland inmiddels op plek 18!
Nou nog kwalificeren. Maar het komt steeds dichterbij qua percentage. Nice. Zou zo leuk zijn voor ze.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208992326
Op instagram staan foto's dat ze Loreen en die vent van Finland ontmoeten!
pi_208992466
Repetitie lijkt goed te zijn gegaan!
pi_208992517

pi_208993455
🇪🇪 Estland!
pi_208993536
Ik vind dat ze heel leuk overkomen in het TikTok interview. Hopelijk doen ze nog wat andere Engelstalige interviews deze en volgende week want dit doen ze goed.
pi_208993571
O+
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  woensdag 3 mei 2023 @ 20:03:05 #14
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208993659
Is er al een filmpje van Nederland? Of heb ik weer iets gemist :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208993739
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 20:03 schreef GeorgeM het volgende:
Is er al een filmpje van Nederland? Of heb ik weer iets gemist :@
Nee nog niet, wel de nieuwe foto's:
https://eurovision.tv/gal(...)ght-second-rehearsal
pi_208993814


Prachtig!
  woensdag 3 mei 2023 @ 20:17:31 #17
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208993906
Ik ben op dit moment vooral blij dat ze er weer lol in lijken te hebben na die sh*tstorm van de afgelopen weken :)
Ik ben er nog verre van overtuigd dat "we" de finale halen, maar dat interesseert me nu eigenlijk ook niet zoveel.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208994458
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2023 20:17 schreef Arizona het volgende:
Ik ben op dit moment vooral blij dat ze er weer lol in lijken te hebben na die sh*tstorm van de afgelopen weken :)
Ik ben er nog verre van overtuigd dat "we" de finale halen, maar dat interesseert me nu eigenlijk ook niet zoveel.
Vind ik ook het belangrijkste. Niet zozeer of we door gaan. Meer dat ze lol hebben en het voor hen een onvergetelijk moment wordt.
Maar ook dat bij Avrotros na afloop de boel qua selectie flink opgeschud wordt.
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 21:53:32 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 22:06:21 #20
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208995763
Mijn oordeel is dat het er prima uit ziet, geen wow, maar gewoon goed, vocals lijken ook ok.
Als je kijkt naar andere landen vallen er ook wel een aantal tegen. We zullen zien. ^O^
pi_208995783
Kom op. Dit is toch gewoon een plaatsje in de finale waard?
  woensdag 3 mei 2023 @ 22:21:42 #22
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208995978
Blijft een beetje vreemd klinken zo omhoog gepitched maar het is tenminste zuiver. Ik ben heel blij voor ze 🤙🏻
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 mei 2023 @ 22:22:28 #23
163650 Greys
pi_208995998
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208996122
We gaan naar de finale :Y

Ik durf Ierland, Azerbaijan en Letland nu wel volledig af te schrijven en er zitten er voor de rest nog meer tussen die niet de impact hebben die ik had gedacht.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 22:30:36 #25
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208996142
Een mini-CATSje doen? In de zin van dat ze op de avond zelf verrassen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208996187
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 22:30 schreef ijs_beer het volgende:
Een mini-CATSje doen? In de zin van dat ze op de avond zelf plots best verassen.
Ja CATS was natuurlijk wel the perfect storm, zij konden samen met Conchita naar voren komen omdat de pre-favorieten al niet zo sterk waren en niet leverden, zoals een Armenie bijvoorbeeld. Hier gaan Zweden en Finland nog steeds de dienst uit maken, maar die finaleplek zit er dik in :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208996229
Het is niks bijzonders zo, valt hoogstens op als rustpunt. Ik heb geen idee wat het gaat doen. Kan ook totaal vergeten raken met Finland er meteen na.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 mei 2023 @ 22:36:01 #28
163650 Greys
pi_208996257
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 22:38:08 #29
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208996295
Ik heb het gevoel dat 50/50 wordt. Als het camerawerk in het geheel goed is, dan Q. Maar ik heb ook het gevoeld dat het een NQ kan worden.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 22:41:03 #30
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208996353
quote:
17s.gif Op woensdag 3 mei 2023 22:36 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Da's echt een mooie foto. O+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208996483
quote:
Hier gaan Zweden en Finland nog steeds de dienst uit maken
Absoluut, alleen vond ik Loreen niet echt sterk zingen hier. Meer landen overtuigden me op dat vlak niet. Finland kan daarvan profiteren want die gaan qua zang niet de mist in, want eerlijk is eerlijk: echt zingen is het niet.

Ik zie Finland wel winnen en dat hoop ik ook aangezien het nog steeds mijn nummer 1 is.

Mia en Dion vallen op, maar ik weet het nog niet zeker of finale haalbaar is. En we zijn allemaal al blij dat het niet de afgang is die het eerst wel was en dat maakt sowieso alles al mooier dan het misschien is.

Wel blij voor ze, want volgens mij genieten ze nu echt daar en zitten ze lekker in de bubbel ver van alle zeikerds in Nederland (die soms nog steeds bezig blijven).
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 mei 2023 @ 22:50:33 #32
163650 Greys
pi_208996523
Gokje.

Niet naar de finale:

Malta
Servië (sorry)
Letland
Ierland
Portugal of Kroatië

Verrassend door:
Nederland en Azerbeidzjan
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208996573
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 22:50 schreef Greys het volgende:
Gokje.

Niet naar de finale:

Malta
Servië (sorry)
Letland
Ierland
Portugal of Kroatië

Verrassend door:
Nederland en Azerbeidzjan
Zou hier meteen voor tekenen, hopelijk nemen we dan wel Portugal mee naar de finale in plaats van Kroatië.
pi_208996584
Hmmm. Als ik puur en alleen naar de staging kijk vind ik het best mooi. Het straalt rust uit en dat kan in ons voordeel werken. Het heldere licht op de LEDS stralen iets positiefs uit, iets..daar is ie weer...hoopgevends :P. Aantrekkelijk plaatje dus en dan is dit nog maar 30 sec ofzo.

Zang vind ik te soft overkomen, maar er is geen andere oplossing voor. Ik hoop dat de mensuhthuis hun aandacht niet verliezen. Maar dat ligt ook aan hoe de staging is opgebouwd. Slecht klonk het zeer zeker niet.
~The present is all there is~
pi_208996604
Mia & Dion maken een goede indruk en de performance ziet er op basis van de eerste beelden verzorgd uit. Ik vind het lied alleen niet sterk genoeg in dit deelnemersveld en ook totaal niet opvallen in de recap. Uiteraard hoop ik dat ze de finale halen, vooral voor henzelf, echter gezien de sterke concurrentie vrees ik dat finale er niet in zit. Mochten ze wel de finale halen dan zou ik dat een wereldprestatie vinden.
pi_208996610
Dadelijk gaat Jinek bellen met Mia en Dion!
pi_208996627
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 22:50 schreef Greys het volgende:
Gokje.

Niet naar de finale:

Malta
Servië (sorry)
Letland
Ierland
Portugal of Kroatië

Verrassend door:
Nederland en Azerbeidzjan
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer.

Tsjechië valt ook sterk op en Finland uiteraard en daar zit Nederland tussen en dat is een nadeel, waar ik vooraf altijd dacht dat we daartussen zouden opvallen. Het is nu net een beetje te veel meh voor veel kijkers denk ik en die gaan de dienst uitmaken.
pi_208996642
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 22:47 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
En we zijn allemaal al blij dat het niet de afgang is die het eerst wel was
idd en vooral blij voor Mia en Dion, wat het resultaat ook zal zijn
~The present is all there is~
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 23:01:08 #39
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208996672
Denk dat alleen Ierland redelijk kansloos is als je de clips ziet, het moet goed vallen voor mensen over een weekje, maar het kan zeker :)
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 23:05:14 #40
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208996716
Daar zijn ze bij Jinek
pi_208996732
Als ik ze nu zo samen zie denk ik, was toch in godsnaam eerder zo samen naar buiten getreden O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 3 mei 2023 @ 23:07:48 #42
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208996748
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 22:50 schreef Greys het volgende:
Gokje.

Niet naar de finale:

Malta
Servië (sorry)
Letland
Ierland
Portugal of Kroatië

Verrassend door:
Nederland en Azerbeidzjan
Ja dat zou ik heel tof vinden..
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  woensdag 3 mei 2023 @ 23:10:04 #43
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208996779
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 23:05 schreef Momo het volgende:
Daar zijn ze bij Jinek
Wat een leuk gesprek weer!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 mei 2023 @ 23:10:43 #44
163650 Greys
pi_208996791
Bij Shownieuws roept Bart de Songfestival'gekkie' (zoals hij het zelf noemt) dat er 17 landen meedoen in de eerste semi en dat ie niet meer weet tussen welke twee landen NL moet. Zucht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter woensdag 3 mei 2023 @ 23:11:02 #45
87554 Cee
Welluk?
pi_208996793
Leuk interview met ze bij Jinek. O+ Werd niet veel nieuws gezegd of gevraagd maar ze komen leuk over.
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 23:12:19 #46
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208996815
quote:
10s.gif Op woensdag 3 mei 2023 23:10 schreef Greys het volgende:
Bij Shownieuws roept Bart de Songfestival'gekkie' (zoals hij het zelf noemt) dat er 17 landen meedoen in de eerste semi en dat ie niet meer weet tussen welke twee landen NL moet. Zucht.
En Maurice vind dat mensen die niet naar het songfestival kijken Finland leuk vinden
pi_208996820
quote:
10s.gif Op woensdag 3 mei 2023 23:10 schreef Greys het volgende:
Bij Shownieuws roept Bart de Songfestival'gekkie' (zoals hij het zelf noemt) dat er 17 landen meedoen in de eerste semi en dat ie niet meer weet tussen welke twee landen NL moet. Zucht.
Bart Arens of een naamgenoot?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208996823
Het zal best leuk hebben geklonken die cover van The Loneliest, maar die is wel heel erg bewerkt hoor _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208996826
quote:
10s.gif Op woensdag 3 mei 2023 23:12 schreef Momo het volgende:

[..]
En Maurice vind dat mensen die niet naar het songfestival kijken Finland leuk vinden
Maurice levert altijd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 23:13:44 #50
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208996833
Maar goed ik kwam laatst ook iemand tegen die zichzelf groot songfestivalfan noemde en die zei dat ze soms zelf naar de halve finale kijkt ;(
  woensdag 3 mei 2023 @ 23:15:16 #51
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208996852
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 23:13 schreef Momo het volgende:
Maar goed ik kwam laatst ook iemand tegen die zichzelf groot songfestivalfan noemde en die zei dat ze soms zelf naar de halve finale kijkt ;(
_O- _O- _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_208996887
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 23:01 schreef Momo het volgende:
Denk dat alleen Ierland redelijk kansloos is als je de clips ziet, het moet goed vallen voor mensen over een weekje, maar het kan zeker :)
Slechte zang, lied zo zo, en dat glitterpak..... tja..... die zie ik voor zeker niet doorgaan.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 mei 2023 @ 23:27:59 #53
163650 Greys
pi_208996992
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 23:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Bart Arens of een naamgenoot?
Ettekhoven of hoe heet ie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208997037
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 23:27 schreef Greys het volgende:

[..]
Ettekhoven of hoe heet ie.
Bart van Ettekoven ja. Zag hem in de jaren '90 vaak tijdens het uitgaan. Arrogantje. Past dus goed in dat programma. Hoop gebakken lucht.
  woensdag 3 mei 2023 @ 23:34:55 #55
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208997052
Ik heb de rehearsal video nu al 4 maal bekeken.

Nederland is echt een van de betere.
Azerbaijan en Letland vind ik ook erg goed zingen.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_208997121
Die Ieren moeten bijkans toch knettergek worden van het ESF, ooit waren ze een groot ESF land maar daar is zo goed niks meer van over ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208997179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 23:42 schreef TLC het volgende:
Die Ieren moeten bijkans toch knettergek worden van het ESF, ooit waren ze een groot ESF land maar daar is zo goed niks meer van over ;(
Die zitten wel in hun donkere periode ja, al een jaar of 30 bijna :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208997289
Als ik die recap bekijk blijf ik me toch ook wel afvragen wie er in godsnaam op ons gaat stemmen. :@ Dat hiiighhaiaiaiaiii blijft zo’n matig stuk ook.

Maar goed er zijn maar 15 landen en ik denk dat bijvoorbeeld ook wel bij Zwitserland. Misschien overtuigt het toch wel een groep mensen waarvan je op dit moment denkt dat ze niet bestaan. :+
pi_208997337
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 00:08 schreef Em31 het volgende:
Als ik die recap bekijk blijf ik me toch ook wel afvragen wie er in godsnaam op ons gaat stemmen. :@ Dat hiiighhaiaiaiaiii blijft zo’n matig stuk ook.

Maar goed er zijn maar 15 landen en ik denk dat bijvoorbeeld ook wel bij Zwitserland. Misschien overtuigt het toch wel een groep mensen waarvan je op dit moment denkt dat ze niet bestaan. :+
Loreen herhaalt in die 30 seconden ook steeds hetzelfde stukje, op dezelfde manier en ik versta er letterlijk geen woord van. En ondertussen krast ze erotisch met haar nagels over de bovenkant van de zonnebank. Is dat nou echt zoveel spannender. Of is dat alleen maar omdat het Loreen is?
Ik heb er niet veel mee.
  donderdag 4 mei 2023 @ 00:58:11 #61
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_208997462
Wij kunnen hier wel van alles denken en vinden, maar uiteindelijk bepaalt de buitenlandse kijker of Nederland doorgaat naar de finale, en dus niet de Nederlandse kijker, en ook niet een jury. En waarschijnlijk krijgen het overgrote deel van die buitenlandse kijkers geheel niet mee wat zich allemaal heeft afgespeeld rond Mia en Dion, dus waarschijnlijk het valszingen niet, dat de aangepaste versie een aangepaste versie is niet, alle kritiek en gedoe die er is geweest niet, en ook de rehearsals niet. Die gaan puur en alleen af op hetgene wat er gebeurt tijdens de halve finale, en dat is voor hun het enige waar het dan om gaat, en daar wordt dus op gestemd.

Dat betekent dus dat ze er op dát specifieke moment moeten staan, loepzuiver moeten zingen, en een zo overtuigend mogelijke stage performance neer moeten zetten. Alles wat er hier op dit forum, op Twitter, in de NL'se media en op straat over is gezegd en geschreven, is voor de buitenlandse stemmers totaal niet van belang, die gaan op hun gevoel af tijdens de avond van de halve finale, en dus die avond, op dat moment, zullen ze er moeten staan, moeten overtuigen en shinen, en een dijk van een performance neer moeten gaan zetten om kans te maken op een finale-plek. Al het overige wat eraan voorafging, doet er dan totaal niet meer toe...

[ Bericht 1% gewijzigd door Forumtijger op 04-05-2023 08:00:08 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 07:19:08 #62
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208997843
quote:
10s.gif Op woensdag 3 mei 2023 23:12 schreef Momo het volgende:

[..]
En Maurice vind dat mensen die niet naar het songfestival kijken Finland leuk vinden
Die wil terug naar het songfestival van de jaren 90
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 4 mei 2023 @ 07:20:31 #63
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208997852
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 00:24 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Loreen herhaalt in die 30 seconden ook steeds hetzelfde stukje, op dezelfde manier en ik versta er letterlijk geen woord van. En ondertussen krast ze erotisch met haar nagels over de bovenkant van de zonnebank. Is dat nou echt zoveel spannender. Of is dat alleen maar omdat het Loreen is?
Ik heb er niet veel mee.
Ik ook niet. Het is me wat te doortimmerd allemaal.
pi_208997926
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 00:24 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Loreen herhaalt in die 30 seconden ook steeds hetzelfde stukje, op dezelfde manier en ik versta er letterlijk geen woord van. En ondertussen krast ze erotisch met haar nagels over de bovenkant van de zonnebank. Is dat nou echt zoveel spannender. Of is dat alleen maar omdat het Loreen is?
Ik heb er niet veel mee.
Wat heeft Loreen nou weer te maken met mijn post? Of denk je serieus dat het voor Zweden net zo spannend is dan voor ons of ze zich wel gaan kwalificeren?
pi_208998063
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 00:08 schreef Em31 het volgende:
Als ik die recap bekijk blijf ik me toch ook wel afvragen wie er in godsnaam op ons gaat stemmen. :@ Dat hiiighhaiaiaiaiii blijft zo’n matig stuk ook.
Ze ‘moeten’ daar op een bepaald punt ook lekker uithalen/aanzetten, maar dat zit er volgens mij niet in.
Daarom blijft het zo vlak klinken.
Ik ben bang dat dat ze nekt en het ontbreken van chemie en zoals Ilse en Waylon dat wél (in overvloed O+) hadden.
Ik denk nog steeds dat we de finale niet gaan halen.
Ik zou op bepaalde momenten de backings harder mee laten zingen. Of had er nóg één meegenomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door GeorgeM op 04-05-2023 09:16:57 ]
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  donderdag 4 mei 2023 @ 08:20:06 #66
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208998090
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 00:24 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Loreen herhaalt in die 30 seconden ook steeds hetzelfde stukje, op dezelfde manier en ik versta er letterlijk geen woord van. En ondertussen krast ze erotisch met haar nagels over de bovenkant van de zonnebank. Is dat nou echt zoveel spannender. Of is dat alleen maar omdat het Loreen is?
Ik heb er niet veel mee.
omdat het Loreen is -O-
... en huiver mee
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 08:52:54 #67
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208998310
twitter


Nee, doe maar niet EBU
pi_208998543
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 00:24 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Loreen herhaalt in die 30 seconden ook steeds hetzelfde stukje, op dezelfde manier en ik versta er letterlijk geen woord van. En ondertussen krast ze erotisch met haar nagels over de bovenkant van de zonnebank. Is dat nou echt zoveel spannender. Of is dat alleen maar omdat het Loreen is?
Ik heb er niet veel mee.
Zulke goedkope kritiek zou je niet accepteren als het over de Nederlandse inzending ging. Is dat een bepaalde jaloezie? Zweden is gewoon goed in dit spelletje, Nederland niet zo. En Loreen is natuurlijk een echt getalenteerde zangeres/performer, wat je van ons duo helaas niet kunt zeggen. Ze knalt van dat beeldscherm af.
  donderdag 4 mei 2023 @ 09:19:45 #69
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208998572
quote:
18s.gif Op donderdag 4 mei 2023 08:52 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Nee, doe maar niet EBU
Wtf.
Koel en donker bewaren
  donderdag 4 mei 2023 @ 09:36:48 #70
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208998703
quote:
18s.gif Op donderdag 4 mei 2023 08:52 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Nee, doe maar niet EBU
Oh neeeeeee :r
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 mei 2023 @ 10:15:19 #71
163650 Greys
pi_208999088
quote:
18s.gif Op donderdag 4 mei 2023 08:52 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Nee, doe maar niet EBU
De 'draft' in de tweet eronder met 'thru to finals' lijkt een in elkaar geknutseld iets. Niet door GJ ofzo, maar toch. Dus ik geloof dit nu nog even niet, pas als ik het zie.

(Als het wel zo is vind ik het 't slechtste idee ooit. Heel naar.)

[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 04-05-2023 10:39:03 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208999483
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:15 schreef Greys het volgende:

[..]
Dus ik geloof dit nu nog even niet, pas als ik het zie.
Maandag bij de dress rehearsal?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 mei 2023 @ 11:05:02 #73
414785 sirdanilot
pi_208999494
Ik heb hier dit jaar nog niet gepost.

Wat een verschrikkelijke wanvertoning is dit zeg. Die valse kraaien en dan ook nog een doodsaai nummer:r blijkbaar hebben mia en Dion nog veel kapsones ook. Weg ermee. Ik hoop dat ze als allerlaatste eindigen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208999522
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:05 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb hier dit jaar nog niet gepost.

Wat een verschrikkelijke wanvertoning is dit zeg. Die valse kraaien en dan ook nog een doodsaai nummer:r blijkbaar hebben mia en Dion nog veel kapsones ook. Weg ermee. Ik hoop dat ze als allerlaatste eindigen
Ok. Je eerste zin is veelzeggend :')
pi_208999551
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:05 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb hier dit jaar nog niet gepost.

Wat een verschrikkelijke wanvertoning is dit zeg. Die valse kraaien en dan ook nog een doodsaai nummer:r blijkbaar hebben mia en Dion nog veel kapsones ook. Weg ermee. Ik hoop dat ze als allerlaatste eindigen
User die het meest klaagt. _O_
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 mei 2023 @ 11:14:26 #76
414785 sirdanilot
pi_208999563
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:07 schreef aarontje112 het volgende:

[..]
Ok. Je eerste zin is veelzeggend :')
Het liedje zelf is op zijn best een niemendalletje. Nog niet eens het aller slechtste. En de laatste versie zongen ze wat minder vals. Maar zeg nou zelf er is toch absoluut geen kans dat dit in de finale komt
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 mei 2023 @ 11:14:30 #77
163650 Greys
pi_208999566
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:03 schreef Rebel- het volgende:

[..]
Maandag bij de dress rehearsal?
Ja. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 mei 2023 @ 11:16:25 #78
414785 sirdanilot
pi_208999585
quote:
10s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:12 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
User die het meest klaagt. _O_
Het glas is bij mij meestal niet eens half leeg maar helemaal leeg. En die valse kraaien maken me er niet echt vrolijker op :r
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208999666
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Het glas is bij mij meestal niet eens half leeg maar helemaal leeg. En die valse kraaien maken me er niet echt vrolijker op :r
Sterkte.
pi_208999683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:05 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb hier dit jaar nog niet gepost.

Wat een verschrikkelijke wanvertoning is dit zeg. Die valse kraaien en dan ook nog een doodsaai nummer:r blijkbaar hebben mia en Dion nog veel kapsones ook. Weg ermee. Ik hoop dat ze als allerlaatste eindigen
Ok. Maar je gaat wel op ons stemmen toch?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 mei 2023 @ 11:37:14 #81
163650 Greys
pi_208999730
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:30 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Ok. Maar je gaat wel op ons stemmen toch?
Zo te horen wel hoor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:40:57 #82
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208999763
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:16 schreef sirdanilot het volgende:
Het glas is bij mij meestal niet eens half leeg maar helemaal leeg.
Je vindt niets meer leuk? Steeds hetzelfde riedeltje? En je weet zeker ook niet meer wat je vroeger gelukkig maakte?
:o)
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:41:39 #83
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208999773
En je gelooft zeker ook niet meer in God, omdat je haar al in tijden niet hebt gezien?
:o)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 mei 2023 @ 11:43:47 #84
414785 sirdanilot
pi_208999783
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:30 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Ok. Maar je gaat wel op ons stemmen toch?
Ik heb altijd op NL gestemd omdat ik in het buitenland woon maar dit ga ik niet doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 mei 2023 @ 11:44:28 #85
414785 sirdanilot
pi_208999787
quote:
5s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:40 schreef Dave het volgende:

[..]
Je vindt niets meer leuk? Steeds hetzelfde riedeltje? En je weet zeker ook niet meer wat je vroeger gelukkig maakte?
Wat heeft dit met het songfestival te maken ?

Qua liedjes zijn Frankrijk Noorwegen en Spanje erg goed.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:45:32 #86
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208999801
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:44 schreef sirdanilot het volgende:
Wat heeft dit met het songfestival te maken ?

Weet je zeker dat je het liedje geluisterd hebt?!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:45:44 #87
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208999803
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Wat heeft dit met het songfestival te maken ?
Geen idee hoor.
:o)
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 11:57:25 #88
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208999904
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:05 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb hier dit jaar nog niet gepost.

Wat een verschrikkelijke wanvertoning is dit zeg. Die valse kraaien en dan ook nog een doodsaai nummer:r blijkbaar hebben mia en Dion nog veel kapsones ook. Weg ermee. Ik hoop dat ze als allerlaatste eindigen
Je mocht uit je WGR hol?

Hoe gaat het met aflossen van je studieschuld of baan zoeken
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 mei 2023 @ 12:00:49 #89
163650 Greys
pi_208999937
Nou zullen we het hier anders gewoon even over Mia en Dion blijven houden?

(Gewoon een beleefde vraag eej, ik ben geen mod meer. 8-) )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_209000018
Dave _O_ _O-
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_209000078
Ook ik heb dit jaar nog niet gepost. Waar ik tot vorige week sterke twijfels had bij de kwalificatiekansen voor Nederland merk ik dat ik er inmiddels wel echt in geloof.

Ik denk dat Nederland echt wel op gaat vallen in dit speelveld door de rust van de staging en kwaliteit van het lied. Hier is gewoon een doelgroep voor die weinig wordt bediend in de eerste halve finale, wellicht nog Zwitserland maar daar sneeuwt de staging het lied teveel onder naar mijn idee (op basis van de beperkte beelden die we hebben kunnen zien).

Ik heb het gevoel dat Mia & Dion in een hele goede flow zitten en ze juist door de situatie van de afgelopen maanden een veel sterker duo zijn geworden. Alles valt of staat met of ze op het moment suprême zenuwen in bedwang kunnen houden en het overtuigend brengen. Bij het interview bij Jinek gisteren gaven ze aan juist steeds minder druk te ervaren doordat het volgens plan loopt in Liverpool. Laten we hopen dat ze dit gevoel en vertrouwen blijven houden!

Kortom: na alle negatieve energie van de laatste tijd vind ik het nu toch wel echt weer een leuk jaar worden, ook voor Nederland! *O* w/

[ Bericht 0% gewijzigd door maresc op 04-05-2023 12:16:57 (woord vergeten) ]
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:32:27 #92
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_209000249
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Het glas is bij mij meestal niet eens half leeg maar helemaal leeg. En die valse kraaien maken me er niet echt vrolijker op :r
Oh jij gaat het nog zwaar kijken, mocht je het esf gaan kijken. Want Nederland zal toch echt twee keer op tv te zien zijn. Zowel op dinsdag als zaterdag.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 mei 2023 @ 12:42:51 #93
414785 sirdanilot
pi_209000331
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:32 schreef PinkLow het volgende:

[..]
Oh jij gaat het nog zwaar kijken, mocht je het esf gaan kijken. Want Nederland zal toch echt twee keer op tv te zien zijn. Zowel op dinsdag als zaterdag.
Ik vind dit jaar voor esf een stuk beter dan de afgelopen jaren. En in dat licht zie ik het niet gebeuren.

Als het een paar jaar terug was geweest toen alles ruk was ok.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 13:22:22 #94
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209000738


Kwalificatie kansen zijn wel ongeveer hetzelfde gebleven na de beelden van gisteren
pi_209000848
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 09:17 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Zulke goedkope kritiek zou je niet accepteren als het over de Nederlandse inzending ging. Is dat een bepaalde jaloezie? Zweden is gewoon goed in dit spelletje, Nederland niet zo. En Loreen is natuurlijk een echt getalenteerde zangeres/performer, wat je van ons duo helaas niet kunt zeggen. Ze knalt van dat beeldscherm af.
Het is geen jaloezie. Ik vind het nummer een ripp off van Euphoria. Ik vind het niet dezelfde kwaliteit hebben. Ik vond haar niet zuiver en overtuigend zingen in die snippet. In dat gedeelte van de snippet zit veel herhaling. En ik vind de staging er kneuterig uitzien vergeleken met de staging in de clip van MF.

Voor mij is ze echt niet de gedoodverfde winnaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 04-05-2023 13:38:03 ]
pi_209001029
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:32 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Het is geen jaloezie. Ik vind het nummer een ripp off van Euphoria. Ik vind het niet dezelfde kwaliteit hebben. Ik vond haar niet zuiver en overtuigend zingen in die snippet. In dat gedeelte van de snippet zit veel herhaling. En ik vind de staging er kneuterig uitzien vergeleken met de staging in de clip van MF.

Voor mij is ze echt niet de gedoodverfde winnaar.
Ik vind het ook geen geweldig nummer, maar dat het veel hoger gaat scoren dan Burning Daylight lijkt me volkomen logisch.
pi_209001236
tiktok

Nog een leuk interviewtje dat ik nog niet eerder hier had gezien.
  donderdag 4 mei 2023 @ 15:20:25 #98
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_209001967
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:05 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb hier dit jaar nog niet gepost.

Wat een verschrikkelijke wanvertoning is dit zeg. Die valse kraaien en dan ook nog een doodsaai nummer:r blijkbaar hebben mia en Dion nog veel kapsones ook. Weg ermee. Ik hoop dat ze als allerlaatste eindigen
is ook niet verplicht iedere jaar te posten - je had ook kunnen overslaan :O
... en huiver mee
pi_209001983
Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in :Y

Ok, dat we niet gaan winnen is wel zeker. Maar ik vind het liedje niet slecht. Performance lijkt ook steeds beter te worden.

Ik zeg finale plaats w/
pi_209002144
tiktok

De meezing Tiktok van Mia en Dion is nu ook uit
pi_209002725
Mia en Dion gaan gewoon keihard mondjes snoeren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 4 mei 2023 @ 17:08:02 #102
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209002847
Een artikel over Mia & Dion, uit de nieuwste VaraGids. Geen nieuwe dingen, maar leuk 'voor de heb'.

https://i.ibb.co/2NhRQL8/2023-005-Vara-G-18-9-Mia-Dion.jpg

Voor de volledigheid ook de liedjesbespreking in dezelfde gids, al is dat hier wat offtopic:

https://i.ibb.co/17X6vGN/(...)besproken-deel-1.jpg
https://i.ibb.co/RQfyGGV/(...)besproken-deel-2.jpg

Er staan nog een paar artikelen meer in, maar daar mag je voor naar de winkel. :P



[ Bericht 7% gewijzigd door Eightyone op 05-05-2023 11:11:54 ]
pi_209003063
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 17:08 schreef Eightyone het volgende:
Een artikel over Mia & Dion, uit de nieuwste VaraGids. Geen nieuwe dingen, maar leuk 'voor de heb'.

https://i.ibb.co/2NhRQL8/2023-005-Vara-G-18-9-Mia-Dion.jpg

Voor de volledigheid ook de liedjesbespreking in dezelfde gids, al is dat hier wat offtopic:

https://i.ibb.co/17X6vGN/(...)besproken-deel-1.jpg
https://i.ibb.co/RQfyGGV/(...)besproken-deel-2.jpg

Er staan nog een paar artikelen meer in, maar daar mag je voor naar de winkel. :P
1 ster voor Finland :P
pi_209003237
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 17:08 schreef Eightyone het volgende:
Een artikel over Mia & Dion, uit de nieuwste VaraGids. Geen nieuwe dingen, maar leuk 'voor de heb'.

https://i.ibb.co/2NhRQL8/2023-005-Vara-G-18-9-Mia-Dion.jpg

Voor de volledigheid ook de liedjesbespreking in dezelfde gids, al is dat hier wat offtopic:

https://i.ibb.co/17X6vGN/(...)besproken-deel-1.jpg
https://i.ibb.co/RQfyGGV/(...)besproken-deel-2.jpg

Er staan nog een paar artikelen meer in, maar daar mag je voor naar de winkel. :P
Thanks!
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_209007019
twitter

Gezellig met Loreen
pi_209007324
quote:
17s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:06 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[ tiktok ]
Nog een leuk interviewtje dat ik nog niet eerder hier had gezien.
het einde heeft potentie om voor een wow momentje te kunnen gaan zorgen
~The present is all there is~
  donderdag 4 mei 2023 @ 21:36:55 #107
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_209007336
OMG net voor het eerst Croatië gezien en geluisterd
en dat staat hoger bij de bookies dan w/

waar gaat dit mis??

(of mis ik iets?)
... en huiver mee
pi_209010554
Tja, deze mensen irriteren niet, ze hebben geen vuurspuwers, dansers, of allerlei props nodig om het tot een act te maken.

Ze komen zachtmoedig over, en dat vinden mensen fijn, het arrangement is imo prachtig, de uitvoering gaat dat denk ik ook zijn. Dan nog de achtergrond en het camerawerk.

Het stukje dat ik heb gezien ziet er schitterend uit, zoveel fijner om naar te kijken dan de kronkelende Loreen met dat oehohoe, of dat agressieve zenuwen nummer van Finland. De twee favorieten...

Mia en Dion hebben iets ontwapenends en kwetsbaars, geen flikkerende beelden, geen gekronkeld over het podium, gewoon een sereen optreden, eigenlijk niet te vergelijken met de twee hiervoor genoemden.

Ik zie niet in waarom er twijfel zou zijn dat ze niet verder zouden komen, behalve wanneer de druk ze teveel zou worden.
Maar er is vast voor de zekerheid een NLP mentor mee om ze voor ze op moeten een korte boost te geven, imo.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 04:27:16 #109
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209010563
De woorden 'arrogant' en 'pretentieus' heb ik toch best weleens zien vallen. Net als hatelijke praat over het uiterlijk van Mia.

Misschien verkeer jij in een bubbel waar mensen bovengemiddeld lief over ze zijn.

Maar het lijken me idd geen verkeerde mensen (en lelijk vind ik ze ook niet). Wel apàrte mensen, en dat roept al snel zulke reacties op.
pi_209010585
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 04:27 schreef Eightyone het volgende:
De woorden 'arrogant' en 'pretentieus' heb ik toch best weleens zien vallen. Net als hatelijke praat over het uiterlijk van Mia.

Misschien verkeer jij in een bubbel waar mensen bovengemiddeld lief over ze zijn.

Maar het lijken me idd geen verkeerde mensen (en lelijk vind ik ze ook niet). Wel apàrte mensen, en dat roept al snel zulke reacties op.
Er is door bepaalde media figuren, zgnde influencers, als Angela de Jong, Johan Derksen en nog een hele carnavalstoet aan dit soort exemplaren met heel veel modder gegooid.

Ik denk dat "de mensen thuis" eerder met ze te doen hadden, en ze zagen voor wat ze waren, redelijk jonge kwetsbare mensen.
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 10:53:55 #111
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209012443
Kunnen we sowieso iets doen aan die zogenaamde experts? Ook bij Shownieuws laatst, zegt echt letterlijk alles verkeerd als anderen in de studio iets vragen.
twitter


Gerda op de bank zal het niet door hebben, maar als je het een beetje volgt dan is het wel tenenkrommend.
Jammer dat een aantal van die Gerda's wel weer op social media hun haat aan Mia en Dion moeten uiten (nog steeds).
pi_209012488
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 21:23 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Gezellig met Loreen
Heeft dat mens nu een mes die ze richt op die mensen?
Vakman pur sang
pi_209012507
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 10:53 schreef Momo het volgende:
Kunnen we sowieso iets doen aan die zogenaamde experts? Ook bij Shownieuws laatst, zegt echt letterlijk alles verkeerd als anderen in de studio iets vragen.
[ twitter ]

Gerda op de bank zal het niet door hebben, maar als je het een beetje volgt dan is het wel tenenkrommend.
Jammer dat een aantal van die Gerda's wel weer op social media hun haat aan Mia en Dion moeten uiten (nog steeds).
Is dit niet al de zoveelste keer dat hij zeikt over Slovenië? Wat random steeds _O-
pi_209012520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 21:36 schreef Giggio het volgende:
OMG net voor het eerst Croatië gezien en geluisterd
en dat staat hoger bij de bookies dan w/

waar gaat dit mis??

(of mis ik iets?)
Ik ga volgende week weer schreeuwen dat ik nooit meer Eurovision kijk, als Kroatië naar de finale gaat en Nederland niet ;(
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 11:06:17 #115
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209012559
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 11:00 schreef Em31 het volgende:

[..]
Is dit niet al de zoveelste keer dat hij zeikt over Slovenië? Wat random steeds _O-
Ja ik vermoed dat hij eigenlijk Kroatië bedoeld. Ten minste ik kan begrijpen dat mensen dat slecht vinden, dat is een heel hate or love it nummer. Slovenië kan ik mij niet voorstellen dat mensen daar echt een sterk negatief gevoel bij kunnen hebben. Maar wel weer triest dat zo een half miljoen kijkers van Boulevard wel eventueel beïnvloed kunnen worden met meneer zijn mening terwijl hij landen niet uit elkaar kan houden. En zijn voorkeur van Zweden boven Finland is ook wel heel duidelijk in zijn verslaggeving.
pi_209012612
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 11:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja ik vermoed dat hij eigenlijk Kroatië bedoeld. Ten minste ik kan begrijpen dat mensen dat slecht vinden, dat is een heel hate or love it nummer. Slovenië kan ik mij niet voorstellen dat mensen daar echt een sterk negatief gevoel bij kunnen hebben. Maar wel weer triest dat zo een half miljoen kijkers van Boulevard wel eventueel beïnvloed kunnen worden met meneer zijn mening terwijl hij landen niet uit elkaar kan houden. En zijn voorkeur van Zweden boven Finland is ook wel heel duidelijk in zijn verslaggeving.
Erg vermoeiend inderdaad. En als iedereen Finland straks geweldig vindt tijdens de eerste semi, blaat hij dat na. Zelfde een beetje met Oekraïne 2021. Iedereen lachen om hoe verschrikkelijk het was, en ineens was het allemaal geweldig. Jaja :P
pi_209012620
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 11:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja ik vermoed dat hij eigenlijk Kroatië bedoeld. Ten minste ik kan begrijpen dat mensen dat slecht vinden, dat is een heel hate or love it nummer. Slovenië kan ik mij niet voorstellen dat mensen daar echt een sterk negatief gevoel bij kunnen hebben. Maar wel weer triest dat zo een half miljoen kijkers van Boulevard wel eventueel beïnvloed kunnen worden met meneer zijn mening terwijl hij landen niet uit elkaar kan houden. En zijn voorkeur van Zweden boven Finland is ook wel heel duidelijk in zijn verslaggeving.
Ja dat moet toch bijna wel? Wat is er uiteindelijk nou zo bijzonder aan Slovenië dat je er elke keer weer over begint te klagen? _O-

Het is bijna bijzonder dat je zoveel domme fouten kan maken.
pi_209012667
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 11:12 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja dat moet toch bijna wel? Wat is er uiteindelijk nou zo bijzonder aan Slovenië dat je er elke keer weer over begint te klagen? _O-

Het is bijna bijzonder dat je zoveel domme fouten kan maken.
Het is eigenlijk treuriger dat je er ook gewoon mee wegkomt. Als je als voetbalanalist vindt dat Ten Hag het lekker doet bij Manchester City word je meteen gecorrigeerd (want zo lekker doet hij het immers niet meer). Maar als je op het ESF ‘al die rare landen’ op een hoop gooit, vindt iedereen het wel best.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209012779
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 11:16 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het is eigenlijk treuriger dat je er ook gewoon mee wegkomt. Als je als voetbalanalist vindt dat Ten Hag het lekker doet bij Manchester City word je meteen gecorrigeerd (want zo lekker doet hij het immers niet meer). Maar als je op het ESF ‘al die rare landen’ op een hoop gooit, vindt iedereen het wel best.
Ja en dit zou ook sowieso een beetje vreemd zijn!
pi_209012794
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 11:24 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja en dit zou ook sowieso een beetje vreemd zijn!
(Dat was ook de echte fout hè)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209013577
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 10:53 schreef Momo het volgende:
Kunnen we sowieso iets doen aan die zogenaamde experts? Ook bij Shownieuws laatst, zegt echt letterlijk alles verkeerd als anderen in de studio iets vragen.
[ twitter ]

Gerda op de bank zal het niet door hebben, maar als je het een beetje volgt dan is het wel tenenkrommend.
Jammer dat een aantal van die Gerda's wel weer op social media hun haat aan Mia en Dion moeten uiten (nog steeds).
Ik kan me elk jaar weer flink ergeren aan alle experts die bij de talkshows zitten. Vorig jaar zat bijv. Caroline vd plas en Shirma Rouse bij Jinek.
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 12:34:27 #122
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209013643
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 12:29 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik kan me elk jaar weer flink ergeren aan alle experts die bij de talkshows zitten. Vorig jaar zat bijv. Caroline vd plas en Shirma Rouse bij Jinek.
Ja Shirma kwam vorig jaar een week van te voren bij die talkshow van SBS, maar had nog geen enkel nummer geluisterd, ook die van S10 enkel een fragment :')
  vrijdag 5 mei 2023 @ 13:24:08 #123
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209014561
Op Viva weten ze ook echt waar ze het over hebben :+

quote:
Hopelijk volgend jaar weer voorrondes... Zo leuk en nodig.

Laat Ogene anders t nog een keer proberen!
Koel en donker bewaren
pi_209014650
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 13:24 schreef Guanabana het volgende:
Op Viva weten ze ook echt waar ze het over hebben :+
[..]

Als ze met een goed nummer komen zou ik dat best ok vinden.

Lights and Shadows :')
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 13:31:10 #125
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209014653
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 13:24 schreef Guanabana het volgende:
Op Viva weten ze ook echt waar ze het over hebben :+
[..]

Lekker met sjipies op de bank kijken naar Jaap Reesema, Thomas Berge en allerlei andere mensen uit het showbizz wereldje kijken! Met Martien Meiland in de jury!

Ik hoop echt dat de AVROTROS niet gaat luisteren naar dit soort Gerda´s. Al sta ik niet perse tegenover een Ogene als ze gewoon een goed nummer hebben.
pi_209014692
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 13:24 schreef Guanabana het volgende:
Op Viva weten ze ook echt waar ze het over hebben :+
[..]

Die hele voorrondes kun je opdoeken, volgend jaar Marco Schuitmaker @Poepz0r @Caland
  vrijdag 5 mei 2023 @ 13:33:54 #127
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209014697
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 13:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Al sta ik niet perse tegenover een Ogene als ze gewoon een goed nummer hebben.
Te hoog kitsch/cruiseschip-gehalte, zelfs al zingen ze technisch prima. Ik kan er niet zo goed tegen. :{
  vrijdag 5 mei 2023 @ 13:37:49 #128
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209014739
Ik vond het hartstikke leuk dat Og3ne ging toen, maar door al het gezeik eromheen (ook hier, was een van de weinigen die wel positief was verder :@) ben ik er een beetje van genezen, heb daar niet weer zin in. Dat gezeik ging wel vooral over het nummer en hoe dat tot stand kwam, maar toch.

Maar goed, offtopic sorry. :+
Koel en donker bewaren
  vrijdag 5 mei 2023 @ 15:42:40 #129
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_209016043
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 11:01 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ik ga volgende week weer schreeuwen dat ik nooit meer Eurovision kijk, als Kroatië naar de finale gaat en Nederland niet ;(
:O skreeuw ik mee ^O^ ^O^ })
... en huiver mee
pi_209016146
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 11:16 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het is eigenlijk treuriger dat je er ook gewoon mee wegkomt. Als je als voetbalanalist vindt dat Ten Hag het lekker doet bij Manchester City word je meteen gecorrigeerd (want zo lekker doet hij het immers niet meer). Maar als je op het ESF ‘al die rare landen’ op een hoop gooit, vindt iedereen het wel best.
Ik zeg het vaker: als songfestivalexpert hoef je in Nederland niks te weten, niks te kunnen, en niks bij te houden. Het maakt niet uit, je komt overal mee weg.
pi_209017007
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 15:53 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik zeg het vaker: als songfestivalexpert hoef je in Nederland niks te weten, niks te kunnen, en niks bij te houden. Het maakt niet uit, je komt overal mee weg.
Het is ook gewoon lui redactie werk van al die talkshows en rubrieken. Zij nodigen die mensen uit. Niemand daar die op het idee komt om eens even hier op het forum rond te kijken wie er nou echt verstand van hebben. Ze hoeven maar een PM te sturen naar onze moderator(s?) en er rollen zo een aantal namen voor ze uit. Toch, Momo?
pi_209017217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:12 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Het is ook gewoon lui redactie werk van al die talkshows en rubrieken. Zij nodigen die mensen uit. Niemand daar die op het idee komt om eens even hier op het forum rond te kijken wie er nou echt verstand van hebben. Ze hoeven maar een PM te sturen naar onze moderator(s?) en er rollen zo een aantal namen voor ze uit. Toch, Momo?
Roemenie gaat winnen. Gr. gr. het songfestivalforum
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 17:34:04 #133
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209017238
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:12 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Het is ook gewoon lui redactie werk van al die talkshows en rubrieken. Zij nodigen die mensen uit. Niemand daar die op het idee komt om eens even hier op het forum rond te kijken wie er nou echt verstand van hebben. Ze hoeven maar een PM te sturen naar onze moderator(s?) en er rollen zo een aantal namen voor ze uit. Toch, Momo?
Ik zou persoonlijk niet graag met mijn hoofd op tv komen, maar ik denk dat er tussen allerlei fanpodcasts, fanwebsites en ook users op een plaats als hier etc. genoeg mensen zitten die zoiets wel zouden willen en ook alles echt goed volgen.
pi_209017381
Interview met Wiwibloggs
pi_209017409
Gerard Joling pleit op radio 2 voor een Thomas Berge of Jamai |:( ..
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_209017426
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:49 schreef Zigsky het volgende:
Gerard Joling pleit op radio 2 voor een Thomas Berge of Jamai |:( ..
Gerard Joling moet al heeeeeeeel lang niet meer serieus genomen worden. Dat heeft hij hiermee weer eens stevig onderstreept.
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 17:53:43 #137
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209017455
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:49 schreef Zigsky het volgende:
Gerard Joling pleit op radio 2 voor een Thomas Berge of Jamai |:( ..
Wie gebruikt er nou drugs?
pi_209017484
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Wie gebruikt er nou drugs?
_O- _O_
pi_209017507
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:49 schreef Zigsky het volgende:
Gerard Joling pleit op radio 2 voor een Thomas Berge of Jamai |:( ..
Jamai met een goed nummer wil ik best een kans geven maar Thomas Berge :N
pi_209017581
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:58 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Jamai met een goed nummer wil ik best een kans geven maar Thomas Berge :N
Hij zei dat Thomas zo goed klonk live.
Mensen schijnen maar niet te snappen dat het nummer ook goed moet zijn.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 18:18:20 #141
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209017734
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:58 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Jamai met een goed nummer wil ik best een kans geven
Als een soort van underdogfiguur/lollige buurman?

Echt veel 'star power' heeft 'ie niet, al helemaal niet internationaal.
pi_209017744
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:58 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Jamai met een goed nummer wil ik best een kans geven maar Thomas Berge :N
Nee dit kan niet
pi_209017763
Trauma na schrijven lied Arcade: ‘Ilse brandde mij helemaal af en begon te dreigen’

https://www.ad.nl/show/tr(...)te-dreigen~a2468add/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 5 mei 2023 @ 18:20:13 #144
261630 marsan
"D'oh!"
pi_209017764
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 13:33 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Te hoog kitsch/cruiseschip-gehalte, zelfs al zingen ze technisch prima. Ik kan er niet zo goed tegen. :{
Ja jaren 80 zou t leuk zijn. Nu is t ber verleden tijd
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 5 mei 2023 @ 18:20:49 #145
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209017776
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:20 schreef marsan het volgende:

[..]
Ja jaren 80 zou t leuk zijn. Nu is t ber verleden tijd
Ook toen niet. Teveel maniertjes.
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 18:21:53 #146
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209017797
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:20 schreef RipCity het volgende:
Trauma na schrijven lied Arcade: ‘Ilse brandde mij helemaal af en begon te dreigen’

https://www.ad.nl/show/tr(...)te-dreigen~a2468add/
quote:
Dit artikel is alleen voor abonnees
|:)
  vrijdag 5 mei 2023 @ 18:23:11 #147
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209017824
Nu niet meer.

Veel leesplezier.

https://archive.is/PRw5i
  vrijdag 5 mei 2023 @ 18:23:13 #148
261630 marsan
"D'oh!"
pi_209017825
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:20 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ook toen niet. Teveel maniertjes.
Iig meer kans dan nu op top t 5 klassering.
Op de maniertjes na, is t gewoon ver outdated
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 18:23:55 #149
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209017837
Trouwens mensen hier niet de inhoud van het artikel zelf plaatsen, dan krijgen we problemen met AD :P Gewoon op de link van @Eightyone klikken.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 18:24:05 #150
261630 marsan
"D'oh!"
pi_209017840
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:12 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Het is ook gewoon lui redactie werk van al die talkshows en rubrieken. Zij nodigen die mensen uit. Niemand daar die op het idee komt om eens even hier op het forum rond te kijken wie er nou echt verstand van hebben. Ze hoeven maar een PM te sturen naar onze moderator(s?) en er rollen zo een aantal namen voor ze uit. Toch, Momo?
Nee. Dit is teveel incrowd.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209017909
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:18 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Als een soort van underdogfiguur/lollige buurman?

Echt veel 'star power' heeft 'ie niet, al helemaal niet internationaal.
Dat had Duncan ook niet. Met een goed nummer wil ik hem best een kans geven. Maar die gaat toch niet komen.
pi_209017915
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:19 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Nee dit kan niet
Jawel. Helaas.
pi_209017971
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:23 schreef Eightyone het volgende:
Nu niet meer.

Veel leesplezier.

https://archive.is/PRw5i
Holy shit :{
  vrijdag 5 mei 2023 @ 18:36:32 #154
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209017992
Weer wat nieuwe barstjes in het lievige ideale schoondochter-masker.
pi_209018005
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:23 schreef Eightyone het volgende:
Nu niet meer.

Veel leesplezier.

https://archive.is/PRw5i
Dank. Wederom bevestiging over hoe Duncan is. Bah bah
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 5 mei 2023 @ 18:38:11 #156
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_209018010
There's no business like show business. Het verhaal van Wouter Hardy en de reactie van Ilse DeLange schetsen elk een ander beeld.

Maar wat wel duidelijk is. Als je de top wilt bereiken in deze business moet je heel erg sterk in je schoenen staan en je goed laten adviseren.

Hoeveel verhalen zijn er niet dat artiesten zijn opgelicht door managers/platenbazen en er heel veel geld ergens anders terechtkwam dan was voorgespiegeld.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  vrijdag 5 mei 2023 @ 18:38:50 #157
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_209018021
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:38 schreef RipCity het volgende:

[..]
Dank. Wederom bevestiging over hoe Duncan is. Bah bah
Vooral hoe Ilse is. Eng mokkel.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 18:39:39 #158
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_209018032
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:38 schreef usagi414 het volgende:
There's no business like show business. Het verhaal van Wouter Hardy en de reactie van Ilse DeLange schetsen elk een ander beeld.

Maar wat wel duidelijk is. Als je de top wilt bereiken in deze business moet je heel erg sterk in je schoenen staan en je goed laten adviseren.

Hoeveel verhalen zijn er niet dat artiesten zijn opgelicht door managers/platenbazen en er heel veel geld ergens anders terechtkwam dan was voorgespiegeld.
Artiesten die opgelicht worden idd. Grootste voorbeelden zijn wel Elvis en Boney M
  vrijdag 5 mei 2023 @ 18:42:29 #159
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209018065
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:39 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Artiesten die opgelicht worden idd. Grootste voorbeelden zijn wel Elvis en Boney M
En dichter bij huis kan Nance er ook het nodige over vertellen.
pi_209018078
Interview gaat om 18:45 in premiere :)



[ Bericht 22% gewijzigd door Nashipeer op 05-05-2023 19:03:15 ]
pi_209018085
Daarom zal Duncan die oude nummers zeker ook nooit uitgebracht hebben, die waren ook met Wouter Hardy.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 18:43:44 #162
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_209018086
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:42 schreef Eightyone het volgende:

[..]
En dichter bij huis kan Nance er ook het nodige over vertellen.
Gerard Joling ook. 15 miljoen foetsie :D
pi_209018102
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:43 schreef Em31 het volgende:
Daarom zal Duncan die oude nummers zeker ook nooit uitgebracht hebben, die waren ook met Wouter Hardy.
Ah, dank voor de bevestiging. Ik schreef er net over in het Ilse-topic.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 18:53:14 #164
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_209018206
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:43 schreef Em31 het volgende:
Daarom zal Duncan die oude nummers zeker ook nooit uitgebracht hebben, die waren ook met Wouter Hardy.
Maar Skyboy en een ander nummer hebben ze dan weer wel samen gemaakt en staan ook op het zijn laatste/nieuwe album. Gemaakt in de zomer van 2021 in Portugal.

En dat er nummers afvallen als je in drie weken tijd 12 nummers schrijft lijkt mij ook niet meer dan logisch.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_209018361
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:51 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Gerard Joling moet al heeeeeeeel lang niet meer serieus genomen worden. Dat heeft hij hiermee weer eens stevig onderstreept.
De man die 2 keer gefaald heeft op het EVS dus
pi_209018374
Duncan zijn rentree op het ESF is nog niet helemaal het beoogde succesverhaal geworden hè :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 19:05:55 #167
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209018389
ESF / Ilse de Lange is niet wat je denkt dat ze is ...

Apart topic zag ik hiervoor, lijkt wel idd wel "groot" genoeg voor eigen topic gezien het specifiek ook om de rechten van Arcade gaat en Hardy ook dit jaar weer op het ESF is met Estland
pi_209018393
quote:
Oke maar on-topic, Mia en Dion komen wel echt open en spontaan (en alles behalve arrogant) over hier. Heel lief aan het eind, en William heeft ook sorry gezegd. Hij voelde zich emotioneel na hun verhaal en schuldig dat zijn kritiek soms iets te hard was richting hen omdat hij soms ook vergeet tijdens het maken van video's dat het echte mensen zijn die hij beoordeelt, en dat ze warme aardige mensen zijn. En de knuffel aan het eind O+
pi_209018452
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:04 schreef Fred_B het volgende:
Duncan zijn rentree op het ESF is nog niet helemaal het beoogde succesverhaal geworden hè :')
Zeg dat, en Ilse loopt toch ook wel een aardige deuk op. Al heb ik het idee dat de schade meer op de naam van Duncan zit...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209018483
Hup Estland!
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  vrijdag 5 mei 2023 @ 19:19:14 #172
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_209018596
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:03 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De man die 2 keer gefaald heeft op het EVS dus
Gerard Joling was in 2009 al weg bij de Toppers.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_209018600
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:04 schreef Fred_B het volgende:
Duncan zijn rentree op het ESF is nog niet helemaal het beoogde succesverhaal geworden hè :')
Denk niet dat die nog ooit kans van slagen heeft in Nederland.

Maar goed hij wil toch alleen maar in USA zijn.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209018626
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:19 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Gerard Joling was in 2009 al weg bij de Toppers.
Klopt je hebt gelijk, mijn excuus, 1 keer gefaald dus maar
  vrijdag 5 mei 2023 @ 19:21:54 #175
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209018636
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:19 schreef RipCity het volgende:

[..]
Denk niet dat die nog ooit kans van slagen heeft in Nederland.

Maar goed hij wil toch alleen maar in USA zijn.
En daar hebben ze duizenden Duncans.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 19:25:51 #176
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_209018693
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:19 schreef RipCity het volgende:

[..]
Denk niet dat die nog ooit kans van slagen heeft in Nederland.

Maar goed hij wil toch alleen maar in USA zijn.
Heeft zich allang bewezen ook in de usa. Kijk even hoeveel streams hij heeft. Miljarden!
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 19:43:29 #177
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209019004
Wie had gedacht dat wij naast Polen de grootste drama´s en schandalen zouden meebrengen naar dit ESF?
pi_209019047
Kruipen we in de odds nou weer iets meer richting top 10? 61% om 66%?
pi_209019055
quote:
Leuk interview! Echt fijn dat ze nu helemaal loskomen.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 19:51:21 #180
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209019133
Ik hoop dat dit niet weer een klap terug gaat zijn voor Mia en Dion. Het zou voor hun natuurlijk de ervaring van hun leven moeten zijn maar het draait momenteel vooral om Duncan in plaats van om hen :')
  vrijdag 5 mei 2023 @ 19:55:11 #181
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209019211
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:43 schreef Em31 het volgende:
Daarom zal Duncan die oude nummers zeker ook nooit uitgebracht hebben, die waren ook met Wouter Hardy.
quote:
In een villa aan de Algarve hebben we een heel album geschreven. Twaalf liedjes, waarvan er uiteindelijk twee zijn nieuwe album halen,
Hoeveel goede nummers liggen er wel niet ergens op een plank, zo zonde ;(
Koel en donker bewaren
pi_209019223
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:24 schreef marsan het volgende:

[..]
Nee. Dit is teveel incrowd.
In ieder geval heel veel mensen die alle feiten en weetjes op een rijtje hebben. Dat kun je van veel “kenners” die nu in het nieuws komen niet zeggen.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 19:56:43 #183
261630 marsan
"D'oh!"
pi_209019242
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:55 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
In ieder geval heel veel mensen die alle feiten en weetjes op een rijtje hebben. Dat kun je van veel “kenners” die nu in het nieuws komen niet zeggen.
En ook eigen meningen hebben die hier goed vallen en niet perse overal gedeeld worden.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209019386
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:56 schreef marsan het volgende:

[..]
En ook eigen meningen hebben die hier goed vallen en niet perse overal gedeeld worden.
Meningen die origineler en gevarieerder zijn dan wat er nu door ‘kenners’ wordt uitgekraamd.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:04:54 #185
261630 marsan
"D'oh!"
pi_209019418
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:03 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Meningen die origineler en gevarieerder zijn dan wat er nu door ‘kenners’ wordt uitgekraamd.
En nog steeds een bepaalde mening van een kleine groep uitdragen..
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209019434
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:04 schreef marsan het volgende:

[..]
En nog steeds een bepaalde mening van een kleine groep uitdragen..
En die van jouw wordt breed gedragen, wil je zeggen?
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:29:12 #187
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209019824
Wouter Hardy moet niet zo janken. Hij had gewoon een advocaat bij zich tijdens het tekenen van het contract.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:42:01 #188
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209020041
POLL
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209020121
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:43 schreef Momo het volgende:
Wie had gedacht dat wij naast Polen de grootste drama´s en schandalen zouden meebrengen naar dit ESF?
Er is nog steeds een stoeltje vrij in de selectiecommissie. Ben benieuwd wie daar nu gaat zitten :P
pi_209020142
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:06 schreef Nashipeer het volgende:

[..]
Oke maar on-topic, Mia en Dion komen wel echt open en spontaan (en alles behalve arrogant) over hier. Heel lief aan het eind, en William heeft ook sorry gezegd. Hij voelde zich emotioneel na hun verhaal en schuldig dat zijn kritiek soms iets te hard was richting hen omdat hij soms ook vergeet tijdens het maken van video's dat het echte mensen zijn die hij beoordeelt, en dat ze warme aardige mensen zijn. En de knuffel aan het eind O+
Heel mooi inderdaad. :)

(Ik negeer de Ilse/Duncan drama want het gaat nu om Mia en Dion en #idontcare)
pi_209020253
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:48 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Er is nog steeds een stoeltje vrij in de selectiecommissie. Ben benieuwd wie daar nu gaat zitten :P
Cornald zal wel weer iemand aandragen uit zijn bubbel. Jeangu ofzo, dan zijn we geen steek verder.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209020514
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 18:23 schreef Eightyone het volgende:
Nu niet meer.

Veel leesplezier.

https://archive.is/PRw5i
Wel bijzonder hoe Ilse twee keer met Eurovisie heeft meegedaan (min of meer) en twee keer is het in de persoonlijke sfeer helemaal stukgelopen op de financiën. Zij is wel echt een keiharde zakelijke tante.

Ik vind het als muziekfan ook heel jammer dat Wouter Hardy en Duncan nu niet meer samenwerken, want voor mij zijn de nummers die hij met Hardy maakte echt een klasse beter dan de rest van z'n materiaal. Net als dat Ilse en Waylon samen veel beter zijn dan allebei individueel. Het is jammer dat gelul over geld moet prevaleren boven de kunst.
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 21:19:28 #193
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_209020667
Wat een achterbaksheid en een hang naar geld lees ik hier weer

EXTREEM SAD
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_209020922
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:05 schreef Momo het volgende:
ESF / Ilse de Lange is niet wat je denkt dat ze is ...

Apart topic zag ik hiervoor, lijkt wel idd wel "groot" genoeg voor eigen topic gezien het specifiek ook om de rechten van Arcade gaat en Hardy ook dit jaar weer op het ESF is met Estland
Maar het dagelijks afbranden van Duncan Laurence, door "prominenten" 8)7 op de voet gevolgd en nagepraat door zelfs users hier is niet groot genoeg?
ESF / Gezeik over Duncan Laurence, Mia en Dion.

Mag ik svp weten waarom hij walgelijk wordt bevonden?

Kan er een discussie zijn waarom mensen zich door influencers laten aanpraten dat we hier met een walgelijk iemand te maken hebben?

Waarom sta je toe dat hier op dit subforum dat altijd bruisde van de positiviteit iemand wordt compleet wordt afgefakkeld?

Ik vind dat nogal een puntje eigenlijk en raken aan intimidatie, vernedering en grensoverschrijdend gedrag.

Deze vraag tevens aan @Greys
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 21:44:17 #195
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209021125
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 21:33 schreef Za het volgende:

[..]
Maar het dagelijks afbranden van Duncan Laurence, door "prominenten" 8)7 op de voet gevolgd en nagepraat door zelfs users hier is niet groot genoeg?
ESF / Gezeik over Duncan Laurence, Mia en Dion.

Mag ik svp weten waarom hij walgelijk wordt bevonden?

Kan er een discussie zijn waarom mensen zich door influencers laten aanpraten dat we hier met een walgelijk iemand te maken hebben?

Waarom sta je toe dat hier op dit subforum dat altijd bruisde van de positiviteit iemand wordt compleet wordt afgefakkeld?

Ik vind dat nogal een puntje eigenlijk en raken aan intimidatie, vernedering en grensoverschrijdend gedrag.

Deze vraag tevens aan @:Greys
Dit is natuurlijk wel anders dan de mening van een Angela de Jong of Yvonne Coldeweijer. Het betreft hier drie personen die zeer centraal staan in het recente ESF verleden van Nederland waaronder een eerste of tweede plaats en er 1 daarvan naar buiten komt met een verhaal. En twee van deze personen (Duncan en Wouter) zijn ook dit jaar weer betrokken bij het ESF. Ik kan natuurlijk grote verhalen als dit niet weghouden. Denk dat ik de meeste echte ESF fans het hier ook jammer vinden dat er zoveel drama is dit jaar en niet de mening hebben dat ze Duncan walgelijk vinden. Al kunnen ze natuurlijk wel een mening hebben over dingen die allemaal gebeuren.

Als mensen influencers willen napraten kan ik daar natuurlijk ook niks aan doen. En als commentaren te ver gaan zal ik die ook zeker verwijderen.
pi_209021832
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 21:10 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Wel bijzonder hoe Ilse twee keer met Eurovisie heeft meegedaan (min of meer) en twee keer is het in de persoonlijke sfeer helemaal stukgelopen op de financiën. Zij is wel echt een keiharde zakelijke tante.

Ik vind het als muziekfan ook heel jammer dat Wouter Hardy en Duncan nu niet meer samenwerken, want voor mij zijn de nummers die hij met Hardy maakte echt een klasse beter dan de rest van z'n materiaal. Net als dat Ilse en Waylon samen veel beter zijn dan allebei individueel. Het is jammer dat gelul over geld moet prevaleren boven de kunst.
Helemaal mee eens dat de nummers van voor zijn deelname aan het ESF veel beter waren dan zijn latere werk.
pi_209021919
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 21:44 schreef Momo het volgende:

Dit is natuurlijk wel anders dan de mening van een Angela de Jong of Yvonne Coldeweijer.
En bv een Gerard Joling, Johan Derksen, Aran Bade, Richard Molendijk, de lijst is enorm.
En wat ze uitkramen betreft smerige kritiek op zijn uiterlijk, zijn accent (Amerikaanse vriend), zijn karakter, zijn integriteit, zijn talent, zijn gedrag, zgn drugsgebruik, walgelijk in het algemeen en termen als knulletje, lulletje etc.

Dat is niet normaal, we zijn volwassen mensen.
We weten dat Duncan Laurence van nature heel onzeker is vanwege een pestverleden, en al jaren met psychische problemen te kampen heeft, daar is hij open over geweest.
Wat heeft hij exact gedaan om zoveel walging op te wekken?

Is dit hoe we omgaan met onze beste Songfestival inzending ooit, de meest bekeken Songfestival inzending wereldwijd ooit? Iemand op wie we trots moeten zijn?

Mensen die geestelijk zwak zijn ga je niet op alle denkbare fronten afkraken, dat is gewoon onacceptabel.

quote:
Het betreft hier drie personen die zeer centraal staan in het recente ESF verleden van Nederland waaronder een eerste of tweede plaats en er 1 daarvan naar buiten komt met een verhaal. En twee van deze personen (Duncan en Wouter) zijn ook dit jaar weer betrokken bij het ESF.
In mijn thread betrof het vnl het trashen van Duncan Laurence, maar de anderen hebben ook het nodige over zich heen gehad. Ik wilde hen niet onbenoemd laten.

quote:
Ik kan natuurlijk grote verhalen als dit niet weghouden. Denk dat ik de meeste echte ESF fans het hier ook jammer vinden dat er zoveel drama is dit jaar en niet de mening hebben dat ze Duncan walgelijk vinden. Al kunnen ze natuurlijk wel een mening hebben over dingen die allemaal gebeuren.
Ja dat kun je hier wel weghouden.
Juist hier moet duidelijk worden gemaakt dit dit onacceptabel gedrag is. Dat het mensen kan breken.

quote:
Als mensen influencers willen napraten kan ik daar natuurlijk ook niks aan doen. En als commentaren te ver gaan zal ik die ook zeker verwijderen.
Natuurlijk doen ze dat, iedereen praat Youp, Johan, Angela en de rest na, zonder nadenken.

Weet je nog hoe de ooit prachtige Yolanthe hier op SHO vrijwel dagelijks werd uitgemaakt voor konijnenbek, uitgelachen om haar tandvlees, haarimplant, te dik zijn etc, en die heeft zich al jaren geleden op precies deze punten volledig laten verbouwen en liep er daarna bij als een schim van wat ze ooit was.

Waarom zou je mensen dat aandoen, ook in SHO heb ik zo vaak gevraagd of het gescheld op Yolanthe kon stoppen. Wat heeft zij ooit misdaan?

Nu is Duncan Laurence een prooi voor de massa.
Dat is pest gedrag, bewust. Dat moet je niet willen, zeker niet hier.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 mei 2023 @ 22:39:16 #198
163650 Greys
pi_209021935
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 21:33 schreef Za het volgende:
Deze vraag tevens aan @:Greys
Ik ben geen mod meer. :)

(Maar ik sta achter het ESF-mod-team hierin want het is in dit geval gewoon nieuws. Dat van Ilse en Wouter. En het betreft mensen die met ESF te maken hadden (Ilse) en hebben dit jaar (Wouter én Duncan). Dus waarom zou dat hier geen plek mogen hebben. Als het een grote hakpartij wordt grijpen de mods heus wel in hoor. Je mag ook in ESF gewoon je mening geven. En die was écht niet altijd positief, ook eerder. Ten tijde van krumpers bv. :+ Nee maar have a little faith in de mods en zoek bij vragen even het ESF feedback topic op ajb. Want je vergelijking met Yolanthe gaat niet op. Dit gaat niet om uiterlijk hier maar bv z'n esf begeleiding dit jaar.)

Heb net nog een tof filmpje van Duncan met twee andere Amerikaanse zangers geliket op insta. Ik vind hem heel goed maar z'n begeleiding dit jaar van Mia en Dion liet gewoon flink te wensen over. Dat commentaar was terecht. En dat vond hij zelf ook, anders had ie z'n reeds aangekondigde singles niet uitgesteld om zich alsnog volop bij hen te voegen. :) En nu gaat het een stuk beter!

[ Bericht 8% gewijzigd door Greys op 05-05-2023 22:52:26 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 mei 2023 @ 22:46:35 #199
163650 Greys
pi_209022049
Oh en PS je moet eens teruglezen hoe we hier over Aran Bade hebben gemekkerd en boos zijn geweest qua hoe hij veel te ver ging met z'n 'opdionderen' en over Duncan enzo. Zo ongeveer unaniem. Aran ging veel te ver.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 5 mei 2023 @ 23:21:47 #200
261630 marsan
"D'oh!"
pi_209022440
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:06 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
En die van jouw wordt breed gedragen, wil je zeggen?
Zeg ik dat?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 23:26:03 #201
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209022472
Wanneer is de volgende rehearsal voor Nederland eigenlijk?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_209022489
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:26 schreef ijs_beer het volgende:
Wanneer is de volgende rehearsal voor Nederland eigenlijk?
Morgenvroeg. Onder de douche.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209022493
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:26 schreef ijs_beer het volgende:
Wanneer is de volgende rehearsal voor Nederland eigenlijk?
maandagmiddag, dat is ook meteen de eerste waar de pers bij aanwezig is
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 mei 2023 @ 23:36:33 #204
163650 Greys
pi_209022562
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:28 schreef AnnethingIsPossible het volgende:

[..]
maandagmiddag, dat is ook meteen de eerste waar de pers bij aanwezig is
Jup, die mogen wij dan ook helemaal zien via de stream! Spannend. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 23:40:01 #205
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209022588
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:28 schreef RipCity het volgende:

[..]
Morgenvroeg. Onder de douche.
>:O
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:28 schreef AnnethingIsPossible het volgende:

[..]
maandagmiddag, dat is ook meteen de eerste waar de pers bij aanwezig is
Hmm. Dat is dan ook gelijk de laatste voor de family shows zeker?
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:36 schreef Greys het volgende:

[..]
Jup, die mogen wij dan ook helemaal zien via de stream! Spannend. *O*
Krijgen wij dan ook weer verslag van jullie? *G*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_209022607
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:36 schreef Greys het volgende:

[..]
Jup, die mogen wij dan ook helemaal zien via de stream! Spannend. *O*
Zooo benieuwd naar jullie meningen! *O*
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 mei 2023 @ 23:45:12 #207
163650 Greys
pi_209022628
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:40 schreef ijs_beer het volgende:
Krijgen wij dan ook weer verslag van jullie? *G*
Als dat ook maar énigszins lukt daar: jaaaaaa! *O* Durf nog niks echt honderd procent te beloven ivm WiFi in hotel etc maar gaan we proberen! We zullen het dan weer even vooraf roepen in repetitietopic!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_209022629
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:36 schreef Greys het volgende:

[..]
Jup, die mogen wij dan ook helemaal zien via de stream! Spannend. *O*
Zijn jullie al in Liverpool?
pi_209022651
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 22:39 schreef Greys het volgende:

je vergelijking met Yolanthe gaat niet op. Dit gaat niet om uiterlijk
Dan heb je eea gemist. Zijn ogen zouden raar staan. Eng zelfs. Zijn mond staat vreemd. Een continu eng lachje eromheen, een diva. Zwaar aan de drugs vermoedelijk. Walgelijk etc.
Werkelijk alle denkbare facetten van deze man worden bekritiseerd, wat nog erger is dan slechts zijn uiterlijk, wat ook bekritiseerd is.


quote:
hier maar bv z'n esf begeleiding dit jaar.)

Ik vind hem heel goed maar z'n begeleiding dit jaar van Mia en Dion liet gewoon flink te wensen over. Dat commentaar was terecht. En dat vond hij zelf ook, anders had ie z'n reeds aangekondigde singles niet uitgesteld om zich alsnog volop bij hen te voegen.
Hij was niet hun coach/begeleider. Maar onderdeel van het creatieve team, dat liet hij ook weten, er zit een heel team om hen heen; Mia Nicolai en Dion Cooper krijgen intensieve begeleiding van een team met daarin onder meer een zangcoach en mentale begeleider.
Hij heeft het nummer (mede?) geschreven en de wereld eromheen (mede?) bedacht, en is geen mental coach. Maar werpt zich nu wel een beetje op als zodanig, want mentale begeleiding valt niet onder de creatieve kant.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 23:48:20 #210
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209022652
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:45 schreef Greys het volgende:

[..]
Als dat ook maar énigszins lukt daar: jaaaaaa! *O* Durf nog niks echt honderd procent te beloven ivm WiFi in hotel etc maar gaan we proberen! We zullen het dan weer even vooraf roepen in repetitietopic!
*O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 23:50:15 #211
249559 crew  Lavenderr
pi_209022670
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:45 schreef Greys het volgende:

[..]
Als dat ook maar énigszins lukt daar: jaaaaaa! *O* Durf nog niks echt honderd procent te beloven ivm WiFi in hotel etc maar gaan we proberen! We zullen het dan weer even vooraf roepen in repetitietopic!
Wat zou dat top zijn!
  zaterdag 6 mei 2023 @ 03:18:35 #212
436222 Japepk
Padvinder
pi_209023534
Zijn dan ook de eerste 'tv beelden' te zien? Dat is wat jullie te zien krijgen toch?
't Echte en 't ware!
pi_209023877
De Spaanse omroep zet na de juryshow vaak ook een minuut van elk optreden online. Blijft elk jaar weer vreemd. _O-
  ESF Reporter zaterdag 6 mei 2023 @ 09:00:22 #214
87554 Cee
Welluk?
pi_209024122
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 03:18 schreef Japepk het volgende:
Zijn dan ook de eerste 'tv beelden' te zien? Dat is wat jullie te zien krijgen toch?
Yep! Da’s de eerste keer dat pers de volledige optredens ziet.
pi_209024223
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:48 schreef Za het volgende:

[..]
Dan heb je eea gemist. Zijn ogen zouden raar staan. Eng zelfs. Zijn mond staat vreemd. Een continu eng lachje eromheen, een diva. Zwaar aan de drugs vermoedelijk. Walgelijk etc.
Werkelijk alle denkbare facetten van deze man worden bekritiseerd, wat nog erger is dan slechts zijn uiterlijk, wat ook bekritiseerd is.
Dat is Nederland he, je moet niet gaan denken dat je iets voorstelt want dan word je afgemaakt. Zelfs als mensen ook maar de indruk hebben dat je een beetje arrogant bent, bv. door in Amerika te gaan wonen. Hoe durf je! Je moet in Schubbekutterveen blijven! En dan ook nog een beetje raar gaan praten. Foei.

En dan wordt het een beetje een self fulfilling prophecy, heb ik het idee. Je weet als Nederlandse 'ster' op een gegeven moment ook niet meer hoe je je moet gedragen.
pi_209024331
Finale gaan ze niet halen, liedje is niet slecht, maar die 2 passen niet bij elkaar. Het is koel niet warm. Je voelt er niks bij volgend jaar maar Davina Michelle😋
pi_209024372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 09:40 schreef wolffie het volgende:
Finale gaan ze niet halen, liedje is niet slecht, maar die 2 passen niet bij elkaar. Het is koel niet warm. Je voelt er niks bij volgend jaar maar Davina Michelle😋
Gadver, nee.
pi_209024754
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 09:40 schreef wolffie het volgende:
Het is koel niet warm.😋
Maar dat weten we nog niet helemaal zeker voor nu. Aan de foto's te zien lijkt er progressie te zijn in de staging, waarbij ze eerst afstandelijk zijn, maar wel toewerken naar een toenadering met een knuffel aan het eind (dat shot met het donkere silhouette). Kan heel mooi en intiem worden aan het eind, maar dat weten we pas vanaf maandag. En ze hebben in de laatste interviews laten zien dat ze niet meer koud en statisch zijn naast elkaar, maar best warm :)
pi_209028200
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 09:40 schreef wolffie het volgende:
Finale gaan ze niet halen, liedje is niet slecht, maar die 2 passen niet bij elkaar. Het is koel niet warm. Je voelt er niks bij volgend jaar maar Davina Michelle😋
Ja, want Davina straalt een en al warmte uit. (Not!)
pi_209030106
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 09:23 schreef blackswangreen het volgende:

Dat is Nederland he, je moet niet gaan denken dat je iets voorstelt want dan word je afgemaakt.
Zover ik heb gezien worden vooral individuen die niet sterk/weerbaar zijn afgemaakt.

Er is een groep BN ers die zich systematisch schuldig maken aan vulgariteiten, banaliteiten, hysterisch gedrag, immoreel gedrag etc, maar nooit kritiek te dulden hebben.
pi_209031793
Christian Stroble, stylist, modeontwerper is onderweg naar Liverpool. Hebben we toch nog niet de definitieve kledingkeuze gezien?
  Moderator zaterdag 6 mei 2023 @ 18:57:08 #222
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209031824
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 18:55 schreef summer52 het volgende:
Christian Stroble, stylist, modeontwerper is onderweg naar Liverpool. Hebben we toch nog niet de definitieve kledingkeuze gezien?
[ afbeelding ]
Of het is voor de Turquoise loper van morgen :)
pi_209031895
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 18:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Of het is voor de Turquoise loper van morgen :)
Oh ja!!!!! *O* Nou Christian doe je best, liever niet van die hoge schouders. :)
pi_209032872
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 18:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Of het is voor de Turquoise loper van morgen :)
Ja dat denk ik wel, aangezien in de live Mia en Dion aangaven dat ze deze kleding hadden laten ontwerpen, en niets zeiden over dat dit niet de outfit was.
pi_209039265
Alesia Michelle gelooft er iig in dat het gaat kwalificeren. Ze heeft het over de styling, vocals, (vooral) camera movements, de running order en dat het een ballad in eigen soort is (duet) en zich zo onderscheidt


https://youtube.com/shorts/OTU2MaXzSVM?feature=share
pi_209040464
Ondanks de positievve commentaren op de rehearsals zien we dit nog niet terug bij de bookmakers? Misschien morgen als de pers erbij mag zijn? Is dat niet te laat om nog iets van een buzz te genereren?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 7 mei 2023 @ 09:26:40 #227
39237 crew  H_T
2733
pi_209040665
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 08:51 schreef drxanax het volgende:
Ondanks de positievve commentaren op de rehearsals zien we dit nog niet terug bij de bookmakers? Misschien morgen als de pers erbij mag zijn? Is dat niet te laat om nog iets van een buzz te genereren?
Bij de odds voor de zege schiet het niet op, maar dat vind ik ook niet gek. De top 10 gaan we niet halen. Bij de odds voor kwalificatie naar de finale staat Nederland nu 11e, maar het verschil met de nummer 9 valt te overzien.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator zondag 7 mei 2023 @ 09:46:55 #228
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209040866
Reminder vanmiddag 16:00 Turquoise Carpet

ESF / Eurovision Song Contest 2023 Turquoise Carpet
pi_209040970
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 09:26 schreef H_T het volgende:

[..]
Bij de odds voor de zege schiet het niet op, maar dat vind ik ook niet gek. De top 10 gaan we niet halen. Bij de odds voor kwalificatie naar de finale staat Nederland nu 11e, maar het verschil met de nummer 9 valt te overzien.
Als er nog 'vak'jury was geweest dan had ik er meer vertrouwen in. Nu met alleen televote ben ik niet overtuigd.

Wist de selectiecommissie bij het kiezen van het lied al van deze nieuwe regel of heeft de EBU dit pas later besloten??
pi_209041135
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 13:52 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ja, want Davina straalt een en al warmte uit. (Not!)
Haha ja, als er iemand een kille uitstraling en nog killere stem heeft is het Davina wel. Gelukkig maakt ze wel toffe nummers.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_209041155
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 09:58 schreef drxanax het volgende:

[..]
Als er nog 'vak'jury was geweest dan had ik er meer vertrouwen in. Nu met alleen televote ben ik niet overtuigd.

Wist de selectiecommissie bij het kiezen van het lied al van deze nieuwe regel of heeft de EBU dit pas later besloten??
Dat wisten ze toen niet. Maar zoals eerder gesteld, als je in een semi van 15 landen er geen 5 bij het publiek achter je kan houden, dan hoor je niet in de finale thuis.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator zondag 7 mei 2023 @ 11:43:25 #232
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209042099
Mia en Dion kregen ’zeebenen’ van draaischijf

Ontelbare keren stonden Mia Nicolai en Dion Cooper in Nederland al op het draaiende podium dat komende week een belangrijk onderdeel is van hun optreden op het Eurovisie Songfestival in Liverpool. Op wat ’zeebenen’ na ging het elke keer goed, vertellen ze in gesprek met het ANP.

„Als we het keer op keer achter elkaar aan het repeteren waren was het soms net alsof je van een boot kwam”, zegt Cooper. „Dan lag je later nog te draaien in bed.”

De draaischijf moet straks een van de troeven van het duo worden in de podiumpresentatie van het lied Burning Daylight. Het element is door mentors Duncan Laurence en Jordan Garfield bedacht. „Zodra het idee kwam dat we Eurovisie gingen doen, hadden zij al een idee hoe ze het voor zich zagen qua performance”, herinnert Nicolai zich. „De draaiende schijf hoorde daar al vanaf het begin bij. Dat is ook nooit een vraagstuk geweest.”
Harry Styles

De twee zijn zich ervan bewust dat de schijf een „extra moeilijkheidsgraad” met zich meebrengt. Eerder dit jaar deed Harry Styles tijdens de uitreiking van de Grammy’s ook een act met een draaiend podium en daar ging het mis. „Ja, die ging de verkeerde kant op. Maar als dat bij ons zou gebeuren, gaat dat niet zo veel uitmaken. Ik denk dat ik het in no time doorheb hoe ik het dan moet oppakken.” Volgens Cooper is de kans op een incident zoals dat bij Styles haast onmogelijk. „Deze heeft gewoon één motor die maar één kant op draait.”

Het bewegen op zo’n element was in het begin wennen. Eerst deden Nicolai en Cooper hun stapjes zonder te draaien om zeker te worden. „Toen dat liep werd het een soort tweede natuur en dan kan je ook het nummer erbij gaan zingen. En op een gegeven moment hoef je alleen nog maar in de emotie te stappen. Dat is waar we nu zijn beland: dat we die schijf op gaan, alleen maar met elkaar in de juiste emotie hoeven te zitten en de rest gaat eigenlijk gewoon vanzelf. Maar je moet wel je koppie erbij houden.”

Hoe de act met de draaischijf er precies uitziet, is nog niet onthuld. Songfestivalorganisator EBU toonde afgelopen week slechts dertig seconden van de tweede repetitie. Maandag wordt het hele optreden voor het eerst voor het aanwezige publiek en de pers gedaan.
pi_209042686
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 11:43 schreef Momo het volgende:
Mia en Dion kregen ’zeebenen’ van draaischijf

Ontelbare keren stonden Mia Nicolai en Dion Cooper in Nederland al op het draaiende podium dat komende week een belangrijk onderdeel is van hun optreden op het Eurovisie Songfestival in Liverpool. Op wat ’zeebenen’ na ging het elke keer goed, vertellen ze in gesprek met het ANP.

„Als we het keer op keer achter elkaar aan het repeteren waren was het soms net alsof je van een boot kwam”, zegt Cooper. „Dan lag je later nog te draaien in bed.”

De draaischijf moet straks een van de troeven van het duo worden in de podiumpresentatie van het lied Burning Daylight. Het element is door mentors Duncan Laurence en Jordan Garfield bedacht. „Zodra het idee kwam dat we Eurovisie gingen doen, hadden zij al een idee hoe ze het voor zich zagen qua performance”, herinnert Nicolai zich. „De draaiende schijf hoorde daar al vanaf het begin bij. Dat is ook nooit een vraagstuk geweest.”
Harry Styles

De twee zijn zich ervan bewust dat de schijf een „extra moeilijkheidsgraad” met zich meebrengt. Eerder dit jaar deed Harry Styles tijdens de uitreiking van de Grammy’s ook een act met een draaiend podium en daar ging het mis. „Ja, die ging de verkeerde kant op. Maar als dat bij ons zou gebeuren, gaat dat niet zo veel uitmaken. Ik denk dat ik het in no time doorheb hoe ik het dan moet oppakken.” Volgens Cooper is de kans op een incident zoals dat bij Styles haast onmogelijk. „Deze heeft gewoon één motor die maar één kant op draait.”

Het bewegen op zo’n element was in het begin wennen. Eerst deden Nicolai en Cooper hun stapjes zonder te draaien om zeker te worden. „Toen dat liep werd het een soort tweede natuur en dan kan je ook het nummer erbij gaan zingen. En op een gegeven moment hoef je alleen nog maar in de emotie te stappen. Dat is waar we nu zijn beland: dat we die schijf op gaan, alleen maar met elkaar in de juiste emotie hoeven te zitten en de rest gaat eigenlijk gewoon vanzelf. Maar je moet wel je koppie erbij houden.”

Hoe de act met de draaischijf er precies uitziet, is nog niet onthuld. Songfestivalorganisator EBU toonde afgelopen week slechts dertig seconden van de tweede repetitie. Maandag wordt het hele optreden voor het eerst voor het aanwezige publiek en de pers gedaan.
Ik ben wel echt heel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. O+
pi_209043252
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 08:51 schreef drxanax het volgende:
Ondanks de positievve commentaren op de rehearsals zien we dit nog niet terug bij de bookmakers? Misschien morgen als de pers erbij mag zijn? Is dat niet te laat om nog iets van een buzz te genereren?
De buzz is leuk voor de fans. Maar de meeste kijkers thuis hebben daar niet zoveel mee, lijkt me.
pi_209043897
Op radio 2 werd vanochtend gezegd dat Nederland nu op plek 11 bij de bookmakers staat en ze reageerden helemaal enthousiast want 'eerst stonden we nog 18e!!'. Enthousiasme was heel leuk, jammer dat het niet klopt. ;(

(En gesprekje met de Nederlandse danser bij Finland. Die toen hij eerst het Finse nummer hoorde dacht, nou ik weet niet hoor, of ik dit wel moet doen. :D)
pi_209043925
Is de tiktok video met hun all times favorites al geupload? Ik heb hem nog niet gezien
pi_209044404
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:15 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Haha ja, als er iemand een kille uitstraling en nog killere stem heeft is het Davina wel. Gelukkig maakt ze wel toffe nummers.
Wel een dijk van een stem live. Haar optreden in Rotterdam was wel een hoogtepuntje.
pi_209046299
Blijft ruk dat België bij de bookies op kwalificeren staat in semi 2, maar voor de eindzege ver onder Nederlands.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 7 mei 2023 @ 16:46:44 #239
39237 crew  H_T
2733
pi_209046416
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 14:07 schreef Em31 het volgende:
Op radio 2 werd vanochtend gezegd dat Nederland nu op plek 11 bij de bookmakers staat en ze reageerden helemaal enthousiast want 'eerst stonden we nog 18e!!'. Enthousiasme was heel leuk, jammer dat het niet klopt. ;(

(En gesprekje met de Nederlandse danser bij Finland. Die toen hij eerst het Finse nummer hoorde dacht, nou ik weet niet hoor, of ik dit wel moet doen. :D)
Nederland staat wel op plek 11 om de halve finale door te komen ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_209046588
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 16:46 schreef H_T het volgende:

[..]
Nederland staat wel op plek 11 om de halve finale door te komen ;)
Ja maar zij begrepen dat dus verkeerd :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 7 mei 2023 @ 17:36:06 #241
39237 crew  H_T
2733
pi_209047124
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 17:03 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja maar zij begrepen dat dus verkeerd :P
Als Nederland in die ranking 18e had gestaan was het wel heel treurig geweest :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 7 mei 2023 @ 20:06:15 #242
261630 marsan
"D'oh!"
pi_209049451
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 14:39 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Wel een dijk van een stem live. Haar optreden in Rotterdam was wel een hoogtepuntje.
Vooral door t visuele vond ik.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209052059
Tijdens het zappen zie ik op NPO3 dat de documentaire van Mia en Dion net afgelopen is.
Maar morgenavond na het Grote songfestivalfeest 2022 is de documentaire voor de liefhebbers nogmaals te zien.
  zondag 7 mei 2023 @ 22:40:26 #245
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_209052789
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 22:08 schreef summer52 het volgende:
Tijdens het zappen zie ik op NPO3 dat de documentaire van Mia en Dion net afgelopen is.
Maar morgenavond na het Grote songfestivalfeest 2022 is de documentaire voor de liefhebbers nogmaals te zien.
En het staat ook op NPO start.

https://www.npostart.nl/m(...)04-2023/AT_300012678

[ Bericht 0% gewijzigd door usagi414 op 07-05-2023 22:51:17 ]
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  zondag 7 mei 2023 @ 23:51:09 #246
436222 Japepk
Padvinder
pi_209054070
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 14:39 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Wel een dijk van een stem live. Haar optreden in Rotterdam was wel een hoogtepuntje.
Stom eigenlijk, dat we toen dus een dijk van een nummer lieten schrijven voor het ESF, maar dat dat niet onze inzending was. Werden we gewoon keihard laatste _O-
't Echte en 't ware!
pi_209054348
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 20:06 schreef marsan het volgende:

[..]
Vooral door t visuele vond ik.
Ok. Maar qua zang ook ijzersterk.
pi_209055862
Hoe laat repeteren ze vanmiddag?
pi_209055954
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 10:40 schreef drxanax het volgende:
Hoe laat repeteren ze vanmiddag?
Om 14:30 begint de hele repetitie van de hele 1e halve finale. Vorig jaar startte IJsland, toen als 14e, op 1 uur en 13 minuten na de opening.
pi_209055958
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 10:40 schreef drxanax het volgende:
Hoe laat repeteren ze vanmiddag?
14:30 start de show, dus Nederland zal rond 15:30 wel aan de beurt zijn :)
  maandag 8 mei 2023 @ 10:53:27 #252
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209055960
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 10:40 schreef drxanax het volgende:
Hoe laat repeteren ze vanmiddag?
Ik heb ergens een schema voorbij zien komen. In het repetitietopic misschien?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_209056649
https://www.vogue.nl/cult(...)its-van-mia-en-dion/

Mogen blij zijn met de uiteindelijke looks denk ik, vind dat rode niet mooi.
  maandag 8 mei 2023 @ 12:18:22 #254
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209056699
Ze zijn bij Bart geweest. Was leuk O+
Ze doen er alles aan en kudo’s hoe ze met alles omgaan hoor _O_
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_209056875
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 12:13 schreef Thrts het volgende:
https://www.vogue.nl/cult(...)its-van-mia-en-dion/

Mogen blij zijn met de uiteindelijke looks denk ik, vind dat rode niet mooi.
Ik vind het rood bij Dion en vooral Mia wel mooi. En het zilver bij Mia.

Het rood had wel minder bij de huidige staging gepast.
Hotapnyc
pi_209056951
Ik weet even niet waar ik dit moet plaatsen: https://www.parool.nl/cs-be573ca1

quote:
Maar waar Sieneke haar draaiorgel wijselijk thuisliet,
:?
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_209056995
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 12:45 schreef Zigsky het volgende:
Ik weet even niet waar ik dit moet plaatsen: https://www.parool.nl/cs-be573ca1
[..]
:?
quote:
Stefan Raatgever8 mei 2023, 11:25
Artikel verder niet gelezen, maar ergerniswekkende domheid verbaast me met deze schrijver van het stukje niets.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209057079
Spannend! Mag de pers erbij zijn vanmiddag? Weten we dan hoe het morgen op beeld komt?
  Moderator maandag 8 mei 2023 @ 12:57:19 #259
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209057085
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 12:56 schreef drxanax het volgende:
Spannend! Mag de pers erbij zijn vanmiddag? Weten we dan hoe het morgen op beeld komt?
ESF / [2023] Rehearsals #9 draw voor de Big 5
pi_209057140
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Rebel- op 08-05-2023 14:22:12 ]
  Moderator maandag 8 mei 2023 @ 13:16:18 #261
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator maandag 8 mei 2023 @ 16:24:30 #263
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209059633
Volgens mij zijn best veel mensen positief over het optreden van Mia en Dion net, bij de bookies, al blijven we op dezelfde plek hangen qua kans op kwalificatie.
  Moderator maandag 8 mei 2023 @ 17:19:45 #264
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209060479
Experts weer aan het woord

twitter
  maandag 8 mei 2023 @ 17:30:59 #265
429367 DKUp
ON TOUR
pi_209060599
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 17:19 schreef Momo het volgende:
Experts weer aan het woord

[ twitter ]
“Wie zijn die mensen?”
Wat een uitgerangeerde bende :P
SOONY
  maandag 8 mei 2023 @ 17:33:58 #266
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209060633
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 16:24 schreef Momo het volgende:
Volgens mij zijn best veel mensen positief over het optreden van Mia en Dion net, bij de bookies, al blijven we op dezelfde plek hangen qua kans op kwalificatie.
Er gaan er ook altijd wel een paar door die bij de bookies op NQ staan :P Ik zou daar niet te veel aan vasthouden.
  Moderator maandag 8 mei 2023 @ 17:40:43 #267
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209060697
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 17:33 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Er gaan er ook altijd wel een paar door die bij de bookies op NQ staan :P Ik zou daar niet te veel aan vasthouden.
ESCTom had daar laatst een video over, in de laatste jaren sinds 2015-16 (?), is het altijd 7 tot 10 van de 10 geweest. Meest voorkomende is 8 of 9 van de 10. Recent voorbeeld waar ze mist zaten was Moldavië vorig jaar. Bookies hadden het als niet door, maar werden tweede in de televote in de finale. Maar het is natuurlijk wel een goede indicator en ook als je kansen dalen of stijgen daar om door te gaan.
  Moderator maandag 8 mei 2023 @ 17:42:36 #268
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209060711


Bij de nepuitslag in de rehearsal kwamen Mia en Dion als laatste uit de envelop, wat een kut manier is deze nieuwe manier van aankondigen.
  maandag 8 mei 2023 @ 17:57:56 #269
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_209060854
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 16:24 schreef Momo het volgende:
Volgens mij zijn best veel mensen positief over het optreden van Mia en Dion net, bij de bookies, al blijven we op dezelfde plek hangen qua kans op kwalificatie.
Ligt eraan of ze vals zullen zingen of niet.
pi_209060880
Ik weet dat het slechts een nepuitslag is, maar toch ben ik blij dat Nederland uit de envelop kwam :)
  maandag 8 mei 2023 @ 18:28:26 #271
403253 Meke
after all this time? always.
pi_209061274
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 17:19 schreef Momo het volgende:
Experts weer aan het woord

[ twitter ]
Jim was bij EIC en volgens mij was z'n dochter fan van Finland :D

Hijzelf volgens mij van Loreen
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 8 mei 2023 @ 18:35:25 #272
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209061376
Best een mooie documentaire over Mia & Dion, die gisterenavond op tv was.

Eigenzinnige types, met al op hele jonge leeftijd het nodige geworstel om een beetje redelijk in 'het systeem' mee te draaien.
pi_209061412
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 17:19 schreef Momo het volgende:
Experts weer aan het woord

[ twitter ]
Koos is een fan, hè?
pi_209061413
Aran gaat zo bij Boulevard uitleggen waarom Duncan zich ook vandaag weer gedraagt als een droeftoeter.

Heel normaal dit. :')
pi_209061419
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 18:37 schreef Em31 het volgende:
Aran gaat zo bij Boulevard uitleggen waarom Duncan zich ook vandaag weer gedraagt als een droeftoeter.

Heel normaal dit. :')
Ben benieuwd
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator maandag 8 mei 2023 @ 18:39:30 #276
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209061441
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 18:37 schreef Em31 het volgende:
Aran gaat zo bij Boulevard uitleggen waarom Duncan zich ook vandaag weer gedraagt als een droeftoeter.

Heel normaal dit. :')
Mia en Dion blijven hem wel netjes te woord staan, kan mij voorstellen dat ze eigenlijk geen zin in hebben.
pi_209061469
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 18:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Mia en Dion blijven hem wel netjes te woord staan, kan mij voorstellen dat ze eigenlijk geen zin in hebben.
Dan kan je als voetballer ook wel telkens weglopen van kritiek en geen interviews geven. Iedereen heeft gewoon recht op een mening. en dmv boulevard bereiken ze nou eenmaal het grootste publiek in NL.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator maandag 8 mei 2023 @ 18:44:45 #278
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209061543
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 18:41 schreef RipCity het volgende:

[..]
Dan kan je als voetballer ook wel telkens weglopen van kritiek en geen interviews geven. Iedereen heeft gewoon recht op een mening. en dmv boulevard bereiken ze nou eenmaal het grootste publiek in NL.
Maar dan kan die voetballer dat nog steeds met tegenzin doen natuurlijk.
  maandag 8 mei 2023 @ 18:45:35 #279
403253 Meke
after all this time? always.
pi_209061568
quote:
10s.gif Op maandag 8 mei 2023 18:37 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Koos is een fan, hè?
:Y Die was zelfs bij onze bowl-meet :7
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 8 mei 2023 @ 18:53:45 #280
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209061744
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 18:45 schreef Meke het volgende:

[..]
:Y Die was zelfs bij onze bowl-meet :7
Huh?
Koel en donker bewaren
  maandag 8 mei 2023 @ 19:08:53 #281
403253 Meke
after all this time? always.
pi_209062077
quote:
10s.gif Op maandag 8 mei 2023 18:53 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Huh?
Bowlde toevallig op de baan ernaast :P

(maar dat klinkt minder leuk :D )
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_209062196
Eddy Zoey had t over een droeftoeter, niet Aran.
pi_209062229
Nederland zakt wat weg (qua %tages) bij de bookmakers.
  maandag 8 mei 2023 @ 19:29:23 #284
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209062409
We gaan gewoon de finale halen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209062794
Leuk filmpje van Cornald:

https://www.instagram.com(...)hid=NTc4MTIwNjQ2YQ==

Ik weet niet waar ik iets als dit moet plaatsen verder.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 8 mei 2023 @ 19:50:19 #286
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_209062801
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_209062803
De enig andere ballad die ons in de weg kan zitten is Zwitserland. Maar door de staging daarvan is het ballad gevoel wel een beetje weg. Nederland springt eruit als enorm rustpunt. Daar is ook een groep kijkers/televoters voor die dat juist erg waarderen. De zang is op orde. De staging is classy en intiem. Nederland heeft een prima plek gekregen in de running order. Het kan zomaar gebeuren dat we de finale halen. Zoniet, dan is het jammer. Maar geen absolute afgang.

En volgend jaar moeten we uit een ander vaatje tappen, selectiecommissie. Daar zijn wij en de rest van Europa wel aan toe.
pi_209063303
quote:
Leuk shirt wel die linkse.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 9 mei 2023 @ 00:21:32 #289
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209066725
https://vm.tiktok.com/ZGJHRS6mr/

Ik weet even niet waar ik m moet posten, maar hier de stand in rehearsal van OG3NE voor de liefhebber. Die had ik nog nooit gezien (en OG3NE klinkt stukken beter :P )
pi_209066792
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 00:21 schreef molloot200 het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZGJHRS6mr/

Ik weet even niet waar ik m moet posten, maar hier de stand in rehearsal van OG3NE voor de liefhebber. Die had ik nog nooit gezien (en OG3NE klinkt stukken beter :P )
Die stand-in rehearsels zijn altijd leuk om te zien, jammer dat de meeste niet openbaar gemaakt worden.
pi_209067351
Dit gaat gewoon gaaf worden hoor. Denk dat het er op tv supermooi uit gaat zien. w/
  dinsdag 9 mei 2023 @ 09:50:53 #292
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_209068255
Vrij grote daling bij de bookmakers nu voor kwalificatie, van boven de 60% kans naar 55%.
pi_209068732
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 17:19 schreef Momo het volgende:
Experts weer aan het woord

[ twitter ]
Wat is er met Koos gebeurd eigenlijk? Heb hem sinds zijn opmerkelijke interviews op de turkooizen loper van Rotterdam niet meer gezien.
Hotapnyc
pi_209068985
Ik denk dat ze de finale wel gaan halen
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:30:08 #295
249756 Symphonic
Look o Look
pi_209069260
Ik ga er met nul vertrouwen in, dus het kan dan alleen nog maar meevallen.
En als ze me positief verrassen zal ik zeker zo sportief zijn om dat te laten weten.

Uiteraard ga ik kijken vanavond :Y
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:40:20 #296
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209069378
Nu bij Bart: Mia heeft een massage gehad van Kåårijå :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_209069409
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:44 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Wat is er met Koos gebeurd eigenlijk? Heb hem sinds zijn opmerkelijke interviews op de turkooizen loper van Rotterdam niet meer gezien.
Hij moest afkicken van zijn alcoholisme. Ik geloof dat dat gelukt is :)
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:44:30 #298
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209069416
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:43 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Hij moest afkicken van zijn alcoholisme. Ik geloof dat dat gelukt is :)
Oh echt? Dat heb ik helemaal gemist :o
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:53:03 #299
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209069503
Ellen ten Damme is een tante :o
Ik kon alleen niet horen van wie, de hond blafte |:)

De gelukswensen zijn toch erg mooi, ze moesten zo huilen O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_209070055
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 17:42 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Bij de nepuitslag in de rehearsal kwamen Mia en Dion als laatste uit de envelop, wat een kut manier is deze nieuwe manier van aankondigen.
Ik kan me voorstellen dat hierdoor bepaalde acts hun interesse in het deelnemen aan Eurovision meteen verliezen. Ik zou ook zoiets hebben van als ik daar zo kan komen te staan bekijk het dan maar.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 12:37:07 #301
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209070095
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:35 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat hierdoor bepaalde acts hun interesse in het deelnemen aan Eurovision meteen verliezen. Ik zou ook zoiets hebben van als ik daar zo kan komen te staan bekijk het dan maar.
Gelukkig hebben ze dat wel aangepast na ophef en kritiek van delegaties.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')