abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 29 april 2023 @ 23:46:29 #1
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208948869


Nederland w/
Deelnemers: Mia Nicolai en Dion Cooper
Bandleden en Leeftijd: Mia (27 jaar) en Dion (29 jaar)
Social media Mia: Instagram Twitter YouTube TikTok
Social media Dion: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Burning Daylight
Taal inzending: Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Schrijvers tekst: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Loting: Tweede helft, eerste halve finale
Selectie methode: Interne Selectie
Odds ranking na bekend maken alle nummers: 19
Bijzonder: Mia is de dochter van eerste kamer lid Peter Nicolaï (PvdD). Songfestivalwinnaar Duncan Laurence heeft meegeschreven aan het nummer. Dion deed eerder mee aan The Voice.

Aankondiging met meer uitleg en verhaal van Mia en Dion:

quote:
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022

The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een première in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creëren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is hét podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekraïne gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekraïne en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team.

Over Burning Daylight:
quote:
Mia, Dion, Duncan en Jordan over ontstaan Songfestivalnummer Burning Daylight

In de mini-documentaire 'This is Burning Daylight' vertellen Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence en Jordan Garfield over het ontstaan van het songfestivalnummer ‘Burning Daylight’.

Burning Daylight is geschreven door Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence, Jordan Garfield en Loek van der Grinten. Het nummer is ‘een ode aan vallen en opstaan’.

“Burning Daylight gaat over vallen, fouten maken en dan weer opstaan. Dat je leert van die fouten, van je verleden, dat je dingen achter je kunt laten zodat je een betere versie van jezelf kan worden. Maar het gaat ook over accepteren dat we allemaal menselijk zijn, pijn ervaren en dat we daar doorheen moeten.”
Ontstaan van Burning Daylight

Mia ontmoet Jordan voor het eerste wanneer ze beiden een studiosessie in Nederland bijwonen. Jordan: “Ik kwam de studio in en daar was een grote bubbel vol met energie. Ze liep met me mee naar binnen en ik dacht meteen: wie is dit?” Mia, Jordan en Duncan spreken daarna regelmatig af tijdens de coronapandemie. Op een bepaalde avond kijken ze samen een documentaire over Shawn Mendes en raken enorm geïnspireerd. Die inspiratie heeft uiteindelijk geleid tot het nummer ‘Burning Daylight’.

Duncan zingt de demo in samen met Mia maar voor de verdere uitwerking bedenkt hij om Dion Cooper te vragen. Dion: “Ik had meteen zoiets van ‘Hell Yeah’, dat klinkt leuk. Zodra ik de kamer inliep, hadden Mia en ik meteen een klik en we voelden allebei: ik ken jou, dit gaat leuk worden!”

Burning Daylight werd die dag herschreven tot een duet met Dion’s verhaal erin verwerkt en de demo werd door Mia en Dion ingezongen.

Indienen voor het Eurovisie Songfestival

Een paar maanden later, toen Duncan en Jordan samen op vakantie waren, kregen ze op een avond het idee om ‘Burning Daylight’ in te sturen naar de Nederlandse selectiecommissie voor het Eurovisie Songfestival. Een idee dat door Mia en Dion goed werd ontvangen. De demo werd daarna verder afgemaakt samen met producer Sean Myer en opgestuurd naar de selectiecommissie van AVROTROS.

Weken later kregen we eindelijk een ja! We waren echt dolblij!
Duncan Laurence

Jordan en Duncan bellen meteen Mia en Dion op om het goede nieuws met ze te delen. Dion: “Ik belde daarna meteen mijn ouders en we begonnen alle drie meteen te huilen. We spraken over hoe groot dit is. Het is zo’n mooie ervaring en geweldig om deel van uit te maken.”

Mia: “Het is geweldig om je eigen land te mogen vertegenwoordigen. Het land waar ik vandaan kom, waar ik ben opgegroeid en me heeft gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Dat voelt echt onwerkelijk en geweldig.“

https://www.npostart.nl/m(...)oC2uqw6Ss4on-GviLDEo
45 minuten docu
  Moderator zaterdag 29 april 2023 @ 23:46:58 #2
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208948875
Ronald Molendijk gaat wel heel hard op Duncan in shownieuws
pi_208948882
Man, wat mis ik S10 :'(
  Moderator zaterdag 29 april 2023 @ 23:51:31 #4
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208948904
Schijnbaar hadden ze bij shownieuws mailtjes ontvangen van mensen die boos waren dat ze niet mee mochten bij de delegatie naar Liverpool morgen. Ronald verteld het natuurlijk heel erg van het perspectief van die mensen, maar er spelen natuurlijk meer belangen en overwegingen, dat niet iedereen zo maar mee kan. In andere delegaties in voorgaande jaren is er ook wel eens ruzie geweest of wie van de 8 songwriters wel of niet mee mocht...
Wij kunnen niet echt zeggen hoe of wat zonder meer kennis.

Shownieuws probeert natuurlijk drama te creëren, maar ook weer geen goed teken dat die mensen nu maar contact met shownieuws gaan zoeken (Ik neem aan dat Ronald niet liegt over de mailtjes).
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 29 april 2023 @ 23:52:02 #5
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_208948909
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:48 schreef NailQueen het volgende:
Man, wat mis ik S10 :'(
Gisteren naar haar show in AFAS geweest, was echt heel mooi en goed.
pi_208948919
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:52 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Gisteren naar haar show in AFAS geweest, was echt heel mooi en goed.
Ik zit diep en ik wil haar niet laten gaan :'(
pi_208950091
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:51 schreef Momo het volgende:
Schijnbaar hadden ze bij shownieuws mailtjes ontvangen van mensen die boos waren dat ze niet mee mochten bij de delegatie naar Liverpool morgen. Ronald verteld het natuurlijk heel erg van het perspectief van die mensen, maar er spelen natuurlijk meer belangen en overwegingen, dat niet iedereen zo maar mee kan. In andere delegaties in voorgaande jaren is er ook wel eens ruzie geweest of wie van de 8 songwriters wel of niet mee mocht...
Wij kunnen niet echt zeggen hoe of wat zonder meer kennis.

Shownieuws probeert natuurlijk drama te creëren, maar ook weer geen goed teken dat die mensen nu maar contact met shownieuws gaan zoeken (Ik neem aan dat Ronald niet liegt over de mailtjes).
Hmm weet niet hoor, volgens mij mochten er door Corona de afgelopen jaren minder mensen mee. Ze hadden eerst een behoorlijk grote groep altijd, wat ook duur was werd toen gezegd. Misschien dachten ze laten we dat wat kleiner houden. Dus ik vraag me wel af wie deze mensen dan zijn en of ze echt nodig zijn daar in Liverpool.

Vreselijke kerel trouwens die Ronald Molendijk. :r
pi_208950099
twitter

*O*
  ESF Reporter zondag 30 april 2023 @ 08:02:18 #9
87554 Cee
Welluk?
pi_208950116
Hartelijk ontvangen door het oranje microfoontje van Boulie!
pi_208950274
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:51 schreef Momo het volgende:
Schijnbaar hadden ze bij shownieuws mailtjes ontvangen van mensen die boos waren dat ze niet mee mochten bij de delegatie naar Liverpool morgen. Ronald verteld het natuurlijk heel erg van het perspectief van die mensen, maar er spelen natuurlijk meer belangen en overwegingen, dat niet iedereen zo maar mee kan. In andere delegaties in voorgaande jaren is er ook wel eens ruzie geweest of wie van de 8 songwriters wel of niet mee mocht...
Wij kunnen niet echt zeggen hoe of wat zonder meer kennis.

Shownieuws probeert natuurlijk drama te creëren, maar ook weer geen goed teken dat die mensen nu maar contact met shownieuws gaan zoeken (Ik neem aan dat Ronald niet liegt over de mailtjes).
Dit klinkt niet als de allergrootste scoop van het jaar zo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208950340
Ben nu wel extra benieuwd naar de live on tape van Nederland. Dat is nog de oude uitvoering.
  zondag 30 april 2023 @ 08:49:23 #12
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208950347
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 08:47 schreef Rebel- het volgende:
Ben nu wel extra benieuwd naar de live on tape van Nederland. Dat is nog de 'lastige' uitvoering.
Op het uiteindelijke Songfestival, bedoel je? De tape blijft hetzelfde, maar de zang mag wel in een andere toonsoort.

Edit: blijkbaar wordt er met 'live on tape' iets anders bedoeld.
pi_208950357
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 08:47 schreef Rebel- het volgende:
Ben nu wel extra benieuwd naar de live on tape van Nederland. Dat is nog de oude uitvoering.
Volgens mij hebben ze dat dit jaar niet meer gedaan, lijkt me? Corona is geen ding meer met testen enzo.
  ESF Reporter zondag 30 april 2023 @ 08:53:40 #14
87554 Cee
Welluk?
pi_208950372
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 08:47 schreef Rebel- het volgende:
Ben nu wel extra benieuwd naar de live on tape van Nederland. Dat is nog de oude uitvoering.
Die zijn er niet (meer).
pi_208950413
Gerard Joling verdenkt ‘rare’ Duncan Laurence van drugsgebruik:

Pas na het tweede valse optreden van Mia & Dion liet Duncan íets van zich horen, namelijk met een nogal wazig filmpje op Instagram. Daar schrok Angela de Jong behoorlijk van: “Kijk naar z’n ogen. Die staan heel wazig en hij heeft continu een heel raar lachje om z’n mond zitten. Ik vraag me wel een beetje af wat er met die gast is gebeurd.”

Gerard Joling sluit zich daar nu volledig bij aan. Hij gaat in de Shownieuws van gisterenavond flink los: “Ik vind dat die Duncan wel ongelóóflijk naast zijn schoenen is gaan lopen. Wil alleen nog maar in het Engels geïnterviewd worden. Het is net of hij aan de drugs zit met die rare filmpjes die hij ook overal stuurt, dat hij gewoon niet oplet en om zich heen kijkt.”


Die Duncan moet even met z’n beide benen op de grond gezet worden, aldus Gerard. “Ik zeg altijd maar: schoenmaker, blijf bij je leest. Je moet natuurlijk nooit jezelf boven het volk verheffen en dat gevoel heb ik een beetje bij die Duncan. Alhoewel die laatste single erg goed is die hij gemaakt heeft, moet ik zeggen, hoor.”

Het hele Mia & Dion-debacle bewijst volgens Gerard dat het allemaal vriendjespolitiek is bij de Songfestival-equipe van AvroTros. “Je ziet het: het is dan toch weer zo’n samenzijn van mensen die dat zo nodig moeten. Ze denken: die Duncan heeft gewonnen, dan gaan we hier ook wel mee winnen.”

Ronald Molendijk zegt aan de desk dat hij zich niet verbaast over de heftige reacties op Duncan. “Al die reacties komen nu los omdat Duncan constant naar andere mensen blijft wijzen. Hij heeft nog niet een keer verantwoordelijkheid genomen voor zijn eigen gedrag en zijn eigen falen. Het zou heel netjes zijn als hij gewoon zegt: ‘I f*cked up.’ Maar nee.”

Duncan en zijn team zijn gewoon faalhazen, vindt Ronald. “Zijn verdediging was constant dat het aan het geluid ligt en vervolgens hebben we nu gehoord dat het hele liedje is aangepakt. Dan ligt het dus niet aan het geluid. Dan ligt het aan het liedje. Als je dat gewoon zegt!” mc
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 30 april 2023 @ 09:07:39 #16
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208950462
Ze zien er best vrolijk en opgetogen uit op de eerste foto’s van Schiphol. Hopelijk hebben ze wat vertrouwen kunnen herpakken na Khalid en Sophie :)
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 09:45:02 #17
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208950777
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 09:00 schreef RipCity het volgende:
Gerard Joling verdenkt ‘rare’ Duncan Laurence van drugsgebruik:

Pas na het tweede valse optreden van Mia & Dion liet Duncan íets van zich horen, namelijk met een nogal wazig filmpje op Instagram. Daar schrok Angela de Jong behoorlijk van: “Kijk naar z’n ogen. Die staan heel wazig en hij heeft continu een heel raar lachje om z’n mond zitten. Ik vraag me wel een beetje af wat er met die gast is gebeurd.”

Gerard Joling sluit zich daar nu volledig bij aan. Hij gaat in de Shownieuws van gisterenavond flink los: “Ik vind dat die Duncan wel ongelóóflijk naast zijn schoenen is gaan lopen. Wil alleen nog maar in het Engels geïnterviewd worden. Het is net of hij aan de drugs zit met die rare filmpjes die hij ook overal stuurt, dat hij gewoon niet oplet en om zich heen kijkt.”

Die Duncan moet even met z’n beide benen op de grond gezet worden, aldus Gerard. “Ik zeg altijd maar: schoenmaker, blijf bij je leest. Je moet natuurlijk nooit jezelf boven het volk verheffen en dat gevoel heb ik een beetje bij die Duncan. Alhoewel die laatste single erg goed is die hij gemaakt heeft, moet ik zeggen, hoor.”

Het hele Mia & Dion-debacle bewijst volgens Gerard dat het allemaal vriendjespolitiek is bij de Songfestival-equipe van AvroTros. “Je ziet het: het is dan toch weer zo’n samenzijn van mensen die dat zo nodig moeten. Ze denken: die Duncan heeft gewonnen, dan gaan we hier ook wel mee winnen.”

Ronald Molendijk zegt aan de desk dat hij zich niet verbaast over de heftige reacties op Duncan. “Al die reacties komen nu los omdat Duncan constant naar andere mensen blijft wijzen. Hij heeft nog niet een keer verantwoordelijkheid genomen voor zijn eigen gedrag en zijn eigen falen. Het zou heel netjes zijn als hij gewoon zegt: ‘I f*cked up.’ Maar nee.”

Duncan en zijn team zijn gewoon faalhazen, vindt Ronald. “Zijn verdediging was constant dat het aan het geluid ligt en vervolgens hebben we nu gehoord dat het hele liedje is aangepakt. Dan ligt het dus niet aan het geluid. Dan ligt het aan het liedje. Als je dat gewoon zegt!” mc
Dit is wel een stukje mediacourant aids.
pi_208950808
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 08:53 schreef Cee het volgende:

[..]
Die zijn er niet (meer).
Bedankt. Dat wist ik nog niet.
pi_208951237
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 10:33:39 #20
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  zondag 30 april 2023 @ 10:42:26 #21
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208951395
Ik vind ze leuk worden. Leuk grapje ook over de backing vocals in de koffers. Ik mag ze wel. Hopelijk wordt vanaf nu een stijgende lijn doorgezet. Op naar de finale!
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_208951440
quote:
Leuk filmpje! Ze gaan goed om met die opmerking over de achtergrond zangers.
  zondag 30 april 2023 @ 10:56:42 #23
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208951510
Ik vind Mia en Dion echt leuk!

Mooi om te zien hoe dat kan veranderen. Eerst vond ik ze niet zo eerlijk gezegd.

Maar na het interview vrijdag en nu weer die hier staan. Ze zijn ineens zo ontwapenend.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_208951606
Een niet onbelangrijk detail is dat Mia in het filmpje zegt dat ze als team met z'n vijven voor ze opkomen daar staan en even een momentje gaan pakken, en dan gaan. En ook dat ze het met de backings goed kunnen vinden. Klinkt heel logisch uiteraard, maar ik ben blij dat ze nu ook echt support van dichtbij hebben en als groep naar Liverpool gaan. Bij de pre-parties waren het alleen zij twee, en dan voelde het alsof ze met hun onervarenheid voor de leeuwen werden gegooid.

Verder ook fijn dat ze nu losser zijn en hun personaliteit meer laten zien. Ik was bang dat dat moment nooit meer zou komen dit jaar. Maar bij dat interview met Sophie lieten ze meer los. Hopelijk was dat een belangrijk kantelingsmoment geweest en gaan ze met meer zelfvertrouwen de komende weken in.
pi_208951663
Ik vind ze ook leuk. Heb het gevoel dat het een idee van Duncan was om alle aandacht te negeren en zo min mogelijk prijs te geven, en het vage gedrag dus niet zozeer vanuit hen zelf kwam.

Ik gun ze een leuke ervaring en dat ze er alsnog een redelijk succes van weten te maken. Niet om te winnen, want dat gaat niet gebeuren. Hoeft ook niet, als ze maar iets moois neerzetten waar niemand zich voor hoeft te schamen.

Wat Joling betreft; ik denk dat hij hierin gelijk heeft over Duncan.
pi_208951688
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 10:56 schreef PinkLow het volgende:
Ik vind Mia en Dion echt leuk!

Mooi om te zien hoe dat kan veranderen. Eerst vond ik ze niet zo eerlijk gezegd.

Maar na het interview vrijdag en nu weer die hier staan. Ze zijn ineens zo ontwapenend.
Grappig hoe dat werkt hè? Ik vind ze ook meteen veel sympathieker na dat interview.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_208951706
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 09:00 schreef RipCity het volgende:
Gerard Joling verdenkt ‘rare’ Duncan Laurence van drugsgebruik:

Pas na het tweede valse optreden van Mia & Dion liet Duncan íets van zich horen, namelijk met een nogal wazig filmpje op Instagram. Daar schrok Angela de Jong behoorlijk van: “Kijk naar z’n ogen. Die staan heel wazig en hij heeft continu een heel raar lachje om z’n mond zitten. Ik vraag me wel een beetje af wat er met die gast is gebeurd.”

Gerard Joling sluit zich daar nu volledig bij aan. Hij gaat in de Shownieuws van gisterenavond flink los: “Ik vind dat die Duncan wel ongelóóflijk naast zijn schoenen is gaan lopen. Wil alleen nog maar in het Engels geïnterviewd worden. Het is net of hij aan de drugs zit met die rare filmpjes die hij ook overal stuurt, dat hij gewoon niet oplet en om zich heen kijkt.”


Die Duncan moet even met z’n beide benen op de grond gezet worden, aldus Gerard. “Ik zeg altijd maar: schoenmaker, blijf bij je leest. Je moet natuurlijk nooit jezelf boven het volk verheffen en dat gevoel heb ik een beetje bij die Duncan. Alhoewel die laatste single erg goed is die hij gemaakt heeft, moet ik zeggen, hoor.”

Het hele Mia & Dion-debacle bewijst volgens Gerard dat het allemaal vriendjespolitiek is bij de Songfestival-equipe van AvroTros. “Je ziet het: het is dan toch weer zo’n samenzijn van mensen die dat zo nodig moeten. Ze denken: die Duncan heeft gewonnen, dan gaan we hier ook wel mee winnen.”

Ronald Molendijk zegt aan de desk dat hij zich niet verbaast over de heftige reacties op Duncan. “Al die reacties komen nu los omdat Duncan constant naar andere mensen blijft wijzen. Hij heeft nog niet een keer verantwoordelijkheid genomen voor zijn eigen gedrag en zijn eigen falen. Het zou heel netjes zijn als hij gewoon zegt: ‘I f*cked up.’ Maar nee.”

Duncan en zijn team zijn gewoon faalhazen, vindt Ronald. “Zijn verdediging was constant dat het aan het geluid ligt en vervolgens hebben we nu gehoord dat het hele liedje is aangepakt. Dan ligt het dus niet aan het geluid. Dan ligt het aan het liedje. Als je dat gewoon zegt!” mc
Geer en zijn waffel :') qua drugsgebruik dan he
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208952117
Lol

Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208952120
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 12:23 schreef Zigsky het volgende:
Lol

[ afbeelding ]
Ben benieuwd vanavond |:)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208952129
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 12:23 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ben benieuwd vanavond |:)
Ik vond hem eerst wel leuk, maar hij heeft het allemaal verpest.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208952442
Gerard Joling beschuldigt anderen van zoiets als drugsgebruik?

Het moet niet gekker worden.

Ik hoop wel dat ie z’n neus goed schoongeveegd had voordat hij dat zei.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 april 2023 @ 13:22:44 #32
163650 Greys
pi_208952885
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 12:23 schreef Zigsky het volgende:
Lol

[ afbeelding ]
M'n bloeddruk heeft er toch wel wat problemen mee dat ze hem gewoon te woord staan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208953027
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 12:23 schreef Zigsky het volgende:
Lol

[ afbeelding ]
Stoer van Mia en Dion. Ik weet niet of ik Aran, na al die negativiteit, wel had willen zien of een interview had willen geven. Maar ja ik ben ik. :7
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 13:30:32 #34
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208953084
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 13:22 schreef Greys het volgende:

[..]
M'n bloeddruk heeft er toch wel wat problemen mee dat ze hem gewoon te woord staan.
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 13:28 schreef summer52 het volgende:

[..]
Stoer van Mia en Dion. Ik weet niet of ik Aran, na al die negativiteit, wel had willen zien of een interview had willen geven. Maar ja ik ben ik. :7
Klinkt misschien raar, maar ze kunnen het beter maar wel doen, anders gaat Boulevard nog harder met stront gooien.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 april 2023 @ 13:36:03 #35
163650 Greys
pi_208953218
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 13:30 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Klinkt misschien raar, maar ze kunnen het beter maar wel doen, anders gaat Boulevard nog harder met stront gooien.
Dat is zo, maar dat vind ik dus enorm slecht te verkroppen. Dat je als NLse artiest dus je alles maar moet laten welgevallen en opzitten en pootjes aan gifkikkers (die bakken strot over je heen gooiden) moet geven omdat ze anders nog valser worden. Brrrrrr. Op deze manier wordt het ego van Aran alleen maar nóg groter en z'n gevoel van macht, want hij kan dus alles maken. Ook de komende jaren. En dat weet hij nu.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208953270
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 13:30 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Klinkt misschien raar, maar ze kunnen het beter maar wel doen, anders gaat Boulevard nog harder met stront gooien.
Ja het is wel verstandiger, want anders krijg je dat gezeik weer dat ze arrogant zijn.
Maar ik vind het wel stoer van ze! Want in hun achterhoofd hadden ze hem, denk ik, heel graag een rechtse gegeven.
pi_208953865
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 13:28 schreef summer52 het volgende:

[..]
Stoer van Mia en Dion. Ik weet niet of ik Aran, na al die negativiteit, wel had willen zien of een interview had willen geven. Maar ja ik ben ik. :7
Goed dat ze nu de eer aan zichzelf houden _O_
Als het hele eventje achter de rug is, zou ik de de reetveter van de man wel even aantrekken ^p^
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208954101
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 14:24 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Goed dat ze nu de eer aan zichzelf houden _O_
Als het hele eventje achter de rug is, zou ik de de reetveter van de man wel even aantrekken ^p^
_O- _O-

Is het trouwens al bekend welke ontwerper de kleding van Mia en Dion doet? Ik heb daar nog niets over gehoord.
pi_208954138
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 14:42 schreef summer52 het volgende:

[..]
_O- _O-

Is het trouwens al bekend welke ontwerper de kleding van Mia en Dion doet? Ik heb daar nog niets over gehoord.
Nog niets langs zien komen, maar Mia heeft een goede style van zichzelf dus heb hier wel vertrouwen in :Y
pi_208954476
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 13:38 schreef summer52 het volgende:

[..]
Ja het is wel verstandiger, want anders krijg je dat gezeik weer dat ze arrogant zijn.
Maar ik vind het wel stoer van ze! Want in hun achterhoofd hadden ze hem, denk ik, heel graag een rechtse gegeven.
Waarom? Wat heeft Aran gezegd dat feitelijk onjuist oid is geweest? Verkondigt toch gewoon zijn mening in een infotainment programma net als dat wij dat doen hier?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208954529
quote:
Wat een leuk filmpje en wat ontzettend zonde dat we deze kant van Mia en Dion pas nu zien.
pi_208954573
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 12:57 schreef Aadrianus het volgende:
Gerard Joling beschuldigt anderen van zoiets als drugsgebruik?

Het moet niet gekker worden.

Ik hoop wel dat ie z’n neus goed schoongeveegd had voordat hij dat zei.
Bij Gordon zou ik deze bewering wel begrijpen, Gerard zie ik echt niet aan de cocaïne hoor. :D
pi_208954800
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 15:20 schreef RipCity het volgende:

[..]
Waarom? Wat heeft Aran gezegd dat feitelijk onjuist oid is geweest? Verkondigt toch gewoon zijn mening in een infotainment programma net als dat wij dat doen hier?
Hij verkondigt zijn mening als feiten.
pi_208954817
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 15:32 schreef vencodark het volgende:

[..]
Bij Gordon zou ik deze bewering wel begrijpen, Gerard zie ik echt niet aan de cocaïne hoor. :D
Gordon en Gerard doen niet onder voor elkaar. Op vele gebieden.
pi_208955185
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 15:57 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Hij verkondigt zijn mening als feiten.
Dat gebeurt hier aan de lopende band :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_208955298
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 09:00 schreef RipCity het volgende:

Gerard Joling :') verdenkt Duncan Laurence van drugsgebruik. De Songfestival-ster is enórm de diva aan het uithangen en daar walgt de zanger van. “Het is net of hij aan de drugs zit.”

Een nogal wazig filmpje op Instagram. Daar schrok Angela de Jong 8)7 behoorlijk van: Kijk naar z'n ogen. Die staan heel wazig en hij heeft continu een heel raar lachje om z'n mond.

Gerard Joling sluit zich daar nu volledig bij aan;Ik vind dat die Duncan wel ongelóóflijk naast zijn schoenen is gaan lopen. Wil alleen nog maar in het Engels geïnterviewd worden.

Ronald Molendijk 8)7 : Hij heeft nog niet een keer verantwoordelijkheid genomen voor zijn eigen falen Het zou heel netjes zijn als hij gewoon zegt: 'I f*cked up'.
Duncan en zijn team zijn gewoon faalhazen, vindt Ronald.
Deze mensen :') 8)7

Zo extreem zielig en verlegen om wat aandacht. Misschien moeten ze met z'n drieën een soort VI opzetten.

Afzeiken is het nieuwe aanmoedigen, landelijk.

Die Mia en Dion zijn letterlijk door het slijk getrokken door publiek en "deskundigen", ik zou afhaken om dit land te vertegenwoordigen.
pi_208955827
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 16:55 schreef Za het volgende:

[..]
Deze mensen :') 8)7

Zo extreem zielig en verlegen om wat aandacht. Misschien moeten ze met z'n drieën een soort VI opzetten.

Afzeiken is het nieuwe aanmoedigen, landelijk.

Die Mia en Dion zijn letterlijk door het slijk getrokken door publiek en "deskundigen", ik zou afhaken om dit land te vertegenwoordigen.
Letterlijk de enige keren dat ik de naam Ronald Molendijk tegenkom zijn op dit forum. Die man is echt totaal irrelevant inderdaad :)
pi_208956666
Aran Bade is mad omdat Duncan niet aanwezig was om Mia en Dion uit te zwaaien op Schiphol. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208956683
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 18:42 schreef superniger het volgende:
Aran Bade is mad omdat Duncan niet aanwezig was om Mia en Dion uit te zwaaien op Schiphol. :')
Ohmygod, hij is gewoon mee :{
  zondag 30 april 2023 @ 18:47:04 #50
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208956800
Beste Aran draaft nu wel een beetje door. Laat ze het gewoon op hun manier doen. Na het ESF mag je ze daarop afrekenen. Duncan is geen Ilse en Mia en Dion zijn geen Duncan.
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_208956916
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 18:42 schreef superniger het volgende:
Aran Bade is mad omdat Duncan niet aanwezig was om Mia en Dion uit te zwaaien op Schiphol. :')
Duncan had ze zeker aan het handje mee moeten nemen het vliegtuig in. Wat een gedoe om niks
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 18:56:37 #52
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208957045
quote:
18s.gif Op zondag 30 april 2023 18:43 schreef AnnethingIsPossible het volgende:

[..]
Ohmygod, hij is gewoon mee :{
Ja, ik zag beelden dat hij met Mia stond te wachten op de koffer in Manchester :')
pi_208957115
quote:
18s.gif Op zondag 30 april 2023 18:43 schreef AnnethingIsPossible het volgende:

[..]
Ohmygod, hij is gewoon mee :{
Ja, dus hij had zichzelf moeten komen uitzwaaien! :)

Ik kijk nooit RTL Boulevard, maar als ik het zo lees is die Aran Bade echt helemaal de weg kwijt.
pi_208957126
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 18:59 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ja, dus hij had zichzelf moeten komen uitzwaaien! :)

Ik kijk nooit RTL Boulevard, maar als ik het zo lees is die Aran Bade echt helemaal de weg kwijt.
Maar vrijdag had hij er niet bij moeten zijn want Mia en Dion moesten zelf praten :') is ook nooit goed.
  zondag 30 april 2023 @ 19:02:48 #55
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_208957173
Dit gaat natuurlijk een groot fiasco worden. Het liedje is best oké maar deze mensen kunnen (voor zo'n groot podium) gewoon geen goede performance neerzetten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 19:06:06 #56
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208957231
Aran zegt ze geen pers doen tot de openingsceremonie.
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 19:10:08 #57
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208957301
Stefan Raadgever of Aran Bande
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208957850
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 18:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, ik zag beelden dat hij met Mia stond te wachten op de koffer in Manchester :')
Dit klinkt zo ongemakkelijk _O- _O- _O- van alle mensen op de wereld naast hem
pi_208957888
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 17:49 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Letterlijk de enige keren dat ik de naam Ronald Molendijk tegenkom zijn op dit forum. Die man is echt totaal irrelevant inderdaad :)
Ik vind t ook een enorme eikel, maar dit keer kwam er voor t eerst iets ui zn strot wat geen totale onzin was
pi_208957945
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 18:42 schreef superniger het volgende:
Aran Bade is mad omdat Duncan niet aanwezig was om Mia en Dion uit te zwaaien op Schiphol. :')
Man man man. Check dan in ieder geval even hun Instagram. :') Aran is een beetje van het padje.
pi_208958294
Aran, droeftoeter als je meeleest, Duncan is gewoon mee naar Liverpool. Kun je vannacht weer rustig slapen, zucht... :O
pi_208958357
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 19:56 schreef summer52 het volgende:
Aran, droeftoeter als je meeleest, Duncan is gewoon mee naar Liverpool. Kun je vannacht weer rustig slapen zucht... :O
[ afbeelding ]
Voor straf moet hij morgen tijdens Boulevard een shirt aan met de hoofden van Mia en Dion erop ;)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208958467
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 19:58 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Voor straf moet hij morgen tijdens Boulevard een shirt aan met de hoofden van Mia en Dion erop ;)
Ja en de neus van Pinokkio. Zou die man zichzelf nog wel geloofwaardig vinden? Wat een fantast is hij toch. Dat Boulevard hem nog een podium geeft.
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 20:04:08 #64
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208958485
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 19:36 schreef Nashipeer het volgende:

[..]
Dit klinkt zo ongemakkelijk _O- _O- _O- van alle mensen op de wereld naast hem
Ik bedoel Duncan he, Aran is nu nog in Nederland, die zal ook wel snel vliegen.
pi_208958532
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 20:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik bedoel Duncan he, Aran is nu nog in Nederland, die zal ook wel snel vliegen.
Oooh gelukkig, zou anders heel awkward zijn geweest :D
pi_208958671
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 17:49 schreef blackswangreen het volgende:

Letterlijk de enige keren dat ik de naam Ronald Molendijk tegenkom zijn op dit forum. Die man is echt totaal irrelevant inderdaad :)
Wat vind je dan van Gerard Joling die walgt van iemands diva gedrag?

Of Angela de Jong die meent zich te kunnen uitspreken over iemands uiterlijk.

Het is gewoon lachwekkend.
pi_208958779
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 16:43 schreef Bartjebart het volgende:

[..]
Dat gebeurt hier aan de lopende band :')
Maar niet onder de vlag van journalistiek.
pi_208958959
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 18:42 schreef superniger het volgende:

Aran Bade is mad omdat Duncan niet aanwezig was om Mia en Dion uit te zwaaien op Schiphol. :')
Dit soort mensen verdrinken letterlijk in hun sloot van kritiek.
Wat een tragiek.

Het erge is, je ziet dit overal in al die programmaatjes, iedereen is een mislukkeling, behalve Gordon.

En dan de mond vol hebben over grensoverschrijdend gedrag, maar ondertussen als "influencers" zijnde, mensen opjutten om Duncan Laurence, het ESF zangduo en vele anderen voor van alles uit te maken.
pi_208959314
Kunnen we niet een bingo kaart maken van Boulevard?

- Waar is Duncan?
- Wiwiwilliam komt in beeld
- Optredens van Madrid en EIC
- Aran heeft kritiek op de kleinste dingetjes
- De andere presentatoren die er geen verstand van hebben willen ook hun zegje doen (Luuk, Miljuschka, Bridget etc.)
- Aran draagt een gekleurd jasje geadviseerd door FOK
- Bookmakers
- Loreen gaat winnen.
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 20:51:14 #70
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208959521
Reminder:morgen is de eerste rehearsal voor Nederland (tijden in onze tijdzone)

Voor de rehearsals is dit topic:
ESF / [2023] Rehearsals #2 Crystal Ball=EBU confirmed

Eerste beelden komen zo ongeveer half uur na repetitie, dat zien we vandaag ongeveer
pi_208960009
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 20:51 schreef Momo het volgende:
Reminder:morgen is de eerste rehearsal voor Nederland (tijden in onze tijdzone)
[ afbeelding ]
Voor de rehearsals is dit topic:
ESF / [2023] Rehearsals #2 Crystal Ball=EBU confirmed

Eerste beelden komen zo ongeveer half uur na repetitie, dat zien we vandaag ongeveer
Waar zijn die beelden te zien?
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 21:13:57 #72
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208960111
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 21:08 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Waar zijn die beelden te zien?
TikTok
pi_208960138
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 21:13 schreef Momo het volgende:

[..]
TikTok
Ik weiger te tik tokken 😊

En wat is er dan precies te zien?
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 21:16:51 #74
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208960171
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 21:15 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik weiger te tik tokken 😊

En wat is er dan precies te zien?
tiktok


Dit is bijvoorbeeld Zwitserland vandaag
pi_208960245
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 21:16 schreef Momo het volgende:

[..]
[ tiktok ]

Dit is bijvoorbeeld Zwitserland vandaag
Okay, een glimpsje dus 😊

Ik vermoed dat Mia en Dions gimpsje uiteindelijk wel in dit topic opduikt. 😊 Met dank aan de Moderator (jij dus 😊 )
pi_208960752
Ilse bij Renze.
Ze zegt dat ze wilde dat het optreden bij Khalid & Sophie hun kick-off was geweest.
Ze vindt de kritiek op de selectiecommissie niet terecht.
Dat het nooit fout is gegaan, nu voor het eerst. Dat er ergens een gat zit en ze weet niet waar.
Ze vindt dat je onervaren jong talent moet stutten met expertise.
Gelukkig lieten ze alleen een stukje van het optreden bij Khalid & Sophie zien O+

[ Bericht 49% gewijzigd door GeorgeM op 01-05-2023 10:09:21 ]
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208961102
We zijn en plekke gestegen w/
En weer terug |:)

[ Bericht 31% gewijzigd door GeorgeM op 01-05-2023 10:10:15 ]
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208961108
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 21:52 schreef GeorgeM het volgende:
Ilse bij Renze.
Ze zegt dat ze wilde dat het optreden bij Khalid & Sophie hun kick-off was geweest.
Ze vindt de kritiek op de selectiecommissie niet terecht.
Dat het nooit fout is gegaan, nu voor het eerst. Dat er ergens een gat zit en ze weet niet waar.
Ze vindt dat je onervaren jong talent moet stutten met expertise.
Ze zei alle dingen die gezegd moesten worden en ontzenuwen ook nog eens een mogelijke ruzie met Duncan. Het succes van Arcade en de firma Duncan zijn internationaal zo doorgegroeid dat zij dat met haar team lost moet laten. Er is nu geen contact maar dat is ook prima.

Ilse O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208961172
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 21:52 schreef GeorgeM het volgende:
Ilse bij Renze.
Ze zegt dat ze wilde dat het optreden bij Khalid & Sophie hun kick-off was geweest.
Dat is ook waar.
quote:
Ze vindt de kritiek op de selectiecommissie niet terecht.
Dat is onzin, maar als ze dat zegt omdat ze zelf een plekje in de selectiecommissie wil, zullen wij wel instemmend knikken.
quote:
Dat het nooit fout is gegaan, nu voor het eerst. Dat er ergens een gat zit en ze weet niet waar.
Een duidelijk gat tussen een liedje op de plaat en de uitvoerenden die het niet live kunnen reproduceren.
quote:
Ze vindt dat je onervaren jong talent moet stutten met expertise.
Zoals Ilse zelf bij Duncan deed was echt uitzonderlijk voor Nederland. Ik denk dat sinds de eeuwwisseling verder alleen in 2014 en 2016 er geen fouten (met wisselende impact) zijn gemaakt die je met iemand met verstand van (ESF-)zaken binnen het team best had kunnen voorkomen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208961285
Wat ze verder zegt over het Esf en wat je moet doen als je meedoet is wel _O_
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208961394
Morgen weten we meer. Welke kleding, backdrop, act, staging wordt al meer duidelijk
pi_208961655
Ilse is een goeie reclame voor het Esf. Ze zegt dat ze haar werk nu te danken heeft aan het Esf en dat er deuren open gingen O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208961658
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 22:28 schreef drxanax het volgende:
Morgen weten we meer. Welke kleding, backdrop, act, staging wordt al meer duidelijk
Spannend *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 22:59:36 #84
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208961768
Samenvatting van vandaag, ben benieuwd hoe Mia en Dion hier straks tussen passen qua kleuren etc.
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 23:29:52 #85
249559 crew  Lavenderr
pi_208962149
Begin het steeds leuker te vinden. Verheug me er op.
pi_208962173
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 22:59 schreef Momo het volgende:
Samenvatting van vandaag, ben benieuwd hoe Mia en Dion hier straks tussen passen qua kleuren etc.
[ afbeelding ]
Zal wel heel donker zijn. Ik verwacht er niet veel van. Wel denk ik dat de regie goed zal zijn, maar daar zullen we morgen toch nog niks van gaan zien.
~The present is all there is~
pi_208962224
Is er iets bekend over de outfits, wie de ontwerper is bijvoorbeeld?
  maandag 1 mei 2023 @ 00:05:45 #88
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208962415
Eurovisiemaand is begonnen w/
Koel en donker bewaren
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 00:45:38 #89
249559 crew  Lavenderr
pi_208962651
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 00:05 schreef Guanabana het volgende:
Eurovisiemaand is begonnen w/
Het is net alsof men eindelijk warm gaat lopen en dat gun ik die twee zo.
pi_208963470
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 22:49 schreef GeorgeM het volgende:
Ilse is een goeie reclame voor het Esf. Ze zegt dat ze haar werk nu te danken heeft aan het Esf en dat er deuren open gingen O+
Daarom hoop ik ook wel dat ze haar vragen. Is toch wat overtuigender als je door haar gevraagd wordt dan door de directeur van de AVROTROS. :+
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 21:52 schreef GeorgeM het volgende:
Ilse bij Renze.
Dat het nooit fout is gegaan, nu voor het eerst. Dat er ergens een gat zit en ze weet niet waar.
En dit is inderdaad het grote mysterie van het jaar. Geen idee wie wat bepaald heeft over eerste optredens, veel afwezig zijn etc.
  maandag 1 mei 2023 @ 08:11:33 #91
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_208963560
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 22:12 schreef GeorgeM het volgende:
We zijn en plekke gestegen w/
Van nummer laatst naar één-na-laatst?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_208963725
Ik heb weinig verwachtingen van vandaag, maar ik laat me graag verrassen. Misschien komt er naast achtergrondzangers nog iets moois uit de hoge hoed. w/
pi_208963896
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 22:59 schreef Momo het volgende:
Samenvatting van vandaag, ben benieuwd hoe Mia en Dion hier straks tussen passen qua kleuren etc.
[ afbeelding ]
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208964108
Dat item van Aran teruggekeken, onze droeftoeter. Volgens mij bedoelde hij vooral te zeggen dat hij het zwak vond dat Duncan niet voor de pers beschikbaar was gisterochtend, net als Cornald. Maar goed, als ie dat wel was geweest had Aran de spin gegeven dat het vooral om Duncan Laurence lijkt te draaien.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 10:02:29 #95
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208964481
Aantal landen doen preview shows, dit is wel allemaal gebaseerd op de studioversie.

Oordeel Finse publiek over inzendingen SF1 + aantal big 5 landen #stukjeWCeend
quote:
Finland – Käärijä – “Cha Cha Cha” – 98% positive, 2% negative
France – La Zarra – “Évidement” – 91% positive, 9% neutral, 0% negative
Czechia – Vesna – “My Sister’s Crown” – 80% positive, 11% neutral, 9% negative
Moldova – Pasha Parfeni – “Soarele și luna” – 67% positive, 24% neutral, 9% negative
Croatia – Let 3 – “Mama ¦Č!” – 66% positive, 24% neutral, 10% negative
Norway – Alessandra – “Queen of the Kings” – 65% positive, 33% neutral, 2% negative
Sweden – Loreen – “Tattoo” – 56% positive, 31% neutral, 13% negative
Italy – Marco Mengoni – “Due vite” – 51% positive, 33% neutral, 16% negative
Switzerland – Remo Forrer – “Watergun” – 48% positive, 29% neutral, 23% negative
Israel – Noa Kirel – “Unicorn” – 41% positive, 43% neutral, 16% negative
Spain – Blanca Paloma – “Eaea” – 38% positive, 20% neutral, 42% negative
Serbia – Luke Black – “Samo mi se spava” – 32% positive, 40% neutral, 28% negative
Portugal – Mimicat – “Ai coração” – 30% positive, 34% neutral, 36% negative
Netherlands – Mia Nicolai & Dion Cooper – “Burning Daylight” – 25% positive, 52% neutral, 23% negative
Germany – Lord of the Lost – “Blood & Glitter” – 20% positive, 40% neutral, 40% negative
Malta – The Busker – “Dance (Our Own Party)” – 17% positive, 45% neutral, 38% negative
Ireland – Wild Youth – “We Are One” – 14% positive, 38% neutral, 48% negative
Latvia – Sudden Lights – “Aijā” – 11% positive, 51% neutral, 38% negative
Azerbaijan – TuralTuranX – “Tell Me More” – 7% positive, 26% neutral, 67% negative
Oordeel van een jury in IJsland, nog niet alle landen staan hier #ookstukjeWCeend

quote:
Iceland – Diljá – “Power” – 12+12+12+12 – 48 points
Croatia – Let 3 – “Mama ¦Č!” – 12+8+12+10 – 42 points
Switzerland – Remo Forrer – “Watergun” – 12+8+12+8 – 40 points
Czechia – Vesna – “My Sister’s Crown” – 10+6+10+10 – 36 points
Belgium – Gustaph – “Because of You” – 10+10+5+10 – 35 points
Australia – Voyager – “Promise” – 6+12+12+4 – 34 points
Sweden – Loreen – “Tattoo” – 10+8+12+4 – 34 points
Denmark – Reiley – “Breaking My Heart” – 6+10+10+8 – 34 points
Finland – Käärijä – “Cha Cha Cha” – 12+8+12+1 – 33 points
Armenia – Brunette – “Future Lover” – 7+6+8+12 – 33 points
Austria – Teya & Salena – “Who The Hell is Edgar?” – 12+6+6+8 – 32 points
Moldova – Pasha Parfeni – “Soarele și luna” – 12+7+7+5 – 31 points
Portugal – Mimicat – “Ai coração” – 8+7+6+8 – 31 points
Cyprus – Andrew Lambrou – “Break a Broken Heart” – 3+8+12+5 – 28 points
Azerbaijan – TuralTuranX – “Tell Me More” – 10+6+10+2 – 28 points
Georgia – Iru – “Echo” – 6+5+7+10 – 28 points
Albania – Albina & Familija Kelmendi – “Duje” – 3+6+6+10 – 28 points
Norway – Alessandra – Queen of the Kings – 6+7+6+8 – 27 points
Latvia – Sudden Lights – “Aijā” – 2+12+8+4 – 26 points
Greece – Victor Vernicos – “What They Say” – 5+2+12+7 – 26 points
Slovenia – Joker Out – “Carpe Diem” – 5+12+4+5 – 26 points
Estonia – Alika – “Bridges” – 6+7+2+7 – 22 points
Ireland – Wild Youth – “We Are One” – 6+4+5+7 – 22 points
Malta – The Busker – “Dance (Our Own Party)” – 3+6+5+7 – 21 points
Serbia – Luke Black – “Samo mi se spava” – 7+5+6+3 – 21 points
Lithuania – Monika Linkyte – “Stay” – 5+4+6+4 – 19 points
Poland – Blanka – “Solo” – 2+4+4+7 – 17 points
Netherlands – Mia Nicolai & DIon Cooper – “Burning Daylight” – 7+3+5+1 – 16 points
Israel – Noa Kirel – “Unicorn” – 7+1+1+3 – 12 points
Romania – Theodor Andrei – “D.G.T (Off and On)” – 1+4+1+2 – 8 points
San Marino – Piqued Jacks – “Like an Animal” – 1+2+1+1 – 5 points
In Noorwegen vind de jury het best leuk

quote:
France – La Zarra – “Évidemment” – 96 points (12 points from all jurors)
Finland – Käärijä – “Cha Cha Cha” – 88 points (12+12+6+12+12+12+12+10)
Austria – Teya & Salena – “Who the Hell is Egdar?” – 80 points (8, 10, 8, 10, 10, 12, 10, 12)
United Kingdom – Mae Muller – “I Wrote a Song” – 77 points (5, 12, 10, 10, 10, 10, 10, 10)
Israel – Noa Kirel – “Unicorn” – 74 points (10, 8, 7, 10, 10, 7, 10, 12)
Italy – Marco Mengoni – “Due vite” – 73 points (12, 4, 10, 10, 10, 12, 10, 5)
Czech Republic – Vesna – “My Sisters Crown” – 62 points (7, 6, 6, 7, 8, 8, 8, 12)
Malta – The Busker – “Dance (Our Own Party)2 – 61 points (10, 6, 10, 8, 1, 8, `12, 6)
Iceland – Diljá – “Power” – 54 points (4, 6, 8, 7, 6, 5, 8, 10)
Switzerland – Remo Forrer – “Watergun” – 54 points (6, 4, 4, 6, 10, 10, 8, 6)
Netherlands – Mia Nicolai & Dion Cooper – “Burning Daylight” – 52 points (5, 5, 3, 5, 12, 8, 6, 8)
Ukraine – TVORCHI – “Heart of Steel” – 52 points (4, 6, 5, 7, 10, 7, 6, 7)
Armenia – Brunette – “Future Lover” – 51 points (4, 8, 12, 5, 4, 3, 5, 10)
Serbia – Luke Black – “Samo mi se spava” – 48 points (4, 6, 1, 10, 8, 8, 8, 3)
Portugal – Mimicat – “Ai coração” – 48 points (4, 8, 8, 3, 6, 7, 10, 2)
Albania – Albina & Familija Kelmendi – “Duje” – 47 points (12, 4, 5, 2, 5, 6, 3, 10)
Slovenia – Joker Out – “Carpe Diem” – 47 points (4, 4, 2, 6, 12, 7, 4, 8)
Denmark – Reiley – “Breaking My Heart” – 45 points (7, 10, 3, 4, 7, 6, 6, 2)
Azerbaijan – TuralTuranX – “Tell Me More” – 42 points (7, 10, 2, 5, 2, 3, 12, 1)
Germany – Lord of the Lost – “Blood and Glitter” – 42 points (1, 12, 2, 7, 7, 6, 6, 1)
Greece – Victor Vernicos – “What They Say” – 42 points (5, 6, 7, 6, 2, 5, 4, 7)
Australia – Voyager – “Promise” – 41 points (6, 7, 3, 4, 10, 4, 2, 5)
Estonia – Alika – “Bridges” – 39 points (4, 6, 3, 7, 4, 4, 7, 4)
Georgia – Iru – “Echo” – 36 points (3, 5, 5, 4, 7, 4, 2, 6)
Croatia – Let 3 – “Mama ¦Č!” – 32 points (5, 2, 6, 10, 6, 1, 1, 1)
Latvia – Sudden Lights – “Aijā” – 30 points (6, 2, 1, 1, 3, 5, 8, 4)
Poland – Blanka – “Solo” – 24 points (8, 3, 2, 2, 2, 1, 2, 4)
In Duitsland denken ze niet dat NL kwalificeert (juryscore + publiekscore)
quote:
Finland - 11.5 + 9.9 - 21.4 points
Norway - 8.6 + 8.3 - 16.9 points
Sweden - 8.5 + 8.0 - 16.5 points
Czechia - 7.1 + 7.9 - 15.0 points
Croatia - 8.5 + 5.4 - 13.9 points
Latvia - 6.8 + 6.2 - 13 points
Moldova - 5.6 + 7.1 - 12.7 points
Malta - 6.8 + 5.8 - 12.6 points
Serbia - 6.0 + 6.4 - 12.4 points
Israel - 5.7 + 5.9 - 11.6 points

non-qualifiers:
Netherlands - 5.0 + 5.8 - 10.8 points
Portugal - 4.6 + 5.9 - 10.5 points
Azerbaijan - 5.7 - 4.4 - 10.1 points
Switzerland - 3.6 + 6.4 - 10.0 points
Ireland - 3.8 + 4.0 - 7.8 points
pi_208965004
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 22:12 schreef GeorgeM het volgende:
We zijn en plekke gestegen w/
En weer terug |:)
Ik hoop dat het de komende dagen weer omhoog gaat. Maar ja het zal wel.... :)



[ Bericht 7% gewijzigd door summer52 op 01-05-2023 11:03:06 ]
  maandag 1 mei 2023 @ 11:26:45 #97
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_208965319
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 09:21 schreef TheVulture het volgende:
Dat item van Aran teruggekeken, onze droeftoeter. Volgens mij bedoelde hij vooral te zeggen dat hij het zwak vond dat Duncan niet voor de pers beschikbaar was gisterochtend, net als Cornald. Maar goed, als ie dat wel was geweest had Aran de spin gegeven dat het vooral om Duncan Laurence lijkt te draaien.
Duncan is geen Ilse, hij is daar alleen maar voor zich zelf.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 11:37:41 #98
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208965414
Dat hele gezeik op Duncan is ook wel een beetje vermoeiend, al zal die vast ook wel fouten hebben gemaakt.

twitter


Kan het nooit goed doen.
pi_208965461
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:37 schreef Momo het volgende:
Dat hele gezeik op Duncan is ook wel een beetje vermoeiend, al zal die vast ook wel fouten hebben gemaakt.

[ twitter ]

Kan het nooit goed doen.
Ja dat bedoel ik dus. Die jongen is echt verre van perfect en wellicht ook niet zo handig en ervaren als coach zoals Ilse, maar het is wel makkelijk schieten.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208965635
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:26 schreef KingRadler het volgende:

[..]
Duncan is geen Ilse, hij is daar alleen maar voor zich zelf.
Idd, met dat Amerikaanse schoothondje in z'n kielzog.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208965654
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:57 schreef RipCity het volgende:

[..]
Idd, met dat Amerikaanse schoothondje in z'n kielzog.
Sorry, maar is dit echt nodig? Waarom zo beledigend?
pi_208965733
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:57 schreef RipCity het volgende:

[..]
Idd, met dat Amerikaanse schoothondje in z'n kielzog.
Je klinkt als een wandelende mediacourant. :')
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2023 @ 12:08:42 #103
163650 Greys
pi_208965768
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:59 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Sorry, maar is dit echt nodig? Waarom zo beledigend?
Om de aandacht en reacties.
En het werkt. ;)
Laat lekker gaan joh, gewoon alleen op een beetje normale dingen reageren. Is soms moeilijk - voor mij ook :D - maar werkt het beste, bloeddruksgewijs gezien.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208965878
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:08 schreef Greys het volgende:

[..]
Om de aandacht en reacties.
En het werkt. ;)
Laat lekker gaan joh, gewoon alleen op een beetje normale dingen reageren. Is soms moeilijk - voor mij ook :D - maar werkt het beste, bloeddruksgewijs gezien.
Het voelt voor mij nogal als gaybashen. En aangezien ik zelf tot de LTGBetc groep behoor, vind ik het lastig om daar niks van te zeggen. Ik trek het me persoonlijk aan.

Duncan steekt het feit dat hij niet hetero is, sinds hij gewonnen heeft niet onder stoelen of banken. Hij neemt daarmee een voorbeeldrol in als bekend persoon. Dat is helaas nog steeds hard nodig, dat bekende personen dat doen. Blijkt maar weer uit de bekrompen reacties die dat bij anderen opwekt.
pi_208965969
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:20 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Het voelt voor mij nogal als gaybashen. En aangezien ik zelf tot de LTGBetc groep behoor, vind ik het lastig om daar niks van te zeggen. Ik trek het me persoonlijk aan.
Moet je niet doen op een forum als deze waar werkelijke meningen en af en toe trollen door elkaar lopen.
Het is niet het echte leven :) niets dan respect voor iedereen vertegenwoordigd door welke letter dan ook uit het alfabet :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 12:31:31 #106
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208966003
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:28 schreef RipCity het volgende:

[..]
Moet je niet doen op een forum als deze waar werkelijke meningen en af en toe trollen door elkaar lopen.
Het is niet het echte leven :) niets dan respect voor iedereen vertegenwoordigd door welke letter dan ook uit het alfabet :)
Of je kunt sommige dingen ook gewoon voor je houden als je ook merkt dat het rest van het topic niet te wachten op dat soort opmerkingen. Voel je omgeving aan. Het is nou niet echt een onderbouwde mening ofzo die je post.
pi_208966014
Laten we het er maar op houden dat sommige trollen gewoon nare mensen zijn.
pi_208966074
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:31 schreef Momo het volgende:

[..] Het is nou niet echt een onderbouwde mening ofzo die je post.
Dan ken je heel fok wel opheffen :) niet alleen opmerkingen die jou of mandy929383 aanstaan hoeven gepost te worden. Je bent als esf forum onderdeel van het grotere geheel en dus zullen er in elke 100 Posts ook wel 5 tussen zitten. Aan jou de keus om erop te reageren of te negeren. Net als het voor velen een keus is om alle zoetsappige (niet onderbouwde) meningen van sommige hier die geen kritiek kunnen dulden te negeren. Iemand als @Greys voelt dat bijv. goed aan. Het is hier geen VBL of ONZ maar betekent niet dat hier alleen maar ja en amen gezegd hoeft te worden en het soort theekransje wordt van mensen die hetzelfde vinden. Moet je niet willen :) is de laatste jaren al vaak genoeg fout gegaan waardoor het kringetje al zo klein is geworden wat nog in Esf wil posten.

Maar terug on-topic maar weer :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208966202
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:39 schreef RipCity het volgende:

[..]
Dan ken je heel fok wel opheffen :) niet alleen opmerkingen die jou of mandy929383 aanstaan hoeven gepost te worden. Je bent als esf forum onderdeel van het grotere geheel en dus zullen er in elke 100 Posts ook wel 5 tussen zitten. Aan jou de keus om erop te reageren of te negeren. Net als het voor velen een keus is om alle zoetsappige (niet onderbouwde) meningen van sommige hier die geen kritiek kunnen dulden te negeren. Iemand als @:greys voelt dat bijv. goed aan. Het is hier geen VBL of ONZ maar betekent niet dat hier alleen maar ja en amen gezegd hoeft te worden en het soort theekransje wordt van mensen die hetzelfde vinden. Moet je niet willen :) is de laatste jaren al vaak genoeg fout gegaan waardoor het kringetje al zo klein is geworden wat nog in Esf wil posten.

Maar terug on-topic maar weer :)
Ik heb geen probleem met jouw mening.
Wel met hoe je deze uit, die is naar mijn inziens te gemeen, nasty en onnodig pesterig geformuleerd.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 12:53:04 #110
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208966223
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:42 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Zo vocaal complex is het liedje niet hoor. Het bestaat uit slechts 3 akkoorden (Fm, Eb en Bb) die continu herhaald worden. Er komen geen rare sprongen in voor en het hele liedje omvat slechts één octaaf. Een beetje amateurzanger heeft al snel een bereik van twee octaven. De melodie is volledig diatonisch, de noten komen dus allemaal voor in de toonsoort en kunnen geschreven worden zonder kruizen, mollen of herstellingstekens. De eerste twee slechte uitvoeringen komen volgens mij veel meer voort uit onervarenheid en gebrek aan voorbereiding.
Het is vocaal niet complex maar het gaat erom dat je plotselinge hoge lange noten hebt erin, het lied is zeker niet eenvoudig.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_208966329
Normaal gesproken zou dit HET moment moeten zijn waarop de pleuris hier uitbreekt... blijft toch balen dat die 1e repetitie achter gesloten deuren is :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208966339
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:02 schreef TheVulture het volgende:
Normaal gesproken zou dit HET moment moeten zijn waarop de pleuris hier uitbreekt... blijft toch balen dat die 1e repetitie achter gesloten deuren is :P
Zal toch wel uitlekken?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2023 @ 13:10:44 #113
163650 Greys
pi_208966415
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:03 schreef RipCity het volgende:

[..]
Zal toch wel uitlekken?
Er komt een stukkie tekst op de Eurovision liveblog die over iedereen positief zijn (terecht wel tijdens een allereerste repetitie met staging) en een paar foto's. Meer niet. Geen drama's van achter de schermen bij wie dan ook enzo. Ik snap dat ze het zo doen maar ik mis het wel een píetsie want dan konden we hier weer allemaal OH GOD NEE ER ZIJN KRUMPERS of OH GOD NEE FINLAND HEEFT INEENS EEN GEEL BALLETPAKJE AAN EN Z'N HAAR ACHTEROVER RAHHHHHHH krijsen en onze bloeddrukken ongezond hoog enzo. Heerlak. Traditie. Maar niks van dat dit jaar. |:)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208966446
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:39 schreef RipCity het volgende:

[..]
Dan ken je heel fok wel opheffen :) niet alleen opmerkingen die jou of mandy929383 aanstaan hoeven gepost te worden. Je bent als esf forum onderdeel van het grotere geheel en dus zullen er in elke 100 Posts ook wel 5 tussen zitten. Aan jou de keus om erop te reageren of te negeren. Net als het voor velen een keus is om alle zoetsappige (niet onderbouwde) meningen van sommige hier die geen kritiek kunnen dulden te negeren. Iemand als @:greys voelt dat bijv. goed aan. Het is hier geen VBL of ONZ maar betekent niet dat hier alleen maar ja en amen gezegd hoeft te worden en het soort theekransje wordt van mensen die hetzelfde vinden. Moet je niet willen :) is de laatste jaren al vaak genoeg fout gegaan waardoor het kringetje al zo klein is geworden wat nog in Esf wil posten.

Maar terug on-topic maar weer :)
Dat gejank steeds dat je hier alleen maar ja amen mag zeggen :Z :Z en 10 keer liever een klein kringetje dan pesters zoals jij die net doen alsof dat normaal is.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 13:13:21 #115
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208966447
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:03 schreef RipCity het volgende:

[..]
Zal toch wel uitlekken?
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:45 schreef AnnethingIsPossible het volgende:

[..]
Ja we krijgen na ongeveer 10-20 minuten na de start een vaag berichtje op de blog. Dan ongeveer 3 kwartier/een uur na de start foto's en dan na ongeveer 4 uur na de start de Tiktok. Zo was het gisteren iig, ik hoop dat de Tiktoks vandaag wat sneller komen. }:|
En voor de andere mensen die niet meelezen in Rehearsal topic reeks.

Jammer dat AVROTROS niet meer hype maakt dit jaar. Eerder deden ze wel teasers van de outfits etc.
pi_208966462
Zouden we nog een outfit filmpje krijgen?
  ESF Reporter maandag 1 mei 2023 @ 13:18:30 #117
87554 Cee
Welluk?
pi_208966530
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:02 schreef TheVulture het volgende:
Normaal gesproken zou dit HET moment moeten zijn waarop de pleuris hier uitbreekt... blijft toch balen dat die 1e repetitie achter gesloten deuren is :P
Vandaag 5 jaar geleden. /neverforget
  maandag 1 mei 2023 @ 13:19:21 #118
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208966547
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:39 schreef RipCity het volgende:

[..]
Dan ken je heel fok wel opheffen :) niet alleen opmerkingen die jou of mandy929383 aanstaan hoeven gepost te worden. Je bent als esf forum onderdeel van het grotere geheel en dus zullen er in elke 100 Posts ook wel 5 tussen zitten. Aan jou de keus om erop te reageren of te negeren. Net als het voor velen een keus is om alle zoetsappige (niet onderbouwde) meningen van sommige hier die geen kritiek kunnen dulden te negeren. Iemand als @:greys voelt dat bijv. goed aan. Het is hier geen VBL of ONZ maar betekent niet dat hier alleen maar ja en amen gezegd hoeft te worden en het soort theekransje wordt van mensen die hetzelfde vinden. Moet je niet willen :) is de laatste jaren al vaak genoeg fout gegaan waardoor het kringetje al zo klein is geworden wat nog in Esf wil posten.

Maar terug on-topic maar weer :)
Eens, er heerst hier een heel naar incrowd, ons-kent-ons sfeertje. Jammer dat ze het zo voor de rest moeten verpesten.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_208966559
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:19 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Eens, er heerst hier een heel naar incrowd, ons-kent-ons sfeertje. Jammer dat ze het zo voor de rest moeten verpesten.
Ach jee, spuit elf geeft ook water.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 13:21:03 #120
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208966569
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:20 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ach jee, spuit elf geeft ook water.
Zullen we ook niet happen op alles ? :)
  maandag 1 mei 2023 @ 13:23:53 #121
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208966626
Ze zijn al bezig!
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208966630
Ik wilde alleen maar aangeven dat sommige verkondigers van tegendraadse meningen eigenlijk ontzettend voorspelbaar zijn. Het was even wachten op dat statement van Koffieplanter…… Maar daar was ie dan. En zo overbodig.

Kunnen ze niet een eigen topic krijgen? Is de rest van ze af. 😊
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 13:24:15 #123
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208966638
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:23 schreef GeorgeM het volgende:
Ze zijn al bezig!
Over 7 minuten moeten ze officieel, of zie jij ergens wat?
  maandag 1 mei 2023 @ 13:26:29 #124
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208966677
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Over 7 minuten moeten ze officieel, of zie jij ergens wat?
Matt zei het.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 13:26:49 #125
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208966683
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:26 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Matt zei hetz
Matt ziet niet meer dan ons.
  maandag 1 mei 2023 @ 13:27:36 #126
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208966700
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Matt ziet niet meer dan ons.
Okee, hij zei dat ze bezig waren met het optreden.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 13:29:07 #127
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208966723
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:27 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Okee, hij zei dat ze bezig waren met het optreden.
Over 2 minuten pas, ze werken wel streng met die schema's, want Tsjechie wil ook hun 30 minuten vol benutten.
Hier bespreken we rehearsals, over kwartier/half uurtje krijgen we waarschijnlijk wel een eerste foto.
ESF / [2023] Rehearsals #2 Crystal Ball=EBU confirmed
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2023 @ 13:30:57 #128
163650 Greys
pi_208966756
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:24 schreef Aadrianus het volgende:
Ik wilde alleen maar aangeven dat sommige verkondigers van tegendraadse meningen eigenlijk ontzettend voorspelbaar zijn. Het was even wachten op dat statement van Koffieplanter…… Maar daar was ie dan. En zo overbodig.

Kunnen ze niet een eigen topic krijgen? Is de rest van ze af. 😊
We maken toch ook geen eigen topic voor die twee of drie mensen die alleen positieve dingen willen lezen. Negeer ze gewoon. Scroll door. Ik vind meestal de uiteindelijke hele discussie vele malen vermoeiender dan gewoon ff doorscrollen en niet reageren op overduidelijke reactie-uitlok-posts. Ja het is soms kut en ja ik erger me er soms heus ook aan máár ik erger me aan zo veel dingen en een paar weken geleden ook aan bepaalde mensen die alleen maar glorie hallelujah wilden horen over de NLse deelnemers en ook daar geeft niemand gehoor aan want er was en is kritiek genoeg hier dus leven en laten leven en schouders ophalen en alleen reageren op posts die je de moeite waard vindt.

Als iedereen dat nou eens doet hoeven we niet steeds dezelfde discussie te voeren en kunnen de mods die hier ook maar hun best doen in hun eigen tijd ook lekker de repetities volgen. O+ (Ben geen mod meer dus ik heb makkelijk lullen maar echt, allen, leer negeren en beloon alleen de posts die je aanstaan met een reactie en je energie. Het helpt iedereen.)

Dank u kumbajaaaaaa enzo.

En nu hup repetities. w/
(Nou ja jullie dan, ik mot weer aan het werk.)

En nu niet weer hier op reageren, gewoon denken 'ja tante Greys' of me straal negeren. Werkt bij mij namelijk ook prima. :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 01-05-2023 15:01:47 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 1 mei 2023 @ 13:31:28 #129
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208966767
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Over 2 minuten pas, ze werken wel streng met die schema's, want Tsjechie wil ook hun 30 minuten vol benutten.
Hier bespreken we rehearsals, over half uurtje krijgen we waarschijnlijk wel een eerste foto.
ESF / [2023] Rehearsals #2 Crystal Ball=EBU confirmed

Dan zal ik het verkeerd gehoord hebben.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 13:43:10 #130
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208966920
Crosspost vanuit het rehearsal topic


quote:
01 May 2023 at 13:40 CEST


🇳🇱 Netherlands takes to the stage…
Well, this is sad and dreamy and uplifting all at the same time. Mia and Dion are on a small revolving stage, and it creates a beautiful effect as they move around each other against the backdrop of spotlights in the arena. It's a complex camera set-up that makes the whole performance feel really intimate - if you're watching live in the arena next week, you should definitely watch the video version too, because it presents a completely different perspective. They are both vocal powerhouses, and the harmonies are really quite special - you can see their costumes on the backstage picture below.

pi_208966982
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:39 schreef RipCity het volgende:

[..]
Dan ken je heel fok wel opheffen :) niet alleen opmerkingen die jou of mandy929383 aanstaan hoeven gepost te worden. Je bent als esf forum onderdeel van het grotere geheel en dus zullen er in elke 100 Posts ook wel 5 tussen zitten. Aan jou de keus om erop te reageren of te negeren. Net als het voor velen een keus is om alle zoetsappige (niet onderbouwde) meningen van sommige hier die geen kritiek kunnen dulden te negeren. Iemand als @:greys voelt dat bijv. goed aan. Het is hier geen VBL of ONZ maar betekent niet dat hier alleen maar ja en amen gezegd hoeft te worden en het soort theekransje wordt van mensen die hetzelfde vinden. Moet je niet willen :) is de laatste jaren al vaak genoeg fout gegaan waardoor het kringetje al zo klein is geworden wat nog in Esf wil posten.

Maar terug on-topic maar weer :)
En toch begrijp ik het punt wat je aansnijdt. ESF zit vol met toffe mensen, maar op een of andere manier hebben mensen die af en toe in ESF komen dat niet altijd even goed door. Ik vind dit subforum ook fijner dan de meeste subfora, alleen al omdat mensen hier een meer genuanceerde mening hebben. Als ik 5 minuten in NWS lees, dan word ik daar meestal niet gelukkiger van, terwijl het hier andersom is :)
In ESF zitten heel veel die-hard fans die veel volgen en als het songfestival dan in het nieuws komt en veel niet-fans hier met gestrekt been hun mening komen verkondigen, dan clasht dat. Ik geloof best dat we dan onvriendelijk overkomen tegen mensen die de sfeer van dit subforum niet kennen.

Ik denk dat dat ook haast niet anders kan. Het songfestival is voor veel mensen hier iets heel anders dan voor de 'dagjesmensen'. Wij keken in februari naar verschillende nationale voorrondes en hadden het de maanden ervoor al over melfest en andere mogelijke deelnemers. Niet voor niets is het topic over wie ons in 2024 moet vertegenwoordigen, al geopend.

edit: Oei Greys, ik had deze post al driekwart getypt voordat je zei om hier niet verder op te reageren.

Euhm, ontopic: Twee vrolijk lachende artiesten op de foto, leuk! Ik ben niet meteen fan van haar schouders en begrijp ook niet waarom hij weer een mouwloos shirt draagt, terwijl hij daar al best wat commentaar op gekregen heeft. Ach, met 5 koffers vol kleding hebben ze nog wel wat keuze :D
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 13:53:09 #132
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208967041
Jongens de staging klinkt best goed zo, draaiend podium, complex camerawerk ^O^
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2023 @ 13:55:19 #133
163650 Greys
pi_208967064
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:43 schreef Momo het volgende:
Crosspost vanuit het rehearsal topic
[..]
[ afbeelding ]
Ik had weinig hoop meer maar eerlijk is eerlijk, dit klinkt als veel meer dan alleen een smokey plinth als staging.

Ons Fred gaat trots zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 1 mei 2023 @ 14:00:43 #134
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_208967130
Misschien hebben ze na alle slechte kritieken de turbo op het designstaging gezet en zijn we nu de dark horse die dalijk iedereen in gaat maken. Helemaal nu de zang best goed (ik las ergens Vocal powerhouses :o ) is.

Vind het wel een bijzonder oncharmante foto (ik zou balen, als Mia zijnde), maar volgens mij zijn het leuke outfits w/ .
pi_208967161
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:00 schreef Saboo het volgende:
Misschien hebben ze na alle slechte kritieken de turbo op het designstaging gezet en zijn we nu de dark horse die dalijk iedereen in gaat maken. Helemaal nu de zang best goed (ik las ergens Vocal powerhouses :o ) is.

Vind het wel een bijzonder oncharmante foto (ik zou balen, als Mia zijnde), maar volgens mij zijn het leuke outfits w/ .
De staging staat al maanden vast, daar kan op het laatste moment niet veel aan veranderd worden.Er is al te veel voorwerk voor gedaan.
  maandag 1 mei 2023 @ 14:04:17 #136
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_208967176
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:02 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
De staging staat al maanden vast, daar kan op het laatste moment niet veel aan veranderd worden.Er is al te veel voorwerk voor gedaan.
Oh echt? Ook nu met zo'n drastische aanpassing van het liedje?

Nouja, weer wat geleerd en ik heb nog steeds hoop (en zelfs een beetje vertrouwen) w/ .
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 14:06:04 #137
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208967190
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:04 schreef Saboo het volgende:

[..]
Oh echt? Ook nu met zo'n drastische aanpassing van het liedje?

Nouja, weer wat geleerd en ik heb nog steeds hoop (en zelfs een beetje vertrouwen) w/ .
Eigenlijk is er niks veranderd aan de backing track die ze hebben ingeleverd 15 maart (ze zingen er alleen anders op). En staging plan moet je ook 15 maart al inleveren, al is daar wel ruimte voor kleine aanpassingen eenmaal nu. Maar je kan ook niet ineens iets heel anders verzinnen. Props waren vorige week al allemaal binnen.
pi_208967219
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Eigenlijk is er niks veranderd aan de backing track die ze hebben ingeleverd 15 maart (ze zingen er alleen anders op). En staging plan moet je ook 15 maart al inleveren, al is daar wel ruimte voor kleine aanpassingen eenmaal nu. Maar je kan ook niet ineens iets heel anders verzinnen. Props waren vorige week al allemaal binnen.
Hehehe, ik hoop toch wel dat de backing track ook 1,5 noot hoger is geworden. Anders gaat het wel erg wringen 😊 Maar je hebt gelijk, voor de rest is die backing track hetzelfde. Alleen als je een absoluut gehoor hebt, hoor je dat verschil. 😊
pi_208967262
Ik ben nog het meest verbaasd over de 'vocal powerhouses'. Dan zal het dus in elk geval klinken alsof er goed wordt gezongen :)
  maandag 1 mei 2023 @ 14:15:49 #140
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208967291
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:13 schreef blackswangreen het volgende:
Ik ben nog het meest verbaasd over de 'vocal powerhouses'. Dan zal het dus in elk geval klinken alsof er goed wordt gezongen :)
Ze hebben gewoon steeds enorm ingehouden _O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 14:18:36 #141
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208967327
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 14:15 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ze hebben gewoon steeds enorm ingehouden _O-
Of Eurovision.tv blog wil vooral een beetje lief zijn na alle shit die Mia en Dion over heen hebben gekregen ;)
pi_208967371
Dat het vooral een staging is voor tv word ik nog het enthousiasts van. Dat klinkt in ieder geval al dat ze daar niet alleen een beetje staan en er wel wat meer gebeurt dan wat we bijvoorbeeld bij S10 zagen.
  maandag 1 mei 2023 @ 14:59:22 #143
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208967892
Duurt te langggg
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2023 @ 15:07:55 #144
163650 Greys
pi_208967965
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:47 schreef BillDauterive het volgende:

edit: Oei Greys, ik had deze post al driekwart getypt voordat je zei om hier niet verder op te reageren.
Geen punt! Je legt het prima verder uit. En RipCity liket jouw en mijn post ook gewoon zag ik en zo zie je maar: het is dus goed als we zonder al te hard te krijsen naar elkaar gewoon over en weer even de verschillende standpunten kunnen uitleggen. Dat werkt ook gewoon beter op een niet al te boze of hysterische toon. Begrip over en weer. Want ook dagjesmensen mogen er gewoon zijn in ESF en bv RipCity post regelmatig heel normaal mee en kan dat dus prima. Soms ontploft het even.
Prima aanvulling van je. :)

Ontopic: het werkt dus wel he, die besloten repetities. :D Het is wat saai zo voor ons die-hard fans maar het is in elk geval wel zo prettig dat niet alle artiesten op basis van 1 repetitie weer meteen worden verArand. Ook weleens lekker voor de afwisseling.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 1 mei 2023 @ 15:11:46 #145
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208968005
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Ontopic: het werkt dus wel he, die besloten repetities. :D Het is wat saai zo voor ons die-hard fans maar het is in elk geval wel zo prettig dat niet alle artiesten op basis van 1 repetitie weer meteen worden verArand. Ook weleens lekker voor de afwisseling.
EENS voor artiesten en hartslag
ONEENS voor spanning en sensaasie :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_208968027
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:07 schreef Greys het volgende:

[..]
Ontopic: het werkt dus wel he, die besloten repetities. :D Het is wat saai zo voor ons die-hard fans maar het is in elk geval wel zo prettig dat niet alle artiesten op basis van 1 repetitie weer meteen worden verArand. Ook weleens lekker voor de afwisseling.
Gemiste kans om het neologisme 'Aranding' toe te voegen aan de Nederlandsche taal.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2023 @ 15:19:56 #147
163650 Greys
pi_208968103
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:13 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Gemiste kans om het neologisme 'Aranding' toe te voegen aan de Nederlandsche taal.
AH godver. _O-
Je hebt gelijk.
Die had ik niet mogen laten liggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 15:19:56 #148
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208968104


  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2023 @ 15:20:35 #149
163650 Greys
pi_208968113
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:19 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dit ziet er dus uitstekend uit qua close en intiem enzo. Hoera!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 15:22:45 #150
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208968138
Volgens mij is hier prima werk geleverd ja :)
  maandag 1 mei 2023 @ 15:23:53 #151
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208968152
Op de eerste foto kijken ze langs elkaar heen O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 15:24:18 #152
375570 crew  Cyan9
pi_208968157
Dit ziet er echt heel goed uit!
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 1 mei 2023 @ 15:25:36 #153
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208968170
Yesss top *G*

En extra benieuwd vanuit de camera straks.

NOG MAAR EEN WEEKIE
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 15:25:49 #154
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208968171




  maandag 1 mei 2023 @ 15:28:58 #155
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208968204
Die laatste foto ook O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2023 @ 15:30:27 #156
163650 Greys
pi_208968217


IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208968226
Het is natuurlijk niet alsof ze daar een team naartoe sturen die dit voor het eerst doet (op de Mia en Dion na) dus qua staging zal het ook allemaal wel prima zijn. Het liedje blijft echter zoals het het is, en hoewel ze het 1,5 noot hoger zingen, blijft het voor mij echt een complete arcade ripoff.
Kopieergedrag valt nooit goed bij ESF.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2023 @ 15:31:35 #158
163650 Greys
pi_208968234
Het lijkt inderdaad of ze door de draaischijf eerst langs elkaar kijken en zingen en steeds closer worden.

Dit kon nog weleens een mooi moment gaan worden tijdens semi 1. Potver zeg. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2023 @ 15:33:08 #159
163650 Greys
pi_208968257
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:30 schreef Vliegbaard het volgende:
Het is natuurlijk niet alsof ze daar een team naartoe sturen die dit voor het eerst doet (op de Mia en Dion na) dus qua staging zal het ook allemaal wel prima zijn.
En toch kwamen we de laatste jaren niet verder dan wat spotjes en een 'smokey plinth'. Qua staging was er weinig tot niets speciaal. Dus laat ons nou even blij zijn met een ronddraaiend vlak en een 'zeer complexe cameravoering'. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator maandag 1 mei 2023 @ 15:33:43 #160
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208968262
Oh nee, ik word niet zo warm van de foto’s. Tot nu toe is het steeds heel awkward geweest als die 2 gewoon het podium vol moeten zingen. Ik had gehoopt op iets meer structuur qua staging en niet gewoon een leeg podium met die 2 erop. Dan maar hopen dat ze het strak structureren qua camerashots waardoor het niet zo awkward lijkt.

(Denk alsnog dat finale en zelfs top 15 mogelijk is hoor)
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 15:36:02 #161
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208968294
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:33 schreef Moira het volgende:
Oh nee, ik word niet zo warm van de foto’s. Tot nu toe is het steeds heel awkward geweest als die 2 gewoon het podium vol moeten zingen. Ik had gehoopt op iets meer structuur qua staging en niet gewoon een leeg podium met die 2 erop. Dan maar hopen dat ze het strak structureren qua camerashots waardoor het niet zo awkward lijkt.

(Denk alsnog dat finale en zelfs top 15 mogelijk is hoor)
Als we die halve finale doorkomen, dan eet de jury dit soort dingen wel hoor als we gewoon ok zingen. Die zijn altijd gek op singer song writer spul, ook die van Zwitserland en Cyprus dit jaar.
  maandag 1 mei 2023 @ 15:36:16 #162
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208968298
Ben op basis van de foto's ook niet heel enthousiast, vind het een beetje aan de kale kant. Maar het zal wel vooral van het camerawerk moeten komen, dus wellicht alsnog mooi.
Koel en donker bewaren
  PR en moderator maandag 1 mei 2023 @ 15:36:59 #163
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208968311
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Als we die halve finale doorkomen, dan eet de jury dit soort dingen wel hoor als we gewoon ok zingen. Die zijn altijd gek op singer song writer spul, ook die van Zwitserland en Cyprus dit jaar.
Ja wel, maar als er goed gezongen worden en de staging ze niet awkward laat zijn ben je eerder top 10 materiaal dan ‘rechter rijtje’ finalemateriaal.

Van de rustige nummers denk ik nog steeds dat deze na Italië de beste is (mits goed performed natuurlijk).
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_208968316
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:33 schreef Moira het volgende:
Oh nee, ik word niet zo warm van de foto’s. Tot nu toe is het steeds heel awkward geweest als die 2 gewoon het podium vol moeten zingen. Ik had gehoopt op iets meer structuur qua staging en niet gewoon een leeg podium met die 2 erop. Dan maar hopen dat ze het strak structureren qua camerashots waardoor het niet zo awkward lijkt.

(Denk alsnog dat finale en zelfs top 15 mogelijk is hoor)
Bij Sophie vond ik het niet zo awkward eigenlijk. En daar stonden ze gewoon. Dit is waarschijnlijk nog wel iets meer, vooral door gedraai en camerawerk.

Je moet dit soort stagings sowieso eerst op beeld zien voor je er iets over kunt zeggen. Bij S10 zagen de foto's er op zich ook wel mooi uit, maar daar gebeurde vervolgens niks voor de kijker thuis.
pi_208968327
Ik denk dat dat draaiende podium wel mogelijkheden biedt. Bij TCL was het de ronddraaiende camera die wonderen deed. Die gaf hele dynamische beelden, bleef heel close op de zangers, terwijl alles rondom hen heen voortdurend in beeld veranderen.

Nu krijg je een zelf soort effect vermoed ik, maar op een andere manier teweeg gebracht. Ik denk dat er weinig statische beelden in zullen komen. Ik verwacht een combi en/of afwisseling van draaiend podium en rond circelende camera. In de documentaire hebben ze het even over de staging, en daar wordt benoemd dat Mia op een bepaald moment loopt terwijl ze zijdelings in de camera kijkt.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 15:37:54 #166
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208968330
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:36 schreef Guanabana het volgende:
Ben op basis van de foto's ook niet heel enthousiast, vind het een beetje aan de kale kant. Maar het zal wel vooral van het camerawerk moeten komen, dus wellicht alsnog mooi.
Niet verkeerd dat wij een rustpunt zijn met Finland na ons en voor ons een stukje heb je bijvoorbeeld ook Israël.





Hou het maar relatief simpel bij ons :)
  PR en moderator maandag 1 mei 2023 @ 15:39:06 #167
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208968344
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:37 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Bij Sophie vond ik het niet zo awkward eigenlijk. En daar stonden ze gewoon. Dit is waarschijnlijk nog wel iets meer, vooral door gedraai en camerawerk.

Je moet dit soort stagings sowieso eerst op beeld zien voor je er iets over kunt zeggen. Bij S10 zagen de foto's er op zich ook wel mooi uit, maar daar gebeurde vervolgens niks voor de kijker thuis.
Ik heb Sophie niet gezien, stonden ze daar achter een mic stand stil? Want dat zou ik sowieso minder awkward vinden dan met handheld mic beetje over het podium slenteren en met handen en voeten zingen.

Maar true, eerst maar eens het hele plaatje zien! Hoop vooral dat ze met genoeg zelfvertrouwen daar kunnen staan :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 1 mei 2023 @ 15:39:37 #168
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208968361
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Niet verkeerd dat wij een rustpunt zijn met Finland na ons en voor ons een stukje heb je bijvoorbeeld ook Israël.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hou het maar relatief simpel bij ons :)
Oh Israël mevrouw is nog steeds in de war wat een eenhoorn eigenlijk is? :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_208968378
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:37 schreef Aadrianus het volgende:
Ik denk dat dat draaiende podium wel mogelijkheden biedt. Bij TCL was het de ronddraaiende camera die wonderen deed. Die gaf hele dynamische beelden, bleef heel close op de zangers, terwijl alles rondom hen heen voortdurend in beeld veranderde.

Nu krijg je een zelfde soort effect vermoed ik, maar op een andere manier teweeg gebracht. Ik denk dat er weinig statische beelden in zullen komen. Ik verwacht een combi en/of afwisseling van draaiend podium en rond circelende camera. In de documentaire hebben ze het even over de staging, en daar wordt benoemd dat Mia op een bepaald moment loopt terwijl ze zijdelings in de camera kijkt.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2023 @ 15:40:37 #170
163650 Greys
pi_208968384
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:33 schreef Moira het volgende:
Oh nee, ik word niet zo warm van de foto’s. Tot nu toe is het steeds heel awkward geweest als die 2 gewoon het podium vol moeten zingen. Ik had gehoopt op iets meer structuur qua staging en niet gewoon een leeg podium met die 2 erop. Dan maar hopen dat ze het strak structureren qua camerashots waardoor het niet zo awkward lijkt.

(Denk alsnog dat finale en zelfs top 15 mogelijk is hoor)
Het is een draaischijfje met die twee erop en 'een complexe cameravoering' waardoor het op tv (volgens Eurovision zelf) een totáál andere beleving wordt dan in de zaal. Dat klinkt imho wel écht uitstekend. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 1 mei 2023 @ 15:42:09 #171
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208968409
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:33 schreef Greys het volgende:

[..]
En toch kwamen we de laatste jaren niet verder dan wat spotjes en een 'smokey plinth'. Qua staging was er weinig tot niets speciaal. Dus laat ons nou even blij zijn met een ronddraaiend vlak en een 'zeer complexe cameravoering'. :+
En ‘vocal powerhouses’ en ‘special harmonies’ :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 15:42:25 #172
375570 crew  Cyan9
pi_208968413
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:39 schreef Moira het volgende:

[..]
Oh Israël mevrouw is nog steeds in de war wat een eenhoorn eigenlijk is? :D
BUT DO YOU WANT TO SEE ME DANCE?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  PR en moderator maandag 1 mei 2023 @ 15:45:18 #173
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208968450
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:40 schreef Greys het volgende:

[..]
Het is een draaischijfje met die twee erop en 'een complexe cameravoering' waardoor het op tv (volgens Eurovision zelf) een totáál andere beleving wordt dan in de zaal. Dat klinkt imho wel écht uitstekend. :D
Ben benieuwd hoe het met de camerashots eruit ziet dan! Op zich hebben ze op een draaischijf al wel ‘wat te doen’ zegmaar :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 1 mei 2023 @ 15:45:33 #174
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208968456
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
BUT DO YOU WANT TO SEE ME DANCE?
Meh
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_208968465
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:40 schreef Greys het volgende:

[..]
Het is een draaischijfje met die twee erop en 'een complexe cameravoering' waardoor het op tv (volgens Eurovision zelf) een totáál andere beleving wordt dan in de zaal. Dat klinkt imho wel écht uitstekend. :D
Precies, het is voor de TV thuis gemaakt. Niet voor de zaal. De foto’s geven een beeld over kleurstelling, maar zegt niets over de beleving op beeld straks.
Als je een hoop dansers op toneel zet, lijkt het op foto’s nu al een heel stuk spannender, maar als dat slecht in beeld wordt gebracht kan dat ook enorm tegenvallen.

Ik heb de indruk dat de regisseur dit jaar meer ruimte heeft gekregen en meer inbreng heeft gehad dan vorig jaar. En die heeft in 2021 heel veel stagings moeten doorgronden om ze goed in beeld te krijgen. Daar zijn vast ook wel ideeën van blijven hangen waarop hij graag had willen voortborduren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 01-05-2023 16:01:46 ]
pi_208968474
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:33 schreef Greys het volgende:

[..]
En toch kwamen we de laatste jaren niet verder dan wat spotjes en een 'smokey plinth'. Qua staging was er weinig tot niets speciaal. Dus laat ons nou even blij zijn met een ronddraaiend vlak en een 'zeer complexe cameravoering'. :+
Maar is dit nu zo speciaal dan? Ik zie een draaiplateau en wat rook. Het zal toch vooral wéér van creatief camerawerk moeten komen ben ik bang. Bij Duncan werkte het, bij Ilse en Waylon werkte het maar nu weer met iets vergelijkbaars komen. Ik ben benieuwd maar geloof er niet echt in.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 15:48:43 #177
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208968506
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar is dit nu zo speciaal dan? Ik zie een draaiplateau en wat rook. Het zal toch vooral wéér van creatief camerawerk moeten komen ben ik bang. Bij Duncan werkte het, bij Ilse en Waylon werkte het maar nu weer met iets vergelijkbaars komen. Ik ben benieuwd maar geloof er niet echt in.
Hoe is dit nou weer vergelijkbaar met Duncans staging en die van de Common Linnets?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2023 @ 15:49:17 #178
163650 Greys
pi_208968518
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar is dit nu zo speciaal dan? Ik zie een draaiplateau en wat rook. Het zal toch vooral wéér van creatief camerawerk moeten komen ben ik bang. Bij Duncan werkte het, bij Ilse en Waylon werkte het maar nu weer met iets vergelijkbaars komen. Ik ben benieuwd maar geloof er niet echt in.
Degenen die het daar op camera hebben gezien vonden het in elk geval echt bijzonder en mooi. Dus laten we ons daar voor nu maar even aan vasthouden. Er werd speciaal bij vermeld dat het op tv een héél andere ervaring wordt en dat klinkt op z'n minst best hoopvol. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208968519
Wat is er mis met creatief camera werk? Wat had je dan gewild? Dansers?
pi_208968550
Als je foto’s van TCL zou zien, die tijdens de repetities zijn genomen, zie je ook alleen maar twee mensen saai tegenover elkaar staan zingen met een band op de achtergrond.
pi_208968570


[ Bericht 100% gewijzigd door Thrts op 01-05-2023 15:54:55 ]
pi_208968572
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoe is dit nou weer vergelijkbaar met Duncans staging en die van de Common Linnets?
Beide moesten het qua staging van de camera hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2023 @ 15:54:57 #183
163650 Greys
pi_208968584
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:39 schreef Moira het volgende:

[..]
Ik heb Sophie niet gezien, stonden ze daar achter een mic stand stil? Want dat zou ik sowieso minder awkward vinden dan met handheld mic beetje over het podium slenteren en met handen en voeten zingen.

Maar true, eerst maar eens het hele plaatje zien! Hoop vooral dat ze met genoeg zelfvertrouwen daar kunnen staan :Y
Bij Sophie stonden ze dicht bij elkaar naar elkaar toe gedraaid te zingen. De hele tijd. Zeg maar zoals TCL. Ze keken elkaar steeds aan. Er was veel kwetsbaarheid in hun blikken naar elkaar. Dat werkte al tig keer beter. Dan voel je het ineens meer.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208968600
Ik voel er niks bij.
pi_208968605
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:49 schreef Greys het volgende:

[..]
Degenen die het daar op camera hebben gezien vonden het in elk geval echt bijzonder en mooi. Dus laten we ons daar voor nu maar even aan vasthouden. Er werd speciaal bij vermeld dat het op tv een héél andere ervaring wordt en dat klinkt op z'n minst best hoopvol. :P
Nou is dat Eurovisie-kanaal wel over iedereen positief, dus dat zegt nog niet zo heel veel.
  maandag 1 mei 2023 @ 16:01:11 #186
261630 marsan
"D'oh!"
pi_208968647
T oogt wel donker en minimalistsch. Iets wat we vaker doen. Mss te vaak.

Maar als ik t goed begrijp komt er door de cameravoering wat dynamiek bij.
Dat miste ik vorig jaar bij s10.

Op zich kan dat bij dit nr wel werken. Ze moeten wel echt zelfbewust t podium pakken, anders verzuipen ze in de donkere leegte.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2023 @ 16:03:26 #187
163650 Greys
pi_208968666
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:56 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nou is dat Eurovisie-kanaal wel over iedereen positief, dus dat zegt nog niet zo heel veel.
True, maar dat deel over 'ik adviseer iedereen in de zaal daar de camerabeelden daarna te bekijken want dat is een heel andere belevenis' is niet iets dat je als Eurovisionblogger zelf verzint. Zo bedoel ik. Er zal dus daadwerkelijk iets gebeuren op camera, dat geloof ik wel.

(Ik had tot vorige week nul hoop meer op kwalificatie en na Sophie weer een píetsie maar nog niet veel en nu toch wel best wat meer hoop.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 16:03:38 #188
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208968669
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Beide moesten het qua staging van de camera hebben.
Nouja past wel gewoon bij een rustig nummer, deze kleuren, rook etc. Draaiend podium en camerawerk zijn nu de twist, bij Common Linnets de weg op de vloer, bij Duncan de bal uit de lucht. Het zou niet passen als ze op een roze giraffe zouden opkomen en salto's gaan doen bij dit nummer.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 16:05:24 #189
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208968686
Finland die na ons komt, is net klaar en komt met heel veel (een van de topfavorieten _O_ ).
https://www.instagram.com/p/Crs_E0YpVUa/

Laat ons maar een contrast zijn, dat werkt het best.
pi_208968802
Zal er vast goed uitzien op camera denk ik. Afgaande op de foto's ook.
Ben eigenlijk meer benieuwd naar hoe het klinkt en wat er precies veranderd is aan de backing track
pi_208968822
Het ziet er zo behoorlijk saai uit, maar tot we de beelden zien houd ik maar hoop dat het klopt dat het op camera gewoon werkt. :Y
pi_208968855
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:16 schreef Spumonisal het volgende:
Zal er vast goed uitzien op camera denk ik. Afgaande op de foto's ook.
Ben eigenlijk meer benieuwd naar hoe het klinkt en wat er precies veranderd is aan de backing track
De backingtrack is 1,5 noot naar boven getransponeerd, maar is verder hetzelfde gebleven. Dion met name hoeft nu geen lastige sprongen te maken in het breukvlak van zijn borststem naar zijn kopstem, waardoor hij veel meer controle heeft over zijn stem. Dat betekent minder hard werken om de juiste toon te treffen en meer energie kunnen steken in de beleving van wat er gezongen wordt.
pi_208968867
Eerste rehearsal:
tiktok


Fotogallerij:

https://eurovision.tv/gal(...)ight-first-rehearsal

Eerste tekst over de eerste rehearsal:
quote:
01 May 2023 at 13:40 CEST

🇳🇱 Netherlands takes to the stage…
Well, this is sad and dreamy and uplifting all at the same time. Mia and Dion are on a small revolving stage, and it creates a beautiful effect as they move around each other against the backdrop of spotlights in the arena. It's a complex camera set-up that makes the whole performance feel really intimate - if you're watching live in the arena next week, you should definitely watch the video version too, because it presents a completely different perspective. They are both vocal powerhouses, and the harmonies are really quite special - you can see their costumes on the backstage picture below.
quote:
01 May 2023 at 13:57 CEST

It's getting smoky in here...
Just for even added atmosphere, The Netherlands have added low-level smoke to their final runthrough. Or maybe it's just burning spotlights?
Bron: https://eurovision.tv/live-blog-monday-1-may
pi_208968911
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja past wel gewoon bij een rustig nummer, deze kleuren, rook etc. Draaiend podium en camerawerk zijn nu de twist, bij Common Linnets de weg op de vloer, bij Duncan de bal uit de lucht. Het zou niet passen als ze op een roze giraffe zouden opkomen en salto's gaan doen bij dit nummer.
Aan creativiteit zitten geen grenzen en je moet qua staging ook wel bij het nummer blijven dus een roze giraffe gaat inderdaad niet werken. Maar het is allemaal een beetje inspiratieloos en zonder veel creativiteit. Het nummer blijft niet echt hangen, buiten het ah-ahahahah-ahahah stuk dan maar dat is letterlijk gejat uit Arcade. De lichtbal was, hoe simpel ook wel doeltreffend. Een draaiplateau is m.i. echt inspiratieloos en weinig vernieuwend. Het enige wat voor mij overblijft is het camerawerk wat dan nog spot-on moet zijn. En na 3 keer hetzelfde trucje wordt het voor mij wel weer eens tijd voor iets anders.

Edit: het nummer bevat overigens genoeg energie om er iets spectaculairs van te maken maar dan moet men wel het budget hebben en krijgen.
  maandag 1 mei 2023 @ 16:27:20 #195
261630 marsan
"D'oh!"
pi_208968936
Hehe dat enthousiasme van, vooral mia, is leuk om te zien.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 16:27:45 #196
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208968944
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Aan creativiteit zitten geen grenzen en je moet qua staging ook wel bij het nummer blijven dus een roze giraffe gaat inderdaad niet werken. Maar het is allemaal een beetje inspiratieloos en zonder veel creativiteit. Het nummer blijft niet echt hangen, buiten het ah-ahahahah-ahahah stuk dan maar dat is letterlijk gejat uit Arcade. De lichtbal was, hoe simpel ook wel doeltreffend. Een draaiplateau is m.i. echt inspiratieloos en weinig vernieuwend. Het enige wat voor mij overblijft is het camerawerk wat dan nog spot-on moet zijn. En na 3 keer hetzelfde trucje wordt het voor mij wel weer eens tijd voor iets anders.
Qua muziek ben ik het daar wel mee eens. In de ESF kringen noemen ze dit Dutch Sad Song IV. We blijven een beetje hangen in het Singer songwriter, betekenisvolle ernstige tekst hoekje. We hebben volgend jaar iets nodig buiten dat hoekje. Maar als je voor een nummer als dit gaat, kom je wel snel uit bij een staging als dit.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 16:34:08 #197
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208969008
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:27 schreef marsan het volgende:
Hehe dat enthousiasme van, vooral mia, is leuk om te zien.
Goed om te zien dat ze er wel naar uit kijken inderdaad :) Kan mij voorstellen na die ene 2 optredens dat ze hier helemaal niet meer graag wouden staan.
  maandag 1 mei 2023 @ 16:34:26 #198
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208969011
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:21 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Eerste rehearsal:
[ tiktok ]

Fotogallerij:
[ afbeelding ]
https://eurovision.tv/gal(...)ight-first-rehearsal

Eerste tekst over de eerste rehearsal:
[..]
[..]
Bron: https://eurovision.tv/live-blog-monday-1-may
Ik had al vertrouwen.. maar als ik dit zie, heb ik nog meer vertrouwen op een negende plek in semi 1.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_208969026
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:21 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Eerste rehearsal:
[ tiktok ]

Fotogallerij:
[ afbeelding ]
https://eurovision.tv/gal(...)ight-first-rehearsal

Eerste tekst over de eerste rehearsal:
[..]
[..]
Bron: https://eurovision.tv/live-blog-monday-1-may
Klinkt goed en ziet er ook mooi uit. Ik kan niet geloven hoelang hier over gezeken werd in Nederland :').
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208969047
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:27 schreef Momo het volgende:

[..]
Qua muziek ben ik het daar wel mee eens. In de ESF kringen noemen ze dit Dutch Sad Song IV. We blijven een beetje hangen in het Singer songwriter, betekenisvolle ernstige tekst hoekje. We hebben volgend jaar iets nodig buiten dat hoekje.
Eens. We hebben in Nederland echt zoveel geweldige artiesten in uiteenlopende genres en dan komen we met Duncan Lawrence 2.0 en dan nog eens met een liedje wat gekopieerd aanvoelt. Daar heb ik al genoeg over gezegd en hoef niet in herhaling te vallen.
quote:
Maar als je voor een nummer als dit gaat, kom je wel snel uit bij een staging als dit.
Daar ben ik het dan niet mee eens. Dit is gewoon inspiratieloos (of gebrek aan budget). Het hoeft geen vlammenzee te zijn op het podium maar je kunt qua staging zoveel bedenken als je zelf toe laat zonder dat het over the top is of wordt.
pi_208969339
Aran! :')

Benieuwd of ze vanavond weer dat stukje vals zingen laten horen.

twitter
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208969384
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 15:30 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die tweede foto… Stel je eens voor dat diezelfde lichtjes ook in het publiek te zien zijn. Boh. O+ w/
pi_208969416
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:27 schreef Momo het volgende:

[..]
Qua muziek ben ik het daar wel mee eens. In de ESF kringen noemen ze dit Dutch Sad Song IV. We blijven een beetje hangen in het Singer songwriter, betekenisvolle ernstige tekst hoekje. We hebben volgend jaar iets nodig buiten dat hoekje. Maar als je voor een nummer als dit gaat, kom je wel snel uit bij een staging als dit.
Alles wat geen bop is in die kringen al gauw een sad song. Het gaat er niet om welk genre het is, of welke stemming, het gaat erom of het een goed nummer is. Ik noem als voorbeeld Robyn, met Dancing On My Own. Dat is in het origineel een bop. Maar je kunt er ook een hele mooie verdrietige ballad van maken, zoals Calum Scott deed. Omdat het gewoon een goed liedje is.

Daarom maakt het me niet uit welk genre we sturen, als het maar een goed liedje is! En dat is ons nog niet zo heel vaak gelukt.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 17:59:25 #204
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208969738
Mag ik zeggen dat ik de staging er mooi uit vind zien, zo op basis van de foto's? Vermoedelijk wat effectiever dan bij Stien vorig jaar.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 1 mei 2023 @ 18:21:59 #205
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_208969957
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:34 schreef PinkLow het volgende:

[..]
Ik had al vertrouwen.. maar als ik dit zie, heb ik nog meer vertrouwen op een negende plek in semi 1.
Zolang de zang niet goed is ga je niet kwalificeren. Dat weten we op het moment zelf pas.
pi_208970108
Tijd voor de mening van Aran
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208970120
Niet bijzonder, gewoon prima voor dit lied. Camerawerk ben ik wel heel nieuwsgierig naar geworden. Outfits ook passend.
~The present is all there is~
  maandag 1 mei 2023 @ 18:40:34 #208
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208970140
Boulevard met Aran GENOT
SOONY
  maandag 1 mei 2023 @ 18:43:14 #209
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208970166
Aran is heel positief.
SOONY
pi_208970168
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:40 schreef DKUp het volgende:
Boulevard met Aran GENOT
Interessant mening als altijd :) fijne journalist met eerlijke oprechte mening!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208970176
Vind Mia nog steeds zwak klinken
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_208970194
Wat kunnen we van de bingokaart wegstrepen?
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 18:46:46 #213
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208970215
Wiwi er weer in
  maandag 1 mei 2023 @ 18:47:16 #214
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208970221
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:45 schreef NailQueen het volgende:
Wat kunnen we van de bingokaart wegstrepen?
Aran: “Ik heb er vol vertrouwen in dat het beter gaat worden….”
SOONY
pi_208970230
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:38 schreef RipCity het volgende:
Tijd voor de mening van Aran
Die is denk ik goed uit elkaar getrokken dit weekend, zo positief. :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 18:49:35 #216
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208970254
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die is denk ik goed uit elkaar getrokken dit weekend, zo positief. :')
Finland was de sex snake act
  maandag 1 mei 2023 @ 18:51:04 #217
261630 marsan
"D'oh!"
pi_208970274
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:43 schreef RipCity het volgende:

[..]
Interessant mening als altijd :) fijne journalist met eerlijke oprechte mening!
Fijn zou ik m niet noemen, maar wel iemand die niet meteen met een rood-wit-blauw-vlaggetje loopt te roepen dat we ze maar moeten steunen omdat ze er staan.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 1 mei 2023 @ 18:51:44 #218
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208970286
Vergeet de tosti van Zweden niet haha
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_208970310
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:43 schreef RipCity het volgende:

[..]
Interessant mening als altijd :) fijne journalist met eerlijke oprechte mening!
Haha, "journalist". Als je ergens niks voor hoeft te kunnen/weten is het wel Eurovisie-journalist zijn in Nederland.
  maandag 1 mei 2023 @ 18:58:13 #220
261630 marsan
"D'oh!"
pi_208970372
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:53 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Haha, "journalist". Als je ergens niks voor hoeft te kunnen/weten is het wel Eurovisie-journalist zijn in Nederland.
Dat geldt voor heel boulevard enzo wel he.
Allemaal beetje roeren in onzin
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 mei 2023 @ 19:10:18 #221
163650 Greys
pi_208970545
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die is denk ik goed uit elkaar getrokken dit weekend, zo positief. :')
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 19:43:26 #222
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208970965
twitter
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 1 mei 2023 @ 19:48:07 #223
39237 crew  H_T
2733
pi_208971057
Ik ben nog lang niet bij maar de foto's en berichten van vandaag geven mij goede hoop ^O^
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_208971068
twitter
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_208971251
quote:
Ze zijn echt schattig O+
En ziet er mooi uit, dank voor de extra beelden AVROTROS *O*
  maandag 1 mei 2023 @ 19:58:04 #227
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208971267
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die is denk ik goed uit elkaar getrokken dit weekend, zo positief. :')
:o _O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  maandag 1 mei 2023 @ 20:02:16 #228
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208971367
Vocaal vind ik het nog steeds een beetje zwakjes, maar ik moet het helemaal horen. Stagingwise ziet het er goed uit! Ik heb weer meer hoop *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208971484
quote:
Wel mooi hoe het bij de laatste 'burning daylight' bijna donker wordt en je alleen schaduwen ziet. Dan wordt het goodbye old life gedeelte ook een momentje denk ik. Qua licht iig
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 20:16:24 #230
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208971684
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208971702
quote:
Leuk die extra beelden! Ook hoe ze die LED-schermen en de lichten gebruiken. En je kunt wel zien aan hoe ze soms staan/lopen dat het voor de tv-beelden is.
  maandag 1 mei 2023 @ 20:23:15 #232
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208971808
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:07 schreef Spumonisal het volgende:

[..]
Wel mooi hoe het bij de laatste 'burning daylight' bijna donker wordt en je alleen schaduwen ziet. Dan wordt het goodbye old life gedeelte ook een momentje denk ik. Qua licht iig
Ik hoop het, de beelden zoals je ze nu ziet bij Goodbye, old life in dit stukje, komen op mij nog niet heel spectaculair over. Het is echt afwachten op de echte camerabeelden :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208972029
Die achtergrondzang, was dat altijd de bedoeling of nu gekozen vanwege de aanpassing? :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208972036
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:23 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik hoop het, de beelden zoals je ze nu ziet bij Goodbye, old life in dit stukje, komen op mij nog niet heel spectaculair over. Het is echt afwachten op de echte camerabeelden :)
Misschien hebben we deze keer echt virtual reality :o
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208972073
quote:
9s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Mensen kijken naar Coldeweijer. Boulevard doet het in de tv vorm met Aran. Kijkers willen pit.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208972085
quote:
9s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:32 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Misschien hebben we deze keer echt virtual reality :o
Als het maar niet wordt als Ochman vorig jaar _O-
pi_208972108
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:48 schreef hole1988 het volgende:
[ twitter ]
Klinkt wel anders, zo 1.5 toon hoger. :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 20:39:36 #238
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208972165
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:35 schreef Felagund het volgende:

[..]
Klinkt wel anders, zo 1.5 toon hoger. :+
Dit was ook een groot succes op het ESF

pi_208972188
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit was ook een groot succes op het ESF

Songfestivalkenner J. Derksen uit Grolloo vond dat een leuk liedje.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208972360
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:32 schreef Pisces29 het volgende:
Die achtergrondzang, was dat altijd de bedoeling of nu gekozen vanwege de aanpassing? :)
In de studioversie hoor je ook backings. Dat is dus altijd al de bedoeling geweest.
  maandag 1 mei 2023 @ 20:56:31 #241
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_208972433
Misschien ligt het aan mij, en bekijk ik het teveel door een oranje bril, maar ik denk dat we best van geluk mogen spreken met de line-up. Na Zweden, de favoriet, krijgen we vervolgens eerst Azerbeidzjan met gedeeltelijk rap in hun nummer, waarvan ik denk dat veel mensen dit daardoor minder leuk vinden, zeker als ze dat meerdere keren aan moeten horen. Vervolgens Tsjechie, voor veel mensen denk ik te freaky, en erg repetitief, wat daardoor saai wordt, dus dat wordt hem waarschijnlijk ook niet. Daarna Nederland, met het aangepaste, maar wel serieus en rustig nummer. Voorwaarde is dan wel dat het écht loepzuiver gezongen moet worden, maar doen ze dat, dan hebben ze écht wel een kans om door te komen. En daarna Finland, een in mijn ogen schreeuwerig ADHD nummer, dat qua contrast met Nederland bijna niet groter kan zijn, waardoor we er echt wel uit kunnen springen. Dus dan zou het toch moeten kunnen lukken denk ik...
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 21:01:59 #242
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208972528
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 20:56 schreef Forumtijger het volgende:
Misschien ligt het aan mij, en bekijk ik het teveel door een oranje bril, maar ik denk dat we best van geluk mogen spreken met de line-up. Na Zweden, de favoriet, krijgen we vervolgens eerst Azerbeidzjan met gedeeltelijk rap in hun nummer, waarvan ik denk dat veel mensen dit daardoor minder leuk vinden, zeker als ze dat meerdere keren aan moeten horen. Vervolgens Tsjechie, voor veel mensen denk ik te freaky, en erg repetitief, wat daardoor saai wordt, dus dat wordt hem waarschijnlijk ook niet. Daarna Nederland, met het aangepaste, maar wel serieus en rustig nummer. Voorwaarde is dan wel dat het écht loepzuiver gezongen moet worden, maar doen ze dat, dan hebben ze écht wel een kans om door te komen. En daarna Finland, een in mijn ogen schreeuwerig ADHD nummer, dat qua contrast met Nederland bijna niet groter kan zijn, waardoor we er echt wel uit kunnen springen. Dus dan zou het toch moeten kunnen lukken denk ik...
Ik heb een UI van de Tsjechische inzending, dus ben misschien niet onpartijdig, maar dat freaky noemen, zie ik niet echt in. :D
pi_208972958
Niet dat het veel zegt, maar in veel top 10/15 lijstjes van semi 1 van de rehearsalsfilmpjes op youtube, staat Nederland vaak steady in de top 10!
pi_208973251
quote:
Ik dacht even wat doet Patrick Martens daar? maar dat bleek Duncan te zijn met een grote bril en een pet _O-
pi_208973697
William: vond de lichten chique en expensive, the outfits reflect the lights (also nice), staging wise this is how you should stage it. De vocalen zijn nog niet perfect maar verbeterd sinds de pre-parties. En Mia en Dion zien er meer ontspannen uit, en de verandering van toon werkt beter. Hij denkt niet dat het de finale gaat halen, maar ze hoeven zich er niet voor te schamen.
  maandag 1 mei 2023 @ 22:34:25 #246
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_208973871
Aran nu bij Jinek.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208973890
Wat kan hij nou zeggen over de vocalen? Hij heeft toch hetzelfde tiktok filmpje gezien??!
pi_208973902
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 22:36 schreef drxanax het volgende:
Wat kan hij nou zeggen over de vocalen? Hij heeft toch hetzelfde tiktok filmpje gezien??!
Dat maakt Aran niet uit hoor, die doet nu precies wat hij Duncan verwijt. Die zit daar puur voor zijn eigen ego.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208974052
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 22:22 schreef Nashipeer het volgende:
William: vond de lichten chique en expensive, the outfits reflect the lights (also nice), staging wise this is how you should stage it. De vocalen zijn nog niet perfect maar verbeterd sinds de pre-parties. En Mia en Dion zien er meer ontspannen uit, en de verandering van toon werkt beter. Hij denkt niet dat het de finale gaat halen, maar ze hoeven zich er niet voor te schamen.
Op basis waarvan kan hij horen dat de vocalen niet perfect zijn met al die galm uit de zaal.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_208974209
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2023 22:46 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Op basis waarvan kan hij horen dat de vocalen niet perfect zijn met al die galm uit de zaal.
Ja sommige fansites doen alsof ze meer hebben gehoord dan anderen, maar iedereen ziet/hoort steeds hetzelfde. :+
pi_208974298
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 22:56 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja sommige fansites doen alsof ze meer hebben gehoord dan anderen, maar iedereen ziet/hoort steeds hetzelfde. :+
WiwI wil natuurlijk relevant blijven, terwijl ze gewoon op een hoop zijn geveegd met de andere fansites
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208974356
Deze foto stond niet in de gallery op Eurovision.tv, en mss dat ik het heb gemist in dit draadje, maar ik vond het wel prachtig



https://www.avrotros.nl/e(...)te-eurovisie-podium/
pi_208974733
Krijgen we nu woensdag al de 2e repetitie, dat zit kort op elkaar of niet :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 1 mei 2023 @ 23:58:23 #254
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_208974748
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 15:20 schreef RipCity het volgende:

[..]
Waarom? Wat heeft Aran gezegd dat feitelijk onjuist oid is geweest? Verkondigt toch gewoon zijn mening in een infotainment programma net als dat wij dat doen hier?
Het gaat om het zure toontje van Aran.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 2 mei 2023 @ 00:00:03 #255
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_208974752
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 17:49 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Letterlijk de enige keren dat ik de naam Ronald Molendijk tegenkom zijn op dit forum. Die man is echt totaal irrelevant inderdaad :)
Ik vind juist Molendijk wel meevallen met zijn kritiek.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 00:23:36 #256
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208974834
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_208975420
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 23:54 schreef TheVulture het volgende:
Krijgen we nu woensdag al de 2e repetitie, dat zit kort op elkaar of niet :?
Ja dat dacht ik ook, zat daar normaal niet meer tijd tussen. :?

Of wacht, zaterdag niets door de kroning zeker en zondag opening. Dat het daarom sneller gaat misschien.
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 07:24:14 #258
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208975509
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 07:01 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja dat dacht ik ook, zat daar normaal niet meer tijd tussen. :?

Of wacht, zaterdag niets door de kroning zeker en zondag opening. Dat het daarom sneller gaat misschien.
Kon Koning Charles die kroning niet even een maand uitstellen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Redactie Sport dinsdag 2 mei 2023 @ 07:49:04 #259
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208975680
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 07:24 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Kon Koning Charles die kroning niet even een maand uitstellen
Of ze hadden het gewoon in Spanje moeten organiseren, jawel!

(Nee, liever niet, ik wil Spanje niet failliet)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 2 mei 2023 @ 07:50:09 #260
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208975689
Bij Goedemorgen Nederland net (denk ik) wat nieuwe beelden? Of waren die opendraaiende deuren al ergens te zien geweest?
:o)
pi_208975753
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 07:50 schreef Dave het volgende:
Bij Goedemorgen Nederland net (denk ik) wat nieuwe beelden? Of waren die opendraaiende deuren al ergens te zien geweest?
Klopt zijn nog niet eerder vertoonde beelden idd!
Na 8:50 zie je hoe snel die deuren draaien, en dat die lampen daarna aan de achterkant tevoorschijn komen:
https://www.npostart.nl/g(...)05-2023/POW_05517996

[ Bericht 0% gewijzigd door Nashipeer op 02-05-2023 08:14:43 ]
  dinsdag 2 mei 2023 @ 08:30:34 #262
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208975832
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 08:09 schreef Nashipeer het volgende:

[..]
Klopt zijn nog niet eerder vertoonde beelden idd!
Na 8:50 zie je hoe snel die deuren draaien, en dat die lampen daarna aan de achterkant tevoorschijn komen:
https://www.npostart.nl/g(...)05-2023/POW_05517996
Camera man loopt er op dat moment achterlangs, dus zal niet op TV te zien zijn denk ik.
:o)
pi_208976292
Nederland weer aan het stijgen in de odds O+ .
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208976590
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 22:56 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja sommige fansites doen alsof ze meer hebben gehoord dan anderen, maar iedereen ziet/hoort steeds hetzelfde. :+
Maakt Wiwi serieus een analyse van 10 minuten over dat Tiktok-filmpje van 10 seconden?
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 10:04:24 #265
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208976603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 10:02 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maakt Wiwi serieus een analyse van 10 minuten over dat Tiktok-filmpje van 10 seconden?
Ja

  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:17:15 #266
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208977202
En naar 19! *O*
Geen idee hoeveel het zegt, maar wat boeit het *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 11:19:01 #267
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208977216
Niet zoveel voor een bet voor winst.



Aan onze kwalificatiekansen is niet zoveel veranderd na gisteren
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:29:44 #268
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208977298
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:19 schreef Momo het volgende:
Niet zoveel voor een bet voor winst.

[ afbeelding ]

Aan onze kwalificatiekansen is niet zoveel veranderd na gisteren
Een plekkie is een plekkie *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 11:39:17 #269
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208977383
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:29 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Een plekkie is een plekkie *O*
Persoonlijk wil ik graag positief zijn, maar ook wel realistisch zijn ;), volgens mij zijn we nu net weer plaatsje gezakt bij de bet voor de winst, en nee dat is niet negatief, die zegt gewoon niet zoveel als je niet naar de bovenste inzendingen zit. We gaan de hele laatste week al een beetje op en neer. Het is de bet enkel voor winst, niet zoveel mensen gaan nu geld zetten op Nederland, Duitsland of Moldavië. Want wat is de kans dat niet Zweden, Finland, Spanje of Frankrijk gaat winnen, eigenlijk niks. Een hele bult inzendingen staat daar dicht bij elkaar rond plek 20. Ik had wel verwacht dat onze kans op kwalificatie iets zou stijgen na gisteren, want dat zag er goed uit vond ik bij de repetities met dat bewegend platform en de rook. Helaas is er niet zoveel gebeurd met onze kans op kwalificatie bij de bookies. Dat is wel jammer, misschien veranderd dat als er camerabeelden de wereld in komen.
pi_208977409
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 08:30 schreef Dave het volgende:

[..]
Camera man loopt er op dat moment achterlangs, dus zal niet op TV te zien zijn denk ik.
Het is het changement van de ledwand naar de lampjes voor de sterrenhemel. Dat zullen we inderdaad niet zien. Tenzij er een hoopt fout gaat ?
pi_208977428
Nou ik gooi de polonaise er maar weer in. Ik blijf positief wat anderen er ook van zeggen. *O*
En William die naar aanleiding van een TikTok filmpje al kan zien dat Mia en Dion niet doorgaan? Misschien dat hij meer heeft gezien/gehoord, dat kan maar ik denk het niet, dus ik *O* nog even verder. Blijkt dat het toch niet is gelukt dan hebben we volgend jaar weer een kans. En dan zijn er weer allerlei meningen en dat is oke!
  dinsdag 2 mei 2023 @ 12:12:41 #272
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208977703
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:42 schreef summer52 het volgende:
Misschien dat hij meer heeft gezien/gehoord, dat kan maar ik denk het niet
We weten zeker dat dat niet zo is zelfs ;)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_208977940
Hopelijk kiezen ze morgen wel een beetje een interessant deel uit voor de officiële beelden, is toch de enige hype die je krijgt nog tot maandag.

Volgens mij kiezen ze elk jaar een beetje een saaier stukje, want dan is het optreden nog een verrassing. Alleen lijkt me dat niet zo handig eigenlijk. :+
pi_208978194
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 12:12 schreef Meke het volgende:

[..]
We weten zeker dat dat niet zo is zelfs ;)
Ach misschien heeft "Sir" William wel paranormale gave. :)
pi_208979438
S10 deelt de punten uit dit jaar!
pi_208980420
quote:
Dit geeft echt heel veel hoop, ze zijn ook zoveel leuker samen ineens. Nu voel ik de connectie wel O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 2 mei 2023 @ 17:14:25 #277
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208980494
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Persoonlijk wil ik graag positief zijn, maar ook wel realistisch zijn ;), volgens mij zijn we nu net weer plaatsje gezakt bij de bet voor de winst, en nee dat is niet negatief, die zegt gewoon niet zoveel als je niet naar de bovenste inzendingen zit. We gaan de hele laatste week al een beetje op en neer. Het is de bet enkel voor winst, niet zoveel mensen gaan nu geld zetten op Nederland, Duitsland of Moldavië. Want wat is de kans dat niet Zweden, Finland, Spanje of Frankrijk gaat winnen, eigenlijk niks. Een hele bult inzendingen staat daar dicht bij elkaar rond plek 20. Ik had wel verwacht dat onze kans op kwalificatie iets zou stijgen na gisteren, want dat zag er goed uit vond ik bij de repetities met dat bewegend platform en de rook. Helaas is er niet zoveel gebeurd met onze kans op kwalificatie bij de bookies. Dat is wel jammer, misschien veranderd dat als er camerabeelden de wereld in komen.
Ik vind het niet negatief hoor :D
Ik ben ook best realistisch, maar het hyperen is zo leuk :P
En we staan weer op 19 :7

[ Bericht 0% gewijzigd door GeorgeM op 02-05-2023 17:23:27 ]
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208980587
Even los van al het negatieve gezeik in de aanloop. Zoals ik er nu naar kijk lijkt het alsof ze wel echt het maximale uit de staging halen met dit lied. Dus mocht het onverhoopt niet lukken om de finale te halen ligt het in mijn ogen puur aan de kwaliteit van het lied zelf. Al denk ik dat je in de 2e halve finale sowieso wel moeiteloos de finale had gehaald.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208980968
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:05 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dit geeft echt heel veel hoop, ze zijn ook zoveel leuker samen ineens. Nu voel ik de connectie wel O+
ECHT HE. O+

Er is echt een last van ze afgevallen lijkt het.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 18:18:52 #280
261630 marsan
"D'oh!"
pi_208981055
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:25 schreef TheVulture het volgende:
Even los van al het negatieve gezeik in de aanloop. Zoals ik er nu naar kijk lijkt het alsof ze wel echt het maximale uit de staging halen met dit lied. Dus mocht het onverhoopt niet lukken om de finale te halen ligt het in mijn ogen puur aan de kwaliteit van het lied zelf. Al denk ik dat je in de 2e halve finale sowieso wel moeiteloos de finale had gehaald.
Zang en lied.
Eigenlijk dus de 2 essentiele zaken.
Daar mag naderhand dus nog wel over worden vergaderd.
Ook wanneer we onverhoopt wel de finale halen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 18:22:22 #281
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208981125
Timur ontmoet Mia en Dion morgen zo te zien:
quote:
Hi Reddit, for the next 4 days we have TikTok Lives with Timur Miroshnychenko and this year’s contestants and we'd love to hear from you!

So if you have a question you'd like to ask the artists drop them in the comments below and we'll ask the top ones.

Tomorrow Timur will be meeting Alessandra, The Busker, Luke Black, Sudden Lights, Mimicat, Wild Youth, Let 3, Remo Forrer, Noa Kirel, Pasha Parfeni, Loreen, TuralTuranX, Vesna, Mia Nicolai & Dion Cooper AND Käärijä so get your questions in now!
https://www.reddit.com/r/(...)ars_artists_comment/
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 18:28:18 #283
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208981136
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 18:27 schreef Nashipeer het volgende:
Timur ontmoet Mia en Dion morgen zo te zien:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)ars_artists_comment/


Klopt na hun repetitie morgen (Britse tijd in het schema)
  dinsdag 2 mei 2023 @ 18:35:22 #284
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208981187
quote:
Klinkt erg goed.

Stefan Raatgever heeft een reconstructie gemaakt in het Parool (en AD waarschijnlijk) van de dagen na EIC.

Zou daar ook zijn besloten om toch nog iets te doen met A little bit more ?

quote:
Maandag 17 april is de Nederlandse Songfestivaldelegatie in crisisberaad bijeen. Voor de repetities van inzending Mia Nicolai en Dion Cooper is Duncan Laurence er na een periode van afwezigheid ook weer bij. Te laat, vindt de buitenwacht, want twee dagen eerder is opnieuw duidelijk geworden dat Cooper (Dion Cuiper, 29) en Nicolai (27) niet zijn opgewassen tegen de moeilijkheidsgraad van hun eigen inzending.

(..)

Uiteindelijk wordt in Nederland de gerenommeerde producer Gordon Groothedde belast met het vinden van een muzikale list. Hij sluit zich met Mia en Dion op in zijn studio en komt met het konijn uit de hoge hoed: juist door de song anderhalve noot hoger te maken en Dion in de refreinen met kopstem te laten zingen, is de basis veel stabieler. Helemaal als de stemmen van de twee ingebed worden in het comfort van drie achtergrondzangers.

https://www.parool.nl/kun(...)ia-en-dion~b64038d5/
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208981323
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:25 schreef TheVulture het volgende:
Even los van al het negatieve gezeik in de aanloop. Zoals ik er nu naar kijk lijkt het alsof ze wel echt het maximale uit de staging halen met dit lied. Dus mocht het onverhoopt niet lukken om de finale te halen ligt het in mijn ogen puur aan de kwaliteit van het lied zelf. Al denk ik dat je in de 2e halve finale sowieso wel moeiteloos de finale had gehaald.
Ik geloof ook wel dat ze er alles aan gedaan gaan hebben om er het maximale uit te halen. Maar een gegarandeerde qualifier uit de tweede semi zou ik dit toch niet durven noemen. Is Burning Daylight echt zo veel beter dan de categorie Estland, Griekenland, Denemarken, Georgië, Polen, Albanië, waarvan minimaal de helft het in de tweede semi niet gaat redden? Voor ons na het vaak gehoord te hebben misschien wel, maar tenzij we ook dezelfde startpositie erbij krijgen vind ik het maar een twijfelgeval.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208981935
quote:
10s.gif Op zondag 30 april 2023 20:46 schreef NailQueen het volgende:
Kunnen we niet een bingo kaart maken van Boulevard?

- Waar is Duncan?
- Wiwiwilliam komt in beeld
- Optredens van Madrid en EIC
- Aran heeft kritiek op de kleinste dingetjes
- De andere presentatoren die er geen verstand van hebben willen ook hun zegje doen (Luuk, Miljuschka, Bridget etc.)
- Aran draagt een gekleurd jasje geadviseerd door FOK
- Bookmakers
- Loreen gaat winnen
- Aran is voorzichtig positief
- Random mensen/BN'ers die hun zegje willen doen
- Wouter Hardy wordt genoemd
Jongens, na twee dagen hebben we bijna bingo! Oke, welke kleur moet Aran de volgende keer dragen?

(Ik heb er nog 3 toegevoegd :P)
pi_208982047
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Rebel- op 02-05-2023 19:47:45 ]
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 mei 2023 @ 19:47:40 #288
163650 Greys
pi_208982052
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208982078
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 19:38 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Jongens, na twee dagen hebben we bijna bingo! Oke, welke kleur moet Aran de volgende keer dragen?

(Ik heb er nog 3 toegevoegd :P)
Gif(kikker)groen
pi_208982216
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 18:47 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik geloof ook wel dat ze er alles aan gedaan gaan hebben om er het maximale uit te halen. Maar een gegarandeerde qualifier uit de tweede semi zou ik dit toch niet durven noemen. Is Burning Daylight echt zo veel beter dan de categorie Estland, Griekenland, Denemarken, Georgië, Polen, Albanië, waarvan minimaal de helft het in de tweede semi niet gaat redden? Voor ons na het vaak gehoord te hebben misschien wel, maar tenzij we ook dezelfde startpositie erbij krijgen vind ik het maar een twijfelgeval.
Dit vind ik ook. Zelfs in semi 2 zou ik niet durven zeggen dat het moeiteloos een zekere qualifier zou zijn.
pi_208982737
quote:
Mooi, maar de audio hoort niet bij de beelden.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:12:52 #293
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208983670
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 19:49 schreef Spumonisal het volgende:

[..]
Gif(kikker)groen
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 19:38 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Jongens, na twee dagen hebben we bijna bingo! Oke, welke kleur moet Aran de volgende keer dragen?

(Ik heb er nog 3 toegevoegd :P)
Gifkikkergroene nagellak!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:32:16 #294
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208983938
quote:
Mooi om dit gezien te hebben.

Wat zijn het toch twee leuke mensen.

Ik hoop zo dat ze beloond worden met een finale plaats. Ik gun het ze echt.

Ik heb wel hoop, want Nederland staat bij veel mensen toch in hun top 10.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:37:25 #295
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_208984006
quote:
jaaaa ze kruipen uit hun schulp *O* En we krijgen wat meer te zien. Dat doet ze zo goed. Snap niet dat dit niet eerder gebeurd is. Anyway, blij dat het nu gebeurt.

Vind het wel een beetje een gezapige skyradio versie van het origineel :@
Maar daar is ook een groot aantal liefhebbers voor .... Dus vooruit. Ze lijken wel helemaal ingespeeld op elkaar hier.
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 10:13:31 #296
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208986160



Vandaag dus weer een rehearsal om 17:55 en een TikTok live om 19:20. Als het goed is krijgen we werkelijke camerabeelden vandaag van de rehearsal.
pi_208986317
Spannend, ben benieuwd hoe het op camera overkomt!
pi_208987151
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 20:47 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Mooi, maar de audio hoort niet bij de beelden.
Er is inderdaad nogal wat aan gesleuteld.
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 14:29:14 #299
249559 crew  Lavenderr
pi_208989239
Wie weet wordt het toch nog wat en eindigen ze heel hoog. Wat zou dat tof zijn ^O^ Gun het ze ook zo.
pi_208989279
Fijn dat steeds meer mensen het ze ook beginnen te gunnen!
pi_208989282
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')