abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208896415
Het duurt nog even, maar ook in 2024 zijn we er ongetwijfeld weer bij op het ESF. Nadat onze hoop in bange dagen Mia & Dion er (misschien) niet in slagen de beker mee naar huis te nemen, is het tijd voor de vraag: Wie moeten we volgend jaar sturen, zodat we wel winnen en het ESF terugkomt naar Nederland?

De selectiemethode blijft vermoedelijk hetzelfde. Discussie over een NSF kan hier: ESF / Discussie: NSF terughalen Ja of de Nee

Er zijn een aantal namen die vaak genoemd worden:

Jaap Reesema: Deze ster uit Terwolde stuurde in 2021 al een liedje in, samen met Armin van Buuren. Hij heeft dus de ambitie om mee te doen. S10 won de voorselectie, en helaas hebben we nooit kunnen horen hoe briljant zijn inzending was, want die is niet uitgebracht.

Son Mieux: Die zijn vorig jaar echt doorgebroken voor het grote publiek met Multicolor, en hebben nog wat van dergelijke platen gemaakt.

Goldband: Dat liedje van die fakking ambulance staat al 35 weken hoog in de Single Top 100, en zo'n deuntje zou het ongetwijfeld goed doen op het ESF. Live schijnen ze iets minder te zijn, niet mijn woorden, maar wel van diverse anderen hier in ESF.

Davina Michelle: Eén van de beste zangeressen binnen onze landsgrenzen. Ze heeft ook al ervaring op het ESF-podium met de intervalact van 2021. Ze scoorde met 2 covers een nummer 1-hit en in gezelschap van de immer vrouwvriendelijke Marco Borsato en wederom Armin van Buuren een grote hit met Hoe Het Danst. Haar eigen solo-singles lijken wel iets minder hitgevoelig te zijn.

Di-Rect: Nog een band die in staat moet zijn het gewenste niveau voor een ESF te bereiken. Ze hebben wel een vrij drukke concertagenda, met onder meer een reeks concerten in Ahoy in de Kerstvakantie, dus het is de vraag of ze wel tijd hebben voor een ESF. Anderzijds treden ze ook over de grens op, en dan is dit natuurlijk het ideale podium om in heel Europa door te breken.

Stefania: Die deed al eens mee namens Griekenland met Last Dance, en met een leuke act werd ze 10e. Daarna heeft ze nog diverse andere singles uitgebracht (straks even uitzoeken welke dat waren, red.). Ze heeft zelf aangegeven graag nog eens namens Nederland te gaan.

De Staat: Een garantie voor een uniek geluid op het ESF en dat is precies wat met name de televoters tegenwoordig erg aanspreekt.

Froukje: Als S10 het linkerrijtje kan halen, zou haar grote vriendin daardoor geïnspireerd kunnen zijn. Het is van dat duo wel degene met iets minder uitstraling.

Floor Jansen en/of Anneke van Giersbergen: Op het ESF is de Eftelingmetal nooit zo goed vertegenwoordigd geweest, dus een goede kans dat je als enige in de soort alle televotes naar je toe trekt, aangevuld met de stemmen van een internationale fan base. En de vakjury zal ongetwijfeld ook wild worden van de vocale capaciteiten.

Blanks: Niet degene met de meest inclusieve artiestennaam uit dit rijtje, maar Cornald liet eerder weten van hem gecharmeerd te zijn en hij deed al eens mee aan De Beste Zangers.

Rolf Sanchez: Hij zingt in het Spaans, dat is lekker internationaal.

Nielson: Dit is wel een type met de juiste uitstraling voor een ESF. Een leuke Zweedse hit erbij en hij kan de hero of our time worden.

Kovacs: Wordt altijd genoemd in dit soort topics dus nu ook.

Rondé: Je wil niet weten wat Patty Brard met Rondé. Een band die aardig aan de weg timmert en redelijk 'organisch' steeds succesvoller wordt. Nu klaar voor de volgende stap naar het ESF-podium?

Claude: Hij was er opeens, en dat met Ladada, een liedje dat op het ESF lachend Top 10 zou scoren. Zou hij het nog eens willen herhalen en nu willen inzenden?

Flemming: Net als nog wat soortgenoten een ster in eigen land. Misschien dat er een internationale hit inzit.

Meau: Vanuit het niets een hit scoren, dat heeft zij gedaan. Specifiek dat liedje zou op een ESF ook best scoren, maar het is de vraag of ze nog zo'n knaller heeft.

En als al het andere faalt, dan is er nog altijd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met het risico topkandidaten over het hoofd te zien, zijn dit wat voorbeelden van mensen die succesvol zijn en eerder in deze topics genoemd zijn. Vroeger noemden we ook altijd nog Elize (die het in 2019 blijkbaar echt heeft geprobeerd), Eva Simons of dat harpmeisje van de Voice, maar die zijn ondertussen wel redelijk over the hill. Artiesten als Danny Vera, Suzan & Freek en Naaz hebben eerder aangegeven niet naar het ESF te willen.

Dit soort topics leent zich volgens sommigen ook uitermate goed voor geestigheid, dus probeer eens een ludieke opmerking van het kaliber "We moeten volgend jaar Zanger Rinus sturen", en misschien is dat wel precies de 250e keer dat die grap wordt gemaakt, en gaat u met de jubileumtrofee naar huis. Ook de Jostiband of Dries Roelvink in zijn gele zwembroek zijn bijzonder geinige voorbeelden. Lee Towers, voor de 12 punten uit Vilnius. Dat filmpje waarin Sieneke en Frans Bauer roepen mee te willen doen even opzoeken is ook altijd leuk. Normaal, omdat Kroatië het dit jaar zo leuk deed, kan ook nog.

Maar bij voorkeur toch serieuze reacties. Roept u maar:

Wie moet Nederland in 2024 vertegenwoordigen op het ESF?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 25 april 2023 @ 12:15:01 #2
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_208896430
Iemand die wel kan zingen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_208896461
quote:
Rolf Sanchez: Hij zingt in het Spaans, dat is lekker internationaal.
_O-
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 25 april 2023 @ 12:23:54 #4
39237 crew  H_T
2733
pi_208896505
Meermaals gelachen om de OP. Mooi werk Fred! _O_
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_208896593
Ik denk dat volgend jaar wel eens Davina’s jaar kan worden. Ze willen sowieso iemand met podiumervaring en goede vocalen
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208896597
Eefje de Visser en band zou van mij ook mogen.
pi_208896625
In ieder geval geen liedje met een boodschap. Om mijn part iets van jippie het leven is mooi laten we er een feestje van maken. *O* Als het maar heel iets anders is. Kom op commissie AvroTros steek je nek een keer uit en #durfeens.
pi_208896643
Zijn er wel Nederlandse producers/songwriters die echt goede Engelstalige popsongs kunnen produceren...?
pi_208896930
Ik wil Naaz. Maar zal wel weer niet.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Moderator dinsdag 25 april 2023 @ 13:51:42 #10
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_208897180
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:43 schreef Thrts het volgende:
Zijn er wel Nederlandse producers/songwriters die echt goede Engelstalige popsongs kunnen produceren...?
Wouter Hardy
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_208897500
Mogen dagjesmensen ook stemmen?

Geen Goldband, snuiven op het podium hoeft niet beloond te worden met een nog groter podium.
Geen emo singer songwrtiter zuchtmeisjes of jongens die het voornamelijk goed doen bij pubers.

Son Mieux lijkt mij prima. Lekker feesten!
Karsu staat er niet bij maar mag ook gaan. Gaan vast een hoop Turken op stemmen dus dat telt lekker aan.

Graag een opzwepend lied en geen intens depressief lied over pijn en weer opkrabbelen. Dat kennen we nu wel.
pi_208897615
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:17 schreef Zigsky het volgende:
Ik wil Naaz. Maar zal wel weer niet.
Die durft nu natuurlijk helemaal niet meer. Ze was er al niet echt happig op maar als je dan ook nog kans maakt om avond aan avond helemaal belachelijk gemaakt te worden op tv denk je wel twee keer na voor je meedoet.

Dat vind ik het jammere aan hoe het dit jaar is gegaan: in principe vind ik het goed dat Cornald en co er een licht-elitaire selectiemethode op nahouden die voorrang geeft aan 'echte' artiesten als S10, Jeangu en potentieel dus ook Naaz, ipv de standaardnamen uit het Vrienden van Amstel-circuit als Maan en Davina. Maar zorg er dan wel voor dat je met kwaliteit komt, want anders roept 'het volk' om De Streamers en ben je veel verder van huis.
pi_208897683
Ik ben voor Efteling Metal
  dinsdag 25 april 2023 @ 14:57:47 #14
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208897690
Nick zonder Simon of Simon zonder Nick ?

ben geen fan van Davina M. maar een soort nummer als waar ze nu mee scoort zou voor de afwisseling een leuke NL-inzending zijn
... en huiver mee
pi_208898268
Fred _O_

Ik ben voor iemand/een band/duo/trio dat/die:
- van het scherm spat
- het podium rockt
- staat/staan te knallen
- ALLES eruit gooit op het podium
- ervaring heeft
- niets aan het toeval overlaat/laten

Voorkeur 1:
Di-rect of Marcel O+

Voorkeur 2:
Davina Michelle

Voorkeur 3:
Bouke (al gaan we dan misschien weer een beetje richting country/americana?, zijn nieuwe single vind ik toch wel fijn).

[ Bericht 0% gewijzigd door GeorgeM op 25-04-2023 16:54:40 ]
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  dinsdag 25 april 2023 @ 16:50:16 #16
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208899013
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:52 schreef GeorgeM het volgende:
Fred _O_

Voorkeur 3:
Bauke (al gaan we dan misschien weer een beetje richting country/americana?, zijn nieuwe single vind ik toch wel fijn).
wie is Bauke? - op YT kom ik Bouke (Elvis Tributeband) uit?
... en huiver mee
pi_208899055
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 16:50 schreef Giggio het volgende:

[..]
wie is Bauke? - op YT kom ik Bouke (Elvis Tributeband) uit?
Die inderdaad. Typefoutje.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208899260
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2023 14:33 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Mogen dagjesmensen ook stemmen?

Geen Goldband, snuiven op het podium hoeft niet beloond te worden met een nog groter podium.
Geen emo singer songwrtiter zuchtmeisjes of jongens die het voornamelijk goed doen bij pubers.

Son Mieux lijkt mij prima. Lekker feesten!
Karsu staat er niet bij maar mag ook gaan. Gaan vast een hoop Turken op stemmen dus dat telt lekker aan.

Graag een opzwepend lied en geen intens depressief lied over pijn en weer opkrabbelen. Dat kennen we nu wel.
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd :Y

Al zou ik Karsu niet sturen vanwege haar afkomst (wel als ze een goed liedje heeft uiteraard). Het zal zo’n Serhat vast wat bonuspunten hebben opgeleverd, maar dat is toch meer interessant voor landen die maar moeizaam door de semi komen, en ik hoop dat wij niet in die categorie gaan vallen.
pi_208899348
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 16:55 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Die inderdaad. Typefoutje.
quote:
In augustus 2012 trad Scholten op tijdens de Elvis Memorial Tour in Graceland. Ook in augustus 2017 werd hij gevraagd op te treden in Graceland, ditmaal vanwege de 40ste sterfdag van Elvis Presley. In 2018 werd hij genomineerd voor de cultuurprijs van de gemeente Emmen.
Niet alles wat hij bereikt heeft, is even prestigieus, maar het lijkt me in elk geval iemand die niet zenuwachtig zal worden van een ESF-podium.
pi_208899433
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 17:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]
[..]
Niet alles wat hij bereikt heeft, is even prestigieus, maar het lijkt me in elk geval iemand die niet zenuwachtig zal worden van een ESF-podium.

Zeker niet :D :7
George Michael
  dinsdag 25 april 2023 @ 19:30:20 #21
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208900674
Nee, kijk Nederland heeft er nu over omdat Johan Derksen het er over heeft en hem laat optreden als alternatief op Mia en Dion en komt er natuurlijk een hype. Oudere mensen maakt het nostalgisch naar tijden van lang geleden. Natuurlijk kan hij wel goed zingen en heeft podium presence. Als je hem googled komen er vrijwel eigenlijk alleen covers te tevoorschijn. België stuurde ook ooit een Elvis tribute en dat eindigde nog onder De Toppers. Die jongen heeft best zijn talent maar denk niet dat Europa daar echt op zit te wachten en wij moeten ook weg uit die hoek country singer song writer. We moeten naar muziek waar ook de jeugd naar luistert.
  dinsdag 25 april 2023 @ 19:36:24 #22
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208900752
Ik vind best wat opties uit de OP goede opties eventueel. Een cliche, maar het staat toch bij het liedje en capaciteiten. Trijntje had groot succes, maar een gigantisch kutnummer. Duncan was een nobody toen hij meedeed vanwege zijn goede nummer al was dat vast ook wel een risico gezien hij weinig ervaring had en ook wel onzeker en nerveus was. Dat is de goede kant opgevallen. Ik stel voor om een bezem te halen door de commissie, gedeeltelijk of geheel te vervangen door mensen die nu hits maken of weten hoe het werkt, voeg eventueel een demoscopische jury toe. Weer op het nummer te selecteren. Geen carte blanche aan artiesten geven. En dan de top 5 ofzo te laten optreden in een professionele setting voor de juries. En even een jaar zonder singer song writer muziek, zonder hippe country vibes, zonder nummer met een boodschap. Zal mij verder een worst zijn of we een dancepop, hiphop of rock nummer sturen.
pi_208902088
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:34 schreef Nexum het volgende:
Ik denk dat volgend jaar wel eens Davina’s jaar kan worden. Ze willen sowieso iemand met podiumervaring en goede vocalen
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:51 schreef Meke het volgende:

[..]
Wouter Hardy
Ik zei het al eerder, Davina Michelle met een nummer van Wouter Hardy, niks meer aan doen.
Koel en donker bewaren
pi_208903324
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:30 schreef Momo het volgende:
Nee, kijk Nederland heeft er nu over omdat Johan Derksen het er over heeft en hem laat optreden als alternatief op Mia en Dion en komt er natuurlijk een hype. Oudere mensen maakt het nostalgisch naar tijden van lang geleden. Natuurlijk kan hij wel goed zingen en heeft podium presence. Als je hem googled komen er vrijwel eigenlijk alleen covers te tevoorschijn. België stuurde ook ooit een Elvis tribute en dat eindigde nog onder De Toppers. Die jongen heeft best zijn talent maar denk niet dat Europa daar echt op zit te wachten en wij moeten ook weg uit die hoek country singer song writer. We moeten naar muziek waar ook de jeugd naar luistert.
Het lastige met dat soort types die heel goed anderen na kunnen doen, is dat ze vaak als zichzelf een stuk minder zijn. Al lijkt me zo'n type met het juiste liedje op zich niet slecht.

Van mij hoeven we ook niet per sé weg uit de Radio 2-hoek, maar na dit jaar moet dat dan wel van een dusdanig niveau zijn dat de halve finale een formaliteit is. Dat kan je nooit met 100% zekerheid zeggen, maar als we volgend jaar weer 13e in de semi worden met zo'n suf liedje, wordt het ook steeds lastiger om mensen uit andere genres warm te krijgen om iets in te sturen.
pi_208904156
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:30 schreef Momo het volgende:
België stuurde ook ooit een Elvis tribute en dat eindigde nog onder De Toppers. Die jongen heeft best zijn talent maar denk niet dat Europa daar echt op zit te wachten
Als ik voor mijzelf spreek, was dat echt een slechte act/nummer. Ik heb al niks met Elvis. Z'n muziek spreekt me niet aan. Er zullen meerdere mensen zijn die die stijl oubollig vinden en dus niet erop stemmen. Daarnaast heb ik 't niet zo met imitatiezangers. Of 't nou Elvis Presley is of Michael Jackson. Dus dan knap ik al af op zoiets. Ik snap nog steeds niet dat de Belgen Copycat hadden gestuurd. Die titel alleen al. :')

Nee, laten wij vooral niet zoiets sturen. :)
Hotapnyc
pi_208907250
Je moet Bouke ook niet als Elvis-copycat sturen, maar juist met een heel ander nummer.
Nadeel is wel dat hij sowieso als Elvis klinkt. Toch denk ik dat het kans maakt met een goeie knaller.
Hij rockt de stage en klinkt als een klok. Ik ben bij het tribute concert geweest afgelopen zondag.
Edsilia heeft het ook (met Hemel en Aarde) erg goed gedaan en zij ging ook niet als Oleta Adams-copycat, terwijl haar stem er heel erg op lijkt (misschien iets minder duidelijk dan Bouke).
George Michael
pi_208907427
Ik denk dat we niet aan een bepaalde stijl moeten denken voor een volgende inzending. Als je kijkt naar sommige nummers die het naar waarschijnlijkheid goed gaan doen dan valt op dat die ook niet meteen in een genre te vangen zijn. Laat het nummer leidend zijn en zorg voor een frisse flink opgeschudde en verjongde selectiecommissie.
pi_208915613
Ik mis Chef'Special nog in dit rijtje. Maar ik heb bij hun een sterk voorgevoel dat zij het ESF in geheel flink gaan onderschatten.
pi_208915669
Wie is Kovacs ook alweer? :@
pi_208915794
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:04 schreef NailQueen het volgende:
Dit is haar bekendste als je het mij vraagt.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208915809
Ze heeft een paar maanden geleden ook een nieuw album uitgebracht, inclusief een duet met Till Lindemann, de zanger van Rammstein. Afgezien van de persoonlijke tekst verder geen liedje dat de wereld op zijn kop zet, denk ik.

pi_208915995
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:12 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Dit is haar bekendste als je het mij vraagt.
Ah dat liedje. Maar inmiddels is dat alweer 8 jaar geleden. Beetje een one-hit wonder wat mij betreft. Maar dat hoeft niets te betekenen natuurlijk.
pi_208923359
tot en met 2018 vroegen ze eerst de artiest, die ze vervolgens carte blanche gaven qua nummer.

Daarna was er "open inschrijving", en dat leidde tot:
- Duncan Laurence (omdat Ilse nog wel geen goede artiest met nummer wist toen er niets binnen kwam)
- Jeangu Macrooy (met wie ze al een tijdje in contact stonden)
- S10 (met wie ze al een tijdje in contact stonden)
- Mia en Dion (die door Duncan waren aangedragen)

Met die vier keuzes zaten ze elke keer in hetzelfde hoekje, en is er dus nog nooit iets door de commissie geselecteerd waar ze niet zelf achteraan hebben gejaagd. Ook is er in die zelfde periode geen enkele hit uitgebracht waarvan de artiest zei dat de commissie het niet wilde hebben. Vervolgens krijgen Mia en Dion, als het even een beetje tegen zit, een enorme berg bagger over zich heen.

De vraag zou volgens mij moeten zijn hoe we goede artiesten met goede nummers er van kunnen overtuigen dat ze zich gaan melden als potentiele songfestival kandidaten. Want we kunnen nog zo veel willen, ze moeten het wel insturen.
  donderdag 27 april 2023 @ 17:16:11 #34
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208923417
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 17:08 schreef Sableheart het volgende:
tot en met 2018 vroegen ze eerst de artiest, die ze vervolgens carte blanche gaven qua nummer.

Daarna was er "open inschrijving", en dat leidde tot:
- Duncan Laurence (omdat Ilse nog wel geen goede artiest met nummer wist toen er niets binnen kwam)
- Jeangu Macrooy (met wie ze al een tijdje in contact stonden)
- S10 (met wie ze al een tijdje in contact stonden)
- Mia en Dion (die door Duncan waren aangedragen)

Met die vier keuzes zaten ze elke keer in hetzelfde hoekje, en is er dus nog nooit iets door de commissie geselecteerd waar ze niet zelf achteraan hebben gejaagd. Ook is er in die zelfde periode geen enkele hit uitgebracht waarvan de artiest zei dat de commissie het niet wilde hebben. Vervolgens krijgen Mia en Dion, als het even een beetje tegen zit, een enorme berg bagger over zich heen.

De vraag zou volgens mij moeten zijn hoe we goede artiesten met goede nummers er van kunnen overtuigen dat ze zich gaan melden als potentiele songfestival kandidaten. Want we kunnen nog zo veel willen, ze moeten het wel insturen.
Ja het is maar zeer de vraag wat ze allemaal binnen krijgen. Je ziet dan mensen online roepen "Mia en Dion moeten niet naar het songfestival gaan, nee *insert artiest* moet gaan". Maar ja je favoriete artiest is geen hond die je dwingt om naar het songfestival te gaan. Het is niet dat "het volk" zegt dat Pietje moet gaan, dat Pietje dan maar snel een nummer moet vinden en op het vliegtuig naar Liverpool wordt gezet.
pi_208923545
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:04 schreef NailQueen het volgende:

Dit is bekend liedje van haar
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_209083962
Even een copypaste uit het Mia en Dion-topic :P

Het beste wat je denk ik nu kan doen is gewoon een bekende naam toch maar weer een soort van cart blanche te geven, desnoods met een interne selectie uit meerdere liedjes van die artiest. Als je een Di-Rect, Davina Michelle of Son Mieux vraagt om intern diverse tracks voor te leggen zal er vast iets tofs tussen zitten.

Ik denk niet dat je met een open inzending na dit gezeik over Mia en Dion nog veel kwaliteit gaat binnen krijgen op dit moment. Voor zover dat dit jaar al het geval was..
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209083979
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:34 schreef Nexum het volgende:
Zou het met haar wel aandurven om een carte blanche te geven. Haar singles worden ook steeds beter. Heartbeat was moeiteloos de finale in gegaan denk ik :Y
pi_209084020
Ik vind Karsu enorm schattig :@ en ze kan nog goed koken ook :Y)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209084032
Ik sluit een Lakhsmi trouwens ook niet uit, die heeft er denk ik ook al een keer heel kort bij gezeten in het jaar van S10. Die naam werd niet voor niks ineens gelekt.
pi_209084036
Froukje & S10 samen met een superhit.
Leh-kùr
pi_209084051
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:57 schreef TLC het volgende:
Ik vind Karsu enorm schattig :@ en ze kan nog goed koken ook :Y)
Sowieso dat zij twee jaar geleden bij de laatst 4 zat. :D Ze werd helemaal ongemakkelijk toen ze haar er iets over vroegen bij Op1 en haar vader had er iets over op Instagram gezet. :D
  woensdag 10 mei 2023 @ 00:01:51 #42
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_209084067
Di-rect lijkt me een prima keuze en dan gewoon een dik stadium rock liedje sturen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_209084098
Ik vind de eigen nummers van Karsu eigenlijk niet zo bijzonder. Dat is het geval met de meeste namen die vaak worden genoemd. Nederlanders kijken vooral naar zangers maar eigenlijk is het nummer veel belangrijker. Geen land waar zoveel wordt gecoverd als Nederland, omdat er hier gewoon weinig goede liedjes worden geschreven.
pi_209084139
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:03 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind de eigen nummers van Karsu eigenlijk niet zo bijzonder. Dat is het geval met de meeste namen die vaak worden genoemd. Nederlanders kijken vooral naar zangers maar eigenlijk is het nummer veel belangrijker. Geen land waar zoveel wordt gecoverd als Nederland, omdat er hier gewoon weinig goede liedjes worden geschreven.
Ik ken niet één nummer van haar. _O- Ze heeft veel uitstraling en alles, maar inderdaad als je nu al geen nummer weet behalve covers..
pi_209084140
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:53 schreef TheVulture het volgende:
Even een copypaste uit het Mia en Dion-topic :P

Het beste wat je denk ik nu kan doen is gewoon een bekende naam toch maar weer een soort van cart blanche te geven, desnoods met een interne selectie uit meerdere liedjes van die artiest. Als je een Di-Rect, Davina Michelle of Son Mieux vraagt om intern diverse tracks voor te leggen zal er vast iets tofs tussen zitten.

Ik denk niet dat je met een open inzending na dit gezeik over Mia en Dion nog veel kwaliteit gaat binnen krijgen op dit moment. Voor zover dat dit jaar al het geval was..
Hier kan je voor kiezen, alleen dan loop je wel weer het risico dat de gekozen artiest per se met 1 bepaald nummer wil gaan (zie OG3NE en Waylon). Dan zou er eigenlijk een soort afspraak moeten worden gemaakt dat de commissie een zeer sterke stem krijgt in welke het wordt van wat er op de plank ligt. Uiteraard moet de artiest zich wel comfortabel bij dat nummer voelen, maar de eigenwijsheid van OG3NE en Waylon destijds hielp ons ook niet heel veel verder.

Mijn persoonlijke voorkeur zou Efteling Metal of Son Mieux zijn, maar het perspectief van nummer eerst moet wel op een bepaalde manier gewaarborgd blijven. Anders halen we mogelijk alsnog niks bij de televoting. Wat meer lef qua keuze mag de commissie wel tonen.
pi_209084167
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:58 schreef Willewa het volgende:
Froukje & S10 samen met een superhit.
Froukje is vocaal wel vrij instabiel hoor, veel minder sterk dan S10.
pi_209084186
Ultieme Nederlandse televote-band zou natuurlijk De Staat zijn. Zo'n nummer haalt geheid de finale.

pi_209084245
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:08 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Froukje is vocaal wel vrij instabiel hoor, veel minder sterk dan S10.
Ja live wel inderdaad, ff jaartje hard samen aan werken dan. Maar die 2 hebben een gruwelijke chemie en waar S10 met gemak de mooiste klanken eruit gooit en wat kunstzinniger is en zeker de beste zangeres is van de 2, heeft Froukje met haar muziek altijd echt de hitgevoeligheid hard te pakken imo. Muzikaal (dus ik bedoel niet alleen zang, maar echt de muziek en het geheel, de melodieën etc) erg sterk.

Dus als ze haar ademhaling meer onder controle krijgt en idd wat stabieler wordt zie ik ze heel ver komen. Geheid dat er iig een killer song uitkomt. Als je hun 2 nummers samen nu pakt, daarmee zou je echt ver komen denk ik. Smaak misschien, maar ik vind ze keihard, zeker samen.
Leh-kùr
pi_209084267
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:10 schreef blackswangreen het volgende:
Ultieme Nederlandse televote-band zou natuurlijk De Staat zijn. Zo'n nummer haalt geheid de finale.

Helemaal eens :Y
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 00:18:19 #50
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209084272
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:10 schreef blackswangreen het volgende:

Zeker wel. _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')