abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 april 2023 @ 01:19:57 #1
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
  zondag 23 april 2023 @ 01:22:14 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 23 april 2023 @ 01:28:40 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 23 april 2023 @ 01:42:11 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208869305
https://news.err.ee/16089(...)tion-to-cross-border
Estonia does not intend to allow Russian citizens, who want to leave Russia to avoid being drafted into the army to enter the country.

"The Russian call for mobilization or the unwillingness to be mobilized or fulfill any other civic duty in Russia is not a valid reason to enter Estonia. Opening the Estonian and European borders to tens, or perhaps hundreds, of thousands of strong and capable men is a very real security threat, which we cannot allow," Veiko Kommusaar, deputy secretary general for internal security at the Estonian Ministry of Internal Affairs, told ERR on Monday.

"From a humanitarian perspective, the question is understandable, and one can understand that many people have no desire to go to war for Putin. However, from our point of view, fleeing to Estonia is in no way. We believe that there are other ways to resist both mobilization and Putin," Kommusaar said.

Kommusaar explained, that on September 19 last year, Estonia, Latvia, Lithuania and Poland all introduced entry restrictions for Russian citizens holding Schengen visas. Finland later followed suit.

"Russian citizens with Schengen visas will not be allowed to enter Estonia, unless it is for humanitarian reasons or to visit close relatives living in Estonia," Kommusaar said. "Humanitarian considerations do not include using existing Schengen visas to flee mobilization. Russian citizens can apply for international protection in Estonia. However, fleeing mobilization is not considered a valid reason for protection (status). Each application will be considered individually," he added.

========================
Als ze hun wel zouden toelaten dan zou Rusland zoooo makkelijk dit kunnen misbruiken om landen op de lange termijn te Russificeren. Bijvoorbeeld door teruggenomen mensen te executeren en dan kunnen al die gastlanden de rest niet meer terugsturen en zitten ze opgescheept met honderdduizenden 'vijandig' volk (want meerdere generaties verknipt en gebrainwashed opgegroeid).
pi_208869306
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 23 april 2023 @ 01:49:51 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208869318
quote:
quote:
And Prigozhin, a longtime ally of Putin, has vouched to help former convicts who have served out their contracts in Ukraine if they get in trouble with law enforcement.

“The police should treat you with respect. If they are being unreasonable … I myself will call and sort things out with the governors and so on. We will find a solution,” Pirgozhin recently told a group of former prisoners.

The backing of Prigozhin, one of Russia's most notorious figures, will add to a growing sense of impunity felt by prisoners returning home, said a representative of Jailed Russia, a prisoners' rights NGO.

Savichev described to the Observer how police in Voronezh would occasionally detain him for disorderly conduct late at night.

But, according to his account, he was released every time after showing the police some of the medals he received for fighting in Ukraine, including a presidential award for "bravery" seen by the Observer.

"The cops treated me somewhat like a hero," Savichev boasted, adding that police officers would invite him for tea to hear tales about his time with Wagner.

"It felt like I could get away with anything."
Denk dat hier vigilante justice wel op z'n plaats is. Ze worden juridisch beschermd door de politie, Wagner en Putin.

Van de overheid hoef je dus niets te verwachten dus dan blijft enkel VJ over.
  zondag 23 april 2023 @ 02:04:57 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208869337
💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣 😱😱😱

https://www.reddit.com/r/(...)a_foxhole_with_what/
Ukrainian soldier clearing a foxhole with what seems to be a satchel charge
pi_208869338
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 01:49 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
[..]
Denk dat hier vigilante justice wel op z'n plaats is. Ze worden juridisch beschermd door de politie, Wagner en Putin.

Van de overheid hoef je dus niets te verwachten dus dan blijft enkel VJ over.
Eens, maar dan is het wachten tot ze jou naar het front sturen.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208869957
quote:
Opzich puur oorlogstechnisch best wel slim.
De gevangenissen af en de hardste criminelen je bloedige gevechten laten uitvechten. Die lui hebben toch niks te verliezen.
Alleen dan jammer dat er wat van overleven
Vakman pur sang
pi_208870025
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208870056
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2023 09:00 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Fantastich boek van Hopkirk is dat. _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208870089
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2023 09:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Fantastich boek van Hopkirk is dat. _O_
Laatst toevallig "Mapping the Great Game" (Riaz Dean) gelezen, was ook buitengewoon interessant.
pi_208870257
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 april 2023 22:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik snap niet wat hier is gebeurd.
Stephen King's account heeft blijkbaar uit het niets een subscribed status gekregen (wat normaal gesproken 8 dollar per maand kost). Dus Stephen King zegt dat ze dat mogen afnemen en die donatie beter aan een goed doel in Oekrane kunnen geven.
pi_208870267
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 08:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Opzich puur oorlogstechnisch best wel slim.
De gevangenissen af en de hardste criminelen je bloedige gevechten laten uitvechten. Die lui hebben toch niks te verliezen.
Alleen dan jammer dat er wat van overleven
Daar heb je ramen voor
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208870291
Ik gok dat die Rus dat niet heeft overleefd...
twitter
pi_208870307
twitter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208870336
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 01:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Auw! 💣

https://www.reddit.com/r/(...)fend_himself_from_a/
Russian soldier trying to defend himself from a Ukrainian drone is hit directly by its payload. April 2023.
DRONED!
pi_208870554
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 09:51 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Hij is sowieso zijn eigen risico kwijt :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 23 april 2023 @ 10:34:20 #19
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208870674
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 10:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hij is sowieso zijn eigen risico kwijt :7
Dit is bedrijfsmatig niet?
pi_208870725
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:34 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dit is bedrijfsmatig niet?
Ik heb zo het idee dat Ruzland nou niet bepaald goed voor zijn militairen zorgt, dus van secundaire arbeidsvoorwaarden zal weinig sprake zijn 🤣
A murky, forgotten land.
  zondag 23 april 2023 @ 10:46:36 #21
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208870824
Nieuwe campagne in rusland vraag om echte mannen die willen vechten.

Als je niet je darmen uit je buik hebt bungelen ben je geen echte man natuurlijk. Echte mannen zeuren daar niet over.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_208870858
quote:
2s.gif Op zondag 23 april 2023 10:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuwe campagne in rusland vraag om echte mannen die willen vechten.

Als je niet je darmen uit je buik hebt bungelen ben je geen echte man natuurlijk. Echte mannen zeuren daar niet over.
Een echte kerel stopt zijn ingewanden terug, neemt en slok wodka en springt de loopgraaf uit recht op de vijand af :7
A murky, forgotten land.
  zondag 23 april 2023 @ 12:41:01 #23
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_208872237
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 02:04 schreef slashdotter3 het volgende:
💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣 😱😱😱

https://www.reddit.com/r/(...)a_foxhole_with_what/
Ukrainian soldier clearing a foxhole with what seems to be a satchel charge
Damn Son
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 23 april 2023 @ 12:48:07 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208872398
Hoort Taiwan wel bij China 🤔
quote:
Frankrijk en Baltische staten boos over Krim-opmerkingen Chinese ambassadeur
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68910548
pi_208872481
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 09:51 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Vraag me af of ze via een walkie talkie te horen krijgen wat de drone kan zien en zo dus een voordeel hebben qua overzicht van de situatie. Zullen deze twee wel niet hebben op dat moment. Stalen zenuwen hoor, voor zulke gevechten.
  zondag 23 april 2023 @ 13:08:52 #27
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208872665
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 12:56 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Vraag me af of ze via een walkie talkie te horen krijgen wat de drone kan zien en zo dus een voordeel hebben qua overzicht van de situatie. Zullen deze twee wel niet hebben op dat moment. Stalen zenuwen hoor, voor zulke gevechten.
Ik vraag me af of moderne legers zulke tactieken trainen want het is wel de toekomst. Amerika, UK en Israel die 3 dat is wel zeker maar hoe zit het met de rest? Hoe zit het met het NLse leger? 🤔
  zondag 23 april 2023 @ 13:21:01 #28
64288 Bensel
Ladderzat
pi_208872848
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 09:53 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kan ook (wederom) een ruse zijn, een valstrik, om de russen in beweging te krijgen richting het westen, zodat de fronten in het oosten minder bezet zijn. En het heen en weer bewegen kost brandstof (en af en toe een voertuig die omkiepert/voplledig vast komt te zitten), een logistieke uitdaging, en zorgt ervoor dat men via sateliet info ziet waar ze zich concentreren (voor himars en drone aanvallen)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_208873036
twitter
pi_208873131
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:08 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik vraag me af of moderne legers zulke tactieken trainen want het is wel de toekomst. Amerika, UK en Israel die 3 dat is wel zeker maar hoe zit het met de rest? Hoe zit het met het NLse leger? 🤔
Lijkt me juist dat je met het juiste materiaal niet zulke risico's hoeft te lopen. Moderne legers zullen dus eerder wapens ontwikkelen waardoor je niet je mensenlevens zo op het spel hoeft te zetten.
  zondag 23 april 2023 @ 13:56:08 #31
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 23 april 2023 @ 13:59:27 #32
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 23 april 2023 @ 14:02:06 #33
33189 RM-rf
1/998001
pi_208873312
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:21 schreef Bensel het volgende:

[..]
kan ook (wederom) een ruse zijn, een valstrik, om de russen in beweging te krijgen richting het westen, zodat de fronten in het oosten minder bezet zijn. En het heen en weer bewegen kost brandstof (en af en toe een voertuig die omkiepert/voplledig vast komt te zitten), een logistieke uitdaging, en zorgt ervoor dat men via sateliet info ziet waar ze zich concentreren (voor himars en drone aanvallen)
Taktisch gezien lijkt me veel minder slim vanuit Kherson op te trekken, waarbij dan de russen hun aanvoer lang beschermd kunnen zien en de oekrainers heel veel kilometers door voorbereidde verdedigingslinies moeten maken.

Vooral de opmars op Melitopol vanuit Zaporizhzhia zal de meeste werking hebben en mogelijk doorslaggevend voor het slagen van het offensief zijn.
Maar dat weten de russen ook en die concentreren daar nu hun troepen ook op.
Dat kan maken dat in andere linies het eenvoudiger is om speldenprikken uit te delen.

Tevens lijkt dat ook een argument voor het idee dat Bakhmut eerder op termijn een kwetsbaarheid voor de russen vormt...
Zolang ze daar een enorm aantal van hun beste troepen op fixeren kunnen ze een opmars op Melitopol mogelijk minder goed verdedogen.
(ik verwacht dat als de oekrainers serieus op Melitopol trekken, de russen gelijk alles wat ze rond Bakhmut ingenomen hebben na zware strijd opgeven om de wagners daarheen te kunnen sturen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 23 april 2023 @ 14:33:59 #34
64288 Bensel
Ladderzat
pi_208873722
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 14:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Taktisch gezien lijkt me veel minder slim vanuit Kherson op te trekken, waarbij dan de russen hun aanvoer lang beschermd kunnen zien en de oekrainers heel veel kilometers door voorbereidde verdedigingslinies moeten maken.

Vooral de opmars op Melitopol vanuit Zaporizhzhia zal de meeste werking hebben en mogelijk doorslaggevend voor het slagen van het offensief zijn.
Maar dat weten de russen ook en die concentreren daar nu hun troepen ook op.
Dat kan maken dat in andere linies het eenvoudiger is om speldenprikken uit te delen.

Tevens lijkt dat ook een argument voor het idee dat Bakhmut eerder op termijn een kwetsbaarheid voor de russen vormt...
Zolang ze daar een enorm aantal van hun beste troepen op fixeren kunnen ze een opmars op Melitopol mogelijk minder goed verdedogen.
(ik verwacht dat als de oekrainers serieus op Melitopol trekken, de russen gelijk alles wat ze rond Bakhmut ingenomen hebben na zware strijd opgeven om de wagners daarheen te kunnen sturen)
Maar een schijnaanval vanuit kherson kan wel de troepen uit het oosten bij melitopol wegtrekken. Het kost tijd om richting kherson te gaan, en troepen die reizen vechten niet. Dan kun je daarna bij melitopol de russen wel volledig aanvallen, zodat je de russische troepen die richting kherson vertrokken zijn kunt afsluiten van versterking.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 23 april 2023 @ 14:38:06 #35
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 april 2023 @ 14:39:38 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_208873809
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:08 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Zeker weten dat daar echt wel op getraind wordt, ook Nederland gaat echt wel enigszins met z'n tijd mee :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 april 2023 @ 14:40:49 #37
284411 crew  heywoodu
pi_208873832
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:59 schreef slashdotter3 het volgende:
PsyOps _O-
Parachutespringen is allang vervangen door onder de radar vliegende helicopters
[ twitter ]
Het lijkt me dan juist weer heel sterk dat parachutespringen op geen enkele manier meer inzetbaar is :P

@AchJa, jij een idee?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_208873929
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 14:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het lijkt me dan juist weer heel sterk dat parachutespringen op geen enkele manier meer inzetbaar is :P

@:AchJa, jij een idee?
Special forces in kleine groepjes. :+
pi_208874028
Ik kan mij haast niet voorstellen dat het offensief vanuit Cherson plaats zal vinden. Zou wel erg gewaagd zijn.

Of ze proberen een tangbeweging te doen door via 2 offensieven, vanuit Cherson en vanuit Zaporizja naar Melitopol, de Russen in te sluiten?

Als je dan de bruggen naar de Krim opblaast dan hebben de Russen daar wel een probleem.
pi_208874199
quote:
9s.gif Op zondag 23 april 2023 13:39 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
"Relations with our country" :')

Geen zinnig mens wil nog iets te maken hebben met dat barbaarse, misdadige volk...
  zondag 23 april 2023 @ 15:11:51 #41
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208874458
🤔🤔🤔

twitter

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/04/22/7399033/
Russians sentenced Crimean Tatar to 7 years for transferring US$13.67 to friend

[ Bericht 66% gewijzigd door slashdotter3 op 23-04-2023 20:35:57 ]
  zondag 23 april 2023 @ 15:22:15 #42
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_208874656
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 14:02 schreef RM-rf het volgende:
Een van de minder bekende Murphy's laws:

The diversion you are ignoring is the main attack.

Ik twijfel zelf of oekraine de middelen heeft om pantservoertuigen op de linker (zuid) oever van de dniepro te krijgen, maar als rus maar vermoed dat die capaciteit bestaat, hebben ze geen andere keuze dan troepen te comitten om dat te voorkomen.

En zelfs al hebben ze die capaciteit niet, ze daar een bridgehead laten vormen, zou kunnen zorgen dat rus troepen naar het oosten van 2 kanten aangevallen worden, mocht het losgaan op het zaporizja front.

Dus simpelweg een mooi dilemma, waar elke keuze nadelen heeft. En zo speel je het spel.
  Overall beste user 2022 zondag 23 april 2023 @ 15:33:01 #43
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208874792
quote:
PsyOps _O-
[ twitter ]
Inderdaad is dat het uitlachen waard! HAHAHAHAHO. Echt, ik kom niet meer bij. Doen alsof parachutes nog worden gebruikt. HAHAHAHALOL.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 23 april 2023 @ 15:41:22 #44
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208874920
https://www.msn.com/en-us(...)-ukraine/ar-AA1admec

I donated US$100 million": Musk responds to Stephen King on aid to Ukraine
Billionaire Elon Musk has responded to writer Stephen King, who asked him to donate money for Ukraine, by estimating his help at US$100 million.
  Overall beste user 2022 zondag 23 april 2023 @ 15:43:15 #45
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208874952
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 15:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)-ukraine/ar-AA1admec

I donated US$100 million": Musk responds to Stephen King on aid to Ukraine
Billionaire Elon Musk has responded to writer Stephen King, who asked him to donate money for Ukraine, by estimating his help at US$100 million.
En 44 miljard aan de Russen door Twitter te kopen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208875492
Tenminste een goede Rus 8-)
twitter
pi_208875812
1Forrest1
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208875972
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:21 schreef Bensel het volgende:

[..]
Of ze bereiden wat gebouwen met explosieven voor zoals ze volgens mij in Bakhmut hebben gedaan. Maar hoe dan ook zullen de Russen hier wel op 'moeten' reageren (liefst natuurlijk gewoon oprotten uit Oekrane, maar dat beseffen ze nog niet). Oekrane zal wel verschillende plannen klaar hebben liggen om daar dan weer op te reageren.
  zondag 23 april 2023 @ 16:46:49 #50
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208876683
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 23 april 2023 @ 17:05:05 #52
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 23 april 2023 @ 17:38:44 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208877981
twitter
  zondag 23 april 2023 @ 18:41:52 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 23 april 2023 @ 18:56:10 #57
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208878239
💣😱🏃‍♂️💨
https://www.reddit.com/r/(...)ere_saying_that_now/
I heard Ukrainian soldiers were saying that now Russians try to pretend dead when seeing a drone to approach their positions but Ukrainians already knows of this trick. Here's one of such cases
pi_208878370
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 12:56 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Uiteraard.... daar zijn deze drones immers voor? :p

Snap eigenlijk gewoon niet waarom we niet een paar miljoen uitgeven aan goedkope drones. Ongeveer het meest belangrijke in deze oorlog.

Terwijl we tientallen miljoenen aan bayraktars uit hebben gegeven.
pi_208878384
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 14:51 schreef Breekfast het volgende:
Ik kan mij haast niet voorstellen dat het offensief vanuit Cherson plaats zal vinden. Zou wel erg gewaagd zijn.

Of ze proberen een tangbeweging te doen door via 2 offensieven, vanuit Cherson en vanuit Zaporizja naar Melitopol, de Russen in te sluiten?

Als je dan de bruggen naar de Krim opblaast dan hebben de Russen daar wel een probleem.
Vanuit Kherson lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Moet je eerst na de rivier, kilometers door open moerassig land om daarna op kilometers aan loopgraven en andere defensielinies te stuiten die zijn aangelegd afgelopen maanden.
pi_208878538
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2023 19:08 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Uiteraard.... daar zijn deze drones immers voor? :p

Snap eigenlijk gewoon niet waarom we niet een paar miljoen uitgeven aan goedkope drones. Ongeveer het meest belangrijke in deze oorlog.

Terwijl we tientallen miljoenen aan bayraktars uit hebben gegeven.
Dat het idealiter zo is wil niet zeggen dat het ook zo is. Genoeg filmpjes gezien waarbij ze vijandelijke loopgraven ingingen en ze hooguit van tevoren een situatieschets hebben meegekregen.
pi_208878746
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)00000_volunteers_to/
Russia Looking to Recruit 400,000 Volunteers to Fight in Ukraine
"Volunteers"

zondag 23 april 2023 @ 20:06:44 #63
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_208878904
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 20:05 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Uit het raam gesprongen?
  zondag 23 april 2023 @ 20:13:17 #64
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 23 april 2023 @ 20:16:17 #65
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208879003
Elon heeft het embedden van videos van dit channel geblokkeerd dus je moet op de link klikken

Video from Bakhmut of the view from a Ukrainian sniper thermal scope as he goes about searching, finding and eliminating a Russian target
https://twitter.com/raging545/status/1650201312510763012

Video from Bakhmut showing a Ukrainian sniper taking out a Russian soldier in a high rise apartment within the city.
https://twitter.com/raging545/status/1650200107873181702
  zondag 23 april 2023 @ 20:28:05 #66
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 23 april 2023 @ 20:46:32 #67
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208879206
https://www.csis.org/anal(...)ies-winning-next-war
The next war will be fought on a high-tech battlefield. But which technologies will make a real difference? Where will the United States find a technological edge? This CSIS report identifies the seven technologies that could make the difference in a fight against a near-peer adversary. Three are “sprint” technologies, where the United States should aggressively pursue advancement with considerable resources and focused commitment: quantum sensing and computing, biotechnology, and secure, redundant communications networks. Four are “follow” technologies, where the United States should support and shape efforts ongoing in the private sector: high-performance batteries, artificial intelligence/machine learning, space-based sensors, and robotics.

The consequences of failure on any of these technologies are tremendous—they could make the difference between victory and defeat. This report aims to focus efforts on the areas that count, across intelligence work, hybrid warfare, competition, and conflict, to prepare for competition today and potential conflict in the future.
  zondag 23 april 2023 @ 20:54:49 #68
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 23 april 2023 @ 21:04:42 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 23 april 2023 @ 21:14:21 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208879481
quote:
PsyOps _O-
Want laagvliegende heli's zijn natuurlijk volkomen onkwetsbaar voor PRTL's en MANPADS die daar voor gemaakt zijn...
  Moderator zondag 23 april 2023 @ 21:16:42 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208879508
Gebeurt toch ook nog gewoon

https://en.m.wikipedia.or(...)to%20Northern%20Iraq.

Kane ook iets van een Nederlandse actie herinneren maar ik zit mobiel en geen zin in gedoe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 23 april 2023 @ 21:18:28 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208879533
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 23 april 2023 @ 21:22:51 #73
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 23 april 2023 @ 21:24:49 #74
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208879580
_O-
In Russia apparently its a culture to steal things like products, money, clothes, etc. This is a video of workers at the Russian online retailer Wildberries warehouse "declaring what they have on them" before begining work
twitter

[ Bericht 50% gewijzigd door slashdotter3 op 23-04-2023 21:43:23 ]
  zondag 23 april 2023 @ 21:29:35 #75
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 23 april 2023 @ 21:33:47 #76
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208879664
twitter
pi_208879674
twitter

ICC kijken we mee?
zie email 27 oktober
pi_208879735
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
ICC kijken we mee?
:{

En ze staan nog steeds niet op internationaal erkende terrorristenlijsten he...
pi_208879764
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 21:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het uitgeven van zo’n verklaring is gewoon een oorlogsmisdaad op zichzelf.
zie email 27 oktober
pi_208879779
quote:
[ twitter ]
ICC kijken we mee?
Prigozhin heeft hiermee hopelijk zijn eigen doodsoordeel en dat van zijn misdadige Wagnerhorde ondertekend.
  zondag 23 april 2023 @ 21:51:12 #81
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208879865
Hadden de Oekraners niet 1 van wagner overhoop geknalt na overgave?
pi_208879874
quote:
[ twitter ]
ICC kijken we mee?
Dit deden ze toch al? Het is precies wat er de afgelopen weken naar buiten kwam. Het zijn einsatzgruppen die simpelweg iedereen afmaken, tot kinderen en bejaarden aan toe.
pi_208879877
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 21:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat is sowieso onbegrijpelijk na alles wat ze uitgespookt hebben, zelfs al voor deze oorlog.
A murky, forgotten land.
pi_208879885
Wagner loopt nu ook te kloten in Soedan toch.
  zondag 23 april 2023 @ 21:53:55 #85
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208879897
Wagner-huurlingen kunnen naar verluidt tot zo'n 9250 euro per maand verdienen. Nou begin ik te begrijpen waarom daar zo'n animo voor is.

Die eenheid kost dus grofweg 450.000.000 euro per maand, uitgaande dat iedereen die 9250 per maand pakt wat wss niet het geval is, maar dan nog gaat het om honderden miljoenen per maand die er in die eenheid doorheen gaan.

[ Bericht 61% gewijzigd door Tengano op 23-04-2023 22:02:08 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_208879898
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 21:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit deden ze toch al? Het is precies wat er de afgelopen weken naar buiten kwam. Het zijn einsatzgruppen die simpelweg iedereen afmaken, tot kinderen en bejaarden aan toe.
Dit statement is op zichzelf al een oorlogsmisdaad.
zie email 27 oktober
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 april 2023 @ 21:54:53 #87
284411 crew  heywoodu
pi_208879911
quote:
[ twitter ]
ICC kijken we mee?
Het meest verbazende is dat die walgelijke figuren tot nu wl krijgsgevangenen namen, kennelijk, of ze geven nu tenminste gewoon toe dat ze dat niet doen..
pi_208879912
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 21:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
Hadden de Oekraners niet 1 van wagner overhoop geknalt na overgave?
Dat zal vast lokaal wel gebeuren. Alleen het verschil is dat Oekrane er zo goed en zo kwaad als dat gaat alles aan doet om dat te voorkomen en ook oorlogsmisdadigers opspoort en Rusland het tot officieel beleid maakt. Dat zijn geen vergelijkbare grootheden.
zie email 27 oktober
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 april 2023 @ 21:55:20 #89
284411 crew  heywoodu
pi_208879916
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 21:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Wagner loopt nu ook te kloten in Soedan toch.
Daar is onrust, dus dan is Wagner inderdaad present.
pi_208879982
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 21:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit statement is op zichzelf al een oorlogsmisdaad.
Ja, dat is ook zo.
pi_208879983
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 21:24 schreef slashdotter3 het volgende:
_O-
In Russia apparently its a culture to steal things like products, money, clothes, etc. This is a video of workers at the Russian online retailer Wildberries warehouse "declaring what they have on them" before begining work
[ twitter ]
  zondag 23 april 2023 @ 22:07:58 #92
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208880116
Heartbreaking.....

twitter
pi_208880117
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 21:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat boeit hem dat? Zijn niet onderdeel van het Russische leger zelfs dus hij kan alles maken.
pi_208880167
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 22:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat boeit hem dat? Zijn niet onderdeel van het Russische leger zelfs dus hij kan alles maken.
Nee zo werkt dat niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_208880289
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 21:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja, precies. Wat denkt die idioot wel niet?
pi_208880323
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 21:52 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is sowieso onbegrijpelijk na alles wat ze uitgespookt hebben, zelfs al voor deze oorlog.
Ja, zijn ook al als beesten tekeer in verscheidene Afrikaanse landen en Syrie. Nu ook weer Sudan begreep ik. Oorlogsmisdaden plegen is hun forte, of zo.
  zondag 23 april 2023 @ 22:35:29 #97
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208880387
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 21:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat zal vast lokaal wel gebeuren. Alleen het verschil is dat Oekrane er zo goed en zo kwaad als dat gaat alles aan doet om dat te voorkomen en ook oorlogsmisdadigers opspoort en Rusland het tot officieel beleid maakt. Dat zijn geen vergelijkbare grootheden.
Ik bedoel dat een filmpje van zo’n executie aanleiding is voor wagner.
pi_208880425
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 22:35 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Werkelijk? :{
Russische propaganda en niets minder.
zie email 27 oktober
pi_208880454
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 22:35 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik denk dat een priv militie die er niet voor terugdeinst eigen militairen met een slaghamer te executeren ook maar enige aanleiding nodig heeft.
  zondag 23 april 2023 @ 23:04:04 #100
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_208880621
Valt Wagner eigenlijk onder het oorlogsrecht? Het zijn geen soldaten behorende bij Rusland. Als ze als terroristen worden bestempeld mogen ze ook gexecuteerd worden toch?
  zondag 23 april 2023 @ 23:08:01 #101
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208880651
twitter
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 22:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Werkelijk? :{
Russische propaganda en niets minder.
Kan maar zo, maar deze kwam langs
  zondag 23 april 2023 @ 23:09:35 #102
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208880664
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 22:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ja, precies. Wat denkt die idioot wel niet?
Wellicht probeert hij Oekrane te verleiden om ook Russen te executeren en daarmee westerse ondersteuning te verliezen. Dit is altijd een valkuil want door schoon spel te spelen is het moeilijk winnen tegen smerige tactieken gebruikt door de tegenstander.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 23 april 2023 @ 23:10:28 #103
56749 BlaZ
pi_208880671
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 22:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ja, zijn ook al als beesten tekeer in verscheidene Afrikaanse landen en Syrie. Nu ook weer Sudan begreep ik. Oorlogsmisdaden plegen is hun forte, of zo.
Dat is ook de opzet van dit soort organisaties; omdat landen zich committeren aan bepaalde regels zet men aparte groepen op om juist onder deze regels uit te komen.
  zondag 23 april 2023 @ 23:10:28 #104
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208880672
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 23:04 schreef Richestorags het volgende:
Valt Wagner eigenlijk onder het oorlogsrecht? Het zijn geen soldaten behorende bij Rusland. Als ze als terroristen worden bestempeld mogen ze ook gexecuteerd worden toch?
Volgens mij wel. Als je je identificeert als strijdende partij val je daar gewoon onder.
  zondag 23 april 2023 @ 23:18:58 #105
56749 BlaZ
pi_208880713
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:10 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Volgens mij wel. Als je je identificeert als strijdende partij val je daar gewoon onder.
Het probleem ligt hier in artikel 47.
Het gebruik van Wagner is an sich een overtreding.

quote:
Article 47 - Mercenaries
1. A mercenary shall not have the right to be a combatant or a prisoner of war.

2. A mercenary is any person who:

(a) is specially recruited locally or abroad in order to fight in an armed conflict;

(b) does, in fact, take a direct part in the hostilities;

(c) is motivated to take part in the hostilities essentially by the desire for private gain and, in fact, is promised, by or on behalf of a Party to the conflict, material compensation substantially in excess of that promised or paid to combatants of similar ranks and functions in the armed forces of that Party;

(d) is neither a national of a Party to the conflict nor a resident of territory controlled by a Party to the conflict;

(e) is not a member of the armed forces of a Party to the conflict; and

(f) has not been sent by a State which is not a Party to the conflict on official duty as a member of its armed forces.
  zondag 23 april 2023 @ 23:23:32 #106
6484 ExTec
pi_208880731
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
[..]

Het is an sich niet een probleem, het korte antwoord is gewoon: ja, je mag een wagneriaan afblazen naar eigen goeddunken. En dat is dan geen oorlogsmisdaad.

Moraliteit omtrent dat soort acties, is een ander verhaal.
pi_208880743
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
[..]

Dit loopt toch fout op punt d? Want Russen zijn partij bij het conflict.
zie email 27 oktober
pi_208880746
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
[..]
Kan maar zo, maar deze kwam langs
Net of ze dat deden. Die zouden stuk voor stuk internationaal berecht moeten worden. Maar blijkbaar hebben ze meerdere meesters intentionaal.
  zondag 23 april 2023 @ 23:28:41 #109
56749 BlaZ
pi_208880751
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2023 23:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het is an sich niet een probleem, het korte antwoord is gewoon: ja, je mag een wagneriaan afblazen naar eigen goeddunken. En dat is dan geen oorlogsmisdaad.

Moraliteit omtrent dat soort acties, is een ander verhaal.
Het is an sich niet toegestaan om op een dergelijke manier huurlingen te gebruiken en aangezien huurlingen dus buiten deze rechten vallen kun je inderdaad Wagnerianen gewoon executeren; Wagnerianen kunnen gewoon hetzelfde doen.

Het lijkt me overigens wel prettiger als beide partijen wel gewoon krijgsgevangenen nemen. Tot nog toe is dit op enkele incidenten na ook geen probleem geweest.
  zondag 23 april 2023 @ 23:30:54 #110
56749 BlaZ
pi_208880758
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hmm, dat heb ik over het hoofd gezien. Maar wat zijn het dan, het zijn ook geen reguliere Russische troepen.
  zondag 23 april 2023 @ 23:33:26 #111
6484 ExTec
pi_208880768
quote:

[..]
Moet je aan alle criteria voldoen, vs je moet aan 1/enkele criteria voldoen.
pi_208880781
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2023 23:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Moet je aan alle criteria voldoen, vs je moet aan 1/enkele criteria voldoen.
Aan alle.
d is op mij van toepassing maar ik ben zeker geen huurling.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 23 april 2023 @ 23:38:11 #113
6484 ExTec
pi_208880799
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:35 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Aan alle.
d is op mij van toepassing maar ik ben zeker geen huurling.
Een:

quote:
2. A mercenary is any person who:
Niet alle criteria eindigen met "and;"
pi_208880809
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2023 23:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Een:
[..]
Niet alle criteria eindigen met "and;"
Die criteria zijn duidelijk cumulatief. Anders zou je dat heel anders opschrijven.
zie email 27 oktober
  zondag 23 april 2023 @ 23:42:10 #115
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208880817
quote:

[..]
Hehe, volgens mij ging deze discussie een jaar geleden hier ook al.
  zondag 23 april 2023 @ 23:43:51 #116
6484 ExTec
pi_208880826
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die criteria zijn duidelijk cumulatief. Anders zou je dat heel anders opschrijven.
Dan eindig je wel elk criterium met "and;".
pi_208880831
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hmm, dat heb ik over het hoofd gezien. Maar wat zijn het dan, het zijn ook geen reguliere Russische troepen.
Optie 1: Niets. Criminelen.
Optie 2: Russische troepen.

De kernvraag is dan of de Russische staat 'overall control' heeft over Wagener. En ik denk dat je goed kunt betogen dat dat zo is. Ze vechten met Russisch materiaal, namens de Russiche staat, hun chefje komt met regelmaat in het Kremlin, voor de grote vragen wordt naar Poetin gekeken. Maar die weging komt niet op een aspect aan, je moet alles samen nemen. Financieren en bewapenen is niet genoeg, maar aan de andere kant is de enkele omstandigheid dat Wagner een bepaalde marge qua tactiek en methoden heeft waar de staat zich niet mee bemoeit ook weer onvoldoende om het niet aan te nemen.
zie email 27 oktober
pi_208880839
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2023 23:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee. Dat gebruik je termen als 'or' of verschillende leden/artikelen.
Het is inhoudelijk ook heel onlogisch om dit alternatief te lezen. Want dan zou iemand die feitelijk deelneemt aan de oorlogshandelingen een huurling zijn (punt b). En je gaat mij niet wijsmaken dat er ineen keer cumulatieve criteria midden in een lijstje alternatieve criteria staan.
zie email 27 oktober
  zondag 23 april 2023 @ 23:47:17 #119
6484 ExTec
pi_208880840
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Optie 1: Niets. Criminelen.
Optie 2: Russische troepen.

De kernvraag is dan of de Russische staat 'overall control' heeft over Wagener. En ik denk dat je goed kunt betogen dat dat zo is. Ze vechten met Russisch materiaal, namens de Russiche staat, hun chefje komt met regelmaat in het Kremlin, voor de grote vragen wordt naar Poetin gekeken. Maar die weging komt niet op een aspect aan, je moet alles samen nemen. Financieren en bewapenen is niet genoeg, maar aan de andere kant is de enkele omstandigheid dat Wagner een bepaalde marge qua tactiek en methoden heeft waar de staat zich niet mee bemoeit ook weer onvoldoende om het niet aan te nemen.
En dan sanctioneer je dat rus naar gelang het hun uitkomt kunnen doen alsof hun neus bloed,

Maar de PoW's wel de voordelen hebben van als ware een state-actor verantwoordelijkheid neemt voor ze.

Goed idee ;)
pi_208880843
Maar mocht je mij niet geloven, dan misschien de VN:
quote:
These requirements are cumulative, which means that they must all be applicable for an individual to be categorized as a mercenary
https://www.ohchr.org/en/node/3383/international-standards
zie email 27 oktober
  zondag 23 april 2023 @ 23:48:39 #121
6484 ExTec
pi_208880846
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:47 schreef trein2000 het volgende:
Het is inhoudelijk ook heel onlogisch om dit alternatief te lezen.
Wet en regelgeving zijn juist geschreven om ambiguteit te elimineren, ten nadele van de leesbaarheid voor leken.
pi_208880848
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2023 23:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wet en regelgeving zijn juist geschreven om ambiguteit te elimineren, ten nadele van de leesbaarheid voor leken.
Dat valt allemaal best mee.
zie email 27 oktober
  zondag 23 april 2023 @ 23:51:10 #123
6484 ExTec
pi_208880859
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:48 schreef trein2000 het volgende:
Maar mocht je mij niet geloven, dan misschien de VN:
[..]
https://www.ohchr.org/en/node/3383/international-standards
Goeie vondst ;)

Maar rus zelf erkent ze niet al haar eigen troepen. Ik weet niet of er gespecificeerd is hoe anderen in dat geval dienen te acteren.
  zondag 23 april 2023 @ 23:52:59 #124
6484 ExTec
pi_208880868
Voor de rest is dit natuurlijk een schitterende academische discussie.

PoW's afmaken, gebeurt, aan beide kanten. Alleen is niet iedereen die het doet zo dom om het te filmen ;)
pi_208880883
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2023 23:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Goeie vondst ;)

Maar zelf erkent ze niet al haar eigen troepen. Ik weet niet of er gespecificeerd is hoe anderen in dat geval dienen te acteren.
Kan uitmaken ja. Maar dat is wel erg situationeel.
zie email 27 oktober
pi_208880886
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2023 23:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar als het (a of b of c of d of (e en f)) zou zijn dan zou het artikel niet werken.
a, b en c zijn niet op mij van toepassing, d, e en f wel.
Ben ik nu een huurling?

Dan is a en b en c en d en e en f veel logischer.

De enige 'and' staat tussen e en f omdat die twee varianten van iets behandelen, namelijk of je ergens bent in functie als lid van een krijgsmacht van of de strijdende partijen of een derde partij.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 24 april 2023 @ 00:07:37 #127
56749 BlaZ
pi_208880930
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2023 23:52 schreef ExTec het volgende:
Voor de rest is dit natuurlijk een schitterende academische discussie.

PoW's afmaken, gebeurt, aan beide kanten. Alleen is niet iedereen die het doet zo dom om het te filmen ;)
Dat het incidenteel gebeurt is heel iets anders dan een commandant die oproept krijgsgevangenen te executeren.
Gezien de krijgsgevangenenuitwisselingen die al plaatsgevonden hebben kunnen we ook opmaken dat er aan beide kanten duizenden krijgsgevangenen genomen zijn, waardoor de executies toch echt uitzonderingen waren.
  maandag 24 april 2023 @ 07:33:20 #128
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208881658
BIEM!

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 24 april 2023 @ 08:22:08 #129
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208881883
SPOILER
pi_208882015
twitter

SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door Anton91 op 24-04-2023 09:33:02 ]
pi_208882585
Gevecht in loopgraaf.

twitter
  maandag 24 april 2023 @ 09:58:57 #132
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208882657
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:50 schreef polderturk het volgende:
Gevecht in loopgraaf.

[ twitter ]
Totaal zinloze handgranaat actie :|W

Sta me meer af te vragen of hij een mooi verhaal wilde hebben dat hij met een handgranaat een Rus heeft opgeblazen. Technisch is het waar dus hij liegt niet maar praktisch gezien was dit overbodig.
  maandag 24 april 2023 @ 10:01:51 #133
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_208882681
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:58 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Die nis waar die gozer in zat, daarvan dachten ze misschien dat het naar een ruimte erachter leidde. Dan maakt het wel sense.
pi_208882689
Better safe than sorry :Y

Ruz In Pieces :7
A murky, forgotten land.
  maandag 24 april 2023 @ 10:04:13 #135
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208882698
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Die nis waar die gozer in zat, daarvan dachten ze misschien dat het naar een ruimte erachter leidde. Dan maakt het wel sense.
Als dat zo was dan had de 1e soldaat het wel gezien en als er gevaar was dan had die zich niet omgedraaid en rustig weggelopen terwijl hij in z'n rug geschoten kon worden.
pi_208882733
quote:

[..]

Sta me meer af te vragen of hij een mooi verhaal wilde hebben dat hij met een handgranaat een Rus heeft opgeblazen. Technisch is het waar dus hij liegt niet maar praktisch gezien was dit overbodig.
Het is een oorlogssituatie, ze kunnen niet op beeld kijken zoals wij via deze drone...

Totaal zinloze opmerking.
pi_208882741
Zo af en toe lees ik hier eens mee.
Waarover ik mij verbaas zijn de geschatte verliezen aan Russische mensenlevens!?
500/600 pr.dg! Al wekenlang.
Bijna 4000 per week zijn 8000 levens per maand. En naar verhouding weinig materieel met af en toe eens een tank.
Terwijl er onduidelijk gedateerde filmpjes zijn, dat er twee, drie tanks in het vrije veld worden opgeblazen.

En die zooi van lichamen en tanks moet ooit allemaal worden opgeruimd. En hoeveel Oekrainse levens gaan verloren buiten de civilians?
Het wordt steeds ondoorzichtelijker.
En wanneer houdt het ooit op? (Ja, ik weet als de russen het opgeven).
Ok. Domme vraag.

#rant
pi_208882754
Ik denk dat als je in zo een intensieve close combat situatie zit, je door adrenaline en stress toch andere beslissingen maakt dan wij vanuit het veilige Nederland vanaf je telefoon.
A murky, forgotten land.
pi_208882820
quote:

[..]

Het is letterlijk een gevecht op leven en dood. In zo'n onoverzichtelijke situatie snap ik wel dat ze soms het zekere voor het onzekere nemen.
Misschien zit er nog een tweede Rus achter de voorste bijvoorbeeld.
pi_208882835
quote:

[..]
Wie weet gooide hij wel gewoon mis. Dat kan de beste overkomen. Zeker in een stressvolle situatie.
quote:
:')_____________!
pi_208882894
quote:

[..]

Beetje makkelijke opmerking vanuit een veilige situatie zonder (gok ik) enige gevechtservaring.
  maandag 24 april 2023 @ 10:26:03 #142
65846 Bocaj
47th President.
pi_208882901
Gisteren in WNL op Zondag, Ollongren opscheppend wat voor artillerie allemaal naar Oekrane gaat.
Putin weet ook welk land wat levert...
Je moet volgens mij niet een keer gek opkijken dat hij gericht eens aan bepaald land een lesje wil leren.
Feitelijk is elk land die wat levert in oorlog met Rusland.
pi_208882936
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:26 schreef Bocaj het volgende:
Gisteren in WNL op Zondag, Ollongren opscheppend wat voor artillerie allemaal naar Oekrane gaat.
Je moet volgens mij niet een keer gek opkijken dat hij gericht eens aan bepaald land een lesje wil leren.
Wat wou hij doen dan?
Een raket op ons afvuren?

Dat is meteen einde oefening.
Gaat niet gebeuren.

Daarnaast is al heel lang bekend welke landen wat leveren, en er is al die tijd niks gebeurd (want Artikel 5 NAVO).
A murky, forgotten land.
pi_208882943
quote:
Als Rusland een land een lesje had willen leren dan hadden ze dat al lang en breed gedaan. Het enige wat ze doen is huilen en noeks schreeuwen. De realiteit is echter dat ze helemaal niet de capaciteit hebben om nog een oorlog te beginnen. Ze zijn al 14 maanden bezig in Oekraine en het front zit muurvast. Het lukt de Russen maar niet om een grote doorbraak te forceren en Oekraine naar de onderhandelingstafel de brengen. Als je daar al niet de militaire capaciteit voor hebt, denk je dat je dan nog wat te sparen hebt voor een oorlog met de Navo?
pi_208882946
quote:
:'):')
  maandag 24 april 2023 @ 10:31:25 #146
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_208882953
quote:
:') !
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_208883031
Dit zijn de mensen die zich afrukken op 'sterke' mannen als Poetin of Trump, maar ondertussen van onze leiders verwachten dat ze zich als lafaards gedragen.
Цой жив
  maandag 24 april 2023 @ 10:39:05 #148
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208883033
quote:

[..]

quote:
  maandag 24 april 2023 @ 10:39:09 #149
65846 Bocaj
47th President.
pi_208883035
Rusland hoeft alleen maar de zaag te zetten in een grondkabel bij Hollandia.
Spookschepen zijn al gesignaleerd.
pi_208883037
quote:
Na 14 maanden oorlog nog steeds angst hebben voor de gammele Russische krijgsmacht... _O-
pi_208883055
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:39 schreef Bocaj het volgende:
Rusland hoeft alleen maar de zaag te zetten in een grondkabel bij Hollandia.
Spookschepen zijn al gesignaleerd.
Hoe lang denk je dat die spookschepen nog blijven ronddobberen als de Russen westerse infrastructuur gaan saboteren?
  maandag 24 april 2023 @ 10:41:49 #152
65846 Bocaj
47th President.
pi_208883073
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 10:40 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Hoe lang denk je dat die spookschepen nog blijven ronddobberen als de Russen westerse infrastructuur gaan saboteren?
Niet lang, maar kwaad is wel geschied dan.
pi_208883106
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2023 10:38 schreef Zwoerd het volgende:
Dit zijn de mensen die zich afrukken op 'sterke' mannen als Poetin of Trump, maar ondertussen van onze leiders verwachten dat ze zich als lafaards gedragen.
Dit is wel een bijzonder fenomeen ja.
  maandag 24 april 2023 @ 10:45:21 #154
6484 ExTec
pi_208883116
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:41 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Niet lang, maar kwaad is wel geschied dan.
Misschien moet je maar onder je bed gaan liggen.
  maandag 24 april 2023 @ 10:46:21 #155
65846 Bocaj
47th President.
pi_208883126
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2023 10:38 schreef Zwoerd het volgende:
Als je mij bedoelt heb je het mis hoor.
  maandag 24 april 2023 @ 10:47:32 #156
65846 Bocaj
47th President.
pi_208883143
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 10:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Misschien moet je maar onder je bed gaan liggen.
:') We gaan het zien. (Laten we het niet hopen, maar houd overal rekening mee.)
pi_208883163
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:46 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Als je mij bedoelt heb je het mis hoor.
Ja ik bedoel jou, we moeten Oekrane niet helpen, want straks wordt Poetin boos op ons :'(
Цой жив
  maandag 24 april 2023 @ 10:50:27 #158
65846 Bocaj
47th President.
pi_208883181
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:48 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ja ik bedoel jou, we moeten Oekrane niet helpen, want straks wordt Poetin boos op ons :'(
Natuurlijk moeten we helpen, maar ga nou niet raar kijken als Putin eens wat doet naar een specifiek land.
  maandag 24 april 2023 @ 10:51:05 #159
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208883188
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:47 schreef Bocaj het volgende:

[..]
:') We gaan het zien. (Laten we het niet hopen, maar houd overal rekening mee.)
https://en.wikipedia.org/(...)parties.?wprov=sfla1

Inmiddels hebben 54 landen geleverd, Putin krijgt het wel druk met al zijn vergeldingen.
  maandag 24 april 2023 @ 10:54:05 #160
6484 ExTec
pi_208883227
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Natuurlijk moeten we helpen, maar ga nou niet raar kijken als Putin eens wat doet naar een specifiek land.
Heb je wel eens van de NAVO gehoord, en van Artikel 5 van de NAVO?
pi_208883265
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 10:09 schreef AnneX het volgende:
En die zooi van lichamen en tanks moet ooit allemaal worden opgeruimd. En hoeveel Oekrainse levens gaan verloren buiten de civilians?
Het wordt steeds ondoorzichtelijker.
En wanneer houdt het ooit op? (Ja, ik weet als de russen het opgeven).
Ok. Domme vraag.

#rant
Dit is een oorlog die uitgevochten moet worden.
Als je naar de onderhandelingstafel gaat, wat gewoonweg neerkomt op overgeven, dan beloon je de aggressor in dit geval. En als het loont (zoals het er op leek bij Georgie, de Krim enz), waarom niet doorgaan?

Rusland en China vast ook betalen graag mensenlevens als wisselgeld voor grond.
Oost Oekraine voor een paar miljoen Russen? Graag! Blijven er genoeg over.

Dus het is natuurlijk noodzakelijk hier een grens te trekken anders gaan we landjepik nog veel vaker zien.
  maandag 24 april 2023 @ 11:00:23 #162
65846 Bocaj
47th President.
pi_208883318
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 10:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Heb je wel eens van de NAVO gehoord, en van Artikel 5 van de NAVO?
Jazeker weet ik waar je op doelt... Maar kijk het eens van de kant van Putin?
Hij ziet dat de hele wereld (nouja, bijna dan) in oorlog is met hem... weliswaar via 1 land maar toch.
Natuurlijk moeten we hem ook gaan verslaan maar ik ben er voor hem een 'uitweg' te geven... Naar China bijvoorbeeld.
pi_208883348
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:00 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Hij ziet dat de hele wereld (nouja, bijna dan) in oorlog is met hem... weliswaar via 1 land maar toch.
Natuurlijk moeten we hem ook gaan verslaan maar ik ben er voor hem een 'uitweg' te geven... Naar China bijvoorbeeld.
Leg eens uit, want hier valt geen chocolade van te maken.
  maandag 24 april 2023 @ 11:06:18 #164
6484 ExTec
pi_208883364
quote:

Krijg niet de indruk dat iemand hem tegenhoudt om op te rotten naar china.
pi_208883372
quote:

[..]
Die uitweg heeft hij, niemand houdt hem tegen op zn troepen terug te trekken uit Oekrane. Misschien zn eigen bevolking, als Poetin nu de oorlog stopt kan ik me voorstellen dat hij morgen opgehangen wordt boven het Rode Plein. Wat dat betreft kan ik me voorstellen dat er geen weg terug meer is, maar daar hebben wij verder ook niks mee, Poetin heeft zn graf zelf gegraven.
Цой жив
  maandag 24 april 2023 @ 11:09:45 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208883390
quote:
Karin is gek joh.
Net als de rest van haar d66 leden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 24 april 2023 @ 11:11:04 #167
65846 Bocaj
47th President.
pi_208883401
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 11:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Krijg niet de indruk dat iemand hem tegenhoudt om op te rotten naar china.
Hij heeft ook niet veel keus, misschien ook nog wat buurlandjes van Rusland.
Vind het eigenlijk ook wel fascinerend hoe het met hem gaat aflopen.
  maandag 24 april 2023 @ 11:22:46 #168
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208883513
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Karin is gek joh.
Karin, oke man. :')
pi_208883533
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Karin is gek joh.
Wie?
  maandag 24 april 2023 @ 11:25:30 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208883537
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:22 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Zoek maar op voordat je met je ' :') 'aan komt.
1947-2016
pi_208883558
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Oh noes, ze heeft een andere roepnaam! WAT ERRUG!!!!1 :'):')
pi_208883583
quote:

[..]
Er zitten er hier op Fok een aantal die helemaal over de emmer zijn dat iemand een roepnaam heeft die anders dan de naam waarmee ze staat ingeschreven bij de burgerlijke stand.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 24-04-2023 11:38:15 ]
pi_208883606
quote:
Ollongren zal het wel weten 8)7
Plaats hier uw advertentie
pi_208883646
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:33 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Ollongren zal het wel weten 8)7
Dat heb je goed gezien. Daar is ze tenslotte MinDef voor.
  maandag 24 april 2023 @ 11:44:05 #175
65846 Bocaj
47th President.
pi_208883694
quote:

[..]
quote:
5s.gif Op maandag 24 april 2023 11:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wie?
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
pi_208883789
quote:
Op de dag des oordeels staat Nederland sowieso ergens bovenaan het lijstje om kernwapens te koppen dus we hebben niet veel meer te vrezen voor de Russen.

Waar ik mij meer zorgen over maak dat we te weinig luchtafweergeschut hebben om dergelijke kernwapens te neutraliseren. Als je een deel van die aanvallen kunt afslaan kan dat net het verschil maken tussen vernietiging of toch gehavend verder gaan.

De Amerikanen houden heel veel van zulke wapens zelf. Wij krijgen vooral aanvalswapens die ons een topdoelwit maken.
  maandag 24 april 2023 @ 12:07:52 #178
6484 ExTec
pi_208883909
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:54 schreef Confetti het volgende:
De Amerikanen houden heel veel van zulke wapens zelf. Wij krijgen vooral aanvalswapens die ons een topdoelwit maken.
Je hebt tegen ICBM's niet 1 wapen en 1 lanceer installatie die dat tegen kan houden. Dat is een netwerk van Aegis Ballistic Missile Defense systemen, en staat me iets van bij dat er in Polen een station wordt gebouwd. En met zo'n netwerk is het niet nodig om in elk land wat te hebben staan.

Lees dat die in Polen waarschijnlijk eind 2022 online is gekomen.

https://www.defense.gov/N(...)-on-target-for-2022/

En dat VS dat voor zichzelf houden -> duim. Staat al meer dan 5 jaar ook zo'n installatie in Roemenie, bv.
pi_208883954
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 12:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je hebt tegen ICBM's niet 1 wapen en 1 lanceer installatie die dat tegen kan houden. Dat is een netwerk van Aegis Ballistic Missile Defense systemen, en staat me iets van bij dat er in Polen een station wordt gebouwd. En met zo'n netwerk is het niet nodig om in elk land wat te hebben staan.

Lees dat die in Polen waarschijnlijk eind 2022 online is gekomen.

https://www.defense.gov/N(...)-on-target-for-2022/

En dat VS dat voor zichzelf houden -> duim. Staat al meer dan 5 jaar ook zo'n installatie in Roemenie, bv.
O ja, daar was Rusland helemaal ZIEDEND over een paar jaar geleden. :D
pi_208883959
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208883985
Wat doet Karen hier?
pi_208884047

Zo kan Rusland zichzelf ook landen toe eigenen.
Gewoon ontkennen dat ze bestaan.. ja tuurlijk…ehm
pi_208884058
quote:
Finland en Polen heeft hij ook niks gedaan terwijl die landen en in de buurt liggen en veel meer leveren dan NL. Zelfs toen Finland nog geen Navo-lid was durfde hij niet.
pi_208884171
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208884310
Er is kennelijk een audio bestand
twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 24 april 2023 @ 13:08:52 #186
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208884458
Hier staat het toch net weer even anders.
quote:
Wagner-baas: Oekraense soldaten niet gevangennemen maar doden

De leider van de Russische Wagner Groep heeft gedreigd dat het huurlingenleger bij gevechten in Oekrane geen soldaten meer gevangen zal nemen. In plaats daarvan zouden gevangen Oekraense troepen allemaal worden gedood. "We zullen iedereen op het slagveld vernietigen," zei Wagner-baas Jevgeni Prigozjin zondag op Telegram.

De leider van het huurlingenleger dreigde hiermee als reactie op een vermeende onderschepte radioboodschap van Oekraners waarin zij zouden praten over het doodschieten van gewonde Wagner-huurlingen. Prigozjin beschuldigde Kiev van schending van het internationaal recht.

Of de dreiging van Prigozjin ook uit zal lopen op een werkelijk bevel aan zijn troepen, is niet duidelijk. Tijdens het orthodoxe paasfeest werden er halverwege april nog Oekraense gevangenen vrijgelaten, ook door de Wagner Groep.

De troepen van Prigozjin vechten naast het Russische leger in Oekrane, nadat Rusland het buurland in februari vorig jaar was binnengevallen. De Wagner Groep, bestaande uit veel voormalig gevangenen, vecht vooral in het gebied rondom Bachmoet, waar al maanden een hevige strijd gaande is.

https://www.telegraaf.nl/(...)ngennemen-maar-doden
pi_208884480
twitter
pi_208884516
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:08 schreef Tengano het volgende:
Prigozjin beschuldigde Kiev van schending van het internationaal recht.
:+
pi_208884606
twitter

twitter

Lijkt me sterk dit
pi_208884670
pi_208884713
twitter

Weer zo'n langer filmpje van K2

twitter
  maandag 24 april 2023 @ 13:24:48 #192
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208884751
quote:
Is Rusland niet feitelijk in oorlog met Oekraine? Volgens hunzelf niet :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_208884810
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:10 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
3.7% is maar heel weinig. Dan moeten er best veel landen zijn die gezakt zijn.
  maandag 24 april 2023 @ 13:30:48 #194
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208884841
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2023 13:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Is Rusland niet feitelijk in oorlog met Oekraine? Volgens hunzelf niet :P
Rusland is helemaal met niemand in oorlog; die zijn gewoon voor het goede doel bezig.

#specialeOperazie
pi_208885193
Het was de bedoeling van Oekrane om 2 maanden geleden 'grootschalige aanvallen' uit te voeren op Moskou.
Maar op verzoek van de Amerikanen zijn die aanvallen tijdelijk uitgesteld:

SPOILER
Er staat ons dus nog wat te verwachten in de (nabije) toekomst :9
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 24 april 2023 @ 13:54:30 #196
6484 ExTec
pi_208885227
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het was de bedoeling van Oekrane om 2 maanden geleden 'grootschalige aanvallen' uit te voeren op Moskou.

SPOILER
Ik mag lijen dat ze gezegd hebben: ja, prima, stellen we uit, als jij ff vaart maakt met die F16s.

Voor wat hoort wat, toch.
pi_208885254
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

SPOILER
Het had alleen maar meer aanvallen op Kyiv 'uitgelokt' terwijl ze schaarste aan luchtverdediging hebben. Je snapt het gevoel maar handig voorlopig niet.
  maandag 24 april 2023 @ 13:57:46 #198
6484 ExTec
pi_208885298
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:56 schreef 3rr0r het volgende:
Het had alleen maar meer aanvallen op Kyiv 'uitgelokt'
En dat suggereert dat rus nu niet aanvalt, als het ze zint.

Maar in de praktijk zie je elke dag beelden van flatgebouwen die bestookt zijn met wapentuig door rus.
pi_208885361
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:56 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Het had alleen maar meer aanvallen op Kyiv 'uitgelokt' terwijl ze schaarste aan luchtverdediging hebben. Je snapt het gevoel maar handig voorlopig niet.
Je kan niet meer aanvallen uitlokken op de Russen. Het aantal aanvallen is sterk beperkt door de hoeveelheid raketten die de Russen nu nog hebben. Anders zouden dagelijks al de grote steden al aangevallen worden. Oftewel: elke raket die nu verschoten wordt betekent een raket minder in de toekomst.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208885395
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 13:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dat suggereert dat rus nu niet aanvalt, als het ze zint.

Maar in de praktijk zie je elke dag beelden van flatgebouwen die bestookt zijn met wapentuig door rus.
Ja dat wel maar als ik de Russen zo kan inschatten dan zouden ze na kapotte dingen in Moskou erg hun best hebben gedaan om met weet ik veel wat voor raketten het nodige in Kyiv plat en brandend willen zien als vergelding, op z'n minst. Dan raak je hun trots net iets teveel. En voor Oekraine weegt de winst die je met zo'n aanval behaalt niet op tegen alle extra ellende.
pi_208885409
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:29 schreef BEFEM het volgende:

[..]
3.7% is maar heel weinig. Dan moeten er best veel landen zijn die gezakt zijn.
Natuurlijk begrotingen gemaakt in 2021. Volgend jaar zal je meer stijgingen zien lijkt mij.
pi_208885441
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je kan niet meer aanvallen uitlokken op de Russen. Het aantal aanvallen is sterk beperkt door de hoeveelheid raketten die de Russen nu nog hebben. Anders zouden dagelijks al de grote steden al aangevallen worden. Oftewel: elke raket die nu verschoten wordt betekent een raket minder in de toekomst.
Toch liever een raket in de toekomst als je wel je eigen luchtverdediging op orde hebt, vergeleken met als je dat nog niet hebt.
pi_208885567
twitter
pi_208885778
quote:
Waar verwacht Rusland het Oekraense tegenoffensief?
https://nos.nl/artikel/24(...)iense-tegenoffensief

Met plaatjes en De Kruif :7
pi_208885827
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:25 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)iense-tegenoffensief

Met plaatjes en De Kruif :7
Als je die plaatjes ziet is het haast tijd voor een beetje omdenken. Waarom proberen de Russen weg te halen uit de zwaarste fortificaties als je ook Russisch gebied kan pakken om dat op termijn om te ruilen?
  maandag 24 april 2023 @ 14:29:29 #206
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208885847
Maar ze hebben Bakhmut toch al tig keer veroverd? :')

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208886013
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je die plaatjes ziet is het haast tijd voor een beetje omdenken. Waarom proberen de Russen weg te halen uit de zwaarste fortificaties als je ook Russisch gebied kan pakken om dat op termijn om te ruilen?
Wat wil je pakken dan dat net zoveel of meer waard is dan Donbas en Krim. En alsof er garantie is dat Rusland uberhaupt zou willen ruilen nadien. Onzinnig in dit geval.
pi_208886069
twitter

twitter
  maandag 24 april 2023 @ 14:43:55 #209
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208886135
https://www.reddit.com/r/(...)ters_talk_about_the/
UA POV Popular Russian presenters talk about the large disparity in domestic production between Russia and the West and their inability to compete. They agree the Russian MOD is likely lying about its success in Ukraine. One of them wants an end to the war. Another says the West can outlast them.
  maandag 24 april 2023 @ 15:05:17 #210
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208886568
WTF
quote:
'Met explosieven gevulde drone crasht bij Moskou'

Een drone gevuld met explosieven is neergestort in een bos nabij Moskou, meldt het Russische staatspersbureau TASS maandag.
Volgens een politiebron is de drone zaterdag ontdekt en in tween gebroken. Het Russische mediakanaal Baza meldde dat het naar verluidt een in Oekrane geproduceerde drone was die zonder brandstof kwam te zitten en neerstortte.
De drone zou zijn gevonden door een vrouw in de buurt van haar huis. Kiev heeft niet gereageerd op het incident.

https://www.telegraaf.nl/(...)e-been-willen-zetten
pi_208886593
quote:
11s.gif Op maandag 24 april 2023 15:05 schreef Tengano het volgende:
WTF
[..]

Pff nog niet eens in de buurt van het kremlin, dat kan beter
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 24 april 2023 @ 15:08:37 #212
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208886613
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:07 schreef TLC het volgende:
Pff nog niet eens in de buurt van het kremlin, dat kan beter
Als ze deze omver kegelen, hebben ze ook wel een homerun :o

pi_208886662
quote:
11s.gif Op maandag 24 april 2023 15:05 schreef Tengano het volgende:
WTF
[..]

SPOILER
pi_208886699
Ontevreden officieren van verschillende legeronderdelen schuiven een eigen presidentskandidaat naar voren.
https://www.reddit.com/r/(...)ut_russian_military/

Weet niet in hoeverre we hier naar een toneelstukje zitten te kijken van controlled opposition, maar ze uiten duidelijk hun ontevredenheid over de huidige toestand in Rusland. De oligarchen moeten worden aangepakt, dat is nog het meest positieve punt. Verder alleen maar groot-russische gedachtes zonder ruimte voor de democratie. De grondwet moet de Russische Waarheid worden en de president een Ruler.
pi_208886802
Washington Post: 'Oekrane stelde grote aanvallen op Moskou uit na afkeuring VS'

Oekrane wilde op 24 februari 2023, een jaar na de Russische inval in Oekrane, grootschalige aanvallen op de Russische hoofdstad Moskou uitvoeren. Die aanvallen zouden de oorlog voor Russen dichterbij moeten brengen, maar de Verenigde Staten overtuigden de Oekraners ervan om die plannen voorlopig uit te stellen. Dat meldt de Washington Post op basis van een geheim rapport dat de Amerikaanse veiligheidsdienst CIA rondstuurde.In het rapport staat dat de Oekraense veiligheidsdiensten, op verzoek van Washington, hebben ingestemd met het uitstellen van aanvallen op Moskou. Wie er precies ingreep en waarom Oekrane afzag van de plannen wordt niet genoemd.

De informatie kwam in handen van de krant door het 'Pentagon-lek' eerder deze maand. Het is niet de eerste keer dat de VS een vermeende Oekraense aanval op Russisch grondgebied afwijst. De Russische Daria Doegina kwam om het leven door een autobom vlakbij Moskou. Ook toen werd Oekrane door de VS gewaarschuwd dat de aanval als provocerend en risicovol werd gezien.

Er zijn geregeld aanvallen en "onverklaarbare" explosies op Russisch grondgebied, maar Oekrane ontkent altijd iets daarmee te maken te hebben. Aanvallen zoals die in de Russische stad Brjansk, zorgen wel voor onrust onder de Russische bevolking.

(liveblog nos)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208887099
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:23 schreef TLC het volgende:
Washington Post: 'Oekrane stelde grote aanvallen op Moskou uit na afkeuring VS'

Oekrane wilde op 24 februari 2023, een jaar na de Russische inval in Oekrane, grootschalige aanvallen op de Russische hoofdstad Moskou uitvoeren. Die aanvallen zouden de oorlog voor Russen dichterbij moeten brengen, maar de Verenigde Staten overtuigden de Oekraners ervan om die plannen voorlopig uit te stellen. Dat meldt de Washington Post op basis van een geheim rapport dat de Amerikaanse veiligheidsdienst CIA rondstuurde.In het rapport staat dat de Oekraense veiligheidsdiensten, op verzoek van Washington, hebben ingestemd met het uitstellen van aanvallen op Moskou. Wie er precies ingreep en waarom Oekrane afzag van de plannen wordt niet genoemd.

De informatie kwam in handen van de krant door het 'Pentagon-lek' eerder deze maand. Het is niet de eerste keer dat de VS een vermeende Oekraense aanval op Russisch grondgebied afwijst. De Russische Daria Doegina kwam om het leven door een autobom vlakbij Moskou. Ook toen werd Oekrane door de VS gewaarschuwd dat de aanval als provocerend en risicovol werd gezien.

Er zijn geregeld aanvallen en "onverklaarbare" explosies op Russisch grondgebied, maar Oekrane ontkent altijd iets daarmee te maken te hebben. Aanvallen zoals die in de Russische stad Brjansk, zorgen wel voor onrust onder de Russische bevolking.

(liveblog nos)
Je kan de reden wel raden. Het Westen vind het prima om Oekrane te steunen met wapens e.d., maar enkel voor verdediging in eigen land. Als ze opeens Moskou aan gaan vallen met middelen die het Westen geleverd heeft kan Putin dat zien als een oorlogsverklaring.
pi_208887193
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Je kan de reden wel raden. Het Westen vind het prima om Oekrane te steunen met wapens e.d., maar enkel voor verdediging in eigen land. Als ze opeens Moskou aan gaan vallen met middelen die het Westen geleverd heeft kan Putin dat zien als een oorlogsverklaring.
Naja het heeft ook gewoon weinig strategische waarde lijkt mij. Snap ook niet helemaal het doel om de oorlog dichterbij te brengen, dit zal alleen maar de motivatie vergroten van de "normale" rus om te willen vechten.
  maandag 24 april 2023 @ 16:45:13 #219
6484 ExTec
pi_208887751
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als ze opeens Moskou aan gaan vallen met middelen die het Westen geleverd heeft kan Putin dat zien als een oorlogsverklaring.
Het westen heeft dus ook niks geleverd wat dat kan. Ik denk dat oekraine ladingen drones wilde sturen.
  maandag 24 april 2023 @ 16:48:34 #220
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208887790
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 16:45 schreef ExTec het volgende:
Het westen heeft dus ook niks geleverd wat dat kan. Ik denk dat oekraine ladingen drones wilde sturen.
Ze kunnen beter gehakt maken van al dat ongewenste russische tuig in hun land. Daar hebben ze hun handen aan vol.
  maandag 24 april 2023 @ 16:50:09 #221
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208887804
twitter

|:)
  maandag 24 april 2023 @ 16:55:12 #222
6484 ExTec
pi_208887868
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:48 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ze kunnen beter gehakt maken van al dat ongewenste russische tuig in hun land. Daar hebben ze hun handen aan vol.
Nou ja, stuf psyops niet uit.

Ik zie nog dagelijks filmpjes van oorlogshitsende russen. Waarom? Omdat die mensen nog steeds denken dat het allemaal toppie gaat. Want de TV vertelt ze niks anders.
pi_208887891
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:00 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Naja het heeft ook gewoon weinig strategische waarde lijkt mij. Snap ook niet helemaal het doel om de oorlog dichterbij te brengen, dit zal alleen maar de motivatie vergroten van de "normale" rus om te willen vechten.
Vooral dat lijkt me. Risk/benefit totaal uit balans.
zie email 27 oktober
pi_208887946
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:50 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Tja. We moeten maar hopen dat iemand als hem nog wel enigszins rationeel is en die gek in het Kremlin ondermijnt. Die man is toch ook al decennia diplomaat, kan me toch moeilijk voorstellen dat hij in die nazi-bubbel van Poetin zit.
pi_208888005
twitter
  maandag 24 april 2023 @ 17:23:02 #226
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208888116
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:50 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Hoe komt die hufter daar?
Arresteren die gast buiten dat erf.

Kill kill kill.
1947-2016
  maandag 24 april 2023 @ 17:26:20 #227
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208888148
Geplande aanval op Moskou ging niet door door tussenkomst van VS
Oekrane was van plan om exact n jaar na de start van de oorlog intensieve aanvallen uit te voeren op Russisch grondgebied. Ook Moskou zou daarbij een doelwit geweest zijn. Enkel door een tussenkomst van de Verenigde Staten ging dat voorbereide offensief niet door, meldt de ‘Washington Post’.

Lees verder: https://www.hln.be/buiten(...)mst-van-vs~aa3df35e/
  FOK!fotograaf maandag 24 april 2023 @ 17:29:22 #228
364681 over_hedge
pi_208888175
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Oekrane was van plan om exact n jaar na de start van de oorlog intensieve aanvallen uit te voeren op Russisch grondgebied. Ook Moskou zou daarbij een doelwit geweest zijn. Enkel door een tussenkomst van de Verenigde Staten ging dat voorbereide offensief niet door, meldt de ‘Washington Post’.

Zou ik ook wel beetje dom vinden. Er is al ammo te kort. En ga je dat verneuken aan moskou. Wat alleen maar zorgt dat de Russen nog minder lief zijn
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 24 april 2023 @ 17:33:09 #229
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208888226
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:29 schreef over_hedge het volgende:
Zou ik ook wel beetje dom vinden. Er is al ammo te kort. En ga je dat verneuken aan moskou. Wat alleen maar zorgt dat de Russen nog minder lief zijn
Het komt op mij ook over als een besluit voortkomend uit emoties, wat niet zo passend is in zo'n situatie.

Het verbaast mij eigenlijk wel.
  maandag 24 april 2023 @ 17:35:04 #230
64288 Bensel
Ladderzat
pi_208888254
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:26 schreef slashdotter3 het volgende:

Denk niet dat dit het daadwerkelijke plan was. Maar deze info geeft de moscovieten wel te denken. Het bericht alleen al zaait onrust en onzekerheid, en dat is juist wat oekraine en de vs willen nu.
Twitch.tv/bensel15
  FOK!fotograaf maandag 24 april 2023 @ 17:36:09 #231
364681 over_hedge
pi_208888267
Dit soort berichten de wereld in sturen. Met de hoop dat Rusland nu extra lucht verdediging die kant op stuurt. Alles wat daar staat. Kan niet op de frontlinie staan.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 24 april 2023 @ 17:38:44 #232
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208888295
Plus dat ze met die in in een bos nabij Moskou gecrashte drone hebben laten zien dat ze weldegelijk op dat spoor zitten.

En dat ze bij wijze van spreken het advies van de VS gewoon negeren.
  maandag 24 april 2023 @ 18:00:14 #233
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208888520
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:36 schreef over_hedge het volgende:
Dit soort berichten de wereld in sturen. Met de hoop dat Rusland nu extra lucht verdediging die kant op stuurt. Alles wat daar staat. Kan niet op de frontlinie staan.
Dit vooral.
Echt systematisch aanvallen kun je beter op locaties doen die van groter belang zijn voor de troepen waar je mee in gevecht bent.

Ik ben nog steeds geen expert, maar je beste wapens kun je het beste rondom je offensief gebruiken. Die paar drones ver achter de linies zetten weinig zoden aan de dijk, maar de Russen moeten er wel op inspelen.
pi_208888609
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:00 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dit vooral.
Echt systematisch aanvallen kun je beter op locaties doen die van groter belang zijn voor de troepen waar je mee in gevecht bent.

Ik ben nog steeds geen expert, maar je beste wapens kun je het beste rondom je offensief gebruiken. Die paar drones ver achter de linies zetten weinig zoden aan de dijk, maar de Russen moeten er wel op inspelen.
Zo'n drone die zonder brandstof komt te zitten zet inderdaad weinig zoden aan de dijk. Maar dat is de intentie ook niet, Oekrane heeft gewoon zeer waardevolle doelen geraakt in Rusland met Oekranse drones. Het is ook niet voor niets dat er veel fabrieken 'aangevallen' worden binnen Rusland.
  maandag 24 april 2023 @ 18:16:57 #236
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208888677
Raar... die had allang naar Kazachstan ofzo moeten vluchten nadat hij 'wereldberoemd' werd met deze bekentenis en Wagner op zoek naar hem was. De kans is supergroot natuurlijk dat hij nu omgelegd wordt zodat hij niet meer belastende verklaringen kan geven.

https://www.msn.com/en-us(...)-ukraine/ar-AA1agNqN
Former soldier of Wagner PMC beaten up and detained by Prigozhin's mercenaries after confessing to killing children in Ukraine

Azmat Uldarov, former mercenary of the Wagner Private Military Group [PMC], who confessed to killing Ukrainian children, was detained by Russian security services and beaten up by Wagner mercenaries.

According to Gulagu.net, Uldarov was detained by officers of the Russian Ministry of Internal Affairs and taken to the investigative department of Saratov Oblast for interrogation. Four mercenaries of the Wagner Group were waiting for him at the entry to the investigative department and repeatedly punched him in the face in the presence of the officers, ripping off his medal and promising to kill Uldarov for his testimony against Evgeny Prigozhin and Vladimir "Iceman" Kitaev.

Gulagu.net reports that the officers of the Ministry of Internal Affairs and Investigative Committee of Russia have pushed Uldarov into the department and took him to a room to "interrogate him on the crimes he witnessed." The investigators told Uldarov to turn off his mobile phone.

Quote: "The mercenaries of the Wagner terrorist group have attacked and threatened [a person – ed.] with murder near the department of the Investigative Committee of the Russian Federation; they plan to kill Uldarov on orders of Evgeny Prigozhin.

We call on the Russian government and the officials of the Investigative Committee of the Russian Federation to take comprehensive measures to organise criminal prosecution against Evgeny Prigozhin and his accomplices in regards to threats of murder directed at Azmat Uldarov, as well as take actions in order to guarantee security for Azmat Uldarov."

Background:
・On 17 April, Russian Azamat Uldarov, who until recently led one of the mercenary units, in a conversation with founder of the Russian human rights project Gulagu.net, told the journalists about the terrible crimes he and other mercenaries had committed in Ukraine on the orders of the PMC leader Evgeny Prigozhin.
・In particular, he confessed to killing up to 400 Ukrainians in the basement of a nine-storey building in Bakhmut, Donetsk Oblast.
・The day after that, Uldarov retracted his words, accusing journalist Vladimir Osyechkin of blackmail.
  maandag 24 april 2023 @ 18:20:02 #237
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208888715
En Prighozhin had nog wel zo beloofd dat ze alleen maar even wilde bijpraten en dat hem verder niks zou gebeuren.
  maandag 24 april 2023 @ 18:23:31 #238
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208888744
POLL
pi_208888781
Krijgt gewoon een medaille.
pi_208888877
Niet slim om idd niet te vluchten na die bekentenissen :')

Maar dat stuk vuil verdient het om op een verschrikkelijke manier aan zijn eind te komen, wat ook niet al te lang meer zal duren denk.n

Normaliter kijk ik niet naar die executie filmpjes, vroeger al genoeg gezien :{w

Maar voor dit beest maak ik graag een uitzondering.
A murky, forgotten land.
pi_208888918
Het oud-Russische spelletje 'hamertje tikski' *O*
A murky, forgotten land.
  maandag 24 april 2023 @ 18:43:01 #242
6484 ExTec
pi_208888926
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:23 schreef Tengano het volgende:
[poll=5494]
Plot twist,

Uit het "onderzoek" komt een klinkend dat het een false flag was, van oekraine natuurlijk,

En dan is'ie vrij man.

En daarna valt die uit het raam.
  maandag 24 april 2023 @ 18:43:51 #243
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208888950
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208889121
Volgende keer beter vasthouden Ivan

twitter
pi_208889204
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:01 schreef 3rr0r het volgende:
Volgende keer beter vasthouden Ivan

[ twitter ]
Daar lig je dan, in een rivier, in de steek gelaten door je 'kameraden', beschoten door artillerie en geweervuur.
En dat allemaal voor de geliefde Grote Kleine Leider *O* _O_
A murky, forgotten land.
pi_208889359
Uit het goed genformeerde Politico:

quote:
Het team van Biden vreest de nasleep van een mislukt Oekraens tegenoffensief

De regering-Biden bereidt zich stilletjes voor op de mogelijkheid dat als het tegenoffensief van Oekrane niet aan de verwachtingen voldoet, critici in binnen- en buitenland zullen beweren dat Amerika ook tekort is geschoten.

Het steeds op handen zijnde tegenoffensief van Oekrane zal proberen het door Rusland veroverde grondgebied te heroveren, hoogstwaarschijnlijk in het oosten en het zuiden, hoewel om operationele redenen geen hoge functionarissen uit Kiev gedetailleerde details hebben.

In het openbaar heeft het team van president Joe Biden niet-aflatende steun aangeboden aan Oekrane en beloofd het te zullen bewapenen met wapens en economische hulp "zolang het nodig is". Maar als het naderende vechtseizoen beperkte winst oplevert, hebben regeringsfunctionarissen priv gezegd dat ze bang zijn geconfronteerd te worden met een tweekoppig monster dat het aanvalt vanuit de agressieve en gematigde uiteinden van het spectrum.
De ene partij zal zeggen dat de opmars van Oekrane zou hebben gewerkt als de regering Kiev alles had gegeven waar het om vroeg, namelijk raketten met een groter bereik, straaljagers en meer luchtverdediging. De andere kant, zo vrezen regeringsfunctionarissen, zal beweren dat de tekortkoming van Oekrane bewijst dat het Rusland niet volledig van zijn grondgebied kan verdrijven.

Dat verklaart niet eens de reactie van de Amerikaanse bondgenoten, voornamelijk in Europa, die een vredesonderhandeling tussen Oekrane en Rusland misschien als een aantrekkelijkere optie zien als Kiev niet kan bewijzen dat de overwinning nabij is.

Binnen de administratie benadrukken ambtenaren dat ze er alles aan doen om het lenteoffensief te laten slagen.

"We hebben bijna de verzoeken voltooid van wat [Oekrane] zei dat ze nodig hadden voor het tegenoffensief, aangezien we de afgelopen maanden wapens en uitrusting naar Oekrane hebben gestuurd", zei een regeringsfunctionaris die, net als anderen, anonimiteit kreeg om gevoelige informatie te bespreken. interne overwegingen.

Maar geloof in de strategische oorzaak is n ding. Geloof in de tactiek is een andere – en achter gesloten deuren maakt de regering zich zorgen over wat Oekrane kan bereiken.

Die zorgen kwamen onlangs naar buiten tijdens een lek van geheime informatie op sociale media. Een uiterst geheime beoordeling van begin februari verklaarde dat Oekrane "ver achterop zou raken" in zijn tegenoffensieve doelen. Actuelere Amerikaanse inschattingen zijn dat Oekrane enige vooruitgang kan boeken in het zuiden en oosten, maar het succes van vorig jaar niet zal kunnen herhalen.

Oekrane heeft gehoopt de Russische landbrug naar de Krim te verbreken en Amerikaanse functionarissen zijn nu sceptisch dat dit zal gebeuren, volgens twee regeringsfunctionarissen die bekend zijn met de beoordeling. Maar er is nog steeds hoop in het Pentagon dat Oekrane de Russische aanvoerlijnen daar zal belemmeren, zelfs als een totale overwinning op de nieuw versterkte troepen van Rusland te moeilijk blijkt te zijn.

Bovendien geeft de Amerikaanse inlichtingendienst aan dat Oekrane eenvoudigweg niet in staat is om de Russische troepen weg te duwen van waar ze diepgeworteld zaten – en volgens functionarissen heeft een soortgelijk gevoel zich verspreid over het slagveld elders in Oekrane. De Oekraense president Volodymyr Zelenskyy zegt dat de VS zijn troepen niet voldoende hebben bewapend en dat het tegenoffensief tot dan niet kan beginnen .

Er is geloof dat Kiev bereid is te overwegen zijn doelen aan te passen, aldus Amerikaanse functionarissen, en een bescheidener doel zou gemakkelijker als een overwinning kunnen worden verkocht.

Per assistenten is er gediscussieerd om het voor de Oekraners te beschouwen als een "staakt-het-vuren" en niet als permanente vredesbesprekingen, waardoor de deur openstaat voor Oekrane om in de toekomst meer van zijn grondgebied terug te winnen. Er zouden prikkels aan Kiev moeten worden gegeven: misschien NAVO-achtige veiligheidsgaranties, economische hulp van de Europese Unie, meer militaire hulp om de Oekraense strijdkrachten aan te vullen en te versterken, en dergelijke. En assistenten hebben de hoop uitgesproken China opnieuw te betrekken om Poetin ook naar de onderhandelingstafel te duwen.

Maar dat zou nog steeds leiden tot het dilemma van wat er daarna gebeurt en hoe hard binnenlandse critici reageren.

"Als het tegenoffensief niet goed verloopt, heeft de regering alleen zichzelf de schuld van het achterhouden van bepaalde soorten wapens en hulp op het moment dat die het hardst nodig was", zei Kurt Volker, de speciale gezant voor Oekrane tijdens de Trump-regering.

Een tegenoffensief dat niet aan de verwachtingen voldoet, zal er ook toe leiden dat bondgenoten in buitenlandse hoofdsteden zich afvragen hoeveel meer ze kunnen missen als de overwinning van Kiev steeds verder weg lijkt.

"De Europese publieke steun kan in de loop van de tijd afnemen naarmate de Europese energie- en economische kosten hoog blijven", zegt Clementine Starling, een directeur en fellow bij de denktank van de Atlantic Council in Washington, DC. en de regering-Biden kan moeite hebben om het vol te houden.”

Veel Europese landen zouden Kiev ook kunnen pushen om de gevechten te beindigen. "Een slecht tegenoffensief zal verdere vragen oproepen over hoe de uitkomst van de oorlog eruit zal zien en in hoeverre een oplossing echt kan worden bereikt door alleen militaire wapens en hulp te blijven sturen", zei Starling.

Biden en zijn topmedewerkers hebben publiekelijk benadrukt dat Zelensky alleen vredesbesprekingen mag beginnen als hij er klaar voor is. Maar Washington heeft Kiev ook enkele politieke realiteiten meegedeeld: op een gegeven moment, vooral nu de Republikeinen de leiding hebben over het Huis van Afgevaardigden, zal het tempo van de Amerikaanse hulp waarschijnlijk vertragen. Ambtenaren in Washington, hoewel ze Kiev niet onder druk zetten, zijn begonnen met de voorbereidingen voor hoe die gesprekken eruit zouden kunnen zien en begrijpen dat het voor Zelenskyy thuis een moeilijke politieke verkoop kan zijn.

"Als Oekrane niet dramatisch kan winnen op het slagveld, rijst onvermijdelijk de vraag of het tijd is voor een onderhandelde stopzetting van de gevechten", zei Richard Haass, voorzitter van de Council on Foreign Relations. "Het is duur, we hebben bijna geen munitie meer, we hebben andere onvoorziene gebeurtenissen over de hele wereld waarop we ons moeten voorbereiden."

“Het is legitiem om al deze vragen te stellen zonder de doelen van Oekrane in gevaar te brengen. Het is gewoon een kwestie van middelen,' zei Haass.

Eerder deze maand vertelde Andriy Sybiha, een plaatsvervangend hoofd in het kantoor van Zelenskyy, aan de Financial Times dat Oekrane bereid zou zijn te praten als zijn troepen de Krim bereiken . "Als we erin slagen onze strategische doelen op het slagveld te bereiken en wanneer we aan de administratieve grens met de Krim zijn, zijn we klaar om [een] diplomatieke pagina te openen om deze kwestie te bespreken", zei hij.

Die opmerking werd snel weerlegd door Tamila Tasheva , de gezant van Zelensky op de Krim: "Als Rusland het schiereiland niet vrijwillig verlaat, zal Oekrane zijn land blijven bevrijden met militaire middelen", zei ze eerder deze maand tegen POLITICO.

Het helpt het Amerikaanse vertrouwen niet dat de oorlog is vertraagd tot een meedogenloze ploeteren.

Beide partijen hebben harde slagen uitgewisseld, gericht op kleine steden zoals Bakhmut, waarbij geen van beide partijen de ander volledig kon verjagen. De Russische aanval waartoe eerder dit jaar opdracht was gegeven, bedoeld om de moeizame oorlogsinspanningen van Moskou nieuw leven in te blazen, veroverde weinig grondgebied ten koste van aanzienlijke verliezen en deed niet veel om het algemene traject van het conflict te veranderen.

Oekraense soldaten kletsen in het door oorlog geteisterde Bakhmut.
Oekraense soldaten kletsen in het door oorlog geteisterde Bakhmut. | Iryna Rubakova/AP Foto
De gevechten hebben ook een tol geist van de Oekraners. Veertien maanden na het begin van het conflict hebben de Oekraners duizelingwekkende verliezen geleden - ongeveer 100.000 slachtoffers - waarbij veel van hun topsoldaten buitenspel stonden of uitgeput waren. De troepen hebben ook historische hoeveelheden munitie en wapens doorgemaakt, waarbij zelfs de wonderbaarlijke output van het Westen niet in staat was om aan Zelenskyy's dringende verzoeken te voldoen.

Amerikaanse functionarissen hebben Oekrane ook ingelicht over de gevaren van het overdrijven van zijn ambities en het te dun spreiden van zijn troepen – dezelfde waarschuwing die Biden gaf aan de toenmalige Afghaanse president Ashraf Ghani toen de Taliban het land doorkruisten tijdens de terugtrekking van het Amerikaanse leger in 2021.

Maar de kans dat Oekrane terugdeinst voor zijn hoogste ambities is op zijn zachtst gezegd onwaarschijnlijk. "Het is alsof dit de enige en laatste kans is voor Oekrane om te laten zien dat het kan winnen, wat natuurlijk niet waar is", zegt Alina Polyakova, president en CEO van het Center for European Policy Analysis in Washington, DC

https://www.politico.com/(...)ive-defense-00093384

[ Bericht 1% gewijzigd door Lospedrosa op 24-04-2023 19:31:53 ]
Vakman pur sang
pi_208889392
quote:
The mayor of the southern Ukrainian city of Melitopol says there are “powerful concentrations” of Russian forces in the area — a region that may be the focus of a Ukrainian counter-offensive in the weeks to come.

Ivan Fedorov, who is not in Melitopol himself, said on Ukrainian television: “We see that today there are two extremely powerful concentrations” of Russian forces in the occupied part of the Melitopol region.

He said that one was located on the coast of the Azov Sea [in Kyrylivka], “where the enemy has seized a huge number of recreation centers, hotels, etc.”
pi_208889426
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:18 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Een mooie gelegenheid idd om op wat tungsten te trakteren O-)
A murky, forgotten land.
pi_208889584
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:45 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Gaat om Kherson blijkbaar

Moet het eerste bewijs nog zien dat er echt iets in Kherson gaande is
pi_208889658
quote:
A senior Ukrainian official has dismissed a report that Ukraine planned to launch attacks deep inside Russia to mark the first anniversary of the Russian invasion in February.

Mykhailo Podolyak, adviser to the head of the Office of the President of Ukraine, described the reporting as a “strange media/sensation once again.”

The report, which was published in the Washington Post, was derived from leaked documents among the cache that recently appeared on the Discord gaming server. The Post reported Monday that according to the documents, Kyrylo Budanov, head of Ukraine’s military intelligence [HUR] instructed one of his officers “to get ready for mass strikes on 24 February … with everything the HUR had.”

Budanov’s alleged comment was included in a classified report from the US National Security Agency, according to the Post. CNN has not seen the document in question.

The Post reported that on February 22, two days shy of the first anniversary, “the CIA circulated a new classified report: The HUR ‘had agreed, at Washington’s request, to postpone strikes’ on Moscow.”

Podolyak said on Twitter: “I have a simple question. Why would there be a need for us to do this? What task would such a one-time action solve? Would it change the course of the war? Would it make the Russians flee? Would it remove the need for weapons?”

The official said that such reports “fulfill only one catastrophic function: they shape public opinion in Western capitals as if Ukraine was an unreasonable, infantile, and impulsive country that is dangerous for adults to trust with serious weapons.”

On the contrary, he said, “Ukraine sees things differently. We approach the war with ironclad mathematical logic: we need long-range missiles to destroy Russian logistics in the occupied territories and various types of aircraft to protect the sky and destroy Russian fortifications. These are the main components of successful counteroffensive operations,” Podolyak tweeted
.
CNN
pi_208889687
quote:
Beide partijen hebben harde slagen uitgewisseld, gericht op kleine steden zoals Bakhmut, waarbij geen van beide partijen de ander volledig kon verjagen. De Russische aanval waartoe eerder dit jaar opdracht was gegeven, bedoeld om de moeizame oorlogsinspanningen van Moskou nieuw leven in te blazen, veroverde weinig grondgebied ten koste van aanzienlijke verliezen en deed niet veel om het algemene traject van het conflict te veranderen.

De gevechten hebben ook een tol geist van de Oekraners. Veertien maanden na het begin van het conflict hebben de Oekraners duizelingwekkende verliezen geleden - ongeveer 100.000 slachtoffers - waarbij veel van hun topsoldaten buitenspel stonden of uitgeput waren. De troepen hebben ook historische hoeveelheden munitie en wapens er door gejaagd waarbij zelfs de wonderbaarlijke output van het Westen niet in staat was om aan Zelenskyy's dringende verzoeken te voldoen.
Dit kan een uitdaging worden.
Vakman pur sang
pi_208889760
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 19:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
quote:
het Westen niet in staat was om aan Zelenskyy's dringende verzoeken te voldoen.
Niet in staat? Dit is gewoon een bewuste keuze. Oekrane niet genoeg geven om de zaak te beslechten.
pi_208889854
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
[..]
Niet in staat? Dit is gewoon een bewuste keuze. Oekrane niet genoeg geven om de zaak te beslechten.
quote:
If the counteroffensive does not go well, the administration has only itself to blame for withholding certain types of arms and aid at the time when it was most needed,” said Kurt Volker, the special envoy for Ukraine during the Trump administration.
Vakman pur sang
pi_208890430
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 19:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het Westen kan dit ook nooit bijbenen als we niet op een oorlogseconomie overgaan. Dat betekent confiscatie van arbeid en middelen. In 'het Westen' zijn ook niet veel bedrijven die oorlogsmateriaal op schaal kunnen produceren, dus het zal afhangen van de mobilisatie van slechts enkele grote landen. Daar lijkt de wil te ontbreken.
pi_208890570
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:12 schreef Confetti het volgende:
Het Westen kan dit ook nooit bijbenen als we niet op een oorlogseconomie overgaan. Dat betekent confiscatie van arbeid en middelen. In 'het Westen' zijn ook niet veel bedrijven die oorlogsmateriaal op schaal kunnen produceren, dus het zal afhangen van de mobilisatie van slechts enkele grote landen. Daar lijkt de wil te ontbreken.
Amerika kan het en zij kunnen de factuur (grotendeels) bij Europa neerleggen. Maar behalve dat betwijfel ik of die wil er berhaupt is bij veel EU landen om jarenlang zo een grote strijd aan te gaan. Twijfel bij Duitsland, Frankrijk oa. Men hoopt op een sterk Oekrane offensief en dat dan de Russische aanwezigheid in Oekrane zulke harde klappen krijgt dat of Poetin het loodje legt intern of Rusland er zo dramatisch voor staat dat Oekrane heel sterk kan onderhandelen. Maar de harde weg ingaan wil een deel helemaal niet. Men is zelfs angstig voor een scenario waarin Rusland keihard verliest (denk aan de Krim).
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208890707
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
[..]
Ik denk dat er ook een zorg is dat mocht Oekrane vallen (of Zelenskyy slachtoffer worden van een staatsgreep) er teveel Westerse wapens in Russische handen vallen. Dan maar doseren, zodat er op een willekeurig moment maar een beperkte hoeveelheid aanwezig is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_208890785
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:28 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ik denk dat er ook een zorg is dat mocht Oekrane vallen (of Zelenskyy slachtoffer worden van een staatsgreep) er teveel Westerse wapens in Russische handen vallen. Dan maar doseren, zodat er op een willekeurig moment maar een beperkte hoeveelheid aanwezig is.
Je moet je realiseren dat een scenario waarin Rusland vervalt in chaos niet in het belang van het westen is. En een scenario waarin agressie beloond wordt ook niet. Dat is de evenwichtsoefening en dan begrijp je het vaak een stuk beter.
zie email 27 oktober
pi_208890818
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je moet je realiseren dat een scenario waarin Rusland vervalt in chaos niet in het belang van het westen is. En een scenario waarin agressie beloond wordt ook niet. Dat is de evenwichtsoefening en dan begrijp je het vaak een stuk beter.
En dit inderdaad.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 24 april 2023 @ 20:37:18 #260
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208890837
twitter

God wat snakken we naar concrete dingen niet? :D
pi_208890890
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

Misschien gewoon psychische oorlogsvoering. Tussen stangen.
-Rabia Al-Basri
pi_208890895
twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 24 april 2023 @ 20:52:07 #263
6484 ExTec
pi_208891057
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:28 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Dat zou geloofwaardig zijn als we oekraine vol zouden douwen met veel gloednieuw, nog geheim spul. En dat doen we niet. rus begon deze oorlog met ontzaglijk veel wapens. Parallel met afghanistan/ de taliban gaat niet op.
  maandag 24 april 2023 @ 20:52:25 #264
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208891067
quote:
[ twitter ]

Misschien zet Oekraine, ingefluisterd door de VS, bewust op dit scenario is...........

......
...

Niks.

Just Wait and see.

Laat Rusland maar in het ongewisse. Tijd is in het voordeel van Oekraine. Oekraine ontvangt steun en kan voorraden verder aanvullen, troepen trainen en cursusses volgen. En Rusland moet vooral veel wachten. En door dat wachten kunnen mensen in Rusland ongeduldig en ontevreden worden en ontstaan er nog meer spanningen waardoor er fouten gemaakt worden, mensen elkaar de schuld gaan geven en kunnen er nog meer koppen gaan rollen. En dat koppen rollen is alleen maar voordelig voor Oekraine. In feite rook je ze gewoon uit op deze manier en je kunt je moment afwachten en bepalen wanneer je wel of niet iets gaat doen. In feite heeft Oekraine nu de lead omdat Rusland gewoon weet dat het verder helemaal niks meer kan. Na een jaar zijn ze wss wel tot die conclusie gekomen, mag je veronderstellen; en het is ook te zien aan wat ze nu doen.

"Russia, waiting for the victory"

maandag 24 april 2023 @ 20:59:19 #265
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208891188
Filmpje:

https://www.telegraaf.nl/(...)e-is-kat-en-muisspel

quote:
Kustwacht scherp op Russische activiteit Noordzee: 'Is kat- en muisspel'

Regelmatig duiken er Russische schepen op in de Noordzee waarvan niet duidelijk is ze komen doen. Windmolenparken en internetverbindingen zijn een mogelijk doelwit. De Nederlandse Kustwacht houdt een oogje in het zeil.
pi_208891321
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:52 schreef Tengano het volgende:

[..]
Misschien zet Oekraine, ingefluisterd door de VS, bewust op dit scenario is...........

......
...

Niks.

Just Wait and see.

Laat Rusland maar in het ongewisse. Tijd is in het voordeel van Oekraine. Oekraine ontvangt steun en kan voorraden verder aanvullen, troepen trainen en cursusses volgen. En Rusland moet vooral veel wachten. En door dat wachten kunnen mensen in Rusland ongeduldig en ontevreden worden en ontstaan er nog meer spanningen waardoor er fouten gemaakt worden, mensen elkaar de schuld gaan geven en kunnen er nog meer koppen gaan rollen. En dat koppen rollen is alleen maar voordelig voor Oekraine. In feite rook je ze gewoon uit op deze manier en je kunt je moment afwachten en bepalen wanneer je wel of niet iets gaat doen. In feite heeft Oekraine nu de lead omdat Rusland gewoon weet dat het verder helemaal niks meer kan. Na een jaar zijn ze wss wel tot die conclusie gekomen, mag je veronderstellen; en het is ook te zien aan wat ze nu doen.

"Russia, waiting for the victory"

[ afbeelding ]
Maar ze hebben wel eerder gevraagd om stil te zijn, tijdens het Kherson offensief en blijkbaar hebben ze nu weer gevraagd aan iedereen om stil te zijn.
  maandag 24 april 2023 @ 21:15:47 #267
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208891439
quote:
Schiet er gewoon een torpedo op. Dat is pas een duidelijk signaal aan de Russen.
pi_208891675
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:42 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
In Hong Kong de hoer uithangen
  maandag 24 april 2023 @ 21:35:11 #269
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208891791
Lijken opruimen. :@
Depri filmpje van NYT.

https://www.nytimes.com/v(...)gSource=articleShare
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 24 april 2023 @ 21:37:45 #270
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208891842
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:12 schreef Confetti het volgende:

[..]
Jij bent bereid om kogels in elkaar te flansen ja?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208891893
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jij bent bereid om kogels in elkaar te flansen ja?
Tis het n of het ander. Indien nodig.
  maandag 24 april 2023 @ 21:44:39 #272
6484 ExTec
pi_208891993
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Tis het n of het ander. Indien nodig.
Uh huh, maar ondertussen is de economie van de benelux waarschijnlijk groter dan van heel rus. Dus het mag wat minder dramatisch.
pi_208892163
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 21:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uh huh, maar ondertussen is de economie van de benelux waarschijnlijk groter dan van heel rus. Dus het mag wat minder dramatisch.
Niet dat we over hoeven te gaan op een oorlogseconomie maar die BBP vergelijking met Rusland begint wel vermoeiend te worden. Zegt 0.0 over de militaire slagkracht en productiepotentie.

Zij hebben vele malen meer feitelijke output en ook potentie. Die is er bij ons zo goed als niet.
  maandag 24 april 2023 @ 21:55:11 #274
6484 ExTec
pi_208892201
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:53 schreef BEFEM het volgende:

Zij hebben vele malen meer feitelijke output en ook potentie. Die is er bij ons zo goed als niet.
Werkelijk?

Vertel eens, hoeveel fabrieken die artillerie munitie maken hebben hun, en wij?

Hoeveel fabrieken die tanks maken hebben hun, en wij?

Zelfde voor vliegtuigen?
pi_208892247
twitter
pi_208892281
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:57 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Oekraiense bradleys zien er echt heel gaaf uit
pi_208892344
quote:
[ twitter ]

Dit dus...
  maandag 24 april 2023 @ 22:03:12 #278
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208892349
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:53 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Niet dat we over hoeven te gaan op een oorlogseconomie maar die BBP vergelijking met Rusland begint wel vermoeiend te worden. Zegt 0.0 over de militaire slagkracht en productiepotentie.

Oorlogseconomie is natuurlijk onzin voor ons ja.

Die potentie lijkt me ook het grootste dingetje. Je zou best een hele industrie op kunnen tuigen als Europa zijnde, maar als we 5 jaar verder zijn zal het praktisch nut hiervan enorm zijn geslonken.

Samenwerking lijkt me key, waarbij je zaken zoveel mogelijk vereenvoudigd met zoveel mogelijk dezelfde wapensystemen. Voor de toekomst ook zuiniger zijn op de spullen die je uit faseert.
  maandag 24 april 2023 @ 22:05:44 #279
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208892387
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dit dus...
Neu.

Maar we wachten op hetgeen waarvan we weten dat het komen gaat.
En tja daar moet je geduld voor hebben.
pi_208892398
quote:
Moscow is threatening to terminate the Black Sea grain deal, viewed as critical to addressing the world hunger crisis, if the Group of Seven (G7) nations ban exports to Russia.
pi_208892406
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Dit dus...
:')
  maandag 24 april 2023 @ 22:07:57 #282
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208892425
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 21:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Oekraiense bradleys zien er echt heel gaaf uit
Verschilt wel een beetje per aangebrachte camo. Bij genoeg aandacht ziet het er goed uit. Sommige zijn wel heel duidelijk telkens dezelfde patroontje lukraak op een effen ondergrond gekwakt.
  maandag 24 april 2023 @ 22:09:21 #283
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208892444
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:06 schreef 3rr0r het volgende:
Moscow is threatening to terminate the Black Sea grain deal, viewed as critical to addressing the world hunger crisis, if the Group of Seven (G7) nations ban exports to Russia.
Nog meer chantage, dreiging, intimidatie en (hybride) oorlogsvoering dus van Rusland/Lavrov.

Ben benieuwd hoe ze dat gaan afhandelen.

"On bended knee is no way to be free."
  maandag 24 april 2023 @ 22:14:51 #284
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_208892509
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:09 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nog meer chantage, dreiging, intimidatie en (hybride) oorlogsvoering dus van Rusland/Lavrov.

De sancties werken niet! :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_208892528
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:09 schreef Tengano het volgende:

[..]

Naja, logisch toch? Gewoon tit for tat spelletje.
  maandag 24 april 2023 @ 22:41:32 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208892831
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:32 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
En nu maar wachten. De Russen gaan een flink pak slaag krijgen gok ik zo :D

pi_208892851
quote:
84s.gif Op maandag 24 april 2023 22:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En nu maar wachten. De Russen gaan een flink pak slaag krijgen gok ik zo :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik hoop dit

quote:
Gelekte documenten: Kiev had plannen voor ’massale aanval op Moskou’
Laat ze dat alsnog maar doen, zit er met smart op te wachten.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 24 april 2023 @ 22:49:44 #289
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208892915
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:43 schreef Haags het volgende:

[..]
Ik hoop dit
[..]
Ik hoop het ook! Er zijn al meerdere drones neergestort in de buurt van Moskou. Vanmorgen ook weer:
twitter

Een massale aanval mag misschien niet, maar een losse drone die zich in het kremlin boort vind ik ook goed :P
pi_208893219
quote:
. Kiev had plannen voor 'massale aanval op Moskou'
De Oekraense legertop broedde op plannen om de Russische hoofdstad Moskou aan te vallen op 24 februari, precies n jaar nadat Rusland Oekrane was binnengevallen. Op verzoek van de Verenigde Staten borg Oekrane die plannen (voorlopig) op. Dat schrijft The Washington Post op basis van gelekte documenten.

“Bereid u voor op massale aanvallen op 24 februari… Met alles wat we hebben.” Dat schreef Kyrylo Budanov, hoofd van de Oekraense militaire inlichtingendienst HUR, aan een van zijn officieren volgens een vertrouwelijk rapport van de Amerikaanse geheime dienst NSA.
Op 22 februari, twee dagen voor de eerste verjaardag van de oorlog, stuurde de Amerikaanse inlichtingendienst CIA een nieuw rapport uit, met de melding dat de HUR “er op verzoek van Washington mee instemt om de aanvallen uit te stellen”. Waarom de Oekraners akkoord gingen met dat uitstel, is niet af te leiden uit het rapport.
De gelekte informatie komt uit documenten die de 21-jarige reservist Jack Teixeira had gelekt in een chatgroep op het sociale netwerk Discord en toont aan dat Oekrane de oorlog mogelijk naar Rusland zou willen verplaatsen. In Washington is men al langer bezorgd over Oekraense aanvallen op Russische bodem, zeker als de Oekraeners daar Amerikaanse wapens voor zouden gebruiken. Een Oekraense aanval op Russische bodem zou de oorlog voelbaarder maken voor het Russische volk, maar het zou het risico op verdere escalatie aanzienlijk doen vergroten
Geloof er nog weinig van.
Klopt wel weer precies met het bewuste lek verhaal, verandering strategie en ineens lekt nu weer info binnen van een uiterstst ‘onbeholpen’ actie van Oekrane. Wat mooi past in een scenario van niet te grote dingen leveren.
Vakman pur sang
pi_208893222
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:57 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Boohhhh c_/
pi_208893235
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:43 schreef Haags het volgende:

[..]
Ik hoop dit
[..]
quote:
84s.gif Op maandag 24 april 2023 22:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik hoop het ook! Er zijn al meerdere drones neergestort in de buurt van Moskou. Vanmorgen ook weer:
[ twitter ]

Een massale aanval mag misschien niet, maar een losse drone die zich in het kremlin boort vind ik ook goed :P
3rr0r in NWS / Oorlog in Oekrane #732
pi_208893348
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 21:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Werkelijk?

Vertel eens, hoeveel fabrieken die artillerie munitie maken hebben hun, en wij?

Hoeveel fabrieken die tanks maken hebben hun, en wij?

Zelfde voor vliegtuigen?
Je hebt het over de Benelux, dus het antwoord daarop is bijna 0.
pi_208893398
Haha mooi om te zien hoe Oekraine met de voorbereiding begonnen is. Een drone hier, 2 drones daar, een geruchtje hier, een geruchtje daar..

Ondertussen meldt RIA dat Servi, de grootste Europese klant van russische wapens overstapt naar andere leveranciers.

Vlad Vexler geeft een filosofische uitleg over de "russische oppositie".
  maandag 24 april 2023 @ 23:48:25 #295
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208893424
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 23:48 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)city_was_displaying/
Can anyone guess map of what city was displaying in Budanov's office during the latest interview with him?
[ afbeelding ]
Haha mindfuck
  maandag 24 april 2023 @ 23:55:04 #297
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208893440
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 23:46 schreef oheng het volgende:
Haha mooi om te zien hoe Oekraine met de voorbereiding begonnen is. Een drone hier, 2 drones daar, een geruchtje hier, een geruchtje daar..

Ondertussen meldt RIA dat Servi, de grootste Europese klant van russische wapens overstapt naar andere leveranciers.

Vlad Vexler geeft een filosofische uitleg over de "russische oppositie".
Nou ja, het feit dat die drones zover gekomen zijn en 'niet genoeg brandstof meer hadden' geeft wel aan dat je zover Rusland binnen kan komen zonder dat er heel veel gebeurt. Blijkbaar is het niet eens zo lastig om het onoverwinnelijke O-) Rusland te targetten.
  dinsdag 25 april 2023 @ 00:22:06 #298
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208893527
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zou Oekraiene dat niet door hebben en zou dat rationeel gezien niet hun strategie moeten veranderen?
Nog duidelijker: wat zou jij doen als Zalenski als je dat wist?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_208893658
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2023 00:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zou Oekraiene dat niet door hebben en zou dat rationeel gezien niet hun strategie moeten veranderen?
Nog duidelijker: wat zou jij doen als Zalenski als je dat wist?
Vol gas voorwaarts. Je kunt niets anders. Elke concessie die jij bij voorbaat doet zorgt er voor dat dat evenwicht nog verder in jouw nadeel opschuift.
zie email 27 oktober
pi_208893684
Wagner heeft het ook al aan de stok met de huurlingen van PMC Potok (Gazprom huurlingenleger).

Vertaling:
SPOILER
En allemaal zitten ze te vissen in dezelfde recruten vijver. Wat een land.
pi_208893921
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Dit dus...
Beetje een vreemd plaatje. Volgens mij wordt juist altijd aangegeven dat Oekrane bepaalt wat er gebeurt.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')