Ach, wat stom. Ja, ik bedoelde Bram inderdaad. Dank voor de correctie.quote:Op zondag 23 april 2023 14:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bedoel je hier niet Bram? Met zijn vader was toch niet zoveel mis?
De rechtsstaat.quote:Op zondag 23 april 2023 15:40 schreef britneycheers het volgende:
Vraag me af wie hier nou daadwerkelijk de baas in Nederland is
dat was hij al. Zieke geest met zeer veen connecties.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:27 schreef capricia het volgende:
Dit lijkt mij de grootste crimineel ooit in NL.
Nee. Dat is op een gegeven moment niet meer genoeg. Zoals Taghi die Peter R omlegt en Wiersem. Dat had niet in ´stilte´ gekund.quote:Op zondag 23 april 2023 00:22 schreef Sodemieters het volgende:
Als je echt een grote crimineel wilt zijn en blijven, dan opereer je in stilte.
Het is zoals de Maffia / dit is niet makkelijk..quote:Op zondag 23 april 2023 15:40 schreef britneycheers het volgende:
Kunnen ze Taghi niet gewoon laten “verdwijnen”? In rusland was die vent toch allang “plotseling” overleden.
In Rusland was hij een vriendje van de president geweestquote:Op zondag 23 april 2023 15:40 schreef britneycheers het volgende:
Kunnen ze Taghi niet gewoon laten “verdwijnen”? In rusland was die vent toch allang “plotseling” overleden.
Of was zélf president geweest!quote:Op zondag 23 april 2023 16:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In Rusland was hij een vriendje van de president geweest![]()
En nog steeds niet bij Twan Huys in College Tour. Als dat geen racisme is.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat een Holleeder peanuts is bij een Taghi. En ik vraag me zeer af of ons OM wel voldoende middelen heeft om hiermee om te gaan.
Ja. Daar dacht ik vanmorgen ook aan. Hoe Holleeder salonfähig gemaakt is. Een BNer met een gunfactor.quote:Op zondag 23 april 2023 16:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En nog steeds niet bij Twan Huys in College Tour. Als dat geen racisme is.
Het Nederlandse 'gun' of het Engelstalige 'gun'?quote:Op zondag 23 april 2023 17:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Daar dacht vanmorgen ook aan. Hoe Holleeder salonfähig gemaakt is. Een BNer met een gunfactor.
quote:Advocaten laten zich voor het karretje spannen van zware criminelen
Door JOHN VAN DEN HEUVEL
18 jan. 2023 in COLUMNS
Eindelijk is het dan zover. De Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught krijgt een eigen rechtbank.
Hierdoor is het niet meer nodig om criminelen waar een groot ontsnappingsrisico aan kleeft naar beveiligde gerechtsgebouwen elders in Nederland te vervoeren.
quote:Het nieuws komt geen dag te vroeg.
Inwoners van Vught klagen al jaren over de enorme overlast die het vervoer van gevaarlijke gedetineerden met zich meebrengt. De zwaarbewaakte politiekonvooien razen vrijwel dagelijks door het dorp, met alle risico's van dien. Het af- en aanvoeren van criminele kopstukken kost bovendien krankzinnig veel geld.
Op een dag dat iemand als Ridouan Taghi van en naar de gerechtsbunker in Amsterdam-Osdorp wordt vervoerd, zijn achthonderd politiemensen, justitiemedewerkers en soldaten in de weer om alles veilig te laten verlopen.
De ondernemers die rond de bunker hun bedrijven hebben, worden horendol van alle beveiligingsmaatregelen. De nieuwe rechtbank in Vught levert dus een win-winsituatie op.
Minister Weerwind (Rechtsbescherming) maakte het nieuws dan ook met enige trots bekend. Zonder zijn feestje nou meteen te willen verpesten, toch een paar kanttekeningen.
Volslagen idioot inderdaad. Systematisch moorden, folteren en afpersen, was al lang bekend, maar het was allemaal zo gezellig in die guitige onderwereld. Pas toen hij zijn vriendin of zijn zus uitschold was het over met de sterrenstatus.quote:Op zondag 23 april 2023 17:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Daar dacht ik vanmorgen ook aan. Hoe Holleeder salonfähig gemaakt is. Een BNer met een gunfactor.
Er loopt een rechtszaak waarin bepaald moet worden of-ie daar inderdaad voor verantwoordelijk is. Of wil je mensen zonder proces laten executeren?quote:Op zondag 23 april 2023 15:40 schreef britneycheers het volgende:
Hij is verantwoordelijk voor zoveel “onschuldige” slachtoffers en het leed van de families. Zelfs ons kroonprinses kan niet normaal naar school. Deze man terroriseert rechters, advocaten en officieren.
Je mist het punt. Taghi zit vast. Dat komt vooral vanwege al het geweld. Men denkt dat er andere criminele organisaties zijn, minstens zo groot als die van Taghi, die onder de radar blijven omdat ze geen geweld gebruiken. Taghi heeft het voor zichzelf verpest, die is klaar.quote:Op zondag 23 april 2023 16:33 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Nee. Dat is op een gegeven moment niet meer genoeg. Zoals Taghi die Peter R omlegt en Wiersem. Dat had niet in ´stilte´ gekund.
Hij laat tot nu toe alle sporen naar hem verdwijnen .Dán ben je dus echt een grote crimineel. Met zeer groot netwerk.
Taghi heeft momenteel helaas andere verplichtingen.quote:Op zondag 23 april 2023 16:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En nog steeds niet bij Twan Huys in College Tour. Als dat geen racisme is.
Het verbaast mij niets als het opgevuld is door anderen uit zijn organisatie.quote:Op zondag 23 april 2023 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
Taghi zit vast en komt nooit meer vrij.
Die is klaar.
Zijn medekopstukken, Rico de Chileen en Saïd Razzouki zitten ook vast.
Van zijn vrienden en andere bendeleden zullen we misschien soms nog wat horen, maar die zijn ook allemaal bekend bij Justitie.
Het gat wat de groep Taghi heeft achtergelaten in de drugs wereld is al láng weer opgevuld door anderen.
Dat kan volgens mij ook niet anders. Wat hebben we inmiddels? Een paar neven, waaronder een advocaat. Volgens mij zit z'n hele familie in die organisatie met wat foute vriendjes.quote:Op zondag 23 april 2023 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het verbaast mij niets als het opgevuld is door anderen uit zijn organisatie.
Zuid-Amerikaanse kartels die gaan klagen over het geweld dat je gebruikt, dan heb je het wel echt bont gemaaktquote:Op zondag 23 april 2023 21:47 schreef StateOfMind het volgende:
De kern van Taghi's groep bestaat voor een groot deel uit jeugdvrienden van Taghi, waarmee hij vroeger al een bende vormde.
Maar die zijn ook allemaal wel bekend bij Justitie, dus in hoeverre men in die wereld nog zaken op hoog niveau met hen wil doen is de vraag.
Naar het schijnt zijn de Albanezen nu in dat gat gestapt.
Schijnt dat de Zuid-Amerikaanse kartels sinds die liquidatie golf eigenlijk al niet meer zo te spreken was over de Mocro Mafia, omdat die met al dat geweld veel te veel aandacht vroegen.
Niet over het geweld zelf natuurlijk, daar zijn die kartels wel wat graadjes erger in, maar meer omdat dat dat nogal voor wat aandacht zorgt van politie en justitie en dat is niet zo fijn in die branche, niet goed voor de handel.quote:Op zondag 23 april 2023 22:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zuid-Amerikaanse kartels die gaan klagen over het geweld dat je gebruikt, dan heb je het wel echt bont gemaakt
Waar het OM al eerder over gelogen had?quote:Op zondag 23 april 2023 22:00 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)veiligheid~b1a9538d/
De Volkskrant verkent de scenario’s. Noemt scenario ‘op eigen verzoek opgepakt’ onwaarschijnlijk maar niet ondenkbaar. Voor wat het waard is.
Heb je ook bewijzen voor deze zeer verregaande stellingen of is het gewoon BNW-praat?quote:Op zondag 23 april 2023 22:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar het OM al eerder over gelogen had?
Een waarschijnlijk voordehandliggender verklaring is dat het OM en zelfs de rechterlijke macht al een tijdje klaar zijn met Weski omdat ze de vinger op de zere plek legt daar waar zij menen te mogen crimefighten.
Heb je haar de laatste 5 jaar niet gevolgd? Ik doe geen verdergaande stelling dan waar de Volkskrant er maar liefst 3 van deed, ik doe slechts een vierde maar ben net zo goed aan het speculeren.quote:Op zondag 23 april 2023 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je ook bewijzen voor deze zeer verregaande stellingen of is het gewoon BNW-praat?
Expeditie Ridouan.quote:Op zondag 23 april 2023 23:56 schreef britneycheers het volgende:
Holleeder bij talkshows?
Kwestie van tijd dat we Taghi dus bij Jinek aan tafel zien. Daarna zullen spoedig andere programma’s volgen. Zoals; Kopen zonder kijken, expeditie Robinson en als hij vrijgezel is misschien wel the Bachelor?
quote:Op zondag 23 april 2023 22:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar het OM al eerder over gelogen had?
Een waarschijnlijk voordehandliggender verklaring is dat het OM en zelfs de rechterlijke macht al een tijdje klaar zijn met Weski omdat ze de vinger op de zere plek legt daar waar zij menen te mogen crimefighten.
Antwoord bij vraag 9quote:Op maandag 24 april 2023 11:04 schreef junkiesietze het volgende:
Heeft Weski welleens uitgelegd waarom ze eruit ziet zoals ze eruit ziet?
was ze vroeger een gothic?
Waarom zou ze? Dat lijkt me nou helemaal haar eigen zaak.quote:Op maandag 24 april 2023 11:04 schreef junkiesietze het volgende:
Heeft Weski welleens uitgelegd waarom ze eruit ziet zoals ze eruit ziet?
was ze vroeger een gothic?
Dat was het plan ook...quote:Op zondag 23 april 2023 15:40 schreef britneycheers het volgende:
Hij is verantwoordelijk voor zoveel “onschuldige” slachtoffers en het leed van de families. Zelfs ons kroonprinses kan niet normaal naar school. Deze man terroriseert rechters, advocaten en officieren.
Holleeder had nog een bepaalde aaibaarheidsfactor. T totaal niet.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat een Holleeder peanuts is bij een Taghi. En ik vraag me zeer af of ons OM wel voldoende middelen heeft om hiermee om te gaan.
toch een opvallende verschijning, lijkt me dat ze er vaak opmerkingen over krijgt, en ik vraag het me af of ze het ooit heeft uitgelegd. mag toch?quote:Op maandag 24 april 2023 11:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Waarom zou ze? Dat lijkt me nou helemaal haar eigen zaak.
quote:Op maandag 24 april 2023 11:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Holleeder had nog een bepaalde aaibaarheidsfactor. T totaal niet.
Was ook wel benieuwd of ze het gewoon mooi vindt of dat er een statement achter zit.quote:Op maandag 24 april 2023 11:39 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
toch een opvallende verschijning, lijkt me dat ze er vaak opmerkingen over krijgt, en ik vraag het me af of ze het ooit heeft uitgelegd. mag toch?
Dat moet eerst nog maar eens bewezen worden dacht ik.quote:
Ik neem aan dat ze in de jaren 80 gewoon Siouxsie-fan was.quote:Op maandag 24 april 2023 11:40 schreef praadje het volgende:
[..]
Was ook wel benieuwd of ze het gewoon mooi vindt of dat er een statement achter zit.
Niet van Diamanda Galas denk je?quote:Op maandag 24 april 2023 12:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze in de jaren 80 gewoon Siouxsie-fan was.
Oh ja, tuurlijk mag datquote:Op maandag 24 april 2023 11:39 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
toch een opvallende verschijning, lijkt me dat ze er vaak opmerkingen over krijgt, en ik vraag het me af of ze het ooit heeft uitgelegd. mag toch?
Daar lijkt ze me ook wel een type voor, hoewel ik me niet kan voorstellen dat iemand langer dan een paar minuten naar haar muziek te luisteren en niet bloednerveus te worden.quote:Op maandag 24 april 2023 12:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet van Diamanda Galas denk je?
Ehh, waarom moet iemand uitleggen hoe ze eruit ziet?quote:Op maandag 24 april 2023 11:39 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Taghi zoekt berouw.quote:
Die lijkt mij inderdaad eerder in het wereldbeeld van Inez passen. Siouxie was meer een slachtoffer. Diamanda was veel meer een strijder.quote:Op maandag 24 april 2023 12:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet van Diamanda Galas denk je?
Dat is ook precies de bedoeling van Diamanda.quote:Op maandag 24 april 2023 12:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar lijkt ze me ook wel een type voor, hoewel ik me niet kan voorstellen dat iemand langer dan een paar minuten naar haar muziek te luisteren en niet bloednerveus te worden.
Dat kan ook niet anders. Je kunt moeilijk iemand verdedigen als je zelf in voorarrest zit.quote:
Ik vind dit een raar bericht. Volgens mij zit ze namelijk in beperkingen.quote:
quote:Op maandag 24 april 2023 13:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vind dit een raar bericht. Volgens mij zit ze namelijk in beperkingen.
Waar komt dat bericht dan vandaan?
quote:Dat hebben haar advocaten Rob Baumgardt en Fébe Schoolderman bekend gemaakt.
In de ad-link in de twitterpost staat dat haar advocaten dat bekend hebben gemaakt.quote:Op maandag 24 april 2023 13:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vind dit een raar bericht. Volgens mij zit ze namelijk in beperkingen.
Waar komt dat bericht dan vandaan?
quote:De twee advocaten van Weski willen geen toelichting geven op het besluit.
Klopt.quote:Op maandag 24 april 2023 11:42 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat moet eerst nog maar eens bewezen worden dacht ik.
quote:Advocaat Inez Weski blijft twee weken langer vastzitten
AMSTERDAM - Advocaat Inez Weski blijft twee weken langer in voorarrest. Dat heeft de rechter-commissaris van de rechtbank in Rotterdam maandag besloten, meldt het Openbaar Ministerie.
Zo dan.... en Roethof vrijdag nog heel hoopgevend dat ze in principe maar 3 dagen vastgehouden kon worden, tenzij... maar daar leek hij niet vanuit te gaan.quote:
Ben wel benieuwd of er nog advocaten zijn die het aandurven dat figuur te verdedigen.quote:
Ja. Twee.quote:Op maandag 24 april 2023 14:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of er nog advocaten zijn die het aandurven dat figuur te verdedigen.
Niet per se. Onderzoek loopt volop en zij is nu uit de roulatie. Omdat ze in beperking zit kan ze lastig in de weg lopen en bewijs laten verdwijnen.quote:Op maandag 24 april 2023 14:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verlenging van 2 weken is behoorlijk pittig, dan hebben ze echt wel wat.
Ja idd, dat zou me eigenlijk ook niet verbazen.... dat dit de veiligste oplossing voor dit moment is.quote:Op maandag 24 april 2023 14:18 schreef MatthijsDJ het volgende:
Mss is het ook veiliger voor haar ook, even van de straat af zijn.
Ik zag alleen de Weski-vraagquote:Op maandag 24 april 2023 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, die twee zijn de advocaten van Weski..... de vraag is vooral wie het nog aandurft Taghi te verdedigen.
Dat zullen twee flinke hammen zijn, die billetjes.quote:Op maandag 24 april 2023 14:15 schreef StephanL het volgende:
Twee weken![]()
Hoop wel dat ze lekker haar billetjes kan wassen. En dat ze haar makeup doos bij zich heeft
Als niemand wil moet geloof ik het OM een advocaat aanwijzen die hem verplicht moet verdedigen, mits Taghi akkoord gaat met hem/haar als advocaat. Dat kan nog een rare situatie worden.quote:Op maandag 24 april 2023 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, die twee zijn de advocaten van Weski..... de vraag is vooral wie het nog aandurft Taghi te verdedigen.
Vast genoeg corrupte rakkertjes die staan te popelenquote:Op maandag 24 april 2023 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Noem eens wat namen van die zogenaamd 'corrupte' advocaten?quote:Op maandag 24 april 2023 15:24 schreef ZarB het volgende:
Vast genoeg corrupte rakkertjes die staan te popelen
Waarom zou je bang moeten zijn Taghi te verdedigen? Bang te worden geliquideerd als de straf niet zo eindigt zoals Taghi verwacht?quote:Op maandag 24 april 2023 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Youssef taghiquote:Op maandag 24 april 2023 15:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Noem eens wat namen van die zogenaamd 'corrupte' advocaten?
Volgens mij ziet ze er zonder die extreme eyeliner als een heel lief oud vrouwtje uitquote:Op maandag 24 april 2023 14:15 schreef StephanL het volgende:
Twee weken![]()
Hoop wel dat ze lekker haar billetjes kan wassen. En dat ze haar makeup doos bij zich heeft
Wat is er bewezen aan corruptie van Weski?quote:
Niks. En ik denk echt dat ze onder zware bedreigingen gedwongen is, als ze gedaan heeft waar ze van beschuldigd wordt.quote:Op maandag 24 april 2023 15:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat is er bewezen aan corruptie van Weski?
Of ze speelt zelf een spelletje met het OM ofzo.quote:Op maandag 24 april 2023 16:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niks. En ik denk echt dat ze onder zware bedreigingen gedwongen is, als ze gedaan heeft waar ze van beschuldigd wordt.
En gooit daarmee haar hele reputatie en carriere te grabbel? Lijkt me sterk tbh.quote:Op maandag 24 april 2023 16:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Of ze speelt zelf een spelletje met het OM ofzo.
Ik zou de kans niet uitsluiten dat Taghi de privileges die jij als advocaat hebt wil misbruiken. Denk dat Taghi niet de vriendelijkste jongen is als je niet op dit verzoek in gaat.quote:Op maandag 24 april 2023 15:27 schreef Inbox het volgende:
[..]
Waarom zou je bang moeten zijn Taghi te verdedigen? Bang te worden geliquideerd als de straf niet zo eindigt zoals Taghi verwacht?
Of, bang omdat je een crimineel verdedigt die ongetwijfeld inmiddels zelf ook wel op een dodenlijst staat gezien de liquidaties waarvan ie geacht wordt de opdrachtgever te zijn?
Naja, dat verondersteld dat ze schuldig is natuurlijk, maar dat is nog maar de vraag.quote:Op maandag 24 april 2023 16:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En gooit daarmee haar hele reputatie en carriere te grabbel? Lijkt me sterk tbh.
Iemand zei dat ze een kleinkind had. Dat kan helaas een kwetsbaar pressiemiddel zijn. Wellicht heeft ze zich daarom 'laten arresteren'?quote:Op maandag 24 april 2023 16:32 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik zou de kans niet uitsluiten dat Taghi de privileges die jij als advocaat hebt wil misbruiken. Denk dat Taghi niet de vriendelijkste jongen is als je niet op dit verzoek in gaat.
quote:Op maandag 24 april 2023 16:18 schreef Faraday01 het volgende:
Kan Taghi hiermee afdwingen dat een deel van het proces over moet of is het inmiddels zo ver dat er gewoon uitspraak gedaan kan worden?
.quote:Jan Meeus over de gearresteerde Inez Weski
De vrijdag gearresteerde Inez Weski wordt nog twee weken langer vastgehouden en stopt als advocaat van Ridouan Taghi. Wat betekent dit voor het Marengoproces? We bespreken het (vanavond) in Op1 met misdaadverslaggever Jan Meeus
IK denk niet dat mevrouw Weski zich zomaar laat bedreigen of onder druk laat zetten eigenlijk.quote:Op maandag 24 april 2023 16:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niks. En ik denk echt dat ze onder zware bedreigingen gedwongen is, als ze gedaan heeft waar ze van beschuldigd wordt.
Het is Jo Bonten niet hequote:Op maandag 24 april 2023 16:38 schreef Inbox het volgende:
IK denk niet dat mevrouw Weski zich zomaar laat bedreigen of onder druk laat zetten eigenlijk.
True. Ben echt nieuwsgierig tbh. Een advocaat arresteren gebeurt echt niet zomaar.quote:Op maandag 24 april 2023 16:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, dat verondersteld dat ze schuldig is natuurlijk, maar dat is nog maar de vraag.
quote:Op maandag 24 april 2023 15:13 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Dat zullen twee flinke hammen zijn, die billetjes.
Die heeft nu het gevoel dat ze in een heeeeeeeeeele slechte film zit.quote:
Zichzelf misschien niet.quote:Op maandag 24 april 2023 16:38 schreef Inbox het volgende:
[..]
IK denk niet dat mevrouw Weski zich zomaar laat bedreigen of onder druk laat zetten eigenlijk.
Bizar - ja. Dit is erg ingrijpend voor haar en haar omgeving. Inez Weski is een advocaat met een enorme staat van dienst, staat ook bekend als integer en standvastig.quote:Op maandag 24 april 2023 14:16 schreef Tengano het volgende:
Daar zit je dan op je 68e na een succevolle carriere...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |