De Groot is een aanjager van de opinie ten opzichte van D66: je bent ervoor, of je bent er héél erg tegen. En dat laatste is nogal onhandig als je ergens een compromis over wil sluiten. Of zwevende kiezers wil binden.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij heeft toch gewoon gelijk? Dit slaat toch nergens op als PvdA of heeft PvdA Friesland ineens niets meer te maken met de rest van de PvdA?
Want daar zie ik 2030 WEL promiment vermeld worden: https://www.pvda.nl/verki(...)gramma/duurzaamheid/
Je citeert een (oud) verkiezingsprogramma. Voortschrijdend inzicht kan laten zien dat 2030 niet het belangrijkste is, er aan gaan beginnen wel. En dan kan meebeslissen in de provincies wel cruciaal zijn, want daar moet die start gemaakt worden.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij heeft toch gewoon gelijk? Dit slaat toch nergens op als PvdA of heeft PvdA Friesland ineens niets meer te maken met de rest van de PvdA?
Want daar zie ik 2030 WEL promiment vermeld worden: https://www.pvda.nl/verki(...)gramma/duurzaamheid/
beginnen met 30 miljard over de balk flikkerenquote:Op zaterdag 22 april 2023 19:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je citeert een (oud) verkiezingsprogramma. Voortschrijdend inzicht kan laten zien dat 2030 niet het belangrijkste is, er aan gaan beginnen wel. En dan kan meebeslissen in de provincies wel cruciaal zijn, want daar moet die start gemaakt worden.
Ik het een uitstekende zaak als boeren op een zeer fatsoenlijke wijze uitgekocht kunnen worden en dat daar meer dan genoeg geld voor beschikbaar is, het zou pas extremistisch en schofterig zijn als dat fonds er niet was.quote:Op zondag 23 april 2023 15:16 schreef michaelmoore het volgende:
[ twitter ]
[..]
beginnen met 30 miljard over de balk flikkeren
ja prachtig maar er zijn heel weinig boeren die dat willen en je kent de overheid , die bent zunnig als het een ander betreftquote:Op zondag 23 april 2023 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik het een uitstekende zaak als boeren op een zeer fatsoenlijke wijze uitgekocht kunnen worden en dat daar meer dan genoeg geld voor beschikbaar is, het zou pas extremistisch en schofterig zijn als dat fonds er niet was.
Heb je ook een bron voor deze bewering?quote:Op zondag 23 april 2023 18:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja prachtig maar er zijn heel weinig boeren die dat willen en je kent de overheid , die bent zunnig als het een ander betreft
Die willen graag iedere boer onteigenen of hun vergunning afpakken ne de 25 miljard uitgeven aan adviesbureaus
nou daar gaat de BBB dus niet aan meewerkenquote:Op zondag 23 april 2023 18:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Heb je ook een bron voor deze bewering?
Er zijn ook landen waar je vergunning gewoon wordt ingetrokken en verder heb je het nakijken he. Denemarken oa als ik het goed heb onthouden.
Die ga je ook niet krijgen van hem.quote:
Fijn he, die flexibilisering.quote:Op zondag 23 april 2023 13:49 schreef Hanca het volgende:
Ik weet niet zo goed waar dit te plaatsen, maar ik vond dit nogal een schokkend voorbeeld over hoe het financieel mis kan lopen in het onderwijs: https://www.ad.nl/werk/ni(...)medewerker~a60d744d/
Allereerst is er dus een ex-roostermaker van 61 die 4700 euro per maand krijgt en daarvoor niet eens meer naar de hogeschool hoeft te komen, zijn functie is namelijk opgeheven maar hij mocht blijven.
En daarnaast is er dus een goede leerkracht die na 3 jaar tijdelijke contracten van 4000 euro in de maand weg moest, waarop hij wordt vervangen door iemand van het uitzendbureau die 12.000 in de maand kost. Nou weet ik wel dat een medewerker meer kost dan alleen het brutoloon, maar je gaat mij niet vertellen dat deze Hogeschool niet 2 keer heel veel geld per maand aan het weggooien is. Geld dat voor onderwijs bestemd is, niet voor de winst van het uitzendbureau en ook niet voor het betaald thuis zitten van ex-werknemers die nog best ergens zouden kunnen werken.
Nee, dat is waardeloos. Andere kant zijn trouwens al die zorgmedewerkers die ontslag nemen en zich vervolgens laten inhuren als ZZPer, ook waardeloos. Wat mij betreft doen ze aan beide wat: het moet aantrekkelijker worden om mensen vast in dienst te nemen en het moet aantrekkelijker zijn om vast in dienst te zijn (of liever: ZZPschap moet fors minder aantrekkelijk worden of in de zorg zelfs verboden, zoals De Jonge voorstelde).quote:
Helemaal mee eens; wat mij betreft worden ZZP'ers in de publieke sector zoveel mogelijk geweerd. Deze profiteurs ondermijnen de solidariteit.quote:Op zondag 23 april 2023 18:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is waardeloos. Andere kant zijn trouwens al die zorgmedewerkers die ontslag nemen en zich vervolgens laten inhuren als ZZPer, ook waardeloos. Wat mij betreft doen ze aan beide wat: het moet aantrekkelijker worden om mensen vast in dienst te nemen en het moet aantrekkelijker zijn om vast in dienst te zijn (of liever: ZZPschap moet fors minder aantrekkelijk worden of in de zorg zelfs verboden, zoals De Jonge voorstelde).
Eens. Zoals ZZP nu is ingestoken, dus je zakken vullen en als de zaken minder gaan je handje ophouden, heeft op zich ook weinig met ondernemerschap te maken.quote:Op zondag 23 april 2023 18:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens; wat mij betreft worden ZZP'ers in de publieke sector zoveel mogelijk geweerd. Deze profiteurs ondermijnen de solidariteit.
Prima, maar dan ook geen 'zoek het maar uit en fijne wedstrijd' bij ziekte of arbeidsongeschiktheid.quote:Op zondag 23 april 2023 19:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eens. Zoals ZZP nu is ingestoken, dus je zakken vullen en als de zaken minder gaan je handje ophouden, heeft op zich ook weinig met ondernemerschap te maken.
Op zich is het stimuleren van eigen ondernemerschap een goede zaak. Maar die schijnzelfstandigheid daar moeten we vanaf. Als je hele business is opgehangen aan 1 of enkele opdrachtgevers ben je de facto niet zelfstandig en wat mij betreft dien je dan ook niet als zodanig behandeld te worden (dus ook geen fiscale voordeeltjes etc).
In die zin zegt het al genoeg dat de tweede kamer het orgaan is dat zelf minst de hand in eigen boezem heeft gestoken na de toeslagenaffaire.quote:Op zondag 23 april 2023 23:26 schreef Janneke141 het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)inspecteur~b33d512f/
De Inspecteur-Generaal van de Belastingen is inmiddels ook van mening dat het hele toeslagencircus moet worden afgeschaft omdat het alleen maar meer mensen in de problemen gaat brengen. Maar de politieke wil om met een alternatief te komen zal wel weer ontbreken. Dat doet het immers al jaren.
Wat een onzin.quote:Op zondag 23 april 2023 19:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eens. Zoals ZZP nu is ingestoken, dus je zakken vullen en als de zaken minder gaan je handje ophouden, heeft op zich ook weinig met ondernemerschap te maken.
In de kamer is die politieke wil er wel, dat blijkt in alle debatten over de toeslagen, dat blijkt ook uit zulke moties: https://www.tweedekamer.n(...)40295&did=2022D40295quote:Op zondag 23 april 2023 23:26 schreef Janneke141 het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)inspecteur~b33d512f/
De Inspecteur-Generaal van de Belastingen is inmiddels ook van mening dat het hele toeslagencircus moet worden afgeschaft omdat het alleen maar meer mensen in de problemen gaat brengen. Maar de politieke wil om met een alternatief te komen zal wel weer ontbreken. Dat doet het immers al jaren.
Als het kabinet echt wilde. Het lijkt er gewoon op dat ze er daar wel overtuigd van zijn dat de toeslagen moeten worden afgeschaft, maar er is verschil van mening tussen de partijen over het hoe. En dus schuiven ze het maar weer naar komende zomer (waar kennen we dat van?).quote:Op maandag 24 april 2023 08:31 schreef Janneke141 het volgende:
Kortom, als men echt wilde dan waren ze een hoop stappen verder dan nu.
Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk. Veel te dichtbij.quote:Op maandag 24 april 2023 09:44 schreef Hanca het volgende:
Was deze gloednieuwe functie van voormalig kamerlid Bart Snels trouwens de beroemde 'functie elders' die Rutte in gedachten had voor Omtzigt?
12ft.io is je vriend voor de paywallquote:Op maandag 24 april 2023 10:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk. Veel te dichtbij.
En voor degenen zonder Trouw-abo:
https://nos.nl/artikel/24(...)enstelsel-afschaffen
Voorzitter Tweede Kamer stond in de notities van Jorritsma.quote:Op maandag 24 april 2023 10:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk. Veel te dichtbij.
En voor degenen zonder Trouw-abo:
https://nos.nl/artikel/24(...)enstelsel-afschaffen
Ik heb niet het idee dat het bestaan van ON die groep beter bereikbaar maakt of minder vatbaar voor complotten.quote:Op maandag 24 april 2023 13:55 schreef Hanca het volgende:
De staatssecretaris van media mag een moeilijke beslissing nemen: https://www.trouw.nl/cult(...)eke-bestel~b2f5266d/
Inhoudelijk lijkt me het verbannen van Ongehoord Nederland een goed idee, maar je laat wel dan wel een deel van de media die de groep bedient die zich toch al niet gehoord voelt en graag in een slachtofferrol kruipt sluiten. En dat zal voor die groep toch voelen als "Den Haag die ze de mond snoert" en juist nog meer complottheorieën aanwakkeren.
Nee, maar het afschaffen is wel een extra reden voor haat vanuit die kant. ON had nooit toegelaten moeten worden, maar nu het er is moet je wel voorzichtig zijn bij het weer uit het stelsel gooien van ON.quote:Op maandag 24 april 2023 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat het bestaan van ON die groep beter bereikbaar maakt of minder vatbaar voor complotten.
Welk genie was het ook alweer die ON toeliet?quote:Op maandag 24 april 2023 14:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar het afschaffen is wel een extra reden voor haat vanuit die kant. ON had nooit toegelaten moeten worden, maar nu het er is moet je wel voorzichtig zijn bij het weer uit het stelsel gooien van ON.
ik kijk programma's daarvan nooit, maar wat is precies het probleem?quote:Op maandag 24 april 2023 14:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar het afschaffen is wel een extra reden voor haat vanuit die kant. ON had nooit toegelaten moeten worden, maar nu het er is moet je wel voorzichtig zijn bij het weer uit het stelsel gooien van ON.
waarom zou een initiatief met voldoende draagvlak die voldoet aan de eisen vooraf al niet toegelaten moeten worden bij de publieke omroepen?quote:Op maandag 24 april 2023 14:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welk genie was het ook alweer die ON toeliet?
Een minister die zei: ik zou ze niet willen toelaten, maar er bestaat geen enkele juridische grond om ze te weigeren. De enige eis was namelijk dat aantal leden. Meer eisen stonden niet in de wet, dus kon hij niks anders. Daarna is hij gaan ijveren voor een wetswijziging.quote:Op maandag 24 april 2023 14:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze verspreiden 'onjuiste informatie', oftewel nepnieuws: https://www.ad.nl/show/np(...)-meer-over~a044e2a6/quote:Op maandag 24 april 2023 14:24 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik kijk programma's daarvan nooit, maar wat is precies het probleem?
wie niet? denk ik danquote:Op maandag 24 april 2023 14:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze verspreiden 'onjuiste informatie', oftewel nepnieuws: https://www.ad.nl/show/np(...)-meer-over~a044e2a6/
De rest van de omroepen in het bestel niet, volgens de instanties die er over gaan.quote:
Hier heb je een onafhankelijk beoordeeld voorbeeld: https://nos.nl/artikel/24(...)journalistieke-codesquote:Op maandag 24 april 2023 14:57 schreef Mylene het volgende:
Wat is dan die onjuiste informatie? Beetje makkelijk zo.
Blijkbaar komen er dit jaar nieuwe criteria voor toetreding tot het bestel: https://nos.nl/artikel/24(...)-wil-andere-criteriaquote:Op maandag 24 april 2023 14:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom moet de NPO er eigenlijk iets van vinden?quote:Op maandag 24 april 2023 14:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze verspreiden 'onjuiste informatie', oftewel nepnieuws: https://www.ad.nl/show/np(...)-meer-over~a044e2a6/
https://www.rtlnieuws.nl/(...)enstregeling-karigerquote:Maar dan nog resteert een tekort, dat de nieuwe concessiehouder – vermoedelijk NS – op mag vangen door een extra spitstoeslag. Om kosten te besparen zal de dienstregeling aangepast mogen worden aan de veranderende vervoersvraag. Dit betekent dat er minder treinen gaan rijden op rustige trajecten of op rustige momenten.
Spitstoeslag en op rustige momenten minder treinen. Ook een lekkere combinatie.quote:Op maandag 24 april 2023 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
Praten die ministers onderling eigenlijk wel eens met mekaar, of is het gewoon een collectief plan om forenzen te pesten?
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)enstregeling-kariger
Vanaf 2024 mag NS een spitstoeslag gaan heffen in de trein. Dus als je van plan was om een alternatief voor je onbetaalbaar geworden auto te zoeken en met de trein te gaan dan moet ik je teleur stellen, ook dat maken we gewoon duurder.
Schiet mij maar lek. Men lijkt zich de laatste tijd echt totaal niet meer druk te maken over de maatschappelijke effecten van beleid. Als het op papier maar klopt, dan is het wel goed lijkt het.quote:Op maandag 24 april 2023 18:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Spitstoeslag en op rustige momenten minder treinen. Ook een lekkere combinatie.
Wat is hier toch het idee van? Werkende armen gaan creëren of wat?
Mensen gaan maar lekker wat dichter bij hun werk wonen. Onze huizenmarkt in de grote steden heeft genoeg ruimte om dat op te vangenquote:Op maandag 24 april 2023 18:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Spitstoeslag en op rustige momenten minder treinen. Ook een lekkere combinatie.
Wat is hier toch het idee van? Werkende armen gaan creëren of wat?
PtdAquote:Op maandag 24 april 2023 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
Praten die ministers onderling eigenlijk wel eens met mekaar, of is het gewoon een collectief plan om forenzen te pesten? Jetten maakt de benzine duurder, en Heijnen de trein.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)enstregeling-kariger
Vanaf 2024 mag NS een spitstoeslag gaan heffen in de trein. Dus als je van plan was om een alternatief voor je onbetaalbaar geworden auto te zoeken en met de trein te gaan dan moet ik je teleur stellen, ook dat maken we gewoon duurder.
Maar hoe wil je dan de gestegen kosten voor de NS betalen? Meer belastinggeld naar de NS? Ik dacht dat jij daar een tegenstander van was.quote:Op maandag 24 april 2023 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek. Men lijkt zich de laatste tijd echt totaal niet meer druk te maken over de maatschappelijke effecten van beleid. Als het op papier maar klopt, dan is het wel goed lijkt het.
Nee, dat heb ik nooit gezegd. Als je het OV tot een fatsoenlijk alternatief voor autoverkeer wil maken en houden, dan kost dat geld. Trein- en busverbindingen in standhouden buiten de grote agglomeraties krijg je sowieso niet snel rendabel, dus dat zal altijd belastinggeld kosten. Zoals ik al eerder opmerkte: je moet een pakket maatregelen nemen dat in balans is, en dat mensen daadwerkelijk de mogelijkheid geeft om hun gedrag aan te passen. En dat zou dus best kunnen betekenen dat je de extra belasting die je ophaalt aan de pomp of op Schiphol, in het spoor investeert.quote:Op maandag 24 april 2023 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dan de gestegen kosten voor de NS betalen? Meer belastinggeld naar de NS? Ik dacht dat jij daar een tegenstander van was.
Dan moet je het OV in het weekend juist duurder maken. Daar is wat te kiezen, door de weeks in de spits meestal niet.quote:Op maandag 24 april 2023 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Ze willen gewoon in z’n geheel minder vervoersbewegingen denk ik. Iets anders kan ik er eigenlijk niet van maken.
Wat wel een beetje een vreemde tegenstelling is: eerst door het ideaal van globalisering de wereld tot een groot dorp maken, om vervolgens mobiliteit onbetaalbaar te maken.
Schrappen van btw op treintickets en die 6% gebruiken voor personeel of de dienstverlening. En meer snijden in eigen vlees, bijvoorbeeld rustige sprinterseries geschikt maken voor eenmansbedrijf.quote:Op maandag 24 april 2023 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dan de gestegen kosten voor de NS betalen? Meer belastinggeld naar de NS? Ik dacht dat jij daar een tegenstander van was.
Eens, ik vind dat je het dan over de hele linie duurder moet maken (liever helemaal niet maar bon). Nu laat je de forens ervoor opdraaien terwijl het ov voor het gros nu al amper een alternatief is.quote:Op maandag 24 april 2023 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan moet je het OV in het weekend juist duurder maken. Daar is wat te kiezen, door de weeks in de spits meestal niet.
Meer snijden in eigen vlees? Bij de NS? Het bedrijf waar kantoorpersoneel op de trein moet tegenwoordig? Het moet niet gekker worden....quote:Op maandag 24 april 2023 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Schrappen van btw op treintickets en die 6% gebruiken voor personeel of de dienstverlening. En meer snijden in eigen vlees, bijvoorbeeld rustige sprinterseries geschikt maken voor eenmansbedrijf.
Minder conducteurs inzetten wordt gewoon geblokkeerd door de eigen vakbond hè. Terwijl regionale vervoerders al 15 jaar met eenmansbedrijf rijden.quote:Op maandag 24 april 2023 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer snijden in eigen vlees? Bij de NS? Het bedrijf waar kantoorpersoneel op de trein moet tegenwoordig? Het moet niet gekker worden....
De treinen worden momenteel met de dag onveiliger, juist omdat er nooit meer conducteurs mee rijden. Bezuinigen op conducteurs is echt een heel slecht idee. Nee, er moet gewoon subsidie naar het OV.quote:Op maandag 24 april 2023 19:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Minder conducteurs inzetten wordt gewoon geblokkeerd door de eigen vakbond hè. Terwijl regionale vervoerders al 15 jaar met eenmansbedrijf rijden.
Het geld is op. Waar gaan we dat geld weghalen dan?quote:Op maandag 24 april 2023 19:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
De treinen worden momenteel met de dag onveiliger, juist omdat er nooit meer conducteurs mee rijden. Bezuinigen op conducteurs is echt een heel slecht idee. Nee, er moet gewoon subsidie naar het OV.
Het geld is op? Er zijn veel dingen op (vooral het politiek vertrouwen) maar geld is daar niet een van.quote:Op maandag 24 april 2023 19:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het geld is op. Waar gaan we dat geld weghalen dan?
Wel raak inderdaad.quote:Op maandag 24 april 2023 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Ze willen gewoon in z’n geheel minder vervoersbewegingen denk ik. Iets anders kan ik er eigenlijk niet van maken.
Wat wel een beetje een vreemde tegenstelling is: eerst door het ideaal van globalisering de wereld tot een groot dorp maken, om vervolgens mobiliteit onbetaalbaar te maken.
Volgens mij wordt er nu gekeken waar we op gaan bezuinigen of we gaan over op lastenverzwaringen. Dan is het geld toch op, of niet?quote:Op maandag 24 april 2023 19:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het geld is op? Er zijn veel dingen op (vooral het politiek vertrouwen) maar geld is daar niet een van.
Neuh, bezuinigen of investeren is een keuze, neoliberalisme of Keynesianisme.quote:Op maandag 24 april 2023 19:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er nu gekeken waar we op gaan bezuinigen of we gaan over op lastenverzwaringen. Dan is het geld toch op, of niet?
Nee, dat is het natuurlijk niet. Je kunt niet oneindig je kosten doorschuiven naar de volgende generaties.quote:Op maandag 24 april 2023 20:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, bezuinigen of investeren is een keuze, neoliberalisme of Keynesianisme.
Momenteel investeren anticiperend op een recessie heeft weldegelijk iets contracyclisch en we zitten tegen een recessie aan. Investeren in OV is natuurlijk ook niet 'doorschuiven naar volgende generaties' maar herstructurering.quote:Op maandag 24 april 2023 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is het natuurlijk niet. Je kunt niet oneindig je kosten doorschuiven naar de volgende generaties.
Het is trouwens Keynesiaans om nu te gaan bezuinigen, we hebben namelijk economische groei.
Ik vermoed dat ze thuiswerk meer willen afdwingen.quote:Op maandag 24 april 2023 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
Als je wil dat mensen hun gedrag aanpassen, dan moet je selectief belasten. Als je wil dat mensen meer moeten gaan betalen, dan moet je alle alternatieven tegelijk duurder maken.
En dat zijn niet zelden de lagerbetaalde banen.quote:Op maandag 24 april 2023 20:07 schreef Spablauw214 het volgende:
Buiten dat zijn er legio mensen die überhaupt niet eens kunnen thuiswerken.
We zullen het doorgeven aan de verpleegkundige, de vrachtwagenchauffeur en de chefkok.quote:Op maandag 24 april 2023 20:07 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vermoed dat ze thuiswerk meer willen afdwingen.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ze hopen dat met een beetje wensdenken het probleem vanzelf verdwijnt he.quote:Op maandag 24 april 2023 20:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We zullen het doorgeven aan de verpleegkundige, de vrachtwagenchauffeur en de chefkok.
Dat hoeft niet eens, maar we zien dat we in tijden van hoogconjunctuur (sinds 2016) dat we begrotingen intensiveren ipv handhaven.quote:Op maandag 24 april 2023 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is het natuurlijk niet. Je kunt niet oneindig je kosten doorschuiven naar de volgende generaties.
Het is trouwens Keynesiaans om nu te gaan bezuinigen, we hebben namelijk economische groei.
Kun je prima in cao's definiëren en daarop differentiëren. Die weg ga loopt dood.quote:Op maandag 24 april 2023 20:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We zullen het doorgeven aan de verpleegkundige, de vrachtwagenchauffeur en de chefkok.
Jij wil de prijs van de treinkaartjes en de benzine afhankelijk maken van je beroep? Ik denk niet dat de belastingdienst dat erbij kan hebben.quote:Op maandag 24 april 2023 20:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kun je prima in cao's definiëren en daarop differentiëren. Die weg ga loopt dood.
Neuh, we schieten weer eens in de aloude bezuinigingsreflex en visieloosheid.quote:Op maandag 24 april 2023 20:07 schreef Spablauw214 het volgende:
Nee.quote:Op maandag 24 april 2023 20:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij wil de prijs van de treinkaartjes en de benzine afhankelijk maken van je beroep? Ik denk niet dat de belastingdienst dat erbij kan hebben.
Hoger mobiliteitsbudget = lager loonquote:Op maandag 24 april 2023 20:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
Een passage in de CAO waarin bepaalde functies een hogere/lagere vergoeding krijgen voor reiskosten.
Boekhouder ¤50
Productiemedewerker ¤75
Ja de welkebende "prijsprikkel"quote:Op maandag 24 april 2023 20:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, we schieten weer eens in de aloude bezuinigingsreflex en visieloosheid.
Lijkt me best zinnig om meer thuiswerk af te dwingen al was het maar om de wegen niet dicht te laten slibben. Tijdens de lockdowns hebben we gezien dat dit voor veel beroepen prima kan. Maar zoiets is al teveel gevraagd voor dit kabinet. Het enige wat ze kunnen is dingen duurder maken.quote:Op maandag 24 april 2023 20:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelf ben ik er niet onverdeeld positief over: sinds covid is het werk compleet verzakelijkt en is er van het sociale aspect amper meer sprake. Band binnen het team is nul, het draait vooral nog om productie. Zonde eigenlijk.
Buiten dat zijn er legio mensen die überhaupt niet eens kunnen thuiswerken.
Bezuinigen is ook gewoon af en toe nodig, zeker de zorgkosten moeten veel minder gaan groeien (want men noemt het bezuinigen, maar het is vooral de groei in de kosten beperken). Het begrotingstekort laten oplopen in deze tijd van economische groei zodat je met een recessie echt keihard moet bezuinigen is echt een heel erg slecht idee. Dat is pas visieloos.quote:Op maandag 24 april 2023 20:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, we schieten weer eens in de aloude bezuinigingsreflex en visieloosheid.
Oh, er is ook niks mis met het stimuleren van thuiswerken. Maar dat doe je dus niet door voor iedereen, ook degenen die helemaal niet kunnen thuiswerken al zouden ze het willen, de kosten te verhogen.quote:Op maandag 24 april 2023 20:31 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Lijkt me best zinnig om meer thuiswerk af te dwingen al was het maar om de wegen niet dicht te laten slibben. Tijdens de lockdowns hebben we gezien dat dit voor veel beroepen prima kan. Maar zoiets is al teveel gevraagd voor dit kabinet. Het enige wat ze kunnen is dingen duurder maken.
Bezuiniging op zorg is inderdaad proactief nodig maar dat doe je niet zo maar door bijvoorbeeld anders te gaan denken over zorg in de laatste levensjaren (die verreweg het meeste budget opslorpt) en niet alle mogelijkheid tot rekken benutten, niet door als een omgekeerde Dave Brailsford overal kleine beetjes weg te willen halen en dan denken dat die accumulatie het geheel ten goede komt.quote:Op maandag 24 april 2023 20:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bezuinigen is ook gewoon af en toe nodig, zeker de zorgkosten moeten veel minder gaan groeien (want men noemt het bezuinigen, maar het is vooral de groei in de kosten beperken). Het begrotingstekort laten oplopen in deze tijd van economische groei zodat je met een recessie echt keihard moet bezuinigen is echt een heel erg slecht idee. Dat is pas visieloos.
Nou dan is het opgelostquote:Op maandag 24 april 2023 20:33 schreef Hanca het volgende:
Maar zoals ik eerder al zei: woon-werkverkeer moet gewoon minstens 35 ct per kilometer worden vergoed en misschien nog wel meer. Die kosten moeten bij de werkgever liggen, niet bij de werknemer.
Dat lijkt me (voor nu) echt geen goed idee. Wellicht in combinatie met gespreid starten en eindigen.quote:Op maandag 24 april 2023 20:33 schreef Hanca het volgende:
Maar zoals ik eerder al zei: woon-werkverkeer moet gewoon minstens 35 ct per kilometer worden vergoed en misschien nog wel meer. Die kosten moeten bij de werkgever liggen, niet bij de werknemer.
Klopt, achter bezuinigingen moet wel een gedachte zitten. Maar dat we nu moeten gaan bezuinigen is wat mij betreft geen discussie over, dat is gewoon nodig om het begrotingstekort haalbaar te houden.quote:Op maandag 24 april 2023 20:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bezuiniging op zorg is inderdaad nodig maar dat doe je niet zo maar door bijvoorbeeld anders te gaan denken over zorg in de laatste levensjaren (die verreweg het meeste budget opslorpt) en niet alle mogelijkheid tot rekken benutten, niet door als een omgekeerde Dave Brailsford overal kleine beetjes weg te willen halen en dan denken dat dat het geheel ten goede komt.
Doe je het bij het OV nog drastischer: bij auto krijg je 35 cent, bij het OV gewoon je volledige kosten.quote:Op maandag 24 april 2023 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat lijkt me (voor nu) echt geen goed idee. Wellicht in combinatie met gespreid starten en eindigen.
Het wegennet zit al compleet aan z'n tax omdat men nog steeds niet wil af stappen van 9-5 (even gechargeerd) waardoor je enorme piekmomenten in de ochtend en avond hebt.. Met een hogere vergoeding wordt dat alleen maar erger, gezien het ov vaak geen alternatief is en klaarblijkelijk ook erg duur waardoor mensen alsnog de auto pakken.
Lijkt me financieel lastig te bewerkstelligen, maar ben het er wel mee eens.quote:Op maandag 24 april 2023 20:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doe je het bij het OV nog drastischer: bij auto krijg je 35 cent, bij het OV gewoon je volledige kosten.
Dat laatste bedoel ik, benzine duurder en OV ook duurder, het OV is al belachelijk duur, er zijn geen alternatieven dusquote:Op maandag 24 april 2023 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lijkt me financieel lastig te bewerkstelligen, maar ben het er wel mee eens.
Het OV moet in een land als Nederland toereikend zijn voor het gros van de bevolking, zowel qua locatie als kosten, nu pakt iedereen de auto. Dat kan gewoon niet.
Er zullen altijd mensen zijn die buiten de boot vallen, maar die moet je dan niet gaan afstraffen met kut regeltjes als een spitsheffing als ze geen alternatief hebben. Zat mensen die overigens met het OV naar het werk zouden komen als het niet zo hilarisch duur tov de punctualiteit en bereikbaarheid was.
Ik erger me vooral groen en geel aan de dromers die vinden dat het belasten van mobiliteit, in het bijzonder mobiliteit gestoeld op fossiele brandstof, zo zwaar mogelijk moet zijn want.. Ja, prikkels ofzo.quote:Op maandag 24 april 2023 20:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat laatste bedoel ik, benzine duurder en OV ook duurder, het OV is al belachelijk duur, er zijn geen alternatieven dus
Dat is hetzelfde gewauwel als de PvdA die aan kwam met de quote “klimaatbeleid moet pijn doen”. Alsof dat “pijn doen” een doel op zich is ofzoquote:Op maandag 24 april 2023 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik erger me vooral groen en geel aan de dromers die vinden dat het belasten van mobiliteit, in het bijzonder mobiliteit gestoeld op fossiele brandstof, zo zwaar mogelijk moet zijn want.. Ja, prikkels ofzo.
Dat zou geloofwaardig zijn als bedrijven als tata steel niet de omgeving zonder consequenties letterlijk kunnen verkankeren, andere bedrijven vervuild water in de rivieren mogen lozen, schiphol doodleuk stikstofrechten opkoopt etc etc etcquote:Op maandag 24 april 2023 20:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde gewauwel als de PvdA die aan kwam met de quote “klimaatbeleid moet pijn doen”. Alsof dat “pijn doen” een doel op zich is ofzo
Inderdaad laat ze dat aanpakken dan steeds maar weer de burgersquote:Op maandag 24 april 2023 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zou geloofwaardig zijn als bedrijven als tata steel niet de omgeving zonder consequenties letterlijk kunnen verkankeren, andere bedrijven vervuild water in de rivieren mogen lozen, schiphol doodleuk stikstofrechten opkoopt etc etc etc
En ik moet betalen omdat ik een suzuki uit 1999 rijd zeker. En maar afvragen waarom veel mensen het idee hebben dat kapitaal bepaalt in dit land.
Kijk maar is naar de benzine prijs in België. Die is nu al goedkoper dan in Nederland en wordt alleen maar meer. Ik woon 10 minuten rijden van de Belgische grens dus 3 keer raden waar ik tank zeker als het verschil groter wordt. Voor dat de tijdelijke accijnsverlaging er kwam in Nederland stonden er gewoon files hier in de omgeving naar verschillende tankstations in België vlak over de grens. Genoeg mensen die meteen ook 2 a 3 jerrycans vullen met benzine dat zal nu ook weer allemaal gebeuren.quote:Op maandag 24 april 2023 20:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Het verbaast me altijd dat in een land als Frankrijk of Duitsland de brandstof goedkoper is dan hier, de wegenbelasting per jaar even hoog is als hier per maand en auto’s in aanschaf ook nog eens fors goedkoper zijn dan hier.
Er wordt ons gewoon een poot uitgedraaid, dat kan niet anders. Mobiliteit is geen luxe maar pure noodzaak. Maar volgens de progressieve partijen is het alsnog “te goedkoop”. Hoe dan
Wij mogen 100 rijden voor het klimaat. Nog zo’n grapquote:Op maandag 24 april 2023 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zou geloofwaardig zijn als bedrijven als tata steel niet de omgeving zonder consequenties letterlijk kunnen verkankeren, andere bedrijven vervuild water in de rivieren mogen lozen, schiphol doodleuk stikstofrechten opkoopt etc etc etc
En ik moet betalen omdat ik een suzuki uit 1999 rijd zeker. En maar afvragen waarom veel mensen het idee hebben dat kapitaal bepaalt in dit land.
Het ging me nu om woon-werkverkeer, is financieel niet zo lastig natuurlijk. Probleem is wel dat de overheid daar in principe niet tussen zit, maar je zou het volgens mij zelfs in een wet kunnen gieten.quote:Op maandag 24 april 2023 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lijkt me financieel lastig te bewerkstelligen, maar ben het er wel mee eens.
Het OV moet in een land als Nederland toereikend zijn voor het gros van de bevolking, zowel qua locatie als kosten, nu pakt iedereen de auto. Dat kan gewoon niet.
Er zullen altijd mensen zijn die buiten de boot vallen, maar die moet je dan niet gaan afstraffen met kut regeltjes als een spitsheffing als ze geen alternatief hebben. Zat mensen die overigens met het OV naar het werk zouden komen als het niet zo hilarisch duur tov de punctualiteit en bereikbaarheid was.
Een goed anekdotisch verhaal is wel dat het voor mij goedkoper is om met de auto naar de stad te gaan ipv de trein, terwijl ik vijf minuten van het station af woon en het met de trein een kleine vijf minuten is, en met de auto een kwartier. En dat is inclusief parkeerkosten.
"je kunt een abo nemen!" ja goed verhaal, juist voor zulke incidentele ritjes moet het laagdrempelig zijn.
Eerst even dat gedoe met dividendbelasting door de kamer loodsenquote:Op maandag 24 april 2023 20:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Inderdaad laat ze dat aanpakken dan steeds maar weer de burgers
Snap ik, woon werk verkeer is wel het bulk van de verkeersbewegingen. Vandaar dat ik daar op inhaakte.quote:Op maandag 24 april 2023 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het ging me nu om woon-werkverkeer, is financieel niet zo lastig natuurlijk. Probleem is wel dat de overheid daar in principe niet tussen zit, maar je zou het volgens mij zelfs in een wet kunnen gieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |