abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 april 2023 @ 18:55:59 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208864442
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hij heeft toch gewoon gelijk? Dit slaat toch nergens op als PvdA of heeft PvdA Friesland ineens niets meer te maken met de rest van de PvdA?

Want daar zie ik 2030 WEL promiment vermeld worden: https://www.pvda.nl/verki(...)gramma/duurzaamheid/
De Groot is een aanjager van de opinie ten opzichte van D66: je bent ervoor, of je bent er héél erg tegen. En dat laatste is nogal onhandig als je ergens een compromis over wil sluiten. Of zwevende kiezers wil binden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208864910
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hij heeft toch gewoon gelijk? Dit slaat toch nergens op als PvdA of heeft PvdA Friesland ineens niets meer te maken met de rest van de PvdA?

Want daar zie ik 2030 WEL promiment vermeld worden: https://www.pvda.nl/verki(...)gramma/duurzaamheid/
Je citeert een (oud) verkiezingsprogramma. Voortschrijdend inzicht kan laten zien dat 2030 niet het belangrijkste is, er aan gaan beginnen wel. En dan kan meebeslissen in de provincies wel cruciaal zijn, want daar moet die start gemaakt worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208873153
Ik weet niet zo goed waar dit te plaatsen, maar ik vond dit nogal een schokkend voorbeeld over hoe het financieel mis kan lopen in het onderwijs: https://www.ad.nl/werk/ni(...)medewerker~a60d744d/

Allereerst is er dus een ex-roostermaker van 61 die 4700 euro per maand krijgt en daarvoor niet eens meer naar de hogeschool hoeft te komen, zijn functie is namelijk opgeheven maar hij mocht blijven.

En daarnaast is er dus een goede leerkracht die na 3 jaar tijdelijke contracten van 4000 euro in de maand weg moest, waarop hij wordt vervangen door iemand van het uitzendbureau die 12.000 in de maand kost. Nou weet ik wel dat een medewerker meer kost dan alleen het brutoloon, maar je gaat mij niet vertellen dat deze Hogeschool niet 2 keer heel veel geld per maand aan het weggooien is. Geld dat voor onderwijs bestemd is, niet voor de winst van het uitzendbureau en ook niet voor het betaald thuis zitten van ex-werknemers die nog best ergens zouden kunnen werken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 23 april 2023 @ 15:13:31 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208874503
Als Rutte zegt dat iemand kan blijven , dan is t gedaan met hem
twitter
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 23 april 2023 @ 15:16:07 #105
323876 michaelmoore
pi_208874547
twitter
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je citeert een (oud) verkiezingsprogramma. Voortschrijdend inzicht kan laten zien dat 2030 niet het belangrijkste is, er aan gaan beginnen wel. En dan kan meebeslissen in de provincies wel cruciaal zijn, want daar moet die start gemaakt worden.
beginnen met 30 miljard over de balk flikkeren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208877612
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 15:16 schreef michaelmoore het volgende:
[ twitter ]
[..]
beginnen met 30 miljard over de balk flikkeren
Ik het een uitstekende zaak als boeren op een zeer fatsoenlijke wijze uitgekocht kunnen worden en dat daar meer dan genoeg geld voor beschikbaar is, het zou pas extremistisch en schofterig zijn als dat fonds er niet was.
  zondag 23 april 2023 @ 18:23:13 #107
323876 michaelmoore
pi_208877746
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik het een uitstekende zaak als boeren op een zeer fatsoenlijke wijze uitgekocht kunnen worden en dat daar meer dan genoeg geld voor beschikbaar is, het zou pas extremistisch en schofterig zijn als dat fonds er niet was.
ja prachtig maar er zijn heel weinig boeren die dat willen en je kent de overheid , die bent zunnig als het een ander betreft

Die willen graag iedere boer onteigenen of hun vergunning afpakken ne de 25 miljard uitgeven aan adviesbureaus
pi_208877791
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja prachtig maar er zijn heel weinig boeren die dat willen en je kent de overheid , die bent zunnig als het een ander betreft

Die willen graag iedere boer onteigenen of hun vergunning afpakken ne de 25 miljard uitgeven aan adviesbureaus
Heb je ook een bron voor deze bewering?

Er zijn ook landen waar je vergunning gewoon wordt ingetrokken en verder heb je het nakijken he. Denemarken oa als ik het goed heb onthouden.
  zondag 23 april 2023 @ 18:27:45 #109
323876 michaelmoore
pi_208877814
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Heb je ook een bron voor deze bewering?

Er zijn ook landen waar je vergunning gewoon wordt ingetrokken en verder heb je het nakijken he. Denemarken oa als ik het goed heb onthouden.
nou daar gaat de BBB dus niet aan meewerken

Dus gaat het niet door dat gedoe over alles tegen de landbouw en meer konikpaarden
  Moderator zondag 23 april 2023 @ 18:29:08 #110
375570 crew  Cyan9
pi_208877838
Dat is geen bron.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 23 april 2023 @ 18:33:10 #111
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208877909
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2023 18:29 schreef Cyan9 het volgende:
Dat is geen bron.
Die ga je ook niet krijgen van hem.
Het is een dagelijks afgespeelde langspeelplaat over koeien, schapen, weilanden, stront, wolven en beren.
Al dan niet samen in het bejaardenhuis.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 23 april 2023 @ 18:42:39 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208878067
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:49 schreef Hanca het volgende:
Ik weet niet zo goed waar dit te plaatsen, maar ik vond dit nogal een schokkend voorbeeld over hoe het financieel mis kan lopen in het onderwijs: https://www.ad.nl/werk/ni(...)medewerker~a60d744d/

Allereerst is er dus een ex-roostermaker van 61 die 4700 euro per maand krijgt en daarvoor niet eens meer naar de hogeschool hoeft te komen, zijn functie is namelijk opgeheven maar hij mocht blijven.

En daarnaast is er dus een goede leerkracht die na 3 jaar tijdelijke contracten van 4000 euro in de maand weg moest, waarop hij wordt vervangen door iemand van het uitzendbureau die 12.000 in de maand kost. Nou weet ik wel dat een medewerker meer kost dan alleen het brutoloon, maar je gaat mij niet vertellen dat deze Hogeschool niet 2 keer heel veel geld per maand aan het weggooien is. Geld dat voor onderwijs bestemd is, niet voor de winst van het uitzendbureau en ook niet voor het betaald thuis zitten van ex-werknemers die nog best ergens zouden kunnen werken.
Fijn he, die flexibilisering.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208878127
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Fijn he, die flexibilisering.
Nee, dat is waardeloos. Andere kant zijn trouwens al die zorgmedewerkers die ontslag nemen en zich vervolgens laten inhuren als ZZPer, ook waardeloos. Wat mij betreft doen ze aan beide wat: het moet aantrekkelijker worden om mensen vast in dienst te nemen en het moet aantrekkelijker zijn om vast in dienst te zijn (of liever: ZZPschap moet fors minder aantrekkelijk worden of in de zorg zelfs verboden, zoals De Jonge voorstelde).
  zondag 23 april 2023 @ 18:54:55 #114
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_208878224
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is waardeloos. Andere kant zijn trouwens al die zorgmedewerkers die ontslag nemen en zich vervolgens laten inhuren als ZZPer, ook waardeloos. Wat mij betreft doen ze aan beide wat: het moet aantrekkelijker worden om mensen vast in dienst te nemen en het moet aantrekkelijker zijn om vast in dienst te zijn (of liever: ZZPschap moet fors minder aantrekkelijk worden of in de zorg zelfs verboden, zoals De Jonge voorstelde).
Helemaal mee eens; wat mij betreft worden ZZP'ers in de publieke sector zoveel mogelijk geweerd. Deze profiteurs ondermijnen de solidariteit.
pi_208878320
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:54 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Helemaal mee eens; wat mij betreft worden ZZP'ers in de publieke sector zoveel mogelijk geweerd. Deze profiteurs ondermijnen de solidariteit.
Eens. Zoals ZZP nu is ingestoken, dus je zakken vullen en als de zaken minder gaan je handje ophouden, heeft op zich ook weinig met ondernemerschap te maken.

Op zich is het stimuleren van eigen ondernemerschap een goede zaak. Maar die schijnzelfstandigheid daar moeten we vanaf. Als je hele business is opgehangen aan 1 of enkele opdrachtgevers ben je de facto niet zelfstandig en wat mij betreft dien je dan ook niet als zodanig behandeld te worden (dus ook geen fiscale voordeeltjes etc).
pi_208880407
Eens, in gemeenteland net zo ..... gaat richting meer zzpers dan vaste krachten op sommige afdelingen. Het werkt voor geen meter.
  zondag 23 april 2023 @ 23:26:36 #117
346939 Janneke141
pi_208880740
https://www.trouw.nl/binn(...)inspecteur~b33d512f/

De Inspecteur-Generaal van de Belastingen is inmiddels ook van mening dat het hele toeslagencircus moet worden afgeschaft omdat het alleen maar meer mensen in de problemen gaat brengen. Maar de politieke wil om met een alternatief te komen zal wel weer ontbreken. Dat doet het immers al jaren.
pi_208880862
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 19:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Eens. Zoals ZZP nu is ingestoken, dus je zakken vullen en als de zaken minder gaan je handje ophouden, heeft op zich ook weinig met ondernemerschap te maken.

Op zich is het stimuleren van eigen ondernemerschap een goede zaak. Maar die schijnzelfstandigheid daar moeten we vanaf. Als je hele business is opgehangen aan 1 of enkele opdrachtgevers ben je de facto niet zelfstandig en wat mij betreft dien je dan ook niet als zodanig behandeld te worden (dus ook geen fiscale voordeeltjes etc).
Prima, maar dan ook geen 'zoek het maar uit en fijne wedstrijd' bij ziekte of arbeidsongeschiktheid.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208880876
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:26 schreef Janneke141 het volgende:

De Inspecteur-Generaal van de Belastingen is inmiddels ook van mening dat het hele toeslagencircus moet worden afgeschaft omdat het alleen maar meer mensen in de problemen gaat brengen. Maar de politieke wil om met een alternatief te komen zal wel weer ontbreken. Dat doet het immers al jaren.
In die zin zegt het al genoeg dat de tweede kamer het orgaan is dat zelf minst de hand in eigen boezem heeft gestoken na de toeslagenaffaire.
pi_208881000
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 19:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat een onzin.
pi_208881712
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:26 schreef Janneke141 het volgende:

In de kamer is die politieke wil er wel, dat blijkt in alle debatten over de toeslagen, dat blijkt ook uit zulke moties: https://www.tweedekamer.n(...)40295&did=2022D40295

Alleen PVV en Omtzigt (die volgens hemzelf geen mogelijkheid ziet de huurtoeslag af te schaffen) stemden tegen: https://www.tweedekamer.n(...)18844&did=2022D40295

Helaas is het nog steeds wachten op een eerste aanzet van Aukje de Vries, daar is de Kamer zeer gefrustreerd over: https://www.trouw.nl/poli(...)t-de-kamer~b87dd569/
De overgang naar bijna gratis kinderopvang lijkt ook vertraging op te gaan lopen.

Dat het systeem het niet aan kan om nu de toeslagen er uit te gooien en een complete belastingherziening te doen is duidelijk, maar het kabinet zou nu al wel op papier moeten krijgen hoe we van die toeslagen af komen tegen de tijd dat het systeem het wel aan kan. Er liggen al 36 opties, maar om één of andere reden is Aukje de Vries weer met een extra verkenning begonnen die voor de zomer klaar moet zijn.
  maandag 24 april 2023 @ 08:31:29 #122
346939 Janneke141
pi_208881919
Kortom, als men echt wilde dan waren ze een hoop stappen verder dan nu.
pi_208882306
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 08:31 schreef Janneke141 het volgende:
Kortom, als men echt wilde dan waren ze een hoop stappen verder dan nu.
Als het kabinet echt wilde. Het lijkt er gewoon op dat ze er daar wel overtuigd van zijn dat de toeslagen moeten worden afgeschaft, maar er is verschil van mening tussen de partijen over het hoe. En dus schuiven ze het maar weer naar komende zomer (waar kennen we dat van?).
pi_208882428
Hier trouwens het complete, en zeer lezenswaardige, interview met Bart Snels: https://www.trouw.nl/poli(...)eld-hadden~bfa348a3/

Hij benoemt drie problemen:
1: ouders die hun kind het huis uit moeten zetten omdat ze dankzij het inkomen van het kind geen huurtoeslag krijgen.
2: mensen die door een eerdere fout de toeslagen niet meer aanvragen en daardoor duizenden euro's mislopen.
3: de financiële risico's liggen volledig bij de aanvragers, dat is juridisch en rechtstatelijk gewoon heel gek.

Hij benoemt trouwens ook dat de Kamer te snel keuzes heeft gemaakt bij de toeslagenaffaire. Ze dachten toen dat het om 900 of 2000 mensen ging, inmiddels zitten er 50.000 mensen in het systeem. En dat is dus gewoon niet meer uitvoerbaar. Hij benadrukt trouwens ook dat 20.000 mensen inmiddels wel integraal zijn beoordeeld. Het gaat langzaam, maar het gaat wel met stapjes vooruit.

[ Bericht 27% gewijzigd door Hanca op 24-04-2023 09:39:19 ]
pi_208882539
Was deze gloednieuwe functie van voormalig kamerlid Bart Snels trouwens de beroemde 'functie elders' die Rutte in gedachten had voor Omtzigt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')