Klacht: Rob, We moeten de gewone man pakken die geen elektrische auto kan veroorloven, Jettenquote:Het rijden in een benzine- of dieselauto wordt vanaf volgend jaar waarschijnlijk flink duurder voor particulieren. Minister Jetten voor Klimaat en Energie heeft het kabinet twee lastenverhogingen voorgelegd om de klimaatdoelen te halen. Dat bevestigen bronnen uit coalitiekringen aan de NOS.
Jetten wil verplichten om duurdere biobrandstof met gewone brandstoffen te mengen waardoor benzine en diesel zo'n 5 tot 10 cent per liter duurder worden. Dat moet leiden tot minder gereden kilometers. Deze maatregel kan al vanaf 2024 ingevoerd worden
Duitsland is voor te winkelen, België voor te tanken.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:21 schreef Geitenkamp het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)asting-benzineauto-s
[..]
Klacht: Rob, We moeten de gewone man pakken die geen elektrische auto kan veroorloven, Jetten
Ik ga wel weer in Duitsland tanken
Omdat ze niet in België tanken en in Duitsland boodschappen/drank halen.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:41 schreef Raw85 het volgende:
Hoezo zijn mensen die ‘wel weer in Duitsland gaan tanken/boodschappen doen/drank halen’ toch altijd van die mongolen?
alleen rijke klote boomers met hun gesubsidieerde tesla's lachen zich kapotquote:Op dinsdag 18 april 2023 21:50 schreef Cockwhale het volgende:
Ipv elektrische auto's financieel aantrekkelijker te maken, lekker het gewone volk pesten door weer een lastenverhoging te introduceren. Kkrfiguren daar in de politiek.
Dan krijgen we : alleen de rijke stinkerds profiteren van electrische auto subsidiesquote:Op dinsdag 18 april 2023 21:50 schreef Cockwhale het volgende:
Ipv elektrische auto's financieel aantrekkelijker te maken, lekker het gewone volk pesten door weer een lastenverhoging te introduceren. Kkrfiguren daar in de politiek.
Beter de economie kapot dan het klimaat. We gAaN aLlEmAaL dOoD!!!quote:Op dinsdag 18 april 2023 22:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoe maak je een economie kapot in 3…2…1
Tja zolang we niet massaal de straat op gaan zoals de fransen dat wel kunnen wordt het gewoon doorgedrukt.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:50 schreef Cockwhale het volgende:
Ipv elektrische auto's financieel aantrekkelijker te maken, lekker het gewone volk pesten door weer een lastenverhoging te introduceren. Kkrfiguren daar in de politiek.
Dat iddquote:Op dinsdag 18 april 2023 21:52 schreef Boze_Loopeend het volgende:
[..]
alleen rijke klote boomers met hun gesubsidieerde tesla's lachen zich kapot
Eckte bazen weten, anders rij je die gechipte N13 in de poeier.quote:Op dinsdag 18 april 2023 22:17 schreef epicbeardman het volgende:
Boeie tank mijn bmw toch altijd met RON98, gas erop
Loopeend woont in het afvoerputje van ons land. Te weten; Z-Limburg.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:48 schreef Boze_Loopeend het volgende:
[..]
Duitsland is voor te winkelen, België voor te tanken
Homofoob gespotquote:Op dinsdag 18 april 2023 21:30 schreef harrievankempen het volgende:
Ik haat Rob Jetten met een passie. Nog erger dan heks Kaag en dat is knap.
Aan in Zuid-Limburg wonen kleven niet veel voordelen, maar Deutschland en Belgique op 10 minuutjes rijden komt wel van pasquote:Op dinsdag 18 april 2023 22:40 schreef Spetznaz het volgende:
[..]
Loopeend woont in het afvoerputje van ons land. Te weten; Z-Limburg.
Limburgquote:Op dinsdag 18 april 2023 22:40 schreef Spetznaz het volgende:
[..]
Loopeend woont in het afvoerputje van ons land. Te weten; Z-Limburg.
Je tankt ook nooit meer dan voor 25,-?quote:Op dinsdag 18 april 2023 22:17 schreef epicbeardman het volgende:
Boeie tank mijn bmw toch altijd met RON98, gas erop
Veel succes na 300 km.quote:
Behalve dan dat de hogere pensioenleeftijd in Frankrijk er nu ook door is. Dus kennelijk helpt dat protesteren niet heel erg en wordt het er nog steeds „gewoon doorgedrukt“.quote:Op dinsdag 18 april 2023 22:15 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tja zolang we niet massaal de straat op gaan zoals de fransen dat wel kunnen wordt het gewoon doorgedrukt.
WLTP is een fantastische 450km.quote:
Natuurlijk maak dit geen reet uit. Alles voor die bühne.quote:Op dinsdag 18 april 2023 23:46 schreef knoopie het volgende:
Dit gaat voor het milieu geen reet uitmaken. De brandstofprijzen stijgen al jaren, en het aantal gereden kilometers daalt niks.
De mensen winden zich twee weken op dat de brandstofprijzen zo gestegen zijn, en gaan daarna gewoon weer door met hun leven.
Echt jammer dat jij het kennelijk geen enkele keer voor elkaar krijgt om je mening te geven zonder als een ontzettende pauper te schelden.quote:Op dinsdag 18 april 2023 23:48 schreef Pendule het volgende:
[..]
Natuurlijk maak dit geen reet uit. Alles voor die bühne.
Dat Nederlanders zich niet opwinden komt door de simpele reden dat zij schaap-achtig alles slikken wat de linkse honden door de strot duwen.
Omdat het mij boos maakt. Dat is wat er ontbreekt bij jullie.quote:Op dinsdag 18 april 2023 23:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Echt jammer dat jij het kennelijk geen enkele keer voor elkaar krijgt om je mening te geven zonder als een ontzettende pauper te schelden.
En wie is volgens jou het alternatief dan die het allemaal beter kan?quote:Op dinsdag 18 april 2023 23:55 schreef Pendule het volgende:
[..]
Omdat het mij boos maakt. Dat is wat er ontbreekt bij jullie.
Jij wordt in jouw reet geneukt door meneer Rutte en madame Kaag. Zij stelen jou geld voor onzin en voeren allerlei onzin regels in of verzuimen zich daartoe te verzetten en jij vindt dat allemaal heel goed.
Jullie winden jullie niet op maar vinden alles prima als jij geneukt wordt door jouw overheid.
Mehhh mehhh schaapgeluiden.
Wilders, Van der Plas, Nanninga etc.quote:Op woensdag 19 april 2023 00:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
En wie is volgens jou het alternatief dan die het allemaal beter kan?
Dat bbb is ook linkse kk troep.quote:Op woensdag 19 april 2023 00:05 schreef Pendule het volgende:
[..]
Wilders, Van der Plas, Nanninga etc.
Klopt. Het is een klein onderdeel van de ik geloof twintig megaton co2. De grootste besparing moet bij de landbouw vandaan komen en de rest bij industrie en mobiliteit. Des te minder bij de landbouw weggehaald wordt (waar BBB zich hard voor gaat maken) des te meer pijn gaat het ons doen en dat met maatregelen die veel pijn doen en naar weinig opleverenquote:Op dinsdag 18 april 2023 23:46 schreef knoopie het volgende:
Dit gaat voor het milieu geen reet uitmaken. De brandstofprijzen stijgen al jaren, en het aantal gereden kilometers daalt niks.
De mensen winden zich twee weken op dat de brandstofprijzen zo gestegen zijn, en gaan daarna gewoon weer door met hun leven.
Of misschien minder lui binnen halen scheelt ook co2quote:Op woensdag 19 april 2023 00:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt. Het is een klein onderdeel van de ik geloof twintig megaton co2. De grootste besparing moet bij de landbouw vandaan komen en de rest bij industrie en mobiliteit. Des te minder bij de landbouw weggehaald wordt (waar BBB zich hard voor gaat maken) des te meer pijn gaat het ons doen en dat met maatregelen die veel pijn doen en naar weinig opleveren
Benzine een fantastische 600 km. Daarbij is jouw accu over een paar jaar nog niet meer dan de helft waard aan kilometers.quote:Op dinsdag 18 april 2023 23:37 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
WLTP is een fantastische 450km.
Ik herken het. Ik had ook ooit eens een auto die na 300 km van ellende uit elkaar viel.quote:Daarbij kan ik me niet herinneren dat ik de laatste 5 jaar een keer meer dan 300km op een dag heb gereden, dus ik zie het probleem niet.
Dat ze eerst eens wat chinezen onder hun ballen trappen.quote:Op woensdag 19 april 2023 00:14 schreef Pendule het volgende:
[..]
Of misschien minder lui binnen halen scheelt ook co2
Nee daar blijven zij wel voor lief, anders geen accu grondstof meer.quote:Op woensdag 19 april 2023 00:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat ze eerst eens wat chinezen onder hun ballen trappen.
Vuile smeerlap. Met knuppels de zee in jagen.quote:Het Europees Parlement heeft dinsdag definitief ingestemd met de klimaatwetten die zorgen voor duurdere vliegtickets, een stijging van de energieprijs en een hogere rekening aan de pomp.
„Dit is een cruciale stemming voor het klimaat”, jubelt Eurocommissaris Frans Timmermans."
Daarentegen is Toyota bezig met een revolutionaire waterstofmotor.quote:Op woensdag 19 april 2023 00:18 schreef Pendule het volgende:
[..]
Nee daar blijven zij wel voor lief, anders geen accu grondstof meer.
Al is m’n auto nul euro waard over 4 jaar, dat kan me niets schelen.quote:Op woensdag 19 april 2023 00:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Benzine een fantastische 600 km. Daarbij is jouw accu over een paar jaar nog niet meer dan de helft waard aan kilometers.
[..]
Ik herken het. Ik had ook ooit eens een auto die na 300 km van ellende uit elkaar viel.
quote:Op woensdag 19 april 2023 00 [quote]
[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2677632/1/50#p208821093]woensdag 19 april 2023 00:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Benzine een fantastische 600 km. Daarbij is jouw accu over een paar jaar nog niet meer dan de helft waard aan kilometers.
Dus jij investeert graag het volledige aankoopbedrag zonder een restwaarde?quote:Op woensdag 19 april 2023 00:25 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Al is m’n auto nul euro waard over 4 jaar, dat kan me niets schelen.
En op zich valt ie nog niet echt uit elkaar, dat zou na 200km op de teller ook wel vrij bijzonder zijn.
En binnen hoeveel jaar zit men gemiddeld aan die kilometers?quote:
En dan extra hypotheek afsluiten als de accu vervangen moet wordenquote:Op dinsdag 18 april 2023 21:27 schreef Jahr00n het volgende:
gewoon betalen dikke vervuiler dat je er rondloopt
of gewoon een tesla halen? je wil toch ook dat je kinderen een goed bestaan hebben?
Hij legt graag 1000,- neer voor afschrijving voor zijn EV bak. Want dat is 'zuiniger'.quote:Op woensdag 19 april 2023 03:07 schreef SOG het volgende:
[..]
Waar staan de accus die vervangen moeten worden binnen 200k km in deze grafiek
Wilders zal nooit regeren want die doet het prima vanuit de oppositie. Die komt verder nooit met concrete werkbare oplossingen.quote:Op woensdag 19 april 2023 00:05 schreef Pendule het volgende:
[..]
Wilders, Van der Plas, Nanninga etc.
Alleen kortingen op modellen tot 30.000 euro. Verder belasting- of andere financiële voordelen op elektrisch scooters, brommers, speed pedelacs/fietsen.quote:Op dinsdag 18 april 2023 22:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan krijgen we : alleen de rijke stinkerds profiteren van electrische auto subsidies
Ik investeer helemaal niets.quote:Op woensdag 19 april 2023 00:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus jij investeert graag het volledige aankoopbedrag zonder een restwaarde?
Pas maar op, voor je het weet vliegt ie spontaan in de fik.
Wat zou dat voor zin hebben? Dan gaan mensen alsnog niet minder rijden...quote:Op woensdag 19 april 2023 06:40 schreef NaarMensje het volgende:
Gaat de maximaal onbelaste kilometervergoeding dan ook weer omhoog?
Allemaal leuk maar de mensen in de onderkant van de samenleving kunnen niet minder rijden en tevens geen elektrische auto betalen.quote:Op woensdag 19 april 2023 10:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat zou dat voor zin hebben? Dan gaan mensen alsnog niet minder rijden...
Hun probleem [/D66]quote:Op woensdag 19 april 2023 10:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Allemaal leuk maar de mensen in de onderkant van de samenleving kunnen niet minder rijden en tevens geen elektrische auto betalen.
Alsof die mensen een keus hebbenquote:Op woensdag 19 april 2023 10:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat zou dat voor zin hebben? Dan gaan mensen alsnog niet minder rijden...
Gewoon een zuinige, goedkope occasion die weinig onderhoud nodig heeft.quote:Op woensdag 19 april 2023 00:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus jij investeert graag het volledige aankoopbedrag zonder een restwaarde?
Pas maar op, voor je het weet vliegt ie spontaan in de fik.
Klopt, je legt graag 1000,- per maand aan afschrijving op tafel.quote:Op woensdag 19 april 2023 07:26 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ik investeer helemaal niets.
En die (in het geval van een EV) nog maar maximaal 150 km haalt?quote:Op woensdag 19 april 2023 18:35 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Gewoon een zuinige, goedkope occasion die weinig onderhoud nodig heeft.
Tevens D666: Het verhogen van de vliegbelasting staat op de radar van minister Rob Jetten (Klimaat). Het gaat om een extra taks voor langere afstanden, die daardoor tientjes per vlucht meer gaan kosten.quote:Op woensdag 19 april 2023 10:43 schreef BaksteenMongool het volgende:
Dat de VVD hier trouwens zomaar mee akkoord gaat is natuurlijk ook het failliet van deze partij naast het doorslechte van de D66.
Die van mij rijdt op houtskool.quote:Op woensdag 19 april 2023 18:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En die (in het geval van een EV) nog maar maximaal 150 km haalt?
Belooft wat voor hun toekomstplannen.quote:Op woensdag 19 april 2023 10:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Allemaal leuk maar de mensen in de onderkant van de samenleving kunnen niet minder rijden en tevens geen elektrische auto betalen.
75% van de lageropgeleiden werkt in dezelfde stad/regio waar ze ook wonen. Pendelen over grote afstand (Utrecht-Amsterdam) is iets wat vooral hogeropgeleiden doen.quote:Op woensdag 19 april 2023 10:47 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Alsof die mensen een keus hebben"ja sorry werkgever. Ik kom vandaag niet, want ik moet minder rijden van Rob Jetten.".
Ik zou eerder zeggen alleen korting op auto’s van maximaal 1500kg en met maximaal 150pk vermogen. Dat is meer dan genoeg om achteraan te sluiten in de file.quote:Op woensdag 19 april 2023 06:25 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Alleen kortingen op modellen tot 30.000 euro. Verder belasting- of andere financiële voordelen op elektrisch scooters, brommers, speed pedelacs/fietsen.
Ik heb in diverse landen geleefd en ben heel bewust weer terug naar Nederland gekomen omdat het hier heel fijn is. Het is hier zeker weten niet perfect, want dat is het nergens, maar het is hier een stuk beter dan op een heleboel andere plekken in de wereld.quote:Op dinsdag 18 april 2023 23:55 schreef Pendule het volgende:
[..]
Omdat het mij boos maakt. Dat is wat er ontbreekt bij jullie.
Jij wordt in jouw reet geneukt door meneer Rutte en madame Kaag. Zij stelen jou geld voor onzin en voeren allerlei onzin regels in of verzuimen zich daartoe te verzetten en jij vindt dat allemaal heel goed.
Jullie winden jullie niet op maar vinden alles prima als jij geneukt wordt door jouw overheid.
Mehhh mehhh schaapgeluiden.
Wat een prachtig verhaal, het punt wat je hier wil maken ontgaat mij alleen volledig. Is het dat hogeropgeleiden toch een leaseauto met tankpas hebben en lageropgeleiden maar een andere baan binnen hun regio moeten zoeken? Pure speculatie hier mijnerzijds hoor, want ik begrijp echt niet waar je heen wil met je grafiekjes en je gezever over lager en hoger opgeleiden.quote:Op woensdag 19 april 2023 20:16 schreef knoopie het volgende:
[..]
75% van de lageropgeleiden werkt in dezelfde stad/regio waar ze ook wonen. Pendelen over grote afstand (Utrecht-Amsterdam) is iets wat vooral hogeropgeleiden doen.
Ten minste de helft van de laagopgeleiden heeft dus een baan op fietsbare afstand.
[ afbeelding ]
Bron : pbl
Hoezo ben ik een handophouder? Ik werk? Ik ben gekleurd ja, dus zal wat uiterlijk betreft er uitzien als een doorsnee uitkeringstrekker, maar ik ben dat niet.quote:Op woensdag 19 april 2023 20:29 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik heb in diverse landen geleefd en ben heel bewust weer terug naar Nederland gekomen omdat het hier heel fijn is. Het is hier zeker weten niet perfect, want dat is het nergens, maar het is hier een stuk beter dan op een heleboel andere plekken in de wereld.
Dat jij, als netto handophouder, het lef hebt om overal maar jouw mening te verkondigen met een stelligheid alsof jij als enige het licht hebt gezien, dat stoort mij dan weer. Helemaal omdat je je als een complete mongool weet uit te drukken elke keer.
Bovendien zeg ik expliciet dat ik het niet eens ben met deze maatregel omdat het toch helemaal niets uit haalt. Dus hoe kom je er dan bij dat ik mij “door de regering in mijn reet laat neuken”?
Als iedereen dat zou doen is het snel terug gedraaid. Laat al die ambtenaren hun eigen lunch maar maken en hun eigen tering zooi opruimen einde dag en zelf hun vreten van het land halen.quote:Op woensdag 19 april 2023 10:47 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Alsof die mensen een keus hebben"ja sorry werkgever. Ik kom vandaag niet, want ik moet minder rijden van Rob Jetten.".
Jij zegt dat lageropgeleiden niet meer kunnen werken, omdat benzine te duur is. Ik zeg, laagopgeleiden werken gemiddeld helemaal niet zo ver van huis, dus een groot gedeelte daarvan kan prima met de fiets. Dure benzine is dus helemaal geen argument om niet te kunnen werken.quote:Op woensdag 19 april 2023 20:48 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Wat een prachtig verhaal, het punt wat je hier wil maken ontgaat mij alleen volledig. Is het dat hogeropgeleiden toch een leaseauto met tankpas hebben en lageropgeleiden maar een andere baan binnen hun regio moeten zoeken? Pure speculatie hier mijnerzijds hoor, want ik begrijp echt niet waar je heen wil met je grafiekjes en je gezever over lager en hoger opgeleiden.
Gezien de info die je in al je andere Posts over jezelf geeft, werk je niet heel veel en verdien je ook niet heel veel. Je betaalt dus ook niet heel veel belasting, terwijl je wel volop gebruik maakt van alle sociale voorzieningen.quote:Op woensdag 19 april 2023 20:49 schreef Pendule het volgende:
[..]
Hoezo ben ik een handophouder? Ik werk? Ik ben gekleurd ja, dus zal wat uiterlijk betreft er uitzien als een doorsnee uitkeringstrekker, maar ik ben dat niet.
Niemand had het over lageropgeleiden behalve jijquote:Op woensdag 19 april 2023 21:20 schreef knoopie het volgende:
[..]
Jij zegt dat lageropgeleiden niet meer kunnen werken, omdat benzine te duur is. Ik zeg, laagopgeleiden werken gemiddeld helemaal niet zo ver van huis, dus een groot gedeelte daarvan kan prima met de fiets. Dure benzine is dus helemaal geen argument om niet te kunnen werken.
En van welke ‘sociale’ links communistische voorzieningen, maak ik volgens jou gebruik?quote:Op woensdag 19 april 2023 21:23 schreef knoopie het volgende:
[..]
Gezien de info die je in al je andere Posts over jezelf geeft, werk je niet heel veel en verdien je ook niet heel veel. Je betaalt dus ook niet heel veel belasting, terwijl je wel volop gebruik maakt van alle sociale voorzieningen.
Je hoeft niet per sé uitkeringstrekker te zijn om een netto-ontvanger te zijn.
Jij fietst ook alles, je bent dus zelf ook een laagopgeleide hondedrol?quote:Op woensdag 19 april 2023 20:16 schreef knoopie het volgende:
[..]
75% van de lageropgeleiden werkt in dezelfde stad/regio waar ze ook wonen. Pendelen over grote afstand (Utrecht-Amsterdam) is iets wat vooral hogeropgeleiden doen.
Ten minste de helft van de laagopgeleiden heeft dus een baan op fietsbare afstand.
[ afbeelding ]
Bron : pbl
quote:Op woensdag 19 april 2023 21:27 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Niemand had het over lageropgeleiden behalve jij![]()
quote:Op woensdag 19 april 2023 10:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Allemaal leuk maar de mensen in de onderkant van de samenleving kunnen niet minder rijden en tevens geen elektrische auto betalen.
Lageropgeleiden hoeven dus juist géén ander werk te zoeken, want die wonen meestal al in de buurt van hun werk. De meeste kunnen gewoon op hun fiets er naar toe. Het argument dat die dus niet meer naar hun werk kunnen als de benzine te duur wordt, is onwaar.quote:ik zei dat de maximaal onbelaste kilometervergoeding wel omhoog mag als de brandstof per sé duurder moet worden, zodat mensen die daarvan afhankelijk zijn om te kunnen werken ook op hun werk aan kunnen komen. Fijn dat ik jouw neerbuigende post dus juist interpreteerde en je dus maar stelt dat die vervangbare laaggeschoolden maar ander werk moeten zoeken
Ik fiets een stuk meer én een stuk sneller dan de gemiddelde Nederlander. Volgens die logica zou ik dus extra laag opgeleid moeten zijn.quote:Op woensdag 19 april 2023 21:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij fietst ook alles, je bent dus zelf ook een laagopgeleide hondedrol?
De stoep, de weg, het leidingwater, straatverlichting, riool, de bibliotheek, de apotheek, de huisarts, het ziekenhuis, etc. Lijkt me dat het logisch is, dat dat niet gratis is?quote:Op woensdag 19 april 2023 21:32 schreef Pendule het volgende:
[..]
En van welke ‘sociale’ links communistische voorzieningen, maak ik volgens jou gebruik?
Bij ons is iedereen “lager opgeleid” als die allemaal op de fiets moeten komen dan heeft ons bedrijf een probleem kan ik je verzekeren.quote:Op woensdag 19 april 2023 21:59 schreef knoopie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Lageropgeleiden hoeven dus juist géén ander werk te zoeken, want die wonen meestal al in de buurt van hun werk. De meeste kunnen gewoon op hun fiets er naar toe. Het argument dat die dus niet meer naar hun werk kunnen als de benzine te duur wordt, is onwaar.
Bij de hogeropgeleiden trouwens een groot gedeelte ook hoor. Alleen procentueel gezien iets minder dan bij de lageropgeleiden. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar een flink percentage daarvan zou ook prima op de fiets naar het werk kunnen. Desnoods met een ebike.
uhmm hallo? Daar betaal ik gewoon voor hoor,quote:Op woensdag 19 april 2023 22:05 schreef knoopie het volgende:
[..]
De stoep, de weg, het leidingwater, straatverlichting, riool, de bibliotheek, de apotheek, de huisarts, het ziekenhuis, etc. Lijkt me dat het logisch is, dat dat niet gratis is?
jij vergeet ‘t kofschipquote:Op woensdag 19 april 2023 22:05 schreef knoopie het volgende:
[..]
De stoep, de weg, het leidingwater, straatverlichting, riool, de bibliotheek, de apotheek, de huisarts, het ziekenhuis, etc. Lijkt me dat het logisch is, dat dat niet gratis is?
Komt omdat het lastig is om die elektrische shit auto's aantrekkelijk te maken.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:50 schreef Cockwhale het volgende:
Ipv elektrische auto's financieel aantrekkelijker te maken, lekker het gewone volk pesten door weer een lastenverhoging te introduceren. Kkrfiguren daar in de politiek.
Ja, maar niet genoeg. Omdat je, naar eigen zeggen, minder dan gemiddeld werkt en minder dan gemiddeld verdient. Dan betaal je dus ook minder dan gemiddeld belasting. Daarmee betalen andere mensen dus deels voor de voorzieningen waar jij gebruik van maakt. Geeft niet, maar dan is het op zijn zachtst gezegd wat ongepast om elke keer zo van leer te trekken tegen de sociale staat waar jij gebruik van maakt.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:09 schreef Pendule het volgende:
[..]
uhmm hallo? Daar betaal ik gewoon voor hoor,
IK BETAAL BELASTING
Mijn vriend is voor het geld binnen halen, werken is voor mij een hobby. Ik hoor eigenlijk helemaal niet te werken.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:29 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ja, maar niet genoeg. Omdat je, naar eigen zeggen, minder dan gemiddeld werkt en minder dan gemiddeld verdient. Dan betaal je dus ook minder dan gemiddeld belasting. Daarmee betalen andere mensen dus deels voor de voorzieningen waar jij gebruik van maakt. Geeft niet, maar dan is het op zijn zachtst gezegd wat ongepast om elke keer zo van leer te trekken tegen de sociale staat waar jij gebruik van maakt.
Ipv grote bedrijven eens een flinke taks laten bijbetalen, gewoon de 100km rijder weer aanpakken.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:50 schreef Cockwhale het volgende:
Ipv elektrische auto's financieel aantrekkelijker te maken, lekker het gewone volk pesten door weer een lastenverhoging te introduceren. Kkrfiguren daar in de politiek.
Ja maar ik rij voor mijn plezier. Het laatste wat den Roverheid mij af zal pakken al moet ik straks 10 euro per liter betalenquote:Op woensdag 19 april 2023 21:59 schreef knoopie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bij de hogeropgeleiden trouwens een groot gedeelte ook hoor. Alleen procentueel gezien iets minder dan bij de lageropgeleiden. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar een flink percentage daarvan zou ook prima op de fiets naar het werk kunnen. Desnoods met een ebike.
De grote bedrijven en taks laten betalen werkt ook helemaal niet. Dat extra geld wordt namelijk 2 keer bij de consument gepakt.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:35 schreef Muisje22 het volgende:
[..]
Ipv grote bedrijven eens een flinke taks laten bijbetalen, gewoon de 100km rijder weer aanpakken.
Nee dat komt omdat NL bewust er voor gekozen heeft om een sociale verzorgingsstaat te zijn. Dat heeft niks met wegkijken te maken, maar meer met het feit dat de meeste mensen hier geen Amerikaanse toestanden willen hebben, waar mensen niet met hun zieke kind naar de dokter durven te gaan omdat ze de rekening niet kunnen betalen.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:32 schreef Pendule het volgende:
[..]
Mijn vriend is voor het geld binnen halen, werken is voor mij een hobby. Ik hoor eigenlijk helemaal niet te werken.
Echter slaat uw punt kant noch wal. U laat het blijken alsof er een keuze is in het wel of niet gebruiken van den sociale voorzieningen.
Dat is nou net het probleem van Nederland: jij wordt gedwongen: zorgverzekering verplicht, autoverzekering verplicht, belasting betalen verplicht, de condooms van willem alexander vergoeden verplicht, wegenbelasting verplicht.
Komt allemaal door wegkijkende struisvogels linkse honden.
Dat komt door linkse honden aan het roer.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:42 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nee dat komt omdat NL bewust er voor gekozen heeft om een sociale verzorgingsstaat te zijn. Dat heeft niks met wegkijken te maken, maar meer met het feit dat de meeste mensen hier geen Amerikaanse toestanden willen hebben, waar mensen niet met hun zieke kind naar de dokter durven te gaan omdat ze de rekening niet kunnen betalen.
En natuurlijk zijn er mensen die daar misbruik van maken. Maar die zijn er in elk systeem. Het staat je vrij om je heil ergens anders te zoeken, als je denkt dat het in bijvoorbeeld de VS beter toeven is. Lekker ieder voor zich, geen verplichtingen, en als je pech hebt dan kan je de tering krijgen.
Ja het is jouw logica. Je geeft dus gewoon toe dat je een laagopgeleide hondedrol bent.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:01 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik fiets een stuk meer én een stuk sneller dan de gemiddelde Nederlander. Volgens die logica zou ik dus extra laag opgeleid moeten zijn.
Ah, de wekelijkse 'knoopie goedpraatgelul' sessie is er weer. Ik miste hem al.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:42 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nee dat komt omdat NL bewust er voor gekozen heeft om een sociale verzorgingsstaat te zijn. Dat heeft niks met wegkijken te maken, maar meer met het feit dat de meeste mensen hier geen Amerikaanse toestanden willen hebben, waar mensen niet met hun zieke kind naar de dokter durven te gaan omdat ze de rekening niet kunnen betalen.
En natuurlijk zijn er mensen die daar misbruik van maken. Maar die zijn er in elk systeem. Het staat je vrij om je heil ergens anders te zoeken, als je denkt dat het in bijvoorbeeld de VS beter toeven is. Lekker ieder voor zich, geen verplichtingen, en als je pech hebt dan kan je de tering krijgen.
Maar de hamvraag is wat dan jouw oplossing is voor de lageropgeleiden, dus zonder leaseauto en tankpas, die niet op fietsafstand van hun werk wonen. Bovendien worden kilometers toch vaak pas vergoed vanaf 10 kilometer, dus als de meeste mensen er toch al geen gebruik van maken kan die maximaal onbelaste kilometervergoeding dus prima omhoog.quote:Op woensdag 19 april 2023 21:59 schreef knoopie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Lageropgeleiden hoeven dus juist géén ander werk te zoeken, want die wonen meestal al in de buurt van hun werk. De meeste kunnen gewoon op hun fiets er naar toe. Het argument dat die dus niet meer naar hun werk kunnen als de benzine te duur wordt, is onwaar.
Bij de hogeropgeleiden trouwens een groot gedeelte ook hoor. Alleen procentueel gezien iets minder dan bij de lageropgeleiden. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar een flink percentage daarvan zou ook prima op de fiets naar het werk kunnen. Desnoods met een ebike.
De burgers straffen en afhankelijk maken is beste strategie, aldus de politiek.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:35 schreef Muisje22 het volgende:
[..]
Ipv grote bedrijven eens een flinke taks laten bijbetalen, gewoon de 100km rijder weer aanpakken.
Je bent zelf groot vervuiler, die produceert alleen goederen waar vraag naar is immers.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:43 schreef Aberkullie het volgende:
Ah ja, kut voor mij maar wel terecht. En is ook al bekend hoe de grootvervuilers aangepakt worden?
Haha okequote:Op donderdag 20 april 2023 07:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je bent zelf groot vervuiler, die produceert alleen goederen waar vraag naar is immers.
Dat is inderdaad een fair point. Het zou alleen werken voor bedrijven die diensten leveren die niet perse noodzakelijk zijn en waar de consument derhalve kritisch naar zou kijken om ze eventueel te schrappen als ze te duur worden.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De grote bedrijven en taks laten betalen werkt ook helemaal niet. Dat extra geld wordt namelijk 2 keer bij de consument gepakt.
Tijd voor die hut in het bos, kom je ff houthakken ik heb mijn pols net verneukt met een barbell squatquote:Op donderdag 20 april 2023 07:45 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De burgers straffen en afhankelijk maken is beste strategie, aldus de politiek.
Met als gevolg dat die diensten dan nóg duurder worden voor degene die ze wél nodig hebben.quote:Op donderdag 20 april 2023 09:20 schreef Muisje22 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een fair point. Het zou alleen werken voor bedrijven die diensten leveren die niet perse noodzakelijk zijn en waar de consument derhalve kritisch naar zou kijken om ze eventueel te schrappen als ze te duur worden.
En door wie zijn die mensen gekozen? Precies, de Nederlandse bevolking. Dus ook als het jou niet bevalt, toch staat het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking achter de regering. Zo werkt dat in een democratie.quote:Op woensdag 19 april 2023 22:45 schreef Pendule het volgende:
[..]
Dat komt door linkse honden aan het roer.
Compleet afgezien van hoog- of laagopgeleid zijn ben ik geen voorstander van een kilometervergoeding voor woon-werkverkeer. Of lease-auto’s voor woon-werkverkeer. Veel te veel gedoe en administratie, en een verkapte stimulans om maar met de auto te rijden (want ik betaal toch al bijtelling).quote:Op donderdag 20 april 2023 06:29 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Maar de hamvraag is wat dan jouw oplossing is voor de lageropgeleiden, dus zonder leaseauto en tankpas, die niet op fietsafstand van hun werk wonen. Bovendien worden kilometers toch vaak pas vergoed vanaf 10 kilometer, dus als de meeste mensen er toch al geen gebruik van maken kan die maximaal onbelaste kilometervergoeding dus prima omhoog.
Ik woon 30km van Moerdijk, voor mijnen prima reisafstand maar als ik daar moet komen met openbaar vervoer dan kom ik elke dag te laat op mijn werk. En met mij vele duizenden anderen die daar werken. Of probeer voor de grap eens om 7 uur je shift in een ziekenhuis te starten als je niet in de stad zelf woont.quote:Op donderdag 20 april 2023 09:52 schreef knoopie het volgende:
[..]
Compleet afgezien van hoog- of laagopgeleid zijn ben ik geen voorstander van een kilometervergoeding voor woon-werkverkeer. Of lease-auto’s voor woon-werkverkeer. Veel te veel gedoe en administratie, en een verkapte stimulans om maar met de auto te rijden (want ik betaal toch al bijtelling).
Als een werknemer een auto echt nodig heeft voor zijn werk (klanten bezoeken of iets dergelijks) is een ander verhaal, maar ik zie niet in waarom de werkgever compenseren moet voor waar ik besluit te gaan wonen. En waarom compenseert hij dan niet voor mijn duurdere woning in de stad, waardoor ik minder reisafstand naar het werk heb?
En als een werkgever niet voldoende werknemers kan vinden die uit de buurt komen, dan moet hij gewoon meer betalen. Wat mij betreft weg met al die regeltjes, compensatie, subsidies en leaseconstructies. Gewoon een goed loon betalen, en dan bepaalt iedereen zelf wel of hij dichtbij wil wonen of verder weg en met de auto gaat.
Waarom is dat kortzichtig? Wat ik schreef is op geen enkele manier in tegenspraak met wat jij wil. Maar ik zou het liever zonder allemaal moeilijk gedoe, subsidies, vergoedingen en bijtellingen zien. Iedereen moet gewoon een fatsoenlijk loon krijgen, waarvan je een auto kan kopen als je die nodig hebt. En als je bereid bent om voor je werk dichterbij te verhuizen, dan houd je meer geld over. Dat is naar mijn mening veel eerlijker.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik woon 30km van Moerdijk, voor mijnen prima reisafstand maar als ik daar moet komen met openbaar vervoer dan kom ik elke dag te laat op mijn werk. En met mij vele duizenden anderen die daar werken. Of probeer voor de grap eens om 7 uur je shift in een ziekenhuis te starten als je niet in de stad zelf woont.
Echt… ik kan niet eens beschrijven hoe kortzichtig dit is. Er is meer dan alleen een kantoorpand op loopafstand van het dichtstbijzijnde station.
Een leaseauto is ook gewoon loon, een werkgeversbijdrage voor ww-verkeer zou je ook kunnen zien als loon.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:14 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waarom is dat kortzichtig? Wat ik schreef is op geen enkele manier in tegenspraak met wat jij wil. Maar ik zou het liever zonder allemaal moeilijk gedoe, subsidies, vergoedingen en bijtellingen zien. Iedereen moet gewoon een fatsoenlijk loon krijgen, waarvan je een auto kan kopen als je die nodig hebt. En als je bereid bent om voor je werk dichterbij te verhuizen, dan houd je meer geld over. Dat is naar mijn mening veel eerlijker.
Maar wel een heel specifieke vorm van loon, die op geen enkele manier stimuleert om zelf na te denken over wat de goedkoopste, beste of meest efficiënte vorm van vervoer is. De bijtelling is tenslotte al betaald, dus pakken we voor elke scheet gewoon de leaseauto met tankpas.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een leaseauto is ook gewoon loon, een werkgeversbijdrage voor ww-verkeer zou je ook kunnen zien als loon.
Als we ophouden met alle moeilijke leaseconstructies, subsidies en regelingen, dan komt er heel wat personeel vrij die nu alleen maar papiertjes en excel-files heen en weer aan het schuiven zijn. Alleen bij leaseplan werken al 8000 medewerkers volgens Google voor 200.000 leaseauto’s. In totaal zijn er 1,2 miljoen leaseauto’s in Nederland, dus grof geschat werken er 48.000 mensen in de lease-industrie!quote:Werkgevers meer laten betalen voor überhaupt personeel is ook niet echt een optie tenzij je de inflatie nog even een handje wil helpen. Technisch personeel is in sommige regio’s amper te vinden dus zul je al snel buiten fietsafstand werknemers moeten vinden (als ze er al zijn). Zorg idem.
Ik ben met je eens dat we van de subsidies af moeten. Het is van de zotte dat zonder die subsidies er in NL nog geen 20% van de EV’s zouden rijden ten opzichte van wat er nu rijdt.
Sterker nog; zonder subsidie en leasecontracten denk ik niet dat de elektrische auto een voet aan de grond had gekregen. Misschien eens zorgen dat fabrikanten een betaalbaar product kunnen leveren ipv deze techgiganten te spekken met subsidies. Dáár ligt het probleem. Niet bij de welwillende burger.
Ik werk niet op Moerdijk maar wel in de industriële sector. Maak je over mij geen zorgen. Mij reiskosten kan ik best missen maar een elektrische kar kan en wil ik niet betalen.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:14 schreef knoopie het volgende:
Edit: Moerdijk? Nu komt de aap uit de mouw! Je werkt zelf in de petrochemische industrie. Dan maak ik me ook geen zorgen dat de medewerkers daar een auto kunnen betalen.
quote:Op donderdag 20 april 2023 09:32 schreef knoopie het volgende:
[..]
En door wie zijn die mensen gekozen? Precies, de Nederlandse bevolking. Dus ook als het jou niet bevalt, toch staat het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking achter de regering. Zo werkt dat in een democratie.
Want daar zijn ook helemaal geen dubbelfuncties of kruisverbanden tussen.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:36 schreef knoopie het volgende:
[..]
Maar wel een heel specifieke vorm van loon, die op geen enkele manier stimuleert om zelf na te denken over wat de goedkoopste, beste of meest efficiënte vorm van vervoer is. De bijtelling is tenslotte al betaald, dus pakken we voor elke scheet gewoon de leaseauto met tankpas.
[..]
Als we ophouden met alle moeilijke leaseconstructies, subsidies en regelingen, dan komt er heel wat personeel vrij die nu alleen maar papiertjes en excel-files heen en weer aan het schuiven zijn. Alleen bij leaseplan werken al 8000 medewerkers volgens Google voor 200.000 leaseauto’s. In totaal zijn er 1,2 miljoen leaseauto’s in Nederland, dus grof geschat werken er 48.000 mensen in de lease-industrie!
Of elke EV bak die niemand wil hebben zonder zware subsidie.quote:En laten we dan ook meteen de belastingvoordelen voor bijvoorbeeld de Petrochemische industrie aanpakken. Zodat we eindelijk een eerlijk vergelijk tussen elektrische brandstof en hybride-auto’s gaan zien.
Die knakworst denkt dat omdat hij op zijn omafiets naar zijn werk gaat, iedereen dat doet.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:07 schreef Vliegbaard het volgende:
Echt… ik kan niet eens beschrijven hoe kortzichtig dit is. Er is meer dan alleen een kantoorpand op loopafstand van het dichtstbijzijnde station.
Wijs de drogreden die ik volgens jou gebruik dan eens aan, als het zo overduidelijk is?quote:Op donderdag 20 april 2023 16:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat ben jij een onnozel kereltje. Was 'drogredenen verzinnen' een verplicht of optioneel onderdeel van je opleiding debiliologie?
Waarschijnlijk wel. Maar hoofdzaak is, dat die mensen niks anders doen dan papiertjes van klanten naar autodealers schuiven, en weer terug. Als we die hele constructie op zouden heffen, dan kunnen die wat waarde-creëerends gaan doen.quote:Op donderdag 20 april 2023 16:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Want daar zijn ook helemaal geen dubbelfuncties of kruisverbanden tussen.
Zoals met abn Amro. Of het consortium met oa pggm. Of het Franse ALD. Om maar eens wat te noemen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Laten we het speelveld gelijk maken. Energie laten kosten wat het daadwerkelijk kost, zonder subsidies of andere ingewikkelde constructies. Auto’s ook. Als dat echt zuiver gedaan wordt, dan zal de meest energie-efficiënte manier automatisch de goedkoopste zijn.quote:Of elke EV bak die niemand wil hebben zonder zware subsidie.
Leaseplan heeft 8500 werknemers maar is in 30 landen actief.quote:Op donderdag 20 april 2023 17:15 schreef knoopie het volgende:
[..]
Wijs de drogreden die ik volgens jou gebruik dan eens aan, als het zo overduidelijk is?
[..]
Waarschijnlijk wel. Maar hoofdzaak is, dat die mensen niks anders doen dan papiertjes van klanten naar autodealers schuiven, en weer terug. Als we die hele constructie op zouden heffen, dan kunnen die wat waarde-creëerends gaan doen.
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Laten we het speelveld gelijk maken. Energie laten kosten wat het daadwerkelijk kost, zonder subsidies of andere ingewikkelde constructies. Auto’s ook. Als dat echt zuiver gedaan wordt, dan zal de meest energie-efficiënte manier automatisch de goedkoopste zijn.
Welke subsidie voor zonnepanelen? Die is er al lang niet meer. Je komt nogal slecht geïnformeerd over, voor iemand met zo een stellige mening. Bovendien is de levensduur van een auto veel meer dan 5 jaar. Dus voor een eerlijke vergelijking moet je het over de hele levensduur vergelijken. En in die vergelijking komt een elektrische auto standaard beter uit. Maar als jij bewijzen hebt van het tegendeel, dan zie ik het graag.quote:Op donderdag 20 april 2023 17:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Leaseplan heeft 8500 werknemers maar is in 30 landen actief.
Als we de accijnzen op fossielen brandstoffen laten laten kosten wat het moet kosten, als we de subsidies op zonnepanelen afschaffen als we de subsidies op EV’s afschaffen, als we nu zouden kijken naar levensduur dan kan ik wel een voorzichtige voorspelling doen welke auto’s de eerste 5 jaar nog goedkoper zijn. Nog even afgezien van de infrastructuur die het allemaal met zich mee moet gaan brengen.
Omdat je het doet voorkomen dat wat er gekozen is ook gaat regeren. Dat zou zo zijn als de grootste partijen bij elkaar kwamen en samen een regering vormden. Maar dat doen ze niet, ze zoeken maar krampachtig naar allemaal kleine flutpartijtjes waar nog geen halve hondedrol op heeft gestemd om toch maar net een minimale meerderheid bij elkaar te schrapen. En eenmaal in het pluche doen ze precies waar mensen niet voor gekozen hebben en wat geen hond wil.quote:Op donderdag 20 april 2023 17:15 schreef knoopie het volgende:
[..]
Wijs de drogreden die ik volgens jou gebruik dan eens aan, als het zo overduidelijk is?
Cijfers zeggen geen hol. Wat zijn de crosslinks? Hoeveel werkt hier en daar? Hoeveel dubbelfuncties?quote:[..]
Waarschijnlijk wel. Maar hoofdzaak is, dat die mensen niks anders doen dan papiertjes van klanten naar autodealers schuiven, en weer terug. Als we die hele constructie op zouden heffen, dan kunnen die wat waarde-creëerends gaan doen.
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Laten we het speelveld gelijk maken. Energie laten kosten wat het daadwerkelijk kost, zonder subsidies of andere ingewikkelde constructies. Auto’s ook. Als dat echt zuiver gedaan wordt, dan zal de meest energie-efficiënte manier automatisch de goedkoopste zijn.
Volgens mij lost waterstof dat probleem in een keer op. Net als huis verwarming. Net als erop koken. Net zoals industriële toepassingen.quote:Op donderdag 20 april 2023 17:34 schreef knoopie het volgende:
[..]
Welke subsidie voor zonnepanelen? Die is er al lang niet meer. Je komt nogal slecht geïnformeerd over, voor iemand met zo een stellige mening. Bovendien is de levensduur van een auto veel meer dan 5 jaar. Dus voor een eerlijke vergelijking moet je het over de hele levensduur vergelijken. En in die vergelijking komt een elektrische auto standaard beter uit. Maar als jij bewijzen hebt van het tegendeel, dan zie ik het graag.
[ afbeelding ]
Ik ben het helemaal met je eens, dat met de huidige batterijtechnologie een EV met een reikwijdte van 400km voor de meeste mensen nergens op slaat, omdat de meeste mensen maar 50km per dag rijden? Die 400km slepen ze elke dag mee, omdat ze die af en toe nodig hebben. Voor de totale uitstoot zou het veel beter zijn als dit soort mensen een plug-in hybride kopen. Dan kunnen ze hun dagelijkse kilometers puur elektrisch doen. En het weekendje naar de schoonouders of de vakantie doen ze dan op benzine. En het belangrijkste, dan kan je met dezelfde hoeveelheid batterijen ongeveer zeven keer zo veel auto’s maken!
Nee? De VVD is gekozen. Kaag en Jetten zijn geen VVD.quote:Op donderdag 20 april 2023 09:32 schreef knoopie het volgende:
[..]
En door wie zijn die mensen gekozen? Precies, de Nederlandse bevolking. Dus ook als het jou niet bevalt, toch staat het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking achter de regering. Zo werkt dat in een democratie.
Noem de het niet hoeven betalen van BTW op zonnepanelen vooral geen subsidie en dan weet ik hoe jij aan je berekeningen komt.quote:Op donderdag 20 april 2023 17:34 schreef knoopie het volgende:
[..]
Welke subsidie voor zonnepanelen? Die is er al lang niet meer. Je komt nogal slecht geïnformeerd over, voor iemand met zo een stellige mening. Bovendien is de levensduur van een auto veel meer dan 5 jaar. Dus voor een eerlijke vergelijking moet je het over de hele levensduur vergelijken. En in die vergelijking komt een elektrische auto standaard beter uit. Maar als jij bewijzen hebt van het tegendeel, dan zie ik het graag.
[ afbeelding ]
Ik ben het helemaal met je eens, dat met de huidige batterijtechnologie een EV met een reikwijdte van 400km voor de meeste mensen nergens op slaat, omdat de meeste mensen maar 50km per dag rijden? Die 400km slepen ze elke dag mee, omdat ze die af en toe nodig hebben. Voor de totale uitstoot zou het veel beter zijn als dit soort mensen een plug-in hybride kopen. Dan kunnen ze hun dagelijkse kilometers puur elektrisch doen. En het weekendje naar de schoonouders of de vakantie doen ze dan op benzine. En het belangrijkste, dan kan je met dezelfde hoeveelheid batterijen ongeveer zeven keer zo veel auto’s maken!
Ik nam aan dat VD het over de subsidie van vroeger had, want vaak loopt hij enige jaren achter met zijn argumenten. Maar op dit moment zijn zonnepanelen ook met btw nog steeds snel terugverdiend hoor.quote:Op donderdag 20 april 2023 19:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Noem de het niet hoeven betalen van BTW op zonnepanelen vooral geen subsidie en dan weet ik hoe jij aan je berekeningen komt.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Mijn allereerste post in dit topic was juist dat ik dit een domme maatregel vind, omdat het helemaal niks uit gaat halen.quote:De huidige technologie omtrent EV’s is onvoldoende om het een waardige en betaalbare vervanger te maken. Dan hebben we het alleen nog maar over de prijzen zoals ze nu gelden. Of laten we het achterwege laten van MRB op elektrische wagens ook maar niet meetellen want dat is immers geen subsidie toch? Nee laten we inderdaad vooral benzine nóg duurder maken.
Met dat argument had de benzineauto nu ook niet bestaan. Want de eerste tankstations zijn pas jaren later dan de eerste auto’s gebouwd.quote:Onze infrastructuur is niet eens ingericht op zoveel EV’s. Heb jij wel eens op een gemiddelde parkeerplaats gekeken hoeveel laadpalen er staan?
We zijn het al met elkaar eens hoor. Dus ik begrijp niet helemaal waarom je mij nog probeert te overtuigen. Die 2500kg Tesla’s en elektrische Audi’s zijn belachelijk.quote:Ik zal de stelling anders poneren in de hoop dat je hem wél begrijpt. De komende 5 jaar gaan de EV’s niet goedkoper zijn dan benzineauto’s. Dat zijn ze nu niet en als we voor beide de eerlijke prijs gaan rekenen, of anders gezegd als ieder voordeeltje van de EV weggenomen wordt dan is de benzineauto gewoon stukken goedkoper.
Hebben we tegenwoordig een éénpartijenstelsel in Nederland? Weer wat geleerd!quote:Op donderdag 20 april 2023 18:55 schreef Pendule het volgende:
[..]
Nee? De VVD is gekozen. Kaag en Jetten zijn geen VVD.
Ga toch weg, clown.quote:Op donderdag 20 april 2023 20:16 schreef knoopie het volgende:
[..]
Hebben we tegenwoordig een éénpartijenstelsel in Nederland? Weer wat geleerd!
Nou, dat EV's zonder subsidie niet rendabel zijn vertelde ik je al een paar jaar geleden.quote:Op donderdag 20 april 2023 20:07 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik nam aan dat VD het over de subsidie van vroeger had, want vaak loopt hij enige jaren achter met zijn argumenten.
Nu doe je net alsof ik een groot voorstander van elektrische auto’s ben. Maar dat is dus helemaal niet zo. Helemaal niet als het over die belachelijk grote zware dingen gaat.quote:Op donderdag 20 april 2023 20:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou, dat EV's zonder subsidie niet rendabel zijn vertelde ik je al een paar jaar geleden.
Dat heb ik niet gezegd wijzen neus. Maar het is wel heel raar dat toevallig linkse (christen)honden zijn en dat zij van alles kunnen bepalen.quote:Op donderdag 20 april 2023 20:16 schreef knoopie het volgende:
[..]
Hebben we tegenwoordig een éénpartijenstelsel in Nederland? Weer wat geleerd!
Hou even snel op zeg. Als iemand zich niet meer kon draaien in een gang vanwege zijn natte droom over een EV was jij het wel.quote:Op donderdag 20 april 2023 20:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof ik een groot voorstander van elektrische auto’s ben. Maar dat is dus helemaal niet zo. Helemaal niet als het over die belachelijk grote zware dingen gaat.
Vanuit China zijn er blijkbaar goedkope modellen onderweg. Zoals de zeekr die iets van 25000,- zou moeten kosten.quote:Op donderdag 20 april 2023 21:08 schreef Cockwhale het volgende:
Ik vind zelf de Honda E Urban echt een leuk bakkie, maar dat ding is overpriced as fuck met een startprijs van 35.000 euro! Voor een kleine hatchback
25.000 goedkoop vindenquote:Op donderdag 20 april 2023 21:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vanuit China zijn er blijkbaar goedkope modellen onderweg. Zoals de zeekr die iets van 25000,- zou moeten kosten.
Ziedaar de volgende veroveringstap van China
Ik weet dat je het altijd ontzettend graag met mij oneens wil zijn, maar ik ben nooit voorstander geweest van EV’s. En ik daag je uit om het tegenbewijs te leveren.quote:Op donderdag 20 april 2023 21:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hou even snel op zeg. Als iemand zich niet meer kon draaien in een gang vanwege zijn natte droom over een EV was jij het wel.
Ik bedoelde dat in perspectief he.quote:Op donderdag 20 april 2023 21:27 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
25.000 goedkoop vinden
Never nooit niet dat ik dat voor auto betaal.
Daarstraks had je het nog over de geweldige voordelen van een hybride voertuig. Of telt dat ineens niet mee?quote:Op donderdag 20 april 2023 21:52 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik weet dat je het altijd ontzettend graag met mij oneens wil zijn, maar ik ben nooit voorstander geweest van EV’s. En ik daag je uit om het tegenbewijs te leveren.
Nee, natuurlijk niet. Omdat het de grote nadelen van een EV niet heeft, maar tijdens de normale dagelijkse ritjes wel de voordelen. Het is niet/nauwelijks zwaarder dan een normale auto, geen speciale oplaadpunten nodig, veel minder extra belasting op het net, geen gedoe op lange afstanden, veel minder accugrondstoffen nodig. Maar tijdens de dagelijkse 20km filerijden in de ochtend compleet elektrisch zonder uitstoot!quote:Op donderdag 20 april 2023 22:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Daarstraks had je het nog over de geweldige voordelen van een hybride voertuig. Of telt dat ineens niet mee?
Ja ja, en de rest nog wat er bij komt aan BPM.quote:Op donderdag 20 april 2023 21:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vanuit China zijn er blijkbaar goedkope modellen onderweg. Zoals de zeekr die iets van 25000,- zou moeten kosten.
Ziedaar de volgende veroveringstap van China
Want electrisch rijden is nu ineens niet electrisch meerquote:Op donderdag 20 april 2023 22:39 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Omdat het de grote nadelen van een EV niet heeft, maar tijdens de normale dagelijkse ritjes wel de voordelen. Het is niet/nauwelijks zwaarder dan een normale auto, geen speciale oplaadpunten nodig, veel minder extra belasting op het net, geen gedoe op lange afstanden, veel minder accugrondstoffen nodig. Maar tijdens de dagelijkse 20km filerijden in de ochtend compleet elektrisch zonder uitstoot!
Dus ja, dat is essentieel anders. Maar als je zelfs dat nog niet begrepen had, dan snap ik niet waarom je je in deze discussie probeert te mengen.
Oh ja klopt, maar ik doelde daarmee ook op de prijsverschillen met de huidige EV stinkvoertuigen.quote:Op donderdag 20 april 2023 22:59 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja ja, en de rest nog wat er bij komt aan BPM.
En vanaf 2025 MRB betalen..
Nu leg je mij weer woorden in de mond, alleen maar omdat je het zo graag met mij oneens wil zijn of mij er op wil “betrappen” dat ik mijzelf tegenspreek? EV’s van 2500kg vind ik dom en heb ik altijd dom gevonden, voor minstens 95% van de bevolking. De combi elektro met benzine is in de praktijk naar mijn mening het beste compromis, vanwege eerder genoemde voordelen.quote:Op donderdag 20 april 2023 23:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Want electrisch rijden is nu ineens niet electrisch meer
Kortom EV zijn volgens jou kut, maar als we er het door jou zo verfoeide benzine bij doen is het weer allemaal halleluja?
Iedereen moet een hobby hebben.quote:Op donderdag 20 april 2023 23:28 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nu leg je mij weer woorden in de mond, alleen maar omdat je het zo graag met mij oneens wil zijn of mij er op wil “betrappen”
Want een hybride heeft geen accu ofzo?quote:dat ik mijzelf tegenspreek? EV’s van 2500kg vind ik dom en heb ik altijd dom gevonden, voor minstens 95% van de bevolking. De combi elektro met benzine is in de praktijk naar mijn mening het beste compromis, vanwege eerder genoemde voordelen.
Ja leuk k tnx bye maar niet iedereen woont op 5 km van zijn werk.quote:Maar het liefst ga ik gewoon op de fiets, als het niet te ver is. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Natuurlijk wel. Een normale benzine- of dieselauto trouwens ook. Maar die is veel kleiner.quote:Op donderdag 20 april 2023 23:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Iedereen moet een hobby hebben.
[..]
Want een hybride heeft geen accu ofzo?
Ik ook niet. 17km ongeveer. Als je geen luie pad bent, dan is dat ook prima te doen met een normale fiets.quote:Ja leuk k tnx bye maar niet iedereen woont op 5 km van zijn werk.
Het gaat niet om 'energie'. Het gaat om bruikbare, mobiele en transportabele energie. Electrisch, of het nou full of hybride is, is dat gewoon niet. Je zit met een joekel van een accu van honderden kilo's. Dat is onnodig gesleep en zowel met delving, productie als afvoer het milieu juist extra belast.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:50 schreef knoopie het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Een normale benzine- of dieselauto trouwens ook. Maar die is veel kleiner.
Stel, je hebt 95kwh aan accu beschikbaar om auto’s te maken. Dan kan je één Audi etron maken, en bespaar je dus de co2 uitstoot van één benzineauto. Of je kan 9 plug-in hybrides maken, die allemaal het woon-werkverkeer elektrisch kunnen doen, tijdens een weekendje weg de helft elektrisch kunnen rijden, en alleen op vakantie vooral op benzine rijden. Wat denk je dat uiteindelijk meer energie bespaart; 9 hybrides die 70% elektrisch rijden, of één Audi etron en 8 normale brandstofautos?
Ga jij maar lekker een uur enkele reis door weer en wind elke dag. Maar ik heb zo het idee dat je dat vooral zegt omdat je thuis werkt.quote:[..]
Ik ook niet. 17km ongeveer. Als je geen luie pad bent, dan is dat ook prima te doen met een normale fiets.
Ook zo handig om een extra reistijd van een half uur extra per dag te hebben tov de auto.quote:Geen idee waarom je altijd zo onnozel doet alsof we oplossingen niet kunnen combineren. De wereld is niet zwart-wit. Natuurlijk moet niet iedereen op de fiets gaan, want sommige mensen moeten gewoon verder rijden. Maar als iedereen die wél op 5 km van zijn werk woont met de fiets zou gaan, scheelt dat al heel wat.
Zelfs dat niet. Van de beste oplossing (kernenergie, stabiele toevoer) kies je het meeste. Voor persoonlijke duurzaamheid zonnepanelen op je dak. Vanuit de naast de kerncentrales gelegen waterstof fabrieken wordt gas voor thuis en auto gemaakt. Dan ben je klaar. We hebben helemaal geen elektrisch rijden nodig. Ja voor jou electrische fiets misschien.quote:Net zoals alleen elektrisch rijden niet dé oplossing is, net zoals waterstof niet dé oplossing is, en zonnepanelen of windmolens ook niet, maar een combinatie van dat alles!
Dat is de simpele realiteit. Men stemt steeds zelf persoonlijk met deportomonnee totaal anders dan ze uitstralen.quote:
De enige goede electrische auto is die van schaal 1:44.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |