abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208803818

Nederland w/
Deelnemers: Mia Nicolai en Dion Cooper
Bandleden en Leeftijd: Mia (27 jaar) en Dion (29 jaar)
Social media Mia: Instagram Twitter YouTube TikTok
Social media Dion: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Burning Daylight
Taal inzending: Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Schrijvers tekst: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Loting: Tweede helft, eerste halve finale
Selectie methode: Interne Selectie
Odds ranking na bekend maken alle nummers: 19
Bijzonder: Mia is de dochter van eerste kamer lid Peter Nicolaï (PvdD). Songfestivalwinnaar Duncan Laurence heeft meegeschreven aan het nummer. Dion deed eerder mee aan The Voice.

Aankondiging met meer uitleg en verhaal van Mia en Dion:

quote:
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022

The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een première in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creëren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is hét podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekraïne gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekraïne en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team.

Over Burning Daylight:
quote:
Mia, Dion, Duncan en Jordan over ontstaan Songfestivalnummer Burning Daylight

In de mini-documentaire 'This is Burning Daylight' vertellen Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence en Jordan Garfield over het ontstaan van het songfestivalnummer ‘Burning Daylight’.

Burning Daylight is geschreven door Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence, Jordan Garfield en Loek van der Grinten. Het nummer is ‘een ode aan vallen en opstaan’.

“Burning Daylight gaat over vallen, fouten maken en dan weer opstaan. Dat je leert van die fouten, van je verleden, dat je dingen achter je kunt laten zodat je een betere versie van jezelf kan worden. Maar het gaat ook over accepteren dat we allemaal menselijk zijn, pijn ervaren en dat we daar doorheen moeten.”
Ontstaan van Burning Daylight

Mia ontmoet Jordan voor het eerste wanneer ze beiden een studiosessie in Nederland bijwonen. Jordan: “Ik kwam de studio in en daar was een grote bubbel vol met energie. Ze liep met me mee naar binnen en ik dacht meteen: wie is dit?” Mia, Jordan en Duncan spreken daarna regelmatig af tijdens de coronapandemie. Op een bepaalde avond kijken ze samen een documentaire over Shawn Mendes en raken enorm geïnspireerd. Die inspiratie heeft uiteindelijk geleid tot het nummer ‘Burning Daylight’.

Duncan zingt de demo in samen met Mia maar voor de verdere uitwerking bedenkt hij om Dion Cooper te vragen. Dion: “Ik had meteen zoiets van ‘Hell Yeah’, dat klinkt leuk. Zodra ik de kamer inliep, hadden Mia en ik meteen een klik en we voelden allebei: ik ken jou, dit gaat leuk worden!”

Burning Daylight werd die dag herschreven tot een duet met Dion’s verhaal erin verwerkt en de demo werd door Mia en Dion ingezongen.

Indienen voor het Eurovisie Songfestival

Een paar maanden later, toen Duncan en Jordan samen op vakantie waren, kregen ze op een avond het idee om ‘Burning Daylight’ in te sturen naar de Nederlandse selectiecommissie voor het Eurovisie Songfestival. Een idee dat door Mia en Dion goed werd ontvangen. De demo werd daarna verder afgemaakt samen met producer Sean Myer en opgestuurd naar de selectiecommissie van AVROTROS.

Weken later kregen we eindelijk een ja! We waren echt dolblij!
Duncan Laurence

Jordan en Duncan bellen meteen Mia en Dion op om het goede nieuws met ze te delen. Dion: “Ik belde daarna meteen mijn ouders en we begonnen alle drie meteen te huilen. We spraken over hoe groot dit is. Het is zo’n mooie ervaring en geweldig om deel van uit te maken.”

Mia: “Het is geweldig om je eigen land te mogen vertegenwoordigen. Het land waar ik vandaan kom, waar ik ben opgegroeid en me heeft gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Dat voelt echt onwerkelijk en geweldig.“
pi_208803828
Duncan heeft heel veel vertrouwen, nu komt het goed *O*
  maandag 17 april 2023 @ 17:59:27 #3
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208803838
twitter

@Zigsky
pi_208803852
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 17:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

@:Zigsky
Bedankt en ook @Thrts.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208803883
Het lijkt wel een georganiseerd offensief op deze manier, alle reacties tegelijk
C’est Davie :o)
  maandag 17 april 2023 @ 18:05:46 #6
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208803902
nu ook in het NOS-journaal of bij 1Vandaag - heurde het niet goed
... en huiver mee
pi_208803919
Goed dat Duncan zich meldt, al zal Aran straks nog wel een zure duit in het zakje doen dat ie dat nu alleen maar doet door de ontstane storm ofzo :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208803929
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 18:03 schreef Dave het volgende:
Het lijkt wel een georganiseerd offensief op deze manier, alle reacties tegelijk
Dat mag ook wel, je kunt die twee niet zo laten verzuipen. Al blijf ik die reactie van Cornald een beetje "mwah" vinden...
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 18:08:28 #9
163650 Greys
pi_208803939
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 17:54 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, dat geloof ik ook wel. Maar Cornald is door de jaren heen wel het ‘Songfestival-geweten’ van Nederland geworden en hij voelt zich ongetwijfeld prettig in die positie. Dat is prima als het goed gaat, en toen Duncan won, vonden wij het ook allemaal heel leuk voor hem, omdat het ESF en de Nederlandse prestaties daar hem aan het hart gaan.

Maar het betekent ook dat je in mindere tijden het eerste aanspreekpunt voor de media bent, en je de vraag kan verwachten hoe dit opgelost gaat worden. Dan is het niet het moment je handen er vanaf te trekken. Ook als het niet je directe taak is, wordt er binnen een project weleens naar iemand gekeken die er al 20 jaar bij betrokken is en die al ervaring heeft met hoe zaken mis kunnen gaan.
Hij zegt zelf (nu weer) dat hij gewoon bereikbaar is voor vragen maar de grens trekt bij huisbezoek.

Snap wel dat hij er héél even een beetje klaar mee is momenteel sinds ze hem thuis opzochten.

Feitelijk is het waar dat de commissie niet de artiestenbegeleiders zijn, hij heeft vorige week bij Beau het nog voor ze op zitten nemen en heel veel meer kan hij zelf als persoon momenteel niet doen naast deze tweet nog denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208803940
quote:
Met Fok! als voorloper *)
Of ja Greys en wie ook van dat Twitter account :+
pi_208803942
Ik hoop nog steeds dat het straks allemaal bij elkaar komt, in ieder geval voor Mia en Dion zelf O+
pi_208803948
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 18:08 schreef Greys het volgende:

[..]
Hij zegt zelf (nu weer) dat hij gewoon bereikbaar is voor vragen maar de grens trekt bij huisbezoek.

Snap wel dat hij er héél even een beetje klaar mee is momenteel sinds ze hem thuis opzochten.

Feitelijk is het waar dat de commissie niet de artiestenbegeleiders zijn, hij heeft vorige week bij Beau het nog voor ze op zitten nemen en heel veel meer kan hij zelf als persoon momenteel niet doen naast deze tweet nog denk ik.
Ongevraagd langs huis gaan is echt wel een brug te ver ja, het is goddomme geen wereldoorlog die uitgebroken is _O-
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 18:10:56 #13
163650 Greys
pi_208803968
quote:
Met de hand op m'n hart, ons tweetje was in elk geval volledig spontaan en vanmorgen bedacht en alleen overlegd met Cee dat we even zouden wachten tot na m'n werk zodat we haters konden blocken.

Of de anderen daardoor geïnspireerd werden of dat het echt puur toeval is weten we niet. Maar ik vind het wel MOOI toeval. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208804020
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat mag ook wel, je kunt die twee niet zo laten verzuipen. Al blijf ik die reactie van Cornald een beetje "mwah" vinden...
Ja, hij heeft ook meerdere keren aangegeven dat er altijd meerdere gesprekken zijn over of ze er wel klaar voor zijn en dat ze het ook live horen etc. Dit komt nu een beetje over alsof het de commissie overkomt, terwijl ze normaal zo benadrukken dat alles zeker geen toeval is.
pi_208804040
twitter
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 18:18:39 #16
163650 Greys
pi_208804041
twitter

Ze zijn er gewoon even klaar mee, met dat grenzen over gaan. Snap het honderd procent.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208804051
twitter

Er wordt dus ook gewoon, zoals ieder jaar, nar live zang gekeken!
  maandag 17 april 2023 @ 18:20:06 #18
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_208804055
Ik wil toch nog even kwijt hier dat het gewoon diep triest is hoeveel bagger Dion en Mia over zich heen krijgen (Dan bedoel ik niet zozeer de reacties hier, wel goed om te lezen dat er ook nog mensen zijn die meeleven en begripvol en gematigd reageren richting Dion en Mia, maar vooral sommige publieke media en reacties op Twitter e.d.) Lekker makkelijk ook om je gal maar van je af te spugen. Dat het "slecht" was weten we nu wel. Misschien een idee om in plaats daarvan ze juist te supporteren en ze een hart onder de riem te steken? Voor hun lijkt het me bijna een "living hell" waar ze nu doorheen moeten,en is het ESF voor hun een evenement geworden waar ze waarschijnlijk met tegenzin naartoe gaan, en waarvan ze blij zullen zijn als het straks is afgelopen. Het wordt straks nog lastig genoeg in mei, dus een beetje meer steun en begrip richting hun lijkt me goed denk ik zo..
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
pi_208804061
Nou, zo weer items over Mia en Dion bij editienl en rtl boulevard.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_208804065
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 18:18 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Stefania *O*
pi_208804098
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:21 schreef StephanL het volgende:

[..]
Stefania *O*
Stefania mamo mamo Steeefaaanniiiaaa *O*
pi_208804100
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 18:20 schreef Fascination het volgende:
Nou, zo weer items over Mia en Dion bij editienl en rtl boulevard.
Hopelijk draagt Aran iets groens.
pi_208804103
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:20 schreef Forumtijger het volgende:
Voor hun lijkt het me bijna een "living hell" waar ze nu doorheen moeten,en is het ESF voor hun een evenement geworden waar ze waarschijnlijk met tegenzin naartoe gaan, en waarvan ze blij zullen zijn als het straks is afgelopen.
Dat zei ik laatst ook al ja, als ik hun was zou ik er echt mega tegenop zien. Hoe kan dit nog leuk voor ze voelen nu :')
Koel en donker bewaren
pi_208804118
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 18:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat thuis langsgaan is vrij gênant, daar zijn we het allemaal wel over eens. Maar iedereen in een baan met enige verantwoordelijkheid, in dit geval betrokkenheid bij een programma met vorig jaar een bereik van 7 miljoen kijkers, moet weleens iets doen wat niet in zijn functieprofiel staat, op het moment dat het elders in de organisatie crisis is en jij eventueel kennis bezit om daar iets aan te doen. Het is ook niet dat het elk jaar op deze manier gaat natuurlijk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208804137
Jaaa EditieNL *O*
  maandag 17 april 2023 @ 18:30:12 #26
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208804162
Nu bij editie.nl over Mia en Dion.
Franklin *O*
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_208804172
Stuur deze zangleraar mee :P
  maandag 17 april 2023 @ 18:31:16 #28
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208804173
En een zangcoach die zegt dat het absoluut nog te fixen is door veel samen te oefenen en door stemoefeningen te doen :)

Franklin heeft ook het gevoel dat het goed gaat komen als ze ontspannen naar Liverpool mogen toeleven.

*O*
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 17 april 2023 @ 18:31:33 #29
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208804175
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:31 schreef StephanL het volgende:
Stuur deze zangleraar mee :P
Kan zo in de backing :D
pi_208804177
Wel gewoon hoopvol, dankjewel EditieNL ^O^
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 17 april 2023 @ 18:32:08 #31
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208804180
quote:
AVROTROS leest ook gewoon mee hier! :Y
pi_208804182
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:31 schreef Arizona het volgende:

[..]
Kan zo in de backing :D
Ja, past er prima bij
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 18:34:02 #33
163650 Greys
pi_208804198
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:26 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat thuis langsgaan is vrij gênant, daar zijn we het allemaal wel over eens. Maar iedereen in een baan met enige verantwoordelijkheid, in dit geval betrokkenheid bij een programma met vorig jaar een bereik van 7 miljoen kijkers, moet weleens iets doen wat niet in zijn functieprofiel staat, op het moment dat het elders in de organisatie crisis is en jij eventueel kennis bezit om daar iets aan te doen. Het is ook niet dat het elk jaar op deze manier gaat natuurlijk.
Oké helemaal eens maar hij HEEFT het toch vorige week nog op tv voor ze op zitten nemen bv? Dat bedoel ik. Dat kan/hoeft Cornald toch niet elke dag te doen nu? En nu weer deze tweet dat ze steun verdienen. Dan komt er alleen maar meer haat naar M en D denk ik als ome Cornald elke dag op tv er iets over roept. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 18:34:33 #34
163650 Greys
pi_208804204
Franklin O+ *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208804214
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 17:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

@:Zigsky
Duncan was misschien ineens wat stil, maar als ik dit zie ben ik toch blij dat ze hem hebben. Net zoals hij Ilse had. Lijkt me prettig in plaats van alleen wat mensen van de delegatie enzo.
  maandag 17 april 2023 @ 18:36:25 #36
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208804218
In het voorstukje van RTL Boulevard zijn ze een stuk minder aardig.
  maandag 17 april 2023 @ 18:36:53 #37
492795 Maikeeel
Limburgse ESC fan
pi_208804223
Fijn dat Editie NL gewoon een positief item er van maakt!
Loving you is a Losing Game
  maandag 17 april 2023 @ 18:38:28 #38
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_208804241
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:36 schreef Arizona het volgende:
In het voorstukje van RTL Boulevard zijn ze een stuk minder aardig.
En terecht. Al dat halfzachte hoeft van mij niet; if you can’t stand the heat…
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 17 april 2023 @ 18:40:39 #39
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_208804267
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 18:18 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Maurice :') Met z'n zure kop altijd.
pi_208804269
Het is een complot. Ze hebben gewoon slecht gezongen om straks heel goed te zingen, zodat het extra impact heeft en ze dan 100% van de stemmen krijgen.
Eens kijken
pi_208804270
Aran in het blauwgroen, nog steeds twijfelachtig.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208804272
Ik hoop dat het in Liverpool gewoon goedkomt en dat ze met een prachtig optreden de finale halen als een soort fuck you naar de haters en dat deze shit ze motiveert om iedereen te laten zien dat ze het kunnen.

Ik hoop echt dat ze dit kunnen rechttrekken, maar ik weet het gewoon niet meer nu. :@
pi_208804276
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:20 schreef Forumtijger het volgende:
Ik wil toch nog even kwijt hier dat het gewoon diep triest is hoeveel bagger Dion en Mia over zich heen krijgen (Dan bedoel ik niet zozeer de reacties hier, wel goed om te lezen dat er ook nog mensen zijn die meeleven en begripvol en gematigd reageren richting Dion en Mia, maar vooral sommige publieke media en reacties op Twitter e.d.) Lekker makkelijk ook om je gal maar van je af te spugen. Dat het "slecht" was weten we nu wel. Misschien een idee om in plaats daarvan ze juist te supporteren en ze een hart onder de riem te steken? Voor hun lijkt het me bijna een "living hell" waar ze nu doorheen moeten,en is het ESF voor hun een evenement geworden waar ze waarschijnlijk met tegenzin naartoe gaan, en waarvan ze blij zullen zijn als het straks is afgelopen. Het wordt straks nog lastig genoeg in mei, dus een beetje meer steun en begrip richting hun lijkt me goed denk ik zo..
Het zijn geen kinderen van 10 he voor de duidelijkheid, we hebben het over de NL vertegenwoordiging op het songfestival. Plus op basis waarvan exact zouden ze onze steun en support verdienen? Ze hebben vanaf het begin duidelijk gemaakt totaal niet geïnteresseerd te zijn in Nederland, 0 mediaoptredens, 0 interviews op tv, 0 engagement met het Nederlandse publiek. Steun en support moet je wel verdienen of gegund worden, nu zijn het gewoon 2 complete nobody's voor het Nederlandse publiek die niet live blijken te kunnen zingen/samen zingen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 18:43:51 #44
163650 Greys
pi_208804294
"OPDIONDEREN" onderaan in beeld bij Boulevard.

Dit is gewoon pure haat en onnodig.
Kritiek en teleurstelling kan ook zonder dit soort smerigheden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208804307
quote:
13s.gif Op maandag 17 april 2023 18:43 schreef Greys het volgende:

Ja of gewoon een woordgrapje
pi_208804311
quote:

Wtf, dat gaat wel ver ja.
Koel en donker bewaren
pi_208804316
Duncan is wel erg gay geworden :P
  maandag 17 april 2023 @ 18:45:48 #48
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208804321
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:38 schreef BVO het volgende:

[..]
En terecht. Al dat halfzachte hoeft van mij niet; if you can’t stand the heat…
Mja, ik weet niet in hoeverre Mia en Dion zelf invloed hebben gehad op het proces tot aan dit moment. Terwijl zij nu wel als hardste worden aangevallen op de socials.
Er wordt nu gedaan alsof ze arrogant zijn, dat ze niet met de media wilden praten, maar ik vraag me oprecht af in hoeverre dit hun keuze was/is of die van hun begeleiders.

quote:

Mislukte woord"grap" ... Pfff, dit hoefde Boulevard niet te doen.
pi_208804323
Wat er nu gebeurt is heel sneu. Vooral voor hen maar de kritiek is wel terecht. Daar is iedereen het over eens. De bagger is totaal overbodig.
Waar ik vraagtekens bij heb is het volgende; sinds november is bekend dat ze gaan dus neem aan dat ze 4 mndn hebben geoefend op de zang. Wat kan er dan nu nog worden recht getrokken in de resterende 3/4 weken?
pi_208804341
Aran is echt zo zuur :')
pi_208804347
Waarschijnlijk waren die tiktok video's al eerder opgenomen denk ik!
  maandag 17 april 2023 @ 18:48:40 #52
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208804364
quote:

Uiteindelijk is en blijft Boulevard toch gewoon Boulevard :')
  maandag 17 april 2023 @ 18:49:23 #53
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208804373
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:48 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Eerder een zure sloot dan een boulevard ;(
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 18:50:18 #54
163650 Greys
pi_208804382
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:48 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
En nu zegt Aran "ik hoop maar dat ze nog vertrouwen kunnen vinden". Na de bak bagger en OPDIONDEREN.

De kritiek is terecht maar goeie godheid wat een onnodig valse manier van uiten in dit soort programma's.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208804389
Mooi bericht van jullie op Twitter.

De haat jegens de inzending gaat echt te ver. Er zit ook een soort zelfgenoegzaamheid achter die mij niet lekker zit, zo van “Zie je wel”. Zoals hier al gezegd, die enorme bak aan negativiteit helpt echt niet voor het optreden straks. Nee het ging nog niet helemaal lekker live, we gaan zien wat er gebeurd in Liverpool. Ik vind het persoonlijk een erg mooi nummer wat wel op mijn persoonlijk ESF playlist zal blijven.

Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het goed kan komen. Fijn dat Duncan en AVROTROS nu ook vertrouwen hebben uitgesproken.
pi_208804396
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:05 schreef Giggio het volgende:
nu ook in het NOS-journaal of bij 1Vandaag - heurde het niet goed
Journaal inderdaad, met een gedragstherapeut die zei dat je je moeilijk voor dit soort kritiek kunt afsluiten, zelfs al gooi je alle sociale media bankje mobiel, en Douwe Bob, die zei dat het uiteindelijk om die 3 minuten op het ESF gaat, hoe vaak je daarvoor ook vals zingt.
pi_208804401
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Het zijn geen kinderen van 10 he voor de duidelijkheid, we hebben het over de NL vertegenwoordiging op het songfestival. Plus op basis waarvan exact zouden ze onze steun en support verdienen? Ze hebben vanaf het begin duidelijk gemaakt totaal niet geïnteresseerd te zijn in Nederland, 0 mediaoptredens, 0 interviews op tv, 0 engagement met het Nederlandse publiek. Steun en support moet je wel verdienen of gegund worden, nu zijn het gewoon 2 complete nobody's voor het Nederlandse publiek die niet live blijken te kunnen zingen/samen zingen.
Eens. Het zijn professionals. Wat goed is, is goed. Wat slecht is is slecht.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 17 april 2023 @ 18:51:26 #58
492795 Maikeeel
Limburgse ESC fan
pi_208804402
De Nederlandse media kan het tij keren, ik vind het zeer jammer dat RTL boulevard zo absoluut zuur reageert!
Loving you is a Losing Game
pi_208804404
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Inderdaad, die engagement met ons als publiek mis ik heel erg. Ze zijn als personen niet gaan leven voor me. Het zal wel niet negatief bedoeld zijn, maar komt inderdaad ongeïnteresseerd over.
  maandag 17 april 2023 @ 18:51:47 #60
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208804406
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 18:50 schreef Greys het volgende:

[..]
En nu zegt Aran "ik hoop maar dat ze nog vertrouwen kunnen vinden". Na de bak bagger en OPDIONDEREN.

De kritiek is terecht maar goeie godheid wat een onnodig valse manier van uiten in dit soort programma's.
De dag dat die programma's niet meer op tv te zien zijn en de juicekanalen van het internet verdwijnen, gaat de vlag hier uit!
Ja, ik weet dat dat op dezelfde dag valt wanneer Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen ;(
pi_208804426
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:45 schreef drxanax het volgende:
Wat er nu gebeurt is heel sneu. Vooral voor hen maar de kritiek is wel terecht. Daar is iedereen het over eens. De bagger is totaal overbodig.
Waar ik vraagtekens bij heb is het volgende; sinds november is bekend dat ze gaan dus neem aan dat ze 4 mndn hebben geoefend op de zang. Wat kan er dan nu nog worden recht getrokken in de resterende 3/4 weken?
Het probleem is momenteel meer stress-gerelateerd dan dat ze echt zo slecht zingen. Ze zouden nu zelfs Het Busje Komt Zo uit de maat zingen, en dat kan je (hopelijk) met wat oefening en psychologische ondersteuning wel vlot trekken.
pi_208804437
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 18:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit! En dan nog die zure sneer dat Duncan zijn optreden tijdens de finale gaat gebruiken uit puur eigen belang. Hij is goddomme gevraagd :')
pi_208804439
Wat ik niet begrijp is dat je met zo weinig ervaring een nummer kiest dat echt op de grenzen van je mogelijkheden als zanger(es) ligt, en dat 100% om de vocals draait. Het nummer is bij vlagen een zangoefening, een verzameling toonladders. Kies dan iets dat iets meer in je comfort zone ligt.

Ik bedoel, Waylon en Ilse hadden dit wel kunnen zingen. Maar zelfs zij kozen voor relatief 'makkelijk' (alsnog wel muzikaal interessanter omdat er ook harmonieën in zitten, wat bij Burning Daylight helemaal niet zo is).
  maandag 17 april 2023 @ 18:55:04 #64
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208804447
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 18:51 schreef Fascination het volgende:

[..]
Inderdaad, die engagement met ons als publiek mis ik heel erg. Ze zijn als personen niet gaan leven voor me. Het zal wel niet negatief bedoeld zijn, maar komt inderdaad ongeïnteresseerd over.
Dat is inderdaad net zo'n groot probleem als het valse zingen. Ze zijn nog steeds niet likable. Ik vraag me oprecht af hoe "vrij" ze zijn in hun mediamomenten. Is dit ook deels aan de begeleiding te wijten of zouden ze hierin wel zelf meer initiatieven kunnen tonen?
pi_208804479
Aran die en passant ook even een aanname doet dat Ilse en Duncan bonje hebben omdat er geen contact is :')
pi_208804492
Eigenlijk wel een goeie van Aran. Kom even een optreden doen op koningsdag, gewoon voor het oefenen.
Verder dacht ik dat dat Opdionderen meer had te maken met die beelden van die auto en geen commentaar geven toen in november.
pi_208804505
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:55 schreef Arizona het volgende:

[..]
Dat is inderdaad net zo'n groot probleem als het valse zingen. Ze zijn nog steeds niet likable. Ik vraag me oprecht af hoe "vrij" ze zijn in hun mediamomenten. Is dit ook deels aan de begeleiding te wijten of zouden ze hierin wel zelf meer initiatieven kunnen tonen?
Eens, dat blijft wazig. Dat backfired nu extra terug. Daar komt volgens mij ook de zure houding/aanval richting Duncan vandaan vanuit Boulevard
pi_208804520
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 18:58 schreef Zigsky het volgende:
Eigenlijk wel een goeie van Aran. Kom even een optreden doen op koningsdag, gewoon voor het oefenen.
Verder dacht ik dat dat Opdionderen meer had te maken met die beelden van die auto en geen commentaar geven toen in november.
Dat moet je nu zeker niet doen, daar is de techniek al helemaal altijd bagger...
pi_208804535
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat moet je nu zeker niet doen, daar is de techniek al helemaal altijd bagger...
Oh.. -O-
  maandag 17 april 2023 @ 19:02:36 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208804558
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Eens, dat blijft wazig. Dat backfired nu extra terug. Daar komt volgens mij ook de zure houding/aanval richting Duncan vandaan vanuit Boulevard
Vraag mij af wie dat allemaal bepaald heeft hoe dat gegaan is qua media en social media. Mia heeft juist eerder gezegd dat ze "ook niet wist waarom het zo liep". Gaat dan iemand anders over of Mia en Dion wel of niet een interview of optreden geven? Mia heeft er wat dat betreft meer van proberen te maken dan Dion op social media.
pi_208804614
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Vraag mij af wie dat allemaal bepaald heeft hoe dat gegaan is qua media en social media. Mia heeft juist eerder gezegd dat ze "ook niet wist waarom het zo liep". Gaat dan iemand anders over of Mia en Dion wel of niet een interview of optreden geven? Mia heeft er wat dat betreft meer van proberen te maken dan Dion op social media.
Ja, dat begrijp ik ook niet. ‘Nu’ is geen goed voorbeeld, maar 1-2-3 maanden terug had je letterlijk bij elke talkshow kunnen aanschuiven om over de inzending te praten.

En hoe onverdiend misschien ook, ze komen niet over als leuke mensen (niet mijn mening over hoe ze zijn, maar hoe ik vind dat ze overkomen). Dan moet je er juist wat harder aan werken.
  maandag 17 april 2023 @ 19:13:21 #73
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208804709
quote:
"Stumperds, en niemand die zegt"

Volgens mij staat de helft van Nederland nu vooraan om dat ze zeggen
pi_208804720
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2023 14:13 schreef Dave het volgende:
Nederlandstalig overigens, was ik alweer vergeten. En best hoog.

Wat is deze? :D
Hotapnyc
pi_208804721
Voor een land waar een groot deel beweert niets met dat stomme Songfestival te hebben, hebben ze het er toch allemaal maar heel druk mee.
  maandag 17 april 2023 @ 19:16:26 #76
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208804743
quote:
9s.gif Op maandag 17 april 2023 19:14 schreef Em31 het volgende:
Voor een land waar een groot deel beweert niets met dat stomme Songfestival te hebben, hebben ze het er toch allemaal maar heel druk mee.
Ach, hier zie je ook genoeg users die niet zou zien hier als het wel goed zou gaan nu.
pi_208804758
quote:
De mensen die “het niet nodig hebben” vliegen je om de oren inderdaad :')
  maandag 17 april 2023 @ 19:18:12 #78
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208804765
quote:
Ramptoerisme, specialiteit nummer 1 van d'n Ollander!
pi_208804818
Wat een bizarre reacties overal. [edit;niet per se hier in dit topic maar vooral in de media, Twitter ed en op tv]

Ik hoop dat ze straks iedereen en zijn moeder compleet wegblazen en daarna met gierende banden Nederland verlaten. Wat een grafvolk zijn ' wij' zeg.

:W

[ Bericht 11% gewijzigd door Bep-Vetklep op 17-04-2023 19:28:05 ]
  maandag 17 april 2023 @ 19:25:54 #80
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208804861
En als het dan niet vals zou zijn straks in Liverpool hoop ik echt en oprecht op een kwalificatie. Al is het alleen maar om die zure reacties weg te spoelen.

En dan nog steeds moet er een en ander aan de selectieprocedure veranderd worden.
pi_208804905
quote:
9s.gif Op maandag 17 april 2023 19:18 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Ramptoerisme, specialiteit nummer 1 van d'n Ollander!
Welnee.
Welkom op internet en de media anno 2023. Elk land hetzelfde ding.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 19:32:49 #82
163650 Greys
pi_208804978
quote:
Hahaha ja dat. Vanmiddag op ESF Twitter ook een reactie van een man die vond dat dit duo PER DIRECT VERVANGEN MOET WORDEN WANT DIT IS SLECHT VOOR NEDERLAND. Echt, kerel, je hecht te veel waarde aan het Songfestival. (En dat uit mijn mond, dat wil wat zeggen hoor. _O-)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208804980
quote:
6s.gif Op maandag 17 april 2023 18:24 schreef Em31 het volgende:

[..]
Hopelijk draagt Aran iets groens.
Het jasje is groen/blauw. Ik reken het goed :Y
  maandag 17 april 2023 @ 19:35:48 #84
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208805022
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:29 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Welnee.
Welkom op internet en de media anno 2023. Elk land hetzelfde ding.
Dan kan het nog steeds onze specialiteit zijn!
pi_208805076
quote:
12s.gif Op maandag 17 april 2023 19:35 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Dan kan het nog steeds onze specialiteit zijn!
De reacties zijn nog heel mild. Dit zou je in Zuid-Europa moeten hebben. Trots, eer, alles. :D
  maandag 17 april 2023 @ 19:41:37 #86
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208805119
We moeten Mia en Dion wat meer gaan supporten!

Want ga er maar eens aanstaan. Weinig ervaring. En wanneer je dan niet goed zingt. Dan tweemaal worden afgemaakt door alles en iedereen!

Leuk voor ze hoor! Zo deelnemen met alle kritiek.

Oké het was echt niet goed, dat weten ze zelf heus ook wel!

Maar het gaat goedkomen! Ik geloof er echt in!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  maandag 17 april 2023 @ 19:43:34 #87
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208805148
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 19:32 schreef Greys het volgende:

[..]
Hahaha ja dat. Vanmiddag op ESF Twitter ook een reactie van een man die vond dat dit duo PER DIRECT VERVANGEN MOET WORDEN WANT DIT IS SLECHT VOOR NEDERLAND. Echt, kerel, je hecht te veel waarde aan het Songfestival. (En dat uit mijn mond, dat wil wat zeggen hoor. _O-)
En ook mensen die jullie (of ons eigenlijk) ook direct gaan aanspreken.

Doe er wat aan !!
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208805165
Aran Bade sloopte Duncan net bij RTL Boulevard.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 17 april 2023 @ 19:52:21 #89
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208805299
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 19:44 schreef superniger het volgende:
Aran Bade sloopte Duncan net bij RTL Boulevard.
Ja ik zag het. Vond het echt heel erg negatief!

Maar kon dan wel weer lachen om hun creatieve titel 'opdionderen' 🤣
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  maandag 17 april 2023 @ 19:56:04 #90
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_208805374
Wat ik nu wel eens echt wil weten: In welk kamp zit jij?
POLL
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
  ESF Reporter maandag 17 april 2023 @ 20:13:17 #91
87554 Cee
Welluk?
pi_208805705
quote:
Dit ja.
Alsof ik nu ineens in het topic van FC Groningen ga roepen HAHA GAAT NIET LEKKER DAAR HE.
pi_208805721
Ben eigenlijk best verbaasd. Ik had wel kritiek verwacht, maar zoveel bakken met zuur is waanzin. En als het nou opbouwend was, maar vaak is het is alleen maar zeiken om het zeiken ;(
Ook verbaasd over het feit dat sommige egotrippende 'kenners' in de media die het songfestival meestal niks, maar blijkbaar toch oh zo belangrijk vinden om bij een paar valse noten 2 mensen compleet af te fakkelen
Alleen daarom al hoop ik dat ze zich revancheren
pi_208805726
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:13 schreef Cee het volgende:

[..]
Dit ja.
Alsof ik nu ineens in het topic van FC Groningen ga roepen HAHA GAAT NIET LEKKER DAAR HE.
Breng ons niet op ideeen.
pi_208805817
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:13 schreef Cee het volgende:

[..]
Dit ja.
Nee precies, ik schreeuw dat al een paar weken vanaf de Martinitoren zodat iedereen het kan horen. Is toch wat effectiever.
  maandag 17 april 2023 @ 20:19:16 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208805820
twitter

Dit soort headlines :')
  ESF Reporter maandag 17 april 2023 @ 20:21:32 #96
87554 Cee
Welluk?
pi_208805845
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Het gezegde "er bestaan geen domme vragen" kan nu ook de prullenbak in.
pi_208805848
quote:
[ twitter ]

Vanochtend zag ik nog een artikel met de stelling of een nationale voorronde moet terugkomen. Nu.nl begint de laatste tijd steeds meer op boulevard te lijken.
pi_208805859
quote:
[ twitter ]

Hier schreven mensen dit gister ook alleen dan met goeie intenties.
  maandag 17 april 2023 @ 20:24:54 #99
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208805900
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:22 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Hier schreven mensen dit gister ook alleen dan met goeie intenties.
Niet mensen die het songfestival beter volgen en weten dat de song deadline dicht gaat na 15 maart, en er enkel in ernstige of uitzonderlijke gevallen zoals ziekte of overlijden nog een artiest nog kan worden aangepast.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 20:27:01 #100
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208805928
Jeetje die headline van NU. Er moeten tegenwoordig bij elke tegenslag koppen rollen, he? Wat is dat toch. -O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 20:27:53 #101
163650 Greys
pi_208805947
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:43 schreef usagi414 het volgende:

[..]
En ook mensen die jullie (of ons eigenlijk) ook direct gaan aanspreken.

Doe er wat aan !!
Hahaha ja zag je het. Die ene die onder onze tweet iets riep over JULLIE HADDEN DIT MOETEN VOORKOMEN. "Eh wij zijn fans, zie twitterbio". DAN NOG HADDEN JULLIE DIT NIET MOETEN TOESTAAN.

Oh oké joh. :') _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 20:27:57 #102
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208805949
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:56 schreef Forumtijger het volgende:
Wat ik nu wel eens echt wil weten: In welk kamp zit jij?
[poll=5462]
Kampen. :7

Nee, maar kom nou. We kunnen toch ze nog het beste gunnen en tegelijkertijd kritisch zijn?
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208805950
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Niet mensen die het songfestival beter volgen en weten dat de song deadline dicht gaat na 15 maart, en er enkel in ernstige of uitzonderlijke gevallen zoals ziekte of overlijden nog een artiest nog kan worden aangepast.
Ach kom op, het was gewoon met medeleven bedoeld. Oprecht. Niks mis mee.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 20:28:47 #104
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208805963
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2023 20:27 schreef Greys het volgende:

[..]
Hahaha ja zag je het. Die ene die onder onze tweet iets riep over JULLIE HADDEN DIT MOETEN VOORKOMEN. "Eh wij zijn fans, zie twitterbio". DAN NOG HADDEN JULLIE DIT NIET MOETEN TOESTAAN.

Oh oké joh. :') _O-
Omg. _O-
  maandag 17 april 2023 @ 20:30:40 #105
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208806000
Voelen jullie het ook, het omslagpunt dat wordt bereikt nu de lading haat zo totaal overtrokken en belachelijk wordt en als tegenreactie wij allemaal achter onze inzending gaan staan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mani89 op 17-04-2023 20:38:00 ]
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 17 april 2023 @ 20:37:34 #106
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208806105
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:27 schreef ijs_beer het volgende:
Jeetje die headline van NU. Er moeten tegenwoordig bij elke tegenslag koppen rollen, he? Wat is dat toch. -O-
Ik heb in dat journalistieke wereldje gewerkt. En wanneer jouw artikel veel cliks scoort, krijg je daar naast de credits van collega's ook echt een kick van!

Het draait echt om scoren in dat wereldje. En dit soort koppen scoren nou eenmaal beter.
Het meerendeel van de Kijkers/lezen smullen nou eenmaal van deze negatieve berichten over Mia en Dion (helaas)
  maandag 17 april 2023 @ 20:38:52 #107
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208806125
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:30 schreef Mani89 het volgende:
Voelen jullie het ook, het omslagpunt dat wordt bereikt nu de lading haat zo totaal overtrokken en belachelijk wordt en als tegenreactie wij allemaal achter onze inzending gaan staan.
Zo voelt het wel een beetje. Niemand verdiend zoveel haat voor het niet goed zingen van een nummer. Zeker als op social media heel Gerda en Henk Nederland ermee gaat bemoeien en mensen zelfs op hun insta haat gaan spammen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 20:38:57 #108
163650 Greys
pi_208806126
Dit soort reacties. Alsof we twintig jaar niet mee mogen doen als we één keer de finale niet halen ofzo? MEGA GROTE GEVOLGEN JONGEHHH.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208806142
Ik heb die zure Boulevard-uitzending nog eens op me in laten werken, met name die aanvallen van Aran op Duncan Laurence. Ik denk dat ik weet waarom er zoveel zure nijd bij Aran zit.

De kiem voor dit zaadje is al in november gepland toen Dion en Mia bekend werden gemaakt, zij werden afgeschermd en de overige betrokkenen geen interview wilden geven over de procedure. Toen kregen we dat gedoe dat het een soort handjeklap van de commissie met Duncan leek omdat Mia en Dion zelf al enige tijd leken te weten dat ze geselecteerd waren, ook daar hakte Aran toen flink over door.

Nu ze een paar keer voor gaas zijn gegaan is het dus een soort van paybacktime aan alles en iedereen die toen bewust de strategie heeft gekozen voor afzondering en de grote lancering alsof het twee nieuwe wereldsterren betrof uit Duncan's schoot.

Er valt natuurlijk veel te zeggen over het hele traject en de keuzes die zijn en worden gemaakt, maar het lijkt nu een soort persoonlijke vendetta richting Duncan te worden door Aran, over de rug van Mia en Dion. Zoals ie gewoon keihard beweert dat het tussen Duncan en Ilse niet meer zou boteren omdat er weinig contact is en dat Duncan alleen maar uit eigen belang naar Liverpool gaat omdat hij daar moet optreden slaat echt als een tang op een varken.

De hele mediastategie en lancering is nu in het gezicht van Duncan ontploft en Aran is er als de kippen bij om zijn gelijk te halen omdat ie in november een dis heeft gekregen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 20:40:32 #110
163650 Greys
pi_208806148
quote:
Voelen jullie het ook, het omslagpunt dat wordt bereikt nu de lading haat zo totaal overtrokken en belachelijk wordt en als tegenreactie wij allemaal achter onze inzending gaan staan?
Technisch gezien qua tijdstip waren we met ons ESF-tweetje de eerste rimpel van de positiviteitsTSUNAMI Mani. Ben je trots op ons, hm? ;(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208806156
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2023 20:38 schreef Greys het volgende:
Dit soort reacties. Alsof we twintig jaar niet mee mogen doen als we één keer de finale niet halen ofzo? MEGA GROTE GEVOLGEN JONGEHHH.

[ twitter ]
Hele zaterdagavond verpest. Je kan natuurlijk niet naar de finale kijken als het vlaggetje niet mee doet.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_208806163
quote:
Ja eerlijk gezegd wel! Hoe erger de haat, hoe meer sympathie ik krijg voor de artiest en ze juíst ga steunen (was ook zo bij Gustaph, Manizha en Chanel bv)
  maandag 17 april 2023 @ 20:41:27 #113
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208806164
Het is ook zo makkelijk om lekker anoniem te reageren op sociale media!

En inderdaad ik heb het gevoel dat het nu alleen nog maar beter kan worden voor Mia en Dion.

Hebben ze nog een preparty waar ze gaan optreden?
pi_208806179
Het beste wat ze nu kunnen doen is een geregisseerd optreden op tv, niet op een of ander gaar Koningsdag-festival met schreeuwende zuipende feestgangers.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 20:42:33 #115
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208806180
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 20:37 schreef PinkLow het volgende:

[..]
Ik heb in dat journalistieke wereldje gewerkt. En wanneer jouw artikel veel cliks scoort, krijg je daar naast de credits van collega's ook echt een kick van!

Het draait echt om scoren in dat wereldje. En dit soort koppen scoren nou eenmaal beter.
Het meerendeel van de Kijkers/lezen smullen nou eenmaal van deze negatieve berichten over Mia en Dion (helaas)
* ijs_beer stilletje terug verlangt naar de periode van papieren kranten en Harmen Siezen als journaallezer
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 20:42:38 #116
163650 Greys
pi_208806183
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:40 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb die zure Boulevard-uitzending nog eens op me in laten werken, met name die aanvallen van Aran op Duncan Laurence. Ik denk dat ik weet waarom er zoveel zure nijd bij Aran zit.

De kiem voor dit zaadje is al in november gepland toen Dion en Mia bekend werden gemaakt, zij werden afgescherm en overige betrokkenen geen interview wilden geven over de procedure. Toen kregen we dat gedoe dat het een soort handjeklap met Duncan leek omdat ze zelf al enige tijd leken te weten dat ze geselecteerd waren, ook daar hakte Aran toen flink over door.

Nu ze een paar keer voor gaas zijn gegaan is het dus een soort van paybacktime aan alles en iedereen die toen bewust de strategie heeft gekozen voor afzondering en de grote lancering alsof het twee nieuwe wereldsterren betrof uit Duncan's schoot.

Er valt natuurlijk veel te zeggen over het hele traject en de keuzes die zijn en worden gemaakt, maar het lijkt nu een soort persoonlijke vendetta richting Duncan te worden door Aran, over de rug van Mia en Dion. Zoals ie gewoon keihard beweert dat het tussen Duncan en Ilse niet meer zou boteren omdat er weinig contact is en dat Duncan alleen maar uit eigen belang naar Liverpool gaat omdat hij daar moet optreden slaat echt als een tang op een varken.

De hele mediastategie en lancering is nu in het gezicht van Duncan ontploft en Aran is er als de kippen bij om zijn gelijk te halen omdat ie in november een dis heeft gekregen.
Dit kan goed.

Sterker nog, het doet me sterk denken aan de persoonlijke wraakactie van Raadtgever (toch, die was het toch?) destijds naar (de manager van) Waylon toen hij de primeur niet kreeg en toen lelijke stukkies ging schrijven. Weet je nog? Toen Waylon zelfs de boze whatsappjes daarover openbaarde?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208806187
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 20:42 schreef Greys het volgende:

[..]
Dit kan goed.

Sterker nog, het doet me sterk denken aan de persoonlijke wraakactie van Raadtgever (toch, die was het toch?) destijds naar (de manager van) Waylon toen hij de primeur niet kreeg en toen lelijke stukkies ging schrijven. Weet je nog? Toen Waylon zelfs de boze whatsappjes daarover openbaarde?
Oh ja _O-
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 20:45:47 #118
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208806223
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 20:42 schreef Greys het volgende:

[..]
Dit kan goed.

Het is zo kinderlijk, doet me ook denken aan het gekonkel van Valentijn Driessen als ie de nieuwe trainer van Ajax weer eens niet mot. _O-
pi_208806251
Stefania 😍
twitter
#superniger2020
pi_208806261
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:40 schreef TheVulture het volgende:
Dit slaat sowieso nergens op, want Duncan is natuurlijk later gevraagd om op te treden dan dat zijn nummer gekozen werd. :')

Voor de rest denk ik dat je best gelijk kan hebben. Aran was bijvoorbeeld vorig jaar voordat het Songfestival begon best redelijk, duidelijk op de hoogte, etc. Eenmaal in Turijn begon hij S10 juist vooral af te zeiken. En ik meen me te herinneren dat dat ook was omdat ze haar niet op elk moment konden interviewen enzo.
pi_208806294
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:48 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dit slaat sowieso nergens op, want Duncan is natuurlijk later gevraagd om op te treden dan dat zijn nummer gekozen werd. :')

Hij deed het voorkomen alsof ie daar zijn nieuwe single gaat promoten, terwijl hij volgens mij heeft gemist dat het om een medley gaat over de rijke muziekgeschiedenis van Liverpool. Lekkere volger en expert ben je dan. :')
pi_208806336
En ik weet dat Aran een hoop punten benoemd waar wij ook onze vraagtekens bij hebben gezet, maar ik trek het heel slecht als het een soort persoonlijk vendetta wordt bij alle redelijkheid aan de kant wordt geschoven. Hij maakte ook nog zo'n opmerking waarbij hij vond dat ze Boulevard te woord moesten staan morgen, dan ben je echt teveel in jezelf gaan geloven.

[ Bericht 13% gewijzigd door TheVulture op 17-04-2023 21:39:15 ]
  maandag 17 april 2023 @ 20:55:18 #123
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208806354
Duncan heeft er veel vertrouwen in, nou is iedereen weer gerustgesteld *)
SOONY
  maandag 17 april 2023 @ 20:57:54 #124
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208806371
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:54 schreef TheVulture het volgende:
En ik weet dat Aran een hoop punten benieuwd waar wij ook onze vraagtekens bij hebben gezet, maar ik trek het heel slecht als het een soort persoonlijk vendetta wordt bij alle redelijkheid aan de kant wordt geschoven. Hij maakte ook nog zo'n opmerking waarbij hij vond dat ze Boulevard te woord moesten staan morgen, dan ben je echt teveel in jezelf gaan geloven.
Dat is denk ik meer door het voorval een tijd geleden met die auto’s. Geen vragen willen beantwoorden en arrogant snel vertrekken met de air van supersterren.
SOONY
pi_208806376
Je moet RTL Boulevard dus voortaan met alle egards behandelen als delegatie, want anders krijg je de zure regen van Aran Bade over je heen :')
pi_208806379
Het zit het hem natuurijk ook in het feit dat ze niet heel benaderbaar zijn en behoorlijk in de luwte zijn gehouden. Op die manier hebben ze ook niet echt een gunfactor opgebouwd.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 20:59:40 #127
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208806393
Ach, het leeft eindelijk wel nu.
  maandag 17 april 2023 @ 21:00:05 #128
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_208806394
quote:
Eens. Ik moet eerlijk toegeven dat ik eerst ook wel bij de criticasters zat, maar ik ben al die negatieve en zure reacties en commentaren inmiddels zo spuugzat dat ik definitief ben overgestapt naar kamp Mia& Dion, om het even of ze nu wel of niet de finale gaan bereiken.
pi_208806397
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:57 schreef DKUp het volgende:

[..]
Dat is denk ik meer door het voorval een tijd geleden met die auto’s. Geen vragen willen beantwoorden en arrogant snel vertrekken met de air van supersterren.
Ja dat bedoelde ik ook, dat was volgens mij in november bij die bekendmaking. Nu is zo'n aanpak van Duncan & co natuurlijk ook wel heel erg in het gezicht ontploft als je niet helemaal lekker uit de verf komt, maar om er maar zo over door te zagen is echt heel zuur kinderachtig.
pi_208806403
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:58 schreef Remco het volgende:
Het zit het hem natuurijk ook in het feit dat ze niet heel benaderbaar zijn en behoorlijk in de luwte zijn gehouden. Op die manier hebben ze ook niet echt een gunfactor opgebouwd.
Precies, achteraf gezien totaal de verkeerde aanpak. Dat pretentieuze en geheimzinnige gedoe is letterlijk in het gezicht ontploft, en dan staan mensen in de rij om je kop eraf te hakken...
  maandag 17 april 2023 @ 21:01:34 #131
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208806413
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:58 schreef TheVulture het volgende:
Je moet RTL Boulevard dus voortaan met alle egards behandelen als delegatie, want anders krijg je de zure regen van Aran Bade over je heen :')
Natuurlijk niet. Deze mensen zien en komen over als totaal niet benaderbaar. Mia en Dion zullen best leuke mensen zijn, maar ze zijn nogal afstandelijk in de markt gezet.
SOONY
pi_208806439
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 21:01 schreef DKUp het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Deze mensen zien en komen over als totaal niet benaderbaar. Mia en Dion zullen best leuke mensen zijn, maar ze zijn nogal afstandelijk in de markt gezet.
Gedeeltelijk mee eens, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat Aran sowieso al wat zuur is zoals Em ook al aangaf. In Turijn sloeg dat al om.
pi_208806484
Van de site van Boulevard:

quote:
Terwijl Mia (27) en Dion (29) het zwaar te verduren hebben na opnieuw een vals optreden, deelt de organisatie van het songfestival groot nieuws over hun mentor Duncan Laurence (29). De songfestivalwinnaar van 2019 treedt (wel) op tijdens de finale in Liverpool.
die "wel" tussen haakjes, hoe sneu :')
  maandag 17 april 2023 @ 21:08:16 #134
429367 DKUp
ON TOUR
pi_208806503
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 21:03 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Gedeeltelijk mee eens, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat Aran sowieso al wat zuur is zoals Em ook al aangaf. In Turijn sloeg dat al om.
Aran kan nu natuurlijk heel gemakkelijk tv maken ;)
Iets wat hem bekendheid oplevert, iets wat je heel erg ziet bij bijvoorbeeld RTL Boulevard.

quote:
Kan Songfestival-duo Mia & Dion nog worden vervangen?

https://www.nu.nl/songfes(...)orden-vervangen.html
Dit soort dingen scoren en dan gaan ze vol in de negativiteit.
SOONY
pi_208806744
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:27 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Kampen. :7

Nee, maar kom nou. We kunnen toch ze nog het beste gunnen en tegelijkertijd kritisch zijn?
Terechte klacht, die treinverbinding is nog instabieler dan Johan Derksens ego.
Het ESF-playlist topic
pi_208806771
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 20:48 schreef superniger het volgende:
Stefania 😍
[ twitter ]
Yes, was een mooie winnaar O+
Het ESF-playlist topic
  maandag 17 april 2023 @ 21:53:30 #137
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208807165
quote:
12s.gif Op maandag 17 april 2023 20:40 schreef Greys het volgende:

[..]
Technisch gezien qua tijdstip waren we met ons ESF-tweetje de eerste rimpel van de positiviteitsTSUNAMI Mani. Ben je trots op ons, hm? ;(
Ik ben altijd trots op jullie. Ik volg het account met veel plezier! 🤙🏻
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_208807214
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:51 schreef Maikeeel het volgende:
De Nederlandse media kan het tij keren, ik vind het zeer jammer dat RTL boulevard zo absoluut zuur reageert!
Die zijn er niet om juichaapje te spelen he
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 21:58:42 #139
163650 Greys
pi_208807234
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 21:53 schreef Mani89 het volgende:

[..]
Ik ben altijd trots op jullie. Ik volg het account met veel plezier! 🤙🏻
Ons interview (met beeld dit keer) met Finse KäärijäGod staat NU in het Finland topic. *G*

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 17-04-2023 22:06:24 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 21:59:40 #140
163650 Greys
pi_208807243
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 21:57 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Die zijn er niet om juichaapje te spelen he
Er zit nogal een grijs gebied tussen juich-aapje en pure overdreven haatitems. Kritiek mag altijd. Boulevard vanavond was beneden alle peil.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208807355
Misschien moeten ze het gewoon omarmen en zich presenteren als de nieuwe Milli Vanilli. Dan zorgt het misschien juist weer voor meer televotes, mensen die puur om te trollen op je gaan stemmen.
  ESF Reporter maandag 17 april 2023 @ 22:12:12 #142
87554 Cee
Welluk?
pi_208807366
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:41 schreef Felagund het volgende:

[..]
Hele zaterdagavond verpest. Je kan natuurlijk niet naar de finale kijken als het vlaggetje niet mee doet.
Haha ja hè, alsof het dan geen zin heeft.
Ze weten niet wat ze missen.
pi_208807390
Ik zit klaar voor Beau, ik heb hoop dat Marlayne en Stefania aardig gaan zijn O+
  maandag 17 april 2023 @ 22:15:24 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208807402
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 22:12 schreef Cee het volgende:

[..]
Haha ja hè, alsof het dan geen zin heeft.
Ze weten niet wat ze missen.
En als ze er eenmaal in duiken zitten ze straks zo te kijken naar de voorronde in Albanië
pi_208807427
Jaa bij Beau nu *O*
pi_208807434
Nu bij BEAU
#superniger2020
pi_208807447
Volgens Cornald vrijdag kwam het allemaal goed zaterdag :P
  ESF Reporter maandag 17 april 2023 @ 22:20:01 #148
87554 Cee
Welluk?
pi_208807480
quote:
Helemaal, Mani. Helemaal. Ik sla dan over in de defence-modus, snap zelf ook wel dat ik ook kritiek had maar zodra het niveau schoolpleinpesterij wordt dan ga ik op hun stoepkrijtjes trappen.
  maandag 17 april 2023 @ 22:21:13 #149
249756 Symphonic
Look o Look
pi_208807497
Ik ga uiteraard beide halve finales en de finale kijken, en maar een schietgebedje doen dat het niet een heel pijnlijke afgang wordt voor ons duo. Maar ik denk dat ze er verstandig aan doen om ze terug te trekken uit de competitie. Dit gaat echt niet goed komen in de paar komende weken.

En laat de organisatie er vooral lering uit trekken voor de komende jaren.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_208807518
Ik ben benieuwd of Antoon zijn mond nog open gaat trekken, die zo ongeveer alles met autotune zingt :')
  maandag 17 april 2023 @ 22:24:07 #151
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208807551
Ze zijn oplossingsgericht bezig bij Beau :Y
pi_208807552
Hier worden wel verstandige dingen gezegd door Marlayne en Maurice O+
  maandag 17 april 2023 @ 22:24:38 #153
249756 Symphonic
Look o Look
pi_208807558
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 22:20 schreef Cee het volgende:

[..]
Helemaal, Mani. Helemaal. Ik sla dan over in de defence-modus, snap zelf ook wel dat ik ook kritiek had maar zodra het niveau schoolpleinpesterij wordt dan ga ik op hun stoepkrijtjes trappen.
Dat is ook triest. Degenen die deze selectie hebben doorgedrukt moeten op het hakblok, en niet die welwillende amateurduo.
Juin uit Eigen Tuin!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 april 2023 @ 22:26:05 #154
163650 Greys
pi_208807575
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 22:21 schreef Symphonic het volgende:
Ik ga uiteraard beide halve finales en de finale kijken, en maar een schietgebedje doen dat het niet een heel pijnlijke afgang wordt voor ons duo. Maar ik denk dat ze er verstandig aan doen om ze terug te trekken uit de competitie. Dit gaat echt niet goed komen in de paar komende weken.

En laat de organisatie er vooral lering uit trekken voor de komende jaren.
Gewoon eerst eens kijken wat er tijdens die besloten repetities in de eerste week daar gebeurt. Misschien voelen ze zich veiliger met een camera/stagingplan tot op de seconde, zou zomaar kunnen. Dat ze precies weten hoe en wat. En wie weet kunnen ze nog iets met wat meer stemmen op de tape. Geen idee. Opgeven zou ik een grotere afgang vinden dan een keer een mindere inzending daar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208807579
Ik kan ook niet zingen, maar ik doe ook niet mee aan het ESF
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 22:27:44 #156
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208807597
Ik wacht het optreden in Liverpool af of hoe goed ze kunnen zingen en performen. Ik ga team #komtgoed

Toen het liedje bekend werd gemaakt, had ik totaal niks mee.
Verder mag de selectiecommissie wel op de schop van mij
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208807615
Stefania O+
  maandag 17 april 2023 @ 22:29:13 #158
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208807616
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 22:21 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben benieuwd of Antoon zijn mond nog open gaat trekken, die zo ongeveer alles met autotune zingt :')
Niet echt, hij zegt ronduit dat hij er geen verstand van heeft :D
(Ik vond zijn vest zo leuk, geherl offtopic :P )
  maandag 17 april 2023 @ 22:30:31 #159
249756 Symphonic
Look o Look
pi_208807623
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 22:26 schreef Greys het volgende:

[..]
Gewoon eerst eens kijken wat er tijdens die besloten repetities in de eerste week daar gebeurt. Misschien voelen ze zich veiliger met een camera/stagingplan tot op de seconde, zou zomaar kunnen. Dat ze precies weten hoe en wat. En wie weet kunnen ze nog iets met wat meer stemmen op de tape. Geen idee. Opgeven zou ik een grotere afgang vinden dan een keer een mindere inzending daar.
Een mindere inzending is ook absoluut niet erg, maar ze laten afgaan voor een miljoenenpubliek gun ik ze ook niet. Het is een beetje dat dilemma. Ik ben in dat opzicht geen ramptoerist, integendeel.
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 17 april 2023 @ 22:30:52 #160
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208807628
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 22:29 schreef TheVulture het volgende:
Stefania O+
Fijn dat ze wel benadrukt beide al te kennen en dat ze wel kunnen zingen
pi_208807630
Vond vooral de opmerking van Marlayne wel prima, geef ze in hun oren meer muzikale ondersteuning dan dat wij als mensen thuis horen, dan help je ze wel om makkelijker de juiste toon te vinden.
  maandag 17 april 2023 @ 22:31:55 #162
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208807639
Keurig item bij Beau.

Ik heb wel een argumentje dat vóór een NSF zou pleiten gehoord, Marlayne die aangaf dat het voor de artiest leerzaam is om vast aan een wedstrijd mee te doen.
pi_208807650
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 22:31 schreef Arizona het volgende:
Keurig item bij Beau.

Ik heb wel een argumentje dat vóór een NSF zou pleiten gehoord, Marlayne die aangaf dat het voor de artiest leerzaam is om vast aan een wedstrijd mee te doen.
Op zich wel, maar dat kun je ook al in de ervaring van de gekozen artiest zoeken. Dit zijn nu echt de eerste artiesten sinds mensenheugenis die niet al een traject hebben doorlopen in een talentenjacht of al veel podiumervaring hebben.
  maandag 17 april 2023 @ 22:35:31 #164
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208807666
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 22:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Op zich wel, maar dat kun je ook al in de ervaring van de gekozen artiest zoeken. Dit zijn nu echt de eerste artiesten sinds mensenheugenis die niet al een traject hebben doorlopen in een talentenjacht of al veel podiumervaring hebben.
Misschien moet “wedstrijdervaring” inderdaad wel een selectiepunt worden (en anders een ontwikkelpunt)
  maandag 17 april 2023 @ 22:36:34 #165
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208807680
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 22:21 schreef TheVulture het volgende:
Antoon wil dat Sick en Nimon gaan |:)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208807727
We zijn eigenlijk ook wel verwend met vrijwel altijd artiesten met een geweldige stem. Ook al is het nummer niet altijd top, op de zang konden we altijd blind vertrouwen. Dan valt wat mindere zang gewoon erg op.
pi_208807743
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 22:41 schreef Fascination het volgende:
We zijn eigenlijk ook wel verwend met vrijwel altijd artiesten met een geweldige stem. Ook al is het nummer niet altijd top, op de zang konden we altijd blind vertrouwen. Dan valt wat mindere zang gewoon erg op.
Het is daarom nog steeds bizar dat dat criteria dit jaar zo lijkt losgelaten. Ik kan me daarom ook echt niet voorstellen dat als er live is gezongen dat het toen slecht heeft geklonken. Dat geeft dan nog wel hoop dat het goed kan komen met de juiste focus en coaching.
pi_208807875
Nu al benieuwd naar de dag na de halve finale als ze er uit liggen :D

Dat worden pittige meningen dan.
pi_208807876
Chapeau voor Douwe Bob. Het gaat om die drie minuten in Liverpool straks. Een optreden voor een camera, dat tot op de laatste seconden is uitgedacht (al tijden geleden) waarbij je je (juist) niet moet richten op het publiek in de zaal, is iets heel anders dan jezelf al zingend te overschreeuwen om de zaal te overtuigen en te amuseren. Dat vergt een andere energie en een andere techniek. Een zang coach als Babette Labeij en een zanger als Waylon zouden dat moeten weten en dat ook gewoon moeten benoemen. Dan hebben Mia en Dion waarschijnlijk ook nog de opdracht gekregen om zowel in Madrid als in Amsterdam tijdens hun optreden NIETS weg te geven van de staging straks in Liverpool. Dus… ja…. Dan is het allemaal nogal knullig wat je te zien krijgt.
Maar….. Zoals Douwe Bob zegt: het gaat om die drie minuten straks. En ik vertrouw erop dat alle zeilen aan alle kanten worden bijgezet op dit moment. Ik wens niemand de shit toe die Mia en Dion over zich heen krijgen nu. Maar je kunt daar ook sterker uitkomen. Ze kunnen wel zingen… Dat vertrouwen krijgen ze terug. Een optreden voor camera’s kun je beter trainen en oefenen dan een optreden waarbij je interactie met het publiek moet maken. En dan zijn er ook nog wel backingvocal foefjes toe te passen voor het geval het echt niet lukt. Dat is wel vaker gebeurd bij artiesten van andere landen. Ik hoop dat we die weg niet hoeven te bewandelen. Maar we gaan niet voor schut staan. Daar ben ik niet bang voor. Of we de finale halen moeten we afwachten. Wat de mensen thuis in de rest van Europa - die deze fraaie media en juice en social media hetze niet hebben mee gekregen - ervan vinden blijft nog steeds een vraag die verschillende antwoorden kan opleveren.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 april 2023 @ 23:00:27 #170
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208807911
Mja, zoals vaak kan men niet goed de balans vinden.

Inzending is slecht, liedje is niet bijzonder, kunnen niet zuiver zingen, selectieprocedure faalt etc. etc. Allemaal terechte kritiek, maar om ze nou totaal de grond in de trappen is ook weer onnodig en neigt naar ramptoerisme.

Ik snap echt niet dat ze zo'n fout hebben gemaakt, maar wat sommige media nu doen is wel van het niveautje Twitter. Lekker haten, belachelijk maken, natrappen. Ik vind ze ook niet even sympathiek, maar blijven wel mensen die waarschijnlijk hun best doen en hier ook niet blij mee zijn.

Aan de andere kant kan ik ook heel slecht tegen mensen die het nu nog steeds super rooskleurig blijven zien. Kritiek mag mensen.
  maandag 17 april 2023 @ 23:00:48 #171
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208807916
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 22:56 schreef Aadrianus het volgende:
Chapeau voor Douwe Bob. Het gaat om die drie minuten in Liverpool straks. Een optreden voor een camera, dat tot op de laatste seconden is uitgedacht (al tijden geleden) waarbij je je (juist) niet moet richten op het publiek in de zaal, is iets heel anders dan jezelf al zingend te overschreeuwen om de zaal te overtuigen en amuseren. Dat vergt een andere energie en een andere techniek. Een zang coach als Babette Labeij en een zanger als Waylon zouden dat moeten weten en dat ook gewoon moeten benoemen. Dan hebben Mia en Dion waarschijnlijk ook nog de opdracht gekregen om zowel in Madrid als in Amsterdam tijdens hun optreden NIETS weg te geven van de staging straks in Liverpool. Dus… ja…. Dan is het allemaal nogal knullig wat je te zien krijgt.
Maar….. Zoals Douwe Bob zegt: het gaat om die drie minuten straks. En ik vertrouw erop dat alle zeilen aan alle kanten worden bijgezet op dit moment. Ik wens niemand de shit toe die Mia en Dion over zich heen krijgen nu. Maar je kunt daar ook sterker uitkomen. Ze kunnen wel zingen… Dat vertrouwen krijgen ze terug. Een optreden voor camera’s kun je beter trainen en oefenen dan een optreden waarbij je interactie met het publiek moet maken. En dan zijn er ook nog wel backingvocal foefjes toe te passen voor het geval het echt niet lukt. Dat is wel vaker gebeurd bij artiesten van andere landen. Ik hoop dat we die weg niet hoeven te bewandelen. Maar we gaan niet voor schut staan. Daar ben ik niet bang voor. Of we de finale halen moeten we afwachten. Wat de mensen thuis in de rest van Europa - die deze fraaie media en juice en social media hetze niet hebben mee gekregen - ervan vinden blijft nog steeds een vraag die verschillende antwoorden kan opleveren.
Klopt wat Douwe Bob zegt, je begint dan gewoon weer op blanco. De rest van Europa (behalve de eurofans) krijgen dit niet mee. De mensen hier krijgen ook niet mee dat de inzending van Polen nog slechter zingt. Dat de jury in de nationale finale van Polen gewoon hun eigen punten in de handen gedrukt kregen van de regie nog voor de finale zelf. Dat Servië dronken was bij Madrid pre party. Dat de inzending van VK ook problemen heeft in eigen land omdat ze zich had geuit over politieke kwesties. Iedereen begint weer op 0 dan. Hopelijk realiseren Mia en Dion dat ook.
pi_208808036
Artiesten op het ESF kunnen nooit goed zingen, dat is geen geheim.
Het is een politieke wedstrijd en goed kunnen zingen doet er niet toe.

Maar zo vals als de Nederlandse inzending is zelfs voor het ESF een dieptepunt zeg :O
Die zouden in het lokale cafe hier in het dorp nog niet eens mogen zingen.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 23:28:09 #173
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208808085
Ding ding ding bingokaart laten we allemaal niet happen.
pi_208808172
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 23:28 schreef ijs_beer het volgende:
Ding ding ding bingokaart laten we allemaal niet happen.
pi_208808465
quote:
Chapeau voor Douwe Bob. Het gaat om die drie minuten in Liverpool straks. Een optreden voor een camera, dat tot op de laatste seconden is uitgedacht (al tijden geleden) waarbij je je (juist) niet moet richten op het publiek in de zaal, is iets heel anders dan jezelf al zingend te overschreeuwen om de zaal te overtuigen en te amuseren. Dat vergt een andere energie en een andere techniek. Een zang coach als Babette Labeij en een zanger als Waylon zouden dat moeten weten en dat ook gewoon moeten benoemen. Dan hebben Mia en Dion waarschijnlijk ook nog de opdracht gekregen om zowel in Madrid als in Amsterdam tijdens hun optreden NIETS weg te geven van de staging straks in Liverpool. Dus… ja…. Dan is het allemaal nogal knullig wat je te zien krijgt.
Je mag deze post over een paar weken quoten hoor maar dit gaat gewoon niet meer goed komen. Zingen voor een uitzinnig publiek is vele malen makkelijker dan voor 1 camera. Komt nog eens bij dat ze weten dat de camera’s bij miljoenen mensen in Europa binnenkomt. Nee, hier is echt heel veel werk nodig om dit recht te trekken. Natuurlijk gaat het om 1 of 2 keer 3 minuten in Liverpool maar ze moeten er dan ook wel staan.

De finale gaan we sowieso niet halen en ik denk dat we in de halve finale bij de laatste 3 eindigen.
  dinsdag 18 april 2023 @ 00:40:47 #176
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_208808494
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 17:34 schreef Guanabana het volgende:
Ze zijn onervaren, ja, en dat kan, maar telkens dat 'jonge'. Ze zijn 27 en 29. Sieneke was 18 en stond te slayen. (Goed, met een iets simpeler nummer :P).

Maar goed, las op teletekst dat er wat aan de hand was en de paniek is wel grappig om allemaal na te lezen. Volg het ESF ook al 30 jaar, maar zo druk ga ik me er niet om maken.

Sowieso kijk ik de laatste jaren alleen de finale.

Ben wel benieuwd of er een land is die voor de meest logische gimmick is gegaan (legendarische stad voor muziek tenslotte).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 02:40:47 #177
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208808748
Ik begin wel steeds meer fan te worden van het lied zelf. Vind de kritieken op sociale media wel jammer om te lezen. Tuurlijk, je kan het verwachten. Maar dat mensen zo weinig empathisch vermogen hebben stelt me wel teleur.

Maar goed, dat maakt m’n sympathie voor onze deelnemers alleen maar groter.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208808902
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 22:56 schreef StephanL het volgende:
Nu al benieuwd naar de dag na de halve finale als ze er uit liggen :D

Dat worden pittige meningen dan.
Dat kan je natuurlijk van tevoren al uittekenen, wat dat gaat worden he.

-Oostblokfeestje
-De Balkan schuift elkaar alle punten toe
-Freakshow die alleen maar om de meest bizarre act draait en niet om het nummer of de zang
-We kunnen volgend jaar beter Kabouter Plop sturen
-We doen niet meer mee

Ja. Het optreden was niet best en ja, het lied is matig en ik hoop net als iedereen dat het goed komt. Maar wat is dit gezanik toch tergend kut he. Ja jongens na 10 aardig succesvolle jaren (met 1 winst en slechts 1 NQ) kan je een keer mis schieten. Shit happens. Maar al die mensen die nu nog steeds met bovenstaande “argumenten” komen, die willen het ook niet begrijpen. Die blijven toch wel kotsen op het ESF en het uitlachen en belachelijk maken. We hopen er het beste van en zo niet dan hebben we volgend jaar een nieuwe kans.

Groetjes van een user die hier al jaren meeleest en niet zo veel post maar deze wou ik wel even kwijt. En dank trouwens ook voor het warme bad dat dit subforum al jaren is :Y
pi_208808924
De reacties die we allemaal ook weer langs zien komen, mijn hemel. _O- dat je serieus denkt dat dit kan. :')
twitter

En dan krijgen we straks een NSF omdat dit soort mensen en anderen die niets om het Songfestical geven het willen. _O-
pi_208808930
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 06:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat kan je natuurlijk van tevoren al uittekenen, wat dat gaat worden he.

-Oostblokfeestje
-De Balkan schuift elkaar alle punten toe
-Freakshow die alleen maar om de meest bizarre act draait en niet om het nummer of de zang
-We kunnen volgend jaar beter Kabouter Plop sturen
-We doen niet meer mee

Ja. Het optreden was niet best en ja, het lied is matig en ik hoop net als iedereen dat het goed komt. Maar wat is dit gezanik toch tergend kut he. Ja jongens na 10 aardig succesvolle jaren (met 1 winst en slechts 1 NQ) kan je een keer mis schieten. Shit happens. Maar al die mensen die nu nog steeds met bovenstaande “argumenten” komen, die willen het ook niet begrijpen. Die blijven toch wel kotsen op het ESF en het uitlachen en belachelijk maken. We hopen er het beste van en zo niet dan hebben we volgend jaar een nieuwe kans.

Groetjes van een user die hier al jaren meeleest en niet zo veel post maar deze wou ik wel even kwijt. En dank trouwens ook voor het warme bad dat dit subforum al jaren is :Y
Dit gaat vooral gebeuren omdat Kroatië waarschijnlijk wel doorgaat.

Dus ja we kunnen ons alvast voorbereiden. Dat we zelfs als ze live wel geweldig zouden zingen een best matig nummer hebben waarvan we ons maar af moeten vragen of ze wel genoeg televote punten zouden halen wordt wel vergeten.
  dinsdag 18 april 2023 @ 07:22:17 #181
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208808955
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 02:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik begin wel steeds meer fan te worden van het lied zelf.
Door al het nieuws, en het steeds weer herhalen van die live-filmpjes op tv, hoor ik in gedachten steeds díe variant ipv de studioversie. :')
pi_208808970
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 07:07 schreef Em31 het volgende:

[..]

Dus ja we kunnen ons alvast voorbereiden. Dat we zelfs als ze live wel geweldig zouden zingen een best matig nummer hebben waarvan we ons maar af moeten vragen of ze wel genoeg televote punten zouden halen wordt wel vergeten.
Ja, dat zit er dik in. Al gun ik de Kroaten ook wel een keer een succesje, die slaan ook al 15 jaar geen deuk in een pakje boter op het ESF. Ik kan me eigenlijk ook amper een Kroatische inzending herinneren, ik kom niet verder dan Albina, dat mannenkoortje en die straatband met die rapper van 85, en daarvan werden er ook nog 2 een NQ :')
pi_208808988
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 07:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, dat zit er dik in. Al gun ik de Kroaten ook wel een keer een succesje, die slaan ook al 15 jaar geen deuk in een pakje boter op het ESF. Ik kan me eigenlijk ook amper een Kroatische inzending herinneren, ik kom niet verder dan Albina, dat mannenkoortje en die straatband met die rapper van 85, en daarvan werden er ook nog 2 een NQ :')
Ja en nog deze prachtige jurk. :D

Albina vond ik heel leuk, maar dat ging denk ik vooral mis ook door de staging. ;(
  dinsdag 18 april 2023 @ 07:43:17 #184
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208809017
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 00:32 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je mag deze post over een paar weken quoten hoor maar dit gaat gewoon niet meer goed komen. Zingen voor een uitzinnig publiek is vele malen makkelijker dan voor 1 camera. Komt nog eens bij dat ze weten dat de camera’s bij miljoenen mensen in Europa binnenkomt. Nee, hier is echt heel veel werk nodig om dit recht te trekken. Natuurlijk gaat het om 1 of 2 keer 3 minuten in Liverpool maar ze moeten er dan ook wel staan.

De finale gaan we sowieso niet halen en ik denk dat we in de halve finale bij de laatste 3 eindigen.
Had je de andere nummers al geluisterd in onze halve finale?
  dinsdag 18 april 2023 @ 08:46:43 #185
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208809311
Eric van Thijn zei gelukkig wel zinnige dingen bij Veronica vanmorgen.
Dat ze het hebben onderschat en dat hij hoopt dat het nog goedkomt.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208809362
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 07:07 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik verwacht nog wel iets meer een hand in eigen boezem deze keer, omdat zelfs de grootste leek nu wel mee heeft gekregen dat het resultaat weleens wat tegen kan vallen met deze inzending.

Uiteraard wel de oeverloze discussie wie we volgend jaar moeten sturen. Niet geremd door de vraag of diegene dat zelf wel wil en of die een goed liedje heeft.
pi_208809369
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 07:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit had ooit moeten winnen

pi_208809648
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 08:52 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik verwacht nog wel iets meer een hand in eigen boezem deze keer, omdat zelfs de grootste leek nu wel mee heeft gekregen dat het resultaat weleens wat tegen kan vallen met deze inzending.

Uiteraard wel de oeverloze discussie wie we volgend jaar moeten sturen. Niet geremd door de vraag of diegene dat zelf wel wil en of die een goed liedje heeft.
Gewoon Goldband sturen!! die zingen nóóit vals
  Redactie Sport dinsdag 18 april 2023 @ 09:31:02 #189
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208809682
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:26 schreef Em31 het volgende:

[..]
Gewoon Goldband sturen!! die zingen nóóit
Even een correctie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208809705
quote:

[..]
Die kunnen ook niet zingen, maar maken ook geen muziek waarbij dat echt heel belangrijk is. Die band is één grote knipoog (tenminste, dat waren ze, nu lijken ze zichzelf echt serieus te nemen en dan wordt het meteen een stuk minder leuk).
pi_208809780
quote:
Ik waardeer je optimisme en je grenzeloze vertrouwen in het Avrotros-masterplan, maar zij kunnen ook geen wonderen verrichten natuurlijk. Zelfs al krijg je het voor elkaar dat de zenuwen enigszins onder controle blijven en ze enigszins de toon kunnen houden, dan nog hebben ze niet echt de uitstraling en de overtuigingskracht om dit nummer te verkopen. Zelfs S10 stond er toch een beetje als een 'deer in headlights' bij, en zij heeft dan nog wel charisma en een bepaalde emotie in haar stem die je weet te raken. Dat hebben deze twee toch helemaal niet?
  dinsdag 18 april 2023 @ 09:52:23 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208809871
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:40 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik waardeer je optimisme en je grenzeloze vertrouwen in het Avrotros-masterplan, maar zij kunnen ook geen wonderen verrichten natuurlijk. Zelfs al krijg je het voor elkaar dat de zenuwen enigszins onder controle blijven en ze enigszins de toon kunnen houden, dan nog hebben ze niet echt de uitstraling en de overtuigingskracht om dit nummer te verkopen. Zelfs S10 stond er toch een beetje als een 'deer in headlights' bij, en zij heeft dan nog wel charisma en een bepaalde emotie in haar stem die je weet te raken. Dat hebben deze twee toch helemaal niet?
Ze lijken nu behoorlijk lost op het podium, misschien dat een specifieke staging meer houvast geeft? Al zal dat vast ook niet helpen als je ook moet focussen op precies waar je moet lopen en waar je in de camera moet kijken nog naast de vocals.
Mij lijkt de enige optie voor de vocals om backings erop te zetten en op die manier het vocale gedeelte wat opvangen. En ook hun stress voor een gedeelte. Als we het schema van vorig jaar volgen dan zouden Mia en Dion al op 1 mei een eerste rehearsal hebben toch? Dat is over 2 weken, ik geloof niet dat vocaal lessen nog echt een groot verschil gaan maken. Voor hun een fijne gedachte dat alles weer op nul begint als je daar eenmaal staat en Europa verder van niks weet nu. Ik heb nog wel een beetje hoop dat alles meevalt op het podium in Liverpool. Of we doorgaan dan weet ik nog steeds niet. Ik kan eigenlijk niet voorstellen dat we meer stemmen trekken als bijvoorbeeld een Portugal die nu 10de staat in de odds voor kwalificatie in onze semi. Alsnog doorgaan zou wel een klein wondertje zijn nu... Maar goed als ze maar niet helemaal af gaan...
pi_208809876
Dit gaat zo pijnlijk worden.
pi_208809879
Wat me trouwens opeens opvalt is dat Mia echt totaal anders klinkt op de studioversie dan live qua stemgeluid. Daarnaast dat de studioversie eigenlijk ook veel rustiger is met minder vocale uithalen (zeker bij Mia), misschien goed om daarnaar terug te gaan. Moeilijke uithalen makkelijker maken en vooral focussen op gewoon het nummer goed te zingen op een manier dat het overkomt. Beetje zoals Waylon en Ilse destijds deden.

[ Bericht 21% gewijzigd door Wienerschnitzels op 18-04-2023 10:03:26 ]
  dinsdag 18 april 2023 @ 09:57:46 #195
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Redactie Sport dinsdag 18 april 2023 @ 10:01:36 #196
pi_208809956
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat me trouwens opeens opvalt is dat Mia echt totaal anders klinkt op de studioversie dan live qua stemgeluid. Daarnaast dat de studioversie eigenlijk ook veel rustiger is met minder vocale uithalen, misschien goed om daarnaar terug te gaan.
Ik vind haar ook de zwakke kant van het lied, eerlijk is eerlijk.
pi_208809960
quote:

[..]
Als het opzettelijk vals is, is het kunst. Zie Roosbeef.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 10:05:03 #198
163650 Greys
pi_208809982
Niet om alles goed te praten, maar ik vond wel iets een beetje gek aan dat clipje in de pers van Mia en Dion dit weekend. Dat geluid leek echt rechtstreeks van de microfoon te komen, het was geen gemixt zaalgeluid. Als je datzelfde zou doen met andere artiesten die avond zou het ook heel anders hebben geklonken. In de zaal klonk het écht anders. Niet top, maar wel heel anders.

En Dion was bv opening act bij Duncan en bij Benedict en dan kon hij altijd prima live zingen voor een flinke zaal.

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 18-04-2023 10:10:53 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208810062
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze lijken nu behoorlijk lost op het podium, misschien dat een specifieke staging meer houvast geeft? Al zal dat vast ook niet helpen als je ook moet focussen op precies waar je moet lopen en waar je in de camera moet kijken nog naast de vocals.
Mij lijkt de enige optie voor de vocals om backings erop te zetten en op die manier het vocale gedeelte wat opvangen. En ook hun stress voor een gedeelte. Als we het schema van vorig jaar volgen dan zouden Mia en Dion al op 1 mei een eerste rehearsal hebben toch? Dat is over 2 weken, ik geloof niet dat vocaal lessen nog echt een groot verschil gaan maken. Voor hun een fijne gedachte dat alles weer op nul begint als je daar eenmaal staat en Europa verder van niks weet nu. Ik heb nog wel een beetje hoop dat alles meevalt op het podium in Liverpool. Of we doorgaan dan weet ik nog steeds niet. Ik kan eigenlijk niet voorstellen dat we meer stemmen trekken als bijvoorbeeld een Portugal die nu 10de staat in de odds voor kwalificatie in onze semi. Alsnog doorgaan zou wel een klein wondertje zijn nu... Maar goed als ze maar niet helemaal af gaan...
Laten we reëel zijn, die geweldige act gaat er niet komen. De enigen met een goede act in de voorbije 20 jaar waren The Common Linnets, Douwe Bob en Sieneke. En zonder budget voor vuurwerk, brandende regen of leuke props is Goodbye To Yesterday 1.01 echt het maximaal realistische te verwachten.

Je moet nu alles op alles zetten om de stress te beheersen straks in Liverpool. Daar zijn die vocale lessen natuurlijk onderdeel van. Niet om te leren zingen, maar om vertrouwen te kweken. En verder, bij de uitvoering vooral naar het einde toe, de backings al het werk laten doen. Dat is erg armoedig, en de vakjury prikt daar ook wel doorheen. Maar (en dit is misschien iets te voorbarig) bij de Eurojury hebben we na drie landen ook nog geen punt, dus de juryscore in de finale kan sowieso weleens tegenvallen. Laat dan de enige doelstelling maar zijn om de kijker thuis voldoende te inspireren om de finale te halen en dan het maar verder zo te laten, want 19e of 24e maakt uiteindelijk ook niet uit.
pi_208810120
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 10:17 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Laten we reëel zijn, die geweldige act gaat er niet komen. De enigen met een goede act in de voorbije 20 jaar waren The Common Linnets, Douwe Bob en Sieneke. En zonder budget voor vuurwerk, brandende regen of leuke props is Goodbye To Yesterday 1.01 echt het maximaal realistische te verwachten.

Je moet nu alles op alles zetten om de stress te beheersen straks in Liverpool. Daar zijn die vocale lessen natuurlijk onderdeel van. Niet om te leren zingen, maar om vertrouwen te kweken. En verder, bij de uitvoering vooral naar het einde toe, de backings al het werk laten doen. Dat is erg armoedig, en de vakjury prikt daar ook wel doorheen. Maar (en dit is misschien iets te voorbarig) bij de Eurojury hebben we na drie landen ook nog geen punt, dus de juryscore in de finale kan sowieso weleens tegenvallen. Laat dan de enige doelstelling maar zijn om de kijker thuis voldoende te inspireren om de finale te halen en dan het maar verder zo te laten, want 19e of 24e maakt uiteindelijk ook niet uit.
Ik weet niet of de vakjury daar doorheen zou prikken in de beide liveversies doen ze echt veel meer uithalen (en langere/hogere) dan in de studioversie, dus als je begint die eruit te halen. De liveversies zijn eigenlijk beide zeer opgefokte versies van het nummer. De studioversie kabbelt veel meer en dat is in dit geval positief.
pi_208810129
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat me trouwens opeens opvalt is dat Mia echt totaal anders klinkt op de studioversie dan live qua stemgeluid. Daarnaast dat de studioversie eigenlijk ook veel rustiger is met minder vocale uithalen (zeker bij Mia), misschien goed om daarnaar terug te gaan. Moeilijke uithalen makkelijker maken en vooral focussen op gewoon het nummer goed te zingen op een manier dat het overkomt. Beetje zoals Waylon en Ilse destijds deden.
Dat is autotune. Er er is echt zwaar aan die opname gesleuteld. Waardoor soms het stemgeluid ook helemaal anders klinkt. Je zit eigenlijk naar een computer te luisteren ipv naar een stem. Bv. bij dat stuk "I don't know what I've been looking FOOOR" kun je dat echt heel goed horen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 09:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Die backing vocals kun je in het refrein en in het slot wel gebruiken, maar die coupletten zullen ze toch echt helemaal zelf moeten zingen. Dat kan niet anders. Tenzij je gaat playbacken maar dat mag niet. In het slot kun je wel veel doen, desnoods fluisteren ze een beetje. Ze vliegen daar allebei totaal uit de bocht dus kunnen ze beter gewoon niks doen.
pi_208810154
Met props, dansers en staging kun je nog wat aandacht verleggen, maar wij gebruiken vooral lichteffecten en dat werkt nu juist tegen ons omdat alle aandacht dan vol op die twee blijft liggen.
pi_208810175
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 10:30 schreef Dutchguy het volgende:
Met props, dansers en staging kun je nog wat aandacht verleggen, maar wij gebruiken vooral lichteffecten en dat werkt nu juist tegen ons omdat alle aandacht dan vol op die twee blijft liggen.
Gewoon Goldband als dansers/achtergrondkoor erachter zetten.
pi_208810424
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 20:58 schreef Remco het volgende:
Dit.

Hadden ze vooraf interviews gegeven en zich likeable opgesteld, dan waren de reacties imo anders.
Nu is het dat onsympathieke duo dat zich niet liet kennen of mensen mee liet leven. En een Mia die carrière in het buitenland wilde. Tja, als je dan vals zingt, dan vinden mensen daar iets van.

Had een Douwe Bob uit de bocht gevlogen, waren de reacties (wellicht) anders geweest.

En verder moeten ze juicekanalen wel met de nodige korrel zout leren nemen.
pi_208810449
quote:
Volgens Özcan Akyol is Duncan een mentor from hell die zijn afspraken totaal niet nakomt. Hij verklapt aan tafel bij Vandaag Inside: “Ik heb wat mensen gesproken die erbij betrokken zijn, maar het schijnt dat hij zich helemaal heeft teruggetrokken, niks van zich heeft laten horen, beloftes niet nakomt.”
https://www.mediacourant.(...)nce-breekt-beloftes/
Excuus voor de domme bron _O- maar Özcan lijkt me nou niet echt iemand die zoiets verzint, dus wel apart dan dat het zo waardeloos liep.

Wat een jaar _O- het is bijna grappig. :')
  Redactie Sport dinsdag 18 april 2023 @ 11:01:26 #206
pi_208810465
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:00 schreef Em31 het volgende:

[..]
Excuus voor de domme bron _O- maar Özcan lijkt me nou niet echt iemand die zoiets verzint, dus wel apart dan dat het zo waardeloos liep.

Ach ja, we hebben al jaren achtereen de finale gehaald, het mag wel weer eens misgaan door overmoed.
pi_208810470
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ach ja, we hebben al jaren achtereen de finale gehaald, het mag wel weer eens misgaan door overmoed.
En misschien gaat hierdoor alles een beetje op de schop. Van selectieprocedure tot begeleiding. :)
  dinsdag 18 april 2023 @ 11:03:17 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208810476
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:00 schreef Em31 het volgende:

[..]

Maar dat was toch voordat Duncan die story online zette dat hij daar nu was in de oefenruimtes en ze nu keihard aan het oefenen waren met Mia en Dion? Al hoeft dat niks te zeggen over hoe het tot nu toe is gegaan. Vraag mij af of Ozcan echt mensen heeft gesproken die er dicht op zetten...
  Redactie Sport dinsdag 18 april 2023 @ 11:03:23 #209
pi_208810477
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:02 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
En misschien gaat hierdoor alles een beetje op de schop. Van selectieprocedure tot begeleiding. :)
Zou niet slecht zijn. Alleen ik ben bang dat die twee de kop van jut worden, terwijl er natuurlijk veel meer mis is gegaan in het systeem waardoor die twee nu in een positie staan van zware druk en twijfel over zangkwaliteit.
pi_208810479
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het houdt ons wel weer lekker bezig zo, ouderwets gedoe. Bijna vergeten hoe dat ook alweer was. :7
pi_208810495
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar dat was toch voordat Duncan die story online zette dat hij daar nu was in de oefenruimtes en ze nu keihard aan het oefenen waren met Mia en Dion? Al hoeft dat niks te zeggen over hoe het tot nu toe is gegaan. Vraag mij af of Ozcan echt mensen heeft gesproken die er dicht op zetten...
Heb het niet gezien, maar er staat ook dat Duncan gisteren snel naar Nederland is gevlogen. Weet niet hoe ze dat weten ook. :?

Geen idee verder, maar vind hem ook niet echt iemand die zoiets gaat verzinnen. Enige wat we wel zelf hebben gezien is dat Duncan de laatste tijd in ieder geval bijna nooit in NL was.
  dinsdag 18 april 2023 @ 11:08:45 #212
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208810512
quote:
Showkenner Aran Bade heeft zelfs het idee dat Duncan zijn protegés gebrúikt om zelf in de spotlights te staan. “Hij gaat zelf optreden tijdens de finale van het Songfestival, dus zelf heeft hij ook een soort promo-vehikel gemaakt van deze keuze voor Mia en Dion. Dat vind ik ook niet goed”, zegt hij in RTL Boulevard.
Jeetje wat zuur trouwens Aran, doe de volgende keer een zwart jasje aan voor mij
  dinsdag 18 april 2023 @ 11:11:00 #213
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208810526
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En hoe weet jij dat hij er helemaal niet is ter support? Omdat ie niet op tv verschijnt? :')
Put these foolish ambitions to rest.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 11:12:22 #214
163650 Greys
pi_208810545
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Jeetje wat zuur trouwens Aran, doe de volgende keer een zwart jasje aan voor mij
We kunnen er veel van vinden met hoe dit gaat en ook ik maak me zorgen of hij in Liverpool nu wel genoef tijd voor ze heeft maar dit wisten ze neem ik aan gewoon nog niet toen dit ingezonden en gekozen werd, dat Duncan ook in Liverpool zou optreden. Dus dat is inderdaad een rare take dat hij het puur daarvoor gedaan heeft.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208810557
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Ozcan zei dat gisteravond in Vandaag Inside, dus nadat Duncan die story plaatste.
Dus wat nu de waarheid is?
  Redactie Sport dinsdag 18 april 2023 @ 11:14:45 #216
pi_208810572
Als Koffieplanter en Nattekat tête-à-tête gaan in ESF, dan weet je dat het crisis is in Nederland ESF-land!
  dinsdag 18 april 2023 @ 11:16:08 #217
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208810586
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:12 schreef Greys het volgende:

[..]
We kunnen er veel van vinden met hoe dit gaat en ook ik maak me zorgen of hij in Liverpool nu wel genoef tijd voor ze heeft maar dit wisten ze neem ik aan gewoon nog niet toen dit ingezonden en gekozen werd, dat Duncan ook in Liverpool zou optreden. Dus dat is inderdaad een rare take dat hij het puur daarvoor gedaan heeft.
En of hij nu wel of niet voor Nederland een nummer geschreven had, het is een optreden met een aantal oud kandidaten zoals ook een Dadi en Mahmood. Dat staat daar los van. Ook als de commissie voor iets anders was gegaan, hadden ze Duncan uitgenodigd voor die intervalact.
  dinsdag 18 april 2023 @ 11:17:07 #218
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208810599
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Koffieplanter en Nattekat tête-à-tête gaan in ESF, dan weet je dat het crisis is in Nederland ESF-land!
Ik kon het niet laten. Niet dat ik van Doc.gif een gewoonte wens te maken, want als ik, iedere dat ik gelijk heb, een dansje moet maken dan heb ik blaren op mijn voeten van het dansen.
Put these foolish ambitions to rest.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 11:30:04 #219
163650 Greys
pi_208810733
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:16 schreef Momo het volgende:

[..]
En of hij nu wel of niet voor Nederland een nummer geschreven had, het is een optreden met een aantal oud kandidaten zoals ook een Dadi en Mahmood. Dat staat daar los van. Ook als de commissie voor iets anders was gegaan, hadden ze Duncan uitgenodigd voor die intervalact.
Ja precies. Dit slaat nergens op.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208810807
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:30 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja precies. Dit slaat nergens op.
En als dit liedje in de semi blijft steken, is het nou ook niet echt promotie...
pi_208810813
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik als buitenstaander bij Duncan wel de indruk heb dat het iemand is die meer gecoacht moet worden, dan dat hij zelf de coach kan spelen.
pi_208810874
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zou niet slecht zijn. Alleen ik ben bang dat die twee de kop van jut worden, terwijl er natuurlijk veel meer mis is gegaan in het systeem waardoor die twee nu in een positie staan van zware druk en twijfel over zangkwaliteit.
Ik vrees er vooral voor dat Avrotros die twee als schuldigen van het falen gaat aanwijzen. Niet direct natuurlijk, maar meer via opmerkingen als “in een goede reeks kan je er ook eens naast zitten” of “we hadden de hoop met dit liedje een goed resultaat te boeken, maar de uitvoering heeft helaas niet gebracht wat we er van gehoopt hadden”.

En dan verandert er niets, terwijl er de voorbije tien jaar best wel structurele problemen zijn gebleken, die nogal zijn verbloemd door de goede vocalisten die we hebben gestuurd.
  dinsdag 18 april 2023 @ 11:46:11 #223
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208810904
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:37 schreef Fred_B het volgende:
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik als buitenstaander bij Duncan wel de indruk heb dat het iemand is die meer gecoacht moet worden, dan dat hij zelf de coach kan spelen.
Hij komt iig vrij zelfzuchtig op me over.
pi_208810925
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:03 schreef Em31 het volgende:

[..]
Het houdt ons wel weer lekker bezig zo, ouderwets gedoe. Bijna vergeten hoe dat ook alweer was. :7
De laatste keer was denk ik O’G3NE met het veenlijk en de jurk van Trijntje.

Zelden zo gelachen om de posts hier.
pi_208810934
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Deze opmerking van Aran slaat echt helemaal nergens op inderdaad. Alsof Duncan Dion en Mia nodig heeft om in de aandacht te blijven binnen de ESF-bubble. Hij heeft nondeju gewonnen en de grootste hit sinds mensenheugenis er aan over gehouden :D
pi_208810972
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

En de krumpers van Waylon :D
pi_208810996
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:52 schreef Em31 het volgende:

[..]
Vergeet ook Duncan zijn bal niet.
pi_208811030
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:46 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Hij komt iig vrij zelfzuchtig op me over.
Duncan anno 2023 is wel een andere Duncan dan in 2019. Hij is veel Amerikaanser geworden qua houding en gedrag, veel flamboyanter dan de schuchtere kerel van Tel Aviv.

Heb het al eens eerder gezegd, maar ik betwijfel of hij met Arcade nog dezelfde impact zou maken als hij er met zijn huidige uitstraling was gaan zitten, al blijft het natuurlijk een kneitergoed lied.

Als hij daadwerkelijk zijn handen er vanaf heeft getrokken tijdens deze rit, wat ik betwijfel want ze zitten volgens mij allebei bij zijn label, dan zullen Mia en Dion naar goed Hollands gebruik na Liverpool wel de beerput open trekken als ze onderuit zijn gegaan.

Wellicht zijn er afspraken gemaakt wanneer hij ze echt zou gaan begeleiden, ik kan me voorstellen dat de repetitieperiode weer echt geintensiveerd zou worden na Amsterdam, omdat ze daar pas hun live-debuut zouden maken. Doordat ze nu in Madrid ook meededen is er ineens een week extra negatieve publiciteit losgebarsten, die ze totaal niet hebben zien aankomen.

Ik ben nog steeds wel benieuwd wie er nu uiteindelijk besloten (heeft) dat ze eerst niet en toen wel naar Madrid gingen, wie bepaalt dat ze totaal uit de media zijn gebleven qua live-optredens etc.
pi_208811037
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Vergeet het gezeik met de krumpers van Waylon en de bal van Duncan niet _O-
pi_208811039
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:52 schreef Em31 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Vergeet ook Duncan zijn bal niet.
Oh ik was spuit 11 :P
pi_208811041
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:02 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Zou best kunnen:
https://www.ad.nl/songfes(...)itgesloten~a139f43b/
pi_208811075
De rest van Europa vindt trouwens ook wel iets van het vertaalde Avrotros-statement op Eurovoix en de typisch Nederlandse directheid

quote:
“Mia and Dion have now performed twice. We have let them practice on purpose and we have seen that things are not going well yet…We know what’s wrong with it, the whole of the Netherlands has seen that.”

(...)

“Only this year we see that the step to the big stage is much bigger than the previous years that we worked with young talent.”
twitter
pi_208811158
De belangrijkste vrouw van Nederland heeft vanaf haar zelfgebouwde troon ook een mening geponeerd.

Als zelfs het NOS Journaal hier aandacht aan besteedt, is er écht wat aan de hand
  dinsdag 18 april 2023 @ 12:09:20 #234
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208811160
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:56 schreef TheVulture het volgende:

Als hij daadwerkelijk zijn handen er vanaf heeft getrokken tijdens deze rit, wat ik betwijfel want ze zitten volgens mij allebei bij zijn label, dan zullen Mia en Dion naar goed Hollands gebruik na Liverpool wel de beerput open trekken als ze onderuit zijn gegaan.

Of we horen het opeens in Better Than Ever editie 2035 of zo.
pi_208811359
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Duncan anno 2023 is wel een andere Duncan dan in 2019. Hij is veel Amerikaanser geworden qua houding en gedrag, veel flamboyanter dan de schuchtere kerel van Tel Aviv.

Heb het al eens eerder gezegd, maar ik betwijfel of hij met Arcade nog dezelfde impact zou maken als hij er met zijn huidige uitstraling was gaan zitten, al blijft het natuurlijk een kneitergoed lied.

Dat lijkt me onzin, de man heeft inderdaad een wat andere houding gekregen maar live is hij m.i. zeker niet minder overtuigend geworden daardoor. Ik denk dat hij met dit nummer (en met deze uitstraling) Loreen nog aardig naar de kroon had kunnen steken.

pi_208811425
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 12:25 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat lijkt me onzin, de man heeft inderdaad een wat andere houding gekregen maar live is hij m.i. zeker niet minder overtuigend geworden daardoor. Ik denk dat hij met dit nummer (en met deze uitstraling) Loreen nog aardig naar de kroon had kunnen steken.

Ik heb het niet zozeer over vocale kwaliteiten etc, maar stemmend publiek is wellicht iets meer gecharmeerd van een onzekere boy-next-door zoals hij daar in Tel Aviv zat, dan een zelfverzekerde flamboyante performer met wat meer Amerikaanse uitstraling.

Skyboy was inderdaad wel een veel betere optie geweest uiteindelijk :Y
pi_208811443
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 11:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Vergeet het gezeik met de krumpers van Waylon en de bal van Duncan niet _O-
Trijntje was voor mij wel het absolute hoogtepunt hier. Al het gehyper, iedereen depressief, de enige die nog hoop hield was Ato en zelfs die gooide het bijltje er uiteindelijk bij neer.

Onbetaalbaar.
pi_208811467
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 12:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Trijntje was voor mij wel het absolute hoogtepunt hier. Al het gehyper, iedereen depressief, de enige die nog hoop hield was Ato en zelfs die gooide het bijltje er uiteindelijk bij neer.

Onbetaalbaar.
Trijntje blijft inderdaad wel priceless. Vooral omdat ze ineens met die gescheurde halve pornojurk voor de dag kwam die totaal niet bij haar suffe imago paste. Om die keutel vervolgens nog harder weer in te trekken en een parachute aan te trekken ipv het dan maar gewoon te ownen.
pi_208811530
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 12:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik heb het niet zozeer over vocale kwaliteiten etc, maar stemmend publiek is wellicht iets meer gecharmeerd van een onzekere boy-next-door zoals hij daar in Tel Aviv zat, dan een zelfverzekerde flamboyante performer met wat meer Amerikaanse uitstraling.

Het is wel een beetje een diva geworden ja. Maar er zijn er wel meer die na de winst behoorlijk naast hun schoenen zijn gaan lopen. Emmelie de Forrest en vooral Conchita vonden zichzelf ook ineens heel wat.
pi_208811531
Wat betreft zangles: deze zangers zingen allebei al jaren, die hoeft niet de basis van het zingen aangeleerd te worden, wat een vrij langdurige kwestie is. Ze hoeven alleen maar te leren om een paar moeilijke momenten in het lied zangtechnisch te overleven. Die momenten kun je op éen dag al ontzettend vaak trainen. Dus tot 9 mei is daar tijd genoeg voor.

Wat betreft de staging: die is al maanden geleden bedacht. En ook al vaak geoefend, toen het lied uitkwam waren ze daar al mee bezig. Daar verwacht ik ook geen grote zenuwen voor.

Wat betreft het verschil tussen iets doen voor een camera en iets doen voor een zaal: voor een camera moet je de dingen juist klein houden. Voor een intiem lied als dit is dat juist handig. Bij het zingen voor een zaal wil je als zanger instinctief juist uithalen om ook de laatste rij daar te overtuigen. En bij dat uithalen ging het in Milaan en Amsterdam mis. Daar waar ze in het lied wel móéten uithalen is in de finale van het lied, want daar heb je euforie nodig. Maar op dat moment kunnen backingvocals een hoop bijdragen.
Ik heb ervaringen met acteren voor een zaal en voor een camera. Er is natuurlijk wel een verschil tussen acteren en zingen, maar er zijn op dit vlak ook veel overeenkomsten. Vandaar dat ik hier over begin.

Ik wil niet alles goedpraten. De zangers hebben relatief weinig stage ervaring. En daar had het productieteam meer op moeten inspelen. En er is zeker te lang gewacht met live uitvoeringen die de artiesten de kans had gegeven om te laten zien dat ze het kunnen en die de fans en het Nederlandse publiek de gelegenheid had gegeven om ze beter te leren kennen. Waar dat zou fout is kunnen gaan, moet zeker geëvalueerd worden. Alleen hebben we daar nu niks meer aan.

Ik kan me niet voorstellen dat AvroTros met alle stampij op dit moment blij is. En ik geloof niet dat ze het straks, als we er al of niet na de semi uitleggen, allemaal op het bordje van Mia & Dion zullen gooien. Want dan krijgen ze het regelrecht terug in hun face, in deze tijd waarin De Omroep erg onder het vuur ligt wat betreft al of niet een veilige werkomgeving vinden. Ook AvroTros wil volgend jaar niets liever dan dat de Nederlandse inzending voor 2024 breed omarmd wordt. En ze snappen daar ook wel dat daar volgend jaar - na dit jaar - extra inzet voor nodig is, omdat er sowieso op alles een vergrootglas gelegd wordt.
pi_208811544
quote:

[..]

Ik heb het ook niet over vocale kwaliteiten, maar zo flamboyant staat hij hier niet. Wat dat betreft is hij niet zo veranderd hoor. Het is meer in zijn manier van praten dat hij wat anders overkomt.
pi_208811658
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 12:37 schreef Aadrianus het volgende:
Wat betreft zangles: deze zangers zingen allebei al jaren, die hoeft niet de basis van het zingen aangeleerd te worden, wat een vrij langdurige kwestie is. Ze hoeven alleen maar te leren om een paar moeilijke momenten in het lied zangtechnisch te overleven. Die momenten kun je op éen dag al ontzettend vaak trainen. Dus tot 9 mei is daar tijd genoeg voor.

Wat betreft de staging: die is al maanden geleden bedacht. En ook al vaak geoefend, toen het lied uitkwam waren ze daar al mee bezig. Daar verwacht ik ook geen grote zenuwen voor.

Wat betreft het verschil tussen iets doen voor een camera en iets doen voor een zaal: voor een camera moet je de dingen juist klein houden. Voor een intiem lied als dit is dat juist handig. Bij het zingen voor een zaal wil je als zanger instinctief juist uithalen om ook de laatste rij daar te overtuigen. En bij dat uithalen ging het in Milaan en Amsterdam mis. Daar waar ze in het lied wel móéten uithalen is in de finale van het lied, want daar heb je euforie nodig. Maar op dat moment kunnen backingvocals een hoop bijdragen.
Ik heb ervaringen met acteren voor een zaal en voor een camera. Er is natuurlijk wel een verschil tussen acteren en zingen, maar er zijn op dit vlak ook veel overeenkomsten. Vandaar dat ik hier over begin.

Ik wil niet alles goedpraten. De zangers hebben relatief weinig stage ervaring. En daar had het productieteam meer op moeten inspelen. En er is zeker te lang gewacht met live uitvoeringen die de artiesten de kans had gegeven om te laten zien dat ze het kunnen en die de fans en het Nederlandse publiek de gelegenheid had gegeven om ze beter te leren kennen. Waar dat zou fout is kunnen gaan, moet zeker geëvalueerd worden. Alleen hebben we daar nu niks meer aan.

Ik kan me niet voorstellen dat AvroTros met alle stampij op dit moment blij is. En ik geloof niet dat ze het straks, als we er al of niet na de semi uitleggen, allemaal op het bordje van Mia & Dion zullen gooien. Want dan krijgen ze het regelrecht terug in hun face, in deze tijd waarin De Omroep erg onder het vuur ligt wat betreft al of niet een veilige werkomgeving vinden. Ook AvroTros wil volgend jaar niets liever dan dat de Nederlandse inzending voor 2024 breed omarmd wordt. En ze snappen daar ook wel dat daar volgend jaar - na dit jaar - extra inzet voor nodig is, omdat er sowieso op alles een vergrootglas gelegd wordt.
Probleem is wel dat als het angst is of stress is (voor het optreden voor een grote zaal, groot tv-publiek) je nog zoveel de zang kan oefenen dan is de kans dat het op het moment supreme misgaat nog steeds levensgroot.

Beetje het penaltyverhaal, een moment supreme inclusief bijbehorende druk kan je niet oefenen buiten dat soort optredens vaak te doen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 13:12:07 #243
163650 Greys
pi_208811839
Ik moest lachen.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208811979
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 13:12 schreef Greys het volgende:
Ik moest lachen.

[ twitter ]
_O-
pi_208812286
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 12:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Probleem is wel dat als het angst is of stress is (voor het optreden voor een grote zaal, groot tv-publiek) je nog zoveel de zang kan oefenen dan is de kans dat het op het moment supreme misgaat nog steeds levensgroot.

Beetje het penaltyverhaal, een moment supreme inclusief bijbehorende druk kan je niet oefenen buiten dat soort optredens vaak te doen.
Maar daar hebben ze dus ook iemand voor ingeschakeld.
pi_208812303
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 13:50 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Maar daar hebben ze dus ook iemand voor ingeschakeld.
Dat had het Nederlands elftal dus ook tijdens het afgelopen WK (en toen verloren we dus na penalty's), dat is mijn punt.
pi_208812323
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 13:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat had het Nederlands elftal dus ook tijdens het afgelopen WK (en toen verloren we dus na penalty's), dat is mijn punt.
Er is dit geval geen keeper van de andere partij die het nog kan verpesten 😊
pi_208812329
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 13:52 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Er is dit geval geen keeper van de andere partij die het nog kan verpesten 😊
Dat is waar :P
pi_208812352
Ik zit die troubadours podcast te luisteren en die zangeressen van Oostenrijk zongen een stukje van Burning Daylight en dat klonk zo goed.
pi_208812481
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 13:53 schreef Zigsky het volgende:
Ik zit die troubadours podcast te luisteren en die zangeressen van Oostenrijk zongen een stukje van Burning Daylight en dat klonk zo goed.
Zoiets zou Mia en Dion ook wel helpen, gewoon ergens op TV of met een Instagram filmpje in de trainingsruimte gewoon dat nummer (zuiver) zingen, denk dat je de kritiek op die manier al een stuk verstomd en met meer rust kan toewerken naar Liverpool.
  dinsdag 18 april 2023 @ 14:02:27 #251
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208812495
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Zoiets zou Mia en Dion ook wel helpen, gewoon ergens op TV of met een Instagram filmpje in de trainingsruimte gewoon dat nummer (zuiver) zingen, denk dat je de kritiek op die manier al een stuk verstomd.
Dat hebben ze al gedaan he
  dinsdag 18 april 2023 @ 14:02:45 #252
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208812499
twitter

Die Eric van Stade had beter niks kunnen zeggen want nu krijg je dit soort sentimenten :')
pi_208812603
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Zoiets zou Mia en Dion ook wel helpen, gewoon ergens op TV of met een Instagram filmpje in de trainingsruimte gewoon dat nummer (zuiver) zingen, denk dat je de kritiek op die manier al een stuk verstomd en met meer rust kan toewerken naar Liverpool.
Dat werd ze ook gevraagd, maar Mia was aan het huilen, want Alexander Rybak had ze toe gesproken }:| .

Ik hoop dat ze alsnog ergens op tv/radio op gaan treden, ja. Ze vertrekken pas op 30 april.
pi_208812623
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat hebben ze al gedaan he
Bedoel wel wat professioneler dan dat samenzang stukje in die galmzaal opgenomen met een iphone microfoon, in die situatie klink ik zelfs nog goed als ik met iemand anders kan meezingen.
  dinsdag 18 april 2023 @ 14:09:46 #255
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208812631
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:02 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]

Die Eric van Stade had beter niks kunnen zeggen want nu krijg je dit soort sentimenten :')
Ja, leuke disaster televisie maar niet leuk als ook gewoon genoeg talent hebt in eigen land en waarschijnlijk ook genoeg goede artiesten die wel overwegen te gaan.
pi_208812669
Wel een moeilijke keuze dan, stemmen op Dries of op John de Bever.
  dinsdag 18 april 2023 @ 14:12:06 #257
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208812689
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Bedoel wel wat professioneler dan dat samenzang stukje in die galmzaal opgenomen met een iphone microfoon, in die situatie klink ik zelfs nog goed als ik met iemand anders kan meezingen.

Dan zouden ze dat moeten doen in deze serie, waar nog 2 afleveringen van komen. Elke act is gevraagd een andere versie van hun nummer te vragen (vaak acoustic) en een cover te doen.
pi_208812719
quote:

[..]

Armin van Buuren ft Duncan Laurence - Feel Something blijf ik zijn beste plaat vinden.
pi_208812765
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:08 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Dat werd ze ook gevraagd, maar Mia was aan het huilen, want Alexander Rybak had ze toe gesproken }:| .
Huh wat?
pi_208812791
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, leuke disaster televisie maar niet leuk als ook gewoon genoeg talent hebt in eigen land en waarschijnlijk ook genoeg goede artiesten die wel overwegen te gaan.
Het sentiment van wat ik daarover zo in de internationale reacties lees is toch ook wel “leuk om te lachen, maar niet bevorderlijk voor het resultaat”. Dus indien nodig zal Cornald dat ook wel even kunnen verzamelen als tegenwicht aan Tante Gerda uit Nederland zelf die denkt dat een NSF zo’n goed idee is.
pi_208812801
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:15 schreef Em31 het volgende:

[..]
Huh wat?
Er werd ze gevraagd of ze een stukje Burning Daylight wilden zingen, maar ze had net gehuild, dus deden ze het niet.
pi_208812833
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:02 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]

Yes!!! Rafaella met Chocolata inzendingen incoming. _O_
pi_208812846
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:17 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Er werd ze gevraagd of ze een stukje Burning Daylight wilden zingen, maar ze had net gehuild, dus deden ze het niet.
Mia heeft niet zoveel ruggegraat he :')
pi_208812854
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:18 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Email to Berlin-godinnen. Lol.
pi_208812974
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:13 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Armin van Buuren ft Duncan Laurence - Feel Something blijf ik zijn beste plaat vinden.
Volgens mij vind jij alles goed als er maar een dj aan meewerkt. Dat is natuurlijk bij lange na niet z'n beste nummer.
pi_208813077
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:27 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Volgens mij vind jij alles goed als er maar een dj aan meewerkt. Dat is natuurlijk bij lange na niet z'n beste nummer.
Ik heb juist helemaal niets met dj's. Hoe kom je daarbij?
pi_208813189
quote:

[..]
Blijft een goed nummer.
pi_208813233
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Blijft een goed nummer.
Rafaella godin
pi_208813241
quote:

[..]
Ik luister chocolate af en toe nog. Heerlijke guilty pleasure
pi_208813366
Het ESF wordt door het brede publiek in Nederland nog altijd onvoldoende serieus genomen waardoor op zo’n NSF dan geheid weer een inzending van het kaliber Sjalalie wordt gekozen. Waarna geen enkele serieuze artiest daar ooit nog aan mee wil doen.

Zelfde verhaal wat je altijd in UK ziet, waar grote groepen voetbalsupporters en dronken lui de televote verzieken.
pi_208813527
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:
Het ESF wordt door het brede publiek in Nederland nog altijd onvoldoende serieus genomen waardoor op zo’n NSF dan geheid weer een inzending van het kaliber Sjalalie wordt gekozen. Waarna geen enkele serieuze artiest daar ooit nog aan mee wil doen.

Zelfde verhaal wat je altijd in UK ziet, waar grote groepen voetbalsupporters en dronken lui de televote verzieken.
Ho ho we hebben niet voor shalalie ooit gekozen, dat was ons al opgedrongen door de TROS, we hebben enkel de artiest dat jaar gekozen (en zelfs dat uiteindelijk niet).

Nee, Sieneke en Shalalie was niet de schuld van het Nederlandse publiek.
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:07:26 #272
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208813558
Dan nog denk ik dat Nederland voor een Goldband had gekozen (ondanks dat ze niet goed kunnen zingen) over een potentiële winnaar |:)
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:11:45 #273
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208813595
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 12:25 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Oh wauw _O_
George Michael
pi_208813615
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ho ho we hebben niet voor shalalie ooit gekozen, dat was ons al opgedrongen door de TROS, we hebben enkel de artiest dat jaar gekozen (en zelfs dat uiteindelijk niet).

Nee, Sieneke en Shalalie was niet de schuld van het Nederlandse publiek.
Klopt maar ik bedoelde eigenlijk dat als je een NSF houdt, de kans niet onaanzienlijk is dat er een of andere kermis- of hysteria-inzending uitrolt die kansloos is op het ESF.

En die stemmers komen dan na de NQ roepen dat het een Oostblokfeestje is en we er maar mee moeten stoppen :')

Nee, doe dan maar gewoon een interne selectie.
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:14:27 #275
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208813624
Een NSF zou ook sowieso weer gekaapt worden door een jury. Een Carlo Boszhard ofzo die dan een 13 in een dozijn nummer bejubeld en een modern goed nummer de grond in boort omdat hij zelf van cliche gedateerde muziek houdt. In de meeste andere landen zie je die jury ook niet na elk nummer commentaar geven. Die zitten gewoon achter de schermen zonder hun grote snabbel momentje op tv. Eventueel komen ze in beeld om de punten door te geven.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 15:15:20 #276
163650 Greys
pi_208813628
Jeroen Smits van Eurovision in Concert én van de podcast Songfestival Troubadours vroeg me of jullie het misschien leuk vinden om naar hun recente bonusaflevering te luisteren met Mia en Dion. Hierbij de link! De aflevering duurt 40 minuten en ook Gustaph komt er onder andere in voorbij.

https://spotify.link/0gydHfF95yb
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:15:40 #277
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208813632
twitter
pi_208813647
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
quote:
Esther is ook actief als zangcoach. AVROTROS mag haar bellen voor hulp. "Als ik terugkijk naar mijn eigen songfestivalperformance, dan hoor ik mijn eigen stress in mijn stem. Maar dat heeft verder niemand kunnen horen. Ze mogen me bellen. Ik kan geen wonderen verrichten, maar wel helpen om het iets meer steady te krijgen dan het nu is."
:')
pi_208813670
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:14 schreef Momo het volgende:
Een NSF zou ook sowieso weer gekaapt worden door een jury. Een Carlo Boszhard ofzo die dan een 13 in een dozijn nummer bejubeld en een modern goed nummer de grond in boort omdat hij zelf van cliche gedateerde muziek houdt. In de meeste andere landen zie je die jury ook niet na elk nummer commentaar geven. Die zitten gewoon achter de schermen zonder hun grote snabbel momentje op tv. Eventueel komen ze in beeld om de punten door te geven.
Dat hebben we kunnen zien bij de 3JS. Die werden ook met het verkeerde nummer gestuurd. Weelderig Waardeloos, wat op zich geen winnend nummer was maar ruimschoots voldoende voor kwalificatie, zeker in 2011 waar vooraf geen overduidelijke favoriet was, werd afgeschoten door de jury als zijnde “niet geschikt voor het ESF”.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 15:20:10 #280
163650 Greys
pi_208813684
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
[..]
Ach het is toch lief bedoeld. Liever dit dan dat lage gedoe van anderen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:21:35 #281
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208813698
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat hebben we kunnen zien bij de 3JS. Die werden ook met het verkeerde nummer gestuurd. Weelderig Waardeloos, wat op zich geen winnend nummer was maar ruimschoots voldoende voor kwalificatie, zeker in 2011 waar vooraf geen overduidelijke favoriet was, werd afgeschoten door de jury als zijnde “niet geschikt voor het ESF”.
“niet geschikt voor het ESF”. of wel ik ben er niet zo fan van _O-
Laat de mensen thuis maar gewoon hun eigen mening vormen zonder dat een jury iets afkraakt
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:22:30 #282
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208813710
twitter
pi_208813716
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:20 schreef Greys het volgende:

[..]
Ach het is toch lief bedoeld. Liever dit dan dat lage gedoe van anderen.
I guess, teveel zangcoaches met meningen gehoord de laatste paar dagen. Moet dan altijd denken aan van die psychologen die op afstand mensen vaktechnisch gaan beoordelen op basis van fragmenten.
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:23:07 #284
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208813717
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:22 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Ook geen promotie om mee te willen doen aan het songfestival dit voor artiesten als Naaz...
pi_208813741
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
[..]
Is toch een prima aanbod. Ze moeten Esther alleen geen kledingadvies laten geven :P
pi_208813752
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:21 schreef Momo het volgende:

[..]
“niet geschikt voor het ESF”. of wel ik ben er niet zo fan van _O-
Laat de mensen thuis maar gewoon hun eigen mening vormen zonder dat een jury iets afkraakt
Als je er een jury neerzet moeten het ook mensen met verstand van zaken (en het ESF) zijn en geen uitgerangeerde beroepsschnabbelaars of Tatjana ¦imić de “oostblokdeskundige” :')

Een vakjury is wat anders dan een panel met (semi-)BN-ers he.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 15:26:59 #287
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208813756
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Is toch een prima aanbod. Ze moeten Esther alleen geen kledingadvies laten geven :P
De outfits zijn allang bepaald voor Dion en Mia
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:27:50 #288
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208813764
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als je er een jury neerzet moeten het ook mensen met verstand van zaken (en het ESF) zijn en geen uitgerangeerde beroepsschnabbelaars of Tatjana ¦imić de “oostblokdeskundige” :')
Ben bang dat het telefoonboek vol staat met uitgerangeerde beroepsschnabbelaars.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 15:29:56 #289
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208813789
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Een vakjury is wat anders dan een panel met (semi-)BN-ers he.
Stem voor @Greys en @Cee in de jury
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_208813801
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:27 schreef Momo het volgende:

[..]
Ben bang dat het telefoonboek vol staat met uitgerangeerde beroepsschnabbelaars.
Daarom zie ik ook niks in zo’n NSF. Nog buiten de televote om zijn er teveel van dit soort zelfbenoemde somgfestivaldeskundigen die totaal hebben gemist dat het ESF sinds de winst van Loreen een gigantische verandering heeft doorgemaakt en er tegenwoordig heel wat anders nodig is om te scoren dan pak ’m beet 15 jaar terug.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 april 2023 @ 15:31:33 #291
163650 Greys
pi_208813807
Volgens Boulevard zegt Mia in de hierboven gelinkte podcast onder andere:

quote:
De zangeres laat echter weten dat zich achter de schermen het nodige heeft afgespeeld. "We hadden veel pech met de in-ears en de techniek. Door het hele circus is er ook gewoon weinig tijd geweest voor het voorbereiden. Daardoor is het minder goed gegaan dan we zelf hadden gewild." Toch blijft ze positief: "Dat laten we gaan en we gaan lekker door. Zoiets kan gebeuren!"
Hele circus? Weinig tijd voor voorbereiden? Huh? Welk hele circus, ze waren tijden lang juist veel buiten beeld toch?
Ik snap het niet meer.

Of stond dit hier allemaal al, dan sorry voor het dubbele, net uit werk en nog niet helemaal bijgelezen. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208813825
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Klopt maar ik bedoelde eigenlijk dat als je een NSF houdt, de kans niet onaanzienlijk is dat er een of andere kermis- of hysteria-inzending uitrolt die kansloos is op het ESF.

En die stemmers komen dan na de NQ roepen dat het een Oostblokfeestje is en we er maar mee moeten stoppen :')

Nee, doe dan maar gewoon een interne selectie.
Misschien een roulerende selectiecommissie? Kan toch niet zo zijn dat we eeuwig vastzitten aan Smit, Maas en Van Stade.
  Moderator dinsdag 18 april 2023 @ 15:33:55 #293
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208813833
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daarom zie ik ook niks in zo’n NSF. Nog buiten de televote om zijn er teveel van dit soort zelfbenoemde somgfestivaldeskundigen die totaal hebben gemist dat het ESF sinds de winst van Loreen een gigantische verandering heeft doorgemaakt en er tegenwoordig heel wat anders nodig is om te scoren dan pak ’m beet 15 jaar terug.
Ik denk dat het combinatie is muzikanten, esf influencers in de jury zou kunnen zitten. De muzikanten wat een goed lied is. De esf influencers kunnen beoordelen of een lied goed kan scoren op een ESF.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_208813875
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Hele circus? Weinig tijd voor voorbereiden? Huh?
Ik snap het niet meer.

Of stond dit hier allemaal al, dan sorry voor het dubbele, net uit werk en nog niet helemaal bijgelezen. 😅
Had ik nog niet gelezen in ieder geval, de takeaway uit die podcast was voornamelijk dat ze bevestigden dat ze in-ear problemen hadden in Madrid (maar de opname van de podcast is van voor EIC geloof ik).
pi_208814097
Cornald Maas wordt op de juicechannels, zoals yvonne, inmiddels dictator genoemd. Hij heeft Patty en meerdere van shownieuws namelijk geblokkeerd.
pi_208814124
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:57 schreef Thrts het volgende:
Cornald Maas wordt op de juicechannels, zoals yvonne, inmiddels dictator genoemd. Hij heeft Patty en meerdere van shownieuws namelijk geblokkeerd.
Het is natuurlijk doodnormaal om ongevraagd bij iemand aan de deur te komen. Zouden we eigenlijk ook eens bij Yvonne moeten doen ;)
pi_208814140
quote:
[..]
Hele circus? Weinig tijd voor voorbereiden? Huh? Welk hele circus, ze waren tijden lang juist veel buiten beeld toch?
Ik snap het niet meer.

Ze had het meerdere malen over een circus.
pi_208814192
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Ook geen promotie om mee te willen doen aan het songfestival dit voor artiesten als Naaz...
Nou inderdaad.. genoeg die nu vast alweer laat maar denken :W
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:08:31 #299
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208814194
quote:
[..]
Ik snap het niet meer.

Noemt ze de interviews die ze wel gedaan hebben dan een circus ? En eventueel voorbereidingen met opname videoclip, repeteren voor staging? Ik snap het ook niet zo wat hier dan het circus is. :@
pi_208814203
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Noemt ze de interviews die ze wel gedaan hebben dan een circus ? En eventueel voorbereidingen met opname videoclip, repeteren voor staging? Ik snap het ook niet zo wat hier dan het circus is. :@
Wellicht de reacties.
pi_208814204
Sluit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')