SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aldus.
prutserquote:Op donderdag 13 april 2023 11:49 schreef Fretwork het volgende:
Remklauw gesloopt bij het uitboren
Kan Shimano aub stoppen met het gebruik van niet ingevette aluminium boutjes voor een platte schroevendraaier...
Ja bij diegene die wel loskwam uiteraard gelijk de tube anti-seize erbij gepakt. Maar ook die kwam er heeeeel droog en lastig uit.quote:Op donderdag 13 april 2023 23:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Sowieso wat koperpasta erop voordat je ze erin doet volgende keer (ook voor de inbus variant). Tegenwoordig zitten er gewoon inbus op. Althans, bij mijn nieuwe Propel en de Gravel 2 jaar geleden zaten die standaard. Op de oude Propel heb ik ze vrij kort na aanschaf vervangen.
Juist, dat ding, boogje waar die doorheen gaat is gebroken. Lijkt me dat daar wel krachten op komen, dus maar even op andere fietsen tot het onderdeel binnen isquote:Op vrijdag 14 april 2023 08:16 schreef the_critic het volgende:
Dat ding dat de remblokjes op z'n plek houd bedoel je?
Splitpen erin ipv een schroefje.. Fool-proof
Ik heb altijd het idee dat als je dat te vaak los/vast maakt dat die over kunnen breken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 08:16 schreef the_critic het volgende:
Dat ding dat de remblokjes op z'n plek houd bedoel je?
Splitpen erin ipv een schroefje.. Fool-proof
bijna knap dat je dit gelukt is.quote:Op donderdag 13 april 2023 22:41 schreef Fretwork het volgende:
Ultegra disc brake. Kruipolie, tikken, schokbelasting, manieren om meer grip te krijgen, tangen, noem maar op wilden allemaal niet helpen.
Met de schroefverwijderaar tordeerde de kop eraf, bij een verdere poging het schroefdraad vrij te krijgen door uitboren brak het deel dat de pen op zijn plek moet houden.
Ongetwijfeld een manier gemist, misschien iets met hitte/kou, maar op een gegeven moment waren er weinig wegen terug
Het was zeldzaam prutsen inderdaad, maar ben er wel van overtuigd dat de stalen varianten van dezelfde boutjes niet zo fucking kut waren geweest.quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:38 schreef dop het volgende:
[..]
bijna knap dat je dit gelukt is.
Ik heb nog een br8070 liggen waar bij 1 zuiger mist.
Weet niet of je daar iets mee kunt.
Maar is kwestie van zuigertje overzetten, en opnieuw vullen en ontluchten.
BB's vaak vervangen? Wat doe je daar dan mee?quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:11 schreef Z het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Wheels Manufacturing bottom brackets? Is het het geld waard? Ik vervang best vaak mijn BB vanwege krakende lagers.
https://www.mantel.com/wh(...)duro-bearings-abec-3
Leuk maar Basic lagers zonder extra afdichting.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:11 schreef Z het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Wheels Manufacturing bottom brackets? Is het het geld waard? Ik vervang best vaak mijn BB vanwege krakende lagers.
https://www.mantel.com/wh(...)duro-bearings-abec-3
Ik ben groot en sterk. Dat is het denk ik. Gaan nooit langer dan een jaar mee.quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
BB's vaak vervangen? Wat doe je daar dan mee?
Mogelijk slijten de BB's snel omdat mijn bracket-pot niet helemaal de juiste vorm heeft. Dan is dit soort bracket mogelijk een oplossing. Hambini heeft daar helemaal mooie oplossingen voor maar die zijn tamelijk prijzig.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:03 schreef dop het volgende:
[..]
Leuk maar Basic lagers zonder extra afdichting.
Dus welk probleem wil je hier mee oplossen.
Speling op de pressfit?
Hoevaak per jaar vervang je die blokken?quote:Op vrijdag 14 april 2023 09:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat als je dat te vaak los/vast maakt dat die over kunnen breken.
Vervangen niet vaak. Maar ik maak het wel regelmatig schoon. Ze komen er dus wel wat vaker dan 1 keer per jaar af.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:58 schreef the_critic het volgende:
[..]
Hoevaak per jaar vervang je die blokken?
1x pj of 1,5j ff nieuwe pen erin.
Oef. Sterkte! Hoe is dat gebeurd? Maar een beetje beurs en blauw klinkt alsof je er goed vanaf bent gekomen.quote:Op maandag 17 april 2023 23:48 schreef Isdatzo het volgende:
Het goede nieuws: FTP op 4.2W/kg.
Het slechte nieuws: op een motorkap/voorruit beland.
Beetje beurs en blauw en wat schaafwonden, maar de fiets is er slechter aan toe.
Buiten is het wel anders dan op Zwift he, moet je gewoon voor je kijkenquote:Op maandag 17 april 2023 23:48 schreef Isdatzo het volgende:
Het goede nieuws: FTP op 4.2W/kg.
Het slechte nieuws: op een motorkap/voorruit beland.
Beetje beurs en blauw en wat schaafwonden, maar de fiets is er slechter aan toe.
Bij een kruising met verkeerslichten op een vrijliggend dubbelbaans fietspad, vanuit mijn perspectief links van de weg gelegen. Ik had groen, en tegemoetkomend en vanuit die richting afslaand autoverkeer ook. Ik had natuurlijk voorrang en ik dacht dat ze me gezien had want ik keek haar recht in de ogen aan, maar ze stopte niet.quote:Op dinsdag 18 april 2023 07:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oef. Sterkte! Hoe is dat gebeurd? Maar een beetje beurs en blauw klinkt alsof je er goed vanaf bent gekomen.
4.2W/kg is wel lekker trouwens.
Het bleek deze keer toch wat ander te zijn dan de bb (gelukkig).quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:03 schreef dop het volgende:
[..]
Leuk maar Basic lagers zonder extra afdichting.
Dus welk probleem wil je hier mee oplossen.
Speling op de pressfit?
Heb Chinese keramische lagers in m’n fiets gegooid, kostte evenveel als a-merk stalen lagers. Tot nu toe zijn ze prima en kraken ze nietquote:Op vrijdag 14 april 2023 10:11 schreef Z het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Wheels Manufacturing bottom brackets? Is het het geld waard? Ik vervang best vaak mijn BB vanwege krakende lagers.
https://www.mantel.com/wh(...)duro-bearings-abec-3
wat heb je voor gemonteerd, daar is denk meer winst te halen.quote:Op donderdag 20 april 2023 13:13 schreef Rikkie99 het volgende:
In augustus vertrek ik voor een weekje fietsen in de buurt van de Zoncolan met mn fietsclub. Op dit moment heb ik een 11-32 cassette, maar zeker op de zoncolan is een 34 achter misschien wel lekker. Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is met een ultegra 6800 lange kooi achterderailleur? En zou een iets lichter verzet die klim echt makkelijker maken of is het bij zulke hoge percentage toch altijd sterven?
Ik heb voor al een 34-50 dus daar is geen winst meer te behalen. Normaal zou 34x32 ruim voldoende moeten zijn maar met kilometers aan 15-20 procent gemiddeld moet ik rond de 4.5 watt/kg trappen om nog een cadans van 60 te houden dus hoopte nog een iets lichter verzet te creëren want dat wordt lastig voor me om een hele klim vol te houdenquote:Op donderdag 20 april 2023 13:46 schreef dop het volgende:
[..]
wat heb je voor gemonteerd, daar is denk meer winst te halen.
verschil tussen 32 en 34 achter is erg klein
korte stijle klimmetje kun je prima stampen maar als het lang boven de 10% gaat dan is een passend verzetje wel belangrijk.
Hoe kom je bij die aantal watt/kg?quote:Op donderdag 20 april 2023 18:04 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Ik heb voor al een 34-50 dus daar is geen winst meer te behalen. Normaal zou 34x32 ruim voldoende moeten zijn maar met kilometers aan 15-20 procent gemiddeld moet ik rond de 4.5 watt/kg trappen om nog een cadans van 60 te houden dus hoopte nog een iets lichter verzet te creëren want dat wordt lastig voor me om een hele klim vol te houden
Totaalgewicht * 9.8 * hoogteverschil / tijd = vermogenquote:Op donderdag 20 april 2023 18:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die aantal watt/kg?
voor kun je nog naar 33 van TA SPECIALITESquote:Op donderdag 20 april 2023 18:04 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Ik heb voor al een 34-50 dus daar is geen winst meer te behalen. Normaal zou 34x32 ruim voldoende moeten zijn maar met kilometers aan 15-20 procent gemiddeld moet ik rond de 4.5 watt/kg trappen om nog een cadans van 60 te houden dus hoopte nog een iets lichter verzet te creëren want dat wordt lastig voor me om een hele klim vol te houden
Je kunt ook 24inch wielen stekenquote:Op donderdag 20 april 2023 13:13 schreef Rikkie99 het volgende:
In augustus vertrek ik voor een weekje fietsen in de buurt van de Zoncolan met mn fietsclub. Op dit moment heb ik een 11-32 cassette, maar zeker op de zoncolan is een 34 achter misschien wel lekker. Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is met een ultegra 6800 lange kooi achterderailleur? En zou een iets lichter verzet die klim echt makkelijker maken of is het bij zulke hoge percentage toch altijd sterven?
Natuurkunde.quote:Op donderdag 20 april 2023 18:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Totaalgewicht * 9.8 * hoogteverschil / tijd = vermogen
Lucht- en rolweerstand buiten beschouwing gelaten.
Op basis van een aantal online tools die met behulp van natuurkundige formules een inschatting maken. Denk dat die wel aardig kloppen met zulke hoge percentages omdat luchtweerstand dan geen rol meer speelt.quote:Op donderdag 20 april 2023 18:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die aantal watt/kg?
Thanks voor de tips! Als ik achter al eens een 34 zou hebben dan moet het wel goedkomen, met een verzet van 1 op 1. Kwam met 34x32 de mortirolo best prima op, dus misschien maak ik me ook zorgen om niks en lukt het met mijn huidige verzet ook wel.quote:Op donderdag 20 april 2023 19:29 schreef dop het volgende:
[..]
voor kun je nog naar 33 van TA SPECIALITES
en AbsoluteBlack maakt een ovale 32 110bcd maar die is vrij prijzig, en lastig te krijgen.
34 tanden achter is maximaal voor ultegra, maar ik vermoed dat je met een wat extra aangedraaide tentionscrew ook wel 36 zou kunnen schakelen
een verlenger is ook nog een optie https://www.bikezone.nl/A(...)-derailleur-extender dan is 36 tot 40 achter mogelijk, maar dan moet je wel een beetje snappen wat je doet , anders loop de boel in het soepie
Zou goed kunnen, maar zeker het middenstuk wordt dan wel aardig sterven:quote:Op donderdag 20 april 2023 20:32 schreef Afhaalchinees het volgende:
Een 34-32 verhouding is echt licht zat, daar hoef je geen 4,5wkg te trappen om vooruit te komen tenzij je misschien zelf 10kg weegt
Of:quote:Op donderdag 20 april 2023 19:29 schreef dop het volgende:
[..]
voor kun je nog naar 33 van TA SPECIALITES
en AbsoluteBlack maakt een ovale 32 110bcd maar die is vrij prijzig, en lastig te krijgen.
34 tanden achter is maximaal voor ultegra, maar ik vermoed dat je met een wat extra aangedraaide tentionscrew ook wel 36 zou kunnen schakelen
een verlenger is ook nog een optie https://www.bikezone.nl/A(...)-derailleur-extender dan is 36 tot 40 achter mogelijk, maar dan moet je wel een beetje snappen wat je doet , anders loop de boel in het soepie
als jij graag ¤20 meer uitgeeft voor een extender waar wolftooth op staat ipv sunrace dan primaquote:Op vrijdag 21 april 2023 12:55 schreef McM77 het volgende:
[..]
Of:
https://www.wolftoothcomponents.com/products/roadlink
ik heb op de mtb toch wel klimmetjes gereden over asfalt waar ik met mijn 90kilo kon blijven fietsen en wielrenners voet aan de grond moeten.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:44 schreef ddx het volgende:
Je kan toch ook prima even wat lagere cadans doen als je stukje heel steil hebt ?
Mja ik had vorige week ook een klimmetje waar ik voeten aan de grond moest doen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 14:56 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb op de mtb toch wel klimmetjes gereden over asfalt waar ik met mijn 90kilo kon blijven fietsen en wielrenners voet aan de grond moeten.
Dat is meer een trap dan een weggetje.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:03 schreef ddx het volgende:
[..]
Mja ik had vorige week ook een klimmetje waar ik voeten aan de grond moest doen.
Daar had ik met een mtb misschien wel omhoog gekund door bredere banden vooral.
Maar op de racefiets was het iets te spannend kwa ondergrond/bochtjes.
https://strava.app.link/8sPT9QVI1yb
[ afbeelding ]
Haha ja. begin stukje dacht ik nog van grappig.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is meer een trap dan een weggetje.
Wow.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:13 schreef ddx het volgende:
Wat ook leuk was vorige week om even naar de sneeuwgrens te fietsen op de Pico Veleta.
Kwam tot 2800m hoogte.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.strava.com/activities/8873181908
Als je aan de klim begint wel grappig op je garmin :
[ afbeelding ]
Dat kan ik me voorstellen ja, ziet er ook niet echt fietsbaar uit op de foto.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:10 schreef ddx het volgende:
[..]
Haha ja. begin stukje dacht ik nog van grappig.
Na eerste bochtje toch maar afgestapt toen ik bocht om moest icm kieren tussen de 'tegels'
Grappige is dat merendeel van die mensen op segment op dezelfde dag omhoog zijn gegaan daar, die kwamen wij (ik en mij fietsmaatje) daar dus tegen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen ja, ziet er ook niet echt fietsbaar uit op de foto.
6,3km/h gemiddeld voor de KOM. Zonder fiets maar rennend ben je sneller daar.
Ja met zo'n mega klim vallen alle andere klimmen direct af en tellen niet mee.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wow.
Maar dat scherm op je Garmin. Dan zakt de moed toch in je schoenen?
Klim 1/1 trouwens maar?
Dat is toch helemaal niet handig?quote:Op zondag 23 april 2023 15:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wist niet dat er naast stellen met een gezamenlijk facebook account ook mensen met een gezamenlijk strava account waren, maar ik ben er zojuist eentje tegengekomen :'D
Waarschijnlijk hebben ze ook 1 garmin samen? Er staat ook elke keer bij 'rit van pietje/rit van annie'quote:
Ammoniak-geur?quote:Op zondag 23 april 2023 18:57 schreef Soldier2000 het volgende:
Hebben jullie ooit opgemerkt dat sommige fietskleding behoorlijk chemisch kan ruiken?
Ja, nooit problemen mee gehad. Al moet ik wel zeggen nu ik hookless heb, dat het makkelijker gaat dan voorheen.quote:Op maandag 24 april 2023 08:13 schreef user25514 het volgende:
Zijn er mensen die tubeless rijden?
Ik moest laatst m'n achterband vervangen, maar ik kreeg met geen mogelijkheid m'n band van de velg dus ik heb het de fietsenmaker laten doen. Onderweg heb ik altijd een binnenbandje bij me, maar dat gaat dan natuurlijk ook niks worden als ik lek rijd. Ik heb inmiddels zo'n tubeless repairkitje besteld voor onderweg.
Maar ik moet binnenkort ook m'n voorband vervangen. Heeft iemand een goeie tip om die band er af te krijgen? Geen zin om iedere keer naar de fietsenmaker te gaan om een band te vervangen.
Mijn vriendin fietst nooit zonder mij eigenlijk dus ik nodig haar altijd uit via de functie in Strava.quote:Op zondag 23 april 2023 16:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze ook 1 garmin samen? Er staat ook elke keer bij 'rit van pietje/rit van annie'
Dank voor je reactie.quote:Op maandag 24 april 2023 08:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, nooit problemen mee gehad. Al moet ik wel zeggen nu ik hookless heb, dat het makkelijker gaat dan voorheen.
Gewoon met bandenlichters, en zorgen dat de band aan beide kanten netjes in het midden van de velg zit, dus zorgen dat die helemaal los van de velgrand is.
Normaal gesproken moet je dat met de hand doen. Dus met je handen duw je eerst de buitenband naar het midden van de velg (en daar kan best flink wat kracht bij komen). Daarna kun je er met de bandenlichter onder komen.quote:Op maandag 24 april 2023 10:07 schreef user25514 het volgende:
[..]
Dank voor je reactie.
Ja, dat is dus het probleem. Ik krijg ze niet los van de velgrand, want de bandenlichters gaan er niet tussen. Ze komen dus niet in het midden van de velg. Het zijn carbon wielen, dus ik zie het niet zo zitten om met zwaarder gereedschap aan de slag te gaan.
Thanks. Misschien dat ik 'm niet genoeg leeg heb laten lopen. Anders zou ik het ook niet kunnen bedenken, want ik deed precies wat-ie in het filmpje doet.quote:Op maandag 24 april 2023 10:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Normaal gesproken moet je dat met de hand doen. Dus met je handen duw je eerst de buitenband naar het midden van de velg (en daar kan best flink wat kracht bij komen). Daarna kun je er met de bandenlichter onder komen.
Heb je anders al wat filmpjes bekeken? Misschien dat je daar wat uit kan halen wat je fout doet.
Als de sealant er al een tijdje in zit, en de band er al een tijdje om ligt, is het soms echt bijna onmogelijk, laat staan met de hand. Zeker als de combi band/wiel al erg strak was in beginne. Dan kun je nog zo'n sterke uit de limburgse klei getrokken bonkige spierbundel zijn...quote:Op maandag 24 april 2023 10:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Normaal gesproken moet je dat met de hand doen.
Betekent dat niet gewoon dat je te weinig fietst?quote:Op maandag 24 april 2023 10:53 schreef muzas het volgende:
[..]
Als de sealant er al een tijdje in zit, en de band er al een tijdje om ligt, is het soms echt bijna onmogelijk, laat staan met de hand. Zeker als de combi band/wiel al erg strak was in beginne. Dan kun je nog zo'n sterke uit de limburgse klei getrokken bonkige spierbundel zijn...
Vorig jaar heb ik de bankschroef gebruikt om een cinturato van mn hunt velgen af te krijgen. En zo staan er nog wat tips op youtube voor vastgeplakte tubeless banden.
Precies. Zelfde als die schimmel op je stuurlint als je je fiets na de winter uit de schuur haalt.quote:Op maandag 24 april 2023 13:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Betekent dat niet gewoon dat je te weinig fietst?
paar maandjes gaat zeker geen probleem zijn als hij verder schoon en droog heeft gestaan.quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:55 schreef Mykonos het volgende:
Waar moet je eigenlijk rekening mee houden als je fiets langer op stal blijft? Ik heb afgelopen maanden helaas niet kunnen fietsen i.v.m. werk in het buitenland en fiets niet mee kunnen nemen. Ketting goed in het vet gezet voor vertrek, maar verder niet zoveel bijzonders gedaan. Beetje lucht in de banden en weer gaan moet geen probleem zijn toch?
nu 3 maanden later zit ik op 27 gem met 70kmquote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:17 schreef amp25 het volgende:
na 3 jaar gestopt te zijn met fietsen heb ik deze week weer opgepakt heb het wel gemerkt zeg
24km gedaan maar was kapot
Klasse!quote:Op zaterdag 29 april 2023 17:20 schreef amp25 het volgende:
[..]
nu 3 maanden later zit ik op 27 gem met 70km
Lekker! Toch een magische grens. Nu op naar de 200?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 21:41 schreef Felagund het volgende:
Vandaag voor het eerst meer dan 100 km gefietst.
Midden juni moet ik 125km (dat zou vandaag ook nog wel lukken), wil daarna misschien nog naar huis fietsen van Utrecht , dan wordt het 175 km.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 22:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lekker! Toch een magische grens. Nu op naar de 200?
Voor je het weet moet je invallen voor Jumbo Visma.
Rij op mijn mountainbike en gravelbike tubeless. Op racefiets nu ook tubeless banden gemonteerd maar één keer en nooit weer op de racer. Bij lekrijden ben je 2 a 3 keer zolang bezig op de band er weer op te leggen. Hoge wielen in combinatie met tubeless buitenband is echt de hel. Als je buitenbanden wat ouder zijn gaat het overigens al stukken makkelijker.quote:Op maandag 24 april 2023 08:13 schreef user25514 het volgende:
Zijn er mensen die tubeless rijden?
Ik moest laatst m'n achterband vervangen, maar ik kreeg met geen mogelijkheid m'n band van de velg dus ik heb het de fietsenmaker laten doen. Onderweg heb ik altijd een binnenbandje bij me, maar dat gaat dan natuurlijk ook niks worden als ik lek rijd. Ik heb inmiddels zo'n tubeless repairkitje besteld voor onderweg.
Maar ik moet binnenkort ook m'n voorband vervangen. Heeft iemand een goeie tip om die band er af te krijgen? Geen zin om iedere keer naar de fietsenmaker te gaan om een band te vervangen.
Huh? Wij rijden hier beide tubeless op de racer en sindsdien nooit meer lek gehad. Hebben dynaplugs bij ons voor als het gaatje te groot is, ook nog nooit nodig gehad. Wij doen elke 3 maanden zo'n 10ml sealant erbij.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 21:09 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Rij op mijn mountainbike en gravelbike tubeless. Op racefiets nu ook tubeless banden gemonteerd maar één keer en nooit weer op de racer. Bij lekrijden ben je 2 a 3 keer zolang bezig op de band er weer op te leggen. Hoge wielen in combinatie met tubeless buitenband is echt de hel. Als je buitenbanden wat ouder zijn gaat het overigens al stukken makkelijker.
Waarom zouden hoge wielen anders zijn dan lage wielen? De velgrand is eerder het probleem. En ik heb nog nooit problemen gehad om een tubeless band op mijn 65mm velg te krijgen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 21:09 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Rij op mijn mountainbike en gravelbike tubeless. Op racefiets nu ook tubeless banden gemonteerd maar één keer en nooit weer op de racer. Bij lekrijden ben je 2 a 3 keer zolang bezig op de band er weer op te leggen. Hoge wielen in combinatie met tubeless buitenband is echt de hel. Als je buitenbanden wat ouder zijn gaat het overigens al stukken makkelijker.
De eerste keer doe ik er 30ml in en dan elke 3 maanden 10ml erbij en dat gaat prima. Als ik de banden vervang ivm slijtage staat er altijd nog een laagje in.quote:Op woensdag 10 mei 2023 01:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarom zouden hoge wielen anders zijn dan lage wielen? De velgrand is eerder het probleem. En ik heb nog nooit problemen gehad om een tubeless band op mijn 65mm velg te krijgen.
Al moet ik wel zeggen dat nu ik 50mm hookless heb het nog makkelijker dan ooit gaat.
@:Patroon: is 10ml per 3 maanden niet wat weinig? Ik doe er meer in.
Interessant. Dat is minder dan ik zo overal lees op internet en bij de fabrikanten van sealant zelf. Maar dat kan ook marketing zijn natuurlijk. Ik houd me braaf aan de voorschriften van mijn sealant.quote:Op woensdag 10 mei 2023 08:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
De eerste keer doe ik er 30ml in en dan elke 3 maanden 10ml erbij en dat gaat prima. Als ik de banden vervang ivm slijtage staat er altijd nog een laagje in.
Voorheen altijd Orange Seal en nu een fles Stans. Geen idee wat de voorschriften zijn, dit werd geadviseerd in het tubeless topic op fiets forum. Werkt goed. In een MTB band moet uiteraard meer.quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Interessant. Dat is minder dan ik zo overal lees op internet en bij de fabrikanten van sealant zelf. Maar dat kan ook marketing zijn natuurlijk. Ik houd me braaf aan de voorschriften van mijn sealant.
Welke sealant gebruik jij?
Ik heb hele goeie ervaring met : https://bikergadgets.nl/products/tru-tension-tyre-monkeyquote:Op dinsdag 9 mei 2023 21:09 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Rij op mijn mountainbike en gravelbike tubeless. Op racefiets nu ook tubeless banden gemonteerd maar één keer en nooit weer op de racer. Bij lekrijden ben je 2 a 3 keer zolang bezig op de band er weer op te leggen. Hoge wielen in combinatie met tubeless buitenband is echt de hel. Als je buitenbanden wat ouder zijn gaat het overigens al stukken makkelijker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |