abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 april 2023 @ 14:56:32 #51
545 dop
:copyright: dop
pi_208852302
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 11:44 schreef ddx het volgende:
Je kan toch ook prima even wat lagere cadans doen als je stukje heel steil hebt ?
ik heb op de mtb toch wel klimmetjes gereden over asfalt waar ik met mijn 90kilo kon blijven fietsen en wielrenners voet aan de grond moeten.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_208852391
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 14:56 schreef dop het volgende:

[..]
ik heb op de mtb toch wel klimmetjes gereden over asfalt waar ik met mijn 90kilo kon blijven fietsen en wielrenners voet aan de grond moeten.
Mja ik had vorige week ook een klimmetje waar ik voeten aan de grond moest doen.
Daar had ik met een mtb misschien wel omhoog gekund door bredere banden vooral.
Maar op de racefiets was het iets te spannend kwa ondergrond/bochtjes.

https://strava.app.link/8sPT9QVI1yb
pi_208852954
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 15:03 schreef ddx het volgende:

[..]
Mja ik had vorige week ook een klimmetje waar ik voeten aan de grond moest doen.
Daar had ik met een mtb misschien wel omhoog gekund door bredere banden vooral.
Maar op de racefiets was het iets te spannend kwa ondergrond/bochtjes.

https://strava.app.link/8sPT9QVI1yb
[ afbeelding ]
Dat is meer een trap dan een weggetje. :D
pi_208853105
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 15:56 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Dat is meer een trap dan een weggetje. :D
Haha ja. begin stukje dacht ik nog van grappig.
Na eerste bochtje toch maar afgestapt toen ik bocht om moest icm kieren tussen de 'tegels'
pi_208853156
Wat ook leuk was vorige week om even naar de sneeuwgrens te fietsen op de Pico Veleta.
Kwam tot 2800m hoogte.

https://www.strava.com/activities/8873181908

Als je aan de klim begint wel grappig op je garmin :

vrijdag 21 april 2023 @ 19:08:54 #56
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208855181
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 16:13 schreef ddx het volgende:
Wat ook leuk was vorige week om even naar de sneeuwgrens te fietsen op de Pico Veleta.
Kwam tot 2800m hoogte.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

https://www.strava.com/activities/8873181908

Als je aan de klim begint wel grappig op je garmin :

[ afbeelding ]
Wow. O+

Maar dat scherm op je Garmin. Dan zakt de moed toch in je schoenen? :D

Klim 1/1 trouwens maar? :P
pi_208855929
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 16:10 schreef ddx het volgende:

[..]
Haha ja. begin stukje dacht ik nog van grappig.
Na eerste bochtje toch maar afgestapt toen ik bocht om moest icm kieren tussen de 'tegels'
Dat kan ik me voorstellen ja, ziet er ook niet echt fietsbaar uit op de foto.

6,3km/h gemiddeld voor de KOM. Zonder fiets maar rennend ben je sneller daar.
pi_208857623
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 19:58 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Dat kan ik me voorstellen ja, ziet er ook niet echt fietsbaar uit op de foto.

6,3km/h gemiddeld voor de KOM. Zonder fiets maar rennend ben je sneller daar.
Grappige is dat merendeel van die mensen op segment op dezelfde dag omhoog zijn gegaan daar, die kwamen wij (ik en mij fietsmaatje) daar dus tegen.
En die waren aan het lopen ja en daarmee kom gehaald :)
(wij haakten eerder af door via zijstraartje weer de hoofdweg op te gaan)
pi_208857634
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2023 19:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Wow. O+

Maar dat scherm op je Garmin. Dan zakt de moed toch in je schoenen? :D

Klim 1/1 trouwens maar? :P
Ja met zo'n mega klim vallen alle andere klimmen direct af en tellen niet mee.
(wilt niet zeggen dat we geen andere klimmetjes gedaan hebben, maar geen lange)
pi_208874270
Ik wist niet dat er naast stellen met een gezamenlijk facebook account ook mensen met een gezamenlijk strava account waren, maar ik ben er zojuist eentje tegengekomen :'D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_208874285
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 15:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wist niet dat er naast stellen met een gezamenlijk facebook account ook mensen met een gezamenlijk strava account waren, maar ik ben er zojuist eentje tegengekomen :'D
Dat is toch helemaal niet handig?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_208876015
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 15:03 schreef Felagund het volgende:

[..]
Dat is toch helemaal niet handig?
Waarschijnlijk hebben ze ook 1 garmin samen? Er staat ook elke keer bij 'rit van pietje/rit van annie' :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_208878252
Hebben jullie ooit opgemerkt dat sommige fietskleding behoorlijk chemisch kan ruiken?
BlaBlaBla
  zondag 23 april 2023 @ 21:29:22 #64
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_208879606
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:57 schreef Soldier2000 het volgende:
Hebben jullie ooit opgemerkt dat sommige fietskleding behoorlijk chemisch kan ruiken?
Ammoniak-geur?
pi_208880526
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 21:29 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ammoniak-geur?
Nee zelfs gewoon ongedragen fietskleding.
BlaBlaBla
pi_208881854
Zijn er mensen die tubeless rijden?

Ik moest laatst m'n achterband vervangen, maar ik kreeg met geen mogelijkheid m'n band van de velg dus ik heb het de fietsenmaker laten doen. Onderweg heb ik altijd een binnenbandje bij me, maar dat gaat dan natuurlijk ook niks worden als ik lek rijd. Ik heb inmiddels zo'n tubeless repairkitje besteld voor onderweg.

Maar ik moet binnenkort ook m'n voorband vervangen. Heeft iemand een goeie tip om die band er af te krijgen? Geen zin om iedere keer naar de fietsenmaker te gaan om een band te vervangen.
pi_208881889
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 08:13 schreef user25514 het volgende:
Zijn er mensen die tubeless rijden?

Ik moest laatst m'n achterband vervangen, maar ik kreeg met geen mogelijkheid m'n band van de velg dus ik heb het de fietsenmaker laten doen. Onderweg heb ik altijd een binnenbandje bij me, maar dat gaat dan natuurlijk ook niks worden als ik lek rijd. Ik heb inmiddels zo'n tubeless repairkitje besteld voor onderweg.

Maar ik moet binnenkort ook m'n voorband vervangen. Heeft iemand een goeie tip om die band er af te krijgen? Geen zin om iedere keer naar de fietsenmaker te gaan om een band te vervangen.
Ja, nooit problemen mee gehad. Al moet ik wel zeggen nu ik hookless heb, dat het makkelijker gaat dan voorheen. :)

Gewoon met bandenlichters, en zorgen dat de band aan beide kanten netjes in het midden van de velg zit, dus zorgen dat die helemaal los van de velgrand is.
pi_208881911
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 16:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Waarschijnlijk hebben ze ook 1 garmin samen? Er staat ook elke keer bij 'rit van pietje/rit van annie' :P
Mijn vriendin fietst nooit zonder mij eigenlijk dus ik nodig haar altijd uit via de functie in Strava.
pi_208882722
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 08:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Ja, nooit problemen mee gehad. Al moet ik wel zeggen nu ik hookless heb, dat het makkelijker gaat dan voorheen. :)

Gewoon met bandenlichters, en zorgen dat de band aan beide kanten netjes in het midden van de velg zit, dus zorgen dat die helemaal los van de velgrand is.
Dank voor je reactie.

Ja, dat is dus het probleem. Ik krijg ze niet los van de velgrand, want de bandenlichters gaan er niet tussen. Ze komen dus niet in het midden van de velg. Het zijn carbon wielen, dus ik zie het niet zo zitten om met zwaarder gereedschap aan de slag te gaan.
pi_208882823
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:07 schreef user25514 het volgende:

[..]
Dank voor je reactie.

Ja, dat is dus het probleem. Ik krijg ze niet los van de velgrand, want de bandenlichters gaan er niet tussen. Ze komen dus niet in het midden van de velg. Het zijn carbon wielen, dus ik zie het niet zo zitten om met zwaarder gereedschap aan de slag te gaan.
Normaal gesproken moet je dat met de hand doen. Dus met je handen duw je eerst de buitenband naar het midden van de velg (en daar kan best flink wat kracht bij komen). Daarna kun je er met de bandenlichter onder komen.

Heb je anders al wat filmpjes bekeken? Misschien dat je daar wat uit kan halen wat je fout doet. :)

pi_208882910
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 10:15 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Normaal gesproken moet je dat met de hand doen. Dus met je handen duw je eerst de buitenband naar het midden van de velg (en daar kan best flink wat kracht bij komen). Daarna kun je er met de bandenlichter onder komen.

Heb je anders al wat filmpjes bekeken? Misschien dat je daar wat uit kan halen wat je fout doet. :)

Thanks. Misschien dat ik 'm niet genoeg leeg heb laten lopen. Anders zou ik het ook niet kunnen bedenken, want ik deed precies wat-ie in het filmpje doet.

You can do it with your hands although it will take a little bit of force. Dat lijkt me nogal een understatement.
pi_208883218
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 10:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Normaal gesproken moet je dat met de hand doen.
Als de sealant er al een tijdje in zit, en de band er al een tijdje om ligt, is het soms echt bijna onmogelijk, laat staan met de hand. Zeker als de combi band/wiel al erg strak was in beginne. Dan kun je nog zo'n sterke uit de limburgse klei getrokken bonkige spierbundel zijn...

Vorig jaar heb ik de bankschroef gebruikt om een cinturato van mn hunt velgen af te krijgen. En zo staan er nog wat tips op youtube voor vastgeplakte tubeless banden.
pi_208884874
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:53 schreef muzas het volgende:

[..]
Als de sealant er al een tijdje in zit, en de band er al een tijdje om ligt, is het soms echt bijna onmogelijk, laat staan met de hand. Zeker als de combi band/wiel al erg strak was in beginne. Dan kun je nog zo'n sterke uit de limburgse klei getrokken bonkige spierbundel zijn...

Vorig jaar heb ik de bankschroef gebruikt om een cinturato van mn hunt velgen af te krijgen. En zo staan er nog wat tips op youtube voor vastgeplakte tubeless banden.
Betekent dat niet gewoon dat je te weinig fietst? :P
  maandag 24 april 2023 @ 13:46:52 #74
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208885102
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 13:33 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Betekent dat niet gewoon dat je te weinig fietst? :P
Precies. Zelfde als die schimmel op je stuurlint als je je fiets na de winter uit de schuur haalt. :P
  maandag 24 april 2023 @ 15:26:46 #75
545 dop
:copyright: dop
pi_208886836
Stikker verwijderaar of thinner lossen ook latex/sealant op.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')