abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208897672
Waar moet je eigenlijk rekening mee houden als je fiets langer op stal blijft? Ik heb afgelopen maanden helaas niet kunnen fietsen i.v.m. werk in het buitenland en fiets niet mee kunnen nemen. Ketting goed in het vet gezet voor vertrek, maar verder niet zoveel bijzonders gedaan. Beetje lucht in de banden en weer gaan moet geen probleem zijn toch?
Demain, on roule
  dinsdag 25 april 2023 @ 15:51:02 #77
545 dop
:copyright: dop
pi_208898253
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 14:55 schreef Mykonos het volgende:
Waar moet je eigenlijk rekening mee houden als je fiets langer op stal blijft? Ik heb afgelopen maanden helaas niet kunnen fietsen i.v.m. werk in het buitenland en fiets niet mee kunnen nemen. Ketting goed in het vet gezet voor vertrek, maar verder niet zoveel bijzonders gedaan. Beetje lucht in de banden en weer gaan moet geen probleem zijn toch?
paar maandjes gaat zeker geen probleem zijn als hij verder schoon en droog heeft gestaan.
banden spanning checken en even kijken of alles nog soepel loopt. misschien hier en daar een drupje olie of vet.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_208900299
Ik heb een winter- en een zomerfiets. De winterfiets heeft wel eens een rem gehad die niet goed meer terugveerde. Verder nooit een probleem gehad met een fiets die een tijdje stilgestaan heeft.
Aldus.
pi_208944684
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:17 schreef amp25 het volgende:
na 3 jaar gestopt te zijn met fietsen heb ik deze week weer opgepakt heb het wel gemerkt zeg
24km gedaan maar was kapot
nu 3 maanden later zit ik op 27 gem met 70km
pi_208944823
Goed bezig.
Aldus.
  zaterdag 29 april 2023 @ 17:54:24 #81
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_208944862
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 17:20 schreef amp25 het volgende:

[..]
nu 3 maanden later zit ik op 27 gem met 70km
Klasse!
.
pi_209023984
Welke reisverzekering hebben jullie eigenlijk als je je fiets meeneemt? Die van mij heeft de fietsdekking verlaagd.

https://www.consumentenbo(...)k-je-reisverzekering
Aldus.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 20:53:40 #83
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209033939
Ruim 5000 hoogtemeters in de meivakantie gemaakt. ^O^

Over 2 maanden moet dat in één dag, maar goed. Het voelt wel als een aardige training voor de Marmotte. :P
pi_209034829
Vandaag voor het eerst meer dan 100 km gefietst. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zaterdag 6 mei 2023 @ 22:17:38 #85
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209035826
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:41 schreef Felagund het volgende:
Vandaag voor het eerst meer dan 100 km gefietst. ^O^
Lekker! Toch een magische grens. Nu op naar de 200? :+

Voor je het weet moet je invallen voor Jumbo Visma.
pi_209036867
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 22:17 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Lekker! Toch een magische grens. Nu op naar de 200? :+

Voor je het weet moet je invallen voor Jumbo Visma.
Midden juni moet ik 125km (dat zou vandaag ook nog wel lukken), wil daarna misschien nog naar huis fietsen van Utrecht , dan wordt het 175 km.

Ik zat ook al te kijken naar de graveltocht door de Achterhoek in september. :@
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_209049231
Vandaag mijn eerste keer een Gravel rondje van meer dan 100km gedaan. :@
pi_209077321
Iemand hier ervaringen met een (race)fiets huren van Free Motion? Zaken waar ik aan moet denken?

Neem mijn eigen schoenen en fietskleding mee en wil m'n Wahoo meenemen. Zit alleen nog even te kijken hoe ik m'n Wahoo aan die fiets ga krijgen. Op m'n aero racefiets heb ik speciale mount en op de gravelbike een normale outfront mount. Zit te twijfel om een stem mount te gaan kopen. Vind het wel chill om hartslag en route te kunnen zien in het buitenland.
pi_209077406
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 08:13 schreef user25514 het volgende:
Zijn er mensen die tubeless rijden?

Ik moest laatst m'n achterband vervangen, maar ik kreeg met geen mogelijkheid m'n band van de velg dus ik heb het de fietsenmaker laten doen. Onderweg heb ik altijd een binnenbandje bij me, maar dat gaat dan natuurlijk ook niks worden als ik lek rijd. Ik heb inmiddels zo'n tubeless repairkitje besteld voor onderweg.

Maar ik moet binnenkort ook m'n voorband vervangen. Heeft iemand een goeie tip om die band er af te krijgen? Geen zin om iedere keer naar de fietsenmaker te gaan om een band te vervangen.
Rij op mijn mountainbike en gravelbike tubeless. Op racefiets nu ook tubeless banden gemonteerd maar één keer en nooit weer op de racer. Bij lekrijden ben je 2 a 3 keer zolang bezig op de band er weer op te leggen. Hoge wielen in combinatie met tubeless buitenband is echt de hel. Als je buitenbanden wat ouder zijn gaat het overigens al stukken makkelijker.
pi_209078149
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 21:09 schreef poiuytr het volgende:

[..]
Rij op mijn mountainbike en gravelbike tubeless. Op racefiets nu ook tubeless banden gemonteerd maar één keer en nooit weer op de racer. Bij lekrijden ben je 2 a 3 keer zolang bezig op de band er weer op te leggen. Hoge wielen in combinatie met tubeless buitenband is echt de hel. Als je buitenbanden wat ouder zijn gaat het overigens al stukken makkelijker.
Huh? Wij rijden hier beide tubeless op de racer en sindsdien nooit meer lek gehad. Hebben dynaplugs bij ons voor als het gaatje te groot is, ook nog nooit nodig gehad. Wij doen elke 3 maanden zo'n 10ml sealant erbij.

Waarom zou je de band er weer om moeten leggen als je lek rijdt?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_209084572
quote:

[..]
Waarom zouden hoge wielen anders zijn dan lage wielen? De velgrand is eerder het probleem. En ik heb nog nooit problemen gehad om een tubeless band op mijn 65mm velg te krijgen.

Al moet ik wel zeggen dat nu ik 50mm hookless heb het nog makkelijker dan ooit gaat.

@Patroon: is 10ml per 3 maanden niet wat weinig? Ik doe er meer in.
pi_209085621
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 01:09 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Waarom zouden hoge wielen anders zijn dan lage wielen? De velgrand is eerder het probleem. En ik heb nog nooit problemen gehad om een tubeless band op mijn 65mm velg te krijgen.

Al moet ik wel zeggen dat nu ik 50mm hookless heb het nog makkelijker dan ooit gaat.

@:Patroon: is 10ml per 3 maanden niet wat weinig? Ik doe er meer in.
De eerste keer doe ik er 30ml in en dan elke 3 maanden 10ml erbij en dat gaat prima. Als ik de banden vervang ivm slijtage staat er altijd nog een laagje in.
pi_209085920
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 08:24 schreef Patroon het volgende:

[..]
De eerste keer doe ik er 30ml in en dan elke 3 maanden 10ml erbij en dat gaat prima. Als ik de banden vervang ivm slijtage staat er altijd nog een laagje in.
Interessant. Dat is minder dan ik zo overal lees op internet en bij de fabrikanten van sealant zelf. Maar dat kan ook marketing zijn natuurlijk. Ik houd me braaf aan de voorschriften van mijn sealant.

Welke sealant gebruik jij?
  FOK!Fotograaf woensdag 10 mei 2023 @ 12:59:32 #94
145146 Andyy
pi_209088647
Ik gebruik sinds kort barkeeper, co2 compatible en heeft stukjes in de sealant om grotere gaten te dichten. Tot nu toe niks over te klagen, lijkt een beetje op mucoff, maar dan blauw ipv roze.
  woensdag 10 mei 2023 @ 13:32:46 #95
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_209089164
Laatste maanden paar keer moeten pluggen (MTB, oude racefietsbanden en nieuwere racefietsbanden), maar met dynaplug gaat dat erg fijn. Had eerst een andere (SKS denk ik) maar dat was echt gedoe.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_209089916
En hoe doen jullie het met sealant? Ben nu wel benieuwd naar de ervaringen van anderen. :)
pi_209090657
Hier ook barkeeper, eerste keer 60ml en na een maand of 4 kijk ik of er nog een laagje in de band staat.
(of nog even checken voor een vakantie / fietsweekend)
Staat het droog, dan giet ik er weer wat bij in :) (30ml oid)
pi_209090787
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:01 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Interessant. Dat is minder dan ik zo overal lees op internet en bij de fabrikanten van sealant zelf. Maar dat kan ook marketing zijn natuurlijk. Ik houd me braaf aan de voorschriften van mijn sealant.

Welke sealant gebruik jij?
Voorheen altijd Orange Seal en nu een fles Stans. Geen idee wat de voorschriften zijn, dit werd geadviseerd in het tubeless topic op fiets forum. Werkt goed. In een MTB band moet uiteraard meer.
pi_209115273
Ik gooi er ook altijd stan's in.
meestal iets van 40ml
pi_209118386
quote:

[..]
Ik heb hele goeie ervaring met : https://bikergadgets.nl/products/tru-tension-tyre-monkey

Nog nooit zo snel een bandje op mn hoge velgen gekregen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')