Ik geloof best dat er makelaars bij zitten die niet integer te werk gaan, maar een fotoreportage wegzetten als een "kolderproduct" om een poot uit te draaien is gewoon nonsens.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Echt...elke keer opnieuw dat zelfde verhaaltje over dat makelaars heel integer te werk gaan en geen poot uitdraai tarieven rekenen. Ja, leuk, en nu niet meer. Jammer dan. Deal with it.
Courtage voor een woning tussen de 3 en 4 ton kwam op 1,2% van een grote regionale makelaar in de randstad-zuid (en morgen weet ik nog een percentagequote:Op dinsdag 11 april 2023 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er makelaars bij zitten die niet integer te werk gaan, maar een fotoreportage wegzetten als een "kolderproduct" om een poot uit te draaien is gewoon nonsens.
En dan de genoemde courtage percentages nog, als je 4 of 4,2% courtage betaalt word je idd genaaid, en zou er idd een geweldige fotoreportage bij de prijs in moeten zitten.
Nee daarom, dus als je een verhaal over courtages van 4 of 4,2% houdt dan heb je geen flauw idee en je wordt idd genaaid, en met zo'n percentage zou een fotoreportage gewoon in de prijs/courtage moeten zitten.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:52 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Courtage voor een woning tussen de 3 en 4 ton kwam op 1,2% van een grote regionale makelaar in de randstad-zuid (en morgen weet ik nog een percentage)
Maar een foto rapportage zat daar dan weer niet bij ... dat was extra. Zal straks dat boek met reclame eens pakken.
Want wat zit er dan wel bij voor 1,2% van 350.000 eur? Op funda zetten met wat foto's en een algemene tekst kan ik zelf ook wel bijv.
En dit is waarom ik een vast bedrag heb gedaan in 2021. Want ik kreeg ook een vraag voor 1 of 1,5% van de VERKOOPprijs. Dat terwijl hij net ervoor door het huis was gelopen en aan het roepen was dat het geweldig was en het zichzelf zou verkopen en en en.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:52 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Courtage voor een woning tussen de 3 en 4 ton kwam op 1,2% van een grote regionale makelaar in de randstad-zuid (en morgen weet ik nog een percentage)
Maar een foto rapportage zat daar dan weer niet bij ... dat was extra. Zal straks dat boek met reclame eens pakken.
Want wat zit er dan wel bij voor 1,2% van 350.000 eur? Op funda zetten met wat foto's en een algemene tekst kan ik zelf ook wel bijv.
Is het courtagepercentage nog steeds ex BTW, of doen ze dat bij particulieren eindelijk netjes incl BTW?quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:01 schreef laziness het volgende:
Ik wilde ook een all-in vaste prijs ipv extra verdienen door boven de vraagprijs te verkopen etc.
Het moest 1% van de vraagprijs zijn maar hij vergiste zich en was zo netjes om daar 20 seconden later niet op terug te komen. Dat was vorig jaar mei. Uiteindelijk kwam ik in oktober bij 'm terug om pas echt de verkoop in gang te zetten en hij kwam niet terug op de prijs ondanks dat de vraagprijs wel nog wat hoger lag inmiddels.
Uiteindelijk betalen we 0.95% van de verkoopprijs.
het was een voorspellende posting, in een post hierna vertel je vrolijk dat er bij jou handjeklap te doen was over tarieven van de makelaar. Heel integer hoor van deze beroepsgroep eerst percentages vragen en bij onderhandelen opeens ook voor een vast bedrag willen werken.quote:
Begrijpen wat er in huizen aanwezig is aan installaties met de BENG normen is ook lastig voor ze.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:00 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, je ziet op Funda 9 van de 10 keer best dat iemand een doe-het-zelf makelaar heeft/is, om te beginnen vaak al door de foto's, en daar waar een hoop makelaars ook absurde fouten in de tekst maken, zelfs in hun vakgebied en je nog steeds bizarre spelfouten als "het huis verkeerd in een uitstekende staat van onderhoud" tegenkomt, denk ik wel dat een hoop mensen zichzelf overschatten qua verkooptekst schrijven.
En met een dalende markt ga je die makelaar en zijn netwerk weer harder nodig hebben als je een huis wilt verkopen.
Mijn all in prijs was incl btw, waar die 0.95% vandaan komt.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is het courtagepercentage nog steeds ex BTW, of doen ze dat bij particulieren eindelijk netjes incl BTW?
Daar waren ze bij mij heel transparant over. Wil je zekerheid of niet was de vraag. Zekerheid is vaste prijs, anders is het een percentage van de verkoopprijs en ook nog een percentage voor boven de vraagprijs verkopen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
het was een voorspellende posting, in een post hierna vertel je vrolijk dat er bij jou handjeklap te doen was over tarieven van de makelaar. Heel integer hoor van deze beroepsgroep eerst percentages vragen en bij onderhandelen opeens ook voor een vast bedrag willen werken.
Ja, het is soms drama met die kennis idd, van zowel makelaars als bewoners.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:04 schreef laziness het volgende:
[..]
Begrijpen wat er in huizen aanwezig is aan installaties met de BENG normen is ook lastig voor ze.
Je wilt niet weten wat ik al gezien heb hier in de wijk terwijl iedereen hetzelfde heeft. Bewoners weten het zelf blijkbaar ook niet of lezen de tekst niet na.
We hebben wel aanpassingen laten maken op de voorgestelde tekst.
Overigens hadden wij onze flat destijds via makelaarsland te koop staan. Dan doe je zelf de tekst (en bezichtigingen). Foto's hebben we professioneel laten doen. Dat was voornamelijk omdat de flat in de recessie niks waard was en makelaars dan een vast minimum bedrag hebben wat nogal overrated was.
Dat hebben ze tegen mij niet gezegd.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:07 schreef laziness het volgende:
[..]
Daar waren ze bij mij heel transparant over. Wil je zekerheid of niet was de vraag. Zekerheid is vaste prijs, anders is het een percentage van de verkoopprijs en ook nog een percentage voor boven de vraagprijs verkopen.
Dat is inderdaad waarom ik een all-in prijs wilde. De huizen verkochten zich zelf wel jarenlang.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat hebben ze tegen mij niet gezegd.
Hij mag natuurlijk vragen wat hij wil, maar ik mag daar net zo goed niét mee akkoord gaan en een tegenvoorstel doen. In het geval van 'nee' loopt hij makkelijk geld mis (dit was 2021 he), of in het geval van 'ja' krijgt hij minder dan hij had voorgesteld, maar krijgt hij alsnog een paar 1000 euro voor effectief vrijwel geen werk.
Nou, dat is gewoon een principe kwestie, want waarom zou ik die courtage betalen aan de makelaar als hij het voor minder ook doet, en ik dat geld wat hij minder krijgt weer ergens anders aan kan besteden dan het in de portemonnee van een ander stoppen?quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:48 schreef Fe2O3 het volgende:
Mja vast bedrag, wat moet je dan afspreken als 1.2% van ~350.000 een ~4200 eur is. Uiteindelijk zal het me redelijk aan me zak roesten als het totaal plaatje 4000 of 5000 is bijv.
Idd met 4% courtage is dat anders, maar het kost me meer moeite/geld om erover na te denken of ermee bezig te zijn.
maargoed, ik ga straks thuis de folder erbij pakken en kijken wat we krijgen voor die ongeveer 4k, dus to be continued.
https://www.funda.nl/meer(...)r-makelaar-verkopen/quote:Op dinsdag 11 april 2023 16:24 schreef bambino het volgende:
Maar ik weet nog steeds geen manier om hem goedkoop op funda te krijgen, toch de meest populaire site.
En wie bezit 90% van fundaquote:1. Zelf je huis verkopen op funda kan niet
Alleen makelaars kunnen huizen te koop aanbieden op funda. Je kunt een makelaar die deeldiensten aanbiedt of een internetmakelaar vragen om je huis op funda te zetten.
Precies. Niet moeilijk doen over 1000 euro meer of minder bij de aankoop van een huis (want: "bij het gehele bedrag valt het in het niet.") En vervolgens wel naar een andere supermarkt gaan omdat daar de pindakaas 15 cent goedkoper is.quote:Op dinsdag 11 april 2023 15:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, dat is gewoon een principe kwestie, want waarom zou ik die courtage betalen aan de makelaar als hij het voor minder ook doet, en ik dat geld wat hij minder krijgt weer ergens anders aan kan besteden dan het in de portemonnee van een ander stoppen?
Nou, in 20 sec 1000 euro besparen doe ik wel, maar ik ga niet voor een paar cent verschil helemaal naar een andere supermarkt, dat is het me dan weer niet waard.quote:Op dinsdag 11 april 2023 18:02 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Precies. Niet moeilijk doen over 1000 euro meer of minder bij de aankoop van een huis (want: "bij het gehele bedrag valt het in het niet.") En vervolgens wel naar een andere supermarkt gaan omdat daar de pindakaas 15 cent goedkoper is.
Dat bedoel ik, ik zoek een goedkope online makelaar die hem op Funda klapt. Meer hoeft die persoon niet te doen. Al het contact wat er bij komt kan direct via mij. Lijkt me niet heel moeilijk daar een systeem voor te verzinnen dat dit kan.quote:Op dinsdag 11 april 2023 17:50 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
https://www.funda.nl/meer(...)r-makelaar-verkopen/
[..]
En wie bezit 90% van funda
https://www.funda.nl/over(...)ions/aandeelhouders/
Juist ja, de NVM.
En via sites als https://www.mijnhuisverkoopikzelf.nl/ kom je er dan achter dat ze tussen de 500 en 1000 eur rekenen, zit natuurlijk wel wat marge op. Laten we zeggen dat 'een huis op funda zetten' 300 a 500 euro 'kost'
Ik neem zelfs aan dat makelaars een soort van funda abbo hebben, en niet eens een fractie van die 500e betalenquote:Op woensdag 12 april 2023 11:21 schreef bambino het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, ik zoek een goedkope online makelaar die hem op Funda klapt. Meer hoeft die persoon niet te doen. Al het contact wat er bij komt kan direct via mij. Lijkt me niet heel moeilijk daar een systeem voor te verzinnen dat dit kan.
En als het 500 euro kost, dat is nog niet eens zo heel gek. Maar als ik alles aanlever en al het werk doe, is 500 euro natuurlijk belachelijk geld om simpelweg iets door te sturen aan Funda.
Zeker, maar als ik 2500 euro aan een makelaar betaal en hij alles regelt. Dan krijg ik minstens gevoel van waar voor je geld.quote:Op woensdag 12 april 2023 11:47 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ik neem zelfs aan dat makelaars een soort van funda abbo hebben, en niet eens een fractie van die 500e betalen
Maar op het grote geheel, wat is nu 500e?
Alleen nuttig in markten waar of heel weinig aanbod is, of, een ons kent ons dorp/gebied waar je niet tussen komt, verder overbodig.quote:Op woensdag 12 april 2023 18:17 schreef Firuze60 het volgende:
Bij het juiste topic hiero. Wat is het voordeel van een verkoopmakelaar? M.i. het gezeik niet. Alles afschuiven en zorgen dat jouw gekozen verkoopmakelaar zich de schoenen uit het slof rent voor zijn courtage cq verdiensten. Het is de makelaar die het huis verkoopt en vertrouwen wint van de koper.
Hier twee ervaringen met verkoopmakelaars, de ene vond het huis geweldig en prees alles, de tweede wees ons als verkopers op alle gebreken. Taxatieprijs hetzelfde. Courtageprijs lag 0.35 % lager bij nummer een. Als koper had ik liever nummer twee gehad, maar ben verkoper.
Dan hebben we goed gegokt, weinig aanbod en/en.quote:Op woensdag 12 april 2023 18:26 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Alleen nuttig in markten waar of heel weinig aanbod is, of, een ons kent ons dorp/gebied waar je niet tussen komt, verder overbodig.
Je hebt het nu over een aankoopmakelaar neem ik aan?quote:Op woensdag 12 april 2023 18:26 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Alleen nuttig in markten waar of heel weinig aanbod is, of, een ons kent ons dorp/gebied waar je niet tussen komt, verder overbodig.
Ja dat was de vraag toch?quote:Op woensdag 12 april 2023 18:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Je hebt het nu over een aankoopmakelaar neem ik aan?
Dan heb ik verkeerd gelezenquote:Op woensdag 12 april 2023 19:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee de vraag was het nut van een verkoop makelaar.
Haha, jaquote:Op woensdag 12 april 2023 19:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee de vraag was het nut van een verkoop makelaar.
Dat zijn 2 verschillende vragen en het 1 sluit het ander niet uit.quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:15 schreef Dribbel_ het volgende:
De vraagggg dus. Is er nog een verstandige beslissing om een beetje open te laten staan (zodat je eventueel met een verhuizing de hypotheek weer makkelijk kunt ophogen) of kan dat ook als je hypotheek volledig afgelost is omdat het contract ipv gewoon voor de volledige 30 jaar loopt? 🤔
Top dankje, het ging dan inderdaad om het doorhalen in het kadaster. Wist niet zeker of dat ook automatisch direct gebeurd zodra deze volledig afgelost is.quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat zijn 2 verschillende vragen en het 1 sluit het ander niet uit.
1) Zolang de hypotheek niet bij het kadaster is doorgehaald, kan je weer tot dezelfde inschrijving, een hypotheek nemen bij een volgend huis, zonder passeren (en kosten) bij de notaris,
2) Die 30 jaar geldt als termijn voor HRA,
quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Top dankje, het ging dan inderdaad om het doorhalen in het kadaster. Wist niet zeker of dat ook automatisch direct gebeurd zodra deze volledig afgelost is.
Ik denk zomaar van niet.quote:Op zaterdag 15 april 2023 19:51 schreef Zwolsboy het volgende:
https://wnl.tv/2023/04/15(...)-benadelen-huurders/
En draai het om, een huurder wil het huis kopen. Krijgt de huurder dan ook kooprecht?
Voortaan geen kroeg meer??quote:Op zondag 16 april 2023 16:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zat vrijdag met een buurman in de kroeg, die had dus z'n hypotheek voor 2 jaar vastgezet, iets wat normaal is in het VK. Die heeft nu een aanbod voor een nieuwe hypotheek, £500 meer per maand, ouch.
Vreemd dat dat normaal is eigenlijk. Ik weet dat wij Nederlanders een risicomijdend volkje zijn, maar in de UK wil men toch ook niet opeens verrast worden met fors hogere maandlasten?quote:Op zondag 16 april 2023 16:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zat vrijdag met een buurman in de kroeg, die had dus z'n hypotheek voor 2 jaar vastgezet, iets wat normaal is in het VK. Die heeft nu een aanbod voor een nieuwe hypotheek, £500 meer per maand, ouch.
Mwoah, heb in de jaren '80 - '90 ook de verdubbeling van de rente meegemaakt. Shit happens, deal with it.quote:Op zondag 16 april 2023 21:39 schreef Heph844 het volgende:
Vreemd dat dat normaal is eigenlijk. Ik weet dat wij Nederlanders een risicomijdend volkje zijn, maar in de UK wil men toch ook niet opeens verrast worden met fors hogere maandlasten?
Ik snap het ook niet goed, maar onze hypotheekadviseur bood ons standaard een hypotheek met 2 jaar vast aan, maar pushte om voor 1 jaar te gaan, omdat de rente zo laag was. Hebben 5 jaar vast gekozen, wat uberhaupt de langste optie voor ons was.quote:Op zondag 16 april 2023 21:39 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Vreemd dat dat normaal is eigenlijk. Ik weet dat wij Nederlanders een risicomijdend volkje zijn, maar in de UK wil men toch ook niet opeens verrast worden met fors hogere maandlasten?
Mijn adviseur pushte de variabele rente, met hetzelfde argument,quote:Op zondag 16 april 2023 21:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik snap het ook niet goed, maar onze hypotheekadviseur bood ons standaard een hypotheek met 2 jaar vast aan, maar pushte om voor 1 jaar te gaan, omdat de rente zo laag was. Hebben 5 jaar vast gekozen, wat uberhaupt de langste optie voor ons was.
De mijne zei ‘neem 20 jaar want zo laag krijg je nooit meer’ en wij volgdenquote:Op zondag 16 april 2023 22:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Mijn adviseur pushte de variabele rente, met hetzelfde argument,
Ja, dat is de gok die je dan neemt. Je hebt geen glazen bol dus je weet niet wat er gaat gebeuren. Ik heb het direct vastgezet voor 30 jaar, en ik heb 1,7%, maar dan vanuit de andere kant geredeneerd; als het nog lager wordt heb ik pech gehad, maar ik weet zeker wat ik de komende 30 jaar heb.quote:Op maandag 17 april 2023 08:31 schreef Sport_Life het volgende:
Ik dacht slim te zijn door een splitsing in 2/10/20 jaar vast (resp. 0,7/1,06/1,52%).
En als de rente stijgt snel die 2 jaar op 20 jaar zetten.
Maar toen steeg de rente ineens tussen aankoop en overdracht, in die tijd konden we de rente niet wijzigen..
Dus nu hebben we 2,67%/1,06/1,52% (20/10/20 jaar vast).
Nog steeds laag maar we hadden 200 per maand lager kunnen zijn als we meteen op 1,52 hadden gezet.
Bepaal dan maar eens een realistische verkoopprijs....dus denk het niet.quote:Op zaterdag 15 april 2023 19:51 schreef Zwolsboy het volgende:
https://wnl.tv/2023/04/15(...)-benadelen-huurders/
En draai het om, een huurder wil het huis kopen. Krijgt de huurder dan ook kooprecht?
30 jaar maarleifst?quote:Op maandag 17 april 2023 09:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is de gok die je dan neemt. Je hebt geen glazen bol dus je weet niet wat er gaat gebeuren. Ik heb het direct vastgezet voor 30 jaar, en ik heb 1,7%, maar dan vanuit de andere kant geredeneerd; als het nog lager wordt heb ik pech gehad, maar ik weet zeker wat ik de komende 30 jaar heb.
Oh maar ik praat over 2021 he. Wat nu normaal is of niet weet ik niet, maar, ja, ik heb 30 jaar inderdaad.quote:Op maandag 17 april 2023 10:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
30 jaar maarleifst?
Ik kon maar 20 jaar bij SNS.
Ik ook, maar 2023. Heb toen 1,29% en keuze was 10 of 20 jaar.quote:Op maandag 17 april 2023 10:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh maar ik praat over 2021 he. Wat nu normaal is of niet weet ik niet, maar, ja, ik heb 30 jaar inderdaad.
Volgens mij kan je ook niet overal 30 jaar kiezen.quote:Op maandag 17 april 2023 10:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
30 jaar maarleifst?
Ik kon maar 20 jaar bij SNS.
Idem. maar dan ca. 1,8% voor 30 jaar.quote:Op maandag 17 april 2023 09:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is de gok die je dan neemt. Je hebt geen glazen bol dus je weet niet wat er gaat gebeuren. Ik heb het direct vastgezet voor 30 jaar, en ik heb 1,7%, maar dan vanuit de andere kant geredeneerd; als het nog lager wordt heb ik pech gehad, maar ik weet zeker wat ik de komende 30 jaar heb.
quote:Op maandag 17 april 2023 18:09 schreef NicolasJoy het volgende:
Dat het nog zo ver ging zakken had de adviseur nooit verwacht.
Ik had het ook niet perse verwacht. Maar heb een financiering voor zekerheid genomen. 2.5%, 30 jaar.quote:Op maandag 17 april 2023 18:09 schreef NicolasJoy het volgende:
Kun je nagaan, kreeg hier hetzelfde advies toen de rente op 2,7% stond. Lager wordt die nooit meer!
Maar dezelfde keuze gemaakt als @:CoolGuy (Hoewel, 20 jaar, was de langste optie). Ik zat met een bedrag dat ik ten alle tijde kon betalen, liever dat 20 jaar vast dan de onzekerheid hoe het na 10 jaar zou zijn voor 2,4% (Toen bij 10 jaar).
Dat het nog zo ver ging zakken had de adviseur nooit verwacht.
Maar onverwacht was het dan ook. Nu zo kijken is een koe in de kont kijken. Dan had ik liever lager overgesloten (alsnog niet gedaan) dan een kortere looptijd nemen.quote:
1) Ik kom dan op 6250/jaar, >500/maand.quote:Ik weet dat je je standaard rant wil houden, maar 2.5% (mijn tarief) is gewoon prima voor 30 jaar. Uiteindelijk heb je het dan over die looptijd met inflatie echt over wisselgeld voor wel een aanzienlijk risico. Welgeteld 208.33 per maand (annuïtair niet annuïtair uitgedrukt, bij 250k hypotheek).
Klopt, maar wel met de discipline om hetgeen je uitspaart, ook daadwerkelijk vast te houden, te beleggen en te gebruiken om na 30 jaar af te lossen.quote:Op dinsdag 18 april 2023 00:50 schreef investeerdertje het volgende:
Bij zulke rente tarieven is aflossen onverstandig en het is voorstelbaar dat beleggingen beter renderen, oftewel je wil niet extra aflossen. Je rente kan dan aanzienlijk stijgen.
De truc is dus bij hoge rente een goedkoop huis te kopen en te wachten tot de rente weer laag is, heb je een goedkoop huis tegen lage rente. Nou de timing nog.......quote:Op dinsdag 18 april 2023 11:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Volgensmij is de keuze meestal of lage rente en een duur huis of hogere rente en goedkoper huis. Heel leuk die lage rente maar wij hebben nu wel een hogere schuld.
De truc is zoveel mogelijk vermogen te hebben dat je geen hypotheek nodig hebt.quote:Op dinsdag 18 april 2023 12:16 schreef blomke het volgende:
[..]
De truc is dus bij hoge rente een goedkoop huis te kopen en te wachten tot de rente weer laag is, heb je een goedkoop huis tegen lage rente. Nou de timing nog.......
Juist niet. Vermogen rendeert veel beter dan die magere netto hypotheekrentequote:Op dinsdag 18 april 2023 12:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De truc is zoveel mogelijk vermogen te hebben dat je geen hypotheek nodig hebt.
Lezen is een kunst merk ik, lees even terug wat ik schreef.quote:Op dinsdag 18 april 2023 12:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Juist niet. Vermogen rendeert veel beter dan die magere netto hypotheekrente
Dat dus.quote:Op dinsdag 18 april 2023 12:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
Juist niet. Vermogen rendeert veel beter dan die magere netto hypotheekrente
Dus een huis huren?quote:Op dinsdag 18 april 2023 12:27 schreef Scorpie het volgende:
De truc is zoveel mogelijk vermogen te hebben dat je geen hypotheek nodig hebt.
Gedaan en mijn reactie klopt nog steedsquote:Op dinsdag 18 april 2023 13:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lezen is een kunst merk ik, lees even terug wat ik schreef.
Oke, reken maar even voor hoe het hebben van huis met een hypotheek van 250k op dit moment goedkoper is dan een huis van 250k zonder hypotheek en een vermogen daarnaast op de bank.quote:Op dinsdag 18 april 2023 14:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gedaan en mijn reactie klopt nog steeds
Lekker uitvoerbare truc ook zegquote:Op dinsdag 18 april 2023 12:16 schreef blomke het volgende:
[..]
De truc is dus bij hoge rente een goedkoop huis te kopen en te wachten tot de rente weer laag is, heb je een goedkoop huis tegen lage rente. Nou de timing nog.......
En zoveel duurder is het op het moment ook niet toch? En er zijn ondertussen ook al aardig wat mogelijkheden om het eea te verduurzamen.quote:Op dinsdag 18 april 2023 17:06 schreef CoolGuy het volgende:
Tja, als de auto morgen heftig kapot gaat hadden die mensen ook een probleem gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |