Alleen nuttig in markten waar of heel weinig aanbod is, of, een ons kent ons dorp/gebied waar je niet tussen komt, verder overbodig.quote:Op woensdag 12 april 2023 18:17 schreef Firuze60 het volgende:
Bij het juiste topic hiero. Wat is het voordeel van een verkoopmakelaar? M.i. het gezeik niet. Alles afschuiven en zorgen dat jouw gekozen verkoopmakelaar zich de schoenen uit het slof rent voor zijn courtage cq verdiensten. Het is de makelaar die het huis verkoopt en vertrouwen wint van de koper.
Hier twee ervaringen met verkoopmakelaars, de ene vond het huis geweldig en prees alles, de tweede wees ons als verkopers op alle gebreken. Taxatieprijs hetzelfde. Courtageprijs lag 0.35 % lager bij nummer een. Als koper had ik liever nummer twee gehad, maar ben verkoper.
Dan hebben we goed gegokt, weinig aanbod en/en.quote:Op woensdag 12 april 2023 18:26 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Alleen nuttig in markten waar of heel weinig aanbod is, of, een ons kent ons dorp/gebied waar je niet tussen komt, verder overbodig.
Je hebt het nu over een aankoopmakelaar neem ik aan?quote:Op woensdag 12 april 2023 18:26 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Alleen nuttig in markten waar of heel weinig aanbod is, of, een ons kent ons dorp/gebied waar je niet tussen komt, verder overbodig.
Ja dat was de vraag toch?quote:Op woensdag 12 april 2023 18:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Je hebt het nu over een aankoopmakelaar neem ik aan?
Dan heb ik verkeerd gelezenquote:Op woensdag 12 april 2023 19:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee de vraag was het nut van een verkoop makelaar.
Haha, jaquote:Op woensdag 12 april 2023 19:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee de vraag was het nut van een verkoop makelaar.
Dat zijn 2 verschillende vragen en het 1 sluit het ander niet uit.quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:15 schreef Dribbel_ het volgende:
De vraagggg dus. Is er nog een verstandige beslissing om een beetje open te laten staan (zodat je eventueel met een verhuizing de hypotheek weer makkelijk kunt ophogen) of kan dat ook als je hypotheek volledig afgelost is omdat het contract ipv gewoon voor de volledige 30 jaar loopt? 🤔
Top dankje, het ging dan inderdaad om het doorhalen in het kadaster. Wist niet zeker of dat ook automatisch direct gebeurd zodra deze volledig afgelost is.quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat zijn 2 verschillende vragen en het 1 sluit het ander niet uit.
1) Zolang de hypotheek niet bij het kadaster is doorgehaald, kan je weer tot dezelfde inschrijving, een hypotheek nemen bij een volgend huis, zonder passeren (en kosten) bij de notaris,
2) Die 30 jaar geldt als termijn voor HRA,
quote:Op vrijdag 14 april 2023 12:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Top dankje, het ging dan inderdaad om het doorhalen in het kadaster. Wist niet zeker of dat ook automatisch direct gebeurd zodra deze volledig afgelost is.
Ik denk zomaar van niet.quote:Op zaterdag 15 april 2023 19:51 schreef Zwolsboy het volgende:
https://wnl.tv/2023/04/15(...)-benadelen-huurders/
En draai het om, een huurder wil het huis kopen. Krijgt de huurder dan ook kooprecht?
Voortaan geen kroeg meer??quote:Op zondag 16 april 2023 16:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zat vrijdag met een buurman in de kroeg, die had dus z'n hypotheek voor 2 jaar vastgezet, iets wat normaal is in het VK. Die heeft nu een aanbod voor een nieuwe hypotheek, £500 meer per maand, ouch.
Vreemd dat dat normaal is eigenlijk. Ik weet dat wij Nederlanders een risicomijdend volkje zijn, maar in de UK wil men toch ook niet opeens verrast worden met fors hogere maandlasten?quote:Op zondag 16 april 2023 16:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zat vrijdag met een buurman in de kroeg, die had dus z'n hypotheek voor 2 jaar vastgezet, iets wat normaal is in het VK. Die heeft nu een aanbod voor een nieuwe hypotheek, £500 meer per maand, ouch.
Mwoah, heb in de jaren '80 - '90 ook de verdubbeling van de rente meegemaakt. Shit happens, deal with it.quote:Op zondag 16 april 2023 21:39 schreef Heph844 het volgende:
Vreemd dat dat normaal is eigenlijk. Ik weet dat wij Nederlanders een risicomijdend volkje zijn, maar in de UK wil men toch ook niet opeens verrast worden met fors hogere maandlasten?
Ik snap het ook niet goed, maar onze hypotheekadviseur bood ons standaard een hypotheek met 2 jaar vast aan, maar pushte om voor 1 jaar te gaan, omdat de rente zo laag was. Hebben 5 jaar vast gekozen, wat uberhaupt de langste optie voor ons was.quote:Op zondag 16 april 2023 21:39 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Vreemd dat dat normaal is eigenlijk. Ik weet dat wij Nederlanders een risicomijdend volkje zijn, maar in de UK wil men toch ook niet opeens verrast worden met fors hogere maandlasten?
Mijn adviseur pushte de variabele rente, met hetzelfde argument,quote:Op zondag 16 april 2023 21:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik snap het ook niet goed, maar onze hypotheekadviseur bood ons standaard een hypotheek met 2 jaar vast aan, maar pushte om voor 1 jaar te gaan, omdat de rente zo laag was. Hebben 5 jaar vast gekozen, wat uberhaupt de langste optie voor ons was.
De mijne zei ‘neem 20 jaar want zo laag krijg je nooit meer’ en wij volgdenquote:Op zondag 16 april 2023 22:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Mijn adviseur pushte de variabele rente, met hetzelfde argument,
Ja, dat is de gok die je dan neemt. Je hebt geen glazen bol dus je weet niet wat er gaat gebeuren. Ik heb het direct vastgezet voor 30 jaar, en ik heb 1,7%, maar dan vanuit de andere kant geredeneerd; als het nog lager wordt heb ik pech gehad, maar ik weet zeker wat ik de komende 30 jaar heb.quote:Op maandag 17 april 2023 08:31 schreef Sport_Life het volgende:
Ik dacht slim te zijn door een splitsing in 2/10/20 jaar vast (resp. 0,7/1,06/1,52%).
En als de rente stijgt snel die 2 jaar op 20 jaar zetten.
Maar toen steeg de rente ineens tussen aankoop en overdracht, in die tijd konden we de rente niet wijzigen..
Dus nu hebben we 2,67%/1,06/1,52% (20/10/20 jaar vast).
Nog steeds laag maar we hadden 200 per maand lager kunnen zijn als we meteen op 1,52 hadden gezet.
Bepaal dan maar eens een realistische verkoopprijs....dus denk het niet.quote:Op zaterdag 15 april 2023 19:51 schreef Zwolsboy het volgende:
https://wnl.tv/2023/04/15(...)-benadelen-huurders/
En draai het om, een huurder wil het huis kopen. Krijgt de huurder dan ook kooprecht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |