En dan zijn er nog figuren die dat mens verdedigen in heel dat gezeik met Volt.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat een vreselijk nare, onsympathieke uitstraling heeft die Gndogan toch.
Waarom zou het een het ander uitsluiten?quote:Op woensdag 5 april 2023 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan zijn er nog figuren die dat mens verdedigen in heel dat gezeik met Volt.
Het probleem is dat dat in de eerste termijn helemaal niet boeit. Daar is de tweede termijn voor, de eerste termijn is om verhaal te halen.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:33 schreef Spablauw214 het volgende:
Eerlijk is eerlijk, Gndogan is de eerste die zegt hoe het dan wel moet ipv alleen maar zeggen dat alles de schuld is van het kabinet.
Dat lijkt me een heel slecht idee. Dan roep je het beeld op dat je de coalitie een overlegmogelijkheid geeft. (Ondanks dat ik ook wel weet dat dat overleg allang plaatsgevonden heeft).quote:Op woensdag 5 april 2023 12:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geen lunchpauze? De inbreng van de VVD gaat wel wat tijd kosten lijkt me met alle interrupties.
Capabele voorzitter was nu gaan lunchen.
Ik geloof dat je wat onderschat hoe lang dit debat nog gaat duren met alle interrupties. Einde eerste termijn is net voor het avondeten met een beetje geluk. Tenzij de oppositie alleen met het kabinet wil debatteren, maar dat is zonder Hoekstra ook niet helemaal handig.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een heel slecht idee. Dan roep je het beeld op dat je de coalitie een overlegmogelijkheid geeft. (Ondanks dat ik ook wel weet dat dat overleg allang plaatsgevonden heeft).
Gewoon de eerste termijn afmaken. Dan lunchen we maar tegen 2en.
quote:Op woensdag 5 april 2023 12:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geen lunchpauze? De inbreng van de VVD gaat wel wat tijd kosten lijkt me met alle interrupties.
Capabele voorzitter was nu gaan lunchen.
Jij bedoelt inclusief kabinet? Ik mag aannemen dat we tegen 2 uur half 3 wel klaar zijn met nog 4 sprekers?quote:Op woensdag 5 april 2023 12:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik geloof dat je wat onderschat hoe lang dit debat nog gaat duren met alle interrupties. Einde eerste termijn is net voor het avondeten met een beetje geluk. Tenzij de oppositie alleen met het kabinet wil debatteren.
Nee hij is er.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Zie ik nou Hoekstra? Dacht dat die in Brussel zat?
Dat is natuurlijk wel zo. Alle geitenpaadjes en andere oplossingen zijn ook al weggeslagen door de rechter. En eventuele oplossingen van de BBB e.a. zullen dat ook worden.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:42 schreef Cyan9 het volgende:
Gaat de VVD nu inzetten op onmacht omdat alles ze wordt opgedwongen door andere partijen (EU, rechter, etc.)?
Ah, de klassieker.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:42 schreef Cyan9 het volgende:
Gaat de VVD nu inzetten op onmacht omdat alles ze wordt opgedwongen door andere partijen (EU, rechter, etc.)?
Maar wie heeft al die beleid mede bedacht? Nederland heeft net zo goed haar aandeel daarin. Dit is echt krokodillentranen.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel zo. Alle geitenpaadjes en andere oplossingen zijn ook al weggeslagen door de rechter.
quote:Op woensdag 5 april 2023 12:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel zo. Alle geitenpaadjes zijn ook al weggeslagen door de rechter.
Schandaligquote:Op woensdag 5 april 2023 12:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar wie heeft al die beleid mede bedacht? Nederland heeft net zo goed haar aandeel daarin. Dit is echt krokodillentranen.
Alleen is er in Brussel geen meerderheid voor het veranderen van de regels en hebben we als Nederland buiten een veto (die we niet hebben gebruikt 20 en 30 jaar geleden toen deze EU-directives er kwamen) vrij weinig macht.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan moet je de regels veranderen als je het niet eens bent met de interpretatie van de rechter, ook dat is de democratische rechtsstaat. In Brussel zitten we ook gewoon aan tafel h?
Oh ik dacht dat de VVD-take was dat Rutte door zijn senioriteit zo veel meer invloed had?quote:Op woensdag 5 april 2023 12:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alleen is er in Brussel geen meerderheid voor het veranderen van de regels en hebben we als Nederland buiten een veto (die we niet hebben gebruikt 20 en 30 jaar geleden) vrij weinig macht.
Nederland heeft heus wel invloed in Europa. Er is inderdaad zo'n vetorecht. Daar kan je heel veel meespelen.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alleen is er in Brussel geen meerderheid voor het veranderen van de regels en hebben we als Nederland buiten een veto (die we niet hebben gebruikt 20 en 30 jaar geleden toen deze EU-directives er kwamen) vrij weinig macht.
Vast wel alleen is dit een issue dat echt niemand in de EU wat boeit op Nederland en Vlaanderen na.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat de VVD-take was dat Rutte door zijn senioriteit zo veel meer invloed had?
Maar dat bedoel ik er is vanuit de EU geen enkele incentive om dit beleid te veranderen.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nederland heeft heus wel invloed in Europa. Er is inderdaad zo'n vetorecht. Daar kan je heel veel meespelen.
Er is al jaren irritatie dat Nederland in Europa allerlei dingen wil opleggen aan anderen, maar zelf er geen zak aan doet. Wij eisen veel maar willen er zelf niets voor inleveren.
Als het niemand wat boeit dan is het vast prima uit te onderhandelen. Dan is het immers makkelijk weggeven.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Vast wel alleen is dit een issue dat echt niemand in de EU wat boeit op Nederland en Vlaanderen na.
Nee want het is milieu en alles moet pro-milieu. Dus het boeit ze dan weer wel net genoeg dat ze het ook niet gaan veranderen want dan zijn ze opeens anti-milieu.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het niemand wat boeit dan is het vast prima uit te onderhandelen. Dan is het immers makkelijk weggeven.
Nederland heeft gewoon overal mee ingestemd. Het kabinet heeft zichzelf vastgeluld in Europa. Het was ook geen probleem geweest als het kabinet voortvarend ermee aan de slag ging en niet telkens dingen gingen afschuiven.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee want het is milieu en alles moet pro-milieu. Dus het boeit ze dan weer wel net genoeg dat ze het ook niet gaan veranderen want dan zijn ze opeens anti-milieu.
Je zit als Nederland gewoon vast, tenzij je uit de EU gaat.
Leuke dooddoener wel. Er zitten ongeveer nog duizend stappen voor dat je daar uit komt. Maar dat is natuurlijk lastig, ik snap dat wel. Maar dit soort trucage doet echt geen recht aan de werkelijkheid.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Je zit als Nederland gewoon vast, tenzij je uit de EU gaat.
Dat als je “de politiek van het moeten” als grote oorzaak aanwijst dat je dan ook moet stoppen met “het moet van het regeerakkoord”.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat zei hij? Ik was net even weg.
Van mij mag het stikstof idee van de BBB wel eens uitgelegd, doorgemeten en beoordeeld worden en ik zou graag willen weten wat de consequenties zijn als we ons niet aan Europa en de uitspraken van de RvS houden.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel zo. Alle geitenpaadjes en andere oplossingen zijn ook al weggeslagen door de rechter. En eventuele oplossingen van de BBB e.a. zullen dat ook worden.
Dus tenzij je uit de EU wilt stappen, zijn er geen andere mogelijkheden.
"Ja, ik heb met 6 bier achter de kiezen een gezin doodgereden. Maar ik heb ook richting aangegeven!"quote:Op woensdag 5 april 2023 12:47 schreef Spablauw214 het volgende:
“Er gaan ook dingen goed”.
Wat een wanvertoning.
Simpel die consequenties dan gaan we zeer hoge boetes krijgen van de EU, uitgesloten worden van stemmingen en in het ergste geval eruit getrapt worden. Dat kan gewoon simpelweg niet.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Van mij mag het stikstof idee van de BBB wel eens uitgelegd, doorgemeten en beoordeeld worden en ik zou graag willen weten wat de consequenties zijn als we ons niet aan Europa en de uitspraken van de RvS houden.
Iedereen is een beetje een karikatuur van zichzelf geworden en bezig met leuke Youtube-filmpjes te maken. Daarnaast is van de huidige fractievoorzitters minstens de helft gewoon incapabel als fractievoorzitter.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:11 schreef GrumpyFish het volgende:
Ik heb al jaren geen debatten meer live gekeken maar is het nu zoveel dommer geworden of ligt dat aan mij?
Er is geen mechanisme om een land uit de EU te zetten dus dat is bullshit.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Simpel die consequenties dan gaan we zeer hoge boetes krijgen van de EU, uitgesloten worden van stemmingen en in het ergste geval eruit getrapt worden. Dat kan gewoon simpelweg niet.
Er was ook geen mechanisme om eruit te stappen...quote:Op woensdag 5 april 2023 13:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is geen mechanisme om een land uit de EU te zetten dus dat is bullshit.
Het is natuurlijk ook wel schrijnend. Het is niet alsof er ad hoc zaken worden besloten in Brussel en het kabinet plots uitvoering dient te geven aan die ad hoc regelgeving. Nee kabinetten weten al decennia gewoon waar ze aan toe zijn, alleen blijven ze maar gemakzuchtig doen alsof de regelgeving niet bestaat en als ze er vervolgens door rechters op worden gewezen, dan ligt het plots allemaal aan Brussel. Maar goed, bij Hermans heb ik sowieso wel het idee dat alles haar een beetje overkomt.quote:
Natuurlijk wel. Die stond altijd gewoon in de verdragen.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er was ook geen mechanisme om eruit te stappen...
Kuiken zegt nu dan ook terecht dat er wel heel weinig reflectie is bij Sophie Hermans. Ze is fractievoorzitter van grootste partij en zit in coalitie.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel schrijnend. Het is niet alsof er ad hoc zaken worden besloten in Brussel en het kabinet plots uitvoering dient te geven aan die ad hoc regelgeving. Nee kabinetten weten al decennia gewoon waar ze aan toe zijn, alleen blijven ze maar gemakzuchtig doen alsof de regelgeving niet bestaat en als ze er vervolgens door rechters op worden gewezen, dan ligt het plots allemaal aan Brussel. Maar goed, bij Hermans heb ik sowieso wel het idee dat alles haar een beetje overkomt.
Als de EU daadwerkelijk zo'n verstikkende werking heeft, is het dan sowieso niet goed om afscheid te nemen of de boel drastisch te hervormen?quote:Op woensdag 5 april 2023 13:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Simpel die consequenties dan gaan we zeer hoge boetes krijgen van de EU, uitgesloten worden van stemmingen en in het ergste geval eruit getrapt worden. Dat kan gewoon simpelweg niet.
En voor schorsing van de rechten van een lidstaat moet je een ernstige schending van “de beginselen van vrijheid, democratie, eerbiediging van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden, en van de rechtsstaat” hebben. Die zie ik ook nog niet 1,2,3 vliegen als ik eerlijk ben.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is geen mechanisme om een land uit de EU te zetten dus dat is bullshit.
Je bent in de war met de eurozone. Daar is inderdaad altijd over gezegd dat de euro onomkeerbaar is. Daarom kon bijvoorbeeld Griekenland er niet (tijdelijk) uit gezet worden.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Heb je ooit de EU verdragen gelezen? Die mogelijkheid heeft er namelijk altijd in gestaan.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Weet niet of we met de alternatieven nu van de regen in de drup komen?quote:Op woensdag 5 april 2023 13:12 schreef Nattekat het volgende:
De VVD gaat echt helemaal naar de tering zodra Rutte daar weg is. Je zou hem nog net geen autoongeluk toewensen om dit land te redden.
Dit is dus de stuitende arrogentie van Nederland geweest. Gedacht dat de rest zich aan ons gaat aanpassen en dus geist dat allerlei bevoegdheden naar de Unie gingen.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:16 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als de EU daadwerkelijk zo'n verstikkende werking heeft, is het dan sowieso niet goed om afscheid te nemen of de boel drastisch te hervormen?
Dan zijn Polen en Hongarije eerder aan de beurt.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En voor schorsing van de rechten van een lidstaat moet je een ernstige schending van “de beginselen van vrijheid, democratie, eerbiediging van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden, en van de rechtsstaat” hebben. Die zie ik ook nog niet 1,2,3 vliegen als ik eerlijk ben.
Die is daar toch ook naar binnen gereden op de gouden kruiwagen van pa.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:18 schreef BlackLining het volgende:
Het lijkt toch altijd zo alsof Hermans elk moment in huilen kan uitbarsten.
En dat is eigenlijk elk debat zo. Zo verongelijkt dat niet iedereen staat te juichen om de VVD.
Ze zit daar dan ook niet op basis van haar kwaliteiten h.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:18 schreef BlackLining het volgende:
Het lijkt toch altijd zo alsof Hermans elk moment in huilen kan uitbarsten.
En dat is eigenlijk elk debat zo. Zo verongelijkt dat niet iedereen staat te juichen om de VVD.
Dat is ook het tragische. Je kunt feitelijk ook gewoon niet zonder de VVD. Het is f de VVD met het hele zooitje rechtse partijtjes f het centrum met VVD.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Weet niet of we met de alternatieven nu van de regen in de drup komen?
Ik zou er nu geen geld op zetten dat de VVD een verkiezing weet te winnen. Het is nu echt geen uitgemaakte zaak meer.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is ook het tragische. Je kunt feitelijk ook gewoon niet zonder de VVD. Het is f de VVD met het hele zooitje rechtse partijtjes f het centrum met VVD.
Aangevuld met de ijkpunten zoals aangegeven door Johan Remkes.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hermans heeft wel kunst van Rutte overgenomen om hele langdradige antwoorden te geven waarin ze niet op inhoudt ingaat.
enigszins inhoudelijk oppositie voeren is voldoende in 2023quote:Op woensdag 5 april 2023 13:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Zouden al die mensen die altijd roepen op Omtzigt te stemmen ooit naar Omtzigt luisteren, want het zijn weer zijn onsamenhangende teksten. Waarbij die zelf halverwege ook de draad kwijt raakt.
quote:Op woensdag 5 april 2023 13:27 schreef OmniRocket het volgende:
wacht nog maar even met bouwen, graag huizenprijzen omhoog dit jaar.
Want de verdubbeling van de afgelopen 5 jaar was nog niet genoeg?quote:Op woensdag 5 april 2023 13:27 schreef OmniRocket het volgende:
wacht nog maar even met bouwen, graag huizenprijzen omhoog dit jaar.
Deze ga ik inlijsten.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
"Ik accepteer geen politieke spelletjes"
en dat een Tata Steel in 1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld misschien ook niet zo handig is.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:30 schreef monkyyy het volgende:
De kern van het probleem is natuurlijk dat er circa 34.000 kg koeienschijt per jaar over iedere hectare landbouwgrond wordt uitgestort.
En dat dat misschien maar eens een beetje minder moet.
IK MOET NIETS!!quote:Op woensdag 5 april 2023 13:30 schreef monkyyy het volgende:
De kern van het probleem is natuurlijk dat er circa 34.000 kg koeienschijt per jaar over iedere hectare landbouwgrond wordt uitgestort.
En dat dat misschien maar eens een beetje minder moet.
Die moeten ook opbokken inderdaad.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en dat een Tata Steel in 1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld misschien ook niet zo handig is.
Dat hoeven ze ook helemaal niet. Dat was nou juist het punt dat ik maakte.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zou er nu geen geld op zetten dat de VVD een verkiezing weet te winnen. Het is nu echt geen uitgemaakte zaak meer.
Ik hoor het al. Jij hebt er zogezegd schijt aan.quote:
Ik denk dat het voor het grote geheel veel beter is als die fabriek hier blijft. Het enige wat ze tegenhoudt te verkassen naar China oid (wat ons ook nog eens meer afhankelijk maakt van dat kutland) is het feit dat ze met niets moeten beginnen, want reken er maar op dat ze met de soepelere milieuregels liever vandaag dan morgen verhuizen.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en dat een Tata Steel in 1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld misschien ook niet zo handig is.
Het is wel in 1 keer bijna 3% algemene stikstofreductie van de 50% die we schijnen te moeten halen. Het is in ieder geval een betere optie dan Schiphol te sluiten of te reduceren tot een regionaal vliegveld.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor het grote geheel veel beter is als die fabriek hier blijft. Het enige wat ze tegenhoudt te verkassen naar China oid (wat ons ook nog eens meer afhankelijk maakt van dat kutland) is het feit dat ze met niets moeten beginnen, want reken er maar op dat ze met de soepelere milieuregels liever vandaag dan morgen verhuizen.
Tegelijkertijd is dat ook alleen maar relevant in de directe omgeving van Tata voor wat betreft het stikstofprobleem.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is wel in 1 keer bijna 3% algemene stikstofreductie van de 50% die we schijnen te moeten halen. Het is in ieder geval een betere optie dan Schiphol te sluiten of te reduceren tot een regionaal vliegveld.
Dat is het ook, dat zal D66 ook zometeen zeggen. Wat CDA dan gaat zeggen is dan weer interessant.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Hermans zegt nu toch dat er eigenlijk niks te onderhandelen valt. Dan is het kabinet toch gewoon klaar.
quote:Op woensdag 5 april 2023 13:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik hoor het al. Jij hebt er zogezegd schijt aan.
Niet echt, want buiten die directe omgevingseisen is er ook de algemene 50% stikstofreductie voor heel Nederland en daar helpt dat wel bij. Dat het enkel een papieren nut heeft buiten de directe omgeving ben ik met je eens.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is dat ook alleen maar relevant in de directe omgeving van Tata voor wat betreft het stikstofprobleem.
Het is het standaardriedeltje dat je niet kunt besturen of leiding geven aan een organisatie als je geen uitgebreide ervaring hebt in een specifiek vakgebied. Iedere IT-bestuurder een IT-achtergrond, iedere zorgbestuurder een studie geneeskunde met bijbehorende werkervaring en ga zo maar door.quote:
Als ze vandaag nog opstappen is het misschien al klaar.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:41 schreef Monolith het volgende:
Kan iemand deze man even uit de kamer gooien, zodat het weer over de inhoud kan gaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |