Vast wel alleen is dit een issue dat echt niemand in de EU wat boeit op Nederland en Vlaanderen na.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat de VVD-take was dat Rutte door zijn senioriteit zo veel meer invloed had?
Maar dat bedoel ik er is vanuit de EU geen enkele incentive om dit beleid te veranderen.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nederland heeft heus wel invloed in Europa. Er is inderdaad zo'n vetorecht. Daar kan je heel veel meespelen.
Er is al jaren irritatie dat Nederland in Europa allerlei dingen wil opleggen aan anderen, maar zelf er geen zak aan doet. Wij eisen veel maar willen er zelf niets voor inleveren.
Als het niemand wat boeit dan is het vast prima uit te onderhandelen. Dan is het immers makkelijk weggeven.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Vast wel alleen is dit een issue dat echt niemand in de EU wat boeit op Nederland en Vlaanderen na.
Nee want het is milieu en alles moet pro-milieu. Dus het boeit ze dan weer wel net genoeg dat ze het ook niet gaan veranderen want dan zijn ze opeens anti-milieu.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het niemand wat boeit dan is het vast prima uit te onderhandelen. Dan is het immers makkelijk weggeven.
Nederland heeft gewoon overal mee ingestemd. Het kabinet heeft zichzelf vastgeluld in Europa. Het was ook geen probleem geweest als het kabinet voortvarend ermee aan de slag ging en niet telkens dingen gingen afschuiven.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee want het is milieu en alles moet pro-milieu. Dus het boeit ze dan weer wel net genoeg dat ze het ook niet gaan veranderen want dan zijn ze opeens anti-milieu.
Je zit als Nederland gewoon vast, tenzij je uit de EU gaat.
Leuke dooddoener wel. Er zitten ongeveer nog duizend stappen voor dat je daar uit komt. Maar dat is natuurlijk lastig, ik snap dat wel. Maar dit soort trucage doet echt geen recht aan de werkelijkheid.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Je zit als Nederland gewoon vast, tenzij je uit de EU gaat.
Dat als je “de politiek van het moeten” als grote oorzaak aanwijst dat je dan ook moet stoppen met “het moet van het regeerakkoord”.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat zei hij? Ik was net even weg.
Van mij mag het stikstof idee van de BBB wel eens uitgelegd, doorgemeten en beoordeeld worden en ik zou graag willen weten wat de consequenties zijn als we ons niet aan Europa en de uitspraken van de RvS houden.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel zo. Alle geitenpaadjes en andere oplossingen zijn ook al weggeslagen door de rechter. En eventuele oplossingen van de BBB e.a. zullen dat ook worden.
Dus tenzij je uit de EU wilt stappen, zijn er geen andere mogelijkheden.
"Ja, ik heb met 6 bier achter de kiezen een gezin doodgereden. Maar ik heb ook richting aangegeven!"quote:Op woensdag 5 april 2023 12:47 schreef Spablauw214 het volgende:
“Er gaan ook dingen goed”.
Wat een wanvertoning.
Simpel die consequenties dan gaan we zeer hoge boetes krijgen van de EU, uitgesloten worden van stemmingen en in het ergste geval eruit getrapt worden. Dat kan gewoon simpelweg niet.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Van mij mag het stikstof idee van de BBB wel eens uitgelegd, doorgemeten en beoordeeld worden en ik zou graag willen weten wat de consequenties zijn als we ons niet aan Europa en de uitspraken van de RvS houden.
Iedereen is een beetje een karikatuur van zichzelf geworden en bezig met leuke Youtube-filmpjes te maken. Daarnaast is van de huidige fractievoorzitters minstens de helft gewoon incapabel als fractievoorzitter.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:11 schreef GrumpyFish het volgende:
Ik heb al jaren geen debatten meer live gekeken maar is het nu zoveel dommer geworden of ligt dat aan mij?
Er is geen mechanisme om een land uit de EU te zetten dus dat is bullshit.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Simpel die consequenties dan gaan we zeer hoge boetes krijgen van de EU, uitgesloten worden van stemmingen en in het ergste geval eruit getrapt worden. Dat kan gewoon simpelweg niet.
Er was ook geen mechanisme om eruit te stappen...quote:Op woensdag 5 april 2023 13:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is geen mechanisme om een land uit de EU te zetten dus dat is bullshit.
Het is natuurlijk ook wel schrijnend. Het is niet alsof er ad hoc zaken worden besloten in Brussel en het kabinet plots uitvoering dient te geven aan die ad hoc regelgeving. Nee kabinetten weten al decennia gewoon waar ze aan toe zijn, alleen blijven ze maar gemakzuchtig doen alsof de regelgeving niet bestaat en als ze er vervolgens door rechters op worden gewezen, dan ligt het plots allemaal aan Brussel. Maar goed, bij Hermans heb ik sowieso wel het idee dat alles haar een beetje overkomt.quote:
Natuurlijk wel. Die stond altijd gewoon in de verdragen.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er was ook geen mechanisme om eruit te stappen...
Kuiken zegt nu dan ook terecht dat er wel heel weinig reflectie is bij Sophie Hermans. Ze is fractievoorzitter van grootste partij en zit in coalitie.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel schrijnend. Het is niet alsof er ad hoc zaken worden besloten in Brussel en het kabinet plots uitvoering dient te geven aan die ad hoc regelgeving. Nee kabinetten weten al decennia gewoon waar ze aan toe zijn, alleen blijven ze maar gemakzuchtig doen alsof de regelgeving niet bestaat en als ze er vervolgens door rechters op worden gewezen, dan ligt het plots allemaal aan Brussel. Maar goed, bij Hermans heb ik sowieso wel het idee dat alles haar een beetje overkomt.
Als de EU daadwerkelijk zo'n verstikkende werking heeft, is het dan sowieso niet goed om afscheid te nemen of de boel drastisch te hervormen?quote:Op woensdag 5 april 2023 13:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Simpel die consequenties dan gaan we zeer hoge boetes krijgen van de EU, uitgesloten worden van stemmingen en in het ergste geval eruit getrapt worden. Dat kan gewoon simpelweg niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |