Het leven is niet altijd smakelijk!quote:
Nee dat blijkt maar weer.quote:
Ik vind de Vliegende Hollander het leukst, de Baron durf ik niet inquote:Op maandag 3 april 2023 15:48 schreef NailQueen het volgende:
Welke achtbanen in de Efteling zijn een aanrader?
Pegasus en de Bob!quote:Op maandag 3 april 2023 15:48 schreef NailQueen het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas kan ik dan nietquote:Op maandag 3 april 2023 15:19 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Eat My Dust, ga je daarvoor nog een bezoekje plannen?
Eigenlijk allemaal welquote:Op maandag 3 april 2023 15:48 schreef NailQueen het volgende:
Nee ik moet nog stofzuigenquote:
Achterste rij, buitenste stoelen, slim zitten zodat bij het aandrukken van de beugel toch wat ruimte overblijft. Beste ridequote:Op maandag 3 april 2023 17:34 schreef sportfreak het volgende:
12 Vliegende Hollander
10 Python
8 Baron 1898 (als je voorin zit tenminste)
7 Vogel Rok
6 Joris & de Draak
5 Max & Moritz
De Vliegende Hollander is qua thematisering de beste attractie van de Efteling, de Python is gewoon legendarisch.
Dat is toch standaard bij iedere achtbaan?quote:Op maandag 3 april 2023 18:23 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
slim zitten zodat bij het aandrukken van de beugel toch wat ruimte overblijft.
Meestal trekken ze alleen even aan de beugel om te zien of 'ie vastzit, maar bij Baron (en andere banen buiten de Efteling) drukken ze 'm ook echt nog zo ver mogelijk aan. Daarbij inderdaad altijd even zo gaan zitten dat je na het maximaal aandrukken toch nog wat ruimte overhoudt als je weer normaal gaat zitten. En dan genieten van de extra airtimequote:Op maandag 3 april 2023 18:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is toch standaard bij iedere achtbaan?
Heb je de prijzen gezien?quote:Op maandag 3 april 2023 18:33 schreef NailQueen het volgende:
Over de Efteling gesproken. Weet een van jullie of de Eftelinghotel een aanrader is?
quote:
Mijn eerste reactie is ook een kleinere kans inderdaad. Maar goed, uiteindelijk gaat het er toch vooral om wie de diepste zakken heeft en bij KINK zitten er wat private geldschieters achter, dus niemand weet nou precies wat die te besteden hebbenquote:Op maandag 3 april 2023 18:54 schreef usagi414 het volgende:
@:Hamlapjes
Mediahuis neemt Radio Veronica, 100%NL en SLAM! over
Gaat dit de kansen voor KINK om een FM frequentie te krijgen vergroten of juist verlagen?
Ik zou zeggen verlagen omdat er weer een partij met geld bij komt.
Als je daadwerkelijk twee dagen naar de Efteling wil (en wie wil dat nou niet) en je kan een accomodatie met het maximum aantal gasten vullen, dan kan het een prima deal zijn. Je hebt immers een leuke ervaring, je spaart parkeerkosten uit, en je mag ook iets vroeger het park in.quote:Op maandag 3 april 2023 19:02 schreef Meke het volgende:
[..]
Heb je de prijzen gezien?
Ik zou het niet als praktische overnachting gebruiken denk ik. Ik ben er nog nooit geweest, maar allerlei influencers op Insta wel, het ziet er echt megagoed uitMaar ook megaduur
Sommige dingen zijn inderdaad een beetje koopjeskelder daar, maar ze bestaan relatief nog niet zo heel lang. Dat kunnen ze nog verbeteren of vervangen als ze doorgroeienquote:Op maandag 3 april 2023 18:48 schreef Fred_B het volgende:
Een beetje vreemd om nu een Efteling-lijstje te maken, want vandaag waren we in Toverland. Dat is in Sevenum nabij wereldstad Venlo. Vooraf verwachtte ik dat het een soort huismerkversie van de Efteling zou zijn. Na afloop had ik het idee dat dit wel redelijk correct was. Desalniettemin is het zeker een bezoekje waard, en hebben ze toch wel erg leuke dingen, die de Efteling niet of minder goed heeft.
De Maximus Blitz Bahn was onze favoriet. Dat is een rodelbaan. Niet zo spectaculair als wat je in Zwitserland tegenkomt, maar in onze regionen erg tof, en een goed alternatief sinds de Bob Kaatsheuvel verliet. Troy is ook een erg fijne houten achtbaan. De snelste van de Benelux, en inderdaad merkbaar sneller dan Joris en de Draak. Ook de Expedition Zork viel in de smaak. Een traditionele waterbaan in een boomstam. En zo waren er nog veel leuke dingen en was er ook veel origineel vermaak voor kleinere kinderen.
Het voornaamste minpuntje is dat waar in de Efteling eigenlijk geen slechte attracties staan, er in Toverland wel wat dingen zijn die echt door de ondergrens zakken. Merlin’s Quest, een kruising van de Gondeletta en Fata Morgana was echt poepsaai. Ook wat zaken als een sprookjesbos en een Labyrint zijn erg matig uitgewerkt.
Maar voor eens per jaar is dit zeker wel een aanrader
Toverlandquote:Op maandag 3 april 2023 18:48 schreef Fred_B het volgende:
Een beetje vreemd om nu een Efteling-lijstje te maken, want vandaag waren we in Toverland. Dat is in Sevenum nabij wereldstad Venlo. Vooraf verwachtte ik dat het een soort huismerkversie van de Efteling zou zijn. Na afloop had ik het idee dat dit wel redelijk correct was. Desalniettemin is het zeker een bezoekje waard, en hebben ze toch wel erg leuke dingen, die de Efteling niet of minder goed heeft.
De Maximus Blitz Bahn was onze favoriet. Dat is een rodelbaan. Niet zo spectaculair als wat je in Zwitserland tegenkomt, maar in onze regionen erg tof, en een goed alternatief sinds de Bob Kaatsheuvel verliet. Troy is ook een erg fijne houten achtbaan. De snelste van de Benelux, en inderdaad merkbaar sneller dan Joris en de Draak. Ook de Expedition Zork viel in de smaak. Een traditionele waterbaan in een boomstam. En zo waren er nog veel leuke dingen en was er ook veel origineel vermaak voor kleinere kinderen.
Het voornaamste minpuntje is dat waar in de Efteling eigenlijk geen slechte attracties staan, er in Toverland wel wat dingen zijn die echt door de ondergrens zakken. Merlin’s Quest, een kruising van de Gondeletta en Fata Morgana was echt poepsaai. Ook wat zaken als een sprookjesbos en een Labyrint zijn erg matig uitgewerkt.
Maar voor eens per jaar is dit zeker wel een aanrader
Ik heb nog niet naar de prijzen gekeken. Alleen of het een aanrader is. Maar als het enorm duur is laat dan maar zittenquote:Op maandag 3 april 2023 19:02 schreef Meke het volgende:
[..]
Heb je de prijzen gezien?
Ik zou het niet als praktische overnachting gebruiken denk ik. Ik ben er nog nooit geweest, maar allerlei influencers op Insta wel, het ziet er echt megagoed uitMaar ook megaduur
Dat hotel ziet er prima en betaalbaar uitquote:Op maandag 3 april 2023 19:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als je daadwerkelijk twee dagen naar de Efteling wil (en wie wil dat nou niet) en je kan een accomodatie met het maximum aantal gasten vullen, dan kan het een prima deal zijn. Je hebt immers een leuke ervaring, je spaart parkeerkosten uit, en je mag ook iets vroeger het park in.
Bij ons was het geen goede optie omdat we tickets met korting van AH hadden. Daarom hebben we dit hotel in Kaatsheuvel genomen.
https://guesthousehotel.nl/
Een bijzonder burgerlijk hotel, vol koppels met of zonder kinderen die naar de Efteling gaan, maar verder netjes en redelijk geprijsd. Het park is een kwartiertje te voet, en je parkeert er gratis.
Als je op zaterdag incheckt moet je minimaal twee nachten afnemen. Check je in op vrijdag 7 juli, dan kost de goedkoopste kamer voor 1 nacht 325 euro. Nou, daarvoor heb je nog geen toastrekje bij Harrods!quote:Op maandag 3 april 2023 19:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb nog niet naar de prijzen gekeken. Alleen of het een aanrader is. Maar als het enorm duur is laat dan maar zitten![]()
In influencers trap ik niet in
Ja, dan klinkt het hotel van Fred mij beter in de orenquote:Op maandag 3 april 2023 19:31 schreef H_T het volgende:
[..]
Als je op zaterdag incheckt moet je minimaal twee nachten afnemen. Check je in op vrijdag 7 juli, dan kost de goedkoopste kamer voor 1 nacht 325 euro. Nou, daarvoor heb je nog geen toastrekje bij Harrods!
In het Efteling hotel ben ik niet geweest, maar wij zijn wel twee keer in Bosrijk geweest. Een keer in een appartement en een keer in een vakantiewoning. Vond ik wel echt een aanrader, de thematisering is echt helemaal Eftelingquote:Op maandag 3 april 2023 19:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb nog niet naar de prijzen gekeken. Alleen of het een aanrader is. Maar als het enorm duur is laat dan maar zitten![]()
Die zou ik eigenlijk zelfs op de vierde plek zetten in mijn lijstjequote:
Ja, ik heb ook het idee dat wat niet uit de verf komt wellicht ook goede bedoelingen zijn die ooit gestrand zijn door budgettaire beperkingen. Al zijn er momenteel nog net iets te veel Brobbey’s die je moet doorselecteren om het door de vingers te zien. De Merlin’s Quest dan, twee erg matige knikkerbanen (tegen bijbetaling), een soort zweeftoren waar gewoon niets gebeurt, een labyrint met halfdode bomen, zelfrijdende autootjes die een ultrakort parcours zonder enige aankleding hebben, enz. Daar kan echt veel meer van gemaakt worden.quote:Op maandag 3 april 2023 19:17 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Toverland
De enige partij in Nederland die in mijn ogen de potentie heeft om de Efteling op de langere termijn te bedreigen en uit te dagen. (* Hamlapjes hoopt stiekem op een soortgelijke strijd als Disney en Universal hebben in Orlando, maar dan in het klein.)
Wat er staat, met name in de buitengebieden, zit echt prima in elkaar, duidelijk te zien dat ze meer voor complete themagebieden kiezen in plaats van de eilandjes met attractie in de Efteling
Als je het mij vraagt, ontbreekt het nog wat aan grotere attracties waar je echt met de hele familie in kan, van 1 maand tot 1 eeuw, zeg maar. Dus ik hoop dat de volgende stap een mooie darkride wordt, zoiets hebben ze nodig om uiteindelijk door te kunnen groeien naar een uitdager van de Efteling en thrill hebben ze op zich wel genoeg zo
Die was een tijdje weg, en is nu heul zo eng niet meer.quote:
Ik heb geen idee, ik houd altijd mijn ogen dicht op dat stuk. Dus ik doe dat de laatste tijd voor niks?quote:Op maandag 3 april 2023 19:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die was een tijdje weg, en is nu heul zo eng niet meer.
Blijkbaar was die te angstaanjagend
Gelukkig is die het niet. Anders zou je terwijl je erlangs komt opeens 'lieverd' horenquote:
Nee, het kan zijn dat ik al 30 jaar gedrild ben om niet te schrikken, maar hij duikt nu niet meer zo griezelig op.quote:Op maandag 3 april 2023 19:57 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik houd altijd mijn ogen dicht op dat stuk. Dus ik doe dat de laatste tijd voor niks?
Ik dacht probeer het ook even! Maar het begin is mij al veel te druk. Je moet echt in de mood zijn om dit te kijken haha.quote:Op zondag 2 april 2023 20:58 schreef H_T het volgende: Weet je wat? Ik ga gewoon weer Matilda the musical kijken. Vorige keer was toch drie maanden geleden
![]()
Ja 600 euro ofzo zag ik per nachtquote:Op maandag 3 april 2023 19:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
600 euries voor 2 nachten? Doe normaal zeg!quote:Op maandag 3 april 2023 20:28 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja 600 euro ofzo zag ik per nacht![]()
Ik kan niet in je portomonnee kijken maar daar kan ik een week van op vakantie zo ongeveer
Ja okee misschien IETS minderquote:Op maandag 3 april 2023 20:30 schreef PinkLow het volgende:
[..]
600 euries voor 2 nachten? Doe normaal zeg!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |