abonnement Unibet Coolblue
pi_208621530
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Sinds wanneer is het coalitieakkoord willen volgen een onredelijke opstelling?
Vast houden aan iets wat niet eens kan (zie de commissarissen van de koning: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)l-in-2030-gehaald-is), dat is onredelijk. En zelfs PvdA en GL praten met BBB in de provincies, de enige partijen die dat weigeren zijn PvdD (past bij hen, ze zijn ook geen regeerpartij) en D66. Dat past niet bij D66. D66 was een partij van compromissen, nu lijkt het een partij van zo hard mogelijke standpunten en niet meer praten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208621613
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vast houden aan iets wat niet eens kan (zie de commissarissen van de koning: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)l-in-2030-gehaald-is), dat is onredelijk. En zelfs PvdA en GL praten met BBB in de provincies, de enige partijen die dat weigeren zijn PvdD (past bij hen, ze zijn ook geen regeerpartij) en D66. Dat past niet bij D66. D66 was een partij van compromissen, nu lijkt het een partij van zo hard mogelijke standpunten en niet meer praten.
quote:
Commissarissen van de koning vinden dat het kabinet veel te langzaam is met besluitvorming op belangrijke dossiers. Ze vrezen dat er na de Provinciale Statenverkiezingen van woensdag door verdeeldheid nog meer vertraging komt. Dit blijkt uit een rondgang van Nieuwsuur.

Acht van de twaalf commissarissen van de koning reageerden op de enquête. Alle acht provinciebestuurders vinden dat ze al veel te lang wachten op duidelijkheid in het stikstofdossier. Zes van hen lijkt het door de traagheid van het kabinet zeer onwaarschijnlijk dat het lukt om voor 2030 het stikstofdoel te halen. In dat jaar moet de uitstoot van stikstof zijn gehalveerd.
Mooie frame wel hoor, die je daar maakt. De CvK's stellen juist dat het doel steeds onwaarschijnlijker wordt omdat het kabinet zo treuzelt. D66 is tegen nog langer treuzelen. En dat is dan volgens jou onredelijk? Lol.

quote:
Jaap Smit, commissaris van de koning in Zuid-Holland, wil graag samenwerken met het Rijk om de doelen te halen, maar zegt dat er dan wel duidelijke afspraken en genoeg geld moeten zijn. "De onzekerheid en onduidelijkheid zijn funest voor alle betrokkenen. En ook funest voor de betrouwbaarheid van de overheid."

De Gelderse cvdK, John Berends, laat in het midden of 2030 haalbaar is: "Het gaat erom dat we aan de slag gaan. We zijn blij met het voorstel om op twee momenten de balans op te maken en wachten dat af." Hij vindt wel dat het Rijk de provincies in het algemeen een sterkere rol moet geven, met eigen keuzes en financiële middelen. "Daarvoor is vertrouwen in elkaar nodig. Dat is er vaak onvoldoende."
Dit roept "ga nou eens iets doen!", en dat probeer jij dan uit te leggen als, "het kan toch niet, dus waarom dan zo stug aan die afspraak vast blijven houden?". Kom op zeg, wat een regelrechte onzin.

[ Bericht 10% gewijzigd door probeer op 01-04-2023 22:34:40 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Beste debater 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 22:28:14 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208621615
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vast houden aan iets wat niet eens kan (zie de commissarissen van de koning: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)l-in-2030-gehaald-is), dat is onredelijk. En zelfs PvdA en GL praten met BBB in de provincies, de enige partijen die dat weigeren zijn PvdD (past bij hen, ze zijn ook geen regeerpartij) en D66. Dat past niet bij D66. D66 was een partij van compromissen, nu lijkt het een partij van zo hard mogelijke standpunten en niet meer praten.
D66 is al een tijdje niet meer zo van het praten en meer van het gewoon doen waar het zin in heeft; niet verrassend dit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 1 april 2023 @ 22:29:25 #104
236264 crew  capricia
pi_208621628
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is eerder een meerderheid zonder D66. VVD en CU zijn meer op de hand van het CDA dan op de hand van D66. En in de provincies zijn zelfs PvdA en GL minder fel dan D66. D66 lijkt zich onmogelijk te maken met een onredelijke opstelling, ze zitten straks wellicht ook in geen enkel provinciebestuur.
Ik kan me herinneren dat D66 de grote winnaar was bij de TK verkiezingen.
En bij mijn weten wil D66 gewoon vasthouden aan het coalitie akkoord. Ik vind dat niet getuigen van onredelijkheid.

Wel vind ik de politiek (en vooral de burger) heel erg leven bij de waan van de dag. Ook met de gecreëerde ophef over die brief uit Brussel afgelopen week. Zelfs Pieter Omtzigt liet zich voor het BBB karretje spannen.

En nu haalt een andere partij bij een ander soort verkiezing opeens 20% en moet opeens het coalitieakkoord opengebroken worden door het CDA.
Ik vind het nogal opportunistisch, en weinig getuigen van een lange termijn visie. Ze komen binnen een jaar terug op gemaakte afspraken. Vind je dat zelf niet onbetrouwbaar overkomen?
Definitely not CIA
pi_208621648
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan me herinneren dat D66 de grote winnaar was bij de TK verkiezingen.
En bij mijn weten wil D66 gewoon vasthouden aan het coalitie akkoord. Ik vind dat niet getuigen van onredelijkheid.

Wel vind ik de politiek (en vooral de burger) heel erg leven bij de waan van de dag. Ook met de gecreëerde ophef over die brief uit Brussel afgelopen week. Zelfs Pieter Omtzigt liet zich voor het BBB karretje spannen.

En nu haalt een andere partij bij een ander soort verkiezing opeens 20% en moet opeens het coalitieakkoord opengebroken worden door het CDA.
Ik vind het nogal opportunistisch, en weinig getuigen van een lange termijn visie. Ze komen binnen een jaar terug op gemaakte afspraken. Vind je dat zelf niet onbetrouwbaar overkomen?
Dit dus ja.
"Pools are perfect for holding water"
  Beste debater 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 22:30:50 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208621652
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan me herinneren dat D66 de grote winnaar was bij de TK verkiezingen.
En bij mijn weten wil D66 gewoon vasthouden aan het coalitie akkoord. Ik vind dat niet getuigen van onredelijkheid.

Wel vind ik de politiek (en vooral de burger) heel erg leven bij de waan van de dag. Ook met de gecreëerde ophef over die brief uit Brussel afgelopen week. Zelfs Pieter Omtzigt liet zich voor het BBB karretje spannen.

En nu haalt een andere partij bij een ander soort verkiezing opeens 20% en moet opeens het coalitieakkoord opengebroken worden door het CDA.
Ik vind het nogal opportunistisch, en weinig getuigen van een lange termijn visie. Ze komen binnen een jaar terug op gemaakte afspraken. Vind je dat zelf niet onbetrouwbaar overkomen?
Jij vond dit kabinet uberhaupt nog betrouwbaar? Nobel...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 1 april 2023 @ 22:32:07 #107
236264 crew  capricia
pi_208621670
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jij vond dit kabinet uberhaupt nog betrouwbaar? Nobel...
Ik vond D66 zich wel redelijk inzetten voor het coalitie-akkoord, ja.
Definitely not CIA
pi_208621707
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jij vond dit kabinet uberhaupt nog betrouwbaar? Nobel...
Dat waren ze bij aantreden inderdaad al niet door de wijze waarop Rutte 3 viel. Al zijn de Rutte kabinetten wel steeds van het 'coalitieakkoord is coalitieakkoord' geweest.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208621723
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:28 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Mooie frame wel hoor, die je daar maakt. De CvK's stellen juist dat het doel steeds onwaarschijnlijker wordt omdat het kabinet zo treuzelt. D66 is tegen nog langer treuzelen. En dat is dan volgens jou onredelijk? Lol.
Geen enkele partij in het kabinet is voor treuzelen. Maar vasthouden aan 2030 vertraagd de boel echt, want dan gaat er geen enkele provincie meewerken. Zelfs Volt en nota bene PvdD pleiten inmiddels voor het loslaten van 2030: https://www.bnr.nl/nieuws(...)stofdeadline-2030-af

Als je qua compromisbereidheid wordt ingehaald door PvdD, dan zegt dat echt wel wat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 1 april 2023 @ 22:35:03 #110
236264 crew  capricia
pi_208621732
Ik zie dit openbreken van het coalitieakkoord voornamelijk als een wanhoopspoging van het CDA om nog enige relevantie te behouden.
Ik denk overigens niet dat het ze gaat helpen.
Definitely not CIA
  zaterdag 1 april 2023 @ 22:36:08 #111
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_208621750
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:35 schreef capricia het volgende:
Ik zie dit openbreken van het coalitieakkoord voornamelijk als een wanhoopspoging van het CDA om nog enige relevantie te behouden.
Ik denk overigens niet dat het ze gaat helpen.
Sowieso niet. Het CDA is dood, ze moeten het alleen zelf nog toegeven.
Dit, dus.
  Beste debater 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 22:36:30 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208621756
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Sowieso niet. Het CDA is dood, ze moeten het alleen zelf nog toegeven.
nu d66 nog
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208621762
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het nogal opportunistisch, en weinig getuigen van een lange termijn visie. Ze komen binnen een jaar terug op gemaakte afspraken. Vind je dat zelf niet onbetrouwbaar overkomen?
Aanpassen van beleid aan de realiteit en uitvoerbaarheid? Nee, dat is eerder betrouwbaar dan onbetrouwbaar. Dingen doorduwen die (hoewel ik ook liever het probleem morgen dan overmorgen opgelost zie) niet kunnen, dat lijkt me eerder onbetrouwbaar. We zouden gaan luisteren naar hen die het beleid moeten uitvoeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208621794
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:35 schreef capricia het volgende:
Ik zie dit openbreken van het coalitieakkoord voornamelijk als een wanhoopspoging van het CDA om nog enige relevantie te behouden.
Ik denk overigens niet dat het ze gaat helpen.
Ik zie het vasthouden aan 2030 eerder als wanhoop van D66, waarschijnlijk om het kabinet te dwingen andere zaken over links te doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208621799
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen enkele partij in het kabinet is voor treuzelen. Maar vasthouden aan 2030 vertraagd de boel echt, want dan gaat er geen enkele provincie meewerken. Zelfs Volt en nota bene PvdD pleiten inmiddels voor het loslaten van 2030: https://www.bnr.nl/nieuws(...)stofdeadline-2030-af

Als je qua compromisbereidheid wordt ingehaald door PvdD, dan zegt dat echt wel wat.
En nu doe je het gewoon weer.

De PvdD en Volt pleiten juist voor sneller herstel. Nú werk aan de winkel.

En dat probeer jij dan te verkopen als 'nou, die 2030 is niet heilig hoor' in de huidige politieke discussie over het al dan niet oprekken van die grens tot 2035?

quote:
2025
Ze deelt dan ook het standpunt van BBB en het CDA dat de deadline van 2030 niet heilig is, maar in tegenstelling tot die partijen roept Ouwehand juist op tot een verscherping van de deadline. 'In 2025 moet er al behoorlijk wat stikstof gereduceerd zijn, de wet moet dus aangescherpt', vervolgt ze. 'Ook vinden we het belangrijk dat boeren beter worden geholpen met omschakeling naar duurzame landbouw.' Ze noemt het juist in het belang van de boeren om vaker te kiezen voor duurzame landbouw. 'Wat ons betreft mogen ze niet nog een keer aan de Rabobank worden uitgeleverd met allerlei stalsystemen waar nieuwe leningen voor moeten worden ingeroepen.'

Lees ook | Drama coalitie aanstaande: 'Politieke relevantie Eerste Kamer neemt toe'

Ouwehand tovert het jaartal 2025 niet uit een hoge hoed. Ze stelt dat die vervroeging nodig is om te voorkomen dat natuurgebieden die het kwetsbaarst zijn definitief omvallen. Daarnaast is het volgens Ouwehand verstandig om nu te kiezen voor natuurherstel, omdat het nodig is voor schoon water en een gezonde bodem. 'Boeren hebben dat ook nodig voor voedselproductie op de lange termijn.'

'Niet meer op de rem'
Ze krijgt deels bijval van Volt-voorman Laurens Dassen, die het vooral belangrijk vindt dat de politiek zo snel mogelijk aan de slag gaat en dat er 'niet weer op de rem getrapt wordt'. 'Daar zit mijn zorg. We hebben dit probleem de afgelopen 40 jaar al vooruit geschoven, ten koste van alle boeren die er de dupe van zijn geworden', aldus Dassen. 'Want onder druk van de lobby en de politiek moest alles alsmaar groter en efficiënter.'

Lees ook | D66 over stikstofdossier: 'Bij stilstand doen we niet meer mee'

Nu de transitie gemaakt móet worden, maakt Dassen zich juist zorgen over een verergering van de problematiek. 'Als we het weer vooruit blijven schuiven, worden de problemen alleen maar groter ben ik bang', zegt hij. 'De natuur moet hersteld worden, dat is het doel. Daar moet men mee aan de slag. De provincies wachten juist op Den Haag, dus ik roep ze op om die wet er zo snel mogelijk doorheen te krijgen, zodat provincies aan de slag kunnen.'
"Pools are perfect for holding water"
pi_208621816
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Aanpassen van beleid aan de realiteit en uitvoerbaarheid? Nee, dat is eerder betrouwbaar dan onbetrouwbaar. Dingen doorduwen die (hoewel ik ook liever het probleem morgen dan overmorgen opgelost zie) niet kunnen, dat lijkt me eerder onbetrouwbaar. We zouden gaan luisteren naar hen die het beleid moeten uitvoeren.
Rijmt helemaal met de bron die je hier post hoor, om te beargumenteren dat 2030 niet haalbaar is. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen enkele partij in het kabinet is voor treuzelen. Maar vasthouden aan 2030 vertraagd de boel echt, want dan gaat er geen enkele provincie meewerken. Zelfs Volt en nota bene PvdD pleiten inmiddels voor het loslaten van 2030: https://www.bnr.nl/nieuws(...)stofdeadline-2030-af

Als je qua compromisbereidheid wordt ingehaald door PvdD, dan zegt dat echt wel wat.
Lees je de bronnen die je post zelf wel?
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator zaterdag 1 april 2023 @ 22:41:01 #117
236264 crew  capricia
pi_208621831
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Aanpassen van beleid aan de realiteit en uitvoerbaarheid? Nee, dat is eerder betrouwbaar dan onbetrouwbaar. Dingen doorduwen die (hoewel ik ook liever het probleem morgen dan overmorgen opgelost zie) niet kunnen, dat lijkt me eerder onbetrouwbaar. We zouden gaan luisteren naar hen die het beleid moeten uitvoeren.
Dus je zegt dat het CDA afspraken gemaakt heeft die niet kunnen..En dat wisten ze een jaar geleden nog niet? Bij dit dossier.
Heel bijzonder allemaal. Dat geloof je toch zelf niet.
Definitely not CIA
pi_208621833
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:39 schreef probeer het volgende:

[..]
En nu doe je het gewoon weer.

De PvdD en Volt pleiten juist voor sneller herstel. Nú werk aan de winkel.

En dat probeer jij dan te verkopen als 'nou, die 2030 is niet heilig hoor' in de huidige politieke discussie over het al dan niet oprekken van die grens tot 2035?
[..]

En ook CU, VVD en zelfs CDA pleiten voor nu werk aan de winkel. Die discussie over 2030 traineert de boel. Wat in het artikel door Volt en PvdD wordt gezegd, exact dat zegt CU nu al meer dan een half jaar. Nu starten en zoveel mogelijk zo snel mogelijk doen en niet wakker liggen van een einddatum.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208621838
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus je zegt dat het CDA afspraken gemaakt heeft die niet kunnen..En dat wisten ze een jaar geleden nog niet? Bij dit dossier.
Heel bijzonder allemaal. Dat geloof je toch zelf niet.
Jup, want ZELFS de PvvD is voor het loslaten van die 2030 grens, aldus Hanca.

:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_208621849
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
En ook CU, VVD en zelfs CDA pleiten voor nu werk aan de winkel. Die discussie over 2030 traineert de boel. Wat in het artikel door Volt en PvdD wordt gezegd, exact dat zegt CU nu al meer dan een half jaar.
Ja hoor. Naar voren opschuiven is inderdaad hetzelfde als willen uitstellen.

Kom op zeg.

Wat een kulargument om te blijven verdedigen dat D66 onredelijk is door niet uit te willen stellen.

De discussie is '2030 of uitstellen', en dan kom jij met een 'uitstellen, want twee partijen willen zelfs vervroegen, dus die 2030 is onzin' aan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208621918
Het is gewoon zo dat in alle provincies PvdA en GL met BBB praten. In Zeeland geeft BBB zelfs aan dat ze het niet eens zijn met het advies van de verkenner en de PvdA-GL combi er bij willen houden. Andere, progressieve, linkse partijen staan dus open voor het samen doen, samen met BBB, samen met de boeren. Alleen D66 heeft zichzelf zo verschrikkelijk ingegraven. Op iets wat er helemaal niet toe doet. Wat doet die einddatum er toe? De startdatum, daar gaat het om. Nu zo snel mogelijk starten is het allerbelangrijkst. En dat lukt je niet als je alle provincies tegen je in het harnas jaagt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 1 april 2023 @ 22:47:57 #122
236264 crew  capricia
pi_208621948
Ik vind het gewoon één grote bende ..als ik eerlijk ben. _O-

De één houdt vast aan gemaakte afspraken. De ander wil ze na een gigantische nederlaag herzien.
En de derde (de VVD) doet alsof het ze geen zak interesseert.

En allemaal staan ze op verliezen. De een wat meer dan de ander.

Dit is gewoon een gebrek aan leiderschap. Het zwalkt maar wat. We gaan versnellen met een pauze. En dat soort retoriek.
Wat moet je hier nu mee?
Definitely not CIA
pi_208621956
Zo had ik eerdaags een discussie met een huisgenoot over hoe vaak de vriezer eens ontdooit moet worden.

Ik zei twee keer per jaar, hij zei 1x per jaar. Een derde huisgenoot mengde zich en zei 'ik doe dat nooit', en toen riep ik natuurlijk "zie je wel, jouw 1x per jaar is onzin, want hij stelt 'nooit' voor."

:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_208622023
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:46 schreef Hanca het volgende:
Het is gewoon zo dat in alle provincies PvdA en GL met BBB praten. In Zeeland geeft BBB zelfs aan dat ze het niet eens zijn met het advies van de verkenner en de PvdA-GL combi er bij willen houden. Andere, progressieve, linkse partijen staan dus open voor het samen doen, samen met BBB, samen met de boeren. Alleen D66 heeft zichzelf zo verschrikkelijk ingegraven. Op iets wat er helemaal niet toe doet. Wat doet die einddatum er toe? De startdatum, daar gaat het om. Nu zo snel mogelijk starten is het allerbelangrijkst. En dat lukt je niet als je alle provincies tegen je in het harnas jaagt.
Cool. Dan denken de PvdA en GL blijkbaar 'pappen en nathouden, die BBB', en lijkt D66 in te zetten op 'te veel met de BBB in overleg betekent sowieso uitstel'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208622155
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Cool. Dan denken de PvdA en GL blijkbaar 'pappen en nathouden, die BBB', en lijkt D66 in te zetten op 'te veel met de BBB in overleg betekent sowieso uitstel'.
Nee, PvdA en GL beseffen dat we de provincies en dus BBB nodig hebben. En BBB blijkt compromisbereid, anders komen de verkenners niet met zo'n advies. Alleen D66, die wil de provincies gewoon negeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 1 april 2023 @ 23:05:14 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208622214
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 23:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, PvdA en GL beseffen dat we de provincies en dus BBB nodig hebben. En BBB blijkt compromisbereid, anders komen de verkenners niet met zo'n advies. Alleen D66, die wil de provincies gewoon negeren.
zonder provincies, geen wegenbouw, geen woningbouw , geen boeren opkopen , niks nada
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208622221
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Cool. Dan denken de PvdA en GL blijkbaar 'pappen en nathouden, die BBB', en lijkt D66 in te zetten op 'te veel met de BBB in overleg betekent sowieso uitstel'.
Vind het allemaal maar een flopshow.
Ik denk juist dat CDA baat heeft bij nieuwe verkiezingen. Kunnen ze samen met BBB regeren en kunnen ze meer inbrengen lijkt me.
pi_208622231
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:48 schreef probeer het volgende:
Zo had ik eerdaags een discussie met een huisgenoot over hoe vaak de vriezer eens ontdooit moet worden.

Ik zei twee keer per jaar, hij zei 1x per jaar. Een derde huisgenoot mengde zich en zei 'ik doe dat nooit', en toen riep ik natuurlijk "zie je wel, jouw 1x per jaar is onzin, want hij stelt 'nooit' voor."

:')
Zowel CU als VVD roepen nu en al een tijdje: zo snel mogelijk beginnen. Einddatum loslaten. Dat is exact wat ik PvdD ook heb horen zeggen in een tv interview. Ze hamerden nogal op die zoveel mogelijk uitkopen in 2023 van Remkes, zoveel mogelijk doen voor 2025. Hier staat het misschien niet exact zo opgeschreven, al kun je het er wel in lezen. Maar ze stellen echt geen 74% in 2025 voor, dat kan namelijk niet eens.

Nee, feitelijk zeggen ze wat het kabinet gister op een zeer warrige manier ook zei: versnellen van de aanpak, nu zo snel mogelijk aan de start, maar die 2030 is dan niet heilig.

Ik snap ook niet waarom D66 zo vast houdt aan een praktisch onmogelijke einddatum, terwijl het enige wat er echt toe doet is nu zo snel mogelijk beginnen. En zo snel mogelijk beginnen doe je niet door ruzie te maken met provincies en hun plannen die grotendeels al af zijn (en gericht zijn op de huidige wet, 2035) weer weg te gooien. Kunnen ze daar eerst weer een jaar gaan overleggen, als je de einddatum opschuift.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208622376
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 23:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zowel CU als VVD roepen nu en al een tijdje: zo snel mogelijk beginnen. Einddatum loslaten. Dat is exact wat ik PvdD ook heb horen zeggen in een tv interview. Ze hamerden nogal op die zoveel mogelijk uitkopen in 2023 van Remkes, zoveel mogelijk doen voor 2025. Hier staat het misschien niet exact zo opgeschreven, al kun je het er wel in lezen. Maar ze stellen echt geen 74% in 2025 voor, dat kan namelijk niet eens.

Nee, feitelijk zeggen ze wat het kabinet gister op een zeer warrige manier ook zei: versnellen van de aanpak, nu zo snel mogelijk aan de start, maar die 2030 is dan niet heilig.

Ik snap ook niet waarom D66 zo vast houdt aan een praktisch onmogelijke einddatum, terwijl het enige wat er echt toe doet is nu zo snel mogelijk beginnen. En zo snel mogelijk beginnen doe je niet door ruzie te maken met provincies en hun plannen die grotendeels al af zijn (en gericht zijn op de huidige wet, 2035) weer weg te gooien. Kunnen ze daar eerst weer een jaar gaan overleggen, als je de einddatum opschuift.
Zowel CU, CDA, VVD en BBB én D66 weten dus blijkbaar dondergoed dat het loslaten van een einddatum, in de praktijk op langer uitstellen neer gaat komen. Met als verschil dat de eerste 4 (en jij ook) in de praktijk voor uitstel zijn, en de laatste niet.

Wat helemaal in lijn ligt met zo'n beetje alles wat ze de afgelopen tig jaren (niet) gedaan hebben.

Dat jij en die eerste 4 partijen dan aankomen met een 'zo snel mogelijk beginnen' is gewoon mooi weer voor de buhne. Waarbij ze altijd nog in kunnen zetten op de vage definitie van 'zo snel mogelijk'.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator zaterdag 1 april 2023 @ 23:22:51 #130
236264 crew  capricia
pi_208622404
Zo snel mogelijk beginnen heeft niets met 2030/2035 te maken.
Valse frame.
Definitely not CIA
  zondag 2 april 2023 @ 00:57:07 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208623061
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee. Een bos dat 15 jaar geleden is aangelegd in een voormalig 300 jaar geleden door mensen gegraven meer. Jouw voorbeeld slaat nergens op, 300 jaar is best lang en valt nog wel te verdedigen.
Zoek op natuurgebied Moordenaarsbraak.

Dat is serieus beschermd gebied. Een wiel door een dijkdoorbraak van 300 jaar terug. Pas de afgelopen 20 jaar naar omgekeken. Daarvoor was het alleen maar irritant voor de boer die het op zn land had.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208623078
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 23:22 schreef capricia het volgende:
Zo snel mogelijk beginnen heeft niets met 2030/2035 te maken.
Valse frame.
Nee het jaar wordt niet eens als hoofdframe gebruikt. Meer het gebrek aan kaders
pi_208623091
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 17:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niet specifiek tegen jou, maar de selectiviteit waarmee dit argument (dat uiteraard volkomen juist is) gehanteerd wordt is wel echt treurig. Als je hetzelfde betoogt als het gaat om de premier vallen alle gevestigde partijen over je heen...
De situatie is dan ook totaal onvergelijkbaar. Rutte zit er al sinds mensenheugenis. Rutte XIV zou nauwelijks nieuwswaardig zijn.

De winst van BBB (en winst in de EK moet je in het licht zien van Forum wat -10 doet en GL-PvdA die maar één zetel kleiner is) wordt afgedaan als het begin van de revolutie maar dat is gewoon onzin. Het spijt me echt, en wat de BBB gedaan heeft is zeer indrukwekkend, maar al die retoriek dat 'de burger de macht gegrepen heeft' doet echt geen recht aan de realiteit.


Je post, en overigens ook veel media, gaan eraan voorbij dat we in Nederland (en daarvoor mag je het Vliegend Spaghettimonster op je blote knietjes bedanken) met coalities werken en niet met minority rule-achtige 'democratie'. Als de VVD 45 zetels pakt in de TK gaan we ook niet zomaar zuiver VVD beleid voeren (tenzij die andere partij de PvdA is }:| )
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_208623131
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Ze wachten af of ze in de EK een meerderheid kunnen behalen zonder het CDA.
Waarom :?

Als de BBB met iemand in de coalitie kan binden is het CDA wel. Sterker nog, de helft van de CDA achterban heeft zo'n 'elke dag BBBeter' bord in de tuin staan.

Die lozen liever D66. Dat zou nog lukken ook als ze PVV en FVD erbij nemen maar dan is de kneuzenkermis ook wel compleet. Dat zou niet eens zo'n enorme ramp zijn want zo'n coalitie vervalt toch in ruzie. Nog even daargelaten dat het concept coalitie in de EK behoorlijk voorbij gaat aan waar de EK voor bedoeld is.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_208623143
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 23:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zowel CU als VVD roepen nu en al een tijdje: zo snel mogelijk beginnen. Einddatum loslaten. Dat is exact wat ik PvdD ook heb horen zeggen in een tv interview. Ze hamerden nogal op die zoveel mogelijk uitkopen in 2023 van Remkes, zoveel mogelijk doen voor 2025. Hier staat het misschien niet exact zo opgeschreven, al kun je het er wel in lezen. Maar ze stellen echt geen 74% in 2025 voor, dat kan namelijk niet eens.

Nee, feitelijk zeggen ze wat het kabinet gister op een zeer warrige manier ook zei: versnellen van de aanpak, nu zo snel mogelijk aan de start, maar die 2030 is dan niet heilig.

Ik snap ook niet waarom D66 zo vast houdt aan een praktisch onmogelijke einddatum, terwijl het enige wat er echt toe doet is nu zo snel mogelijk beginnen. En zo snel mogelijk beginnen doe je niet door ruzie te maken met provincies en hun plannen die grotendeels al af zijn (en gericht zijn op de huidige wet, 2035) weer weg te gooien. Kunnen ze daar eerst weer een jaar gaan overleggen, als je de einddatum opschuift.
Ik snap dat wel: als je dat namelijk niet doet dan weet je zeker welke truc er weer van stal gehaald gaat worden: we gaan met innovatie de uitstoot verminderen. Werkt niet, maakt verder ook niet uit, krijg je weer zo'n vage 'stip op de horizon'.

Niet dat ik het er perse mee eens ben ook, maar ik kan D66 als enige echt progressieve partij geen ongelijk geven dat ze de boel goed willen vastleggen.

Ik betwijfel ook of de EU akkoord gaat met vage luchtkastelen in de toekomst.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_208623174
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 01:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik snap dat wel: als je dat namelijk niet doet dan weet je zeker welke truc er weer van stal gehaald gaat worden: we gaan met innovatie de uitstoot verminderen. Werkt niet, maakt verder ook niet uit, krijg je weer zo'n vage 'stip op de horizon'.

Niet dat ik het er perse mee eens ben ook, maar ik kan D66 als enige echt progressieve partij geen ongelijk geven dat ze de boel goed willen vastleggen.

Ik betwijfel ook of de EU akkoord gaat met vage luchtkastelen in de toekomst.
Elke coalitiepartij heeft zelf al eerder met het 'zo snel mogelijk' bijltje gehakt, om vervolgens uit te stellen. En weet dus prima waar dat ook nu weer op neer gaat komen. En daar heeft D66 geen zin in. Ik kan ze dat gebrek aan goedgelovigheid niet verwijten. Kaag kent haar pappenheimers.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 2 april 2023 @ 01:42:02 #137
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208623182
De tering... er is nu kans beleid te maken met draagvlak vanuit de bevolking, met perspectief voor alle belanghebbenden. Ga dan niet zitten stampvoeten.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 2 april 2023 @ 01:45:45 #138
408813 crew  trein2000
pi_208623189
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 01:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik snap dat wel: als je dat namelijk niet doet dan weet je zeker welke truc er weer van stal gehaald gaat worden: we gaan met innovatie de uitstoot verminderen. Werkt niet, maakt verder ook niet uit, krijg je weer zo'n vage 'stip op de horizon'.

Niet dat ik het er perse mee eens ben ook, maar ik kan D66 als enige echt progressieve partij geen ongelijk geven dat ze de boel goed willen vastleggen.

Ik betwijfel ook of de EU akkoord gaat met vage luchtkastelen in de toekomst.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)nen-niet-aan-de-slag
Zullen we eens beginnen bij de partijen die wel willen in ieder geval met spoed de instrumenten in handen te geven?
Overigens is het kader onderaan ook interessant, niemand lijkt te weten waar dat versnellen vandaan komt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 2 april 2023 @ 01:48:43 #139
408813 crew  trein2000
pi_208623197
Iemand trouwens al wat van Tjeerd gehoord? Die zit anders nooit om een stevige quote verlegen :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208623212
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 01:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)nen-niet-aan-de-slag
Zullen we eens beginnen bij de partijen die wel willen in ieder geval met spoed de instrumenten in handen te geven?
Overigens is het kader onderaan ook interessant, niemand lijkt te weten waar dat versnellen vandaan komt.
Ja, das leuk. Maar waarom zou je niet nu kunnen beginnen terwijl je gewoon die deadline in de wet laat staan vastleggen? Dat is echt een valse tegenstelling die ook nog eens ten onrechte aan D66 wordt toegeschreven.

Het zijn onder de coalitiepartijen VVD en CDA die in de PS moeilijk lopen te doen over landelijk stikstofbeleid. Dat is echt niet de schuld van D66.

En daarnaast kun je ook nog prima verdedigen dat dat gesaboteer van VVD en CDA een prima campagne was voor BBB en dat daarmee het probleem alleen maar groter is geworden.

[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 02-04-2023 10:12:03 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 2 april 2023 @ 02:04:58 #141
408813 crew  trein2000
pi_208623239
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 01:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja, das leuk. Maar waarom zou je niet nu kunnen beginnen terwijl je gewoon die deadline in de wet laat staan? Dat is echt een valse tegenstelling die ook nog eens ten onrechte aan D66 wordt toegeschreven.

Het zijn onder de coalitiepartijen VVD en CDA die in de PS moeilijk lopen te doen over landelijk stikstofbeleid. Dat is echt niet de schuld van D66.

En daarnaast kun je ook nog prima verdedigen dat dat gesaboteer van VVD en CDA een prima campagne was voor BBB en dat daarmee het probleem alleen maar groter is geworden.
Zullen we wel bij de feiten blijven. D66 wil de wet aanpassen, de rest niet. 2035 is de huidige wet.

Verder denk ik dat je de zaken een beetje omdraait. Mensen hebben in mijn omgeving BBB gestemd omdat ze het idee hebben dat types als Tjeerd de Groot totaal over ze heen walsen en geen rekening houden met de belangen van de regio. Het CDA wordt dat acht niet verweten hoor, die krijgen eerder het verwijt te slap te zijn of het hele Omtzigt-gebeuren wordt ze nog nagedragen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208623510
Het politieke landschap is dusdanig versnipperd dat het onmogelijk is geworden om een kabinet te vormen wat over meerdere onderwerpen goede, wel doordachte, en breed gedragen besluiten kan nemen.

Kan je wel het kabinet laten vallen, maar welke coalitie je ook gaat vormen, je blijft dezelfde problemen houden...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_208624014
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 23:22 schreef capricia het volgende:
Zo snel mogelijk beginnen heeft niets met 2030/2035 te maken.
Valse frame.
Nee? De plannen van de provincies weggooien en ze weer een half jaar tot een jaar moeten geven om tot nieuwe plannen te komen gaat geen vertraging geven?

Die 2030 is namelijk nooit naar de provincies gecommuniceerd als datum waarop de plannen moeten mikken, die houden zich aan de huidige wet. Die 2030 wet had er in september/oktober door moeten zijn, of gewoon niet meer. Dat blijkt wel uit alle communicatie die er uit de provincies komt.

Ik vind het echt ongekend dat een ooit op de meeste onderwerpen best redelijke middenpartij nu volledig over de provincies heen wil walsen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208624180
Zo raar vind ik dat niet, ik kan me best voorstellen dat een partij als D66 na ruim 20 jaar getraineer en uitstellen het gezeik zo zat is dat ze er gewoon met de botte bijl doorheen willen gaan. Die zien de bui al hangen, wanneer ze niet doorzetten is de waarschijnlijke uitkomst weer hetzelfde getraineer en uitstellen wat ons in de huidige situatie gebracht heeft. Dan wordt 2035 2040, 2045 enzovoorts.
  Moderator zondag 2 april 2023 @ 07:58:59 #145
236264 crew  capricia
pi_208624422
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 07:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee? De plannen van de provincies weggooien en ze weer een half jaar tot een jaar moeten geven om tot nieuwe plannen te komen gaat geen vertraging geven?

Die 2030 is namelijk nooit naar de provincies gecommuniceerd als datum waarop de plannen moeten mikken, die houden zich aan de huidige wet. Die 2030 wet had er in september/oktober door moeten zijn, of gewoon niet meer. Dat blijkt wel uit alle communicatie die er uit de provincies komt.

Ik vind het echt ongekend dat een ooit op de meeste onderwerpen best redelijke middenpartij nu volledig over de provincies heen wil walsen.
Ik vind het nogal opmerkelijk dat tevens de VVD, CDA en CU daar dan wel degelijk hun handtekening onder gezet hebben.
Definitely not CIA
pi_208624426
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 07:41 schreef J.B. het volgende:
Zo raar vind ik dat niet, ik kan me best voorstellen dat een partij als D66 na ruim 20 jaar getraineer en uitstellen het gezeik zo zat is dat ze er gewoon met de botte bijl doorheen willen gaan. Die zien de bui al hangen, wanneer ze niet doorzetten is de waarschijnlijke uitkomst weer hetzelfde getraineer en uitstellen wat ons in de huidige situatie gebracht heeft. Dan wordt 2035 2040, 2045 enzovoorts.
2035 staat gewoon in de huidige wet, alle plannen zijn op 2035 gericht.

En 'met de botte bijl op de provincies inhakken', dat is inderdaad wat D66 lijkt te willen. Op zowel de bestuurslaag van de provincies (die willen ze compleet gaan negeren) als de bewoners van de provincies. Lijkt wel alsof iedereen in die partij plots zo incapabel als Tjeerd de Groot (de man achter het succes van BBB) is geworden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208624458
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 07:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

En 'met de botte bijl op de provincies inhakken', dat is inderdaad wat D66 lijkt te willen.
Soms is dat nodig als je gemaakte afspraken wilt afdwingen..... (Ik zeg niet dat het altijd even productief is :))
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_208624516
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 08:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Soms is dat nodig als je gemaakte afspraken wilt afdwingen..... (Ik zeg niet dat het altijd even productief is :))
Zo heeft Nederland nooit gewerkt. "We komen er samen uit", dat is het motto altijd geweest. Dat D66 nu een complete, net nieuw verkozen, bestuurslaag gewoon wil negeren en hun al grotendeels gemaakte plannen gewoon bij het grof vuil wil zetten is behoorlijk ongekend. En dat allemaal in de hoop dat de 74% dan 2 of 3 jaar eerder wordt gehaald.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208624540
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 07:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
2035 staat gewoon in de huidige wet, alle plannen zijn op 2035 gericht.

En 'met de botte bijl op de provincies inhakken', dat is inderdaad wat D66 lijkt te willen. Op zowel de bestuurslaag van de provincies (die willen ze compleet gaan negeren) als de bewoners van de provincies. Lijkt wel alsof iedereen in die partij plots zo incapabel als Tjeerd de Groot (de man achter het succes van BBB) is geworden.
Die plannen kennen we ja, pak hem beet de toeslagenouders hadden ook uiterlijk 2025 gecompenseerd moeten zijn. Wanneer wordt dat ook alweer? Compensatie Groningen? Zelfde verhaal. Je kunt zoveel afspreken, maar na 12 jaar Rutte is de overheid zodanig disfunctioneel geworden dat niemand nog vertrouwen heeft in het halen van eender welke deadline. Dan kan je beter de lat zo hoog mogelijk leggen, want vertraging zal er toch wel weer komen :') Voor 2030 hebben alle vier de partijen overigens ook gewoon getekend in het coalitieakkoord, dus dat D66 daar de gemaakte afspraken door wil duwen is mijns inziens niet vreemd.
  zondag 2 april 2023 @ 08:12:46 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208624578
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 07:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
2035 staat gewoon in de huidige wet, alle plannen zijn op 2035 gericht.

En 'met de botte bijl op de provincies inhakken', dat is inderdaad wat D66 lijkt te willen. Op zowel de bestuurslaag van de provincies (die willen ze compleet gaan negeren) als de bewoners van de provincies. Lijkt wel alsof iedereen in die partij plots zo incapabel als Tjeerd de Groot (de man achter het succes van BBB) is geworden.
sommige partijen lijken zo goed te weten wat goed is voor Nederland dat ze graag een dictator zouden willen zijn

Ik lees net dat de hoeveelheid kril in de oceanen net zo hard terug loopt als de insecten op het vaste land van Europa
Kan me niet voorstellen dat dit allemaal de schuld van de nederlandse varkensboer is

quote:
Krill help fight climate change
The huge amounts of krill produce a lot of poo that is relatively large and carbon-rich. These pellets sink to the deep ocean where it can remain for many years. In other words, krill lock away carbon from the atmosphere, which is important in avoiding further climate change.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
D66 is al een tijdje niet meer zo van het praten en meer van het gewoon doen waar het zin in heeft; niet verrassend dit.
Tjeerd de groot voor Dictator

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 02-04-2023 08:19:44 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')