zonder provincies, geen wegenbouw, geen woningbouw , geen boeren opkopen , niks nadaquote:Op zaterdag 1 april 2023 23:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, PvdA en GL beseffen dat we de provincies en dus BBB nodig hebben. En BBB blijkt compromisbereid, anders komen de verkenners niet met zo'n advies. Alleen D66, die wil de provincies gewoon negeren.
Vind het allemaal maar een flopshow.quote:Op zaterdag 1 april 2023 22:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Cool. Dan denken de PvdA en GL blijkbaar 'pappen en nathouden, die BBB', en lijkt D66 in te zetten op 'te veel met de BBB in overleg betekent sowieso uitstel'.
Zowel CU als VVD roepen nu en al een tijdje: zo snel mogelijk beginnen. Einddatum loslaten. Dat is exact wat ik PvdD ook heb horen zeggen in een tv interview. Ze hamerden nogal op die zoveel mogelijk uitkopen in 2023 van Remkes, zoveel mogelijk doen voor 2025. Hier staat het misschien niet exact zo opgeschreven, al kun je het er wel in lezen. Maar ze stellen echt geen 74% in 2025 voor, dat kan namelijk niet eens.quote:Op zaterdag 1 april 2023 22:48 schreef probeer het volgende:
Zo had ik eerdaags een discussie met een huisgenoot over hoe vaak de vriezer eens ontdooit moet worden.
Ik zei twee keer per jaar, hij zei 1x per jaar. Een derde huisgenoot mengde zich en zei 'ik doe dat nooit', en toen riep ik natuurlijk "zie je wel, jouw 1x per jaar is onzin, want hij stelt 'nooit' voor."
Zowel CU, CDA, VVD en BBB én D66 weten dus blijkbaar dondergoed dat het loslaten van een einddatum, in de praktijk op langer uitstellen neer gaat komen. Met als verschil dat de eerste 4 (en jij ook) in de praktijk voor uitstel zijn, en de laatste niet.quote:Op zaterdag 1 april 2023 23:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zowel CU als VVD roepen nu en al een tijdje: zo snel mogelijk beginnen. Einddatum loslaten. Dat is exact wat ik PvdD ook heb horen zeggen in een tv interview. Ze hamerden nogal op die zoveel mogelijk uitkopen in 2023 van Remkes, zoveel mogelijk doen voor 2025. Hier staat het misschien niet exact zo opgeschreven, al kun je het er wel in lezen. Maar ze stellen echt geen 74% in 2025 voor, dat kan namelijk niet eens.
Nee, feitelijk zeggen ze wat het kabinet gister op een zeer warrige manier ook zei: versnellen van de aanpak, nu zo snel mogelijk aan de start, maar die 2030 is dan niet heilig.
Ik snap ook niet waarom D66 zo vast houdt aan een praktisch onmogelijke einddatum, terwijl het enige wat er echt toe doet is nu zo snel mogelijk beginnen. En zo snel mogelijk beginnen doe je niet door ruzie te maken met provincies en hun plannen die grotendeels al af zijn (en gericht zijn op de huidige wet, 2035) weer weg te gooien. Kunnen ze daar eerst weer een jaar gaan overleggen, als je de einddatum opschuift.
Zoek op natuurgebied Moordenaarsbraak.quote:Op zaterdag 1 april 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee. Een bos dat 15 jaar geleden is aangelegd in een voormalig 300 jaar geleden door mensen gegraven meer. Jouw voorbeeld slaat nergens op, 300 jaar is best lang en valt nog wel te verdedigen.
Nee het jaar wordt niet eens als hoofdframe gebruikt. Meer het gebrek aan kadersquote:Op zaterdag 1 april 2023 23:22 schreef capricia het volgende:
Zo snel mogelijk beginnen heeft niets met 2030/2035 te maken.
Valse frame.
De situatie is dan ook totaal onvergelijkbaar. Rutte zit er al sinds mensenheugenis. Rutte XIV zou nauwelijks nieuwswaardig zijn.quote:Op zaterdag 1 april 2023 17:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet specifiek tegen jou, maar de selectiviteit waarmee dit argument (dat uiteraard volkomen juist is) gehanteerd wordt is wel echt treurig. Als je hetzelfde betoogt als het gaat om de premier vallen alle gevestigde partijen over je heen...
Waaromquote:Op zaterdag 1 april 2023 18:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze wachten af of ze in de EK een meerderheid kunnen behalen zonder het CDA.
Ik snap dat wel: als je dat namelijk niet doet dan weet je zeker welke truc er weer van stal gehaald gaat worden: we gaan met innovatie de uitstoot verminderen. Werkt niet, maakt verder ook niet uit, krijg je weer zo'n vage 'stip op de horizon'.quote:Op zaterdag 1 april 2023 23:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zowel CU als VVD roepen nu en al een tijdje: zo snel mogelijk beginnen. Einddatum loslaten. Dat is exact wat ik PvdD ook heb horen zeggen in een tv interview. Ze hamerden nogal op die zoveel mogelijk uitkopen in 2023 van Remkes, zoveel mogelijk doen voor 2025. Hier staat het misschien niet exact zo opgeschreven, al kun je het er wel in lezen. Maar ze stellen echt geen 74% in 2025 voor, dat kan namelijk niet eens.
Nee, feitelijk zeggen ze wat het kabinet gister op een zeer warrige manier ook zei: versnellen van de aanpak, nu zo snel mogelijk aan de start, maar die 2030 is dan niet heilig.
Ik snap ook niet waarom D66 zo vast houdt aan een praktisch onmogelijke einddatum, terwijl het enige wat er echt toe doet is nu zo snel mogelijk beginnen. En zo snel mogelijk beginnen doe je niet door ruzie te maken met provincies en hun plannen die grotendeels al af zijn (en gericht zijn op de huidige wet, 2035) weer weg te gooien. Kunnen ze daar eerst weer een jaar gaan overleggen, als je de einddatum opschuift.
Elke coalitiepartij heeft zelf al eerder met het 'zo snel mogelijk' bijltje gehakt, om vervolgens uit te stellen. En weet dus prima waar dat ook nu weer op neer gaat komen. En daar heeft D66 geen zin in. Ik kan ze dat gebrek aan goedgelovigheid niet verwijten. Kaag kent haar pappenheimers.quote:Op zondag 2 april 2023 01:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik snap dat wel: als je dat namelijk niet doet dan weet je zeker welke truc er weer van stal gehaald gaat worden: we gaan met innovatie de uitstoot verminderen. Werkt niet, maakt verder ook niet uit, krijg je weer zo'n vage 'stip op de horizon'.
Niet dat ik het er perse mee eens ben ook, maar ik kan D66 als enige echt progressieve partij geen ongelijk geven dat ze de boel goed willen vastleggen.
Ik betwijfel ook of de EU akkoord gaat met vage luchtkastelen in de toekomst.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)nen-niet-aan-de-slagquote:Op zondag 2 april 2023 01:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik snap dat wel: als je dat namelijk niet doet dan weet je zeker welke truc er weer van stal gehaald gaat worden: we gaan met innovatie de uitstoot verminderen. Werkt niet, maakt verder ook niet uit, krijg je weer zo'n vage 'stip op de horizon'.
Niet dat ik het er perse mee eens ben ook, maar ik kan D66 als enige echt progressieve partij geen ongelijk geven dat ze de boel goed willen vastleggen.
Ik betwijfel ook of de EU akkoord gaat met vage luchtkastelen in de toekomst.
Ja, das leuk. Maar waarom zou je niet nu kunnen beginnen terwijl je gewoon die deadline in de wet laat staan vastleggen? Dat is echt een valse tegenstelling die ook nog eens ten onrechte aan D66 wordt toegeschreven.quote:Op zondag 2 april 2023 01:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)nen-niet-aan-de-slag
Zullen we eens beginnen bij de partijen die wel willen in ieder geval met spoed de instrumenten in handen te geven?
Overigens is het kader onderaan ook interessant, niemand lijkt te weten waar dat versnellen vandaan komt.
Zullen we wel bij de feiten blijven. D66 wil de wet aanpassen, de rest niet. 2035 is de huidige wet.quote:Op zondag 2 april 2023 01:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, das leuk. Maar waarom zou je niet nu kunnen beginnen terwijl je gewoon die deadline in de wet laat staan? Dat is echt een valse tegenstelling die ook nog eens ten onrechte aan D66 wordt toegeschreven.
Het zijn onder de coalitiepartijen VVD en CDA die in de PS moeilijk lopen te doen over landelijk stikstofbeleid. Dat is echt niet de schuld van D66.
En daarnaast kun je ook nog prima verdedigen dat dat gesaboteer van VVD en CDA een prima campagne was voor BBB en dat daarmee het probleem alleen maar groter is geworden.
Nee? De plannen van de provincies weggooien en ze weer een half jaar tot een jaar moeten geven om tot nieuwe plannen te komen gaat geen vertraging geven?quote:Op zaterdag 1 april 2023 23:22 schreef capricia het volgende:
Zo snel mogelijk beginnen heeft niets met 2030/2035 te maken.
Valse frame.
Ik vind het nogal opmerkelijk dat tevens de VVD, CDA en CU daar dan wel degelijk hun handtekening onder gezet hebben.quote:Op zondag 2 april 2023 07:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee? De plannen van de provincies weggooien en ze weer een half jaar tot een jaar moeten geven om tot nieuwe plannen te komen gaat geen vertraging geven?
Die 2030 is namelijk nooit naar de provincies gecommuniceerd als datum waarop de plannen moeten mikken, die houden zich aan de huidige wet. Die 2030 wet had er in september/oktober door moeten zijn, of gewoon niet meer. Dat blijkt wel uit alle communicatie die er uit de provincies komt.
Ik vind het echt ongekend dat een ooit op de meeste onderwerpen best redelijke middenpartij nu volledig over de provincies heen wil walsen.
2035 staat gewoon in de huidige wet, alle plannen zijn op 2035 gericht.quote:Op zondag 2 april 2023 07:41 schreef J.B. het volgende:
Zo raar vind ik dat niet, ik kan me best voorstellen dat een partij als D66 na ruim 20 jaar getraineer en uitstellen het gezeik zo zat is dat ze er gewoon met de botte bijl doorheen willen gaan. Die zien de bui al hangen, wanneer ze niet doorzetten is de waarschijnlijke uitkomst weer hetzelfde getraineer en uitstellen wat ons in de huidige situatie gebracht heeft. Dan wordt 2035 2040, 2045 enzovoorts.
Soms is dat nodig als je gemaakte afspraken wilt afdwingen..... (Ik zeg niet dat het altijd even productief isquote:Op zondag 2 april 2023 07:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
En 'met de botte bijl op de provincies inhakken', dat is inderdaad wat D66 lijkt te willen.
Zo heeft Nederland nooit gewerkt. "We komen er samen uit", dat is het motto altijd geweest. Dat D66 nu een complete, net nieuw verkozen, bestuurslaag gewoon wil negeren en hun al grotendeels gemaakte plannen gewoon bij het grof vuil wil zetten is behoorlijk ongekend. En dat allemaal in de hoop dat de 74% dan 2 of 3 jaar eerder wordt gehaald.quote:Op zondag 2 april 2023 08:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Soms is dat nodig als je gemaakte afspraken wilt afdwingen..... (Ik zeg niet dat het altijd even productief is)
Die plannen kennen we ja, pak hem beet de toeslagenouders hadden ook uiterlijk 2025 gecompenseerd moeten zijn. Wanneer wordt dat ook alweer? Compensatie Groningen? Zelfde verhaal. Je kunt zoveel afspreken, maar na 12 jaar Rutte is de overheid zodanig disfunctioneel geworden dat niemand nog vertrouwen heeft in het halen van eender welke deadline. Dan kan je beter de lat zo hoog mogelijk leggen, want vertraging zal er toch wel weer komenquote:Op zondag 2 april 2023 07:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
2035 staat gewoon in de huidige wet, alle plannen zijn op 2035 gericht.
En 'met de botte bijl op de provincies inhakken', dat is inderdaad wat D66 lijkt te willen. Op zowel de bestuurslaag van de provincies (die willen ze compleet gaan negeren) als de bewoners van de provincies. Lijkt wel alsof iedereen in die partij plots zo incapabel als Tjeerd de Groot (de man achter het succes van BBB) is geworden.
sommige partijen lijken zo goed te weten wat goed is voor Nederland dat ze graag een dictator zouden willen zijnquote:Op zondag 2 april 2023 07:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
2035 staat gewoon in de huidige wet, alle plannen zijn op 2035 gericht.
En 'met de botte bijl op de provincies inhakken', dat is inderdaad wat D66 lijkt te willen. Op zowel de bestuurslaag van de provincies (die willen ze compleet gaan negeren) als de bewoners van de provincies. Lijkt wel alsof iedereen in die partij plots zo incapabel als Tjeerd de Groot (de man achter het succes van BBB) is geworden.
quote:Krill help fight climate change
The huge amounts of krill produce a lot of poo that is relatively large and carbon-rich. These pellets sink to the deep ocean where it can remain for many years. In other words, krill lock away carbon from the atmosphere, which is important in avoiding further climate change.
Tjeerd de groot voor Dictatorquote:Op zaterdag 1 april 2023 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
D66 is al een tijdje niet meer zo van het praten en meer van het gewoon doen waar het zin in heeft; niet verrassend dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |