Foto's van de zilvergrijze Porsche 1quote:Vier Nederlanders omgekomen op Duitse snelweg A3 bij ongeluk met drie Porsches
Bij een ernstig ongeluk op de Duitse snelweg A3 bij Emmerich, vlak over de Duits-Nederlandse grens, zijn vier Nederlanders omgekomen. Bij het ongeval waren drie Porsches met een Nederlands kenteken betrokken.
Ze reden vanochtend rond 10.45 uur op de A3 richting Keulen toen de 42-jarige bestuurder van een Porsche Cayman de macht over het stuur verloor en in een greppel terechtkwam. In die auto zat ook een vrouw.
Het had kort ervoor hard geregend en er lag veel water op de weg. Een woordvoerder van de Duitse politie zegt dat er waarschijnlijk sprake is geweest van aquaplaning, waarbij de banden de grip op het natte wegdek verliezen.
Een van de andere twee bestuurders, een Nederlander van 39, zag het gebeuren en stopte om hulp te bieden, maar op dat moment raakte de 56-jarige bestuurder van de derde Porsche, een 911, op hetzelfde wegdeel ook de controle over het stuur kwijt.
Daardoor kwamen de vrouwelijke passagier (37) van de Porsche die als eerste was gecrasht en de man die probeerde te helpen op slag om het leven. De bestuurders bezweken later, een in de traumahelikopter en een in het ziekenhuis. Een passagier is gewond geraakt.
De weg lag bezaaid met brokstukken
De A3 naar Keulen is tot het begin van de avond afgesloten vanwege het sporenonderzoek en het opruimen van de brokstukken.
Een politiewoordvoerder zegt tegen de krant dat het ongeluk mogelijk is ontstaan doordat de wagens hun snelheid niet hadden aangepast aan het water op de weg. De Porsches maakten vermoedelijk deel uit van een groep, maar er zijn geen aanwijzingen dat ze aan een straatrace bezig waren. Ook zijn er geen aanwijzingen voor alcohol- of drugsgebruik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de blauwe Porsche 2 circa 100 meter verder geparkeerd dan waar het ongeluk plaats vond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de zwarte Porsche 3 achterstevoren op de A3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzichtsfoto's van de situatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 29-03-2023 18:26:16 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Dank voor het reeksen. Nou vergeet ik alleen een volgnumer te plaatsenKan iemand dat nog even aanpassen svp?
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Eigenlijk ziet Porsche 1 er nog redelijk ongehavend uit. Porsche 3 zit veel meer in elkaar. Ik zag op een andere foto ook nog een los wiel die daar wss vanaf gekomen is.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
5 Nederlanders?quote:Op maandag 27 maart 2023 14:05 schreef Tengano het volgende:
Dank voor het reeksen. Nou vergeet ik alleen een volgnumer te plaatsenKan iemand dat nog even aanpassen svp?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Ik vind dit 1 een heel bijzonder ongeluk en daarnaast heb ik een specifieke binding met die omgeving. Meer ga ik er niet over zeggen.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:15 schreef Gunner het volgende:
Wat is jouw fascinatie met dit topic eigenlijk @:Tengano ?Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Het is toch vooral het blok hoor dat heel zwaar is. Een groter blok is ietsje zwaarder, waterkoeling maakt het blok een stuk zwaarder, en de rest tikt maar een beetje aan.quote:Op maandag 27 maart 2023 13:10 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ook dat was een probleem.
Maar de turbo had de turbo's in de achterbumper hangen, er lag dus nog meer gewicht achter en verder weg van de achteras. Vaak ook nog een zware air-conditioning motor er in.
En de "nieuwere" turbo had ook nog eens een intercooler.
Het is een pendel.
De 911 is begonnen als een licht sportwagentje. Dat werkte met de motor achterin, als je dat qua pk's gaat oprekken tot een andere klasse dan geeft problemen, ondanks dat de turbo een lichte oplossing is. Inmiddels is het een 1500kg zware en veel grotere auto ipv de 1000 kg auto met een lichte luchtgekoelde motor op die plek. Dan ga je eigenlijk voorbij de grenzen van de werkzaamheid van het concept, en hoe goed ze daar ook omheen engineeren, het is niet raar dat er dan op specifieke punten het lijntje breekt. Eerst bij die turbolag, en nu dus met aquaplaning. .Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Stond dat er serieus zo erbij, "als absolute idioten"?quote:Op maandag 27 maart 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan kom je er heel snel achter dat het Nederlandse wegdek een flink stuk beter is.
Overigens las ik ergens dat alle doden zijn gevallen doordat nummer 3 tegen de netjes gestopte #2 en gecrashte #1 reed en alle inzittenden van de vorige twee als absolute idioten op de vluchtstrook bleven staan.
Slechte journalistiek dan.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.![]()
Klinkt logisch maar vanaf het moment dat je ziet dat een aanstormende auto #3 (ook) in een slip raakt, heb je amper (lees: geen) tijd om jezelf nog in veiligheid te brengen achter de vangrail. Het is niet dat je eventjes erover springt ofzo.quote:Op maandag 27 maart 2023 13:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je kunt daar gewoon niet lopen en ik denk dat als ik in die situatie was geweest met een vrouwelijke passagier dat ik ook voor die vluchtstrook had gekozen om mezelf richting die blauwe Porsche te begeven. Maar ik had dan wel continue achterom gekeken om te zien of andere auto's voor mij een gevaar zouden kunnen zijn.
Oftewel, je kunt geen kant op.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.![]()
Ik snap wat je zegt. Maar als er een auto in zo'n situatie op mij af zou komen en ik zie het misgaan zou ik toch een snoekduik over die railing maken and hope for the best.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:35 schreef r_one het volgende:
Klinkt logisch maar vanaf het moment dat je ziet dat een aanstormende auto #3 (ook) in een slip raakt, heb je amper (lees: geen) tijd om jezelf nog in veiligheid te brengen achter de vangrail. Het is niet dat je eventjes erover springt ofzo.
Oftewel, je kunt geen kant op.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Moet je eens in NL proberen, met onze (bredere) vangrails. Succesquote:Op maandag 27 maart 2023 14:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt. Maar als er een auto in zo'n situatie op mij af zou komen en ik zie het misgaan zou ik toch een snoekduik over die railing maken and hope for the best.
(en de eerste seconde ben je al kwijt aan reactietijd, voor je hersenen beseffen wat er gaat gebeuren)r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Welke kap?quote:Op maandag 27 maart 2023 13:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Omdat ze of geholpen werden door de Belgische ANWB of ze zelf met de kap open stonden…
Voorkant, midden, of achter?
Geloof er niks van, 5 Porsches onderweg tegenkomen met pech.![]()
Je zult me wel een keyboardwarrior vinden, maar mijn reactiesnelheid is wel iets sneller dan 1 seconde, en al helemaal als ik alert ben en weet waar ik op moet letten.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:42 schreef r_one het volgende:
Moet je eens in NL proberen, met onze (bredere) vangrails. Succes
(en de eerste seconde ben je al kwijt aan reactietijd, voor je hersenen beseffen wat er gaat gebeuren)
Het probleem in die situatie was gewoon dat je IETS moet doen. Ze konden daar moeilijk onderaan met zijn drieen in de regen op die helling blijven staan terwijl er verderop een auto stond waarmee ze weg konden komen.
En het had allemaal prima afgelopen als Porsche 3 niet in de slip was geraakt en ze geschept had. Daar krijgen die drie mensen dus nu de schuld van.
"Sometimes in a crisis situation there are no 'best options'. There are only options, and they all suck."
[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 27-03-2023 20:16:47 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Oh met "nieuwer" bedoel ik die uit 1976 tot 1989, tot 1976 had de turbo geen intercooler.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is toch vooral het blok hoor dat heel zwaar is. Een groter blok is ietsje zwaarder, waterkoeling maakt het blok een stuk zwaarder, en de rest tikt maar een beetje aan.
De 911 is begonnen als een licht sportwagentje. Dat werkte met de motor achterin, als je dat qua pk's gaat oprekken tot een andere klasse dan geeft problemen, ondanks dat de turbo een lichte oplossing is. Inmiddels is het een 1500kg zware en veel grotere auto ipv de 1000 kg auto met een lichte luchtgekoelde motor op die plek. Dan ga je eigenlijk voorbij de grenzen van de werkzaamheid van het concept, en hoe goed ze daar ook omheen engineeren, het is niet raar dat er dan op specifieke punten het lijntje breekt. Eerst bij die turbolag, en nu dus met aquaplaning. .
Airco weegt 25kg, intercooler 10 tot 15, turbo nog eens 25kg, slangen buizen, condensator en connecties er nog bij en dat allemaal achter de achteras. Dat is een flink verschil met een niet turbo 911 tot 1989.
Bij de moderne 911's is de motor steeds meer naar voren geschoven en hangt het blok bijna tussen de achteras.
Maar goed je leert rijden met zulk soort auto's door slipcursusen te doen, en circuit te rijden. En dan bouw je respect op voor de auto en verbeter je je eigen rijvaardigheid.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Die ene seconde is wetenschappelijk aangetoond door verkeersdeskundigen. Je kunt jezelf wel hoger inschatten maar heb je ooit wel eens IRL werkelijk in zo'n situatie verkeerd?quote:Op maandag 27 maart 2023 14:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je zult me wel een keyboardwarrior vinden, maar mijn reactiesnelheid is wel iets sneller dan 1 seconde, en al helemaal als ik alert ben en weet waar ik op moet letten.
En je zou niet de eerste zijn die in plaats van 'Flight' reageert met 'Freeze' in zo'n bedreigende situatie. Ondanks al je zorgvuldig voorbedachte plannen.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
200 km/u is 55m/s, met een gemiddelde reactietijd van 250 ms, legt het voertuig nog 13.75 meter voordat je überhaupt gereageerd hebt.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt. Maar als er een auto in zo'n situatie op mij af zou komen en ik zie het misgaan zou ik toch een snoekduik over die railing maken and hope for the best.
Je hebt geen schijn van kans en moet dan vooral geluk hebben.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Dit is eerder 100 geweest, en zelfs voor 100 is de schade betrekkelijk minimaal.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:56 schreef Dauthi het volgende:
[..]
200 km/u is 55m/s, met een gemiddelde reactietijd van 250 ms, legt het voertuig nog 13.75 meter voordat je überhaupt gereageerd hebt.
Je hebt geen schijn van kans en moet dan vooral geluk hebben.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Je kunt over de vangrail klimmen en een stukje wandelen als er weinig tot geen verkeer is. Zo druk was het niet. Het was kutweer en alle winkels zijn in Duitsland op zondag dicht. En die Porsche 3 is niet over de vangrail geschoten. Dus je kunt zeg maar tijdelijk dekking zoeken achter de vangrail totdat het weer rustig op de weg is en dan loop je weer een stukje. Als ik zie dat er met 200 km per uur een auto mijn kant op komt stap ik dus liever even de vangrail over en zoek ik dekking ipv van te denken dat ik wel geluk zal hebben. Ik heb immers geen haast op dat moment; ik wil mezelf graag levend uit die situatie redden.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:56 schreef Dauthi het volgende:
200 km/u is 55m/s, met een gemiddelde reactietijd van 250 ms, legt het voertuig nog 13.75 meter voordat je überhaupt gereageerd hebt.
Je hebt geen schijn van kans en moet dan vooral geluk hebben.
Als je een snelweg oversteekt doe je dat ook op een moment dat er even nauwelijks verkeer is. Je wacht vooral het juiste moment af. En dan desnoods maar tien minuten wachten totdat het veilig is om je weg te vervolgen.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Dus die zijn lekker naar Duitsland gereden om met hun patserbak te gaan scheuren. Dan nog zal ik niet zeggen dat ze dit hebben verdiend, maar typisch is het wel.'t Echte en 't ware!![]()
Ik denk dat je eens goed de artikelen moet lezen of het voorgaande topic.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:00 schreef Japepk het volgende:
Dus die zijn lekker naar Duitsland gereden om met hun patserbak te gaan scheuren. Dan nog zal ik niet zeggen dat ze dit hebben verdiend, maar typisch is het wel.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Iemand die ik ken is na een ongeluk met een vrachtwagen uit de auto gestapt en verdwaasd de snelweg overgestoken. En weer terug gelopen naar zijn auto. En omdat er een synaps afging dat hij dat niet had moeten doen, is hij nog een keer overgestoken naar de vluchtstrook.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij kan het navertellen.crap in = crap out![]()
Dat zou mijn eerste gedachte zijn, daar langs de vangrail. De winkels zijn dicht, dus zo druk is het niet.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je kunt over de vangrail klimmen en een stukje wandelen als er weinig tot geen verkeer is. Zo druk was het niet. Het was kutweer en alle winkels zijn in Duitsland op zondag dicht. En die Porsche 3 is niet over de vangrail geschoten. Dus je kunt zeg maar tijdelijk dekking zoeken achter de vangrail totdat het weer rustig op de weg is en dan loop je weer een stukje. Als ik zie dat er met 200 km per uur een auto mijn kant op komt stap ik dus liever even de vangrail over en zoek ik dekking ipv van te denken dat ik wel geluk zal hebben. Ik heb immers geen haast op dat moment; ik wil mezelf graag levend uit die situatie redden.
Als je een snelweg oversteekt doe je dat ook op een moment dat er even nauwelijks verkeer is. Je wacht vooral het juiste moment af. En dan desnoods maar tien minuten wachten totdat het veilig is om je weg te vervolgen.crap in = crap out![]()
Fok-meet, wedstrijdje doen en timen wie het snelst over de vangrail klimt. Denk dat de meesten de 10 seconden wel halen.crap in = crap out![]()
Ik heb jarenlang trainingen verzorgd met Jo Bonten. Dan weet je wel genoeg denk ik.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:56 schreef r_one het volgende:
Die ene seconde is wetenschappelijk aangetoond door verkeersdeskundigen. Je kunt jezelf wel hoger inschatten maar heb je ooit wel eens IRL werkelijk in zo'n situatie verkeerd?
En je zou niet de eerste zijn die in plaats van 'Flight' reageert met 'Freeze' in zo'n bedreigende situatie. Ondanks al je zorgvuldig voorbedachte plannen.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Nee, dit was echt geen 100 km/u.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is eerder 100 geweest, en zelfs voor 100 is de schade betrekkelijk minimaal.
Vergeet ook niet dat de auto's zijn uitgebroken en dus spinde.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Was ook te zien op die foto's.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:03 schreef loveli het volgende:
Dat zou mijn eerste gedachte zijn, daar langs de vangrail. De winkels zijn dicht, dus zo druk is het niet.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
quote:Op maandag 27 maart 2023 14:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Foto's van de zilvergrijze Porsche 1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de blauwe Porsche 2 circa 100 meter verder geparkeerd dan waar het ongeluk plaats vond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de zwarte Porsche 3 achterstevoren op de A3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzichtsfoto's van de situatieOchjee Tengano, onze plaatselijke ramptoerist, heeft het topic ook gevonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
![]()
Ja, spinnen met 100 km/u is gewoon mogelijk. En het leuke van aquaplannen is dat je in een spin dus totaal niet afremt.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:06 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nee, dit was echt geen 100 km/u.
Vergeet ook niet dat de auto's zijn uitgebroken en dus spinde.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Je bedoelt dat talud dat met 45 graden naar beneden loopt, tijdens een wolkbreuk waardoor tot je kniëen in de modder verdwijnt of naar beneden glijdt bij iedere stap die je zet op je gladde sportschoenen of loafers?quote:Op maandag 27 maart 2023 15:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je kunt over de vangrail klimmen en een stukje wandelen als er weinig tot geen verkeer is. Zo druk was het niet. Het was kutweer en alle winkels zijn in Duitsland op zondag dicht. En die Porsche 3 is niet over de vangrail geschoten. Dus je kunt zeg maar tijdelijk dekking zoeken achter de vangrail totdat het weer rustig op de weg is en dan loop je weer een stukje. Als ik zie dat er met 200 km per uur een auto mijn kant op komt stap ik dus liever even de vangrail over en zoek ik dekking ipv van te denken dat ik wel geluk zal hebben. Ik heb immers geen haast op dat moment; ik wil mezelf graag levend uit die situatie redden.
Als je een snelweg oversteekt doe je dat ook op een moment dat er even nauwelijks verkeer is. Je wacht vooral het juiste moment af. En dan desnoods maar tien minuten wachten totdat het veilig is om je weg te vervolgen.
En een vangrail waar al iemand tegen aan is gecrasht is niet langer veilig door de structurele schade aan de vangrail.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Not much impressed.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang trainingen verzorgd met Jo Bonten. Dan weet je wel genoeg denk ik.
Maar jij wilt Jo Bonten (nooit van gehoord overigens) projecteren op de gemiddelde automobilist???
Zullen we even realistisch blijven?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Niet van Jo Bonten gehoord hebbenquote:Op maandag 27 maart 2023 15:10 schreef r_one het volgende:
Not much impressed.
Maar jij wilt Jo Bonten (nooit van gehoord overigens) projecteren op de gemiddelde automobilist???
Ben je nou aan het trollen of gewoon je superioriteit aan het etaleren?quote:r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Met 80 in een voorwiel aangedreven jaren '80 blik ook, heb ik ooit ervaren. Sindsdien overschat ik mezelf minder vaak.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, spinnen met 100 km/u is gewoon mogelijk. En het leuke van aquaplannen is dat je in een spin dus totaal niet afremt.crap in = crap out![]()
Je gunt het niemand, ook deze mensen niet.
Als je niet voldoende controle over je wagen hebt en het inzicht mist wanneer je wel en niet wat gas kan geven kan je beter gewoon lekker in de Toyota Yaris blijven rijden zeg ik altijd.
Triest, met name voor de nabestaanden.![]()
Ik kende hem ook niet, maar weet nu dankzij hem en Google wel wat ik moet doen bij een drone-aanval.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Not much impressed.
Zullen we even realistisch blijven?
crap in = crap out![]()
Ik in december met ijzel al met amper 10. Het enige wat je ervoor nodig hebt is gripverlies en zijwaartse krachten.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Met 80 in een voorwiel aangedreven jaren '80 blik ook, heb ik ooit ervaren. Sindsdien overschat ik mezelf minder vaak.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Win-win dusquote:Op maandag 27 maart 2023 15:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik kende hem ook niet, maar weet nu dankzij hem en Google wel wat ik moet doen bij een drone-aanval.![]()
Ik ga me er echt niet in verdiepen, boeit me totaal niet en behoorlijk off-topic welke bovenmenselijke krachten Tengano allemaal heeft.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Hoeveel onzin kan je in 1 post stoppen. Ten eerste ga jij dat met het blote oog niet in kunnen schatten en dan ga je rustig over vangrail want je hebt geen haast. Tegen de tijd dat jij door hebt dat er een auto met 200 op je afkomt bel je al aan bij de Hemelpoort.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ik zie dat er met 200 km per uur een auto mijn kant op komt stap ik dus liever even de vangrail over en zoek ik dekking ipv van te denken dat ik wel geluk zal hebben. Ik heb immers geen haast op dat moment; ik wil mezelf graag levend uit die situatie redden.
En misschien moet je eens naar de foto's kijken. Leuk als je achter die vangrail staat, maar je ziet dat een simpel karretje als een Porche er al dwars doorheen/overheen gaat. Ook daarachter was je morsdood geweest.
Porche 2 lijkt de enige normale te zijn geweest, die heeft zijn auto prima onder controle gehad en stilgezet.![]()
Auto 1 en 3 hebben waarschijnlijk op de rechter baan gereden en nummer 2 op de linker. Het spoor van de vrachtwagens is namelijk dieper op de rechter baan waardoor er meer water blijft staan.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hoeveel onzin kan je in 1 post stoppen. Ten eerste ga jij dat met het blote oog niet in kunnen schatten en dan ga je rustig over vangrail want je hebt geen haast. Tegen de tijd dat jij door hebt dat er een auto met 200 op je afkomt bel je al aan bij de Hemelpoort.
En misschien moet je eens naar de foto's kijken. Leuk als je achter die vangrail staat, maar je ziet dat een simpel karretje als een Porche er al dwars doorheen/overheen gaat. Ook daarachter was je morsdood geweest.
Porche 2 lijkt de enige normale te zijn geweest, die heeft zijn auto prima onder controle gehad en stilgezet.![]()
Doet hij vaker hoor, vooral dat laatste. Tengano the Unbreakable.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Ben je nou aan het trollen of gewoon je superioriteit aan het etaleren?![]()
Daarom moeten mensen die geen controle over hun voertuig hebben én inzicht in de actuele situatie ontberen ook niet in dergelijke moordmachines gaan rijden.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:27 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Auto 1 en 3 hebben waarschijnlijk op de rechter baan gereden en nummer 2 op de linker. Het spoor van de vrachtwagens is namelijk dieper op de rechter baan waardoor er meer water blijft staan.
Dat maakt het niet minder triest of verdrietig overigens. Het laat maar weer eens zien hoe kwetsbaar we als mensen zijn, om een of andere reden overschatten we ons eigen kunnen volledig. @Tengano is een mooi voorbeeld daarvan.![]()
Ik heb jarenlang met Spiderman samengewerkt en was binnen 0.67 seconden over de vangrail gesprongen. En was dit niet gelukt dan had ik omhoog gesprongen en was de 3e porsche onder mij doorgereden. Dit is dan ook geen triest ongeluk maar meer onkunde van de betrokkenen.![]()
Het schijnt wel vaker niet heel druk te zijn op een afgesloten snelweg.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja, dat kan ook. Moet het wel heel hard regenen.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, spinnen met 100 km/u is gewoon mogelijk. En het leuke van aquaplannen is dat je in een spin dus totaal niet afremt.
Uit ervaring met de slipcursus in porsche's kan ik zeggen dat je veel moeite moet doen om hem te laten uitbreken op asfalt.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
quote:Op maandag 27 maart 2023 15:18 schreef r_one het volgende:
Win-win dus![]()
Ik ga me er echt niet in verdiepen, boeit me totaal niet en behoorlijk off-topic welke bovenmenselijke krachten Tengano allemaal heeft.Het lijkt me toch verstandiger dat je eerst weet wat de krachten van Jo Bonten zijn. Dit is namelijk een van de weinige helden die ons land nog kent, dus een beetje respect is in deze wel gepast.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:35 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Doet hij vaker hoor, vooral dat laatste. Tengano the Unbreakable.
Jo, als je dit leest, voor mij ben je iig een held![]()
Fijn zo'n supergecontroleerde omgeving afzetten tegenover een snelweg met flink wat hoogteverschil waar ergens een bak water blijft liggenquote:Op maandag 27 maart 2023 15:43 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook. Moet het wel heel hard regenen.
Uit ervaring met de slipcursus in porsche's kan ik zeggen dat je veel moeite moet doen om hem te laten uitbreken op asfalt.
FOK!goden
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat stuk snelweg is sinds de nieuwe asfaltlaag dramatisch.
En als je auto goed planed ben je hem gewoon even helemaal kwijt, zeker als je lekkere brede sloffen hebt.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Uit dit verhaal wordt toch wel duidelijk dat de eerste Porsche op eigen krachten over de vangrail is beland.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:52 schreef Alpha0 het volgende:
Voorhout geschrokken na plotselinge dood bekende dorpsgenoot
De vermeende botsing met Porsche 3 is dus geen optie meer.quote:De 42-jarige bestuurder en 37-jarige bijrijder glipten door de vangrail en kwamen in een greppel terecht.
https://www.omroepwest.nl(...)-bekende-dorpsgenootSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Even later verloor een 56-jarige Nederlander in een Porsche 911 op datzelfde stuk weg de macht over het stuur. Daardoor raakte hij de drie personen die langs de weg stonden en botste daarna tegen de vangrail, zei de politie.
https://www.telegraaf.nl/(...)ak-porsche-drama-nogquote:Het onderzoek naar het noodlottige ongeval op de Duitse A3 waarbij vier Nederlanders om het leven kwamen loopt nog, maar 'het vermoeden is dat aquaplaning de oorzaak is geweest'. Dat zegt een woordvoerder van de Duitse politie. ,,Mogelijk in combinatie met een hogere snelheid."
Laatste update 27-3-23 16:38
https://www.gelderlander.(...)e-snelheid~a822176d/
[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 27-03-2023 16:54:05 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Jouw probleem. Als je het niet gelooft vraag er dan niet naar, ‘Twan’.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:45 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Welke kap?
Voorkant, midden, of achter?
Geloof er niks van, 5 Porsches onderweg tegenkomen met pech.U MAD?![]()
Een omgeving die is opgezet om aquaplaneren te simuleren, oftewel asfalt dat onder water staat en nat wordt gehouden.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Fijn zo'n supergecontroleerde omgeving afzetten tegenover een snelweg met flink wat hoogteverschil waar ergens een bak water blijft liggen
FOK!goden
Waarbij je dus leert wat de limieten van de auto zijn en jezelf.
En een circuit met rubber dat nat is, is bijna net zo glad als ijs.
Maar gelukkig hebben we expert Caland
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
https://www.slotemakers.nlquote:Op maandag 27 maart 2023 16:41 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Een omgeving die is opgezet om aquaplaneren te simuleren, oftewel asfalt dat onder water staat en nat wordt gehouden.
Waarbij je dus leert wat de limieten van de auto zijn en jezelf.
En een circuit met rubber dat nat is, is bijna net zo glad als ijs.
Maar gelukkig hebben we expert Caland'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
quote:quote:Powerslide training
Halve dag, 3 praktijkonderdelen met als doel: FUN met o.a. leren Driften, 180 graden en 360 graden draai!
Slotemakers slipschool heeft voor ieder wat wils. Zo ook voor de sportieve rijd(st)ers! Driften op onze gladde cirkel, leer een perfecte 180 zoals u alleen in films ziet en race tegen de klok op onze snelle slalom parcours. Een en al spektakel! De Powerslide Training is een uitdagende training waarin u oefeningen krijgt aangereikt waarmee u uw rijvaardigheid vergroot.
Driftend de hoek om, een strakke slalom of met een 180 graden slip inparkeren? Deze training is een absolute aanrader voor iedere autoliefhebber! Deze training gaat dus verder dan alleen een driftcursus in Zandvoort.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ja? Dit is het enige fun deel in een serieuze cursus. En precies die neem je er uit.quote:
Lekker selectief blijven!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je bent gewoon passagier in je eigen auto op dat moment.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, spinnen met 100 km/u is gewoon mogelijk. En het leuke van aquaplannen is dat je in een spin dus totaal niet afremt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De 56 jarige bestuurder van Porsche drie zat dus met zijn zoon in de auto die als enige het ongeluk heeft overleefd.quote:'Drie gezinnen compleet ontwricht'
"Wij zijn diep geschokt en hebben nog veel gevoelens van ongeloof", reageert Jacco Brand tegen RTL Nieuws. "Drie gezinnen zijn compleet ontwricht. Het echtpaar uit de eerste auto laat kinderen na. Twee andere jonge kinderen - van de hulpverlenende man - zijn hun vader verloren. Een zoon - die naast zijn vader in de derde auto zat - ligt gewond in het ziekenhuis en heeft dit drama als enige overleefd. Dit is vreselijk."
Volgens de politie kan regen de oorzaak zijn van het ongeluk, maar dat wordt nog onderzocht. Brand rijdt zelf vaak op het Duitse stuk snelweg, waar water slecht wegloopt als het flink regent. Hij vertelt hoe gevaarlijk het dan kan zijn: "Als het regent mag je daar 80 kilometer per uur rijden. Maar als je te maken hebt met aquaplaning, dan word je auto bij 60 kilometer per uur al een ongeleid projectiel. Dan word je in plaats van bestuurder een passagier in je eigen auto."
'Reacties kan ik moeilijk verkroppen'
Brand wacht het politieonderzoek af, en hoopt vooral dat anderen dat ook doen voor er conclusies worden getrokken. "Ik lees de reacties ook op Facebook", zegt hij, doelend op mensen die stellen dat de Porsches 'waarschijnlijk veel te hard hebben gereden'. "Zij zijn er niet eens bij geweest. Daarnaast zijn drie van de vier mensen overleden op de vluchtstrook, dat had sowieso niets met rijgedrag te maken. Ik kan het maar moeilijk verkroppen als iemand dan zoiets schrijft."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tichting-dag-met-een
Pffff
Hier nog een groot artikel:
https://www.rtvutrecht.nl(...)itzwarte-gebeurtenis
Stukje uit het artikel:Jacco Brand is dus een Amersfoorter en de voorzitter van stichting Dag met een Lach.quote:Jacco kent vooral de omgekomen Nieuwegeiner. "Dat is een vriend van me. Een petrolhead in hart en nieren, zoals dat heet. Enorm trots op zijn auto's, die hij met hard werken had verdiend. Ik hoefde hem maar te bellen, appen of mailen voor een evenement van bijvoorbeeld stichting Opkikker of Make a Wish en hij gooide zijn agenda om en was erbij. Ook financieel was hij een steun. Een man die zei: hoeveel heb je nodig? Want onze evenementen kosten ook geld."Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
quote:Op maandag 27 maart 2023 17:28 schreef Tengano het volgende:
Stukje uit het artikel:
[..]
Jacco Brand is dus een Amersfoorter en de voorzitter van stichting Dag met een Lach.Je mag met semi-slicks de openbare weg op, maar om met die dingen in de regen op de snelweg te rijden, zeker daar waar geen zoab ligt, is oerstom. Ik vraag me af of de verzekering in deze situatie ook niet moeilijk gaat doen...quote:De oorzaak van het ongeluk is nog in onderzoek. "We weten dat het regende, maar of dat ook de oorzaak was, kunnen we echt nog niet zeggen", aldus een politiewoordvoerder. Aquaplaning wordt in verschillende media genoemd als mogelijke oorzaak. Ook volgens Jacco is dit plausibel. "Gezien het Duitse wegdek, maar ook omdat een aantal van deze auto's reed op semi-slick banden. Die hebben eigenlijk iets minder profiel en zijn vooral uitermate geschikt voor circuitgebruik. Die banden kunnen gewoon minder water afvoeren en als er dan een plas ligt, kan de auto bij een sukkelgangetje van 50 kilometer per uur al onbestuurbaar worden."
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2023 17:37:30 ]![]()
Uit het verhaal is vooral duidelijk dat ie de zelfde nieuwsitems heeft gelezen als de rest hier op fok.quote:Op maandag 27 maart 2023 16:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Uit dit verhaal wordt toch wel duidelijk dat de eerste Porsche op eigen krachten over de vangrail is beland.
Ik zie in waarom hij betere bronnen heeft.Tot nooit .......![]()
Godzijdank was dit geen ritje voor die stichtingquote:Op maandag 27 maart 2023 17:28 schreef Tengano het volgende:
Stukje uit het artikel:
[..]
Jacco Brand is dus een Amersfoorter en de voorzitter van stichting Dag met een Lach.![]()
![]()
Ik zit me een beetje voor te stellen hoe dat voor die zoon is die dit heeft meegemaakt. Die heeft alles zien gebeuren; de impact en dan nog het verlies van die drie mensen en je eigen vader. Die jongen is nu helemaal van de kaart lijkt mij en dan moet hij over een dag of drie a vier ook nog de gebeurtenissen bijwonen die nog gaan volgen.quote:Op maandag 27 maart 2023 17:38 schreef maily het volgende:
Godzijdank was dit geen ritje voor die stichting
Volgens mij ben je dan echt helemaal kapot
Die zoon is 21 jaar trouwens.
[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 27-03-2023 18:11:20 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Papa laat hem toch wel een ander duur karretje na. Na herstel weer vol gas d’r op.quote:Op maandag 27 maart 2023 17:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zit me een beetje voor te stellen hoe dat voor die zoon is die dit heeft meegemaakt. Die heeft alles zien gebeuren; de impact en dan nog het verlies van die drie mensen en je eigen vader. Die jongen is nu helemaal van de kaart lijkt mij en dan moet hij over een dag of drie a vier ook nog de gebeurtenissen bijwonen die nog gaan volgen.
Volgens mij ben je dan echt helemaal kapot![]()
Leuk manquote:Op maandag 27 maart 2023 18:11 schreef GereDathan het volgende:
Papa laat hem toch wel een ander duur karretje na. Na herstel weer vol gas d’r op.
Ik doe even met je populistische en onzin gepost mee, dacht dat je dat wel zou waarderen als sensatiezoeker en superheld.quote:![]()
In deze link zit nog een filmpje met een verslag van de duitse politie.
Ik weet alleen niet of iedereen dat kan zien. Wat je kunt zien is dat er een stuuras van Porsche 3 op de weg ligt. Het linkervoorwiel is onder de vangrails gefrot. Met die crash is Porsche drie dus zijn linker stuurgedeelte verloren en dat moet dus in een spin gebeurd zijn want de vangrail zit immers rechts.
Porsche 3 stond na de crash trouwens ook achterstevoren op de rijbaan zoals al gemeld was.
Op de foto's in de OP kun je redelijk zien dat hij zijn linker voorwiel kwijt is.
https://www.gelderlander.(...)eel-triest~a2816fed/
[ Bericht 15% gewijzigd door Tengano op 27-03-2023 18:24:47 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Kon je altijd wel waarderen in "het positieve corona topic".quote:Op maandag 27 maart 2023 18:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Papa laat hem toch wel een ander duur karretje na. Na herstel weer vol gas d’r op.
Maar dat is nu wel over.
Waarom kunnen mensen zich nooit beheersen in RIP-topics?How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Want jij hebt veeeel betere ogen dan de rest op fok?quote:Op maandag 27 maart 2023 18:17 schreef Tengano het volgende:
In deze link zit nog een filmpje met een verslag van de duitse politie.
Ik weet alleen niet of iedereen dat kan zien. Wat je kunt zien is dat er een stuuras van Porsche 3 op de weg ligt. Het linkervoorwiel is onder de vangrails gefrot. Met die crash is Porsche drie dus zijn linker stuurgedeelte verloren en dat moet dus in een spin gebeurd zijn want de vangrail zit immers rechts.
Porsche 3 stond na de crash trouwens ook achterstevoren op de rijbaan zoals al gemeld was.
https://www.gelderlander.(...)eel-triest~a2816fed/
Tot nooit .......![]()
Als jij een beetje moeite doet, zie je het ook. De foto's staan nu netjes bij elkaar, dus dan hoef je niet zo te puzzelen.quote:Op maandag 27 maart 2023 18:25 schreef Speekselklier het volgende:
Want jij hebt veeeel betere ogen dan de rest op fok?
Deze staat op Youtube. Op 0.05 zie je de linkerstuuras en het linker voorwiel van Porsche 3.
Voor de rest: doe niet zo lullig joh.
Dit filmpje is 5 uur geleden gepost en voor zien van de nodige FB en Fok! like reakties.
[ Bericht 20% gewijzigd door Tengano op 27-03-2023 18:37:00 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
nou kom, eerder gaf je al aan dat je over superkrachten beschikte... Dus ik gokte dat je ook geweldige ogen had.quote:Tot nooit .......![]()
Volgens mij is dat een statement van iemand anders geweest over mij.quote:Op maandag 27 maart 2023 18:35 schreef Speekselklier het volgende:
nou kom, eerder gaf je al aan dat je over superkrachten beschikte... Dus ik gokte dat je ook geweldige ogen had.
Ik heb alleen maar gezegd dat ik meen dat mijn reaktietijd iets sneller is dan 1 seconde.Dit soort reakties kreeg ik toen ik Jo Bonten postte. Maar niet iedereen kent Jo Bonten en dan krijg je automatisch dat mensen daar zelf een sarcastische draai aan gaan geven.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:35 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Doet hij vaker hoor, vooral dat laatste. Tengano the Unbreakable.
On topic maar weer want het gaat hier niet over mij of mijn reaktiesnelheid.
Laatste toevoeging was dus dat Porsche drie zijn linkerwiel is verloren met die crash. Is er iemand die er verstand van heeft wat daar voor nodig is dat zo'n wiel los komt van je auto? Mijn gevoel zegt namelijk dat je dan toch wel een beetje snelheid moet hebben, maar ik weet dat dus niet.
[ Bericht 17% gewijzigd door Tengano op 27-03-2023 18:48:26 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Hoe weet je zo zeker dat in een noodsituatie, een ongeval in dit geval, je reactiesnelheid nog steeds een seconde is. Ik twijfel daar aan.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Niet alleen reactie maar ook nog de juiste reactie. En dat terwijl je mogelijk al verdwaasd of gewond bent van je vorige aanrijding.quote:Op maandag 27 maart 2023 18:40 schreef Gunner het volgende:
Hoe weet je zo zeker dat in een noodsituatie, een ongeval in dit geval, je reactiesnelheid nog steeds een seconde is. Ik twijfel daar aan.Tot nooit .......![]()
Dat je net de vangrail raakt onder de verkeerde hoek. En de auto is ontworpen om bij impact krachten op te vangen, waarbij de passagiersruimte die klappen minder hoeft op te vangen.quote:Op maandag 27 maart 2023 18:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een statement van iemand anders geweest over mij.
Ik heb alleen maar gezegd dat ik meen dat mijn reaktietijd iets sneller is dan 1 seconde.
[..]
Dit soort reakties kreeg ik toen ik Jo Bonten postte. Maar niet iedereen kent Jo Bonten en dan krijg je automatisch dat mensen daar zelf een sarcastische draai aan gaan geven.
On topic maar weer want het gaat hier niet over mij of mijn reaktiesnelheid.
Laatste toevoeging was dus dat Porsche drie zijn linkerwiel is verloren met die crash. Is er iemand die er verstand van heeft wat daar voor nodig is dat zo'n wiel los komt van je auto? Mijn gevoel zegt namelijk dat je dan toch wel een beetje snelheid moet hebben, maar ik weet dat dus niet.
Snelheid is een factor, gewicht van de auto ook.crap in = crap out![]()
Een reaktie van internetEn nog een.quote:Een geleiderail (in de volksmond vangrail) heeft als nut het geleiden van een auto zodat deze op het asfalt blijft. Als je het met je auto voor elkaar krijgt om de hele geleide rail uit de grond te rijden, dan weet je dat daar veel kracht voor nodig is. Met rondtollen met 100km/u krijg je dat niet voor elkaar. Dat er door de eerste bestuurder veel te hard gereden is is dus geen gok. De derde chauffeur heeft ook zijn snelheid niet aangepast aan de omstandigheden. Rotzooi op de weg en een auto op de vluchtstrook. Als je daar al van schrikt en niet tijdig kan anticiperen, dan rijd je dus harder dan verantwoord was.
Treurig dat het zo moet lopen, laat dit een hele goede les zijn voor andere (overmoedige) chauffeurs.quote:Over de vangrail gelanceerd, complete voorwielophanging uit de auto gerukt, 70 meter vangrail aan gort.... dat lukt niet met 120 kmu. Met 200+ kmu echter... Racen, niet op de openbare weg. Diep triest.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Tot zo ver de theorie van de vangrail. Zoals het 99 van de 100x gaat. Een in de honderd keer kom je net verkeerd aan. Is er schade van een eerdere aanrijding. Staat er een paaltje los door het natte weer of kom je net anders aan dan de berekeningen.quote:Op maandag 27 maart 2023 18:56 schreef Tengano het volgende:
Een reaktie van internet
[..]
En nog een.
[..]
[ Bericht 3% gewijzigd door Speekselklier op 27-03-2023 19:40:37 ]Tot nooit .......![]()
Toetsenbordheldenquote:Op maandag 27 maart 2023 18:56 schreef Tengano het volgende:
Een reaktie van internet
[..]
En nog een.
[..]
Die zullen vast ook denken dat 20 rijden op ijzel voldoende is.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nou ik gaf er vooral een sarcastische draai aan, niet vanwege die gek Jo Bonten maar voornamelijk omdat je achter je toetsenbord altijd heel goed weet hoe het wel moet.quote:Op maandag 27 maart 2023 18:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit soort reakties kreeg ik toen ik Jo Bonten postte. Maar niet iedereen kent Jo Bonten en dan krijg je automatisch dat mensen daar zelf een sarcastische draai aan gaan geven.
Dat jij wel even binnen 1/10e seconde over een vangrail springt met een driedubbele salto en dan als karate kid op een dak van een Porsche terecht komt die met 100 km op je af komt vliegen.![]()
Iemand die overdrijft blijkbaar als je zo meent te reageren op zo'n post.quote:Het enige wat ik zeg ik dat mijn reaktiesnelheid wat minder is dan 1 seconde. Waarom zou jij je en die andere boy je daar zo druk over makenquote:Dat jij wel even binnen 1/10e seconde over een vangrail springt met een driedubbele salto en dan als karate kid op een dak van een Porsche terecht komt die met 100 km op je af komt vliegen.
quote:Op maandag 27 maart 2023 14:45 schreef Tengano het volgende:
Je zult me wel een keyboardwarrior vinden, maar mijn reactiesnelheid is wel iets sneller dan 1 seconde, en al helemaal als ik alert ben en weet waar ik op moet letten.
Het probleem in die situatie was gewoon dat je IETS moet doen. Ze konden daar moeilijk onderaan met zijn drieen in de regen op die helling blijven staan terwijl er verderop een auto stond waarmee ze weg konden komen.
En het had allemaal prima afgelopen als Porsche 3 niet in de slip was geraakt en ze geschept had. Daar krijgen die drie mensen dus nu de schuld van.
"Sometimes in a crisis situation there are no 'best options'. There are only options, and they all suck."
[ Bericht 28% gewijzigd door Tengano op 27-03-2023 20:16:16 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Sleutel 19.quote:Op maandag 27 maart 2023 18:37 schreef Tengano het volgende:
Is er iemand die er verstand van heeft wat daar voor nodig is dat zo'n wiel los komt van je auto?![]()
quote:
De stuuras lag er ook af he. Hoe hard moet je dan rijden om zoiets voor elkaar te krijgen?Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
als je verkeerd aankomt kan er met 100km al een hoop gebeuren. Veel bewegende delen zitten maar aan een kant met een bout vast.Tot nooit .......![]()
kijk eens bij filmpjes van crashtests. Daar rijden ze 100 frontaal. Dan heb je al dikke shit. Laat staan op 1 hoek, dan is dat wiel er wel af hoor.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:17 schreef Speekselklier het volgende:
als je verkeerd aankomt kan er met 100km al een hoop gebeuren. Veel bewegende delen zitten maar aan een kant met een bout vast.Tot nooit .......![]()
Stuur/aandrijfas. Ligt aan zoveel factoren daar hoeft snelheid niet specifiek de hoofdoorzaak van te zijn. Sommige noemen al 200km per uur... nou dan gaat je veerpoot ook wel mee. En als je op zo'n relatief korte afstand tot stilstand komt na de klap zonder dat je auto een compleet verwrongen wrak is dan denk ik ook niet aan 200km per uur of zo.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
De stuuras lag er ook af he. Hoe hard moet je dan rijden om zoiets voor elkaar te krijgen?
Een wiel en assen breken vrij makkelijk af hoor, is ook gewoon een onderdeel van je kreukelzone.![]()
Brak bij mij af met 50 km per uur.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:23 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Stuur/aandrijfas. Ligt aan zoveel factoren daar hoeft snelheid niet specifiek de hoofdoorzaak van te zijn. Sommige noemen al 200km per uur... nou dan gaat je veerpoot ook wel mee. En als je op zo'n relatief korte afstand tot stilstand komt na de klap zonder dat je auto een compleet verwrongen wrak is dan denk ik ook niet aan 200km per uur of zo.
Een wiel en assen breken vrij makkelijk af hoor, is ook gewoon een onderdeel van je kreukelzone.
Volkswagen.![]()
Als je met 50 verkeerd tegen een hoge stoeprand aanrijdt ligt de boel al aan gort, is weinig voor nodig.![]()
porsche is ook gewoon volkswagen..quote:Op maandag 27 maart 2023 20:24 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Brak bij mij af met 50 km per uur.
Volkswagen.Tot nooit .......![]()
Wow heb ik een Porschequote:Op maandag 27 maart 2023 20:25 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
porsche is ook gewoon volkswagen..![]()
![]()
Die 200 kilometer per uur geloof ik ook niet. Als je met zulk weer zo hard rijdt met die semi slicks waar over gesproken werd, dan ben je gewoon levensmoe. En daar was bij deze mensen natuurlijk geen sprake van.
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat het maar 80 of 100 kilometer per uur is geweest, want dan was er immers geen enkele reden om even de Deutsche Autobahn op te schieten. 80 en 100 kilometer per uur kun je immers ook in Nederland rijden en een van de missies van de tocht was immers om 'de motoren even door te smeren' oid.
Dus mijn aaname is: Je gaat niet naar Duitsland om daar 80 of 100 kilometer per uur te rijden en volgens mij moet je dan ook nog eens heel veel geluk hebben om met die snelheid op een recht stuk over de vangrail heen te jumpen.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Er van uitgaande datt ze ongeveer allemaal hetzelfde hebben gereden kun je het berekenen aan de hand van de blauwe auto. Waar is de crash, waar staat de auto.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:29 schreef Tengano het volgende:
Die 200 kilometer per uur geloof ik ook niet. Als je met zulk weer zo hard rijdt met die semi slicks waar over gesproken werd, dan ben je gewoon levensmoe. En daar was bij deze mensen natuurlijk geen sprake van.
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat het maar 80 of 100 kilometer per uur is geweest, want dan was er immers geen reden om even de Deutsche Autobahn op te schieten. 80 en 100 kilometer per uur kun je immers ook in Nederland rijden en een van de missies van de tocht was immers om 'de motoren even door te smeren' oid.
Dus mijn aaname is: Je gaat niet naar Duitsland om daar 80 of 100 kilometer per uur te rijden en volgens mij moet je dan ook nog eens heel veel geluk hebben om met die snelheid op een recht stuk over de vangrail heen te jumpen.![]()
die route en folder kan ook al eerder geschreven zijn. Met de gedachte dat het wel eens een zonnig weekeinde kon zijn.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:29 schreef Tengano het volgende:
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat het maar 80 of 100 kilometer per uur is geweest, want dan was er immers geen enkele reden om even de Deutsche Autobahn op te schieten. 80 en 100 kilometer per uur kun je immers ook in Nederland rijden en een van de missies van de tocht was immers om 'de motoren even door te smeren' oid.
Dus mijn aaname is: Je gaat niet naar Duitsland om daar 80 of 100 kilometer per uur te rijden en volgens mij moet je dan ook nog eens heel veel geluk hebben om met die snelheid op een recht stuk over de vangrail heen te jumpen.Tot nooit .......![]()
Maak er 130/140 van. Ik denk dat je dan redelijk in de goede richting zit. En, zoals al is aangegeven.. aquaplanning.. Je doet niets meer.. beetje schuin met je neus die vangrail raken en het is gebeurd hoor. Achterstevoren trouwens ook, zeker met 100+.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:29 schreef Tengano het volgende:
Dus mijn aaname is: Je gaat niet naar Duitsland om daar 80 of 100 kilometer per uur te rijden en volgens mij moet je dan ook nog eens heel veel geluk hebben om met die snelheid op een recht stuk over de vangrail heen te jumpen.![]()
onzin,quote:Op maandag 27 maart 2023 20:31 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Er van uitgaande datt ze ongeveer allemaal hetzelfde hebben gereden kun je het berekenen aan de hand van de blauwe auto. Waar is de crash, waar staat de auto.
- reden niet samen op, zat minuten tussen.
- misschien is ie wel doorgereden en vond ie dit een veilige plek
- had tijd nodig voordat ie bedacht dat hij hulp kon biedenTot nooit .......![]()
In de reisbeschrijving stond ook niet dat er een doellokatie was waar ze in Duitsland even koffie gingen drinken. De lunch was in Cuijk gepland. Dus het enige doel om even Duitsland in te schieten was om die sportauto's wat 'ruimte' te geven. Ik zou verder niks anders kunnen bedenken; iets anders hadden ze daar niet te zoeken.
Ze zaten vlak bij Emmerich en dat is gewoon een hele treurige stad om die even aan te doen. Ook daar heb je niks te zoeken. Kleef was leuker geweest maar vanaf Emmerich naar Kleef mag je maar 80 kilometer per uur.
Maar los daarvan alles was dicht want op zondag zijn alle winkels in Duitsland dicht.
Dus wat was dan de mogelijke reden om Duitsland in te rijden. Volgens mij ligt dat toch redelijk voor de hand.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ja, je hoeft geen VOA te zijn om te bedenken dat de Autobahn in de route was opgenomen om even gas te geven. Maar als de situatie het niet toelaat dan gaat dat gas er gewoon niet vol op. Je weet van tevoren niet of het druk is of nat is et cetera.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:38 schreef Tengano het volgende:
In de reisbeschrijving stond ook niet dat er een doellokatie was waar ze in Duitsland even koffie gingen drinken. De lunch was in Cuiyk gepland, dus het enige doel om even Duitsland in te schieten was om die sportauto's wat 'ruimte' te geven. Ik zou verder niks anders kunnen bedenken; iets anders hadden ze daar niet te zoeken.
Ze zaten vlak bij Emmerich en dat is gewoon een hele treurige stad om die even aan te doen. Ook daar heb je niks te zoeken. Kleef was leuker geweest maar vanaf Emmerich naar Kleef mag je maar 80 kilometer per uur.
Maar los daarvan alles was dicht want op zondag zijn alle winkels in Duitsland dicht.
Dus wat was dan de mogelijke reden om Duitsland in te rijden. Volgens mij ligt dat toch redelijk voor de hand.![]()
Dat de folder al gedrukt de coordinaten al voor de navi ook al een week geleden waren doorgestuurd.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:38 schreef Tengano het volgende:
In de reisbeschrijving stond ook niet dat er een doellokatie was waar ze in Duitsland even koffie gingen drinken. De lunch was in Cuijk gepland. Dus het enige doel om even Duitsland in te schieten was om die sportauto's wat 'ruimte' te geven. Ik zou verder niks anders kunnen bedenken; iets anders hadden ze daar niet te zoeken.
Dus wat was dan de mogelijke reden om Duitsland in te rijden. Volgens mij ligt dat toch redelijk voor de hand.
Moeten we nu echt iets gaan vinden van het waarom mensen waar rijden?
Misschien vinden ze Kleef met 80 wel listig en kozen ze voor Emmerich met 90?Tot nooit .......![]()
Nee vol gas hebben ze zeker niet gegeven. Maar ze hebben het wel gepushed vermoed ik.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:41 schreef JohnWickPic het volgende:
Ja, je hoeft geen VOA te zijn om te bedenken dat de Autobahn in de route was opgenomen om even gas te geven. Maar als de situatie het niet toelaat dan gaat dat gas er gewoon niet vol op. Je weet van tevoren niet of het druk is of nat is et cetera.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Kap toch eens met die achterlijke op niets gebaseerde veronderstellingen. Ze reden niet eens met elkaar op.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee vol gas hebben ze zeker niet gegeven. Maar ze hebben het wel gepushed vermoed ik.Tot nooit .......![]()
Kijk lekker naar jezelf.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:45 schreef Speekselklier het volgende:
Kap toch eens met die achterlijke op niets gebaseerde veronderstellingen. Ze reden niet eens met elkaar op.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:37 schreef Speekselklier het volgende:
onzin,
- reden niet samen op, zat minuten tussen.
- misschien is ie wel doorgereden en vond ie dit een veilige plek
- had tijd nodig voordat ie bedacht dat hij hulp kon biedenDeze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ik las ook ergens in een artikel dat ze als een paar lawinepeilen bij het hotel zijn vertrokken.
Rond half tien a tien uur. Na het ontbijt ging het gas erop ... en dan bedoel ik niet op de wc.![]()
ik probeer juist die onzin van jouw wat minder spannend te maken.... Aan de hand van een geparkeerde auto de snelheid bepalen van de rest.quote:
Hoe verzin je het.Tot nooit .......![]()
Het is vermoeiend al jouw vermoedens en aannamesquote:Op maandag 27 maart 2023 20:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee vol gas hebben ze zeker niet gegeven. Maar ze hebben het wel gepushed vermoed ik.![]()
![]()
Volgens mij is die 3e porsche flink gaan tollen/over de kop geslagen dus dan vliegen er wel wat delen los.
En dat kan al bij 100km/u gebeuren.
200km/u geloof ik ook niet zo in, dan was er echt veel meer schade aan die auto's.![]()
Heb ik ook gelezen.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:47 schreef stropdaz het volgende:
Ik las ook ergens in een artikel dat ze als een paar lawinepeilen bij het hotel zijn vertrokken.
Rond half tien a tien uur. Na het ontbijt ging het gas erop ... en dan bedoel ik niet op de wc.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ik vermoed meer een overschatting van jezelf (de bestuurders, ondanks de ervaringen/kundigheid), het kunnen van de auto, het verkeerd inschatten van de situatie (veel te nat) en een stuk dikke pech. Als ie gaat dan gaat ie en dan ben je ook met 130 de Sjaak.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee vol gas hebben ze zeker niet gegeven. Maar ze hebben het wel gepushed vermoed ik.![]()
Heb je iets gebruikt of zo? Die post kwam van @stropdaz knul.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:48 schreef Speekselklier het volgende:
ik probeer juist die onzin van jouw wat minder spannend te maken.... Aan de hand van een geparkeerde auto de snelheid bepalen van de rest.
Hoe verzin je het.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:31 schreef stropdaz het volgende:
Er van uitgaande datt ze ongeveer allemaal hetzelfde hebben gereden kun je het berekenen aan de hand van de blauwe auto. Waar is de crash, waar staat de auto.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
De rollbars waren ook uitgeklapt.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:49 schreef ddx het volgende:
Volgens mij is die 3e porsche flink gaan tollen/over de kop geslagen dus dan vliegen er wel wat delen los.
200km/u geloof ik ook niet zo in, dan was er echt veel meer schade aan die auto's.![]()
Je mag hier alleen geen aannames maken. Daar kunnen sommige zieltjes hier niet zo goed tegenquote:Op maandag 27 maart 2023 20:49 schreef ddx het volgende:
200km/u geloof ik ook niet zo in, dan was er echt veel meer schade aan die auto's.
Niet alleen gehoord, maar ook gezien.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:50 schreef ddx het volgende:
[..]
Oorgetuigen die flink geluid hebben gehoord ?
Zulke verhalen altijd met korreltje zout nemen.
Buurtgenoten van het Hotel![]()
ik kan prima tegen aannames maar als ik dan voor jouw uit de duim gezogen aanname een handje alternatieven mogelijkheden bedenk loop ik dingen te verzinnen.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je mag hier alleen geen aannames maken. Daar kunnen sommige zieltjes hier niet zo goed tegen
het zou leuk zijn als je voor een aanname ook maar één echt feitje gebruikt.Tot nooit .......![]()
Nah, flink wegtrekken bij een locatie hoort een beetje bij dit soort evenementen. Wereldwijd.. YouTube staat vol met filmpjes van auto's die vertrekken bij een meeting en zo.. Maar dat betekent niet dat ze allemaal als een gek vol gas op een zeiknatte Autobahn gaan blazen.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:50 schreef ddx het volgende:
[..]
Oorgetuigen die flink geluid hebben gehoord ?
Zulke verhalen altijd met korreltje zout nemen.![]()
vol gas van 0 naar 80 ziet er bij een Porsche ook best spannend uitquote:Op maandag 27 maart 2023 20:56 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Nah, flink wegtrekken bij een locatie hoort een beetje bij dit soort evenementen. Wereldwijd.. YouTube staat vol met filmpjes van auto's die vertrekken bij een meeting en zo.. Maar dat betekent niet dat ze allemaal als een gek vol gas op een zeiknatte Autobahn gaan blazen.Tot nooit .......![]()
Ja vol gas naar de 100km/u wilt niet zeggen dat ze meteen 200km/u gaan rijden.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:56 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Nah, flink wegtrekken bij een locatie hoort een beetje bij dit soort evenementen. Wereldwijd.. YouTube staat vol met filmpjes van auto's die vertrekken bij een meeting en zo.. Maar dat betekent niet dat ze allemaal als een gek vol gas op een zeiknatte Autobahn gaan blazen.
Al lijkt dat kwa geluid natuurlijk wel.![]()
Denk je dat de route van zo'n toerrit terplekke bepaald wordt of zo?quote:Op maandag 27 maart 2023 20:29 schreef Tengano het volgende:
Nee maar dat is wel leuker voor het verhaal natuurlijk. Je moet op een manier aantonen dat ze met voorbedachte rade veel te hard op de snelweg reden.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Denk je dat de route van zo'n toerrit terplekke bepaald wordt of zo?
Dat je soms gewoon veel pech heb terwijl je alles correct doet, dat is niet leuk.Tot nooit .......![]()
Kan het je binnenkort vertellen.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:01 schreef Sodemieters het volgende:
Denk je dat de route van zo'n toerrit terplekke bepaald wordt of zo?
Ga me ook aanmelden bij de 9miles club![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb je antwoord. Net even dat filmpje verder goed bekeken.. Zijn voorwiel zit fucking vast onder de vangrail man, dat breekt en scheurt wel hoor.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
De stuuras lag er ook af he. Hoe hard moet je dan rijden om zoiets voor elkaar te krijgen?![]()
Met je volkswagen Poloquote:Op maandag 27 maart 2023 21:06 schreef stropdaz het volgende:
Kan het je binnenkort vertellen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik weet niet of je met je snorfiets welkom bent...quote:Op maandag 27 maart 2023 21:06 schreef stropdaz het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tot nooit .......![]()
Ik heb het idee dat Tengano voor gisteren überhaupt niet wist dat dergelijke ritten georganiseerd worden en z'n fantasie een beetje op hol is geslagen.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:56 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Nah, flink wegtrekken bij een locatie hoort een beetje bij dit soort evenementen. Wereldwijd.. YouTube staat vol met filmpjes van auto's die vertrekken bij een meeting en zo.. Maar dat betekent niet dat ze allemaal als een gek vol gas op een zeiknatte Autobahn gaan blazen.![]()
Post nog even wat foto's dan als je geweest bent @stropdaz
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Klopt, er zin ritten die zijn jaar in jaar uit dezelfde route. Bij zon en regen, daarom ook een stukje duitsland. Want als het dan kan geen ze ff eh 150.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Tengano voor gisteren überhaupt niet wist dat dergelijke ritten georganiseerd worden en z'n fantasie een beetje op hol is geslagen.Tot nooit .......![]()
Ik kan het je nu al vertellen. Ik heb zelf meerdere keren dergelijke ritten georganiseerd, voor zo'n 30 à 40 sportauto's. Daar ben je weken mee bezig ter voorbereiding.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:06 schreef stropdaz het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mjah, nieuwsgierig, interesse.. bla bla.. Wel een beetje enthousiast in aannames en zo maar dat maakt het topic levendig en zo leren we allemaal nog eens wat.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Tengano voor gisteren überhaupt niet wist dat dergelijke ritten georganiseerd worden en z'n fantasie een beetje op hol is geslagen.![]()
Oh ja, nou weet ik het weer. In Dubai was dat he. Dat was me nog eens wat zeg.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:11 schreef Sodemieters het volgende:
Ik kan het je nu al vertellen. Ik heb zelf meerdere keren dergelijke ritten georganiseerd, voor zo'n 30 à 40 sportauto's. Daar ben je weken mee bezig ter voorbereiding.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Nee dromenlandquote:Op maandag 27 maart 2023 21:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oh ja, nou weet ik het weer. In Dubai was dat he. Dat was me nog eens wat zeg.![]()
![]()
Dit inderdaad, mijn opa deed het voor motorfietsen.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik kan het je nu al vertellen. Ik heb zelf meerdere keren dergelijke ritten georganiseerd, voor zo'n 30 à 40 sportauto's. Daar ben je weken mee bezig ter voorbereiding.Tot nooit .......![]()
In Dubai kan je niet echt lekker flink doorrijden zonder gevolgen.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oh ja, nou weet ik het weer. In Dubai was dat he. Dat was me nog eens wat zeg.![]()
Ik organiseer altijd die Ocean Races. Een beetje met die bootjes de wereld rond varen. Ook wel geinigquote:![]()
Ja, ik heb wat meegemaakt hoor
Omdat jij het brengt alsof iedereen dat dan ook zou moeten kunnen ... alsof die 3 doden op de vluchtstrook het 'niet zo handig' hebben aangepakt ... alsof 'shit happens' niet in jouw draaiboek voorkomt ... alsof Jo Bonten de natuurwetten op de Duitse A3 bepaalt ... alsof ...quote:Op maandag 27 maart 2023 20:07 schreef Tengano het volgende:
Het enige wat ik zeg ik dat mijn reaktiesnelheid wat minder is dan 1 seconde. Waarom zou jij je en die andere boy je daar zo druk over maken
... whatever ... het topic gaat niet over jou en je bovengemiddelde competenties.
Punt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Nee, een paar keer rondom de Utrechtse Heuvelrug en ook in Drenthe/Friesland. Een hele dag toeren over allemaal leuke B- en C-wegen. Startlocatie regelen met koffie en gebak, lunchlocatie, optioneel diner na afloop.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oh ja, nou weet ik het weer. In Dubai was dat he. Dat was me nog eens wat zeg.
Komt een hoop geregel en uitzoekwerk bij kijken. Het is bijv. vrij lullig als je een mooie route hebt uitgezet, die ook hebt proefgereden, maar dat op de dag van de rit toch een weg blijkt te zijn afgezet, omdat er een braderie is of zo. Staan er 40 auto's met een route die niet klopt.
Onderhandelen met restaurants, sponsoring regelen, zorgen dat deelnemers tijdig betalen. Man, zelfs plekken vinden waar je even met 40 auto's kunt stoppen, is al een uitdaging.![]()
knap staaltje werkquote:Op maandag 27 maart 2023 21:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, een paar keer rondom de Utrechtse Heuvelrug en ook in Drenthe/Friesland. Een hele dag toeren over allemaal leuke B- en C-wegen. Startlocatie regelen met koffie en gebak, lunchlocatie, optioneel diner na afloop.
Komt een hoop geregel en uitzoekwerk bij kijken. Het is bijv. vrij lullig als je een mooie route hebt uitgezet, die ook hebt proefgereden, maar dat op de dag van de rit toch een weg blijkt te zijn afgezet, omdat er een braderie is of zo. Staan er 40 auto's met een route die niet klopt.
Onderhandelen met restaurants, sponsoring regelen, zorgen dat deelnemers tijdig betalen. Man, zelfs plekken vinden waar je even met 40 auto's kunt stoppen, is al een uitdaging.![]()
Dat zijn de mooiste momenten man! Mooie verhalen voor bij het diner.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is bijv. vrij lullig als je een mooie route hebt uitgezet, die ook hebt proefgereden, maar dat op de dag van de rit toch een weg blijkt te zijn afgezet, omdat er een braderie is of zo. Staan er 40 auto's met een route die niet klopt.![]()
Chaos hoort er bij, maar als organisator krijg je toch even een hartverzakking als je route niet blijkt te kloppen, na alle moeite die je er in gestoken hebt.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:22 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Dat zijn de mooiste momenten man! Mooie verhalen voor bij het diner.
Bij één van mijn ritten reden ging de route over een nieuwe weg, die in veel navigatiesystemen kennelijk nog niet bestond. Dat leverde een totaal onmogelijke route op, voor de mensen die door hun navigatie de verkeerde kant op gestuurd werden. Totale chaos. De auto's kwamen opeens vanuit alle kanten.![]()
![]()
Ik heb trouwens als deelnemer (niet als organisator dus) ook een paar keer meegedaan met zo'n liefdadigheidsrit. Krijg je een ziek kindje (of eventueel een broertje of zusje) op je passagiersstoel. Dat zijn meestal ritten met een vrij korte route, die bijzonder traag gereden wordt, zodat de kindjes ook uitgebreid kunnen zwaaien naar iedereen langs de kant.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2023 21:33:42 ]![]()
Vaak niet heel rijk want je hebt eerst voor heel veel geld een veel te dure ongelooflijke kut-auto moeten kopen.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:26 schreef stropdaz het volgende:
Als je bij zo'n 9miles club zit, hoe vermogend ben je dan?
En vanaf het moment dat je dat kreng heb ben je al je geld kwijt om dat ding te onderhouden.Tot nooit .......![]()
Maar die hotels waar ze overnachten zo'n tourweekend is geen B&B en het diner zal ook geen snackbar zijnquote:Op maandag 27 maart 2023 21:32 schreef Speekselklier het volgende:
Vaak niet heel rijk want je hebt eerst voor heel veel geld een veel te dure ongelooflijke kut-auto moeten kopen.
En vanaf het moment dat je dat kreng heb ben je al je geld kwijt om dat ding te onderhouden.![]()
Je kunt op de site foto's van hun ritten zien. Als ik kijk naar de auto's die meerijden, dan vermoed ik dat het begint bij een waarde van zo'n 50 à 75k. Dus als je je een dergelijke auto kunt veroorloven.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:26 schreef stropdaz het volgende:
Als je bij zo'n 9miles club zit, hoe vermogend ben je dan?![]()
Ga je toch wel richting de miljonair grens of erover heenquote:Op maandag 27 maart 2023 21:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je kunt op de site foto's van hun ritten zien. Als ik kijk naar de auto's die meerijden, dan vermoed ik dat het begint bij een waarde van zo'n 50 à 75k. Dus als je je een dergelijke auto kunt veroorloven.![]()
Deze rit kostte ¤ 169, voor één dag. Dat vind ik inderdaad prijzig. Als ik een rit organiseerde was dat minder dan helft (is wel een tijdje geleden).quote:Op maandag 27 maart 2023 21:33 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Maar die hotels waar ze overnachten zo'n tourweekend is geen B&B en het diner zal ook geen snackbar zijn![]()
Welnee joh.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:36 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Ga je toch wel richting de miljonair grens of erover heen![]()
Neuh voor zo’n Porsche hoef je niet perse rijk te zijn
Maar hoe relevant is dat eigenlijkWhere law ends, tyrrany begins.![]()
En vaak politiebegeleiding. Mooie verantwoorde ritten zijn datquote:Op maandag 27 maart 2023 21:27 schreef Sodemieters het volgende:
Ik heb trouwens als deelnemer (niet als organisator dus) ook een paar keer meegedaan met zo'n liefdadigheidsrit. Krijg je een ziek kindje (of eventueel een broertje of zusje) op je passagiersstoel. Dat zijn meestal ritten met een vrij korte route, die bijzonder traag gereden wordt, zodat de kindjes ook uitgebreid kunnen zwaaien naar iedereen langs de kant..
![]()
Publiek is van divers pluimage.Harde werkers. Baasjes. Beetje foute gasten. Jongens die alles nieuw halen bij de dealer en sleutelaars die na x Kevers verpatsen een gare 1976 911 opgekalefaterd hebben.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Post van internet.quote:Het water op de weg moet naar de groef in de band toe stromen om de regenband zijn grip te geven. Daar is een (zeer korte) tijd voor nodig. Boven de 90 km/h zet aquaplaning in bij zware regen. (=paar mm water op de weg, bijv 3 mm)
Het maakt dan niet meer uit hoe diep de groeven in de band zijn. Negentig is erg langzaam voor een moderne auto, maar het is natuurkunde.
De Boeing 737 heeft 280-300 km/h landingssnelheid. De remmen doen op een natte baan bijna niets, je zal en moet de straal-omkeerder van de motor gebruiken om te remmen. En dan nog is de volledige 2,4 km van vliegveld Rotterdam nodig voor de landing. Helaas, het is niet anders.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
quote:Op maandag 27 maart 2023 18:56 schreef Tengano het volgende:
Een reaktie van internet
[..]
En nog een.
[..]"van internet" ... goeie bron manquote:
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Nee. Het niveau daalt.quote:r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Nee, dat is geen echte getuige. Dat is een trollpost.quote:Op maandag 27 maart 2023 22:42 schreef loveli het volgende:
Geen idee of het een echte getuige is.
[ twitter ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Bron? Het account lijkt van iemand te zijn die eens in de zoveel tijd serieuze dingen retweet over politie (en houtkachels). Geen standaard troll-activiteit te zien.quote:Op maandag 27 maart 2023 23:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, dat is geen echte getuige. Dat is een trollpost.crap in = crap out![]()
Ik kan me vergissen maar dit is wat ik er in zie:quote:Op maandag 27 maart 2023 23:18 schreef loveli het volgende:
Bron? Het account lijkt van iemand te zijn die eens in de zoveel tijd serieuze dingen retweet over politie (en houtkachels). Geen standaard troll-activiteit te zien.
EEBrakel moet een soort intellectueel iemand voorstellen. Zie foto. Een blanke man met zilvergrijs haar en bril.
Vervolgens maakt de vermeende EEBrakel allerlei taalfouten die niet bij zo iemand passen.
aquaplanning - het is geen planning
Beperkte - Ik beperkte
Snelheid van 95 - 95 km/h
Scokkend - Schokkend
Maar dan komt het:
EEBrakel zag twee Porsches staan en er was nog geen tweede crash geweest zegt hij. (Porsche 3 was dus nog niet in the scene.)
Dan zou hij dus de blauwe Porsche 2 hebben gezien en de Porsche 1 die onderaan de heuvel lag in die greppel. En die kon je vanaf de weg helemaal niet zien. Daar lag hij te diep voor. Lijkt mij gelul dus.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 27-03-2023 23:29:39 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Kijk dan hoe diep die Porsche ligt. Als je die kunt zien in dat kutweer vanaf de weg dat lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. En met zulk weer ga je ook niet de zijkant van de weg in de gaten houden of je ergens onderaan de heuvel een auto kunt zien. Alleen die tweede blauwe Porsche had je goed kunnen zien en die trok daarmee de meeste aandacht.
En hij zag twee Porsches en de tweede crash had nog niet plaats gevonden zegt hij. Van die verwrongen vangrails was dus toen ook nog geen sprake.
Maar ik kan er naast zitten hoor. Maar dit is wat mij opvalt in zijn melding.
[ Bericht 13% gewijzigd door Tengano op 27-03-2023 23:31:30 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ongeluk-met-porschesquote:In een verklaring schrijft Van Braam: "Tot nu toe hebben wij het volgende begrepen: net over de grens van Nederland en Duitsland waar de A12 over gaat in de A3 van Duitsland is een eerste auto in de slip geraakt door aquaplaning. Deze is onder de vangrail doorgeschoten. Nadat een tweede en derde auto waren gestopt om hulp te verlenen, stonden er in totaal vier mensen op de vluchtstrook."![]()
quote:Op maandag 27 maart 2023 23:33 schreef ddx het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ongeluk-met-porsches
[..]quote:"Enkele minuten later is opnieuw een auto op exact dezelfde plek in de slip geraakt. Deze auto heeft naar alle waarschijnlijkheid drie van de viermensen op de vluchtstrook geschept, twee van de drie mensen zijn kort daarna overleden. De derde persoon is later in het ziekenhuis overleden. De vierde persoon kon aan het ongeluk ontkomen door over de vangrail heen te springen."
Dat stukje ook nog idd, dus die twitter die 2 porsches heeft zien staan zou dus best mogelijk kunnen zijn ?![]()
Ik zet nog even mijn vraagtekens bij het statement van Mark van Braam omdat het afwijkend is van alle andere verklaringen.quote:Op maandag 27 maart 2023 23:38 schreef ddx het volgende:
Dat stukje ook nog idd, dus die twitter die 2 porsches heeft zien staan zou dus best mogelijk kunnen zijn ?
Die sloot kwam ook zomaar ergens uit de lucht vallen en dat was ook flauwekul.
Maar let op wat hij hier zegt:Zie je het voor je?quote:"Tot nu toe hebben wij het volgende begrepen: net over de grens van Nederland en Duitsland waar de A12 over gaat in de A3 van Duitsland is een eerste auto in de slip geraakt door aquaplaning. Deze is onder![]()
![]()
de vangrail doorgeschoten.
Heb het eerder ook ergens gelezen.
Die vangrail is ook wel heel snel omgeklapt/verplaatst.
Geen idee hoe die cayman daar beland is, die is niet echt opgevangen door de vangrail iig.
En als je ziet waar de vangrail gestaan heeft zou er ook nog best wat ruimte achter de vangrail zijn ?![]()
Het is slecht weer.. Meneer rijdt dus rustiger. Er is een ongeluk gebeurd, staan mensen op de vluchtstrook, je rijdt langzaam.. Misschien had meneer een hogere auto dan gemiddeld, dan kan je prima die Cayman zien hoor.quote:Op maandag 27 maart 2023 23:23 schreef Tengano het volgende:
Kijk dan hoe diep die Porsche ligt. Als je die kunt zien in dat kutweer vanaf de weg dat lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. En met zulk weer ga je ook niet de zijkant van de weg in de gaten houden of je ergens onderaan de heuvel een auto kunt zien. Alleen die tweede blauwe Porsche had je goed kunnen zien en die trok daarmee de meeste aandacht.
En hij zag twee Porsches en de tweede crash had nog niet plaats gevonden zegt hij. Van die verwrongen vangrails was dus toen ook nog geen sprake.
Maar ik kan er naast zitten hoor. Maar dit is wat mij opvalt in zijn melding.
[ afbeelding ]
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2023 23:55:02 ]![]()
Er was geen ongeluk gebeurd op dat moment. Dat gebeurde pas echt toen Porsche 3 in the scene kwam en drie mensen schepte.quote:Op maandag 27 maart 2023 23:54 schreef JohnWickPic het volgende:
Het is slecht weer.. Meneer rijdt dus rustiger. Er is een ongeluk gebeurd, staan mensen op de vluchtstrook, je rijdt langzaam.. Misschien had meneer een hogere auto dan gemiddeld, dan kan je prima die Cayman zien hoor.
Het eerste 'ongeluk' was dat Porsche 1 van de scene verdween en onderaan de greppel terecht kwam. En de vangrail was toen nog niet zo vervormd als je hier ziet.
Al die nummers op die foto hierboven zijn brokstukken van Porsche 3.
En hieronder zie je de foto van de vangrails voor de Cayman. Die ziet er nog redelijk netjes uit. Wel schuin maar misschien heeft dat wel meegeholpen om er overheen te rijden en gelanceerd te worden.
Dus als je hier langs rijdt terwijl Porsche 3 nog niet aanwezig is dan oogt het geenszins als een ongeval.
Tenzij je die Cayman kunt zien wat ik me dus afvraag voor een gepensioneerde die in de regen rijdt en met zijn vrouw aan het praten is. Meestal letten dat soort mensen meer op de weg en kijken ze voor zich en in de spiegels. Zeker met kutweer.
Er was wel een ongeluk gebeurd, er was een Cayman van de weg getieft, over de vangrail heen.. En die mensen stonden waarschijnlijk al op de vluchtstrook of persoon uit Porsche 2 liep op de vluchtstrook richting Porsche 1. Er was op dat moment iig genoeg gaande om de aandacht te trekken, als je normaal rijdt en in dit geval zoals de meeste mensen ook nog je snelheid aanpast dan zie je genoeg. Zit je in een SUV of een busje dan zit je ook hoog genoeg om die Cayman achter de vangrail te zien staan.quote:Op maandag 27 maart 2023 23:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er was geen ongeluk gebeurd op dat moment. Dat gebeurde pas echt toen Porsche 3 in the scene kwam.
Het eerste 'ongeluk' was dat Porsche 1 van de scene verdween en onderaan de greppel terecht kwam. En de vangrail was toen nog niet zo vervormd als je hier ziet.
[ afbeelding ]
Al die nummers op die foto hierboven zijn brokstukken van Porsche 3.
En hier zie je de foto van de vangrails voor de Cayman. Die ziet er nog redelijk netjes uit. Wel schuin maar misschien heeft dat wel meegeholpen om er overheen te rijden en gelanceerd te worden.
[ afbeelding ]
En die foto's ken ik inmiddels wel, kijk er eens naar; zover van de weg ligt die Cayman niet en kijk eens hoe hoog die politiebus is.. Beweren dat het onmogelijk is om die wagen gezien te hebben is gewoon onzin. En ja, bij ongelukken/afwijkingen in het verkeersbeeld hebben de meeste mensen nogal de neiging om eens extra goed te kijken ook.![]()
Hij zegt het zelf toch ook nog: "Paniek langs de vluchtstrook" .. ja, dan kijk je en dan zie je dingen.![]()
En jij gelooft dus dat de derde auto is gecrashed terwijl de politie er al stond? Dat ie met alle hulpverleners en afzetpaaltjes er met 100kmpu langs mocht rijden..
Beide foto's zijn van na de tweede crash.
Je kijkt de andere kant op en ziet een ander stuk vangrail.
JE DRAAIT NU ECHT DOOR.Tot nooit .......![]()
Werkt de man bij de politie?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 00:04 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Er was wel een ongeluk gebeurd, er was een Cayman van de weg getieft, over de vangrail heen.. En die mensen stonden waarschijnlijk al op de vluchtstrook of persoon uit Porsche 2 liep op de vluchtstrook richting Porsche 1. Er was op dat moment iig genoeg gaande om de aandacht te trekken, als je normaal rijdt en in dit geval zoals de meeste mensen ook nog je snelheid aanpast dan zie je genoeg. Zit je in een SUV of een busje dan zit je ook hoog genoeg om die Cayman achter de vangrail te zien staan.
En die foto's ken ik inmiddels wel, kijk er eens naar; zover van de weg ligt die Cayman niet en kijk eens hoe hoog die politiebus is.. Beweren dat het onmogelijk is om die wagen gezien te hebben is gewoon onzin. En ja, bij ongelukken/afwijkingen in het verkeersbeeld hebben de meeste mensen nogal de neiging om eens extra goed te kijken ook.
Gepens. Pol. insp./hovj./bel. beh. Tuchtz.
EEBrakel
https://twitter.com/EEBra(...)%2F2675671%2F2%2F100
Ken jij of herken jij deze man?Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Waar beweer ik dat hij bij de politie werkt?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 00:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Werkt de man bij de politie?
EEBrakel
Ken jij of herken jij deze man?![]()
OMGquote:Op dinsdag 28 maart 2023 00:08 schreef Speekselklier het volgende:
En jij gelooft dus dat de derde auto is gecrashed terwijl de politie er al stond?
Nergens. Dat vraag ik aan jou of hij bij de politie werkt. Of je hem misschien herkent op de een of ander manier. Op zijn twitteraccount staan deze afkortingen.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 00:09 schreef JohnWickPic het volgende:
Waar beweer ik dat hij bij de politie werkt?
Ik vraag me af of dat twitteraccount dus echt is en of daar een legit iemand achter zit.
Ik ga geen foto van de man plaatsen maar die staat dus op dat account.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Jij beweerd dat je onderste foto (met politie en al) van voir de tweede crash is....quote:
Dat slaat gewoon nergens op.Tot nooit .......![]()
Ik heb het over de vangrails.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 00:12 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Jij beweerd dat je onderste foto (met politie en al) van voir de tweede crash is....quote:En hieronder zie je de foto van de vangrails voor de Cayman. Die ziet er nog redelijk netjes uit. Wel schuin maar misschien heeft dat wel meegeholpen om er overheen te rijden en gelanceerd te worden.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Goed dat je het zegtquote:Ik kan nog niet zo goed wennen aan die zomertijd
![]()
Maar deze jongen gaat braaf naar bedje toe dan![]()
Toedels all
Ik ken hem niet, is dat belangrijk? Alsof ik ruim 30.000 politiemensen ken en ook nog eens die met pensioen zijn. Het gaat mij ook helemaal niet om de persoon, al was het Tante Annie met haar dikke BMW X5, mij gaat het erom dat het heel goed mogelijk is om te kunnen zien dat er een ongeval had plaatsgevonden zelfs nog voordat die Turbo-S erop was geklapt.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 00:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nergens. Dat vraag ik aan jou of hij bij de politie werkt. Op zijn twitteraccount staan deze afkortingen.
Ik vraag me af of dat twitteraccount dus echt is en of daar een legit iemand achter zit.
Ik ga geen foto van de man plaatsen maar die staat dus op dat account.![]()
Nou dan hebben we allebei een ander inzicht. Dat kan ook hequote:Op dinsdag 28 maart 2023 00:16 schreef JohnWickPic het volgende:
Ik ken hem niet, is dat belangrijk? Alsof ik ruim 30.000 politiemensen ken en ook nog eens die met pensioen zijn. Het gaat mij ook helemaal niet om de persoon, al was het Tante Annie met haar dikke BMW X5, mij gaat het erom dat het heel goed mogelijk is om te kunnen zien dat er een ongeval had plaatsgevonden zelfs nog voordat die Turbo-S erop was geklapt.
Absoluut.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 00:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou dan hebben we allebei een ander inzicht. Dat kan ook he![]()
![]()
WerkTE.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 00:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Werkt de man bij de politie?
EEBrakel
Ken jij of herken jij deze man?
En bij het OM.
En dat is relevant omdat?![]()
Ontleent hij daar zijn (volgens jou, vanaf je zolderkamer) trollstatus aan?r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Ik zat me af te vragen of dit twitteraccount legit was en ik heb nu al die retweets doorgescand en ik heb toch het vermoeden dat het een echt account is en dat zijn tweet dus inderdaad realistisch is.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 00:41 schreef r_one het volgende:
WerkTE.
En bij het OM.
En dat is relevant omdat?![]()
Ontleent hij daar zijn (volgens jou, vanaf je zolderkamer) trollstatus aan?
En op deze foto ligt die Porsche vrij diep
Maar op andere foto's lijkt dat eigenlijk wel weer mee te vallen en zou je hem waarschijnlijk wel kunnen zien zoals op deze foto. Dus die tweet lijkt dus toch wel realistisch.
Dat had ik dus al gedaan voor ik de tweet plaatste, maar jij vond het een troll dankzij je minder dan 1 seconde reactietijd.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 00:49 schreef Tengano het volgende:
Ik zat me af te vragen of dit twitteraccount legit was en ik heb nu al die retweets doorgescand en ik heb toch het vermoeden dat het een echt account is en dat zijn tweet dus inderdaad realistisch is.crap in = crap out![]()
Ja, ik heb vooral gekeken naar de inhoud van die tweet en was er van overtuigd dat hij die Porsche onderaan de heuvel nooit gezien kon hebben. En toen gingen bij mij de alarmbellen af toen ik ook nog die taalfouten zag.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 00:53 schreef loveli het volgende:
Dat had ik dus al gedaan voor ik de tweet plaatste, maar jij vond het een troll dankzij je minder dan 1 seconde reactietijd.
Maar ik blijf dit een rare zin vinden voor iemand die bij het OM gewerkt heeft:Als Brakel gepensioneerd is, had hij alle tijd van de wereld om deze zin zodanig te formuleren dat het meer in lijn was met de werkelijkheid. Porsche 1 stond immers niet, maar lag onderaan het taluit.quote:Paar km verder was er paniek langs de vluchtstrook en zag de Porsches staan. Nog geen 2e crash op dat moment.
En dat maakt het voor mij wel vaag.
Tenzij Porsche 1 toen nog op de vluchtstrook stond en hij er door Porsche 3 later afgekegeld is, maar zo schijnt het niet gebeurd te zijn.
[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 28-03-2023 01:09:25 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat scenario zomaar wel eens gebeurd kan zijn. Dat zou ook de schade aan de achterkant van Porsche #1 kunnen verklaren: niet veroorzaakt door een boom maar door de impact van Porsche #3 (die ‘m over de vangrail lanceerde want eronderdoor lijkt me schier onmogelijk).quote:Op dinsdag 28 maart 2023 00:54 schreef Tengano het volgende:
Tenzij Porsche 1 toen nog op de vluchtstrook stond en hij er door Porsche 3 later afgekegeld is, maar zo schijnt het niet gebeurd te zijn.
En dat zou ook verklaren waarom de bemanning van Porsche #1 op de vluchtstrook stond.
Eigenlijk vallen dan heel veel puzzelstukjes op hun plek.
Sidenote: Porsche #2 (waar je ook nog laag in zit!) is gestopt omdat die Porsche #1 zag, waarom zou de twitteraar diezelfde Porsche #1 dan niet gezien kunnen hebben? Klinkt toch niet logisch?r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Aan de hand van de schade die te zien is aan Porsche 1 lijkt het mij onwaarschijnlijk dat Porsche 3 Porsche 1 over de vangrail heeft, hoe zal ik het zeggen, gelanceerd. Porsche 1 is er gruwelijk aan toe en ligt aan barrels. De schade van Porsche 1 zou dan enigzins vergelijkbaar moeten zijn met de schade die je ziet aan Porsche 3.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 02:21 schreef r_one het volgende:
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dat scenario zomaar wel eens gebeurd kan zijn. Dat zou ook de schade aan de achterkant van Porsche #1 kunnen verklaren: niet veroorzaakt door een boom maar door de impact van Porsche #3 (die ‘m over de vangrail lanceerde want eronderdoor lijkt me schier onmogelijk).
En dat zou ook verklaren waarom de bemanning van Porsche #1 op de vluchtstrook stond.
Eigenlijk vallen dan heel veel puzzelstukjes op hun plek.
Sidenote: Porsche #2 (waar je ook nog laag in zit!) is gestopt omdat die Porsche #1 zag, waarom zou de twitteraar diezelfde Porsche #1 dan niet gezien kunnen hebben? Klinkt toch niet logisch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar de voorkant van Porsche 1 ziet er nog keurig netjes uit. Alleen aan de achterkant zie je die buts die vooral op de impact van een botsing met een paal, of waarschijnlijk in dit geval een boom lijkt. En daar hebben we het in dit topic ook al over gehad hoe dat gebeurd zou kunnen zijn; als gevolg van het spinnen van Porsche 1 door de aquaplaning/slip.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn de andere verklaringen (of beter gezegd nieuwsberichten) steeds zodanig consistent dat het verhaal is dat de inzittenden van Porsche 1 konden uitstappen na de crash en ze onderaan met hun Porsche in de greppel lagen.
En dat strookt niet met het idee dat Porsche 1 eerst gelanceerd zou zijn door Porsche 3 en de inzittenden later uitgestapt zijn en vervolgens alsnog zijn geschept door Porsche 3. En ook daar haakt voor mijn gevoel dit scenario.
Dus (met alle respect overigens...) ik geloof niet dat Porsche 1 gelanceerd is door Porsche 3.
[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 28-03-2023 06:55:45 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
quote:Op dinsdag 28 maart 2023 06:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Aan de hand van de schade die te zien is aan Porsche 1 lijkt het mij onwaarschijnlijk dat Porsche 3 Porsche 1 over de vangrail heeft, hoe zal ik het zeggen, gelanceerd. Porsche 1 is er gruwelijk aan toe en ligt aan barrels. De schade van Porsche 1 zou dan enigzins vergelijkbaar moeten zijn met de schade die je ziet aan Porsche 3.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar de voorkant van Porsche 1 ziet er nog keurig netjes uit. Alleen aan de achterkant zie je die buts die vooral op de impact van een botsing met een paal, of waarschijnlijk in dit geval een boom lijkt. En daar hebben we het in dit topic ook al over gehad hoe dat gebeurd zou kunnen zijn; als gevolg van het spinnen van Porsche 1 door de aquaplaning/slip.Je hebt mijn post niet begrepen: Porsche 1 is pas gelanceerd nádat de mensen zijn uitgestapt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn de andere verklaringen (of beter gezegd nieuwsberichten) steeds zodanig consistent dat het verhaal is dat de inzittenden van Porsche 1 konden uitstappen na de crash en ze onderaan met hun Porsche in de greppel lagen.
En dat strookt niet met het idee dat Porsche 1 eerst gelanceerd zou zijn door Porsche 3 en de inzittenden later uitgestapt zijn en vervolgens alsnog zijn geschept door Porsche 3. En ook daar haakt voor mijn gevoel dit scenario.
Dus (met alle respect overigens...) ik geloof niet dat Porsche 1 gelanceerd is door Porsche 3.
Er staan doorgaans géén bomen op een snelweg (als ie gespind is, dan daar).
De ‘consistente’ nieuwsberichten zijn ook alleen maar gebaseerd op (eerste) aannames; geen reporter was erbij. Toch?
Volgens mij heb jij je al helemaal vastgebeten in één theorie en zoekt daar hier de bevestiging van. Alles wat daarvan afwijkt, “kan niet want …”.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Waar haal je dat idee vandaan dan?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 06:45 schreef Tengano het volgende:
En dat strookt niet met het idee dat Porsche 1 eerst gelanceerd zou zijn door Porsche 3 en de inzittenden later uitgestapt zijn en vervolgens alsnog zijn geschept door Porsche 3. En ook daar haakt voor mijn gevoel dit scenario.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: