Jouw probleem. Als je het niet gelooft vraag er dan niet naar, ‘Twan’.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:45 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Welke kap?
Voorkant, midden, of achter?
Geloof er niks van, 5 Porsches onderweg tegenkomen met pech.
Een omgeving die is opgezet om aquaplaneren te simuleren, oftewel asfalt dat onder water staat en nat wordt gehouden.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Fijn zo'n supergecontroleerde omgeving afzetten tegenover een snelweg met flink wat hoogteverschil waar ergens een bak water blijft liggen
FOK!goden
https://www.slotemakers.nlquote:Op maandag 27 maart 2023 16:41 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Een omgeving die is opgezet om aquaplaneren te simuleren, oftewel asfalt dat onder water staat en nat wordt gehouden.
Waarbij je dus leert wat de limieten van de auto zijn en jezelf.
En een circuit met rubber dat nat is, is bijna net zo glad als ijs.
Maar gelukkig hebben we expert Caland
quote:
quote:Powerslide training
Halve dag, 3 praktijkonderdelen met als doel: FUN met o.a. leren Driften, 180 graden en 360 graden draai!
Slotemakers slipschool heeft voor ieder wat wils. Zo ook voor de sportieve rijd(st)ers! Driften op onze gladde cirkel, leer een perfecte 180 zoals u alleen in films ziet en race tegen de klok op onze snelle slalom parcours. Een en al spektakel! De Powerslide Training is een uitdagende training waarin u oefeningen krijgt aangereikt waarmee u uw rijvaardigheid vergroot.
Driftend de hoek om, een strakke slalom of met een 180 graden slip inparkeren? Deze training is een absolute aanrader voor iedere autoliefhebber! Deze training gaat dus verder dan alleen een driftcursus in Zandvoort.
Ja? Dit is het enige fun deel in een serieuze cursus. En precies die neem je er uit.quote:
Je bent gewoon passagier in je eigen auto op dat moment.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, spinnen met 100 km/u is gewoon mogelijk. En het leuke van aquaplannen is dat je in een spin dus totaal niet afremt.
De 56 jarige bestuurder van Porsche drie zat dus met zijn zoon in de auto die als enige het ongeluk heeft overleefd.quote:'Drie gezinnen compleet ontwricht'
"Wij zijn diep geschokt en hebben nog veel gevoelens van ongeloof", reageert Jacco Brand tegen RTL Nieuws. "Drie gezinnen zijn compleet ontwricht. Het echtpaar uit de eerste auto laat kinderen na. Twee andere jonge kinderen - van de hulpverlenende man - zijn hun vader verloren. Een zoon - die naast zijn vader in de derde auto zat - ligt gewond in het ziekenhuis en heeft dit drama als enige overleefd. Dit is vreselijk."
Volgens de politie kan regen de oorzaak zijn van het ongeluk, maar dat wordt nog onderzocht. Brand rijdt zelf vaak op het Duitse stuk snelweg, waar water slecht wegloopt als het flink regent. Hij vertelt hoe gevaarlijk het dan kan zijn: "Als het regent mag je daar 80 kilometer per uur rijden. Maar als je te maken hebt met aquaplaning, dan word je auto bij 60 kilometer per uur al een ongeleid projectiel. Dan word je in plaats van bestuurder een passagier in je eigen auto."
'Reacties kan ik moeilijk verkroppen'
Brand wacht het politieonderzoek af, en hoopt vooral dat anderen dat ook doen voor er conclusies worden getrokken. "Ik lees de reacties ook op Facebook", zegt hij, doelend op mensen die stellen dat de Porsches 'waarschijnlijk veel te hard hebben gereden'. "Zij zijn er niet eens bij geweest. Daarnaast zijn drie van de vier mensen overleden op de vluchtstrook, dat had sowieso niets met rijgedrag te maken. Ik kan het maar moeilijk verkroppen als iemand dan zoiets schrijft."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tichting-dag-met-een
Jacco Brand is dus een Amersfoorter en de voorzitter van stichting Dag met een Lach.quote:Jacco kent vooral de omgekomen Nieuwegeiner. "Dat is een vriend van me. Een petrolhead in hart en nieren, zoals dat heet. Enorm trots op zijn auto's, die hij met hard werken had verdiend. Ik hoefde hem maar te bellen, appen of mailen voor een evenement van bijvoorbeeld stichting Opkikker of Make a Wish en hij gooide zijn agenda om en was erbij. Ook financieel was hij een steun. Een man die zei: hoeveel heb je nodig? Want onze evenementen kosten ook geld."
quote:Op maandag 27 maart 2023 17:28 schreef Tengano het volgende:
Hier nog een groot artikel:
https://www.rtvutrecht.nl(...)itzwarte-gebeurtenis
Stukje uit het artikel:
[..]
Jacco Brand is dus een Amersfoorter en de voorzitter van stichting Dag met een Lach.
Je mag met semi-slicks de openbare weg op, maar om met die dingen in de regen op de snelweg te rijden, zeker daar waar geen zoab ligt, is oerstom. Ik vraag me af of de verzekering in deze situatie ook niet moeilijk gaat doen...quote:De oorzaak van het ongeluk is nog in onderzoek. "We weten dat het regende, maar of dat ook de oorzaak was, kunnen we echt nog niet zeggen", aldus een politiewoordvoerder. Aquaplaning wordt in verschillende media genoemd als mogelijke oorzaak. Ook volgens Jacco is dit plausibel. "Gezien het Duitse wegdek, maar ook omdat een aantal van deze auto's reed op semi-slick banden. Die hebben eigenlijk iets minder profiel en zijn vooral uitermate geschikt voor circuitgebruik. Die banden kunnen gewoon minder water afvoeren en als er dan een plas ligt, kan de auto bij een sukkelgangetje van 50 kilometer per uur al onbestuurbaar worden."
Uit het verhaal is vooral duidelijk dat ie de zelfde nieuwsitems heeft gelezen als de rest hier op fok.quote:Op maandag 27 maart 2023 16:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Uit dit verhaal wordt toch wel duidelijk dat de eerste Porsche op eigen krachten over de vangrail is beland.
Godzijdank was dit geen ritje voor die stichtingquote:Op maandag 27 maart 2023 17:28 schreef Tengano het volgende:
Hier nog een groot artikel:
https://www.rtvutrecht.nl(...)itzwarte-gebeurtenis
Stukje uit het artikel:
[..]
Jacco Brand is dus een Amersfoorter en de voorzitter van stichting Dag met een Lach.
Ik zit me een beetje voor te stellen hoe dat voor die zoon is die dit heeft meegemaakt. Die heeft alles zien gebeuren; de impact en dan nog het verlies van die drie mensen en je eigen vader. Die jongen is nu helemaal van de kaart lijkt mij en dan moet hij over een dag of drie a vier ook nog de gebeurtenissen bijwonen die nog gaan volgen.quote:Op maandag 27 maart 2023 17:38 schreef maily het volgende:
Godzijdank was dit geen ritje voor die stichting
Papa laat hem toch wel een ander duur karretje na. Na herstel weer vol gas d’r op.quote:Op maandag 27 maart 2023 17:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zit me een beetje voor te stellen hoe dat voor die zoon is die dit heeft meegemaakt. Die heeft alles zien gebeuren; de impact en dan nog het verlies van die drie mensen en je eigen vader. Die jongen is nu helemaal van de kaart lijkt mij en dan moet hij over een dag of drie a vier ook nog de gebeurtenissen bijwonen die nog gaan volgen.
Volgens mij ben je dan echt helemaal kapot
Leuk manquote:Op maandag 27 maart 2023 18:11 schreef GereDathan het volgende:
Papa laat hem toch wel een ander duur karretje na. Na herstel weer vol gas d’r op.
Ik doe even met je populistische en onzin gepost mee, dacht dat je dat wel zou waarderen als sensatiezoeker en superheld.quote:
Kon je altijd wel waarderen in "het positieve corona topic".quote:Op maandag 27 maart 2023 18:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Papa laat hem toch wel een ander duur karretje na. Na herstel weer vol gas d’r op.
Want jij hebt veeeel betere ogen dan de rest op fok?quote:Op maandag 27 maart 2023 18:17 schreef Tengano het volgende:
In deze link zit nog een filmpje met een verslag van de duitse politie.
Ik weet alleen niet of iedereen dat kan zien. Wat je kunt zien is dat er een stuuras van Porsche 3 op de weg ligt. Het linkervoorwiel is onder de vangrails gefrot. Met die crash is Porsche drie dus zijn linker stuurgedeelte verloren en dat moet dus in een spin gebeurd zijn want de vangrail zit immers rechts.
Porsche 3 stond na de crash trouwens ook achterstevoren op de rijbaan zoals al gemeld was.
https://www.gelderlander.(...)eel-triest~a2816fed/
Als jij een beetje moeite doet, zie je het ook. De foto's staan nu netjes bij elkaar, dus dan hoef je niet zo te puzzelen.quote:Op maandag 27 maart 2023 18:25 schreef Speekselklier het volgende:
Want jij hebt veeeel betere ogen dan de rest op fok?
nou kom, eerder gaf je al aan dat je over superkrachten beschikte... Dus ik gokte dat je ook geweldige ogen had.quote:
Volgens mij is dat een statement van iemand anders geweest over mij.quote:Op maandag 27 maart 2023 18:35 schreef Speekselklier het volgende:
nou kom, eerder gaf je al aan dat je over superkrachten beschikte... Dus ik gokte dat je ook geweldige ogen had.
Dit soort reakties kreeg ik toen ik Jo Bonten postte. Maar niet iedereen kent Jo Bonten en dan krijg je automatisch dat mensen daar zelf een sarcastische draai aan gaan geven.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:35 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Doet hij vaker hoor, vooral dat laatste. Tengano the Unbreakable.
Niet alleen reactie maar ook nog de juiste reactie. En dat terwijl je mogelijk al verdwaasd of gewond bent van je vorige aanrijding.quote:Op maandag 27 maart 2023 18:40 schreef Gunner het volgende:
Hoe weet je zo zeker dat in een noodsituatie, een ongeval in dit geval, je reactiesnelheid nog steeds een seconde is. Ik twijfel daar aan.
Dat je net de vangrail raakt onder de verkeerde hoek. En de auto is ontworpen om bij impact krachten op te vangen, waarbij de passagiersruimte die klappen minder hoeft op te vangen.quote:Op maandag 27 maart 2023 18:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een statement van iemand anders geweest over mij.
Ik heb alleen maar gezegd dat ik meen dat mijn reaktietijd iets sneller is dan 1 seconde.
[..]
Dit soort reakties kreeg ik toen ik Jo Bonten postte. Maar niet iedereen kent Jo Bonten en dan krijg je automatisch dat mensen daar zelf een sarcastische draai aan gaan geven.
On topic maar weer want het gaat hier niet over mij of mijn reaktiesnelheid.
Laatste toevoeging was dus dat Porsche drie zijn linkerwiel is verloren met die crash. Is er iemand die er verstand van heeft wat daar voor nodig is dat zo'n wiel los komt van je auto? Mijn gevoel zegt namelijk dat je dan toch wel een beetje snelheid moet hebben, maar ik weet dat dus niet.
En nog een.quote:Een geleiderail (in de volksmond vangrail) heeft als nut het geleiden van een auto zodat deze op het asfalt blijft. Als je het met je auto voor elkaar krijgt om de hele geleide rail uit de grond te rijden, dan weet je dat daar veel kracht voor nodig is. Met rondtollen met 100km/u krijg je dat niet voor elkaar. Dat er door de eerste bestuurder veel te hard gereden is is dus geen gok. De derde chauffeur heeft ook zijn snelheid niet aangepast aan de omstandigheden. Rotzooi op de weg en een auto op de vluchtstrook. Als je daar al van schrikt en niet tijdig kan anticiperen, dan rijd je dus harder dan verantwoord was.
Treurig dat het zo moet lopen, laat dit een hele goede les zijn voor andere (overmoedige) chauffeurs.
quote:Over de vangrail gelanceerd, complete voorwielophanging uit de auto gerukt, 70 meter vangrail aan gort.... dat lukt niet met 120 kmu. Met 200+ kmu echter... Racen, niet op de openbare weg. Diep triest.
Tot zo ver de theorie van de vangrail. Zoals het 99 van de 100x gaat. Een in de honderd keer kom je net verkeerd aan. Is er schade van een eerdere aanrijding. Staat er een paaltje los door het natte weer of kom je net anders aan dan de berekeningen.quote:Op maandag 27 maart 2023 18:56 schreef Tengano het volgende:
Een reaktie van internet
[..]
En nog een.
[..]
Toetsenbordheldenquote:Op maandag 27 maart 2023 18:56 schreef Tengano het volgende:
Een reaktie van internet
[..]
En nog een.
[..]
Nou ik gaf er vooral een sarcastische draai aan, niet vanwege die gek Jo Bonten maar voornamelijk omdat je achter je toetsenbord altijd heel goed weet hoe het wel moet.quote:Op maandag 27 maart 2023 18:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit soort reakties kreeg ik toen ik Jo Bonten postte. Maar niet iedereen kent Jo Bonten en dan krijg je automatisch dat mensen daar zelf een sarcastische draai aan gaan geven.
Iemand die overdrijft blijkbaar als je zo meent te reageren op zo'n post.quote:
Het enige wat ik zeg ik dat mijn reaktiesnelheid wat minder is dan 1 seconde. Waarom zou jij je en die andere boy je daar zo druk over makenquote:Dat jij wel even binnen 1/10e seconde over een vangrail springt met een driedubbele salto en dan als karate kid op een dak van een Porsche terecht komt die met 100 km op je af komt vliegen.
quote:Op maandag 27 maart 2023 14:45 schreef Tengano het volgende:
Je zult me wel een keyboardwarrior vinden, maar mijn reactiesnelheid is wel iets sneller dan 1 seconde, en al helemaal als ik alert ben en weet waar ik op moet letten.
Het probleem in die situatie was gewoon dat je IETS moet doen. Ze konden daar moeilijk onderaan met zijn drieen in de regen op die helling blijven staan terwijl er verderop een auto stond waarmee ze weg konden komen.
En het had allemaal prima afgelopen als Porsche 3 niet in de slip was geraakt en ze geschept had. Daar krijgen die drie mensen dus nu de schuld van.
"Sometimes in a crisis situation there are no 'best options'. There are only options, and they all suck."
Sleutel 19.quote:Op maandag 27 maart 2023 18:37 schreef Tengano het volgende:
Is er iemand die er verstand van heeft wat daar voor nodig is dat zo'n wiel los komt van je auto?
quote:
kijk eens bij filmpjes van crashtests. Daar rijden ze 100 frontaal. Dan heb je al dikke shit. Laat staan op 1 hoek, dan is dat wiel er wel af hoor.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:17 schreef Speekselklier het volgende:
als je verkeerd aankomt kan er met 100km al een hoop gebeuren. Veel bewegende delen zitten maar aan een kant met een bout vast.
Stuur/aandrijfas. Ligt aan zoveel factoren daar hoeft snelheid niet specifiek de hoofdoorzaak van te zijn. Sommige noemen al 200km per uur... nou dan gaat je veerpoot ook wel mee. En als je op zo'n relatief korte afstand tot stilstand komt na de klap zonder dat je auto een compleet verwrongen wrak is dan denk ik ook niet aan 200km per uur of zo.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
De stuuras lag er ook af he. Hoe hard moet je dan rijden om zoiets voor elkaar te krijgen?
Brak bij mij af met 50 km per uur.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:23 schreef JohnWickPic het volgende:
[..]
Stuur/aandrijfas. Ligt aan zoveel factoren daar hoeft snelheid niet specifiek de hoofdoorzaak van te zijn. Sommige noemen al 200km per uur... nou dan gaat je veerpoot ook wel mee. En als je op zo'n relatief korte afstand tot stilstand komt na de klap zonder dat je auto een compleet verwrongen wrak is dan denk ik ook niet aan 200km per uur of zo.
Een wiel en assen breken vrij makkelijk af hoor, is ook gewoon een onderdeel van je kreukelzone.
porsche is ook gewoon volkswagen..quote:Op maandag 27 maart 2023 20:24 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Brak bij mij af met 50 km per uur.
Volkswagen.
Wow heb ik een Porschequote:Op maandag 27 maart 2023 20:25 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
porsche is ook gewoon volkswagen..
Er van uitgaande datt ze ongeveer allemaal hetzelfde hebben gereden kun je het berekenen aan de hand van de blauwe auto. Waar is de crash, waar staat de auto.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:29 schreef Tengano het volgende:
Die 200 kilometer per uur geloof ik ook niet. Als je met zulk weer zo hard rijdt met die semi slicks waar over gesproken werd, dan ben je gewoon levensmoe. En daar was bij deze mensen natuurlijk geen sprake van.
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat het maar 80 of 100 kilometer per uur is geweest, want dan was er immers geen reden om even de Deutsche Autobahn op te schieten. 80 en 100 kilometer per uur kun je immers ook in Nederland rijden en een van de missies van de tocht was immers om 'de motoren even door te smeren' oid.
Dus mijn aaname is: Je gaat niet naar Duitsland om daar 80 of 100 kilometer per uur te rijden en volgens mij moet je dan ook nog eens heel veel geluk hebben om met die snelheid op een recht stuk over de vangrail heen te jumpen.
die route en folder kan ook al eerder geschreven zijn. Met de gedachte dat het wel eens een zonnig weekeinde kon zijn.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:29 schreef Tengano het volgende:
Die 200 kilometer per uur geloof ik ook niet. Als je met zulk weer zo hard rijdt met die semi slicks waar over gesproken werd, dan ben je gewoon levensmoe. En daar was bij deze mensen natuurlijk geen sprake van.
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat het maar 80 of 100 kilometer per uur is geweest, want dan was er immers geen enkele reden om even de Deutsche Autobahn op te schieten. 80 en 100 kilometer per uur kun je immers ook in Nederland rijden en een van de missies van de tocht was immers om 'de motoren even door te smeren' oid.
Dus mijn aaname is: Je gaat niet naar Duitsland om daar 80 of 100 kilometer per uur te rijden en volgens mij moet je dan ook nog eens heel veel geluk hebben om met die snelheid op een recht stuk over de vangrail heen te jumpen.
Maak er 130/140 van. Ik denk dat je dan redelijk in de goede richting zit. En, zoals al is aangegeven.. aquaplanning.. Je doet niets meer.. beetje schuin met je neus die vangrail raken en het is gebeurd hoor. Achterstevoren trouwens ook, zeker met 100+.quote:Op maandag 27 maart 2023 20:29 schreef Tengano het volgende:
Dus mijn aaname is: Je gaat niet naar Duitsland om daar 80 of 100 kilometer per uur te rijden en volgens mij moet je dan ook nog eens heel veel geluk hebben om met die snelheid op een recht stuk over de vangrail heen te jumpen.
onzin,quote:Op maandag 27 maart 2023 20:31 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Er van uitgaande datt ze ongeveer allemaal hetzelfde hebben gereden kun je het berekenen aan de hand van de blauwe auto. Waar is de crash, waar staat de auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |