Foto's van de zilvergrijze Porsche 1quote:Vier Nederlanders omgekomen op Duitse snelweg A3 bij ongeluk met drie Porsches
Bij een ernstig ongeluk op de Duitse snelweg A3 bij Emmerich, vlak over de Duits-Nederlandse grens, zijn vier Nederlanders omgekomen. Bij het ongeval waren drie Porsches met een Nederlands kenteken betrokken.
Ze reden vanochtend rond 10.45 uur op de A3 richting Keulen toen de 42-jarige bestuurder van een Porsche Cayman de macht over het stuur verloor en in een greppel terechtkwam. In die auto zat ook een vrouw.
Het had kort ervoor hard geregend en er lag veel water op de weg. Een woordvoerder van de Duitse politie zegt dat er waarschijnlijk sprake is geweest van aquaplaning, waarbij de banden de grip op het natte wegdek verliezen.
Een van de andere twee bestuurders, een Nederlander van 39, zag het gebeuren en stopte om hulp te bieden, maar op dat moment raakte de 56-jarige bestuurder van de derde Porsche, een 911, op hetzelfde wegdeel ook de controle over het stuur kwijt.
Daardoor kwamen de vrouwelijke passagier (37) van de Porsche die als eerste was gecrasht en de man die probeerde te helpen op slag om het leven. De bestuurders bezweken later, een in de traumahelikopter en een in het ziekenhuis. Een passagier is gewond geraakt.
De weg lag bezaaid met brokstukken
De A3 naar Keulen is tot het begin van de avond afgesloten vanwege het sporenonderzoek en het opruimen van de brokstukken.
Een politiewoordvoerder zegt tegen de krant dat het ongeluk mogelijk is ontstaan doordat de wagens hun snelheid niet hadden aangepast aan het water op de weg. De Porsches maakten vermoedelijk deel uit van een groep, maar er zijn geen aanwijzingen dat ze aan een straatrace bezig waren. Ook zijn er geen aanwijzingen voor alcohol- of drugsgebruik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de blauwe Porsche 2 circa 100 meter verder geparkeerd dan waar het ongeluk plaats vond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de zwarte Porsche 3 achterstevoren op de A3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzichtsfoto's van de situatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 29-03-2023 18:26:16 ]![]()
Dank voor het reeksen. Nou vergeet ik alleen een volgnumer te plaatsenKan iemand dat nog even aanpassen svp?
![]()
Eigenlijk ziet Porsche 1 er nog redelijk ongehavend uit. Porsche 3 zit veel meer in elkaar. Ik zag op een andere foto ook nog een los wiel die daar wss vanaf gekomen is.![]()
5 Nederlanders?quote:Op maandag 27 maart 2023 14:05 schreef Tengano het volgende:
Dank voor het reeksen. Nou vergeet ik alleen een volgnumer te plaatsenKan iemand dat nog even aanpassen svp?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Ik vind dit 1 een heel bijzonder ongeluk en daarnaast heb ik een specifieke binding met die omgeving. Meer ga ik er niet over zeggen.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:15 schreef Gunner het volgende:
Wat is jouw fascinatie met dit topic eigenlijk @:Tengano ?![]()
Het is toch vooral het blok hoor dat heel zwaar is. Een groter blok is ietsje zwaarder, waterkoeling maakt het blok een stuk zwaarder, en de rest tikt maar een beetje aan.quote:Op maandag 27 maart 2023 13:10 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ook dat was een probleem.
Maar de turbo had de turbo's in de achterbumper hangen, er lag dus nog meer gewicht achter en verder weg van de achteras. Vaak ook nog een zware air-conditioning motor er in.
En de "nieuwere" turbo had ook nog eens een intercooler.
Het is een pendel.
De 911 is begonnen als een licht sportwagentje. Dat werkte met de motor achterin, als je dat qua pk's gaat oprekken tot een andere klasse dan geeft problemen, ondanks dat de turbo een lichte oplossing is. Inmiddels is het een 1500kg zware en veel grotere auto ipv de 1000 kg auto met een lichte luchtgekoelde motor op die plek. Dan ga je eigenlijk voorbij de grenzen van de werkzaamheid van het concept, en hoe goed ze daar ook omheen engineeren, het is niet raar dat er dan op specifieke punten het lijntje breekt. Eerst bij die turbolag, en nu dus met aquaplaning. .Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Stond dat er serieus zo erbij, "als absolute idioten"?quote:Op maandag 27 maart 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan kom je er heel snel achter dat het Nederlandse wegdek een flink stuk beter is.
Overigens las ik ergens dat alle doden zijn gevallen doordat nummer 3 tegen de netjes gestopte #2 en gecrashte #1 reed en alle inzittenden van de vorige twee als absolute idioten op de vluchtstrook bleven staan.
Slechte journalistiek dan.![]()
Klinkt logisch maar vanaf het moment dat je ziet dat een aanstormende auto #3 (ook) in een slip raakt, heb je amper (lees: geen) tijd om jezelf nog in veiligheid te brengen achter de vangrail. Het is niet dat je eventjes erover springt ofzo.quote:Op maandag 27 maart 2023 13:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je kunt daar gewoon niet lopen en ik denk dat als ik in die situatie was geweest met een vrouwelijke passagier dat ik ook voor die vluchtstrook had gekozen om mezelf richting die blauwe Porsche te begeven. Maar ik had dan wel continue achterom gekeken om te zien of andere auto's voor mij een gevaar zouden kunnen zijn.
Oftewel, je kunt geen kant op.![]()
Ik snap wat je zegt. Maar als er een auto in zo'n situatie op mij af zou komen en ik zie het misgaan zou ik toch een snoekduik over die railing maken and hope for the best.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:35 schreef r_one het volgende:
Klinkt logisch maar vanaf het moment dat je ziet dat een aanstormende auto #3 (ook) in een slip raakt, heb je amper (lees: geen) tijd om jezelf nog in veiligheid te brengen achter de vangrail. Het is niet dat je eventjes erover springt ofzo.
Oftewel, je kunt geen kant op.![]()
Moet je eens in NL proberen, met onze (bredere) vangrails. Succesquote:Op maandag 27 maart 2023 14:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt. Maar als er een auto in zo'n situatie op mij af zou komen en ik zie het misgaan zou ik toch een snoekduik over die railing maken and hope for the best.
(en de eerste seconde ben je al kwijt aan reactietijd, voor je hersenen beseffen wat er gaat gebeuren)![]()
Welke kap?quote:Op maandag 27 maart 2023 13:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Omdat ze of geholpen werden door de Belgische ANWB of ze zelf met de kap open stonden…
Voorkant, midden, of achter?
Geloof er niks van, 5 Porsches onderweg tegenkomen met pech.![]()
Je zult me wel een keyboardwarrior vinden, maar mijn reactiesnelheid is wel iets sneller dan 1 seconde, en al helemaal als ik alert ben en weet waar ik op moet letten.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:42 schreef r_one het volgende:
Moet je eens in NL proberen, met onze (bredere) vangrails. Succes
(en de eerste seconde ben je al kwijt aan reactietijd, voor je hersenen beseffen wat er gaat gebeuren)
Het probleem in die situatie was gewoon dat je IETS moet doen. Ze konden daar moeilijk onderaan met zijn drieen in de regen op die helling blijven staan terwijl er verderop een auto stond waarmee ze weg konden komen.
En het had allemaal prima afgelopen als Porsche 3 niet in de slip was geraakt en ze geschept had. Daar krijgen die drie mensen dus nu de schuld van.
"Sometimes in a crisis situation there are no 'best options'. There are only options, and they all suck."
[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 27-03-2023 20:16:47 ]![]()
Oh met "nieuwer" bedoel ik die uit 1976 tot 1989, tot 1976 had de turbo geen intercooler.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is toch vooral het blok hoor dat heel zwaar is. Een groter blok is ietsje zwaarder, waterkoeling maakt het blok een stuk zwaarder, en de rest tikt maar een beetje aan.
De 911 is begonnen als een licht sportwagentje. Dat werkte met de motor achterin, als je dat qua pk's gaat oprekken tot een andere klasse dan geeft problemen, ondanks dat de turbo een lichte oplossing is. Inmiddels is het een 1500kg zware en veel grotere auto ipv de 1000 kg auto met een lichte luchtgekoelde motor op die plek. Dan ga je eigenlijk voorbij de grenzen van de werkzaamheid van het concept, en hoe goed ze daar ook omheen engineeren, het is niet raar dat er dan op specifieke punten het lijntje breekt. Eerst bij die turbolag, en nu dus met aquaplaning. .
Airco weegt 25kg, intercooler 10 tot 15, turbo nog eens 25kg, slangen buizen, condensator en connecties er nog bij en dat allemaal achter de achteras. Dat is een flink verschil met een niet turbo 911 tot 1989.
Bij de moderne 911's is de motor steeds meer naar voren geschoven en hangt het blok bijna tussen de achteras.
Maar goed je leert rijden met zulk soort auto's door slipcursusen te doen, en circuit te rijden. En dan bouw je respect op voor de auto en verbeter je je eigen rijvaardigheid.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Die ene seconde is wetenschappelijk aangetoond door verkeersdeskundigen. Je kunt jezelf wel hoger inschatten maar heb je ooit wel eens IRL werkelijk in zo'n situatie verkeerd?quote:Op maandag 27 maart 2023 14:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je zult me wel een keyboardwarrior vinden, maar mijn reactiesnelheid is wel iets sneller dan 1 seconde, en al helemaal als ik alert ben en weet waar ik op moet letten.
En je zou niet de eerste zijn die in plaats van 'Flight' reageert met 'Freeze' in zo'n bedreigende situatie. Ondanks al je zorgvuldig voorbedachte plannen.![]()
200 km/u is 55m/s, met een gemiddelde reactietijd van 250 ms, legt het voertuig nog 13.75 meter voordat je überhaupt gereageerd hebt.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt. Maar als er een auto in zo'n situatie op mij af zou komen en ik zie het misgaan zou ik toch een snoekduik over die railing maken and hope for the best.
Je hebt geen schijn van kans en moet dan vooral geluk hebben.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Dit is eerder 100 geweest, en zelfs voor 100 is de schade betrekkelijk minimaal.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:56 schreef Dauthi het volgende:
[..]
200 km/u is 55m/s, met een gemiddelde reactietijd van 250 ms, legt het voertuig nog 13.75 meter voordat je überhaupt gereageerd hebt.
Je hebt geen schijn van kans en moet dan vooral geluk hebben.![]()
Je kunt over de vangrail klimmen en een stukje wandelen als er weinig tot geen verkeer is. Zo druk was het niet. Het was kutweer en alle winkels zijn in Duitsland op zondag dicht. En die Porsche 3 is niet over de vangrail geschoten. Dus je kunt zeg maar tijdelijk dekking zoeken achter de vangrail totdat het weer rustig op de weg is en dan loop je weer een stukje. Als ik zie dat er met 200 km per uur een auto mijn kant op komt stap ik dus liever even de vangrail over en zoek ik dekking ipv van te denken dat ik wel geluk zal hebben. Ik heb immers geen haast op dat moment; ik wil mezelf graag levend uit die situatie redden.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:56 schreef Dauthi het volgende:
200 km/u is 55m/s, met een gemiddelde reactietijd van 250 ms, legt het voertuig nog 13.75 meter voordat je überhaupt gereageerd hebt.
Je hebt geen schijn van kans en moet dan vooral geluk hebben.
Als je een snelweg oversteekt doe je dat ook op een moment dat er even nauwelijks verkeer is. Je wacht vooral het juiste moment af. En dan desnoods maar tien minuten wachten totdat het veilig is om je weg te vervolgen.![]()
Dus die zijn lekker naar Duitsland gereden om met hun patserbak te gaan scheuren. Dan nog zal ik niet zeggen dat ze dit hebben verdiend, maar typisch is het wel.'t Echte en 't ware!![]()
Ik denk dat je eens goed de artikelen moet lezen of het voorgaande topic.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:00 schreef Japepk het volgende:
Dus die zijn lekker naar Duitsland gereden om met hun patserbak te gaan scheuren. Dan nog zal ik niet zeggen dat ze dit hebben verdiend, maar typisch is het wel.![]()
Iemand die ik ken is na een ongeluk met een vrachtwagen uit de auto gestapt en verdwaasd de snelweg overgestoken. En weer terug gelopen naar zijn auto. En omdat er een synaps afging dat hij dat niet had moeten doen, is hij nog een keer overgestoken naar de vluchtstrook.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt. Maar als er een auto in zo'n situatie op mij af zou komen en ik zie het misgaan zou ik toch een snoekduik over die railing maken and hope for the best.
Hij kan het navertellen.crap in = crap out![]()
Dat zou mijn eerste gedachte zijn, daar langs de vangrail. De winkels zijn dicht, dus zo druk is het niet.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je kunt over de vangrail klimmen en een stukje wandelen als er weinig tot geen verkeer is. Zo druk was het niet. Het was kutweer en alle winkels zijn in Duitsland op zondag dicht. En die Porsche 3 is niet over de vangrail geschoten. Dus je kunt zeg maar tijdelijk dekking zoeken achter de vangrail totdat het weer rustig op de weg is en dan loop je weer een stukje. Als ik zie dat er met 200 km per uur een auto mijn kant op komt stap ik dus liever even de vangrail over en zoek ik dekking ipv van te denken dat ik wel geluk zal hebben. Ik heb immers geen haast op dat moment; ik wil mezelf graag levend uit die situatie redden.
Als je een snelweg oversteekt doe je dat ook op een moment dat er even nauwelijks verkeer is. Je wacht vooral het juiste moment af. En dan desnoods maar tien minuten wachten totdat het veilig is om je weg te vervolgen.crap in = crap out![]()
Fok-meet, wedstrijdje doen en timen wie het snelst over de vangrail klimt. Denk dat de meesten de 10 seconden wel halen.crap in = crap out![]()
Ik heb jarenlang trainingen verzorgd met Jo Bonten. Dan weet je wel genoeg denk ik.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:56 schreef r_one het volgende:
Die ene seconde is wetenschappelijk aangetoond door verkeersdeskundigen. Je kunt jezelf wel hoger inschatten maar heb je ooit wel eens IRL werkelijk in zo'n situatie verkeerd?
En je zou niet de eerste zijn die in plaats van 'Flight' reageert met 'Freeze' in zo'n bedreigende situatie. Ondanks al je zorgvuldig voorbedachte plannen.![]()
Nee, dit was echt geen 100 km/u.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is eerder 100 geweest, en zelfs voor 100 is de schade betrekkelijk minimaal.
Vergeet ook niet dat de auto's zijn uitgebroken en dus spinde.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Was ook te zien op die foto's.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:03 schreef loveli het volgende:
Dat zou mijn eerste gedachte zijn, daar langs de vangrail. De winkels zijn dicht, dus zo druk is het niet.![]()
quote:Op maandag 27 maart 2023 14:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Foto's van de zilvergrijze Porsche 1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de blauwe Porsche 2 circa 100 meter verder geparkeerd dan waar het ongeluk plaats vond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de zwarte Porsche 3 achterstevoren op de A3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzichtsfoto's van de situatieOchjee Tengano, onze plaatselijke ramptoerist, heeft het topic ook gevonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
![]()
Ja, spinnen met 100 km/u is gewoon mogelijk. En het leuke van aquaplannen is dat je in een spin dus totaal niet afremt.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:06 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nee, dit was echt geen 100 km/u.
Vergeet ook niet dat de auto's zijn uitgebroken en dus spinde.![]()
Je bedoelt dat talud dat met 45 graden naar beneden loopt, tijdens een wolkbreuk waardoor tot je kniëen in de modder verdwijnt of naar beneden glijdt bij iedere stap die je zet op je gladde sportschoenen of loafers?quote:Op maandag 27 maart 2023 15:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je kunt over de vangrail klimmen en een stukje wandelen als er weinig tot geen verkeer is. Zo druk was het niet. Het was kutweer en alle winkels zijn in Duitsland op zondag dicht. En die Porsche 3 is niet over de vangrail geschoten. Dus je kunt zeg maar tijdelijk dekking zoeken achter de vangrail totdat het weer rustig op de weg is en dan loop je weer een stukje. Als ik zie dat er met 200 km per uur een auto mijn kant op komt stap ik dus liever even de vangrail over en zoek ik dekking ipv van te denken dat ik wel geluk zal hebben. Ik heb immers geen haast op dat moment; ik wil mezelf graag levend uit die situatie redden.
Als je een snelweg oversteekt doe je dat ook op een moment dat er even nauwelijks verkeer is. Je wacht vooral het juiste moment af. En dan desnoods maar tien minuten wachten totdat het veilig is om je weg te vervolgen.
En een vangrail waar al iemand tegen aan is gecrasht is niet langer veilig door de structurele schade aan de vangrail.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Not much impressed.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang trainingen verzorgd met Jo Bonten. Dan weet je wel genoeg denk ik.
Maar jij wilt Jo Bonten (nooit van gehoord overigens) projecteren op de gemiddelde automobilist???
Zullen we even realistisch blijven?![]()
![]()
Niet van Jo Bonten gehoord hebbenquote:Op maandag 27 maart 2023 15:10 schreef r_one het volgende:
Not much impressed.
Maar jij wilt Jo Bonten (nooit van gehoord overigens) projecteren op de gemiddelde automobilist???![]()
![]()
Met 80 in een voorwiel aangedreven jaren '80 blik ook, heb ik ooit ervaren. Sindsdien overschat ik mezelf minder vaak.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, spinnen met 100 km/u is gewoon mogelijk. En het leuke van aquaplannen is dat je in een spin dus totaal niet afremt.crap in = crap out![]()
Je gunt het niemand, ook deze mensen niet.
Als je niet voldoende controle over je wagen hebt en het inzicht mist wanneer je wel en niet wat gas kan geven kan je beter gewoon lekker in de Toyota Yaris blijven rijden zeg ik altijd.
Triest, met name voor de nabestaanden.![]()
Ik kende hem ook niet, maar weet nu dankzij hem en Google wel wat ik moet doen bij een drone-aanval.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Not much impressed.
Maar jij wilt Jo Bonten (nooit van gehoord overigens) projecteren op de gemiddelde automobilist???
Zullen we even realistisch blijven?
crap in = crap out![]()
Ik in december met ijzel al met amper 10. Het enige wat je ervoor nodig hebt is gripverlies en zijwaartse krachten.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Met 80 in een voorwiel aangedreven jaren '80 blik ook, heb ik ooit ervaren. Sindsdien overschat ik mezelf minder vaak.![]()
Win-win dusquote:Op maandag 27 maart 2023 15:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik kende hem ook niet, maar weet nu dankzij hem en Google wel wat ik moet doen bij een drone-aanval.![]()
Ik ga me er echt niet in verdiepen, boeit me totaal niet en behoorlijk off-topic welke bovenmenselijke krachten Tengano allemaal heeft.![]()
Hoeveel onzin kan je in 1 post stoppen. Ten eerste ga jij dat met het blote oog niet in kunnen schatten en dan ga je rustig over vangrail want je hebt geen haast. Tegen de tijd dat jij door hebt dat er een auto met 200 op je afkomt bel je al aan bij de Hemelpoort.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ik zie dat er met 200 km per uur een auto mijn kant op komt stap ik dus liever even de vangrail over en zoek ik dekking ipv van te denken dat ik wel geluk zal hebben. Ik heb immers geen haast op dat moment; ik wil mezelf graag levend uit die situatie redden.
En misschien moet je eens naar de foto's kijken. Leuk als je achter die vangrail staat, maar je ziet dat een simpel karretje als een Porche er al dwars doorheen/overheen gaat. Ook daarachter was je morsdood geweest.
Porche 2 lijkt de enige normale te zijn geweest, die heeft zijn auto prima onder controle gehad en stilgezet.![]()
Auto 1 en 3 hebben waarschijnlijk op de rechter baan gereden en nummer 2 op de linker. Het spoor van de vrachtwagens is namelijk dieper op de rechter baan waardoor er meer water blijft staan.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hoeveel onzin kan je in 1 post stoppen. Ten eerste ga jij dat met het blote oog niet in kunnen schatten en dan ga je rustig over vangrail want je hebt geen haast. Tegen de tijd dat jij door hebt dat er een auto met 200 op je afkomt bel je al aan bij de Hemelpoort.
En misschien moet je eens naar de foto's kijken. Leuk als je achter die vangrail staat, maar je ziet dat een simpel karretje als een Porche er al dwars doorheen/overheen gaat. Ook daarachter was je morsdood geweest.
Porche 2 lijkt de enige normale te zijn geweest, die heeft zijn auto prima onder controle gehad en stilgezet.![]()
Doet hij vaker hoor, vooral dat laatste. Tengano the Unbreakable.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Ben je nou aan het trollen of gewoon je superioriteit aan het etaleren?![]()
Daarom moeten mensen die geen controle over hun voertuig hebben én inzicht in de actuele situatie ontberen ook niet in dergelijke moordmachines gaan rijden.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:27 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Auto 1 en 3 hebben waarschijnlijk op de rechter baan gereden en nummer 2 op de linker. Het spoor van de vrachtwagens is namelijk dieper op de rechter baan waardoor er meer water blijft staan.
Dat maakt het niet minder triest of verdrietig overigens. Het laat maar weer eens zien hoe kwetsbaar we als mensen zijn, om een of andere reden overschatten we ons eigen kunnen volledig. @Tengano is een mooi voorbeeld daarvan.![]()
Ik heb jarenlang met Spiderman samengewerkt en was binnen 0.67 seconden over de vangrail gesprongen. En was dit niet gelukt dan had ik omhoog gesprongen en was de 3e porsche onder mij doorgereden. Dit is dan ook geen triest ongeluk maar meer onkunde van de betrokkenen.![]()
Het schijnt wel vaker niet heel druk te zijn op een afgesloten snelweg.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja, dat kan ook. Moet het wel heel hard regenen.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, spinnen met 100 km/u is gewoon mogelijk. En het leuke van aquaplannen is dat je in een spin dus totaal niet afremt.
Uit ervaring met de slipcursus in porsche's kan ik zeggen dat je veel moeite moet doen om hem te laten uitbreken op asfalt.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
quote:Op maandag 27 maart 2023 15:18 schreef r_one het volgende:
Win-win dus![]()
Ik ga me er echt niet in verdiepen, boeit me totaal niet en behoorlijk off-topic welke bovenmenselijke krachten Tengano allemaal heeft.Het lijkt me toch verstandiger dat je eerst weet wat de krachten van Jo Bonten zijn. Dit is namelijk een van de weinige helden die ons land nog kent, dus een beetje respect is in deze wel gepast.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:35 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Doet hij vaker hoor, vooral dat laatste. Tengano the Unbreakable.
Jo, als je dit leest, voor mij ben je iig een held![]()
![]()
Fijn zo'n supergecontroleerde omgeving afzetten tegenover een snelweg met flink wat hoogteverschil waar ergens een bak water blijft liggenquote:Op maandag 27 maart 2023 15:43 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook. Moet het wel heel hard regenen.
Uit ervaring met de slipcursus in porsche's kan ik zeggen dat je veel moeite moet doen om hem te laten uitbreken op asfalt.
FOK!goden
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Straatcommando.
![]()
Je zuster op een houtvlot![]()
Dat stuk snelweg is sinds de nieuwe asfaltlaag dramatisch.
En als je auto goed planed ben je hem gewoon even helemaal kwijt, zeker als je lekkere brede sloffen hebt.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Uit dit verhaal wordt toch wel duidelijk dat de eerste Porsche op eigen krachten over de vangrail is beland.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:52 schreef Alpha0 het volgende:
Voorhout geschrokken na plotselinge dood bekende dorpsgenoot
De vermeende botsing met Porsche 3 is dus geen optie meer.quote:De 42-jarige bestuurder en 37-jarige bijrijder glipten door de vangrail en kwamen in een greppel terecht.
https://www.omroepwest.nl(...)-bekende-dorpsgenootSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Even later verloor een 56-jarige Nederlander in een Porsche 911 op datzelfde stuk weg de macht over het stuur. Daardoor raakte hij de drie personen die langs de weg stonden en botste daarna tegen de vangrail, zei de politie.
https://www.telegraaf.nl/(...)ak-porsche-drama-nogquote:Het onderzoek naar het noodlottige ongeval op de Duitse A3 waarbij vier Nederlanders om het leven kwamen loopt nog, maar 'het vermoeden is dat aquaplaning de oorzaak is geweest'. Dat zegt een woordvoerder van de Duitse politie. ,,Mogelijk in combinatie met een hogere snelheid."
Laatste update 27-3-23 16:38
https://www.gelderlander.(...)e-snelheid~a822176d/
[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 27-03-2023 16:54:05 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: