abonnement Unibet Coolblue
pi_208521810
TT in de geest van de last post.

Nu heb ik dan natuurlijk ook prachtige zoons die ik zelf allemaal onzin aan wil leren. Moet er dan niet aan denken dat er dan van die gore Russen tussen zouden komen.

Dan maar met 1040 per dag in een kuiltje.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 20:02:07 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208521883
In 2020 werden de verkiezingen in Ethiopie uitgesteld vanwege de Covid pandemie, wat de machthebbers wel uitkwam want dan konden ze natuurlijk langer aan de macht blijven.
Tigray is een gebied in het noorden van Ethiopie die dit uitstel niet erkende en ze deden hun eigen verkiezingen waar ze uiteraard wonnen. Beide partijen erkenden elkaar niet en het conflict ontplofte toen Tigray een militaire basis van de Ethiopische overheid overrompelde, er tientallen doden vielen en de wapens geplunderd werden.

In de 2 jaar daarna was er een oorlog die groter was dan Ukraine met uiteindelijk bijna 800k doden.
En waar er dmv idiote ww1 tactieken er in een paar weken tijd 100k doden vielen

Op dezelfde manier had Rusland een directe oorlog met NATO kunnen beginnen als alle Westerse troepen niet snel waren teruggetrokken in jan/feb 2022: een 'kleine' aanval van Rusland op NATO troepen met tientallen doden...

=================================================================================
The biggest war today is not in Ukraine but Tigray, where WWI tactics are causing ‘unbelievable carnage’
=================================================================================
An estimated one million troops are engaged in the battlefields of the northern Ethiopian region, with as many as 100,000 believed to have been killed in recent weeks

According to Professor Tronvoll, whose more than 30 years of research and fieldwork has focused on Ethiopia and Eritrea, the military strategy used by Ethiopian troops mirrors that of the First World War: using infantry to push large “human waves” of soldiers to breach Tigrayan defence lines.

He said it was likely as many as 100,000 soldiers have been slaughtered in recent weeks.

“You have thousands of troops running over the field trying to reach the enemy line, and of course the first, second and third wave will be shot down,” Professor Tronvoll told i.

But then when the fourth wave comes, the Tigrayan forces have run out of ammunition or are overrun.

Lees verder: https://inews.co.uk/news/(...)tics-carnage-1925495

[ Bericht 8% gewijzigd door slashdotter3 op 24-03-2023 20:58:13 ]
  vrijdag 24 maart 2023 @ 20:51:15 #5
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208522853
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:46 schreef 3rr0r het volgende:
Strela troep

[ twitter ]
Die eerste lijkt me een schot zonder IR lock, het missile blijft in een rechte lijn vliegen, het maakt ook totaal geen stuurbewegingen. De tweede is sowieso ruim binnen het dode volume van het systeem (op zo'n korte afstand is de missile sturing nog niet gereed), logisch dat die mis gaat.

Daarbij is de Strela (SA-13 Gopher) een IR systeem net als MANPAD systemen als de Stinger, Igla etc. Je moet dus een behoorlijke hittebron hebben om een IR lock te krijgen. Zo'n pruts drone straalt totaal geen warmte uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 24-03-2023 21:00:29 ]
  vrijdag 24 maart 2023 @ 21:06:22 #6
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208523333
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:48 schreef slashdotter3 het volgende:
James Vasquez blijkt een scammer te zijn die 3 miljoen aan donaties in eigen zak heeft gestoken en nu spoorloos is
Was die kneus al niet eens eerder voorbijgekomen?
  vrijdag 24 maart 2023 @ 21:14:57 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:18:00 #8
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208524797
Alle zwaargewonde Russische krijgsgevangenen worden terug naar Rusland gestuurd.
De belangrijkste reden daarvoor is dat ze dan het probleem van Rusland zijn ipv die van Ukraine.

https://www.reddit.com/r/(...)russia_all_severely/
Ukraine brings back to Russia all severely wounded prisoners who could be transported

======================
There was an article about 6 months ago that the Russians had a "pecking order" of POWs they wanted back: officers first, elite unit able bodied soldiers, regular unit able bodied soldiers, Wagner able bodied soldiers, DNR/LNR able bodied soldiers, and finally, wounded soldiers.

So Ukraine is forcing them to take back their least wanted POWs whose families are the most likely to be upset with the government.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 24 maart 2023 @ 22:22:20 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208524860
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:35:18 #10
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208525106
quote:
84s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:22 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
De insiders die weten hoe zwak het Russische leger in werkelijkheid is nemen een voorschot op de uiteindelijke uitkomst en minimailseren hun verliezen.
pi_208525142
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:48 schreef slashdotter3 het volgende:
James Vasquez blijkt een scammer te zijn die 3 miljoen aan donaties in eigen zak heeft gestoken en nu spoorloos is

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
James Vasquez is nog wel online

https://twitter.com/jmvasquez1974/status/1639291495110033408?s=20
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:44:39 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208525336
Offtopic maar wel interessant:

VS vs Iran mini oorlog nu in Syrie vanwege de aanval op de Amerikaanse basis door een Iraanse drone waarbij 1 dode en 5 gewonden vielen.

Amerikaanse airstrikes op Iraanse doelen en Iraanse tegenaanvallen op Amerikaanse basissen.

twitter

twitter
pi_208525357
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Was die kneus al niet eens eerder voorbijgekomen?
twitter
twitter


[ Bericht 28% gewijzigd door Slayage op 24-03-2023 22:51:35 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208525377
Pfff zojuist de meest indrukwekkende close artillerie video gezien van deze hele vervloekte oorlog. Video is van het K-2 battalion, onderdeel van de 54e Gemechaniseerde Brigade. Voor zover ik weet vecht deze ergens in de buurt van Bakhmut.

Edit: 54e Mech Brigade heeft hun basis IN Bakhmut.

[ Bericht 6% gewijzigd door oheng op 24-03-2023 23:01:38 ]
pi_208525409
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Was die kneus al niet eens eerder voorbijgekomen?
Ik had al ernstige twijfels toen ie voorbij kwam in een video van JohnnyFD en het verschil niet wist tussen een tank, APC en houwitser.
A mind with a heart of it's own
pi_208525429
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Offtopic maar wel interessant:

VS vs Iran mini oorlog nu in Syrie vanwege de aanval op de Amerikaanse basis door een Iraanse drone waarbij 1 dode en 5 gewonden vielen.

Amerikaanse airstrikes op Iraanse doelen en Iraanse tegenaanvallen op Amerikaanse basissen.

[ twitter ]
[ twitter ]
De Iranirs zitten de laatste tijd ook de Azeris openlijk te bedreigen. Nu deze shit. Mogelijk willen de Iranirs afleiden van de interne issues met buitenlandse issues. Ze hebben weinig te winnen door openlijk de confrontatie op te zoeken met de Amerikanen. En een confrontatie met de Azeris krijgen ze ook de Turken Isralisch en de Amerikanen op hun dak.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208525571
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:46 schreef oheng het volgende:
Pfff zojuist de meest indrukwekkende close artillerie video gezien van deze hele vervloekte oorlog. Video is van het K-2 battalion, onderdeel van de 54e Gemechaniseerde Brigade. Voor zover ik weet vecht deze ergens in de buurt van Bakhmut.
Heftige shit inderdaad.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208525636
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:50 schreef Slayage het volgende:

[..]
De Iranirs zitten de laatste tijd ook de Azeris openlijk te bedreigen. Nu deze shit. Mogelijk willen de Iranirs afleiden van de interne issues met buitenlandse issues. Ze hebben weinig te winnen door openlijk de confrontatie op te zoeken met de Amerikanen. En een confrontatie met de Azeris krijgen ze ook de Turken Isralisch en de Amerikanen op hun dak.
Nee, heeft ermee te maken dat Armeni een belangrijk doorvoerland is voor Iran richting rusland, die nu dreigt afgesloten te worden door Turkije en Azerbeijan.

Zie kaart.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 23:10:32 #20
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208525706
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:46 schreef oheng het volgende:
Pfff zojuist de meest indrukwekkende close artillerie video gezien van deze hele vervloekte oorlog. Video is van het K-2 battalion, onderdeel van de 54e Gemechaniseerde Brigade. Voor zover ik weet vecht deze ergens in de buurt van Bakhmut.

Edit: 54e Mech Brigade heeft hun basis IN Bakhmut.
2e poging was wel heel dichtbij ja.

Wat is dat voor vierkante fortificatie links bovenin? Overblijfsel van een kamp ofzo?
pi_208525732
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:04 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee, heeft ermee te maken dat Armeni een belangrijk doorvoerland is voor Iran richting rusland, die nu dreigt afgesloten te worden door Turkije en Azerbeijan.

Zie kaart.
De Iranirs en Russen zijn bang dat de Azeris en Armenirs vrede gaan sluiten waardoor de Russen en Iranirs minder belangrijk zullen worden, dus minder in te brengen hebben.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 24 maart 2023 @ 23:15:13 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208525747
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:50 schreef Slayage het volgende:

[..]
De Iranirs zitten de laatste tijd ook de Azeris openlijk te bedreigen. Nu deze shit. Mogelijk willen de Iranirs afleiden van de interne issues met buitenlandse issues. Ze hebben weinig te winnen door openlijk de confrontatie op te zoeken met de Amerikanen. En een confrontatie met de Azeris krijgen ze ook de Turken Isralisch en de Amerikanen op hun dak.
Waarom zou Amerika zich militair bemoeien met een Iran vs Azerbaijan oorlog :? Vooral als Turkije en Israel al ermee bezig zijn? Die 2 zijn directe bondgenoten van Azerbaijan, de VS erbij wordt onhandig
pi_208525765
quote:
Dat Oekraners zich begeven in een trench voor volk en vaderland snap ik, maar journalisten die dat doen snap ik niet. Zo'n Marie colvin die uiteindelijk omkomt in Syri is een extreme voorbeeld. Er is ook een film over haar expedities in verschillende oorlogsgebieden A Private War (2018) - Reference View - IMDb
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208525793
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:15 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Waarom zou Amerika zich militair bemoeien met een Iran vs Azerbaijan oorlog :? Vooral als Turkije en Israel al ermee bezig zijn? Die 2 zijn directe bondgenoten van Azerbaijan, de VS erbij lijkt me onhandig
Isral natuurlijk. De Amerikanen gaan Isral echt niet alleen laten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 24 maart 2023 @ 23:20:11 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208525808
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:18 schreef Slayage het volgende:

[..]
Isral natuurlijk. De Amerikanen gaan Isral echt niet alleen laten.
De Amerikanen hebben Israel nog nooit met mankracht geholpen. Vanaf Yom Kippur in 1973 wel met materiaal.
pi_208525881
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:20 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
De Amerikanen hebben Israel nog nooit met mankracht geholpen. Vanaf Yom Kippur in 1973 wel met materiaal.
De Amerikanen hebben oekrine ook nooit met mankracht geholpen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208526101
Nice

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208526120
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 24 maart 2023 @ 23:57:03 #29
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208526163
twitter


Omslag zo gaan de verhalen.
pi_208526376
twitter


Want waarom zou je het handmatig doen?
pi_208526608
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Was die kneus al niet eens eerder voorbijgekomen?
In het begin van de oorlog zijn wat filmpjes van hem flink rond gegaan. Die heb ik maar ook andere hier wel is gepost. Maar vanaf de zomer begon die steeds meer onzin te posten eigenlijk. Brandon Mitchell van Ukraine_tbic had het in 1 van zijn video's erover dat een groep Amerikanen met veel bombarie een paar dagen achter het front wat ouwe rotzooi brachten en veel filmpjes maakte zodat het leek of ze mee vochten en gingen dan weer terug naar Lviv. Hij noemde ze ook de lviv warriors. Over wie het ging wou hij toen niet zeggen maar blijkbaar ging het om hem.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 maart 2023 @ 07:26:05 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208527240
Goedemorgen!

twitter


_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 25 maart 2023 @ 07:57:51 #33
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 maart 2023 @ 08:09:15 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208527463
Bakhmut holds!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208527639
Bijna 170 k dode Russische ratten _O- :W . Zogenaamd het tweede leger op aarde _O- .
pi_208527656
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 07:26 schreef Starhopper het volgende:
Goedemorgen!

[ twitter ]

_O-
Geen woord over vrede :'(
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 09:06:51 #37
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208527928
quote:
Eens met Dimko.
pi_208528262
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Offtopic maar wel interessant:

VS vs Iran mini oorlog nu in Syrie vanwege de aanval op de Amerikaanse basis door een Iraanse drone waarbij 1 dode en 5 gewonden vielen.

Amerikaanse airstrikes op Iraanse doelen en Iraanse tegenaanvallen op Amerikaanse basissen.

[ twitter ]
[ twitter ]
Wat heeft Iran hier aan? Winnen gaan ze nooit en als je ziet wat de usaf met die Wagner bende heeft gedaan dan zou ik het niet nog een keer proberen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208528410
twitter


Nordic Air Force Organization (NAFO).
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:22:56 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208528664
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:00 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Nordic Air Force Organization (NAFO).
ScandiNavian Air Force Unit (SNAFU) :P

quote:
BOHICA - Bend Over, Here It Comes Again
DILLIGAS - Do I Look Like I Give A Shit
DILLIGAFF - Do I Look Like I Give A Flying Fuck
FIDO - Fuck It-Drive On
FISHDO - Fuck It, Shit Happens - Drive On
FIFI - Fuck It-Fly It
FUBAB - Fucked Up Beyond All Belief
FUBAR - Fucked Up Beyond All Repair/Recognition/Reason
FUBB - Fucked Up Beyond Belief
FUBISO - Fuck You Buddy, I'm Shipping Out
FUMTU - Fucked Up More Than Usual
JAFO - Just Another Fucking Observer
JANFU - Joint Army-Navy Fuck Up
KMACYOYO - Kiss My Ass Colonel, You're On Your Own
SHFAW - Shit Hitting Fan At Warpspeed
SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition/Reason
SOL - Shit Out of Luck
SRDH - Shit Rolls Down Hill
SSDD - Same Shit, Different Day
SUSFU - Situation Unchanged, Still Fucked Up
TARFU - Things Are Really Fucked Up, or Totally and Royally Fucked Up
TAUFU - Totally And Utterly Fucked Up
Charlie Foxtrot - From the phonetic alphabet letters C and F, meaning Cluster Fuck
https://nl.wikipedia.org/wiki/SNAFU
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:45:42 #42
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208528942
quote:
Nog een kleine slag om de arm, maar dit zat er natuurlijk aan te komen. Als je oekraine aan 3 van de 4 kanten ingeboxed hebt, en je het lukt je maar niet om die laatste kant te doen, tja.

Sta je dan met je "winteroffensief". 10.000en man in de meatgrinder, en dan heb je ook.... helemaal niks.
&lt;signature here&gt;.
pi_208529095
twitter


Wat hij niet noemt, is dat je beter een granaat op de grond kan hebben ontploffen dan een metertje boven je hoofd.
pi_208529133
Realiteit begint eindelijk tot de Russen door te dringen

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 25 maart 2023 @ 11:23:55 #45
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208529362
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 11:02 schreef Slayage het volgende:
Realiteit begint eindelijk tot de Russen door te dringen

[ twitter ]
Ja, dima, dat noemen we "een paria zijn".
&lt;signature here&gt;.
pi_208529677
twitter


quote:
Before the full-fledged invasion, Russian state media favored the description of pro-independence Ukrainians as “pigs,” with corresponding cartoons featured on state television, where Ukraine’s language, food, and traditions were routinely mocked. Since February 2022, the descriptions have descended into the realm of open dehumanization. During his show in July, Solovyov said: “When a doctor is deworming a cat — for the doctor, it’s a special operation, for the worms, it’s a war, and for the cat, it’s a cleansing.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 11:57:55 #48
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208529696
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

Wat hij niet noemt, is dat je beter een granaat op de grond kan hebben ontploffen dan een metertje boven je hoofd.
Dat net dempt toch de schok zodat ie niet afgaat?
  zaterdag 25 maart 2023 @ 11:58:37 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_208529704
twitter


Nu terugstoten en de Russische moraal volledig breken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_208529785
ISW: Wagner-baas twijfelt aan Kremlin-narratief over 'denazificatie'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68304509

Wie kan ik nog geloven :'(
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 12:06:03 #51
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208529796
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 11:58 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Nu terugstoten en de Russische moraal volledig breken.
Hoeveel slagkracht heeft Oekrane nog over? En hoeveel de Russen, die de laatste maand hun krachten lijken te sparen?
Nu de Ruskies onderschatten, terwijl je zelf ook op je tandvlees loopt, kan erg vervelend uitpakken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208529804
Voor de geadresseerden, vanavond om 20.30u op Discovery Channel Bear Grylls in Oekrane en bij Zelensky.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 12:08:07 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208529818
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:06 schreef StateOfMind het volgende:
Voor de geadresseerden, vanavond om 20.30u op Discovery Channel Bear Grylls in Oekrane en bij Zelensky.
Benieuwd naar de "Let's drink my own piss" memes. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208529861
:D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208529868
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:06 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Hoeveel slagkracht heeft Oekrane nog over? En hoeveel de Russen, die de laatste maand hun krachten lijken te sparen?
Nu de Ruskies onderschatten, terwijl je zelf ook op je tandvlees loopt, kan erg vervelend uitpakken.
Je draait Oekrane en Rusland om in je verhaal.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 12:16:56 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208529884
Putin naar de ICC gaat niet meer door helaas 😩😩😩

===============================
Vertrouweling Poetin stelt verbod op Internationaal Strafhof in Rusland voor

Een vertrouweling van de Russische president Vladimir Poetin heeft voorgesteld het Internationaal Strafhof (ICC) in Rusland te verbieden. De voorzitter van het Russische Lagerhuis, Vyacheslav Volodin, riep op tot een verbod op alle activiteiten van het Strafhof in Rusland en tot het straffen van iedereen die samenwerkt met en steun verleent aan het ICC. Daarvoor is het nodig om de wetgeving aan te passen, schreef hij op Telegram.

Half maart vaardigde het ICC een arrestatiebevel uit tegen Poetin op beschuldiging van oorlogsmisdaden in verband met de invasie van Oekrane. Rusland heeft het arrestatiebevel schandalig, onaanvaardbaar en vijandig genoemd.
pi_208529889
Artikel vol links https://nos.nl/artikel/24(...)poort-en-uitschakelt

Hoe de Oekraense geheime dienst verraders in eigen land opspoort en uitschakelt

Sinds de oorlog in Oost-Oekrane in 2014 is de SBOe betrokken bij operaties tegen pro-Russische separatisten in de Donbas. Volgens Amnesty International en Human Rights Watch maakt de SBOe zich daarbij soms schuldig aan mensenrechtenschendingen, net als de separatistenbewegingen zelf overigens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 12:18:18 #58
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208529890
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:15 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Je draait Oekrane en Rusland om in je verhaal.
Niet echt. Bovendien kost aanvallen de Oekraeners veel meer kracht dan het verdedigen wat ze tot nu toe doen.
Je moet goed weten hoe verzwakt de Ruskies zijn, anders wordt het een shitshow.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 25 maart 2023 @ 12:19:55 #59
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208529906
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

Wat hij niet noemt, is dat je beter een granaat op de grond kan hebben ontploffen dan een metertje boven je hoofd.
Ik wou het net zeggen :D

Die netten maken het effect van zo'n scherfgranaat juist erger
  zaterdag 25 maart 2023 @ 12:25:14 #60
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208529985
twitter
A mind with a heart of it's own
pi_208530171
quote:
VS klaagt Russische spion aan die Strafhof in Den Haag wilde infiltreren
https://nos.nl/l/2468786

De Russische geheim agent die vorig jaar de toegang tot Nederland werd geweigerd, wordt door de VS aangeklaagd voor spionage en fraude. De 37-jarige Sergej Vladimirovitsj Tsjerkasov studeerde enkele jaren in de VS onder zijn Braziliaanse schuilnaam Viktor Muller Ferreira.

De AIVD werd door een buitenlandse inlichtingendienst getipt dat Tsjerkasov onder zijn valse naam stage wilde lopen bij het Internationaal Strafhof in Den Haag. Volgens een woordvoerder had hij daarbij inzage kunnen krijgen in gevoelige internationale rechtszaken, zoals het onderzoek naar Russische oorlogsmisdaden in Oekrane.

Voor Tsjerkasov afgelopen april aan het werk kon gaan werd hij tot ongewenst vreemdeling verklaard en op het vliegtuig gezet naar Brazili, het land waar hij woonde. Tsjerkasov had daar en in de VS jarenlang gewerkt aan een dekmantel als Poetin-kritische student Internationale Betrekkingen. Volgens de AIVD verloochende hij zijn Russische identiteit om bij informatie te kunnen komen die buiten het bereik van Russen wordt gehouden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208530207
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 11:57 schreef kibo het volgende:

[..]
Dat net dempt toch de schok zodat ie niet afgaat?
Die dingen werken gewoon met een pin
pi_208530423
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 25 maart 2023 @ 13:18:41 #66
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208530891
Gigantische verliezen, barriere troepen, en totale corruptie. De overgebleven soldaten hebben wat op- en aanmerkingen.

Ik wist niet dat het kon, maar deze video is toch weer een tandje erger dan alle andere klaagvideo's. Ik vermoed dat deze eenheid ergens ten zuiden/westen van Donetsk zit.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 maart 2023 @ 14:15:19 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208531116
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:53 schreef oheng het volgende:
Gigantische verliezen, barriere troepen, en totale corruptie. De overgebleven soldaten hebben wat op- en aanmerkingen.

Ik wist niet dat het kon, maar deze video is toch weer een tandje erger dan alle andere klaagvideo's. Ik vermoed dat deze eenheid ergens ten zuiden/westen van Donetsk zit.
Waarom bellen ze niet naar Oekraine om afspraak te maken zich over te geven? Waarom binden ze niet een wit shirt aan een stok en lopen ze naar de overkant?

Ze balen gewoon omdat ze geen Oekraners kunnen vermoorden en verkrachten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Starhopper op 25-03-2023 14:20:52 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208531135
twitter
  zaterdag 25 maart 2023 @ 14:32:22 #70
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208531322
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:53 schreef oheng het volgende:
Gigantische verliezen, barriere troepen, en totale corruptie. De overgebleven soldaten hebben wat op- en aanmerkingen.

Ik wist niet dat het kon, maar deze video is toch weer een tandje erger dan alle andere klaagvideo's. Ik vermoed dat deze eenheid ergens ten zuiden/westen van Donetsk zit.
Die zien er niet al te florissant uit. Onderstaande afko's alle van toepassing. ;)

SHFAW - Shit Hitting Fan At Warpspeed
SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition/Reason
SOL - Shit Out of Luck
SRDH - Shit Rolls Down Hill
SSDD - Same Shit, Different Day
SUSFU - Situation Unchanged, Still Fucked Up
TARFU - Things Are Really Fucked Up, or Totally and Royally Fucked Up
TAUFU - Totally And Utterly Fucked Up

En binnenkort MIA :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208531628
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:51 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Die dingen werken gewoon met een pin
Niet alles wat ze naar beneden gooien vanaf drones is hetzelfde.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 maart 2023 @ 15:01:13 #72
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208531649
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:06 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Hoeveel slagkracht heeft Oekrane nog over? En hoeveel de Russen, die de laatste maand hun krachten lijken te sparen?
Nu de Ruskies onderschatten, terwijl je zelf ook op je tandvlees loopt, kan erg vervelend uitpakken.
Oekrane is aan het voorbereiden op het tegenoffensief. Volgens mij hoeven ze niet op hun tandvlees te lopen, maar kiezen ze om hun krachten te sparen. Rusland lijkt inderdaad niet meer te kunnen. Die hebben hun winteroffensief zien mislukken. Nou ja, ze hebben hele stukken Bakhmut in handen, maar dat is niet echt een gamechanger. Die lijken af te druipen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208531711
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 25 maart 2023 @ 15:20:06 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208531800
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:29 schreef DrMarten het volgende:
[ twitter ]
Hier kan je het hele NYT artikel lezen. Als het allemaal klopt, hoop ik dat die Vasquez een onvriendelijke "collega" tegenkomt.
Stolen Valor :r

Stolen Valor: The U.S. Volunteers in Ukraine Who Lie, Waste and Bicker
https://www.nytimes.com/2(...)vwpU6PT_VyQkThPdVTA0 (gifted article)

Fragment:

quote:
Malcolm Nance, a former Navy cryptologist and MSNBC commentator, arrived in Ukraine last year and made a plan to bring order and discipline to the Legion. Instead, he became enmeshed in the chaos.

Mr. Nance, whose television appearances have made him one of the most visible Americans supporting Ukraine, was an experienced military operator. He drafted a code of honor for the organization and, by all accounts, donated equipment.

Today, Mr. Nance is involved in a messy, distracting power struggle. Often, that plays out on Twitter, where Mr. Nance taunted one former ally as “fat” and an associate of “a verified con artist.”

He accused a pro-Ukraine fund-raising group of fraud, providing no evidence. After arguing with two Legion administrators, Mr. Nance wrote a “counterintelligence” report trying to get them fired. Central to that report is an accusation that one Legion official, Emese Abigail Fayk, fraudulently tried to buy a house on an Australian reality TV show with money she didn’t have. He labeled her “a potential Russian spy,” offering no evidence. Ms. Fayk denied the accusations and remains with the Legion.

Mr. Nance said that as a member of the Legion with an intelligence background, when he developed concerns, he “felt an obligation to report this to Ukrainian counterintelligence.”

The dispute goes to the heart of who can be trusted to speak for and raise money for the Legion.

Mr. Nance has left Ukraine but continues fund-raising with a new group of allies.
What's wrong met die mensuh? :(

[ Bericht 17% gewijzigd door Hyperdude op 25-03-2023 15:34:10 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 25 maart 2023 @ 15:21:23 #75
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 25 maart 2023 @ 15:31:29 #76
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208532082
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 15:09 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Niet gefotosoept?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 15:48:59 #78
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208532125
twitter
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208532139
Xi laat er geen gras over groeien

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 25 maart 2023 @ 15:52:35 #80
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208532179
quote:
Ik lees dit als: 'Insiders die weten hoe zwak het Russische leger in werkelijkheid is bereiden zich alvast voor op het verlies van Crimea'.
pi_208532237
Armeni gaat mogelijk putin arresteren en uitleveren, indien de mogelijkheid zich voordoet.

China organiseert bijeenkomst met de centraal aziatische landen, zonder rusland.

Economisch gezien waren de eerste 2 maanden van 2023 het begin van een absolute slachtpartij. Zie Joe Blogs die de officiele russische cijfers erbij pakt. Bekijk de video vanaf 08:00 en skip het verhaal over olie, want dat kennen we wel. Wacht maar als de olieproducten embargo in werking treedt.
pi_208532406
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 15:57 schreef oheng het volgende:
Armeni gaat mogelijk putin arresteren en uitleveren, indien de mogelijkheid zich voordoet.

"I have doubts"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 25 maart 2023 @ 16:35:08 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 25 maart 2023 @ 17:17:54 #84
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208533002
Dit is wel goed nieuws dat alle professionele soldaten zijn uitgedund. Dat maakt het zometeen makkelijker bij de counter offensive als er enkel ongetrainde conscripts zijn overgebleven
twitter
pi_208533060
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is wel goed nieuws dat alle professionele soldaten zijn uitgedund. Dat maakt het zometeen makkelijker bij de counter offensive als er enkel ongetrainde conscripts zijn overgebleven
[ twitter ]
Er staat juist 2 keer dat er matig getrainde soldaten werden gestuurd.
pi_208533106
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:22 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Er staat juist 2 keer dat er matig getrainde soldaten werden gestuurd.
Nadat de 155 Marine Brigade (een elite korps) en nog een andere grote brigade daar vrijwel volledig vernietigd zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 17:25:17 #87
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208533110
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:22 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Er staat juist 2 keer dat er matig getrainde soldaten werden gestuurd.
quote:
Men mobilised from the Irkutsk, Altai and Omsk regions and their families say that after the professional soldiers of the 155th Separate Marine Brigade suffered heavy losses in fighting near Vuhledar, hundreds of barely trained mobilised soldiers were sent in.
Ik lees dit toch echt als dat de professional soldiers zware verliezen hebben geleden
pi_208533133
Excuses, ik kreeg dat woord after maar niet gelezen en ik heb het toch echt een paar keer geprobeerd.
pi_208533306
Doet Wagner nou nog pogingen om Bakhmut in te nemen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208533327
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:22 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Er staat juist 2 keer dat er matig getrainde soldaten werden gestuurd.
Nadat de elitetroepen vernietigd waren ja.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 maart 2023 @ 17:48:27 #91
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208533331
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:47 schreef Nielsch het volgende:
Doet Wagner nou nog pogingen om Bakhmut in te nemen?
Volgens mij hebben ze het opgegeven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208533344
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Volgens mij hebben ze het opgegeven.
Misschien zijn hun wapens dan echt op...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208533360
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 15:49 schreef Slayage het volgende:
Xi laat er geen gras over groeien

[ twitter ]
Je zag ook echt aan zn gezicht en lichaamstaal dat ie wel klaar is met Putler.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208533387
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 15:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekrane is aan het voorbereiden op het tegenoffensief. Volgens mij hoeven ze niet op hun tandvlees te lopen, maar kiezen ze om hun krachten te sparen. Rusland lijkt inderdaad niet meer te kunnen. Die hebben hun winteroffensief zien mislukken. Nou ja, ze hebben hele stukken Bakhmut in handen, maar dat is niet echt een gamechanger. Die lijken af te druipen.
Inderdaad. Volgens mij worden nieuwe Oekrainse rekruten nog steeds in het buitenland getraind door de toplegers van de wereld. De Russen daarentegen blijven maar falen met alles wat ze doen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208533403
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
Artikel vol links https://nos.nl/artikel/24(...)poort-en-uitschakelt

Hoe de Oekraense geheime dienst verraders in eigen land opspoort en uitschakelt

Sinds de oorlog in Oost-Oekrane in 2014 is de SBOe betrokken bij operaties tegen pro-Russische separatisten in de Donbas. Volgens Amnesty International en Human Rights Watch maakt de SBOe zich daarbij soms schuldig aan mensenrechtenschendingen, net als de separatistenbewegingen zelf overigens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi om te lezen hoe ze hier ook nog gewoon tijd voor hebben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208533428
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Je zag ook echt aan zn gezicht en lichaamstaal dat ie wel klaar is met Putler.
Xi pakt gewoon Rusland erbij.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 18:04:41 #97
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_208533501
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:57 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Xi pakt gewoon Rusland erbij.
Beter voor iedereen.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_208533504
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Je zag ook echt aan zn gezicht en lichaamstaal dat ie wel klaar is met Putler.
Krijg inderdaad het gevoel dat die "neutrale positie" van China niks anders is dan iets voor de westerse buhne, om sterk en onafhankelijk over te komen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 18:06:39 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208533517
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:57 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Xi pakt gewoon Rusland erbij.
Yep, Rusland gaat de oorlog verliezen en de jaren daarna volledig aftakelen. China kan met de macht die ze dan hebben alles doen wat ze willen. Zoals dat Manchurian gebied terugpakken dat de Russen destijds van hun hebben gestolen.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 18:08:42 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208533636
Was net op de radio, zo'n 5000 gevangenen die voor Wagner gevochten hebben, en het overleefd hebben, hebben hun tijd uitgediend en zijn per direct vrij.

Meestal waren dat mensen die vast zaten voor zware misdrijven.

Lekker, 5000 zware criminelen mt PTSS die weer vrolijk rondlopen *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208533857
quote:
Ben wel benieuwd waar hij die 60.000 troepen vandaan haalt. Dat lijkt mij voor een groot verwacht counteroffensief redelijk laag.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 18:43:39 #103
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208533921
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:37 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd waar hij die 60.000 troepen vandaan haalt. Dat lijkt mij voor een groot verwacht counteroffensief redelijk laag.
Al die gasten die in de UK getrained zijn, zijn die nog ergens ingezet of zitten ze bij de 60k van de counter offensive 🤔
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 maart 2023 @ 18:50:33 #104
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208533986
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208534027
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:50 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
twitter

twitter


Benieuwd wat het nou daadwerkelijk is. Laatste is ook geretweet door Kysia Hekster.

[ Bericht 12% gewijzigd door Regilio_ op 25-03-2023 19:33:11 ]
pi_208534195
Als de VS dat zou doen, zo'n wapen in Polen plaatsen, dan zouden alle Poetinverstehende vredesduiven PrOvoCaTiE!!!!!@@@!111 schreeuwen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 25 maart 2023 @ 19:25:01 #107
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208534365
Kijken of de usual suspects nu ook schreeuwen dat dit escalatie is.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 maart 2023 @ 19:27:23 #108
408813 crew  trein2000
pi_208534392
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:11 schreef Nielsch het volgende:
Als de VS dat zou doen, zo'n wapen in Polen plaatsen, dan zouden alle Poetinverstehende vredesduiven PrOvoCaTiE!!!!!@@@!111 schreeuwen.
Escalatie is alleen escalatie als het Westen het doet natuurlijk
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208534451
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:11 schreef Nielsch het volgende:
Als de VS dat zou doen, zo'n wapen in Polen plaatsen, dan zouden alle Poetinverstehende vredesduiven PrOvoCaTiE!!!!!@@@!111 schreeuwen.
dat verdrag om verspreiding van atoombommen tegen te gaan was juist van de USSR uitgegaan omdat ze bang waren voor West-Duitsland
pi_208534462
Wel bijzonder dat er expliciet over tactische kernwapens gesproken wordt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208534483
Maar goed, waarom zou het niet mogen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208534616
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:33 schreef Discombobulate het volgende:
Maar goed, waarom zou het niet mogen?
Het mag ook best wel. Er zijn genoeg mensen die het wl leuk vinden. En dan trekken ze malle pakjes aan en gaan een heel weekend helemaal los.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 25 maart 2023 @ 19:47:21 #113
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 25 maart 2023 @ 20:04:49 #114
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208534929
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:33 schreef Discombobulate het volgende:
Maar goed, waarom zou het niet mogen?
Omdat er hier mensen op Fok rondlopen die "ESCALATIEEEEE!!!1111!!!" roepen als het 'Westen' maar een scheet laat. Maar tactische nucleaire wapens zijn blijkbaar helemaal ok.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_208534948
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:42 schreef OllieA het volgende:

[..]
Er zijn genoeg mensen die het wl leuk vinden. En dan trekken ze malle pakjes aan en gaan een heel weekend helemaal los.
Debiele toevoeging. Wat heeft dat nou met een antwoord op een serieuze vraag te maken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208535043
quote:
84s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 14:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waarom bellen ze niet naar Oekraine om afspraak te maken zich over te geven? Waarom binden ze niet een wit shirt aan een stok en lopen ze naar de overkant?

Ze balen gewoon omdat ze geen Oekraners kunnen vermoorden en verkrachten.
Ik begrijp hier uit dat dat zwaaien met een witte vlag en naar de overkant lopen een kogel in je rug kan opleveren: 23/ In a subsequent call, Andrey said that he was trying to preserve his life by taking a new position two kilometers away, presumably on a quieter section of the front line. "[I'm] taking a risk, because those who return or leave their positions are shot in the back.

Uit deze feed:
twitter
pi_208535103
Rusland gaat kernwapens in Belarus stationeren. Dat maakt de Russische president Poetin zojuist bekend aan het eigen persbureau Tass. Op 1 juli zou een opslagfaciliteit klaar moeten zijn en dan kunnen de wapens worden verplaatst. De tien Russische bommenwerpers die tactische nucleaire wapens kunnen afvuren, staan er al.

Volgens Poetin gaat het om tactische kernwapens. Hij schendt naar eigen zeggen het internationale recht niet en maakt de vergelijking met de Verenigde Staten, dat in meerdere Europese landen kernwapens heeft opgeslagen. Zo is het een publiek geheim dat in het Brabantse Volkel Amerikaanse kernkoppen liggen.

Tactische kernwapens zijn specifiek ontwikkeld om op het slagveld te gebruiken en veel kleiner dan een klassieke atoombom. Maar ze kunnen veel meer ravage aanrichten dan conventionele wapens.

Belarus mag volgens internationale verdragen geen kernwapens bezitten. President Aleksandr Loekasjenko van dat land heeft volgens Poetin meerdere keren om de stationering van kernwapens gevraagd. ,,We zijn met hem overeengekomen dat we die in Belarus plaatsen, zonder het non-proliferatieverdrag te schenden", aldus Poetin. Dat internationale verdrag - ook ondertekend door Rusland - heeft als doel dat het aantal kernwapens in de wereld en het aantal landen dat ze heeft wordt beperkt. De Russische leider wijst erop dat de wapens niet in Belarussische handen komen of door het land gebruikt kunnen worden.

Poetin en Loekasjenko gelden als trouwe bondgenoten en Loekasjenko steunt de invasie van Rusland in Oekrane. Hij is politiek en economisch afhankelijk van Moskou. In Belarus staan al langer tien Russische bommenwerpers die tactische nucleaire wapens kunnen afvuren. Bij de start van de Russische invasie in februari vorig jaar trok een deel van de troepen via Belarus Oekrane binnen.

Bron: ad.nl
pi_208535104
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:11 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik begrijp hier uit dat dat zwaaien met een witte vlag en naar de overkant lopen een kogel in je rug kan opleveren: 23/ In a subsequent call, Andrey said that he was trying to preserve his life by taking a new position two kilometers away, presumably on a quieter section of the front line. "[I'm] taking a risk, because those who return or leave their positions are shot in the back.

Uit deze feed: [ twitter ]
Complete waanzin dit...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208535212
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Complete waanzin dit...
Gewoon als of het vee is dat opgejaagd moet worden naar de gehaktmolen...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_208535254
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:15 schreef Simmertje het volgende:
Rusland gaat kernwapens in Belarus stationeren. Dat maakt de Russische president Poetin zojuist bekend aan het eigen persbureau Tass. Op 1 juli zou een opslagfaciliteit klaar moeten zijn en dan kunnen de wapens worden verplaatst. De tien Russische bommenwerpers die tactische nucleaire wapens kunnen afvuren, staan er al.

Volgens Poetin gaat het om tactische kernwapens. Hij schendt naar eigen zeggen het internationale recht niet en maakt de vergelijking met de Verenigde Staten, dat in meerdere Europese landen kernwapens heeft opgeslagen. Zo is het een publiek geheim dat in het Brabantse Volkel Amerikaanse kernkoppen liggen.

Tactische kernwapens zijn specifiek ontwikkeld om op het slagveld te gebruiken en veel kleiner dan een klassieke atoombom. Maar ze kunnen veel meer ravage aanrichten dan conventionele wapens.

Belarus mag volgens internationale verdragen geen kernwapens bezitten. President Aleksandr Loekasjenko van dat land heeft volgens Poetin meerdere keren om de stationering van kernwapens gevraagd. ,,We zijn met hem overeengekomen dat we die in Belarus plaatsen, zonder het non-proliferatieverdrag te schenden", aldus Poetin. Dat internationale verdrag - ook ondertekend door Rusland - heeft als doel dat het aantal kernwapens in de wereld en het aantal landen dat ze heeft wordt beperkt. De Russische leider wijst erop dat de wapens niet in Belarussische handen komen of door het land gebruikt kunnen worden.

Poetin en Loekasjenko gelden als trouwe bondgenoten en Loekasjenko steunt de invasie van Rusland in Oekrane. Hij is politiek en economisch afhankelijk van Moskou. In Belarus staan al langer tien Russische bommenwerpers die tactische nucleaire wapens kunnen afvuren. Bij de start van de Russische invasie in februari vorig jaar trok een deel van de troepen via Belarus Oekrane binnen.

Bron: ad.nl
Beetje onzinnig dit als je raketten hebt die een bereik van 3000km hebben.
pi_208535272
HIMARS o'clock
twitter


Edit: Blijkbaar al eerder op de dag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208535502
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:15 schreef Simmertje het volgende:
Rusland gaat kernwapens in Belarus stationeren. Dat maakt de Russische president Poetin zojuist bekend aan het eigen persbureau Tass. Op 1 juli zou een opslagfaciliteit klaar moeten zijn en dan kunnen de wapens worden verplaatst. De tien Russische bommenwerpers die tactische nucleaire wapens kunnen afvuren, staan er al.

Volgens Poetin gaat het om tactische kernwapens. Hij schendt naar eigen zeggen het internationale recht niet en maakt de vergelijking met de Verenigde Staten, dat in meerdere Europese landen kernwapens heeft opgeslagen. Zo is het een publiek geheim dat in het Brabantse Volkel Amerikaanse kernkoppen liggen.

Tactische kernwapens zijn specifiek ontwikkeld om op het slagveld te gebruiken en veel kleiner dan een klassieke atoombom. Maar ze kunnen veel meer ravage aanrichten dan conventionele wapens.

Belarus mag volgens internationale verdragen geen kernwapens bezitten. President Aleksandr Loekasjenko van dat land heeft volgens Poetin meerdere keren om de stationering van kernwapens gevraagd. ,,We zijn met hem overeengekomen dat we die in Belarus plaatsen, zonder het non-proliferatieverdrag te schenden", aldus Poetin. Dat internationale verdrag - ook ondertekend door Rusland - heeft als doel dat het aantal kernwapens in de wereld en het aantal landen dat ze heeft wordt beperkt. De Russische leider wijst erop dat de wapens niet in Belarussische handen komen of door het land gebruikt kunnen worden.

Poetin en Loekasjenko gelden als trouwe bondgenoten en Loekasjenko steunt de invasie van Rusland in Oekrane. Hij is politiek en economisch afhankelijk van Moskou. In Belarus staan al langer tien Russische bommenwerpers die tactische nucleaire wapens kunnen afvuren. Bij de start van de Russische invasie in februari vorig jaar trok een deel van de troepen via Belarus Oekrane binnen.

Bron: ad.nl
Dat doen ze vlg mij alleen om te benadrukken dat Rusland hetzelfde doet als de VS in Europa.
Vakman pur sang
pi_208535637
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat doen ze vlg mij alleen om te benadrukken dat Rusland hetzelfde doet als de VS in Europa.
West-Europa heeft ook zelf kernwapens
  zaterdag 25 maart 2023 @ 20:51:34 #124
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208535696
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:15 schreef Simmertje het volgende:
Rusland gaat kernwapens in Belarus stationeren. Dat maakt de Russische president Poetin zojuist bekend aan het eigen persbureau Tass. Op 1 juli zou een opslagfaciliteit klaar moeten zijn en dan kunnen de wapens worden verplaatst. De tien Russische bommenwerpers die tactische nucleaire wapens kunnen afvuren, staan er al.
...

Bron: ad.nl
Ze doen het in hun broek voor de Polen.
En Luki gaat mee in de ondergang van Putiboy.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208535757
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:49 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
West-Europa heeft ook zelf kernwapens
De VS ook in Europa.
Zelf hebben alleen Frankrijk nog kernwapens. De UK ook als je die nog als Europa ziet.
Vakman pur sang
pi_208535862
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De VS ook in Europa.
BREAKING NEWS. Pakistan heeft ze ook inmiddels.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 20:58:10 #127
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208535876
Als die kernwapens dezelfe kwaliteit hebben als de rest van hun defensieapparaat dan zou ik als wit-rus niet lekker slapen.
pi_208536074
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:57 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
BREAKING NEWS. Pakistan heeft ze ook inmiddels.
Wat heeft dat met kernwapens in west-Europa van doen :?
Vakman pur sang
pi_208536186
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat heeft dat met kernwapens in west-Europa van doen :?
Pakistan is net zo min als Wit-Rusland lid van de Veiligheidsraad.
pi_208536234
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208536240
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:57 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
BREAKING NEWS. Pakistan heeft ze ook inmiddels.
Blijkbaar dankzij Nederland :'(
pi_208536414
Vandaag was het een feestdag trouwens
quote:
Opmerkelijk: juist vandaag is het voor de oppositie Vrijheidsdag, waarbij herdacht wordt dat Belarus zichzelf in 1918 onafhankelijk verklaarde van Rusland. De regering erkent die dag niet.
https://nos.nl/artikel/24(...)imidatie-navo-landen
  zaterdag 25 maart 2023 @ 21:27:39 #133
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208536475
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat doen ze vlg mij alleen om te benadrukken dat Rusland hetzelfde doet als de VS in Europa.
Nee, doen ze omdat Belarus een groot risico loopt op revolutie onder leiding van partizanen met hulp van Polen.

Die hulp van Polen proberen ze te voorkomen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 21:38:41 #134
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208536672
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:11 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Pakistan is net zo min als Wit-Rusland lid van de Veiligheidsraad.
Wat is je punt? Even chronologisch:

- Post met bericht dat Rusland kernwapens in Wit-Rusland gaat plaatsen
- reactie @Lospedrosa op die post: dat doen ze vlg mij alleen maar om te benadrukken dat de VS hetzelfde doet in Europa
- jouw antwoord: West-Europa heeft zelf ook kernwapens (daar ging het niet om)
- Lospedrosa: de VS ook in Europa (waar de vergelijking dus wel om ging > VS kernwapens in een ander land / Rusland kernwapens in een ander land)
- jouw antwoord: BREAKING NEWS: Pakistan heeft ze ook inmiddels
- Lospedrosa: wat heeft dat met in kernwapens in Europa van doen?
- jouw antwoord: Pakistan is net zo min als Wit-Rusland lid van de Veiligheidsraad

Welk verband zit er in je reacties?
pi_208536793
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat is je punt? Even chronologisch:

- Post met bericht dat Rusland kernwapens in Wit-Rusland gaat plaatsen
- reactie @:Lospedrosa op die post: dat doen ze vlg mij alleen maar om te benadrukken dat de VS hetzelfde doet in Europa
- jouw antwoord: West-Europa heeft zelf ook kernwapens (daar ging het niet om)
- Lospedrosa: de VS ook in Europa (waar de vergelijking dus wel om ging > VS kernwapens in een ander land / Rusland kernwapens in een ander land)
- jouw antwoord: BREAKING NEWS: Pakistan heeft ze ook inmiddels
- Lospedrosa: wat heeft dat met in kernwapens in Europa van doen?
- jouw antwoord: Pakistan is net zo min als Wit-Rusland lid van de Veiligheidsraad

Welk verband zit er in je reacties?
Sorry. :P

Poetin maakt de wereld duidelijk gevaarlijker. Vooral omdat ze nu een ander buurland al aan het vernietigen zijn
  zaterdag 25 maart 2023 @ 21:49:42 #136
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208536880
Patrick Boulder over oorlog en het weer in het heden en verleden

Met het invallen van de lente heeft Oekrane de eerste winter na de Russische inval doorstaan. Weersomstandigheden spelen een grote rol in militaire operaties. Met onze Spraakmaker en voormalige luchtmacht-meteoloog Patrick Bolder bespreken we aan de hand van historische veldslagen hoe er in het leger met het weer rekening wordt gehouden - of had moeten worden gehouden.

NPO Radio 1
pi_208536942
quote:
Het Russische offensief, dat al twee maanden voortduurt, is ook niet echt succesvol en Kiev heeft publiekelijk aangekondigd dat hun tegenoffensief zal beginnen. "Het Kremlin wil daar nu op anticiperen en een ontradende boodschap geven aan Kiev en het Westen", zegt Housen.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)tsen-in-wit-rusland/

Toffe peer die Poetin.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 21:57:22 #138
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_208536998
quote:
Altijd bereid om met iedereen mee te denken.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 22:13:41 #139
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 25 maart 2023 @ 22:15:55 #140
186611 Haags
pi_208537296
Waarom doet Wit-Rusland mee aan het kwalificatie toernooi voor het EK voetbal? Rot eens ff gauw op.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 25 maart 2023 @ 22:43:32 #141
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208537682
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:15 schreef Haags het volgende:
Waarom doet Wit-Rusland mee aan het kwalificatie toernooi voor het EK voetbal? Rot eens ff gauw op.
Gelukkig zijn onze jongens gister al begonnen met het boycotten!
pi_208537714
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:15 schreef Haags het volgende:
Waarom doet Wit-Rusland mee aan het kwalificatie toernooi voor het EK voetbal? Rot eens ff gauw op.
Laat die lekker mee doen joh. Kap met ook de sport te politiseren. Die sporters doen gewoon hun ding en bij hen gaat het niet over oorlog.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 maart 2023 @ 22:47:19 #143
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208537734
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Laat die lekker mee doen joh. Kap met ook de sport te politiseren. Die sporters doen gewoon hun ding en bij hen gaat het niet over oorlog.
Voetbal is oorlog.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208537832
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Laat die lekker mee doen joh. Kap met ook de sport te politiseren. Die sporters doen gewoon hun ding en bij hen gaat het niet over oorlog.
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 25 maart 2023 @ 23:00:25 #145
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_208537892
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:55 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dat 'X van de Y medailles van Rusland werden gewonnen door sporters die in dienst zijn van het leger' is wel een beetje nutteloos. Dat aantal is bij pak 'm beet Itali of Duitsland immers ook nogal hoog, want ook daar zijn veel atleten in dienst van het leger, de politie en dat soort zaken.

Verder prima hoor, alleen jammer dat ze de atleten niet tonen die bijvoorbeeld redelijk openlijk tgen Putin zijn en ook weigeren om uit te komen in diverse nationale 'alternatieve' competities omdat ze het regime niet willen steunen :+ (ook in Wit-Rusland, waar bijvoorbeeld een van 's werelds beste biatletes weigerde om mee te doen aan de competitie in Rusland, en dan maar het team uit werd gegooid)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208537940
Kan die city killer asteroide van vannacht op Moskou landen aub ?

dat zou n hoop schelen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208537963
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:55 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[ twitter ]
Wat zeg ik: kap met het politiseren van sport.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator zaterdag 25 maart 2023 @ 23:05:56 #148
236264 crew  capricia
pi_208537975
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat 'X van de Y medailles van Rusland werden gewonnen door sporters die in dienst zijn van het leger' is wel een beetje nutteloos. Dat aantal is bij pak 'm beet Itali of Duitsland immers ook nogal hoog, want ook daar zijn veel atleten in dienst van het leger, de politie en dat soort zaken.

Verder prima hoor, alleen jammer dat ze de atleten niet tonen die bijvoorbeeld redelijk openlijk tgen Putin zijn en ook weigeren om uit te komen in diverse nationale 'alternatieve' competities omdat ze het regime niet willen steunen :+ (ook in Wit-Rusland, waar bijvoorbeeld een van 's werelds beste biatletes weigerde om mee te doen aan de competitie in Rusland, en dan maar het team uit werd gegooid)
Itali??
Volgens mij zitten wij (zeker omgerekend qua bevolking) nogal hoog in de OS medailles.
En we zijn niet zo military minded as a people.

Ik heb er trouwens geen probleem mee om sporters uit Rusland uit te sluiten.
Want we sluiten ook Russische zakenlui uit. Dikke doei voor die Russen.
Definitely not CIA
pi_208538032
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat 'X van de Y medailles van Rusland werden gewonnen door sporters die in dienst zijn van het leger' is wel een beetje nutteloos. Dat aantal is bij pak 'm beet Itali of Duitsland immers ook nogal hoog, want ook daar zijn veel atleten in dienst van het leger, de politie en dat soort zaken.

Verder prima hoor, alleen jammer dat ze de atleten niet tonen die bijvoorbeeld redelijk openlijk tgen Putin zijn en ook weigeren om uit te komen in diverse nationale 'alternatieve' competities omdat ze het regime niet willen steunen :+ (ook in Wit-Rusland, waar bijvoorbeeld een van 's werelds beste biatletes weigerde om mee te doen aan de competitie in Rusland, en dan maar het team uit werd gegooid)
Hier weet ik van onze lord of the rings toen die ook mooie foto's maakte bij een tank





Maar ik vind dat die mensen mooi geweerd moeten worden, bij zoiets ernstigs als een smerige oorlog die slechts aan Rusland en Belarus ligt is het jammer dan, maar met jullie gaan we niet sporten en heb je gewoon pech als sporter dat je land een kloteland is. De OS en het EK (voetbal) zijn net iets te gericht op als land (ook) medailles of de cup binnenhalen.
  Moderator zaterdag 25 maart 2023 @ 23:12:51 #150
236264 crew  capricia
pi_208538049
Die Russen zijn Wmb gewoon niet welkom.
Sport. Handel. Toeristen visa.
Ze hebben allemaal vast wel een excuus.
Niet in mee gaan.
Definitely not CIA
  zaterdag 25 maart 2023 @ 23:28:04 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208538234
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:10 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Hier weet ik van onze lord of the rings toen die ook mooie foto's maakte bij een tank

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Snuifje... :')

Goed dat we die hele defensie topsport organisatie de nek omgedraaid hebben. Dat voegde echt geen reet toe.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 23:49:18 #152
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208538517
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Snuifje... :')

Goed dat we die hele defensie topsport organisatie de nek omgedraaid hebben. Dat voegde echt geen reet toe.
Jammer, dat ringzwaaien zouden ze elke militair moeten verplichten.
  zondag 26 maart 2023 @ 00:09:10 #153
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208538803
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Snuifje... :')

Goed dat we die hele defensie topsport organisatie de nek omgedraaid hebben. Dat voegde echt geen reet toe.
Ons regiment wielrijders had ook nooit gepresteerd
  zondag 26 maart 2023 @ 00:11:51 #154
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208538876
1600, toe maar.

twitter
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 00:16:35 #156
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208538904
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 00:14 schreef 3rr0r het volgende:
1600, toe maar.

[ twitter ]
Een jaar geleden hadden ze er tien keer zoveel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 26 maart 2023 @ 00:18:05 #157
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208538920
quote:
Mooi toch, voor ons vermaak en jullie praktisch nut, mocht het ooit weer eens goed vrede zijn.

^O^ _O-
pi_208538921


twitter
pi_208538945
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 00:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een jaar geleden hadden ze er tien keer zoveel.
Als ze makkelijker uit te schakelen zijn heb je aan een wat groter aantal ook alsnog niet zoveel, als je het al kunt produceren.
pi_208538985
twitter
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 00:33:29 #161
236264 crew  capricia
pi_208539069
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 00:09 schreef kibo het volgende:

[..]
Ons regiment wielrijders had ook nooit gepresteerd
:')

Vraag Van Vleuten maar.
Definitely not CIA
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 00:42:01 #162
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208539111
twitter


Ik denk dat er toch wel structurele integriteit verloren is gegaan in de vuurzee. De treinen kunnen er in ieder geval niet met hoge snelheid overheen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 26 maart 2023 @ 00:54:46 #163
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208539162
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat zeg ik: kap met het politiseren van sport.
Nah, beetje naef. Dit gebeurt al eeuwen en zal nog heel lang zo blijven. Professionele sport is overigens diep diep diep zwart en smerig. Is het niet door politiek, dan is het door macht. En is het niet door macht, is het wel door geld. Weinig branches zo vertieft als de professionele sport.

Oh, en cadeautje van 2022, als bewijs dat dit in Rusland al vanaf... pak en beet maart speelt:
  zondag 26 maart 2023 @ 01:07:39 #164
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208539215
https://www.reddit.com/r/(...)owing_foreigners_to/
Ukraine's air force is now allowing foreigners to sign up as pilots as it pushes for Western fighter jets

Een van de comments:
There has been a "private contractor" out of the DC area cold calling retired air crew upwards of $1K a day for refit work and $2K a day "on assignment". The calla started two weeks before the war started.
pi_208539316
Waarom de T-14 een slechte tank is. Het filmpje duurt een uur en heeft redelijk wat humor in zich. Maar de samenvatting de motor is kut en die problemen worden niet opgelost. De techniek die ze gebruiken is al hopeloos verouderd en ze worden amper tot niet gemaakt. Het bedrijf wat ze moet maken is zo goed als failliet. Dus die tank zullen we nooit in actie zien en zoals zo vaak is het vooral leuk voor de propaganda.
twitter


[ Bericht 40% gewijzigd door ipa84 op 26-03-2023 01:49:30 ]
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 01:31:18 #166
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208539341
twitter


W
H
A
T

T
H
E

F
U
C
K
?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208539380
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 01:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

W
H
A
T

T
H
E

F
U
C
K
?
Ik wist dat ze museums aan het leeg halen waren in Rusland maar dit is wel heel drastisch. Laten we er maar van uit gaan dat er ergens een re-enactment event is waar de Russen ook dol op zijn.
  zondag 26 maart 2023 @ 01:40:26 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208539382
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 01:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

W
H
A
T

T
H
E

F
U
C
K
?
Dat is ww2 materiaal toch?
Ongelofelijk dat het nog rijdt uberhaupt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208539391
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 01:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is ww2 materiaal toch?
Ongelofelijk dat het nog rijdt uberhaupt.
Ja is ww2 materiaal die eerste truck die je ziet is het bekende Stalin Orgel.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Katjoesja_(raket)
pi_208539398
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 01:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

W
H
A
T

T
H
E

F
U
C
K
?
De spreker in de video heeft het over de Katyusha, dat is dit spul: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Katjoesja_(raket)

Dat is dus echt WO2 materiaal :')
pi_208539430
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 01:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

W
H
A
T

T
H
E

F
U
C
K
?
Godverdomme mijn ogen.

T-34 wanneer? D-d-d-d-dat is een Katusha.
  zondag 26 maart 2023 @ 01:51:56 #172
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 26 maart 2023 @ 01:55:32 #173
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208539453
De organisaties links zijn of oplichters (Ripley Heroes) of zakkenvullers waar het geld eerst wordt alle eigen kosten zoals salarissen van wordt afgeroomd en op een eigen rekening gestald (zie alle miljoenen die voor Haiti zijn opgehaald wat nooit is uitgekeerd maar jarenlang op een rekening is geparkeerd).
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 01:56:14 #174
236264 crew  capricia
pi_208539456
Ondertussen is Oekrane nog steeds niet bevrijd.

Ik weet niet wat ik van die filmpjes moet geloven.
Definitely not CIA
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 03:00:48 #175
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208539465
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 01:56 schreef capricia het volgende:
Ondertussen is Oekrane nog steeds niet bevrijd.

Ik weet niet wat ik van die filmpjes moet geloven.
Oekrane is ook nog niet met een nieuw offensief begonnen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208539472
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 01:56 schreef capricia het volgende:
Ondertussen is Oekrane nog steeds niet bevrijd.

Ik weet niet wat ik van die filmpjes moet geloven.
Het is nu modderseizoen dat moet eerst over zijn voordat Oekrane iets groots gaat doen. De geruchten gaan dat rond bahmut de situatie zich aan het stabiliseren is. Dat is ook in het voordeel van Oekrane.
pi_208539496
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 01:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

W
H
A
T

T
H
E

F
U
C
K
?
Dit moet spul zijn onderweg naar een museum. Kan niet anders. Toch? TOCH?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208539688
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 01:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

W
H
A
T

T
H
E

F
U
C
K
?
Je kunt veel van de Russen zeggen maar ze doen tenminste wel aan recycling :+
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208539777
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 01:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is ww2 materiaal toch?
Ongelofelijk dat het nog rijdt uberhaupt.
Zouden ze daar ook nog cht munitie voor hebben?
:')
pi_208539849
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 01:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

W
H
A
T

T
H
E

F
U
C
K
?
TRUKHA BLYAT!!
pi_208539951
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 00:14 schreef 3rr0r het volgende:
1600, toe maar.

[ twitter ]
Succes he pikkie!

Hahaha je weet nu al dat die 1600 bullshit is. Allemaal leugens voor de bhne.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208539986
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 01:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Die thermobarische wapens die ze sinds een tijdje droppen zijn mooi man.

Zag gister een mooi filmpje waarbij er eerst een reguliere granaat werd gedropt om de orcs in hun crappy dugout te krijgen en vervolgens zo'n thermobarisch ding BAM die dugout in.

https://www.reddit.com/r/(...)e_drone_drops_an_f1/

[ Bericht 13% gewijzigd door Nielsch op 26-03-2023 08:16:36 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 08:15:50 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208540040
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 01:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

W
H
A
T

T
H
E

F
U
C
K
?
Russia stronk _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208540075
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208540285
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Laat die lekker mee doen joh. Kap met ook de sport te politiseren. Die sporters doen gewoon hun ding en bij hen gaat het niet over oorlog.
Een voetbalteam in kleuren van de natie, specifiek om de eer van een natie hoog te houden in een competitie, met vlaggen en volksliederen… Hoe heeft dit niet met politiek te maken…
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 26 maart 2023 @ 09:20:19 #186
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_208540339
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Itali??
Volgens mij zitten wij (zeker omgerekend qua bevolking) nogal hoog in de OS medailles.
En we zijn niet zo military minded as a people.

Ik heb er trouwens geen probleem mee om sporters uit Rusland uit te sluiten.
Want we sluiten ook Russische zakenlui uit. Dikke doei voor die Russen.
Itali ja, zeker in de voor hun succesvolle wintersport zitten ze allemaal bij de lokale politie en het leger en dat soort zaken :+

In Nederland is dat juist totl geen ding. We hadden ooit inderdaad wel een programma van Defensie, met Van Gelder en een handjevol anderen, maar dat was nooit zo groot als in Rusland, Itali en Duitsland, om er maar wat te noemen.

Maakt verder ook niet zoveel uit natuurlijk. Ik ben niet 100% voorstander van uitsluiting van alle Russische sporters, alleen het lastige is dat mensen dan vaak denken dat je pro-Rusland bent ofzo :') Ik ben ook niet 100% tgenstander van uitsluiting, zoals met zoveel van die discussies blijf ik het lastig vinden om volle bak aan n kant te zitten (behalve wat de oorlog zelf betreft natuurlijk, maar dat spreekt voor zich).

Edit: voornaamste kanttekening voor dit alles vanuit mijn perspectief is dat ik het natuurlijk hl erg vanuit sportief oogpunt bekijk, daar kan ik als sportliefhebber nou eenmaal moeilijk omheen en ik snap wel dat dat niet de beste invalshoek is. Vanuit politiek oogpunt snap ik het allemaal wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door heywoodu op 26-03-2023 09:35:38 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 26 maart 2023 @ 09:33:59 #187
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_208540444
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208540496
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Iemand die verstaat wat hij zegt?
Oei, nu is hij te ver gegaan 😱
Nu krijgt hij Tim Kuik achter zich aan 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 09:51:34 #190
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208540562
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 03:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekrane is ook nog niet met een nieuw offensief begonnen.
Denk ook niet dat Oekrane nog in staat is een offensief te beginnen. De verliezen zijn gigantisch.
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  zondag 26 maart 2023 @ 09:52:37 #191
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208540572
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Itali ja, zeker in de voor hun succesvolle wintersport zitten ze allemaal bij de lokale politie en het leger en dat soort zaken :+

In Nederland is dat juist totl geen ding. We hadden ooit inderdaad wel een programma van Defensie, met Van Gelder en een handjevol anderen, maar dat was nooit zo groot als in Rusland, Itali en Duitsland, om er maar wat te noemen.

Maakt verder ook niet zoveel uit natuurlijk. Ik ben niet 100% voorstander van uitsluiting van alle Russische sporters, alleen het lastige is dat mensen dan vaak denken dat je pro-Rusland bent ofzo :') Ik ben ook niet 100% tgenstander van uitsluiting, zoals met zoveel van die discussies blijf ik het lastig vinden om volle bak aan n kant te zitten (behalve wat de oorlog zelf betreft natuurlijk, maar dat spreekt voor zich).

Edit: voornaamste kanttekening voor dit alles vanuit mijn perspectief is dat ik het natuurlijk hl erg vanuit sportief oogpunt bekijk, daar kan ik als sportliefhebber nou eenmaal moeilijk omheen en ik snap wel dat dat niet de beste invalshoek is. Vanuit politiek oogpunt snap ik het allemaal wel.
Ik moet altijd denken aan de wedstrijden tussen de conflictlanden. Dan net doen dat je neus bloed is ook weer raar.
Een aggressor als Rusland moet je niet willen. 1936 is ook 1 van de weinige edities in het collectieve geheugen, dat was niet om de sport.
Het lastige is wel dat het westen nogal eens een ver van ons bed conflictje vergeet.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 26 maart 2023 @ 09:56:56 #192
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_208540600
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:52 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik moet altijd denken aan de wedstrijden tussen de conflictlanden. Dan net doen dat je neus bloed is ook weer raar.
Een aggressor als Rusland moet je niet willen. 1936 is ook 1 van de weinige edities in het collectieve geheugen, dat was niet om de sport.
Het lastige is wel dat het westen nogal eens een ver van ons bed conflictje vergeet.
Nou ja, er zijn ook sporten waarbij het niet zozeer Team vs Team is. Er zijn bijvoorbeeld Russische (top)biatleten waarvan bekend is dat ze sinds de oorlog juist veel contact onderhouden met hun Oekranse collega's/concurrenten, om een beetje een hart onder de riem te steken en te laten weten dat ze die hele oorlog walgelijke onzin vinden.

Maar verder snap ik het dus wel hoor, politiek gezien. Alleen sportief gezien is het natuurlijk kut, maar ja, dat is op dit moment uiteraard bepaald niet het belangrijkste.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 26 maart 2023 @ 09:59:46 #193
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208540619
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, er zijn ook sporten waarbij het niet zozeer Team vs Team is. Er zijn bijvoorbeeld Russische (top)biatleten waarvan bekend is dat ze sinds de oorlog juist veel contact onderhouden met hun Oekranse collega's/concurrenten, om een beetje een hart onder de riem te steken en te laten weten dat ze die hele oorlog walgelijke onzin vinden.

Maar verder snap ik het dus wel hoor, politiek gezien. Alleen sportief gezien is het natuurlijk kut, maar ja, dat is op dit moment uiteraard bepaald niet het belangrijkste.
Tja, heel makkelijk is het niet. Aan de andere kant misschien gewoon het risico vd sport.
Lijnen wel zo recht mogelijk trekken.
pi_208540891
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Denk ook niet dat Oekrane nog in staat is een offensief te beginnen. De verliezen zijn gigantisch.
In en rond Bahkmut heeft Oekrane idd ook zware verliezen geleden, maar ik heb begrepen dat daar grotendeels met TDF's en verschillende (buitenlandse) vrijwiligers milities is gevochten, en slechts 1 Oekranse legereenheid.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 26 maart 2023 @ 10:33:39 #195
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208540895
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Itali ja, zeker in de voor hun succesvolle wintersport zitten ze allemaal bij de lokale politie en het leger en dat soort zaken :+

In Nederland is dat juist totl geen ding. We hadden ooit inderdaad wel een programma van Defensie, met Van Gelder en een handjevol anderen, maar dat was nooit zo groot als in Rusland, Itali en Duitsland, om er maar wat te noemen.

Maakt verder ook niet zoveel uit natuurlijk. Ik ben niet 100% voorstander van uitsluiting van alle Russische sporters, alleen het lastige is dat mensen dan vaak denken dat je pro-Rusland bent ofzo :') Ik ben ook niet 100% tgenstander van uitsluiting, zoals met zoveel van die discussies blijf ik het lastig vinden om volle bak aan n kant te zitten (behalve wat de oorlog zelf betreft natuurlijk, maar dat spreekt voor zich).

Edit: voornaamste kanttekening voor dit alles vanuit mijn perspectief is dat ik het natuurlijk hl erg vanuit sportief oogpunt bekijk, daar kan ik als sportliefhebber nou eenmaal moeilijk omheen en ik snap wel dat dat niet de beste invalshoek is. Vanuit politiek oogpunt snap ik het allemaal wel.
In Nederland zijn er andere mechanismen om sporters te betalen voor hun werk. Want daar zit de crux. Je wordt geen succesvolle topsporter als je naast je 9-5 baan nog ff savonds gaat trainen. Dus hebben topsporters in andere landen vaak een schaduw-overheidsbaan zodat ze kunnen focussen op hun carrire.

Dus om nu te zeggen dat die sporters vanwege hun baan, politiek bedrijven. Nah. In Rusland daarentegen... Waar ze met z-tjes in hun tenue op de startblokken staan...
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 11:01:05 #196
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208541142
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Denk ook niet dat Oekrane nog in staat is een offensief te beginnen. De verliezen zijn gigantisch.
Iets van een man of 7-12.000 las ik. Zwaar en pijnlijk, maar te behappen. En waar Oekrane terugslaat is niet eens zo belangrijk als je naar het effect of de Russische moraal gaat kijken. Verliezen ze Bakhmut weer dan zal elke soldaat zich afvragen wat die aan het doen is en heb je nog meer kans op rellen achter de linies. Valt Oekrane aan richting het zuiden, dan zal elke soldaat zich afvragen wat ze aan het doen waren rond Bakhmut en heb je ook kans op rellen achter de linies.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 26 maart 2023 @ 11:24:27 #197
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_208541387
Ik ben wel benieuwd of, als er een tegenoffensief komt, dat richting het oosten of het zuiden zal zijn. Strategisch zou ik denken dat het zuiden voor Oekrane belangrijker is, vanwege de toegang tot de zwarte zee/zee van azov.
  zondag 26 maart 2023 @ 11:26:53 #198
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208541410
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Iets van een man of 7-12.000 las ik. Zwaar en pijnlijk, maar te behappen. En waar Oekrane terugslaat is niet eens zo belangrijk als je naar het effect of de Russische moraal gaat kijken. Verliezen ze Bakhmut weer dan zal elke soldaat zich afvragen wat die aan het doen is en heb je nog meer kans op rellen achter de linies. Valt Oekrane aan richting het zuiden, dan zal elke soldaat zich afvragen wat ze aan het doen waren rond Bakhmut en heb je ook kans op rellen achter de linies.
Dat rellen zal meevallen (of tegen).
Ik heb ook het idee dat een gemiddelde Russische soldaat niet weet wat er allemaal gaande is. Zijn ergens neergedropt en ze komen er vanzelf achter dat de vijand oprukt.

Reken er maar op dat het taai gaat worden.
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 11:41:06 #199
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208541554
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:24 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben wel benieuwd of, als er een tegenoffensief komt, dat richting het oosten of het zuiden zal zijn. Strategisch zou ik denken dat het zuiden voor Oekrane belangrijker is, vanwege de toegang tot de zwarte zee/zee van azov.
Dat lijkt me ook. Daarmee snijden ze de bevoorrading van De Krim gelijk af. En het terrein is geschikter voor de zware tanks meen ik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 11:47:14 #200
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208541619
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:26 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat rellen zal meevallen (of tegen).
Ik heb ook het idee dat een gemiddelde Russische soldaat niet weet wat er allemaal gaande is. Zijn ergens neergedropt en ze komen er vanzelf achter dat de vijand oprukt.
Dat lijkt me juist een nadeel voor de Russen. Dat is vragen om geruchten en indianenverhalen. En dat is vragen om problemen en paniek als de aanval komt.

quote:
Reken er maar op dat het taai gaat worden.
Absoluut.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208541650
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Denk ook niet dat Oekrane nog in staat is een offensief te beginnen. De verliezen zijn gigantisch.
Dat zal voor Rusland ook zo zijn. Alles komt erop neer hoeveel Oekrane nog steun krijgt vanuit het westen en Rusland vanuit China, Iran en andere zieke landen. Een uitkomst van dit conflict durf ik niet te voorspellen. Het is hopen op een overwinning van Oekrane. Daar klamp ik mij maar aan vast. Meer dan hoop is het voorlopig niet.
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 11:57:36 #202
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208541719
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:49 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat zal voor Rusland ook zo zijn. Alles komt erop neer hoeveel Oekrane nog steun krijgt vanuit het westen en Rusland vanuit China, Iran en andere zieke landen. Een uitkomst van dit conflict durf ik niet te voorspellen. Het is hopen op een overwinning van Oekrane. Daar klamp ik mij maar aan vast. Meer dan hoop is het voorlopig niet.
De Russen kunnen de menselijke verliezen een keer of 10 beter opvangen. Voor een offensief heb je een verhouding van 3 op 1 nodig. Die aantallen heeft Oekrane simpelweg niet. Of je daar nou 40/45 HIMARS tegenaan gooit of niet.
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  zondag 26 maart 2023 @ 12:12:42 #203
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208541886
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat lijkt me juist een nadeel voor de Russen. Dat is vragen om geruchten en indianenverhalen. En dat is vragen om problemen en paniek als de aanval komt.
[..]
Absoluut.
Het zal in eerste instantie vooral meevallen dunkt me. Die indianen verhalen zijn er nu ook al, zal het front meevallen aangezien die op de meeste plekken gewoon rustig is.

De tactieken die de Russen nu handhaven worden ook geslikt door de manschappen.
Blijven ze vast ook wel vechten als ze de verdediging liggen.

Misschien als de Oekraners achter de linies terecht komen, maar ook dat zal waarschijnlijk worden opgevangen..
pi_208541901
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Iemand die verstaat wat hij zegt?
Een heel klein beetje 🤏
Hij praat idd over Netflix torrent en dat ze allemaal bankroet moeten gaan. Medvedev hahaha schlemiel.
Zeker teveel vod op. Maar ja netflix is aan de prijs.

[ Bericht 1% gewijzigd door quirina op 26-03-2023 12:21:36 ]
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 12:15:32 #205
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208541920
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:57 schreef onlogisch het volgende:

[..]
De Russen kunnen de menselijke verliezen een keer of 10 beter opvangen. Voor een offensief heb je een verhouding van 3 op 1 nodig. Die aantallen heeft Oekrane simpelweg niet. Of je daar nou 40/45 HIMARS tegenaan gooit of niet.
Er is een frontlinie van zo'n 1200 kilometer op dit moment. De Russen hebben daar zeg zo'n 300.000 slecht uitgeruste en slecht tot matig getrainde soldaten, dus gemiddeld n soldaat voor elke vier meter, om die te bewaken. En dat zijn soldaten die slecht worden geleid, die enorme verliezen hebben geleden in zinloze aanvallen. Die regelmatig met munitie problemen zitten omdat er weer een dump is opgeblazen. Die regelmatig commandoposten zien ontploffen. En die ook wel snappen dat bij een doorbraak ze heel snel het risico lopen omsingeld te worden.
Zelfs al hebben de Russen twee keer zoveel soldaten, dan stoppen ze een doelgericht tegenoffensief met zware westerse tanks en IFV's en Strykers en de hele mikmak niet. Oekrane zal eerst op meerdere plekken de commandoposten en logistiek ver achter het front aanpakken met JDAMs, GLSDB's en M30/M31's om de Russen duidelijk te maken dat ze nergens veilig zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208541959
Dat.
Daarnaast is onbekend hoeveel militairen Oekrane heeft, en hoeveel ze er achter de hand hebben.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208541966
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:57 schreef onlogisch het volgende:

[..]
De Russen kunnen de menselijke verliezen een keer of 10 beter opvangen. Voor een offensief heb je een verhouding van 3 op 1 nodig. Die aantallen heeft Oekrane simpelweg niet. Of je daar nou 40/45 HIMARS tegenaan gooit of niet.
De vraag is daarbij wel of die Russen hun leven willen geven voor Oekrane. Zou het op Russisch grondgebied zijn dan is men bereid meer offers te dragen. Dat zie je bij Oekrane nu ook. Betere motivatie. Het lukte de VS uiteindelijk ook niet in Vietnam en andere conflicten om gebieden bezet te houden. Hierbij moet je ook denken aan opstanden en onrust in bezette gebieden.
  zondag 26 maart 2023 @ 12:25:06 #208
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208542026
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
De vraag is daarbij wel of die Russen hun leven willen geven voor Oekrane. Zou het op Russisch grondgebied zijn dan is men bereid meer offers te dragen. Dat zie je bij Oekrane nu ook. Betere motivatie. Het lukte de VS uiteindelijk ook niet in Vietnam en andere conflicten om gebieden bezet te houden. Hierbij moet je ook denken aan opstanden en onrust in bezette gebieden.
De dooien rondom Bakhmut zullen vast niet veel motivatie hebben gehad, maar ze stierven wel gewoon netjes voor dat Rusland.

Ook denk ik dat Rusland nog wel wat ervaren troepen met betere tanks achter de hand houdt. Bij Kherson kon de Russen ook gewoon standhouden.
pi_208542042
1 ding is zeker Rusland zal zich nooit overgeven.
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 12:27:01 #210
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208542054
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:26 schreef quirina het volgende:
1 ding is zeker Rusland zal zich nooit overgeven.
Oekrane ook niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208542062
Dus dit gaat nog jaren duren.
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 12:29:59 #212
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208542095
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:25 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
De dooien rondom Bakhmut zullen vast niet veel motivatie hebben gehad, maar ze stierven wel gewoon netjes voor dat Rusland.

Ook denk ik dat Rusland nog wel wat ervaren troepen met betere tanks achter de hand houdt. Bij Kherson kon de Russen ook gewoon standhouden.
Dat betwijfel ik. Het verhaal dat Rusland eerst de ouwe troep naar het front zou sturen is wel aardig weerlegd het afgelopen jaar. Bovendien stellen die ervaren troepen ook niet veel meer voor. Bij Vuhledar kregen die net zo hard op hun donder.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208542108
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:25 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
De dooien rondom Bakhmut zullen vast niet veel motivatie hebben gehad, maar ze stierven wel gewoon netjes voor dat Rusland.

Ook denk ik dat Rusland nog wel wat ervaren troepen met betere tanks achter de hand houdt. Bij Kherson kon de Russen ook gewoon standhouden.
Hoe goed de Russen bewapend zijn en met name de Russische troepen dus niet Wagner en rebellen weet ik niet. Het zal niet zo slecht zijn als de BBC het brengt. Als je dat gaat geloven dan houd het wel op. Geen winterkleding, geen munitie en massaal de pioniersschep gebruiken is natuurlijk onzin. Ik geloof best dat ze behoorlijk wat materieel achter de hand houden. En hoe doeltreffend dat dan is moet nog blijken. Tot nu toe gebruiken ze massaal artillerie en blijken daar dus nog munitie genoeg voor te hebben.
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 12:31:29 #214
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208542113
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:27 schreef quirina het volgende:
Dus dit gaat nog jaren duren.
Dat hoeft toch niet? Rusland kan gewoon militair verslagen worden. Dan gaan ze onderhandelen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 26 maart 2023 @ 12:31:47 #215
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208542115
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:27 schreef quirina het volgende:
Dus dit gaat nog jaren duren.
Kan maar zo.
De grootste kans op een snel(ler) einde ligt bij politieke verschuivingen van deze of gene
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 12:33:07 #216
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208542134
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:31 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Kan maar zo.
De grootste kans op een snel(ler) einde ligt bij politieke verschuivingen van deze of gene
En die kan Oekrane afdwingen door Rusland te verslaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 26 maart 2023 @ 12:34:08 #217
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_208542148
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:26 schreef quirina het volgende:
1 ding is zeker Rusland zal zich nooit overgeven.
Dan gaat Rusland kapot.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 26 maart 2023 @ 12:34:27 #218
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_208542155
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:27 schreef quirina het volgende:
Dus dit gaat nog jaren duren.
Nee hoor, 1 a 2 jaar. Dan is Rusland kapot.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 26 maart 2023 @ 12:35:10 #219
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208542160
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik. Het verhaal dat Rusland eerst de ouwe troep naar het front zou sturen is wel aardig weerlegd het afgelopen jaar. Bovendien stellen die ervaren troepen ook niet veel meer voor. Bij Vuhledar kregen die net zo hard op hun donder.
We gaan het meemaken. Een leger oprollen is nu 1maal niet makkelijk zonder verrassing, of totaal overwicht.
pi_208542175
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik. Het verhaal dat Rusland eerst de ouwe troep naar het front zou sturen is wel aardig weerlegd het afgelopen jaar. Bovendien stellen die ervaren troepen ook niet veel meer voor. Bij Vuhledar kregen die net zo hard op hun donder.
De Russen bundelen de krachten om zich vervolgens op n stad te storten, die stad wordt vervolgens vernietigd en ingenomen. Waarbij het aantal doden, qua burgers en Russische militairen vrij irrelevant is.

Aldus, dat is de Russische doctrine. Het gebrek aan inlichtingen, tactisch vermogen, snelheid en slim handelen laat zich echter wel zien. Want zelfs bij Bakhmut is het niet gelukt om de runes in te nemen.
  zondag 26 maart 2023 @ 12:36:58 #221
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208542181
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
En die kan Oekrane afdwingen door Rusland te verslaan.
Haha, we zullen bij deze maar best constateren dat we er anders tegenaan kijken.

We kunnen nog samen hopen dat jij gelijk hebt en bang zijn dat ik het heb.
pi_208542193
Het is wachten totdat de Russen hun eigen regering letterlijk om zeep gaat brengen. Onderhandelen betekend gezichtsverlies. Gaat Putin niet doen. Hij word nog het liefste vermoord zodat ze hem jaren later kunnen gaan verheerlijken zoals Stalin en Lenin.
Want ja de Sovjet tijd.. warme herinneringen. gratis onderwijs, gratis medische hulp..je buren veraden en naar goelags laten sturen. Huisgestookte vodka ruilen voor een smerige roze Russische worst.
Achterlijk land. Zal met of zonder Putin altijd een corrupt land blijven.
pi_208542194
En aangezien er een arrestatie bevel loopt tegen Poetin(ICC) kun je vredesonderhandelingen sowieso vergeten. Je kunt niet met een crimineel om de tafel gaan zitten. Dit gaat dus door totdat een van de partijen niet meer verder kan.
pi_208542205
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
De vraag is daarbij wel of die Russen hun leven willen geven voor Oekrane. Zou het op Russisch grondgebied zijn dan is men bereid meer offers te dragen.
Dat heb ik ook lang gedacht maar sinds die filmpjes van 1420 ben ik daar wel van genezen. Derk Sauer en Raam op Rusland bevestigen dit beeld ook: er is gewoon behoorlijk wat animo om te gaan vechten aan het front. Mannen melden zich massaal aan.
pi_208542214
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:31 schreef Cherni het volgende:

[..]
Hoe goed de Russen bewapend zijn en met name de Russische troepen dus niet Wagner en rebellen weet ik niet. Het zal niet zo slecht zijn als de BBC het brengt. Als je dat gaat geloven dan houd het wel op. Geen winterkleding, geen munitie en massaal de pioniersschep gebruiken is natuurlijk onzin. Ik geloof best dat ze behoorlijk wat materieel achter de hand houden. En hoe doeltreffend dat dan is moet nog blijken. Tot nu toe gebruiken ze massaal artillerie en blijken daar dus nog munitie genoeg voor te hebben.
Veel domme bommen heeft Rusland inderdaad wel. Maar zo bijzonder is dat niet, de Palestijnen weten ook steeds raketten te fabriceren om op de Isralirs af te schieten.
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 12:39:17 #226
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208542216
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:37 schreef quirina het volgende:
Hij word nog het liefste vermoord
Welnee, de man is een lafbek. Met zijn tafel van twintig meter.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208542228
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welnee, de man is een lafbek. Met zijn tafel van twintig meter.
Ja en op een ander moment zit hij bij die Chinees in zijn broek.
  zondag 26 maart 2023 @ 12:40:55 #228
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208542238
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat heb ik ook lang gedacht maar sinds die filmpjes van 1420 ben ik daar wel van genezen. Derk Sauer en Raam op Rusland bevestigen dit beeld ook: er is gewoon behoorlijk wat animo om te gaan vechten aan het front. Mannen melden zich massaal aan.
Massaal misschien niet, maar men denkt wel dat je er lekker geld kan verdienen.

De tekortkomingen komen voor een soldaat ook vooral aan het licht zodra het schieten begint en dan zijn zaken als spijt gewoon niet meer zo relevant.
pi_208542239
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:37 schreef Cherni het volgende:
En aangezien er een arrestatie bevel loopt tegen Poetin(ICC) kun je vredesonderhandelingen sowieso vergeten. Je kunt niet met een crimineel om de tafel gaan zitten. Dit gaat dus door totdat een van de partijen niet meer verder kan.
Het kan juist onderdeel van de onderhandelingen zijn om het bevel weer in te trekken. Gewoon meer leverage voor Oekraine mocht het ooit zover komen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208542248
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat heb ik ook lang gedacht maar sinds die filmpjes van 1420 ben ik daar wel van genezen. Derk Sauer en Raam op Rusland bevestigen dit beeld ook: er is gewoon behoorlijk wat animo om te gaan vechten aan het front. Mannen melden zich massaal aan.
Inderdaad.



O, nee, dit zijn Russische mannen die massaal Rusland ontvluchten... _O-

https://www.volkskrant.nl(...)hte-russen~bc31e841/
pi_208542268
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Het kan juist onderdeel van de onderhandelingen zijn om het bevel weer in te trekken. Gewoon meer leverage voor Oekraine mocht het ooit zover komen.
Hmmm mooi opgemerkt. Daar had ik nog niet aan gedacht.
pi_208542274
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:40 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Massaal misschien niet, maar men denkt wel dat je er lekker geld kan verdienen.

De tekortkomingen komen voor een soldaat ook vooral aan het licht zodra het schieten begint en dan zijn zaken als spijt gewoon niet meer zo relevant.
Niet alleen het geld, maar ook de uitgekookte propaganda en avondvullende paneldiscussies met genocidale prietpraat waardoor velen echt denken dat de NAVO het moederland wil komen vernietigen.

Veel Russen zien de oorlog als onvermijdelijk en dat er dan mensen sterven aan het front is maar een bedrijfsrisico. Het belang van de natie prevaleert boven dat van het individu. Totaal andere visie op de waarde van een mensenleven.
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 12:43:56 #233
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208542275
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:35 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
We gaan het meemaken. Een leger oprollen is nu 1maal niet makkelijk zonder verrassing, of totaal overwicht.
Lokaal overwicht. Je beukt ergens door de linies en vervolgens ga je daarachter heel hard rondcrossen en shit schoppen. Deden ze in het noorden ook. Je zag de resultaten. Gigantische paniek bij de Russen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208542294
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Inderdaad.

[ afbeelding ]

O, nee, dit zijn Russische mannen die massaal Rusland ontvluchten... _O-

https://www.volkskrant.nl(...)hte-russen~bc31e841/
Dat er een paar honderdduizend zijn gevlucht sluit niet uit dat er veel animo is om te vechten aan het front.

Ik snap er ook geen reet van, maar ik snap wel meer niet aan Rusland.
  zondag 26 maart 2023 @ 12:45:27 #235
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208542296
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Het kan juist onderdeel van de onderhandelingen zijn om het bevel weer in te trekken. Gewoon meer leverage voor Oekraine mocht het ooit zover komen.
Weet niet of dat zo makkelijk is. Strafhof is natuurlijk niet van Oekrane zelf en ik weet niet of je met zulke zaken koehandel moet gaan spelen.
  zondag 26 maart 2023 @ 12:49:34 #236
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208542318
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Lokaal overwicht. Je beukt ergens door de linies en vervolgens ga je daarachter heel hard rondcrossen en shit schoppen. Deden ze in het noorden ook. Je zag de resultaten. Gigantische paniek bij de Russen.
Ja en dat was toen voor zo’n beetje alles en iedereen een verassing. Op de belangrijkste punten zullen de Russen echt wel in de diepte verdediging hebben liggen.

Ik zei totaal omdat het over een snelle overwinning gaat.

Al met al denk ik aan voorzichtige strategisch gekozen aanvallen met zoveel mogelijk een poging tot verrassing.

Of langzaam drukken terwijl je op afstand de logistiek onder handen neemt alla Kherson.
  zondag 26 maart 2023 @ 12:50:20 #237
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208542331
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:10 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Hier weet ik van onze lord of the rings toen die ook mooie foto's maakte bij een tank

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar ik vind dat die mensen mooi geweerd moeten worden, bij zoiets ernstigs als een smerige oorlog die slechts aan Rusland en Belarus ligt is het jammer dan, maar met jullie gaan we niet sporten en heb je gewoon pech als sporter dat je land een kloteland is. De OS en het EK (voetbal) zijn net iets te gericht op als land (ook) medailles of de cup binnenhalen.
Creatief onderschrift “Isis execute drug user using two tanks”
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 26 maart 2023 @ 12:53:18 #238
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208542376
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Niet alleen het geld, maar ook de uitgekookte propaganda en avondvullende paneldiscussies met genocidale prietpraat waardoor velen echt denken dat de NAVO het moederland wil komen vernietigen.

Veel Russen zien de oorlog als onvermijdelijk en dat er dan mensen sterven aan het front is maar een bedrijfsrisico. Het belang van de natie prevaleert boven dat van het individu. Totaal andere visie op de waarde van een mensenleven.
Ik denk dat de gemiddelde Rus wel het westen klootzakken vindt, maar misschien niet meteen de nood voelt om zelf te vechten.
Ik heb hier eerder eens een bericht gestuurd over de strekking van de meeste opgevangen gesprekken van Russen. Deze gingen vooral over hypotheken en andere zaken waaraan men het verdiende geld wil gaan uitgeven.
pi_208542397
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat er een paar honderdduizend zijn gevlucht sluit niet uit dat er veel animo is om te vechten aan het front.

Ik snap er ook geen reet van, maar ik snap wel meer niet aan Rusland.
Er is helemaal niet veel animo om te vechten.

- Ik denk dat er drie groepen zijn, het beroepsleger, mensen die al langer in dienst zijn en (redelijk) goed betaald krijgen. Deze groep is duidelijk te klein en grotendeels al vernietigd in Oekrane.
- Dan heb je de opportunisten en kanslozen die gewoon snel geld willen verdienen.
- En als laatste hebben je groepen die gedwongen zijn, rekruten en mensen uit de gevangenissen.

De gemiddelde Rus heeft er echt geen zin in om zijn leven op het spel te zetten in Oekrane.
pi_208542448
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat heb ik ook lang gedacht maar sinds die filmpjes van 1420 ben ik daar wel van genezen. Derk Sauer en Raam op Rusland bevestigen dit beeld ook: er is gewoon behoorlijk wat animo om te gaan vechten aan het front. Mannen melden zich massaal aan.
Toch is het een verschil of ik mijn eigen grondgebied moet verdedigen of dat ik in een ander land moet vechten. Dat Russen zich massaal zouden aanmelden kan met vergoedingen te maken hebben. Het zullen ook de armste Russen zijn die zich dan aanmelden. Maar de iets beter gesettelde Rus zal zich twee maal bedenken om daar te gaan vechten. Ok je hebt net als in het westen avonturiers die kicken op oorlogvoering maar dat is verwaarloosbaar.
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 13:00:11 #241
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208542463
En zelfs al melden ze zich aan: Waarmee en hoe gaan ze vechten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 26 maart 2023 @ 13:01:52 #242
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_208542478
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:00 schreef Ulx het volgende:
En zelfs al melden ze zich aan: Waarmee en hoe gaan ze vechten?
Schijnt dat wij ze in het geheim leren hoe ze "pang pang" moeten roepen.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_208542516
bakh bakh!
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 26 maart 2023 @ 13:06:31 #244
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208542521
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Schijnt dat wij ze in het geheim leren hoe ze "pang pang" moeten roepen.
Waarom zouden wij de Russen dat leren?

Je UI en je onder tekst zijn nogal tegenstrijdig btw !
  zondag 26 maart 2023 @ 13:07:14 #245
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_208542526
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:06 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..

Je UI en je onder tekst zijn nogal tegenstrijdig btw !
Hoezo?
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  zondag 26 maart 2023 @ 13:11:41 #246
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208542565
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:07 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Hoezo?
Slot zou nooit nu al roepen dat ze nu al kampioen zijn.
Helaas. :*
pi_208542948
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Laat die lekker mee doen joh. Kap met ook de sport te politiseren. Die sporters doen gewoon hun ding en bij hen gaat het niet over oorlog.
Tot dat ze weer met een grote Z op hun shirt staan of met Russische vlaggen zwaaien. Gewoon boycotten die oorlogshitsers en poetinsupporters.
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 14:32:25 #248
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208543444
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208543454
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:37 schreef quirina het volgende:
hun eigen regering letterlijk om zeep gaat brengen.
:?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208543480
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:59 schreef Cherni het volgende:

[..]
Toch is het een verschil of ik mijn eigen grondgebied moet verdedigen of dat ik in een ander land moet vechten. Dat Russen zich massaal zouden aanmelden kan met vergoedingen te maken hebben. Het zullen ook de armste Russen zijn die zich dan aanmelden. Maar de iets beter gesettelde Rus zal zich twee maal bedenken om daar te gaan vechten. Ok je hebt net als in het westen avonturiers die kicken op oorlogvoering maar dat is verwaarloosbaar.
Zo goed zijn die vergoedingen niet.
Bovendien moet een Russische soldaat zelf betalen voor zijn uitrusting en klagen de meesten dat ze niets betaald krijgen. Of te weinig.
Luister die gelekte gesprekken maar eens op YouTube.
pi_208543509
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
:?
Executeren.
  zondag 26 maart 2023 @ 14:40:13 #252
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208543556
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:45 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Weet niet of dat zo makkelijk is. Strafhof is natuurlijk niet van Oekrane zelf en ik weet niet of je met zulke zaken koehandel moet gaan spelen.
Het is indirect een VN orgaan, ik denk niet dat die zin hebben om hun agenda te laten bepalen door nationale politici. Hoogst haalbare is dat landen besluiten geen gehoor te geven aan arrestatiebevel. En zelfs daar lijkt het niet op, als landen als Brazili en Armeni schoorvoetend maar laten weten dat putin gewoon gearresteerd wordt als hij daar voet aan de grond zet.
&lt;signature here&gt;.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 14:42:43 #253
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208543597
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:32 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Maar China helpt Rusland hoor :') GENOT dit _O_ Rusland naar de tyfus :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208543611
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:37 schreef quirina het volgende:

[..]
Executeren.
Je begrijpt niet wat letterlijk om zeep brengen betekent. Gebruik dat dan ook niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 26 maart 2023 @ 15:03:22 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208543821
Genocide plan uitgelekt

Vladimir Putin wanted a genocide-style “total cleansing” of Ukraine to subdue its people, leaked spy documents have revealed.

the FSB, with the help of some Russian Military Intelligence, would carry out a “total cleansing” of society and politics in Ukraine.

“And after all this, we could install any government in Kyiv,” says the source.

The FSB anticipated resistance among the Ukrainian population but was ordered to deal with it ruthlessly in instructions that came “from the very top”.

In the emails, Wind of Change goes into detail about how the measures would be meted out to ordinary Ukrainians who dared to resist the Russian occupiers.

This includes a “big terror” that “is being planned for Kherson, which will go through several stages”.

The first would be reducing “massive protests down to local skirmishes, and to cause severe injuries to individual protesters”.

“As soon as the mass of protests is reduced, the final stage of ‘door-to-door terror’ will begin.

“Here the FSB will play first fiddle and people will be detained in their homes at night during curfew and transferred to Russian territories — concentration camps and worse.

"It is assumed that protests will cease completely after such cleansing."

Lees verder: https://www.news.com.au/t(...)18209f5d9b843cbe9275

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 26-03-2023 15:12:54 ]
  zondag 26 maart 2023 @ 15:04:39 #256
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_208543839
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:35 schreef quirina het volgende:

[..]
Zo goed zijn die vergoedingen niet.
Bovendien moet een Russische soldaat zelf betalen voor zijn uitrusting en klagen de meesten dat ze niets betaald krijgen. Of te weinig.
Luister die gelekte gesprekken maar eens op YouTube.
Nee die zijn 100% echt inderdaad.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 16:03:59 #257
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208544774
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208544930
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Genocide plan uitgelekt

Vladimir Putin wanted a genocide-style “total cleansing” of Ukraine to subdue its people, leaked spy documents have revealed.

the FSB, with the help of some Russian Military Intelligence, would carry out a “total cleansing” of society and politics in Ukraine.

“And after all this, we could install any government in Kyiv,” says the source.

The FSB anticipated resistance among the Ukrainian population but was ordered to deal with it ruthlessly in instructions that came “from the very top”.

In the emails, Wind of Change goes into detail about how the measures would be meted out to ordinary Ukrainians who dared to resist the Russian occupiers.

This includes a “big terror” that “is being planned for Kherson, which will go through several stages”.

The first would be reducing “massive protests down to local skirmishes, and to cause severe injuries to individual protesters”.

“As soon as the mass of protests is reduced, the final stage of ‘door-to-door terror’ will begin.

“Here the FSB will play first fiddle and people will be detained in their homes at night during curfew and transferred to Russian territories — concentration camps and worse.

"It is assumed that protests will cease completely after such cleansing."

Lees verder: https://www.news.com.au/t(...)18209f5d9b843cbe9275
Als dit waar is...

Genoeg om Rusland de oorlog te verklaren en van de aardbodem te vegen. :N

En als dat er niet in zit, voorgoed te isoleren.

Stelletje nazi's. -O-
Intolerant voor intolerantie
  zondag 26 maart 2023 @ 16:15:45 #259
117098 Hathor
Effe niet
pi_208544953
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Genocide plan uitgelekt

Vladimir Putin wanted a genocide-style “total cleansing” of Ukraine to subdue its people, leaked spy documents have revealed.

the FSB, with the help of some Russian Military Intelligence, would carry out a “total cleansing” of society and politics in Ukraine.

“And after all this, we could install any government in Kyiv,” says the source.

The FSB anticipated resistance among the Ukrainian population but was ordered to deal with it ruthlessly in instructions that came “from the very top”.

In the emails, Wind of Change goes into detail about how the measures would be meted out to ordinary Ukrainians who dared to resist the Russian occupiers.

This includes a “big terror” that “is being planned for Kherson, which will go through several stages”.

The first would be reducing “massive protests down to local skirmishes, and to cause severe injuries to individual protesters”.

“As soon as the mass of protests is reduced, the final stage of ‘door-to-door terror’ will begin.

“Here the FSB will play first fiddle and people will be detained in their homes at night during curfew and transferred to Russian territories — concentration camps and worse.

"It is assumed that protests will cease completely after such cleansing."

Lees verder: https://www.news.com.au/t(...)18209f5d9b843cbe9275
De hele Russische politieke en militaire top moet hangen aan de hoogste boom, zeker nu dit soort berichten naar buiten komen. Het is gewoon Adolf en de NSDAP all over again. Ander land, andere uniformen, dezelfde rotschoften.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 16:18:50 #260
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208544990
De T-90 is echt niet zo makkelijk van zijn koepel te ontdoen.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 26 maart 2023 @ 16:20:29 #261
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208545010
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:24 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben wel benieuwd of, als er een tegenoffensief komt, dat richting het oosten of het zuiden zal zijn. Strategisch zou ik denken dat het zuiden voor Oekrane belangrijker is, vanwege de toegang tot de zwarte zee/zee van azov.
Strategisch is dat ook het handigst: als je het oosten massaal aanvalt, dan kan Rusland daar relatief makkelijk troepen naartoe verplaatsen omdat het grenst aan hun eigen land. Ondertussen zul je ook troepen moeten vrijhouden om het zuidelijke front stabiel te houden.
Val je echter het zuiden aan tot aan de Krim, en blaas je die brug op, dan hoef je daar vervolgens nauwelijks meer troepen in te zetten om je zuidelijke flank te verdedigen. Je kunt daarna bijna je volledige leger inzetten om het oosten ook terug te veroveren.
En daarna heb je dan alle tijd om de Krim via een blokkade, etc., terug te krijgen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_208545280
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Genocide plan uitgelekt

Vladimir Putin wanted a genocide-style “total cleansing” of Ukraine to subdue its people, leaked spy documents have revealed.

the FSB, with the help of some Russian Military Intelligence, would carry out a “total cleansing” of society and politics in Ukraine.

“And after all this, we could install any government in Kyiv,” says the source.

The FSB anticipated resistance among the Ukrainian population but was ordered to deal with it ruthlessly in instructions that came “from the very top”.

In the emails, Wind of Change goes into detail about how the measures would be meted out to ordinary Ukrainians who dared to resist the Russian occupiers.

This includes a “big terror” that “is being planned for Kherson, which will go through several stages”.

The first would be reducing “massive protests down to local skirmishes, and to cause severe injuries to individual protesters”.

“As soon as the mass of protests is reduced, the final stage of ‘door-to-door terror’ will begin.

“Here the FSB will play first fiddle and people will be detained in their homes at night during curfew and transferred to Russian territories — concentration camps and worse.

"It is assumed that protests will cease completely after such cleansing."

Lees verder: https://www.news.com.au/t(...)18209f5d9b843cbe9275
Als dit waarheid was geworden hadden we geen andere keuze gehad dan ingrijpen. Dit was op een wereldoorlog uitgedraaid en de ellende was niet te overzien geweest.
  zondag 26 maart 2023 @ 16:58:43 #263
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_208545543
Wagner lijkt een beetje door zijn manschappen en munitie heen te raken in Oekraine. Hopelijk het begin van het einde van die vreselijke oorlog.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_208545613
Fucked up deze drone videos
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 26 maart 2023 @ 17:09:04 #265
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208545698
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:41 schreef Spablauw214 het volgende:

Als dit waarheid was geworden hadden we geen andere keuze gehad dan ingrijpen. Dit was op een wereldoorlog uitgedraaid en de ellende was niet te overzien geweest.
Daarom schakelen de Russen ook alle communicatie uit. Daarna kunnen ze doen wat ze willen en de buitenwereld heeft er geen weet van. Net zoals de wereld niet weet wat er in Iran speelt bij het neerslaan van de protesten en er daarom ook geen betrokkenheid is.

En daarom deporteren ze ook iedereen naar Siberie. Daar gaan ze buiten het zicht van het Westen dood aan kou en honger en niemand in het Westen die er weet van heeft.
pi_208545792
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als dit waarheid was geworden hadden we geen andere keuze gehad dan ingrijpen. Dit was op een wereldoorlog uitgedraaid en de ellende was niet te overzien geweest.
Het kan nog steeds een Wereldoorlog worden hoor.
  zondag 26 maart 2023 @ 17:16:48 #267
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_208545836
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:14 schreef quirina het volgende:

[..]
Het kan nog steeds een Wereldoorlog worden hoor.
En jij kan nog steeds gn concern-troll zijn. Alles kan, maar of het plausibel is?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 17:17:55 #268
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208545851
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:58 schreef Perrin het volgende:
Wagner lijkt een beetje door zijn manschappen en munitie heen te raken in Oekraine. Hopelijk het begin van het einde van die vreselijke oorlog.
Van de oorlog niet. Wel van Wagner. Maar het reguliere leger van Rusland doet het niet beter, dus die gaan ook nog wel ten onder.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208545869
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:15 schreef Hathor het volgende:

[..]
De hele Russische politieke en militaire top moet hangen aan de hoogste boom, zeker nu dit soort berichten naar buiten komen. Het is gewoon Adolf en de NSDAP all over again. Ander land, andere uniformen, dezelfde rotschoften.
Het enge is dat dit de eerste machtige terreurstaat is die niet gelimineerd kan worden zonder het einde van de wereld in te luiden.
  zondag 26 maart 2023 @ 17:20:29 #270
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_208545881
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als dit waarheid was geworden hadden we geen andere keuze gehad dan ingrijpen. Dit was op een wereldoorlog uitgedraaid en de ellende was niet te overzien geweest.
Hoe denken ze dat ze zoiets tegenwoordig stil kunnen houden en er mee weg komen? Dat ze dat in 1940 nog dachten, kan ik nog begrijpen, maar anno 2023 ????
  Overall beste user 2022 zondag 26 maart 2023 @ 17:21:37 #271
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208545904
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:19 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het enge is dat dit de eerste machtige terreurstaat is die niet gelimineerd kan worden zonder het einde van de wereld in te luiden.
Poetin kan vrolijk willen dat de hele wereld wordt opgeblazen, maar of de mensen in zijn buurt ook verdampt willen worden in een nucleaire vuurbal is nog maar de vraag.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208545923
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:20 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
Hoe denken ze dat ze zoiets tegenwoordig stil kunnen houden en er mee weg komen? Dat ze dat in 1940 nog dachten, kan ik nog begrijpen, maar anno 2023 ????
In Rusland kan alles zonder dat de rest van de wereld het weet. Het land is gewoon te groot.
  zondag 26 maart 2023 @ 17:28:21 #273
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208545983
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:19 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het enge is dat dit de eerste machtige terreurstaat is die niet gelimineerd kan worden zonder het einde van de wereld in te luiden.
Uiteindelijk verliezen ze voor de 2de keer de wapenwedloop. Dan zitten ze met jaren 90 WMD's waar het westen dan al lachend countermeasures voor heeft bedacht.

En dan doen we allemaal alsof hun WMD arsenaal in allerbeste staat is. En hoe groot is die kans nou echt als je ziet hoe door corruptie dat hele land is uitgehold.

Maar de kans dat interne onrust rus de das om gaat doen is op de semi korte termijn groter.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 26 maart 2023 @ 17:58:18 #274
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208546365
Een vd comments, 1 Russian Brigade is 4k~5k dus 8000 man is ervoor uit getrokken om een groep van 300 afvallige Wagner af te maken. Denk niet dat het goed voor ze is afgelopen...

https://www.reddit.com/r/(...)e_trenches_like_the/
There have been dozens of reports of large groups deserting and fighting the blocking groups. The largest was supposedly 300 wagnerites who tried to get back to Russia. 2 brigades were pulled out to go fight them. This happened months ago.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 18:05:13 #275
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208546450
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 maart 2023 @ 18:28:52 #276
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208546752
quote:
Franky & Coen
https://steunactie.nl/act(...)-oekraine/-8647#news

Voorbereidingen op onze nieuwe frontreis in april
en vanaf maandag 3 april YouTube livestream

Nieuwe Frontreis
Tijdens onze heel heftige februari / maart reis waren we o.a. in Sviatogirsk (30 km van Bakhmut) en andere locaties aan het front. We hebben gemerkt dat steun in die regio nog harder nodig is als elders. Bijna alle gebouwen zijn daar verwoest en mensen leven vaak in kelders en andere provisorische “woningen”. In april gaan wij dan ook weer naar deze regio om frietjes te bakken en te helpen met andere projecten.

Voorbereidingen
Onze voorbereidingen zijn al volop bezig. We moeten heel veel regelen, niet alleen friet en snacks. Omdat het waarschijnlijk warmer zal zijn komt er ook logistiek veel meer bij kijken. De goederen moeten natuurlijk wel bevroren / koel blijven. En er moeten documenten geregeld worden om in bepaalde gebieden te mogen werken.

Ziekenhuismaterialen
Deze reis nemen we ziekenhuismaterialen mee en die zullen we brengen naar vrijwilligers van Symvol Viry in Fastiv.

Elke maandag om 20u YouTube Livestream met gasten en live verbindingen met Oekrane
Wij krijgen heel veel mailtjes, telefoontjes en appjes met allerlei vragen over de oorlog in Oekrane, over vrijwilligerswerk en het dagelijks leven. Maar ook over de politiek situatie. Daarom hebben wij bedacht om elke week een live-stream te presenteren. Wij hebben hiervoor een professionele studio ter beschikking gekregen waar we interessante gasten kunnen ontvangen. Wij zullen duidelijke beelden laten zien die vaak op TV niet getoond worden. Ook kunnen we live-streamen met bijzondere mensen in Oekrane en zullen we videos laten zien over allerhande interessante onderwerpen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208546788
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Een vd comments, 1 Russian Brigade is 4k~5k dus 8000 man is ervoor uit getrokken om een groep van 300 afvallige Wagner af te maken. Denk niet dat het goed voor ze is afgelopen...

https://www.reddit.com/r/(...)e_trenches_like_the/
There have been dozens of reports of large groups deserting and fighting the blocking groups. The largest was supposedly 300 wagnerites who tried to get back to Russia. 2 brigades were pulled out to go fight them. This happened months ago.
Je zou toch denken dat die 8000 man beter anders ingezet hadden kunnen worden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 26 maart 2023 @ 18:41:31 #279
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_208546934
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Je zou toch denken dat die 8000 man beter anders ingezet hadden kunnen worden.
Is toch weer een week extra Bakhmut aanvallen.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_208547011
quote:
17s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:30 schreef Aether het volgende:

[..]

Gun die mensen een kroketje ipv een vieze frikandel :{ ;)
pi_208547041
twitter
pi_208547064
twitter
pi_208547146
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat er een paar honderdduizend zijn gevlucht sluit niet uit dat er veel animo is om te vechten aan het front.

Ik snap er ook geen reet van, maar ik snap wel meer niet aan Rusland.
De Russen zijn grotendeels nog altijd een barbaars volk met een doodscultus zoals bijv. de Taliban en IS dat ook zijn. Hun volkscultuur heeft ook nooit een renaissance of verlichting gekend en is vergeleken met de onze dan ook achterlijk en achtergebleven.

Ik hoop dat het beeld dat de filmpjes van 1420 toont inderdaad de werkelijkheid weerspiegelt. In dat geval mogen we hoop hebben dat de jonge generatie Russen de onderdanige achterlijkheid van hun oudere landgenoten bij het grof vuil zal zetten en het land zich eindelijk eens tot een volwassen democratie kan gaan ontwikkelen. Overwint de achterlijkheid dan zal Rusland echter altijd een paria op het wereldtoneel blijven.
pi_208547354
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:48 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Gun die mensen een kroketje ipv een vieze frikandel :{ ;)
:P
quote:
The locals here have a strong preference for ketchup, with a ratio of 80% ketchup to 20% mayonnaise. As for their favorite snack, the minced-meat hot dog (frikandel) is a popular choice, followed by the croquette (kroket), but the undisputed number one is the cheese souffle (kaassoufle).

https://old.reddit.com/r/(...)ks_near_the/javytkk/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208547418
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:58 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De Russen zijn grotendeels nog altijd een barbaars volk met een doodscultus zoals bijv. de Taliban en IS dat ook zijn. Hun volkscultuur heeft ook nooit een renaissance of verlichting gekend en is vergeleken met de onze dan ook achterlijk en achtergebleven.

Ik hoop dat het beeld dat de filmpjes van 1420 toont inderdaad de werkelijkheid weerspiegelt. In dat geval mogen we hoop hebben dat de jonge generatie Russen de onderdanige achterlijkheid van hun oudere landgenoten bij het grof vuil zal zetten en het land zich eindelijk eens tot een volwassen democratie kan gaan ontwikkelen. Overwint de achterlijkheid dan zal Rusland echter altijd een paria op het wereldtoneel blijven.
Ik moet het nog zien. Dit soort politiestaten hebben altijd een gigantisch repressieapparaat opgetuigd om de heersende elite in het zadel te houden. Je zou denken dat je die ook ergens van moet betalen, en dat sancties het middel zijn om dat te voorkomen. Noord-Korea, Iran en Cuba zijn helaas echter prima voorbeelden die het tegendeel bewijzen.
pi_208547443
quote:
80s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:19 schreef Aether het volgende:

[..]
:P
[..]

Als ze de keuze hebben. Uit de filmpjes lijkt het niet alsof ze mogen kiezen welke van die drie ze erbij willen. Sowieso veel alleen patatje en kan me niet voorstellen dat die vrijwillig alle drie hebben afgeslagen.
  zondag 26 maart 2023 @ 19:28:00 #287
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208547453
quote:
80s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:19 schreef Aether het volgende:

[..]
:P
[..]

Armzalig volk.. kaas souffls.. en frikandellen.. met ketchup.. barbaren !
  zondag 26 maart 2023 @ 19:33:02 #288
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208547547
quote:
Hm, als ze het niet hebben.. 50k is wel doable niet?

Beetje doneren misschien.

Lijkt me enorme ellende als de vijand een paar 1000 van die dingen op je afstuurt net voordat ze erachteraan komen.
pi_208547618
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:33 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hm, als ze het niet hebben.. 50k is wel doable niet?

Beetje doneren misschien.

Lijkt me enorme ellende als de vijand een paar 1000 van die dingen op je afstuurt net voordat ze erachteraan komen.
Ride of the Valkyries muziekje erbij _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 26 maart 2023 @ 19:38:39 #290
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208547657
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ride of the Valkyries muziekje erbij _O_
Vooruit, 50 extra drones voor de Bluetooth speakertjes !
pi_208547741
twitter
pi_208547782
Al voorbijgekomen maar de NOS schrijft er een stukje over

quote:
Hoe opblaasbare tanks een rol spelen in de oorlog in Oekrane

Van dichtbij lijkt het onwaarschijnlijk dat deze zak lucht een militaire tegenstander kan misleiden, maar volgens ceo Vojtech Fresser is dat op tweehonderd meter afstand een heel ander verhaal. "Zonder optische apparatuur zijn onze decoys voor een aantal seconden niet te onderscheiden van een echt exemplaar. Als een gevechtsvliegtuig snel moet beslissen om wel of geen raket te sturen, is dit genoeg."
https://nos.nl/artikel/24(...)e-oorlog-in-oekraine
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 maart 2023 @ 19:49:45 #293
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208547818
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:47 schreef 3rr0r het volgende:
Al voorbijgekomen maar de NOS schrijft er een stukje over
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)e-oorlog-in-oekraine
Hier komen ze bij de NOS een maand later achter? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 maart 2023 @ 19:53:32 #294
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208547856
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik moet het nog zien. Dit soort politiestaten hebben altijd een gigantisch repressieapparaat opgetuigd om de heersende elite in het zadel te houden. Je zou denken dat je die ook ergens van moet betalen, en dat sancties het middel zijn om dat te voorkomen. Noord-Korea, Iran en Cuba zijn helaas echter prima voorbeelden die het tegendeel bewijzen.
Rusland heeft een 'politiemacht' genaamd de Rosvagardia van 340k man sterk om opstanden en militaire coups neer te knuppelen. Dus een succesvolle opstand/revolutie gaat het m helaas niet worden.
  zondag 26 maart 2023 @ 19:54:57 #295
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208547876
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:47 schreef 3rr0r het volgende:
Al voorbijgekomen maar de NOS schrijft er een stukje over
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)e-oorlog-in-oekraine
Yeah, komt nu langs in het journaal intro.
Apart dat dit nu nog eens nieuws is.
pi_208547878
quote:
84s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hier komen ze bij de NOS een maand later achter? :')
Tsja, opzich, afhankelijk van hoe uitgebreid een artikel is, gaat er wel meer werk in zitten als je als journalist zelf dingen moet natrekken, vragen stellen etc. Gaat wat meer tijd in zitten dan een Twitterberichtje. Zoiets als dit is niet heel tijdgevoelig, of je er 4 weken geleden of over 2 weken over schrijft.
  zondag 26 maart 2023 @ 20:00:20 #297
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_208547947
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:43 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Dat sancties is ook kansloos,
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_208547974
quote:
84s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hier komen ze bij de NOS een maand later achter? :')
NOS dacht dat het om opgeblazen tanks ging en niet om opgeblazen opgeblazen tanks.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 26 maart 2023 @ 20:04:22 #300
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208548007
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:02 schreef Aether het volgende:

[..]
NOS dacht dat het om opgeblazen tanks ging en niet om opgeblazen opgeblazen tanks.
Opgeblazen nieuws?

Doet 1 van jullie last post voor ik commentaar ga krijgen?
  zondag 26 maart 2023 @ 20:10:29 #301
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208548099
Wel mooi dat ze ook infrarood tricken.
Dat is dan wel nieuws voor mij.

quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:55 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Tsja, opzich, afhankelijk van hoe uitgebreid een artikel is, gaat er wel meer werk in zitten als je als journalist zelf dingen moet natrekken, vragen stellen etc. Gaat wat meer tijd in zitten dan een Twitterberichtje. Zoiets als dit is niet heel tijdgevoelig, of je er 4 weken geleden of over 2 weken over schrijft.
Is ook wel waar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')