abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208539951
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 00:14 schreef 3rr0r het volgende:
1600, toe maar.

[ twitter ]
Succes he pikkie!

Hahaha je weet nu al dat die 1600 bullshit is. Allemaal leugens voor de bühne.
pi_208539986
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 01:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Die thermobarische wapens die ze sinds een tijdje droppen zijn mooi man.

Zag gister een mooi filmpje waarbij er eerst een reguliere granaat werd gedropt om de orcs in hun crappy dugout te krijgen en vervolgens zo'n thermobarisch ding BAM die dugout in.

https://www.reddit.com/r/(...)e_drone_drops_an_f1/

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2023 08:16:36 ]
  zondag 26 maart 2023 @ 08:15:50 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208540040
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 01:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

W
H
A
T

T
H
E

F
U
C
K
?
Russia stronk _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208540075
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208540285
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Laat die lekker mee doen joh. Kap met ook de sport te politiseren. Die sporters doen gewoon hun ding en bij hen gaat het niet over oorlog.
Een voetbalteam in kleuren van de natie, specifiek om de eer van een natie hoog te houden in een competitie, met vlaggen en volksliederen… Hoe heeft dit niet met politiek te maken…
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 26 maart 2023 @ 09:20:19 #186
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208540339
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Italië??
Volgens mij zitten wij (zeker omgerekend qua bevolking) nogal hoog in de OS medailles.
En we zijn niet zo military minded as a people.

Ik heb er trouwens geen probleem mee om sporters uit Rusland uit te sluiten.
Want we sluiten ook Russische zakenlui uit. Dikke doei voor die Russen.
Italië ja, zeker in de voor hun succesvolle wintersport zitten ze allemaal bij de lokale politie en het leger en dat soort zaken :+

In Nederland is dat juist totáál geen ding. We hadden ooit inderdaad wel een programma van Defensie, met Van Gelder en een handjevol anderen, maar dat was nooit zo groot als in Rusland, Italië en Duitsland, om er maar wat te noemen.

Maakt verder ook niet zoveel uit natuurlijk. Ik ben niet 100% voorstander van uitsluiting van alle Russische sporters, alleen het lastige is dat mensen dan vaak denken dat je pro-Rusland bent ofzo :') Ik ben ook niet 100% tégenstander van uitsluiting, zoals met zoveel van die discussies blijf ik het lastig vinden om volle bak aan één kant te zitten (behalve wat de oorlog zelf betreft natuurlijk, maar dat spreekt voor zich).

Edit: voornaamste kanttekening voor dit alles vanuit mijn perspectief is dat ik het natuurlijk héél erg vanuit sportief oogpunt bekijk, daar kan ik als sportliefhebber nou eenmaal moeilijk omheen en ik snap wel dat dat niet de beste invalshoek is. Vanuit politiek oogpunt snap ik het allemaal wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door heywoodu op 26-03-2023 09:35:38 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 26 maart 2023 @ 09:33:59 #187
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_208540444
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 26 maart 2023 @ 09:42:21 #189
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208540496
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Iemand die verstaat wat hij zegt?
Oei, nu is hij te ver gegaan 😱
Nu krijgt hij Tim Kuik achter zich aan 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 09:51:34 #190
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208540562
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 03:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekraïne is ook nog niet met een nieuw offensief begonnen.
Denk ook niet dat Oekraïne nog in staat is een offensief te beginnen. De verliezen zijn gigantisch.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 26 maart 2023 @ 09:52:37 #191
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208540572
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Italië ja, zeker in de voor hun succesvolle wintersport zitten ze allemaal bij de lokale politie en het leger en dat soort zaken :+

In Nederland is dat juist totáál geen ding. We hadden ooit inderdaad wel een programma van Defensie, met Van Gelder en een handjevol anderen, maar dat was nooit zo groot als in Rusland, Italië en Duitsland, om er maar wat te noemen.

Maakt verder ook niet zoveel uit natuurlijk. Ik ben niet 100% voorstander van uitsluiting van alle Russische sporters, alleen het lastige is dat mensen dan vaak denken dat je pro-Rusland bent ofzo :') Ik ben ook niet 100% tégenstander van uitsluiting, zoals met zoveel van die discussies blijf ik het lastig vinden om volle bak aan één kant te zitten (behalve wat de oorlog zelf betreft natuurlijk, maar dat spreekt voor zich).

Edit: voornaamste kanttekening voor dit alles vanuit mijn perspectief is dat ik het natuurlijk héél erg vanuit sportief oogpunt bekijk, daar kan ik als sportliefhebber nou eenmaal moeilijk omheen en ik snap wel dat dat niet de beste invalshoek is. Vanuit politiek oogpunt snap ik het allemaal wel.
Ik moet altijd denken aan de wedstrijden tussen de conflictlanden. Dan net doen dat je neus bloed is ook weer raar.
Een aggressor als Rusland moet je niet willen. 1936 is ook 1 van de weinige edities in het collectieve geheugen, dat was niet om de sport.
Het lastige is wel dat het westen nogal eens een ver van ons bed conflictje vergeet.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 26 maart 2023 @ 09:56:56 #192
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208540600
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:52 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik moet altijd denken aan de wedstrijden tussen de conflictlanden. Dan net doen dat je neus bloed is ook weer raar.
Een aggressor als Rusland moet je niet willen. 1936 is ook 1 van de weinige edities in het collectieve geheugen, dat was niet om de sport.
Het lastige is wel dat het westen nogal eens een ver van ons bed conflictje vergeet.
Nou ja, er zijn ook sporten waarbij het niet zozeer Team vs Team is. Er zijn bijvoorbeeld Russische (top)biatleten waarvan bekend is dat ze sinds de oorlog juist veel contact onderhouden met hun Oekraïnse collega's/concurrenten, om een beetje een hart onder de riem te steken en te laten weten dat ze die hele oorlog walgelijke onzin vinden.

Maar verder snap ik het dus wel hoor, politiek gezien. Alleen sportief gezien is het natuurlijk kut, maar ja, dat is op dit moment uiteraard bepaald niet het belangrijkste.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 26 maart 2023 @ 09:59:46 #193
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208540619
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, er zijn ook sporten waarbij het niet zozeer Team vs Team is. Er zijn bijvoorbeeld Russische (top)biatleten waarvan bekend is dat ze sinds de oorlog juist veel contact onderhouden met hun Oekraïnse collega's/concurrenten, om een beetje een hart onder de riem te steken en te laten weten dat ze die hele oorlog walgelijke onzin vinden.

Maar verder snap ik het dus wel hoor, politiek gezien. Alleen sportief gezien is het natuurlijk kut, maar ja, dat is op dit moment uiteraard bepaald niet het belangrijkste.
Tja, heel makkelijk is het niet. Aan de andere kant misschien gewoon het risico vd sport.
Lijnen wel zo recht mogelijk trekken.
  zondag 26 maart 2023 @ 10:32:52 #194
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208540891
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:51 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Denk ook niet dat Oekraïne nog in staat is een offensief te beginnen. De verliezen zijn gigantisch.
In en rond Bahkmut heeft Oekraïne idd ook zware verliezen geleden, maar ik heb begrepen dat daar grotendeels met TDF's en verschillende (buitenlandse) vrijwiligers milities is gevochten, en slechts 1 Oekraïnse legereenheid.
A murky, forgotten land.
  zondag 26 maart 2023 @ 10:33:39 #195
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208540895
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In Nederland zijn er andere mechanismen om sporters te betalen voor hun werk. Want daar zit de crux. Je wordt geen succesvolle topsporter als je naast je 9-5 baan nog ff savonds gaat trainen. Dus hebben topsporters in andere landen vaak een schaduw-overheidsbaan zodat ze kunnen focussen op hun carrière.

Dus om nu te zeggen dat die sporters vanwege hun baan, politiek bedrijven. Nah. In Rusland daarentegen... Waar ze met z-tjes in hun tenue op de startblokken staan...
pi_208541142
quote:

[..]
Iets van een man of 7-12.000 las ik. Zwaar en pijnlijk, maar te behappen. En waar Oekraïne terugslaat is niet eens zo belangrijk als je naar het effect of de Russische moraal gaat kijken. Verliezen ze Bakhmut weer dan zal elke soldaat zich afvragen wat die aan het doen is en heb je nog meer kans op rellen achter de linies. Valt Oekraïne aan richting het zuiden, dan zal elke soldaat zich afvragen wat ze aan het doen waren rond Bakhmut en heb je ook kans op rellen achter de linies.
  zondag 26 maart 2023 @ 11:24:27 #197
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_208541387
Ik ben wel benieuwd of, als er een tegenoffensief komt, dat richting het oosten of het zuiden zal zijn. Strategisch zou ik denken dat het zuiden voor Oekraïne belangrijker is, vanwege de toegang tot de zwarte zee/zee van azov.
  zondag 26 maart 2023 @ 11:26:53 #198
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208541410
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Iets van een man of 7-12.000 las ik. Zwaar en pijnlijk, maar te behappen. En waar Oekraïne terugslaat is niet eens zo belangrijk als je naar het effect of de Russische moraal gaat kijken. Verliezen ze Bakhmut weer dan zal elke soldaat zich afvragen wat die aan het doen is en heb je nog meer kans op rellen achter de linies. Valt Oekraïne aan richting het zuiden, dan zal elke soldaat zich afvragen wat ze aan het doen waren rond Bakhmut en heb je ook kans op rellen achter de linies.
Dat rellen zal meevallen (of tegen).
Ik heb ook het idee dat een gemiddelde Russische soldaat niet weet wat er allemaal gaande is. Zijn ergens neergedropt en ze komen er vanzelf achter dat de vijand oprukt.

Reken er maar op dat het taai gaat worden.
pi_208541554
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:24 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben wel benieuwd of, als er een tegenoffensief komt, dat richting het oosten of het zuiden zal zijn. Strategisch zou ik denken dat het zuiden voor Oekraïne belangrijker is, vanwege de toegang tot de zwarte zee/zee van azov.
Dat lijkt me ook. Daarmee snijden ze de bevoorrading van De Krim gelijk af. En het terrein is geschikter voor de zware tanks meen ik.
pi_208541619
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:26 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat rellen zal meevallen (of tegen).
Ik heb ook het idee dat een gemiddelde Russische soldaat niet weet wat er allemaal gaande is. Zijn ergens neergedropt en ze komen er vanzelf achter dat de vijand oprukt.
Dat lijkt me juist een nadeel voor de Russen. Dat is vragen om geruchten en indianenverhalen. En dat is vragen om problemen en paniek als de aanval komt.

quote:
Reken er maar op dat het taai gaat worden.
Absoluut.
pi_208541650
quote:

[..]
Dat zal voor Rusland ook zo zijn. Alles komt erop neer hoeveel Oekraïne nog steun krijgt vanuit het westen en Rusland vanuit China, Iran en andere zieke landen. Een uitkomst van dit conflict durf ik niet te voorspellen. Het is hopen op een overwinning van Oekraïne. Daar klamp ik mij maar aan vast. Meer dan hoop is het voorlopig niet.
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 11:57:36 #202
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208541719
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:49 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat zal voor Rusland ook zo zijn. Alles komt erop neer hoeveel Oekraïne nog steun krijgt vanuit het westen en Rusland vanuit China, Iran en andere zieke landen. Een uitkomst van dit conflict durf ik niet te voorspellen. Het is hopen op een overwinning van Oekraïne. Daar klamp ik mij maar aan vast. Meer dan hoop is het voorlopig niet.
De Russen kunnen de menselijke verliezen een keer of 10 beter opvangen. Voor een offensief heb je een verhouding van 3 op 1 nodig. Die aantallen heeft Oekraïne simpelweg niet. Of je daar nou 40/45 HIMARS tegenaan gooit of niet.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 26 maart 2023 @ 12:12:42 #203
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208541886
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat lijkt me juist een nadeel voor de Russen. Dat is vragen om geruchten en indianenverhalen. En dat is vragen om problemen en paniek als de aanval komt.
[..]
Absoluut.
Het zal in eerste instantie vooral meevallen dunkt me. Die indianen verhalen zijn er nu ook al, zal het front meevallen aangezien die op de meeste plekken gewoon rustig is.

De tactieken die de Russen nu handhaven worden ook geslikt door de manschappen.
Blijven ze vast ook wel vechten als ze de verdediging liggen.

Misschien als de Oekraïners achter de linies terecht komen, maar ook dat zal waarschijnlijk worden opgevangen..
pi_208541901
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Iemand die verstaat wat hij zegt?
Een heel klein beetje 🤏
Hij praat idd over Netflix torrent en dat ze allemaal bankroet moeten gaan. Medvedev hahaha schlemiel.
Zeker teveel vod op. Maar ja netflix is aan de prijs.

[ Bericht 1% gewijzigd door quirina op 26-03-2023 12:21:36 ]
pi_208541920
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:57 schreef onlogisch het volgende:

[..]
De Russen kunnen de menselijke verliezen een keer of 10 beter opvangen. Voor een offensief heb je een verhouding van 3 op 1 nodig. Die aantallen heeft Oekraïne simpelweg niet. Of je daar nou 40/45 HIMARS tegenaan gooit of niet.
Er is een frontlinie van zo'n 1200 kilometer op dit moment. De Russen hebben daar zeg zo'n 300.000 slecht uitgeruste en slecht tot matig getrainde soldaten, dus gemiddeld één soldaat voor elke vier meter, om die te bewaken. En dat zijn soldaten die slecht worden geleid, die enorme verliezen hebben geleden in zinloze aanvallen. Die regelmatig met munitie problemen zitten omdat er weer een dump is opgeblazen. Die regelmatig commandoposten zien ontploffen. En die ook wel snappen dat bij een doorbraak ze heel snel het risico lopen omsingeld te worden.
Zelfs al hebben de Russen twee keer zoveel soldaten, dan stoppen ze een doelgericht tegenoffensief met zware westerse tanks en IFV's en Strykers en de hele mikmak niet. Oekraïne zal eerst op meerdere plekken de commandoposten en logistiek ver achter het front aanpakken met JDAMs, GLSDB's en M30/M31's om de Russen duidelijk te maken dat ze nergens veilig zijn.
  zondag 26 maart 2023 @ 12:18:46 #206
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208541959
Dat.
Daarnaast is onbekend hoeveel militairen Oekraïne heeft, en hoeveel ze er achter de hand hebben.
A murky, forgotten land.
pi_208541966
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:57 schreef onlogisch het volgende:

[..]
De vraag is daarbij wel of die Russen hun leven willen geven voor Oekraïne. Zou het op Russisch grondgebied zijn dan is men bereid meer offers te dragen. Dat zie je bij Oekraïne nu ook. Betere motivatie. Het lukte de VS uiteindelijk ook niet in Vietnam en andere conflicten om gebieden bezet te houden. Hierbij moet je ook denken aan opstanden en onrust in bezette gebieden.
  zondag 26 maart 2023 @ 12:25:06 #208
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208542026
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
De vraag is daarbij wel of die Russen hun leven willen geven voor Oekraïne. Zou het op Russisch grondgebied zijn dan is men bereid meer offers te dragen. Dat zie je bij Oekraïne nu ook. Betere motivatie. Het lukte de VS uiteindelijk ook niet in Vietnam en andere conflicten om gebieden bezet te houden. Hierbij moet je ook denken aan opstanden en onrust in bezette gebieden.
De dooien rondom Bakhmut zullen vast niet veel motivatie hebben gehad, maar ze stierven wel gewoon netjes voor dat Rusland.

Ook denk ik dat Rusland nog wel wat ervaren troepen met betere tanks achter de hand houdt. Bij Kherson kon de Russen ook gewoon standhouden.
pi_208542042
1 ding is zeker Rusland zal zich nooit overgeven.
pi_208542054
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:26 schreef quirina het volgende:
1 ding is zeker Rusland zal zich nooit overgeven.
Oekraïne ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')