abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208514594


Nederland w/
Deelnemers: Mia Nicolai en Dion Cooper
Bandleden en Leeftijd: Mia (27 jaar) en Dion (29 jaar)
Social media Mia: Instagram Twitter YouTube TikTok
Social media Dion: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Burning Daylight
Taal inzending: Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Schrijvers tekst: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Loting: Tweede helft, eerste halve finale
Selectie methode: Interne Selectie
Odds ranking na bekend maken alle nummers: 19
Bijzonder: Mia is de dochter van eerste kamer lid Peter Nicola (PvdD). Songfestivalwinnaar Duncan Laurence heeft meegeschreven aan het nummer. Dion deed eerder mee aan The Voice.

Aankondiging met meer uitleg en verhaal van Mia en Dion:

quote:
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022

The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een premire in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is ht podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekrane gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekrane en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team.

Over Burning Daylight:
quote:
Mia, Dion, Duncan en Jordan over ontstaan Songfestivalnummer Burning Daylight

In de mini-documentaire 'This is Burning Daylight' vertellen Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence en Jordan Garfield over het ontstaan van het songfestivalnummer ‘Burning Daylight’.

Burning Daylight is geschreven door Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence, Jordan Garfield en Loek van der Grinten. Het nummer is ‘een ode aan vallen en opstaan’.

“Burning Daylight gaat over vallen, fouten maken en dan weer opstaan. Dat je leert van die fouten, van je verleden, dat je dingen achter je kunt laten zodat je een betere versie van jezelf kan worden. Maar het gaat ook over accepteren dat we allemaal menselijk zijn, pijn ervaren en dat we daar doorheen moeten.”
Ontstaan van Burning Daylight

Mia ontmoet Jordan voor het eerste wanneer ze beiden een studiosessie in Nederland bijwonen. Jordan: “Ik kwam de studio in en daar was een grote bubbel vol met energie. Ze liep met me mee naar binnen en ik dacht meteen: wie is dit?” Mia, Jordan en Duncan spreken daarna regelmatig af tijdens de coronapandemie. Op een bepaalde avond kijken ze samen een documentaire over Shawn Mendes en raken enorm genspireerd. Die inspiratie heeft uiteindelijk geleid tot het nummer ‘Burning Daylight’.

Duncan zingt de demo in samen met Mia maar voor de verdere uitwerking bedenkt hij om Dion Cooper te vragen. Dion: “Ik had meteen zoiets van ‘Hell Yeah’, dat klinkt leuk. Zodra ik de kamer inliep, hadden Mia en ik meteen een klik en we voelden allebei: ik ken jou, dit gaat leuk worden!”

Burning Daylight werd die dag herschreven tot een duet met Dion’s verhaal erin verwerkt en de demo werd door Mia en Dion ingezongen.

Indienen voor het Eurovisie Songfestival

Een paar maanden later, toen Duncan en Jordan samen op vakantie waren, kregen ze op een avond het idee om ‘Burning Daylight’ in te sturen naar de Nederlandse selectiecommissie voor het Eurovisie Songfestival. Een idee dat door Mia en Dion goed werd ontvangen. De demo werd daarna verder afgemaakt samen met producer Sean Myer en opgestuurd naar de selectiecommissie van AVROTROS.

Weken later kregen we eindelijk een ja! We waren echt dolblij!
Duncan Laurence

Jordan en Duncan bellen meteen Mia en Dion op om het goede nieuws met ze te delen. Dion: “Ik belde daarna meteen mijn ouders en we begonnen alle drie meteen te huilen. We spraken over hoe groot dit is. Het is zo’n mooie ervaring en geweldig om deel van uit te maken.”

Mia: “Het is geweldig om je eigen land te mogen vertegenwoordigen. Het land waar ik vandaan kom, waar ik ben opgegroeid en me heeft gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Dat voelt echt onwerkelijk en geweldig.“
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter vrijdag 24 maart 2023 @ 10:05:31 #2
87554 Cee
Welluk?
pi_208514856
Enige troost bij een NQ is dat het zou betekenen dat Letland of Azerbeidzjan of Malta door zijn en die heb ik hoger in m’n Eurovision Scoreboard staan. :@
pi_208514912
Ik ben inmiddels een beetje bijgedraaid over de running order. Maar als we niet doorgaan zou ik het alsnog een goede wake up call vinden :@
pi_208515003
Laten ze in ieder geval hun “netwerk” dan een beetje uitbreiden voor volgend jaar, anders zitten we straks weer in dezelfde betekenisvolle troostrijke hoek. :+
  vrijdag 24 maart 2023 @ 10:31:01 #5
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208515069
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:05 schreef Cee het volgende:
Enige troost bij een NQ is dat het zou betekenen dat Letland of Azerbeidzjan of Malta door zijn en die heb ik hoger in m’n Eurovision Scoreboard staan. :@
Dan waarschijnlijk Letland of Malta, Azerbeidzjan zie ik helaas echt niet gebeuren (tenzij ze weer helemaal uitpakken met de staging).
pi_208515106
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat het ‘netwerken’ vooral in de betekenisvolle Cornald-hoek gedaan wordt, was natuurlijk wel een publiek geheim. Ik vraag me alleen af of de andere leden van de selectiecommissie dan niemand kunnen aandragen. Ook in het netwerk van Jan Smit van die Hollandse zangers zal toch weleens een tekstschrijver een uitschieter hebben die geschikt is voor het ESF? Of anders Sander Lantinga als DJ die de hele dag op papier populaire muziek draait.
Maar waarom dan zo’n oproep doen om nummers in te sturen als ze weten dat ze toch voor iets in hun eigen netwerk gaan?
pi_208515200
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:35 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Maar waarom dan zo’n oproep doen om nummers in te sturen als ze weten dat ze toch voor iets in hun eigen netwerk gaan?
Ze doen allebei. Er kan zomaar een juweeltje zitten bij de open inschrijvingen. Maar ze netwerken daarnaast om in ieder geval zeker te weten dat er iets van kwaliteit binnenkomt. Daarmee laten ze niks aan het toeval over.
pi_208515206
Met dat netwerken is op zich niets mis, Jeangu en S10 zijn toffe artiesten en als je die warm kan maken om naar Eurovisie te gaan is dat alleen maar mooi. Maar dan moet je vervolgens wel objectief naar hun liedjes luisteren, en daar wringt het natuurlijk. Als Harry van de overkant dan ook een liedje instuurt staat die al met 1-0 achter. En als Duncan met een liedje komt aanzetten zijn ze misschien zo starstruck dat ze vergeten echt te luisteren naar wat het is, een nogal niksig nummer zoals dat destijds bij Anouk voor Trijntje ook zo was.
pi_208515228
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:46 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ze doen allebei. Er kan zomaar een juweeltje zitten bij de open inschrijvingen. Maar ze netwerken daarnaast om in ieder geval zeker te weten dat er iets van kwaliteit binnenkomt. Daarmee laten ze niks aan het toeval over.
Daar geloof ik dus niets van. Iemand uit het netwerk die een liedje instuurt zal ongetwijfeld een streepje voor hebben op een onbekend iemand. En waarom zou je als onbekende dan meedoen? Dat heeft dan toch geen zin?
pi_208515229
Netwerken werkt trouwens twee kanten op. Je kunt de commissie wel verwijten dat ze te veel in hun eigen cirkeltje netwerken, maar als andere, alternatieve artiesten en producenten niet willen mee netwerken, dan houdt het natuurlijk ook op.
pi_208515231
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:47 schreef blackswangreen het volgende:
Met dat netwerken is op zich niets mis, Jeangu en S10 zijn toffe artiesten en als je die warm kan maken om naar Eurovisie te gaan is dat alleen maar mooi. Maar dan moet je vervolgens wel objectief naar hun liedjes luisteren, en daar wringt het natuurlijk. Als Harry van de overkant dan ook een liedje instuurt staat die al met 1-0 achter. En als Duncan met een liedje komt aanzetten zijn ze misschien zo starstruck dat ze vergeten echt te luisteren naar wat het is, een nogal niksig nummer zoals dat destijds bij Anouk voor Trijntje ook zo was.
Oh, jij verwoord het beter dan ik. Dit bedoel ik inderdaad. :)
pi_208515254
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:49 schreef Aadrianus het volgende:
Netwerken werkt trouwens twee kanten op. Je kunt de commissie wel verwijten dat ze te veel in hun eigen cirkeltje netwerken, maar als andere, alternatieve artiesten en producenten niet willen mee netwerken, dan houdt het natuurlijk ook op.
Als je altijd in je kleine cirkeltje zit en dat gesloten houdt, zie je niet wat er buiten je cirkeltje gebeurt en durft er niemand anders het cirkeltje in, en waarom zou je ook?
pi_208516346
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:47 schreef blackswangreen het volgende:
Met dat netwerken is op zich niets mis, Jeangu en S10 zijn toffe artiesten en als je die warm kan maken om naar Eurovisie te gaan is dat alleen maar mooi. Maar dan moet je vervolgens wel objectief naar hun liedjes luisteren, en daar wringt het natuurlijk. Als Harry van de overkant dan ook een liedje instuurt staat die al met 1-0 achter. En als Duncan met een liedje komt aanzetten zijn ze misschien zo starstruck dat ze vergeten echt te luisteren naar wat het is, een nogal niksig nummer zoals dat destijds bij Anouk voor Trijntje ook zo was.
Laten we eerlijk zijn, als Harry hier aan ons om advies zou komen vragen wat hij met zijn liedje moet doen, als hij denkt een vrolijke Songfestivalhit te pakken te hebben. Dan zouden we hem toch ook adviseren om het naar een buitenlandse selectiecommissie of voorronde te sturen? Ga lekker naar Spanje of de Alpenlanden of de Baltics. Dan is de kans een stuk groter dat hij serieus genomen wordt en niet wordt gepasseerd voor de eerste de beste semi-bekende artiest met een Radio 2-liedje in ons land.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208516522
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:29 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Laten we eerlijk zijn, als Harry hier aan ons om advies zou komen vragen wat hij met zijn liedje moet doen, als hij denkt een vrolijke Songfestivalhit te pakken te hebben. Dan zouden we hem toch ook adviseren om het naar een buitenlandse selectiecommissie of voorronde te sturen? Ga lekker naar Spanje of de Alpenlanden of de Baltics. Dan is de kans een stuk groter dat hij serieus genomen wordt en niet wordt gepasseerd voor de eerste de beste semi-bekende artiest met een Radio 2-liedje in ons land.
En dat Harry] Hrry dan met Ijsland het songfestival wint. _O_
pi_208516832
Er zijn geen tv optredens gepland omdat ze iedereen willen verrassen met de staging en het verhaal dat ze ermee gaan vertellen.

Op de vraag waarom ze niet op tv hebben opgetreden:

quote:
Dion: “Well, nothing is scheduled regarding live performances on TV in the Netherlands, but it is both because we are very busy with all the preparations for Liverpool, and also because we want to surprise the Eurovision audience, we want to take them into the story of the song at the time it is the most important, so we want to keep our Eurovision performance under cover. But no, there are no grand live performances on Dutch TV planned for now.”
twitter
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 maart 2023 @ 13:22:00 #16
163650 Greys
pi_208516946
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:10 schreef Mandy040986 het volgende:
Er zijn geen tv optredens gepland omdat ze iedereen willen verrassen met de staging en het verhaal dat ze ermee gaan vertellen.

Op de vraag waarom ze niet op tv hebben opgetreden:
[..]
[ twitter ]
Maar gaan ze het lied tijdens Eurovision in Concert dan mt staging doen? :@ Want dat optreden zal toch ook gewoon verspreid worden dus ik snap het niet goed geloof ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 24-03-2023 13:30:28 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208517067
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:22 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar gaan ze het lied tijdens Eurovision in Concert dan mt staging doen? :@ Ik snap het niet goed geloof ik.
Ik heb werkelijk geen idee. _O-
De vraag ging specifiek over tv optredens zoals Matthijs Draait Door, zoals die met S10.
EIC is ook niet op tv, toch? :@

Maar echt, deze inzending he. Ik switch dagelijks van “dit wordt helemaal niks” naar “we gaan een CATS doen.” _O- _O- _O-
pi_208517104
Zij hebben dit blijkbaar zo besloten: eerste live op EIC en dan met staging op 9 mei. En verder geen potentieel aandacht afleidende want voer voor discussie andere performances. EIC kunnen ze natuurlijk ook niet onderuit als gastheer/vrouw. Ze gaan denk ik ook niet naar ander preparties.. het is een keuze >:)
  ESF Reporter vrijdag 24 maart 2023 @ 13:39:14 #19
87554 Cee
Welluk?
pi_208517145
Maar zo bijzonder is het toch niet dat ze hun staging niet verklappen? Geen enkel land doet dat. Dus om dat als reden te geven waarom ze niet eens in een tv- of radioshow laten horen hoe ze samen live klinken vind ik raar.
Het zal vast helemaal geweldig moeten zijn die staging waardoor alles op z’n plek komt, la Isral dit jaar. Daar ga ik dan maar vanuit.
pi_208517186
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:39 schreef Cee het volgende:
Maar zo bijzonder is het toch niet dat ze hun staging niet verklappen? Geen enkel land doet dat. Dus om dat als reden te geven waarom ze niet eens in een tv- of radioshow laten horen hoe ze samen live klinken vind ik raar.
Het zal vast helemaal geweldig moeten zijn die staging waardoor alles op z’n plek komt, la Isral dit jaar. Daar ga ik dan maar vanuit.
Ik denk dat ze een S10 scenario willen voorkomen dat de staging bij zo’n tv show beter is als die van het ESF optreden zelf.
  Moderator vrijdag 24 maart 2023 @ 13:42:59 #21
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208517198
Ik verwacht eigenlijk niet dat wij dan een moeilijke staging zouden hebben of iets met een grote prop gezien wij voor Finland zitten die waarschijnlijk weer met al die pallets aankomt. Natuurlijk less is more in ons geval waarschijnlijk, maar ik verwacht eerder zoiets als het verhaal en een strakke lichtshow dan echt een act en/of props.
pi_208517209
De staging vertelt een verhaal van hoop, volgens Cornald. Dat kun je eigenlijk maar op n manier uitbeelden: met een smokey plinth.
pi_208517415
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:42 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Ik denk dat ze een S10 scenario willen voorkomen dat de staging bij zo’n tv show beter is als die van het ESF optreden zelf.
Ik heb niet het idee dat buiten dit forum er een algemene visie is dat De Diepte bij Matthijs beter uit de verf kwam dan op het ESF zelf eigenlijk. Maar misschien (en eigenlijk hopelijk) dat die kritiek intern wel geuit is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208517426
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:24 schreef Cee het volgende:

[..]
Je hele leven bestaat dan neem ik aan niet uit de periode van voor 2013? :D
Er wordt nu gedaan alsof er een kapitale blunder is gemaakt maar dat vind ik vrij overtrokken. Zonder de afwezigheid van de jury waren we (en bijvoorbeeld Cornald) niet zo nerveus geweest. En van die afwezigheid wist de delegatie bij het maken van hun keuze niet af.
Ik hoop dat ik ongelijk heb.....
En natuurlijk hebben we in het verleden wel wat minder fijne inzendingen gehad..
Maar dit scoort wat mij betreft heel hoog in de top 10 van slechtste inzendingen.

Maar goed, als ze de finale halen is, I've been proven wrong
Juin uit Eigen Tuin!
pi_208517445
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:42 schreef Momo het volgende:
Ik verwacht eigenlijk niet dat wij dan een moeilijke staging zouden hebben of iets met een grote prop gezien wij voor Finland zitten die waarschijnlijk weer met al die pallets aankomt. Natuurlijk less is more in ons geval waarschijnlijk, maar ik verwacht eerder zoiets als het verhaal en een strakke lichtshow dan echt een act en/of props.
Ons optreden is al een keer voorgedaan, namelijk bij Goodbye To Yesterday. Dat is ook een nummer waar de zanger heel lang opent, de zangeres het daarna heel lang overneemt en ze samen afronden. Dat is een simpele maar effectieve lichtshow en die kan je zo overnemen, met het verschil dat Dion dan aan het einde niet weg moet gaan, maar Mia moet omarmen, letterlijk en figuurlijk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208517453
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:58 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik heb niet het idee dat buiten dit forum er een algemene visie is dat De Diepte bij Matthijs beter uit de verf kwam dan op het ESF zelf eigenlijk. Maar misschien (en eigenlijk hopelijk) dat die kritiek intern wel geuit is.
Laten we het hopen. :)
  vrijdag 24 maart 2023 @ 14:21:16 #27
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208517682
Je hoopt bij zoiets toch altijd dat ze er echt goed over nadenken en leren van hun eerdere fouten etc. Het is niet alsof bij S10 nou alles goed ging. Ik weet bijvoorbeeld inderdaad niet of het optreden bij Mathijs nou heel slim was. Omdat daaropvolgend de “echte” staging heel erg tegenviel. Ook bij de buitenlandse fans waren er al verwachtingen geschept wat betreft de staging.

Een mooie lichtshow, mooie bewegingen en eventueel mooie graphics zouden dit nummer naar een hoger niveau kunnen tillen. Dan moet er wel wat meer gebeuren op het podium dan bij S10. Maar daar hebben ze hopelijk k van geleerd.

Hopelijk. ;)
pi_208517711
Ik laat me in mei liever verrassen, dan naar een kopie te kijken van een optreden in een nationale finale (zoals bijvoorbeeld Loreen).
pi_208517756
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:58 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik heb niet het idee dat buiten dit forum er een algemene visie is dat De Diepte bij Matthijs beter uit de verf kwam dan op het ESF zelf eigenlijk. Maar misschien (en eigenlijk hopelijk) dat die kritiek intern wel geuit is.
Ja wel op Twitter, tot op de dag van vandaag krijgen tweets over die laser staging nog steeds honderden likes. :P

Misschien dat ze daar toch van hebben gebaald. Maar goed, snap dit eigenlijk ook niet zo goed, alleen maar prettig lijkt me om het zo vaak mogelijk live te spelen. En dat die staging met lasers van S10 bestond heeft uiteindelijk geen enkele invloed op het eindresultaat gehad lijkt me. Behalve dat ze toen 10 plekken omhoog vloog bij de bookmakers. :+
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 maart 2023 @ 14:37:45 #30
163650 Greys
pi_208517852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:44 schreef blackswangreen het volgende:
De staging vertelt een verhaal van hoop, volgens Cornald. Dat kun je eigenlijk maar op n manier uitbeelden: met een smokey plinth.
Ik kan de rest van m'n leven nooit meer de woorden smokey plinth lezen of horen zonder hysterisch te lachen. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208517857
Ik hoorde het nummer net ook weer in de auto. Het begint ook wel gewoon mooi en Dion heeft ook een prachtige stem, daar zitten ook wel kansen in de staging om meteen de aandacht te pakken. Alleen haak ik steeds weer af als dat chasing highs stukje komt, wat zich blijft herhalen en dan duurt dat middenstuk ineens behoorlijk lang. Hopelijk weten ze daar iets mee te doen in de staging. Misschien voelt het dan minder afgezaagd.

Bij het einde zou ik gewoon voor vuurwerk uit het plafond kiezen, dan val je tenminste nog een beetje op. :+
  Moderator vrijdag 24 maart 2023 @ 14:43:25 #32
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208517887
tiktok


Toch een stukje content van hun op eurovision pagina
pi_208517961
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:38 schreef Em31 het volgende:
Ik hoorde het nummer net ook weer in de auto. Het begint ook wel gewoon mooi en Dion heeft ook een prachtige stem, daar zitten ook wel kansen in de staging om meteen de aandacht te pakken. Alleen haak ik steeds weer af als dat chasing highs stukje komt, wat zich blijft herhalen en dan duurt dat middenstuk ineens behoorlijk lang. Hopelijk weten ze daar iets mee te doen in de staging. Misschien voelt het dan minder afgezaagd.

Bij het einde zou ik gewoon voor vuurwerk uit het plafond kiezen, dan val je tenminste nog een beetje op. :+
Dat vind ik inderdaad ook het stuk dat het hele nummer naar beneden haalt. De rest is nog wel ok (wel de hele tijd dezelfde 3 zeurderige akkoorden, maar goed) en dan komt het ontzettend afgezaagde haiaiaiaiaighs. Beetje hetzelfde dat ik vorig jaar met S10 en haar tadadadada's had: kom op, kon je nou echt niks beters verzinnen? Er zit wel potentie in maar het is niet af.
pi_208517976
Als ik de staging zou moeten bedenken als Sacha Fred_Baptiste, dan zou ik dicht bij de clip blijven. Verdeel het podium in twee kamers, links Dion, rechts Mia. Dat moet natuurlijk in 30 seconden worden opgezet, dus hopelijk staat er in de kelder van de TROS nog een bordkartonnen achtergrond uit een blijspel van Piet Bambergen ofzo. Aan de ene kant een tafel erbij, aan de andere kant een bankje, en het is voor de gelegenheid voldoende gevuld.

Aan het begin Dion in het licht, en Mia in het schemerdonker, want de kijker moet wel nieuwsgierig worden wat er in die andere kamer gaat gebeuren. Daarna de belichting andersom. Aan het einde allebei in dezelfde kamer, of ze stappen uit het decor en ze zingen samen het slot van het lied. De muren van het huis een beetje leuk decoreren, eventueel gespiegeld, al is dat wel Oekrane-staging niveau, dus wat leuke plaatjes kan ook. En je bent klaar. :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter vrijdag 24 maart 2023 @ 15:22:08 #35
87554 Cee
Welluk?
pi_208518286
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:43 schreef Momo het volgende:
[ tiktok ]

Toch een stukje content van hun op eurovision pagina
Ok dit is leuk. Meer van dit!
pi_208518480
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:53 schreef Fred_B het volgende:
Dat moet natuurlijk in 30 seconden worden opgezet, dus hopelijk staat er in de kelder van de TROS nog een bordkartonnen achtergrond uit een blijspel van Piet Bambergen ofzo.
_O-

Klinkt verder wel oke ja, maar ik bang dat het toch alweer teveel gevraagd is om met props te komen.
Koel en donker bewaren
pi_208518593
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:53 schreef Fred_B het volgende:
Als ik de staging zou moeten bedenken als Sacha Fred_Baptiste, dan zou ik dicht bij de clip blijven. Verdeel het podium in twee kamers, links Dion, rechts Mia. Dat moet natuurlijk in 30 seconden worden opgezet, dus hopelijk staat er in de kelder van de TROS nog een bordkartonnen achtergrond uit een blijspel van Piet Bambergen ofzo. Aan de ene kant een tafel erbij, aan de andere kant een bankje, en het is voor de gelegenheid voldoende gevuld.

Aan het begin Dion in het licht, en Mia in het schemerdonker, want de kijker moet wel nieuwsgierig worden wat er in die andere kamer gaat gebeuren. Daarna de belichting andersom. Aan het einde allebei in dezelfde kamer, of ze stappen uit het decor en ze zingen samen het slot van het lied. De muren van het huis een beetje leuk decoreren, eventueel gespiegeld, al is dat wel Oekrane-staging niveau, dus wat leuke plaatjes kan ook. En je bent klaar. :P
Veel te moeilijk. Gewoon krumpers doen.
pi_208520038
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:53 schreef Fred_B het volgende:
Als ik de staging zou moeten bedenken als Sacha Fred_Baptiste, dan zou ik dicht bij de clip blijven. Verdeel het podium in twee kamers, links Dion, rechts Mia. Dat moet natuurlijk in 30 seconden worden opgezet, dus hopelijk staat er in de kelder van de TROS nog een bordkartonnen achtergrond uit een blijspel van Piet Bambergen ofzo. Aan de ene kant een tafel erbij, aan de andere kant een bankje, en het is voor de gelegenheid voldoende gevuld.

Aan het begin Dion in het licht, en Mia in het schemerdonker, want de kijker moet wel nieuwsgierig worden wat er in die andere kamer gaat gebeuren. Daarna de belichting andersom. Aan het einde allebei in dezelfde kamer, of ze stappen uit het decor en ze zingen samen het slot van het lied. De muren van het huis een beetje leuk decoreren, eventueel gespiegeld, al is dat wel Oekrane-staging niveau, dus wat leuke plaatjes kan ook. En je bent klaar. :P
Hahah bij 'uit een blijspel van Piet Bambergen' haak ik af hoor 😅 Nee het moet wel een beetje klasse uitstralen, dus geen gezochte kneuterige props met kamers. Bij Snap vorig jaar was dat ook niet echt bepaald een pluspunt vond ik.
Zijn genoeg andere manieren om die sfeer te creren. Ev met behulp van de ledwand en goed licht. En met goede camera shots kan ook veel
  vrijdag 24 maart 2023 @ 17:35:57 #39
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208520079
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:22 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar gaan ze het lied tijdens Eurovision in Concert dan mt staging doen? :@ Want dat optreden zal toch ook gewoon verspreid worden dus ik snap het niet goed geloof ik.
Blauw licht clip coming in.. 3, 2, ...
:o)
pi_208520144
Jammer dat er algemeen zo min gesproken wordt over ons nummer. Ik persoonlijk vind het elk jaar weer spannend of we bij de beste 10 zitten, net als vorig jaar met een nl talig nummer.
En dit jaar zitten we er gewoon weer bij hoor en wat het dan doet boeiuh. Ik ga voor een topshow met nl in de finale
  vrijdag 24 maart 2023 @ 20:01:44 #41
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208521875
Moet zeggen dat ik het vandaag voor het eerst liep te neuriren. Het wordt nog wat joh.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 25 maart 2023 @ 12:47:49 #42
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208530156
Save the date! Volgende week toch een live optreden bij Humberto op Zaterdag!
:o)
pi_208530202
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:47 schreef Dave het volgende:
Save the date! Volgende week toch een live optreden bij Humberto op Zaterdag!
Echt waar??? Nee joh is geintje. 1 april. -O-

[ Bericht 2% gewijzigd door summer52 op 25-03-2023 13:10:57 ]
pi_208530289
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:47 schreef Dave het volgende:
Save the date! Volgende week toch een live optreden bij Humberto op Zaterdag!
Whut :o
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator zaterdag 25 maart 2023 @ 13:09:17 #45
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208530389
twitter
pi_208530420
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:09 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Volgende keer eerst ff in spiegel kijken en dat van haar tand afhalen. Je ziet hem ook kijken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zaterdag 25 maart 2023 @ 13:16:14 #47
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208530432
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:14 schreef RipCity het volgende:

[..]
Volgende keer eerst ff in spiegel kijken en dat van haar tand afhalen. Je ziet hem ook kijken.
Dat is een steentje die ze daar heeft laten plaatsen grapjas. Aan beide kanten trouwens.

pi_208531171
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:47 schreef Dave het volgende:
Save the date! Volgende week toch een live optreden bij Humberto op Zaterdag!
:wtf: ^p^
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator zaterdag 25 maart 2023 @ 15:48:58 #49
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208532124
Interview met songfestival weblog

Mia en Dion: “We kijken al uit naar Eurovision in Concert!”

Songfestivalweblog.nl sprak met het duo Mia Nicolai en Dion Cooper, die in mei namens Nederland op het Eurovisie Songfestival zullen aantreden met ‘Burning Daylight’. In deel 2 van het interview: Welke oud deelnemers spraken Mia en Dion? Wordt er ook aandacht besteed aan de cameravoering? Wat zijn de plannen in Liverpool, hoe zit het met de promotie en waarom hoorden we ‘Burning Daylight’ nog niet live?

Hebben jullie tips gekregen van oud deelnemers?
Mia: ” Ik zou wat gaan drinken met Getty, maar onze agenda’s kwamen nog niet overeen. Verder heb ik S10 nog gesproken, maar ook met een goede vrienden van mij, Ari Olafsson (IJsland 2018) en Ryan O’Shaughnessy (Ierland 2018) die beide zeiden dat je voorbereid moet zijn op wat er na de twee weken gebeurt. Je bent dan ineens helemaal leeg. Je wordt dan weer ‘losgelaten’. En ik heb les gehad van Michelle Courtens die in 2001 heeft meegedaan voor Nederland. Ook met haar heb ik appcontact gehad.”
Dion: “Ik moet Douwe Bob nog een bericht sturen. Een paar jaar geleden heb ik een lied met hem geschreven. Daar is nog niets mee gebeurd, maar toen ik wegging zei hij tegen me: ‘Jij komt er wel, het komt wel goed’.
Mia:” Douwe ken ik ook van toen ik 18 was. We zaten in dezelfde vriendengroep”

Jullie zijn al bezig met de act, maar wordt er ook gewerkt aan de cameravoering?
Dion: “Als je denkt over de act, dan is dat het totaalplaatje waar met on team mee bezig zijn. Er wordt niets aan toeval overgelaten”
Mia: “Ik heb meer camera-ervaring dan podiumervaring, omdat ik ook heb geacteerd”

Wat zijn de plannen in Liverpool?
Mia: “Ik ga denk ik heel veel in bad.”
Dion: “Er komt daar zo veel op ons af, ook qua interviews. We worden er steeds aan herinnerd dat er zo veel ons af komt, ook pers en interviews. We moeten het nog verder gaan invullen en het is met de dag. Steeds volle focus op waar we mee bezig zijn en Duncan Laurence en Jordan Garfield gaan ook mee.”

Tegenwoordig is promotie op social media ook belangrijk, wat zijn jullie plannen?
Mia: “We houden ons daar zeker mee bezig”
Dion: “We hebben laatst een radiodag gehad waar we bij zeven stations zijn langs geweest en we zijn ook druk met Instagram en TikTok, ook juist richting Liverpool, zodat de mensen zien hoe onze dagen er uit zien.”

Waarom hebben we Burning Daylight nog niet live gehoord?
Dion: “Het kwam zo uit qua planning. We waren eerst druk met de release en Eurovision in Concert is voor ons iets heel gaafs. We voelen ons er zelf wel goed bij en het is ook iets om naar toe te werken. Wij kijken er in ieder geval naar uit!”
Mia: “Ieder jaar is weer anders hoe ze het aanpakken en toevallig is het dit jaar bij ons zo gelopen. Waarom weet ik eigenlijk niet…
pi_208532410
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:14 schreef RipCity het volgende:

[..]
Volgende keer eerst ff in spiegel kijken en dat van haar tand afhalen. Je ziet hem ook kijken.
Jij bent vast reuze gezellig op feestjes.
  ESF Reporter zaterdag 25 maart 2023 @ 16:18:57 #51
87554 Cee
Welluk?
pi_208532446
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 16:15 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Jij bent vast reuze gezellig op feestjes.
Een oppervlakkig type dat hier al een tijd op uiterlijk zit af te geven. Zelf vast een model.
  Moderator zaterdag 25 maart 2023 @ 16:42:04 #52
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208532693
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 16:18 schreef Cee het volgende:

[..]
Een oppervlakkig type dat hier al een tijd op uiterlijk zit af te geven. Zelf vast een model.
De meest onzekere mensen zijn juist de hele tijd bezig met het uiterlijk van anderen :)
  zaterdag 25 maart 2023 @ 16:45:35 #53
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208532719
Dat interview met Songfestivalweblog heeft iets vaags en richtingloos.
  Moderator zaterdag 25 maart 2023 @ 16:47:00 #54
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208532753
Dit is trouwens deel 1 van dat interview

Songfestivalweblog.nl sprak vrijdagmorgen samen met een aantal andere websites het duo Mia Nicolai en Dion Cooper, die in mei namens Nederland op het Eurovisie Songfestival zullen aantreden met ‘Burning Daylight’. In deel 1 van het interview: Wat verwachten Mia en Dion van Liverpool? Wat zijn de favorieten van het duo?, hoe is het lied ontstaan en wat vinden ze van startpositie 14?

Wat verwachten jullie wat er op jullie af gaat komen in Liverpool?
Dion: “We maken er een voorstelling van, maar eigenlijk horen we van iedereen dat je het vooraf moeilijk kunt voorstellen wat er op je afkomt. Wat heel fijn is dat we met hele team hard bezig zijn en ons goed voorbereiden. We willen ons overal zo goed mogelijk neerzetten. Het gaat sowieso een mega-avontuur worden”
Mia: “Het lijkt me ook leuk om de concurrenten te ontmoeten. Mijn favorieten zijn: Oostenrijk, Isral, Zweden en Itali”
Dion: “Ik heb nog niet alles gezien, maar Frankrijk en Itali vind ik te gek. Als we een avondje vrij zijn moeten we ze allemaal maar eens gaan bekijken”

Hoe zien jullie de toekomst voor je?
Mia: “Ik ga na het songfestival verder met het afmaken van mijn soloalbum of EP, maar we staan er voor open om samen op te treden, maar de focus ligt nu op het Eurovisie Songfestival”
Dion: “Vlak voor deze call hebben we het er nog over gehad om samen te schrijven, maar we zijn hier ingegaan als solo-artiest. Ik sluit zeker ook niet uit dat samen nog gaan optreden”
(interview gaat verder onder de videoclip)

Hoe is het schrijven van Burning Daylight ontstaan?
Mia: “Tijdens de epidemie had ik een klein groepje waar ik contact mee had, waaronder Duncan Laurence. We zagen een documentaire van Shawn Mendes. We hebben daarna om 2u in de nacht, met Jordan Garfield (de vriend van Duncan Laurence, red.), met zijn drien een blueprint geschreven. Duncan belde Dion op om het verder uit te bouwen. In de studio hebben we het vervolgens met Loek van der Grinten verder uitgewerkt.”
Dion: “Wat heel leuk was dat in de studio pas de eerste ontmoeting was met Mia. De song hebben we daar verder ontleed. Hoe kunnen we ons verhaal kwijt in het lied. Zo is ook de outro ontstaan.”
Mia: “Het vallen en opstaan, hoe je er voor kunt kiezen hoe je door het leven gaat. We hebben gekozen voor onszelf en een positieve uitkomst”
Dion: “Het is een heel persoonlijk lied. Ik schrijf dingen die echt voelen, die voortkomen uit gevoelens en emotie komen. Bij ‘Burning Daylight’ denk ik terug aan toen ik 21 was, toen ik aan het studeren was en in een niet zo’n fijne relatie zat en me afvroeg waar is mijn kinderdroom gebleven? Als ik mijn ogen dicht doe en de song hoor dan ben ik weer terug in die tijd. Ik moest er overheen groeien door aan mezelf te werken en te kiezen voor muziek. Het voelt heel toepasselijk waar we nu zijn en wat we achter ons hebben gelaten”
Mia: “Ik sluit me daar bij aan. Het gaat voor mij over verschillende dingen. Als je heel hard werkt naar een doel toe en je krijgt nog geen bevestiging of het gaat lukken. Af en toe ben je dan zoekende. Waar is de hogere die me gaat vertellen hoe het leven gaat verlopen? Waar ben ik nou eigenlijk naar op naar zoek? Ik drink nu al zes jaar niet, ik ging vroeger veel uit om afleiding te zoeken. Dat komt ook terug in het lied”

Hoe blij zijn jullie met startpositie 14?
Dion: “We zijn al heel lang bezig met de act en we weten wat we willen neerzetten. We willen een bepaalde boodschap kwijt, ongeacht de startpositie. De 14e plek voelt wel goed.”
Mia: “We zijn niet bezig met de rest, maar met onszelf. Ben wel superblij met de startpositie, 7 is mijn lievelingsgetal en 2 x 7 = 14!”
pi_208532754
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 16:18 schreef Cee het volgende:

[..]
Een oppervlakkig type dat hier al een tijd op uiterlijk zit af te geven. Zelf vast een model.
Het is gewoon gemeen om gemeen te doen en ik kan dat slecht hebben. Ik moet er ook niet op reageren ook.
pi_208532758
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 16:45 schreef Eightyone het volgende:
Dat interview met Songfestivalweblog heeft iets vaags en richtingloos.
Da’s dan in lijn met het nummer.


Sorry. _O- _O- _O-
  ESF Reporter zaterdag 25 maart 2023 @ 17:36:30 #57
87554 Cee
Welluk?
pi_208533205
Een heel interview maar ik ben in weze nog weinig wijzer geworden van ze.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 17:45:23 #58
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208533283
Ontstaan tijdens de pandemie, verklaart de songtekst wel een beetje. |:)
Die Shawn Mendes documentaire stond eind 2020 op Netflix, dus ze kunnen er zomaar es al 2 jaar mee bezig zijn. Nu verwacht ik heel wat van de act.
:o)
pi_208533559
Klinkt misschien lullig, maar hebben artiesten het echt zo druk met alles dat het in de “agenda” niet uitkwam om een tv-optreden te doen?
  Moderator zaterdag 25 maart 2023 @ 18:17:43 #60
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208533650
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:10 schreef Thrts het volgende:
Klinkt misschien lullig, maar hebben artiesten het echt zo druk met alles dat het in de “agenda” niet uitkwam om een tv-optreden te doen?
Ja, ik vraag mij ook af wat ze zoal doen deze dagen, misschien dat wij dat compleet onderschatten als buitenstaanders hoor. Oefenen voor stage performance in Liverpool? Andere dingen regelen zoals outfits etc. voor Liverpool? Alvast werken aan een album? Best wat artiesten van andere landen die meerdere pre parties doen zoals dit weekend in Barcelona, gisteren een blue carpet, pers en feest en dan vanavond optredens. Komend weken is elke weekend wel zoiets. Ik denk dat geen TV optreden meer een bewuste keuze is dan helemaal geen tijd daarvoor hebben.
pi_208533671
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 17:36 schreef Cee het volgende:
Een heel interview maar ik ben in weze nog weinig wijzer geworden van ze.
Elke keer ook exact hetzelfde praatje en geleur met Duncan. Hopelijk blijft die ook echt op de achtergrond en staan hij en zn vriend niet telkens naast/achter ze bij elk interview in Liverpool. Tot nu toe pakken ze het PR-technisch allemaal niet handig aan.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 25 maart 2023 @ 18:23:02 #62
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208533714
Misschien vinden ze dat mysterieuze over de grens leuker, maar binnen de Nederlandse markt werkt hun houding niet helemaal. Te afstandelijk.
pi_208534310
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 16:47 schreef Momo het volgende:
Dit is trouwens deel 1 van dat interview

Mia: “Het lijkt me ook leuk om de concurrenten te ontmoeten. Mijn favorieten zijn: Oostenrijk, Isral, Zweden en Itali”
Dion: “Ik heb nog niet alles gezien, maar Frankrijk en Itali vind ik te gek. Als we een avondje vrij zijn moeten we ze allemaal maar eens gaan bekijken”
Ah, ze hebben eindelijk de concurrentie gehoord. Prima keuzes. Ben benieuwd wat ze van Finland vinden.
pi_208534344
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:10 schreef Thrts het volgende:
Klinkt misschien lullig, maar hebben artiesten het echt zo druk met alles dat het in de “agenda” niet uitkwam om een tv-optreden te doen?
Vorig jaar was S10 ondertussen nog bezig met eigen muziek en met een samenwerking met Froukje. Het zou kunnen dat Mia en Dion ook gewoon bezig zijn met hun eigen muziek. Maar alsnog deed S10 genoeg tv opnames tussendoor.
pi_208534501
Ik denk dat Mia en Dion best wel eerder een live optreden willen maar dat ze dit niet zelf mogen beslissen.
Want in het interview over een live optreden staat:
Mia: “Ieder jaar is weer anders hoe ze het aanpakken en toevallig is het dit jaar bij ons zo gelopen. Waarom weet ik eigenlijk niet…"

Want ze kunnen best druk zijn met van alles maar kom op een live optreden dat is misschien een paar dagen voorbereiding.
En Duncan weet toch hoe het werkt, deed zelf de dag na het uitbrengen van de videoclip al een live optreden en ging zelf nog naar een pre-party in Londen.
  ESF Reporter zaterdag 25 maart 2023 @ 19:56:28 #66
87554 Cee
Welluk?
pi_208534803
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:10 schreef Thrts het volgende:
Klinkt misschien lullig, maar hebben artiesten het echt zo druk met alles dat het in de “agenda” niet uitkwam om een tv-optreden te doen?
Ze hebben het vast heel erg druk maar als ik zo kijk naar wat heel veel artiesten van dit jaar doen, niet alleen op het gebied van optredens in de media en het buitenland maar ook qua social media, maken M&D zich het er vrij makkelijk vanaf. Nu is het natuurlijk wel anders aangezien dit een duo is dat normaal gesproken niet met elkaar samenleeft/werkt/zingt, maar toch. Dat ze zeggen dat ze actief zijn op social media valt ook wel mee. Ze re-posten vooral veel dingen en verder af en toe een filmpje waarin ze zichzelf even filmen. Dat was 't dan. Kijk, het heft niet. Maar het is nu ook weer niet zo dat ze de enigen zijn met een druk schema. Verre van.
  ESF Reporter zaterdag 25 maart 2023 @ 20:00:35 #67
87554 Cee
Welluk?
pi_208534853
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:34 schreef summer52 het volgende:
Ik denk dat Mia en Dion best wel eerder een live optreden willen maar dat ze dit niet zelf mogen beslissen.
Want in het interview over een live optreden staat:
Mia: “Ieder jaar is weer anders hoe ze het aanpakken en toevallig is het dit jaar bij ons zo gelopen. Waarom weet ik eigenlijk niet…"

Het is wel iets dat AVROTROS regelmatig doet, dat afschermen van de artiesten. Tijdens de ESF week wordt er meestal ook niet heel makkelijk gedaan wat betreft bereikbaarheid voor (fan)pers en daarom zie je ieder jaar ook vrij weinig interviews of spontane acties van Nederland op de diverse media verschijnen. Uitzondering is onder andere Waylon in Lissabon, die in de stad wat straatoptredens gaf. En natuurlijk de geniale bar van Douwe Bob. _O_ Dat blijft toch wel de leukste aanpak die 'we' gedaan hebben tijdens ESF-week. Al die bezoekjes ook van artiesten in die bar.
pi_208535333
Als ze niks van zich laten horen is het niet goed.
Als ze wel iets van zich laten horen is het ook niet goed.
Wat een negativiteit voortdurend.
Over het lied.
Over de commissie.
Over de artiesten.
Ik krijg er een beetje buikpijn af en toe.

Alsof de grootste muzikale nitwitten de ergste bagger uit de krochten van hun netwerk hebben opgedoken om ons allemaal volledig voor schut te zetten in Liverpool met een likm’nvestje staging, alleen maar om het fandom te pesten.

Terwijl er toch echt mensen met de beste bedoelingen iets moois en muzikaals hebben uitgekozen en er druk wordt gewerkt aan een mooi en goed optreden. Ja, het is misschien niet je smaak. En nee, we zullen er wellicht niet de eerste prijs mee winnen. Maar waarom alles zo bashen?
  ESF Reporter zaterdag 25 maart 2023 @ 20:34:39 #69
87554 Cee
Welluk?
pi_208535384
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:30 schreef Aadrianus het volgende:
Als ze niks van zich laten horen is het niet goed.
Als ze wel iets van zich laten horen is het ook niet goed.
Wat een negativiteit voortdurend.
Over het lied.
Over de commissie.
Over de artiesten.
Ik krijg er een beetje buikpijn af en toe.

Alsof de grootste muzikale nitwitten de ergste bagger uit de krochten van hun netwerk hebben opgedoken om ons allemaal volledig voor schut te zetten in Liverpool met een likm’nvestje staging, alleen maar om het fandom te pesten.

Terwijl er toch echt mensen met de beste bedoelingen iets moois en muzikaals hebben uitgekozen en er druk wordt gewerkt aan een mooi en goed optreden. Ja, het is misschien niet je smaak. En nee, we zullen er wellicht niet de eerste prijs mee winnen. Maar waarom alles zo bashen?
Is dit bashen? Ik stel gewoon vraagtekens, ik zie gewoon hoe anderen het aanpakken en daar geef ik de voorkeur aan. Zeker nu het zo zichtbaar is in de promotie-weken. Ik kraak niks af. Als je daar al niet tegen kan. Maar goed ik zal voortaan alleen nog maar iets posten hier als ik het helemaal top vind.

Zie jullie 15 april! :W
pi_208535596
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:00 schreef Cee het volgende:

[..]
Het is wel iets dat AVROTROS regelmatig doet, dat afschermen van de artiesten. Tijdens de ESF week wordt er meestal ook niet heel makkelijk gedaan wat betreft bereikbaarheid voor (fan)pers en daarom zie je ieder jaar ook vrij weinig interviews of spontane acties van Nederland op de diverse media verschijnen. Uitzondering is onder andere Waylon in Lissabon, die in de stad wat straatoptredens gaf. En natuurlijk de geniale bar van Douwe Bob. _O_ Dat blijft toch wel de leukste aanpak die 'we' gedaan hebben tijdens ESF-week. Al die bezoekjes ook van artiesten in die bar.
Ze worden zo beschermt dat alle spontaniteit verdwenen lijkt ja. Soms vind ik het gewoon sneu, want voordat je het weet is het mei en is binnen twee weken alles afgelopen en dat was het dan. Daar ben je dan steeds zo stil voor geweest.
pi_208535628
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:30 schreef Aadrianus het volgende:
Als ze niks van zich laten horen is het niet goed.
Als ze wel iets van zich laten horen is het ook niet goed.
Wat een negativiteit voortdurend.
Over het lied.
Over de commissie.
Over de artiesten.
Ik krijg er een beetje buikpijn af en toe.

Alsof de grootste muzikale nitwitten de ergste bagger uit de krochten van hun netwerk hebben opgedoken om ons allemaal volledig voor schut te zetten in Liverpool met een likm’nvestje staging, alleen maar om het fandom te pesten.

Terwijl er toch echt mensen met de beste bedoelingen iets moois en muzikaals hebben uitgekozen en er druk wordt gewerkt aan een mooi en goed optreden. Ja, het is misschien niet je smaak. En nee, we zullen er wellicht niet de eerste prijs mee winnen. Maar waarom alles zo bashen?
Of je accepteert zelf gewoon dat niet alles en iedereen over alles positief is, in plaats van steeds weer met zo’n post te komen.

En als dit al bashen is. 8)7
pi_208535656
Hoe vaker ik het hoor hoe mooier ik het vind, maar winnen nee, hopelijk halen ze wel de finale. Ik verwacht dat Loreen gaat winnen.
pi_208535774
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:34 schreef Cee het volgende:

[..]
Is dit bashen? Ik stel gewoon vraagtekens, ik zie gewoon hoe anderen het aanpakken en daar geef ik de voorkeur aan. Zeker nu het zo zichtbaar is in de promotie-weken. Ik kraak niks af. Als je daar al niet tegen kan. Maar goed ik zal voortaan alleen nog maar iets posten hier als ik het helemaal top vind.

Zie jullie 15 april! :W
Cee, ik zie echt wel dat jij vraagtekens zet bij dingen. En daar is niks op tegen. Maar ik zie dat er ook heel veel negatieve uitroeptekens worden geplaatst bij van alles en nog wat. En niet altijd even terecht.

Maar dit gezegd hebbend, misschien is het beter dat ik me maar even afzijdig hou hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 25-03-2023 21:01:23 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 maart 2023 @ 21:23:20 #74
163650 Greys
pi_208536393
Welnee, niemand gaat. Gewoon leven en laten leven hier hoor. Da's altijd het beste met zo veel mensen. Als je iets ziet dat echt niet mag of kan roep je een mod en anders lekker langs die post scrollen terwijl je even zucht en met je ogen rolt en je schouders ophaalt. Doe ik ook weleens. En mensen met mijn posts ook. Logisch, we zijn nou eenmaal geen appeltaart dus je kunt niet iedereen pleasen en mensen op hun posts aanspreken die niet tegen de regels zijn is sowieso niet echt stemmingverhogend. Van welke kant dan ook.

Levahhhh en laten levahhhh. Tralalaaaaa.
(Misschien kunnen ze daar eens een leuk moppie muziek over schrijven volgend jaar. *O* )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zaterdag 25 maart 2023 @ 21:27:23 #75
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208536467
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:30 schreef Aadrianus het volgende:
Als ze niks van zich laten horen is het niet goed.
Als ze wel iets van zich laten horen is het ook niet goed.
Wat een negativiteit voortdurend.
Over het lied.
Over de commissie.
Over de artiesten.
Ik krijg er een beetje buikpijn af en toe.

Alsof de grootste muzikale nitwitten de ergste bagger uit de krochten van hun netwerk hebben opgedoken om ons allemaal volledig voor schut te zetten in Liverpool met een likm’nvestje staging, alleen maar om het fandom te pesten.

Terwijl er toch echt mensen met de beste bedoelingen iets moois en muzikaals hebben uitgekozen en er druk wordt gewerkt aan een mooi en goed optreden. Ja, het is misschien niet je smaak. En nee, we zullen er wellicht niet de eerste prijs mee winnen. Maar waarom alles zo bashen?
Kom op, dat soort dingen worden niet helemaal niet gezegd dat het nitwitten zijn etc.. Ik zie weinig mensen bashen om het bashen. We posten hier hele reeksen vol over 1 nummer en over analyseren alles. Het kan niet alleen maar mooi en goed zijn met de Nederlandse inzendingen altijd en mensen zullen ook altijd een andere mening hebben. Ik zie mensen zeggen dat ze het nummer mooi vinden, maar ik zie ook vraagtekens van anderen. Daar moet ook gewoon ruimte voor zijn, kritische noten. Bashen is niet de bedoeling nee, als je een post ziet die te ver zou gaan dan kun je een topic report plaatsen dan kijken wij naar de post als mods. En iedereen blijft gewoon mee posten, mensen die het nummer fantastisch vinden tot mensen die er niet zo enthousiast van worden.
pi_208536959
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:34 schreef Cee het volgende:

[..]
Is dit bashen? Ik stel gewoon vraagtekens, ik zie gewoon hoe anderen het aanpakken en daar geef ik de voorkeur aan. Zeker nu het zo zichtbaar is in de promotie-weken. Ik kraak niks af. Als je daar al niet tegen kan. Maar goed ik zal voortaan alleen nog maar iets posten hier als ik het helemaal top vind.

Zie jullie 15 april! :W
Nee joh ben je gek. Gewoon posten. Ik erger mij ook wel eens en geef dan wel of niet mijn mening. Dat is toch oke!
Smaken verschillen nu eenmaal.
En ik moet eerlijk zijn, met deze inzending weet ik het ook niet meer. Dat heb ik nog nooit gehad. Ik ben altijd redelijk positief maar nu?
Komt misschien ook wel door al die geheimzinnigheid.
Daarom was ik ook even heel enthousiast door dat bericht van @Dave. :P
  zaterdag 25 maart 2023 @ 22:10:40 #77
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208537218
Ja allemaal leuk en aardig maar nu heb ik zin in appeltaart en dat is jullie schuld! :(
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208537509
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:23 schreef Greys het volgende:
Welnee, niemand gaat. Gewoon leven en laten leven hier hoor. Da's altijd het beste met zo veel mensen. Als je iets ziet dat echt niet mag of kan roep je een mod en anders lekker langs die post scrollen terwijl je even zucht en met je ogen rolt en je schouders ophaalt. Doe ik ook weleens. En mensen met mijn posts ook. Logisch, we zijn nou eenmaal geen appeltaart dus je kunt niet iedereen pleasen en mensen op hun posts aanspreken die niet tegen de regels zijn is sowieso niet echt stemmingverhogend. Van welke kant dan ook.

Levahhhh en laten levahhhh. Tralalaaaaa.
(Misschien kunnen ze daar eens een leuk moppie muziek over schrijven volgend jaar. *O* )
Ja, Corry Konings naar het ESF, op het NSF van 2010 genoot ze ook al zo van haar positie als coach van Marlous *O*

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208537579
Ik heb trouwens ook niet het idee dat er hier gebasht wordt hoor. Net als bij het Nederlands Elftal of de Jumbo-ploeg of hoe WIDM gemaakt moet worden, is dit gewoon een onderwerp waar veel mensen iets van vinden. En dat wordt hier naar mijn mening doorgaans heel behoorlijk onderbouwd (en als er een bijzondere visie wordt gepost, zoals over het ‘circus’ van Finland, dan is iedereen er ook als de kippen bij om dat te corrigeren).

Het is ook niet negatief bedoeld naar de artiesten overigens. Als dit liedje matig zou scoren, en ze hebben weinig nationale promotie gedaan, dan kunnen ze een boeiende carrire waarschijnlijk ook wel vergeten, aangezien het niet voor de hand ligt dat ze nog een hele stapel betere liedjes hebben. Dat zou toch zonde zijn. Dan hou je niets over aan je ESF-deelname.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 22:40:06 #80
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208537628
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:54 schreef summer52 het volgende:

[..]

Daarom was ik ook even heel enthousiast door dat bericht van @:Dave. :P
:+
:o)
pi_208537966
Ze zijn vooral druk met hun eigen muziek nu en dat is qua timing misschien niet goed, maar Duncan weet als geen ander dat niets klaar hebben liggen voor na Eurovisie ook niet handig is.
Ze maken keuzes nu en of dat is ingegeven door henzelf of Avrotros weten we gewoon niet. We kunnen het er lang over hebben, maar zij weten het zelf ook niet als ik Mia hoor in dat interview _O-
pi_208546454
Derde deel vh interview staat ook online; vertellen eigenlijk niets.

Waarom doen de nederlandse inzendingen eigenlijk nooit aan die pre-party's mee? Geen budget van avro/tros?
pi_208549723
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 20:47 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ze worden zo beschermt dat alle spontaniteit verdwenen lijkt ja. Soms vind ik het gewoon sneu, want voordat je het weet is het mei en is binnen twee weken alles afgelopen en dat was het dan. Daar ben je dan steeds zo stil voor geweest.
Ik blijf het jammer vinden dat ze zo onzichtbaar zijn, je had bij die preparty's al wat momentum kunnen kweken. Nu blijf je eigenlijk tot half april in eigen land totaal onzichtbaar.

Ik heb sterk het gevoel dat die bescherming nu ook vooral uit kamp Duncan zelf komt. Ze willen een soort van mysterieus blijven, ook als je die tiktokjes ziet van ze dan blijft het een soort pretentieuze lucht houden die onwijs tegen ze kan gaan werken..

Wat hierboven ook al staat, dit is je kans als artiesten om je naam te maken in eigen land en Europa, en dan helpt het altijd mee als je likeable overkomt in de aanloop en zichtbaar bent. Als je dan sneuvelt in de halve finale bijvoorbeeld heb je ook wat meer goodwill gekweekt om er toch mee in de spotlight te blijven.

Nu krijg je het scenario dat ze blijkbaar alles op het resultaat in Liverpool zelf gooien. Als het daar mis gaat zullen we ze ook weer heel snel in de vergetelheid zien verdwijnen omdat ze totaal geen fanbase hebben opgebouwd.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheVulture op 27-03-2023 08:58:32 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 maart 2023 @ 12:46:36 #84
163650 Greys
pi_208553961
Dat met de preparties is denk ik niet echt hun schuld of die van Duncan, want geen enkele NLse deelnemer deed eraan mee buiten EIC op Duncan na die naar n preparty ging.

Geen idee wat daar de reden voor is. Geen budget of dat AvroTros ze enorm wil beschermen of allebei. Zonde. Elk jaar weer. Laat die deelnemers toch lekker de tijd van hun leven hebben en alvast andere deelnemers ontmoeten etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208554899
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 12:46 schreef Greys het volgende:
Dat met de preparties is denk ik niet echt hun schuld of die van Duncan, want geen enkele NLse deelnemer deed eraan mee buiten EIC op Duncan na die naar n preparty ging.

Geen idee wat daar de reden voor is. Geen budget of dat AvroTros ze enorm wil beschermen of allebei. Zonde. Elk jaar weer. Laat die deelnemers toch lekker de tijd van hun leven hebben en alvast andere deelnemers ontmoeten etc.
Dit mis ik vooral dit jaar heel erg.
Het moet toch super tof zijn om mee te mogen doen. Het voelt vooral heel erg geregisseerd allemaal.
pi_208555084
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 14:15 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Dit mis ik vooral dit jaar heel erg.
Het moet toch super tof zijn om mee te mogen doen. Het voelt vooral heel erg geregisseerd allemaal.
En juist die preparty’s zijn de evenementen waar je het er echt van kan nemen, want dan staat er nog geen enkele druk op. Straks in Liverpool is zo’n ESF-week toch meer dan een beetje repeteren en daarna de toerist uithangen en ‘s avonds een feestje hier en een wijntje daar doen (iets waar S10 zich ook nogal op had verkeken trouwens). Dat is toch een periode met veel verplichtingen, waarin je nogal geleefd wordt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208555482
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 14:15 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Dit mis ik vooral dit jaar heel erg.
Het moet toch super tof zijn om mee te mogen doen. Het voelt vooral heel erg geregisseerd allemaal.
Vooralsnog is er meer lol te beleven op een crematie dan in de gemiddelde uiting van dit duo, dat is zeker waar. Het is vooral zoveel interessantdoenerij en pretenties... daar heb ik echt een hekel aan. 'We zijn te druk met de voorbereidingen voor Liverpool'. Ach rot toch op, ben je daar een half jaar lang fulltime mee bezig. Wat gaan jullie doen, een soort Cirque du Soleil-acrobatiek?
pi_208555605
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 15:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Vooralsnog is er meer lol te beleven op een crematie dan in de gemiddelde uiting van dit duo, dat is zeker waar. Het is vooral zoveel interessantdoenerij en pretenties... daar heb ik echt een hekel aan. 'We zijn te druk met de voorbereidingen voor Liverpool'. Ach rot toch op, ben je daar een half jaar lang fulltime mee bezig. Wat gaan jullie doen, een soort Cirque du Soleil-acrobatiek?
Komen die trampolines waar @grazz het laatst over had toch van pas. :+
  Moderator maandag 27 maart 2023 @ 15:53:06 #89
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208556020
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 15:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Vooralsnog is er meer lol te beleven op een crematie dan in de gemiddelde uiting van dit duo, dat is zeker waar. Het is vooral zoveel interessantdoenerij en pretenties... daar heb ik echt een hekel aan. 'We zijn te druk met de voorbereidingen voor Liverpool'. Ach rot toch op, ben je daar een half jaar lang fulltime mee bezig. Wat gaan jullie doen, een soort Cirque du Soleil-acrobatiek?
Ze posten wel veel stories vanuit de gym, dus wie weet krijgen wij een verrassing. :+

Ik verwacht eigenlijk iets simpels en stijlvols met vooral goed lichtwerk. Het is te hopen dat het nummer live meer gaat groeien. Als je kijkt naar het verleden heb je simpel gezegd 3 opties; de live en studio versie zijn vergelijkbaar, live versie is minder dan studio versie door problemen met vocals, charisma etc. of een nummer is beter live dan de op de plaat. We zullen zien waar dit eindigt :P . Met optie 1 of 2 vrees ik voor de finale plek.

Ik heb wel vertrouwen in een redelijke eindklassering als we de halve finale doorkomen. Ik zie het nummer dan wel weer als een potentile jury top 10.
pi_208557172
Bij die preparty's zal de gedachte wel zijn, heeft geen invloed op het eindresultaat -> dus niet nodig en geen budget voor ‘verspillen’.

Beetje treurig wel, maar ja. :+
  maandag 27 maart 2023 @ 18:26:18 #91
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208557905
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 15:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Vooralsnog is er meer lol te beleven op een crematie dan in de gemiddelde uiting van dit duo, dat is zeker waar. Het is vooral zoveel interessantdoenerij en pretenties... daar heb ik echt een hekel aan. 'We zijn te druk met de voorbereidingen voor Liverpool'. Ach rot toch op, ben je daar een half jaar lang fulltime mee bezig. Wat gaan jullie doen, een soort Cirque du Soleil-acrobatiek?
Eens.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:59 schreef Eightyone het volgende:
Ze stralen niet uit dat ze erg veel humor hebben. Ik verwacht een geheel dat zowel verantwoord als kurkdroog overkomt. Maar misschien word ik nog verrast.
M'n voorspelling zit er vooralsnog niet ver langs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eightyone op 27-03-2023 19:05:09 ]
  maandag 27 maart 2023 @ 19:25:09 #92
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208558731
Voor een deel denk ik ook dat het geen budget is hoor :P Als je hoort hoe weinig er besteed wordt aan staging etc. Ik kan me voorstellen dat er nog steeds geen vonkje vuurwerk betaald kan worden.

Ik kan namelijk niet geloven dat de artiesten dit zelf niet zouden willen als de AVROTROS het voor ze zou betalen zeg maar ;)
pi_208559371
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 15:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Vooralsnog is er meer lol te beleven op een crematie dan in de gemiddelde uiting van dit duo, dat is zeker waar. Het is vooral zoveel interessantdoenerij en pretenties... daar heb ik echt een hekel aan. 'We zijn te druk met de voorbereidingen voor Liverpool'. Ach rot toch op, ben je daar een half jaar lang fulltime mee bezig. Wat gaan jullie doen, een soort Cirque du Soleil-acrobatiek?
Ja, helaas dit ja -O-
En ik merk dat ik zelf dingen in begin te vullen door de afwezigheid en dat vage gedoe. Om eerlijk te zijn heb ik het idee dat ze zichzelf interessanter vinden dan het hele festival :@ Misschien is dat helemaal niet zo en dan geef ik m’n ongelijk zonder probleem toe.

Jammer is het wel, die pr-parties lijken me juist tof vanwege de sfeer (behalve in Barcelona voor sommigen :|W :( ), de showcase maar ook om banden te creren met de andere kandidaten. Dit zou zo ontzettend leuk en verrijkend kunnen zijn voor ze maar helaas -O-

We zullen het zien w/
pi_208560479
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:25 schreef molloot200 het volgende:
Voor een deel denk ik ook dat het geen budget is hoor :P Als je hoort hoe weinig er besteed wordt aan staging etc. Ik kan me voorstellen dat er nog steeds geen vonkje vuurwerk betaald kan worden.

Ik kan namelijk niet geloven dat de artiesten dit zelf niet zouden willen als de AVROTROS het voor ze zou betalen zeg maar ;)
Is het Nederlands budget zo laag dan?
  Moderator maandag 27 maart 2023 @ 21:03:48 #95
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208560647
quote:
6s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:57 schreef Thrts het volgende:

[..]
Is het Nederlands budget zo laag dan?
Ik weet niet precies hoe het in Nederland zit maar het verschilt per land hoeveel artiesten krijgen voor hun hele ESF avontuur. Er gaat ook geld naar accommodatie (je zit toch 2 weken daar met 10+ mensen), vliegtickets en ander vervoer, kleding, kleding ontwerper, make up artiest, stage props, vuurwerk, etc. Enige wat ik dit jaar heb gelezen is het budget Tvorchi en Noa Kirel denk ik.

twitter


twitter


Volgens mij gaan de meeste landen toch wel over de ton.

Sommige landen zullen een deel of alles van dit geld betalen, maar bijvoorbeeld volgens mij moest Ronela en Intelligent Music Project vorig jaar vrijwel alles zelf betalen.
pi_208561093
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:01 schreef Prego het volgende:

[..]
Ja, helaas dit ja -O-
En ik merk dat ik zelf dingen in begin te vullen door de afwezigheid en dat vage gedoe. Om eerlijk te zijn heb ik het idee dat ze zichzelf interessanter vinden dan het hele festival :@ Misschien is dat helemaal niet zo en dan geef ik m’n ongelijk zonder probleem toe.

Jammer is het wel, die pr-parties lijken me juist tof vanwege de sfeer (behalve in Barcelona voor sommigen :|W :( ), de showcase maar ook om banden te creren met de andere kandidaten. Dit zou zo ontzettend leuk en verrijkend kunnen zijn voor ze maar helaas -O-

We zullen het zien w/
Die preparties zullen mij persoonlijk worst wezen maar het lijkt wel alsof alle lol door Avrotros vakkundig uit het hele proces gewrongen is. Het blijft gewoon een landenwedstrijd met liedjes, wat is nou de binding die Nederland straks heeft met dit duo dat namens ons een liedje gaat zingen? Het is niet zo dat het hele volk erachter moet staan ofzo, maar dit slaat toch nergens meer op. Ze zijn te ver doorgeschoten in het zichzelf veel te serieus nemen en er veel te geheimzinnig over doen.
pi_208561511
Het liedje is ronduit saai en de uitvoerende artiesten ook, dit gaat de finale niet halen
  maandag 27 maart 2023 @ 22:05:12 #98
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208562004
Het zou mooi zijn als bijvoorbeeld de HOD en een paar andere prominente delegatieleden eens een keer een paar fans uitnodigen of zo voor een (online) gesprek. Om zo te kijken hoe ze het totale proces nog verder kunnen professionaliseren/optimaliseren.
pi_208562173
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik weet niet precies hoe het in Nederland zit maar het verschilt per land hoeveel artiesten krijgen voor hun hele ESF avontuur. Er gaat ook geld naar accommodatie (je zit toch 2 weken daar met 10+ mensen), vliegtickets en ander vervoer, kleding, kleding ontwerper, make up artiest, stage props, vuurwerk, etc. Enige wat ik dit jaar heb gelezen is het budget Tvorchi en Noa Kirel denk ik.

[ twitter ]

[ twitter ]

Volgens mij gaan de meeste landen toch wel over de ton.

Sommige landen zullen een deel of alles van dit geld betalen, maar bijvoorbeeld volgens mij moest Ronela en Intelligent Music Project vorig jaar vrijwel alles zelf betalen.
Ik hoorde laatst in de ding-a-dong podcast dat Senhit in 2021 ook bijna alles zelf had geregeld en betaald. Inclusief Flo-Rida. Maar goed dat is ook San Marino :+
pi_208562335
Zou dat nergens terug te vinden zijn, in een eindejaarsrapport van de AVROTROS ofzo :P
  maandag 27 maart 2023 @ 23:00:11 #101
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208563057
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 22:13 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik hoorde laatst in de ding-a-dong podcast dat Senhit in 2021 ook bijna alles zelf had geregeld en betaald. Inclusief Flo-Rida. Maar goed dat is ook San Marino :+
Ja en tegenwoordig doet San Marino veel van het budget van Una Voce per San Marino. Als je je daar in wil schrijven als een act, moet je meer dan 100 euro betalen, en er schrijven er al snel 500 in zagen we dit jaar ook.
pi_208564435
Ik stoor me aan het feit dat Mia het steeds over "haar" liedje heeft in haar tiktoks. Kan toch niet.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208564869
Ik hoop voor ze dat er nog een enorm charme-offensief komt in de aanloop, want ik betrap me er nu gewoon op dat het me eigenlijk allemaal niet zoveel meer interesseert wat ze gaan presteren _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 maart 2023 @ 11:13:23 #104
163650 Greys
pi_208565329
Ergens vind ik dat dus ook gewoon sneu. Voor hen zelf ook. Ik voel hetzelfde, een heel laconiek gevoel van 'kan mij het schelen, als Finland maar wint' maar ik wl dat helemaal niet voelen als Nederlandse Songfestivalfan. Ik wil gunnen en hoopvol en duimen en wensen en zenuwen voor NL.
En ik vraag me steeds meer af waar dit mis gaat. Waarm voelt het alsof het me geen fuck meer uitmaakt. Ik denk inderdaad door het hele afstandelijke gevoel dat je door het hele enorm afgeschermde gebeuren krijgt. Het "can't touch them" syndroom. Mia probeert nog leuk wat stories te maken maar op LLES zit een fake 'cute frekkles' filter. Schat je bent jong en prachtig en hebt dat filter niet nodig. Ik wil ju zien.
Heb na de interviews nog steeds geen idee wie ze nou echt zijn omdat niemand boeiende vragen durft te stellen (of mag stellen?) en ik zou zo graag een sprankje kwetsbaarheid of oprecht plezier enzo willen zien. Of angst. Of wat dan ook. Iets echts. De mensen in plaats van de imago's. Wat ik heb mnsen nodig om het te gunnen dat het goed gaat op het ESF.

Ja. Dat is het. Voor mij dan.
En ik gun het ze ook heus nog steeds omdat ik er nu zelf maar bij bedenk dat dit ook gewoon maar mensen zijn. Maar het had makkelijker geweest als ze dat ook een beetje hadden mogen laten zien.

[ Bericht 6% gewijzigd door Greys op 28-03-2023 11:22:56 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208565478
Ik hoop dat jullie ze mogen interviewen bij EIC, @Greys ^O^
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 maart 2023 @ 11:45:17 #106
163650 Greys
pi_208565711
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:28 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik hoop dat jullie ze mogen interviewen bij EIC, @:Greys ^O^
Dat hoop ik ook.
En dat ze ons knetterhard raken met de live versie. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208566416
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:13 schreef Greys het volgende:
Ergens vind ik dat dus ook gewoon sneu. Voor hen zelf ook. Ik voel hetzelfde, een heel laconiek gevoel van 'kan mij het schelen, als Finland maar wint' maar ik wl dat helemaal niet voelen als Nederlandse Songfestivalfan. Ik wil gunnen en hoopvol en duimen en wensen en zenuwen voor NL.
En ik vraag me steeds meer af waar dit mis gaat. Waarm voelt het alsof het me geen fuck meer uitmaakt. Ik denk inderdaad door het hele afstandelijke gevoel dat je door het hele enorm afgeschermde gebeuren krijgt. Het "can't touch them" syndroom. Mia probeert nog leuk wat stories te maken maar op LLES zit een fake 'cute frekkles' filter. Schat je bent jong en prachtig en hebt dat filter niet nodig. Ik wil ju zien.
Heb na de interviews nog steeds geen idee wie ze nou echt zijn omdat niemand boeiende vragen durft te stellen (of mag stellen?) en ik zou zo graag een sprankje kwetsbaarheid of oprecht plezier enzo willen zien. Of angst. Of wat dan ook. Iets echts. De mensen in plaats van de imago's. Wat ik heb mnsen nodig om het te gunnen dat het goed gaat op het ESF.

Ja. Dat is het. Voor mij dan.
En ik gun het ze ook heus nog steeds omdat ik er nu zelf maar bij bedenk dat dit ook gewoon maar mensen zijn. Maar het had makkelijker geweest als ze dat ook een beetje hadden mogen laten zien.
Amen
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 maart 2023 @ 15:23:18 #108
163650 Greys
pi_208568005
Finland: deelnemer deelt z'n hele ziel en zaligheid via stories en zit vandaag in een Finse sauna met een neongroene duikbril en verloor paar weken geleden z'n groene jassie en was in paniek en heeft lol met alles en neemt zichzelf niet te serieus en de hele wereld houdt daarom al van hem.

Jongetje Zwitserland: nog niet zo veel idee van maar maakte bv wel al een leuk filmpje waarin hij giechelend Poe met Oostenrijkmeisje zingt.

Duitsland: besteden op hun eigen insta aandacht aan de andere deelnemers want United By Music. (O+)

Sloveni: springen enorm in de bres voor San Marino op Twitter.

Australie: vragen aan fans welke covers ze zullen maken van andere deelnemers.

Frankrijk: gestopt met gluten en maakt daar een enorme aankondiging waardoor iedereen in paniek is.

Etc. Etc.
Je leert ze een beetje kennen.

Nederland: yay 2 miljoen views op ons lied.

Nou ja, dat dus.
Ik gun ze die 2 miljoen views echt, maar... is dat alles? :@

En dat neem ik Mia en Dion niet zo zeer kwalijk hoor want misschien is ze dat door anderen ingefluisterd dat dat zo moet? Mysterieus blijven ofzo?

[ Bericht 6% gewijzigd door Greys op 28-03-2023 15:36:39 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 15:42:18 #109
375570 crew  Cyan9
pi_208568164
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:23 schreef Greys het volgende:
Finland: deelnemer deelt z'n hele ziel en zaligheid via stories en zit vandaag in een Finse sauna met een neongroene duikbril en verloor paar weken geleden z'n groene jassie en was in paniek en heeft lol met alles en neemt zichzelf niet te serieus en de hele wereld houdt daarom al van hem.

Jongetje Zwitserland: nog niet zo veel idee van maar maakte bv wel al een leuk filmpje waarin hij giechelend Poe met Oostenrijkmeisje zingt.

Duitsland: besteden op hun eigen insta aandacht aan de andere deelnemers want United By Music. (O+)

Sloveni: springen enorm in de bres voor San Marino op Twitter.

Australie: vragen aan fans welke covers ze zullen maken van andere deelnemers.

Frankrijk: gestopt met gluten en maakt daar een enorme aankondiging waardoor iedereen in paniek is.

Etc. Etc.
Je leert ze een beetje kennen.

Nederland: yay 2 miljoen views op ons lied.

Nou ja, dat dus.
Ik gun ze die 2 miljoen views echt, maar... is dat alles? :@

En dat neem ik Mia en Dion niet zo zeer kwalijk hoor want misschien is ze dat door anderen ingefluisterd dat dat zo moet? Mysterieus blijven ofzo?
Het is ook niet zo dat "we" dat niet kunnen, kijk bijvoorbeeld naar een Douwe Bob in 2016. Los van het nummer en zijn optreden was hij in de aanloop heel erg in the picture, met al zijn plannen en betrokkenheid bij andere deelnemers (zowel positief als negatief). :P
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208568188
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:23 schreef Greys het volgende:
Finland: deelnemer deelt z'n hele ziel en zaligheid via stories en zit vandaag in een Finse sauna met een neongroene duikbril en verloor paar weken geleden z'n groene jassie en was in paniek en heeft lol met alles en neemt zichzelf niet te serieus en de hele wereld houdt daarom al van hem.

Jongetje Zwitserland: nog niet zo veel idee van maar maakte bv wel al een leuk filmpje waarin hij giechelend Poe met Oostenrijkmeisje zingt.

Duitsland: besteden op hun eigen insta aandacht aan de andere deelnemers want United By Music. (O+)

Sloveni: springen enorm in de bres voor San Marino op Twitter.

Australie: vragen aan fans welke covers ze zullen maken van andere deelnemers.

Frankrijk: gestopt met gluten en maakt daar een enorme aankondiging waardoor iedereen in paniek is.

Etc. Etc.
Je leert ze een beetje kennen.

Nederland: yay 2 miljoen views op ons lied.

Nou ja, dat dus.
Ik gun ze die 2 miljoen views echt, maar... is dat alles? :@

En dat neem ik Mia en Dion niet zo zeer kwalijk hoor want misschien is ze dat door anderen ingefluisterd dat dat zo moet? Mysterieus blijven ofzo?
Het moet je ook wel liggen he. Niet iedereen is een geboren influencer. Bovendien, die Mia probeert het wel met haar 50.000 nepvolgers op Insta, maar er reageert ook niemand op.
pi_208568228
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:46 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het moet je ook wel liggen he. Niet iedereen is een geboren influencer. Bovendien, die Mia probeert het wel met haar 50.000 nepvolgers op Insta, maar er reageert ook niemand op.
Lol nog gekochte volgers ook ja? :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 maart 2023 @ 15:53:26 #112
163650 Greys
pi_208568238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:46 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het moet je ook wel liggen he. Niet iedereen is een geboren influencer. Bovendien, die Mia probeert het wel met haar 50.000 nepvolgers op Insta, maar er reageert ook niemand op.
True, maar als het je niet ligt vraag ik me af of je wel bekend moet willen worden en aan het ESF moet willen meedoen? :@
Het lijken me frisse jonge aardige mensen die juist graag bekend willen worden en aardig gevonden willen worden. Het velt alsof ze worden tegengehouden door iets of iemand (onder andere door wat ze in dat interview hadden geantwoord 'Ik weet ook niet waarom het dit jaar zo gaat' oid zei een van hen).

En ze zijn uiteraard niets verplicht. En een lied verandert er niet door, wordt er niet minder mooi of mooier door. Maar qua beleving en gunfactor had het misschien leuk geweest. Ah well. Misschien komt het nog. 🤞🏼 Ik hoop iig dat ze na afloop het gevoel hebben er alles uitgehaald te hebben van deze eens in je leven belevenis. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208568375
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:53 schreef Greys het volgende:

Het velt alsof ze worden tegengehouden door iets of iemand (onder andere door wat ze in dat interview hadden geantwoord 'Ik weet ook niet waarom het dit jaar zo gaat' oid zei een van hen).

Ik doe een gok: Duncan en co... maar waarom weet ik ook niet. Wellicht door zijn perfectionisme of doordat hij dat mysterieuze wat ie zelf ook graag uitstraalt tegenwoordig ook op hun overdraagt...

Het is sowieso wel jammer dat zij blijkbaar maar de marionetten zijn in een groter geheel. Als je zelf al wat meer hebt bereikt durf je misschien ook makkelijker te zeggen: Ik doe al die promotieactiviteiten wl

[ Bericht 11% gewijzigd door TheVulture op 28-03-2023 16:12:12 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 16:08:03 #114
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208568409
Ik vind deze discussie eigenlijk wel wat ironisch gezien de tekst. "I’m sorry I’m Just human". Snap ook wel dat het lastig is om jezelf misschien kwetsbaar op te stellen online. Social media is ook niet makkelijk wat dat betreft en je gaat dan snel dingen overdenken. Misschien dat ze naar aanloop van Liverpool iets meer kunnen openen. Geloof eigenlijk niet dat een Duncan zo een invloed zou hebben dat hij zelfs zich bemoeit direct met hun sociale media. En weetje 95% van de mensen ziet hun straks voor het eerst tijdens de halve finale zelf, ze hebben 3 minuten om zich te bewijzen.
pi_208568439
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:52 schreef RipCity het volgende:

[..]
Lol nog gekochte volgers ook ja? :D
Ja, meld dat maar snel aan de Mediacourant!
pi_208568445
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ja, meld dat maar snel aan de Mediacourant!
Vreemde reactie.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 maart 2023 @ 16:16:42 #117
163650 Greys
pi_208568485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:08 schreef Momo het volgende:
Ik vind deze discussie eigenlijk wel wat ironisch gezien de tekst. "I’m sorry I’m Just human". Snap ook wel dat het lastig is om jezelf misschien kwetsbaar op te stellen online. Social media is ook niet makkelijk wat dat betreft en je gaat dan snel dingen overdenken. Misschien dat ze naar aanloop van Liverpool iets meer kunnen openen. Geloof eigenlijk niet dat een Duncan zo een invloed zou hebben dat hij zelfs zich bemoeit direct met hun sociale media. En weetje 95% van de mensen ziet hun straks voor het eerst tijdens de halve finale zelf, ze hebben 3 minuten om zich te bewijzen.
Een keetje een leuke shout out naar andere deelnemers is niet heel kwetsbaar ofzo toch.
Er is altijd een tussenweg.
En ja ze moeten het lekker doen zoals ze zelf willen. Helemaal eens. Maar dan is het gek dat ze zeggen 'ik weet ook niet waarom het zo gaat dit jaar'. Dan klinkt het alsof het gaat zoals een ander het wil. En ik gun ze juist dat het gaat zoals ZIJ willen. Want dit maak je maar een keer mee waarschijnlijk. :)

Maar verder eens dat deze discussie niet zo veel zin heeft. Het gaat nou eenmaal zo en we moeten het er maar mee doen. Al zou ik het niet erg vinden als AvroTros wat dingen zou veranderen volgend jaar in hoe alles gaat, van selectie tot verder voortraject, dus wat dat betreft is het niet zo erg om wensen uit te spreken zolang we het op normale toon doen denk ik. We zijn fans en 'ze' staan daar ook namens ons. En ik gun ze het allerbeste maar als Nederlandse fan ben ik momenteel best een petsie jaloers op landen die hun deelnemers anders/minder begeleiden waardoor het allemaal wat losser en leuker lijkt qua voorpret. Maar zij zijn de baas (hoop ik!) en als zij zich hier het beste bij voelen, soit. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208568492
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:08 schreef Momo het volgende:
Ik vind deze discussie eigenlijk wel wat ironisch gezien de tekst. "I’m sorry I’m Just human". Snap ook wel dat het lastig is om jezelf misschien kwetsbaar op te stellen online. Social media is ook niet makkelijk wat dat betreft en je gaat dan snel dingen overdenken. Misschien dat ze naar aanloop van Liverpool iets meer kunnen openen. Geloof eigenlijk niet dat een Duncan zo een invloed zou hebben dat hij zelfs zich bemoeit direct met hun sociale media. En weetje 95% van de mensen ziet hun straks voor het eerst tijdens de halve finale zelf, ze hebben 3 minuten om zich te bewijzen.
Denk dat het meer het probleem is dat het lijkt alsof er teveel over nagedacht is. Alle spontaniteit is er gewoon uit en dat is jammer.
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 16:22:49 #119
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208568543
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:16 schreef Greys het volgende:

[..]
Een keetje een leuke shout out naar andere deelnemers is niet heel kwetsbaar ofzo toch.
Er is altijd een tussenweg.
En ja ze moeten het lekker doen zoals ze zelf willen. Helemaal eens. Maar dan is het gek dat ze zeggen 'ik weet ook niet waarom het zo gaat dit jaar'. Dan klinkt het alsof het gaat zoals een ander het wil. En ik gun ze juist dat het gaat zoals ZIJ willen. Want dit maak je maar een keer mee waarschijnlijk. :)

Maar verder eens dat deze discussie niet zo veel zin heeft. Het gaat nou eenmaal zo en we moeten het er maar mee doen. Al zou ik het niet erg vinden als AvroTros wat dingen zou veranderen volgend jaar in hoe alles gaat, van selectie tot verder voortraject, dus wat dat betreft is het niet zo erg om wensen uit te spreken zolang we het op normale toon doen denk ik. We zijn fans en 'ze' staan daar ook namens ons. En ik gun ze het allerbeste maar als Nederlandse fan ben ik momenteel best een petsie jaloers op landen die hun deelnemers anders/minder begeleiden waardoor het allemaal wat losser en leuker lijkt qua voorpret. Maar zij zijn de baas (hoop ik!) en als zij zich hier het beste bij voelen, soit. O+
'ik weet ook niet waarom het zo gaat dit jaar' is eigenlijk al net zo vaag als hun andere commentaren. Want wat is "het". Het hele proces, image naar buiten toe? Bedoel je de grote lijnen of heb je het over bepaalde details.
pi_208568627
Ik volg ze al jaren en zoveel anders doen ze nu niet hoor. Ik geloof er niets van dat ze tegengehouden worden. Tuurlijk is er een plan en overleggen ze met team Avrotros wat ze doen, maar ze zijn echt wel zichzelf op social media (voor zover dat uiteraard kan). Verder vond ik ze enthousiast en spontaan bij Jinek en ook in de interviews die zijn opgenomen op de release dag.
Over S10 was veel meer bekend en te vinden, zij had al veel interviews gedaan. Zij was ook vooral live pasta aan het koken op insta, maar dat vond iedereen geweldig. Mia fietst door Amsterdam en vertelt blij dat ze op een regenachtige dag een paraplu kreeg in de supermarkt en dat ze daar zo blij van wordt en dat is niet spontaan?
Het lijkt wel also ‘we’ de spontaniteit ook niet meer willen zien..
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 maart 2023 @ 16:44:32 #121
163650 Greys
pi_208568730
Ik heb dat met die paraplu niet gezien maar ik geloof je en dat klinkt inderdaad leuk en lief.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208568792
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:23 schreef Greys het volgende:
Jongetje Zwitserland: nog niet zo veel idee van maar maakte bv wel al een leuk filmpje waarin hij giechelend Poe met Oostenrijkmeisje zingt.
Daar reageerde Mia wel leuk op en kreeg toen ook een reactie terug dat ze dit in Amsterdam ook met haar moeten proberen. :Y

Denk dat de grootste fout is dat ze ook voor ons in Nederland heel afwezig zijn omdat ze nergens live optreden, terwijl dit normaal een periode is om langs radiostations te gaan. S10 was al bekend, zij eigenlijk nog helemaal niet dus echt gewoon heel dom dat je doel nu niet is om hier naam te maken.

En verder denk ik ook dat daarnaast de AVROTROS echt alle spontaniteit eruit werkt. Blijkbaar is het voor Nederlandse artiesten onmogelijk om wat losser alles te beleven, anders kunnen ze het in mei niet aan ofzo. :+
pi_208568894
Eens hoor, want er wordt dan een zoom georganiseerd met meerdere fan pers tegelijk, maar dat leent zich niet voor video. Dus nu zijn er wel artikelen, maar geen video’s. Je kunt er ook meer tijd in steken door gewoon interviews (via zoom) te doen en 15-30 minuten per medium uit te trekken..
Maar jongens wij overanalyseren ook wel alles h 8)7 (mijzelf incluis)
Ik vrees dat ze er allemaal niet zo erg over nadenken daar bij Avrotros
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 maart 2023 @ 17:06:57 #124
163650 Greys
pi_208568916
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het is ook niet zo dat "we" dat niet kunnen, kijk bijvoorbeeld naar een Douwe Bob in 2016. Los van het nummer en zijn optreden was hij in de aanloop heel erg in the picture, met al zijn plannen en betrokkenheid bij andere deelnemers (zowel positief als negatief). :P
Z'n bromance met Amir. _O_ :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 maart 2023 @ 17:07:24 #125
163650 Greys
pi_208568923
Positief:

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:13:42 #126
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208568978
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:04 schreef Mlita het volgende:
Eens hoor, want er wordt dan een zoom georganiseerd met meerdere fan pers tegelijk, maar dat leent zich niet voor video. Dus nu zijn er wel artikelen, maar geen video’s. Je kunt er ook meer tijd in steken door gewoon interviews (via zoom) te doen en 15-30 minuten per medium uit te trekken..
Maar jongens wij overanalyseren ook wel alles h 8)7 (mijzelf incluis)
Ik vrees dat ze er allemaal niet zo erg over nadenken daar bij Avrotros
Of juist teveel.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 maart 2023 @ 17:17:30 #127
163650 Greys
pi_208569014
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:04 schreef Mlita het volgende:
Eens hoor, want er wordt dan een zoom georganiseerd met meerdere fan pers tegelijk, maar dat leent zich niet voor video. Dus nu zijn er wel artikelen, maar geen video’s. Je kunt er ook meer tijd in steken door gewoon interviews (via zoom) te doen en 15-30 minuten per medium uit te trekken..
Maar jongens wij overanalyseren ook wel alles h 8)7 (mijzelf incluis)
Ik vrees dat ze er allemaal niet zo erg over nadenken daar bij Avrotros
Dat is het gevaar inderdaad als er verder amper iets gebeurt al die tijd, dan hebben fans veel tijd om alles te gaan analyseren. Als er een live optreden ergens was had je daar leuk over kunnen praten. Want eerlijk is eerlijk, wij zijn hier nog meestal juist de meest positieve fancommunity doorgaans elk jaar! :D En uiteindelijk juichen we weer bijna allemaal zodra het zo ver is. (Zelfs voor Sieneke heb ik enorm lopen duimen en juichen uiteindelijk haha). Maar het was dit jaar denk ik net een iets te grote opstapeling van 'oh jee wr een betekenisvol kalm liedje' en de mopperingen op de selectie daaromtrent en er was nog geen live uitvoering etc etc. Het werd wat lastiger dan anders om heel enthousiast ergens over te doen en dat merk je aan de algehele mening hier en elders op internet. Maar dat komt hopelijk na EIC wel goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208569047
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:04 schreef Mlita het volgende:
Eens hoor, want er wordt dan een zoom georganiseerd met meerdere fan pers tegelijk, maar dat leent zich niet voor video. Dus nu zijn er wel artikelen, maar geen video’s. Je kunt er ook meer tijd in steken door gewoon interviews (via zoom) te doen en 15-30 minuten per medium uit te trekken..
Maar jongens wij overanalyseren ook wel alles h 8)7 (mijzelf incluis)
Ik vrees dat ze er allemaal niet zo erg over nadenken daar bij Avrotros
Ik denk eigenlijk teveel, om ze helemaal te beschermen. En omdat ze vroeger zelf domme fouten maakten bij aankondigingen. Matige live-optredens, een rennende Daniel Dekker, etc. en nu alles zo goed willen doen dat niets meer spontaan is.

Dus de intenties zijn wel goed :P
pi_208569119
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:21 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk teveel, om ze helemaal te beschermen. En omdat ze vroeger zelf domme fouten maakten bij aankondigingen. Matige live-optredens, een rennende Daniel Dekker, etc. en nu alles zo goed willen doen dat niets meer spontaan is.

Dus de intenties zijn wel goed :P
Dit zou het heel goed kunnen zijn! En vergeet niet, Mia is echt een ongeleid projectiel, die flapt er alles uit en moet misschien ook wel een beetje in bescherming worden genomen…
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:29:33 #130
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208569147
Het ongeleide projectiel lekker los laten levert vast interessantere media-uitingen op dan nu.

Alleen zit social media tegenwoordig nogal in de weg. Dat ze binnen de kortste keren op de online brandstapel ligt.
pi_208569250
En dat lag ze al na de eerste aankondiging. Dit is damage control.. maar daardoor missen we ook spontaniteit :s)
Hopelijk leuke interviews bij EIC en een goed optreden w/
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 maart 2023 @ 17:42:12 #132
163650 Greys
pi_208569264
Ok as we speak is Mia wat persoonlijke vragen aan het beantwoorden in haar stories. Het gaat maar om sterrenbeelden enzo maar wat maakt het uit, je komt in elk geval iets meer te weten. Dus ik ga niet alleen zaniken over wat ik mis maar ook gewoon eerlijk hier melden wat ze wl leuk doet/doen. Bij dezen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 28 maart 2023 @ 17:46:04 #133
87554 Cee
Welluk?
pi_208569296
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:29 schreef Eightyone het volgende:
Het ongeleide projectiel lekker los laten levert vast interessantere media-uitingen op dan nu.

Alleen zit social media tegenwoordig nogal in de weg. Dat ze binnen de kortste keren op de online brandstapel ligt.
Dit is ook wel een ding ja. Het is vaak ook een gevalletje damn if they do, damn if they don’t.
pi_208570114
Over dat gunnen en meevoelen: bij Duncan had ik dat zo sterk in 2019. Zo'n ontwapenende kerel, zo spontaan en vrolijk. Leuk in alle interviews. Je gunde het hem gewoon en het nummer ook. Als het dan toch moest gebeuren dan was dat het jaar.

Hoe anders is dat nu. Maar hoe kan dat? Duncan is er zelf notabene bij betrokken, maar mij boeit het gewoon niet meer en dat wil ik niet.Het voelt als 1985, 1991 of 2002. De jaren waar we niet meededen. Laat ik het maar niet over de jaren hebben waar we de finale niet haalden, er was toch nog wel wat spanning omdat we meededen.

Doen we nu ook, maar ik voel het niet. En nogmaals: met Duncan aan boord. Snapt iemand het nog?

Nu is het voor mij vooral: laat we verrast worden doordat Zweden niet wint (mijn nummer 2 moet ik er bij zeggen). Laat Finland winnen (mijn nummer 1). Daar ben ik mee bezig, dat maakt nerveus, maakt het spannend doet me Eurovisie energie geven. Waarom niet NL-energie?! Ergens baal ik daar gewoon een beetje van.
pi_208570629
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het is ook niet zo dat "we" dat niet kunnen, kijk bijvoorbeeld naar een Douwe Bob in 2016. Los van het nummer en zijn optreden was hij in de aanloop heel erg in the picture, met al zijn plannen en betrokkenheid bij andere deelnemers (zowel positief als negatief). :P
Douwe Bob had zichzelf prima op de kaart gezet. Ik vind het nog steeds tof dat hij in Stockholm gewoon een eigen pop up cafe had geopend :)

[ Bericht 0% gewijzigd door NailQueen op 28-03-2023 19:30:22 ]
pi_208570714
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:53 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Over dat gunnen en meevoelen: bij Duncan had ik dat zo sterk in 2019. Zo'n ontwapenende kerel, zo spontaan en vrolijk. Leuk in alle interviews. Je gunde het hem gewoon en het nummer ook. Als het dan toch moest gebeuren dan was dat het jaar.

Hoe anders is dat nu. Maar hoe kan dat? Duncan is er zelf notabene bij betrokken, maar mij boeit het gewoon niet meer en dat wil ik niet.Het voelt als 1985, 1991 of 2002. De jaren waar we niet meededen. Laat ik het maar niet over de jaren hebben waar we de finale niet haalden, er was toch nog wel wat spanning omdat we meededen.

Doen we nu ook, maar ik voel het niet. En nogmaals: met Duncan aan boord. Snapt iemand het nog?
Nou ja, bij OG3NE of Trijntje was ik ook niet zo heel enthousiast over de uitvoerende (dit is nog een understatement) en langer terug waren Glennis en Linda Wagenmakers ook niet bepaald sympathieke deelneemsters.

Dit jaar is het vooral niksigheid troef. Saaie mensen, een saaie inzending en mocht die onverhoopt redelijk scoren een niksig toekomstperspectief van volgend jaar weer zoiets.

Voor wat dat laatste betreft hoop ik overigens wel dat we in elk geval naar de finale gaan. Dat maakt het toch wat makkelijker om volgende keer artiesten te werven.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 19:32:00 #137
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208570767
...

[ Bericht 36% gewijzigd door Eightyone op 29-03-2023 17:00:03 (Flauw) ]
pi_208571416
We waren de laatste jaren dan ook wel erg verwend als het gaat om internationale aandacht. Na de bekendmaking van Arcade kreeg Nederland elke dag aandacht in de fancommunity. Na de overwinning van Duncan stond Nederland/Rotterdam twee jaar lang in de spotlights. S10 scoorde daarna heel hoog in rankings, vaak ook in de top 5.

Het is ook niet vreemd dat veel mensen weinig voelen dit jaar. We waren het tweede land dat de artiesten bekend maakte, en het duurde tot bijna het eind van de selectieperiode dat het lied bekend werd gemaakt. In de tussentijd was er niks om op te teren of om over te speculeren, daar waar de meeste landen een wekenlange nationale selectie en pre-hype hebben.
Behalve de muziekvideo hebben we amper materiaal, en de tijd tot de live-shows is nog maar relatief kort (om van te genieten). Het gaat allemaal vrij snel voorbij zonder 'iets te krijgen'. Misschien beschrijft dat het gevoel van velen hier?
pi_208571506
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:07 schreef Nashipeer het volgende:
We waren de laatste jaren dan ook wel erg verwend als het gaat om internationale aandacht. Na de bekendmaking van Arcade kreeg Nederland elke dag aandacht in de fancommunity. Na de overwinning van Duncan stond Nederland/Rotterdam twee jaar lang in de spotlights. S10 scoorde daarna heel hoog in rankings, vaak ook in de top 5.

Het is ook niet vreemd dat veel mensen weinig voelen dit jaar. We waren het tweede land dat de artiesten bekend maakte, en het duurde tot bijna het eind van de selectieperiode dat het lied bekend werd gemaakt. In de tussentijd was er niks om op te teren of om over te speculeren, daar waar de meeste landen een wekenlange nationale selectie en pre-hype hebben.
Behalve de muziekvideo hebben we amper materiaal, en de tijd tot de live-shows is nog maar relatief kort (om van te genieten). Het gaat allemaal vrij snel voorbij zonder 'iets te krijgen'. Misschien beschrijft dat het gevoel van velen hier?
Vind dat je een goed punt hebt, ergens best wel logisch ja.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208574992
Dit filmpje van ze van gisteren vind ik wel echt schattig https://vm.tiktok.com/ZMY4QGatV/

Maar ze zouden wel echt wat zichtbaarder mogen zijn, duet de filmpjes van andere kandidaten etc.

Ik begin er steeds meer in te geloven dat ze gewoon de finale halen (mits de staging niet de plank mis slaat), tot nu toe is dit het enige nummer dat mij een beetje geraakt heeft dit jaar. Qua lyrics is dit imo een van de beste nummers. En van de rustigere nummers zal er minstens n kwalificeren, waarbij ik persoonlijk Zwitserland en Azerbeidzjans kansen echt een stuk lager acht.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 maart 2023 @ 11:22:00 #141
163650 Greys
pi_208577494
Mocht iemand nog twijfelen wat Cornald z'n smaak is en of hij alleen van gevoelige liedjes met een boodschap houdt is die twijfel voor eens en altijd weg. En hij maakt er geen geheim van want hij zei het al veel eerder toen de rest van de "experts" Finland nog af liep te zeiken op tv.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208577934
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:53 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Over dat gunnen en meevoelen: bij Duncan had ik dat zo sterk in 2019. Zo'n ontwapenende kerel, zo spontaan en vrolijk. Leuk in alle interviews. Je gunde het hem gewoon en het nummer ook. Als het dan toch moest gebeuren dan was dat het jaar.

Hoe anders is dat nu. Maar hoe kan dat? Duncan is er zelf notabene bij betrokken, maar mij boeit het gewoon niet meer en dat wil ik niet.Het voelt als 1985, 1991 of 2002. De jaren waar we niet meededen. Laat ik het maar niet over de jaren hebben waar we de finale niet haalden, er was toch nog wel wat spanning omdat we meededen.

Doen we nu ook, maar ik voel het niet. En nogmaals: met Duncan aan boord. Snapt iemand het nog?

Nu is het voor mij vooral: laat we verrast worden doordat Zweden niet wint (mijn nummer 2 moet ik er bij zeggen). Laat Finland winnen (mijn nummer 1). Daar ben ik mee bezig, dat maakt nerveus, maakt het spannend doet me Eurovisie energie geven. Waarom niet NL-energie?! Ergens baal ik daar gewoon een beetje van.
Ik heb het ook een beetje. Het is moeilijk om met een niet-nederlandse bril naar onze eigen inzending te kijken maar ik vind nu al een tijdje dat het een vreemd nummer qua structuur is. Een veelbelovend begin, maar een te lang uitgesponnen middenstuk en een finale die er eigenlijk lukraak bijgeplakt lijkt. Het plakt allemaal niet lekker aan elkaar.
Natuurlijk hoop ik dat we door gaan naar de finale maar ik denk ergens ook dat als dat niet gebeurt er nieuwe kansen liggen voor volgend jaar. Dat we dan een beetje uit de kleinkunst-feel kunnen stappen en wat meer risico kunnen nemen. Dat zou winst zijn.
pi_208578151
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2023 11:22 schreef Greys het volgende:
Mocht iemand nog twijfelen wat Cornald z'n smaak is en of hij alleen van gevoelige liedjes met een boodschap houdt is die twijfel voor eens en altijd weg. En hij maakt er geen geheim van want hij zei het al veel eerder toen de rest van de "experts" Finland nog af liep te zeiken op tv.

[ twitter ]
Een Moshpit met Cornald Maas. Ik heb er zin in!
pi_208581718
Cornald zegt trouwens in de podcast van Paul de Leeuw dat zijn woorden uit zijn verband zijn gerukt. Hij heeft in zijn algemeenheid gezegd dat die semi moeilijk is vanwege de sterkte van de semi. Hij vindt dat we een sterk lied hebben. Benadrukt dat Mia en Dion live heel goed zijn, ze een goede en intieme staging hebben, ze veel chemie hebben en we een gunstige positie in de startvolgorde hebben…
pi_208581864
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:01 schreef Mlita het volgende:
Cornald zegt trouwens in de podcast van Paul de Leeuw dat zijn woorden uit zijn verband zijn gerukt. Hij heeft in zijn algemeenheid gezegd dat die semi moeilijk is vanwege de sterkte van de semi. Hij vindt dat we een sterk lied hebben. Benadrukt dat Mia en Dion live heel goed zijn, ze een goede en intieme staging hebben, ze veel chemie hebben en we een gunstige positie in de startvolgorde hebben…
Welke podcast?
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208582078
quote:
Thanks, heb even zin om te luisteren.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208582161
quote:
Haha dikke sneer naar Joan Franka :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 maart 2023 @ 17:22:38 #149
163650 Greys
pi_208582873
Hier vind ik ze leuk en echt en niet te serieus. Goed zo! O+

https://www.instagram.com/reel/CqYIW6iIZph/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208585559
quote:
ze een goede en intieme staging hebben
Oei, dat maakt me juist een beetje argwanend. Als dat maar niet staat voor eenvoudig en simpel (wat we zo vaak hebben).
pi_208585675
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:01 schreef Mlita het volgende:
Cornald zegt trouwens in de podcast van Paul de Leeuw dat zijn woorden uit zijn verband zijn gerukt. Hij heeft in zijn algemeenheid gezegd dat die semi moeilijk is vanwege de sterkte van de semi. Hij vindt dat we een sterk lied hebben. Benadrukt dat Mia en Dion live heel goed zijn, ze een goede en intieme staging hebben, ze veel chemie hebben en we een gunstige positie in de startvolgorde hebben…
Als het maar geen ‘prima’ |:) staging is :@
Het moet geweldig zijn.
Goed is niet genoeg, ben ik bang :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208595249
Doen ze goed ^O^
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208595305
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 20:25 schreef koffieleuk het volgende:
Doen ze goed ^O^
[ twitter ]
Eindelijk! *O*
pi_208595342
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 20:25 schreef koffieleuk het volgende:
Doen ze goed ^O^
[ twitter ]
Eindelijk, ja!
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208595351
Nahh eindelijk *O* wat leuk!
  ESF Reporter donderdag 30 maart 2023 @ 20:34:49 #156
87554 Cee
Welluk?
pi_208595366
Nice. _O_
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 maart 2023 @ 20:37:07 #157
163650 Greys
pi_208595398
JAAAAAAA.

Erg leuk.
Goed zo mensen. Zo gaat ie lekker. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208595444
Ze lezen gewoon mee. Het is allemaal wel erg toevallig :P
pi_208595446
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 20:25 schreef koffieleuk het volgende:
Doen ze goed ^O^
[ twitter ]
Ze lezen mee :+
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter donderdag 30 maart 2023 @ 20:52:16 #160
87554 Cee
Welluk?
pi_208595596
En dan gaan we dus over iets meer dan een week al hopelijk leuke filmpjes op de socials van iedereen met elkaar zien en zo, en dan gaan ze interviews doen met (fan)pers, eindelijk eindelijk. *O* w/

HOI AVROTROS :W
pi_208595611
Erg leuk voor Mia en Dion zelf ook w/

En dat we eindelijk meer gaan zien/horen *O* hopelijk wel lievere Spanjaarden dan in Barcelona, maar de reacties op die tweet zijn positief.
pi_208595954
Ah wat tof! Leuk ook voor Mia en Dion zelf, en we horen het nummer eindelijk live.
pi_208596155
Jaaaaa. *O* *O*

Hopelijk gaan ze ervan genieten. w/

En eindelijk live. w/ w/
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 21:35:44 #164
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208596210
Ik weet niet wie die stap heeft genomen, Mia, Dion of AVROTROS, maar lijkt mij altijd wel gewoon leuk voor de artiest zelf om een paar pre parties te doen ^O^ Je hoeft ze niet alle 7 te doen
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 maart 2023 @ 21:51:44 #165
163650 Greys
pi_208596422
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 21:35 schreef Momo het volgende:
Ik weet niet wie die stap heeft genomen, Mia, Dion of AVROTROS, maar lijkt mij altijd wel gewoon leuk voor de artiest zelf om een paar pre parties te doen ^O^ Je hoeft ze niet alle 7 te doen
Ja. Ook leuk om al wat andere deelnemers vooraf te ontmoeten!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 21:55:07 #166
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208596479
En dit zat duidelijk niet in de pijpleiding tot nu toe gezien ze het steeds hadden over voor het eerst live bij EiC in Amsterdam.
pi_208596613
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 20:25 schreef koffieleuk het volgende:
Doen ze goed ^O^
[ twitter ]
Dit is geen 1 april grap?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208596739
HEEL LEUUUUK HOOR *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208596838
Eindelijk! Maar zoooo leuk! Voor Mia en Dion natuurlijk maar vooral ook voor ons! *O* *O*
  ESF Reporter donderdag 30 maart 2023 @ 22:19:14 #170
87554 Cee
Welluk?
pi_208596854
Ik blijf Paises Bajos toch wel een toffe naam vinden. Net als Alankomaat.
  donderdag 30 maart 2023 @ 22:50:20 #171
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208597297
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 20:25 schreef koffieleuk het volgende:
Doen ze goed ^O^
[ twitter ]
Ik krijg de laatste dagen echt het gevoel dat ze hier meelezen :D
  donderdag 30 maart 2023 @ 23:01:17 #172
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208597419
Ik heb even het stukje van die Paul de Leeuw-podcast met Cornald geluisterd en daar vind ik Cornald toch wel heel positief over Mia en Dion hoor. Hij zegt ook gewoon dat hij erin gelooft. En hij noemt dat semi 1 veel moeilijker is dan semi 2. Maar dat Nederland wel een mooie running order heeft en een goed stagingplan. Voor iedereen die denkt dat hij zich indekt: nou, dat doet hij in elk geval niet in de podcast. Mooi om te horen.

Na vandaag ben ik ets positiever gestemd :)
pi_208597436
Mooi dat ze die preparty in Madrid gaan doen :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208597632
Mooi, nu kunnen we eindelijk een beetje meer band gaan krijgen. Hopelijk zeggen we straks allemaal 'het kwam toch nog goed'.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 07:54:23 #175
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208598740
En het zou helemaal mooi zijn als blijkt dat ze ook nog Londen gaan doen. Maar dit is inderdaad al een hele vooruitgang van andere jaren.
pi_208598951
Ik hoop echt dat ze live super goed zijn samen met zo knetterveel chemie dat wij hier zoiets hebben van gofferdomme, het komt goed. _O_

En we hebben eindelijk iets om over te keuvelen. _O_ *O* w/
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 maart 2023 @ 14:54:02 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_208602764
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:18 schreef aERodynamIC1970 het volgende:

[..]
Oei, dat maakt me juist een beetje argwanend. Als dat maar niet staat voor eenvoudig en simpel (wat we zo vaak hebben).
eenvoudig is ook maar een redelijk holle term, Ilse en Waylon hadden een relatief simpele staging, maar wel eentje die perfect het nummer versterkte
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_208604890
Ze zijn vandaag aan het repeteren met een voice coach, ik krijg de tiktoks hier niet ingeplakt..ze klinken goed!
pi_208604967
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:19 schreef Mlita het volgende:
Ze zijn vandaag aan het repeteren met een voice coach, ik krijg de tiktoks hier niet ingeplakt..ze klinken goed!
https://www.tiktok.com/@m(...)/7216730683828440325
pi_208604993
quote:
Potverdorie, dat klinkt goed. _O_
pi_208605117
Ik word nu steeds naar de app gestuurd, dus als iemand ze ook tegenkomt op Twitter deel ze dan ook graag hier *O* w/
pi_208605150
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:34 schreef Em31 het volgende:
Ik word nu steeds naar de app gestuurd, dus als iemand ze ook tegenkomt op Twitter deel ze dan ook graag hier *O* w/
tiktok


Lukt het zo wel?
  vrijdag 31 maart 2023 @ 18:39:30 #186
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208605188
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  vrijdag 31 maart 2023 @ 18:42:05 #187
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208605219
Ik word er niet per se enthousiaster van zo, kan niet veel opmaken uit zo'n galmlokaal.

(Ik heb het nummer ook supervaak in mijn hoofd als het niet wil, terwijl ik het eigenlijk nooit luister |:) )
Koel en donker bewaren
pi_208605220
Ja! Bedankt @Thrts @usagi414
  ESF Reporter vrijdag 31 maart 2023 @ 18:49:23 #189
87554 Cee
Welluk?
pi_208605316
Woah dit klinkt wel goed hoor. _O_
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 maart 2023 @ 19:09:00 #190
163650 Greys
pi_208605653
Fijn dat de handrem er een beetje af is.

AT LAAAAAAST *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208606981
Fijn om #TeamKomtGoed te zien groeien *O*
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  vrijdag 31 maart 2023 @ 21:03:17 #192
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208607597
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:42 schreef Guanabana het volgende:
Ik word er niet per se enthousiaster van zo, kan niet veel opmaken uit zo'n galmlokaal.

(Ik heb het nummer ook supervaak in mijn hoofd als het niet wil, terwijl ik het eigenlijk nooit luister |:) )
Hahahahahahaiii, dat heb ik vaak in mijn hoofd :')

Vind het wel leuk dat we nu eindelijk berhaupt iets meer van ze zien dat wat spontaner lijkt :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208607636
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:03 schreef Arizona het volgende:

[..]
Hahahahahahaiii, dat heb ik vaak in mijn hoofd :')

Vind het wel leuk dat we nu eindelijk berhaupt iets meer van ze zien dat wat spontaner lijkt :)
Ja, ze hebben intern duidelijk geconcludeerd dat ze te onzichtbaar zijn. Mooi dat het zo wordt opgepakt :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208607654
Deze week op 68 in de Single Top 100 trouwens. 1 plekje achter het erg recente Viva La Vida van Coldplay, dat wel.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter vrijdag 31 maart 2023 @ 21:11:55 #195
87554 Cee
Welluk?
pi_208607727
Ze zijn meteen een plekje gestegen bij de bookies.
pi_208607833
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:11 schreef Cee het volgende:
Ze zijn meteen een plekje gestegen bij de bookies.
Nederland is ondertussen gestegen naar de 12e plaats op Betfair. De markt is 130 @ 150. Dat is de hoogste positie sinds het uitbrengen van het lied.

Ik heb ook al een paar keer gelezen dat Nederland een dark horse is voor een hoge score, met name bij de jury. Zoals deze tekst van Eurovisionbetsandpieces:

quote:
Now focusing on the jury bait group, Italy, Netherlands and Switzerland need a superb staging that could attract the Televoters as well. But first of all, they need to secure a minimum of 250-275 Jury pts. If that happens, they have a very slight chance to become contenders.

Again, it can only be one that makes it. If I had to choose someone from this group, that would be Netherlands given their recent staging record.
(Van die conclusie vind ik zelf nog wel iets trouwens, maar daar gaat het nu even niet om)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 21:43:22 #197
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208608193
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:11 schreef Cee het volgende:
Ze zijn meteen een plekje gestegen bij de bookies.
Hopelijk is dat een stimulans om zo door te gaan *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 31 maart 2023 @ 21:45:30 #198
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208608215
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208609389
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:11 schreef Cee het volgende:
Ze zijn meteen een plekje gestegen bij de bookies.



Of deze kan eigenlijk ook wel weer. _O-

pi_208609509
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:42 schreef Guanabana het volgende:
Ik word er niet per se enthousiaster van zo, kan niet veel opmaken uit zo'n galmlokaal.

(Ik heb het nummer ook supervaak in mijn hoofd als het niet wil, terwijl ik het eigenlijk nooit luister |:) )
Het is inderdaad vooral veel galm. Wat ik jammer vind in dat refrein is dat ze allebei precies dezelfde zanglijn zingen. Er zit helemaal geen harmonie in. Maar goed, ze kunnen op zich wel zingen.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 23:39:29 #201
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208609548
Ze kunnen het live wel, dat is in elk geval al geruststelling nummer 1. Waarschijnlijk geen Mia Maria perikelen dus :D
pi_208611607
Ze stonden heel lang op 19 en nu op 17. *O*
Ben hier voor het songfestivalforum.
  zaterdag 1 april 2023 @ 08:39:30 #203
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208611679
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:30 schreef Zigsky het volgende:
Ze stonden heel lang op 19 en nu op 17. *O*

Koekoek *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  ESF Reporter zaterdag 1 april 2023 @ 08:48:28 #204
87554 Cee
Welluk?
pi_208611723
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:30 schreef Zigsky het volgende:
Ze stonden heel lang op 19 en nu op 17. *O*
Schroeien *O*
pi_208612827
Wat een klein fragment in een galmende zaal al niet kan doen :P
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 1 april 2023 @ 11:00:11 #206
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208612909
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:53 schreef TheVulture het volgende:
Wat een klein fragment in een galmende zaal al niet kan doen :P
Het lijkt echt wel of ze meelezen :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208613609
Een halve minuut live = twee plekken stijgen. Dus met het hele nummer live stijgen we gewoon 12 plekken en zitten we dik in de top 10. Dit kan niet meer misgaan! _O_ w/ _O_
  zaterdag 1 april 2023 @ 12:00:29 #208
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208613651
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:56 schreef Em31 het volgende:
Een halve minuut live = twee plekken stijgen. Dus met het hele nummer live stijgen we gewoon 12 plekken en zitten we dik in de top 10. Dit kan niet meer misgaan! _O_ w/ _O_
Ik heb dit statement voor de zekerheid even laten narekenen door het CBS, en is waterdicht! w/ w/
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_208613690
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:00 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik heb dit statement voor de zekerheid even laten narekenen door het CBS, en is waterdicht! w/ w/
Meke approves this message. *O* w/ _O_
pi_208613715
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:56 schreef Em31 het volgende:
Een halve minuut live = twee plekken stijgen. Dus met het hele nummer live stijgen we gewoon 12 plekken en zitten we dik in de top 10. Dit kan niet meer misgaan! _O_ w/ _O_
Op Betfair staat Nederland voor de winst stabiel 12e, en aangezien de rest zich daar ongetwijfeld geleidelijk aan gaat aanpassen, sluit ik niet uit dat we het gifje van Mandy nog wel een paar keer kunnen gebruiken.

Voor kwalificatie naar de finale nu gedeeld 9e met Zwitserland trouwens.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208613920
Zo goed allemaal *O* maar ik vind het vreemd dat Duncan verder op Instagram helemaal niet reageert. Hij zit in Amerika en is druk met van alles en nog wat. Maar totaal niets over het dus toch wel belangrijke eerste live optreden in Madrid. Ook op de Instagram site van AvroTros geen vermelding.
Misschien hebben Dion en Mia zelf initiatief getoond en dingen geregeld?
pi_208613985
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:20 schreef summer52 het volgende:
Zo goed allemaal *O* maar ik vind het vreemd dat Duncan verder op Instagram helemaal niet reageert. Hij zit in Amerika en is druk met van alles of nog wat. Maar totaal niets over het dus toch wel belangrijke eerste live optreden in Madrid. Ook op de Instagram site van AvroTros geen vermelding.
Misschien hebben Dion en Mia zelf initiatief getoond en dingen geregeld?
Laten we het hopen. Alleen maar goed als ze zelf initiatief nemen. Ze hebben Duncan toch ook helemaal niet nodig bij zo’n pre party optreden, lijkt me. :)
pi_208614076
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:24 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Laten we het hopen. Alleen maar goed als ze zelf initiatief nemen. Ze hebben Duncan toch ook helemaal niet nodig bij zo’n pre party optreden, lijkt me. :)
Ik denk dat Mia en Dion mondig genoeg zijn en het allemaal zelf wel kunnen. Maar ik blijf het vreemd vinden, maar ach misschien komt de reactie van Duncan deze week nog wel als hij uitgeschreven is. :)
  ESF Reporter zaterdag 1 april 2023 @ 12:49:26 #214
87554 Cee
Welluk?
pi_208614344
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:29 schreef summer52 het volgende:

[..]
Ik denk dat Mia en Dion mondig genoeg zijn en het allemaal zelf wel kunnen. Maar ik blijf het vreemd vinden, maar ach misschien komt de reactie van Duncan deze week nog wel als hij uitgeschreven is. :)
Misschien wil hij wel even bewust afstand ervan nemen anders wordt het verhaal al snel “Duncan’s nummer gezongen door twee onbekenden” terwijl juist nu de focus moet blijven liggen op het duo. Laat hn het nummer verkopen, niet de bekende naam die er aan hangt.
pi_208614438
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:49 schreef Cee het volgende:

[..]
Misschien wil hij wel even bewust afstand ervan nemen anders wordt het verhaal al snel “Duncan’s nummer gezongen door twee onbekenden” terwijl juist nu de focus moet blijven liggen op het duo. Laat hn het nummer verkopen, niet de bekende naam die er aan hangt.
Ja dat kan natuurlijk ook, zo had ik het nog niet gezien. Eigenlijk ook wel logisch. :Y
  zaterdag 1 april 2023 @ 14:18:37 #216
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208615227
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:53 schreef TheVulture het volgende:
Wat een klein fragment in een galmende zaal al niet kan doen :P
Zou het echt daarmee te maken hebben? :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208615543
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:49 schreef Cee het volgende:

[..]
Misschien wil hij wel even bewust afstand ervan nemen anders wordt het verhaal al snel “Duncan’s nummer gezongen door twee onbekenden” terwijl juist nu de focus moet blijven liggen op het duo. Laat hn het nummer verkopen, niet de bekende naam die er aan hangt.
Precies dit! Duncan heeft z’n moment al gehad, het is nu tijd voor Mia en Dion.
  zaterdag 1 april 2023 @ 15:12:05 #218
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208615709
waar kan ik dat galmende fragment vinden?
(zet ik even ESC21 stop voor de puntentelling begint)
... en huiver mee
pi_208615801
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 15:12 schreef Giggio het volgende:
waar kan ik dat galmende fragment vinden?
(zet ik even ESC21 stop voor de puntentelling begint)
Tiktok, staat hier in het topic!
  zaterdag 1 april 2023 @ 15:25:40 #220
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208615837
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 15:21 schreef Thrts het volgende:

[..]
Tiktok, staat hier in het topic!
thnx!
gevonden! ^O^

en weer door met sugar, el diablo en rocking finland :W
... en huiver mee
pi_208616367
Duncan gaat zeker niet mee naar Madrid, hij staat op Paaspop. Laat ze dit maar lekker alleen doen w/
  Moderator zaterdag 1 april 2023 @ 16:51:14 #222
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208616543
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 16:36 schreef Mlita het volgende:
Duncan gaat zeker niet mee naar Madrid, hij staat op Paaspop. Laat ze dit maar lekker alleen doen w/
Mia en Dion zijn volwassen toch idd, andere artiesten slepen ook niet hun songwriter overal heen. Snap berhaupt niet de discussie hier dat Duncan bepaalde zaken zou moeten doen. Hij moet gewoon lekker achter de schermen wat advies geven en verder gewoon hun hun ding laten doen. Dat met die aankondiging maakte het al wat ongemakkelijk.
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:08:18 #223
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208617513
10 topics geleden werd er al over gespeculeerd. Maar de postcard is inderdaad in de Zaanstreek opgenomen

quote:
ZAANSTREEK – “Hoe mooi is het dat de Zaanstreek voorkomt in het filmpje dat is gemaakt voor het Songfestival? Dat er straks 200 miljoen mensen naar onze streek gaan kijken? Dat lijkt ons al een hele mooie reden om trots te mogen zijn op onze eigen streek”, aldus wethouder Stephanie Onclin bij de officile opening van het toeristisch seizoen in de Zaanstreek.

https://www.rodi.nl/zaans(...)e-voor-viering-50-ja
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208619068
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 14:18 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Zou het echt daarmee te maken hebben? :D
Nou er is maar weinig nodig voor het creren van een hypeje... en die verschillen rondom plek 17-20 zijn sowieso klein. Met n wedje ben je je concurrentie al voorbij.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208633099
Ik had niks te doen vandaag dus zie hier het refrein van Burning Daylight in gifs.













  maandag 3 april 2023 @ 17:42:56 #226
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208644051
Watskeburt? We staan ineens op plek 15 :o
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208644485
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2023 17:42 schreef GeorgeM het volgende:
Watskeburt? We staan ineens op plek 15 :o
Kom maar weer met de polonaise *O* .
Ben hier voor het songfestivalforum.
  ESF Reporter maandag 3 april 2023 @ 19:20:04 #228
87554 Cee
Welluk?
pi_208645281
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2023 17:42 schreef GeorgeM het volgende:
Watskeburt? We staan ineens op plek 15 :o
Ik zat net te checken en schrok er gewoon van. :D :o
pi_208645295
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2023 17:42 schreef GeorgeM het volgende:
Watskeburt? We staan ineens op plek 15 :o
Ze stonden ook te laag bij de bookmakers vond ik. Burning Daylight heeft meer potentie dan een paar bijdragen die erboven stonden. Ik vergelijk het een beetje met Oostenrijk 2018. Niet zozeer muzikaal gezien (en Nobody but you was een beter nummer ook), maar dat werd ook zo onderschat bij de bookmakers. Zelfs tot aan de finale zo'n beetje. En hij won uiteindelijk de jury stemming.
NL moet het daar uiteindelijk ook van hebben, en kan het wellicht vrij goed gaan doen als de staging klopt en als het goed word uitgevoerd. Dus top 15 is meer dan terecht :Y
pi_208645811
En we gaan nog meer stijgen? Groen pijltje! aub laat het 7 april goed gaan! *O*


Maar voorlopig *O* w/
  maandag 3 april 2023 @ 19:54:33 #231
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208645888
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2023 19:50 schreef summer52 het volgende:
En we gaan nog meer stijgen? Groen pijltje! aub laat het 7 april goed gaan! *O*
[ afbeelding ]

Maar voorlopig *O* w/
[ afbeelding ]
*O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208646280
twitter
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 3 april 2023 @ 20:19:38 #233
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208646430
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2023 18:21 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Kom maar weer met de polonaise *O* .
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  maandag 3 april 2023 @ 23:32:38 #234
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_208648892
Willen we echt kans maken met dit nummer, dan zou je moeten proberen om het voor elkaar te krijgen dat ze het nummer vaak draaien in het buitenland. Ik heb nl.al meerdere malen gehoord dat mensen het nummer beter gaan vinden als ze het diverse malen hebben gehoord, en dus stijgt de kans dan waarschijnlijk ook dat er meer op gestemd gaat worden tijdens de halve finale en evt finale. Hoe je dat echter voor mekaar moet krijgen: geen idee...
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_208649942
@GeorgeM nou Dion is ook fan hoor! :)
  dinsdag 4 april 2023 @ 08:56:13 #236
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208650367
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 07:55 schreef summer52 het volgende:
@:GeorgeM nou Dion is ook fan hoor! :)
[ afbeelding ]
O+ O+ O+ Goede smaak _O_
Waar kan ik dit vinden? Ik ben niet zo goed met Insta enzo :@

[ Bericht 12% gewijzigd door GeorgeM op 04-04-2023 09:28:42 ]
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  ESF Reporter dinsdag 4 april 2023 @ 09:00:55 #237
87554 Cee
Welluk?
pi_208650402
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 08:56 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
O+ O+ O+
Waar kan ik dit vinden? Ik ben niet zo goed met Insta enzo :@
Staat in z’n stories! Ik zag het gisteren en moest ook meteen aan jou denken. :D
  dinsdag 4 april 2023 @ 09:06:45 #238
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208650457
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 09:00 schreef Cee het volgende:

[..]
Staat in z’n stories! Ik zag het gisteren en moest ook meteen aan jou denken. :D
O+ O+ O+
Ik ga snel kijken na hond wandelen *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208651462
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 08:56 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
O+ O+ O+ Goede smaak _O_
Waar kan ik dit vinden? Ik ben niet zo goed met Insta enzo :@
Het was voor mij in het begin ook uitvogelen, want ja iets van oud en zo!👵
Maar ik heb een Instagram account aangemaakt en doe daar zelf niets mee maar volg dan wel ESF. En nu dan ook Mia en Dion. Je kunt zien als ze wat in hun story hebben geplaatst want dan komt er een ronde cirkel om hun profielfoto. En als je daar dan op klikt kom je bij Dion nu dan GeorgeM tegen! :) Maar dat blijft dan een dag staan of zo. Tot zover begrijp ik het dan. Dus misschien zijn er anderen die beter uitleg kunnen geven!
  dinsdag 4 april 2023 @ 11:05:00 #240
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208651870
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 10:36 schreef summer52 het volgende:

[..]
Het was voor mij in het begin ook uitvogelen, want ja iets van oud en zo!👵
Maar ik heb een Instagram account aangemaakt en doe daar zelf niets mee maar volg dan wel ESF. En nu dan ook Mia en Dion. Je kunt zien als ze wat in hun story hebben geplaatst want dan komt er een ronde cirkel om hun profielfoto. En als je daar dan op klikt kom je bij Dion nu dan GeorgeM tegen! :) Maar dat blijft dan een dag staan of zo. Tot zover begrijp ik het dan. Dus misschien zijn er anderen die beter uitleg kunnen geven!
Ik heb een account aangemaakt en volg hem nu en het songfestival, maar ik zie het niet :@
Misschien is-ie alweer weg?
Edit: ‘t-is gelukt, weet niet hoe, maar het is gelukt *O*
Wel heel kort |:)

[ Bericht 6% gewijzigd door GeorgeM op 04-04-2023 11:10:27 ]
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208655493
tiktok
  Moderator woensdag 5 april 2023 @ 12:53:15 #242
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208667045

Volgens mensen op escforum had Merol deze track opgestuurd voor dit jaar, kan eigenlijk verder niks vinden daarover online.
pi_208667133
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 15:28 schreef Thrts het volgende:
[ tiktok ]
Erg onprettige acoustiek
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208667172
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 13:00 schreef RipCity het volgende:

[..]
Erg onprettige acoustiek
Dat galmende maakt de highhhaiaaiaiaiaiaiii nog minder prettig om naar te luisteren :+
pi_208667180
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:53 schreef Momo het volgende:

Volgens mensen op escforum had Merol deze track opgestuurd voor dit jaar, kan eigenlijk verder niks vinden daarover online.
Oh grappig, volgens mij is dit nummer weleens door iemand genoemd/geplaatst hier. Had dit zelf een stuk interessanter gevonden, hoewel deze wel wat vlak is, maarrrr ja :P
pi_208667487
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2023 13:04 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat galmende maakt de highhhaiaaiaiaiaiaiii nog minder prettig om naar te luisteren :+
Denk dat het straks wel mooi klinkt eigenlijk. :)
pi_208667545
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:53 schreef Momo het volgende:

Volgens mensen op escforum had Merol deze track opgestuurd voor dit jaar, kan eigenlijk verder niks vinden daarover online.
Deze was bij de Eurofandom in elk geval een stuk beter geland. Misschien is de wens de vader van de gedachte op escforum?
pi_208667560
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 13:27 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Denk dat het straks wel mooi klinkt eigenlijk. :)
Ik denk dat ik dat stukje nooit echt mooi ga vinden, maar ben sowieso wel heel benieuwd naar zaterdag. Hoe het als geheel live gaat klinken. :Y
  woensdag 5 april 2023 @ 15:12:38 #249
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208668611
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2023 13:33 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik denk dat ik dat stukje nooit echt mooi ga vinden, maar ben sowieso wel heel benieuwd naar zaterdag. Hoe het als geheel live gaat klinken. :Y
Ik ook, ben zo benieuwd hoe het live overkomt. Of het nummer dan ook eindelijk cht gaat leven.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator woensdag 5 april 2023 @ 15:13:57 #250
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208668633
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2023 15:12 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik ook, ben zo benieuwd hoe het live overkomt. Of het nummer dan ook eindelijk cht gaat leven.
Madrid pre party wordt live gestreamed zaterdagavond ^O^

koffieleuk in ESF / [2023] Overige pre-parties Eurovision 2023 #1
pi_208669973
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:53 schreef Momo het volgende:

Volgens mensen op escforum had Merol deze track opgestuurd voor dit jaar, kan eigenlijk verder niks vinden daarover online.
Deze vind ik leuker dan Burning Daylight :@
pi_208670932
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208671255
Waren ze gewoon in mijn stad !
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  woensdag 5 april 2023 @ 19:55:54 #254
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208672046
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 19:15 schreef Madhouse11 het volgende:
Waren ze gewoon in mijn stad !
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:08 schreef usagi414 het volgende:
10 topics geleden werd er al over gespeculeerd. Maar de postcard is inderdaad in de Zaanstreek opgenomen
[..]

https://www.rodi.nl/zaans(...)e-voor-viering-50-ja
De wethouder mag nog wel even iets duidelijker maken waar dit dan is.

Zeker met de stay away campagne van Amsterdam.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208677415
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 18:51 schreef koffieleuk het volgende:
[ twitter ]
Heel leuk deze filmpjes steeds O+

En volgens mij worden de postcards weer top *O*
pi_208679054
The BBC heeft commentaar met een prediction geplaatst over alle liedjes (als host broadcaster mss toch wat netter geweest als ze alleen een beschrijving hadden geplaatst en zich wat neutraler opstelden, maar goed).

Nederland gaat volgens de auteur naar de finale en eindigt "low teens".

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-65043969
  Moderator donderdag 6 april 2023 @ 08:36:37 #257
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208679134
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:18 schreef Nashipeer het volgende:
The BBC heeft commentaar met een prediction geplaatst over alle liedjes (als host broadcaster mss toch wat netter geweest als ze alleen een beschrijving hadden geplaatst en zich wat neutraler opstelden, maar goed).

Nederland gaat volgens de auteur naar de finale en eindigt "low teens".

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-65043969
Vraag mij af of dat gebaseerd is op iets of vooral de smaak is van de schrijver

Zegt bijvoorbeeld hetzelfde over IJsland
  ESF Reporter donderdag 6 april 2023 @ 09:16:30 #258
87554 Cee
Welluk?
pi_208679467
Duncan Lawrence.
“Inevitable onslaught of power ballads”.

Iedereen is tegenwoordig muziek journalist zeg.
pi_208679602
De smaak en de slechte takes zijn dit daaraantoe, maar als je niet eens de namen van de deelnemers goed kun schrijven, of niet eens nacheckt of je de goeie halve finale hebt genoemd, kan ik het niet echt serieus nemen. Voor San Marino wordt het inderdaad vrij lastig om zich vanuit de eerste halve finale te kwalificeren.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator donderdag 6 april 2023 @ 09:31:50 #260
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208679631
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:29 schreef koffieleuk het volgende:
De smaak en de slechte takes zijn dit daaraantoe, maar als je niet eens de namen van de deelnemers goed kun schrijven, of niet eens nacheckt of je de goeie halve finale hebt genoemd, kan ik het niet echt serieus nemen. Voor San Marino wordt het inderdaad vrij lastig om zich vanuit de eerste halve finale te kwalificeren.
Ze zeggen ook dat Vesna een Czech-Slovene band is en het nummer een Balkan sound viert.
pi_208679657
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze zeggen ook dat Vesna een Czech-Slovene band is en het nummer een Balkan sound viert.
Yes, en wist je al dat Portugal en Frankrijk ongeveer hetzelfde nummer hebben ??1/??1/
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  donderdag 6 april 2023 @ 11:16:08 #262
488562 Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
pi_208680652
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 08:18 schreef Nashipeer het volgende:
The BBC heeft commentaar met een prediction geplaatst over alle liedjes (als host broadcaster mss toch wat netter geweest als ze alleen een beschrijving hadden geplaatst en zich wat neutraler opstelden, maar goed).

Nederland gaat volgens de auteur naar de finale en eindigt "low teens".

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-65043969
God iedereen op Reddit is z pokkesalty over dat artikel :')______

Mensen, de Volkskrant, het AD en de Telegraaf publiceren ook al jaren hun intens lauwe takes over het songfestival hoor. Het zijn grappig bedoelde recensies die geschreven zijn door mensen die weinig tot niets met het het ESF hebben, daar hoef je je toch niet over op te winden :')
  Moderator donderdag 6 april 2023 @ 11:19:39 #263
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208680686
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 11:16 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
God iedereen op Reddit is z pokkesalty over dat artikel :')______

Mensen, de Volkskrant, het AD en de Telegraaf publiceren ook al jaren hun intens lauwe takes over het songfestival hoor. Het zijn grappig bedoelde recensies die geschreven zijn door mensen die weinig tot niets met het het ESF hebben, daar hoef je je toch niet over op te winden :')
Denk dat meer mensen salty zijn over de 300 fouten in het artikel dan dat ze denken dat hun favoriete artiest niet naar de finale gaat. Maar goed als Carlo Boszhard bij Humberto verzint hij ook alles bij elkaar en maakt superveel fouten
  donderdag 6 april 2023 @ 11:24:34 #264
488562 Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
pi_208680741
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 11:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk dat meer mensen salty zijn over de 300 fouten in het artikel dan dat ze denken dat hun favoriete artiest niet naar de finale gaat. Maar goed als Carlo Boszhard bij Humberto verzint hij ook alles bij elkaar en maakt superveel fouten
Daar heb je wel een punt, ik heb zelf ook het gevoel dat de recensent de liedjes maximaal een keer heeft geluisterd en even snel de Wiki van de artiesten heeft geskimd.

Maar ik kwam ook iemand tegen in die commentsectie die claimde dat het 'onetisch en cringe' was dat n of andere pipo z'n mening ventileert over 37 liedjes op een liedjesfestijn. :')
  Moderator donderdag 6 april 2023 @ 11:31:54 #265
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208680832
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 11:24 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
Daar heb je wel een punt, ik heb zelf ook het gevoel dat de recensent de liedjes maximaal een keer heeft geluisterd en even snel de Wiki van de artiesten heeft geskimd.

Maar ik kwam ook iemand tegen in die commentsectie die claimde dat het 'onetisch en cringe' was dat n of andere pipo z'n mening ventileert over 37 liedjes op een liedjesfestijn. :')
Nouja van de BBC verwacht je dat ze wel meer moeite in hun artikel stoppen. Het is geen schoolkrant.
  donderdag 6 april 2023 @ 11:32:16 #266
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208680838
Nou ja, ik weet niet of het ok is als de host broadcaster dit doet “out of all people”. Prima, zo’n meningenartikeltje, maar de BBC moet onder meer neutrale running orders maken, en op deze manier helpt dat natuurlijk niet mee. Als Sloveni straks in de finale running order plek 2 krijgt, kunnen ze altijd naar dit artikel wijzen en benoemen dat de BBC ze benadeelt. Een organisator moet in dit geval gewoon neutraal blijven vind ik. Van elke andere Engelse krant of entertainmentbron had ik het helemaal prima gevonden, ze doen maar. Maar de Beeb moet er deze keer gewoon even van een afstandje naar kijken want zj leiden deze wedstrijd.
  donderdag 6 april 2023 @ 11:34:13 #267
488562 Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
pi_208680861
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 11:32 schreef molloot200 het volgende:
Nou ja, ik weet niet of het ok is als de host broadcaster dit doet “out of all people”. Prima, zo’n meningenartikeltje, maar de BBC moet onder meer neutrale running orders maken, en op deze manier helpt dat natuurlijk niet mee. Als Sloveni straks in de finale running order plek 2 krijgt, kunnen ze altijd naar dit artikel wijzen en benoemen dat de BBC ze benadeelt. Een organisator moet in dit geval gewoon neutraal blijven vind ik. Van elke andere Engelse krant of entertainmentbron had ik het helemaal prima gevonden, ze doen maar. Maar de Beeb moet er deze keer gewoon even van een afstandje naar kijken want zj leiden deze wedstrijd.
De BBC is een megagroot bedrijf, en het team dat Eurovisie organiseert zal waarschijnlijk niet weten dat iemand bij het team muziekjournalistiek dit heeft geschreven.

Plus, de Running Order werd toch gedaan door een Nederlander?
pi_208681122
Dit kun je beter gewoon niet doen als je organiseert
twitter

Zou het behoorlijk ongemakkelijk gevonden hebben als de NOS of AVROTROS dit een maand van te voren had gedaan in 2021. Dat vond ik toen ook met dat programma met BN’ers een dag van te voren, dat voelde toen ook ineens een stuk ongemakkelijker.
  Moderator donderdag 6 april 2023 @ 12:16:11 #269
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208681267
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 11:57 schreef Em31 het volgende:
Dit kun je beter gewoon niet doen als je organiseert
[ twitter ]
Zou het behoorlijk ongemakkelijk gevonden hebben als de NOS of AVROTROS dit een maand van te voren had gedaan in 2021. Dat vond ik toen ook met dat programma met BN’ers een dag van te voren, dat voelde toen ook ineens een stuk ongemakkelijker.
Volgens mij had Wild Youth ook iets getweet als "Well thanks BBC", maar dat hebben ze wel weer verwijderd. Beetje ongemakkelijk allemaal.
  donderdag 6 april 2023 @ 12:56:16 #270
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208681659
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 11:34 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
De BBC is een megagroot bedrijf, en het team dat Eurovisie organiseert zal waarschijnlijk niet weten dat iemand bij het team muziekjournalistiek dit heeft geschreven.

Plus, de Running Order werd toch gedaan door een Nederlander?
Alleen de Head of Contest. De rest van het team wat ook meebeslist is wel Brits.
  ESF Reporter donderdag 6 april 2023 @ 13:15:57 #271
87554 Cee
Welluk?
pi_208681872
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 12:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij had Wild Youth ook iets getweet als "Well thanks BBC", maar dat hebben ze wel weer verwijderd. Beetje ongemakkelijk allemaal.
“Meow” was hun tweet. :P
pi_208682163
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 11:57 schreef Em31 het volgende:
Dit kun je beter gewoon niet doen als je organiseert
[ twitter ]
Zou het behoorlijk ongemakkelijk gevonden hebben als de NOS of AVROTROS dit een maand van te voren had gedaan in 2021. Dat vond ik toen ook met dat programma met BN’ers een dag van te voren, dat voelde toen ook ineens een stuk ongemakkelijker.
Och als NOS dit organiseert en het jeugdjournaal of NOSop3 publiceert artikeltje online. Lekker boeiend? Heel andere afdelingen idd en het is niet alsof DE BBC dit schrijft maar gewoon 1 redacteur die zn mening plaatst. Beetje overdreven reacties idd.

Verder idd vooral een heel slecht artikeltje.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator donderdag 6 april 2023 @ 17:16:44 #273
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208683939
Zo te zien zijn Mia en Dion ondertussen al in Madrid, hopelijk zijn ze niet te zenuwachtig en kunnen ze er ook van genieten en het ook leuk hebben met de andere kandidaten. Bij andere pre parties was het al gezellig ^O^

  ESF Reporter donderdag 6 april 2023 @ 17:53:06 #274
87554 Cee
Welluk?
pi_208684281
Lijkt me voor hen en voor Teya en Salena en d’n Krij dit weekend een beetje als “de nieuwe klasgenoten”. :P
pi_208684420
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 13:53 schreef RipCity het volgende:

[..]
Och als NOS dit organiseert en het jeugdjournaal of NOSop3 publiceert artikeltje online. Lekker boeiend? Heel andere afdelingen idd en het is niet alsof DE BBC dit schrijft maar gewoon 1 redacteur die zn mening plaatst. Beetje overdreven reacties idd.

Verder idd vooral een heel slecht artikeltje.
De BBC is gewend om vanuit hun hoge ivoren toren commentaar te leveren op het plebs dat aan Eurovisie doet. Dat kan helaas nu even niet, sorry BBC. Daarbij maakt het niet uit hoe groot die organisatie is. Al werken er een miljoen mensen, je schrijft dat artikel namens de BBC en zo zal iedereen het interpreteren, ook dus de kandidaten die hier worden afgekraakt.
pi_208684431
twitter
pi_208684474
Hoezo staan ze nu weer op 16 :(.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208684851
Ik hoop zo dat ze genieten en ze bij het eerste live optreden gaan schroeien! w/
pi_208684918
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 18:11 schreef Zigsky het volgende:
Hoezo staan ze nu weer op 16 :(.
Nu weer op 15! *O*
pi_208684964
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 18:53 schreef summer52 het volgende:

[..]
Nu weer op 15! *O*
[ afbeelding ]
*O* Yeah!
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208685126
Treden Mia & Dion morgen al op?
pi_208685618
quote:
6s.gif Op donderdag 6 april 2023 19:09 schreef Thrts het volgende:
Treden Mia & Dion morgen al op?
Ja! *O*
pi_208685652
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 18:11 schreef Zigsky het volgende:
Hoezo staan ze nu weer op 16 :(.
Omdat je met 100 euro ze al 2/3 plekken kan zakken/stijgen. Zegt helemaal niets nu.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator donderdag 6 april 2023 @ 21:10:02 #284
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208687033
twitter
pi_208690477
twitter
pi_208690666
quote:
6s.gif Op donderdag 6 april 2023 19:09 schreef Thrts het volgende:
Treden Mia & Dion morgen al op?
Volgens mij is vrijdag vooral voor oud-deelnemers en zaterdag voor dit jaar :)

Maarr er is natuurlijk wel kans op interviews en filmpjes en zo vandaag :Y
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 april 2023 @ 10:22:03 #287
163650 Greys
pi_208690764
Echt leuk en fijn dat zij nu ook andere deelnemers ontmoeten!

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 april 2023 @ 10:26:44 #288
163650 Greys
pi_208690806
Even liken als je Twitter hebt ajb. Support want ze doen iets leuks en goeds en wat we hoopten. *O*

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208690812
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:09 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Volgens mij is vrijdag vooral voor oud-deelnemers en zaterdag voor dit jaar :)

Maarr er is natuurlijk wel kans op interviews en filmpjes en zo vandaag :Y
Oh had ik het weer eens verkeerd begrepen! _O-
  Moderator vrijdag 7 april 2023 @ 10:35:56 #290
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208690909
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:09 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Volgens mij is vrijdag vooral voor oud-deelnemers en zaterdag voor dit jaar :)

Maarr er is natuurlijk wel kans op interviews en filmpjes en zo vandaag :Y
Inderdaad, vanavond oud-deelnemers en deelnemers die hun NF niet hadden gewonnen.
Diodato komt al wel vanavond, en beide avond hebben livestreams voor de mensen die willen kijken (zie overige pre party topic).
  ESF Reporter vrijdag 7 april 2023 @ 10:37:54 #291
87554 Cee
Welluk?
pi_208690927
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:22 schreef Greys het volgende:
Echt leuk en fijn dat zij nu ook andere deelnemers ontmoeten!

[ twitter ]
Jaaaaaa hier zit ik al de hele tijd op te refreshen. Meet-ups! O+
pi_208690964
twitter
pi_208691026
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:53 schreef Momo het volgende:

Volgens mensen op escforum had Merol deze track opgestuurd voor dit jaar, kan eigenlijk verder niks vinden daarover online.
Vind dat echt een enorm sterk nummer O+ Weet alleen niet of we er per definitie beter mee gescoord zouden hebben....
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator vrijdag 7 april 2023 @ 19:15:16 #294
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208696393


Als ik zo kijk naar de foto's zijn Mia en Dion niet aanwezig bij het officiele pers moment in Madrid met de artiesten en de media, terwijl ze al wel in Madrid zijn. Waarom zouden ze hier niet bij zijn?
pi_208696422
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 19:15 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Als ik zo kijk naar de foto's zijn Mia en Dion niet aanwezig bij het officiele pers moment in Madrid met de artiesten en de media, terwijl ze al wel in Madrid zijn. Waarom zouden ze hier niet bij zijn?
Goeie vraag. Loreen is blijkbaar wat later (wel bij het persmoment maar te laat voor deze foto), maar kan me niet voorstellen dat dat voor Mia & Dion het geval is.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208696425
dubbel gepost
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 april 2023 @ 20:07:11 #297
163650 Greys
pi_208697002
Loreen is er inmiddels. Nog geen spoor van M&D. Wat is dit nou.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208697217
Ik hoop niet dat n of beide van hen ziek (of iets milds zoals hoofdpijn of buikpijn) zijn geworden in de tussentijd, dat ze daardoor niet kunnen meedoen.
  Moderator vrijdag 7 april 2023 @ 20:55:53 #299
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208697650
Zo te zien heeft wiwi het bericht van @Cee retweet met de vraag waar Mia en Dion waren er is dus ook niks gecommuniceerd aan de media waarom ze niet naar het persmoment zijn gekomen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 april 2023 @ 21:11:30 #300
163650 Greys
pi_208697853
Heel vreemd.
En nogal teleurstellend.
Reis je daarheen, sla je de pers over? Hoop niet dat er echt iets aan de hand is, maar vreemd dat ze kennelijk ook niet even netjes afgemeld zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 7 april 2023 @ 21:12:55 #301
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208697886
dicht
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')