abonnement Unibet Coolblue
pi_208434775
Welkom in het spaar-topic. Wij informeren elkaar over de ontwikkelingen in rentestanden en andere acties waardoor je nog iets uit je spaargeld kunt halen.

Ooit aan het begin van deze reeks hadden we mooie rentepercentages. We denken met weemoed terug naar het eerste overzichtje van de rentes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na jaren van neergaande rentes, kijken we eindelijk weer positief naar de toekomst. De ECB heeft haar montaire beleid aangepast en als gevolg daarvan zien we nationaal en internationaal de rentestanden omhoog gaan. *O*

Let bij sparen altijd op een aantal vaste punten, zoals:
1. Word de rekening aangeboden met of zonder beperkende voorwaarden. Met beperkende voorwaarden bedoelen we bijvoorbeeld of je altijd vrij over je geld kunt beschikken, ofwel dat het voor een bepaalde looptijd vast staat. Andere beperkende voorwaarden kunnen gaan over jouw positie als schuldeiser van de bank.
2. In welk land is de bank gevestigd. Dit kan gevolgen hebben in het kader van belasting en daarnaast kan het gevolgen hebben over welk depositogarantiestelsel van toepassing is.

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

De banken
Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We volgen ook een aantal buitenlandse banken. De meest gevolgde buitenlandse banken zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overboekingen
Veel banken in Nederland ondersteunen het zogenaamde Instant Payments (officieel genaamd SEPA instant credit transfer. Hiervoor geldt dat een overboeking tussen twee banken direct (binnen 5 seconden) verwerkt wordt. Meer informatie.

Wanneer een overboeking niet via instant payments verwerkt wordt, dan vindt dit plaats via een SEPA credit transfer. Deze type betalingen worden binnen 1 dag verwerkt op de dagen dat het zogenaamde TARGET2 systeem open is. Dit betreft alle werkdagen behalve dus het weekend en daarnaast Nieuwjaarsdag, Goede Vrijdag, Tweede Paasdag, Dag van de Arbeid en Eerste en Tweede Kerstdag. (bron)

Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
https://www.actuelerentes(...)nder-voorwaarden.asp

Hou dit AUB een spaartopic. Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: http://forum.fok.nl/topicchain/85

De kleine lettertjes:
TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP. Bedenk dat alle informatie in deze OP en in de rest van het topic dus altijd onder voorbehoud is. De meest actuele informatie is altijd op de website van de bank te vinden.
pi_208437612
De deposito's schieten ook omhoog. Banca Progretto staat alweer op 3,3% voor een jaar
pi_208466546
renault bank vanaf morgen 1,75%, vrije spaarrekening zonder voorwaarden. mocht iemand nog niet via raisin sparen, stuur me een pb, dan krijgen we beiden 50,- als je je aanmeldt en begint met sparen =)
pi_208476221
NIBC:

In deze e-mail informeren wij u over onze nieuwe verhoogde spaarrentes. De nieuwe spaarrentes gelden vanaf dinsdag 21 maart 2023.

Rentewijziging Spaarrekening
Huidige rente Nieuwe rente


Spaarrekening* 0,75% 1,00%


Kwartaalspaarrekening* 0,75% 1,00%
Bonusrente 0,05% 0,05%

* De rentewijziging is van toepassing op alle saldoklassen.

Rentewijziging Termijndeposito
Huidige rente Nieuwe rente


3 maanden 0,80% 1,10%


6 maanden 0,90% 1,30%


9 maanden 1,00% 1,50%


1 jaar 1,75% 2,00%


2 jaar 1,85% 2,10%


3 t/m 6 jaar 1,90% 2,20%


7 en 8 jaar 1,90% 2,30%


9 en 10 jaar 2,00% 2,30%
pi_208488850
Bunq is verhoogd naar 2,01. Lees dit nergens terug of is dit al heel lang zo? :')

Zie dit nu pas in de app.
pi_208488891
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 05:29 schreef CR7 het volgende:
Bunq is verhoogd naar 2,01. Lees dit nergens terug of is dit al heel lang zo? :')

Zie dit nu pas in de app.
Denk vanaf vandaag pas. Heb gisteren nog gekeken of ze omhoog zijn gegaan. Diverse vergelijkingssites zijn ook nog niet aangepast. Wel een mooie stap omhoog. Nu ook hoger dan Trade Republic.

[ Bericht 7% gewijzigd door KrekelJapie op 22-03-2023 05:56:22 ]
pi_208489567
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 05:29 schreef CR7 het volgende:
Bunq is verhoogd naar 2,01. Lees dit nergens terug of is dit al heel lang zo? :')

Zie dit nu pas in de app.
Was zonet ook een reclame van op de radio, dus denk ook net vandaag verhoogd.
  woensdag 22 maart 2023 @ 09:08:23 #8
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_208490004
De vorige keer kwam de mail met het goede nieuws van Bunq ook pas later.
Lekker hoor 2.01% *O*
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 22 maart 2023 @ 15:56:13 #9
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_208495382
Ik heb vandaag weer contact gehad met Open Bank. De actierente van 2% wordt vanaf 13 maart uitgekeerd. Nog even afwachten of het daadwerkelijk gebeurt natuurlijk.

Voor degenen die geen zin hebben om terug te lezen: de uitgekeerde rente op mijn spaarrekening was lager (deels 1.1% en deels 1.5%).
  woensdag 22 maart 2023 @ 15:57:51 #10
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_208495404
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:08 schreef ondeugend het volgende:
De vorige keer kwam de mail met het goede nieuws van Bunq ook pas later.
Lekker hoor 2.01% *O*
Er was toch iemand hier die geen rekening bij Bunq wilde?

Waarom was dat? Ik zit nu wel te twijfelen.
pi_208495476
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:57 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Er was toch iemand hier die geen rekening bij Bunq wilde?

Waarom was dat? Ik zit nu wel te twijfelen.
Belangrijkste beperking is dat je maar 2x per maand een opname mag doen. Als je goed kunt calculeren is dat geen probleem. Mocht je opeens midden in de maand een 2e opname moet doen, kan je er voor kiezen om het hele saldo op te nemen en dit de volgende maand weer terug te storten om volledig de beschikking te hebben over je spaarsaldo.
  woensdag 22 maart 2023 @ 16:38:15 #12
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_208495949
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:57 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Er was toch iemand hier die geen rekening bij Bunq wilde?

Waarom was dat? Ik zit nu wel te twijfelen.
Niet twijfelen als je niet meer dan 2 keer per maand op hoeft te nemen. Ik heb een groot bedrag op Bunq staan en een paar duizend bij LPB voor onverwachte snellere opnames/kosten. En ondertussen snoep ik maandelijks rente waarvan ik chique kan dineren. (maar niet doe :D)

Alles wat over is per maand dump ik bij Bunq. Ik ben niet iemand die dagelijks opneemt om maar zo weinig mogelijk op de betaalrekening te hebben staan. Ik doe het gewoon met wat ik per maand nodig heb. Meestal heb ik over en soms heb ik tekort. Voor dat laatste gebruik ik LPB.

[ Bericht 10% gewijzigd door ondeugend op 22-03-2023 16:44:57 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_208500118
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:57 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Er was toch iemand hier die geen rekening bij Bunq wilde?

Waarom was dat? Ik zit nu wel te twijfelen.
De 2 opnames kunnen een nadeel zijn zoals hieronder besproken. Grootste nadeel voor anderen is misschien het feit dat er geen vaste tegenrekening is en de app alleen beveiligd is met een code. Na inloggen kan het geld naar elk willekeurig rekeningnummer worden overgemaakt.
pi_208501806
Toch maar besloten m'n geld wat te spreiden en ook een deel als spaargeld weg te zetten. Wat zijn nou eigenlijk de nadelen van sparen bij Raisin tegen de hoge rentes die ze bieden? Verborgen kosten? Risico?

Of is het alleen maar dat je x-aantal tijd niet bij je geld kan?

En kan ik iemand gelukkig maken door zijn/haar verwijscode te gebruiken?
  donderdag 23 maart 2023 @ 02:05:10 #15
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208501887
Verwachten jullie trouwens nog een rentestijging bij banken als Rabobank? Ik zit erg te twijfelen om naar renault bank te gaan.

Het is met deze inflatiecijfers natuurlijk erg zuur om vrijwel niets te krijgen aan rente.
pi_208502227
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 01:12 schreef DialMforMoney het volgende:
Toch maar besloten m'n geld wat te spreiden en ook een deel als spaargeld weg te zetten. Wat zijn nou eigenlijk de nadelen van sparen bij Raisin tegen de hoge rentes die ze bieden? Verborgen kosten? Risico?

Of is het alleen maar dat je x-aantal tijd niet bij je geld kan?

En kan ik iemand gelukkig maken door zijn/haar verwijscode te gebruiken?
Raisin: als je daar spaart kan het Max.een dag of twee duren voor je je geld hebt.
Als je het daar in deposito zet, dan gelden natuurlijk dezelfde regels als met een deposito bij een Nederlandse bank.

Ik vind dit zelf heel acceptabel en zit er nu iets meer dan een jaar.
Als je een code wilt stuur ik die wel in DM/PM
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_208502253
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 01:12 schreef DialMforMoney het volgende:
Toch maar besloten m'n geld wat te spreiden en ook een deel als spaargeld weg te zetten. Wat zijn nou eigenlijk de nadelen van sparen bij Raisin tegen de hoge rentes die ze bieden? Verborgen kosten? Risico?

Of is het alleen maar dat je x-aantal tijd niet bij je geld kan?

En kan ik iemand gelukkig maken door zijn/haar verwijscode te gebruiken?
Ik vind Raisin een best transparant model voeren. Zij geven netjes aan dat de achterliggende banken een premie betalen aan Raisin om het voorportaal te vormen voor hun.

Als ik ga zoeken naar nadelen zou ik hier op uitkomen:
1) Het is eenmalig veel leeswerk. Raisin biedt de spaarproducten aan in de vorm waarmee de bank in dat land de markt op gaat. Je wordt hierdoor soms geconfronteerd met andere eisen/regels. Er zijn bijvoorbeeld een aantal banken die worden aangegeven op het platform als een Franse bank, maar zij bieden het sparen aan via een Spaans bijkantoor (zie bijvoorbeeld Orange bank). Het gevolg daarvan is dat ze dan belasting gaan inhouden over je spaarrente tenzij jij een speciaal belastingformulier aanlevert. Daar biedt Raisin ook alle informatie aan voor hoe je het moet doen en het is niet heel moeilijk. Er zijn ook banken zoals Blu0r uit Letland waarbij je de belasting niet lijkt te kunnen ontlopen. Het nadeel is: je moet wel even lezen wat er van je verwacht wordt.

Zelf vermijd ik bijvoorbeeld die betreffende aanbieders omdat ik het voor die paar extra euro's de moeite niet waard vind. Voor Renault Bank via Raisin geldt bijvoorbeeld dat je geen gedoe hebt met die belastingregels en dingen aantonen. Dus het kan wel makkelijk, maar dan is het meer makkelijk omdat ik het al een keer gelezen heb :)

2) Afhankelijk van de aanbieder, kan het een paar dagen duren voordat je transactie verwerkt is. Ik merk zelf dat het bij Renault bank toch wel 2 of 3 dagen kan duren voordat het op je Raisin rekening staat, en dan duurt het ook weer een dag voordat het op je normale Nederlandse bankrekening staat.
Ik vind de dashboardjes die Raisin dan geeft niet heel netjes - omdat je voor de tussenliggende periode waarin je geld van de ene naar de andere rekening gaat niet ziet dat dat geld onderweg is. Het lijkt eventjes verdwenen te zijn.

Uiteindelijk is elke transactie altijd goedgekomen hier, maar het duurt dus wat langer en je kan niet helemaal volgen wat ze nu allemaal doen.

Als je dit bijvoorbeeld vergelijkt met een Openbank, dat is een Spaanse aanbieder die zich heeft aangepast aan Nederlandse regels en gemak. Ondanks dat het een Spaanse bank is heb je hier geen gedoe met belasting (want ze checken of je Nederlands bent wanneer ze je als klant accepteren) en je kan je geld rechtstreeks overmaken van je Nederlandse rekening naar je Spaanse IBAN nummer als spaarrekening. (Dat is dus 1 handeling in plaats van 2 handelingen verspreid over meerdere dagen).

[ Bericht 5% gewijzigd door snabbi op 23-03-2023 06:51:40 ]
pi_208502276
Ik vind overigens wel dat het lang duurt als ik geld van openbank spaar naar mijn Nederlandse rekening overmaak. Dat kost sowieso een dag, regelmatig ook wel 2.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208503086
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:56 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik heb vandaag weer contact gehad met Open Bank. De actierente van 2% wordt vanaf 13 maart uitgekeerd. Nog even afwachten of het daadwerkelijk gebeurt natuurlijk.

Voor degenen die geen zin hebben om terug te lezen: de uitgekeerde rente op mijn spaarrekening was lager (deels 1.1% en deels 1.5%).

Hey dat heb ik ook. Telefonisch of via email geregeld?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208503193
U spaart bij LeasePlan Bank. In deze e-mail brengen wij u op de hoogte van onze aankomende rentewijzigingen. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Rente op Flexibel Sparen stijgt

De variabele spaarrente wordt vanaf vrijdag 24 maart 2023 1,25% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,25%.

Ook de depositorente gaat een stapje omhoog.
pi_208504012
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:29 schreef Horsemen het volgende:
U spaart bij LeasePlan Bank. In deze e-mail brengen wij u op de hoogte van onze aankomende rentewijzigingen. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Rente op Flexibel Sparen stijgt

De variabele spaarrente wordt vanaf vrijdag 24 maart 2023 1,25% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,25%.

Ook de depositorente gaat een stapje omhoog.
1,25% LPB wordt wel steeds aantrekkelijker tov de andere aanbieders bijvoorbeeld Renault Bank (1,75%).

LPB blijft een hele gebruiksvriendelijke bank.
pi_208504165
Centraal Beheer morgen van 0,8 naar 0,9%
Deposito's gaan ook omhoog maar nog geen melding van deze nieuwe percentages
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:02:20 #23
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_208505557
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hey dat heb ik ook. Telefonisch of via email geregeld?
Telefonisch maar wel meerdere malen contact over gehad. Maar gelukkig is er amper wachttijd bij Open Bank.
pi_208505612
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:02 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Telefonisch maar wel meerdere malen contact over gehad. Maar gelukkig is er amper wachttijd bij Open Bank.
Telefonisch was dit bij mij en mijn partner binnen 10 minuten geregeld. Vanwege AVG mocht ik het niet voor ons beide doorgeven maar moesten we beide bellen.
pi_208505673
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:02 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Telefonisch maar wel meerdere malen contact over gehad. Maar gelukkig is er amper wachttijd bij Open Bank.
Ah jammer dat wordt na het werk regelen dan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208505780
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:29 schreef Horsemen het volgende:
U spaart bij LeasePlan Bank. In deze e-mail brengen wij u op de hoogte van onze aankomende rentewijzigingen. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Rente op Flexibel Sparen stijgt

De variabele spaarrente wordt vanaf vrijdag 24 maart 2023 1,25% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,25%.

Ook de depositorente gaat een stapje omhoog.
Mooi, dan ga ik morgen eens een nieuwe depositoladder opzetten
pi_208506061
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:22 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Mooi, dan ga ik morgen eens een nieuwe depositoladder opzetten
Dat zal een flinke stap moeten zijn om interessant te worden. LPB loopt anderhalf procent achter op de deposito's
pi_208506268
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:53 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat zal een flinke stap moeten zijn om interessant te worden. LPB loopt anderhalf procent achter op de deposito's
Ik heb alleen een spaarrekening en deposito’s bij LPB en dat vind ik prima met een stijging van 0,25%
pi_208506683
Ja waarom vastzetten bij LPB, terwijl je bij Bunq meer rente krijgt en ook nog eens vrij onneembaar.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_208508653
Thanks @snabbi en @Essebes ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 06:32 schreef Essebes het volgende:

Als je een code wilt stuur ik die wel in DM/PM
Toppie!
  vrijdag 24 maart 2023 @ 11:29:39 #31
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_208515641
Betreffende deposito (2,76% / 12 mnd) Open Bank: ik dácht te lezen dat je (nieuwe) deposito-inleg het totaal van je Open Bank-tegoed diende te verhogen, gerekend vanaf februari... maar: dit is vanaf februari 2022!

Dus wie eind februari 2022 (zoals ik) nog geen rekening had bij OB kan nu alles wat hij/zij daar op rekening(en) heeft staan in zo'n deposito stoppen. Dat tikt aardig aan.
pi_208519404
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 15:02 schreef Patroon het volgende:
Ja waarom vastzetten bij LPB, terwijl je bij Bunq meer rente krijgt en ook nog eens vrij onneembaar.
Irritante is maar 2x opnemen mogelijk toch? Dat was het hele "probleem" met bunq dacht ik.
pi_208520297
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:48 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Irritante is maar 2x opnemen mogelijk toch? Dat was het hele "probleem" met bunq dacht ik.
Mij niet bekend. Max 2x per dag/week/maand?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_208520410
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 17:59 schreef Patroon het volgende:

[..]
Mij niet bekend. Max 2x per dag/week/maand?
Maand
  vrijdag 24 maart 2023 @ 18:18:10 #35
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_208520433
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 02:05 schreef BMW1993 het volgende:
Verwachten jullie trouwens nog een rentestijging bij banken als Rabobank? Ik zit erg te twijfelen om naar renault bank te gaan.

Het is met deze inflatiecijfers natuurlijk erg zuur om vrijwel niets te krijgen aan rente.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. NN geeft nu 0.65% rente...heb eigenlijk helemaal geen zin om met Italiaanse of Albanese banken zaken te doen omdat ze daar net wat meer rente geven.
pi_208520494
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:18 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. NN geeft nu 0.65% rente...heb eigenlijk helemaal geen zin om met Italiaanse of Albanese banken zaken te doen omdat ze daar net wat meer rente geven.
Zit in een wat tussen NN en Italiaanse banken
https://www.spaarrente.nl/
  vrijdag 24 maart 2023 @ 18:27:14 #37
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_208520513
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zit in een wat tussen NN en Italiaanse banken
https://www.spaarrente.nl/
Dank voor het overzicht.

Ben nogal huiverig om alles naar een één of andere cowboybank te storten. :@
pi_208520882
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:27 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Dank voor het overzicht.

Ben nogal huiverig om alles naar een één of andere cowboybank te storten. :@
Ook daarvoor geldt spreiden spreiden spreiden. Sowieso als het om meer dan 100k gaat maar anders ook omdat het wel even kan duren voordat je het geld terug hebt als een bank om zou vallen en dan is het niet fijn als je helemaal niet meer bij je geld kan.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 19:11:18 #39
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_208520991
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:01 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ook daarvoor geldt spreiden spreiden spreiden. Sowieso als het om meer dan 100k gaat maar anders ook omdat het wel even kan duren voordat je het geld terug hebt als een bank om zou vallen en dan is het niet fijn als je helemaal niet meer bij je geld kan.
Dat klopt; spreiden over verschillende banken is sowieso verstandig. Wanneer de poep echt de ventilator raakt, dan is dat depositogarantiestelsel (100k) ook niet heilig.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 19:19:13 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208521069
Zijn er nog addertjes bij Bunq? Die 2,01% is wel een stuk aantrekkelijker dan de rente bij NN.
Moet ik ook een betaalrekening bij Bunq hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208521224
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:19 schreef Leandra het volgende:
Zijn er nog addertjes bij Bunq? Die 2,01% is wel een stuk aantrekkelijker dan de rente bij NN.
Moet ik ook een betaalrekening bij Bunq hebben?
Nee, en dat had je kunnen weten als je had teruggelezen (gratis tip)
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:52:38 #42
6941 APK
Factual, I think.
pi_208525458
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:30 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Nee, en dat had je kunnen weten als je had teruggelezen (gratis tip)
Doe niet zo pedant man, ik zie het ook niet zo snel in dit deel van de reeks staan.
Het is niet alsof het al 5x gezegd is op de laatste pagina.

[ Bericht 0% gewijzigd door APK op 24-03-2023 23:02:31 ]
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_208525852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:52 schreef APK het volgende:

[..]
Doe niet zo pedant man, ik zie het ook niet zo snel in dit deel van de reeks staan.
Het is niet alsof het al 5x gezegd is op de laatste pagina.
Ok, daar heb je ook weer gelijk in. Maar je had het bijvoorbeeld wel kunnen afleiden uit #13 en bij al die internetbanken hoef je in principe geen betaalrekening te hebben (als ze dat überhaupt al aanbieden).
pi_208525897
Ik heb gisteren al geprobeerd aan te melden voor spaarrekening van bunq. Echter als ik me via een browser op de pc probeer aan te melden blijft die pagina laden. Meer last van?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 25 maart 2023 @ 00:34:07 #45
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_208526406
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:27 schreef Miniem het volgende:
Ik heb gisteren al geprobeerd aan te melden voor spaarrekening van bunq. Echter als ik me via een browser op de pc probeer aan te melden blijft die pagina laden. Meer last van?
Ik kan mij dat niet herinneren... wellicht door de drukte met al die spam/reclame ?
Via de app proberen?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 25 maart 2023 @ 00:36:33 #46
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_208526415
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:19 schreef Leandra het volgende:
Zijn er nog addertjes bij Bunq? Die 2,01% is wel een stuk aantrekkelijker dan de rente bij NN.
Moet ik ook een betaalrekening bij Bunq hebben?
De adder.. (niet mijn adder) zou kunnen zijn dat je maar 2 keer per maand mag opnemen zonder kosten.
En misschien een wel gegronde adder dat transacties niet via een tegenrekening gaan zoals bij voorbeeld LPB.
Verder werkt het prima en tot tevredenheid hier
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 25 maart 2023 @ 01:48:08 #47
6941 APK
Factual, I think.
pi_208526691
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:23 schreef Jeroboam het volgende:

Ok, daar heb je ook weer gelijk in. Maar je had het bijvoorbeeld wel kunnen afleiden uit #13 en bij al die internetbanken hoef je in principe geen betaalrekening te hebben (als ze dat überhaupt al aanbieden).
Post #13 geeft (i.m.o) niet een duidelijk en helder antwoord op Leandra's vraag.
Je zou het er uit af kunnen leiden.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een rekening bij Openbank (en begin soms toch een beetje zenuwachtig te worden) en daar moet je wel een betaalrekening hebben om te sparen.

Gewoon elkaar helpen, toch? ^O^
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 25 maart 2023 @ 01:52:40 #48
6941 APK
Factual, I think.
pi_208526705
En zodra ik hoor wanneer het jaaroverzicht 2022 van Openbank beschikbaar is deel ik dat ook hier.
Ben ik de enige die dat een beetje (te) laat vind voor het beschikbaar is i.v.m. belastingaangifte?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_208526913
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 01:52 schreef APK het volgende:
En zodra ik hoor wanneer het jaaroverzicht 2022 van Openbank beschikbaar is deel ik dat ook hier.
Ben ik de enige die dat een beetje (te) laat vind voor het beschikbaar is i.v.m. belastingaangifte?
Saldo 1-1-22 hebben ze toch wel al verstrekt neem ik aan?
pi_208526917
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:19 schreef Leandra het volgende:
Zijn er nog addertjes bij Bunq? Die 2,01% is wel een stuk aantrekkelijker dan de rente bij NN.
Moet ik ook een betaalrekening bij Bunq hebben?
Addertjes:
- zorg dat je alle betaalde opties gelijk uitzet
- weet dat je maar 2x per maand een opname kan doen. Dus goed calculeren. Mocht je toch ergens voor de 2e keer in een maand een opname moeten doen, kan je overwegen het hele saldo op te nemen en per de eerste van de volgende maand weer te storten om altijd over je spaarsaldo te kunnen beschikken
- Het is een spaar/betaalrekening. Dit heeft voor-en nadelen. Voordeel is dat anderen ook op deze rekening kunnen storten. Dit kan bv. ook salaris zijn die dan rentedragend wordt. Nadeel voor sommige is dat de rekening niet alleen gekoppeld is aan een vaste tegenrekening. Mocht iemand in je bankomgeving komen, kan naar elke rekening overgemaakt worden.
- communicatie is deels in het Nederlands, deel in het Engels
- de eerste dag van de storting krijg je nog geen rente. Andere banken kijken naar het saldo op het einde van de dag. Bunq kijkt naar het laagste saldo op een dag.
pi_208529840
BigBank heeft de rente op zijn spaarrekening Flexibel Sparen op 22 maart verhoogd van 1,55% naar 1,75%.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 13:50:59 #52
6941 APK
Factual, I think.
pi_208530861
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 04:56 schreef KrekelJapie het volgende:

Saldo 1-1-22 hebben ze toch wel al verstrekt neem ik aan?
Ik kon het niet vinden, ook de ontvangen rente over 2022 niet.
Inmiddels zie ik dat de jaaropgave op 20 maart is toegevoegd.
Was even zoeken, voor wie ook de jaaropgave van Openbank zoekt: Ga naar Profiel – Documentatie - Meer opties - Jaaroverzichten en Juridische correspondentie.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_208530910
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 13:50 schreef APK het volgende:
Was even zoeken, voor wie ook de jaaropgave van Openbank zoekt: Ga naar Profiel – Documentatie - Meer opties - Jaaroverzichten en Juridische correspondentie.
Compleet doolhof als je iets wilt vinden op die OB site. Meestal Google ik op Open Bank Pin code bijv.; openbare info is beter ...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208531758
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 01:48 schreef APK het volgende:

Ik heb zelf bijvoorbeeld een rekening bij Openbank (en begin soms toch een beetje zenuwachtig te worden)
Want?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 15:19:39 #55
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208531793
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 15:16 schreef blomke het volgende:

[..]
Want?
Omdat iemand anders dit voorspelde in het vorige topic;
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:46 schreef blomke het volgende:

[..]
De zaken staan financieel en economisch op ploffen. We hebben nu zoveel crises bij elkaar, nu gaat de zaak echt uit elkaar vallen, t/m onze existentie aan toe.
:+
  zaterdag 25 maart 2023 @ 15:22:03 #56
6941 APK
Factual, I think.
pi_208531825
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 15:16 schreef blomke het volgende:

Want?
Vanwege alle geruststellende woorden van toezichthouders en politici dat er niets aan de hand is met de banken en dat je je nergens zorgen over hoeft te maken :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_208532263
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 15:22 schreef APK het volgende:

[..]
Vanwege alle geruststellende woorden van toezichthouders en politici dat er niets aan de hand is met de banken en dat je je nergens zorgen over hoeft te maken :+
Goldman Sachs…
De beleggingsrek. van ing zijn via NN nu onder de naam van Goldman Sachs.
Worden wij niet blij van.

Hoe denken jullie daarover? Ing doet ook zeer geruststellend.
Alles blijft hetzelfde. Alleen de naam (van de eigenaar) verandert 8)7
pi_208532582
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 05:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Nadeel voor sommige is dat de rekening niet alleen gekoppeld is aan een vaste tegenrekening. Mocht iemand in je bankomgeving komen, kan naar elke rekening overgemaakt worden.
Mmm, dat kinkt voor mij dan toch weer net wat minder, ik zou het liefst ook thuis nog iets van zo'n identifier hebben zoals bij de ABN, en dat het geld dan alleen weer over gemaakt kan worden naar een gekoppelde rekening. (En het liefst naar mijn ABN rekening, zoals bij de ANB.)

Ik blijf nog even meelezen, toch ook op zoek naar een extra spaarrekening om wat te gaan spreiden.
pi_208532620
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 16:30 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]
Mmm, dat kinkt voor mij dan toch weer net wat minder, ik zou het liefst ook thuis nog iets van zo'n identifier hebben zoals bij de ABN, en dat het geld dan alleen weer over gemaakt kan worden naar een gekoppelde rekening. (En het liefst naar mijn ABN rekening, zoals bij de ANB.)

Ik blijf nog even meelezen, toch ook op zoek naar een extra spaarrekening om wat te gaan spreiden.
ASN, Regiobank heb ik recent geopend. Edoch, verre van gratis en belabberde rente. Heb zojuist bij LPB een 1,95% deposito geopend.

[ Bericht 5% gewijzigd door blomke op 25-03-2023 16:42:38 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208532626
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 15:22 schreef APK het volgende:

[..]
Vanwege alle geruststellende woorden van toezichthouders en politici dat er niets aan de hand is met de banken en dat je je nergens zorgen over hoeft te maken :+
^O^
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208532809
Ik heb al een paar maanden een account bij Raisin, maar heb er nog nies mee gedaan. Tot vandaag. Vandaag heb ik 2 deposito's met een looptijd van 6 maanden aangevraagd. Eén bij Klarna Bank (Zweden) en één bij Banca Progetto (Italië). Respectievelijk 2,00% en 2,80%. Benieuwd hoe dit gaat bevallen.
pi_208541955
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het aanmelden bij Openbank? Actiecode invullen, alle gegevens invullen, op 'Lezen'-knop drukken. Er verschijnt een popup met "Document wordt aangemaakt, even geduld a.u.b." dan een zandloper en dan na een halve minuut of zo krijg ik een foutmelding met "Verbinding verbroken, probeer het opnieuw". Dat heb ik een paar keer gedaan, daarna met alle add-blockers uit, daarna met een verse andere browser op default instellingen, daarna met een compleet andere pc, daarna nog eens een paar dagen later geprobeerd, het maakt allemaal geen verschil.
Nou ja, als een simpel invulscherm doorklikken al zoveel technische problemen geeft dan ga ik wel weer naar de Biggenbank.
pi_208542009
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:18 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Nou ja, als een simpel invulscherm doorklikken al zoveel technische problemen geeft dan ga ik wel weer naar de Biggenbank.
Krijg je daar filetlapjes uitbetaald ipv rente?
pi_208542126
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:23 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Krijg je daar filetlapjes uitbetaald ipv rente?
Als vegetariër zijnde mogen ze van mij de speklapjes houden. Ik doelde op de Estse Bigbank :-).
Daar heb ik al een rekening maar ik wil eigenlijk de deposito's wat spreiden, zowel geografisch als over verschillende banken.
pi_208542170
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 16:30 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]
Mmm, dat kinkt voor mij dan toch weer net wat minder, ik zou het liefst ook thuis nog iets van zo'n identifier hebben zoals bij de ABN, en dat het geld dan alleen weer over gemaakt kan worden naar een gekoppelde rekening. (En het liefst naar mijn ABN rekening, zoals bij de ANB.)

Ik blijf nog even meelezen, toch ook op zoek naar een extra spaarrekening om wat te gaan spreiden.
Kijk even op Raisin.

Werkt goed en daar zou iets moois tussen moeten zitten. Naargelang jouw risicotolerantie kan je in Oost-Europese banken je geld stallen of banken in West-Europa.
pi_208543448
Zojuist de videoverificatie gedaan bij Raisin :D ... kreeg één of andere Englishman in New York aan de andere kant van de webcamlijn. Blijft bijzonder, dat online identificeren.
pi_208547365
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:32 schreef Tjoent het volgende:
Zojuist de videoverificatie gedaan bij Raisin :D ... kreeg één of andere Englishman in New York aan de andere kant van de webcamlijn. Blijft bijzonder, dat online identificeren.
Ik had een vrouw ergens in Oost-Europa. Ze zat ergens in een soort callcenter. Verder vriendelijke vrouw en was wel ene bijzondere ervaring
pi_208563375
Spaarrente Lloyds Bank stijgt opnieuw: 1,50% vanaf 5 april 2023
Beste klant,

Wij verhogen opnieuw de spaarrente op uw Internet Spaarrekening.

Spaarrente gaat omhoog naar 1,50%
Op 5 april 2023 stijgt de spaarrente bij Lloyds Bank van 1,25% naar 1,50%. Met deze hogere rente haalt u meer uit uw spaargeld.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 08:24:08 #69
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_208564060
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_208564084
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:24 schreef lipje het volgende:
Bunq zit al een week lang op 2% rente

https://nl.bunq.com/plans/easy-savings
pi_208566790
Gister in de Wim de Bie aflevering zag ik ergens op de achtergrond 9 1/2 % rente staan. Spaarrente dan, als hypotheekrente was het mij maar al te bekend.
pi_208567787
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:14 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Maand
Oke, ik heb een paar duizend euro op LPB gezet waar ik altijd bij kan. Dan heb ik niet zoveel moeite met die max 2x per maand.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 28 maart 2023 @ 22:37:30 #73
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_208573447
Vandaag ook een rekening bij bunq aangevraagd. Dat ging erg snel, binnen 5 minuten. Via iDeal meteen wat geld daar geparkeerd. Fijne app en werkt snel!
pi_208574009
Raar topic is dit toch. Diverse gerespecteerde banken hebben het moeilijk, dus laten we ons spaargeld stallen bij de meest obscure buitenlandse banken die we kunnen vinden, want daar krijgen we een half procent meer rente... 8)7
pi_208574895
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 23:22 schreef Sodemieters het volgende:
Raar topic is dit toch. Diverse gerespecteerde banken hebben het moeilijk, dus laten we ons spaargeld stallen bij de meest obscure buitenlandse banken die we kunnen vinden, want daar krijgen we een half procent meer rente... 8)7
Omdat er momenteel een gapend gat zit tussen het rentetarief van de ECB (3% tot 3,75%) en het tarief dat gerenomeerde grootbanken op een spaarrekening aanbieden (0,5%) maken de laatste momenteel buitengewoon veel winst. Daar hoef je als consument echt geen medelijden mee te hebben.
  woensdag 29 maart 2023 @ 07:56:08 #76
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208575080
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 07:09 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Omdat er momenteel een gapend gat zit tussen het rentetarief van de ECB (3% tot 3,75%) en het tarief dat gerenomeerde grootbanken op een spaarrekening aanbieden (0,5%) maken de laatste momenteel buitengewoon veel winst. Daar hoef je als consument echt geen medelijden mee te hebben.
Net alsof de gerenomeerde banken niet gered moeten worden met belastinggeld als ze weer een verkeerd gokje hebben gemaakt :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 29 maart 2023 @ 08:14:48 #77
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208575166
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 23:22 schreef Sodemieters het volgende:
Raar topic is dit toch. Diverse gerespecteerde banken hebben het moeilijk, dus laten we ons spaargeld stallen bij de meest obscure buitenlandse banken die we kunnen vinden, want daar krijgen we een half procent meer rente... 8)7
Er is niets obscuurs aan Santander (waar OpenBank onder valt). Ze zijn groter dan menig Nederlandse bank.
pi_208577162
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2023 07:56 schreef daNpy het volgende:

[..]
Net alsof de gerenomeerde banken niet gered moeten worden met belastinggeld als ze weer een verkeerd gokje hebben gemaakt :')
En dat zal ook gebeuren: 'too big to fail'. Als je je geld bij een obscure, kleine bank in Letland (om maar iets te noemen) hebt staan, moet je nog maar afwachten of die bank ook gered wordt.
  woensdag 29 maart 2023 @ 11:12:35 #79
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208577361
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 10:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
En dat zal ook gebeuren: 'too big to fail'. Als je je geld bij een obscure, kleine bank in Letland (om maar iets te noemen) hebt staan, moet je nog maar afwachten of die bank ook gered wordt.
Zolang die onder het deposito garantiestelsel valt ben je tot 100k gedekt.

Maar wat is je punt nu dan met de grote banken, naast dat die halve procent helemaal niet klopt? Dat ze het moeilijk hebben?

quote:
Donderdag 2 februari 2023 publiceerde ING de cijfers over het vierde kwartaal van 2022. Die logen er niet om. De brutowinst steeg met 600 miljoen euro (een plus van 27%) ten opzichte van een jaar eerder. En dat ondanks een forse verliespost (meer dan 300 miljoen) bij Group Treasury. Voor 2023 durft ING het aan om de verwachting naar buiten te brengen dat de baten met meer dan 10% zullen stijgen.

De aandeelhouders profiteren volop van de goede gang van zaken en zien het dividend over 2022 ook met 27% stijgen naar ¤ 1,28 per aandeel. Ook worden er – na het uitkeren van 14 miljard euro in de laatste vijf jaar – extra uitkeringen in het vooruitzicht gesteld, waardoor er per saldo meer uit gaat dan er winst wordt gemaakt. Dat was over het jaar 2022 ook al zo: 4,8 miljard naar de aandeelhouders bij een winst van 3,7 miljard.
De kosten voor een betaalrekening zijn explosief gestegen de laatste jaren en dat geld is nodig omdat ze het moeilijk hebben zodat ze absurde winsten kunnen boeken.
Ze kunnen probleemloos risicos nemen omdat de winsten naar de aandeelhouders gaan en de verliezen op conto van de burger komen. Dat is wat "too big to fail" in de praktijk betekent. Dus als mensen bij een kleine bank een paar procent meer rente kregen, dan pakken ze die.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 29 maart 2023 @ 16:55:24 #80
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_208582582
Dat je tot 100k door dgs gedekt bent klopt natuurlijk niet helemaal.
Per eu land land is er een minimale dekking afgesproken van 0,8% .Nederland heeft maar een dekking van 0,2%

Als ING omvalt is er te weinig reserve in de dsg pot en de overige banken zullen dat ook niet kunnen betalen .

Denk dat je bij een kleine bank veiliger bent omdat het dsg dan wel kan uitkeren

https://www.raisin.nl/blo(...)in-europa-beschermd/
pi_208582648
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:55 schreef foetre het volgende:
Dat je tot 100k door dgs gedekt bent klopt natuurlijk niet helemaal.
Per eu land land is er een minimale dekking afgesproken van 0,8% .Nederland heeft maar een dekking van 0,2%

Als ING omvalt is er te weinig reserve in de dsg pot en de overige banken zullen dat ook niet kunnen betalen .

Denk dat je bij een kleine bank veiliger bent omdat het dsg dan wel kan uitkeren

https://www.raisin.nl/blo(...)in-europa-beschermd/
Artikel is in 2019 gepubliceerd....is er iets veranderd sinds die tijd?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 29 maart 2023 @ 17:05:27 #82
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_208582704
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:59 schreef blomke het volgende:

[..]
Artikel is in 2019 gepubliceerd....is er iets veranderd sinds die tijd?
Al zit het nu op 0,8% .Er word nu gedacht dat je verzekerd bent tot 100.000 euro dat is niet het geval.
Kans is niet groot dat ze dit laten gebeuren maar risico blijft wel bestaan . Vooral in kleinere landen met veel buitenlanders spaarders.
pi_208585304
Eindelijk een spaarrekening bij Bunq na een week proberen. Gebruiksvriendelijk is het niet in ieder geval.

Heeft een van jullie eeb gezamenlijke spaarrekening daar toevallig?
Ik had nl een account met spaarrekening aangemaakt en daarop mijn wederhelft een uitnodiging gestuurd om te joinen. Echter moest ze ook weer een account aanmaken.
Nu hebben we ieder 1 aparte spaarrekening en 1 gezamenlijke. Nogal stom, maar kan volgens mij niet anders.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  woensdag 29 maart 2023 @ 20:18:42 #84
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_208585569
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:07 schreef Miniem het volgende:
Eindelijk een spaarrekening bij Bunq na een week proberen. Gebruiksvriendelijk is het niet in ieder geval.

Heeft een van jullie eeb gezamenlijke spaarrekening daar toevallig?
Ik had nl een account met spaarrekening aangemaakt en daarop mijn wederhelft een uitnodiging gestuurd om te joinen. Echter moest ze ook weer een account aanmaken.
Nu hebben we ieder 1 aparte spaarrekening en 1 gezamenlijke. Nogal stom, maar kan volgens mij niet anders.
Wat is er niet gebruiksvriendelijk?
Wij gebruiken 1 easy savings account, je kan toch gewoon met dezelfde inloggegevens inloggen ?
pi_208585617
Net een gratis boom gewonnen met het rad van fortuin bij bunq :’) Verder vind ik bunq prima. Je kan precies zien hoeveel rente je hebt opgebouwd per dag
pi_208586378
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 17:05 schreef foetre het volgende:

[..]
Al zit het nu op 0,8% .Er word nu gedacht dat je verzekerd bent tot 100.000 euro dat is niet het geval.
Kans is niet groot dat ze dit laten gebeuren maar risico blijft wel bestaan . Vooral in kleinere landen met veel buitenlanders spaarders.
Dit topic heeft een hoog Icesave-gehalte.

En mensen geloven kennelijk blindelings in het DGS - en daarmee in buitenlandse overheden. Misschien is dat terecht, of misschien wil je niet in de situatie komen dat je je werkelijk moet afvragen of je die ton inderdaad terug gaat krijgen van de Letse overheid.
pi_208586500
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:19 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dit topic heeft een hoog Icesave-gehalte.

En mensen geloven kennelijk blindelings in het DGS - en daarmee in buitenlandse overheden. Misschien is dat terecht, of misschien wil je niet in de situatie komen dat je je werkelijk moet afvragen of je die ton inderdaad terug gaat krijgen van de Letse overheid.
DGS is in EU verband geregeld juist na Icesave.

Daarnaast kunnen andere landen/de EU ook bijspringen. Dat is in ieders voordeel omdat in het geval de 100k niet gegarandeerd blijkt te zijn er al snel een bankrun zal ontstaan bij andere banken die elk land/de EU graag zou willen voorkomen.
pi_208586536
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:29 schreef arj1o1 het volgende:

[..]
DGS is in EU verband geregeld juist na Icesave.

Daarnaast kunnen andere landen/de EU ook bijspringen. Dat is in ieders voordeel omdat in het geval de 100k niet gegarandeerd blijkt te zijn er al snel een bankrun zal ontstaan bij andere banken die elk land/de EU graag zou willen voorkomen.
Is dat wat je graag wilt geloven?
pi_208586976
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Is dat wat je graag wilt geloven?
:')
pi_208586996
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Is dat wat je graag wilt geloven?
In ieder geval is de kans dat je de 100k terug krijgt een stuk groter dan dat de euro zijn waarde nog eens grotendeels verliest. Vandaar dat het verstandig is om naast het spreiden over banken en landen ook te spreiden over verschillende valuta's en ja, dat hoort dan weer een valutarisico bij.
pi_208587137
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 22:16 schreef arj1o1 het volgende:

[..]
:')
Je gelooft kennelijk blindelings in het DGS, in buitenlandse overheden en in het verhaaltje dat banken nu niet zo maar meer failliet kunnen gaan. Terwijl we inmiddels zien dat de eerste toezeggingen van na de vorige bankencrisis, al weer gebroken zijn.

Dus de vraag is of je dat graag wilt geloven, ingegeven door hebzucht, of dat er werkelijk reden is om bankdirecteuren en politici op hun woord te geloven.
  donderdag 30 maart 2023 @ 00:09:20 #92
6941 APK
Factual, I think.
pi_208587592
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 22:38 schreef Sodemieters het volgende:

Je gelooft kennelijk blindelings in het DGS, in buitenlandse overheden en in het verhaaltje dat banken nu niet zo maar meer failliet kunnen gaan. Terwijl we inmiddels zien dat de eerste toezeggingen van na de vorige bankencrisis, al weer gebroken zijn.

Dus de vraag is of je dat graag wilt geloven, ingegeven door hebzucht, of dat er werkelijk reden is om bankdirecteuren en politici op hun woord te geloven.
Ik vraag mij af of het woord hebzucht hier op zijn plaats is.
De inflatie is hoog, je betaalt belasting over rendement op spaargeld boven een bepaalde grens en beleggen kan risicovol zijn en vereist enige kennis en dat is niet voor iedereen weggelegd.

Het lijkt mij dan logisch dat mensen op zoek gaan naar een veilige manier om in ieder geval enig rendement op hun spaargeld te krijgen, zeker als toegezegd is dat dat gedekt wordt (en dat wordt het tot nu toe) door een garantiestelsel tot 100.000 euro.

Zelf heb ik spaargeld bij Openbank staan (Santander) en zoals eerder gezegd voel ik mij daar de laatste tijd niet 100% rustig onder maar ik vertrouw nog wel op de gemaakte afspraken.
Ik heb niet het gevoel dat ING veiliger is dan Santander, dus voor nu laat ik het daar staan omdat het verschil met wat Nederlandse banken bieden aanzienlijk is.

Mijn moeder had geld bij de Yapi Bank (Turks, met garantiestelsel) maar dat heb ik daar vorig jaar weggehaald, dat vond ik te risicovol worden.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_208587789
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 00:09 schreef APK het volgende:
Zelf heb ik spaargeld bij Openbank staan (Santander) en zoals eerder gezegd voel ik mij daar de laatste tijd niet 100% rustig onder maar ik vertrouw nog wel op de gemaakte afspraken.
Ik heb niet het gevoel dat ING veiliger is dan Santander, dus voor nu laat ik het daar staan omdat het verschil met wat Nederlandse banken bieden aanzienlijk is.
Hou wel rekening dat Openbank inderdaad een label is van Santander, maar onder een een eigen bankvergunning opereert. Je kan niet per se leunen op het grote kapitaal van Santander
pi_208587990
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:29 schreef arj1o1 het volgende:

[..]
DGS is in EU verband geregeld juist na Icesave.

Daarnaast kunnen andere landen/de EU ook bijspringen. Dat is in ieders voordeel omdat in het geval de 100k niet gegarandeerd blijkt te zijn er al snel een bankrun zal ontstaan bij andere banken die elk land/de EU graag zou willen voorkomen.
Het DGS is in EU verband geregeld via een richtlijn, wat betekent dat elk EU land dit in haar eigen wetgeving moet regelen via het gegeven framework. Daardoor kunnen er wel degelijk verschillen in de daadwerkelijke implementatie per land zijn. Het ene DGS is qua regels het andere DGS niet.

Ook de dekking is zoals jullie zelf opmerken per land geregeld en daardoor kan het DGS van een land ontoereikend zijn. Landen kunnen inderdaad ook elkaar helpen of Nederland kan zoals bij Icesave kiezen om de Nederlandse spaarder tegemoed te komen, maar jij hebt op dit moment daar geen garantie voor. Je mag het hopen, je mag er voor jezelf vanuit gaan dat ze het doen, maar dit is geen zekerheid/garantie.
pi_208588006
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 00:09 schreef APK het volgende:

Mijn moeder had geld bij de Yapi Bank (Turks, met garantiestelsel) maar dat heb ik daar vorig jaar weggehaald, dat vond ik te risicovol worden.
Alleen handelt Yapi Kredi wel gewoon onder een Nederlandse licentie en daarvoor is dus ook het Nederlandse garantiestelsel voor. Dus zelfs al gaat Yapi kapot door de Turkse dingen, dan betalen de andere Nederlandse banken gewoon voor dat geld.
  donderdag 30 maart 2023 @ 09:36:16 #96
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208588769
OpenBank geeft nu 6 maanden 2,5 procent rente bij het openen van een Welkom Spaarrekening

https://www.openbank.nl/spaarrekening
pi_208589197
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2023 09:36 schreef Gunner het volgende:
OpenBank geeft nu 6 maanden 2,5 procent rente bij het openen van een Welkom Spaarrekening

https://www.openbank.nl/spaarrekening
Vast alleen voor echt nieuwe klanten, niet voor klanten die wel al een betaalrekening hebben geopend maar nog geen spaarrekening (mijn partner).
Ik laat haar toch eens bellen, zou wel de moeite zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208589213
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vast alleen voor echt nieuwe klanten, niet voor klanten die wel al een betaalrekening hebben geopend maar nog geen spaarrekening (mijn partner).
Ik laat haar toch eens bellen, zou wel de moeite zijn.
Als je er nog geen spaarrekening heb kan je gewoon gebruikmaken van deze actie.
pi_208590904
https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening

Tot 2,25% rente op saldi t/m ¤ 200.000

Voorwaarde: Wanneer je voldoet aan de voorwaarden van het maandelijks laten bijschrijven van het salaris, een pensioenbetaling, uitkering of periodieke overboeking van minimaal ¤ 600,- of door het laten afschrijven van ten minste 3 maandelijkse of tweemaandelijkse automatische incasso’s van de gekoppelde Open Betaalrekening, is de nominale rente op jaarbasis 2,25%; wanneer je niet voldoet aan deze voorwaarden is de rente 1,50%.
  donderdag 30 maart 2023 @ 14:04:51 #100
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208591154
teveel hoepeltjes om doorheen te springen , daar ga ik niet aan beginnen. d
pi_208591229
Gewoon 600 euro per maand overmaken, dan voldoe je er aan.
  donderdag 30 maart 2023 @ 14:20:46 #102
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208591313
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2023 14:11 schreef koffiekoekjes het volgende:
Gewoon 600 euro per maand overmaken, dan voldoe je er aan.
Dat lijkt me simpel, maar volgens mij zien ze een periodieke overboeking anders. Die moet je eerst aanmaken denk ik van OpenBank naar een andere bank vanaf de betaalrekening. Niet andersom.

Maar misschien zie ik het verkeerd.

Het lijkt erop dat ze willen dat je de betaalrekening actief gaat gebruiken.
pi_208591836
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2023 14:20 schreef Gunner het volgende:

Dat lijkt me simpel, maar volgens mij zien ze een periodieke overboeking anders. Die moet je eerst aanmaken denk ik van OpenBank naar een andere bank vanaf de betaalrekening. Niet andersom.

Maar misschien zie ik het verkeerd.

Het lijkt erop dat ze willen dat je de betaalrekening actief gaat gebruiken.
Er staat: bijschrijven.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208593447
Ik zie trouwens nu in de app dat ik 2,5% krijg op mijn Welkom spaarrekening. Ik heb mijn rekening in februari al geopend toen het op 2% stond, je krijgt dus gelijk een upgrade mee.
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:51:38 #105
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208593650
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:33 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ik zie trouwens nu in de app dat ik 2,5% krijg op mijn Welkom spaarrekening. Ik heb mijn rekening in februari al geopend toen het op 2% stond, je krijgt dus gelijk een upgrade mee.
De app laat dat niet zo duidelijk zien. Waar vind je dat?

Onder het kopje "informatie over rentes, commissies en kosten" zie ik geen bestanden bv.

[ Bericht 7% gewijzigd door Gunner op 30-03-2023 18:59:37 ]
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:05:03 #106
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_208593808
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:51 schreef Gunner het volgende:

[..]
De app laat dat niet zo duidelijk zien. Waar vind je dat?

Onder het kopje "informatie over rentes, commissies en kosten" zie ik geen bestanden bv.
Waar staat überhaupt dat kopje, bij mij echt niet te vinden in de app
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:11:25 #107
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208593876
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:05 schreef foetre het volgende:

[..]
Waar staat überhaupt dat kopje, bij mij echt niet te vinden in de app
Bij je spaarrekening de drie puntjes rechtsbovenin.

Dat daar geen bestanden staan zei iemand anders in het topic op Tweakers ook dus dat is niet echt uitzonderlijk blijkbaar.
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:20:31 #108
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_208594021
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:11 schreef Gunner het volgende:

[..]
Bij je spaarrekening de drie puntjes rechtsbovenin.

Dat daar geen bestanden staan zei iemand anders in het topic op Tweakers ook dus dat is niet echt uitzonderlijk blijkbaar.
bij de iPhone app staat er bij mij , alleen details van de rekening en certificaten. Bij details geen rentepercentage of iets dergelijks.
pi_208594031
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:51 schreef Gunner het volgende:

[..]
De app laat dat niet zo duidelijk zien. Waar vind je dat?

Onder het kopje "informatie over rentes, commissies en kosten" zie ik geen bestanden bv.
Bij documentatie -> 3 puntjes -> geldige contracten -> op je spaarrekening klikken -> geldende precontractuele informatie -> downloaden

Bij mij staat daar nu: Geldig vanaf 29-03-2023 en de 2,5%
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:23:56 #110
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208594077
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:21 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Bij documentatie -> 3 puntjes -> geldige contracten -> op je spaarrekening klikken -> geldende precontractuele informatie -> downloaden

Bij mij staat daar nu: Geldig vanaf 29-03-2023 en de 2,5%
Oh nice! Dat is wel goed verstopt. Bij mij staat ook idd 2,5 procent.

Dank!
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:36:15 #111
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_208594371
Bedankt dat is serieus goed weggemoffeld zeg.
2,5% onder bepaalde voorwaarden.
pi_208594465
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:21 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Bij documentatie -> 3 puntjes -> geldige contracten -> op je spaarrekening klikken -> geldende precontractuele informatie -> downloaden

Bij mij staat daar nu: Geldig vanaf 29-03-2023 en de 2,5%
Whoa dat heb je knap gevonden :D
Hier ook de 2,5, maar bij de geldende contractuele staat gewoon wel nog het oude bedrag, da's wel vreemd.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208598347
Eerder was hier onduidelijk of de opnames van bunq instant payments zijn. Dit staat wat onduidelijk op de site.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:24 schreef snabbi het volgende:

[..]
Zoals KrekelJapie ook aangeeft. Het gaat om maximaal 2 uitgaande betalingen per maand, die ook nog eens niet instant zijn. Zie ook https://nl.bunq.com/pricing-sheet onderste regel van pagina 2.
Ik gebruik bunq nu drie maanden en tot nu toe zijn alle opnames instant en staat dus direct op mijn betaalrekening bij een grootbank.

Verder was de vraag of je via bunq rechtstreeks op andere rekeningen kan storten.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:56 schreef namliam het volgende:
En bij BUNQ lijkt het er op (nog niet getest) dat ik vanaf mijn internet spaarrekening naar elke willekeurige rekening kan overboeken, dus ook rechtstreeks naar Raisin of zelfs direct een factuur van een bedrijf kan voldoen.
Ik heb inmiddels een keer een factuur naar een bedrijf voldaan. Dit is mogelijk en wordt gezien als 1 (van de 2) maandelijkse opnames. Je kan naar elke IBAN geld overmaken. Bunq is dus een betaal/spaarrekening.

Ideal werkt niet op de easy savings rekening. Hiervoor moet je een betaald account hebben.

[ Bericht 15% gewijzigd door KrekelJapie op 31-03-2023 05:52:03 ]
pi_208600748
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:21 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Bij documentatie -> 3 puntjes -> geldige contracten -> op je spaarrekening klikken -> geldende precontractuele informatie -> downloaden

Bij mij staat daar nu: Geldig vanaf 29-03-2023 en de 2,5%
Dank je. Wonderlijk ver verstopt.
Ik heb dat trouwens niet en bij mij staat december 22. als enige. Heb ze trouwens wel gebeld vorige week en zouden uitzoeken hoe het nu met de rente zat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 31 maart 2023 @ 17:20:22 #115
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_208604199
Ik heb gisteren van Open Bank de juiste rente ontvangen van 2%. Het is dus aangepast over de hele maand maart. ^O^
pi_208612075
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 11:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dank je. Wonderlijk ver verstopt.
In al die jaren bij Open Bank, heb ik het nooit kunnen vinden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 4 april 2023 @ 09:04:48 #117
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_208650444
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:07 schreef Miniem het volgende:
Eindelijk een spaarrekening bij Bunq na een week proberen. Gebruiksvriendelijk is het niet in ieder geval.

Heeft een van jullie eeb gezamenlijke spaarrekening daar toevallig?
Ik had nl een account met spaarrekening aangemaakt en daarop mijn wederhelft een uitnodiging gestuurd om te joinen. Echter moest ze ook weer een account aanmaken.
Nu hebben we ieder 1 aparte spaarrekening en 1 gezamenlijke. Nogal stom, maar kan volgens mij niet anders.
Hier ook alleen maar gezeik. Partner uitgenodigd als mederekeninghouder via telnr. Er zou een verificatiemail gestuurd worden, maar ze heeft nergens haar mailadres in hoeven voeren...
  dinsdag 4 april 2023 @ 11:09:29 #118
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_208651921
Hebben jullie je geld nog over meerder deposito's verspreid om wat risico in te dekken of gewoon 1 gekozen?
pi_208651977
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 11:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Hebben jullie je geld nog over meerder deposito's verspreid om wat risico in te dekken of gewoon 1 gekozen?
Deposito's zijn gedekt net als spaargeld. Uiteraard heb ik er geld op staan wat niet onmiddellijk nodig is.

Ik heb het wel over twee banken verdeeld maar dat is meer omdat de een soms meer rente geeft dan de ander.

Spaargeld waar ik wel vlot bij wil kunnen komen staat netjes over twee spaarrekeningen verdeeld. Dat dus wel.
  dinsdag 4 april 2023 @ 12:57:45 #120
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_208653277
Iemand ervaring met (gratis) sparen bij de Bunq-bank? Die 2% rente lijkt mij wel erg aantrekkelijk, maar zitten er geen addertjes onder het gras (naast de max 2 keer opname per maand). En ik hen toch wel de voorkeur voor een Nederlandse bank met Nederlands IBAN-nummer dan een spaarrekening bij een buitenlandse bank met een buitenlands IBAN-nummer (Duitse IBAN-nummers zijn verschrikkelijk).

En is Bunq nog een beetje ethisch verantwoorde bank ten opzichte van de Rabobank waar ik nu zit voor de lopende rekening, spaarrekening en creditcard?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_208654725
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:21 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Bij documentatie -> 3 puntjes -> geldige contracten -> op je spaarrekening klikken -> geldende precontractuele informatie -> downloaden

Bij mij staat daar nu: Geldig vanaf 29-03-2023 en de 2,5%
Waar staat dat documentatie dan? Kan het nog steeds niet vinden. :@
pi_208654929
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 14:38 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Waar staat dat documentatie dan? Kan het nog steeds niet vinden. :@
In de app staat Documentatie links, onder het 3 streepjes menu

[ Bericht 0% gewijzigd door koffiekoekjes op 04-04-2023 14:56:28 ]
pi_208655034
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 12:57 schreef Erno-BE het volgende:
Iemand ervaring met (gratis) sparen bij de Bunq-bank? Die 2% rente lijkt mij wel erg aantrekkelijk, maar zitten er geen addertjes onder het gras (naast de max 2 keer opname per maand).
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 05:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Addertjes:
- zorg dat je alle betaalde opties gelijk uitzet
- weet dat je maar 2x per maand een opname kan doen. Dus goed calculeren. Mocht je toch ergens voor de 2e keer in een maand een opname moeten doen, kan je overwegen het hele saldo op te nemen en per de eerste van de volgende maand weer te storten om altijd over je spaarsaldo te kunnen beschikken
- Het is een spaar/betaalrekening. Dit heeft voor-en nadelen. Voordeel is dat anderen ook op deze rekening kunnen storten. Dit kan bv. ook salaris zijn die dan rentedragend wordt. Nadeel voor sommige is dat de rekening niet alleen gekoppeld is aan een vaste tegenrekening. Mocht iemand in je bankomgeving komen, kan naar elke rekening overgemaakt worden.
- communicatie is deels in het Nederlands, deel in het Engels
- de eerste dag van de storting krijg je nog geen rente. Andere banken kijken naar het saldo op het einde van de dag. Bunq kijkt naar het laagste saldo op een dag.
  woensdag 5 april 2023 @ 08:38:37 #124
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208663932
De SPAREN23-actie bij OpenBank is voorbij. Ze zeggen dat ze het in de eerste twee weken van april uitkeren. Hoe snel was dat bij de vorige actie na afloop?
  woensdag 5 april 2023 @ 14:27:01 #125
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  woensdag 5 april 2023 @ 20:00:28 #126
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_208672134
quote:
2s.gif Op woensdag 5 april 2023 08:38 schreef Gunner het volgende:
De SPAREN23-actie bij OpenBank is voorbij. Ze zeggen dat ze het in de eerste twee weken van april uitkeren. Hoe snel was dat bij de vorige actie na afloop?
De vorige bonus kreeg ik op 2 februari gestort. Ik kan zo snel niet vinden wanneer die actie afliep.
  woensdag 5 april 2023 @ 20:02:23 #127
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_208672189
quote:
Kan je hier ook via ING NL op meedoen?
pi_208672379
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 20:02 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
Kan je hier ook via ING NL op meedoen?
Nee
pi_208673185
quote:
Stanbic Bank in Zimbabwe biedt 8%
pi_208683352
Ik had zelf al niks met Bunq, maar dit doet me nog meer twijfelen aan deze bank

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5376408/bunq-ali-niknam
pi_208685409
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 16:04 schreef ES_FOK het volgende:
Ik had zelf al niks met Bunq, maar dit doet me nog meer twijfelen aan deze bank

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5376408/bunq-ali-niknam
Dank voor het delen!
pi_208697008
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 16:04 schreef ES_FOK het volgende:
Ik had zelf al niks met Bunq, maar dit doet me nog meer twijfelen aan deze bank

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5376408/bunq-ali-niknam
Hier zijn we net over naar Bunq. Ik heb ooit 100 euro ingelegd bij Icesave en was daarna te laks om de rest in te leggen. Ben ik nog steeds blij om :P
Beide vallen natuurlijk onder het garantiestelsel, dus mn vriendin maakt zich 0 zorgen. Maar het zit mij niet altijd lekker... Maar die 0% procent rente bij ING ook niet :')
pi_208697857
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 20:07 schreef Piles het volgende:

[..]
Hier zijn we net over naar Bunq. Ik heb ooit 100 euro ingelegd bij Icesave en was daarna te laks om de rest in te leggen. Ben ik nog steeds blij om :P
Beide vallen natuurlijk onder het garantiestelsel, dus mn vriendin maakt zich 0 zorgen. Maar het zit mij niet altijd lekker... Maar die 0% procent rente bij ING ook niet :')
De rentes van Open Bank zitten mij best lekker: 2,76% voor 1 jrs. dep.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208700735
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 12:57 schreef Erno-BE het volgende:
Iemand ervaring met (gratis) sparen bij de Bunq-bank? Die 2% rente lijkt mij wel erg aantrekkelijk, maar zitten er geen addertjes onder het gras (naast de max 2 keer opname per maand). En ik hen toch wel de voorkeur voor een Nederlandse bank met Nederlands IBAN-nummer dan een spaarrekening bij een buitenlandse bank met een buitenlands IBAN-nummer (Duitse IBAN-nummers zijn verschrikkelijk).

En is Bunq nog een beetje ethisch verantwoorde bank ten opzichte van de Rabobank waar ik nu zit voor de lopende rekening, spaarrekening en creditcard?
Bevalt hier prima na het zien van de rente iedere maand.

Voor enkel een spaarrekening hebben ze een overzichtelijke app.

Heb de betaalde rekening ook even geprobeerd voor de andere functies, maar dat vond ik heel onoverzichtelijk vergeleken met ING.
pi_208700736
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 16:04 schreef ES_FOK het volgende:
Ik had zelf al niks met Bunq, maar dit doet me nog meer twijfelen aan deze bank

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5376408/bunq-ali-niknam
Mwa ze moeten zich aan alle regels houden, en vallen onder het garantie stelsel dus zou niet weten weten wat er mis zou moeten zijn met Bunq.
pi_208700990
quote:
Wild PiRANiA appeared! :D
gr gr
pi_208701985
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 08:01 schreef 111210 het volgende:

[..]
Mwa ze moeten zich aan alle regels houden, en vallen onder het garantie stelsel dus zou niet weten weten wat er mis zou moeten zijn met Bunq.
Ieder zijn eigen mening maar ik vertrouw mijn geld niet toe aan een bank die voor 90% gesponsord moet worden door 1 of andere wazig figuur die toevallig veel geld heeft.
pi_208702697
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 08:01 schreef 111210 het volgende:

Mwa ze moeten zich aan alle regels houden,
:'(
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208735916
Ik heb net een spaarrekening geopend bij Bunq en wat mij meteen negatief opvalt is de manier van inloggen.
E-mail of telefoonnummer, icm met een 6 cijferige wachtwoord, zonder 2FA mogelijkheid. Dat is toch niet veilig? Je bent dan gek om grote bedragen bij Bunq te stallen als je zo simpel kan inloggen.

Of zie ik iets over het hoofd?
pi_208736754
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 12:56 schreef Brede_meneer het volgende:
Ik heb net een spaarrekening geopend bij Bunq en wat mij meteen negatief opvalt is de manier van inloggen.
E-mail of telefoonnummer, icm met een 6 cijferige wachtwoord, zonder 2FA mogelijkheid. Dat is toch niet veilig? Je bent dan gek om grote bedragen bij Bunq te stallen als je zo simpel kan inloggen.

Of zie ik iets over het hoofd?
Je hebt nog wel een sms bevestigingscode nodig om geld over te maken.
pi_208736870
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:14 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Maand
zit er ook een max aan het opname bedrag bij Bunq?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_208737064
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 14:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Je hebt nog wel een sms bevestigingscode nodig om geld over te maken.
krijg je een melding op je oude nummer als het nummer in je account wordt gewijzigd?
pi_208737283
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 14:23 schreef Patroon het volgende:

[..]
zit er ook een max aan het opname bedrag bij Bunq?
Kan je zelf instellen
pi_208737361
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 14:54 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Kan je zelf instellen
ah ik zie het. Die staat standaard op 5000 euro, maar die ga ik even naar beneden bijstellen (100 euro) wel zo veilig. Weet jij hoe lang het duurt als je dat limiet wil verhogen (want dan ga ik het steeds omhoog bijstellen als ik een grotere opname wil doen)
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 11 april 2023 @ 18:01:34 #145
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_208739123
NN gaat naar 0.8%...
pi_208745679
Centraal Beheer verhoogt rente naar 1,05%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208753910
Heeft iemand die actie bijdrage van Openbank van 50 euro al ontvangen? Ik zie dat de rente voor april wel is bijgeboekt maar zie nog geen actie-bedrag.
Het zou medio april worden overgemaakt, maar wanneer in april is dus een beetje onduidelijk. Vandaar de vraag.
pi_208756416
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 21:32 schreef snabbi het volgende:
Heeft iemand die actie bijdrage van Openbank van 50 euro al ontvangen? Ik zie dat de rente voor april wel is bijgeboekt maar zie nog geen actie-bedrag.
Het zou medio april worden overgemaakt, maar wanneer in april is dus een beetje onduidelijk. Vandaar de vraag.
Hier nog niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208757142
Ik heb mijn rekening bij Bunq weer gesloten. De klantenservice reageert pas na 2-3 dagen en er is geen mogelijkheid om hun te bellen. Dat zit bij mij toch niet lekker, aangezien ze eigenlijk net zo duur zijn als de grootbanken. Bij ABN of de Rabobank kan ik meestal iemand binnen 10 minuten aan de lijn krijgen.
  donderdag 13 april 2023 @ 11:32:15 #150
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208757195
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 21:32 schreef snabbi het volgende:
Heeft iemand die actie bijdrage van Openbank van 50 euro al ontvangen? Ik zie dat de rente voor april wel is bijgeboekt maar zie nog geen actie-bedrag.
Het zou medio april worden overgemaakt, maar wanneer in april is dus een beetje onduidelijk. Vandaar de vraag.
In de voorwaarden staat dat het in de eerste twee weken van april gestort zou worden. dus dat zou uiterlijk morgen moeten zijn.
  vrijdag 14 april 2023 @ 15:09:39 #151
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208770770
Had de OpenBank bonus vandaag wel verwacht, maar nog niets.
pi_208771008
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 april 2023 15:09 schreef Gunner het volgende:
Had de OpenBank bonus vandaag wel verwacht, maar nog niets.
Hier ook niet
  vrijdag 14 april 2023 @ 17:02:28 #153
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208771634
Renteverhoging spaarrekening Renault Bank naar 2,00% p.j.
pi_208771639
Renault Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 1,75% p.j. naar 2,00% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op dinsdag 18 april om 12 uur 's middags.
pi_208771892
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 april 2023 15:09 schreef Gunner het volgende:
Had de OpenBank bonus vandaag wel verwacht, maar nog niets.
De Valentijnactie 70 euro voor 2k op een nieuwe betaalrekening zetten is 29 maart al gestort, zie ik net.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 17 april 2023 @ 08:03:18 #157
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_208798520
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 april 2023 08:53 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
Wild PiRANiA appeared! :D
Hoi!
pi_208798525
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 17:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
De Valentijnactie 70 euro voor 2k op een nieuwe betaalrekening zetten is 29 maart al gestort, zie ik net.
Heb het hier ook al 2 weken terug ontvangen
  maandag 17 april 2023 @ 08:20:26 #159
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208798592
Ik doelde op de SPAREN23 actie.
pi_208810132
Advanzia tijdelijk naar 3%

Transfer at least an additional 5,000 ¤ into your Advanzia Deposit account today, and we will also grant you our special interest rate of 3% p.a. on your entire balance from the day of your deposit until July 31, 2023.
pi_208811645
BigBank

Graag brengen wij u op de hoogte van wijzigingen in de rentetarieven voor onze spaarrekeningen en termijndeposito's

Gisteren (17 april 2023) is de rente op onze "Flexibel Sparen" rekeningen verhoogd, met 0,25%, van 1,75% naar 2,00%. Deze renteverhoging geldt voor alle bestaande en nieuwe "Flexibel Sparen" rekeningen bij Bigbank, en is automatisch doorgevoerd.

Voor nieuwe termijndeposito's, met een periode van 1 jaar tot en met 10 jaar, is de rente ook verhoogd. De wijzigingen zijn als volgt:

Periode Nieuwe rente Verhoging
1 jaar 3,20% + 0,50%
2 jaar 3,25% + 0,25%
3 jaar 3,30% + 0,20%
4 jaar 3,40% + 0,30%
5 jaar - 10 jaar 3,50% + 0,30%
pi_208811934
Had Openbank gebeld mbt de rente en nu zie ik dat ik opeens wel 2% ontvang ipv een deel 1,1 en een deel 1,6%.
Echter geen correctie voor de voorgaande maanden. Wat doen ze daar toch allemaal?

Maar kijk ik bij precontractuele informatie dan zou ik 2,5% moeten ontvangen (vanaf 9-12-2022)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208812081
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 13:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Had Openbank gebeld mbt de rente en nu zie ik dat ik opeens wel 2% ontvang ipv een deel 1,1 en een deel 1,6%.
Echter geen correctie voor de voorgaande maanden. Wat doen ze daar toch allemaal?

Maar kijk ik bij precontractuele informatie dan zou ik 2,5% moeten ontvangen (vanaf 9-12-2022)
Wat zeiden ze aan de telefoon?
pi_208812123
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 13:34 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Wat zeiden ze aan de telefoon?
# weken terug dat ze het zouden uitzoeken en eventueel corrigeren.
oen belde ik dat ik te weinig rente ontving. Maar nu dit weer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208814147
Ik heb een mail gestuurd over de Sparen23 actie. Lijkt me dat ze te laat zijn.

Let op dat je risico loopt als je voor eind september een groot deel er weer afhaalt.
pi_208828315
ING naar 0,75%
https://www.nu.nl/economi(...)aar-075-procent.html

De rest moet nu ook verder omhoog
  woensdag 19 april 2023 @ 20:54:21 #167
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_208830509
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:32 schreef KrekelJapie het volgende:
ING naar 0,75%
https://www.nu.nl/economi(...)aar-075-procent.html

De rest moet nu ook verder omhoog
Tot 10k, daarboven 0.65%
  donderdag 20 april 2023 @ 09:15:51 #168
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208833671
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 16:03 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb een mail gestuurd over de Sparen23 actie. Lijkt me dat ze te laat zijn.

Let op dat je risico loopt als je voor eind september een groot deel er weer afhaalt.
[ link | afbeelding ]
Her en der zijn daar al veel vragen over gesteld en het begint wel een beetje ergelijk te worden. Prima al doe hoepeltjes waar je doorheen moet springen, maar kom dan wel je eigen voorwaarden na.
  donderdag 20 april 2023 @ 09:29:11 #169
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208833845
Leaseplanbank mailt zojuist;

De variabele spaarrente wordt vanaf vrijdag 21 april 2023 1,50% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,25%.
pi_208833965
quote:
2s.gif Op donderdag 20 april 2023 09:29 schreef Gunner het volgende:
Leaseplanbank mailt zojuist;

De variabele spaarrente wordt vanaf vrijdag 21 april 2023 1,50% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,25%.
Ik heb nog een 2 jarige deposito lopen van 0,85% :+

Gaan de depositos ook omhoog?
  donderdag 20 april 2023 @ 09:45:26 #171
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208833987
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 09:43 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ik heb nog een 2 jarige deposito lopen van 0,85% :+

Gaan de depositos ook omhoog?
Nee, deze keer niet.

Ik moet nog vier maanden een 0,5 procent deposito uitzingen. Kost me momenteel wel serieus geld, maar ja, niets aan te doen.
pi_208835113
quote:
2s.gif Op donderdag 20 april 2023 09:29 schreef Gunner het volgende:
Leaseplanbank mailt zojuist;

De variabele spaarrente wordt vanaf vrijdag 21 april 2023 1,50% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,25%.
Dat zijn aardige rentes, vgl. met mijn hypotheekrente.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208835782
quote:
2s.gif Op donderdag 20 april 2023 09:15 schreef Gunner het volgende:

[..]
Her en der zijn daar al veel vragen over gesteld en het begint wel een beetje ergelijk te worden. Prima al doe hoepeltjes waar je doorheen moet springen, maar kom dan wel je eigen voorwaarden na.
Men mailt mij:

quote:
Helaas is er vertraging opgelopen in de uitbetaling van de bonus van de actie ´sparen23´. Onze excuses voor het ongemak.
  donderdag 20 april 2023 @ 13:03:12 #174
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208835794
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 13:02 schreef Bitlord het volgende:

[..]
Men mailt mij:
[..]

Thanks. Maar ze geven geen indicatie dus wanneer ze dat wel gaan doen?
pi_208835827
Nee, dit is alles wat inhoudelijk werd geschreven.
Nog 2 weken afwachten, daarna ingebreke stellen.
pi_208837546
Leuk hè, die - beslist niet obscure en zeker betrouwbare - buitenlandse banken?
  donderdag 20 april 2023 @ 15:46:51 #177
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208838113
Wat is er ineens obscuur aan dan? Omdat ze een weekje later dan beloofd hun bonus uitkeren? er zijn ergere dingen.

Over ABN en ING is grotere dirt te vinden bijvoorbeeld.

[ Bericht 39% gewijzigd door Gunner op 20-04-2023 15:52:49 ]
pi_208840688
quote:
2s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:46 schreef Gunner het volgende:
Wat is er ineens obscuur aan dan? Omdat ze een weekje later dan beloofd hun bonus uitkeren? er zijn ergere dingen.

Over ABN en ING is grotere dirt te vinden bijvoorbeeld.
Zo te lezen is dat niet het enige. En ook niet het meest kwalijke. Als je gelokt wordt met een hoog rentepercentage, maar dat vervolgens niet krijgt, zou ik er snel genoeg van hebben.
  donderdag 20 april 2023 @ 21:42:23 #179
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208843431
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 19:35 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Zo te lezen is dat niet het enige. En ook niet het meest kwalijke. Als je gelokt wordt met een hoog rentepercentage, maar dat vervolgens niet krijgt, zou ik er snel genoeg van hebben.
Ik heb niet het idee dat dat bij iedereen zo is. Bij mij I.I.g niet.
Maar goed de Nederlandse banken gaan ook goed omhoog.
pi_208843553
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 19:35 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Zo te lezen is dat niet het enige. En ook niet het meest kwalijke. Als je gelokt wordt met een hoog rentepercentage, maar dat vervolgens niet krijgt, zou ik er snel genoeg van hebben.
Ik krijg mijn beloofde rente gewoon hoor. En de 70 piek welkomstbonus op de rekening van Mrs V was stipt op tijd. Geen klachten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 20 april 2023 @ 21:58:06 #181
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208843753
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 21:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik krijg mijn beloofde rente gewoon hoor. En de 70 piek welkomstbonus op de rekening van Mrs V was stipt op tijd. Geen klachten.
De enige klacht die ik heb dat ze teveel spam sturen. :+
  vrijdag 21 april 2023 @ 08:23:10 #182
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_208848023
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 20:07 schreef Piles het volgende:

[..]
Hier zijn we net over naar Bunq. Ik heb ooit 100 euro ingelegd bij Icesave en was daarna te laks om de rest in te leggen. Ben ik nog steeds blij om :P
Beide vallen natuurlijk onder het garantiestelsel, dus mn vriendin maakt zich 0 zorgen. Maar het zit mij niet altijd lekker... Maar die 0% procent rente bij ING ook niet :')
Bunq hier.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_208848211
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 april 2023 08:23 schreef Houniet het volgende:

[..]
Bunq hier.
Ik had inmiddels de stap ook genomen :D
pi_208848382
Geen problemen met Openbank, probleempje met de verwerking van de welkomst-actie was na een telefoontje snel opgelost.
Bunq is voor mij een no-go vanwege die vage eigenaar
pi_208852427
Nog een puntje extra voor Openbank : Voor de SPAREN23 actie had ik op 31-01 geld overgeboekt. Blijkt deze actie vanaf 01-02 te lopen. 1 telefoontje en binnen 2 minuten akkoord dat ik alsnog de 30 euro krijg. Netjes toch lijkt me.
pi_208853440
Spaarrente Lloyds Bank stijgt: 1,80% vanaf 3 mei 2023
Beste klant,

Wij verhogen de spaarrente op uw Internet Spaarrekening.

Spaarrente gaat omhoog naar 1,80%
Op 3 mei 2023 stijgt de spaarrente bij Lloyds Bank van 1,50% naar 1,80%. Met deze hogere rente haalt u meer uit uw spaargeld.
  vrijdag 21 april 2023 @ 17:29:00 #187
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208853909
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 15:06 schreef ES_FOK het volgende:
Nog een puntje extra voor Openbank : Voor de SPAREN23 actie had ik op 31-01 geld overgeboekt. Blijkt deze actie vanaf 01-02 te lopen. 1 telefoontje en binnen 2 minuten akkoord dat ik alsnog de 30 euro krijg. Netjes toch lijkt me.
Laten ze het eerst uberhaupt maar uitkeren.
pi_208854009
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:54 schreef ES_FOK het volgende:
Centraal Beheer morgen van 0,8 naar 0,9%
Deposito's gaan ook omhoog maar nog geen melding van deze nieuwe percentages
1 jaar 0,90%
2 jaar 1,65%
3 jaar 2,00%
4 jaar 2,25%
5 jaar 2,50%
6 jaar 2,55%
7 jaar 2,60%
8 jaar 2,70%
9 jaar 2,85%
10 jaar 3,00%
15 jaar 3,05%
20 jaar 3,10%

Lange termijn deposito's best aantrekkelijk.
Geen gedoe met buitenlandse banken.
pi_208856453
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 17:37 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
1 jaar 0,90%
2 jaar 1,65%
3 jaar 2,00%
4 jaar 2,25%
5 jaar 2,50%
6 jaar 2,55%
7 jaar 2,60%
8 jaar 2,70%
9 jaar 2,85%
10 jaar 3,00%
15 jaar 3,05%
20 jaar 3,10%

Lange termijn deposito's best aantrekkelijk.
Geen gedoe met buitenlandse banken.
Totdat je over twee jaar overal 5% krijgt voor 1 jaar vast. Dan zit jij mooi je tanden stuk te knarsen met je 3% voor tien jaar vast.
pi_208856793
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 20:32 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Totdat je over twee jaar overal 5% krijgt voor 1 jaar vast. Dan zit jij mooi je tanden stuk te knarsen met je 3% voor tien jaar vast.
Tja, het kan ook zo maar weer naar 0.1 % gaan, dan baal je lekker als je ook 3% had kunnen vangen. Het blijft een risico, wat is wijsheid?
pi_208886730
Ook weer een rente verhoging bij NIBC:

In deze e-mail informeren wij u over de verhoging van onze spaarrentes. De nieuwe spaarrentes gelden vanaf dinsdag 25 april 2023.

Rentewijziging Spaarrekening

Nieuwe rente:
Spaarrekening* 1,25%

Kwartaalspaarrekening* 1,25%
Bonusrente 0,05%

* De rentewijziging is van toepassing op alle saldoklassen.

Rentewijziging Termijndeposito
Nieuwe rente


3 maanden 1,50%


6 maanden 1,60%


9 maanden 1,70%
pi_208902567
Ik ga het grootste deel ook overhevelen naar bunq.

Ik vertrouw bunq zeker niet helemaal.
Zou mij niets verbazen als die bank niet lang meer bestaat en zijn bankvergrunning verliest door slecht beheer. Beheerd door een persoon en hebben lak aan de wwft wetgeving.

Ook bijzonder dat bijvoorbeeld 2 factor identificatie niet eens mogelijk is. Daarnaast bestaat de klantenservice vrijwel niet wat ik zie.

Maar ja, die rente he.

En:
- deposito stelsel vertrouw ik wel op
- hou genoeg spaargeld achter de hand op mijn huisbank voor als de rekening toch opeens geblokkeerd wordt (hoorde van een collega dat dit zomaar was gebeurd, een maand lang).
- hou het nieuws voldoende in de gaten en verplaats mijn geld als het te heet onder de voeten wordt.

Tot dan toe, lekker cashen!
pi_208903270
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 20:32 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Totdat je over twee jaar overal 5% krijgt voor 1 jaar vast. Dan zit jij mooi je tanden stuk te knarsen met je 3% voor tien jaar vast.
Ligt er aan wat we tegenover staat.

Maar over 2 jaar heb je dan wel weer nieuw geld om vast te zetten.

Plus afhankelijk van de boete kan je het mogelijk open breken?
  woensdag 26 april 2023 @ 08:09:38 #194
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208904754
Openbank heeft me de ¤50 uitgekeerd van de SPAREN23 actie. Eindelijk.
pi_208914448
Hier ook
pi_208914830
Openbank biedt nu 3% aan als je het minimaal 3 maanden laat staan
pi_208916776
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 21:08 schreef 111210 het volgende:
Openbank biedt nu 3% aan als je het minimaal 3 maanden laat staan
Help me even, waar is de bron?
pi_208918381
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 23:17 schreef Bitlord het volgende:

[..]
Help me even, waar is de bron?
Ik vermoed het verkeerd lezen van de reclame in de app.
3,05% voor 24 maanden.
de 3 en 6 maanden zijn verbeterd. Zonder maximuminleg en zonder kosten voor vroegtijdige opzegging
pi_208918415
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 23:17 schreef Bitlord het volgende:

[..]
Help me even, waar is de bron?
Kreeg een smsje gister.

Adv: We hebben onze Open Spaardeposito’s verbeterd! Tot 3.05% rente over 3 tot 24 maanden. Meer info: openbank.nl. Stop adv: 08000292008
  donderdag 27 april 2023 @ 09:24:10 #200
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_208918711
https://www.openbank.nl/deposito-sparen

Lijkt 3,0% te zijn voor 12 maanden voor nieuwe klanten.

Ik ben tevreden over open bank maar ze hebben wel erg veel verschillende acties door elkaar lopen waarvan de voorwaarden soms wat lastig te begrijpen zijn.
  donderdag 27 april 2023 @ 11:28:39 #201
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_208919955
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 09:24 schreef kloon_bassie het volgende:
https://www.openbank.nl/deposito-sparen

Lijkt 3,0% te zijn voor 12 maanden voor nieuwe klanten.

Ik ben tevreden over open bank maar ze hebben wel erg veel verschillende acties door elkaar lopen waarvan de voorwaarden soms wat lastig te begrijpen zijn.
En niet erbij wat je na die 12 maanden krijgt, of lees ik ergens overheen
pi_208921547
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 11:28 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]
En niet erbij wat je na die 12 maanden krijgt, of lees ik ergens overheen
Een deposito heeft een vaste looptijd.
  donderdag 27 april 2023 @ 16:04:08 #203
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208922821
Mail van raisin

Renault Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,00% p.j. naar 2,15% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op dinsdag 2 mei om 12 uur 's middags.
  donderdag 27 april 2023 @ 17:24:41 #204
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_208923492
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 13:15 schreef ES_FOK het volgende:

[..]
Een deposito heeft een vaste looptijd.
Nevermind haha, zat even helemaal verkeerd te denken.
  vrijdag 28 april 2023 @ 15:45:08 #205
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_208933716
Ik meen hier gelezen te hebben dat er een welkomstbonus bestaat bij Raisin via een refferal. Iemand die wil?

Via teh interwebz zie ik alleen verlopen acties uit 2022.
pi_208933800
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 15:45 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik meen hier gelezen te hebben dat er een welkomstbonus bestaat bij Raisin via een refferal. Iemand die wil?

Via teh interwebz zie ik alleen verlopen acties uit 2022.
Het is 50 euro voor de persoon die je aanmeldt en 50 euro voor de persoon die de rekening opent.
De voorwaarde is dat je één onderliggend spaarproduct zoals een rekening of deposito opent.

De persoon die al een account heeft stuurt via de website een mail naar jou en voert daarbij al naam/woonplaats in.

- ik sla hem over dus iemand anders mag de referral oppakken -
  vrijdag 28 april 2023 @ 15:53:48 #207
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_208933820
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 15:52 schreef snabbi het volgende:

[..]
Het is 50 euro voor de persoon die je aanmeldt en 50 euro voor de persoon die de rekening opent.
De voorwaarde is dat je één onderliggend spaarproduct zoals een rekening of deposito opent.

De persoon die al een account heeft stuurt via de website een mail naar jou en voert daarbij al naam/woonplaats in.

- ik sla hem over dus iemand anders mag de referral oppakken -
Ah oke. Ik wist niet dat je al persoonsgegevens in moest vullen. In dat geval zie ik er vanaf, ik houd mijn online identiteit graag geheim.
pi_208933829
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 15:53 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Ah oke. Ik wist niet dat je al persoonsgegevens in moest vullen. In dat geval zie ik er vanaf, ik houd mijn online identiteit graag geheim.
exact de reden waarom ik hem oversla :)
  vrijdag 28 april 2023 @ 18:19:56 #209
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_208935150
NN gaat naar 1.00%
pi_208935162
mocht iemand wel de referral willen en daarmee 50,- pb mij maar
pi_208940915
Weet iemand hoe bunq de spaarrente berekent?

Als ik nog extra geld overmaak net voor de 1ste van de maand, telt dan dat hele bedrag mee, of gaat het om een gemiddelde wat op je rekening stond de hele maand?
pi_208941148
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:05 schreef Kiwi7 het volgende:
Weet iemand hoe bunq de spaarrente berekent?

Als ik nog extra geld overmaak net voor de 1ste van de maand, telt dan dat hele bedrag mee, of gaat het om een gemiddelde wat op je rekening stond de hele maand?
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 05:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Addertjes:
- zorg dat je alle betaalde opties gelijk uitzet
- weet dat je maar 2x per maand een opname kan doen. Dus goed calculeren. Mocht je toch ergens voor de 2e keer in een maand een opname moeten doen, kan je overwegen het hele saldo op te nemen en per de eerste van de volgende maand weer te storten om altijd over je spaarsaldo te kunnen beschikken
- Het is een spaar/betaalrekening. Dit heeft voor-en nadelen. Voordeel is dat anderen ook op deze rekening kunnen storten. Dit kan bv. ook salaris zijn die dan rentedragend wordt. Nadeel voor sommige is dat de rekening niet alleen gekoppeld is aan een vaste tegenrekening. Mocht iemand in je bankomgeving komen, kan naar elke rekening overgemaakt worden.
- communicatie is deels in het Nederlands, deel in het Engels
- de eerste dag van de storting krijg je nog geen rente. Andere banken kijken naar het saldo op het einde van de dag. Bunq kijkt naar het laagste saldo op een dag.
Men kijkt per dag alleen net even anders dan de rest.
pi_208943275
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:27 schreef Tjalala het volgende:

[..]
[..]
Men kijkt per dag alleen net even anders dan de rest.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:27 schreef Tjalala het volgende:

[..]
[..]
Men kijkt per dag alleen net even anders dan de rest.
Dank! Ik zie dat nu ook op de site inderdaad. https://nl.bunq.com/sparen.

Die 2 procent rente krijg je niet zo maar natuurlijk.
pi_208968231
Bij Argenta gaat de rente ook weer ietsjes omhoog:

quote:
Nieuwe termijndeposito's per 2 mei.
Met een termijndeposito zet je jouw geld vast voor een langere looptijd met de zekerheid van een vaste rente. Bekijk hieronder de rentes voor nieuwe termijndeposito's:

1 jaar rentevast: 2,00%
2 jaar rentevast: 2,25%
3 jaar rentevast: 2,50%
5 jaar rentevast: 2,75%

Variabele spaarrentes per 2 mei.
Internet spaarrekening: 1,15%
pi_208968393
Overigens is het bij de ING ook mogelijk om 1,5% te halen bij 1 jaar vast maar dan via een groen spaardeposito. Deze zijn momenteel weer verkrijgbaar. Dit is namelijk niet altijd het geval.

De ING geeft 0,85% + 0,7 heffingskorting + een besparing van 0,032% vermogensrendementsheffing (in 2023).

https://www.ing.nl/particulier/sparen/groen-spaardeposito
pi_209001402
ECB verhoogt de rente met 25 basispunten i.p.v. 50
Eens kijken wat de spaar- en depositorentes hierna gaan doen
pi_209002471
1 jaar 2.5 procent in Nederland Dan ben ik optimaal blij
  vrijdag 5 mei 2023 @ 13:59:33 #218
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209014947
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 16:30 schreef investeerdertje het volgende:
1 jaar 2.5 procent in Nederland Dan ben ik optimaal blij
Waarom optimaal? Dan verlies je nog steeds geld met de huidige inflatie.
pi_209016436
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 13:59 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Waarom optimaal? Dan verlies je nog steeds geld met de huidige inflatie.
Oh meer is beter.

Maar ik verlies dan minder geld dan wanneer ik mijn hypotheek aflos ;-)

Mijn inflatiecijfer is overigens veel en veel lager dan het cpi

[ Bericht 5% gewijzigd door investeerdertje op 05-05-2023 16:20:35 ]
pi_209016850
BigBank naar 2,2%
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:22:39 #221
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209019704
Ik heb me ook maar aangemeld bij Raisin. Ik zit nog in het verificatieproces dus kan er nog geen gebruik van maken. Ik heb al wel wat rondgeklikt in de app en ik zie dat je een bedrag aan moet geven wat je wil storten. Wat is dat voor iets geks? Je hoeft toch niet elke keer aan te geven wat je over wil boeken neem ik aan? Of heeft dat er mee te maken dat het een platform is. Maak je het geld dan over naar Raisin en dan vandaar uit bijv naar Renault bank?
  vrijdag 5 mei 2023 @ 21:20:52 #222
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209020692
Het is een tussenpersoon hè. Dus ja je stort eerst geld naar je Duitse Iban en daarna naar je geopende spaarrekening.

Met een plan-omschrijving kan je het iets meer automatiseren.

quote:
Het is mogelijk om ‘direct’ – dus zonder telkens opnieuw in te loggen op je Raisin Online Banking omgeving – een bedrag over te maken naar je spaarrekening(en) en zelfs automatisch te sparen met een periodieke overboeking vanaf je tegenrekening. Je tegenrekening is de bij ons bekende betaalrekening op jouw naam bij een bank in Nederland of ander EU-land.

Hoe werkt het?
Een overboeking vanaf je tegenrekening dient een specifieke omschrijving te bevatten die uniek is per spaarrekening. De betreffende omschrijving is te vinden in je Raisin Online Banking omgeving:

Log in op je Raisin Online Banking omgeving en ga naar je actieve spaarrekeningen (‘Mijn Raisin > ‘Mijn producten’ > ‘Spaarrekening’)
Klik op ‘十 Automatisch sparen’ bij de desbetreffende spaarrekening
Aldaar vind je de omschrijving voor de overboeking vanaf je tegenrekening naar je Raisin-rekening alsmede de IBAN van je Raisin-rekening. De omschrijving start met de tekst ‘PLAN’ gevolgd door een serienummer, bijvoorbeeld ‘PLAN111…’.
Klik op ‘Kopiëren’ achter de omschrijving om deze te kopiëren. Zo kun je de omschrijving kopiëren naar de boekingsopdracht vanuit het internetbankieren van je huisbank. Op dezelfde wijze kopieer je de IBAN van je Raisin-rekening
Belangrijk: zonder deze omschrijving wordt het bedrag niet automatisch doorgezet naar je spaarrekening en komt het gewoon op je Raisin-rekening terecht, waar het renteloos blijft staan. In dat geval moet je, om het geld door te zetten van je Raisin-rekening naar je spaarrekening, inloggen op je Raisin Online Banking omgeving en de ‘十 Storten’-functie gebruiken.
https://www.raisin.nl/sparen/automatisch-sparen/
pi_209020787
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:22 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik heb me ook maar aangemeld bij Raisin. Ik zit nog in het verificatieproces dus kan er nog geen gebruik van maken. Ik heb al wel wat rondgeklikt in de app en ik zie dat je een bedrag aan moet geven wat je wil storten. Wat is dat voor iets geks? Je hoeft toch niet elke keer aan te geven wat je over wil boeken neem ik aan? Of heeft dat er mee te maken dat het een platform is. Maak je het geld dan over naar Raisin en dan vandaar uit bijv naar Renault bank?
Bij het openen van een product moet je aangeven met hoeveel je wilt starten. Dus wanneer jij een normale spaarrekening opent bij Renault Bank, dan moet je een vragenlijst van Renault Bank invullen waar dit ook één van de vragen van is. Renault Bank gebruikt de vragenlijst om te voldoen aan haar eigen wettelijke verplichtingen van Know Your Customer (oftewel anti-witwas en terrorisme wetgeving).

Nadat Renault Bank je als klant heeft geaccepteerd, krijg je een intern-rekeningnummer van Renault Bank toegewezen. Je Raisin rekening heeft een gewone IBAN rekening waarnaar je geld kan overmaken, en binnen het platform van Raisin kan je vervolgens geld overmaken naar die Renault spaarrekening. Het geld wat je in die vragenlijst hebt ingevuld is gelijk de eerste overboeking die Raisin voor jou zal uitvoeren.

Het dashboard binnen het platform van Raisin geeft aan waar je je geld hebt staan. Dus stel je hebt 1 deposito, een renault spaarrekening en nog wat geld op je Raisin rekening wat je nog niet hebt "ingezet". Dan zie je in die dashboard dus 3 dingetjes en je geldverdeling. Dat geld wat je nog niet hebt ingezet kan je dan overmaken naar één van de producten en/of terug naar je eigen bankrekening (in Nederland).

--edit--
Btw stel je opent Renault Bank met 10k, maar je hebt het geld nog niet op de Raisin rekening staan. Wat er dan gebeurt is dat het proces bij Renault Bank gewoon start en nadat je bent geaccepteerd als klant krijg je via mail/in het platform te zien dat je nog niet voldoende saldo hebt. Zodra je wel het geld overmaakt wordt gelijk die rekening met dat bedrag geopend.

[ Bericht 1% gewijzigd door snabbi op 05-05-2023 21:33:09 ]
  vrijdag 5 mei 2023 @ 23:45:38 #224
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209022630
Thanks @Gunner en @snabbi, dit maakt het duidelijk.
pi_209025141
Edit spuit 11 :-(
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  maandag 8 mei 2023 @ 18:59:16 #226
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209061845
Weer een nieuwe actie bij OpenBank.

Ik ga eerst de voorwaarden eens doorspitten. 60 euro extra voor een deposito van 3 maanden zie ik op zich wel zitten.

https://www.openbank.nl/spaarbonus-60-euro-spaardeposito

Wat houdt de actie in?
Ontvang tot ¤ 60 extra door een van onze Open Spaardeposito’s (Nieuw Saldo) te openen!
Sparen is altijd een goed idee, maar sparen bij Openbank levert je zelfs een extraatje op!
Open tussen 5 mei 2023 en 31 mei 2023 een of meerdere Open Spaardeposito’s1 (Nieuw Saldo) en je ontvangt:
¤ 30 extra voor een inleg van ¤ 10.000 tot ¤ 20.000.
¤ 60 extra voor een inleg van ¤ 20.000 of meer.
Meld je uiterlijk op 31 mei 2023 aan en haal meer uit je spaargeld!
  dinsdag 9 mei 2023 @ 20:20:30 #227
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209076084
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 18:59 schreef kloon_bassie het volgende:
Weer een nieuwe actie bij OpenBank.

Ik ga eerst de voorwaarden eens doorspitten. 60 euro extra voor een deposito van 3 maanden zie ik op zich wel zitten.

https://www.openbank.nl/spaarbonus-60-euro-spaardeposito

Wat houdt de actie in?
Ontvang tot ¤ 60 extra door een van onze Open Spaardeposito’s (Nieuw Saldo) te openen!
Sparen is altijd een goed idee, maar sparen bij Openbank levert je zelfs een extraatje op!
Open tussen 5 mei 2023 en 31 mei 2023 een of meerdere Open Spaardeposito’s1 (Nieuw Saldo) en je ontvangt:
¤ 30 extra voor een inleg van ¤ 10.000 tot ¤ 20.000.
¤ 60 extra voor een inleg van ¤ 20.000 of meer.
Meld je uiterlijk op 31 mei 2023 aan en haal meer uit je spaargeld!
Ik quote mezelf even. Helaas moet je echt nieuw geld inbrengen voor deze bonus. Anders had ik mooi wat geld doorgeschoven van de spaarrekening naar de deposito voor de bonus van 60 euro. Had je voor 3 maanden toch 3,3% op jaarbasis ontvangen, kan je daarna weer verder zien.

Maar wellicht voor een ander wel interessant. In de voorwaarden staat wel dat je minimaal de helft van het bedrag een half jaar later nog in de deposito moet hebben staan om de bonus te ontvangen. Vreemde voorwaarde wel bij een deposito van 3 maanden.
pi_209086314
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 20:20 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Ik quote mezelf even. Helaas moet je echt nieuw geld inbrengen voor deze bonus. Anders had ik mooi wat geld doorgeschoven van de spaarrekening naar de deposito voor de bonus van 60 euro. Had je voor 3 maanden toch 3,3% op jaarbasis ontvangen, kan je daarna weer verder zien.

Maar wellicht voor een ander wel interessant. In de voorwaarden staat wel dat je minimaal de helft van het bedrag een half jaar later nog in de deposito moet hebben staan om de bonus te ontvangen. Vreemde voorwaarde wel bij een deposito van 3 maanden.
Die speciale acties bij Openbank zijn wel een beetje vreemd in elkaar gezet idd.
Nog een aanvulling op deze actie is dat het saldo van al je rekeningen op 28-02-2022 ?? (zal wel 2023 moeten zijn) als uitgangspunt geldt.
pi_209087033
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 20:20 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Ik quote mezelf even. Helaas moet je echt nieuw geld inbrengen voor deze bonus. Anders had ik mooi wat geld doorgeschoven van de spaarrekening naar de deposito voor de bonus van 60 euro. Had je voor 3 maanden toch 3,3% op jaarbasis ontvangen, kan je daarna weer verder zien.

Maar wellicht voor een ander wel interessant. In de voorwaarden staat wel dat je minimaal de helft van het bedrag een half jaar later nog in de deposito moet hebben staan om de bonus te ontvangen. Vreemde voorwaarde wel bij een deposito van 3 maanden.
even nagevraagd bij Open Bank:
"ls deposito voor 30 November afgelopen mag je de helft van het saldo ook op de betaal- of spaarrekening laten staan, dit hoeft niet perse de depositorekening te zijn. "
pi_209087106
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:37 schreef ES_FOK het volgende:

[..]
Die speciale acties bij Openbank zijn wel een beetje vreemd in elkaar gezet idd.
Nog een aanvulling op deze actie is dat het saldo van al je rekeningen op 28-02-2022 ?? (zal wel 2023 moeten zijn) als uitgangspunt geldt.
die zie ik niet staan in de vw
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209087246
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:46 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
die zie ik niet staan in de vw
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onderaan deze pagina

https://www.openbank.nl/spaarbonus-60-euro-spaardeposito

In de pdf met actievoorwaarden wordt ook een keer 31-12-2022 genoemd als einddatum...
Wat dat betreft is het wel een rommeltje in hun communicatie/documentatie.
pi_209095645
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:37 schreef ES_FOK het volgende:

[..]
Die speciale acties bij Openbank zijn wel een beetje vreemd in elkaar gezet idd.
Nog een aanvulling op deze actie is dat het saldo van al je rekeningen op 28-02-2022 ?? (zal wel 2023 moeten zijn) als uitgangspunt geldt.
Het is wel degelijk 28-02-22. Heb het nagevraag bij Open Bank.
Ik ga er niet aan beginnen aan al die rare voorwaarden voor paar tienden %.
  donderdag 11 mei 2023 @ 10:48:25 #233
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_209099559
Iemand een idee hoe je een deposito op de naam van minderjarig kind kan afsluiten ?
Zou graag de spaarsaldo voor 3,5% voor 10 jaar willen vastzetten.Als ik het op m’n eigen naam afsluit en over 10 jaar het op haar rekening zet moet ik schenkbelasting betalen .
pi_209105825
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 10:48 schreef foetre het volgende:
Iemand een idee hoe je een deposito op de naam van minderjarig kind kan afsluiten ?
Zou graag de spaarsaldo voor 3,5% voor 10 jaar willen vastzetten.Als ik het op m’n eigen naam afsluit en over 10 jaar het op haar rekening zet moet ik schenkbelasting betalen .
Jouw kind of anders kind
pi_209105963
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 10:48 schreef foetre het volgende:
Iemand een idee hoe je een deposito op de naam van minderjarig kind kan afsluiten ?
Zou graag de spaarsaldo voor 3,5% voor 10 jaar willen vastzetten.Als ik het op m’n eigen naam afsluit en over 10 jaar het op haar rekening zet moet ik schenkbelasting betalen .
Gewoon even bellen naar de bank waar je het geld wil stallen.

Op eigen naam, kan je het geld na afloop deposito bv ook in 2 of 3 termijnen naar kind overmaken om schenkbelasting te voorkomen. Je zou ook nog kunnen denken aan schenken op papier. Dan 'spaar' je nu al jaarlijks een bedrag die je later gaat uitkeren.
  donderdag 11 mei 2023 @ 20:28:06 #236
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209107107
Weer een actie van Open bank. Als je maandelijks minimaal 600 euro stort of 3 incasso’s laat uitvoeren krijg je 2,25% rente ipv 1,5% op de Open spaarrekening.

Er zullen wel weer extra voorwaarden aan zitten. Ik pas eventjes voor extra acties bij Open Bank. Binnenkort wordt mijn Welkom spaarrekening omgezet in een open spaarrekening. Dan eens kijken hoe ik het geld daar weg krijg zonder boetes (als het goed is kan ik de helft weghalen zonder een boete).
pi_209109347
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 20:28 schreef kloon_bassie het volgende:
Weer een actie van Open bank. Als je maandelijks minimaal 600 euro stort of 3 incasso’s laat uitvoeren krijg je 2,25% rente ipv 1,5% op de Open spaarrekening.

Er zullen wel weer extra voorwaarden aan zitten. Ik pas eventjes voor extra acties bij Open Bank. Binnenkort wordt mijn Welkom spaarrekening omgezet in een open spaarrekening. Dan eens kijken hoe ik het geld daar weg krijg zonder boetes (als het goed is kan ik de helft weghalen zonder een boete).
Waarom zou je het niet weg mogen halen nadat het een open spaarrekening is geworden? Moet het dan een minimale tijd op de rekening blijven staan nadien voor die bonusrente?
  donderdag 11 mei 2023 @ 21:45:06 #238
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_209109795
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 19:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Jouw kind of anders kind
Eigen kind


quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 19:28 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Gewoon even bellen naar de bank waar je het geld wil stallen.

Op eigen naam, kan je het geld na afloop deposito bv ook in 2 of 3 termijnen naar kind overmaken om schenkbelasting te voorkomen. Je zou ook nog kunnen denken aan schenken op papier. Dan 'spaar' je nu al jaarlijks een bedrag die je later gaat uitkeren.
Centraal beheer is de enige met leuke rentes en daar zijn de voorwaarden 18+
In termijnen is inderdaad een optie maar heeft niet onze voorkeur.
  donderdag 11 mei 2023 @ 22:48:47 #239
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209112129
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 21:35 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Waarom zou je het niet weg mogen halen nadat het een open spaarrekening is geworden? Moet het dan een minimale tijd op de rekening blijven staan nadien voor die bonusrente?
Sorry voor de verwarring. Natuurlijk mag je het dan weghalen. Ik heb echter gebruik gemaakt van een actie waardoor ik een extra bonus ontving door extra te storten. Bij de omzetting van Welkom naar Open spaarrekening gaat de rente van 2% naar 1,5%. Als ik meer dan de helft van de extra storting opneem dan moet ik die bonus terug betalen.

Op zich allemaal prima hoor bij open bank maar al die lokkertjes met telkens andere voorwaarden is gewoon net wat te veel van het goede.

[ Bericht 0% gewijzigd door kloon_bassie op 11-05-2023 23:18:17 ]
pi_209124514
In het AD vandaag een tranentrekkend verhaal van de grootbanken. Nee, die hoge winsten komen niet (alleen) door de lage spaarrente die zij hun spaarders aanbieden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar onderaan het artikel wordt ook pijnlijk duidelijk waarom grootbanken helemaal geen hogere rente hoeven te bieden. Nederlanders zijn doorgaans te lui om op zoek te gaan naar een aantrekkelijkere spaarrente. Wel klagen, maar niet zelf in actie komen. Het verbaast mij inmiddels al 20+ jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 12-05-2023 22:13:02 ]
  maandag 15 mei 2023 @ 07:52:26 #241
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209156861
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 20:48 schreef Groepfunder het volgende:
Maar onderaan het artikel wordt ook pijnlijk duidelijk waarom grootbanken helemaal geen hogere rente hoeven te bieden. Nederlanders zijn doorgaans te lui om op zoek te gaan naar een aantrekkelijkere spaarrente. Wel klagen, maar niet zelf in actie komen. Het verbaast mij inmiddels al 20+ jaar.
En ik zie nog te vaak dat mensen bang zijn vanwege ICESAVE.
  maandag 15 mei 2023 @ 08:07:59 #242
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_209156925
quote:
2s.gif Op maandag 15 mei 2023 07:52 schreef Gunner het volgende:

[..]
En ik zie nog te vaak dat mensen bang zijn vanwege ICESAVE.
Ik ga ook niet zomaar ¤50.000 stallen bij een buitenlandse bank waarbij je ook nog eens een Estisch of Spaans IBAN-nummer krijgt. Bunq is dan wel een Nederlands alternatief, maar ik hoor er ook slechte verhalen over (dat Bunq de beveiliging niet goed op orde heeft, dat Bunq criminelen aantrekt, etc.).

Ik vind het dan ook erg jammer dat spaarders de dupe zijn van dat mensen met een hypotheek de (lage) rente voor 10, 20 of zelfs 30 jaar vast konden zetten. Banken maken nu op deze mensen verlies en de spaarders zijn de dupe. Een hypotheek met een variabele rente had de norm moeten zijn.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_209157113
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik ga ook niet zomaar ¤50.000 stallen bij een buitenlandse bank waarbij je ook nog eens een Estisch of Spaans IBAN-nummer krijgt. Bunq is dan wel een Nederlands alternatief, maar ik hoor er ook slechte verhalen over (dat Bunq de beveiliging niet goed op orde heeft, dat Bunq criminelen aantrekt, etc.).

Ik vind het dan ook erg jammer dat spaarders de dupe zijn van dat mensen met een hypotheek de (lage) rente voor 10, 20 of zelfs 30 jaar vast konden zetten. Banken maken nu op deze mensen verlies en de spaarders zijn de dupe. Een hypotheek met een variabele rente had de norm moeten zijn.
Banken maken geen verlies op lage rentes uit 2021 hoor . De winst is minimaal tov nu maar het is geen verlies.
pi_209157511
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Een hypotheek met een variabele rente had de norm moeten zijn.
Wat een onzin. Toen de rentes (zo) laag waren konden de hypotheekgevers (dat zijn de huizenkopers) kiezen voor een variabele rente die toen nóg lager was dan de rente bij een rentevaste periode. Die hypotheekgevers hebben toen (wel of niet) een weloverwogen keuze gemaakt.
pi_209157586
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik ga ook niet zomaar ¤50.000 stallen bij een buitenlandse bank waarbij je ook nog eens een Estisch of Spaans IBAN-nummer krijgt. Bunq is dan wel een Nederlands alternatief, maar ik hoor er ook slechte verhalen over (dat Bunq de beveiliging niet goed op orde heeft, dat Bunq criminelen aantrekt, etc.).

Ik vind het dan ook erg jammer dat spaarders de dupe zijn van dat mensen met een hypotheek de (lage) rente voor 10, 20 of zelfs 30 jaar vast konden zetten. Banken maken nu op deze mensen verlies en de spaarders zijn de dupe. Een hypotheek met een variabele rente had de norm moeten zijn.
Spaarders zijn niet de dupe van hypotheekgevers, maar van de banken die de rente niet verhogen, en spaarders die blijven zitten bij de banken met lage rente. Omwille van spookverhalen over nieuwe banken die onveilig zijn. Als je het nieuws, en de rechtspraak een beetje volgt zou je kunnen concluderen dat de ING en ABN banken juist criminelen aantrekken. Wegwezen daar dus!
pi_209157602
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:33 schreef Beldewouten het volgende:

[..]
Wat een onzin. Toen de rentes (zo) laag waren konden de hypotheekgevers (dat zijn de huizenkopers) kiezen voor een variabele rente die toen nóg lager was dan de rente bij een rentevaste periode. Die hypotheekgevers hebben toen (wel of niet) een weloverwogen keuze gemaakt.
Sowieso zijn variabele woonlasten het slechtste idee ever natuurlijk. Als je mensen in de problemen wil brengen moeten we dat vooral gaan doen.
pi_209158065
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik vind het dan ook erg jammer dat spaarders de dupe zijn van dat mensen met een hypotheek de (lage) rente voor 10, 20 of zelfs 30 jaar vast konden zetten. Banken maken nu op deze mensen verlies en de spaarders zijn de dupe. Een hypotheek met een variabele rente had de norm moeten zijn.
Leuk verhaal hoor, maar tegelijkertijd heeft de bank het rente risico natuurlijk weer verlegt... tenminste dat is het werk van de bank om de rente risico's te managen....

Nog afgezien van het feit dat de bank vast ook nog deposito's heeft lopen van 5,6,7,8,9,10 jaar vast met rentes van 1% of minder....
pi_209158392
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik vind het dan ook erg jammer dat spaarders de dupe zijn van dat mensen met een hypotheek de (lage) rente voor 10, 20 of zelfs 30 jaar vast konden zetten. Banken maken nu op deze mensen verlies en de spaarders zijn de dupe. Een hypotheek met een variabele rente had de norm moeten zijn.
Gelukkig niet zeg. Kijk naar het VK wat er dan zou zijn gebeurd. Honderdduizenden huishoudens die in de problemen komen door de gestegen rente zodra hun korte rentevaste periode is afgelopen. Dat is maatschappelijk gezien veel onwenselijker dan een lage spaarrente.
pi_209160089
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik ga ook niet zomaar ¤50.000 stallen bij een buitenlandse bank waarbij je ook nog eens een Estisch of Spaans IBAN-nummer krijgt. Bunq is dan wel een Nederlands alternatief, maar ik hoor er ook slechte verhalen over (dat Bunq de beveiliging niet goed op orde heeft, dat Bunq criminelen aantrekt, etc.).
Dom, daarmee loop je veel rente mis. Er is geen enkele reden om je geld niet in een ander EU land te stallen. Dit is allemaal goed afgedekt middels het DGS.

quote:
Ik vind het dan ook erg jammer dat spaarders de dupe zijn van dat mensen met een hypotheek de (lage) rente voor 10, 20 of zelfs 30 jaar vast konden zetten. Banken maken nu op deze mensen verlies en de spaarders zijn de dupe. Een hypotheek met een variabele rente had de norm moeten zijn.
Halleluja nee zeg. Als je mensen de vernieling in wil helpen dan is een variabele rente op de hypotheek bij uitstek een geweldig middel.

Niets mis met variabele rente op hypotheken, maar dan wel enkel voor mensen die de risico's kunnen overzien en de mogelijke lasten kunnen dragen.

De norm, dat moet het nooit worden.

En banken verlies maken op lopende leningen? Hoe kom je aan die nonsens?
  maandag 15 mei 2023 @ 13:50:40 #250
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209161404
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 22:48 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Sorry voor de verwarring. Natuurlijk mag je het dan weghalen. Ik heb echter gebruik gemaakt van een actie waardoor ik een extra bonus ontving door extra te storten. Bij de omzetting van Welkom naar Open spaarrekening gaat de rente van 2% naar 1,5%. Als ik meer dan de helft van de extra storting opneem dan moet ik die bonus terug betalen.

Op zich allemaal prima hoor bij open bank maar al die lokkertjes met telkens andere voorwaarden is gewoon net wat te veel van het goede.
Ja dat laatste ben ik wel met je eens. Het is ook allemaal goed ondoorzichtig hoe het werkt en wat de regels zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209165138
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik ga ook niet zomaar ¤50.000 stallen bij een buitenlandse bank waarbij je ook nog eens een Estisch of Spaans IBAN-nummer krijgt. Bunq is dan wel een Nederlands alternatief, maar ik hoor er ook slechte verhalen over (dat Bunq de beveiliging niet goed op orde heeft, dat Bunq criminelen aantrekt, etc.).

Ik vind het dan ook erg jammer dat spaarders de dupe zijn van dat mensen met een hypotheek de (lage) rente voor 10, 20 of zelfs 30 jaar vast konden zetten. Banken maken nu op deze mensen verlies en de spaarders zijn de dupe. Een hypotheek met een variabele rente had de norm moeten zijn.
Zo oneerlijk dat spaarders geld verdienen over de rug van de arme schuldenaar. De spaarrente zou minimaal moeten zijn, 1% onder de schuld en die mag niet naar de bank. Zodat iemand minder terug hoeft te betalen.
pi_209168461
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik vind het dan ook erg jammer dat spaarders de dupe zijn van dat mensen met een hypotheek de (lage) rente voor 10, 20 of zelfs 30 jaar vast konden zetten. Banken maken nu op deze mensen verlies en de spaarders zijn de dupe. Een hypotheek met een variabele rente had de norm moeten zijn.
Dit is niet hoe de gemiddelde bank werkt. De bank hoort gewoon die risico's aansluitend te hedgen.
Ook zou het niet heel logisch zijn van een bank om weinig spaarrente te bieden als een alternatief voor funding meer geld kost. Het overschot aan spaargeld zorgt er nog steeds voor dat de bank geen noodzaak heeft om de rentes omhoog te gooien.

Overigens is een deel van het uitblijven van een renteverhoging best te begrijpen. Immers durfde de banken niet mee te gaan in de spiraal van negatieve rentes door te belasten. Dat zij bij de verhogingen van de rente niet 1-op-1 meegaan begrijp ik best. De echte reden blijft gewoon dat ze niet hoeven.
pi_209220295
Het is niet het beste aanbod op de markt, maar de depositiorentes bij de ABN AMRO zijn van de grootbanken best redelijk. 1,9% voor een 1 jaars depositio.
Ik was aan het kijken naar een deposito bij Leaseplan of NIBC, maar die zijn maar een fractie hoger dan dit (1,95% en 2,00%). Dan is het voor een klein depositio makkelijker om bij mijn huisbank te blijven.
Andere grootbanken (SNS, ING en Rabo) lopen flink achter op de kortlopende depositio's of bieden die niet aan.
Ik zou er dus geen rekening voor openen, maar als je toch al klant bent bij ABN en lui bent, zoals ik, dan is het misschien een optie.
pi_209230836
quote:
Lagarde over ontevreden spaarders: 'Er is mogelijkheid om over te stappen'

Spaarders die niet tevreden zijn over de spaarrente bij hun bank, hebben al langer de mogelijkheid om over te stappen naar een andere bank. Dat zei Christine Lagarde, president van de Europese Centrale Bank (ECB), in een interview in tv-programma Buitenhof.

Lagarde reageerde daarmee op de constatering dat de spaarrentes bij de grote Nederlandse banken relatief langzaam stijgen, terwijl de ECB zijn rentetarieven sinds halverwege vorig jaar al met meerdere procentpunten heeft opgevoerd.

"Het is aan de klanten zelf, dus ook individueel, om de relatie met de bank te bepalen wat betreft rente op spaarrekening", zei Lagarde. Wie voor zijn of haar gevoel niet op een eerlijke manier gecompenseerd wordt, kan volgens haar overstappen naar de concurrentie.

Die concurrentie is er volgens haar, al stellen critici ook wel dat overstappen in Nederland nog niet zo gemakkelijk is, mede doordat je bankrekeningnummer gekoppeld is aan je bank. Ook wordt aangevoerd dat de drie grote banken in Nederland (ING, ABN Amro en Rabobank) een te grote machtspositie hebben.

https://nos.nl/artikel/24(...)d-om-over-te-stappen
pi_209230951
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 17:34 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Wat een rommel-journalistiek is het toch. Ze willen een tegengeluid plaatsen en plaatsen van volledig irrelevante tegenargumenten. Dus critici vinden overstappen van betaalrekeningen lastig en daarom kan je geen andere spaarrekening nemen. :N

Begrijp me niet verkeerd. Ik snap best dat veel consumenten moeite hebben om verschillen te zien en het misschien logisch vinden dat je al je zaken bij één bank neerlegt. Dat kan toch alleen niet de norm zijn die we houden voor journalisten wiens verantwoordelijkheid is om deze geïnterviewde mensen aan de tand te voelen. Als zij de basis al niet eens snappen, hoe kan je dan ooit zo'n figuur publiekelijk ter verantwoording roepen. |:(

-edit-
En ik kijk het interview van Buitenhof terug en dan vind ik het nog tenenkrommender. Wat een slechte interviewer.

[ Bericht 16% gewijzigd door snabbi op 21-05-2023 18:05:54 ]
  zondag 21 mei 2023 @ 18:43:53 #257
6941 APK
Factual, I think.
pi_209231667
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 17:46 schreef snabbi het volgende:

[..]
Wat een rommel-journalistiek is het toch. Ze willen een tegengeluid plaatsen en plaatsen van volledig irrelevante tegenargumenten. Dus critici vinden overstappen van betaalrekeningen lastig en daarom kan je geen andere spaarrekening nemen. :N

Begrijp me niet verkeerd. Ik snap best dat veel consumenten moeite hebben om verschillen te zien en het misschien logisch vinden dat je al je zaken bij één bank neerlegt. Dat kan toch alleen niet de norm zijn die we houden voor journalisten wiens verantwoordelijkheid is om deze geïnterviewde mensen aan de tand te voelen. Als zij de basis al niet eens snappen, hoe kan je dan ooit zo'n figuur publiekelijk ter verantwoording roepen. |:(

-edit-
En ik kijk het interview van Buitenhof terug en dan vind ik het nog tenenkrommender. Wat een slechte interviewer.
Ik heb jouw reactie 3x gelezen maar ik begrijp er geen ene reet van :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_209231842
Het slaat inderdaad helemaal nergens op. Je hoeft niet te sparen bij een van de drie grootste banken. Open gewoon een account bij Raisin, open een spaarrekening of deposito en ontvang een goede rente.

Of open een spaarrekening bij Advanziabank en ontvang 3% rente tm 31 juli.
pi_209233534
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 18:43 schreef APK het volgende:

[..]
Ik heb jouw reactie 3x gelezen maar ik begrijp er geen ene reet van :D
1) Largarde heeft in het interview met Buitenhof gezegd, als je niet blij bent met de rentestanden van de Nederlandse banken, dan moet je een andere bank zoeken. Dus zoek de concurrentie. Prima dat mag zij zeggen.
2) De NOS stelt dat critici beweren, dat die concurrentie niet zo gemakkelijk is omdat je bankrekeningnummer gekoppeld is aan een bank.

Wat er niet in dit artikel geschreven staat, maar waar de critici op wijzen is dat het voor iemand heel moeilijk is om over te stappen naar een ander bankrekeningnummer voor haar betaalrekening, omdat je dan op diverse plekken wijzigingen moet doorgeven wat je nieuwe bankrekeningnummer is. Dus bijvoorbeeld voor je salaris te laten storten of voor automatische incasso's.

Alleen wat de NOS door elkaar haalt is dat je een betaalrekening moeilijk oversluit naar een andere bank (of in elk geval dat dit gedoe met zich meebrengt) terwijl Lagarde het had over dat je een spaarrekening bij een andere bank kan openen. Dan heb je gewoon niets te maken met het doorgeven van wijzigingen aan derde partijen.

Wat ik niet in mijn post schrijf van de edit is, mijn frustratie bij de beroerde vragen van Twan Huys aan Lagarde. Dat is alleen off-topic voor een spaartopic. Alleen Huys begint te miepen over dat bedrijven hogere winsten maken en de minima niet gecompenseerd wordt en de lonen niet voldoende omhoog gaan, waar Lagarde vervolgens meerdere keren op moet antwoorden dat daar de ECB niet over gaat maar de regering.
  zondag 21 mei 2023 @ 22:22:35 #260
6941 APK
Factual, I think.
pi_209234315
Ah, nu is het een suk duidelijker, dank! 👍
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_209241127
Hoe zit het, in het licht van opmerkingen president ECB Christine Lagarde bij Buitenhof gisteren, met stallen deel van je spaargeld bij Bunq terwijl je je bestaande betaalrekening bij Nederlandse grootbank behoudt? Het bedrag van je mogelijke Easy Savings rekening bij Bunq is trouwens niet geheel vrij opneembaar zo dat is bij mijn bestaande spaarrekening bij Nederlandse grootbank. Je kunt maximaal 2x per maand vrij opnemen van Bunq spaarrekening
pi_209241155
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 16:23 schreef Bluezman het volgende:
Hoe zit het, in het licht van opmerkingen president ECB Christine Lagarde bij Buitenhof gisteren, met stallen deel van je spaargeld bij Bunq terwijl je je bestaande betaalrekening bij Nederlandse grootbank behoudt?
Goed kijken onder welke bankvergunning en vanuit welk land depositogarantie wordt verstrekt.
pi_209241318
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 16:26 schreef KrekelJapie het volgende:
welke bankvergunning en vanuit welk land depositogarantie
Is dit wat je bedoelt? Lijkt me Nederlands.

https://www.dnb.nl/openba(...)&p=1&l=10&rc=V0ZUREc
pi_209241951
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 16:42 schreef Bluezman het volgende:

[..]
Is dit wat je bedoelt? Lijkt me Nederlands.

https://www.dnb.nl/openba(...)&p=1&l=10&rc=V0ZUREc
Hier staan de Nederlandse inderdaad. Ook op de sites van de banken die hogere rentes kan je terugvinden welk land de garantie biedt. Via raisin is dit bv nooit Nederland. Openbank= Spanje, BigBank = Estland enz.
pi_209242538
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 16:23 schreef Bluezman het volgende:
Hoe zit het, in het licht van opmerkingen president ECB Christine Lagarde bij Buitenhof gisteren, met stallen deel van je spaargeld bij Bunq terwijl je je bestaande betaalrekening bij Nederlandse grootbank behoudt? Het bedrag van je mogelijke Easy Savings rekening bij Bunq is trouwens niet geheel vrij opneembaar zo dat is bij mijn bestaande spaarrekening bij Nederlandse grootbank. Je kunt maximaal 2x per maand vrij opnemen van Bunq spaarrekening
Lagarde heeft niets over binnen of buitenlandse banken gezegd, alleen dat er te kiezen valt.
pi_209244223
Privacy is geloof ik niet zo goed geregeld bij Bunq met biometrische gegevens enzo
pi_209248933
Centraal Beheer op 31-05 naar 1,25% , geen wijziging bij de deposito's
  dinsdag 23 mei 2023 @ 11:33:52 #268
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_209249224
Het wordt weer tijd voor een BUNQ rente upgrade
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_209249398
Sinds kort aan het kijken wat we willen met wat spaargeld.

Beleggen vinden we een beetje spannend, dus voor nu de helft naar Bunq en de andere helft in een meerjarige depositoladder leek ons wel een goed idee, waarbij we na het 1ste jaar dat bedrag inclusief rente opnieuw vastzetten voor 5 jaar en na het 2de idem et cetera.


Misschien dat indexbeleggen bij bv een Meesman ook wat is, bedrag inleggen en elke maand 100 of 200 euro erbij of iets en dan voor 20 jaar, geen idee, moet me nog verder inlezen. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_209249531
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 11:49 schreef vosss het volgende:

Misschien dat indexbeleggen bij bv een Meesman ook wat is, bedrag inleggen en elke maand 100 of 200 euro erbij of iets en dan voor 20 jaar, geen idee, moet me nog verder inlezen. :)
Kempen Orange Fund :9
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 25 mei 2023 @ 14:36:35 #271
340341 Blester
Membre très utile
pi_209276625
Bij Orange Bank (Frankrijk) via Raisin nu deposito 3 maanden voor 2,6% en 6 maanden voor 3,05%. M’n vorige deposito van 3 maanden loopt af. Die van 6 maanden lijkt me erg concurrerend. Wat vinden jullie?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_209276858
Toevallig 2 aflopende deze week, maar ik zet het even bij Renault Bank neer voor nu. Ik verwacht dat de rentes nog wat gaan stijgen de komende 2 maanden, dan wil ik weer een en ander in deposito's wegzetten.

Let op: dit is geen advies.
pi_209299365
NN verhoogt de rente naar 1,1%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209300861
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:51 schreef blomke het volgende:
NN verhoogt de rente naar 1,1%
Leaseplanbank zit op 1,5 en Lloyds Bank zit op 1,8. Ik houd deze voorlopig nog even aan 😎
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_209304264
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:35 schreef Essebes het volgende:

[..]
Leaseplanbank zit op 1,5 en Lloyds Bank zit op 1,8. Ik houd deze voorlopig nog even aan 😎
OpenBank zit voor 1jrs. deposito's op 2,76%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209304441
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 17:14 schreef blomke het volgende:

[..]
OpenBank zit voor 1jrs. deposito's op 2,76%
Maar ik heb het niet over depositio’s. Ik heb ook hogere deposito’s elders lopen.

Leaseplanbank en Lloyds zijn beiden vrij opneembare spaarrekeningen.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_209309960
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 12:35 schreef Essebes het volgende:

[..]
Leaseplanbank zit op 1,5 en Lloyds Bank zit op 1,8. Ik houd deze voorlopig nog even aan 😎
Renault bank zit al op 2,15%. Waarom niet naar Raisin?
pi_209311212
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 01:16 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Renault bank zit al op 2,15%. Waarom niet naar Raisin?
Klinkt Frans.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209313878
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 01:16 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Renault bank zit al op 2,15%. Waarom niet naar Raisin?
Ik zit ook al bij Raisin (beetje spreiden)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  maandag 29 mei 2023 @ 17:49:48 #280
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209329236
Mijn welkom rekening is omgezet in een open spaarrekening. Rente van 2,0% naar 1,5%. Nu kunnen we dus weer gaan switchen.

Vorige week via raisin een rekening bij Renault bank aangevraagd. Vond het aanvraagproces wat stroperig maar goed, het werkt nu.

Dus daar maar weer heen met de centen.
pi_209341977
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 17:49 schreef kloon_bassie het volgende:
Mijn welkom rekening is omgezet in een open spaarrekening. Rente van 2,0% naar 1,5%. Nu kunnen we dus weer gaan switchen.

Vorige week via raisin een rekening bij Renault bank aangevraagd. Vond het aanvraagproces wat stroperig maar goed, het werkt nu.

Dus daar maar weer heen met de centen.
Het kost wat tijd bij Raisin idd. Vond het ook aardig omslachtig.

Maar ik zit er nu weer een tijdje en het werkt echt prima. De rente die je krijgt is ook super chill.
  donderdag 1 juni 2023 @ 22:01:16 #282
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_209368773
Lloyds gaat naar 2% :)
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_209371006
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 22:01 schreef Rodgrod het volgende:
Lloyds gaat naar 2% :)
Aankondiging renteverhoging is wat vlot. Verhoging gaat pas 1-7 in. Nog een maand wachten.
pi_209376899
Is het iemand bij Raisin al gelukt om een BFF deposito te openen?

Heb meerdere producten daar lopen, maar deze is sinds maandag al in aanvraag en is nog steeds niet rond,
Andere producten maximaal 1,5 dag, deze is nu al meerdere dagen onderweg.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_209377080
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 16:01 schreef Essebes het volgende:
Is het iemand bij Raisin al gelukt om een BFF deposito te openen?

Heb meerdere producten daar lopen, maar deze is sinds maandag al in aanvraag en is nog steeds niet rond,
Andere producten maximaal 1,5 dag, deze is nu al meerdere dagen onderweg.
Raisin gebeld: BFF bank kan het niet helemaal aan, vertraging in de verwerking van aanvragen. Als de deposito na 5 werkdagen nog niet rond is, zal Raisin de rentevergoeding van dag 6 tot dag rondkomen voor zijn rekening nemen.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 18:58:33 #286
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_209378740
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 16:13 schreef Essebes het volgende:

[..]
Raisin gebeld: BFF bank kan het niet helemaal aan, vertraging in de verwerking van aanvragen. Als de deposito na 5 werkdagen nog niet rond is, zal Raisin de rentevergoeding van dag 6 tot dag rondkomen voor zijn rekening nemen.
21e aangevraagd ,22e geld gestort ,29e officieel geopend met 24e als startdatum.
pi_209379380
Ik pas zelf voor die banken die vanuit een Spaans bijkantoor de deposito vragen. Ik hou het lekker makkelijk met een belastingvrij land - zonder gedoe.
pi_209381388
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 18:58 schreef foetre het volgende:

[..]
21e aangevraagd ,22e geld gestort ,29e officieel geopend met 24e als startdatum.
Oh, dan is er nog hoop 🤪
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_209381520
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 11:49 schreef vosss het volgende:
Sinds kort aan het kijken wat we willen met wat spaargeld.

Beleggen vinden we een beetje spannend, dus voor nu de helft naar Bunq en de andere helft in een meerjarige depositoladder leek ons wel een goed idee, waarbij we na het 1ste jaar dat bedrag inclusief rente opnieuw vastzetten voor 5 jaar en na het 2de idem et cetera.


Misschien dat indexbeleggen bij bv een Meesman ook wat is, bedrag inleggen en elke maand 100 of 200 euro erbij of iets en dan voor 20 jaar, geen idee, moet me nog verder inlezen. :)
In deze periode kies ik voor deposito ladders echt nog voor een kortere termijn.
pi_209418133
Centraal Beheer RentePlus naar 1,50 %
pi_209422842
Knab, 1.25%
pi_209425547
Ik zie dat dit topic weer bijna vol is en over 9 posts gaat sluiten. Misschien een idee om de titel weer terug te veranderen in “Banken met hoge rente topic #85” of iets dergelijks.
pi_209427898
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 22:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
In deze periode kies ik voor deposito ladders echt nog voor een kortere termijn.
Mee eens, de rente kan nog behoorlijk stijgen en dan zit je voor vijf jaar aan een rente die lager is dan voor 1 jaar.

Daar naast heb ik persoonlijke redenen dat ik nooit langer dan een jaar vast wil zetten.
pi_209428057
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 09:18 schreef qajariaq het volgende:

Mee eens, de rente kan nog behoorlijk stijgen en dan zit je voor vijf jaar aan een rente die lager is dan voor 1 jaar.

Ergens heb ik het onderbuikgevoel dat de 10-jrs kapitaalmarktrente in de bandbreedte 2 - 3% blijft schommelen. Er s al sprake van rente inversie. M.a.w. komt niet veel meer bij.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209429699
https://www.nu.nl/economi(...)-naar-1-procent.html

SNS en RegioBank verhogen de rente op spaartegoeden tot en met 100.000 euro naar 1 procent. Dat heeft de Volksbank, waar deze banken toe behoren, bekendgemaakt. Daarmee volgen ze het voorbeeld van de grote banken

Bij ASN Bank, ook een dochter van de Volksbank, gaat de rente op spaarrekeningen ook omhoog. Maar daar blijft de rente steken op 0,95 procent.
  woensdag 7 juni 2023 @ 13:02:10 #296
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_209430311
Maar het blijft asociaal weinig.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_209431111
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 09:33 schreef blomke het volgende:

[..]
Ergens heb ik het onderbuikgevoel dat de 10-jrs kapitaalmarktrente in de bandbreedte 2 - 3% blijft schommelen. Er s al sprake van rente inversie. M.a.w. komt niet veel meer bij.
Hangt een beetje samen met de inflatie denk ik. Het blijft altijd gokken. Gelukkig mag iedereen daar zijn/haar eigen keus in maken. Sowieso wil ik geld niet te lang vast, plannen en omstandigheden kunnen wijzigen en dan wil ik gewoon wat geld voor handen hebben. Afgezien van het feit dat ik over tien jaar zo oud ben dat ik weinig meer uitgeef aan leuke dingen.
pi_209432203
RegioBank verhoogt var. rente tot 1%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209436250
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2023 12:11 schreef Tjalala het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-naar-1-procent.html

SNS en RegioBank verhogen de rente op spaartegoeden tot en met 100.000 euro naar 1 procent. Dat heeft de Volksbank, waar deze banken toe behoren, bekendgemaakt. Daarmee volgen ze het voorbeeld van de grote banken

Bij ASN Bank, ook een dochter van de Volksbank, gaat de rente op spaarrekeningen ook omhoog. Maar daar blijft de rente steken op 0,95 procent.
Bij ASN is dat een woke-groen-afslag.
pi_209439196
Kan het verkeerd hebben maar dit lijkt mij toch niet positief

https://www.rtlnieuws.nl/(...)elhouders-leggen-bij
pi_209441079
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 08:58 schreef ES_FOK het volgende:
Kan het verkeerd hebben maar dit lijkt mij toch niet positief

https://www.rtlnieuws.nl/(...)elhouders-leggen-bij
Ik ben al een eind op weg af te bouwen bij bunq. Zo hielden ze een boeking boven de 10k tegen, geen I.P. maar SEPA. Na 2 dagen pas op de tegenrekening. Bovendien niet veilig je kan naar iedere rekening overschrijven. Zijn bovendien niet bereikbaar, pas na een week een nietszeggend mailtje gehad over de boeking.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')