En niet erbij wat je na die 12 maanden krijgt, of lees ik ergens overheenquote:Op donderdag 27 april 2023 09:24 schreef kloon_bassie het volgende:
https://www.openbank.nl/deposito-sparen
Lijkt 3,0% te zijn voor 12 maanden voor nieuwe klanten.
Ik ben tevreden over open bank maar ze hebben wel erg veel verschillende acties door elkaar lopen waarvan de voorwaarden soms wat lastig te begrijpen zijn.
Een deposito heeft een vaste looptijd.quote:Op donderdag 27 april 2023 11:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En niet erbij wat je na die 12 maanden krijgt, of lees ik ergens overheen
Nevermind haha, zat even helemaal verkeerd te denken.quote:Op donderdag 27 april 2023 13:15 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Een deposito heeft een vaste looptijd.
Het is 50 euro voor de persoon die je aanmeldt en 50 euro voor de persoon die de rekening opent.quote:Op vrijdag 28 april 2023 15:45 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik meen hier gelezen te hebben dat er een welkomstbonus bestaat bij Raisin via een refferal. Iemand die wil?
Via teh interwebz zie ik alleen verlopen acties uit 2022.
Ah oke. Ik wist niet dat je al persoonsgegevens in moest vullen. In dat geval zie ik er vanaf, ik houd mijn online identiteit graag geheim.quote:Op vrijdag 28 april 2023 15:52 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het is 50 euro voor de persoon die je aanmeldt en 50 euro voor de persoon die de rekening opent.
De voorwaarde is dat je één onderliggend spaarproduct zoals een rekening of deposito opent.
De persoon die al een account heeft stuurt via de website een mail naar jou en voert daarbij al naam/woonplaats in.
- ik sla hem over dus iemand anders mag de referral oppakken -
exact de reden waarom ik hem overslaquote:Op vrijdag 28 april 2023 15:53 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Ah oke. Ik wist niet dat je al persoonsgegevens in moest vullen. In dat geval zie ik er vanaf, ik houd mijn online identiteit graag geheim.
quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:05 schreef Kiwi7 het volgende:
Weet iemand hoe bunq de spaarrente berekent?
Als ik nog extra geld overmaak net voor de 1ste van de maand, telt dan dat hele bedrag mee, of gaat het om een gemiddelde wat op je rekening stond de hele maand?
Men kijkt per dag alleen net even anders dan de rest.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 05:02 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Addertjes:
- zorg dat je alle betaalde opties gelijk uitzet
- weet dat je maar 2x per maand een opname kan doen. Dus goed calculeren. Mocht je toch ergens voor de 2e keer in een maand een opname moeten doen, kan je overwegen het hele saldo op te nemen en per de eerste van de volgende maand weer te storten om altijd over je spaarsaldo te kunnen beschikken
- Het is een spaar/betaalrekening. Dit heeft voor-en nadelen. Voordeel is dat anderen ook op deze rekening kunnen storten. Dit kan bv. ook salaris zijn die dan rentedragend wordt. Nadeel voor sommige is dat de rekening niet alleen gekoppeld is aan een vaste tegenrekening. Mocht iemand in je bankomgeving komen, kan naar elke rekening overgemaakt worden.
- communicatie is deels in het Nederlands, deel in het Engels
- de eerste dag van de storting krijg je nog geen rente. Andere banken kijken naar het saldo op het einde van de dag. Bunq kijkt naar het laagste saldo op een dag.
quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:27 schreef Tjalala het volgende:
[..]
[..]
Men kijkt per dag alleen net even anders dan de rest.
Dank! Ik zie dat nu ook op de site inderdaad. https://nl.bunq.com/sparen.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:27 schreef Tjalala het volgende:
[..]
[..]
Men kijkt per dag alleen net even anders dan de rest.
quote:Nieuwe termijndeposito's per 2 mei.
Met een termijndeposito zet je jouw geld vast voor een langere looptijd met de zekerheid van een vaste rente. Bekijk hieronder de rentes voor nieuwe termijndeposito's:
1 jaar rentevast: 2,00%
2 jaar rentevast: 2,25%
3 jaar rentevast: 2,50%
5 jaar rentevast: 2,75%
Variabele spaarrentes per 2 mei.
Internet spaarrekening: 1,15%
Waarom optimaal? Dan verlies je nog steeds geld met de huidige inflatie.quote:Op donderdag 4 mei 2023 16:30 schreef investeerdertje het volgende:
1 jaar 2.5 procent in Nederland Dan ben ik optimaal blij
Oh meer is beter.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:59 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Waarom optimaal? Dan verlies je nog steeds geld met de huidige inflatie.
https://www.raisin.nl/sparen/automatisch-sparen/quote:Het is mogelijk om ‘direct’ – dus zonder telkens opnieuw in te loggen op je Raisin Online Banking omgeving – een bedrag over te maken naar je spaarrekening(en) en zelfs automatisch te sparen met een periodieke overboeking vanaf je tegenrekening. Je tegenrekening is de bij ons bekende betaalrekening op jouw naam bij een bank in Nederland of ander EU-land.
Hoe werkt het?
Een overboeking vanaf je tegenrekening dient een specifieke omschrijving te bevatten die uniek is per spaarrekening. De betreffende omschrijving is te vinden in je Raisin Online Banking omgeving:
Log in op je Raisin Online Banking omgeving en ga naar je actieve spaarrekeningen (‘Mijn Raisin > ‘Mijn producten’ > ‘Spaarrekening’)
Klik op ‘十 Automatisch sparen’ bij de desbetreffende spaarrekening
Aldaar vind je de omschrijving voor de overboeking vanaf je tegenrekening naar je Raisin-rekening alsmede de IBAN van je Raisin-rekening. De omschrijving start met de tekst ‘PLAN’ gevolgd door een serienummer, bijvoorbeeld ‘PLAN111…’.
Klik op ‘Kopiëren’ achter de omschrijving om deze te kopiëren. Zo kun je de omschrijving kopiëren naar de boekingsopdracht vanuit het internetbankieren van je huisbank. Op dezelfde wijze kopieer je de IBAN van je Raisin-rekening
Belangrijk: zonder deze omschrijving wordt het bedrag niet automatisch doorgezet naar je spaarrekening en komt het gewoon op je Raisin-rekening terecht, waar het renteloos blijft staan. In dat geval moet je, om het geld door te zetten van je Raisin-rekening naar je spaarrekening, inloggen op je Raisin Online Banking omgeving en de ‘十 Storten’-functie gebruiken.
Bij het openen van een product moet je aangeven met hoeveel je wilt starten. Dus wanneer jij een normale spaarrekening opent bij Renault Bank, dan moet je een vragenlijst van Renault Bank invullen waar dit ook één van de vragen van is. Renault Bank gebruikt de vragenlijst om te voldoen aan haar eigen wettelijke verplichtingen van Know Your Customer (oftewel anti-witwas en terrorisme wetgeving).quote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:22 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik heb me ook maar aangemeld bij Raisin. Ik zit nog in het verificatieproces dus kan er nog geen gebruik van maken. Ik heb al wel wat rondgeklikt in de app en ik zie dat je een bedrag aan moet geven wat je wil storten. Wat is dat voor iets geks? Je hoeft toch niet elke keer aan te geven wat je over wil boeken neem ik aan? Of heeft dat er mee te maken dat het een platform is. Maak je het geld dan over naar Raisin en dan vandaar uit bijv naar Renault bank?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |